Tagovi

Stop za HSU i trgovca Hrelju

Da licemjerju nema kraja i da se za osobnu korist može prodati sve i svatko potvrdio je ovih dana još jednom predsjednik HSU-a Silvano Hrelja koji zajedno sa predsjednikom koordinacije umirovljeni?kih udruga složno kažu kako je njima eto «neprihvatljivo» najavljeno mogu?e ve? ovojesensko zadiranje u mirovine
Dvojac posebno isti?e
«"U svim dosadašnjim krizama, od Domovinskog rata do danas, umirovljenici su imali puno razumijevanja za probleme u društvu, davali su i daju svoj doprinos, ali sada kada su na rubu siromaštva više nisu u mogu?nosti snositi dodatna optere?enja"
….. zaboravljaju?i da za to nazovi «razumijevanje» njih odnosno umirovljenike nije nitko ni pitao, ve? su ih ti isti njegovi sadašnji koalicijski partneri doslovno oplja?kali. Kolika je njegova briga za umirovljenike pokazuje i ?injenica da su od njegova ustoli?enja na vrlo spornoj Izbornoj skupštini HSU-a mirovine nastavile realno padati došavši tako na granicu od 40% prosje?ne pla?e u RH što je ?ini se i svojevrstan rekord, u negativnom smislu naravno.
Ako se uzme u obzir da od cca 1,5 milijuna umirovljenika tek njih tek nešto više od 200 tisu?a ima mirovinu ve?u od 3000 kuna onda možemo nazrijeti kolika ?e to biti stvarna katastrofa za standard gotovo cijele umirovljeni?ke populacije .
Ako pak od onih 200 tisu?a ?ija je mirovina iznad 3 tisu?e kuna uzmemo nekih 65000 braniteljskih mirovina i još tisu?e i tisu?e povlaštenih onda lako možemo razumjeti zašto je prosje?na mirovina u RH bijednih 2126,00 Kuna,
ali nikako ne možemo razumjeti pasivnost saborskog zastupnika koji se do nedavno kleo u ustrajnost i borbu za prava umirovljenika. Zaboravio je predstavnik umirovljenika u Saboru da ?ak 70% onih koje tobože predstavlja ima mirovinu manju pod 1700 kuna što je kako i sam «mudro» zaklju?uje granica siromaštva i po kriterijima EU.
Umjesto borbe prvi je nakon parlamentarnih izbora 2007. potr?ao u zagrljaj HDZ-u nude?i suradnju a ne traže?i ništa za uzvrat. Ovako sramotan koalicijski sporazum nitko dobronamjeran prema umirovljenicima i ?lanovima HSU-a zacijelo ni u ludilu ne bi potpisao, no Silvano Hrelja jeste ?ak i protivno odlukama svih tijela i organa Stranke.
Nije zato ni ?udo da se HSU polako i ve? duže vrijeme iznutra raspada bez obzira na odre?ene relativne uspjehe na nedavnim lokalnim izborima jer realnosti radi HSU je uglavnom taj uspjeh pobrao u raznim koalicijama a rijetko gdje je sam izašao i ujedno prošao. Za neke potpuno iznena?enje, no ne i za malo bolje poznavatelje odnosa unutar umirovljenika i stranaka unutar te populacije je rezultat SU-a – (Stranka umirovljenika) koja je samostalnim izlaskom na lokalne izbore za županijsku skupštinu u zagreba?koj županiji sa nositeljem liste Lazarom Gruji?em (još do nedavnim podpredsjednikom HSU-a) glatko prošla kao tre?a po redu Izborna lista i prva kao pojedina?na Stranka te sa tri zastupnika ušla u novi saziv skupštine županije zagreba?ke.

Kako se u ovom slu?aju radi o iznimno vrijednom rezultatu proizašlom iz potpuno jasne prepoznatljivosti prvenstveno osobnog rada samog nositelja liste, ovo ujedno zna?i i vrlo jasnu poruku bira?a umirovljeni?ke preferencije u zagreba?koj županiji kakvo mišljenje imaju o Silvanu Hrelji i HSU-u, no isto tako je ovo i više no jasan znak da ?e se u nadolaze?em razdoblju upravo Stranka umirovljenika sve više nametati kao iskreni predstavnik umirovljeni?ke populacije bez ikakve spremnosti na trule kompromise sa vladaju?ima pa koji god oni bili, ali i posebnom socijalnom osjetljivoš?u kada se radi o ste?enim pravima onih umirovljenika (najugroženija populacija) koji su svoju mirovinu ostvarili svojim više desetljetnim napornim radom.

Komentari

Nakon što su generacije

Nakon što su generacije „zadnje životne dobi“, pogotovo oni najsiromašniji, već tri puta prevareni; prvotno pri modalitetu izračuna mirovina, potom neusklađivanjem mirovina s rastućim troškovima života, te modalitetom isplate povratka duga, vlada HDZ-a i njegovih izdajničkih uzdanica među koje spada i Silvano Hrelja, ponovno spremaju udar na pripadnike kontejner šopinga.

Poznato je da je u povratku opljačkanog duga, bezočnim modalitetom povratka tog duga, Sanaderova vlada ponovno opljačkala umirovljenika, a partner Sanaderove pljačke bio je upravo debilni predsjednik HSU-a Silvano Hrelja i njegova ruka u Saboru. Bila bi smiješna da nije tragikomična uloga predstavnika Stranke umirovljenika koji su u izuzetno kratkom roku postali pretplatnici na sve moguće financijske jasle hrvatske politike ali s tom razlikom da „glavni zgoditak“ ne dijeli prevarena većina, već elita HSU-a koja je izbornom voljom svojih birača dospjela na jasle državnog proračuna i ostalih izvora privilegija iz zobnica vlasti, čime je kliki predvođenoj Silvanom Hreljom pala je žlica u med, a njihovim biračima gorak ukus spoznaje da su glasovali za ološ koja je sama sebi svrha.

Naravno zlatna žlica HSU-ovog izletničkog pothvata u Sabor i ulogu Sanaderovog petog ortaka, dopala je u ruke malobrojnih odabranika umirovljeničke populacije, dok se ostatak i dalje nada mirovinama koje će biti bar u visini onih iznosa koje njihovi predstavnici pokupe onako usput u kojekakvim komisijama i odborima. Istine i objektivnosti radi mora se napomenuti da je ulazak Silvana Hrelje u Sabor i njegovu podlačku spregu sa Sanaderom, za umirovljeničku populaciju donijelo i neke pomake na bolje, ali zastupnici HSU-u su mogli postići i mnogo, mnogo više.

Međutim ono na čega vodstvo HSU-a nije nikada smjelo pristati je stalno zakidanje pri usklađivanju mirovina i praćenju rasta životnih troškova, modalitet isplate povratka duga i ovu najnoviju pljačkašku i najavu smanjenja mirovina upravo onima čije su mirovine manje od tjedne naknade koju za izdaju interesa umirovljeničke populacije prima Judas Silvano Hrelja i ostala bagra s Markovog trga, naravno kako vladajuća, tako i oporbena.

Umirovljenička populacija je poput braniteljske populacije postala žrtvom nedosljednosti političkih izdajnika, a s njima su u društvu i ostatak građanki i građana Hrvatske, koji nisu na popisu, milosti, ili pod pokroviteljstvom HDZ-ovog etablišmenta za stvaranje glasačke mašinerije kojom su lažnjacima osigurali beneficije koje ne zaslužuju, a sebi privelegije i bogatstva u kojima zbog suspenzije vladavine prava neometano uživaju.

Braniteljska je populacija postala žrtvom nedosljednosti svojih mnogobrojnih predstavnika koji su iskazano im povjerenje populacije zlorabili guranjem glave pod HDZ-ov skut mita i korupcije, a za uzvrat im je lupeški etablišmen i njegovi sateliti, osigurao nezaslužene privilegije i mrvice sa bogate pljačkaške trpeze.

Radnička, seljačka i ostala zaposlenička populacija postala žrtvom nedosljednosti svojih mnogobrojnih predstavnika koji su iskazano im povjerenje populacije zlorabili brigom za vlastito blagostanje, a što pukim lajanjem na mjesec, uspješno čine od samoga početka pljačke države i naroda.

Umirovljenička populacija je postala žrtvom nedosljednosti HSU-ovih zastupnika u prošlom sazivu Sabora, i dijela HSU-ovog etablišmenta koje su glasovima svojih birača dovedeni na položaje i proračunske jasle sa kojih su se isti umjesto općeg dobra i boljitka svojih glasača upustili u političku prostituciju. HSU ne samo da je iznevjerio nade opljačkanih i obespravljenih građanki i građana treće dobi, već i nade onih čiji je dugogodišnji doprinos postao plijen političke trgovine i marifetluka i to na isti način i po sistemu po kojem su predstavnici HSU-a postali dio državne i lokalne vlasti, bez obzira na grijeh prošlosti i putar na glavi njihovih partnera.

