Tagovi

“Prema živima dužni smo imati obzira, a mrtvima dugujemo samo istinu”

“Prema živima dužni smo imati obzira, a mrtvima dugujemo samo istinu”

Nije li Ivica Račan pogriješio ili je spoznao, kako i ratnim neprijateljima, ubijenim bez suđenja, te masakriranim civilima, treba odati počast koja bi nadilazila bilo kakvu ideologiju u ime općeljudskoga morala, kada je uveo pokroviteljstvo Hrvatskoga sabora nad komemoracijom u Bleiburgu?

Da li je shvaćao da RH, konačno treba zatvoriti sve svoje rane, završiti s ww2, i okrenuti se budućnosti?

Nije li želio spriječiti vječne hrvatske ideološke podjele?

Hrvatski sabor, ove godine, otkazao je pokroviteljstvo komemoraciji u Bleiburgu!

Prva primjedba bila je da taj događaj ne treba obilježavati u Bleiburgu, jer tamo nije bilo nikakvih žrtava, te da se tu komemorira ustaški poraz i vojska NDH, a ne žrtve.
-Nije Bleiburg komemoracija samo ubijenim vojnicima, već i mnogobrojnim civilima. 45 godina, rođaci pobijenih vojnika i civila, nisu mogli dolaziti ispred poznatih i skrivenih jama i stratišta, već su to obilježavali u Bleiburgu, prvoj postaji „Križnoga puta“.
Na Bleiburgu su počele kalvarije tih ljudi, i ne može se odjednom nekome reći, tko već 60 godina obilježava počast stradalima, da to više ne treba činiti na Bleiburgu, već da mjesto komemoracije treba biti Tezno.
Tezno je jedno od stratišta, kao i Maceljska šuma, Maribor, Kočevski Rog, Huda jama, Barbarin rov, kao i stotine stratišta po RH, BiH, sve do Makedonije.

Druga primjedba, bila je da nije primjereno da se komemoracija održava u Bleiburgu, gradu u stranoj državi.
- Nije li predloženo novo mjesto komemoracije Tezno u Sloveniji? Nije li to također strana država?

Treća primjedba je da je na Bleiburgu bilo ustaških kapa i ustaške ikonografije.
- Točno je to, ali većina ljudi koja ondje dolazi, nema apsolutno nikakve veze s ustaškom ideologijom i dolazi iz čistoga pijeteta prema svim žrtvama.
No sada, kada nema ustaških kapa i fašističkih oznaka, onda kažu da ih nema zato što ih ne dozvoljava austrijska vlast.

Kažu da pokroviteljstvo nad bleiburškom komemoracijom nije dobro, za zdrav život zemlje u europskome okruženju.
-Zaboravljaju Rezoluciju Vijeća Europe 1481/2006. usvojenoj u Strasbourgu 25.01.2006.
Skupština parlamentaraca iz 46 europskih zemalja osudila je individualna i kolektivna pogubljenja, izgladnjivanja, deportacijje, mučenja, ropstvo, prisilni rad, masovni psihički teror, koncentracijske logore.
Što je RH učinila na tu preporuku, kao buduća europska država u svojoj procjeni i vrednovanju povijesti komunizma i vlastite prošlosti, kako bi se jasno distancirali od tih zločina i javno ih osudili?
http://hr.wikipedia.org/wiki/Europski_dan_sje%C4%87anja_na_%C5%BErtve_sv...

http://hr.wikipedia.org/wiki/Crna_knjiga_komunizma

Tragično je kako se davne žrtve pokolja koriste u dnevno-političke svrhe, kako kome odgovara u posljednjih 20 godina.
Bleiburšku tragediju koriste neke stranke za svoju vlastitu promociju, kao i neke osobe za budući vlastiti politički probitak.
Tužno je i da se pitanje Bleiburga koristi za odvraćanje pozornosti s teške gospodarske situacije, te s teških i upitnih političkih odluka.

Nevjerojatna je količina samodestrukcije hrvatskoga naroda, potaknuta i poticana političkim podjelama:

- podijeljenost uzrokovana političarskim odlukama o Danu državnosti i posljedično omalovažavanje istoga, zbog činjenice da najvećem dijelu naroda nije jasno što predstavlja koji dan
- podjele oko slavljenja Oluje: jedno slavlje u Kninu, drugo u Čavoglavama
-podjele oko obilježavanja komemoracije hrvatskim žrtvama na kraju ww2.: jedno u Bleiburgu, drugo u Teznom
-podjele oko obilježavanja Dana ustanka: jedno u Sisku, drugo u Srbu
-podjele oko Dana sjećanja u Vukovaru: jedno u Vukovaru za Vukovar, drugo „spomendan“ politički isplaniran za nove podjele toga neosporno jedinstvenoga dana
-podjele oko sjećanja na prvoga hrvatskoga predsjednika
-podjele oko povjesne ocjene Tita
-podjele oko naziva trgova i ulica
-podjele oko generala i Haaškoga suda
-podjele oko europske i neuropske budućnosti RH: jedno slavlje u Saboru, drugo nigdje
-podjele oko branitelja na jednoj strani i bezbrojnih udruga na drugoj
-podjele oko optužbe za genocid: jedni bi da se kazni genocid, a drugi bi vršili političku trgovinu
-...

-podjele oko popisa birača: lažni birači uvijek na istoj strani, a pravi kuda koji
-podjele oko referenduma: jedni bi ga kao demokratsko pravo, a drugi kao nemoguće SF pravo
-podjele oko Zakona o radu: jedni bi održanje socijalnih, zdravstvenih, sindikalnih prava, a drugi bi danas potpisali isto, a sutra radili suprotno
-podjele oko demokratskih izbora: jedni bi više kandidata, a drugi bi jednokandidatske izbore ili abecedno glasovanje
-podjele oko privatizacije: jedni bi htjeli zadržati u rukama države nacionalne resurse, a drugi bi sve predali i prodali: od vode, ZERP-a, šuma, struje, cesta, obale, banaka, do svih građana RH
-podjele oko umjetne oplodnje: jedni bi zamrzavali, pa odmrzavali ljudske zametke, a drugi ne bi dali da se zamrznu, a onda ni odmrznu
-podjele oko gay- parade: jedni bi da se ne održavaju, a drugi bi da ih osiguravaju branitelji
-podjele oko sporta: jedni bi da građani RH ne financiraju nogomafijaše, a ovi bi da ih financiraju još više
-podjele oko Markova trga: jedni bi da se tamo smije prosvjedovati, drugi da se ne smije, ili makar ne smije bez ulaznica
-podjele oko financiranja Crkve i vjeronauka u školama
-podjele oko "zapošljavanja" volontiranjem...
-podjele oko natječaja: jedni bi, svoje ljude, bez natječaja zapošljavali na vodeća mjesta u javnim poduzećima, a drugi bi s natječajem radili isto
-podjele oko Pelješkoga mosta: jedni bi most i povezivanje s RH, a drugi bi slušali naredbe EU i gradili cestu u drugoj državi za hrvatske novce, te davali ustupke u luci Ploče, koje ovi prvi ne bi
-...
@Mirtaflora, je lijepo napisala:

Kada bi barem "vlastodršci" koji god to budu učinili;
(vlast valjda jednom će skužit da smo mi građani poslodavci)
OSTAVILI SVE ŽRTVE SVIH POKOLJA IZ WW2 DA POČIVAJU U MIRU.
Kada bi, barem jednom, većina građana u ovoj jadnoj i napaćenoj zemlji
dostigla stanje svijesti u kojem je važno
SVIM ŽRTVAMA ODATI POČAST .
Želim da se probudimo, MI GRAĐANI,
(već nam je prekasno za buđenje, damage had been already done);
te da prestanemo nasjedati na manipulacije, laži, muljanja, podjele kojima nas sa DAMNED HTVa
truju, dijele i zaglupljuju),
te da shvatimo da je svaki ZLOČIN POTREBNO KAZNITI

...

“Prema živima dužni smo imati obzira, a mrtvima dugujemo samo istinu”

.

Komentari

Uopće neman namjeru

Uopće neman namjeru komentirat svako tupljenje pa ću se ubacivat tu i tamo.
Žrtve, križni put, mučenici, pa dodat malo Vukovara i domovinskoga rata... a ispod svih tih slojeva celfoana zauvik će bit izrodi. Okupljanja u Hirošimi i Dresdenu imaju smisla zato šta i Japanci i Njemci dobro znaju i svjesni su ko in je kriv za to šta in se dogodilo i ne osuđuju niti pljucaju po Englezima i Amerikancima. Zato su i Japan i Njemačka danas tamo di jesu, a mi u balkanskoj prčiji. Velika je razlika kad je počinitelj tuđin prema onome kad je počinitelj izrod. Najprije definirat ustaše i njihove rabote, to jasno i glasno kazat na polju zvanom Bleiburg onda možemo rapsravljat o partizanskim zločinima.
Kad ti tuđin taljanac izbacuje stvari iz kuće na ulicu, a babu, barbu(dite od 2 godine) i ženu od didovoga brata oće vodit u logor, a ustaša stoji pored svega toga s jednin jedinin razlogon. Čeka da vidi oće li ovi skupit dovoljno zlata za dat mu kako bi on uvjerija taljance da ih pustidu. Ako je ti izrod skonča na Bleiburgu ja se nadan da je on i takvi ka on gorija cilin puten do pakla.
Ponavljan, padne li opet napamet izrodima ka šta su bili Ante Pavelić i ustaše čini isto, na hrvatskoj zemlji, opet će završit isto pogotovo zato šta su Hrvati. Ako san nekome gnjusan, molin prigovor odnit na Paveliću na groblje u Španjolsku.

Tko je glasao

Temelj RH je antifašizam

Najprije definirat ustaše i njihove rabote, to jasno i glasno kazat na polju zvanom Bleiburg onda možemo rapsravljat o partizanskim zločinima.Davno je hrvatski narod definirao na kojim je temeljima nastala RH i to stavio u Ustav.
Pametnom- dosta

O ustašama , NDH , fašizmu također je sve milijun puta rečeno i definirano u RH.

Jedino je zločin pitijski definiran.

.

Tko je glasao

Moš mislit! Eno svake godine

Moš mislit! Eno svake godine na onome okupljanju to definiraju. Nemožeš doć sebi od pustih definicija izrečenih sa one bine.

Tko je glasao

Kurir, Daj ti nama malo opši

Kurir,

Daj ti nama malo opši te definicije i reči šta je od njih neistinito.

Tko je glasao

@ppetra

Evo i Slovenci očito imaju puno razloga komemorirati "nevinim žrtvama" koje su pobile komunističke zvijeri:
http://www.youtube.com/watch?v=l2i-panMh3E&feature=related

Tko je glasao

upoomoooc!

Tko je glasao

Petar Perica

Ovo je mali dio dnevnika koji ću jednom objaviti.

" Padre Perica je mladog časnika hrvatske vojske pred njegov odlazak ovako savjetovao:

„Upozorio me je na obavezni humani postupak prema zarobljenom neprijatelju; o ljudskom i korektnom ponašanju prema građanima u osvojenim mjestima , prema njihovim životima i prema njihovoj imovini. Istakao je kako je borba hrvatskog naroda za svoju slobodnu državu i za svoj slobodni razvitak pravedna borba. Tu ideju pravedne borbe za slobodu i državu ne smije se profanirati pljačkom, paležima , nepravdama, mržnjom i osvetom. i neprijatelj je Božje stvorenje i treba procijeniti razloge zbog kojih je on takav kakav jest. Ne smijemo na zlo odgovoriti zlom, a mržnja je pogubna za jednu i drugu stranu u sukobu. Kao hrvatski vojnik i budući časnik morate biti uzor poštenja, pravednosti i poštivanja čovjeka:“

Smaknut na Daksi, metkom u potiljak,.
Bez suđenja.
Spisak pobijenih iz Dubrovnika istaknut i prije nego su ih pobili.

Ali zato je napisao ovo:

http://www.youtube.com/watch?v=I_SC8_SGHv0

http://www.youtube.com/watch?v=8gDDY4THXDo

http://www.youtube.com/watch?v=OAgXczOuBV0

Preporuka za knjigu :

„Dubrovačke žrtve“
Jugokomunistički teror na hrvatskom jugu 1944.
i poratnim godinama (početak Bleiburga)

Autor: Hrvoje Kačić

Tko je glasao

@grdilin

Eh da, Hrvoje Kačić, u mladosti odličan vaterpolist i trofejni jugoslavenski reprezentativac, korisnik svih beneficija koji je dionosio status jugoslvenskog reprezentativca, u starostio samo nacionalšovinistički idiot, jednako kao i Davorin Rudolf.

Apsolutno najbolji jugoslavenski obavještajac, čovjek koji sigurno čini sam vrh obavještajnog rada u 2. Svjetskom ratu, Ivan Krajačić Stevo, organizirao je prikupljnje podataka o svim pripadnicima kvislinških OS, ustaških vlasti i kolaborcionistima, kako iz redova civilnog stanovništva, tako i iz redova klera, tako da su partizanske vlasti imale na raspolagnju sve potrebne podatke o ponašanju "nevinih žrtava" i njihovoj suradnji s okupatorom i ustaškim režimom za vrijeme okupacije.

Takav je i slučaj s "nevinim žrtvama" s Dakse, a ustvari na smrt osuđenim i strijeljanim kolaboracionistima, čija je "bezazlena" suradnja s neprijateljem odvela u smrt stotine antifašista i njihovih simpatizera.
Danas se strijeljani na Daksi uporno prikazuju kao "nevine žrtve" "komunističćkog terora", kao da su partizani po oslobođenju Dubrovnika sa Starduna pokupili pedesetak mirnih šetača i na pravdi Boga osudili ih na smrt i strijeljali, odnosno, još gore, smaknuli bez suda i suđenja!?
A radi se o ljudima čija je najprilježnija suradnja s okupatorom i ustašama, kroz denuncijacije, pa i odavanja ispovjednih tajni, odvela u smrt (pre)velik broj zaista nevinih ljudi. Istinskih domoljuba i antifašista.
O tome naš Hrvoje Kačić riječ da progovori!?

Tko je glasao

Feniks

Pročitaj Bajino pismo iz tog vremena pa ćeš vidjeti dali je bilo suda.

Sud je bio metak u potiljak.

Tko je glasao

@grdilin

Hoću, pročitat ću, al' kad ti pročitaš pismo Marina Vidića Bilog upućeno Tuđmanu i vidiš što je napisao za "heroja Blagu Zadru".

Jedan moj rođak pilot-lovac u X Kesseringovom korpusu, bi bez svake sumnje 1945. bio strijeljan, neovisno o tome da li posljie presude prijekog vojnog suda ili bez suđenja, on je za tadašnje prilike bio ratni zločinac. Budući da su vlasti bile uvjerene da se krije u zemlji, potraga za njim trajala je sve do 1953. kad čitava priča jenjava, 1961. je potpuno amnestiran. Poslije je bez ikakvih smetnji dolazio u posjet roditeljima i braći.
Ali to je taj faktor koji se zove "vrijeme liječi rane".

Tako bi i ovi s Dakse vjerojatno te 1961. bili osuđeni na vremenske kazne ili amnestirani, sad da li samo neki od njih ili možda i svi.

Tko je glasao

Feniks

Marina Vidića Bilog poznajem osobno.
Uvijek rado viđen gost kod mene.
I ne da poznajem samo njega nego mnoge druge Vukovarce.
Od onih iz samog zapovjedništva obrane Vukovara pa do mnogih boraca i civila.
Marinovo pismo imam kod kuće.

Prića sa odmakom u vremenu izgleda puno drugačije.
Dakle kad pišem o nećemu pišem ili na osnovu svojih osobni saznaja ili od ljudi iz prve ruke.

Što se tiće Bajinog pisma evo stavljam ti ga ovdje da se ne mučiš tražiti, a mogu ga i drugi pročitati da bar donekle shvate o ćemu se radi.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pismo Ante JurjevićaBaje iz Dubrovnika
25. X. [1944.]

Dragi Drugovi!

Javljam vam se iz starodrevnog grada Dubrovnika a u jedno vas upoznajem sa životom u njemu, mogu dobiti dojam nakon par dana šta sam u njemu da ipak valovi Jadrana koji udaraju o njegove hridine da nisu bili uzaludni te dasu bar nešto prenijeli u njemu što valja iz naše slobodarske Dalmacije. Narod u ovom gradu je čudan a donekle i nerazumljiv počevši od onih gospara do pučanina, puni su svojih specifičnosti, koja je veoma bliska svim našim neprijateljima i baš iz tih razloga Dubrovnik i postao a i bit će u koliko ga ne očistimo i posvetimo punu pažnju centar čitave špijunaže ne samo za Dubrovnik ili južni dio Dalmacije već za veliki dio Jugoslavije naročito Crne Gore Dalmacije i Hercegovine. Narod u mjestu i okolini nije upoznat ni s najosnovnijim stvarima a naročito što se tiče naše borbe i našeg pokreta sve promatraju kroz svoje interese privijaju se svakome ulizivanje to je glavna vrlina veliki su prijatelji angleza i svi ih očekuju nama Hrvatima donekle pristupaju sa simpatijama dok Srbe ni da čuju i smatraju ih neprijateljima a naročito Hercegovce antagonizam je vrlo jak i Hercegovce dosta posprdno gledaju a to je još od Jugoslavije, obzirom što su ovi tu radili kao radnici i uvijek bili niži sloj. Dolazak XXIX divizije nije ih mnogo oduševio voljeli bi oni da je došla koja dalmatinska brigada iako je druga Dalmatinska u stvari ušla u grad. Za ulazak u grad naše jedinice nijesu imale teže borbe glavni teret je pao na XXVI diviziju i to likvidacija Stona, gdje su naše jedinice koloni koja se izvlačila iz Dubrovnika zadali teške gubitke oko 700 mrtvih i zarobljeni ogroman materijal i preko 30 topova što ispravnih što neispravnih njemci u Dubrovniku nijesu davali nikakav otpor jedino u rijeci gdje ih je poginulo oko 60. Isto tako naša XXVI je na Stonu i u likvidaciji kolone njemaca imala dosta jake gubitke prema još nepotvrđenim vijestima oko 500 ih je bačeno iz stroja uglavnom od mina. Jedinice koje su upale u Dubrovnik imale su izvjesnih grešaka ali nijesu bile tako strašne i sami možete znat kad vojska upada kakoje ali uglavnom sve je u redu sačuvani su svi magazini kao i ugled naše vojske iako građani njih gledaju kao Srbe četnike a oni narod kao donekle Hrvate ne bi mogao reć ustaše ali ipak sumnjive. Bilo je došlo do izvjesnih nesuglasica između II. Dal. i ostalih jedinica ali je odmah izglađeno. Još je bilo izvjesnih grešaka sa strane izvjesnih organizacija jer su dizale pojedine stvari na svoju ruku a dostaje krivo i to što nije postojala narodna vlast, jer su bili došli i oblasni NOO Hercegovine oblasni Skoja i obl. Partije mi smo iste drugove sazvali i ukazali im na nedostatak i više se isti nijesu događali a ujedno im je bilo i malo neugodno sad ide dosta u redu, jer obzirom što će Dubrovnik bit baza za snabdjevanje II korpusa to je imenovan štab baze koji će jedini imat kontakt sa saveznicima a ujedno će i on imat svoje odsjeke i ako kome nešto treba ovaj će trebat da se obrati na taj štab a ovaj štab na NOO tako da više nema grešaka, isto tako da bi se posao i rad pravilnije odvijao kao pomoćni organ formirali smo jednu komisiju u koju su ušli član NOO Komande Mjesta i Područja kao i jedan član štaba V sektora kao jedan drug iz ekonomskog odsjeka IV korpusa a isti je drug dalmatinac ova će komisija imat zadatak da ispita šta ima što se može konfiskovat a ujedno da ima u vidu potrebe II VIII korpusa kao i naroda ovo se sve pokazalo kao veoma pravilno, ipak valja imat u vidu da je vojska vojska i da njene potrebe bar donekle valja podmirit a što se tiče starina i muzeja kao i biblioteka one su sve sačuvane a novac se već blokirao s njime rukovali Tudor dosada se našlo oko 300 miliona zlatne podloge i 26 miliona novca u papiru drug Tudor je veoma vrijedan ali ipak ako Jerka ne spriječava mnogo rad bilo bi dobro da i on ili koji drug trkne koji dan jer ovde će trebat da stalno bude za duže po jedan član obi. NOO u stvari da se svi stalno mijenjaju ovo neka drugovi u obl. N.O.O. shvate najozbiljnije jer treba da znaju da ovod ne postoji NOO a da se skoro nemaš na nikoga oslonit već moraš sve sam radit odnosno O. N.O.O. a drugo ja im nemogu mnogo pomoć i radim na svim poljima a i moje iskustvo po NOO je veoma slabo a i sam Tudor treba još izvjesno vrijeme da se oslobodi zadaci su ogromni a i ovi iz Korpusa malo prepišavaju samu vlast jer oni uglavnom gledaju sve kroz svoju prizmu iako na svakom koraku govore kako treba poštivat narodnu vlast. Znate u glavnom kako je svaki dan se približavaš da posidiš i tek sad vidiš šta znači imat vlast u ruke ali uglavnom sve je dobro.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Autentičnost pisma je potvrdio i sam Baja.

Neka daljnja novinarska istraživanja:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slobodna Dalmacija: 24. 06. 2006.

SLUČAJ DAKSA ULOGA ANTE JURJEVIĆA U STRIJELJANJIMA NA OTOČIĆU POKRAJ DUBROVNIKA U LISTOPADU 1944. GODINE, NAKON OSLOBOĐENJA GRADA

Baja: Ubiti ih se mora!
“Mi smo strijeljanja objavili plakatom, ali dosad ne sve. Sutra izlazi jedan dio u javnosti, a potpisali smo sud Komande područja, jer drugoga nismo imali. Bilo kako bilo - ubiti ih se mora”, napisao je Ante Jurjević 25. listopada 1944. u izvještaju višoj partijskoj instanciji. Partizanska obavještajna služba je još na Visu imala popis svih Dubrovčana koji su surađivali s okupatorom, te je šef obavještajne službe za Dalmaciju Dušan Guzina trebao provesti odluku o njihovoj sudbini

Piše: Damir PILIĆ

Prije koji tjedan pisali smo o liku & djelu istaknutoga splitskog komunista Ante Jurjevića Baje, koji je desetljećima nakon Drugog svjetskog rata - kao direktor splitskog brodogradilišta i član CK SKH i CK SKJ - bio najmoćniji čovjek Splita i Dalmacije. Tom prigodom iznijeli smo niz primjera koji dokazuju kako je Baja svoju poslijeratnu moć koristio na dobrobit brodogradilišta, grada i regije.

Također, u tekstu smo istaknuli i kako njegovi politički protivnici već desetljećima mašu “slučajem Daksa” iz listopada 1944. godine, odnosno strijeljanjem nekoliko desetaka dubrovačkih civila, u čemu je Baja navodno imao glavnu ulogu.

Pisanje izvještaja

Dotaknuvši taj slučaj, napisali smo kako je Baja do smrti tvrdio da se njegova uloga u tim događanjima svodi na pisanje izvještaja višoj komandi o stanju u Dubrovniku prvih dana nakon ulaska partizana, te da osobno sa strijeljanjima nije imao nikakve veze, osim što je o njima izvijestio nadređenu instanciju. Pritom smo utvrdili da nerazjašnjene okolnosti vezane uz “slučaj Daksa” ostaju kao zadatak povjesničarima, budući da ratni zločini, ako je o tome riječ, ne zastarijevaju.

Nakon toga teksta u redakciju Slobodne Dalmacije stiglo je više zahtjeva čitatelja da se pozabavimo i “slučajem Daksa”. U nekima od tih zahtjeva citirani su i dijelovi spomenutog Bajina rukom pisanog izvještaja (koji je 1992. pronašao voditelj Muzeja suvremene povijesti u Dubrovniku mr. Ivo Dabelić, a njegovu autentičnost potvrdio sam Baja), koji navodno upućuju na to da je Bajina uloga u cijeloj priči bila veća od pukog izvještavanja.

Stoga smo se uputili u kratko istraživanje po povijesnim arhivima, kako bismo pokušali rekonstruirati Bajino kretanje tih listopadskih dana 1944. i eventualno utvrditi njegovu odgovornost u tragičnim događajima na otočiću Daksi.

Odmah da kažemo: jedina nepobitna stvar koju smo uspjeli utvrditi jest ono što se već znalo - krajem listopada 1944. partizani su na Daksi doista strijeljali nekoliko desetaka Dubrovčana, optuženih za suradnju s nacifašistima i “domaćim izdajnicima”. I dalje ostaje nejasno je li strijeljanima uopće suđeno, kao i kakva je stvarna Bajina uloga u tome.

Krenimo redom. Nepobitno je da je Dubrovnik oslobođen 18. listopada 1944. i da su u grad prve ušle jedinice 2. dalmatinske i 10. hercegovačke brigade. Dubrovnik su tada branili Nijemci s 369. pukom, mornaričkom pješadijom i obalnom artiljerijom, skupa s oko 400 ustaša i domobrana (prema knjizi partizanskoga ratnog kroničara Drage Gizdića “Dalmacija 1944-1945”, u izdanju zagrebačke Epohe iz 1964., str. 675.).

Spomenuti kroničar navodi kako je 20. listopada na sastanku Oblasnog komiteta KPH za Dalmaciju, održanom u Ženaglavi na otoku Visu, “radi pomoći organizacijama u Dubrovniku odlučeno da A. Jurjević odmah tamo otputuje i ostane dok to situacija bude tražila” (ibid, str. 677.), što se poklapa s iskazom samog Ante Jurjevića kada je u jednom intervjuu novinaru Suadu Ahmetoviću izjavio: “Ja sam došao u Dubrovnik 19. ili 20. listopada (...) Mi smo u Oblasnom komitetu KPH za Dalmaciju odredili da u svaki oslobođeni grad idu naši članovi kako bi pomogli organizaciji NOP i učvršćivanju naše vlasti. Mene su odredili da idem u Dubrovnik jer sam imao iskustva s oslobođenjem Splita poslije kapitulacije Italije. Zajedno sa mnom određeni su Josip Černi, Pavle Krce i šef obavještajne službe za Dalmaciju Dušan Guzina” (“Ante Jurjević Baja: Znao sam za strijeljanja”, Novi Vjesnik, 19. 12. 1992.).

Kako navodi istraživač Joško Radica, nakon dolaska u Dubrovnik spomenuti Guzina je kao pomoćnik šefa OZNA-e za Dalmaciju “preuzeo koordinaciju svih aktivnosti oko konačnog definiranja sudbine uhićenih osoba, prema popisima što su se pripremali i sređivali na Visu, u sjedištu OZNA-e, po kojima je OZNA za južnu Dalmaciju već obavila sve poslove oko uhićenja...” (Joško Radica: “Sve naše Dakse”, Matica hrvatska, Dubrovnik, 2003., str. 226.).

Dakle, partizanska obavještajna služba je još na Visu imala popis svih Dubrovčana koji su surađivali s okupatorom, te je upravo Guzina trebao provesti odluku o njihovoj sudbini, što u spomenutom intervjuu za Novi vjesnik potvrđuje i sam Baja:

Narodni neprijatelji

“Mi smo se rasporedili na posao i svatko je izvršavao svoja zaduženja. Ja sam išao u partijsku organizaciju, a Dušan Guzina je preuzeo obavještajnu službu. Moj je posao bio da usmjerim rad Partije, da se učvrsti narodna vlast i da se daje podrška svim institucijama narodne vlasti u gradu. (...) A onda je došlo to suđenje. Moram kazati da sam ja znao da se hapsi i da će se nekim ljudima suditi, ali nikoga od njih nisam poznavao pojedinačno. Mislim da je u tome glavnu ulogu odigrao Dušan Guzina. On je bio šef obavještajne službe i prikupio je sve podatke o narodnim neprijateljima. A kad ih je skupio, morao ih je dati sudu.”

Nakon te Bajine izjave novinar Ahmetović mu citira dijelove njegova izvještaja iz 25. listopada 1944.:

“Što se tiče narodnih neprijatelja, do sada smo ih otpremili što ovamo - što onamo oko 60, među njima i osam popova, odnosno fratara... Mi smo strijeljanja objavili plakatom, ali dosad ne sve. Sutra izlazi jedan dio u javnosti, a potpisali smo sud Komande područja, jer drugoga nismo imali. O svemu tome dajte svoje mišljenje. Bilo kako bilo - ubiti ih se mora

”Baja na to odgovara:

“Ja sam u pismu iznio samo kronologiju događanja u Dubrovniku tih dana. Ne znam gdje su ubili te ljude... Općenito govoreći, ja ne govorim samo o Dubrovniku, moglo se svašta dogoditi, ali znam da je naš pokret i tada već toliko stasao da ni jedna odluka o kažnjavanju neprijatelja nije mogla biti donesena bez da je bio formiran sud i održano suđenje.”

Na novinarevu sugestiju da nisu pronađeni nikakvi dokazi koji bi potvrdili da je strijeljanima zaista i suđeno, Baja izjavljuje:

“Ja nisam prisustvovao suđenju, ali meni se govorilo da je suđenje održano. Nisam imao nikakve veze sa sudom, niti znam ljude koji su sudili, pa na to vaše pitanje ne mogu određeno odgovoriti... Podatke je u svakom slučaju davala naša obavještajna služba, davao ih je Dušan Guzina, a na osnovi tih provjerenih podataka su trebali biti i suđeni. Dušana Guzine sada nema među živima, ali smatram da je on morao dobiti točne podatke. Je li obavještajna služba krivo radila ili ne, to ne mogu prosuđivati. Međutim, savjest mi je bila mirna: svugdje je bilo suradnika okupatora, a obavještajna služba je imala podatke da su neki radili za okupatore. Koliko je tko radio za okupatore, to nisam mogao znati, jer za to nisam bio zadužen... Ja sam dobio dojam da su Dubrovčani kontenti (zadovoljni, op. D.P.), jer su kažnjeni pravi ljudi. A sada, koliko su strijeljani zaista bili krivi, ja ne znam.”

Sličnu priču Baja ponavlja i tri godine kasnije u intervjuu za Feral (“Spasija san pola Bajine bašte”, Feral Tribune, 22. 12. 1995.), nakon konstatacije novinara Damira Petrića kako su Bajino ime “spominjali i zbog egzekucija na otočiću Daksi kod Dubrovnika”:

Trinaest imena

“Jesu, oni ča su se tili utirat u gujcu onome Vici Vukojeviću... Ja nikoga nisam sudija, nisan bija na suđenju, nisan ni zna ko je sudac. Zna san samo da se nekima sudi. Vidija san plakat na kojemu je bilo trinajst imena, među kojima i Ciganović, vaterpolista. Reka san: ‘Ča je ovo, kako se njemu može sudit?’ Priko noći su mu izbrisali ime. Nisan ga spasija ja lično, ali san ja reka to ča san reka pa su onda oni, valjda na temelju toga, istražili cili slučaj.”

Reći će netko: ako je Baja mogao spasiti Luku Ciganovića, mogao je spasiti i ostale. Moguće, ali na temelju našeg blic-istraživanja po povijesnim arhivima to ipak ne možemo sa sigurnošću utvrditi. U svakom slučaju, Slobodna Dalmacija ostaje otvorena za nove spoznaje i svjedočanstva o “slučaju Daksa”. Već smo rekli, i to ponavljamo: ratni zločini, ako je o tome riječ, ne zastarijevaju.

DRAGAN MARKOVINA, povjesničar: To se događalo svuda u Europi

- Očito je Jurjević tamo bio i vodio brigu o stanju u Dubrovniku. To je neupitno. U svakom slučaju, ne znam je li to baš i naređeno, ali ubojstava je svakako bilo. Pogotovo uzevši u obzir brojnost njemačkoga garnizona koji je branio Dubrovnik i brojne žrtve koje su partizani imali - jasno je da ni oni nisu mogli preživjeti. Usporedite tu situaciju s tadašnjom situacijom u zapadnim demokratskim zemljama, npr. Francuskom i Nizozemskom, pa ćete vidjeti da su se 1944. i 1945. i tamo događale iste stvari sa suradnicima nacističkih režima. To se tada događalo svuda u Europi.

IVO DABELIĆ, povjesničar: Strijeljalo se bez suđenja

- Taj “Bajin izvještaj” je u našemu muzeju u Dubrovniku, ja sam ga pronašao 1992. Kasnije sam bio dva puta kod Baje i on je potvrdio autentičnost pisma. Iz tog pisma proizlazi da je on bio tu, da je u Dubrovnik došao s Visa 19. ili 20. listopada, skupa s pripadnicima OZNA-e koje je predvodio Dušan Guzina. Hapšenja i strijeljanja je “odrađivala” OZNA i vojne jedinice, ali ja ipak Baju smatram odgovornim jer je on kao organizacijski sekretar Oblasnog komiteta KPH za Dalmaciju tu bio politička ličnost broj jedan, a Partija je uvijek bila iznad OZNA-e. Dokaz tome je i činjenica da je Baja spasio Luku Ciganovića, kako je on sam izjavio, skinuvši ga s OZNA-ina popisa. Činjenica je da su oni koji su bili najodgovorniji za zločine 1941. poslije pobjegli pred partizanima, što i sam Baja navodi u pismu. A što se tiče strijeljanih na Daksi, budući da suđenja u klasičnom smislu nije bilo, njihova krivnja nije utvrđena.

JOSIP JURČEVIĆ, povjesničar: Bajin obračun s njima

- “Bajin izvještaj” je tipični dokument komunističkog sustava u Hrvatskoj iz završnih godina Drugog svjetskog rata i poraća, kad se režim sustavno i krajnje nemilosrdno obračunavao sa svim osobama i institucijama koje su smatrane tadašnjim ili budućim suparnicima Komunističke partije Jugoslavije. Tada su masovna i skupna pogubljenja, bez suđenja ili s brzim prijekim suđenjima bez uobičajene pravosudne procedure, bila veoma uobičajena i na prostoru Dalmacije.

Tko se u to nije htio uklopiti, označavan je izdajnikom i neprijateljem te je po brzom postupku pretvaran u žrtvu koja je ubijena ili na druge načine eliminirana iz komunističke strukture. Jednostavnije rečeno, sudjelovanje u zločinima bio je test za komunističku pravovjernost i odanost, te ulaznica za dolazak i ostanak na pozicijama partijske, državne i društvene moći. Prema tome, kao i tipičnom prijedlogu “ubiti ih se mora”, koji je izrijekom naveden u dokumentu, nedvojbeno je kako je Baja bio dio strukture kojoj se moć temeljila na najgorim oblicima zločina.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mene ovdje ne zanimaju Jurčevićevi komentari nego samo ono što je Baja napisao, a napisao je mnogo toga iz ćega normalan čovjek može saznati što se događalo.

grd & lin

Tko je glasao

ovak, kad covjek gleda sve te

ovak, kad covjek gleda sve te strasti i uzbudenja.. unutrasnje potrebe i vanjske ekspresije kao istoga...

hrvatska vlada i predsjednik bi trebali u svom mandatu 280x4 posjecivati samo grobista.. (do 365 su praznici) da bi svi bili zadovoljni onim sto cini..

sudim po kolicini tekstova i komentara na netu, sa ovom i slicnim temama..
u odnosu na one teme koje su danas aktualne

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Mogu šetati koliko hoće, ali uvijek će biti previše neobišlih

hrvatska vlada i predsjednik bi trebali u svom mandatu 280x4 posjecivati samo grobista.. (do 365 su praznici) da bi svi bili zadovoljni onim sto cini..Ta to su si sami "zakuhali", jer su otišli na jedno grobište, umjesto na simbol svih i zato što su povukli Račanovu odluku o pokroviteljstvu nad tim jednim simbolom svih kasnijih stradanja.

Ovako mogu šetati koliko hoće, ali uvijek će biti previše onih koja nisu obišli.

Čudno!
Za žrtve DR, nemaju dovoljno energije, pa bi sve otaljigali odjednom u Vukovaru, a ovdje bi išli pojedinačno u Tezno, koje kao nije u stranoj državi, a Bleiburg, baš je.

Tko je glasao

Pokroviteljstvo & nedostatak casha

@ppetra,

Možda Sabor ne bi izglasao da ukida pokroviteljstvo,

da se tamo uporno ne promovira U ikonografija,

da ove god. tamo nije otišao Mr Šišljagić,
čija stranka ima 6 zastupnika u Saboru, oporba su & dobri su;
a ne odriču se osuđenog ratnog zločinca Glavaša,
inače KRADEZEovog bivšeg čovjeka za prljave posle;

da tamo velokodostojnici KC uporno ne tamburaju u dogmatske gusle&
nanose štetu RH, koja financira KC, tu najveću svjetsku korporaciju,
kojoj nema premca niti među korporacijama u USA.

Možda Sabor ne bi ukinuo pokroviteljstvo & cash
od iduće godine da

damned KRADEZE zločinačka klika,
koja je na optuženičkoj klupi zajedno sa onim smradekom Sanaderom;

nije popljačkala RH uzduž i poprijeko;
uništila sve firme iole vrijedne i oprala lovu i sklonila je u milijun privatnih džepova.

Ponavljam, možda,
jer beskrajni su ponori ljudske gluposti i cinizma.

Pozdrav
Mirtaflora

Tko je glasao

Politika je dovela politiku, na velika vrata, u Bleiburg

Svega ovoga što si nabrojala, ne bi bilo, da nije Sabor, odnosno vladajuća garnitura političara, preko njega, povukla pokroviteljstvo RH (preko Sabora to je pokroviteljstvo hrvatskoga naroda), nad komemoracijom.

Pokazalo se da je taj potez, suprotan željama naroda, a političari iz drugih stranaka, i Crkva, na to ukazuju na svoj način.
Uostalom, politika ne postupa prema slučajnostima, već po u određenim krugovima osmišljenim i pripremljenim potezima.

Ova garnitura političara, pokazala je svoj ignorantski odnos prema željama hrvatskoga naroda, pa je normalno da oni koji žele vlast, ponude tom narodu da će uvažavati njihove želje.
Na koji način su to napravili?
Onako kako znaju i kako misle da će im u budućnosti koristiti.Ali, nije problem u njima, već u onima koji su im otvorili prostor i dali inspiraciju, za takvo djelovanje.

I zato, nisu njihove riječi zasjenile komemoraciji i uvele politikanstvo u komemoraciju, već potezi vlasti koja postupa, ne prema političkim programima koje je predstavila biračima, već prema željama partijaša, čije motive nije teško shvatiti, ako samo malo razmisliš, i uz to se prisjetiš prošlosti te partije i njenih članova.

Bilo bi bolje da su svi bili iznad tih partijaša koji se nabacuju Bleiburgom i onim što on predstavlja u svijesti velikoga broja hrvatskih građana, ali drugi političari, ne bi bili političari, da ne upadnu u ostavljeni im prostor.

Crkva je samo dosljedna u svome djelovanju, i ovaj puta uz veliku većinu hrvatskoga naroda, te je na svoj način izrekla ono što je trebalo izreći.

Mnoge treba biti sramota zbog vlastitih postupaka, a neke uz to, i zbog tuđih, jer su ih omogućili svojim ignoriranjem želja hrvatskoga naroda i provođenjem svoje partijske politike na komemoraciji koja ima višedesetljetnu tradiciju i počela se pretvarati u pravu komemoraciju: komemoraciju žrtvama.

Tko je glasao

Piškiti? Kakiti?

Svega ovoga što si nabrojala, ne bi bilo, da nije Sabor, odnosno vladajuća garnitura političara, preko njega, povukla pokroviteljstvo RH (preko Sabora to je pokroviteljstvo hrvatskoga naroda), nad komemoracijom.

Crkva je samo dosljedna u svome djelovanju, i ovaj puta uz veliku većinu hrvatskoga naroda, te je na svoj način izrekla ono što je trebalo izreći.

E sad, da li "svega ovoga ne bi bilo" ili je "Crkva samo dosljedna u svome djelovanju"?

Kako dosljednost znači kontinuitet jednakog djelovanja u dužem vremenu, a do ukidanja pokroviteljsta je došlo prije tek mjesec-dva, ispada da proturiječiš sama sebi.

Orgijanje šačice neofašističkih ridikula bi zasigurno ostalo na razini kakvoj je i bilo svih ovih desetljeća da nije "dosljednog djelovanja Crkve".

Logično je na temelju tvojih tvrdnji zaključiti kako za orgijanja nije krivo ukidanje pokroviteljstva već je "dosljedno djelovanje" to koje daje legitimitet neofašističkim ridikulima i politikantima svih vrsta i boja.

Odluči se pa već jednom doznamo što zapravo misliš.

B-52

Tko je glasao

Politička bahatost je udarila na žrtve i sjećanje

a Crkva je pokazala dosljednost u osudi iste

Kako dosljednost znači kontinuitet jednakog djelovanja u dužem vremenu, a do ukidanja pokroviteljsta je došlo prije tek mjesec-dva, ispada da proturiječiš sama sebi.Pričaš gluposti,@sm, ili daješ svoju osobnu definiciju dosljednosti.
Evo samo za tebe, objašnjenja dosljednosti, spuštene na razinu onoga "tko dosljednost vidi samo u kontinuitetu jednakoga djelovanja u duljem vremenu", a ne i u pravilima jednakoga postupanja, reagiranja, na jednake poticaje, te u još koječemu, ali to je već za višu razinu, pa neću o tome:
Voda se ledi na 0°C, i u tome je dosljedna, a ne na visokim temperaturama u svibnju 2012, međutim do ukidanja toploga vremena došlo je voljom prirode, prije tjedan dana i voda se zaledila, a nije postupala dosljedno po tvojoj definiciji. Znači li to da je ona nedosljedna jer se sledila u svibnju 2012. na provokaciju svibanjske prirode?

Meni ne, jer je ipak smatram dosljednom u svojim diskontinuiranim potrebama za smrzavanjem, baš na određeni poticaj.

Tako je i Crkva dosljedna u svojim postupanjima na političarenje oko komemoracije na Bleiburgu: na političarenje oko hrvatskih žrtava. I zato na političarenje onih koji ne cijene tradiciju, volju hrvatskoga naroda, slijedi pravi govor svome katoličkome narodu, a na istinski humani odnos hrvatske vlasti prema hrvatskim žrtvama, opet slijedi neki drugi pravi govor za tu priliku ( a samo tvoj je problem što to smatraš nedosljednošću)

Ovo piškiti- kakiti, uveli su političari, a time su se najbolje i opisali u mnogim svojim potezima (ZERP, Arbitraža, Ljubljanska banka), a i u ovome postupku prema Bleiburgu, dok za Vukovar najavljuju novo piškenje-kakenje... po narodu.

Svaka reakcija je dosljedna akciji, još je Newton o tome pričao, a to što ti misliš da nema dosljednosti u pojavi reakcije, upravo na akciju, već bi ona trebala biti stalna i bez akcije, nije skladu ni s prirodom, a ni sa sadržajem pojma dosljednosti.

Tko je glasao

Logično je tvrditi da je hrvatska vlast dosljedna


u omalovažavanju hrvatskih žrtava, jer to činjenice dosljedno pokazuju

(nastavak za @sm-a)
Logično je na temelju tvojih tvrdnji zaključiti kako za orgijanja nije krivo ukidanje pokroviteljstva već je "dosljedno djelovanje" to koje daje legitimitet neofašističkim ridikulima i politikantima svih vrsta i boja.Možda je logično, po tvojim logičkim poveznicama, izvesti takve nakarade, ali to govori o tvojoj logici, a ne o stvarnosti (ponovo pročitaj ono o vodi na °C, a slično samo malo drugačije ponaša se i na 100°C. Istina može voda biti na 0°C i u tekućem, ili u čvrstom stanju ili dijelom u jednom dijelom u drugome agregatnome stanju, i vidiš, opet je dosljedna samoj sebi, jer će na male promjene unutarnje energije-reagirati uvijek pravom reakcijom)

Logično je tvrditi i da je hrvatska vlast dosljedna u omalovažavanju hrvatskih žrtava, a to potvrđuje: nepodizanjem optužnica za granatiranje hrvatskih gradova, za ubijene Škabrnjane, ...za mučene u srpskim logorima, svojim zakulisnim igrama oko povlačenja optužbi za genocid, stvaranjem političke klime i pravosudnoga okružja za izrazito blage kazne ubojicama hrvatskih civila od Tovarnika, nadalje, .. ovakvim odnosom prema mjestu višedesetljetnoga sjećanja na nevine žrtve, te čak i na povrede ratnoga prava u odnosu prema zarobljenim- izručenim vojnicima, koje su desetljećima zatajivane prijetnjama, a sada bi netko samo iz činjenice da je trenutno na vlasti, jer mu se tako smislilo i jer mu tako trenutno politčki odgovara, premjestio i narodno pamćenje, baš tamo gdje im je to politički zgodno, ..tenajavaljenim sličnim potezima za Vukovar, gdje ne misle promijeniti mjesto komemoracije, već sadržaj komemoracije.
I logično je da je KC, reagirala dosljedno, na njihovu dosljednost u ranjavanju vlastitoga naroda.

Politička bahatost je nemjerljiva, ali ni njome se ne može promijeniti narod koji politika ne cijene, ali taj narod može mijenjati njih.

Svakako na izborima: nekada redovnima, a nekada prijevremenima.

ps.komentar je samo za tebe, dugačak, ali ti si strpljiv i mislim da ćeš ga, dosljedno tome prihvatiti bez obzira na duljinu (opet dosljednost, ali moja).

Mir s tobom, ppetra!

Tko je glasao

U cijeloj ovoj tvojoj dosljednoj tiradi

dosljedno je jedino to što crkva dosljedno nastavlja svoju dosljednu praksu iz vremena fašističke Hrvatske i dosljedne fašističke Crkve koja je dosljedno blagoslivljala fašističke zločine - dosljedne do samog kraja!

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

@Bigulica joj, joj nisam znao

@Bigulica joj, joj nisam znao da su Bljesak i Oluja ostavili takve tragove na tvoju dušu!

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Dakako da jesu!

Zar na tvoju - nisu?!

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

@Bigulica kako bi kada sam ja

@Bigulica kako bi kada sam ja bio na strani pobjednika!

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Zar misliš da pobjeda ne

Zar misliš da pobjeda ne ostavlja tragove na duši?

Govoriš li u ime svih pobjednika, ili samo u svoje?

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

U svoje i u ime svih

U svoje i u ime svih branitelja koje znam: da, ostavlja tragove. Naviše osjećaj, otprilike, e bogo moj, kakvi smo mi naivci bili... ali budi siguran da se slijedeći put nećemo tako zeznuti :-)

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

@Bigulica čudna pitanja a sve

@Bigulica čudna pitanja a sve u stilu:
Koliko golf loptica stane u jedan autobus?
Koliko je težak Boing 747?
Koliko biste zaradili kada bi oprali sve prozore na svim zgradama u Zagrebuu?
Zašto su šahtovi na ulicama baš takvog oblika?

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Kladim se da bi prije znao odgovore na ova pitanja

nego na ona moja :P

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Vidi se kroz mržnju prema KC

A ja mislim da ti mrziš KC, a onda i one koji drže do nje, pa te mržnja dosljedno pokreće na takve zaključke i izjave, kao što su i oni, sličnih mržnji prema KC i njenim vjernicima, zbog istih razloga, dosljedno ciljali tornjeve katoličkih crkava.

Kroz mržnju prema KC, mnogi otvaraju svoje ventile mržnje prema Hrvatima, a pogotovo činjenici da postoji njihova država Hrvatska.

Jedina crkva koja se u ratu ponašala fašistički, je ona koja je bila, i ostala, jedan od temelja velikosrpske politike: pravoslavna.

A ti si @Bigulice dosljedna, vidi se, ne samo ovdje

Tko je glasao

Ppetra, mržnja ne opisuje niti približno moj stav prema KC

Mržnja je jedan snažan ispunjavajući osjećaj - o tome ti recimo znaš puno.

Ja prema KC, moglo bi se reći, gajim jedan visok stupanj nepoštovanja.

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

"Ja prema KC, moglo bi se reći, gajim jedan visok stupanj

nepostovanja"
i ja takodjer.
a isto tako i prema njenoj mladjoj sestri - pravoslavnoj crkvi.
kako netko uopce moze postovati ono sto je neposteno?

Tko je glasao

@Kerempuh točno, ono što je

@Kerempuh točno, ono što je nepošteno zaslužuje osudu bez razlike dali je moje, ili tuđe gore list!

Nismo valjda Ljubo R. Weiss i njemu slični, pa da uporno metemo pred tuđim vratima, ili kako bi naš narod rekao u tuđem oku vidimo i trn, a u vlastitom ne vidimo ni kladu!

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Pravoslavna crkva me puno manje zanima

Nit mi se miješa u život, nit mi otima novce, nit mi zatucava djecu... Pravoslavna crkva puno više treba brinuti naše istočne susjede, kojima su zasjeli čak u parlament.

Uspon organizirane religije u direktnoj je proporciji s padom zdravog razuma naroda, što imamo prilike vidjeti doma, ali i u okruženju - Srbija, BiH, Makedonija...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Uspon organizirane religije u

Uspon organizirane religije u direktnoj je proporciji s padom zdravog razuma naroda, što imamo prilike vidjeti doma, ali i u okruženju - Srbija, BiH, Makedonija...

Nemoj tako, Dr.Bozanić neki dan reče nešto sasvim suprotno, da se tako razvija demokracija. Pogledaj mu samo naslov predavanja. Da i slijepi progledaju a pametni pobudale.

B-52

Tko je glasao

@Bigulica gle vraga od kada

@Bigulica gle vraga od kada je to Pravoslavna crkva peti točak, a ne rudo na kolima srbočetničke ideologije.

Tako su nas i u onoj Srboslaviji propagandom o tobožnjem bratstvu i jedistvu doveli u zabludu da se pravoslavni popovi ne miješaju u naš život, nit zatucavaju djecu i prije svega njihove roditelje o pričama o srpskoj krajini u Hrvatskoj i pričama o protjeranoj, a do zuba naoružanoj srpskoj nejači!

Ni dan danas pravoslavni popovi ne pozivaju svoje vjernike koljače da otkriju gdje su grobovi njihovih nevinih žrtava, a ti Bigulicena veliku žalost žrtava srbočetničke agresije na Hrvatsku tvrdiš da nam se pravoslavna crkva ne miješa u život!

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Kako poznaješ pravoslavnu crkvu bolje od mene

mogao bi im predložiti da se dogovore s katoličkim vodstvom, s kojima imaju puno toga zajedničko, te da se nekim primjerenim politikantskim govorom obrate svojim vjernicima, može i na Bleiburgu sljedeće godine, gdje će se ispričati za sva zla koja su im nanijeli, svrstavajući se uz bok s nazadnim koljačkim režimima i politikama, te da napokon zbrišu ljagu kojom ih zasipaju, a u ime vjere...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Bog i Srbi!

Bog i Srbi:

"Kad nastupe borbe dani
k’ pobedi mu vodi hod
Bože spasi, Bože hrani
srpske zemlje, srpski rod!"

Vidiš, i u himni govore "kad nastupe borbe dani", te "srpske zemlje", dok KC i naša himna ne propagiraju takvo što, niti mole Boga nekakvoga rata- Aresa, ili Marsa,... ili Miloševića s JNA, ..ili..., da ih vodi "k pobedi".

Mi pjevamo "Zdravo djevo, kraljice Hrvata", "Lijepa naša ......

SPC se jedino može obratiti u Vukovaru, s izrazima dubokoga iskrenoga kajanja za sve što je tamo svojim djelovanjem potaknula i bodrila, te s ciljem da se uz to kajanje djeluje na isplaćivanje ratne odštete RH.
Ona je jedna od poluga velikosrpske ideje, a s time KC se nikada nije mogla dogovarati, niti će se dogovoriti.

Tko je glasao

Omot ne mijenja bit

Ja prema KC, moglo bi se reći, gajim jedan visok stupanj nepoštovanja.Zovi ti to kako hoćeš, ali omot ne mijenja bit.

Ono što ti kod mene zoveš mržnjom, je tvoja vlastita mržnja prema onome što vidiš ili prepoznaješ u mojim tekstovima, a što te frustrira u ovoj državi: hrvatsku privrženost katoličkoj vjeri, ljubav prema svojoj zemlji i još neke sitnice koje su smetale onima koji su bili manje izdržljivi od tebe, pa su nas napustili i otišli tamo gdje duhom pripadaju i čiju vjeru više poštuju- posebno u onom dijelu o velikosrpstvu i dogmama poput : "svi Srbi u jednoj državi", "Gdje Srbin hoda tu treba narasti srpska država", i "svi su jednako krivi, za srpske zločine"

Tko je glasao

Tvoj omot i bit je uvijek dosljedan...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Tko ne povjeruje, sam je kriv

Tko je glasao

Zbog takvih poput tebe, ovi i trunu u Haagu

..|..

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Griješiš

Griješiš.
Zbog takvih poput tebe, "trunu u Haagu", i oni s naše strane, a oni sa srpske.

Tko je glasao

Čak su i zamolili takve poput tebe da im ne treba vaše podrške

koja im samo šteti na sudu.
Zbog takvih poput tebe, "trunu u Haagu", i oni s naše strane, a oni sa srpske.
Jel' ti to braniš i "nedužnog" Mladića?! Ti si ppetra doista široke duše, svašta u nju stane :P

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Ne, nego opisujem tvoje stavove

Jel' ti to braniš i "nedužnog" Mladića?! Ti si ppetra doista široke duše, svašta u nju staneDa pravilno shvatiš to "Zbog takvih poput tebe, "trunu u Haagu", i oni s naše strane, a oni sa srpske", znala bi da sam sasvim ispravno napisala.
Razmisli o sebi, možda shvatiš ovo:
zbog takvih trunu nevini,
zbog takvih su uopće postojali takvi poput Mladića, pa opet trunu krivi

Tko je glasao

Histerični rodoljubi, osvetnički kokošari...

(i kokošarke poput tebe) potrudili su se svim silama "osvjetlat" obraz i ovima i vlastitoj državi...Na jednu mladu državu nanijeli se ljagu za nešto stoke, traktora i starih stojadina, pod okriljem dimne zavjese. Pale svijeće za generale, a boga mole da generali ponesu njihov krimen.

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Najčasnije u novijoj povijesti

Na jednu mladu državu nanijeli se ljagu za nešto stoke, traktora i starih stojadina, pod okriljem dimne zavjese. Smiješno je nakon akcije Oluja i spominjati tu sitnež od nešto stoke, traktora i stojadina. Da su HV i hrvatski građani , postupali kao ostali narodi u tim situacijama, bilo bi baš svašta. Ovako, mi smo se pokazali među najboljima na svijetu.

Navedi ti jedan rat u kojemu su pobjednici postupili humanije i civiliziranije prema neprijateljima, a pogotovo tako zločinačkim, pa da se zna na koga smo se trebali ugledati: na Amerikance, Ruse, Srbe, Britance, Francuze, Židove, Grke....
Naša se vojska ponijela najčasnije u novijoj povijesti, a pogotovo u odnosu na razaranja i žrtve koje je podnijela RH.

I zato te tvoje "mrlje" predstavljaju obično manipuliranje iz teške frustracije što "tvoji kokošari" nisu pobijedili.

Tko je glasao

ppetra dolazi na svoje

Pobjeđuju Nikolić i Karamarko. Čestitam, sad ćeš se napokon osjećati ko riba u vodi!

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

@Bigulica cijeneći tvoje

@Bigulica cijeneći tvoje djelovanje na pollitika.com prije bi rekao da je Nikolić tvoj pobjednik, iakov jerujem da ti ni Tadić nije bio mrzak!

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

kukljica, cijeneći tvoje djelovanje koje ne cijenim

cijenim da ti je Nikolić ko as na (kara)desetku, jer takvima poput tebe glavno je da se priprema lomača za vola, pa makar se kurilo i stilskim namještajem :b

Evo, ovom prilikom čestitam i tebi!

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

@Bigulica vidi se tko u

@Bigulica vidi se tko u euforiji pobedničkog slavlja spominje pečenu voletinu.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

To podsjećam tebe i tvoje pajde...

da se pripreme za niski start prema mrsilištu...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

@Bigulica ma mlogo se nešto

@Bigulica ma mlogo se nešto ljutiš. Mora da su ti na slavljeničkom derneku poturili neki donji deo pečenice!

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najčitaniji članci