Tagovi

Revolucija na FF

Čim sam pogledao Otvoreno sa Šelebaj ili kako se već zove emisija — odlučio sam napisati članak.

Dakle, studenti se bune. Ništa novo, studenti se uvijek bune. Ili ne? Zašto se studenti bune? I gdje se bune?

Recimo, u Hrvatskoj postoji mnogo studija tipa MBA, raznih menadžerskih tečajeva, studija, poslovnih akademija. Zanimljivo, nikad se njihovi studenti ne bune. Iako su njima uvjeti mnogo lošiji, školarine su jako visoke, a o osiguranom smještaju i subvencioniranoj prehrani se može samo sanjati.

Ne želim da me se krivo shvati, možda zvučim kao totalni desničar. Što se mene tiče, ako bih nekada nekom greškom računala za obradu glasova došao na vlast i prirodno odmah ustanovio diktatorske ovlasti, sve bih dozvolio — na ulici bi se pušila marihuana, cure (i dečki) bi se osmjehivali iz crvenih izloga, na televiziji bi se vrtili pornići u podne — ali jednu stvar ne bih ispustio, a to je nadzor nad svakom lipom državnog proračuna! Ništa drugo nije bitnije od toga. To je lova koji su ljudi često radeći i vrlo teške poslove za crkavicu odvajali porezima, doprinosima, trošarinama, ta je lova ograničena i treba je trošiti jako, jako pametno.

A evo, g. Kapović (kojeg inače jako cijenim, vrsni je stručnjak u svojem području, naime jezikoslovac) kaže — 300 milijuna kuna i nije neki novac. Ako je tako, zašto vlada meni ne da pišljivih 300 milijuna, napravit ću viletinu (dvorac) i bazenčinu (olimpijsku) da će CNN doći slikati. Više-manje 300 milijuna — ionako se stotine milijuna troše za tko zna kakve gluposti, zar ne? Usporedba s rukometnim prvenstvom. Slažem se. Ali prvenstvo je jedno, a ovo je svake godine još 300 milijuna.

A sada malo ozbiljno. Studenti, mladi filozofi i humanisti hoće "besplatno školovanje za sve". Slažem se. Samo odmah treba reći da ništa nije "besplatno" — netko to uvijek plaća. To nije humano, ali je takva realnost. Inače bi mogli profesori malo sniziti svoje plaće, iz humanosti. U biti, najhumanije je predavati besplatno.

Uh, da ponovo probam ozbiljno. Postoji studij na teret ministarstva i studij za "osobne potrebe". Jedan plaća ministarstvo, a drugi samo djelomično. U koji upadnete, ovisi o poziciji na prijemnom ispitu. Je li to nepravedno? I da i ne — zašto se niste bolje plasirali na prijemnom? Zašto niste imali bolje ocjene u srednjoj školi?

Sasvim je jasno da je nemoguće da svatko može studirati koliko hoće, što hoće i kako hoće na teret države. Pa hajdemo uvesti neke razumne kriterije:

  • deficitarna zanimanja — stalno nedostaje istih struka, a stalno iste struke na Zavodu za zapošljavanje. U interesu i studenata i cijelog društva je stimuliranje većeg broja studenata deficitarnih struka, a manje onih s viškom;
  • znanost i tehnika — napredak donosi tehnologija, znanost, informatika, medicina, a ne ekonomija, pravo, povjest umjetnosti; to su sve lijepe stvari, ali one ne mogu hraniti državu, one ne mogu stvarati robe i usluge koje se mogu izvoziti;
  • uspjeh — uvijek treba stimulirati uspješne, ljudi žele neki cilj, žele nagradu, zaslužuju je
  • pomoć najsiromašnijima — kako sam i sam studirao, svakom je jasno da neki studenti dolaze novim autom, a nekima roditelji jedva skucaju za autobus i stan; treba razmisliti je li baš neophodno da jedni i drugi plaćaju ručak (koji nije neki, ali je ručak) negdje oko 5 kn.

Dakle, treba neka formula, tipa 100 najboljih studenata na godini dobiva stipendiju (proporcionalnu poziciji), sljedećih 100 ne plaća ništa, a svi ispod plaćaju. Plus, na prvoj godini se vrijednuju rezultati upisa, a apsolutnu prednost pri smještaju i subvencioniranoj hrani imaju siromašni koji upisuju prvu godinu.

I naravno, fakulteti se trebaju baviti nastavom, a ne biznisom, a kamoli sebi povećavati plaće. Neki od njih me jako podsjećaju na HRT, primjerice...

Čudno da se ne prosvjeduje na drugim fakultetima, ili im je dobro, ili ljudi na filozofskom fakultetu imaju neke ideale koje su ostali davno napustili...

Kad se sjetimo onih studentskih prosvjeda 1968, što su oni zapravo tražili? Što su postigli?

Komentari

studentski prosvjedi samo

studentski

prosvjedi samo pokazuju da je došlo vrijeme za korjenite promjene koje su potrebne da se naprave u hrvatskom društvu a kada to kreće iz buduće intelektualne elite koja po svojim godinama ne pripada generacijama koje su opterećene prošlošću daje za nadu da če se iz ove i svih budućih generacija iznjedriti nove generacije političara i vođa koje će znati i htjeti potrebe društva i građana staviti ispred svojih vlastitih interesa a retorika HDZ-a i njegovog predsjednika pokazuje samo da oni žive u nekom svom svijetu koje je daleko od današnje hrvatske zbilje koja je svakim danom sve gora a takve su i večina stranaka koja danas participiraju u vlasti i zastupljene su u SABORU RH.
Žalosno je da se jedna politička stranka poistovječuje sa državom i da mi građani koji činimo tu državu to i dalje toleriramo.

Tko je glasao

Sinoćnjom najavom da će

Sinoćnjom najavom da će studenti podržati i da će se studenti pridružiti sindikalnim prosvjedima, učinjen je revolucionarni korak u nepredku hrvatske demokracije.

Siguran sam da će vlada koju vodi potpuno nekvalificirana i nestručna individua i moralna rugoba kao što je Ivo Sanader ozbiljno shvatiti ovu studentsku poruku, jer će inače po hitnom postupku nestati s vlasti.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Od onih letaka sa galerije

Od onih letaka sa galerije sabora koje je bačio politički zatvorenik Radomir Pejić, u Hrvatskoj više ništa neće biti ko prije.
Radomir Pejić je dokazao kako svaki građanin u RH može nešto promjeniti ako se angažira. Ako to može jedan Srbin, onda to mogu i stotitine Hrvata.
Te školarine su samo izgovor za bunu. Pravi razlog revoltu i štrajka je duboka kriza vrijednosnog sustava koji kriminal, korupciju,političku prostituciju etc. pradstavlja i vrjednuje kao najviše vrijednosti hrvatskog društva.

Tko je glasao

školarine su samo izgovor

školarine su samo izgovor za bunu. Pravi razlog revoltu i štrajka je duboka kriza vrijednosnog sustava koji kriminal, korupciju,političku prostituciju etc. pradstavlja i vrjednuje kao najviše vrijednosti hrvatskog društva.

Tko je glasao

Ovaj Bajrusi

Ovaj Bajrusi http://www.nacional.hr/clanak/57099/uciti-a-ne-palamuditi-o-besplatnom-s... nikad nije napisao bolji clanak. Zato? Zato sto je u praksi imao doticaj sa zivotopisima i pise o necemu izravno, ... eto zato!! bravo

Ja bih dodatno htio malo razraditi od kud takva ljubav prema zajednickom financiranju skolovanja.

Naime, novac po svojoj prirodi izjednacava stvari. U prirodi je novca da kao ekvivalentne u odredenim iznosima ali izjednaci po sebi npr usluge profesora, usluge sljakera u kanalu, ali isto tako i cijene najrazlicitije robe.
Sve to je jedna od glavnih funkcija novca, da stvari, pojave, usluge i sl. izjednacava, ma koliko one u svojoj biti bile u potpuno razlicite i neizjednacivo prispodobive.
U nekim glavama to nikako ne ide, ne mogu prihvatiti to izjednacavanje i od tuda jednim dobrim dijelo potjecu sva rugoborenja protiv novca, konzumerizacije i ostalo. Mnogi mogu shvatiti da se novcem placaju jabuke, ali ne i skolovanje, zdravstvo i sl.
Ono sto je u nas dodatni problem, jest kad se pocne populisticki razmisljati, ali i kad se opcenito dolazi iz dugogodisnjeg razdoblja gdje je vladao pokusaj da se mimo novca i njegove funkcije uskladuju te sve razne stvari kojima se ljudi u zivotu bave. Tako bi se sada uvelo besplatno skolovanje, a sutra bi mogli uvesti i besplatnu inflaciju da to besplatno skolovanje jos i omogucimo.

Tko je glasao

tebe, čini se, uopće ne

tebe, čini se, uopće ne smeta što ovakav (urednički) stav podržava notornu nacionalovu politiku interesne sprege svega i svačega u funkciji vlastitog profita i osobne koristi. nacionalove stipendije su evidentan primjer i to čak transparentnog "pranja love" i povezivanja medija, politike i korporacija pod prividom dobročinstva. određeni broj firmi, među njima uglavnom one poludržavne, plaćaju siće za školarine, dobivaju besplatan oglasni prostor, stvara se kartel političkih i novčanih veza i utjecaja. naravno da njima ne odgovara besplatno školovanje, jer onda ne bi mogli eksploatirati siromašne studente za vlastitu promociju. a takav tip PR-a bi svugdje u svijetu bio prokazan kao bahat i primitivan, čak i u americi. ako daješ pare za dobre svrhe onda minimum dobrog ukusa zahtijeva samozatajnost i odvajanje fondacije od korporacija, baš zato da ne bi bilo eksploatacije...

jel netko negdje spomenuo zadnji kad importane galerije?