Na prošlim izborima parlamentarnim izborima Jordanova fantaziranja o zaslugama, oko povrata duga umirovljenicima nije uspjela zavarati vlastite glasače. Naravno uslijedila je i kazna i u Sabor se je na jedvite jade uvukao Silvano Hrelja, kao što se sada vidi guja umirovljeničke populacije, a ne predstavnik i zaštitnik njihovih interesa. HSU-ovi su birači na prošlim izborima postupali kao brižni roditelji, bake i djedovi koji su prepoznali da u Sabor ne treba birati one koji nisu vodili brigu o umirovljeničkoj populaciju i zastupali interese umirovljenika. HSU je držeći veliku figu u džepu, na lokalnim izborima potražio spas u koaliciji oporbenih blokova znajući da im samo izborne liste stranačke prostitucije garantiraju mjesta u županijskim, gradskim i općinskim Vijećima i Skupštinama. HSU je unatoč poodmakloj dobi svojih perjanica umjesto politike općeg dobra krenuo stranputicom osobne gramzivosti, i političkog kupleraja, a takva je politika kao što izborni rezultat od samo jednog zastupnika za novi saziv sabora dokazuje, kažnjena!

Za razliku od isto tako prevarene i obespravljene braniteljske populacije, HSU je na prošlim izborima uspio izboriti jedan zastupnički mandat u Saboru, čime je ponovno postao bitan čimbenik u opstanku i preživljavanju Sanaderove, ili sada Jacine vlasti. Kako se u hrvatskom političkom cirkusu vlast ne stiče samo voljom biračka, već kupovinom i prebjezima političkih konvertita i HSU je odabrao put brzog bogaćenja i privilegija zasnovanog na istome principu. Svoj ograničeni biološki rok trajanja političko vodstvo HSU-ovaca je krenulo stopama Judasa vlastite populacije, te sklapanjem interesnih koalicija koje donose vlast i dodatna primanja i beneficije, optimalno materijaliziraju povjerenje ili bolje rečeno izdaju svog biračkog tijela.

Jordanovo izigravanja dogovora s koalicijskim partnerima, a potom snebivanja pri spomenu neprincipijelnih koalicija, ista je uravnilovka kao poturanje izbornih obećanja, ili „odriješenih ruku“. Vodstvo HSU- podržava i potiče trgovački kupleraj svojih dužnosnika, koji su zaboravili da povrat duga ne može biti jedina briga stranačkog vodstva, već je pravedniji izračun i stalno usklađivanje mirovina sa porastom troškova života, također bitna briga za standard svih građanki i građana, a posebice onih čijim su glasovima dobili vijećničke, saborske i dužnosničke mandate. HSU je podržavajući vladu Ive Sanadera kočio razvoj privrede i gospodarstva, nije učinio ništa u borbi protiv mita, kriminala i korupcije, te nije djelovao na dobrobit civilnog društva i države, čime je usporio razvoj političke odgovornosti, poštenja, morala i odgovornosti i svijesti.

Nema sumnje da izdajničko ponašanje Silvana Hrelje treba pripisati neosjetljivosti i nebrizi uhljebljenih HSU-uovih izdajnika koji će podržati Jacinu ideju o novoj pljački već tri puta opljačkane populacije.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Nema sumnje da izdajničko

Nema sumnje da izdajničko ponašanje Silvana Hrelje treba pripisati neosjetljivosti i nebrizi uhljebljenih HSU-uovih izdajnika koji će podržati Jacinu ideju o novoj pljački već tri puta opljačkane populacije. Na svu sreću umirovljenika rok njihova i njegova trajanja (i obmana) im polako ali sigurno ističe, no na žalost svih "penzića" izgubljeno vrijeme i mnogo čega još, nitko više ne može vratiti.
To je uvidio i Hrelja pa sada jeftinom retorikom pokušava zaglumiti naglo osvještenog borca za prava umirovljenika. Po onom što znam što se događa u članstvu nejgove stranke a posebno u umirovljeničkim udrugama mislim da je njegovoj prići došao kraj.Sve ovo oko Hreljeje počelo još tijekom predizborne kampanje za prošle parlamentarne izbore a kulminaciju doseglo nakon izborne skupšitne stranke nakon čega je i @penzić napisao ako se ne varam svoj prvi dnevnik u kojem najavljuje upravo ovo što se sada događa......
HSU puca po svim šavovima...
Ni nakon tri tjedna od održane 7. Izborne skupštine HSU-a u Vrbovcu nisu se stišale strasti unutar HSU-a, što više, izgleda da su se neki „penzići“ tek zagrijali za prave okršaje. Prva žrtva unutarstranačkog obračuna je dojučerašnji predsjednik Zagrebačke ŽO HSU-a i član županijskog poglavarstava, Lazar Grujić kojeg je novi vrli predsjednik Silvano Hrelja pod hitno suspendirao........

Tko je glasao

DEMOS, koliko ja znam Lazar

DEMOS, koliko ja znam Lazar Grujić suprostavio se političkom diletantu Hrelji u Vrbovcu. Hrelja je učinio sve da ga izbaci iz HSU-a, ali nije uspio jer ga njegova organizacija nije htjela isključiti, da bi ostvario svoj cilj morao je raspustiti cijelu gradsku organizaciju Sveta Nedelja. Rezultat takvog bahatog ponašanja kvazi političara Hrelje je prelazak cijele gradske organizacije HSU-a Sveta Nedelja u Stranku umirovljenika, osnivanje općinskih, gradskih i Županijske organizacije Zagrebačke županije, izlazak istih na lokalne izbore na kojima su dobili 7920 glasova, 6,42% i tri vijećnika u Županijskoj skupštini, vijećnike u Svetoj Nedelji, Gradecu, od 34 izborne jedinice dobili su 27. a HSU je pobjegao pod skute HDZ-HSS i SDP-a, i iznevjerio sve umirovljenike kako bi ostvarili svoje osobne ambicije i interese. Ali su zato poslušnici velikog političara trećeligaša Hrelje postali zamjenici Gradonačelnika Vrbovca, Zaprešića..... Hrelja ističe kako je ponosan na postignute rezultate HSU-a, a kad ga upitate koliko je HSU dobio glasova na proteklim lokalnim izborima i koji je postotak ostvario odgovora nema. Neka im je sa srećom. Umirovljenici Zagrebačke županije su na proteklim lokalnim izborima poručili što misle o HSU-vom, sluganstvu te njihovim osobnim i bolesnim ambicijama, a Stranku umirovljenika su za njihov pošten i principijelan nastup na izborima u interesu umirovljenika nagradili sa 7920 glasova.

Tko je glasao

....Rezultat takvog bahatog

....Rezultat takvog bahatog ponašanja kvazi političara Hrelje je prelazak cijele gradske organizacije HSU-a Sveta Nedelja u Stranku umirovljenika, osnivanje općinskih, gradskih i Županijske organizacije Zagrebačke županije, izlazak istih na lokalne izbore na kojima su dobili 7920 glasova, 6,42% i tri vijećnika u Županijskoj skupštini, Bio sam dovoljno dugo "unutra" pa pouzdano znam kako Hrelju upravo ovaj podatak najviše i žulja.......

Tko je glasao

Rekao bih: Bravo

Rekao bih: Bravo Bijesdrugi!!!

Ta bilo je krajnje vrijeme da tim glupim starčićima kaže istrinu u lice - vi ste u novom hrvatskom društvu višak i vrijeme je da što prije odete u drugu dimenziju, pokrepate, nestanete, jer ova država više nema odakle vas hraniti.

To što je ova država sazdana od povlaštenih grupa i pojedinaca koji su raskrčmili ono što ste vi stvarali tijekom svog aktivnog života, i to što ste godinama svoga života uplaćivali u mirovinske fondove za sigurniju starost, sada nema "mrtve veze" s realnošću - jer je to bilo prije nego što smo "mi" došli na vlast, pa tražite od onih koji su tada bili na vlasti. A nas "raznorazne bijesove" pustite na miru, da uživamo u onome što smo sada manje-više besplatno preuzeli u ruke i nama uopće nije važno tko je to stvarao.

Negdje početkom ove godine u jednoj firmi (još u državnom vlasništvu) raspravljali su o poslovnim rezultatima, koji nisu bili baš sjajni ali je rukovodeća ekipa to nekako natezala u "uspješno", sve dok jedan od njih, stariji koji duže pamti nije glasno zapitao
- Je je, sve to nekako lijepo izgleda ali dajte nam prikažite koliko smo prošle godine podijelili stanova i stambenih kredita - gledam u rezultate i nikako da nađem tu stavku?
Ostali mlađi rukovoditelji (novopećeni gospodarstvenici i znalci excel tablica), ga pogledaše bez srama i stida ali s iskrenim čuđenjem, jer njima, nitko nikada nije se ni potrudio objasniti da je smisao i definicija "društva" (i države kao izraza društvenih potreba) u postojanju međugeneracijske solidarnosti. Za njih pojam "socijalne države" je prazna ljuštura koju čak i Ustav bespotrebno navodi.

Kad su se događale ove "gloriozne" i "revolucionarne" društvene promjene (u kojima je zavladala filozofija koju bijes danas zastupa) broj aktivno zaposlenih koji su punili mirovinske fondove je bio tri puta veći od onih u mirovini, pa su mirovinski fondovi imali zalihe od 3 - 4 rezervne mirovine. A onda su došli oni koji su taj odnos razorili, pljačkajući te zalihe (Kutle je baš tako počeo), smanjujući broj zaposlenih koji pune mirovinske fondove, a napučili ih onima koji nigdje u svijetu ne bi zasluživali uopće biti u mirovini - a da o iznosima koje primaju ni ne govori.

I tako danas imamo to što imamo - da je jedino riješenje natjerati umirovljenike da što prije pomru, pa da se tako riješe "svi društveni problemi", da se tako konačno oslobodi prostor za novu klasu do jučer gologuzih, koji su se jeftino doćepali resursa koje su stvarali neki drugi.

