Tagovi

Sanader si pripisuje smanjivanje inflacije, a opet je pokazao da o istoj nema blage veze

Danas (12. sije?nja 2009. godine) naša draga Vlada u sastavu HDZ-HSS-HSLS-HSU-SDSS-Šemso-Nazif-ostali proslavila je prvi ro?endan. Ne znam je li se pio šampanjac, no sude?i po onome što su prenijeli mediji, na sastanku Vlade teklo je more gluposti. Nekako izgleda da se koli?ina gluposti koju izvaljuje Sanader skupa sa svojim koalicijskim sudrugovima rapidno pove?ava s vremenom, istim tempom s kojim se smanjuje naš standard. Sve skupa je izgledalo kao nekakav motivacijski govor nekog generalnog direktora u nekoj tvornici u kojoj je ve? pala odluka o stavljanju klju?a u bravu, s jedinim ciljem da se odgodi ili sprije?i radni?ki bunt i batinjanje direktora.

Evo što je izme?u ostalog izjavio Sanader: Kako smo i najavili, inflaciju, koja je svoj vrhunac od 8 do 8,5 posto dostigla u kolovozu, do kraja godine smanjili smo na razinu 6 do 6,5 posto".

HDZ-EKONOMIJA

Mogu?e je da nisam dobro pratio, ali zaista se ne sje?am da je Sanader ili itko od njegovih koalicijskih sudrugova ikad izjavio da ?e smanjiti inflaciju. Pod jedan, oni se to nikad ne bi usudili re?i jer dobro znaju da su oni dobrim dijelom krivi za inflaciju koja nas je u 2008. godini pokosila i zauvijek nam smanjila standard, pod 2., oni nisu donijeli niti jednu jedinu mjeru za smanjivanje inflacije, a pod 3., svi skupa djeluju kao da se jedva znaju potpisati i da ne razlikuju inflaciju od infekcije (da je tome tako govori tra? koji se širi u kuloarima, a koji govori da su Polan?ecu obrazi crveni zbog inflacije.)

Možda sam u krivu. Pa ako jesam, zamolio bih bilo kojeg hadezeovca ili pridruženog partnera da mi ovdje priloži link da su oni najavili da ?e smanjiti inflaciju.

Svojedobno je ?lan vlade zadužen za gospodarstvo, ve? spomenuti Polan?ec, izjavio da je inflacija uvezena. Zanimljivo, kad je inflacija u svijetu bila visoka, ali ipak MANJA od one u Hrvatskoj (naro?ito u zemljama eurozone koji su glavni hrvatski trgova?ki partneri), onda je svjetska financijska kriza bila kriva za inflaciju u Hrvatskoj. Danas, kad je inflacija u eurozini na rekordno NISKIM razinama, dok je ona u Hrvatskoj još uvijek relativno VISOKA, ovi se hvale da su je oni suzbili?

Glavni uzrok rasta inflacije u Hrvatskoj bilo je pove?anje cijene nafte koja je generirala spiralu pove?anja svih ostalih cijena, najviše prehrambenih proizvoda. Nakon što je cijena sirove nafte sa 140 USD po barelu tijekom 2008. godine danas spuštena ispod 40 USD, normalno je o?ekivati da ?e se i inflacija smanjivati. Da nije možda Sanader sredio i smanjivanje cijene nafte na svjetskom tržištu?

Koliko se Sanader razumije u inflaciju i koliko ga je briga za istu vidi se i po tome što je izjavio da je inflaciju smanjio na 6-6,5 posto, makar je inflacija u Hrvatskoj u studenome iznosila 4,7 posto, a u prosincu ?e po svemu sude?i biti još niža. Naravno, sad ?e ispasti da Sanader nije govorio o inflaciji na godišnjoj razini nego o prosje?noj godišnjoj inflaciji, ali prosje?na godišnja inflacija nikad nije bila 8 do 8,5 posto (najviše 6,3 posto), pa se ovaj put ne može vaditi da je govorio iz glave i opet nešto pobrkao. Izgleda nevjerojatno idiotski da premijer pod jedan od najve?ih uspjeha svoje vlade navodi stvar o kojoj nema blage veze. Ako nema blage veze o inflaciji, a nju je kao on skupa sa svojim partnerima "riješio", koliko tek zna o stvarima koje nije riješio? Naravno, Sanader ne bi bio Sanader da je naveo bar jedan to?an broj. Inflacija je svoj maksimum dosegla u srpnju, a ne u kolovozu, kao što je rekao premijer, no od njega je ?uti nešto istinito nemogu?a misija. Opet težak posao za glasnogovornika Mehuna. Možda bi Mehunu bilo najbolje da ode na bolovanje i prepusti nekom drugom rješavanje zbrke o inflaciji, ili da jednostavno za sve opet optuže jadnog Polan?eca.

Da ne duljimo, na priloženom grafi?kom prikazu vidljivo je kretanje inflacije na godišnjoj razini po mjesecima u Eurozoni i Hrvatskoj u 2008. godini. Iz istog je vidljivo da su zemlje Eurozone inflaciju obuzdale još u prolje?e i po?etkom ljeta, dok je Hrvatska upravo u to vrijeme doživljavala svoje najgore trenutke. Kasnije smanjenje inflacije u Hrvatskoj je izme?u ostalog posljedica prisilnog smanjivanja cijena budu?i da nam je standard bio ve? toliko uništen pove?anjem cijena i realnim PADOM pla?a da su ljudi jednostavno prestali kupovati velik broj proizvoda (i to je tako?er Sanaderov "uspjeh").

Jednostavno, zemlje Eurozone su bile te koje su OBUZDALE inflaciju, dok je Sanader, po obi?aju buljio u prazno.

No, cijelo vrijeme je inflacija u Hrvatskoj više nego dvostruko viša nego ona u zemljama Eurozone koje su glavni hrvatski trgovinski partneri, a upravo je u studenom omjer inflacije HR/EZ postigao svoj maksimum, odnosno u studenom 2008. godine je inflacija u Hrvatskoj je bila 2,2 puta viša nego ona u Eurozoni.

Valjda je Sanader zaslužan i za smanjivanje inflacije u Eurozoni. Realno je mogu?e da ?e si uskoro pripisati i rješavanje probleme opskrbe plinom (kad zatopli), i to nakon što je uspio zemlju koja proizvodi izme?u 70 i 90 posto vlastitih potreba za plinom dovesti do ruba (i preko ruba) smrzavanja. Mogu?e je da je nešto pridonio i smanjenju globalnog zatopljenja. Da nema njega, vjerojatno bi prestala i vrtnja Zemlje.

Komentari

Nije važno što Sanader

Nije važno što Sanader tupi meni ili Vama... On dobro zna kome tupi - to je onih 30-ak posto koji će ga zaokružiti. Nije lud ulaziti u problematiku koju ne razumije niti želi (niti treba u našim prilikama) razumjeti. Nema te nepogode koja se ne može iskoristiti za političku dobrobit.

Uvijek postoji i "viša sila" na koju je teško utjecati - ali događaji se nastoje predvidjeti, a ukoliko nas ipak iznenade treba se prilagoditi novim okolnostima. Ja svoj posao radim tako da predviđam i rješavam probleme najbolje što znam i umijem. Ako to ne radim dobro, poslodavcu sam nepotreban. Dakle, ni trud sâm po sebi nije dovoljan, već su potrebni rezultati! I nema ni potrebe ni vremena za nekakva opravdanja - ili se posao zna ili se ne zna raditi! Mehun je plaćen za priču - neka on uveseljava narod!

P.S. A naš Zakon o radu poslodavcu gotovo da i ne dozvoljava mogućnost da otjera neznalice i neradnike - ali to je opet neka druga tema...

Tko je glasao

Prema svim stranim

Prema svim stranim pokazateljima mi debelo nazadujemo , evo sada je izašlo izvješće Wall strett journalista da smo po ekonomskim slobodama iza Srbije zajedno sa afričkim slobodama .... KATASTROFA.... Po zdrastvu smo na 3 mjestu odozada... u Europi... A Sanader i ovi ostali na vlasti trubi napredujemo , idemo dalje (jedina je razlika od prije 2 mjeseca da su tada pričali kod nas nema krize , a sada pričaju ma nismo mi krivi to je kriva svjetska ekonomska kriza...)
Ja se samo pitam kada će se narod probuditi i svi zajedno krenuti otjerati ovu bandu... Da li čekamo svoj kraj da onda krenemo u prosvjede...
Ne znam kakva to apatija nas pogađa, nevjerovatno je koliko je hrvatski narod apatičan...

Tko je glasao

Tužna priča, stara priča,

Tužna priča, stara priča, uvijek jedno te isto, čeka se da netko drugi vadi kestenje iz naše vatre!

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Hrvate ne pogađa apatija,

Hrvate ne pogađa apatija, već teško pijanstvo. Već 18 godina vlast Hrvate opija hrvatstvom. Mamurluk će biti strašan, a trežnjenje još strašnije.

Tko je glasao

Ovo je rezultat samo

Ovo je rezultat samo petminutnog pretraživanja arhive Jutarnjeg - uz nešto više vremena i truda vjerojatno bi se koješta zanimljivog moglo pronaći:
http://www.jutarnji.hr/clanak/art-2007,11,14,hnb_inflacija,97972.jl
14.11.2007.
Inflacija će u 2008. godini premašiti 4,5 posto, što je najveći porast cijena na malo od 2000. godine, rekao je Željko Rohatinski, guverner HNB-a ...
Guverner je napravio određene procjene kretanja inflacije s obzirom na, prije svega, porast cijena naftnih derivata i posljedice koje bi mogla izazvati ovogodišnja suša. Ta procjena može biti realna, komentirao je ministar financija Ivan Šuker. No, dodao je kako je Vlada već reagirala da bi ublažila posljedice suše i za tu svrhu izdvojeno je 400 milijuna kuna. Kad je riječ o cijenama nafte, očekujem da će se neke stvari stabilizirati te da ćemo inflaciju uspjeti održati između 3 i 3,5 posto, kako se kretala do sada. Ne očekujem veći porast cijena, istaknuo je Šuker.
http://www.jutarnji.hr/clanak/art-2008,1,23,,106086.jl
23.01.2008.
Guverner Hrvatske narodne banke (HNB) Željko Rohatinski izjavio je danas kako očekuje da stopa inflacije u ovoj godini neće biti manja od šest posto. Rohatinski je u Dnevniku HTV-a izjavio da će godišnja stopa inflacije u siječnju biti viša od šest posto, što je dvaput viša stopa inflacije nego lani.

HNB je donio osnovne mjere za 2008., koje su naglašeno antiinflacijske.
12.01.2009.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/sanader-hrvatska-nije-u-krizi/416918....
Premijer je komentirao i lošu sreću koja prati ovu Vladu. "Na početku svake godine dočeka nas nešto neočekivano - prošle godine inflacija, a ove plinska kriza...

(boldao ja)

Tko je glasao

mislim da ovakve usporedbe

mislim da ovakve usporedbe baš i nisu najbolji pokazatelj. kao prvo rekao bih da guverner sa takvim procjenama ne bi trebao izlaziti u javnost jer je na prevažnoj poziciji i ako netko na takvim ugledom kaže da će biti visoka inflacija to utječe na inflacijska očekivanja. je li šuker znao ili nije znao hoće li doći do porasta inflacije neznam, no zašto netko misli da je on dužan reći istinu i tako stvarati paniku?

Tko je glasao

kako inflacijska očekivanja

kako inflacijska očekivanja mogu uzrokovati inflaciju ako se količina novca ne poveća?

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

nije se količina novca ni u

nije se količina novca ni u 2008. (bitno) povećala pa je došlo do rasta inflacije uslijed porasta cijene energije i hrane. inflacija ipak nije samo monetarni fenomen.

Tko je glasao

inflacija dolazi s pomakom

inflacija dolazi s pomakom od 6-18 mjeseci..

ako novaca nema, niti cijene ne mogu rasti.. as simple as that..

normalno, ako se ponuda hrane ili energije smanji, uz istu količinu novca u opticaju, cijena će ići gore.
No mi inflaciju imamo i neovisno o tome..
zašto cijene nisu pale nego još uvijek imamo inflaciju a nafta na razini od prije 3 godine?.

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

kako su cijene nafte i hrane

kako su cijene nafte i hrane rasle inflacije je vrlo brzo porasla. kao što uostalom i sada pada. otkud ti to da ne pada? malo si previše zaglibio u teoriju i ekonomske modele, čini mi se. poanta je, da najavljivanje inflacija ukoliko si na takvom položaju kao rohatinski mogu imati obilježja self-fulfilling prophecy-a, pogotovo u okruženju u kojem imamo rast inflacije i još živa sjećanja na hiperinflacijska iskustva iz ne tako daleke prošlosti.