Tko je glasao

Ovaj članak Bajrušija je

Ovaj članak Bajrušija je sškolski primjer kako razmišlja neki mlađi kreten u godinama koji je uz nešto mafijašenja vido nešto pa misl da je jako pametan i povukao boa za bradu. A sve je zaprav ispod razine doličnijih štemera koji malo drže do sebe - takve sam pamet slušao početkom osmadesetih i brzo završe da tako nekome neki takav štemer kaže briši, ne nerviraj me i dalje nastavimo ipak malo doličnije.

P.S. Nije čudno da ga plaćaju da uvodnicima u Zg news na račun Grada Zagreba priprema krah SDP-a i sveopće koalicije. To je "tržište" gdje on zarađuje još mjesec dana.

Tko je glasao

ne pripremaju bajruši i

ne pripremaju bajruši i nacional u tom mjeri krah SDP-a, koliko prolaz Bandića. zg.news je vjerojatno nešto što će bandiću doći na naplatu među prvim, ako do naplate uopće dođe, jer će nacional i ostali interesenti uraditi sve, baš sve, da do toga ne dođe.

Tko je glasao

Ma ja bih svakome tko

Ma ja bih svakome tko diplomira u roku dao 5000 kn u ruke, odmah bi se povećao broj ljudi koji diplomiraju i visokoobrazovanih. Problem je što ne možeš imati i ovce i novce i ceste i NATO i rukometno prvenstvo i povećanje plaća i dodatak na plaću i knjižnicu i velebne zgrade i pristojne plaće državnim službenicima i lijekove za sve i subvencionirane stanove i što sve ne još.

Sve stoji što je Kapović rekao, i za NATO, i za rukometno prvenstvo. Ali zašto se nitko od njih nije bunio kad se Hrvatska kandidirala za prvenstvo? Koliko od njih je stavilo potpis na zahtjev za referendumom o ulasku u NATO, koji je neslavno propao? Koliko od njih je izašlo na ulice i reklo: nećemo autocestu za Sisak, hoćemo stipendije? Koliko od njih se bunilo protiv Bolonjskog procesa kad očito povećava troškove a proizvodi 'prvostupnike' koji ne znaju što mogu raditi s tom titulom?

Da ne govorimo da kvaliteta različitih studija jako varira, da i sa mnogih studija izlaze ljudi s vrlo malo praktičnih znanja, i da diploma (bar u mom polju) po mom mišljenju, nije garancija dobrog radnika.

Ima i argument: novaca ima dovoljno, ali se kradu. Nisam baš siguran, ali da bi trebalo pregledati stotine cijevi kojima novci teku do korisnika, a na kojima su štakori izgrizli rupice — mislim da se svi slažemo.

Po meni, ta ljubav nije neracionalna. Sve ima svoju cijenu, ali na ovaj način se ne plaća unaprijed (kao kod silnih poslovnih studija) nego je ideja da će ta osoba biti produktivnija, više raditi, više zarađivati, i kroz porez — sve to vratiti društvu. Mislim da bi država trebala i više poticati školovanje siromašnijih slojeva jer je to najpošteniji i najsigurniji (ali ne i garantiran) način dizanja socijalnog statusa. Ali to ne može ići u beskonačnost.

Uvijek će biti onih koji za svoj novac mogu si priuštiti super fakultete u Americi, srednju školu u Švicarskoj, bolnicu u Njemačkoj... tu ništa ne možemo.

Tko je glasao

@ Daniel N. Koliko od njih

@ Daniel N.
Koliko od njih je izašlo na ulice i reklo: nećemo autocestu za Sisak, hoćemo stipendije? Koliko od njih se bunilo protiv Bolonjskog procesa kad očito povećava troškove a proizvodi 'prvostupnike' koji ne znaju što mogu raditi s tom titulom?

O svim auto-cestama i svemu se je i više nego dovoljno iznosilko na vrijeme i sada se radi o obartu - na cestu idu ti koji su to radili i koji ih podržavaju, mi, uključujući studente, nećemo na ceste obzirom da smo osnova društva i da moramo srediti i kramu i sve.

Stvaraš atmosferu kao su oni vlasnici FF i fakulteta i svega. Ne, svima je poznato je to ološ koji je pod nastavkom rahmetli partije uzurpirao neke stvari i lažno se predstavlja i samoproglašava za avangardu, elitu i ne znam šta. Ide do te mjere kao da su Dijana Čuljak i Robert Bajruši faktori pa to nije bilo niti u jednoumlju, malo se umijte.

Pa nećemo valjda stalono gubiti vrijeme na nešto što je i vrapcima jasno?

Tko je glasao

Ma nije Dijana faktor, ali

Ma nije Dijana faktor, ali bogami neće ni studenti FF riješiti korupciju i oplitičku oligarhiju.

Tko je glasao

Neće sami ali po čemu si

Neće sami ali po čemu si ti siguran da nismo pred ne samo padom politčke oligrahije nego i puno širem obratu, a što je normalno jer su sve zemlje prošle davno a kod nas je uspjelo razvući desetljećima?

Koji su to centri koji znaju da toga neće biti i koliko su oni "faktor" kada širi APF krene u takve značajnije promjene? Ako toga nema, onda je zbilja red da se ne nameće i forsa pojedinačna logika takvim puno širim gibanjima - zar ne vidiš da je sav sustav moći jad i bijeda za ovaj stupanja, a kako će onda kada i više sile to dignu na 10 x veću razinu,s va ova mišljenja i forsanja će početi cviliit da su žrtve, a žrtve čega osim vlastitih gluposti?

Tko je glasao

Po ovome: HDZ 1990. na vlast

Po ovome:
HDZ 1990. na vlast — isto sranje (u drugom omotu)
1999. zločinačke organizacije itd. — uglavnom svi oslobođeni
Koalicija 2000. — riješit ćemo privatizaciju, korupciju, vratiti milijarde — što su napravili
2001. suđenje Kutli — što je na kraju bilo
2003. opet HDZ — i dalje isto
200x maestro — Sanader: ukinut ćemo HFP — nije se ukinuo
200x indeks — Bjeliš: razmislit ću o ukidanju nekih fakulteta — razmislio i nikom ništa
. . . .

I sada će Sanader izaći kao spasitelj, obećati od iduće jeseni pravedni sustav, nitko ne plaća školarine, sve može, vi ste naša djeca, pa će polako doći vrijeme ispita, studenti će se smiriti i dalje će se nastaviti po starom.

Tko je glasao

Nizao si po krivom

Nizao si po krivom kriteriju: sve što nabrajaš su bile akcije vladajućih morona.

Akcije koje sada idu mobiliziraju ipak bitno drugačije kapacitete...

Statistička pogreška

Tko je glasao

Ako tako bude, svaka čast,

Ako tako bude, svaka čast, baršunasta revolucija!

Tko je glasao

Moram priznati da svaki puta

Moram priznati da svaki puta kada otvorim site nekih dnevnih novina i ne nađem nešto novo o studentskim akcijama, budem silno razočarana ali s druge strane, to mi je sasvim očekivano!

No, kad na ovim stanicama dugo, dugo nema ništa o trenutno najrelevantnijom događaju, a onda pročitam dnevnik poput ovoga, onda moj ushit i ponovo probuđena nada, naglo splasnu!!

Ovi studenti su konačno javni glas razuma na ovim prostorima, živi prikaz artikuliranog i civiliziranog iskaza protivljenja bezumlju kojem se ne vidi kraja. Ne samo da su im zahtjevi apsolutno ispravni i argumentirani, nego to čine na način kojem se samo mogu diviti, pogotovo kada znam da je riječ o dobu (i njihovom i godišnjem) kada sokovi bujaju na sve strane...

Jesmo li u svom kriticizmu, izgubili sposobnost prepoznati i podržati prave trenutke?!

Statistička pogreška

Tko je glasao

Bezumlje... hm, hajdemo

Bezumlje... hm, hajdemo ovako.

Lova je ograničeni pojam. Postoji ograničena količina novca koje jedno društvo, kao Hrvatska, može potrošiti u svakoj godini.

U socijalizmu je postojala tiskara novca koja je radila po sistemu koliko treba. Naravno, imamo i mi tiskaru, ali radi po principu izdavanja potvrda. Svaka kuna je potvrda da Rohatinski ima negdje oko 14 eurocenti. Količina tih eura u sefu je ograničena, a povećava se tako da stalno uzimamo nove i nove kredite, za što g. Rohatinski ne baš jako sretno izda novu potvrdu i spremi protuvrijednost negdje.

Čak i da tiskara radi svom snagom, da izdaje potvrde bez pokrića, količina dobara i vrijednosti u državi je ograničena. Nemaš više kunu nego HRK... da ne kažem YUD.