Kad bi se današnji mirovinski fondovi oslobodili od svih povlaštenih (jer ako su umirovlljeni po nekim drugim razlozima a ne međugeneracijskoj solidarnosti - neka im mirovine osiguravaju izvan mirovinskih fondova a na račun onih koji su im to omogućili), prekobrojnih (tj. onih koji su ukrcani na mirovinske fondove iako tamo ne pripadaju), onda bi današnji "penzići" mogli sasvim solidno živjeti od onoga što se u fondove uplaćuje po sistemu međugeneracijske solidarnosti - jer su i oni to isto radili za svoju prethodbu generaciju.

Ali koja bi to budalasta "nova klasa" sama sebi uradila. Recimo ova vlast (i ova Vlada sada) ni ne pomišlja čistiti recimo samo dvostruka upisivanja na prebivališta (mjesta stalno stanovanja) jer je to ona "glasačka rezerva" na kojoj se ostvaruje vlast, mada takva praksa sa sobom nosi mnoštvo mirovinskih i socijalnoih davanja bez ikakvog zakonskog i solidarnog temelja.

Jedan moj poznanik je npr. bio prisiljen upisati kod sebe 14 njih (ucjenjivan je radi posla), od kojih je svaki od takvih ovdje egistgriran kao nezaposleni ili nezbrinuti - a jedan je čak ostvario "ratničku" mirovinu mada ovdje ne stanuje, u rati nije bio s niti jedne strane granice, a tamo gdje zaista stanuje ima pristojan "business".

Ne da mi se tražiti linkove, ali sam o ovim problemima analitički argumentirano pisao (tumačeći mirovinske statistike), čak sam na vrijeme upozorio na Hrelju i njegove interesni krug koji gledaju svoja posla, dok su im je briga o "penzićima" i njihovim fondovima zadnja rupa na svirali.

Tko je glasao

to što je ova država

to što je ova država sazdana od povlaštenih grupa i pojedinaca koji su raskrčmili ono što ste vi stvarali tijekom svog aktivnog života, i to što ste godinama svoga života uplaćivali u mirovinske fondove za sigurniju starost, sada nema "mrtve veze" s realnošću - jer je to bilo prije nego što smo "mi" došli na vlast, pa tražite od onih koji su tada bili na vlasti.
kad realno pogledamo doći ćemo do zaključka da nisu ni puno stvorili niti su puno uplatili u mirovinske fondove.

Tko je glasao

Jedan moj poznanik je npr.

Jedan moj poznanik je npr. bio prisiljen upisati kod sebe 14 njih (ucjenjivan je radi posla), od kojih je svaki od takvih ovdje egistgriran kao nezaposleni ili nezbrinuti - a jedan je čak ostvario "ratničku" mirovinu mada ovdje ne stanuje, u rati nije bio s niti jedne strane granice, a tamo gdje zaista stanuje ima pristojan "business".

Postoji li mogućnost da svoja saznanja o navedenima podijeliš ovdje s nama, odnosno s javnošću? Time bi efekt ukazivanja na kriminalne radnje bio neusporedivo jači, ovako je ipak na feniksovskoj razini naklapanja rekla-kazala. Osim ako, naravno, ne želiš nauditi svom poznaniku, mada ne vidim mogućnost kako bi mu mogao nauditi da objaviš identitet barem jednog tog nezaposlenog ili nezbrinutog s ratničkom penzijom. To bi bilo jako važno.

Jer, po mojim saznanjima, takve zloporabe su minimalne. Naime, dvostruko prijavljenih zaista nema puno, evidenciju o boravištu/prebivalištu vodi MUP, a njegove evidencije su koliko toliko u redu, jer kako bi inače mogli doći do zaključka o 600 000 prekobrojnih na popisima birača, a da ne uspoređujemo dva različita popisa, popis stanovništva koji se nadopunjuje podacima matičnih ureda i MUP-a i popis birača koji se nadopunjuje falsifikatima? 600 000 prekobrojnih je samo na popisu birača, ne i na drugim popisima.

Tko je glasao

popis birača se formira

popis birača se formira svaki puta ispočetka prije izbora, i generira se temeljem MUPove evidencije a ne putem matica, matica umrlih mora obavijestiti da se nekoga briše i to je jedina veza (opisano je to zakonom)

dio prekobrojnih proizlazi iz vremena kada matice nisu bile dužne obavijestiti ured za upravu da je netko umro, no veliki dio prekobrojnih su oni koji su prijavljeni na dvije adrese, jer prvenstveni razlog prijave nije u stvari glasanje nego ostvarivanje prava na koje ne bi imali u svojoj zemlji (zdrastveno, različite socijalne naknade i slično)

u vrgorcu, gdje je to dovedeno do apsurda se točno zna na kojoj adresi je koliko stanovnika viška (tu nema nikakve pa niti najmanje dileme), a primjerice samo na adresi osnovne škole ima prijavljeno 40ak ljudi
malo na ambulantu, malo na policijsku postaju, školu... i sakupi se to brzo

problem biračkih popisa je ogroman

Tko je glasao

.......problem biračkih

.......problem biračkih popisa je ogroman
Mada sam u tekstu komenara bio opširniji nego je potrebno, ovu dimenziju sam spomenuo uzgredno, ali nju treba tretirati više nego ozbiljno jer će ona uskoro igrati vrlo važnu motivaciju u predstojećim nemirima i eventualnom padu vlade (radi neizglasavanja jednog od brojnih najavljenih rebalansa proračuna).

Naime, "problem biračkih popisa je ogroman" radi finacijske dimenzije koja prati tu "neobičnu pojavu", a koja se je zametnula upravo radi nelegalnog naslanjanja jedne značajne skupine stranih državljana na proračunske sise hrvatske države (mada u neredu koji vlada može biti i unutarnjih dvostrukih "sisanja").

Dok je postojalo "blagostanje" u javnosti se nije se mnogo marilo za ovu pojavu, a vladajuća struktura ju je smišljeno i promišljeno pretvarala u svoju "izbornu prednost". Naime (kao u Sanaderovom dubrovačkom predizbornom govoru) otvoreno se prijetilo da će promjenom vlasti (tj. "povratkom komunizma") upravo te skupine najviše izgubiti (pa su se masovno odazivali braneći svoja stečena mada nelegalna prava - ne samo u Vrgorcu).

Sada dolazimo u situaciju u kojoj će se masama hrvatskih umirovljenika skidati postotak od ionako mizernih mirovina (koje su ionako ispod ustanovljene granice siromaštva a radi se o populaciji koja teško može sudjelovati u "sivoj ekonomiji"). Radi političkih razloga se Vlada neće usuditi dirati u takva lažno stečena prava. Doista se o reviziji biračkih popisa nigdje ne govori kao o teretu proračunskih rashoda (kao da ona ne postoji jer je uklopljena u domovinske stavke proračunskih rashoda).

Sredstva koja se odlijevaju na ovakav način nisu uopće malena (prije su u ovakvoj krizi pregolema) ali ih nitko ne želi ni spomenuti nego se tragikomično priča o uštedama na kavici.

Za moge ovakve devijacije se točno zna, imenom i prezimenom, no ako ih vlasti ne žele dirati neće ni pojedinci se previše isticati. Ja znam ali ih ne mogu davati bez privole onih koji su mi ih priopćili. No tim putem se neće ni doći do rješenja nego sređivanjem nereda u biračkim popisima koje mora biti prioritet svake sređene države. Istina je da postoje egzaktno utvrđene "velike brojke" (i na stranicama ovog portala) iz kojih se uočavaju apsurdi u biračkim spiskovima. Sama činjenica da su birački spiskovi u golemom neredu, (dok je njihov "kreator" kriminogeni Antun Palarić upravo "sklonjen" na osmogodišnju imunitetnu zavjetrinu več odavno temeljito prostituiranog Ustavnog suda) su alarmantna u svakoj normalnoj državi, i trebali su biti dovoljnim razlogom za temeljitim pospremanjem - koje je izostalo radi političkih interesa. Pospremanje u informatičkom vremenu uopće nije problematično - dovoljno je uzeti naše informatizirane baze podataka i usporediti s nekoliko država u kojima se pojavljuju dvostruki glasači Inije Bih jedina) pa pustiti kompjuterima da izbace kritična imena.

Ovako, nerješena stvar koja definitivno "brsti" ogromna sredstva iz propalog hrvatskog proračuna će se uskoro pretvoriti u bombu ispod temelja državnog ustroja. Jer uzimati nekome 10 posto od njegovih par tisuća kuna a ostavilti nelegalna naslanjanja na državni proračun nerješenim (radi mutnih motiva i interesa) ne može drugačije završiti do eksplozijom nezadovoljstva i razlijevanjem nemira na ulicama.

Mene ne iznenađuje "nemar" ili nemar onih branitelja postojećeg sustava (koji stalno generira nered, nesporazume, nezadovoljstva i razbacivanje proračunskih sredstava), nego najviše neodgovoran odnos oporbe koji bi se trebali založiti za reformu političkog sustava u Hrvata. Koji su razlozi tome ne znam - možda bi oni trebali o tome više reći.