Tko je glasao

pala je cijena benzina, al

pala je cijena benzina, al kruh i mlijeko baš i nisu..

pala je stopa inflacije, no inflacija kao takva nije nestala..

ovo self-fullfilling prophecy mi nije baš plauzibilan, iako ima mnogo ekonomskih teoretičara koji vjeruju u to..
jek na kraju Rohatinski kriv ili cijena benzina i žitarica na svjetskom tržištu? ili Šuker?

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

inflacije rijetko kada

inflacije rijetko kada nestane. naravno da su u osnovi rasta inflacije fundamentalni razlozi no izjave poput navedene nisu poželjne jer mogu samo pogoršati stanje.

Tko je glasao

Jednostavno, zemlje Eurozone

Jednostavno, zemlje Eurozone su bile te koje su OBUZDALE inflaciju, dok je Sanader, po običaju buljio u prazno.

Kao u sve drugo i ovo je dio nesporazuma.

Društvo koje ima dugi kontinuitet kulturne revolucije samo upravljanja na zajednički/tuđi račun naprosto ima dručije logike i prakse i većina toga što se uspoređuje sa nečim što je drugdje, što bi bilo normalno ili bi trebalo biti je u nesporazumu.

Kod nas u odnosu na to što bi trebalo biti je potpuni neposrazum jer ne smao Vlada i vlast nego i sve sastavnice sustava i šire elitne snage naprosto to ne ignoriraju namjerno, ništa nije namjerno, nego je to logična i neizbježna posljedica sustava i revolucije, a za što se opredjeljenje stalno potvrđuje sa manje više svi 100 % za oko ključnog i nešto manje oko manje važnog dok je u praksi opredjeljenje za samo upravno i kulturno-revolucionrano poslovanje na zajednički/tuđi račun negdje na razini 250 % prosječno (= 90 % deputata + 90 % turboelitnih snaga + 70 % elitnih snaga + 50 % masa - slabosti, kontradikcije, dvojbe ... 50 %).

Ne samo da je prije trajala prava invazija očekivanja za što više love i cirkulacije na zajedničkim računima nego i sada, kada je kriza povjerenja stigla i smanjuje se trgovački poslovi sve, u sve većoj tišini vlada sve veća i šira mobilizacija snaga i cca 50 % društva kao sejmeni i pretorijanske garde utjeruju i zadnju kunu i lipu i bilo šta od imovine, istovremeno samocenzurirajući i cenzurirajući sve pa i rekla kazala industriju. Kao što je objašnjavao Denis Kuljiš, slika i prilika novbinrastva i javnog mijenja u Hrvatskoj, udarna metoda je rekla kazala, ali nije stigao reći ili ne razumije da je sve to samoobmana i farsa iz posve logičnih i jednostavnih razloga sveopćeg kokošarenja i estetskih forsanja na zajednički/tuđi račun (tko je tako lud da bi takvim instant frajerima rekao bilo šta važno i istinito, jer svatko zna da i ako rekne da oni nisu u stanju ništa od toga niti razumjeti niti zapisati niti itko ima u njih i malo povjerenja, tako da je spamanje i filanje takvih bilo čime u biti jedna kreativni i terapeutski posao brige o nedozrelim starijim a adolescentnim osobama i djelovima društva, zahtjevna pedagogija i briga).

Revolucija se tako odmeće od same sebe i sve više prelazi u ilegalu, što je poznati proces koji se ponavlja u urednom ritmu. To se ne vidi i ne može vidjeti ni u kakvim podacima i grafikonima, pa i ovdje, tako masovne operacije se vode u sve većoj tišini i ilegali podataka i svega.

Tko je glasao

Šta naši ključni

Šta naši ključni saveznici Njemačka i USA objavljuju na svojim službenim stranicama

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,3940592,00.html

http://voanews.com/croatian/2009-01-13-voa4.cfm

Tko je glasao

Prvo smo raskunuli sa

Prvo smo raskunuli sa MMFom,pa je ZABA zardila 50% dok su svi propali,pa sad svi guraju potoršnju a mi stežemo remen,BDP na nuli,pa se svi trude oko krize a mi ništa ,ni informacije od političara/opozicije koda su u zemlju propali...
niš ne kontam.

Tko je glasao

to što svi guraju

to što svi guraju potrošnju uopće ne znači da je ona dobra... vodeći stručnjaci upozoravaju da je državna potrošnja u svrhu poticanja ekonomije znatno neučinkovitija od osobne (što je i logično) uz napomenu da država novac koji potroši mora uzeti nekome (čitaj tebi i meni) ili se zadužiti pa onda uzeti nekome (čitaj tebi, meni, i našoj djeci)

Slažem se sa hipotezom da nisi kontao, no evo sad sam ti objasnio :)

moli Boga da naši ne poduzimaju nikakve dodatne mjere za "stimulaciju" ekonomije (čitaj potrošnje na kredit).. Budući grcaju u dugovima takvo što nije ni moguće..

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

moli Boga da naši ne

moli Boga da naši ne poduzimaju nikakve dodatne mjere za "stimulaciju" ekonomije (čitaj potrošnje na kredit).. Budući grcaju u dugovima takvo što nije ni moguće..

Naši tradicijski stalno poduzimaju takve intervencionističke mjere više od ikoga, čak i sada.

Ne samo da za 2x veći trošak rade uobičajene izgradnje stanova za tržište i sve u državnom sustavu investicija približno tako 2x pojačano a u visokom obrazovanju i kulturi te raznim potpuno besmislenim projektima i više, subvencioniraju brodogradilišta i Todorića te razno beskrajno

nego još više interveniraju u bankovni i fianancijski sustav - od kuda bi rasle dobiti po 50 %više neg lani dok svi tonu da to ne rade.

Također jako pojačano interveniraju i ulažu cijeli državni aparat, upravu i javna poduzeća tzv. trgovačka društva. I sada naročito, ne samo povećanje plaća 10 % nego puno više novaca odlazi na infrastrukturu i opremu (uključujući beskrajne količine M-sun King računala i razno), struktru i arhitekturu te znanje. Najviše se intervenira i ulaže, sada rekordno za nas i svjestki, u razvojne i misleće djelove - npr. 3x više nego inače se mijenjaju prostorni planovi i razni paragrafi a s tim u vezi i aparat i procesei, tako da npr. u Zagrebu ima 2 a ne jedan državno-gradski zavod i ni jean više ne radi ništa izravnoi nego koordinira 9 tržišnih tvrtki sa najuže liste podobnosti, a ne rade ni one nego deseta ruke.

Nadalje se jako punoo, zbilja više milijardi, ulaže u jačanje naših kartela i njihovo ovezivanje, radi ojačavanja izvznih ofanziva po velikim tržištima istoka i ovdje. To je vjerojatno ključna strategijska priča, naravno uz tradicijsku osnovu derivata nekretnina i financija, šverca i trgovine te visokostručnu pa i znanstvenu prodaju kardeljističke magle.

Sve skupa bar 30 % BDP-a, dok npr. Njemačka i Velika Britanija se ipak ne usuđuju prijeći magične granice od 4 % i 5 %.

Tko je glasao

Već ovo što si ti naveo

Već ovo što si ti naveo ukazuje na neki iznimniji nivo. A obzirom da je jako dugo tako, uključujući nove zarada i karakter pojava, nedvojbeno se radi o iznimnosti najvećeg nivao - revolucionarnog. Ne može se tako dugo toliko steći i zaraditi iz tako skučenih mogućnost bez revolucionarnog nivoa.

A sada se očigledno revolucija suočava sa velikim izazovima i već sami muk do jučer zahuktale višedesetljetne revolucionarne invazije jest kontrarevolucija.

Vjerojatno nije primjereno sada tražiti čuda očiju uperenih u vlast i politiku nego odgovore i čuda treba tražiiti u onome to je do jučer prašilo desetljećima, uključujući to čudo od 50 % povećanja dobiti dok svijet tone. Zašto se nitko nije čudio kako te beskrajne milijarde i pamet izviru iz puste zemlje i zašto agresivna invazija tako iracionalno i nadmoćno praši? Zar to nije čudno, još k tome jako dugo? Zar nije čudno što u nekretninama, cashu i svemu što ti život pruža tako nadmoćno u svim kategorijama kao od šale šijemo sve već vječnost?

Kada sam prije 2 godina pisao da napredak i milijarde praše kao lude, to je ...

Tko je glasao

OK, već znamo da naša

OK, već znamo da naša vlada nije očito sposobna riješiti ekonomske probleme u Hrvatskoj i da ih aktivno prikriva i "regulira zbilju" na neki način. Ima li što zaista novog?

Tko je glasao

Opet minusi, kukljica i

Opet minusi, kukljica i Skviki. Pitam se pitam...je li to njihova osveta za nešto?

Tko je glasao

Ma kakva osveta. Ti ne

Ma kakva osveta. Ti ne djeliš minuse, pa se nemamo za kaj osvečivat.

Tko je glasao

Dakle, priznaješ?

Dakle, priznaješ?

Tko je glasao

Štovani hdz-ekonomija, ovo

Štovani hdz-ekonomija, ovo je jedan od dnevnika kojima bi mrak (naravno ukoliko je to tehnički moguće) trebao dati mogućnost dodijele posebnog plusa autorima takvih priloga.

Neka vrsta top-bonusa, jer kada je već uvedena negativna diskriminacija unakaživanja dnevnika i komentara, bilo bi pravedno uvesti i protutežu tome.

Prednosti ovakvih dnevnika su te što je za mene laika koji se po pitanju ovakvih i sličnih stručnih analiza nemože nazvati stručnjakom, sve napisano lako razumljivo, ali i zato što posljedice inflacije u naravi svi i svakodnevno osjećamo, jer nas pogađa na svim razinama.

Osim toga baš i ne treba biti veliki stručnjak da bi se ustanovilo koliko se je moglo kupiti za 100 ili 1000 kunića prošle godine, a koliko danas.

Neću biti zloban, to ću prepustiti onim iz Sanaderovoj jata, ali opravo sam danas mijenjajući euriće za kuniće ustanovio da je kuna u odnosu na euro devalvirala, ili što bi rekli "pala kuna", a mislim da ne trebam biti Big Roha da se počešem po glavi i upitam ima li devalvacija nekakve veze s inflacijom!

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Prednosti ovakvih dnevnika

Prednosti ovakvih dnevnika su te što je za mene laika koji se po pitanju ovakvih i sličnih stručnih analiza nemože nazvati stručnjakom, sve napisano lako razumljivo, ali i zato što posljedice inflacije u naravi svi i svakodnevno osjećamo, jer nas pogađa na svim razinama.

Vidiš, iako si ti sve uspješno pročitao i mislio da razumiješ svaku riječ problem je što ne kužiš temeljnu stvar - inflaciju.

Inflacija se u modernim ekonomijama generira kontrolirano i isto tako se smanjuje. Povećanje cijena je samo jedan element inflacije.

Inflacija je povezana i s zaposlenošću. Jedan od elemenata kontrole inflacije je smanjenje zaposlenosti i povećanje zaposlenosti...

Ono što se tebi svidjelo u ovoj priči je što ti je hdz-ekonomija napisao teze da je Sanader kriv za inflaciju (kao da HNB koji utječe na cijenu gotovine ne postoji) i što se to slaže s tvojom političkim pogledom - ne volim HDZ...

Ali nemoj zaboraviti da nema tog društvenog uređenja u kojemu će se tebi omogućiti da imaš, recimo da brojimo danas, 15.000 kn plaću i stoga nemoj čitati ekonomiju kroz mržnju prema Sanaderu već se fokusiraj na sebe i svoju nesposobnost da otkriješ zašto te nitko ne želi platiti više od 4000 kn.

A recimo da ima društvo u kojemu će tebi rasti plaći svaki mjesec za 10%. Pitaj se - ako tebi raste plaća - da li poslodavcu raste i trošak i da li to rezultira skupljim proizvodom? Pa ako tebi plaća poraste za 10%, onda i cijena proizvoda je veća za 10% - dakle kupovna moć ista. Ili bi ti da samo tebi raste plaća a svim drugim radnicima ne kako bi proizvodi koje oni proizvode ostali na istim cijenama?

A naravno, veća produktivnost (manje radnika, bolji strojevi, veće investicije) može utjecati da cijena proizvoda ne mora rasti ako raste plaća radnika, ali to s druge strane može generirati veću nezaposlenost. Pa onda nema razloga da plaće rastu kada na tržištu ima viška radne snage..itd itd itd

Dakle kukuljica, inflacije NIJE Ivo Sanader i to što te HDZ-ekonomija tu manipulra, tj. hrani tvoju mržnju prema HDZ-u prepisivanjem statistike bez pravog objašnjenja kako bi vi svi skupa ovdje orgijali "je loše nam je, loše je, Ivo i HDZ su krivi" nema veze sa stvarnošću

youtube.com/bijesdrugi | 4hdz.com
Preporučam: youtube.com/maxprvi | Lion Queen

Tko je glasao

uh, čovječe, ti si taj

uh, čovječe, ti si taj koji slabo kuži.. jako slabo..

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

A recimo da ima društvo u

A recimo da ima društvo u kojemu će tebi rasti plaći svaki mjesec za 10%. Pitaj se - ako tebi raste plaća - da li poslodavcu raste i trošak i da li to rezultira skupljim proizvodom?
To je upravo način kako ne treba razmišljati.
Pokušajmo napraviti ovakav pojednostavljeni model:
- Ugovorimo posao za 1.000,00 kn (npr.)
- 1/2 cijene proizvoda je satnica radnika, a 1/2 je vrijednost utrošenog materijala i razni troškovi (tako je često u građevinarstvu)
- Jedan radnik za taj posao utroši 1 tjedan.
- Ako napravi 4 takva posla mjesečno zaradio je 2.000,00 kn
Ako uzmemo tvoj model da dignemo cijenu proizvoda da bi radnik zaradio više moramo dignuti cijenu za 20% da bi radnik zaradio 10% (očito da će i drugi slijediti njegov primjer i narasti će i ostali troškovi). Na taj način smo zapravo samo generirali inflaciju koja će "pojesti" dodatnu zaradu radnika.
Prava varijanta da radnik zaradi 10% više je da se njegova mjesečna proizvodnja poveća za 10%, znaci da napravi 4,4 posla. To je ono što se zove racionalizacija, jelte?

Puko povećanje cijene, osim u uvjetima velike potražnje, je generator ili posljedica inflacije.

leddevet

leddevet

Tko je glasao

U redu, ajmo pretpostaviti

U redu, ajmo pretpostaviti da Hrvatska pokušava biti konkurentna uz pomoć niskih plaća. Kako to da onda Hrvatska ima najsporiji rast plaća od gotovo svih tranzicijskih zemalja, a možda i od svih, da je jedna od možda dvije u kojima je zabilježen i REALAN PAD PLAĆA, i da sukladno tome da drugi masovno podižu plaće svojim radnicima i dalje zadržavaju konkurentnost u odnosu na Hrvatsku, što se očituje u konstantnom rastu uvoza, stagnaciji izvoza i sve većem vanjskotrgovinskom deficitu Hrvatske?

Tko je glasao

U redu, ajmo pretpostaviti

U redu, ajmo pretpostaviti da Hrvatska pokušava biti konkurentna uz pomoć niskih plaća.
Budući da je tvoj komentar ispod mojeg pretpostavljam da se odnosi na moj iako ne vidim gdje ja to zastupam niske plaće.
Ako imamo proizvod koji je relativno skup a proizveo ga je radnik koji ima malu plaću onda imamo problem (a imamo ga očito). Povećanje cijene proizvoda neće riješiti problem budući da se lako može desiti da se skuplji proizvod prodaje slabije ili uopće ne prodaje i na taj način će naš radnik ostati bez i one male zarade.
Očito da rješenje treba tražiti unutar procesa proizvodnje ili u količini državnih nameta. Svojevremeno sam upravo u raspravi s B2 spomenuo ono što smo nekad zvali "faktor" a odnosio se na omjer naplaćenog posla i neto plaće koje je radnik dobio (takav faktor je u pravilu iznad 3, najčešće podosta iznad). Tu ulaze svi mogući troškovi i porezi kojima je proizvodnja opterećena i tu je mjesto gdje treba djelovati.

Inače konkurentnost na temelju niskih plaća može biti samo kod izvozne proizvodnje jer u suprotnom tko će kupovati naš proizvod ako su plaće niske?

BTW, ja sam najveću lovu zaradio na poslovima u kojima sam otkrio način da ih izvedem vrlo brzo a ne kad sam tražio (i dobio) veliku lovu.

leddevet

leddevet

Tko je glasao

Puno raznih država ima

Puno raznih država ima proizvodnju koja radi razne djelove za auto industriju. Pričekaj malo pa se bumo drukčije razgovarali.

Si čul kaj VW namjerava s nekim proizvodnim pogonima izvan Njemačke'

Tko je glasao

No, evo jednog dobrog

No, evo jednog dobrog dnevnika koji prati kretanje zaposlenosti i nezaposlenosti u 2008. pa sam izvuci zaključke koliko je inflacija posljedica nabujale ekonomske aktivnosti, a koliko nečeg sasvim drugog:

http://pollitika.com/ako-nitko-ne-trazi-posao-nezaposlenost-je-nula

Tko je glasao

Juniore, lijepo si razvio

Juniore, lijepo si razvio debilikus teoriju o inflaciji, ali si napravio nekoliko sitnih grešaka.

Po tvojoj teoriji je inflacija u Hrvatskoj rezultat rasta plaća bez utemeljenja u produktivnosti (to jest inače vrlo česti uzrok), međutim u Hrvatskoj i Mađarskoj, kao jedinim tranzicijskim zemljama su plaće REALNO PADALE s porastom inflacije, tako da se tvoja teorija ne može primijeniti za Hrvatsku, zbog slijedećeg:

- Povećanje cijena je samo jedan element inflacije - netočno. Inflacija koja se mjeri jest "povećanje potrošačkih cijena".
- Hrvatska nije moderna ekonomija
- U Hrvatskoj je zaposlenost stagnirala dok je inflacija bujala, a sad će početi padati kako se inflacija smanjuje
- U Hrvatskoj padaju i plaće i zaposlenost kad poraste inflacija, a padaju i plaće i zaposlenost kad se smanji inflacija

Mislim da je u ovom slučaju puno primjerenija teorija o inflaciji pod nazivom "Kreten na vlasti", budući da je ista dokazana u praksi, po vlastitom priznanju vodstva u Mađarskoj.

Tko je glasao

Inflacija se u modernim

Inflacija se u modernim ekonomijama generira kontrolirano i isto tako se smanjuje. Povećanje cijena je samo jedan element inflacije.
.
Inflacija je povezana i s zaposlenošću. Jedan od elemenata kontrole inflacije je smanjenje zaposlenosti i povećanje zaposlenosti...

dakle, želiš reći da ivo generira inflaciju i to još radi namjerno kako bi smanjio zaposlenost i povećao cijene?

ili sam totalno fulao tvoju poantu?

Tko je glasao

Lipi moj bijes drugi, lipo

Lipi moj bijes drugi, lipo je od tebe da me podučavaš nečemu o čemu sam ja već dosta toga znao u doba dok si ti kako ono narod kaže piškija u prašinu i misi blato.

Po pitanju kako me prepisivanjem statistike, HDZ-ekonomija tu manipulra, moram te razočarati, jer lagano je HDZ-ekonomiji manipulrati samnom kada me je samo u prošloj godini inflacija koštala par tisuća kunića.

Po pitanju da HDZ-ekonomija hrani moju mržnju prema HDZ-u zaboravljaš da za razliku od tebe, između mene i HDZ-a nije nikada bilo ljubavi, pa zato nema razloga ni za mržnju.

Budi siguran da ne mrzim, već samo preziremda su prema HDZ-u i njenoj strukturi koju čine ratne pobjegulje, ratni i poratni profiteri, lažni branitelji, invalidi i stradalnici Domovinskog rata, oni koji su do jučer bili najvatreniji zagovornici bratstva i jedinstva, i svi oni koji se na HDZ lipe kao muha na govno. Ovo na kraju, radi boljeg razumijevanja, malo tvog riječnika.

PS. na tvoje "Ali nemoj zaboraviti da nema tog društvenog uređenja u kojemu će se tebi omogućiti da imaš, recimo da brojimo danas, 15.000 kn plaću i stoga nemoj čitati ekonomiju kroz mržnju prema Sanaderu već se fokusiraj na sebe i svoju nesposobnost da otkriješ zašto te nitko ne želi platiti više od 4000 kn."

Što je to bijesdrugi, mali zajeb iz kumrovačke škole u kojoj su te učili da visinu nečijih primanja određuje društveno uređenje, a ne neki sasvim drugim faktori koje si ti potpisivanjem pristupnice za HDZ uspio preskočiti.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Kad se več s nekim

Kad se več s nekim uspoređujemo o visini infalacije onda budimo realni i pogledajmo kak je u drugim nekadašnjim komunističkim zemljama , a koje su sad u EU.

Denn das Leben wird fast nirgendwo in Europa schneller teurer als in Estland, Lettland und Litauen. Die Esten ächzen unter einer Inflationsrate von 11,6 Prozent, in Lettland stieg die Teuerungsrate im April sogar auf 17,4 Prozent. Grundnahrungsmittel wie Milch und Mehlprodukte sind in Estland heute mindestens 20 Prozent teurer als vor einem Jahr. Der lettische Gasversorger Latvijas Gaze will seine Gebühren für Privathaushalte um 71 Prozent erhöhen, im öffentlichen Nahverkehr der Hauptstadt Riga jagt eine Tariferhöhung die andere, und litauische Friseure klagen über Kundenschwund.

Izvor: http://www.wiwo.de/politik/inflation-trifft-oestliche-eu-laender-besonde...

Brzi prjevod:

Nigdje u Evropi nije život tak brz i skup u Evropi ko u: Estoniji, Letoniji i Litvi a to je 11,6 posto, Letonija je imala u travnju čak 17,4.
Osnovne živežne namirnice ko mljeko i kruh su poskupile čak za 20 posto spram prošle godine.

Paušalne cjene kod plina su poskočile 71 posto, a u gradskom prevozu Rige lovi jedno poskupljenje ono prijašnje

Tko je glasao

Opet šukerica? Sada je

Opet šukerica?
Sada je siječanj 2009., a ti daješ podatke iz travnja 2008. godine i to za zemlje s kojima Hrvatska nema nikakve veze.

Od 15 europskih tranzicijskih država ti si naveo članak gdje ih se spominje samo tri (baltičke), i te tri s Hrvatskom nikad nisu dijelile sudbinu, budući da se radilo o zemljama s najbržim gospodarskim rastom (2-3 puta većim od onog u Hrvatskoj), a koje su sada također u krizi, s tim da je kod njih kriza nakon višegodišnjeg gospodarskog rasta od 10-12 posto očekivana i logična, što se ne bi moglo reći i za Hrvatsku koja je od kad je Sanadera na dnu, i kad nema krize i kad ima krize. S tim da i one puno bolje "obuzdavaju" inflaciju nego što to čini Hrvatska, iako to čine na sličan način.

Davno sam pisao o tome kako su tada stajale DRUGE komunističke zemlje koje si ti izdvojio:

http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/hrvatska-8211-korak-od-dna-korak-od-...
http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/kamo-nas-vodi-sanader/662840.aspx

Posebno ovo:
http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/a-kakva-je-zaista-situacija-u-letoni...
Gdje se vidi da je Letonija pri visokoj inflaciji imala visoki REALNI rast plaća, dok je Hrvatska imala REALNI pad plaća.

Tko je glasao

Evo ti nekaj od Skvikija, a

Evo ti nekaj od Skvikija, a ne od šukera.

Die Inflation zeigt seit dem Beitritt zur EU eine steigende Tendenz und liegt für 2007 bei etwa 7,6 %. Im Jahr 2008 rechnet man mit einer Inflation von über 12%, wobei besonders die Lebensmittelkosten und Energiekosten erheblich gestiegen sind. Diese Steigerung ist auf die steigende Inlandsnachfrage im Zuge der boomenden Wirtschaft, den höhen Ölpreis und teureren Gasimporten zurückzuführen. Die Geldmenge wurde durch großzügige Vergabe von Privatkrediten stark ausgeweitet, ebenso stiegen die Löhne stark an. Entsprechend haben die Preise für Dienstleistungen und für Immobilien kräftig angezogen. Auch der Anstieg der Energiepreise sowie administrierter Preise (Heizkosten, Tabak, Benzin) trug seinen Anteil bei. Nicht zu unterschätzen ist auch die Tatsache, dass viele Litauer im Ausland arbeiten und Teile ihres Einkommens an die Familien in der Heimat überweisen.

Nach einer Hyperinflation in den ersten Jahren der Unabhängigkeit ab 1990 führte die Einführung des Litas im Juni 1993 zu einer Abschwächung der Inflation von 45 % im Jahre 1994 auf 2,4% Ende 1998. Bis 2003 verharrte die Inflation auf niedrigem Niveau, in den Jahren 2002 und 2003 wurde sogar eine Deflation verzeichnet, für die der starke Euro-Kurs, an den die litauische Währung gebunden ist, und sinkende Telekommunikationskosten verantwortlich zeichneten. Inzwischen sinken die Immobilienpreise stark und es wird im Parlament über die Abkopplung des Litas vom Euro diskutiert, da die Inflationsrate beständig nach oben steigt.[1]

Dal ti bum još podataka o cjeloj 2008 za tu regiju. A ak želiš prjevod ti bum napisal.

Tko je glasao

Bez brige, imam sve podatke,

Bez brige, imam sve podatke, iz jedinstvenog i direktnog izvora, sa stranica statističkih zavoda, narodnih banaka i dr. tih država, kao i EU institucija. Već sam pisao o tome:

http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/sanader-opet-laze-i-mulja--dopuna/61...

Posebno ovo:
http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/hrvatsko-gospodarstvo-na-samom-zacel...

A naročito ovo:
http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/hrvatska-8211-korak-od-dna-korak-od-...

Und ovo:
http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/kamo-nas-vodi-sanader/662840.aspx

I na kraju ovo:
http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/kako-su-pokrenuli-hrvatsku/683890.aspx

A uvijek će se naći bar jedna država na svijetu od njih 187 u kojoj je stanje lošije od onog u Hrvatskoj, pa je samo pitanje kvalitetne "šukerice" tu zemlju pronaći i prezentirati je na način na koji radiš ti.

Tko je glasao

Daj me pusti sa tim tvojim

Daj me pusti sa tim tvojim Šukerom,.

Smeta me jednostavno kad se Hrvatsku jedamput uspoređiva sa tim zemljama a drugi put s cjelom EU i to sve kak paše u koncept.

Tko je glasao

Pa gleč, Skviki, to sve

Pa gleč, Skviki, to sve rade tvoji pajdaši iz HDZ-a. Kad je ruknula inflacija, onda je Sanader rekao da je još gore u Bugarskoj i Estoniji.

Evo, pa vidi:
http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/sanader-opet-laze/617620.aspx
http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/sanader-opet-laze-i-mulja--dopuna/61...
http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/sanader-se-zabunio-kazete/618860.aspx

Kad je u pitanju inflacija, onda nas hadezeovci uspoređuju s tranzicijskim zemljama s visokim gospodarskim rastom.
Kad je u pitanju rast BDP, onda nas hadezeovci uspoređuju s zapadnoeuropskim zemljama s niskom inflacijom.
Kad je u pitanju vanjski dug, onda nas uspoređuju s nama samima, ali isključivo s 2003. godinom.
I to je samo manji dio.
U zadnje vrijeme planski plasiraju promjene na MJESEČNOJ razini u EU, primjerice promjenu rasta BDP u odnosu na prethodno tromjesečje, što se kod nas uopće ne koristi u analizama, jer je bespredmetno i o tome se, koliko znam, uopće ne vodi statistika (mi smo turistička zemlja), pa ga onda uspoređuju s našom promjenom rasta BDP u odnosu na isto tromjesečje prošle godine.

Evo ti primjer:
http://www.poslovni.hr/56734.aspx
Prema jučer objavljenim podacima Eurostata, gospodarski rast u 13 zemalja članica eurozone u drugom je ovogodišnjem tromjesečju usporio na najnižu razinu od početka 2005. čime su potvrđene prijašnje procjene. To 8400 milijardi eura vrijedno gospodarstvo poraslo je svega 0,3 posto u drugom tromjesečju u odnosu na prethodno tromjesečje

I onda se nađe neki Skviki i prenese tako podvaljivački tekst.

Meni sve odgovara, samo da je ujednačen kriterij, jer ne treba puno muke zaključiti da su Hrvatska i Mađarska daleko najgore tranzicijske države u posljednjih nekoliko godina, te ujedno i među najgorima u Europi.

Tko je glasao

HDZ-E, I onda se nađe neki

HDZ-E,

I onda se nađe neki Skviki i prenese tako podvaljivački tekst.

Izgleda da imaš temperaturu, kaj je za tebe diskusija samo kad ti govoriš. To je izgleda tebi i tvoji SDP pajdašima s Milanovićem na čelu hobi.

Njemačka momentalno namjerava primit pod ruku infalaciju s 50 miliardi Eura, a kolko su do sad ulupali u banke da ne govorimo.

Ljudi, vrjeme je da se probudite.

Po cjeloj EU se financijske inekcije ubrizgavaju i to u ne vjerojatnim brojkama.

Kaj misliš kakva bi situacija bila da nije tak.

Tko je glasao

Skviki, kaj si se

Skviki, kaj si se uzrujal?
Kriva adresa, ja nemam pajdaša osim istine.

Ne znam zašto bi netko trošio 50 milijardi eura za inflaciju, kad je inflacija u Njemačkoj u studenome bila svega 1,4 posto, što je vrlo dobra vrijednost, čak je i premala. Sad je vjerojatno još niža, te prijeti opasnost od deflacije. Osim toga, od kad se inflacija suzbija plasiranjem novaca na tržište? I ti meni o temperaturi....

A ulupavanje novaca u nacionalna gospodarstva je isto tako odlična stvar - zove se MJERA ZA SUZBIJANJE KRIZE.

Možda bi je primjenjivali i mi kad bi imali novaca kojeg nam je potrošio i pokrao sjedokosi, no opet...i da ga imamo, opet bi ga sjedokosi potrošio i pokrao.

Tko je glasao

Joj pa kak mi je to

Joj pa kak mi je to promaklo. Samo ti pišeš istinu.

Izvini.

Tko je glasao

Njemačka momentalno

Njemačka momentalno namjerava primit pod ruku infalaciju s 50 miliardi Eura, a kolko su do sad ulupali u banke da ne govorimo.

Skviki, bum ti rekel i ne bum ponavljal - Hrvatska je već ubrizgala puno više od 50 mlrd € u gospodarstvo i više u banke nego Njemačka. Da nije tako, mnogo toga ne bi bilo. Naši gospodarstvenici rastu brže nego ruski i ne smanjuju se (dok njemački ?). Naše banke za razliku od njemačkih i sada povećavaju dobit po 50 % (to mogu samo sanjati). I nemamo krizu nekretnina i derivata novca, dapače. HT kao ograna DT-a od početka pa i sada non stop je daleko vodeći dio divizije. I tako redom.

Već sam više puta upozoravao - kada se krene uspoređivati Hrvatsku sa tim evropskim zemljama, ne smije se izgubiti iz vida nadmoć Hrvatske. Tu treba uzeti i razmjer, kolika je RH a kolika Njemačka, i onda se vidi koji je to odnos.

Naši vode čvrstu politiku "i poslije Tita Tito". U zadnje doba jače nego ikada. Amerika i Engleska biće zemlja proleterska (a RH zemlja bogataša).

Tko je glasao

Ap, Mi se dobro razmemo i

Ap,

Mi se dobro razmemo i znaš kaj sam htel reči.

Tu nije samo rječ o Njemačkoj nego o svim zemljama unije.

Evo Slovenci sad imaju skuplji benzin nego mi, čekaj još malo pa buš videl kad nebuju više mogli tolko izvozit jel im niko nebu kupoval robu.

Gorenje nije više tolko jeftinije od drugih marki na EU tržištu..

Tko je glasao

Evo Slovenci sad imaju

Evo Slovenci sad imaju skuplji benzin nego mi, čekaj još malo pa buš videl kad nebuju više mogli tolko izvozit jel im niko nebu kupoval robu. Gorenje nije više tolko jeftinije od drugih marki na EU tržištu..

Evo opet, analitička tehnika "Šuker Windows".
Ono, sjedi Šuker na prozoru i vidi aute kako voze, pa kaže: Zar bi bilo toliko automobila da nema krize?"
Onda se nagne prema Sloveniji i gleda, ali ne vidi niti jedan automobil, pa kaže: "Eto, kriza je u Sloveniji."

U Sloveniji je inflacija u prosincu bila svega 2,1 posto, dok je na početku 2008. bila viša nego u Hrvatskoj. Stopa rasta BDP u III/2008. im je bila 3,8 posto, za razliku od naše 1,6 posto.

Zadnji podatak o plaćama (listopad) za Sloveniju govori o realnom RASTU od 3,5 posto, dok je u Hrvatskoj isti iznosio tek 1,3 posto.

Kao da smo mi visokorazvijeni, a oni neka balkanska tranzicijska zemlja.

Koliko točno trebamo čekati da vidimo kako je kod njih isto tako loše, kao i kod nas?

Tko je glasao

Skrečeš s teme, dnevnik

Skrečeš s teme, dnevnik govori o infalaciji a ne o BDP.

Tko je glasao

Ha, čuj, Skviki, dnevnik

Ha, čuj, Skviki, dnevnik govori u prvom redu o nesposobnom Sanaderu kroz njegovu glupu izjavu o suzbijanju inflacije, pa si ti prvo s Letonijom iz njemačkih novina, onda s Njemačkom i nekih 50 milijardi eura za suzbijanje inflacije(???) i na kraju sa cijenom goriva u Sloveniji i Gorenjem, baš onako po šukerovski.

Naravno, od 27 EU zemalja u njih 22 je inflacija niža nego u Hrvatskoj, a u 5 viša, što je gore nego na početku godine, kad je u 7 EU zemalja inflacija bila viša nego u Hrvatskoj. Istovremeno je omjer inflacije HR/EZ i HR/EU dodatno povećan, tj. EU zemlje su puno kvalitetnije "suzbile" inflaciju od Hrvatske, ali ni to nije problem.

Problem je u tome što su primanja radnika u gotovo svim EU zemljama uspjevala slijediti inflaciju, i ne samo u EU zemljama nego u gotovo svim europskim zemljama uključivo i balkanske zemlje, dok u Hrvatskoj i Mađarskoj nisu. Tu je ključ problema.

I o tome smo pisali već....
http://hdz-ekonomija.bloger.hr/post/hrvatska-nije-propala-zbog-inflacije...

Tko je glasao

HDZ-E, Ja ne velim da ti

HDZ-E,

Ja ne velim da ti nisi u pravu, no uspoređivaš jednu uniju, koja ima X gradova sa večim brojem stanovnika nego cjela Hrvatska. Ja sam ti samo skrenul pažnju na zemlje koje su nama slične i niš više.

Tko je glasao

Ja ne velim da ti nisi u

Ja ne velim da ti nisi u pravu, no uspoređivaš jednu uniju, koja ima X gradova sa večim brojem stanovnika nego cjela Hrvatska. Ja sam ti samo skrenul pažnju na zemlje koje su nama slične i niš više.

Pa ti si prvi spomenuo Njemačku, ne?
Ok, nema problema:
Evo liste zemalja članica EU koje su manje od Hrvatske ili su tu negdje po broju stanovnika, i koje imaju inflaciju nižu od Hrvatske:

Danska
Luksemburg
Irska
Slovenija
Cipar
Finska
Slovačka
Češka

O čemu bi ti točno razgovarao?
Vjerojatno samo o Letoniji i Estoniji, i to samo za 2008. godinu, ne?
A u 2009. vjerojatno samo o Zimbabveu.

Tko je glasao

Ko prvo sam napisal ovaj

Ko prvo sam napisal ovaj komentar na tvoj dnevnik:

Kad se več s nekim uspoređujemo o visini infalacije onda budimo realni i pogledajmo kak je u drugim nekadašnjim komunističkim zemljama , a koje su sad u EU.

Denn das Leben wird fast nirgendwo in Europa schneller teurer als in Estland, Lettland und Litauen. Die Esten ächzen unter einer Inflationsrate von 11,6 Prozent, in Lettland stieg die Teuerungsrate im April sogar auf 17,4 Prozent. Grundnahrungsmittel wie Milch und Mehlprodukte sind in Estland heute mindestens 20 Prozent teurer als vor einem Jahr. Der lettische Gasversorger Latvijas Gaze will seine Gebühren für Privathaushalte um 71 Prozent erhöhen, im öffentlichen Nahverkehr der Hauptstadt Riga jagt eine Tariferhöhung die andere, und litauische Friseure klagen über Kundenschwund.

Izvor: http://www.wiwo.de/politik/inflation-trifft-oestliche-eu-laender-besonde...

Brzi prjevod:

Nigdje u Evropi nije život tak brz i skup u Evropi ko u: Estoniji, Letoniji i Litvi a to je 11,6 posto, Letonija je imala u travnju čak 17,4.
Osnovne živežne namirnice ko mljeko i kruh su poskupile čak za 20 posto spram prošle godine.

Paušalne cjene kod plina su poskočile 71 posto, a u gradskom prevozu Rige lovi jedno poskupljenje ono prijašnje

I nije mi jasno gdje si ti videl Njemačku.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najčitaniji članci