A sada se tu pojavljuje Filozofski fakultet. U doba kad nije jasno hoće li država bankrotirati, hoće li početi ulični neredi, glad, rasprodaja poslijednje imovine koja se još može prodati jer je voda došla do grla, nesigurna je isplata mirovina i plaća, nema novaca za lijekove itd., vrh fakulteta sam sebi poveća plaće:

Na temelju članka 22.* Statuta Filozofskog fakulteta i mišljenja Dekanskog kolegija, od 01. studenog 2008. dekan donosi sljedeću

ODLUKU

I.

Zbog velikog povećanja opsega poslova na Filozofskom fakultetu utvrđuje se dodatak na plaću u mjesečnim neto iznosima kako slijedi:

pročelnicima Odsjeka i voditeljima Centara
do 20 zaposlenika – 1.000,00 kuna
više 20 zaposlenika – 1.500,00 kuna
prodekanu / -ici - 3.000,00 kuna
dekanu Fakulteta - 5.000,00 kuna

II.

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i primjenjuje se od 01. listopada 2008.

III.

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti ranije donesena Odluka o istovrsnim naknadama.

Dekan
dr. sc. Miljenko Jurković

Zagreb, 11. studenoga 2008.

Da ne govorimo od tome da se izlobirala prilično luksuzna nova zgrada knjižnice, iako je velika sveučilišna knjižnica 200 metara od nje, i nije bilo prepreke da se dvije knjižnice ne spoje, ima dovoljno mjesta u sveučilišnoj knjižnici. Da ne govorimo da se na televiziji hvale novim zapošljavanjem i slično, da je dekan u Brazilu na nekakvom valjda stručnom putovanju.

A sada ono glavno: to košta novce. Fakultet to rješava tako da ima velike školarine, i to za dosta studenata, i još neke komercijalne programe, koji se isključivo plaćaju (njih su pobunjenici odlučili ne ometati). Ako si pratila emisiju na HRT, vidjela si da predstavnik fakulteta kaže da oni za sada ne mogu imati školarine kao ostatak sveučilišta. Ponavljam, fakultet određuje cijene svog studija. To sigurno ne radi država.

Sve što prosvjednici žele je da svi koji žele mogu studirati na teret države. Sve što fakultet želi je imati što veće plaće, zaposliti što više ljudi, na teret države. Sve što država može je ili odbiti to, ižmikati dodatni novac od stanovništva, uzeti nekom drugom (npr. zdravstvu, vojsci) ili posuditi još novaca od nekog.

Protiv koga se bune zapravo studenti? Protiv liberalnog kapitalizma? Pa fakultet je budžetski korisnik koji pokušava trošiti više nego što mu je budžet od države, i svaljuje to na studente! Protiv države koja daje premalo za visoko školstvo? O tome se može razgovarati, ali su potrebe uvijek veće od mogućnosti kad se radi o državnom proračunu, u kojem mnogi mnogo jači igrači od školstva posežu već godinama kako im se prohtije.

To se ne rješava prosvjedima, već pažljivijim zaokruživanjem na izborima. Treba zaokružiti za one koji će povećati postotak budžeta za obrazovanje, da se jasnije izrazim.

Tko je glasao

@ Daniel N. Lova je

@ Daniel N.
Lova je ograničeni pojam. Postoji ograničena količina novca koje jedno društvo, kao Hrvatska, može potrošiti u svakoj godini.

A sada se tu pojavljuje Filozofski fakultet. U doba kad nije jasno hoće li država bankrotirati, hoće li početi ulični neredi, glad, rasprodaja poslijednje imovine koja se još može prodati jer je voda došla do grla, nesigurna je isplata mirovina i plaća, nema novaca za lijekove itd., vrh fakulteta sam sebi poveća plaće:
Da ne govorimo od tome da se izlobirala prilično luksuzna nova zgrada knjižnice, iako je velika sveučilišna knjižnica 200 metara od nje, i nije bilo prepreke da se dvije knjižnice ne spoje, ima dovoljno mjesta u sveučilišnoj knjižnici. Da ne govorimo da se na televiziji hvale novim zapošljavanjem i slično, da je dekan u Brazilu na nekakvom valjda stručnom putovanju.
A sada ono glavno: to košta novce. Fakultet to rješava tako da ima velike školarine, i to za dosta studenata, i još neke komercijalne programe, koji se isključivo plaćaju (njih su pobunjenici odlučili ne ometati). Ako si pratila emisiju na HRT, vidjela si da predstavnik fakulteta kaže da oni za sada ne mogu imati školarine kao ostatak sveučilišta.

Ponavljam, fakultet određuje cijene svog studija. To sigurno ne radi država.
Sve što prosvjednici žele je da svi koji žele mogu studirati na teret države.

To se ne rješava prosvjedima, već pažljivijim zaokruživanjem na izborima. Treba zaokružiti za one koji će povećati postotak budžeta za obrazovanje, da se jasnije izrazim.

Rješenje nije povećanje nego smanjenje novca koji se troše za visoko obrazovanje, što se rješava jedino ovakvim prosvjedom i besplatnim školovanjem a drastičnim smanjenjem na trajnu 0 i dodatno sustavnim dugotrajnim kaznenim progonom duge sustavne prakse trošenja i pljačkanja milijardi na gardnjama i raznome te povrat bar 50 % tih novaca natrag, od čega se pak trebaju financirati stvarna unprijeđivanja obrazovanja i znanja.

O tome pobliže pročitati drugdje, da se uzalud ne ponavljam - zadnjih 10 godina se besmileno potrošilo i poljačkalo više od 10 mlr kuna samo pod stvakom visoko obrazovanje i samoproglašenom autonomijom u krešenju svih zakona (o javnoj nabavi, PDV-u, o svemu).

Upućivanje stalno amo tamo ne odogovara niti sustavu niti stavrnosti niti pameti - krovno je država i kada nešto odluči FF, jer su u sve to upletni razni zakoni i odluke. Knjižnicu FF nije odlučio FF nego država. Država nije ministarstvo pa ni ukupna Vlada nego i razno, ovdej je aktualnija uloga DORH-a, policije, pravosuđa itd. Obzirom da mi kao građani financiramo sve i zapravo o svemu odlučujemo, kada se odlučujemo podržati prosvjed i ovo dalje zapravo smo već jako u procesu bitne promjene naše politike odlučivanja i financiranja - odlučili smo zavrnuti pipe financiranja, povjerenja i svega ološu koji pljačka milijarde i umjsto njih financirati stvarno visoko školstvo i zanje te razno što nam sada više nego ikada treba. Ovo su društvena prestrojavanja koja se ne mogu izbjeći, samo e pitanje moderiranja. Da sada ne idemo tako i pristojno u jesen se ne bi moglo ibjeći to isto puno nezgdoniej i za još popljačaknih 5 mlrd kuna, koje nam sada trebaju kao ozeblom sunce.

Dakle, u puno smo ozbiljnijem poslu i posve drukčijoj logici od one koja se nehotice i hotimice kao društvena pijanost i nesvijest pokušava prodati po cijeni od 100 mlrd kuna kao društvena svijest.

Tko je glasao

Nažalost je autonomija

Nažalost je autonomija sveučilišta u Ustavu. Bojim se da je to ono "dajte pare, mi trošimo kako želimo". Ne svi, ne sve, ali fali neka kontrola, koliko se tu krije muljaža tipa nabava kamiona.

Knjižnicu FF nije odlučio FF nego država.

Istina, ali je FF izlobirao knjižnicu. Da je FF rekao: knjižnica nam ne treba, treba štedjeti, knjižnice ne bi bilo.

odlučili smo zavrnuti pipe financiranja, povjerenja i svega ološu koji pljačka milijarde i umjsto njih financirati stvarno visoko školstvo i zanje te razno što nam sada više nego ikada treba

Ali onda smo na istoj strani mi i studenti, a na drugoj je FF & drugi sisači proračuna. Ovako se postavlja da je FF i studenti protiv države, FF podržava studente — iako su oni blokirali fakultet a ne ministarstvo!

Tko je glasao

Nažalost je autonomija

Nažalost je autonomija sveučilišta u Ustavu.
Nije samo autonomija(koja jamči samostalnost u odlučivanju o ustrojstvu i djelovanju, ali se školarine ne spominju) u Ustavu. U Ustavu stoji i:
Svakomu je dostupno, pod jednakim uvjetima, srednjoškolsko i visokoškolsko obrazovanje u
skladu s njegovim sposobnostima.

A mi imamo situaciju da je školarina negdje 5500,00 kn, negdje je 7500,00 kn, a negdje 9500,00 kn.
Sve da se naplaćivanje školarina i pokuša opravdati na sve moguće načine uvijek ostaje zadnja crta obrane-pravo zagarantirano Ustavom. A Ustav je o ovom pravu jasan-svakomu pod jednakim uvjetima!

Netko je odgovoran za kršenje Ustava. Uz rukovodstva sveučilišta svakako je prvi na listi odgovornih ministar obrazovanja. Koji kaže da je on prije pet godina govorio o besplatnom studiranju. Kao da mu je netko to branio ostvariti da je želio.

P.S. Neka se netko od studenata sa Pravnog(čujem da se i Pravni uključio u prosvjede) pozabavi mogućom skupnom tužbom protiv sveučilišta i protiv RH zbog kršenja Ustavnog prava na jednakodostupno visokoškolsko obrazovanje.

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

@ Daniel N. Nažalost je

@ Daniel N.
Nažalost je autonomija sveučilišta u Ustavu.

Autonomija se odnosi na nešto a nema ni malo autonomije od krivičnih djele pljačke i drugih, javne nabave, PDV-a i drugih poreza itd.
Bojim se da je to ono "dajte pare, mi trošimo kako želimo". Ne svi, ne sve, ali fali neka kontrola, koliko se tu krije muljaža tipa nabava kamiona.
Ovo je masovna klasika kako učiniti da je ništa nema logike.

"Bojim se da je to ono "dajte pare, mi trošimo kako želimo"" je u rangu bojim se da mi neće najbolje sjesti ručak, nepotrebno nipodištavanje teme.

"Knjižnicu FF nije odlučio FF nego država."
Istina, ali je FF izlobirao knjižnicu. Da je FF rekao: knjižnica nam ne treba, treba štedjeti, knjižnice ne bi bilo.

Ne odvija se tako. Desetljećima funkcioniraju prave društvene bagre, koje vode glavnu rječ oko svega u visokom obrazovanju, za koje ne važe ni pravila na razini države a gdje bi na Sveučilištu.

Npr. akademik Vulin, koji je zajedno s kćerkom i zetom dobio projekt, je akademik iz kruga onih koje instalirao šef Andro Mohorovičić, koji je kao benigni asistent za NDH naglo uspio sa 32 godine 1947.g. postai udarni ždanovljevaca i staljinist za područje arkitekture, od asitenta odamh ključni profesor i čak rektor Sveučilišta sa 32 godine, jer se je anaravno istakao progonom najodličnijih, partizana ali slobodumnog Milovana Kovačevića te evropskih i svjetskih imena Zdenka Strižića (nakon bijega su ga redom angažirali najprestižniji fakulteti Njemačke, Austa/MTI), Vladimira Turinu itd.) te do devedesetih sustavno instalirao dupelisce, s kojima je micao sve što zna i vrjedi. od građevinara IGH d.d. ekipa kontrolira s njima sve, pa i po dražvi. Te ekipe dakle vječnost harače.

Dekan FF je samo uspio biti sretnik kojeg je pogodila milost te šire praske, pa se je i od mrvica toga, koje mrvice su kao milijuni za obične smrtniek jako puno, razbahatio, organizirao ljubavnice ... kako to već ide. Ti istaknute akademičko-profesorske grupe inače operiraju puno većim poslovima i brojkama (ali ne propuštaju niti sitno, kakav milijun dva).

Tko je glasao

E, a ako se autonomija ne

E, a ako se autonomija ne odnosi na pljačku, gdje je izvještaj revizije na sveučilištu? Ili je revizija ustanovila da je sve ok? Što je sa Studentskim centrom?

Ne odvija se tako. Desetljećima funkcioniraju prave društvene bagre, koje vode glavnu rječ oko svega u visokom obrazovanju, za koje ne važe ni pravila na razini države a gdje bi na Sveučilištu.

Evo, s tim se posve slažem. Ali ta bagra je dio Sveučilišta. Sveučilište su upravo ljudi koji rade na njemu, ljudi koji toleriraju takve, ili ljudi kojih nije briga za to.

Dekan FF je samo uspio biti sretnik kojeg je pogodila milost te šire praske, pa se je i od mrvica toga, koje mrvice su kao milijuni za obične smrtniek jako puno, razbahatio, organizirao ljubavnice ... kako to već ide. Ti istaknute akademičko-profesorske grupe inače operiraju puno većim poslovima i brojkama (ali ne propuštaju niti sitno, kakav milijun dva).

Dakle, složimo se da se novac bezumno rasipa. Jedino pitanje je: da se začepe rupe, bi li bilo dovoljno novaca?

Inače i ja se čudim kako IGH stalno dobiva poslove i poslove. Ali je g. Radić ipak faca, zar ne?

Tko je glasao

Evo, potaknut ovim tvojim

Evo, potaknut ovim tvojim opravdanim razočarenjem, u cijelosti prenosim pismo potpore koje je do mene došlo, a za koje sumnjam da će negdje biti cjelovito objavljeno.
Pa neka bude barem ovdje.

"Osjećajući moralnu odgovornost podržati borbu za svaki pravedan cilj te solidarnost sa svima onima koji se u nju prikladno uključuju, upućujemo

OTVORENO PISMO PODRŠKE
inicijativi za pravo na besplatno obrazovanje

Aktualni studentski prosvjedi pljuska su i poticaj koji su nas natjerali da se probudimo i iznova promislimo o ulozi čovjeka u društvu i ulozi društva u čovjeku.
Učenje i želja za znanjem temeljne su ljudske osobine. Na njima se, kao važnim temeljima, zasniva dostojanstvo osobe, ali i mogućnost ljudske kulture. Stoga nas to upućuje na činjenicu da su znanje i mogućnost obrazovanja jedne od najvažnijih društvenih vrijednosti. Oni su nezaobilazna sredstva u ostvarenju potpune čovječnosti i ta ih trajna uloga čini osobito važnima. Čini nam se da sami po sebi oni ne zahtijevaju ni neko posebno opravdanje ili dokazivanje jer vrjednota progovara snagom svoje vlastite istine. Vrjednota je legitimacija društva i zajednička dužnost! Zbog tog razloga smatramo krivim svaki oblik partikularizacije problema, banalizacije i pokušaja prezentacije aktualnog prosvjeda kao borbe male, ideološki i politički motivirane skupine studenata vođene isključivo vlastitim interesima. U borbi oko zajedničkih vrijednosti već vrlo predvidljive podjele na „nas“ i „njih“ su potpuno nerazumljive i promašene. Tako možemo čuti kako se „oni opet bune“, „oni opet prave probleme“, „oni opet imaju svoje zahtjeve“. Ukoliko tako tvrdite, pokušajte odgovoriti na pitanje tko su to „oni“ i što je to za što se „oni“ bore, a da ujedno ne koristi i „vama“? Kako god se čvrsto dijelili na lijevi i desni blok, nemojte zaboraviti da imate jednu stranicu zajedničku! Prema tome, potrebno je razmišljati o problemu i djelovati sukladno njemu. Sve drugo se svodi na traženje izlike i izbjegavanje odgovornosti za zajedničko dobro.
Čudi nas i neobična retorika koja kaže da se besplatne stvari nikada ne znaju cijeniti, da je ispod ljudskog dostojanstva primiti nešto besplatno i da novčana participacija povećava motivaciju. Pokušajte promisliti možete li tu istu tvrdnju primijeniti i na vodu, zrak, vašu obitelj, prijateljstvo itd. Ukoliko je vaš argument dosljedan, onda već danas uvedite članarinu u vašoj obitelji jer taj status sada zasigurno ne znaju cijeniti, a novčana participacija će im vjerojatno povećati motivaciju. Zahtjev za besplatnim školstvom nije zahtjev za besposlenim školstvom. Mi ne zahtijevamo besplatne diplome nego besplatno pravo da ih steknemo. One se i dalje plaćaju teškim radom i unutarnjom motivacijom. Novac ne smije postati sredstvo manipulacije motivima. Ispod ljudskog dostojanstva je odgovornost za sebe i društvo preračunati u novčani iznos. Stoga u sustavu u kojem je obrazovanje zajednička vrjednota jedini oblik delegitimacije može biti napuštanje te vrjednote, tj. svoje pravo na besplatno školstvo možete izgubiti jedino ako svojim nemarom pokažete da vam do toga nije stalo. Neke se stvari ne mogu kupiti novcem i tu nema iznimke!
U raspravama o proračunskim izdacima pogubno je zaustaviti se na kratkoročnim planovima. Cilj države mora biti dobro svih njezinih građana, a upravo je visoko obrazovani kadar najbolja garancija društvene dobrobiti, kako kulturne tako i gospodarske. Može se činiti da školstvo nepravedno „guta“ zajedničke resurse. Ali razmislite u kojoj mjeri ono doprinosi povećanju tih istih resursa. Poslovično rečeno – više glava ne znači manje hrane nego više mozgova koji razmišljaju o stjecanju hrane.
Ponekad se vrijednost prosvjeda želi osporiti na način da se osporava legitimnost članova prosvjeda da predstavljaju sveukupnu studentsku populaciju navodeći da se radi o „manjini“ dok „većina“ ipak smatra suprotno. Također se žele osporiti i metode kojima se koriste u ostvarenju svojih ciljeva, kao što je onemogućavanje izvođenja nastave u predavaonicama i preuzimanje prostora fakulteta. Ponajprije su problematične vrlo proizvoljne opservacije o „manjini“ i „tihoj većini“. Podržavamo organiziranje Plenuma kao glavnom odlučivačkog tijela koje omogućuje svakom da izrazi svoje mišljenje i svakoj većini da dođe do izražaja. Stoga bilo koja „većina“ ili manjina koja ostaje tiha time samo pokazuje svoju pasivnost i nezainteresiranost za opće dobro. U krajnjoj liniji, temeljna ljudska vrjednota ima značaj sama po sebi, pa i ne smije biti stvar većine ili manjine.
Govoreći o problemu prekidanja nastave ili zauzimanja fakulteta prvo pitanje nije koliko su mjere drastične nego kakav je to sustav u kojem jedino drastične mjere mogu polučiti promjenu.
Željeli bismo naglasiti i važnost deklarativne razine. Naime, hrvatsko društvo želi biti društvo znanja. Dok se ne izjasni suprotno, svaki oblik borbe protiv prava na znanje je licemjeran.
Kao studenti teologije, osjećamo ne samo solidarnost nego i moralnu dužnost progovoriti u ovoj situaciji. Smatramo da svaku pravednu borbu za opće dobro treba zdušno poduprijeti dokle god ona ostane takva. Istaknuli bismo i ulogu Crkvenih dokumenata koji upućuju na važnost edukacije u izgradnji osobe i društvenoga dobra. Katekizam Katoličke Crkve, pastoralna konstitucija Gaudium et Spes i Kompendij socijalnog nauka Crkve opće dobro razumijevaju kao „skup onih uvjeta koji grupama i pojedincima omogućuju da potpunije i lakše dođu do vlastitog savršenstva“. U tom usavršavanju, velika se uloga pridaje edukaciji (usp. GE). Kompendij dalje navodi kako opće dobro obvezuje sve članove društva, svi sudjeluju u odgovornosti njegovog postizanja, no veliki udio tereta pada na političku vlast jer opće dobro je razlog njezina postojanja, dok je svrha političkih institucija učiniti pristupačnim materijalna, kulturna, moralna, duhovna dobra da bi omogućile življenje humanijeg života (DNC 167-168). A način tog ostvarenja mora uvijek staviti čovjeka na pravo mjesto, tj. red stvari treba podrediti redu osoba, a ne obratno (KKC 1912). Ne može se zanemariti ni važnost društvene solidarnosti. Naime, načelo solidarnosti zahtjeva da ljudi našeg doba više njeguju svijest o dugu što ga imaju u odnosu prema društvu u koje su uključeni: dužnici su onih uvjeta koji ljudskom životu omogućuju postojanje, kao i one nužne i nedjeljive baštine što je tvore kultura, znanstvena i tehnološka zdanja, materijalna i nematerijalna dobra, svega onoga što je ljudski slijed proizveo. (DNC 195).
Sve u svemu, vidljivo je kako su u borbi za zajedničko dobro predanost, odgovornost i savjesnost neizostavni elementi; kako su odgoj i edukacija nužne etape ljudskog i društvenog usavršavanja.