Tko je glasao

Mene ne iznenađuje "nemar"

Mene ne iznenađuje "nemar" ili nemar onih branitelja postojećeg sustava (koji stalno generira nered, nesporazume, nezadovoljstva i razbacivanje proračunskih sredstava), nego najviše neodgovoran odnos oporbe koji bi se trebali založiti za reformu političkog sustava u Hrvata. Koji su razlozi tome ne znam - možda bi oni trebali o tome više reći. Neće, jer po iskustvima glede razotkrivanja nepravilnosti u biračkim popisima koje sam i ja otkrio u mom Trogiru i njihovu ne/angažmanu ispada da i njima iz nekog (meni još nepoznatog) razloga to stanje odgovara i njima.
Ako je broj stanovnika neke JLS gotvo isti ili čak manji od broj abirača onda je i slijepcu jasno da nešto ne štima.
Imao sam ja (imam i sada) čak i preslike duplih i važečih osobnih iskaznica i mnogo tooga još no sve je ostalo na trudu pojedinca........

PS. Već duže me vrijeme kopka jedna (ne provjerena) dojavica da i unutar RH imamo ljudi sa više osobnih iskaznica.... Ako se ovo pokaže točnim onda je i mnogo toga jasnije...... jer bi moglo ispasti nešto kao vi i vaši su amo tamo a naši ovdje.... no kako rekoh, sve je za sada čula-kazala...

Tko je glasao

Ako je broj stanovnika neke

Ako je broj stanovnika neke JLS gotvo isti ili čak manji od broj abirača onda je i slijepcu jasno da nešto ne štima.

Eto, ovo me zanima.
Koji je to popis stanovnika u nekom gradu ili općini koji postoji, a na kojem je upisano manje stanovnika nego što je upisano birača u popisima birača?
Tko vodi taj popis, postoji li uopće taj popis, osim evidencije MUP-a i popisa stanovništva koji je statistički podatak i obavlja se jednom u 10 godina?

Gdje je karika koja je dovela do vakuuma i zaključka da je 600 000 prekobrojnih birača? Tih 600 000 viška postoji samo u biračkim popisima, ne postoje u niti jednoj drugoj evidenciji. Prava na penzije, doplatke, ova i ona prava se ne mogu dobiti na temelju izvatka iz popisa birača, zar ne?

Tko je glasao

Koji je to popis stanovnika

Koji je to popis stanovnika u nekom gradu ili općini koji postoji, a na kojem je upisano manje stanovnika nego što je upisano birača u popisima birača? Pa ja sam već objavio i na ovim stranicama točne podatke za grad Trogir iz kojih je razvidan nesrazmjer između broja stanovnika i broja birača. ....Po poznatim podacima iz popisa 2001. grad je imao 12995 stanovnika te u tom broju oko 3000 onih koji još nisu imali pravo glasa, no usprkos toj matematici birača je po istoimenom popisu na lokalnim izborima 2001. bilo 11255, a temeljem pipisa (-18 godina starosti) moglo je maximalno oko 9000.
No ni ovo nije ni iz daleka sve jer psotoji niz fotografija objekata u kojima je an desetke birača prijavljeno a da u istima en živi više od tek nekolicine 2 - 4. ..... @hdz-ekonomija, moža nisi dobro pratio ovu temu koju smo u više navrata jako dobro obradili..... i nekima dobro digli paru.

Tko je glasao

Popis stanovništva nije

Popis stanovništva nije mjerodavan za ništa, to je samo statistički podatak koji se "ažurira" tek svaku desetu godinu. Od zadnjeg popisa je prošlo 8 godina, ljudi se doseljavaju, odseljavaju, umiru, rađaju se, napunjuju 18 godina....danas u Trogiru ima preko 13 000 birača.
Koliko ima stanovnika?
Dakle, postoji li ičiji službeni podatak koji bi nam rekao koliko u Trogiru živi ljudi?

Sve ovo je važno zbog toga da pokažem da je pogrešno cijelo vrijeme aludirati na problem dvostrukih prebivališta/boravišta. Glavni problem leži u fantomima, nepostojećim ljudima.

Tko je glasao

Popis stanovništva nije

Popis stanovništva nije mjerodavan za ništa, to je samo statistički podatak koji se "ažurira" tek svaku desetu godinu. Od zadnjeg popisa je prošlo 8 godina, ljudi se doseljavaju, odseljavaju, umiru, rađaju se, napunjuju 18 godina....danas u Trogiru ima preko 13 000 birača.

Upravo zato da ne bucamo sam ti i dao službene podatke za 2001. Dakle popis stanovništva za 2001. i popis birača za 2001... I jasno je da to ne štima.
Što ti je tu uopće sporno?

Tko je glasao

Upravo zato da ne bucamo sam

Upravo zato da ne bucamo sam ti i dao službene podatke za 2001. Dakle popis stanovništva za 2001. i popis birača za 2001... I jasno je da to ne štima.
Što ti je tu uopće sporno?

Sporno je to da se time aboliraju svi oni koji su od 2001., naročito od 2003. na dalje do besvijesti punili popise birača nepostojećim ljudima, odnosno za malverzacije se ne daju nikakve indicije, a sva krivnja se može pripisati pogrešnoj metodologiji pri popisu stanovništva. O tome sam ovdje napisao valjda 50 komentara.

Meni je situacija jasna. Odgovornost jest na Državnoj upravi, a ne na, kako to tvrdi mrak, na MUP-u, tj. ključ je u Državnoj upravi koja vodi i matične urede i popis birača, a ne u MUP-u koji izdaje potvrde o prebivalištu.

Tko je glasao

Sporno je to da se time

Sporno je to da se time aboliraju svi oni koji su od 2001., naročito od 2003. na dalje do besvijesti punili popise birača nepostojećim ljudima, odnosno za malverzacije se ne daju nikakve indicije Tko to po tebi i koqa uopće abolira ako znamo proceduru prijave boravišta i ili prebivališta???
Zna se nadležnost MUP-a u postupku izdavanja osobnih dokumenata kojih nitko ne može imati duplo ili čak i više, a jasno je da ima jer je netko dozvolio das entko prijavi na novoj adresi a da nije odjavljen na staroj.... pa logika kaže ako može jednom ili dvaput onda može i više puta. Dakle MUP i državna uprava su odgovorni za ovaj cirkus ikako je @frederik napisao oni to mogu ako hoće riješiti u desetak dana.....
Pa pitaš li se koga vraga onda to ne riješe???

Tko je glasao

Tko to po tebi i koqa uopće

Tko to po tebi i koqa uopće abolira ako znamo proceduru prijave boravišta i ili prebivališta???

Halo, brkamo pojmove. Tko ti kaže da postoje osobe s dva ili više prebivališta? Birački popisi nemaju veze s prebivalištem ni boravištem, oni su paralelni popis za sebe. Upravo tu i možeš naći postojanje problema, nastavljam velikim slovima: POSTOJE DVA PARALELNA POPISA KOJE VODI DRŽAVA. JEDAN JE POPIS STVARNOG STANOVNIŠTVA, A DRUGI JE POPIS BIRAČA KOJI NEMA VEZE SA STANJEM NA TERENU, I IZ TOGA SE MOŽE DOKUČITI POSTOJANJE 600 000 FANTOMA KOJI EGZISTIRAJU SAMO NA POPISU BIRAČA, A NE I NA POPISU GRAĐANA, pa prema tome isti ostvaruju samo biračko pravo, a ne i pravo na ovu ili onu naknadu ili socijalu ili što već.

Pa pitaš li se koga vraga onda to ne riješe???

Naravno da se ne pitam, kad sam prilično siguran u razloge zašto je to tako, i tko je na vrhu cijele piramide lažnih popisa birača. :)

Tko je glasao

.....pa prema tome isti

.....pa prema tome isti ostvaruju samo biračko pravo, a ne i pravo na ovu ili onu naknadu ili socijalu ili što već. E ovo je pogrešno jer ih ima ne mali broj što ubiru lovu sa obje "strane" granice.... i oba puta iz našeg RH proračuna.... i to je možda jedino što sa ovim dnevnikom ima veze jer oko birača je bilo (a i biti će još) hrpa dnevnika.....

I da da ti skratim nepotrebna pitanja, narvno da imam dokaz za ovo što ti tvrdim.... no to nije tema ovog dnevnika...... Kvaka je u tome što nekome pada na pamet da se "žrtvuje" i otkida za primjer od svojih usta čak i do tisuću kuna..... ono sa 22 000 padne na samo 21 000 Kuna, a sve kako bi pokazali da to isto očekuju i od penzića sa 2 ili 3000 kuna.....
Po onom što ja znam vjerujem da će se nakon što (ako) to i stvarno pokušaju dogoditi je da će se prvi put broj onih na Jelačićevu trgu moći slobodno smanjivati ali ni atko neće pasti ispod pola milijuna "gostiju" .... I to naravno bez Hrelje i sl....... i opet sve to po doista vrlo ozbiljnim izvorima.....

Tko je glasao

E ovo je pogrešno jer ih

E ovo je pogrešno jer ih ima ne mali broj što ubiru lovu sa obje "strane" granice.... i oba puta iz našeg RH proračuna.... i to je možda jedino što sa ovim dnevnikom ima veze jer oko birača je bilo (a i biti će još) hrpa dnevnika.....

Govorimo o popisima birača, a ne o zloporabama državljanstva, ako su to uopće zloporabe.
Dakle, imaš li dokaz da je netko tko se prijavio ovdje zbog privilegija i dalje ostao na "listi za dijasporu", ako je i bio na toj listi?
Npr. poznata je situacija da se ljudi s kontinenta prijavljuju na Jadranu u svojim vikendicama kako ne bi plaćali porez na kuću za odmor i kako bi mogli dobiti vez za barku i tsl. Takvi slučajevi sigurno nemaju nikakve veze s odgovornošću Državne uprave, čak štoviše, upravo je to i sam Palarić spomenuo kao svojedobnu rupu u zakonu, time pravdajući sebe.

