Tagovi

Triumf irske samosviesti

Drage sestre,
Ne dajte se zavesti kako je EU jaka i prejaka pa je, evo danas, natjerala i Irsku na koljena nek prizna Lisabonski „ugovor“ (?itaj: ustav)! Nije. Irska je izvojevala veliku pobjedu jerbo su joj morali (EU) zajam?iti tri podru?ja (porezno vrhovni?tvo, pravo na zabranu poba?aja i neutralnost u vojnim prinadležnostima).
Draga bra?o,
Nau?imo od Iraca dok još nije kasno: odpor se izplati!
Ne, prodavajmo guzicu u bezcjenje!
Ne dajte se zavesti manipuliraju?im medijima. Zar ne vidite kako silom ho?e pokazati kao da su Irci, samo nakon jedne godine i jedne nov?arske krize promjenili mišljenje i napokon pristali na ustav EU. Ne! EU je pristala zadovoljiti ona (sva) tri njihova zahtjeva, pa je odpor (za ve?inu njih) postao bezpredmetnim.
Ovdje se radi prije svega o cieni koju je EU bila spremna platiti da se domogne reformi procesâ odlu?ivanja koji ?e joj kasnije pojednostaviti sprovo?enje svoje tradicionalno intransparentne i protekcionisti?ke politike. Kako je (mala) Irska to sve mogla dovesti u pitanje – ra?unica je pokazala da se EU izplati popustiti. Ra?unica je bila izpravna i ugovor (eufemizam za ustav) je spašen!

Kad bi Hrvatska bila svjestna svojih vriednosti i prednosti do kojih je Uniji stalo, samosvjestno bismo izlistali sve ZERP-ove, mile Gere i Mokrice, zabranu naseljavanja lijepe naše Hrvatske geneti?ki manipuliranim „sjemenom zla“... u jednom katalogu dostojanstva, legitimnih zahtjeva, nikakvih natezanja (à la po na?elu pravi?nosti), na koju Hrvati imaju ljudsko, bogomdano pravo!

...ina?e, morat ?emo M.P.Thompsona protjerati iz Hrvatske (kamo?) jerbo ?e još (3 godine) biti na snazi zabrana mu kro?enja zemljom dublinski ugovorenih granica.

Komentari

irska se za svoju slobodu

irska se za svoju slobodu borila dugo godina, ponekad su te metode bile u redu, ponekad baš i nisu, ali su svakako na tom putu prema slobodi pale nebrojene žrtve. irska je iz svega toga naučila da su sloboda i samostalnost previše skupocjeni da bi se tako olako poklanjali. mi to nismo naučila nikada.
i dok irska još uvijek slavi one koje su pali u toj borbi za slobodu, u hrvatskoj je pravo natjecanje u tome tko će bolje pljunuti na domovinski rat i branitelje.
mogli bi neke stvari učiti od irske, moguće bi nam ostalo više ponosa i dostojanstva.

Tko je glasao

Vidi, vidi..nisam očekivao

Vidi, vidi..nisam očekivao ovakav blok!
Ma, dragi moji "minuseri" nisam znao da ću dotaći osinje gnijezdo. Samo uzgredne napomene o "korienskom pravopisu" te upozorenja tko je MPT i da se slažem da nema što pjevati u Švicarskoj, izazvale su toliko žući nacionalno osviještenih!??Da, ja koji govorim u prilog Igoru Mandiću, čitam još sasvim dobro ćirilicu i pokoju knjigu iz Srbije, bez obzira na srpski jezik (npr. imam kolekciju više od 50 NIN-ovih romana godine i dalje ih skupljam!!), naišao na one koji bi, gle čuda, branili pa i ponovo uveli "korienski pravopis"! Nakon što je i većina jezikoslovaca i slavista shvatila da je to notorna glupost kao što je to i - silovanje hrvatskog jezika u zadnjih 20 godina. Glede mede, narod je zdrav u tom pogledu i odbacio je na tisuće forsiranih prastarih hrvatskih riječi ili smiješnih kovanica za tehničke pojmove. Moj je kriterij-uzimam riječi koje sam naučio od majke (a stara je kao Biblija!), volim izraze koji su internacionalni i pravo da kažem, ne znam kako se na hrvatskom kaže, telefon,orgazam ili e-mail? !Uglavnom se prihvaća ono što je nametnuto preko državnih institucija... Čak su se i mediji vratili nekoj normali, mislim na "dalekovidnicu","radio-postaje", "tisak" i "svemrežje".
Nije Evropa i EU idilična tvorevina ili savez država povezan ekonomskim interesima zbog kojeg bi trebalo padati u nesvijest, ali slučajno sam živio u Austriji u vrijeme rasprave ući ili ne u EU.Zanimljivo da su najveći protivnici tome bili - desničarija i neonacisti na čelu s J.Haideroim!Svaka sličnost sa današnjom Hrvatskom je - slučajna!
Smirite se, dame i gospodo, daleko je Evropska zajednica, prilično daleko! S Jandrokovićem i ovom Vladom, mada nam se čini drugačije, poprilično daleko!Najvjerojatnije ulazimo u paketu, znači sa Srbijom, BiH, Makedonijom i Crnom Gorom.
Ako nas sve Crna Gora ne pretekne!??

Danimir

Tko je glasao

Dobro, sam "korijenski

Dobro, sam "korijenski pravopis" je bila tek jedna epizoda u 20. stoljeću. Kao što znamo, on je nametnut. Ali je i pravopis prije njega, za A-U, također bio nametnut pod Khuenom. Pa je i za Juge pravopis bio nametnut.

To nametanje ipak nije bilo toliko jako, uvijek je bilo ljudi koji su pisali kako su htjeli.

Nakon što je i većina jezikoslovaca i slavista shvatila da je to notorna glupost

Da postoje znanstveni kriteriji kojima se može ustvrditi koji je pravopis najbolji, tada bi svi narodi koji imaju slične jezike (dakle, od Poljaka, Slovenaca, Makedonaca do Rusa) imali slične pravopise ili pravopise na sličnim principima. Ali nemaju.

Uvođenje zamjenskih riječi i njihovo odbacivanje je stalna pojava u jezicima s "jezičnom politikom" (takav nije engleski, ali većina slavenskih je). To nema veze s jezikom nego s osjećajem ugroženosti naroda što se onda reflektira na jezik.

Dakle nije "korienski" loš, ali nije ni sadašnji loš, pa nema argumenata za tako veliku promjenu koja bi donijela brojne troškove i probleme.

Tko je glasao

"tek jedna epizoda u 20.

"tek jedna epizoda u 20. stoljeću" ?
Odi spat! Daj malo prokopaj po tom internetu, pa se izpričaj za ovaj nejaki statement.

"Kao što znamo, on je nametnut. "
Od koga? Komu?
Daj malo differneciraj!
Austrougar Hrvatu i Jugoslav Hrvatu - jedno, a Hrvat Hrvatu - je nešto sasma drugo, jedino ako ne misliš kako je Hitler nametnuo NDH-ziji korienski?! Ne bi me ništa više začudilo.

"...nije "korienski" loš, ali nije ni sadašnji loš."
ergo: ni v rit, ni mimo
Odi spat.

*****************************signature***************************
Povratak neovistnosti državi Hrvatskoj velepobjedom u obrani
od srbske fašo-komunističke agresije 1991.-1995.

Tko je glasao

@Zoki, daj Bože da nas uža

@Zoki, daj Bože da nas uža Srbija, Sandžak, Vojvodina, Republika srbska, uža BiH, Herceg-Bosna, bivša jugoslovenska republika Makedonija, Kosova i Crna Gora prestignu u rivanju u EU-prkno. Nu, kako bilo, Tvoj san o zajdničkom ulazku, paketu (čitaj: regijonu) ne će se nikada ozbiljiti.

Nada ima dvije prekrasne kćeri, srčbu i hrabrost; srčbu nad načinom kakove stvari jesu, hrabrost, stvari promieniti.
Augustin

*****************************signature***************************
Povratak neovistnosti državi Hrvatskoj velepobjedom u obrani
od srbske fašo-komunističke agresije 1991.-1995.

Tko je glasao

@leoboldek: You are talking

@leoboldek: You are talking to me? :)

Zoran Oštrić

Tko je glasao

Koje je ovo vrijeme??

Koje je ovo vrijeme??
Zaista iritira ovaj pravopis iz vremena tko zna kojeg!Uzmimo da je i to dio demokracije...ali držim to čistom provokacijom.Ako se kritizira "feniksa", tebe treba još više...!Daješ mu svojim pisanjem i stavovima dobar povod odnosno materijal!
Može se biti euroskeptik, ali plašiti narod Evropskom zajednicom jednako je zalagati se za izolaciju Hrvatske u odnosu na većinu evropskih zemalja.Ugledati se na Irce koji imaju lošu ekonomiju kao i Hrvatska, nije mudro.
A što se tiče Thompsona, stvarno si ga mogao zaobići u Dnevniku. Koliko sam razumio, ne može u Švicarsku, u druge zemlje EU može ali mala je vjerojatnost da će dobiti dozvolu za koncerte. On je "pročitan" od većine evropskih zemalja i pa i domaćih ljudi - sve dok ne shvati što znači ZA DOM SPREMNI, kape s "U" odnosno ideje naci-fašizma i sl., dok se ne europeizira bar na razini evropskog prosjeka, neka pjeva i zabija mačeve po Čavoglavama i po tamnim mjestima koja su - prije političko podzemlje nego civilizacija!Pa kad voli toliko Hrvatsku što je kupovao preskupi stan na dobroj lokaciji u Zagrebu? Mogao je bar jedan "jači" dio dati hrvatskoj sirotinji, pa nekim braniteljima koji su na rubu gladi, pa za bolesne, pa za beskućnike, pa za Katoličku crkvu-Caritas...Tako bi dokazao da voli Hrvatsku.... Ovako, neka pjeva o stvarnoj ljubavi među mladima, i ljudima, kao 99 % hrvatskih pjevača i pjevačica i prestane što izravno, što neizravno krnjiti ovo malo ugleda što je od Hrvatske ostalo.
Laku noć boldekovoj Hrvatskoj!Duboka tmina i "triumf gluposti"!
Danimir

Danimir

Tko je glasao

Nije mi obićaj

Nije mi obićaj objašnjavati plusove (minuse ne dajem), ali je ovdje slučaj da se opet politizira pravopis - vraćanje na korienski nije uspio jer je jezik živ i povratka nema, budući da to ide ka siromašenju suvremenog ljudskog komuniciranja. Nije to uspjelo ni Paveliću, ni Sabu i Vukojeviću, a nedavno nije prošla ni tako beznačana promjena "neće u ne će".

Glede jezika kojeg autor koristi ne bi trebalo imati ništa protiv, ni o sadržaju (na razlike se ima pravo kako Boldek - tako Danimir), ali pretvarati to u politički okršaj je besmisleno, mislim čak nedopustivo.

Da je Boldek napisao članak za ulazak u EU dao bih mu plus bez obzira na korienski jezik, jer Hrvatska nažalost nema drugog rješenja zato što su je poharali uglavnom oni kojima je sklonost "korienskom" pravopisu bila domoljubna kamuflaža za drpačinu nacionalnih bogatstava i uništavanje nacionalnih potencijala.

Za one koji su zaljubljeni u lingvistiku a ne znaju očemu je ovdje riječ, kao i za one koje ovo interesira radi politike, evo vam dolje pa downloadirajte taj dio hrvatske kulturne i ine poviesti. Oni prvi (lingvisti) zacielo će uživati, a onim drugima (političarima) preporučam da dvaput promisle što bi to oni nama, sebi i našoj djeci htjeli prirediti! A i onim ostalima da dobro promisle da nam se takvo vrieme u kojem su se takve stvari na takav način propisivale nikad više ne vrati. A htjelo se i odustalo.

http://www.scribd.com/document_downloads/18978642?extension=pdf

Tko je glasao

S tobom se uglavnom slažem,

S tobom se uglavnom slažem, ali nemoj prenaglašavati važnost pravopisa. Hrvatski zapisan glagoljicom, ćirilicom, korienski, vukovski, kako god ostaje isti jezik. Samo se zapis mijenja.

Naravno Klaićevu knjigu je zanimljivo pročitati, ali ono na što treba obratiti pravilo (a što laik možda neće uočiti) je veliki broj iznimki. A sve te iznimke su u smjeru fonološkog ("vukovskog") pisanja. Uz to postoji i veliki broj dvostrukosti.

Pravopis ne ide do kraja jer bi bio iznimno težak za upotrebu, pretvorio bio se u nešto kao engleski pravopis (ili francuski) gdje se za praktično svaku riječ mora pisanje učiti napamet.

Tko je glasao

Tko Te @Danimire pravopisu

Tko Te @Danimire pravopisu nauči?
U kojim Ti to (nostalgijom za dobom mraka ili priželjkivanim novokomponovanim) vremenima živiš kad tipkaš: "Evropskom" i "evropskog", "evropskih".

Danimir se pita>Zaista iritira ovaj pravopis iz vremena tko zna kojeg!
Opismenjeni ljudi znaju iz kojeg vremena: (na Tvoje užasnuće) prije, davno prije NDH-zije.

“C’est une révolte?” – “Non, Sire, c’est M.P.Thompson!”

*****************************signature***************************
Povratak neovistnosti državi Hrvatskoj velepobjedom u obrani
od srbske fašo-komunističke agresije 1991.-1995.

Tko je glasao

@leoboldek, ne znam koji te

@leoboldek, ne znam koji te učitelji pravopisu učiše , niti mi je to važno, ako te pravopisu naučiše.
Nevažno mi je da li te učiše po Anić-Silićevom ili po Babić-Finka-Moguševom pravopisu. Da li te učiše po pravopisima koje su navedeni autori pisali u "doba mraka", ili nakon što im se "upalilo svitlo". Nije isto.
Ili te možda učiše iz Razlikovnog riječnika, koji je bio vrlo tražena literatura početkom devedesetih?
Ja sam , primjerice , učila od profesora u klasičnoj gimnaziji, doduše, kod "petrolejke", ali mi to nije naštetilo vidu ni pamćenju.
Potvrdiše mi to mnogi uvaženi profesori ( nažalost, sada pokojni, pa im ime ne spominjem )koji su uvijek isticali da , pored poznavanja ispitne materije, moramo pokazati znanje i iz hrvatskog književnog jezika. Hvala im na tome.
A onda, stigoše devedesete. Zatekoše me na prilično visokoj ( stručnoj ) poziciji na Gornjem gradu.
A onda dođoše neki novi ljudi, rekoše da se zovu lektori. Rekoh, neka! Vrijeme je da se i u državnoj upravi povede računa o pismenosti, tim više što me je razina ne/znanja i ne/pismenosti često dovodila u sukobe sa kolegama.
To se, mislila sam, ne odnosi na mene. Ta , ja sam uvijek bila ponosna na svoje poznavanje hrvatskog književnog jezika. Bila sam zbog toga, vrlo često, predmetom kritika pa i podsmjehivanja, naravno, iza leđa.
Ali, ne lezi vraže. Pokazaše mi vrlo brzo, ti novogovoreći lektori, da ja pojma nemam o hrvatskom jeziku. Kakvi književni jezik; nije bio "dovoljno" hrvatski. Po nekim novim, njihovim, tada još ne napisanim pravopisnim pravilima.
Kakva klasična gimnazija, kakav fakultet...i štošta još... pa to je bilo davno..u doba mraka...kada se, valjda nije vidjelo...a i ti učitelji, profesori ,učiše, živješe a neki i preminuše u "onom" sistemu--ili/ti sustavu ...
Pogledah te učene lektore, i pomislih iz kojeg su oni doba, u kojem su oni sustavu ili/ti sistemu rođeni, tko im bijahu učitelji? Izgledaše mi prestari da bi bili rođeni 90-te.Poslije saznadoh da je jedan od "učenjaka" doplovio preko velike bare, kako bi jednom doktoru znanosti sa tečnim znanjem nekoliko nehrvatskih jezika, lektorirao tekstove.( Sada taj "učenjak"sa SSS,u diplomaciji predstavlja domovinu, a doktor odavno ne radi u državnoj upravi. Takvi nisu poželjni..)
Neke od njih zapamtih iz davnih školskih dana, po nedobru-neznanju...
Upravo ti i takvi koji govoriše:tačka, februar, moler, pasulj...počeše meni lektorirati tekstove (stručne).
Tako sam ja, primjerice, uvijek pisala: Na temelju članka tog i tog..
E, nemere više-nećeš majci- treba pisati: Na osnovi članka tog i tog..
Zašto? Zapitah u čudu. E, zato, rekoše, što temelj nije hrvatski (dovoljno) a osnova je.
Pa, dobro, kazah ja, onda ni kuća ne počiva na temeljima. Tu se malo zbuniše... ne dadoše mi suvislog odgovora, tako da ni dan danas nisam načisto na čemu je izgrađena moja kuća; na osnovi ili na temelju.
Onda rekoše da to tako mora biti radi objave u Narodnim novinama. A ja kakva već jesam, Bože sačuvaj, otvorim Narodne novine. Kad, ne lezi vraže. U istom broju Narodnih novina , objave Sabora počinjaše sa: Na temelju članka tog i tog..., a objave Vlade počinjaše: Na osnovi članka tog i tog...Pa tko je tu lud? Pa jesu li Sabor i Vlada institucije iste države? Da, rekoše. samo imaju različite osobe na tajničkim poslovima..pa se i pravopisi razlikuju!!!
Najveći "biser" koji i danas pamtim, potječe od lektorice, mislim da se zvala Jelka. Na moje pitanje u kojem je riječniku ili pravipisu našla "u svezi glede", odgovorila mi je: u nijednom. Reče mi da je u Saborskoj biblioteci ili/ti knjižnici "prekopala" sve riječnike i pravopise počam/ počevši od 1914.( tisućudevetstočetrnaeste), ali uzalud..
Pa , zbog čega ili/ti koga i Vi i ja moramo pisati i govoriti "u svezi glede", kada se ne možemo pozvati na "izvor"? A ona mi, bez imalo profesionalnog srama odgovori: Tako govori naš Predsjednik"!!
Ako netko još uvijek ne razumije o čemu se ovdje radi, i pita se gdje je tko i kod koga učio pravopis, jasno i glasno kažem: Ne radi se o pravopisu rode, o politici se radi i to onoj koja dijeli a ne spaja.
A i u Ustavu (RH) je zapisano, da je zabranjen svaki oblik diskriminacije...po rodu, jeziku, političkoj pripadnosti...
I zato, okanite se "ćorava posla", jer ste svi vi veliki jezikoznalci i jezikočistunci , uglavnom rođeni u vrijeme "mraka" kako ga volite nazivati.
Nije dovoljno samo verbalno izići "na svijetlo", potrebno je i progledati. Ovakovim nametanjem teme "pravopisa" ostaćete u vječnom mraku.
Ali, pazite, i prejako svijetlo ( predugo gledanje) vrlo često dovodi do slijepila ili/ti slijepoće....

Tko je glasao

Tako govori naš

Tako govori naš Predsjednik

To je dakako ključ svega. No, to je vrijeme prošlo. Nadam se da će jednom i argument "tako govori narod" doći na red.

Inače, to, koja je riječ hrvatska, koja srpska, to je tako prizemno, bez ikakvih kriterija, razlikovni rječnici pisani na temelju tko zna čega, ali to je sve bilo duh vremena...

tačka, februar, moler, pasulj

Inače ove riječi danas shvaćamo kao srpske, ali to i nije baš sasvim ispravno. Svakako i neki Hrvati govore tako, a bar februar i moler zapravo nemaju veze sa srpskim. A hrvatsko točka je rusizam. Koji je valjda bolji od srbizma tačka. A pasulj je iz mađarskog paszuly (vidi HJP) što je dalje iz grčkog...

Tko je glasao

Korištenja ustaškog

Korištenja ustaškog pravopisa štetno je za protivnike ulaska u EU, jer će odbiti hrvatske domoljube.

Zoran Oštrić

Tko je glasao

ti si zbilja umobolan. My

ti si zbilja umobolan.

My Soul

Tko je glasao

@ Zoki Kojim pravom nazivaš

@ Zoki
Kojim pravom nazivaš Hrvatski pravopis ustaškim?
Ti si totalno OT.
Kao da bih ja sada iz vedra neba na Tvoj dopis odgovorio:
1172. piše Helmold von Bosau iz Lübecka nakon svojega putovanja Balkanom:

"...Servi dicuntur, filii Belial, sine iugo Die, illecebris camis & gule dediti & secundum nomen immundiciis omnibus servientes & iuxta locorum qualitatem bellualiter vivendo, bestiis etiam agrestiores."

Helmoldi Presbyteri Chronica slavorum; In: Monumenta Germanica Historica,
Scriptorum tomus XXI, Hannoverae MDCCCLXVIIII

“…zovu se Servi, đavolovi sinovi, bez jarma Božjega, obslužitelji svih prljavština, koji na svojim mjestima na zvjerski način žive, divljiji od životinja.” (prev. presbyter M.Sentić)

Točniji prievod: “..nennen sich Serben, Teufelssöhne, ohne Gottesgesetz, obszön und unersättlich und, schon dem Namen nach, dienen jedem Schmutz lebend in ihren Ortschaften bestialischer, als die wildesten Tiere.“

“C’est une révolte?” – “Non, Sire, c’est MP Thompson!”

*****************************signature***************************
Povratak neovistnosti državi Hrvatskoj velepobjedom u obrani
od srbske fašo-komunističke agresije 1991.-1995.

Tko je glasao

Zorane Oštriću, ne postoji

Zorane Oštriću, ne postoji "ustaški pravopis", nego hrvatski pravopis, ali što bi se ti time zamarao: sve hrvatsko tebi je sinonim za ustaško.

Hrvatske domoljube ne može odbiti hrvatski pravopis. Njega najviše mrze isti oni koji mrze hrvatsku državu, jer je on jedan od bitnih oznaka posebnosti hrvatskoga naroda. Vi ste "ustaškim" proglasili i obične hrvatske domoljubne pjesme, katoličku vjeru, zastavu, himnu, grb, naziv našega novca, gospodina Bandića- mogućega odmetnika od SDP-a, što još slijedi?

Tko je glasao

Vi ste "ustaškim"

Vi ste "ustaškim" proglasili ..., što još slijedi?

zacielo:
euroskeptičnost (čista koljačka, nacifašistička, ustaška rabota)
antiobamania
građanski neposluh glede prisilna ciepljenja
protivljenje WHO-ovom dokumentu "Codex alimentarius"
širenje policijskih ovlast
ako netko drži naziv "Stočno sajmište" ljepšim nego "maršala tita"
zahtjevanje lustracije
zahtjevanje ZERP-a
atentat na Acu, ups, to je istina... Kommunisti čestitaše ustašama u svom glasilu "Proleter" na dobro obavljenu poslu.
...
nastavlja se... u nedogled

*****************************signature***************************
Povratak neovistnosti državi Hrvatskoj velepobjedom u obrani
od srbske fašo-komunističke agresije 1991.-1995.

Tko je glasao

A kako bi bilo da pustimo

A kako bi bilo da pustimo Zokija na miru?

*****************************signature***************************
Povratak neovistnosti državi Hrvatskoj velepobjedom u obrani
od srbske fašo-komunističke agresije 1991.-1995.

Tko je glasao

A kak bi bilo da se i neki

A kak bi bilo da se i neki drugi puste na miru?

Kaj je Zoran sveta krava?

Tko je glasao

Imaš praf! Puštajmo ih na

Imaš praf! Puštajmo ih na miru.
Kaj se pak "svete krave" dotikavle:
ime joj je Политическая корректность, a neki se na to jako oštre.

*****************************signature***************************
Povratak neovistnosti državi Hrvatskoj velepobjedom u obrani
od srbske fašo-komunističke agresije 1991.-1995.

Tko je glasao

@ Što još slijedi? Tko

@ Što još slijedi? Tko zna.
Možda ono: Blago siromašnima duhom, njihovo je kraljevstvo nebesko!

Tko je glasao

To ne sliedi, to je

To ne sliedi, to je objavljeno kao radostna viest prije 2000 godina.
Zapravo se ne bih ni čudio kad bi se i samo evanđelje proglasilo ustaškim...
Tko zna?

*****************************signature***************************
Povratak neovistnosti državi Hrvatskoj velepobjedom u obrani
od srbske fašo-komunističke agresije 1991.-1995.

Tko je glasao

Slažem se s tom tvojom

Slažem se s tom tvojom tvrdnjom.
Blago tebi, tvoje je kraljevstvo nebesko.

Tko je glasao

@ leoboldek, izgleda da se

@ leoboldek, izgleda da se Igor Mandić vratio iz Leskovca i Danimir se dobro najeo ne samo žutoga leskovačkoga kajmaka, već i leskovačke "mućkalice".

Nisam sigurna je li što preostalo za rehabilitiranoga i uskrsloga Zorana Oštrića?
Vidjeti ćemo po njegovim sljedećim upisima, je li - ili ne, omastio brke kajmakom i mućkalicom.

Tko je glasao

Može se biti euroskeptik,

Može se biti euroskeptik, ali plašiti narod Evropskom zajednicom jednako je zalagati se za izolaciju Hrvatske u odnosu na većinu evropskih zemalja.

siguran sam da su slični argumenti postojali u doba Hitlera... , kako je neulazak u EU izolacija nitko još nije zadovoljavajuće objasnio.. neulazak nije ništa doli očuvanje vlastitog suvereniteta i identiteta. ničime ne poteže izolaciju, osim kao ucjenu od strane EU. A EU nikad ne bi takvo nešto učinila, ne bi bilo u skladu sa svetim europskim pravnim stečevinama

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

neulazak nije ništa doli

neulazak nije ništa doli očuvanje vlastitog suvereniteta i identiteta. ničime ne poteže izolaciju, osim kao ucjenu od strane EU. A EU nikad ne bi takvo nešto učinila, ne bi bilo u skladu sa svetim europskim pravnim stečevinama

Ovako ili onako suverenitet malih zemalja je jako ograničen i razlike se u praksi svode na simboliku. A identitet i njegovo očuvanje s članstvom u EU nema veze.

Točno je da nema govora o izolaciji u slučaju nečlanstva, a ucjene o kojima pišeš, nemaju nužno veze s pravom i pravdom, pa tako ni s europskim pravnim stečevinama. Tu se više radi o politici.

The Observer

Tko je glasao

Točno je da nema govora o

Točno je da nema govora o izolaciji u slučaju nečlanstva, a ucjene o kojima pišeš, nemaju nužno veze s pravom i pravdom, pa tako ni s europskim pravnim stečevinama. Tu se više radi o politici.
nije li EU širiteljica prava i pravde, kakva sad politika koja se ne uklapa u to? politika ugnjetavanja slabijih? no bez obzira na to EU nam želi dobro pa bi morali što prije u tu organizaciju da nam osigura pravo i pravdu i ekonomsku dobrobit, te nas nadahne svojim civilizacijskim stečevinama.. ne znaš jel za smijat se il za plakat

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

nije li EU širiteljica

nije li EU širiteljica prava i pravde, kakva sad politika koja se ne uklapa u to? politika ugnjetavanja slabijih?

Istina je da je u temeljnim dokumentima zapisano da EU funkcionira na pravu. To podrazumjeva da niti EU niti bilo tko ne smije kršiti važeće zakone.

Ali, politički pritisak u smislu odvraćanja (Hrvatske) od konzumacije prava koje joj po medjunarodnom zakonu (pretpostavimo) nesumnjivo pripada (npr. ZERP) nije kršenje zakona, nego zaštita svojih interesa (odnosno interesa nekih svojih članica), na temelju realnih odnosa snaga. I koliko god se nama u Hrvatskoj činilo da se radi o bezobzirnoj ucjeni koja nema temelja u ničemu, EU ima razumne argumente i opravdanje zašto to radi.

Interesantno je primjetiti da se medjunarodni pregovori u kojima se uvijek i daje i dobiva (osim u slučaju ratne kapitulacije gdje poraženi nema snage bilo što zahtjevati), ne bi niti trebali voditi kada bi se samo radilo o pukoj primjeni nekih zakona, a ne o usaglašavanju interesa.

Hrvatska uvijek može odabrati hoće li ipak konzumirati svoje pravo (u tome ju nitko ne može nekažnjeno spriječiti) i zbog toga snositi političke konzekvence (arsenal mogućnosti koje EU ima je neiscrpan), ili može prihvatiti "zabranu" i koristiti to prihvaćanje kao ulog u daljnjim pregovorima.

The Observer

Tko je glasao

Ali, politički pritisak u

Ali, politički pritisak u smislu odvraćanja (Hrvatske) od konzumacije prava koje joj po medjunarodnom zakonu (pretpostavimo) nesumnjivo pripada (npr. ZERP) nije kršenje zakona, nego zaštita svojih interesa (odnosno interesa nekih svojih članica), na temelju realnih odnosa snaga.I koliko god se nama u Hrvatskoj činilo da se radi o bezobzirnoj ucjeni koja nema temelja u ničemu, EU ima razumne argumente i opravdanje zašto to radi.

Ovak nekaj kad pročitaš, ti dojde zlo. Barem je meni tak bilo. Treba i puno vremena da se smiriš.

Zaštita interesa veliš, pa svi imaju interese, kak države, tak i svaka osoba. Kaj misliš kad bi došel na sud i sudac ti veli, vaš susjed koji je poduzetnik štiti svoje interese i zato je kod vas u vrtu bral vaše voče.

Kak je to sve prošlo, se nemre drukčije nazvat nego:

Sila jačega i ucjena.

Tko je glasao

Je al je EU u ovom slučaju

Je al je EU u ovom slučaju i sudac i porota i svjedok i tužitelj. A tu onda ne možeš očekivati neku nepristranost.

Ovo što si napisao vrijedi ako je sudac iznad tebe i tvog susjeda. Ali u međunarodnim odnosima postoje i odnosi slabiji-jači, gdje može biti samo jedan pobjednik.

Sad je još i dobro kako je bilo do prije nekog vremena, jednostavno bi te zgazili, danas ipak pregovaramo.

Tko je glasao

nevjerojatan je ovaj bet,

nevjerojatan je ovaj bet, zar ne? ovakvo objašnjenje dijete u vrtiću ne bi moglo progutati.. kao to je ok, to je zaštita interesa na osnovama "real politike". s druge strane, ta ista EU će nam uvesti "vladavinu zakona" kojih se sama ne pridržava, educirati nas o pravu i civilizacijskim tekovinama te donijeti Hrvatskoj blagostanje.

u redu je da EU "štiti svoje interese", no kad bi Hrvatska branila svoje to bi bio "nacionalizam, "izolacionizam" i šta ja znam šta sve ne. to mora da je neki teži slučaj podijeljene ličnosti. Kad bi bet bio Hrvat rekao bih da pati od Stockholmovog sindroma, no ovako mora da se poistovjećuje sa EU pa sadistički uživa u silovanju države iz koje je otišao. civiliziran kakav je, ne može to baš tako otvoreno reći, pa opravdava EU time što oni "štite svoje interese", iako EU u stvari predstavlja "vladavinu prava", pomoć siromašnima, more prilika za bolji život i što sve ne.

mi Hrvati bi kao kurvetine na drogama trebale voljeti svojeg svodnika, jer gdje bismo samo bili bez njega.. ipak nas on voli, iako nas tu i tamo udari i zarađuje na nama. šta ćeš, mora i on "štiti svoje interese"

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

ovo Ti je, @Debe,

ovo Ti je, @Debe, otrovno
spremam u sbirku mojih najdragocjenijih "quotes";
Hvala od srdca za nenadmašno preciznu diagnozu:
mi Hrvati bi kao kurvetine na drogama trebale voljeti svojeg svodnika, jer gdje bismo samo bili bez njega.. ipak nas on voli, iako nas tu i tamo udari i zarađuje na nama. šta ćeš, mora i on "štiti svoje interese"

*****************************signature***************************
Povratak neovistnosti državi Hrvatskoj velepobjedom u obrani
od srbske fašo-komunističke agresije 1991.-1995.

Tko je glasao

Kaj misliš kad bi došel na

Kaj misliš kad bi došel na sud i sudac ti veli, vaš susjed koji je poduzetnik štiti svoje interese i zato je kod vas u vrtu bral vaše voče.

Krivo opisuješ situaciju.

Zamisli situaciju u kojoj je susjed, koji je puno bogatiji od tebe i ima veću familiju, oduvijek brao trešnje na većem dijelu vrta izmedju vaše dvije kuće koji prije nije bio ničiji i svaki štrajfer je mogao doći i pobrati što je htio. Susjed je brao puno više trešanja jer je bio poduzetniji i zato jer je imao više djece koja su se mogla penjati po visokim stablima bolje nego ti. Čak je trešnje i prodavao na veliko. Ti si uvijek brao puno manje, i to je tako išlo.

Još prije 25 godina je općina rekla da si možete vrt podijeliti na pola i da će vam se priznati u vlasništvo - svakome pola. Susjed nije po tom pitanju ništa poduzimao, jer mu je odgovaralo stanje kakvo je bilo. Ti nisi ništa poduzimao, jer u kući nisi imao dobre odnose i gazda si u svojoj kući postao postao tek nakon velike svadje i podjele, nakon koje je tebi pripalo pravo na taj vrt. U svadji s ukućanima, susjed je, kao i svi drugi seljani, stao na tvoju stranu i priznao tebe kao nasljednika prava na branje trešanja. U toj situaciji, po pravu, ti bi mogao otići u gruntovnicu i prepisati pola vrta na svoje ime, napraviti ogradu i brati polovinu trešanja (zapravo još i više od pola, jer su na tvojoj strani bolja stabla).

Tu prestaje pravo a počinje politika.

Jer, susjed je član zadruge, u koju se i ti namjeravaš učlaniti. U zadruzi su sve trešnje u selu zajedničke, i pravo na njihovo korištenje je utvrdjeno dogovorom svih seljana. Takav dogovor tebi baš i ne paše, ali je tebi člansvo u zadruzi važno zbog puno drugih stvari, osim trešanja.

Dakle, ti imaš puno pravo na svoju polovicu vrta i možeš staviti ogradu, ali dobro znaš da ćeš i susjedu i zadruzi "stati na žulj", upravo u vremenu kad s njima pregovaraš da te prime u zadrugu i o tome što ti to unosiš u zadrugu. Niti susjed niti zadruga ti ne mogu zabraniti da zagradiš svoj dio vrta, ali ti ako to napraviš, oni ti mogu naškoditi na sto drugih načina, puno više nego što vrijede trešnje, što su ti jasno rekli. Prije nego zagradiš svoju polovinu, dobro ćeš odvagnuti je li ti se to isplati.

The Observer

Tko je glasao

Jer, susjed je član

Jer, susjed je član zadruge, u koju se i ti namjeravaš učlaniti. U zadruzi su sve trešnje u selu zajedničke, i pravo na njihovo korištenje je utvrdjeno dogovorom svih seljana. Takav dogovor tebi baš i ne paše, ali je tebi člansvo u zadruzi važno zbog puno drugih stvari, osim trešanja.

Da se puno ne zadržavamo oko svega kaj si nadrobil, bi spomenul samo jednu stvar.

Dok god ja nisam u zadrugi, su trešnje moje i samo moje. Ja moj posjed ne moram ograđivat, i svako ko bere na njemu trešnje bez moje dozvole, je lopov. Ako me Zadruga ucjenama prisiljava na ustupke mojem sudjedu, onda je to nasilje.

Daj mi napiši gdje ti imaš vrt, pa bum ja došel brati trešnje, jel smo mi dvoje članovi jedne zadruge i to Hrvatske.

Tko je glasao

Koliko je meni poznato,

Koliko je meni poznato, epitet "sveti" ne nalazi se u "europskim pravnim stečevinama". Doduše, nije mi sasvim jasan ni izraz "europske pravne stečevine", pa bi mi objašnjenje istog, držim, bilo korisno, poradi mog izlaska iz ne znanja.

Tko je glasao

RoseParks :"Doduše, nije mi

RoseParks :"Doduše, nije mi sasvim jasan ni izraz "europske pravne stečevine", pa bi mi objašnjenje istog, držim, bilo korisno, poradi mog izlaska iz ne znanja."

"Europska pravna stečevina" je npr. primjena međunarodnog prava. Ta ti stečevina vrijedi samo za one koji pripadaju više važnim narodima, a za manje vrijedne (nimalo rasistički?), vrijedi samo onda kada to više vrijednima odgovara. Inače vrijedi pravilo "pravičnosti" koje znači: mi određujemo što je pravedno iako je nepravedno prema međunarodnom pravu.
Je to neka zavrzlama, ali da ti pomognem . Mi smo u skupini najmanje vrijednih, tako da nas osim ekskluzivnih imaju pravo poučavati "pravičnosti" i neki sasvim mali.

Tko je glasao

@ Ma, ja baš nešto slabo

@ Ma, ja baš nešto slabo to razumijem. Ono o međunarodnom pravu, nekako ide. Uglavnom poradi toga što je akademik Rudolf godinama ponavljao o pravu mora (granice sa Slovenijom). Ali ostalo- nigdje ne mogu naći neki zakon o tome. Recimo, kad se kod Zakona o medicinskoj oplodnji pozivalo na pravne stečevine Europske unije-međunarodnog prava, govorili su kako to imaju riješeno neke države članice EU: Italija, Njemačka, ....Pa gdje je tu jedinstveno međunarodno pravo?

Tko je glasao

Tu ti je jedinstveno

Tu ti je jedinstveno međunarodno pravo po principu: elitne zemlje u uniji imaju pravo na svoje posebnosti.

Tko je glasao

siguran sam da su slični

siguran sam da su slični argumenti postojali u doba Hitlera
Argumenti da se pristupi Trojnom paktu bili su bitno drugačiji. Vodio se rat. Argument je bio da Njemačka i Italija pobjeđuju, pa im se treba pridružiti. Danas nema rata, a EU je posve drugačiji tip zajednice od Trojnog pakta.

Zoran Oštrić

Tko je glasao

kako nema, vodi se globalni

kako nema, vodi se globalni rat protiv terorizma.. tada se vodio protiv zlih Poljaka i židova.. i tada i sada zalagalo se za jaku socijalnu državu, ovaj puta na razini čitave Europe.. integracija i priznavanje vrhovnog centralnog autoriteta, megalomanski projekti, planska ekonomija u suradnji s velikim korporacijama, neke su čak iste one s kojima je Hitler lijepo surađivao, poput IBM-a, Warte, Opela isl. jedina razlika je da nemamo karizmatskog vođu EU nego skupine ispranih aparatčika i komisija kao u SSSR-u. Veza sa Amerikom bila je i tada, i lijepo se očuvala do današnjih dana

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

Koještarije. Navodiš

Koještarije. Navodiš točno točke, u kojima se vidi drastična razlika prema Trojnom paktu. S takvim argumentima, golema većina za EU na referendumu je sigurna.

Zoran Oštrić

Tko je glasao

ponestalo argumenata pa smo

ponestalo argumenata pa smo skrenuli na jeftinu demagogiju?

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

Leoboldek: "Naučimo od

Leoboldek: "Naučimo od Iraca dok još nije kasno: odpor se izplati!"
Kada se stalno saginješ više ne vidiš ništa osim zemlje, a onaj kome se saginješ vidi te kao komad zemlje po kojem se može i treba gaziti.
ZERP je prva prava kapitulacija Hrvatske kojim smo izgubili puno ponosa, ali još više novaca. Obećavaju nam nekakve novce iz pretpristupnih fondova, a kada samo zbrojimo koliko nas košta odustajanje od ZERP-a nema novaca koji će nam to nadoknaditi.
Upravo danas čula sam od "propalog biznismena" zanimljivu priču: vozeći kamion kroz pustoš jedne velike države, zaustave ga drumski razbojnici i traže od njega 2000 EU. Kada im je to dao, počeo se žaliti kako nema dovoljno novca za povratak nazad do Hrvatske i oni mu vratiše 500 EU. Izgleda kako su ti predpristupni fondovi za nas tih 500 EU što će nam EUovi -drumski razbojnici milostivo vratiti. Još nam naši političari mašu tim novcima, kao obećanim blagostanjem, a vratit će nam samo manji dio onoga što su nam uzeli.

Ponos i otpor ne mogu imati, a niti pokazati oni koji su naučeni kroz rad u svojoj stranci, kako se po ljestvici položaja penje poslušnošću, ulizništvom, zakulisnim igrama i trgovinom, a ne sposobnošću, znanjem i ponosom.
Tko je spreman sve dati, od njega se uvijek traži još više. Politika stalnoga popuštanja dovela nas je do situacije u kojoj se suprotno međunarodnom pravu pristaje na ucjene drumskih razbojnika. K tome još ne osuđuju razbojnike, već žrtvu što se uopće opire, kada svi znaju da će ipak na kraju dati i više nego što se od nje traži.

Naši političari svakodnevno nam pokazuju koliko im je niska granica ponosa, ali i činjenicu kako uvijek može biti još i niža.

Tko je glasao

nisi smio Thompsona

nisi smio Thompsona spominjat, to ti je zagarantirani minus od branitelja ljudskih prava i slobode govora :). doduše, možda je i ZERP malo pomogao

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

ne znam, kolega Leoboldek,

ne znam, kolega Leoboldek, jel vi svjesno spinate, vjerojatno ne.. no te Irske "pobjede" nemaju nikakvu pravnu težinu.. nekad davno, ako se ne varam, i VB je imala referendu za ulazak u tada ECSC, pa se taj njihov pristanak proširio na stvaranje europske naddržave.. ovo štu su Ircima obećali nigdje u Lisabonskom ugovoru (oko kojeg imaju referendum) ne piše.. obećanje, ludom radovanje, ili obećaj, ništa te ne košta.. neovisno od činjenice da su te njihove "pobjede". čak i kad bi bile stvarne, samo simboličke prirode..

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najčitaniji članci