Šutnja znači ignoranciju, ignorancija znači nemar, nemar znači izdaju!

Neka ovo postane poziv svima na zajedničku solidarnost u pravednoj borbi za dobro društva, vlastito dobro i dobro budućih naraštaja!"

Udruga za poticanje savjesnog informiranja i djelovanja
Domagoj Mesić, predsjednik

Udruga studenata Katoličkog bogoslovnog fakulteta
Vedran Bonačić, predsjednik

Spectrum, časopis studenata Katoličkog bogoslovnog fakulteta
Stipe Odak, odgovorni urednik

Tko je glasao

Čudi me da studenti ne

Čudi me da studenti ne dođu na ideju da im se vrijeme studija prizna u radni staž.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Daniel N. jednostavno ne

Daniel N. jednostavno ne mogu vjerovati da si sve ovo uspio potrpati u jedan dnevnik, gotovo kao Dijana ČŠ u jedno Otvoreno. Sada bi to, stav po stav, rekad po redak trebalo demontirati, ali jedva da ima smisla. Nešto je već i odrađeno u drugim komentarima.

Zaustavit ću se na jednom segmentu-tezi, a to su tvoji pokušaj, u dnevniku i kasnije komentarima, da znanja koja se uče na Filozofskom i drugim tzv. humanističkim i društvenim fakultetima obezvrijediš kao ona koja - ne donose "napredak", ne stvaraju bogatstvo. I to u onom puko tržišnom, profitabilnom smislu, koji baš sada, u aktualnoj krizi prepoznat kao komercijalizacija svega i svačega i temeljni razlog raspada globalnog sistema.

Daleko su ona "idealistička" vremena kad se obrazovanje i znanje smatralo svojstvom i vrlinom svakog ljudskog bića, kao takovoga, a ne sredstvom i funkcijom "progresa". Stoga i neću o tome, jer znam da ne bi shvatio (to se uči u "parazitskim" humanističkim disciplinama :-). Ali krajnje pragmatično, zar ti i tvoji istomišljenici stvarno mislite da ti fakulteti proizvode same jebivjetre i ekscentrike koji će prolaziti kroz život snatreći i čavrljajući o smislu života? Pa tamo se obrazuju i educiraju UČITELJI, nastavnici, pedagozi, mentori budućih generacija koji im pomažu da shvate svijet u kojem žive i da postanu bolji ljudi. Uz njih, tamo se školuju i prevoditelji/prevoditeljice (studij jezika čini više od polovide FF-a) koji će svjetska znaja približiti i onim tvojim znanstvenicima i liječnicima (kojima donekle priznaješ "korisnost").

O tome što mislim o studentiskom buntu, napose o TV Otvorenom iz kojeg crpiš inspiraciju za dnevnik, neću ovdje, jer već jesam drugdje. Evo linka, pa koga zanim......ali i mene čudi da još nema relevantnog dnevnika na tu temu.

http://www.h-alter.org/vijesti/uvodnik/vesna

Tko je glasao

Zaustavit ću se na jednom

Zaustavit ću se na jednom segmentu-tezi, a to su tvoji pokušaj, u dnevniku i kasnije komentarima, da znanja koja se uče na Filozofskom i drugim tzv. humanističkim i društvenim fakultetima obezvrijediš kao ona koja - ne donose "napredak", ne stvaraju bogatstvo. I to u onom puko tržišnom, profitabilnom smislu, koji baš sada, u aktualnoj krizi prepoznat kao komercijalizacija svega i svačega i temeljni razlog raspada globalnog sistema.

Podsjetio bih da svako gospodarstvo, pa i financije svake osobe djeluju po vrlo tržišnim principima. Podsjetio bih i da moja žena, humanistički obrazovana, godinama ne može naći posao u struci, kao i gomila njih. Podsjetio bih i da ja, tehnički obrazovan, nisam nikad imao problem naći posao. Podsjetio bih i da se kod nas proizvodi vrlo malo stvari, da ne možeš kupiti hrvatski televizor ili frižider.

Postoji duhovno bogatstvo, postoji i materijalno. Mislim da duhovno i nismo toliko siromašni, koliko materijalno. Možda se varam, možda su ljudi koji rade za minimalac i penzići kopaju po kontejnerima samo privid?

Pa tamo se obrazuju i educiraju UČITELJI, nastavnici, pedagozi, mentori budućih generacija koji im pomažu da shvate svijet u kojem žive i da postanu bolji ljudi. Uz njih, tamo se školuju i prevoditelji/prevoditeljice (studij jezika čini više od polovide FF-a) koji će svjetska znaja približiti i onim tvojim znanstvenicima i liječnicima (kojima donekle priznaješ "korisnost").

Ali ne prosvjeduje učiteljski fakultet.

Gospođa Šelebaj nije naravno nikakav uzor, uopće mi se ne sviđa njezino vođenje, a najprije ne što prekida sugovornike.

Daleko su ona "idealistička" vremena kad se obrazovanje i znanje smatralo svojstvom i vrlinom svakog ljudskog bića, kao takovoga, a ne sredstvom i funkcijom "progresa".

Obrazovanje i znanje su naravno vrlina svakog bića. Ali ljudi žele kupiti automobile, voziti se po novim autocestama na more i ljetovati, ići na skijanje, a to sve košta...

Osobno ti moram reći da sam i sam bio idealist po tom principu, zašto-ne-bi-svatko. I dalje ne odstupam od nekih stvari. Ali s godinama počneš razmišljati i shvatiš da ne možeš imati ovce i novce.

Ako smo se opredjelili za Bolonju, gdje se traži da studenti sjede na predavanjima, dakle ne mogu nešto zaraditi sa strane, s druge strane ima mnogo više profesora, asistenata, mnogo više praktičnog rada, profesori sami sebi povećavaju plaće, itd. to sve košta, to sve mora netko platiti.

Ako smo se opredjelili za NATO moramo poslati parsto ljudi u Afganistan, konačno ljudi žele ići tamo (znam tipa koji je bio u Kabulu) jer dobiju više nego da sjede u vojarni.

Moramo odlučiti što hoćemo, kao društvo. Ali se te stvari, zahtjevi od države, rješavaju na izborima, a ljudi uvijek "krivo zaokružuju".

Tko je glasao

još i ovo: ljudi krivo

još i ovo: ljudi krivo zaokružuju zbog mnogo razloga, između ostaloga i zato što ne žele, ne znaju, ili ne mogu shvatiti i prihvatiti ono što im, trenutno npr. govore studenti. koji se ne bune samo zbog školarina, nego kritikom obrazovnog sustava vrlo jasno pokazuju gdje su izvori društvene nepravde, ekonomskog kolapsa, pa u krajnjoj liniji i sveprisutnog kriminala i korupcije. što je primjenjivo i na one među njihovim profesorima koji su taj sustav prihvatili i primaju mito.

Tko je glasao

Daniele, opet suviše

Daniele, opet suviše "kompleksnih" pitanja na jednom mjestu. Pokušavam odabrati ono temeljno: "sve djeluje po tržišnom principu".
ad 1. ne nužno, postoji čitav niz ljudskih i društvenih pojava koje ne djeluju, i ne bi smjele djelovati po tržišnom kriteriju. ulaziš li ti u međuljudske odnose, brak roditeljstvo, intimne veze po tom principu.
ad 2. postoje razna tržišta i načini njihove regulacije. na jednoj strani ekstrema je neoliberalno tržište kojem je teorijski zašetnik Adam Smith i vjeruje da će "nevidljiva ruka" tržišta regulirati apsolutno sve na opće zadovoljstvo. posljedicama te filozofije upravo svjedočimo u aktualnoj globalnoj krizi. na drugoj strani ekstrema je marksistička teorija koja smatra da je tržište, osim što je nepravedno, prvenstveno NERACIONALNO, jer uništava i prirodu i društvo i čovjeka kao takovoga. treća varijanta je tzv. socijalno tržište koje kao načelo prihvaća većina evropskih zemalja, u prvom redu Njemačka.

Nagradno pitanje: što misliš kakvo je tržište u Hrvata? Rekla bih oksimoronska kombinacija Smithovog uz potpunu državnu intervenciju :-)

Tko je glasao

Slažem se da ne djeluje sve

Slažem se da ne djeluje sve po tržišnom principu. Zapravo, u Hrvatskoj su glavni problem razna ograničenja i monopoli.

Ali da neko tržište obrazovanja postoji, svjedok su brojni MBA i slični studiji koji se masno plaćaju. Pa i samo Sveučilište organizira slične programe po "popularnim cijenama".

Po tržišnom principu, sve ima svoju cijenu, pa i priroda i zdravlje. Ako ljudi budu uništavali prirodu, i to na kraju uništava njihovo zdravlje, imat će gubitke, i nakon neke mjere će dalje uništavanje biti kontraproduktivno. Naravno, sve ovisi kolika je cijena. Zanimljivo da upravo nominalno komunistička država, Kina, uništava prirodu i okoliš nevjerojatnim tempom. Procjenili su da se isplati, da priroda nema toliku cijenu. Ali tu cijenu prvo trebaju postaviti građani neke zemlje!

Dobro, možda nije ključan tržišni princip, ali ima drugi principu — nema "besplatnog" ručka, nema opraštanja. Mi moramo naći neki način da dignemo svoje gospodarstvo, da počnemo izvoziti nešto, da vratimo silne eure koje smo posudili. Postoji neki koncenzus da treba rezati troškove, da treba rasteretiti privredu. Samo kažem da u takvoj situaciji treba posložiti prioritete, između različitih područja (poljoprivreda-vojska-obrazovanje itd.) ali i unutar svakog područja (koliko za medicinski fakultet, koliko za filozofski, koliko za pravni itd.)

"Besplatno" studiranje nije ništa bitnije od "besplatnog" zdravstva, zar ne?

Ja bih najradije da imamo i "besplatne" auto-ceste, kao Njemačka. Oni to mogu, a mi nažalost ne.

Ap stalno govori: treba srezati bagru koja koristi budžete kao samoposlugu. Da, to je prije svega. Ali cijela stvar oko korupcije je malo složenija, tko je od nas sasvim čist neka baci kamen, da vidimo. Istina, ima velikih, velikih griješnika a i vodoinstalatera koji ne izdaju račun. A tko može puno smuljati taj je u vrlo moćan, povezan, tog nije jednostavno uhvatiti s rukama u pekmezu, taj zna namjestiti sve izgleda na papirima čisto.

Tko je glasao

Ovaj gore plus glas je

Ovaj gore plus glas je greška; pokušala sam ispraviti ali mogu ti samo dati minus a to (ipak) ne želim...

Statistička pogreška

Tko je glasao

Bolje napiši neki

Bolje napiši neki konstruktivni prijedlog, pusti sad pluseve i minuseve.

Tko je glasao

A gdje je nas vrli ministar

A gdje je nas vrli ministar sporta sve ovo vrijeme?
Nesto se ne javlja?Ceka da prodje maestral?
Ili se jos bavi sportom?

Tko je glasao

pojavio

pojavio se:
http://www.vecernji.hr/newsroom/news/croatia/3281653/index.do

i što reći, stvarno se služi vrhunskim spin vještinama s kojekakvih MBA učilišta. kao: ne mogu ja na sveučilište, ono je autonomno. a što je uradio kad je policija djelovala po tom istom sveučilištu (doduše u Mesićevoj pratnji :-)

potom, nisam ja određivao cijene školarina, nego fakulteti. a tko je donjeo zakon, pardon dekret o plaćanju školarina, bez zaštitnih mehanizama.

a najviše iritira ova kvazi neutralna politička pozicija: nitko ne smije na svaučilištu djelovati stranački. dobro, ne smije održavati stranačke skupove, ali to uopće ne znači da su stranke nešto iznad društva da u cjelini, ili njihovi članovi ne bi smjeli pružati potporu. zašto je šutio kad se tamo pojavila mladež HSS-a, a sad otkriva infiltraciju SDP-a (preko Macana)

uostalom PROTESTIRAM!. zašto ministar promovira jednu PR kompaniju, koja ispada uspješna. jel mu to Macan plaća? Macana, račune na stol!!!!

Tko je glasao

stvarno se služi vrhunskim

stvarno se služi vrhunskim spin vještinama s kojekakvih MBA učilišta. kao: ne mogu ja na sveučilište, ono je autonomno.

I ja bih na njegovom mjestu rekao vjerojatno isto, vodeći računa da moj šef dr. Sanader vrlo pažljivo prati što ću reći. Ništa se ne lijepi uz Primorca, slizak je, stalno se nekako izmigolji.

No, treba konačno definirati što je točno ta "autonomija" sveučilišta i zašto je ono autonomno, a srednja škola nije i tko tu koga...

a najviše iritira ova kvazi neutralna politička pozicija: nitko ne smije na svaučilištu djelovati stranački. dobro, ne smije održavati stranačke skupove, ali to uopće ne znači da su stranke nešto iznad društva da u cjelini, ili njihovi članovi ne bi smjeli pružati potporu. zašto je šutio kad se tamo pojavila mladež HSS-a, a sad otkriva infiltraciju SDP-a (preko Macana)

To se slažem, Ustav garantira slobodu političkog djelovanja, osim u Oružanim snagama. Svatko se može politički angažirati, izjasniti i djelovati.

Bit će zanimljivo. No, vjerojatno će se rasplinuti do ispita i praznika... ali prije toga su izbori.

Tko je glasao

No, treba konačno

No, treba konačno definirati što je točno ta "autonomija" sveučilišta i zašto je ono autonomno, a srednja škola nije i tko tu koga...

Žalosno je da fakultetski obrazovana osoba ne zna što je autonomija univerziteta :-( Pretpostavljam da ti kao akademskom građaninu neće biti problem pročitati ovaj tekst http://alanuzelac.from.hr/Pdf/Radovi/uni5pow.pdf i naći odgovor na svoje pitanje. Osnovna teza prof. Alana Uzelca je da nema autonomije sveučilišta bez autonomije sveučilišnih nastavnika, a to znači da se svakom/svakoj članu/članici sveučilišta moraju jamčiti individualna prava na "supstancijalnu, personalnu i internu
nezavisnost". Na tu individualnu autonomiju nadograđuju se dalje autonomija fakulteta i sveučilišta.

U Hrvatskoj je obrnuto pa stoga imamo hiperinflaciju institucija visokog obrazovanja čije uprave turbo "autonomno" određuju uvjete stjecanja akademskog znanja, dok su istovremeno visokoškolski nastavnici puki izvršitelji i bezlični birokrati, a "gotov proizvod" manje više škart. Dakle, u tako izvrnutom sistemu nije moguće suvislo raspravljati o osnovama financiranja "društva znanja" i dok se sve to ponovno ne vrati na pravo mjesto (a studenti i studentice se upravo za to ozbiljno zalažu i zato ih svi/sve slobodnomisleći/e građani/građanke u tomu moraju podržati) i ne počne funkcionirati, polemike o plaćanju ili ne-plaćanju su samo bezvezna trućanja u prazno.

nemesis

nemesis

Tko je glasao

Smjene ministra Primorca,

Smjene ministra Primorca, državno tajnika i vječnog prikrivatelje malverzacija visokom obrazovannu državnog tajnika Radovana Fuchsa te ostavke rektora i uprava većine fakulteta, uključujući pitnaje kandidata za čelništvo Grada Zagreba

je već zrelo ne prosvjedom nego jer prosvjed pokazuje da du zatečeni u dubokim kobinacijama o trošenjua miljardi i da ni minimalno ne obavljaju svoje uloge te nemaju pojma ni o čemu, građani maetri naju više od njih a oni svi se ponašaju kao to s njima nema veze.

Sveučiliša zajednica, za razliku od politike i aparat, u svojim redovima ima uvjek jako puno upućenih, sposobnih i voljnih ljudi.

Sada je zreo trenuta za kompletn obrat u visokom obrazovanju i brzto prestrojavanje na tradicijski kolosjek - nabolje prakse u Evropi.

Tko je glasao

@garp kako gdje je, pa vrli

@garp kako gdje je, pa vrli nam je ministar izabran za saborskog zastupnika s liste marsovaca, pardon vanzemaljaca, ili kako se ono kaže dijaspore.

Znači ima čovjek neodgodivih poslova u bazi, po kršu i kamenjaru, Aziji, Americi, Australiji, Kaimanskim i Djevičanskim otocima, Africi, Oceaniji i diljem kugle zemaljske!

Sada mi je jasno zašto je Ivo Sanader odredio forenzičara za nositelja lista za dijasporu. Naravno mogao je Drivo uzeti i Eru s onoga svijeta, ali nije, jer Ero s onoga svjeta je u biti reinkeniran u osobi Antuna Palarića, koji najbolje zna tko je tko na popisu birača.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Iz anonimnih izvora

Iz anonimnih izvora doznajemo da su dekan FF Jurković, ministar i još neki na turističkom erotskom putovanju po Brazilu.

Obzirom na razvitak situacije možda tamo i ostanu, nikada se ne zna točno šta život može odnijeti pa i ta mogućnost ovaj put nije isključena.

Btw rečeno, ni glasa niti od dekana Kregara i prodekana Sriće, kandidata za čelnike Zagreba, osim da su dobili nešt mlijuna od koalicijskih pratnera HEP-a i drugih. Nevjerojtano je ali ni Bandić ni Stipe Mesić nisu uz svoj narod, izgleda da bi ih ovaj put mogli preteći i kakvi mafijaši, iako su od sada svi bili najbrži - neki dan su se oko gradnje na Novoj cesti sjatili svi za tren.

Tko je glasao

Nevjerojtano je ali ni

Nevjerojtano je ali ni Bandić ni Stipe Mesić nisu uz svoj narod

Jesu, kako ne!
Samo oni sad naplacuju vlastite patnje iz svog proljeca sa Termama od 500 mil. kuna.
Kog briga za studente?!
Studentima je bacena kost zlocestog neoliberalizma, skoro stizu i U2, i osobno prebogati Bono Vox koji nikad nije dao ni 0,5% casha od svojih silnih milijuna za te o kojima navodno brine.Samo enliberalne budaletina Gates i Buffett mogu pokloniti 95% svoje love za takve namjene.
Uostalom sve je ljepse vrijeme, pa ce se poslije malo peludne groznice sve sretno zavrsiti.
Btw. Rio ima takodjer vrlo avangardan GUP.To je kad narod revolucionarno zavede samoupravljanje u gradogradnju...

Tko je glasao

Tu negdje, very nice place,

Tu negdje, very nice place, se je smjestio zbog neodgodivih obveza dekan FF u Zagrebu Jurković, nakon što je sa Stipom Mesićem i policijom obišao čuvenu knjižnicu na kojoj su u surovim tržišnim uvjetima zaradili 100 mlijuna kuna ili malo više od 4- godišnjih školarina, po dogovoru među vodećim profesorima i akademicima i vrhovnicima taj projekt je pripao akademiku Vulinu, kao i hotel Antunović uz Horvatinčića Mesića prijatelje još od početka šezdesetih Orahovica.

Btw, akakdemici Kincl-Neindhard te profesori Jure Radić i razni, npr. dekan i prodekan EF, nisu zakinuti, dapače njima idu još puno masniji kolači, tamo gdje se vrte milijarde.

Tko je glasao

Čekam da i on podrži

Čekam da i on podrži studente. U međuvremenu je poslao državnog tajnika, koji će očito biti 'gromobran'.

Tko je glasao

Mislim stari da si pomješao

Mislim stari da si pomješao desnicu i ljevicu, znaš, ovo što si nabrojao, više priliči "crvenim" diktaturama nego "crnim". Jer, oni su imali u povijesti periode kad je j... ko je koga stigo.
Pozdrav,
Molotov

Tko je glasao

U svijetu se ljevica često

U svijetu se ljevica često definira širokim dijeljenjem proračunskih sredstava, a desnica zavrtanjem pipe. Po tome je HDZ superlijeva stranka, a ja sam desničar.

Tko je glasao

Možda netko ne zna za jedan

Možda netko ne zna za jedan istinit vic (sa jednog fakulteta...slično bilo samo ga studenti malo uljepšali da smješno izgleda...) koji govori kakvo je kod nas obrazovanje (na mnogim fakultetima...) pa da ga ispričam...

Dođu dva studenta na usmeni ispit jedan bogati i jedan siromah ... I bogati stavi u knjižicu malo "papra" i profesor ga prozove na ispitivanje...

Pita on njega koje bacio atomske bombe na Japan ... Ovaj odgovori SAD ... Kaže on kolega prošao si ...

Nakon toga izađe ovaj drugi i pita njega profesor...:

Ko je bacio atomske bombe na Japan :

Student kaže : SAD

Na koje gradove?

Hiroshima i Nagasaki

Kada?

06.08.1945. i 09.08.1945

Kako su se zvale bombe koje su bačene?

Little boy i Fat man

Koliko je ljudi poginulo i umrlo od tih bombi?

Trenutnom smrću oko 200.000 ljudi te još toliko naknadno, poslije uvjetovano radijacijom...

Imena kolega ? imena poginulih tražim...? Ako ne znate nema prolaza...

Justice for all !

Tko je glasao

Šefe nije to baš tako kako

Šefe nije to baš tako kako ti pišeš ti ne možeš usporediti neke menadžerske fakultete, ekonomske i slično kada znaš kakva većina ljudi pohađa takve fakultete - oni kojima je 40.000 na godinu ko meni 100 kuna... Oni imaju novaca imaju sve ... i normalno živo ih briga za obične ljude... Takvoga nećeš vidjeti ni na jednom prosvjedu nego na kavi u "Argentini" u Zagrebu, Bobanu i sličnim mjestima gdje ovi pravi studenti ni primirisaju...
Tatice i mamice ih poslali na fakultete da se zabavljaju a ocjene "će doći same od sebe" (pa čak i preko kupovine što je karakteristično za takve fakultete - ekonomski , prometni, menadžerski...) Da li ti očekuješ od takvih da prosvjeduju (ko npr. Hodakica koja je vodila emisiju a zna se kakvim je sve mastima premazana...), očekuješ li možda od nekih saborskih zastupnika koji sada idu na fakultet nakon 40 godina života kako bi pokazali da imaju diplomu (uvjeren sam da im je to jedini cilj...) da prosvjeduju protiv svoje preloše politike , lopovluka i krađe ... Ja ne od takvih ništa ne očekujem , očekujem jedino pljuvanje i lajanje na ljude koji su napokon bar malo izdigli glavu iz pijeska...

Inače posve sam suprotnog mišljenja, svaka čast ekipi sa Filozovskog fakulteta napokon nešta i od studenata... I dok se vani prosvjeduje (u Francuskoj, Španjolskoj , GB, Njemačkoj... i ljudi to shvaćaju ko jedan od najvažnijih stupova demokracije...) kod nas je to sramota , sramota je tražiti ravnopravnost između siromašnih i bogatih, sramota je tražiti poštenje , besplatno obrazovanje i slično... Nevjerovatno...

Šta će sljedeće biti sramota: prosvjedovati što ljudi gube posao, prosvjedovati protiv kriminala i korupcije... jer kriminal i korupcija su država i proračun na prvom mjestu a protiv države se ne prosvjeduje...

Stavljaš nekakve ocjene na prvo mjesto , da li si ti uvjerenja da sve ocjena znači ili je praksa i rad važniji ... šta bi se u Hrvatskoj dogodilo sa Teslom, Einstainom, Newtonom i sličnima... , kako bi se oni obrazovali i pravili nove radove i izume ako siromašni nikako nebi mogli platiti studij, a kamoli svoja istraživanja (koja bi to kod nas tvrtka podržala većim novcem istraživanja kada tvrtke jedino u šta ulažu je u korupciju institucija i političara kako bi lakše poslovali na našem lopovskom tržištu...) , a pošto su bili zanesenjaci znali su i padati razrede u školama... Za njih bi ti rekao neradnici , jadnici , nule ... Ako već hoćeš na nekakvu nepravdu u obrazovanju ukazati ukaži na studij djece branitelja koja se upisuju bez obzira na ocjene ... Da li se to ne zove diskriminacija na ostale i šta je dijete krivo da li je njegov otac sudjelovao u Domovinskom ratu ili ne... Ja koji sam vidio i proživio rata ne osjećam se važnijim od čovjeka iz Pule koji npr ga nije vidio, niti proživio...

Naše obrazovanje je na niskim granama, fakulteti su nam se pretvorili u ustanove za zarađivanje novca a to je ono pogrešno obrazovne institucije nisu stvorene zbog zarade nego obrazovanja i znanja... i zato u potpunosti podržavam ekipu sa filozovskog fakulteta...

Viva la revolution... !

poznata je rečenica jednog zanesenjaka , i nama Hrvatima trebaju zanesenjaci da promjene ovo stanje i da se žrtvuju za dobrobit svoje zemlje i sugrađana, a ovu ekipu sa fakulteta ja vidim ko jedne zanesenjake koji žele promijeniti bar nešto (obrazovanje) u Hrvatskoj na bolje... Uvijek ću biti uz takve , podržati ih i sa njima nešta organizirati, ma ako treba i žrtvovati se , uvijek jer nisam slijep i blesav ko mnogi ljudi u Hrvatskoj... nisam niti ne želim to biti...

Justice for all !

Tko je glasao

Prije svega, usporedba

Prije svega, usporedba menadžeskih i sličnih fakulteta je samo ukazivanje na velike apsurde. Zašto bi netko dao 20-40 tisuća kuna ako to može besplatno naučiti na ekonomskom fakultetu? ;)

Prvo, nema dovoljno novaca za sve. Odnosno, ako ima, nema novaca za nešto drugo. Ali je sigurno, barem kapacitet ograničen.

Naravno da ocjena nije sve. Ocjena je tek mali dio. Ali ako ne možeš svima omogućiti studiranje (a ne možeš jer je zgrada ograničene veličine), moraš imati neke kriterije. Jedan može biti testiranje za upis na fakultet. Drugi može biti ocjene iz srednje škole. Treći može biti da ako padneš godinu, adio, odnosno možeš ostati ali plati. Četvrti može biti da plaćaš ako si ispod nekog prosjeka. I tako dalje. Sadašnji sustav jasno nije pravedan a najnepravednije je da svaki fakultet ima neka svoja pravila.

U doba Newtona svaka bolja škola se itekako plaćala. U doba Tesle nije bilo mnogo bolje. Einstein se školovao u Švicarskoj, trebalo bi istražiti tko je platio njegov studij, to stvarno ne znam.

Da ne govorim da osobno radim posao za koji se uopće nisam školovao (koja ušteda, zar ne).

Drugo, istina je da je nepravedno da netko tko je dijete branitelja ima samo na osnovu toga prednost. Pravedno bi bilo da svatko ima prednost tko ima nepovoljne obiteljske okolnosti, npr. nema roditelja, odrastao je u domu ili slično, to jasno uključuje i djecu poginulih branitelja.

Treće, ekipa s fakulteta su zanesenjaci, i to je OK, koliko imaju godina... oko dvadeset, dakle normalno za te godine. Problem je što mnogi (ali ne svi!) u vrhu fakulteta nisu nisu zanesenjaci, nego rutineri kojima je glavni interes lova za svoj fakultet, a posredno (ili manje posredno) i za sebe. I ne samo oni...

Što nama treba? Više ljudi kao... naprimjer, g. Schacht. On je prekinuo hiperinflaciju u Njemačkoj 1923. i spasio ekonomiju bar za neko vrijeme. Evo malo o njemu:

Dr Schacht sat in a single room which had once been used as a charwoman's cupboard, looking on to a backyard in the Ministry of Finance. From this post he transformed the German financial system from chaos to stability in less than a week. His secretary, Freulein Steffeck, was later asked to describe his work as commissioner:

"What did he do? He sat on his chair and smoked in his little dark room which still smelled of old floor cloths. Did he read letters? No, he read no letters. Did he write letters? No, he wrote no letters. He telephoned a great deal — he telephoned in every direction and to every German or foreign place that had anything to do with money and foreign exchange as well as with the Reichsbank and the Finance Minister. And he smoked. We did not eat much during that time. We usually went home late, often by the last suburban train, travelling third class. Apart from that he did nothing."

Izvor: Adam Fergusson, When Money Dies: The Nightmare of the Weimar Collapse

Tko je glasao

Daniele i Einstain

Daniele i Einstain (pročitaj malo ... znanja nikad ne fali...http://hr.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein solidno napisano...) i Tesla i Newton i mnogi drugi su u biti se besplatno školovali , a financirali su ih tvrtke i država...(npr . Einstaina je Švicarska tadašnja zaposlila u patentnom Zavodu u Bernu jer su uvidjeli da je izrazito pametan i nadaren...bez obzira što nije ima dobre ocjene niti volio školu...- zbog tadašnjeg velikog autoriteta profesora...) Da li ti misliš da bi oni toliko izuma mogli ostvariti da su bili u Hrvatskoj?
Ocjena nikako nije kriterij za kvalitetu nekog čovjeka, a mnogo puta se dogodi da veliki ljudi jednostavno prevaziđu razmišljanja profesora te zbog različitog mišljenja znaju dobivati manje ocjene...(što je normalno jer profesor misli da je u pravu...)

O mendažderskim (novoosnovanim...) fakultetima bolje da ne pričam ... za mene jedno obično kapitalističko zlo... tamo je dovoljno doći sa novcem sve ostalo ide samo od sebe...

Justice for all !

Tko je glasao

Pročitao sam engleski tekst

Pročitao sam engleski tekst o Einsteinu. U hrvatskom piše isto — upisao visoku školu, ne piše je li plaćao školarinu ili ne. Možda je nešto i platio, možda je dobio neki kredit.

Neuspješno je tražio posao u struci, nadajući se ostanku na fakultetu. Nalazio je povremene poslove na periferiji akademskog svijeta i polako je gubio volju za znanstvenim radom na fakultetu. Godine 1902. konačno se zaposlio u Švicarskom patentnom zavodu u Bernu kao ispitivač patenata

(Wikipedija)

Dakle, tražio je posao dosta dugo, nisu mu država ni fakultet poklonili radno mjesto, i nije se zaposlio na nekom super mjestu, radio je kao ispitivač patenata, dakle, provjera papira, eventualno modela.

Da li ti misliš da bi oni toliko izuma mogli ostvariti da su bili u Hrvatskoj?

Naravno da ne. Ali Einstein nije ništa ni izumio, samo je uspio povezati sve nepovezane stvari i bio je dovoljno hrabar da predloži nešto što se nitko nije usudio (korpuskularno objašnjenje fotoelektričnog efekta) invarijantnost Maxwellovih jednadžbi na Lorentzove transformacije proširio na invarijatnost cijele fizike, i predložio jednostavno rješenje za Brownovo gibanje (koje je u međuvremenu dovedeno u pitanje) i slično. Tu sam na svom terenu :)))

Pravo pitanje je Tesla, on je najbolje napravio što je otišao u Ameriku. Ali je bit da je Amerika bila industrijska sila, a njegovi su izumi bili odreda industrijski, gdje ćeš to prodati u poljoprivrednoj Hrvatskoj?

Što se tiče kriterija: budući da su resursi ograničeni (učionice na fakultetu, broj studentskih domova) moraju biti neki kriteriji. Te bi resurse trebalo širiti, ali je zato potrošen ogroman novac na novu knjižnicu.

Hrvatska bi trebala razvijati učenje na daljinu, učenje preko interneta i slično, realno za mnoge predmete uopće ne treba dolaziti na fakultet. Nažalost, Bolonja ide u suprotnom smjeru, fakultet se pretvara u srednju školu, djele se minusići za nedolaženje i slično.

Što se tiče upisa, testiranja i slično, jesi li znao da u Japanu postoje prijemni ispiti za sve vrtiće?

Novoosnovani fakulteti su pomodna stvar, što misliš da oni nude nešto drugo nego što se može pročitati u knjigama koje se mogu nabaviti preko Amazona za $20 max? Oni prodaju šarene papire na kojima piše "DIPLOMA" i to dobro naplaćuju. Cilj je pobrati lovu, to odgovara i profesorima koji često tamo predaju u polu-fušu.

Ali i ekonomski fakultet ima svoj "komercijalni odjel" s popularnim cijenama.

Vidiš, ako hoćeš papir da si manager, moraš iskeširati. Jedino je pitanje što ćeš kasnije s tim papirom, ali to je tvoj problem.

Tko je glasao

Ali Einstein nije ništa ni

Ali Einstein nije ništa ni izumio...

O moj Daniele Einstain nije ništa izumio ovo je takav grijeh reći da ja ne znam šta bi rekao... Nemoj to govoriti to je grijeh... i to kakav...

Što nama treba? Više ljudi kao... naprimjer, g. Schacht. On je prekinuo hiperinflaciju u Njemačkoj 1923. i spasio ekonomiju bar za neko vrijeme. Evo malo o njemu:

Pričice za malu djecu najgore vrijeme Njemačke - ekonomski gledano je baš to vrijeme od 1920g do vremena Hitlera ... To ti i govori zašto je narod njemački bio zaluđen Hitlerom ... digao je ekonomiju na noge, spasio njemačkog čovjeka i unaprijedio znanstveno Njemačku ... Druga je stvar što je on bio u drugom smislu potpuni luđak i manijak... Inače da li znaš koliko je nula tada bilo najviše na njemačkoj marci i kako je izgledala?

Justice for all !

Tko je glasao

Eistein nije ništa

Eistein nije ništa "izumio". Einstein je povezao stvari koje su već postojale (dakle: Lorentzove transformacije) i hrabro predložio par zakonitosti (kako napraviti opće zakone mehanike invarijantne na Lorentzove transformacije) koje su se pokazale točnima (još i Brownovo gibanje i objašnjenje fotoefekta). Kasnije je u životu predlagao još neke teorije koje su bile mnogo manje prihvaćene (o nekima se još raspravlja).

"Izumio" se koristi kad netko "izumi" žarulju ili tranzistor, neku napravu, postupak, praktičnu stvar.

Bit je da je g. Schacht radio do navečer u sobici čistačice i išao doma vlakom, trećom klasom, i izvukao svoju zemlju (malo ti @Skviki može pričati o nekim njemačkim običajima) iz sranja u kojoj se našla. Kod nas nema skromnosti i rada, svatko je sebi najvažniji, nema limita posezanjima iz zajedničke kase. Od vlade, ali i vrha sveučilišta i fakulteta, gradske uprave, državnih firmi, troši se kao da nema sutra.

Predlažem da pročitaš knjigu za koju sam dao link, vrlo je poučna. Neću ti dati minus iz principa.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci