Tagovi

Osamostaljenje Hrvatske I

(Kako je trebalo raditi)

Da, proces kroz koji je Hrvatska prošla 1991. zove se osamostaljenje, a ne nikakvo stvaranje, jer ono što je postojalo i što postoji, a Hrvatska je i kao SRH imala sve osnovne atribute državnosti, ne može se ponovo stvarati.
Hrvatska se kao nacionalna država hrvatskog naroda i nositelj izvornog suvereniteta odlukom svojeg predstavni?kog tijela, ZAVNOH-a, zajedno s drugim državama, odri?u?i se dijela svojeg suvereniteta, udružila u saveznu državu, pa se kao država mogla i razdružiti, uskra?uju?i saveznoj državi pravo da dalje zastupa njene interese, postaju?i time samostalna država i subjekt me?unarodnog prava.
Nigdje ni?ega što bi makar "mirisalo" na nekakvo stvaranje a najmanje stvaranje države.

Do pojave Miloševi?a i njegovog preuzimanja vlasti u Srbiji, nitko relevantan u Hrvatskoj nije niti pomišljao na izdvajanje iz SFRJ, a i nitko pametan, tko je vodio ra?una o hrvatskom gospodarstvu, njegovoj kompatibilnosti i upu?enosti na jugoslavensko gospodarstvo, prvenstveno kao na sirovinsku bazu, a pogotovo tržištem za robu hrvatskih poduze?a, tako?er nije razmišljao o takvom procesu, zato jer je znao da to zna?i gubitak tržišta a posljedi?no i propast brojnih hrvatskih gospodarskih subjekata.

Što su htjeli neki nevažni pojedinci ili emigrantski krugovi, potpuno je irelevantno, oni svoja nastojanja nisu mogli realizrati.
Problemi nastaju kad Miloševi? iznosi zahtjev o preustroju SFRJ u "modernu federaciju" zasnovanu na principu "jedan ?ovjek jedan glas", što je ustvari zna?ilo uspostavu Jugoslavije kao unitarne države uz gubitak državnosti republika. Zna?ilo je to povratak najmanje 60 godina unazad i ponovno otvaranje mogu?nosti ve?inskog donošenja odluka i time velikosrpskih hegemonisti?kih presizanja, a takav korak unazad bio je potpuno neprihvatljiv pogotovo za Sloveniju i Hrvatsku.
Što se moglo i što se trebalo raditi u okviru institucija sustava u uvjetima kad je isticanje zahtjeva za osamostaljenje legitiman ?in?
Legitimnost tome ?inu davalo je pravo iz preambule Ustava SFRJ iz 1974. o pravu na samoodre?enje do otcijepljenja, ali sam ?in otcijepljenja nije bilo mogu?e provesti na zakonit na?in, zato što o tome nije govorio nijedan ?lanak normativnog dijela Ustava, a nije postojao niti ustavni zakon koji bi tretirao tu materiju.
Dakle, usprkos deklariranom pravu iz preambule Ustava, svaki ?in osamostaljenja republike bio je nasilni i time protuustavni ?in (narušavanje teritorijalnog integriteta SFRJ).
Sabor RH je u velja?i 1991. donio Rezoluciju o preustroju federacije odnosno pretvaranje savezne države u savez država odnosno konfederaciju.
Dakle Sabor je ustvari istaknuo zahtjev za osamostaljenje, jer su se sve republike prvo trebale osamostaliti, a potom definirati zajedni?ke poslove i pristupiti savezu država.
I tu se stalo, odnosno taj zahtjev nije upu?en na pravu adresu, a ta adresa je bilo Vije?e republika i pokrajina Skupštine Jugoslavije, a ne "putuju?i cirkus" (sastanci predsjednika predsjedništava SR) na kojem je Tu?man "mahao" tom rezolucijom, tvrde?i poslije da je Hrvatska predlagala konfederaciju.
Kome je predlagala?
Predlagao je Tu?man na apsolutno nekomptentnom skupu.

A trebalo je na istoj sjednici Sabora, na kojoj je usvojena Rezolucija, dati imperativni madat svojoj delegaciji u Vije?u republika i pokrajina Skupštine Jugoslavije, da od predsjedništva Vije?a zatraži stavljanje hrvatskog zahtjeva na dnevni red Vije?a po hitnom postupku, uz zahtjev da se pristupi donošenju Ustavnog zakona kojim bi se reguliralo osamostaljenje republika kao država, odnosno legaliziralo taj proces.

Svi smo svjedoci da to nije u?injeno, odnosno da RH nije niti pokušala svoj zahtjev realizirati u institucijama sustava, ve? je pribjegla nasilju.

Naravno da je prije donošenja spomenute Rezolucije trebalo riješiti sva sporna pitanja s hrvatskim Srbima kao etni?kom grupom koja je u ukupnom stanovništvu ?inila puno više od 8 % i po tome imala status "zna?ajne manjine".
To se moglo riješiti ostavljaju?i hrvatskim Srbima status konstitutivnog naroda uz forrmiranje saborskog odbora za pitanja nacionalne ravnopravnosti sastavljenog na paritetnoj osnovi i na kojem bi se odluke donosile isklju?ivo konsenzusom ili pak davanjem Srbima stanovite politi?ke autonomije na podru?jima na kojiam su imali apsolutnu ve?inu u stanovništvu.
Na pamet mi pada rješenje koje je postignuto u Južnom Tirolu (Alto Adige).

Svjedoci smo što se radilo i kako se ponašalo prema Srbima ve? na predizbornim skupovima HDZ-a.
Što samo upu?uje na zaklju?ak kako Tu?manu na kraj pameti nije bilo mirno otcijepljenje i osamostaljenje RH od SFRJ.

Komentari

@ Ah ja, daleko od toga da

@ Ah ja, daleko od toga da narodi u ovom geopolitičkom prostoru nisu upućeni jedni na druge i da ne trebaju surađivati jedni sa drugima.Naravno i na političkom planu, ali je povjesna istina da na platformi koja se zvala Jugoslavija to nije bilo moguće, pače, bilo je štetno i to po sve njene narode uključujući i Srbe i to posebno hrvatskobosanske jer su oni za račun beogradske čaršije uvijek bili moneta za podkusurivanje.

Tko je glasao

Slazem se sa feniksom skoro

Slazem se sa feniksom skoro u svemu..
svjesno se islo u rat..u prilog tome govori cinjenica da je u Osijeku 1991. ubijena cijela delegacija na celu sa zapovjednikom osjecke policije Josipom Reihlom Kirom, a koja je bila za mirno rjesenje...
osim toga Tudjman i Milosevic su imali vise od deset sastanaka tijekom rata..
cijelo je vrijeme vodjena naprijed nazad ratna taktika..naizmjenicno bi se osvajali teritoriji, da bi se sutradan povlacilo, bez ikakvog razloga..uz velike zrtve..
s obje su strane vojske bile pune stranih placenika, agenata bezbjedonosnih sluzbi...naoruzanih zatvorenika ubojica pustenih u rat iz zatvora i sl. .
slazem se i sa tezom "da nema drzave bez krvi", tj ne sa tezom, nego da je to izgleda bio princip bivse vlasti..
ono, Vukovar je nepotrebna zrtva..potpuno bezumne politike..to se sigurno moglo izbjeci..tolike zrtve..

apropos Srba...moglo bi se reci da su svi pomalo krivi..s jedne strane, oni tvrde da je pobuna proizisla iz povijesno zasnovanog straha, obzirom na 1941.-1943. sto nije neosnovana tvrdnja.. s druge strane tadasnji drzavni vrh RH nije ucinio nista da eliminira taj strah, tj da garantira bezbjednost svim gradjanima neovisno o nacionalnoj pripadnosti..naprotiv svi govori politicara sirili su odredjeni govor mrznje i time raspirivali nacionalne strasti...

tu sad moze biti dvojbe oko toga, je li cilj tadasnje politike bio stvarno eliminiranje srpskog stanovnistva ili samo nespretna politika jer tadasnji drzavni vrh, nije razdvojio bijes prema srpskim vodjama u politici Jugoslavije, od lokalnog srpskog stanovnistva...jednostavno sotonizirani su svi Srbi opcenito..
sto je za posljedicu imalo i osjecaj odbacenosti kod Srba, pojacan i aktivnostima u tom smjeru, tipa paljenje i miniranje kuca u okolici Zadra, eksplozivi pod kolima, unistavanje srpske imovine, poduzeca itd...
ne osjecajuci sigurnost u zemlji u kojoj su oduvijek zivjeli, obratili su se srpskom, jugoslovenskom vrhu za pomoc..a koji je njih, kao nas naš vrh, gurnuo u vihor rata..jeftinim parolama, dogmama..
hocu reci, sve se moglo predvidjeti..kakvu ce reakciju imati Srbi kad im se malo priprijeti...i onda su bili idealni za manipuliranje u svrhu Milosevicevih ludih ideja...
umjesto sto ih se plasilo i prijetilo im se ( a objektivno je..o tome ima dokaza) moglo im se garantirati bezbjednost (nije bilo logicno ocekivati da se oni samoinicijativno prikljuce u tadasnje TO i da sudjeluju u napadu na kasarne, sto nije nuzno nelojalnost)
i tako sad u Hagu i mi i oni moramo braniti, nasu inace legitimnu zelju za osamostaljenjem, koja je na zalost dosta lose provedena..pod tim lose mislim na prevelike zrtve, na velika razaranja, a prilicno i kompromitirana o cemu svjedoci broj slucajeva pred sudom u Hagu..moglo je bolje

Ovakav, nemam nista protiv sebe. Ovakav, prasina uzvitlana.

Ovakav, nemam nista protiv sebe. Ovakav, prasina uzvitlana.

Tko je glasao

Korrigiraj gluposti

Korrigiraj gluposti ovdje
"s obje su strane vojske bile pune, agenata bezbjedonosnih sluzbi..." To jednostavno nije istina. U jednoj strani bijahu infiltrirani "bezbjedonosni", a u drugoj sigurnostni, a i inače, sav dnevnik bi se morao izpraviti, nu onda ne bi bilo to - to što zaslužuje debel minus.

“C’est une révolte?” – “Non, Sire, c’est une jugonostalgie!”

*****************************signature***************************
Povratak neovistnosti državi Hrvatskoj velepobjedom u obrani
od srbske fašo-komunističke agresije 1991.-1995.

Tko je glasao

i eto zašto je umrla

i eto zašto je umrla jugoslavija

ono što izaziva nelagodu
nije ništa logično niti argumentirano, jer je tekst nelogičan, u sebi proturječan,
znam da ovo što pišeš nije istina
ali sumnjam,
da ima na žalost, dosta ljudi među nama, koji slično osjećaju
ne mogu reći da misle, jer ne razmišljaju
nego onoliko koliko misle, ( a više osjećaju nego razmišljaju)
i kada misle, ovako misle kako ti pišeš

ono što izaziva nelagodu
jest što tvoje laži imaju sličan učinak kao i beskonačne laži o jasenovcu
jako otežavaju ili onemogućuju bilo kakvo pomirenje

ako netko vjeruje da je u jasenovcu ubijeno 800 000 srba
kada bilo tko, pa bio to bozanić kuharić tuđman račan milanović maček radić supilo
bilo tko simbolički, u ime hrvatske i hrvata
zatraži oprost, u ime svojeg naroda
i spomene broj od 70 000
to u onima koji vjeruju u ovaj broj od 800 000
izaziva samo bijes, bijes, bijes

mene je iskreno strah
da se upornim ponavljanjem serije ovakvih laži
i dalje spriječava političko sazrijevanje jednog nemalog broja
građana hrvatske, koji su ili po nacionalnosti srbi
ili orijentacijom nekadašnji jugosloveni

mora biti da ti ljudi život u hrvatskoj doživljavaju kao neku vrstu pakla
a to i nas, koji volimo svoju domovinu
pogađa

ne volim tu mržnju
a posebno ne volim slušati laži
iz kojih se ta mržnja rađa

važno je raskrinkati te laži
dok se ne pretvore u mržnju
(hvala svima koji imaju strpljenja dokazivati koliko si daleko od istine)

ne bih imao ništa protiv političke stranke srba u hrvatskoj koji bi zahtijevali samostalnost i otcjepljenje
ako bi se odrekli nasilja u pokušaju ostvarivanja svojeg političkog cilja
nemam ništa protiv građana hrvatske, slovenije, srbije ...
koji bi se miroljubivim, političkim sredstvima zalagali za ponovno ujedinjenje
(jasno morali bi sebi i drugima objasniti na kojim temeljima, i zašto se ne bi mogli naći u EU, i zašto se nismo
onomad uputili u eu, nego je netko izabrao put nasilja i razaranja)

ono što me kod jednog dijela ražalovanih jugoslavena rastužuje
jest ogromna spremnost na mržnju i nasilje
koja se krije iza tobožnje ljubavi

ispod tvojih laži krije se mržnja
i to nije samo naslijeđe velikosrpskih pretenzija
to je jednim dijelom totalitarno nasilje
jedan od bivših temelja komunističke partije
i prve i druge jugoslavije

propale su jer se na nasilju i mržnji ne može utemeljiti solidna država

hrvatska će živjeti
jer ima dovoljno onih koji je vole i poštuju
i da bi je voljeli, nije im potrebna mržnja
ni prema srbima, ni bošnjacima, ni slovencima

slaba je ta vaša ljubav prema jugoslaviji
koja tako lako klizne u mržnju tuđmana, hrvatske,

vi koji ste o njoj najviše srali
niste je dovoljno voljeli
a služila vam je da mrzite druge
i eto zašto ti je umrla jugoslavija
ubio si je mržnjom i lažima

luka

Tko je glasao

Biljezim se sa izrazitom

Biljezim se sa izrazitom zahvalnoscu

(hvala svima koji imaju strpljenja dokazivati koliko si daleko od istine)
Nereagiram jer smatram da bi zlocu i laz gdjekad i ignorancijom trebalo izolirati u male otoke koji bi se lakse podnijeli.

U predmetno doba, osamostaljivanje, mi smo imali u principu tri glavna procesa. Uz proces odvajanja Republika kao dalekosezan proces istovremeno se odvija i proces krade saveznih institucija i njihovo nasilno podcinjavanje srpskom interesu, te jos vaznije pokusaj i krada dijela teritorija koja je stvarni uzrok rata, a potpora svim ovim procesima je neravnoteza u moci - vojnoj, politickoj i stvarnoj moci (odovojene Republike tek su izgradivale institucije, a uzurpatorska Republika sve ih je prisvojila i vec imala snazan zamah i kontinuitet).
To je prilicno prljavi proces kojega je iz pozicije jacega diktirao spomenuti srpski dio.
Oni su podjarmili Yu ideju i sve oko toga kako bi izvrsili pljacku teritorija. Tu im nije bio svet ni vlastiti narod.
Spominje se dogovor Milosevic - Tudman, a zaboravlja znacenje i dalekoseznost dogovora Milosevic-Jovic-Kadijevic (Poslednji dani Jugoslavije). Slovenija je ucinila sve isto sto i Hrvatska, no nju su zlikovci pustili, pace iskoristili i uz pomoc nje htjeli izazvati Hrvatsku na reakciju, isprobati vojnu opciju i zaplasiti Hrvatsku. Slovenija je odmah sutra nakon proglasenja samostalnosti uklonila granicne oznake Yu, a JNA odmah izasla tenkovima na granicu i ulice (Markovic). Hrvatska nije brzopleto reagirala vec strpljivo i pazljivo. Toliko se spominje dogovor Tudman-Milosevic, a zanemaruje dogovor Kucan-Milosevic, kao i spomenuti Milosevic-Jovic-Kadijevic. Nakon tromjesecne odgode JNA se povukla sa slovenskih granica i stala na granice Velike Srbije. Jedna od jacih fora je i izbor Mesica za Predsjednika predsjednistva Jugoslavije. Bio je to genijalan potez Milosevica, a tek kako je za nos vukao EU i svjetsku zajednicu takoder je fora. Pokazivao je svijetu kako je eto Hrvat na celu raspadajuce drzave (plus Premijer Markovic) i kako ce sve uskoro biti OK. ...
Btw kako sami Srbi pisu o raspadu:
http://www.scribd.com/doc/18277341/raspadsfrj-Srdja-Popovic-stariji

Sto se tice buducnosti. Hrvatska ima ozbiljan problem. Dio izbjeglih Srba nakon Oluje i ukupno vrlo su veliki izvor neugodnih pritisaka na najrazlicitijim mjestima. Pogledajmo samo site http://www.krajinaforce.com/.
Ja ne preuvelicavam znacaj, ali osobno prilicno dobro znam sto znaci progonstvo i kakvo je to stanje duha.
Ja sa tim ljudima suosjecam bez obzira na to sto sam sve dozivio od upravo njihove politike i svega ostalog.
Hrvatska mora biti odlucna i vrlo slobodi orijentirana sredina. Slaviti i zivjeti punu slobodu, velicati svoju privrzenost i posvecenost domovini, ali i dati priliku da tu slobodu osjete i ti ljudi, a ne da lazima i bezocnim grizodusjem ostanu u najcrnjem mraku rovariti protiv svega.
Hrvatska to moze i biti ce jos veca s tim.

PS Pod dojmom san ovogodisnjih Nobela. Obama dobio Nobela! Medicina i kemija dobile Nobela koji se tice stanice i stanicno-kemijske grade. Ribosomi, telomere ... nas Nenad Ban (ljudi moji zapamtite ovo ime http://tkojetko.irb.hr/znanstvenikDetalji.php?sifznan=9076 ). Ljudi moji mi smo pred novom erom ... (lukavo su uvalili Obami bas u jeku zestoke zdravstvene reforme) bilogijski povezane znanosti naprosto stupaju na scenu.

Tko je glasao

@obaladaleka Čak i kad

@obaladaleka
Čak i kad pišeš o stvarima koje nisu upitne, krivo ih interepretiraš, jer nemaš saznanja o činjenicama niti pozdini događanja.
Kad sam govorio o isključivo saveznim institucijama spominjući JNA spomenuo sam i to da na te institucije nijedna odluka bilo kojeg organa ili tijela bilo koje sastavnice federacije, nije mogla proizvesti nikakav pravni učinak.
Jedan od takvih isključivo saveznih institucija bila je i Carina.
Prisvajanjem graničnih prijelaza Slovenija je zapravo, prisvajajući prihode od carina, upala u platni promet zemlje, zato jer su prihodi od carina bili izvorni prihod federacije.
Zašto je JNA korištena da vrati granične prijelaze pod savezu ingerencju?
Iz jednostavnog razloga što je JNA bila u funkciji čuvara granica, a drugi razlog je bio što je SFRJ bila toliko decentralizirana da nije imala savezne policije. Ono malo zaposlenih u SSUP-u bavilo se uglavnom osiguravanjem diplomatskih predstavništava, tako da je i na Kosovu morao biti formiran tzv. Združeni odred SSUP-a, koji su činili milicijske jedinice iz svih republika.
Što bi se danas događalo sa SAD da nema onako jake operative FBI?
Pitanje je što bi se i kako odvijalo da je SSUP raspoladao s vlastitim dobro uvježbanim i opremljenim snagama jačine 4-5 brigada, onda bi vjerojatno savezna milicija "uredovala" u Sloveniji. Pitanje je bi li se Slovenci usudili napadati policiju, kao što su napali JNA.

Hajde budi čovjek pa priznaj da o ovome pojma nisi imao i da o tome nisi ni razmišljao.
Ti ćeš se, samo da bi mene diskvalificirao, poslužiti nabacivanjem nekih općepoznatih činjenica interpretirajući ih po slobodnoj volji i zato pobrati pljesak "većinaca".

Tko je glasao

Pogledaj kako odmah dobim

Pogledaj kako odmah dobim slovenacki minus cim spomenem Milosevic-Kucan, a za Milosevic-Tudman kao sveobuhvatni uzrok jos bi dobio i pluseve. ;-)
Ma kakav upad u platni promet preko carine brines o posve nebitnom, a ili zaboravljas ili ne znas da je to pitanje rijeseno. Brijunska deklaracija izricito govori kako ce se SLOVENSKA carina ponasati i kako ce uplacivati na savezni racun jer je (ovo je ironija) u uvjetima izlaska JNA tenkova na granice i ulice carina vrlo vazna stvar.
http://slobodanpraljak.com/MATERIJALI/RATNI%20DOKUMENTI/PLANOVI_SPORAZUM...
Ono sto ja i zelim reci (a vidi se iz Brijunske deklaracije) jest da je i nakon te Markoviceve odluke da JNA izade na drzavne granice (sto je vjerojatno jedina koju je JNA i Milosevic u potpunosti spremno docekao), JNA suglasnoscu svih strana + EU izaslanici (3 kom. sladoledara) prepustila granicu Sloveniji i njenoj policiji.
Medutim ŠTO SA HRVATSKIM GRANICAMA u tom trenutku koja je sve do tad isto radila i proglasila kao i Slovenija?
To je kljucno pitanje. Tu se na Sloveniji krsi YU Ustav s jedne strane i na to svi Brijunskom deklaracijom pristaju, a s druge strane JNA vraca u kasarne, ali i ostavlja u zrakopraznom prostoru tj da se pozicionira za nove situacije i nove granice koje ce biti odredene ZAHTIJEVOM DA SVI SRBI ZIVE U JEDNOJ DRZAVI. Stos je sto je za potrebe obrane drzavne granice-meje cak naknadno poslano 180 tenkova iz Beograda koji su se umjesto oko Šentilja... rasporedili u Istocnoj Slavoniji.
U meduvremenu, tj odmah slijedeci dan nakon Brijunske deklaracije nasilje i rat se de facto nastavlja kao da nista nije bilo.

SSUP velis i 4-5 brigada? Joj koja sreca. Pa scenarij drzavnog JNA udara u kojemu je stup ocuvanja Yugoslavije JNA i Srbija visio je cijelo vrijeme nad glavom. Vec su se birali oni koji ce preuzeti vlast nakon svrgavanja republickih vodstava. Tu se govori iz sveg srca i vjeruje u famozni dogovor Mil.-Tud., spominje krsenje Ustava zbog Odluka o osamostaljenju, a propusta se prisjetiti scenarija puca koji je doslovno visio nad glavama, ali i korjena koji su za to postavljeni (prema pisanju to je jos Tito ostavio u svojoj ostavstini ako jednom zatreba www.cpi.hr/download/links/hr/7329.pdf).

Ja tebe preko Interneta poznam vise nego dugo i precesto mi pobjegne obratiti se ili uopce ili ad hominem. Ovo drugo Opi uvijek primjeti i "nagradi" pa se i sam na to brecnem i kazem necu vise. No ja sam odavno konstatirao da su tvoje provokacije korisne u smislu da natjeraju da se covjek osvrne i podsjeti. To mislim i danas.

Tko je glasao

@obaladaleka Samo mi

@obaladaleka
Samo mi Slobodana Praljka za svjedoka pozovi, a onda možeš i Lošu i Šešelja ...
A kad takve svjedoke pozoveš, onda možeš misliti koliko ćemo ja, a onda i drugi koji ponešto znaju, držati do toga što si napisao.

Tko je glasao

Radi se o prijepisu

Radi se o prijepisu Brijunske deklaracije iz Vjesnika 9.7.1991., nema veze s Praljkom osim sto je on sve vrijedno prikupio.

Tko je glasao

Osamostaljenje Hrvatske bila

Osamostaljenje Hrvatske bila je nužnost i jedini mogući odgovor na uporno Miloševićevo traženje preustroja SFRJ u "modernu federaciju", samo ne znam zašto kao mudri Slovenci nismo dopustili onima koji su proces osamostaljenja započeli da ga i dovrše.
A proces osamostaljenja su započeli hrvatski komunisti svojim napuštanjem 14. Izvanrednog kongresa SKJ. Točno je da se SKJ urušavao, ali je točna i ona Markovićeva o "partiji koje ima ili nema i o državi koja će ovakva ili onakva postojati".
Dakle proces osamostaljenaj trebali su provesti oni koji su znali upravljati državom, a ne oni koji osim pljačke ništa drugo na umu imali nisu.

O da, pokušavala se i slovenska ekstremna emigracija ubaciti u proces kako bi se dokopala vlasti, ali mudri Slovenci im to nisu dopustili.
Što su u tom procesu Hrvatskoj trebali fašisti (ustaše), osim da se nastave baviti "zanatom" kojim su se silom prilika morali prestati baviti 1945.?
Što su joj uz časne ljude trebali svi oni željna krvi, koji su se prišljamčili i spremno stavila pod barjak onima koji su, ne osamostaljivali Hrvatsku, već "stvarali" državu, a kako "nema države koja nije u krvi stvorena, tako ni Hrvatska ne može biti izuzetak", a rat je bio "šansa koju ne smijemo prropustiti", pobrinuli su se da krv zaista i poteče.
Obilno!
Zato je trebalo pobunu oko 5 % vlastitih državljana proglasiti agresijom i okupacijom, pa onda slamanje te pobune proglasiti "domovinskim ratom" sugerirajući nekakvu veličanstvenost nečega što bi normalna država pokušala izbjeći, a ako bi se i dogodilo onda i riješila lijevom rukom.

A to se nije smjelo dopustiti, jer onda ne bi bilo "stvaranja države", ne bi bilo patetike i "Velike otečestvene voine" (domovinskog rata), ne bi bilo branitelja ... ma samo zamislite kako bismo uopće mogli bez toga živjeti i plaćati silne milijarde onima koji su nas "oslobodili" i "stvorili" nam državu?
A da, pa oni su, posebno kod Vukovara, pobijedili i slomili "treću komunističku i četvrtu vojnu silu svijeta". Bilo bi lijepo da nam konačno kažu koliko to košta, da im njihove usluge jednokratno platimo suhim zlatom i ne čujemo više za njih.
Republika Slovenija je i uređena država i u EU je, valjda zato, što je prošla samo proces osamostaljenja, ne i stvaranja države i što nema ni domovinskog rata ni branitelja.
Da to imaju, strah me je i pomisliti, Slovenci bi danas bili razvijeni bar k'o mi, ako ne i kao Kosovo.

Tko je glasao

... ma samo zamislite kako

... ma samo zamislite kako bismo uopće mogli bez toga živjeti i plaćati silne milijarde onima koji su nas "oslobodili" i "stvorili" nam državu?

A da, pa oni su, posebno kod Vukovara, pobijedili i slomili "treću komunističku i četvrtu vojnu silu svijeta". Bilo bi lijepo da nam konačno kažu koliko to košta, da im njihove usluge jednokratno platimo suhim zlatom i ne čujemo više za njih.

Olinjali stari pasji skote, da si tako govorio za vrijeme Juge protiv SUBNORovaca, davno te više ne bi bilo. Pljuješ po svim dečkim koji su branili Vukovar i tamo ostavili svoje živote medju kojima su i dva moja školska druga.
Crko dabogda!

Tko je glasao

krrrekani,To odi na

krrrekani,To odi na Tuđmanov i Miloševićev grob i zabij glogov kolac da slučajno ne uskrsnu,oni i njihove ideologije i njihovi dogovorni ratovi.I ja sam ostala bez frenda i smatram da se rat mogao izbjeći da je bio bilo tko drugi na vlasti samo da nije bio bolesni nekrofilni birokratski zgrtački seronja koji je htio da uđe povijest i da se mukte obogati,i on, i njegovi lažovi...dosta je bilo laganja...dokazali su se Tuđmanoljupci u "dogovornoj ekonomiji"..i potpuno je identično i u "tamo daleko"...za mafiju ne postoji granica...

Tko je glasao

Franka Valli, mnogi bi sada

Franka Valli, mnogi bi sada rado nudili recept zabijanja glogovog kolca u grobove Tuđmanu i Miloševiću, previđajući činjenicu da je uzrok zlu jedan sustav koji je razvijao nekritičnost naroda koja je na koncu dovela do toga da nam razni psihički bolesnici i njihovi doktori zavladaju ovim prostorima.
Ti i danas pišeš afirmativno o tom sustavu te za sva zla optužuješ dvojicu nesavršenih ljudi, kao ono "spalite Pedra"! Sama, međutim, nisi spremna suočiti se sa "đavolom" u sebi i ne želiš vidjeti koliko si ti sama kolabirajući sa tim komunističko-fašističkim sustavom, doprinjela da se razvije neman zla koja je iznjedrila vođe tipa, Koljević, Plavšić, Tuđman, Milošević, Bebić, Šeks, Mesić, Hebrang, Lep kao Grah, Pusić, Đapić, Dabić, Paroški, Granić, VŠO, Šimonović, Škegro, Mateša, Šešelj, Šušak, Kramarić, Boban, Suzana, Sanader, Šuker, Linić, etc.
Sustav totalitarizma koji je izgradio apsolutnu nekritičnost naroda prema vlasti koja je valjda i u komunizmu bila OD BOGA, a za koju se ti permanentno zalažeš čini te AKTIVNIM SAUČESNIKOM U ZLOČINU! Ovo vrijedi i za našu pticu koja se nije uzdigla iz pepela nego još uvijek uzaludno klepeće usranim krilima iz crne jame povjesti.

Tko je glasao

@rush Jesi li ti sav život

@rush
Jesi li ti sav život u SFRJ proveo u zatvoru?
Prema ovome što pišeš i trebao si al' u ustanovi zatvorenog tipa.

Tko je glasao

@Feniks, netrebaš zazivati

@Feniks, netrebaš zazivati mraka, ovdje si bio pristojan, nisi vrijeđao, a ja poštujem tvoje mišljenje. SFRJ jeste bila tamnica naroda i zato je tamo gdje se sada nalazi. Muči me samo što i njeni arhitekti nisu sa njom na istom mjestu. Želim ti da u zdravlju dočekaš dan kad će i ta bratija dijeliti sudbinu SFRJ.

Tko je glasao

@Feniks, netrebaš zazivati

@Feniks, netrebaš zazivati mraka, ovdje si bio pristojan, nisi vrijeđao, a ja poštujem tvoje mišljenje. SFRJ jeste bila tamnica naroda i zato je tamo gdje se sada nalazi. Muči me samo što i njeni arhitekti nisu sa njom na istom mjestu. Želim ti da u zdravlju dočekaš dan kad će i ta bratija dijeliti sudbinu SFRJ. Koliko sam dobro potrefio, obliznilo se!

Tko je glasao

Franka brkaš stvari, Ni ja

Franka brkaš stvari, Ni ja nisam sretan kako je sve prošlo no ovo što čini Feniks je sasvim druga dimenzija i nedopustivo da se na takav način odnosi prema onima koji su čista srca išli braniti Vukovar i svoju domovinu. Što se od tog herojskog čina dopustilo da na njemu profitiraju mnogi koji rata nisu ni okusili opet ne mogu biti krivi oni koji su se borili. A Feniks tu ne pravi razliku, za njega su svi branitelji i "branitelji" isti, a za domovinski rat isključivi mu je krivac Tuđman. Stavljajući u isti koš Tuđmana i miloševića ni ti nisi ništa bolja od njega, ali te mogu razumjeti je desetogdišnje medijsko ispiranje mozga i izjednačavanje krivnje koje pored naših izdajnika podupire i medjunarodna zajednica, moralo je ostaviti traga.
Raznorazni Ivančići pa Jergovići pa Babići, Hedlovi, Pusići i ine kreature u službi neprijatelja, svoj su posao odradili i dalje ga odrađuju besprijekorno. Samo ti njima vjeruj, daleko ćeš dogurati kao i Feniks.

Tko je glasao

@ krrrrekani Nikoga ja nisam

@ krrrrekani
Nikoga ja nisam u smrt poslao, da se mene pitalo rata ne bi bilo, pa ni poginulih.
Samo tebe ću uvijek podsjetiti da ti živiš (i) na mojoj grbači, a ne ja na tvojoj.

A da, skoro sam zaboravio i ja tebe volim.

Tko je glasao

Samo tebe ću uvijek

Samo tebe ću uvijek podsjetiti da ti živiš (i) na mojoj grbači, a ne ja na tvojoj.

Od tebe da je netko imao koristi??? Pa ti ni sam sebi nisi bio u stanju zaraditi za kruh, sve što imaš dali su ti jebeni drugovi Tito i Tuđman. Prvi je oteo, a drugi ti oteto poklonio. Za razliku od tebe NITKO od mojih nikada nije bio na teret ovoj državi, ali je zato ova država imala koristi od deviza koje smo slali i ulagali u nju. I tada ste nas mrzili i zavidili nam jer smo uvijek imali više od vas komunjarskih direktorčića koji ste "poštenim" radom navodno zaradili sve što imate. Dok si ti vozio jugića ja sam vozio novog mercedesa i danas vozim novi auto, a što voziš ti sroljo jedan komunistički? I nisam na teret nikome već imam vlastitu firmu i potičem iz obrtničke familije a tko su bili tvoji? obična najamna radna snaga koja je na vlast došla poderanih gaća i umislila si da je netko i nešto.
Nikoga ja nisam u smrt poslao, da se mene pitalo rata ne bi bilo, pa ni poginulih.

Da se tebe pitalo ne bi bilo ni Hrvatske, a poginulih bi bilo daleko više, možda čak više nego li poslije ww2 Bleiburga i Križnih puteva. Tvoja braća srbi bi nas lepo etnički iščistili kao što i jesu na okupiranim područjima, prošli bi gore nego li i muslimani u republici srbskoj.

Tko je glasao

@mrak Gdje si, zar ne vidiš

@mrak
Gdje si, zar ne vidiš da Feniks opet vrijeđa nekakva kreketala.
Hoćemo ban za Feniksa!

Tko je glasao

Napokon da i od tebe

Napokon da i od tebe pročitah jednu i pol rečenicu susvislu.
Pridružujem se Tvom zahtjevu kojeg si s pravom napisao u množini:
Hoćemo ban za Feniksa!

“Hoćemo li fenixa za bana - ne, hoćemo ban za fenixa!”

*****************************signature***************************
Povratak neovistnosti državi Hrvatskoj velepobjedom u obrani
od srbske fašo-komunističke agresije 1991.-1995.

Tko je glasao
Tko je glasao

@grdilin Spameru!

@grdilin
Spameru!

Tko je glasao
Tko je glasao
Tko je glasao

Pročitati: "BIVŠI

Pročitati:
"BIVŠI crnogorski ministar vanjskih poslova Nikola Samardžić u petak je na suđenju generalu Pavlu Strugaru pred Haškim sudom napad JNA i Teritorijalne obrane Crne Gore na Dubrovnik 1991. nazvao "najvećom mogućom sramotom".

"Ono što smo mi napravili 1991. u Dubrovniku je najveća moguća sramota", kazao je Samardžić u nastavku svog iskaza pred ICTY-em.

Umirovljeni general Strugar (70) optužen je za granatiranje Dubrovnika, posebno Starog grada, u prosincu 1991. s položaja Druge operativne skupine JNA kojom je zapovijedao.

Samardžić je potvrdio da je 6. prosinca došlo do "velikog bombardiranja Starog grada" da su zaštićeni vjerski i kulturni objekti namjerno ciljani i da su im nanesena "velika oštećenja".

Svjedok je rekao da je on u listopadu 1991. pokrenuo mirovnu inicijativu koja je prihvaćena u Zagrebu ali je to prekinuo tadašnji crnogorski predsjednik Momir Bulatović, vjerojatno po nalogu iz Beograda.

"Nismo mogli narediti Strugaru i JNA da prekinu s ratom ali smo pokušali zaustaviti pogibiju ljudi i rušenje grada", rekao je.

Crnogorska vlada na čelu s premijerom Milom Đukanovićem, nakon toga nije učinila ništa da zaustavi napade na Dubrovnik, naglasio je Samardžić.

Crnogorske vlasti, po njegovim riječima, nisu bile upletene u pokušaj stvaranja "Dubrovačke republike", već su na tome radile vojna obaveštajna služba i Narodna stranka Novaka Kilibarde, koji je sebe vidio na mjestu predsjednika te tvorevine.

Oporbene stranke u Crnoj Gori, na čelu s Liberalnim savezom, organizirale su prosvjede zbog napada na Dubrovnik, na kojima se pjevalo: "S Lovćena vila kliče, oprosti nam Dubrovniče", dodao je.

Isprika koju je Đukanović, kao crnogorski predsjednik, 2000. godine uputio hrvatskom narodu zbog napada na Dubrovnik, potvrdila je da ta operacija nije bila izazvana opasnošću od napada "ustaša" na Crnu Goru, kako su 1991. tvrdili Strugar i Bulatović, već je pokrenuta u sklopu projekta stvaranja "Velike Srbije".

U Crnoj Gori nikada nitko nije pozvan na odgovornost zbog napada na Dubrovnik, u kojem su ubijene 43 osobe a više stotina ih je ranjeno, niti zbog pljačke dubrovačke okolice, rekao je Samardžić.

Strugarovi branitelji, Goran Rodić i Vladimir Petrović, u protuispitivanju svjedoka su ukazivali na neka proturječja u njegovom iskazu, no nisu uspjeli bitno narušiti njegovu vjerodostojnost i važnost za dokazivanje navoda optužnice.

Samardžić je prošle godine bio svjedok optužbe i na haškom suđenju bivšem predsjedniku Srbije i SRJ Slobodanu Miloševiću, optuženom za genocid i ratne zločine u BiH, Hrvatskoj i na Kosovu."

Grdi

Tko je glasao

Idemo dalje, * *

Idemo dalje,

*
* 23:58
*

JNA te vlade Srbije i Crne Gore htjele su stvoriti "dubrovačku republiku" i odvojiti je od Hrvatske

Napad na Dubrovnik bio je, prema haaškoj optužnici, međunarodni oružani sukob i djelomična okupacija u Hrvatskoj pa su Strugar, Jokić, Zec i Kovačević optuženi, osim za povrede ratnog prava i običaja, i za kršenje Ženevskih konvencija / Crnogorske rezerviste uputio je Bulatović, Đukanović je najavljivao nove granice Crne Gore s Hrvatskom, a za Kadijevića je osvajanje juga Hrvatske i doline Neretve trebalo poslužiti kao "pripremna osnova za daljnja djelovanja prema Splitu"

Piše: Marko Barišić
Dubrovnik u plamenu nakon što su ga bombardirali JNA i crnogorski rezervisti

Dubrovnik u plamenu nakon što su ga bombardirali JNA i crnogorski rezervisti
ZAGREB – Deset godina nakon početka izravnih napada na Dubrovnik, Haaški sud je u utorak otpečatio optužnice, uručene još prije sedam mjeseci, protiv četvorice časnika bivše JNA: Pavla Strugara, Miodraga Jokića, Milana Zeca i Vladimira Kovačevića. Kako vlasti SR Jugoslavije, Srbije i Crne Gore nisu provele nalog Haaškog suda o izručenju tih osoba, sadržaj optužnica je obznanjen.

Spomenute osobe, optužene i prema individualnoj, a svi osim Zeca i prema zapovjednoj odgovornosti, terete se da su u razdoblju od 1. listopada do 31. prosinca 1991. kršile Ženevske konvencije i povrijedile ratno pravo i običaje tako što su, individualno i u suradnji s drugima, sudjelovale u planu stvaranja tzv. dubrovačke republike. (U tada okupiranom Cavtatu, kako je poznato, bio je smješten i "knjaz" te "republike" Aleksandar Apolonio.) "Cilj JNA i vlada Srbije i Crne Gore bio je da se to područje odvoji od Hrvatske i pripoji Srbiji i Crnoj Gori i drugim područjima u Hrvatskoj pod srpskom kontrolom", stoji, među ostalim, u optužnici. Također se navodi da je područje koje su srbijanska i crnogorska vlada označile kao "dubrovačku republiku" obuhvaćalo "cijeli teritorij općine Dubrovnik 1991. godine od Neuma do granice s Crnom Gorom".

U optužnici i imena civila poginulih u Dubrovniku
Haaška optužnica napad, kako ih naziva, regularnih postrojbi JNA, teritorijalne obrane iz Crne Gore te paravojnih i specijalnih postrojbi koje su bile podređene bivšoj JNA, zajedno sa zračnim i pomorskim snagama, na dubrovačko područje tretira kao međunarodni oružani sukob i djelomičnu okupaciju Hrvatske. U optužnici se navode i imena 43 civilne žrtve koje su poginule u granatiranju Dubrovnika.

Kako je hrvatskoj javnosti djelomično poznato, general-potpukovnik Pavle Strugar bio je na čelu Druge operativne grupe JNA za dubrovačko-hercegovačko ratište, viceadmiral Miodrag Jokić vodio je u vrijeme opsade Dubrovnika postrojbe Vojno-pomorskog sektora Boka, viceadmiral Milan Zec bio je Jokićev pomoćnik, a kapetan prve klase Vladimir Kovačević zvani Rambo je, prema Strugarovoj zamisli, predvodio napade na Srđ i najrazornije bombardiranje Dubrovnika koje je bilo 6. prosinca 1991. godine. S obzirom da je Dubrovnik bio u potpunoj blokadi s kopna i s mora gotovo tri mjeseca, zanimljivo je da među optuženima nije i pukovnik dr. Radosav Svičević, za kojeg se tvrdilo da je osmislio i provodio takav oblik opsade (bez struje, vode i veza sa svijetom), kojem je krajnji cilj bio predaja grada.

Kadijević "obmanuo" Bulatovića
Napade na dubrovačko područje i sam Grad podržalo je i tadašnje vodstvo Crne Gore. Zapovijed o upućivanju crnogorskih rezervista u pohod na Hrvatsku potpisao je tadašnji predsjednik Predsjedništva Crne Gore Momir Bulatović. Poslije će tvrditi da ga je obmanuo Veljko Kadijević: "Bio sam obaviješten da Hrvatska ima 30 tisuća naoružanih ljudi koji trebaju zauzeti Prevlaku i Herceg Novi. Morao sam reagirati... Tek kasnije sam saznao da tamo nije bilo tih trideset tisuća ustaša, tamo nije bilo više od šesto naoružanih ljudi", pravdao se kasnije Bulatović.

Ni sadašnji crnogorski predsjednik, a tadašnji premijer Milo Đukanović, nije bio protiv pohoda. Crna Gora će dobiti, kako je govorio, nametnuti rat i razgraničit će se s Hrvatskom "za sva vremena", s tim što će nove granice biti povučene "mnogo pravednije i logičnije nego što su to uradili priučeni boljševički kartografi".

Što se zapravo događalo na dubrovačkom području pojasnio je sam Veljko Kadijević 1993. u svojoj knjizi "Moje viđenje raspada – Vojska bez države". U toj knjizi bivši ministar obrane bivše SFRJ vojnički sažeto i jasno opisuje nakane "dubrovačke operacije" ne tajeći da je njen krajnji cilj, uz pomoć mostarske grupacije JNA, bio: "Osvajanje juga Hrvatske i doline Neretve kao pripremne osnove za daljnja djelovanja prema Splitu".

Izvor: Vjesnik

Grdi

Tko je glasao

Idemo dalje, Pravda je

Idemo dalje,
Pravda je univerzalni pojam; kako za koga!?

dubrovnik.jpg

Bivši zapovjednik vojno-pomorske oblasti Boka, Miodrag Jokić, 18. ožujka 2004. na haaškom Tribunalu proglašen je krivim i osuđen na sedam godina tamnice pošto je u ožujku 2003.g. priznao krivicu po šest točaka optužnice za napad JNA-ratne mornarice na dubrovački Stari grad.

Od danas on je na slobodi jer su mu istekle dvije trećine 'kazne' u lijepoj državi Danskoj pa ima pravo na pomilovanje!

Sudac pravde po haaškom poučku, Fausto Pocar-Talijan podrijetlom-u toj odluci navodi kako je Jokić bio 'miran i tih' zatvorenik, 'vrlo postojan radnik' u zatvorskoj tekstilnoj radionici i da je bio 'očinska figura' drugim zatvorenicima; lijepo i srcedrapateljno.

Simptomatično, upravo talijanski Sud u Rimu nije isporučio Hrvatskoj ratnog zločinca Iliju Brčića, bivšeg kap. bojnog broda JNA mornarice-razarača 'Pula', nepravomoćno osuđenog u Hrvatskoj na 15 godina tamnice zbog granatiranja civilnih naselja na otocima Braču i Šolti, a razlog je: Talijani ne vjeruju u pravednost hrvatskih sudova…..i uz to opstruiraju međunarodnu potjernicu Interpola!?

Treba li ovome uopće i dodati i imena onih koje je univerzalna pravda daleko zaobišla kao što su Veljko Kadijević, Blagoje Adžić, kapetan Dragan, Milan Španović, Damir Travica i brojni drugi?

Miodrag Jokić je predano surađivao s haškim tužiteljstvom i svjedočio protiv svog ratnog suborca, generala Pavla Strugara također osuđenog za napad na Dubrovnik, najprije na osam pa onda zbog bolesti na sedam i po godina tamnice; Jokić se još, ali samo pred sudom, i pokajao za počinjeni zločin.

A što je s trećim optuženim za razaranje Dubrovnika, Rambom?

Nakon što je Haag taj slučaj 2003.g. prepustio srpskom pravosuđu(?), Specijalni sud za ratne zločine u Beogradu odbacio je prošle godine, zbog bolesti(-teške psihičke poremećenosti, paranoje?-)optuženog, optužnicu protiv Vladimira Kovačevića-Ramba, koja ga je teretila za neselektivno granatiranje Dubrovnika 1991. godine.

Dakle, uz 'amnestiranog' paranoika Ramba, Strugar i Jokić dobili su po zapovjednoj odgovornosti zajedno 14,5 godina tamnice koja umanjena za 3 godine Jokićeva pomilovanja iznosi 11,5 dok je 'spasitelj Like', hrvatski general Mirko Norac na županijskom Sudu u Zagrebu dobio uz postojećih 12 još dodatnih 7 godina za Medački džep što ukupno iznosi 19 godina robije; u obrazloženju, doduše, nepravomoćne presude lakonski stoji: znao je za počinjene zločine a nije ih spriječio!

Razlika je u tomu što je Norac navodne ratne zločine neodgovorno tolerirao, ali ne i počinio, u oslobađanju rodne grude a Strugar&Co. zločine su itekako namjerno počinili u pljačkaškoj agresiji na našu Domovinu; a to je radikalno značajna razlika!

Usporedbe radi:

Tijekom agresije na Dubrovnik poginulo je više od 300 hrvatskih branitelja i civila, 33 tisuća ljudi moralo je napustiti svoje domove, a kroz srbo-crnogorske logore u Bileći i Morinju prošla su 423 zarobljenika s područja Dubrovačko-neretvanske županije, od kojih je njih 292 bilo zatočeno u Morinju, a u Bileći 131.

Od tortura i zlostavljanja u tim 'sabirnim centrima', prema riječima predsjednika Udruge dubrovačkih logoraša Zdenka Bulića, preminule su tri osobe, a od njihove razmjene, 12. prosinca 1991. i 1. srpnja 1992. godine, do danas je njih 56 umrlo od posljedica batinanja i psihičkog terora doživljenih u Morinju i Bileći.

Za razliku od toga, a prema dokazima izvedenim na Županijskom sudu u Zagrebu, u akciji Medački džep poginula su 23 srpska 'civila' a uz to ubijeno i 5 ratnih zarobljenika. Zapisnike s patologije u Rijeci glede ubijenih srpskih 'civila' nikad nije dobio tadašnji čelnik SIS-a Miro Međimorec a ti zapisnici nikad nisu bili ni predočeni javnosti niti je Međimorec bio pozvan svjedokom obrane na suđenju Norcu i Ademiju, zašto?

Pa, moglo bi se utvrditi da su ti 'civili' ubijeni streljivom kalibra 5,56 kojeg upotrebljava kanadska vojska čiji časnici danas nečasno svjedoče za/protiv Gotovine i dr.!?

A evo kako su Jokić i Strugar-danas, eto, 'mirni i tihi' ljudi-svom silinom prekomjernog bombardiranja/granatiranja 'dejstvovali' po biseru svjetske (pa i njihove!?) kulturne baštine. Svatko onaj tko kroz vrata Od Pila ulazi na Stradun može na velikoj ploči-tabli zapaziti označene pogotke na staroj gradskoj jezgri počinjene od agresorske, kopneno-pomorske JNA-artiljerije.

U prigodnom elaboratu koji je izradio Zavod za zaštitu spomenika kulture RH u suradnji s UNESCO-om, utvrđeno je da su 1991. i 1992. godine od 824 zgrade u Starom gradu projektilima pogođene 563 zgrade (odnosno 68,33% od ukupnog broja stambenih zgrada u Starom Gradu!)).

Direktnim pogocima oštećeno je 438 krovova, a krhotinama projektila 262 krova. Na fasadama zgrada i na popločanim ulicama i trgovima evidentirano je 314 direktnih pogodaka. Posljedice granatiranja dubrovačkog Starog grada samo na dan svetog Nikole-zaštitnika pomoraca, 6. prosinca 1991. bilo je potpuno razaranje šest palača-kulturnih spomenika pod zaštitom UNESCO-a:

Festivalska palača u ulici Od Sigurate 1, Palača-ulica Od Sigurate 2, Palača Martinušić-ulica Sv. Josipa 1, Palača-ulica Od Puča 11, Palača-ulica Od Puča 16, Palača Sorkočević-ulica Miha Pracata 6.

Ništa od navedenog nisu bili vojni objekti a na početku JNA-agresije od Dubrovnika do Konavala aktivno su djelovala 4 hrvatska policajca na čelu s Đukom 'Legendom'!

Dakle, ovo što se desilo tijekom pljačkaškog i razbojničkog pohoda srbo-crnogorske armade od 30.ooo vojnika i rezervista na dubrovačkom području točno i precizno je evidentirano, od stradanja Grada i potpune destrukcije, primjerice hotela 'Belvedere', 'Imperial', 'Libertas', pa sve do pljačke klavira Tereze Kesovije u Konavlima, za razliku od aktualnih svjedočenja u Haagu po kojima čak i svjedoci politički montirane optužbe proživljavaju izvjesnu moralnu katarzu za sve neistine koje su svojedobno zapisali u očigledno zloj namjeri.

Dovoljan primjer tomu je to, kako pred haaškim Tribunalom ovih dana svjedoči i opet jedan kanadski časnik Phil Berikoff, koji je u svom dnevniku iz vremena akcije 'Oluja' napisao kako je u Kninu vidio 300 do 400 mrtvih civila:

«Udaljio sam se(?) danas od te procjene jer osobno nisam vidio te silne leševe a taj podatak dobio sam od svoga nadređenoga, pukovnika Andrewa Leslieja; napominjem, mrtve ljude nisam vidio.

Mnogo ljudi, uključujući i mene, imalo je tendenciju da pretjeruje.

Ta je informacija bila (zlonamjerno, op.a.!?) pretjerivanje», kazao je svjedok-'pokajnik' Phil Berikoff potvrđujući time da su njegovi prvotni podatci bili neistiniti, ishitreni.

Prema njegovim riječima, tijekom dva dana operacije 'Oluja', 4. i 5. kolovoza 1995. godine, nekoliko puta je iz svog netaknutog ureda, unatoč 'opasnom' granatiranju, prošetao gradom te vidio tek oko 15 do 20 ranjenika u bolnici i oko nje.

Neki su bili vojnici, a neki su imali na sebi samo dijelove maskirne-dakle vojničke-uniforme, kazao je zbunjeni Phil.

Osim toga, po nalogu svog nadređenog Andrew Leslie-a napravio je 154 fotografije na kojima je uočljivo da je 4. i 5. kolovoza 1995.g. tijekom hrvatskog granatiranja oštećeno tek oko stotinjak kuća u Kninu!

Upitan od odvjetničkog tima branitelja što bi on kao časnik učinio da je bio na mjestu hrvatskih zapovjednika u 'Oluji' odgovorio je….jednako tako bi zapovjedio granatiranje sredstava veze i dr. vojnih ciljeva!

U zapisnik suđenja a na zahtjev obrane uneseno je i to da je Knin pogođen neselektivnim raketiranjem iz višecjevnog bacača raketa VBR-63, 128 mm. iz pravca nedaleke Strmice koja je 4. i 5. kolovoza 1995.g. nedvojbeno bila pod kontrolom srpskih snaga.....što je i Berikoff potvrdio!

Očito je da se takozvani zločinački poduhvat 'Oluja' uz ovakve svjedoke optužbe pretvara na haaškom Tribunali u zločin protiv pravde….i postaje njenom negacijom kao pojma univerzalnosti!

kamićak

Grdi

Tko je glasao

Istina o agresiji na

Istina o agresiji na Hrvatsku_OPERACIJA RAM

Operacija blokade Dubrovnika bila je u vojnom kabinetu vojske Jugoslavije poznata pod kodnim imenom "Ajkula". Sama operacija je dio velikog plana za rat koji je JNA pokrenula nakon blokadi armijskih vojarni po Hrvatskoj za presijecanje Hrvatske na tri dijela i okupacije dijelova "Krajine" gdje je živjelo srpsko stanovništvo koji je poznat pod imenom "Ram".

1991_10_15djukanovicibulato.jpgIpak, tko je naredio napad na Dubrovnik nije sasvim jasno. U vremenima poslije rata tadašnje rukovodstvo Crne Gore pokušalo je na sve načine skinuti odgovornost za razaranje Dubrovnika sa sebe pa su često govorili o "nevoljkom saučesništvu" Crne Gore i njene vojne i političke vrhuške (Momir Bulatović, Milo Đukanović, Svetozar Marović, Branko Kostić... generali Pavle Strugar, Radomir Damjanović, Radomir Eremija, Branko Stanković... admirali Miodrag Jokić, Milan Zec....). Međutim, tadašnje izjave kao i ponašanje crnogorskog rukovodstva mogu se nazvati jedno ratnohuškačkim i sasvim dobrovoljnim. (0057)

Krajem rujna 1991 godine počelo je gomilanje vojske na granici s Hrvatskom, te pomorska blokada Dubrovnika. Tu koncentraciju snaga Crna Gora je opravdala s navodnih "30 000 ustaša koje čekaju da napadnu Crnu Goru".
Na dijelu Dalmacije istočno od ušća Neretve u more i u njenom zaleđu, Hercegovini, JNA je djelovala na dva operativna pravca. Mostar je bio polazište za napad prema Splitu, a Trebinje i Herceg Novi prema Dubrovniku. Sredinom rujna u Kifinu Selu kod Nevesinja postavljeno je zapovjedno mjesto Druge operativne grupe (OG-2). Zadaća OG-2 bila je "da na širokom prostoru" izbije "na Jadranski magistralu od Neuma do, zaključno, s Prevlakom."Zapovjedništvo OG-2 je pod svojim zapovjedinštvom imalo snage Titogradskog korpusa, Vojnopomosrskog sektora Kumbor, TO Crne Gore i BiH iz istočne Hercegovine, kao i miliciju Crne Gore. Zračnu potporu pružali su dijelovi 97. avijacijske brigade i 107. mješovitog avijacijskog puka iz Mostara i dvije eskadrile 172. lovačkobombarderskoga avijacijskog puka iz Titograda. Kraće vrijeme korištena je i eskadrila TO-a Crne Gore opremljena klipnim zrakoplovima "Kraguj". Nakon planiranog zauzimanja Dubrovnika, OG-2 je glavne snage trebala usmjeriti Pločama i dolini Neretve. U zamisli vojnopomorske oblasti za napad na Split, OG-2 trebala je vezati za sebe hrvatske snage u dolini Neretve i osigurati napad Kninskog korusa na Split.
Napad na šire područje Dubrovnika počeo je granatiranjem sela Vitaljine 23.09.1991 godine koje se nalazi na području Konavala. Do 1. listopada 1991. veći broj sela je granatiran, uključujući i Brgat koji se nalazi 5 kilometara udaljen od Dubrovnika.

Dana 01.10.1991. JNA i TO Crne Gore prešle su granicu na Debelom brijegu te krenule iz više pravaca u presijecanje Konavala i zauzimanje Rijeke Dubrovačke. Snage JNA i TO Trebinja i istočne Hercegovine napale su sela Brgat i Osojnik, dijelovi JNA, TO Crne Gore i istočne Hercegovine je krenuo prema bosansko-hercegovačkom selu Ravno, naseljenom uglavnom Hrvatima i prema Čepikućama koje se nalaze u zapadnom dijelu dubrovačke općine. Istog dana zrakoplovi JNA raketirali su odašiljač HRT na brdu Srđ iznad Dubrovnika, na kojem se nalazi tvrđava „Imperijal“ koja je sagrađena u vrijeme Napoleona (a nalazi se oko kilometar od samog grada).

Dubrovnik goriOtpor hrvatskih snaga može se svesti na povremenu pješačku vatru vrlo slabo naoružanih i malobrojnih policajaca i dragovoljaca s područja dubrovačke općine. U Slano su 04.10. prodrli tenkovi JNA te je na taj način Dubrovnik odsječen kopneno od ostatka Hrvatske. Do 05.10. tenkovi su "očistili" Prevlaku i sve je bilo spremno za napad na sam grad. Jasne linije fronte nije bilo. Ipak, osvajanje JNA je išto jako sporo – za zauzimanje Konavala sve do Cavtata trebalo im je skoro 15 dana. Do sredine listopada JNA je došla do sela Močići. Tisuće stanovnika Konavala izbjeglo je u grad. To sporo napredovanje je vjerojatno bila posljedica zauzetosti pljačkom i prevoženjem opljačkanog u Crnu Goru. Ozbiljniji otpor JNA je doživjela kod sela Brgat, gdje je osvajanjem i izbijanjem na Dubac prisilila branitelje na povlačenje.

U sljedeća dva tjedna JNA je osvojila cijelu Župu Dubrovačku, Cavtat i došla je 26.10.1991 do Žarkovice od kuda se lijepo vidi cijeli grad Dubrovnik.

Na području Rijeke Dubrovačke JNA je napredovala sporije. Od samog početka imala je kontrolu nad Golubovim Kamenom, koji se nalazi na samoj granici BiH i Hrvatske i s kojega se može kontrolirati cesta prema Dubrovniku. Zauzimanjem Osojnika (koji je strateški značajna uzvisina s koje se može artiljerijom dohvatiti cijeli grad) i Stare Mokošice, te Mokošice i ostalih mjesta Rijeke Dubrovačke, agresor je došao do Sustjepana koji se nalazi 2 kilometra od grada Dubrovnika. Time je pod kontrolu stavio i Jadransku turističku cestu. U Sustjepanu su se branitelji uspjeli utvrditi i dalje JNA više nije napredovala. Do sljedećeg značajnog uspjeha JNA trebalo je proći mjesec i pol dana, tako da su postrojbe Titogradskog korpusa zauzele Čepikuće tek 24. studenog. Od tada JNA je više-manje nadzirala Hercegovinu do rijeke Neretve.
Na sjeverozapadnom dijelu bojište se protezalo do Stona, kojeg je JNA kontrolirala s bunkera na uzvisinama iznad samog grada.
Nakon blokiranja Dubrovnika, JNA je na sve načine pokušavala uči u grad. Obzirom kako je artiljerijskim razaranjem grada doživjela osudu cijelog svijeta, grad je pokušavala zauzeti drugim metodama. U prvoj polovici listopada 1991, JNa je tražila predaju Kriznog štaba Dubrovnika i razoružanje "paravojnih formacija". Krajem listopada 1991 general Strugar pozvao je stanovništvo neka napusti grad. Kako stanovništvo nije u potpunosti otišlo, grad je držan u blokadi kako bi ga se iscrpilo nedostatkom hrane i vode. JNA je cijelo to vrijeme povremeno topnički napadala grad, a vrhunac napada grad je doživio 06.12. kada su napadnute sve linije obrane. Grad je uspio izdržati taj napad, a JNA je doživjela moralni slom.

Točan broj agresoskih vojnika i četnika nije točno poznat obzirom kako su arhivi JNA zatvoreni.
Računa se kako je JNA i paravojska (hercegovački četnici, TO Crne Gore, dobrovoljci iz Srbije) napadao sa snagama koje variraju od 7500 do 30 000 vojnika. Početkom listopada na prostor bojišnice od Konavala do Stona duljine oko 120 kilometara - krenule su tri SMB brigade s više od 10.000 vojnika, 100 tenkova, 50 raznih oklopnjaka i 120 oruđa većeg kalibra uz ogromnu potporu pomorskih i zračnih snaga JNA iz Crne Gore, Srbije i istočne Hercegovine.

Dubrovački gliseri 1991Istovremeno, prvih dana listopada, na cijeloj bojišnici bilo je oko 680 slabo naoružanih dragovoljaca i policajaca koji su raspolagali s 9 minobacača od 82 i 120 mm, 8 ručnih bacača, 6 protuavionskih topova, 3 topa od 85 mm i 6 glisera kojima je probijana pomorska blokada grada.
Tijekom studenog 1991. godine, na području Dubrovnika osnivaju 1. i 2. pješačka bojna koje su bile pripojene 116. brigadi HV i koje su brojale nekoliko stotina branitelja. Ove dvije postrojbe branile su grad i to: 1. pješačka bojna na potezu od hotela Belvedere do istočnog ulaza u grad i utvrde Imperijal na Srđu, a 2. pješačka bojna položaje u selu Sustjepan, naselju Nuncijata, te na Jadranskoj turističkoj cesti iznad naselja Gruž. Njima se je krajem 11 mjeseca 1991 godine pridružio jedan vod IX bojne HOS-a koji je bio stacioniran u utvrdi Imperijal.
Na Svetog NikoluDana 06.12.1991. godine, za vrijeme najžešćeg napada u dubrovačkoj povijesti, na prvim crtama obrane nalazilo se točno 163 branitelja, koji su potpomognuti topničkom vatrom malobrojne artiljerije uspjeli obraniti Dubrovnik. Dana 16. siječnja 1992. godine osnovana je 163. brigada HV koja je ime i dobila po točnom broju branitelja koji su 06.12. branili Dubrovnik.

Obranom Dubrovnika u danima blokade zapovijedao je general Nojko Marinović. Na suprotnoj strani zapovjednici su bili general pukovnik Pavle Strugar (zapovjednik 2. operativne grupe JNA) i viceadmiral Miodrag Jokić (zapovjednik 9. Vojno Pomorskog Sektora JNA Boka Kotorska). Oni su zajedno s admiralom Milanom Zecom (načelnikom Štaba 9. VPS Boka) i Vladimirom Kovačevićem (kapetanom JNA 1. klase koji je zapovijedao najtežim napadom na Dubrovnik 06.12.) bili otpuženi za blokadu i granatiranje grada Dubrovnika.

Kasnije, tijekom 4 i 5 mjeseca 1992 u svrhu oslobađanja i razbijanja blokade oko grada Dubrovnika došla je 1. gbr ZNG, 4. gbr ZNG i dijelovi 2. gbr ZNG koji su aktivnom obranom oko Stona te akcijom „Tigar“ konačno deblokirali Dubrovnik.

Više: 1. http://www.dubrovnikportal.com/kolumna_brailo.php
(Feljton: 15. godina od agresije Srbije, Crne Gore i JNA na Dubrovnik.)
2. http://www.ess.uwe.ac.uk/comexpert/XI-A.htm#V
(izvješće UN o napadu na Dubrovnik)
3. Davor Marijan, Slom Titove armije, JNA i raspad Jugoslavije 1987 - 1992; Golden marketing - Tehnička knjiga, Zagreb, 2008

Obavezno pogledati i gore navedene linkove.

Pozdrav,

Grdi

Tko je glasao

Fenikx, tvoje viđenje

Fenikx, tvoje viđenje povjesnih događaja uvijek odudara od prihvaćene i široko rasprostranjene "istine" službene hrvatske politike i zato mi je zanimljivo štivo. Međutim ti kao i obično činiš par krucijalnih grešaka u svojoj elaboraciji. Od 1918 zajednička država bila je u permanentnoj opasnosti od raspada i 70 godina se srpska strana borila za opstanak Jugoslavije. I sam Tito kao Hrvat -predsjednik bio je ustupak Hrvatima kako bi Juga ostala i opstala.Kada je 80-tih bilo jasno da je Juga pred raspadom (počivala je na titovoj kohezivnoj karizmi) komunisti su bili ti koji su imali šta izgubiti i to ih je natjeralo na intenzivnu analitiku "kako dalje". Jedini siguran način na koji su komunisti u Srbiji i Hrvatskoj mogli ostati na vlasti bio je kontrolirani rat iz kojeg bi oni sa svojim službama izašli kao pobjednici. Uvjet je bio da se novonastajuće političke stranke i njihove vođe kontroliraju. Sasvim perifernu i folklornu ulogu su u tom projektu imali hrvatska politička emigracija koja je i do tada bila apsolutno premrežena i kontrolirana od KOS-a i UDB-e, tako da su infiltrirani suradnici pravili karijere u HV i državnoj upravi a oni pravi i opasni su bili jednostavno još u emigraciji likvidirani. Kako je novac u kapitalizmu jednako Vlast, tako je paralelno sa ratom tekao proces privatizacije (otimačine) novca u svim derivatima, a da se nebi došlo pod udar pravne države EU integracije su se odlagale raznim trikovima počevši od onog "nedamo naše generale", do sakrivanja Gotovine, Slovenaca etc., etc. Daklen, dragi moj Fenikse, hvala ti, svaki tvoj ovakav dnevnik meni je šlagvort da raskrinkam "Domovinski rat" i pokušam učesnicima rasvijetliti njegov politički kontekst kako bi mogli razumjeti, ne samo ono za što su se borili, nego i ono što su izborili.

Tko je glasao

KATASTROFA, i to na

KATASTROFA,
i to na današnji dan. Sram te bilo, da te sram bilo. Nakazo od čovika, nek ti noćas u san dođu svi oni nevini i svi oni koji svoj život dadoše za Hrvatsku, za slobodu u kojoj je i tebi dato ovakve bljuvotine pisati.
N A K A Z O !

Mrak nek me slobodno banira, bit ću ponosan.

Grd & lin

Tko je glasao

Mrak nek me slobodno banira,

Mrak nek me slobodno banira, bit ću ponosan.
Uvijek su se budale ponosile onim čega su se pametni ljudi stidjeli.

Tko je glasao

To ti je dugo glavni moto i

To ti je dugo glavni moto i zato se ti tako ponosno sramis svoje ...

Tko je glasao

Bože, ti koji si stvorio

Bože, ti koji si stvorio granice ljudskoj pameti, zašto nisi stvorio granicu ljudske gluposti.

Konrad Adenauer

Grdi

Tko je glasao

Ti si tome živi dokaz.

Ti si tome živi dokaz.

Tko je glasao

Sječaš li se kad sam

Sječaš li se kad sam napisao da ovaj blog postaje feniksov "poligon" ?

Malo po malo otjerat će ljude poput tebe, Tončija, mene itd. ostat će on i njegovi istomišljenici i nekolicina upornih ili onih koji nikako ne shvaćaju što se to događa ovdje, nije on slučajno danas otvorio ove dnevnike, ovo su samo malo dorađeni njegovi upisi stari od kada je valjda on došao na net, ako ne i stariji, on je čovjek sa zadatkom, vjerojatno i vrlo dobro plaćen za to.

Ostaje za vidjeti koju će sljedeću nagradu dobiti Marko za ovaj blog, možda se nešto i ovdje pronađe: http://hr.wikipedia.org/wiki/Odlikovanja_SFRJ

Tko je glasao

Ja bi svima ovdje podijelo

Ja bi svima ovdje podijelo orden reda slobode, 2. po vaznosti.

diskutiranje, debatiranje i polemika su jedna od najvisih dostignuca demokracije i ljudskog roda.

neke nacije to njeguju, kao npr engleska, kod njih su tzv. debating-klubovi najcjenjeniji i najprestizniji.

nas narod, i srodni narodi i narodnosti naginju vise klanju i jebavanju...

jedna velikih stvari pollitike.com je da se mozemo "na daljinu".

uzivo nikad ne bi imali takav bogati diskurs.

cheers

Tko je glasao

A gle, ako ti je do ordena,

A gle, ako ti je do ordena, slobodan si javiti se ovoj ekipi: http://www.novajugoslavija.org/ vjerojatno dijele po zaslugama, a da si neki orden zaslužio ne treba sumnjati, no možda se možeš javiti i predsjedniku, ovih dana i on dijeli ordenje za iste stvari ko i ovi iz te organizacije.

Što se pak tiče nacija i njegovanja, neke nacije njeguju svoje pacijente u za to predviđenim ustanovama, a u nekim nacijama pacijenti pišu po netu.

Tko je glasao

da, a neke nacije imaju

da,

a neke nacije imaju parlament i demokraciju vec 400 godina, a mi dvadeset godina barba vlade i barba luke.

to se onda vidi i na netu

Tko je glasao

@Ninja 07 Mojne batje, zar

@Ninja 07
Mojne batje, zar stvarno pišeš iz iz Zavoda u Popovači?

Tko je glasao

Ha, ipak je strelica

Ha, ipak je strelica pogodila metu, nisam ni sumnjao. :)

Tko je glasao

Ha, ipak je strelica

Ha, ipak je strelica pogodila metu, nisam ni sumnjao. :)
Ti izgleda ne razlikuješ strijelicu od bumeranga.

Tko je glasao

A što si se osjetio

A što si se osjetio prozvanim odgovoriti na onaj moj provokacijski upis, sigurno zato što te se ne tiče. :))

Tko je glasao

KATASTROFA, i to na

KATASTROFA,
i to na današnji dan. Sram te bilo, da te sram bilo. Nakazo od čovika, nek ti noćas u san dođu svi oni nevini i svi oni koji svoj život dadoše za Hrvatsku, za slobodu u kojoj je i tebi dato ovakve bljuvotine pisati.
N A K A Z O !

Znakovito je da je na današnji dan taj jugonostalgičar i provokator koji je na drogama napisao ovakav tekst... Ali za to se ne vrijedi živcirati nego samo pustiti jednu pjesmu da posluša...

Pa evo linka za njega i takve...:)

http://www.youtube.com/watch?v=oqIXvc2A6UI

Pozdrav FENIKSU SA OVOM PJESMOM neka plače i dalje :)...

Justice for all !

Tko je glasao

Bravo Busola, i 1991. smo im

Bravo Busola, i 1991. smo im pjesmom živce trgali, valja malo ponoviti gradivo.
.................................................................
A @fićo, vidi paravojske !!
http://www.youtube.com/watch?v=7cn_zLsg_OU

Kako ti ono nas zoveš ? jel ustaše, ustašoidi ?
Vidi vidi i četnici su nas tako zvali, a mi smo im ponosno odgovarali:
http://www.youtube.com/watch?v=2-AFl_MQerE

A i ovi ti nisu dragi, nekakve Hrvatine !
http://www.youtube.com/watch?v=7_Jytu92pIk&feature=related

Uživaj fićo, uživaj dok još možeš. :)

Tko je glasao

Bravo Busola, i 1991. smo im

Bravo Busola, i 1991. smo im pjesmom živce trgali, valja malo ponoviti gradivo.

MA nemoj mu davati te pjesme sa vojnicima on odmah zamišlja umjesto hrvatskih vojnika fine jugooficire kako stupaju :)... ili će još te snimke koristiti kao dokaz ono vidi povampirenih ustaša kako su sa stadiona krenuli u rušenje Jugoslavije...

Za kraj njemu jedna pjesma da zna gdje živi koju mi navijači Hrvatske toliko volimo pjevati na stadionima diljem Hrvatske , Europe a nadam se i u Južnoj Africi 2010 gdje ću sigurno ići ako se plasiramo...

http://www.youtube.com/watch?v=ofpHR9Wb4Bo

Justice for all !

Tko je glasao

KATASTROFA, i to na

KATASTROFA,
i to na današnji dan. Sram te bilo, da te sram bilo. Nakazo od čovika, nek ti noćas u san dođu svi oni nevini i svi oni koji svoj život dadoše za Hrvatsku, za slobodu u kojoj je i tebi dato ovakve bljuvotine pisati.
N A K A Z O !
Mrak nek me slobodno banira, bit ću ponosan.
Grd & lin

da bih rekla riječ, i moj potpis.

Tko je glasao

Joj šefe koliko ti neistina

Joj šefe koliko ti neistina napiše i ostane živ... :) Svaka druga rečenica obična laž...

Malo ću prokomentirati iako ovakve stvari ne vrijedi ni prokomentirati prije ih treba ignorirati...

Do pojave Miloševića i njegovog preuzimanja vlasti u Srbiji, nitko relevantan u Hrvatskoj nije niti pomišljao na izdvajanje iz SFRJ

Ogromna glupost a zašto su ljudi ubijani od strane UDBE u inozemstvu, (npr. Bruno Bušić) , zašto su protjerivani van Jugoslavije, zašto je ugušeno hrvatsko proljeće ...

Dakle, usprkos deklariranom pravu iz preambule Ustava, svaki čin osamostaljenja republike bio je nasilni i time protuustavni čin (narušavanje teritorijalnog integriteta SFRJ).

Čekaj ti tvrdiš da je postojalo u UStavu SFRJ da svaka republika imala pravo na osamostaljenje ali da taj članak Ustava nije legitiman... o čemu ti ovdje govoriš ... ovo je turbo smješno...

tu se stalo, odnosno taj zahtjev nije upućen na pravu adresu, a ta adresa je bilo Vijeće republika i pokrajina Skupštine Jugoslavije

NA adresu koga ... skupštine Jugoslavije koja nije postojala od famoznog izlaženja Slovenaca i Hrvata sa skupštine...

Svjedoci smo što se radilo i kako se ponašalo prema Srbima već na predizbornim skupovima HDZ-a.

Kakva glupost ... šefe ja sam ti iz Vinkovaca i bilo ti je Srba u Vinkovcima 1990 i 1991 koje nitko ama baš nitko nije dirao ... I onda došlo vrijeme 1991 i polako mic po mic i njih nema .... Mi ko djeca nismo ništa shvaćali...Prvo su ti krenuli kretenske barikade ... koje su izgleda ovi jugonostalgičari zaboravili a ja nisam jer sam ko dijete sa mora dolazio sa svećenikom (ministrant ... bili na Prviću:)) kući vlakom da bi jedva prošli kroz Knin ...

Nikada nisam vidio smješnijeg teksta ali nastavi ti pisati ... možda nekada i napišeš nekakvu istinu ... ali čini mi se da će to biti jednom u 100 godina :) Kako se ono kaže i ćorava koka zrno nekada pogodi... pa očekujem od tebe neki tekst sa više ISTINE... ovo mi više liči na propagandni materijal neke smješne organizacije... :)

Justice for all !

Tko je glasao

@Busola Ti to

@Busola
Ti to raščišćavaj sa svojim popom tamo u skristiji.
Ti čak i ne znaš pročitati napisano, a kamo li što drugo.

Tko je glasao

Ti to raščišćavaj sa

Ti to raščišćavaj sa svojim popom tamo u skristiji.
Ti čak i ne znaš pročitati napisano, a kamo li što drugo.

Zar se već uvrijedio ovaj Jugović... a Jugoviću nema ti druge nego na Antartik pa tamo pravi drugu Jugoslaviju ... ove 2 su donijele i previše zla za 100 godina ... i uvjerenja sam da većina iz svih naroda to dobro znaju i prepoznali su...

Justice for all !

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najčitaniji članci