Pazi sad....ako se netko iz BiH prijavio u Hrvatskoj zbog privilegija, onda se on formalno doselio u Hrvatsku, s tim da se time ne može povećati ukupan popis birača, jer je isti već i prije bio hrvatski državljanin.

Tko je glasao

Dakle, imaš li dokaz da je

Dakle, imaš li dokaz da je netko tko se prijavio ovdje zbog privilegija i dalje ostao na "listi za dijasporu", ako je i bio na toj listi? DA

PS. Kako ovaj dnevnik nije tema o biračima sa ovime bih zaključio prepisku.

Tko je glasao

Ma nemoj?! Mrzi me kad ti to

Ma nemoj?! Mrzi me kad ti to moram reći ali da je popis stanovništva nevjerodostojan, kao i stalna godišnja izvješća nadležnih demografskih institucija koje upozoravaju na demografski pad tzv "bijelu kugu" - je obično pretjerivanje - s namjerom ili ne. Dok istovremeno birački popisi rastu!!

No bez obzira na sve, treba poći od nereda, koji je pozitivno utvrđen na biračkim popisima, a koji su temeljni dokumenti svake demokratske i sređene države. Zašto se ne srede i verificiraju ako je to danas jedan tehnilki i informatički nezahtjevan posao.

Takvo stanje ne samo da omogućuje malverzacije, već je sam slučaj Vrgorca pokazao da zloupotrebe doista postoje. A ima i drugih primjera pozitivno ut rđenih. Najlakše je stiskati oči i širiti maglu.

Tko je glasao

Ma nemoj?! Mrzi me kad ti to

Ma nemoj?! Mrzi me kad ti to moram reći ali da je popis stanovništva nevjerodostojan, kao i stalna godišnja izvješća nadležnih demografskih institucija koje upozoravaju na demografski pad tzv "bijelu kugu" - je obično pretjerivanje - s namjerom ili ne. Dok istovremeno birački popisi rastu!!

Ovo će biti zanimljivo. :)

Dakle, demografski pad u Hrvatskoj je prisutan tek od 1991. godine, do onda ga nije bilo nego je bio demografski rast, što znači da se bijela kuga koja bi se učitovala kroz pad broja punoljetnih građana uopće ne događa u Hrvatskoj, tek će se početi događati od ove godine na dalje. Broj punoljetnih građana RH cijelo vrijeme raste, pa nema logike da se smanjuje broj birača.

Također, Hrvatska cijelo vrijeme od rata ima pozitivni migracijski saldo, više se ljudi useljava nego što se odseljava.

Dakle, po ovom pitanju, nula bodova.

Tko je glasao

Ako se usporedjuju popisi

Ako se usporedjuju popisi stanovnistva 1991 i 2001, onda pad iznosi oko 300 000 stanovnika (4 437 000: 4 784 000). Ako se izuzmu migracijska kretanja, a usporede samo podatci o zivirodjenima i umrlima u 2007, onda isto dodjemo do minusa od otprilike 10 000 (42 000 : 52 000). Nazalost, podatke o migraciji i koliko tocno stanovnika u Hrvatskoj ima prijavljeno stalno boraviste ne mogu naci, a vjerojatno je i jasno zasto.

Tko je glasao

Ako se usporedjuju popisi

Ako se usporedjuju popisi stanovnistva 1991 i 2001, onda pad iznosi oko 300 000 stanovnika (4 437 000: 4 784 000). Ako se izuzmu migracijska kretanja, a usporede samo podatci o zivirodjenima i umrlima u 2007, onda isto dodjemo do minusa od otprilike 10 000 (42 000 : 52 000).

Kakve veze imaju živorođeni 2007. s brojem birača na biračkim popisima? Od kada dvogodišnjaci imaju pravo glasa u Hrvatskoj?

Nazalost, podatke o migraciji i koliko tocno stanovnika u Hrvatskoj ima prijavljeno stalno boraviste ne mogu naci, a vjerojatno je i jasno zasto.

Evo ti migracijski saldo 2003.-2007.

2003. Doseljeni 18 455 Odseljeni 6 534
2004. Doseljeni 18 383 Odseljeni 6 812
2005. Doseljeni 14 230 Odseljeni 6 012
2006. Doseljeni 14 978 Odseljeni 7 692
2007. Doseljeni 14 622 Odseljeni 9 002

Evo broja stanovnika:

2003. 4 440 000
2004. 4 439 000
2005. 4 442 000
2006. 4 440 000
2007. 4 436 000

Ja isto mislim da je jasno zašto te podatke ti nisi uspio naći. :)

Tko je glasao

Mislim da je upće

Mislim da je upće besmisleno se raspravljati o ovm problemu a da ne insitiramo na sređivanju tih spiskova, i reviziji svih duplo upisanih. A to je stručnjacima posao od 10 dana kad im se daju sve policijske baze podataka (malo više za čišćenje onih koji se moraju odlučiti da li će stanovati na jednom ili drugom mjestu jer ne mogu na oba).

Tko je glasao

Mislim da je upće

Mislim da je upće besmisleno se raspravljati o ovm problemu a da ne insitiramo na sređivanju tih spiskova, i reviziji svih duplo upisanih. A to je stručnjacima posao od 10 dana kad im se daju sve policijske baze podataka (malo više za čišćenje onih koji se moraju odlučiti da li će stanovati na jednom ili drugom mjestu jer ne mogu na oba).

Opet isto.
Od kuda ti podatak da postoje duplo upisani? Imaš li i jedan jedini dokaz da je netko dva puta upisan?
Kako ćeš riješiti pitanje Pere Perića koji je upisan tu i tu i nigdje drugdje, a čovjek uopće ne postoji, nikad nije postojao i ne postoji nigdje drugdje osim u biračkom popisu? Kako ćeš nakon toga spriječiti da se isti popisi opet ne počnu puniti novim "biračima".

Ne znam samo na koji način će policija samo tako prepustiti svoje baze podataka referentima iz matičnih ureda. Imat ćemo istu situaciju kao i s popisom branitelja.

Bolje rješenje bi bilo zakonsko poništavanje popisa birača i nanovo upis uz osobnu kartu. Ako treba, tako prije svakih izbora. To bi bilo zakonski provedivo.

No, time zadiremo u sam sukus hrvatske politike ovog deseteljeća....

Tko je glasao

@frederik apsolutno se

@frederik
apsolutno se slažem da se treba insistirati na sredjivanju biračkih popisa. ali se slažem i sa onim što je napisao hdz-ekonom. mi imamo ne samo ljude duplo upisane na različitim adresama, nego imamo i potpuno nepostojeće ljude.
nije to zamagljeno samo s jedne strane, više je čimbenika dovelo do ovakve situacije.
pitanje koje se postavlja je to, što se tu može konkretno poduzeti?

Tko je glasao

Pa Dijana, o tome on smo

Pa Dijana, o tome on smo pretpostavlja, kao i drugi. Ja naprotiv imam dokaze da su neki dvostruko upisivani radi mirovine (vec sam to spomenuo) i radi porodiljskih naknada (na drugoj adresi) ali ne znam razmjere te pojave. Nažalost ima dovoljno dokaza za kaznenu prijavu ili građansku tužbu protiv odgovornih osoba (o čemu ćemo tek donijeti odluku). Bilo bi bolje da vlada to sama hitno riješi jer samo postojanje davanja sovijalnih naknada izvan hranica i ilegalno, a uzi manje od posztojećih mizernih predstavlja eksplozivni materijal pod svaku proračunsku reviziju. Nalazimo se na rubu i o tome treba voditi računa.

No ostaje činjenica da se slagala ti s HDZ-ekoinomijom koji se samo nabacuje prepostavkama (koje su u ovakvoj situcciji neprovjerljivi) ili pak sa mnom, Hrvatska kao demokratska država ne samo da zaslućuje nego i mora imati uredne državne dokumente, kao što su birački popisi, koji su temeljni demokratski dokumenti na kojima se zasnima legitimitet izbornih rezultata a time i raporeda vlasti

Zato bez sređivanja biračkih popisa je dalje besmisleno uopće razgovarati o raznim pretpostavkama - jer su ipak samo pretpostavke. I zato je besmisleno se slagati ili ne slagati s onim što kažemo ja , Martin, Demos ili HDZ-ekonomija. Ja samo inzistiram da se uvede red, a u tome se slažemo.

Svako daljnje nabacivanje neprovjerljivim pretpostavkama samo znači dodatno razbacivanje magle.No, neću se više time zasada opterećivati - ja sam svoj angažman na ovom postu završio.

Tko je glasao

@frederik danas je

@frederik
danas je "genijalni" ustavnopravni stručnjak i ekspert za sve i svašta, Šeks, gostujući u emisiji Nedjeljom u 2, pokazao da je sljedbenik parole iz sustava u kojem je dobro izučio "zanat", a u ovoj državi ga je usavršio do apsurda. Parola je, da se ne treba držati zakona kao pijan plota( mada mu je plot vrlo često potreban) a kada se i "drži" zakona to je samo u svrhu njegova izigravanja, a to se , blago rečeno, zove zlouporaba zakona.
Poduži je popis njegovih "bisera" kojima je vrijeđao zdrav razum iole prosječnih građana ove zemlje, od obrane načina glasovanja na HDZ-ovoj konvenciji( prethodno je izmijenjen Statut), preko Sanaderove plaće za nerrad i nered koji je ostavio iza sebe( to mu pripada po Zakonu) do smanjivanja mirovina za 5-10%.
E sad, kad smo kod mirovina , tu se opet ne mora držati zakona. Jer ti penzići, kad već nisu pomrli od bolesti, starosti, gladi, zaraza od kopanja po kontejnerima , nisu zadužili ovu zemlju kao Šeks, Sanader i ostala bratija, predstavljaju teret kojemu treba pomoći da se transferira u vječna lovišta.
Za drugo nisu niti sposobni, jer da jesu, pobrinuli bi se da imaju od čega živjeti, baš kao dio ovdje spomenutih, pa ne bi čekali poštara sa crkavicom koju im poklanjaju ovi veliki domosebeljubi.
A preostali ( čitaj:preživjeli) penzići, koji su godinama izdvajali doprinose iz plaća za mirovine, pogrešno smatraju da su time osiguravali SVOJU starost, i da su time stekli i nekakva "stečena prava" koja su neotuđiva i koja poštuje svaka uljuđena država.
Nisu shvatili, senilci senilni, da radeći i izdvajajući doprinose za mirovinu, time provode u djelo "generacijsku solidarnost" za one koji nisu radili pa time ni izdvajali u mirovinske fondove,ali su "zaslužni", za politički establišment i njihove potomke, za glasačku mašineriju kako bi nam svima "dragi vođa/e" bili sigurni da "idemo dalje".
A da se sve to može ostvariti, potrebno je nedirati u biračke popise.
I šta se ti tu imaš držati tih biračkih popisa "ko pijan plota".Ako si među preživjelim penzićima, očito si posenilio. Ako nisi penzić, pamet u glavu, pa uči kako da ne radiš a da imaš, i ti i tvoje potomstvo u trećoj generaciji.
Jedan od načina je da formalno prijaviš boravište-prebivalište , npr. u Imackom, Vrgorcu ( sasvim svejedno). Ne brini Mup ti neće praviti nikakve probleme ( pogotovo tamo neki lokalni; ionako rade po direktivama iz centrale), neće te pitati zašto se prijavljuješ, kod koga, imaš li nečiji pristanak da se prijaviš na njegovu adresu, imaš li rodijaka i ine trice i kučine. Posebno ne moraš brinuti da će se netko drznuti i priupitati za nekakvu odjavu prebivališta-boravišta, glavno je da imaš domovnicu. A za tu sitnicu si se bez problema , valjda, pobrinuo ako ne kao Rvat-porijeklom, onda kao zaslužan za Rvatsku. Pa nisi ti valjda manje zaslužan za Rvatsku od tamo nekog Babe, joce-nizozemca, čuvara raznih pečata, i da ti ne slikam dalje.
E, kad taj papirić-tu zlatnu dionicu pokažeš, Mup te formalno prijavi u nekoj vu......., onda ato fino dostavi statističkom zavodu, onda tamo nekom novom mlakonji, pardon, palariću, onda te uvrste u popis birača, i možeš ići od kuda si došao. Prije odlaska se nemoj zaboraviti prijaviti na burzu, ( imaćeš pravo na novčanu naknadu), na zdravstveno osiguranje( bolničko liječenje, skupe pretrage, lijekovi), ..
Nemoj propustiti prijaviti djecu jer ti to donosi dječji doplatak, a posebno pazi da prijaviš ženu( neće biti problem vjenčani list-ta nije to zbog umjetne oplodnje, već zbog porodne naknade)
Nemoj da te peče savjest. Ima tu ionako dovoljno glupača koje imaju dovoljno velike plaće od kojih godinama svakog mjeseca izdvajaju doprinose za zdravstveno, a kad odu na porodiljski, onda ionako neće dobiti naknadu prema toj plaći, nego neku bijednu crkavicu, a od "resta" tvoja žena može primati sasvim solidnu porodiljnu naknadu više puta i više godina( a kad se doda i ono u matičnoj državi nije zanemarivo).
Nemoj imati grižnju savjesti što će tamo neka imati zbog tvoje žene i manju mirovinu zbog mizerne naknade , što će imati i manji dječji doplatak, ako ga uopće dobije, ta ona ima dovoljno veliku plaću, a ti si jadničak na burzi..a imaš i veći natalitet, a to mora netko platiti.
Ako još imaš neku potvrdu da si sudjelovao u ratu na bilo koji način , ne gine ti dobra mirovina, a ako možeš "dokazati" da ti je spondiloza ili skleroza, sasvim svejedno, posljedica borbe za bolji život, za tebe će državni proračun osigurati sredstva. Nije u pitanju što nisi nikada plaćao, ima dovoljno budala koje plaćaju za tebe i mnoge druge "zaslužne za domovinu". Jer tebi je Rvatska u srcu, desnica na srcu, a ljevica u tuđem džepu, pardon, Šukerovom proračunu.( ne misliš valjda da je to od glupog naroda).
A ako se neko drzne priupitati te kakve veze imaju birački popisi(sređeni) sa tvojom formalnom prijavom prebivališta-boravišta, od kud ti pravo da muzeš kravu koju nisi hranio i koja ustvari nije tvoja, i slične gluposti, ti se pozovi na svoje državljanstvo ( ko im je kriv što i oni nemaju dva ili više), i udari ih statističkim podacima o broju iseljenih, formalno doseljenih, umrlih, novorođenih i inim monadama, jer ovaj narod je naviko da mu vrijeđaju zdrav razum statističkim podacima ...i koje čime još..
Ako ne pripadaš u opisanu kategoriju, a ne možeš ni u zastupničku, ni u ma koju od bezbroj povlaštenih mirovina,( a nisi ni ex premijer), onda si vjerojatno penzić, i to onaj tvrdokorni koji uporno odolijeva svim pokušajima eutanaziranja. Onda možeš očekivati , umjesto redovnog povećanja( 1.7. i 1.1.) crkavice -smanjenje.
Ako i to preživiš, doće jesen..dunjo moja...

Tko je glasao

@roseparks složila bih se

@roseparks
složila bih se sa tvojim upisom, koji inače smatram odličnim, izuzev jedne stvari
Ako još imaš neku potvrdu da si sudjelovao u ratu na bilo koji način , ne gine ti dobra mirovina, a ako možeš "dokazati" da ti je spondiloza ili skleroza, sasvim svejedno, posljedica borbe za bolji život, za tebe će državni proračun osigurati sredstva. Nije u pitanju što nisi nikada plaćao, ima dovoljno budala koje plaćaju za tebe i mnoge druge "zaslužne za domovinu". Jer tebi je Rvatska u srcu, desnica na srcu, a ljevica u tuđem džepu, pardon, Šukerovom proračunu.( ne misliš valjda da je to od glupog naroda).
potvrde o sudjelovanju u ratu jako su daleko od toga da donose neke posebne mirovine, izuzev ako se radi o invalidima sa velikim stupnjem invalidnosti, te izuzev ako se radi o onima koji običnu rata vidjeli nisu, ali su im te potvrde sredjene preko veza i vezica.
a ako je nekome Hrvatska u srcu, desnica takodjer u srcu, to nikako ne znači da slijedom toga zavlači ljevicu u tudje džepove. ako ćemo po tome, puno je onih sa ljevicom u srcu zavlačilo desnu ruku u tudje džepove kada su imali prigodu.
dakle, ako kritiziramo hdz, što uostalom ja redovno radim, ne smijemo pri tome generalizirati i uzimati desnicu kao simbol sveg zla, samo zato što se hdz deklarira kao desno orijentirana stranka (iako ona to po meni nikako nije).
no, na žalost, kao što vidim, dosta ih se slaže sa tobom po tom pitanju.

Tko je glasao

@diana majhen slažem se s

@diana majhen
slažem se s tobom da da se potvrde o invalidskom statusu , koje se moraju temeljiti na medicinskoj dokumentaciji, izdaju invalidima sa određenim stupnjom oštećenja organizma ( najmanje 20% a najviše 100%). od utvrđenog stupnja oštećenja organizma i/ili invaliditeta ( nije isto) ovise i priznata prava.
Međutim, ja nisam govorila u svom ( rekla bih, satirično-ciničnom) komentaru o istinskim braniteljima, invalidima, stradalnicima, nego upravo o onim drugima koji rat nisu ni omirisali. A da je bilo i jest puno lažnjaka, to je valjda svima jasno. Kako su pojedinci dobivali status HRVI, može za ilustraciju poslužiti primjer jednoga zagrebačkog "domosebeljuba" poznatog po leptir-mašnama, i visokog dužnosnika.
Taj lik je , negdje 1995 -te podnio zahtjev za priznavanje statusa HRVI zbog povrede zadobivene u obrani RH. Prema medicinskoj dokumentaciji, imao je frakturu jednog nožnog prsta ( bez ikakvih trajnih posljedica), i ocjenu da mu je zbog toga organizam oštećen za 20%-trajno!!
Znalo se, da je povredu zadobio u sred Zagreba, u kancelariji, kad mu je neki ormar/ić pao na nogu. Dalje ne bi ... Eto, takvima je bila namjenjena moja rugalica. .. To je vidljivo i iz onoga:"spondilozu, pardon, sklerozu....

Tko je glasao

Taj lik je , negdje 1995 -te

Taj lik je , negdje 1995 -te podnio zahtjev za priznavanje statusa HRVI zbog povrede zadobivene u obrani RH. Prema medicinskoj dokumentaciji, imao je frakturu jednog nožnog prsta ( bez ikakvih trajnih posljedica), i ocjenu da mu je zbog toga organizam oštećen za 20%-trajno!!.... Joj, koliko ih ima (i koji se uopće ne stide toga i ne skrivaju) što su nogu malo zakovrnuli na haklu ili se nakon neke pijanke strovalili u jarak..... i sve to naravno bez ikakve veze sa obranom RH ili nekom postrojbom.... a penzijica stiže li stiže.... i sve to uglavnom bez iti jednog dana radnog staža......
I što, misliš da neadležni ne znaju točno tko je lažnjak.... znaju oni znaju... sve to, pa i štošta toga i više..... i što ono dobije svatko onaj koji pokuša bilo što "popravljati" u lijepoj i kvarnoj našoj????

Tko je glasao

Pa usporedjujuci i tvoje

Pa usporedjujuci i tvoje migracijske podatke i one o broju umrlih i rodjenih 2007, nekako dolazim do zakljucka da broj stanovnika pada (iako mi se isto tako cini da dva komentara ranije tvrdis suprotno:), A ako broj stanovnika pada, broj biraca ne moze osjetnije rasti (bez obzira li glasali dvogodisnjaci ili ne). I nemoj me sad pokusati uvjeriti da dva komentara prije nisi tvrdio da broj stanovnika ne pada:))

Tko je glasao

Pa usporedjujuci i tvoje

Pa usporedjujuci i tvoje migracijske podatke i one o broju umrlih i rodjenih 2007, nekako dolazim do zakljucka da broj stanovnika pada (iako mi se isto tako cini da dva komentara ranije tvrdis suprotno:), A ako broj stanovnika pada, broj biraca ne moze osjetnije rasti (bez obzira li glasali dvogodisnjaci ili ne). I nemoj me sad pokusati uvjeriti da dva komentara prije nisi tvrdio da broj stanovnika ne pada:))

Vidim ja da s tobom treba polako (nije da to nisam znao i do sada). Ovo sam napisao:

Broj punoljetnih građana RH cijelo vrijeme raste, pa nema logike da se smanjuje broj birača.

Ne boj se, neću te u ništa uvjeravati. :)

Tko je glasao

Broj punoljetnih građana RH

Broj punoljetnih građana RH cijelo vrijeme raste, pa nema logike da se smanjuje broj birača.
To je provizorij kao i svaki drugu. Provjera takvih "odokativnij" tvrdnji se može napraviti samo revizijom biračkih popisa. Zašto se zabavljati nekakvim neprovjerenim pretpostavkama kad se to može egzaktno provesti.

Zašto to Palarić nije proveo iako je imao vremena od izbijanja skandala do regionalnih izbora? Zašto sada prolazi vrijeme a nitko opegt ne čini ništa, mada bi trebalo do Predsjedničkih izbora.

Mislim da treba građanskom tužbom tužiti policijske uprave i državnu upravu, ili recimo Ustavnom tužbom kod Palarića da nam objasni zašto od svog nastanka Hrvatska nema sređene i uredne biračlke popise mada je to minimum demokratskog legitimiteta.

Tko je glasao

Mislim da treba građanskom

Mislim da treba građanskom tužbom tužiti policijske uprave i državnu upravu, ili recimo Ustavnom tužbom kod Palarića da nam objasni zašto od svog nastanka Hrvatska nema sređene i uredne biračlke popise mada je to minimum demokratskog legitimiteta.

Pa, može. Budi dobar pa navedi stavke zakona po kojima bi se mogla sastaviti tužba, te stavke zakona koje je (možebitno) prekršio MUP, a koje Državna uprava.

Tko je glasao

Pa radimo na tome, to te

Pa radimo na tome, to te uvjeravam. Nije da u Hrvatskoj postoji bezakonje, nego postoji nepridržavanje zakona - a to dakako nije isto. Pitanje građanskih tužbi nije baš uobičajen postupak ali je možda vrijeme da i kod nas jednom započne.

Tko je glasao
Tko je glasao

Moja greska, govorio si o

Moja greska, govorio si o punoljetnim stanovnicima. Broj stanovnika od je od 1991 pao za otprilike 10%, i i usporedba broja biraca s prvih izbora 1990 i zadnjih izbora ne bi nikako smjela donijeti porast broja biraca.

Tko je glasao

Demografski pad znači da

Demografski pad znači da više umire (starijih) a manje se rađa novih: Pošto mi nemamo preveliku smrtnost dojenčadi, znači da više umire birača nego nebirača, i dalje znači da bi se njihov broj treba smanjivati ili barem stagnirati ali ne i rasti - i to enormno!

Ipak smatram da je ovakva rasprava besmislena jer se gađamo neprovjerenim ili neprovjerljivkim prepostavkama. Jedini izlaz je revizija biračkih popisa, ali je znakovito da to nitko neće da čini, barem oni nadležni..

Tko je glasao

@frederik o čemu ti

@frederik
o čemu ti pričaš, o kakvom umiranju starijih, o kakvoj nevelikoj smrtnosti novorođenčadi.
Pa pogledaj ukupan broj stanovnika i usporedi sa ukupnim brojem birača ( a to su valjda oni punoljetni).Koliko me malo sjećanje služi, tu nema neke razlike. Dakle , u Hrvatskoj nema ni novorođenčadi, ni djece... nema onih ispod 18 godina.
Vidiš li kako smo mi "sretna" zemlja. U svakom slučaju jedinstveni smo u svijetu. Ne samo po tome što nas vode najveći "lumeni" koji nam svkodnevno ispiru mozak, nego i po tome što imamo najgenijalnijeg financministra u Europi i šire-Šukera ( hvala njegovoj majci što ga je takvog rodila, i još k tome poslala u zemlju njegovih predaka).
Još mi je pred očima njegov prekrasan stas ( i milozvučan glas) , sanjam njegovo srećom ozračeno lice, kada je podijelio sa pukom informaciju o svojoj genijalnosti, tj. uspješnom novom zaduživanju države. Ljudi moji, pa gdje to ima na kugli zemaljskoj. Zato će takav genijalac opet bez ikakvih problema dobiti glasove domosebeljuba , kao i zemljak mu Banderas, i uz odmorenog velikog vođu uz poklik ( čitaj: lavež, dostojan buldoga s pedigreom) "imamo Rvacku: idemo dalje", povesti nas u svijetlu budućnost...

Tko je glasao

Demografski pad znači da

Demografski pad znači da više umire (starijih) a manje se rađa novih: Pošto mi nemamo preveliku smrtnost dojenčadi, znači da više umire birača nego nebirača, i dalje znači da bi se njihov broj treba smanjivati ili barem stagnirati ali ne i rasti - i to enormno!

Frederico, koncentriraj se.
Kažeš, pošto mi nemamo preveliku smrtnost dojenčadi, znači da više umire birača nego nebirača?
Daj pročitaj još jednom što si napisao. A što ćemo s tim da nebirači postaju birači?

Npr. 1989. godine je rođeno 55 651 djece koji su postali punoljetni u 2007. godini, dakle u godini parlamentarnih izbora, te godine je umrlo 52 367 ljudi, dakle tu je demografski birački saldo u plusu za 3284 nova birača samo za 2007., samo kroz demografski prirast. Demografski pad je počeo tek 1991. godine, dakle tek na slijedećim izborima bi se trebao osjetiti.

Tko je glasao

popis birača se formira

popis birača se formira svaki puta ispočetka prije izbora, i generira se temeljem MUPove evidencije a ne putem matica, matica umrlih mora obavijestiti da se nekoga briše i to je jedina veza (opisano je to zakonom)

Navedeno ne objašnjava dramatično povećanje broja birača na biračkim popisima, jer MUP istovremeno dostavlja podatke o novouseljenim/iseljenim osobama u Hrvatsku DZS-u, a to je vrlo mali broj novih birača, dodatno k tome više od 90% novouseljenih su hrvatski državljani koji se već vode na popisu birača za "dijasporu" iz kojeg bi onda trebali biti izbrisani, a ne brišu se. Sve to nije u domeni MUP-a, nego Državne uprave.

Tko je glasao

Da licemjerju nema kraja i

Da licemjerju nema kraja i da se za osobnu korist može prodati sve i svatko potvrdio je ovih dana još jednom predsjednik HSU-a Silvano Hrelja koji zajedno sa predsjednikom koordinacije umirovljeničkih udruga složno kažu kako je njima eto «neprihvatljivo» najavljeno moguće već ovojesensko zadiranje u mirovine

A kaj sad ne valja s Hreljom, pa HSU je svoj cilj napravio - vraćen je dug umirovljenicima. I tu je HSU završio svoju misiju. I to je vraćeno za vrijeme Sanadera (da ne zaboravite). HSU nema legitimitet za jamčiti išta drugo penzićima.

Druga je priča što dug umirovljenicima nikada nije postojao, to je fiktivna kategorija proizašla iz toga jer je netko napisao da će se penzićima davati veća penzija, zvučalo je socijalno. A novac za rast mirovine nikada nije postojao i penzići tu mirovinu nikada nisu zaradili već je to krađa mirovina onih koji danas rade.

youtube.com/bijesdrugi | 4hdz.com
Preporučam: youtube.com/maxprvi | Lion Queen

Tko je glasao

@bijesdrugi genijalno! Sad

@bijesdrugi
genijalno! Sad znamo tko je pokrao i još uvijek potkrada ovu državu.Kurbini sinovi-penzići. Oće penzije koje nisu zaradili, mi moramo raditi da bi ti društveni paraziti mogli kupovati crni kruh i zdravo se hraniti. Tako si produžuju ostanak na ovom svijetu umjesto da se transferiraju na drugi svijet.Samo prije odlaska neka kažu tko je pokrao njihove mirovine( ili su ih transferirali na tajne račune u Austriji). Treba ih prisiliti ( Karamarko, pomagaj) da otkriju tajne račune prije nego što zbrišu. Kao što bi rekao ridikul Smoje: "Dolore na sunce, kurbini sinovi!" ( može i eure).

Tko je glasao

A kaj sad ne valja s

A kaj sad ne valja s Hreljom, pa HSU je svoj cilj napravio - vraćen je dug umirovljenicima. I tu je HSU završio svoju misiju. I to je vraćeno za vrijeme Sanadera (da ne zaboravite). HSU nema legitimitet za jamčiti išta drugo penzićima. @bijes, azsigurno će ti to @penzić sa još više argumenata odgvoriti no ako se imaš malo volje vratiti godinu dvije godine u natrag (an mnoge rasprave ovdje) vidjet ćeš da ti samo ponavljap isto kao i onda no opet bez pokrića. Dakle ništa odnosno vrlo malo je vraćeno za vrijeme Saandera no isto tako si trebao anpisati da je sve oteto 90-ih za vrijeme HDZ-a..... i kada sve to sumiramo još ste u veeeeeeelikom minusu, no da je HSU svojim ponašanjem (Hrelje prije svega) i promašenom politikom taj koji nema ili gubi legitimitet je potpuno točno.

Druga je priča što dug umirovljenicima nikada nije postojao, to je fiktivna kategorija proizašla iz toga jer je netko napisao da će se penzićima davati veća penzija, zvučalo je socijalno. A novac za rast mirovine nikada nije postojao i penzići tu mirovinu nikada nisu zaradili već je to krađa mirovina onih koji danas rade. Točno je u navedenom jedino da se doista radi o krađi i to pravoj, drskoj i bez presedana ali od onih stotinjak tisuća koji su temeljem nemoralnih privilegija koje su sami sebi stvorili i pretvorili se u povlašenu kastu koja uživa plodove rada onih više od milijun koji su za svoju mirovinu radili 30 - 40 godina. Tih više od 80% ima višestruko manju mirovinu od ovih kojih je manje od 20% i čiji je ukupni zbir mirovina veći od svih onih 80% od kojih se to sve realno gledajući i uzima. Veliki broj od ovih iz te povlaštene kaste nemaju ni dana radnog staža u smislu nekog privređivanja.
Pa gdje to još ima?

Tko je glasao

bijesdrugi, ocjena tvoje

bijesdrugi, ocjena tvoje kompetencije o dugu umirovljenicima i tko ga je vratio narod kaže: '' ma pusti ga vidiš kak je pametan da čuje kako trava raste ''. Da upotpuniš tvoje znanje, dug umirovljenicima nije niti će ikad vraćen biti, umirovljenici su dobili samo dio koji se zove obeštećenje. Svi koji sada primaju mirovine u svom radnom vijeku, od svojih primanja odvajali su kroz porez za mirovinu i pošteno su je zaradili. Tvoja tvrdnja da umirovljenici nisu nikada zaradili svoje mirovine je dokaz da nemaš pojma o čemu govoriš, ako upitaš tvoje roditelje možda ti oni kažu da li su svoju mirovinu zaradili ili je kako ti tvrdiš kradu od onih koji danas rade a poslodavci im ne uplaćaju u fond za mirovine .
da skratim postavit ću ti jednostavno nagradno pitanje pa kad ga riješiš možda ti sve ovo bude malo jasnije: tko je pokrao mirovine penzićima ? da se lakše snađeš, uvažavajući tvoje poznavanje problematike ponudit ću ti tri odgovora ti odaberi pravi, a odgovori su:
1. umirovljenike je pokrao HDZ
2. umirovljenike je pokrao HDZ
3. umirovljenike je pokrao HDZ

Tko je glasao

@penzić, počelo je

@penzić,
počelo je Uredbama Vlade RH (9/i995.g.) pod premijerskom palicom Nikice Valentića. Ne samo da dug nije vraćen, nego niti tzv.obeštećenje nije upotpunosti provedeno.
Pričom o dugu i obeštećenju skrenuta je pozornost sa glavne i najbitnije stvari, a to je USKLAĐIVANJE mirovina. To konkretno znači da je u periodu važenja Uredbi VRH suspendiran Zakon o mirovinskom osiguranju koji je u tom periodu bio na snazi ( 1995-1998.) prema kojem su se mirovine usklađivale dva puta godišnje, 1.1 i 1.7., prema porastu plaća. Zbog neusklađivanja ( i ne samo zbog toga) mirovine su u tom periodu bile i nominalno manje i nikada nisu usklađene kako je to bilo propisano. Poslije Odluke Ustavnog suda , 1998. godine, penzići su tražili od mirovinskog da im se usklade mirovine i o tome izdaju rješenja. Mirovinski je, naravno odšutio- ignorirao ( ko šiša narod) pa su penzići masovno ulagali žalbe tadašnjem Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog osiguranja( u Mihanovićevoj ul) . RFMIO se oglasio , ne na način da je rješavao žalbe, već kroz usta tadašnjeg direktora Damira Zorića, koji je rekao , po prilici, da im ne pada na pamet rješavati žalbe, jer to košta preko 130 kn , po žalbi. Dakle, direktor jednog DRŽAVNOG fonda, koji raspolaže sredstvima od uplata određene kategorije građana javno kaže da mu ne pada na pamet poštovati zakon!! U svakoj uljuđenoj državi, ne samo da bi istog časa letio , bez padobrana, nego bi odletio ravno u Lepoglavu. A naš Junak je sletio na ambasadorsko mjesto ( mislim , u Sarajevu), za nagradu.
E, onda su penzići, uzdajući se u Hrvatsko pravosuđe, masovno,(preko 26000 tužbi) 1998/1999, slali tužbe na Upravni sud, zbog tzv."šutnje" uprave. I šta se desilo? U međuvremenu je država počela "vraćati" neku crkavicu, nazvanu obeštećenjem, pa je tvrdila da je sve vratila, nekima i preplatila, pa je ispalo da ipak nije, što je priznala 2004. donoseći Zakon o izvršavanju Odluke Ustavnog suda...pa osnivanjem tzv.Fonda...pa davanjem takozvane "mogućnosti izbora"-odmah, odn. u obrocima...
A uzdanica, Upravni sud, je šutio, šutio, ...da bi se tek negdje 2002/2003 probudio.. Malo/puno prekasno. Neki su već tada bili u "vječnim lovištima"
Ali najbitnije od svega jest, da nikada nije utvrđeno niti izračunato, koliko je trebala iznositi mirovina da nije bilo Valentićevih uredbi, pa tek na tako izračunatu-usklađenu mirovinu je trebalo , prema kasnije donesenom Zakonu, vršiti povećanja. Djelomično je to napravljeno za vrijeme Račanove vladavine kada se je 100kn+6% uračunalo u mirovinsku osnovicu( ministar Davorko Vidović)
Umjesto opisanog, trabunjalo se o "dugu" ( jedno vrijeme se i to negiralo), pa o obeštećenju.. koje mnogi (preživjeli) nisu niti do danas dobili.
Najsvježiji primjer: danas je na jednom sudu, okončana parnica za "povrat" duga, nakon 10,5 GODINA. Presuda (prvostupanjska!!!) još nije obznanjena...pa je rezultat neizvjestan.Da li je?
Ima toga za cijeli roman napisati...kad bi se od penzije mogao kupiti barem papir..

Tko je glasao

RoseParks, još u siječnju

RoseParks, još u siječnju 2009. godine na Županijskom sudu ....., kao drugostupanjski sud, a protiv Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje radi isplate razlike mirovine presudio je '' da se u cijelosti prihvaća tužbeni zahtijev i sudi da se u roku od 15 dana isplati tužitelju ......., iznos ..... kn sa zateznom kamatom od 1. listopada 1993. godine do 1. siječnja 2006. godine '' o ovoj presudi za sada toliko.
O poštenju HSU-a i njegovih tadašnjih čelnih ljudi koji su za sve ovo znali uskoro ćemo se čuti.

Tko je glasao

Obzirom da pozanjem

Obzirom da pozanjem nositelja liste godpodina Grujića ovi njegovi izborni rezultati nisu uopće iznenađenje. Puno veće iznenađenje je činjenica da se gospodin Silvano Hrelja odrekao niza sposobnih ljudi u HSU-u koji su starnci priskrbili više od 120 tisuća glasova na prošlim parlamentarnim izborima. Druga je stvar što je s obzirom na disperziju glasova ispalo da je stranka dobila samo jedan mandat,... a realno ih je trebalo sa onim glasovima SU-a biti možda i 6 odnosno 7, a to bi iz sadašnje točke gledanja sve mijenjalo glede sastva Sabora odnosno parlamentarne većine.
Čini mi se da su s obzirom na ove rezultate u zagrebačkoj županiji i Silvano Hrelja odnosno HSU ponovo na ispitu zrelosti, jer očito je da po zdravoj logici slijedi nekakvo (a bilo bi i u interesu svih) ujedinjenje svih umirovljeničkih stranaka jer u suprotnom će sigurno doći do daljnjeg pada rejtinga HSU-a a brzog rast popularnosti SU-a.... a prijevremeni parlamentarni izbori su možda već za 6 - 9 mjeseci......

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci