Tagovi

O gospodarskoj krizi

Nekada davno, ne znam da li to vrijedi i sada, kod autobusog kolodvora na onom parkingu preko ceste bili su parkirani kamioni s drvima, gdje bi otišli kupiti drva, no na istome mjestu su se sakupljali najamni radnici. Ekipa koju bi došli pokupiti ujutro da ih platite da odrade neki posao tokom dana (prekopaju vrt, izbace sme?e, prenesu namještaj...). Nešto sli?no tome je u gornjem spotu kojeg sam vidio davno, davno ranije, no tek ovih dana dobija sasvim novi smisao. Anyway, gledam ju?er izvještaj iz Vlade i nije mi nešto jasno. Ako pogledate apsolutno svaku zemlju na ovoj planeti - one u trenucima ove krize nude razli?ita rješenja kako bi napali financijsku pošast. Mjere se naravno razlikuju, no rangiraju od smanjenja PDVa (ograni?ena mjera u britaniji, smanjeni PDV na rok od 13 mjeseci), preko direktnih subvencija privredi (200mlrd eur iz europske unije) - dok istovremeno naša vlada uporno ganja nulti deficit i smanjenje potrošnje. Da li jedino ja imam osje?aj da naša država radi suprotno od svih ostalih? Zašto? Meni je jasna pri?a o tome kako slijede?e godine moramo platiti 5mlrd eur dospjelih obveza (koje nitko baš ne?e biti pretjerano voljan reporogramirati), kako nam izvoznici pate jer im se otkazuju narudžbe, kako ?e vjerojatno i turisti?ka sezona stradati i kako je deficit platne bilance koji je koliko-toliko držan u balansu sada pod velikim pitanjem (nekako si razmišljam da je platna bilanca u stvari jedan ogromni ekvivalent nov?anog toka, i sve je ok dok cash dolazi, no što kada ga više ne bude?). No svejedno, što se može u?initi? Kaže Ivo kako nije potencijalno pitanje visine pla?a, nego je pitanje o?uvanja radnih mjesta. Nisam vidio naslovnicu ve?ernjeg (ova ovdje je o?ito photoshopirana):

No ispada kako u državnoj upravi nema viškova i državni službenici se ne moraju ni?ega bojati (osim naravno toga ho?e li dobiti svojih 6% ili ne?e). Ina?e, ako govorimo o tih 6%, oni su bili definirani kolektivnim ugovorom, pa je bilo ugovoreno da ako inflacija naraste preko 6% ili ako rast BDPa bude ve?i od 6% (ili tako nekako) onda se okida to pove?anje. Sada se desilo da nam je BDP pao na impresivnih, ali za HDZ tako tipi?nih 2%, inflacija je narasla (ali je i pala jer se indexi ravnaju na posljednjih 12 mjeseci a kriza je krenula negdje u 10-11 mjesecu prošle godine) i naravno, sada je kriza pa ne može. 300.000 državnih službenika predstavlja oko 20% ukupne radne snage u Hrvatskoj, dakle 1 od 5 zaposlenih živi na državnom prora?unu. Ako ekonomija doista izgubi 150.000 radnih mjesta (možda ne svih 150.000 ali...) kako država ima namjeru namaknuti pla?e za onih 300.000? Ono što ?e se možda dogoditi je svojevrsno ?istilište, može biti da nam doista slijede vrlo ružni mjeseci s desecima tisu?a otpuštenih, kao možda i tisu?ama tvrtki i obrta koji ?e se ugasiti jer jednostavno nisu dovoljno veliki i jaki da prežive (ili, kao što je to bio dobar obi?aj u devedesetima, zato jer su ne nužno dobrovoljno, financirali velike sustave poput države ili nekih velikih poduze?a). Ho?e li država reagirati i ekspeditivno bacati nelikvidne u ste?ajeve, ili ?e i dalje imati glavu u kanti pijeska i slati Jadranku Kosor svakih pola sata da upali novu svije?u u Kamenitim vratima? Gledam i ovu burzu, nisam neki stru?njak i ono malo što imam je ionako dugoro?ne prirode pa se ne živciram previše (ili, živciram se zato jer nemam više cash-a da pokupujem što se kupiti može), no pitam se nešto drugo. Zombix je svojevremeno pisao o tome, što ako naši mirovinski fondovi, koji priznali to ili ne i dalje imaju koliko toliko svježu infuziju novca svaki mjesec i koji sjede na ogromnim rezervama, što ako oni svojim igrama i igricama namjerno guraju burzu u velike minuse? Malo pani?no prodaju t-coma ispod cijene, par školskih kolega iz drugih fondova u?ine isto i odjednom se krdo pomakne prema niže, a ekipa natrag pokupuje ono što je malo prije prodala ali sa 3-5-7% margine? Fondovi funkcioniraju na duge staze i njima takve igre nisu strane. Ono što ide u prilog toj teoriji je i veliki bum gra?anskog dioni?arstva, dakle INAu, T-Com, Magmu, Atlantic i tko zna što još je otkupilo brdo malih dioni?ara koji su nerijetko dizali i kredite da bi kupili dionice (zašto ne, Ivo dijeli besplate pare po cesti), fondovi su ionako tu manje-više loše prošli i nisu se okoristili, ali upravo to ih ?ini manje osjetljivima na fluktuacije cijene dionica. Dakle njima je interes rušiti cijenu i kupovati jeftino jer oni sami nisu imali prilike kupiti dionice za 300+ kuna ili 1800+ kuna? Oni tako?er gledaju dugoro?ni interes, nemaju u ovome ?asu stvarni pritisak na isplate umirovljenicima i mgu si dozvoliti da hiberniraju ovih godinu-dvije koliko ?e kriza trajati. Pitanje je dakle, koliko bi kriza na burzi bila manja, da je privatizacija ovih tvrtki bila druga?ije izvedena, tj. da je struktura ulaga?a bila druga?ija? HNB je prije nekoliko dana otpustio pri?uve banaka u vrijednosti od 8mlrd kuna. To je ok i naznaka je dizanja likvidnosti banaka koje su o?ito u krizi (da li netko promatra što se doga?a s bankama mamama vih naših doma?ih? tu su neke milijarde eura infuzije stigle proteklih tjedana), nekako si mislim da ako vidimo pad vrijednosti kune u slijede?em razdoblju, da bi to moglo zna?iti da ekipa izvla?i cash novce van. ako se sjetite prije nekoliko tjedana kada je HNB otpustio prvih 3.5mlrd kuna (upsss, dakle to je dakle ve? drugo otpuštanje pri?uve u malo vremena) EUR je bio narasao na preko 7.25 u jednome ?asu (sada se opet spustio). Neki mi kažu da je to radi MOLa i transakcije s INAom, no ja nekako nisam uvjeren. Imam feeling da se nešto veliko doga?a, mimo ovoga o ?emu ?itamo u novinama, ali ne mogu to?no shvatiti što.
Misao dana: There cannot be a crisis today; my schedule is already full.

Komentari

Dok se kotura nekoliko

Dok se kotura nekoliko spinova za sitnozubane, potiho se blizi kraj godine.A u Novoj se sprema veliko finale ili legalizacija pljacke svih pljacki:Uvodjenje imovinskih kartica.
Kako sam danas cuo na kavi cini se da vecina ljudi misli da je vec najvecim ribama dosadilo skrivati i izmisljati svoje bogate bake u Americi, ingeniozne patente koje su unovcili, stada ovaca koja su prodali a svaka je ovca bila teska od 600-850 kg itd. pa ce se sad sve sto imaju legalizirati.
Jednostavnim upisom u tzv. imovinske kartice.
Da bi se stvar odvila kako treba postignut je koncenzus obje frakcije vladajuce partije.I HDZ-a i SDP-a.Kad je tome vec tako kupuju se ubrzano stanovi, vrse transakcije, adaptacije, obnavlja vozni park i sve nuzne nuznosti u svezi transparentnosti kod upis "moze otpoceti!"
Jer u 2009 godni tko se nije skrio, magarac je bio ili: tko je jamio, jamio je!
Zaista pozdravljam ovu ideju jer tko se nije snasao u ovih 18 godina, zaista nije ni zasluzio.Treba svakako reci da HDZ nije sam zasluzan za ovo veliko finale.I SDP je svojim zmirenjem na obecanu reviziju pretvorbe na osnovu nalaza Drzavne revizije majstorski razminirao bombasticne dokaze i odbacio ih na smetljiste.
Cini se da su jednu kopiju sacuvali za Mesica jer taj jos uvijek uspjesno prodaje glasacima istu pricu.Uz onu dosadnu o vracanju ukradenih para u Hrvatsku.Niti je sto vratio, niti je sto pokrenuo.Tako da je uhodani trio podjednako zasluzan za ovaj spin stoljeca.Veliko finale legalizacije moze otpoceti.
Sretna im njihova 2009. godina!

P.S. Iskoristiti cu samo ovaj pasus za jedan najnoviji komicni spin.Na naslovnicama "24 sata" i jos nekih novina se nalazi pamfletic u kojem se apelira da se "kupuje hrvatsko!" Patetiticno i prozirno...
Pretpostavljam da su ga financirali upravo oni koji su se nagrabili para uz njima prilagodjen nerealan tecaj kune i pretjeranim uvozom ponajvise zatjerali u grob domacu proizvodnju.Sad vas roneci krokodilske suze dragi moji sitnozubani oni pozivaju da toj istoj proizvodnji prilozite koji novcic za vijenac.Na blagajnama njihovih trgovina.

Tko je glasao

Imate feeling da se događa

Imate feeling da se događa nešto veliko?? Umjesto svakog daljnjeg gubljenja vremena preporučio bih svima kupiti Nacional od prošlog tjedna i u njemu pročitati kolumnu Ljube Jurčića. Ne znam vrijedi li ta kolumna 12 Kuna (jer je sve ostalo u toj istiskovini smeće) ali kao uvod u 'ekonomiju' koja nas čeka u bliskoj budućnosti, nema boljeg... Je li Jurčić najpametniji među hrvatskim ekonomistima, najhrabriji ili pak najgluplji pokazat će vrijeme ali sve što čeka nas i svjetsku ekonomiju u narednim godinama nazire se u tome tekstu. Zasad, osim Slavka Kulića s Ekonomskog Instituta ne vidim nikoga tko na ovaj način razumije ekonomska kretanja. Svi su samo papagaji i poltroni s otprilike jednakom (papagajskom) količinom mozga u lubanji (lubanjama).
Mislim da je komentar autora glede tzv manipulacija dionicama na burzi u Hrvatskoj netočan. Svi oni pojedinci koji se susreću na burzi (jedni prodajuči a drugi kupujući nešto) spadaju u dvije grupe. Veća grupa su špekulanti (cca 90%) a ostatak su investitori. Investitori igraju na duge staze a špekulanti pokušavaju 'zaraditi' u kratkome vremenu. Kako je jasno da je balon pukao, da burza neće i ne može rasti i da je rast općenito 'pušiona' (ovo zahtijeva cijelu knjigu!), sada nitko nema muda priznati sebi vlastitu glupost. A i prekasno je, s takvim burzovnim indeksom. Rezultat su teorije kojih je na www.business.hr beskrajno mnogo o tome zašto burza danas pada, popodne raste i tko ju je srušio. Srušila ju je gramzljivost i pohlepa ali ponajviše glupost svih onih koji koji gledaju indekse a ne zaviruju iza 'ekrana'. Ovo što se sada događa bilo je očito još 4-6 godina unazad. Pojedinci su takav razvoj situacije u svjetskoj ekonomiji vidjeli i prije 25 godina! Ima pojedinaca koji i danas dobro vide što će se dogoditi za jednu, pet ili deset godina. Nije to nikakav clairvoyantizam već samo pola kile razuma koji je dostupan svakome tko zna...
U hrvatskoj politici nema apsolutno nikog tko bi npr razumio Jurčićeve riječi. Ako se u tome varam, ako takav postoji, on sasvim sigurno nije u stanju odlučiti se pomaknuti prstom. Ići protiv struje teško je a još je teže priznati raji da je sve što si im prodavao obična magla i da si još i sam vjerovao u to. To mogu samo 'friški' a nikako Sanader i njemu slični.

Tko je glasao

U hrvatskoj politici nema

U hrvatskoj politici nema apsolutno nikog tko bi npr razumio Jurčićeve riječi. Ako se u tome varam, ako takav postoji, on sasvim sigurno nije u stanju odlučiti se pomaknuti prstom. Ići protiv struje teško je a još je teže priznati raji da je sve što si im prodavao obična magla i da si još i sam vjerovao u to. To mogu samo 'friški' a nikako Sanader i njemu slični

U cca 90 % je moguće i vjerojatno da "u hrvatskoj politici nema apsolutno nikog tko bi npr razumio Jurčićeve riječi", da ne može parirati Jurčiću i Kuliću, ako pod hrvatskom politikom uzmemo Sanadera zajedno sa Šukerom, Zorana Milanovića i Bandića zajedno sa Linićem, Čačića zajedno sa Vesnom Pusić, Čehoka zajedno sa Đurđicom Adlešič i mlađim Pankretićem (za Friščića je već upitno), Vesnu Škare Ožbolt zajedno sa Ivom Miom Erak ...

Međutim, u studenom 2008.g. Jurčić i Kulić pričaju ono što sam samo ja imao priliku niz desetljeća i godina prije razgovarati sa mnogima, pa i brojnima koji su sada u nekim funkcijama u vlasti, čuti njihove međusobne razgovore, a čija su znanja čak i Ljubo Jurčić i Kulić prepisivali i/ili preprodavali, npr. Gradu Zagrebu za razne studije i elaborate, koje svi stalno konzultiraju i koriste oko stvarnog poznavanja hrvatske zbilje, ali nikada sa ozbiljnijim namjerama, nego prvenstveno za takva "poduzetništva". A gdje je tek zbilja i poznavanje zbilje, u čemu ni ti bolji poznavatelji nisu nešto bolji od prosječne velike količine sudionika - u "bazi" je puno viša znalaca, sa puno oljim rerefernacama i od tih boljih znalaca po "nadgradnji".

Da ne ulazimo u daljnje poznate prikaze, mnogima je non stop sve jasno a mnogima nikada ništa neće biti jasno već iz činjenice da desetljećima nemaju nikakve veze s "bazom", pa ni recentnim znanjima, jer sve crpe iz partijsko-režimskih krugova i njihovih medijsko-birtijaških izvora (EPH, Nacional, HRT, vrhunac im je radio 101).

Pojednostavnjeno, 4 desetljeća imamo dominatni sustav samo upravljanja i kokošarenja na zajednički račun i ono drugo. Ovo što ti iznosiš, većina toga u medijima i političkim zbivanjima, sve to je samo dio iz onog najneupućenijeg djela sustava, iz vrhova "nadgradnje", čiji i najbolji predstavnici su već u drugoj polovici sedamdesetih ekskomunicirani iz raznovrsnih recentnijih društava (npr. jedan Zuppa više nije mogao u nova strujanja a Zvečka/Polet i Riva su bili fizički udaljavani iz najliberalnijih centara okupljanja i rasprava, npr. pivnice u Frankopanskoj). Trebalo je veće tada misliti i odlučivati se, za režim ili mimo i protiv režima, više nije bilo moguće i jedno i drugo a do danas nije bilo prilike za ništa drugo.

"Nadgradnja" je već od tada izgubila bilo kakvu vezu sa "bazom", koja od tada do danas nije mogla čekati da li "nadgradnju" išta zanima.

I književnom smislu je dirljivo pratiti pokušaje Ljube Jurčića i Kulića, čak i Ante Čičin Šaina, sada čak i socijalno osvještenog Čačića, kako kao Ivan Bezuhov u romanu "Majstor i Margarita" pokušavaju u zimu 2008.g. uhvatiti kontakt s time šta se dugo stvarno zbiva. Ali, budimo realni, to već puno bolje zna facebook generacija, a od starijih mnogi i po zadnjim zabitima, jer non stop se napajaju i elaboriraju iz zbilje i medija kao Voice Of America (VOA), Deutsche Welle ... A o mnogim profesionalcima da ne pričamo.

P.S. Hrvatska ima jedinstveni svjetski institut/laboratorij, Grad Zagreb. Sve "napredne snage" sudjeluju o ordiniraju kod Bandića, Ljuštine i ekipe, a ujedno sve zbilja od 4 desetljeća je tu. Ta dimenzija je nekako izvan pažnje, činjenica da je tu uključeno svo to znanje i potencijali znanja iz te "nadgradnje".

Svi mi drugi, "baza", smo iz toga isključeni, rješavamo sve druge "manje važne" procese, npr. sada stvarno apsolviranje beskrajnih zamornih EU propisa i implementaciju toga, pod velikim pritiskom jer je "nadgradnja" naglo odlučila da to ssve kod nas važi, čak i većina onoga što vodeće zemlje EU obvezno primjenjuju tek 2011.g., nakon cca 20 godina intenzivnog i ustavnog uvođenja.

Tako se već odavno razdvojeni smjerovi sada definitivno razdvajaju, po odlukama "nadgradnje", svi stalno 100 % za, na "puke izvršitelje" i "nadgradnju", dvije kaste razdvojene više nego dva kontinenta, šta kontinenta, kao dva svemira bez međusobnih odašiljača i veza.

Tko je glasao

Mislim da imaš pravo, neki

Mislim da imaš pravo, neki ljudi su isplivali kao superheroji ili supermudraci, vjerojatno dobrim dijelom i radi vlastitih zasluga (jer su ipak postizali znanstvene karijere nasuprot bujicama primitivizma), ali ih možda još više čuči u zavjetrini radi nedemokratskog ozračja koje već predugo vlada na ovim prostorima. Tako mnogi koji se bavem naukom, i imaju zrelih znanja i spoznaja se ne pojavljuju radi osobne preosjetljivosti na javne difamacije na koje su primitivci i neznalice spremni podržani (politički sustav i poslučnim mediji).

Mi smo zaista svjedoci u opću nedostatak sloboda u društvu koje nas okružuje, dok u sjeni možda čuće genijalci koji bi mnogo toga mogli učiniti - ali se ne usuđuju. Nije tu samo pitanje pomanjkanja hrabrosti (mada primitivna vlast često straši) nego još više radi prevelike doze samozatajnosti (jer unatoč svim devijacijama mi smo duboko zagazili us vijet sloboda).

Samozatajnost koja će olako ustuknuti pred primitivizmom nije prisutna samo na znanstvenom planu nego i u politici. I sam se Tuđman više puta javno pitao da mu pokažu tko će ga zamijeniti, kad ono se pojavio autsajder Mesić (kojeg je istjerao šibom iz njegovog raja ko zadnjeg mulca). Danas se mnogi pitaju gdje su oni koji bi mogli zamijeniti Mesića, a ja kažem stvorimo ozračje slobode i znanja u odnosima i bit će ih i previše.

Tko je glasao

Ima i dovoljan je samo jedan

Ima i dovoljan je samo jedan razlog zašto sposobniji ljudi nisu više u javnosti, politici, akademskim bavljenjima i tzv. civilnom društvu.

Od 1971.g. do danas je situacija ili ili, ili si u shemi (1) partija ili neko slično čudo - puno vremena za politikanstvo te forsanja i napredovanja bez pokrića ili (2) se stvarno baviš profesijama, znanjem, kreiranjem i realizacijom projekata i poslova, rješavanjem, pa nemaš vremena ni drugih mogućnosti ni za šta.

Tako su se uhodala dva paralelna svijeta, koji se međusobno ne pozanju niti razumiju.

Hrvatska ima veliku sreću da su zavidni potencijali, najčešće najbolji, izdržali ne prikloniti se neodoljivom zovu opcije (1) (npr. u Srbiji to nije slučaj, u to su se odavno uključili svi) te su kroz opciju (2) održali drugi kontinuitet.

U svim područjima se jako dobro znaju pripadnici opcije 1 i 2. Npr. zna se da su navodna velika imena u zdravstvu poltikanti i propuh bez pokrića, oni koji stižu na sve strane, te koja su stvarna imena (nitko tko zna ne usmjerava rizične trudnoće ex zvijezdama nego Kuvačiću i ljudimaa oko njega; nitko za zahtkeve operacije i liječenja ne gura ka tim poznatima nego onima koji su stvarna imena ..., tako je i na županiskim bolnicama). Nitko u graditeljstvu ne naručuje IGH i Coning grupu radi nekog znanja nego isključivo druge, dok su oni opcija za ove operacije "nadgradnje". Zvučni ekonomisti se u praksi naručuju za zamazati oči (elaborati i studije vlasti, država i Grad Zagreb), za velike kredite za poslove koji nemaaju nikakvog ekonomskog smisla itd. a za sve ozbiljnije i složenije oko financija i znanja se ide nekim drugima, najčešće žica besplatno, kao u svim područjima.

Razdvajanja nisu jednako duga niti jednaka po područjima. U apstraktnim područjima su najmanja, npr. matematika uopće nema, discipline sa Filozofskog fakulteta malo, dok su one od konkretnijeg interesa "nadgradnje" davnije i više. Npr. u naoko tehničkim područjima arhitekture graditeljstva je odvajanje najranije i brutalno, na dio koji je pred II svj. rat i dalje bio i obrazovan i radio kaao evropska prva liga, te na donji partijski primitivizam, a koji je nagomilao više titula doktora i akademika, koji svi zajedno nemaju rada, znanja i referenci koiko javnosti nepoznati pojedinci, ali zato desetljećima kontroliraju 95 % toga, cca 40 % ukupnog društvenog kapitalaa i procesa itd.

Ekonomisti, pravnici i politolozi su po logici toga neizbježno, uz graditeljstvo, najprostituiranija stručna područja, i među sadašnjim javnim zvijezdama je teško naći nekoga tko i nehotice nema opterećenja veoma brojnih i gadnih nezgoda te koji imaju minimalno dovoljno znanaj šta se zbilja radi i kako, ne mogu to izbjeći kada su non stop i previše u toj politikantskoj industriji, gdje se obmane i samoobmane odvijaju 24 sata na dan.

Tko je glasao

Kolko sam ja skužio,

Kolko sam ja skužio, Hrvatska ne može kurblat privredu jer ne može dobit kredit / plasirati obveznice. Amerika i Engleska su povećale proračunski deficit za popriličnu lovu (više postotaka) da bi smanjile poreze/ injicirale novac u privredu, ali Hrvatska se ne može zadužiti ni centa više...

http://pollitika.com/osnove-monetarnog-sustava-gospodarska-kriza-u-hrvat...

Tko je glasao

Mi ne mozemo zakrublat ni u

Mi ne mozemo zakrublat ni u kom slucaju jer bi se to kosilo sa nacionalnim osjecajem stanja u kojem se nalazimo.
Moz' ti kurblat koliko god hoces, al' se ne hvata.
Ovdje se ljudi prirodeno boje i imaju imunolski sustav protiv svake uspjesnosti ili stanja reda.
Bez obzira sto su osjecaji za uspjesnost i stanje reda vrhunski izostreni (stalno se tako iscrpno prigovara o neuspjesnoti i i neredu) uspjesnost i red ne trpe se niti milisekunde.

Tko je glasao

Moz' ti kurblat koliko god

Moz' ti kurblat koliko god hoces, al' se ne hvata.
Ovdje se ljudi prirodeno boje i imaju imunolski sustav protiv svake uspjesnosti ili stanja reda.
Bez obzira sto su osjecaji za uspjesnost i stanje reda vrhunski izostreni (stalno se tako iscrpno prigovara o neuspjesnoti i i neredu) uspjesnost i red ne trpe se niti milisekunde.

Tri desetljeća najviše kao voditelj ili jedan od ključnih sudionika realiziram složene poslove, koji po pojedinom uključuju više procesa i reda nego što većina vidi u živootu. To je non stop uspjevalo cjelovito, na razini njemačkog reda, naravno uz puno više okapanja, a pretežno u za naše prilike ispodprosječnim financijskim i političkimmogućnotima i pogodnostima. radi se o veikoj količini raznovrsnih projekata i poslova, sa puno prakse i procesa.

Dakle, prima se, i to uspješnije nego po razvijenom svijetu, jer se radi o puno lošijim okolnostima od njihovih i oni to ne bi uspjeli realizirati.

A šezdesetih se je u Zagrebu sve radilo prosječno bolje nego u Evropi.

Pa se ne radi o tome da se ne prima nego o jednostavnom, staljinizam koji je pomeo procese i ljude šezdesetih još uvijek drži moć nad svime i sustav koji je tada kreirao.U međuvremenu je evolurirao u raznovrsnija modna preseravanja, pa logično pravi još veće blokade, dugove i štetu.

Oko navedenog nema nikakve dvojbe, o tome postoje neuništivi očigledni jasni dokazi.

U slučaju da uspije napraviti obrat oko tog osnovnog režima, Hrvatska i u ovome desetljećima izraubanom i prezaduženom stanju, a zadnjih 7-8 također i naročito, ima potencijala i mogućnosti za brze i učinkovite uspjehe po raznim područjima. Obzirom da su mi nesporne jako dobre reference oko financijsko-ekonomskih djelova rezultata u području koje naviše troši, u graditeljstvu, ja ležerno savjetnički znam kako u godini dana za dvostruko manje novaca nego što troše država (gradovi, državne tvrtke ..) napraviti bolje i ujedno jako podstaći sve ostale procese po raznim područjima. To nije nikakva mistika i nije ni malo upitno, jer inače to non stop radim bolje za cca 3 x manje novaca. Radi se samo o tome da li se radi partijski ili profesionalno s boljim znanjem i iskustvom, ovi ili oni (IGH & Čačić & Bandić ili mi drugi), a i inače se to jako dobro zna u stvarnosti.

I do sada se je to više puta dramatično otvaralo, pa ipak je partija imala sreću našla načina za kontinuitet. Međutim, to iskustvo i inercija da partija i s njome povezane snage ipak uspjevaju nastaviti poslovati za cca 3 x više troška od tržišnih cijena i mogućeg te dodatno raditi masovne greške i gluposti (pa je ceh cca 7x veći nego što treba biti), nije jamac da će izdržati sadašnje izazove i dramatiku.

Najvjerojatnije se neće brzo prijeći ni na normalno poslovanje po pravilima konkurencije, nego će u prvoj fazi doći do zamorne daveži kao osamdesetih, ali se vrlo brzo neće moći izbjeći krah svog toga partijskog poslovanja, duboki i složeni krah, jer npr. više se neće moći nikako izbjeći posljedice velikih propalih projekata kao sanacija Jakuševca kada brzo dođe do havarije, stadiona, pročistača, raznog po auto-cestama, dugovi Zagreba i države oko toga ...iznimnih problema oko klasičnih zgrada ... što će se sve otvarati po domino efektu, ne samo problemi nestašice novca nego još više velike nezgode od potrošenih ogromnih milijardi i elementarnog neznanja oko sada već neizbježnih složenih rješavanja infrastrukture i ukupnog stanja.

Dakle, problem se ne odnosi ne sve nego precizno problem su one snage koje su desetljećima proizvodile probleme i izgubile bilo kakav kontakt sa nečim normalnim te navikle poslovati trošeći 7 x više zajedničkog novca i dobara. To nije uski krug, prožeo je i šire, ali za promjene je ključan samo jedan manji dio, po našim i iskustvima Istoka - da li će uska struktura ići spašavati sebe i oko sebe ili će čekati pad zida. Kada je zbog također nezgodnih okolnosti dvor u Beogradu išao spašavati sebe tridesetih u Zagrebu nije trebalo ništa više i odmah su krenule sustavne promjene, a kada je dvor u Boegradu poslao Holjevca pri kraju pedesetih da nešto napravi to se opet ponovilo još efikasnije.

Tako će biti i sada. Taj tren kada na državnoj razini i u Zagrebu više ne bude mogla držati vodu nužnost nužnosti koja nije nužna, odmah će krenuti sustavne promjene i odmah će svima biti jako jasne i primati se. Okorjele partijske poslovne strukture su tako savršeno istrenirane na prilagođavanje promjenama da im je dovoljno samo označiti smjer.

Tko je glasao

Mrak, članak ti je

Mrak,

članak ti je odličan. Inače, ima tomu podosta vremena, bila je čini mi se u Detroitu teška kriza čeličana. Naš novinar koji je radio reportažu o tomu nakon nekoliko godina, napisao je da ga je s aerodroma u grad prebacio jedan taksista. Tijekom razgovora u kolima o krizi čeličana, taksista mu je odgovorio da zna o čemu je riječ, jer je bio jedan od izvršnih direktora čeličane!

Činjenica je da je nastala financijska kriza. No, ona je za sada zadržana u jednom sektoru. Prema tome, to ne znači da su svi sektori kapitala "u krizi". Postoje, i to doslovno, bilijuni eura koji su aktivni (petrodolari itd.). Oni čekaju aktivaciju, ili su već aktivirani. Ono što je problem, a jeste, da oni koji imaju financijska sredstva mogu, i to će se dogoditi, legalnim putem doći u vlasništvo doslovno svega. Naime, kada nemaš kruha, tada i "kilogram zlata" daješ za njegovu "koricu". S obzirom na to da je Hrvatska u gospodarskom položaju neokolonije, u što je došla isti trenutak kada je prodala vlastite poslovne banke, doslovno je kao "perom papira", moguće INA, HEP, Hrvatske šume, Vodoprivredu itd. - "preuzeti", i to za "sitnu lovu".
Naravno da će Sanader dobiti prolongaciju tih nekoliko milijardi dolara. Pitanje je samo pod koju cijenu. Sanader će platiti bilo koju, jer mu se objektivno fućka, ne plaća iz svoje lisnice. Pa čak da ponudi ostavku, i ode - njemu je svejedno! U tomu je problem !!!
Političari nose i odlaze, a smeće za njima ostaje.
Inače, Hrvatska država ne radi suprotno od drugih. Hrvatsko bankarstvo je u stranim rukama, i ono može raditi što god hoće. A pogotovo u situaciji kada se Sanaderu za sve živo fućka! A rekao bih čak i da se boji bilo čega čime bi mogao dovesti u pitanje interese stranaca.
Inače, ek. politika, a što znaš, proistječe iz političkog koncepta. Ovog trenutka ja takvo predočujem. Inače svi ovi u tom Savjetu samo su Sanaderu pokriće. Dobro, neki su i morali prihvatiti, jer predstavljaju "tvrtke" a ne sebe, i za to primaju naknadu. Ali poneki i nisu trebali prihvatiti rad u Savjetu (dvorska, a kazao bih i farizejska posla, pa i kalkulantska).

Tko je glasao

Ma mi zasluzujemo sve sto

Ma mi zasluzujemo sve sto nas ocekuje i gore od toga.Kaze predebeli Sanader kako mi nismo balkanci.
Ne da smo balkanci nego smo mjerna jedinica balkanizma. Uzas pred nasim vratima i svi nadlezni i navodno humani mudro ckome.Stranke, popovi grade shopping centar u Tkalcicevoj, socijalne sluzbe, kojekakva zakuracministarstva. Da netko ostavi zivotinje na liberalnom zapadu da crknu ovako, vec bi ih udruge za zastitu zivotinja oglobile i strpale u zatvor.Presramotno i prestrasno!

Tko je glasao

No ispada kako u državnoj

No ispada kako u državnoj upravi nema viškova i državni službenici se ne moraju ničega bojati
Bio neki dan tajnik Središnjeg državnog ureda za upravu (kako to gordo zvuči) na 101-ici gdje je izjavio da već sada ima premalo kvalitetnih ljudi na državnim jaslama. Što je vjerojatno i točno. Ali je isto tako točno da će zapošljavanjem kvalitetnih ljudi (hmmmm - baš me zanima kako će izgledati pravilnik koji će propisivati što je to kvalitetan čovjek) ostati na svojim pozicijama i oni "manje kvalitetni"... daklem, 300.000 ljudi koji ne stvaraju novu vrijednost tek je početak...

Imam feeling da se nešto veliko događa, mimo ovoga o čemu čitamo u novinama, ali ne mogu točno shvatiti što.
Obzirom da meni još uvijek nije jasno što je točno uzrokovalu tu famoznu krizu, bilo u inozemstvu, bilo kod nas (ostaju mi samo špekulacije), vrlo mi je lako temeljem toga zaključiti što se točno kod nas događa; da si PHP(tm) ne bi li i tebi bilo lakše smanjiti svojim radnicima plaću, umjesto traženja boljih rješenja? Ne bi li se drIvo u tvojim činio poput vrhunskog propovjednika vulgarnog kapitalizma?

*PHP = Pravi Hrvatski Poduzetnik

Tko je glasao

Ja sam imao jednu teoriju

Ja sam imao jednu teoriju što je izazvalo ovu krizu, a sve mi se čini točnija kako vrijeme prolazi. To je kockarska strast tuđim novcem. Umjesto stvaranja novih vrijednosti (što je mučan posao jer je to proizvodnja) naveliko se počelo kockati na financijskom tržištu, dobici su se trošili a gubici prikrivali dok rupa nije postala prevelika pa su se temelji urušili.

To je svugdje u svijetu (sjeti se propasti one velike engleske banke u Singapuru ili tako nekako, slučaj Enrona u Americi, slučaj Airtoursa u Britaniji isl. To je stalno bilo prisutno i samo se sve više pojačavalo. I kod nas s Riječkom bankom. Ta strast lake love (koju je promovirao osobno Sanader s onmim igrama oko Plive i THT IPO) je mnoge zahvatila pa su na burzu ubacivali ne samo višak novca neho i onaj iz poslovanja zaustavljajući tako opću likvidnost. Znam ovdje jednu dobro stojeću tvrtku koja je ove godine završila u gubitku i to upravo onoliko koliko je izgubila na burzi - a takvih je bilo dosta u Hrvatskoj. Mi još ne znamo posljedice opće strasti za kockanjem jer trenutno svi to prikrivaju kao osobnu sramotu.

Jednom davno sam surađivao s jednom dobrom agencijom u Austriji kojoj je vlasnik bio jedan lokalni magnat (s mnogo raznik djelatnosti). Dok sam vodio poslovne razgovore s njegovim direktorom, došao je vlasnik i nakon kraćeg natezanja je pokupio jedan kovčežić i nestao, a direktor se vratio i na stol stavio potvrdu na 14 milijuna šilinga. Kuriozno sam to pogledao, a ovaj mi u povjerenju reče - eto ode se kockati i uze mi svu raspoloživu gotovinu. Malo poslije smo prekinuli suradnju jer plaćanje nije bilo promptno, a za par godina je oglašen bankrot u kojem su hrvatski partneri popili priličan gubitak. Nasreću ja u tome nisam ulestvovao

Kockanje Azazriel, i to na račun poreznih obveznika najviše nas je dovelo u ovu krizu. A kockanje nema nikakve veze s poslovnim moralom, a poslovni nemoral se naslanja na osobnu moralnu labilnost i pomanjkanje odgovornosti- i eto nas tamo gdje jesmo danas.

Tko je glasao

da već sada ima premalo

da već sada ima premalo kvalitetnih ljudi na državnim jaslama. Što je vjerojatno i točno.

ja sam uvjeren da je to tocno. drzavnu administraciju bi trebalo ozbiljno provjetriti i reducirati, a one koji ostanu i obavljaju posao kako spada, osjetno vise platiti. bez dobrih placa i dalje cemo imati negativnu selekciju umjesto pozitivne, i u drzavnoj administraciji ce se samo i dalje taloziti oni najnesposobniji sa dobrim vezama.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Svi se slažemo da je

Svi se slažemo da je državnu administraciju potrebno provjetriti, no kako to napraviti kad se kod nas zapošljava po rođačkoj, političkoj i prijateljskoj liniji. Dok je HDZ na vlasti, nema šanse da se to provjetri, čak štoviše bojim se da će biti još samo novih zapošljavanja. Istodobno nam nedostaje jako puno liječnika, medicinskih sestara, učitelja, profesora, itd. Oni također dobivaju plaću iz proračuna, ali se za njihovo zapošljavanje i usavršavanje nikad nema dovoljno novca.

Tko je glasao

Dok je HDZ na vlasti, nema

Dok je HDZ na vlasti, nema šanse da se to provjetri

draga daisy ma uopće nije bitno što je HDZ sada na vlasti jer i da je bilo koja stranka na vlasti bilo bi isto tako a možda i gore,Samo da te podsjetim kako je bilo kada je došla koalicijska vlada i kako i na koji način su se riješavali ljudi iz uprave,MUP-a vojske i drugih struktura bez imalo socijalne osjetlivosti a kamoli da je u pitanju bila stručnost tih ljudi, već se radilo o klasičnim čistkama i zapošljavanju svoje baze poslušnika koji su i sada u državnim tijelima primirili se i mudro šute i čekaju svoje da se vrate na vlast.

Tko je glasao

Samo da te podsjetim kako je

Samo da te podsjetim kako je bilo kada je došla koalicijska vlada i kako i na koji način su se riješavali ljudi iz uprave,MUP-a vojske i drugih struktura bez imalo socijalne osjetlivosti a kamoli da je u pitanju bila stručnost tih ljudi, već se radilo o klasičnim čistkama i zapošljavanju svoje baze poslušnika koji su i sada u državnim tijelima primirili se i mudro šute i čekaju svoje da se vrate na vlast.

Ovo ne odgovara činjenici da se viškovima ljudi najopterećeniji sektor obrane smanjio bezbolno i na opće zadovoljstvo, uz pristojne otpremnine i prilagođenim kriterijima za dobit pristojnu mirovinu (ne preveliku ali...ipak), koeficijenti i razno. Cijeli sustav je osmišljen još za vrijeme "kokoši" Antunovićke, sustav šljaka i danas, toliko različito od stvarnih čistki i gomilanja "svojih" koje smo gledali u neka druga vremena. Čak je zamjerka da se pustilo previše i da su otišli i oni za koje se vidi da danas kronično fale, pa je svojedobno Rončević morao povući ručnu i usporiti stvar. Socijalno pristojno osjetljivo. Donekle brine zašto je dosta školovanih i tip-top tražilo i pušteni su da odu. Da nije Mesića i Lucića i odgovarajućih zakonskih pooštrenja uvjeta za prijem, već bi se to ponovno nakrcalo svačim.

Iz MUP-a samo neškolovano i isključivo političko što se vidi jer te ni Sanader nije vratio, bez obzira koliko on i Kosorica vrištali tada i obećavali da hoće i unatoč poznatom kampiranju i procesijama. Najbolji profesionalci, školovani i sa iskustvom otišli prije 2000-te pod najpovoljnijim uvjetima i vidi se koliko sada fale, zadnja godina rješenja na više položaje i odgovarajući prosjek mirovine.

Iz ostatka uprave malo i nedovoljno što uz nagomilavanje posljednjih 5 godina rezultira katastrofom koju upravo gledamo.

Ne znači da izuzetaka nije bilo i nema ali kadrovska politika u tim sektorima za vrijeme jednih i drugih se jako razlikovala. To valja konstatirati.

B-52

Tko je glasao

Živi mrtvaci... Jučer sam

Živi mrtvaci... Jučer sam slušao kako se neki nesretnik žali kolegama da je morao prodati Ferrari, a tek ga je kupio. 'Jadan' čovjek, tako mi je žao zbog njega, težak je život bez bonusa, u stalnom strahu od otkaza...

http://www.poslovni.hr/98279.aspx

Neki menadžeri pokušavaju progurati priču da će se zemlje u razvoju umoriti od globalne utrke u inovativnosti i da će se vratiti na nivo jeftine radne snage. No, za te bi direktore bilo puno pametnije da prihvate sadašnje stanje, jer od pameti azijskih znanstvenika najviše bi koristi mogle imati upravo - kompanije sa Zapada.

http://www.poslovni.hr/101570.aspx

Tko je glasao

Od 2000-pa do ove godine u

Od 2000-pa do ove godine u brodogradnju je ulupano 17 milijardi kuna keša, 44 milijarde jamstava koje sada stižu na naplati. Dug te iste brodogradnje iznosi 8,5 milijardi i kažu da im treba još 22 milijarde da se po 786 puta "restrukturiraju".
A radi se o 12 tisuća radnih mjesta. I sada lažu da EU traži privatizaciju. NE, EU u pregovaračkim stajalištima ne spominje ni privatizaciju ni vlasništvo nego kaže: organizirajte brodogradnju da bez prevelikih poticaja bude sposobna djelovati na tržištu.
PS. ne misliš li da možda doktor Sanader namjerno diže preveliku paniku?
Ne liči li to na spin što zbog partnera i proračuna (ubij im apetit).?

Tko je glasao

Brodogradnja bi već odavno

Brodogradnja bi već odavno mogla super funkcionirati, da direktore nije postavljala politika. Dobar primjer za to je Uljanik, ali koliko čujem i tamo HDZ ima svoje prstiće. I to je osnovna greška u našoj brodogradnji, jednako kao i u poduzećima gdje je većinski vlasnik država. Nisu se ni morali truditi da nešto stvore, bilo je dovoljno čekati dotu iz proračuna. To je kao kad kažeš djetetu da se ne mora previše truditi u životu jer će mu i tako sve tatica srediti. Ali tatica se našao u problemu, pa sad problem imaju i otac i dijete. Nisam za to da se brodogradilištima beskonačno daju subvencije (treba ih odmah ukinuti pa tko živ a tko mrtav), ali sam zato da radnici podignu kaznene prijave protiv onih koji im nisu dozvoljavali da rade i da se razvijaju.

Tko je glasao

300.000 državnih

300.000 državnih službenika predstavlja oko 20% ukupne radne snage u Hrvatskoj, dakle 1 od 5 zaposlenih živi na državnom proračunu. Ako ekonomija doista izgubi 150.000 radnih mjesta (možda ne svih 150.000 ali...) kako država ima namjeru namaknuti plaće za onih 300.000?

Kad je kriza treba stisnuti i remen i zube i srezati sve nepotrebno. Poznato je da smo u državnom aparatu imali ogromni i nepotrebni de facto parazitski broj uhljebljenih ljudi. Kad je kriza, u sustavima sa optimalnim brojem zaposlenika se uvode dodatne racionalizacije, izvanredne mjere i najmanje popularne mjere otpuštanja ljudi (obično ih ozbiljne firme vrate poslije krize). Šta onda uraditi sa ovakvim birokratskim inertnim administrosaurusom kakav je na snazi u Hrvatskoj ? Otpustiti ljude koji su ionako višak? Dati ili ne dati im otpremnine ? Da li je sada trenutak ili ne za to ? da li će ikada biti vrijeme za takvo nešto ?

Disclaimer- u medicini kad je krizna situacija npr. kod krvarenja i hipovolemijskog šoka postoji niz mehanizama koji su nastali evolucijski i koji uspješno detektiraju, prenose i izvode mjere spremne za krizu. U navedenom slučaju krvarenja same žile se stisnu da krvare manje, a "nepotrebna periferija" koja je manje važna se isključuje iz cirkulacije (koža i potkožno tkivo i mišići itd) kako bi se zadovoljili vitalni centri. Ovakvo stanje ne može dugo potrajati, ali je dovoljno za kupiti vrijeme i prebroditi krizu. Mrak, da li je možda potrebno "manje važnu periferiju" odrezati sada jer ako sustav se raspadne otići će i centar i perifeija? kakve mjere bi ti napravio po pitanju ionako već prekobrojnih službenika koji neće puniti, ali će trošiti državni budžet?

Tko je glasao

Šta onda uraditi sa ovakvim

Šta onda uraditi sa ovakvim birokratskim inertnim administrosaurusom kakav je na snazi u Hrvatskoj ? Otpustiti ljude koji su ionako višak? Dati ili ne dati im otpremnine ? Da li je sada trenutak ili ne za to ? da li će ikada biti vrijeme za takvo nešto ?

tek kad se pocne odgovarati na ta pitanja, napraviti ce se prvi ozbiljni pomaci prema kvalitetnoj, jeftinoj i efikasnoj drzavi u sluzbi gradjana. pitanje brodogradilista je po mom misljenju izrazito sekundarno kad se usporedi sa ovim pitanjima. brodogradilista ipak nesto proizvode. prenapuhana birokracija ne proizvodi nista osim potrebe za njenim daljnjim napuhavanjem.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Dati ili ne dati im

Dati ili ne dati im otpremnine ?

Eh, da, i otpremnine su jedno zanimljivo pitanje. Dok jedni, koji su 30-40 godina radili u privatnim firmama (tj. privatiziranima, privatne su tek od 90tih, a svi znamo na kakve je sve to sumnjive načine provedeno) dobivaju doslovno par tisuća kuna otpremnine, ljudi koji rade u državnim firmama ili državnoj upravi redovito dobivaju otpremnine reda veličine 100 000 kn. Tko je tu lud?

Tko je glasao

@seneka Ovu efektnu

@seneka

Ovu efektnu usporedbu s funkcioniranjem ljudskog tijela u situaciji životne ugroženosti tj. krize, trebalo bi koristiti da se puku objasni zašto se mora radikalno intervenirati u operacije društvenih pod-sustava. Problem je što oni koji bi zahvate trebali provesti jako dobro znaju da su upravo oni to debelo potkož(e)no tkivo koje bi trebalo isključiti iz cirkulacije.

nemesis

nemesis

Tko je glasao

sada sam se sjetio: Osobama

sada sam se sjetio:

Osobama koje ostanu bez posla isplaćivat će se naknada koja će biti vezana uz prethodnu plaću. Prvih 90 dana iznosit će 70 posto plaće, a potom će se postupno smanjivati.
Bolji dani nezaposlene očekuju nakon što Hrvatska uvede europske norme. Pregovori o Poglavlju 19, koje se tiče tih pitanja, započeli su prije nešto više od dva mjeseca, a potkraj godine, do kada je planirano donošenje novog zakona o radu, posao će biti uglavnom gotov. Od idućeg proljeća europske norme trebale bi u potpunosti i zaživjeti, piše Vjesnik.
Prije ljetne stanke Sabor je prihvatio nekoliko zakonskih izmjena, među kojima su bile i one Zakona o posredovanju u zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti. (posao.hr)

150.000*0,7*prosječna plaća u RH = 472.500.000kn (mjesečno)

treba vidjeti koliko je para predviđeno za hzz u državnom proračunu za 2009 godinu pa to onda upariti s procjenama gubitka radnog mjesta

Tko je glasao

Uopce mi se vise ne da

Uopce mi se vise ne da raspravljati na temu.
Ne vidim uopce smisla ikakvog raspravljanja.
Nismo znali (mi javnost, kriticari i ini) prepoznati bitno ni kad nam je bilo dobro ili bolje receno kada su prilike bile dobre, a kamoli sad kada se stvari odvijaju ekspresno i brzo.
Svaka diskusija je promasena jer polazi od krivih pretpostavki, krivih vrijednosti, krivog usmjerenja.
Prati se politicka dnevna moda i to pojede svaku ozbiljnu pricu. Vaznije je pristati na grupno ideolosko politicku uobrazilju nego na stvarna odvijanja. Sve se trpa pod tepih, ne od vladajucih koji to rade na najvisem niovu (uzivajuci u besplodnim javnim razvlacenjima), nego od sire mase koja daje stalnu potporu za to.
Mi ustvari gubimo dragocjeno vrijeme jer vrijeme je tu jedini pravi resurs koje malo tko posvecuje paznju.
Treba samo razmisliti o npr razlozima sto svih ovih godina nismo uopce rijesili brodogradnju a rjesavamo je konstantno.
Taj splet okolnosti i taj primjer upravo je najbolja slika funkcioniranja i odnosa u nasem drustvu.

Tko je glasao

Treba samo razmisliti o npr

Treba samo razmisliti o npr razlozima sto svih ovih godina nismo uopce rijesili brodogradnju a rjesavamo je konstantno.

pa ja nisam uočio iskrenog napora da se problem riješi, nije tu samo brodogradnja nego i željeznice, državna uprava...

Tko je glasao

Jednog će dana u knjigama

Jednog će dana u knjigama pisati da je to bilo vrijeme transformacije kapitala :)

Tko je glasao

"Švabi plaćam telefon,

"Švabi plaćam telefon, Mađaru benzin, kod Talijana novce držim, kod Austrijanca radim, kod Slovenca kupujem hranu …" Hvala ti Franjo… sad stvarno imamo Hrvatsku… samostalnu… da… :-) by zombix

U ovakvoj situaciji povećanje potrošnje bi značilo pomaganje stranih privreda i isisavanje i ono malo aktive što imamo. Jedino domaća proizvodnja i izvoz nam može pomoći. Kako to izvesti nemam pojma. Ako do sad nismo znali, skeptičan sam da ćemo znati i u krizi kojoj hrlimo u susret. Tko je u mogućnosti neka kupi kokice i promatra:)
Meni nije jasno ni ovo poticanje potrošnje što uvode jače ekonomije. Ne da će zadužiti unuke već i praunuke, ili ih boli qrac po sistemu poslije mene potop.

--
Onoga tko se obogatio za godinu dana trebalo je objesiti prije dvanaest mjeseci.

Tko je glasao

Ne da će zadužiti unuke

Ne da će zadužiti unuke već i praunuke, ili ih boli qrac po sistemu poslije mene potop
Zar to nije sistem po kojem funkcionira cijela ova naša civilizacija? Nemilice trošimo resurse, zagađujemo prirodu, uništavamo prašume, ubijamo oceane, da dalje ne nabrajam.
Tko bi bio spreman žrtvovati sad svoju komociju za neke imaginarne potomke? Čovjek je životinja kratkog pogleda u budućnost i kratkog pamćenja.
A uostalom, život je kratak i ne znamo da li ima nešto iza, pa zato pajdo, ožeži, jednom se živi...

Tko je glasao

Imam feeling da se nešto

Imam feeling da se nešto veliko događa, mimo ovoga o čemu čitamo u novinama, ali ne mogu točno shvatiti što.

Ono što se inače događa 40 godina u cca 80 % poslovanja i "subjekata" poslovanja, a pretežno od 1914.g., samo u ovim blagotvorenim trenucima krize uvijek malo pojačano - ne plaća se ništa, hapa se sve što se stigne, vreba se svaka prilika za još, glumi se i obmanjuje i samoobmanjuje a i znalački procjenjuje da će uvjek biti nešto još, da će država i netko morati nešto prodati, da će se nešto okrenuti, ako ništa drugo još ostaje veliki izvor potpune i otvorene pljačke svega, kao što se je radilo svakih deset godina bar po jedan put. Onda opet repriza svega.

Međutim, ovaj put bi se sve to vrlo lako moglo odviti drukčije, ne posve ležerno ali možda puno pouzdanije nego što izgleda, baš zato što su mogućnosti uzmaka potrošene. Već to što se meni tako čini dovoljno je za mogućnost iznenađenja. Nikada do sada mi se to nije ni blizu činilo, čak sam po onome što sam viđao uvijek bio ugodno iznenađen čudima koja su sprječila veće havarije, obzirom da se je često radilo o masovnim invazijama i hapanjima svega. Sada je niz toga sazrelo u nešto drugo, do stupnja da bi ovaj put mogla ugodno iznenaditi najgora rulja, tzv. jebivjetri, huligani, mafijaši, mangupi u partijskim i režimskim redovima, a naravno i razne dugo stvarane klopke i indijanska iznenađenja.

Tko je glasao

Stvar je vrlo jasna i

Stvar je vrlo jasna i jednostavna.Ti kancelarijski stakori su glasacka masina.A ovdje je Partija bitnija od drzave.
Sve se to moze rijesiti, ali se ne zeli. Kako?
Dakle rijesenje je jednostavno, jasno i provjereno.Ono nije problem samo po sebi, vec je problem da ovi SVI Partijasi ne zele nista mijenjati, osim kolicine novca koji grabe iz djepova poreznih obveznika.Nema bas nista ludje od komunjarske budalastine o tome kako "treba spasiti brodoKradilista!"
To dakle znaci da bi se nastavilo cekicati sa gubitcima, jer se samo ispod proizvodne cijene moze utopiti brod.A Gubitak bi pokrili i nezaposleni iz PDV-a na parizer kad ga kupe u trgovini.Tako bi nas socijalno slucaj ispomagao nekog brodovlasnika koji je iskrcao 50 mil $ za neki tanker.
Zar ima nesto gluplje, lopovskije i blesavije od tzv. socijaldemokracije?!

Tko je glasao

Zar ima nesto gluplje,

Zar ima nesto gluplje, lopovskije i blesavije od tzv. socijaldemokracije?!

Ne vidim kakve ovo uopće veze ima sa socijaldemokracijom?

Ili si atributirajući to sa "tzv." mislio na hrvatsku gospodarsku politiku (koja je, slažem se, blesava i lopovska)?

Inače, većina europskih društava stvorena je na socijaldemokratskim temeljima, pa bi nazivati socijaldemokraciju kao takvu lopovskom, blesavom i glupom, makar i nehotice, bilo izraz totalne ideološke deformacije i kratkovidnosti.

The Observer

Tko je glasao

@mrak, ništa se tebi ne

@mrak, ništa se tebi ne priviđa - mi radimo totalno drugačije od drugih po pitanju "nultog deficita".

Predali su se bez "ispaljenog metka" jer pojma nemaju kako se radi i zarađuje.

Ja sam običan mali šljaker, ali svoju prvu plaću sam dobio 01.08.1974. i to direktno zarađenu u proizvodnji (ELKA - ZG) i od tada radim direktno u proizvodnji (danas u tvrtki koja je 6. izvoznik u RH). Imam osjećaj da znam više o radu i zarađivanju od ovih sa lijeve strane Markova trga.
Imao sam onaj prekid od 4 godine u Vladi, pa Ti je lako izračunati koliko sam u proizvodnji.
Da moraš odbiti i "nešto" Domovinskog rata...

Pazi sad ovo: u 5 mj. o.g. dobijem želju da prodam braniteljske dionice. Veli mi supruga: - nemoj, nismo još kruha gladni; ostavi ih djeci i unucima uspomene radi, a znam da i tebi više znače kao uspomena na rat nego li materijalno...
Poslušam ju.

Padne onda onaj „VOL blatnjava ulica“ kako ja zovem centar financijske svjetske moći - ja odoh prodati braniteljske dionice...
Zamisli kako sam "popušio" što ih nisam prodao u 5. mj.?
Prodati ću i ove „industrijske“ čim mi zakon dozvoli.

Dalje, ako slijedeće godine moja obitelj neće imati za „kruh i vodu“ – ja znam gdje ima i uzet ću svoje – milosti biti neće.

P.S. Što se privatizacije tiče. Pokojni dr Tihomil Rađa nam/mi je u Brislu 1990. do dugo u noć objašnjavao što su to vaučeri.

Pa onda opet 1991. u ZG. Govorio je to i javno, predlagao, kumio, molio...
Sada smo tu gdje jesmo a Rađa je umro, a i da je živ umro bi ponovo da vidi tko sve misli da nešto zna o privatizaciji i financijama!

Tako Ti je to moj @mrak na „brdovitom Balkanu“ a vidim da i sam to jako dobro znaš.

Tko je glasao

bio sam na wall streetu

bio sam na wall streetu prije mjesec dana i baš sam se začudio kako je to u stvari malena i neugledna uličica (čak i po našim kriterijima, ne samo američkima gdje je sve veliko i široko), ima neke ironije u tome

glede proizvodnje, sjedim danas na kavi s jednim prijateljem koji se bavi proizvodnjom (a neposredno nakon što sam napisao ovaj tekst) i kažem mu da kako promatram tu cijelu krizu i sve ono što ona nosi, koliko sam u stvari sretan što nisam u njegovoj koži da moram svaki mjesec usred nelikvidnosti i smanjenih narudžbi osigurati plaću za njegovih 13-14 ljudi - uopće mu ne zavidim, nimalo

glede kuponske privatizacije, to je isto jedna od većih veš mašina koje smo vidjeli, sjećam se kada je stvar krenula i kada su fondovi odmah potonuli na 1-2% njihove vrijednosti kako me jedan od likova koji su jučer bili na onoj sjednici uvjeravao da moram pokupovati brdo dionica, koliko god imam novaca (nisam ga poslušao, on je fakat svoje novce uložio i danas je milijunaš)
ova priča s braniteljskim fondom mi je malo slična toj priči, s time da sada fond čini se svojim cashom sanira državu

Tko je glasao

Prije par dana na TV je bio

Prije par dana na TV je bio prilog na kojem mislim britanski veleposlanik na tečnom hrvatskom čita kako je reforma državne uprave nužan i dugotrajan proces....
Ivo nema izbora, EU ne želi financirati veliku i neučinkovitu upravu.
No kuda sa tim ljudima kasnije?

Tko je glasao

Evo kuda sa ljudima moj

Evo kuda sa ljudima moj @Tito Tuđman, ne samo sa ljudima iz državne uprave već ogromna većina iz gospodarstva i proizvodnje:

Na ulicu, da nas Europa lakše kupi i zato moj @mrak - dobro si uočio da Hrvatsaka radi u pripremi obrane od krize sve naopako.

Ne! Rade točno drIvo i društvo kako sui im naredili - da nas dovedu na rub gladi i u dupli broj nezaposlenih u odnosu na još današnju brojku.Tada će narod pristati na sve uvjete EU!

Kako će to i kako to izvode/provode? - o jednom od načina (1. čin) sam pisao još 06.08.2008. i zaradio brdo minusa na istom ovom pollitika.com.

No, ja sam znao o čemu pričam, za razliku od nekih drugih.

Pa obnovimo znanje moj @Tito Tuđman i ostali:

Diktatura EU
Čet, 31/07/2008 - 09:45 — jelenska
______________________________

Sri, 06/08/2008 - 09:55 — jelenska
"Zato je glupo govoriti o

"Zato je glupo govoriti o tome da je EU diktatura." tomek_vg

Ipak je, diktaura u nastajanju, još uvijek u mekoj fazi ali završiti će u najgrubljoj. Dokazi? Traži ih najviše Zoki, no ja ću dva -tri pokazatelja dati ovdje.
Pitaju Muju: Bolan Mujo jel si čito Na Drini ćuprija? – Šta bolan čito, ja po ćupriji odo...
O tome se radi – ja nisam pod utjecajem EU epp-a već sam „odo po ćupriji“, tj. Banskim dvorima i bio na puno više od 100 zatvorenih sjednica Vlade RH + otvorene. Zato nisam onaj koji pita i sluša podanička blebetala, jer ja „bolan odo po ćupriji“ i dobro znam kako se kleše kamen za tu ćupriju – EU.
Kako se gradi ćuprija tj. ulazak u EU na hrvatski način uvjetovan (čitaj diktiran) znam bolje od svih eurofila, naročito onih koji samo skandiraju, za razliku od onih koji kreiraju ulazak (hrvatski političari koji jesu ili su na vlasti – oni znaju isto što i ja) u EU pod tim i takvim uvjetima i imaju od toga ogromne koristi te će imati još i veće ako RH uvedu u EU pod tako sramnim diktatima i uvjetima. Samo oni - vazali!
Svaki potpredsjednik vlade ima Koordinaciju svojih ministarstava barem jednom tjedno. Usklađuju se zakoni (svi) na toj koordinaciji koji će biti u četvrtak na Vladi (koordinacije su obično utorkom). Zakon inicira nadležno ministarstvo u suradnji sa vezanim ministarstvima koje predloženi zakon dodiruje. Ministar ministarstva nositelja prijedloga, ako je sposoban i utjecajan, konzultira se prije pisanja i donošenja prijedloga zakona u Banske dvore sa nadležnim birokratom EU oko istog. Zašto? Zato jer nakon koordinacije, pravilo je prije, taj isti rukopis zakona ide u EU na ispravak – čitaj: prilagođavanje EU volji i interesima. Oprezan ministar dobro prouči želju i diktat EU jer njegova smjena ili ostanak ne ovisi o premijeru već packi koje dobije primjer iz EU ako mu neki ministar gura hrvatski a ne EU zakon.
EU dopunjuje, ispravlja, dopisuje i nekoliko puta šalje natrag prijedlog zakona – sve dok Vladu ne dovede u cajtnot u svezi roka za zakon kojeg je propisala sama EU. Tako se dogodi, skoro u pravilu, da četvrtak od 10 d0 14 sati (otvorena sjednica) Vlada izglasa EU zakone kao svoje, moćni copy strojevi izbace tisuće stranica zakona u par minuta koji je sada prijedlog Vlade Saboru, isti dan ga saborski zastupnici dobiju na klupe, a prečesto već sutra, petak, moraju o njemu glasovati jer ih na to sili stranačka stega (Vladina većina u Saboru) te cajtnot nametnut EU diktaturom.
Tko ne vjeruje u ovu tehnologiju donošenja zakona – neka se raspita kod priajatelja saborskih zastupnika koje to nije sram priznati. Naravno, u Saboru se često beskonačno raspravlja o nekim zakonima koji tog trenutka nisu zanimljivi gazdama iz EU.
Dokaz gore opisanom je i to što je 99,99% prijedloga zakona u Sabor poslala Vlada (čitaj EU), čiji to uopće nije posao (pa Sabor je zakonodavac, zar ne?) ili, maske radi – predlaže saborska većina, tj. defakto, opet Vlada. Koliko je dobrih, korisnih i hrvatskoj potrebitih zakona predložila oporba ili pojedinac čak i iz vladajućih a koji su dobili većinu? Koliko? Ni jedan u zadnjih deset godina – prisjetite se Tončija Tadića i ZERP-a... Progurao ga je HSS (HSP se nije usudio) kao svoj – završilo je .... pa valjda svi na ovim stranicama znaju kako. I ZERP i Tonči Tadić!
Kada se u RH konstituira nova Vlada – pet šest mjeseci iza doživite kao član Vlade ovo: Kasno poslije podne ili već u noći žurno vas sazovu na sjednicu sa impreativnom žurbom ratnog stanja ili državnog udar. U dvorani Ban Jelačić (ona koju ste svi tisuće puta vidjeli na TV) vlada mučna tišina. Neobično je što nema nikakvih materijala za tu sjednicu i tema je nepoznanica. Tada ulazi premijer u pratnji američkog, talijanskog, njemačkog, francuskog i engleskog veleposlanika. U mom slučaju Per Vinter predvodi nekoliko manje- više vam poznatih EU birokrata ili moćnika. Premijer pozdravlja goste – Montgomery iznosi prijedloge – uvjete: 50 do 60.000 ljudi imate viška u državnim tvrtkama – sve njih na ulicu... 250 – 350 EU moraju biti plače u RH... Premalo proizvodite, previše trošite, plače su vam u gospodarstvu prevelike... Tadašnji svima vam znani, prilično prgavi potpredsjednik Vlade pokušava reći koliko naši ljudi imaju kredita, koliko su na rubu egzistencije, koliki je broj već sad nezaposlenih...
Montgomery se lagano naginje i pogleda predstavnika EU banke za zemlje u tranziciji... ovaj istrese kao iz rukava u komad točne podatke o kreditima građana: koliko za automobile, jahte i vikendice... ; koliko za stanove, obrte i malo poduzetništvo....itd,itd. Ako ispoštujemo uvjete koje sam prije vam predočio, spremni su prolongirati neke kredite (stambene), neke čak i skoro doslovce oprostiti... itd, itd... Zaključak: Kada to ispoštujete voljni smo razmotriti mogućnost ulaska kapitala i projekata u RH!
Ovo je samo djelić te sjednice. Smiješno, najsmiješnije je što sutrašnji tisak na naslovnicama donosi: Vlada RH sastala se sa visokim izaslanstvom EU i veleposlanicima najjačih svjetskih država te dogovorila daljnju suradnju na uspješnom putu RH u EU!
I tako već nekoliko puta, svake četiri godine!
Dragi moji eurofili, neee, EU nije diktatura, sačuvaj Bože – sve smo mi to potvrdili u Saboru. Mrav, stavljen u veš-lonac cijeli će život kružiti unutar tog istog lonca i misliti da je to cijeli svijet, svemir čak!
Mrav je ipak vašom voljom u veš loncu – i misli da izvan toga postoji samo ništavilo. Kobne li greške za mrava i kojeg li grijeha za vas!

Tražite ime diktatora? Pa još nije javno izrečen, ali za nas je, to neki kažu a mnogi i znaju – Carl Bildt, zadužen za ujedinjenje regiona (čitaj – bivša YU sa nešto plus i nešto minus, - Slovenija je već tamo a Kosovo je nastalo kao država). Tako ulazimo u paketu u EU. Hrvati su budzašto prodali svoja dobra koja su se svidjela EU kapitalu (budu i ostala) a Srbi su npr. trgovali sa svojim ratnim zločincima... Svoju su naftnu industriju prodali Rusima pa za nagradu dobivaju transkontinentalni plinovod... Usputna digresija - Hrvatska je na putu da izgubi kontrolni paket nad INOM i plus toga postala energetski značajno izolirana srpskim manevrom.

Eto tako, to je to! Večeras ponovo moram prolistati Na Drini ćuprija – možda u hrvatskoj politici nađem nekog tko ima genetsku i rodbinsku vezu sa onim pašom – graditeljem ćuprije! A i nije mi posve jasno tko je onoliki eksploziv (austrijski časnik!!??) unio u glavni nosivi stup ćuprije? Jel to bilo krivo ili pravo?
_________________________________________________

2.čin je u tijeku upravo sada te ga drIvo i ekipa malo usporeno slažu dok EU birokrati ne završe proračune ozbiljnijih zemalja.

Vjerujete li sada u ono što sam pisao 06.08.?
Ne?
E pa onda se preselite na blog gdje se piše o heklanju, štrikanju i recimo nogometu....
a ovaj blog oslobodite onima koji nekog vraga znaju i koji su o politici nešto naučili uloživši u nju puno previše toga.

Tko je glasao

E moj jelenska, trebate pod

E moj jelenska, trebate pod hitno izvaditi balvan iz oka. Od drveća ne vidite šumu. Od promašene politike, ne vidite jasno stvarnost.

Poslije ove ispovijedi i pričesti bi bio red progovoriti nešto o sebi, svojoj ulozi u svemu tome i o vrlo neugodnim činjenicama. Nije li prestrašno sudjelovati u tako nečemu i šutjeti? Nije li prestrašno da je Evropa, još prije 7- 8 godina točno znala što će nam se dogoditi zbog plitke i dvolične politike nesposobne rješavati probleme i da u Hrvatskoj nitko nije imao hrabrosti napraviti ono što su umjesto nas odlučili napraviti stranci?

Ispod časti mi je raspravljati na ovom nivou i baviti se bjelosvjetskim razbojnicima i kriminalcima. Mene ne zanimaju njihove slabosti, nego pitanje zašto mi nemamo političare čvrsta karaktera, koji imaju viziju Hrvatske kakva bi ona mogla biti i koji bi tu viziju znali ostvariti? Zašto nas uvijek vode podrepine nesposobne razmišljati svojom glavom? Tko je tim majmunima dao pravo da krvavo stečenu državu krčme kao da je njihova prćija? Pogledajte što rade! U svom bjesnilu i divljaštvu proganjaju građane i iživljavaju se poput manijaka. I onda seru kako smo banana država?

U komentaru spominjete Srbe. Jesu li nam oni krivi što imaju čvrst karakter, pa makar bio zločinački? Ne znam da li spominjete Slovence. Komentar ste pisali kada se još nije znalo da su nam blokirali pregovore. Jesu li nam Slovenci krivi da smo sa iste stratne crte u utrci života, zaostali za njima nekoliko svjetlosnih godina? Jesu li njih euro birokrati ucjenjivali i proganjali? Zašto nisu?

Prije 13- 14 godina u jednom hrvatskom tjedniku je Milan Kučan dao intervju. Jedno od pitanja je bilo: Što biste Vi savjetovali Hrvatskoj u ovoj situaciji? Kučan u odgovoru nije uopće spomenuo Hrvtasku. Odgovorio je slovenskim primjerom: Mi smo u Sloveniji, sve dogovoreno, pa makar to bilo usmeno i sa najniže rangiranim diplomatima, poštivali u potpunosti. Bez oklijevanja i dvoličnosti!!!

Tragična je činjenica da naša vodstva nikada nisu došla na ideju da bi u pregovorima s EU Hrvatska mogla s lakoćom ispuniti sve zadane kriterije i usput, ponuditi Evropi brojna rješenja zajedničkih problema koji bi bila znatno bolja od zahtjevanih. Zašto ne idu tim putem? Zato što se bave sitnoseljačkim interesima, korupcijom, organiziranjem kriminala, satovima i narcisoidnošću. I onda stalno kukaju kako su prisiljeni slušati diktat. U posljednje vrijeme sve više se muca i trokira, jer se više ne zna ni što govoriti.

Oduvijek je bilo tako, ali je kriza ogolila stvari do kosti. Mi nemamo vodstvo sposobno čučati na najvišem stablu u džungli. Zato ne možemo uvidjeti da se trudimo u pogrešnoj džungli. Vrtimo se u krug u pogrešnoj džungli i kažemo kako se trudimo. Nije li to besmisleno?
Nemamo uvid u stvarnost, nemamo viziju i trudimo se. Čemu?

Zar je važno što ste Vi kročili Banskim dvorima? Tako je to uvijek u životu kada se te stvari dese: svatko kad ode, ostavi trag, a dio budućnosti odnese. Bi li nam rekli kakav je Vaš trag u Banskim dvorima, a koliko ste toga u mandatu svima nama oduzeli? Drugim riječima, koliko ste iskoristili svoju priliku i što ste konkretno postigli, a koliko toga ste uprapastili i na koji način?

Tko je glasao

@ poveznik, Jesu li nam

@ poveznik,

Jesu li nam Slovenci krivi da smo sa iste stratne crte u utrci života, zaostali za njima nekoliko svjetlosnih godina? Jesu li njih euro birokrati ucjenjivali i proganjali? Zašto nisu?

Pa nije, da baš nisu. Evo par informacija o tome, što se krije iza tkzv. "španskog kompromisa" (http://evropa.gov.si/evropomocnik/?id=550&r=1101) i o tome, kako su već 2001. morale biti zatvorene duty free trgovine na granici sa Austrijom i Italijom (http://24ur.com/novice/slovenija/konec-duty-freejev-na-zahodni-meji.html).

Pozdrav iz Ljubljane.

Tko je glasao

Šjor Slovenac, hoćete

Šjor Slovenac, hoćete reći da bi se ove Vaše čarke s EU mogle usporediti s onim što su naši budalaši priredili Hrvatskoj? Kako bi mi bili sretni da je to tako!! Kako bi bili sretni da smo prije desetak godina sami promijenili vlastite loše navike, ispunili par jednostavnih i razumnih naloga i zajedno sa Slovenijom ušli u EU. Nemate pojma kako bi danas bili sretni.

Ne vjerujem da ste ovo napisali za ozbiljno, jer ne vjerujem da su Slovenci ušli u EU s namjerom da sve dobiju, a ništa ne žrtvuju. Pristup pobjednik- pobjednik podrazumijeva apsolutnu jednakost i u žrtvi i u koristi obiju strana, zar ne?

Tko je glasao

Štošta se događa, opet ja

Štošta se događa, opet ja sa teorijom "dubokog grla" - pratite trag novca - mulja se na veliko, problem je u tome da, kada je Hrvatska u pitanju, nema baš puno prostora za manevriranje, e tu dolazimo do činjenice da nas je dugi niz loših odluka (naših naravno) doveo u situaciju skučenog manevarskog prostora.

Svaka čast Rohatinskom, no mi ni konja ni kola za trku nemamo, nemamo prije svega novca, a ni kapaciteta da neki novac zaradimo. Turizam je lijepa stvar ali da ne palamudim o davno prožvakanim činjenicama da ionako većina novca iz turizma završava u stranim džepovima.

Sustavno odricanje od državne regulatornosti pokazuje da sada kada bi ta ista država trebala nešto napraviti nema što, nema sa čim i što je najvažnije, nema sa kim.

Kao mali prilog muljanju dionicama, jedan od članova Sanaderova Vijeća Ekonomskih Mudraca prigodnog prezimena Mudrinić, upravo ovih dana kupuje 3000 dionica T-coma, uz napomenu kao ispriku da je kupovao i kada su bile najskuplje, te da ih ukupno ima oko 4600, e sad vi izračunajte koliko je kupio skupih a koliko jeftinih dionica, bože kako su se negdje on i Sanader smijali kada su navukli raju da masovno kupju dionice HT.

Tko je glasao

Ovu vašu misao o namjernom

Ovu vašu misao o namjernom rušenju cijene dionica ne bi trebalo tek tako odbaciti. Recept je višestruko iskušan i vani ali i na ovim prostorima. Na taj način su npr. u razdoblju od 1918. do 1925. opljačkane hrvatske banke i hrvatski građani. Prvo zamjenom austrijskih kruna u srpske dinare a zatim manipulacijama oko državnih obveznica. To je recimo školski primjer. A ovo što se sada događa to je nažalost okrutna stvarnost

Tko je glasao

Imam feeling da se nešto

Imam feeling da se nešto veliko događa, mimo ovoga o čemu čitamo u novinama, ali ne mogu točno shvatiti što.

I ja imam isti osjećaj, ali mi intuicija govori da se radi samo o velikoj panici i velikoj bezidejnosti. Puno je jednostavnije u beskonačnost razvlačiti priču o uzrocima i krivcima ili širiti paniku katastrofičnim prognozama (koje nisu daleko od istine, btw.) ili raditi maglu, nego se primiti posla i smisliti akcije (javne, privatne, javno-privatne) koje će pozapošljavati višak neproduktivnih službenika i otpuštenih radnika.

First thing first, kažu oni kod kojih pragmatizam ima nešto dulju tradiciju. Problem je u tomu da "lidere" kao i sve ostale "stakeholders" brine što bi oni mogli izgubiti takvim pristupom i njegovim beskompromisnim sprovođenjem. Budući da to nije zanemariv gubitak (od privilegija preko nerealnih profita pa do vlasti), gledamo okolišanje i kalkuliranje. A poslije ćemo se pitati što je uzrokovalo katastrofu.

nemesis

nemesis

Tko je glasao

300.000 državnih

300.000 državnih službenika predstavlja oko 20% ukupne radne snage u Hrvatskoj,

znaš li ti koliko je to glasova na izborima? znaš li ti koliko je to otpuštenih vazala i vazala njihovih vazala? uostalom, reforma državne uprave je stvar kojom se gube izbori. a drivo ne želi ustati iz svoje stolice jer bi onda morao raditi.

Tko je glasao

znaš li ti koliko je to

znaš li ti koliko je to glasova na izborima?

znam, i baš zato.... (i moj brat također)

Tko je glasao

Hmm, ali upravo tim svojim

Hmm, ali upravo tim svojim vazalima superhik želi zamrznuti plaće? Hoće li i nakon toga glasati za njega?

I sigurno je da ima među tim ljudima marljivih pojedinaca, koji JESU potplaćeni, ali je većina onih koji su za ono što daju PREPLAĆENI. A sindikati samo njih štite. A gdje su oni potplaćeni i šikanirani radnici kod privatnika? Tko o njima brine?

# Jedan neprijatelj pametnom čovjeku više vrijedi nego hiljadu prijatelja

# Jedan neprijatelj pametnom čovjeku više vrijedi nego hiljadu prijatelja

Tko je glasao

Hmm, ali upravo tim svojim

Hmm, ali upravo tim svojim vazalima superhik želi zamrznuti plaće? Hoće li i nakon toga glasati za njega?

Naravno da hoće.

I sigurno je da ima među tim ljudima marljivih pojedinaca, koji JESU potplaćeni, ali je većina onih koji su za ono što daju PREPLAĆENI. A sindikati samo njih štite.

iz iskustva znam kako se ti marljivi pojedinci samo šutaju između odjela. a sindikatima je važnija brojnost i prihodi sindikalne kase. također su važna i primanja sindikalnih čelnika. para vrti gdje burgija neće.

A gdje su oni potplaćeni i šikanirani radnici kod privatnika? Tko o njima brine?

tu je napravljen mali pomak. formalno se mogu osnovati podružnice ili radnici mogu pristupiti sindikatu ali se ne smije talasati jer povjerenik se trudi raditi u korist poslodavca.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najviše ocijenjeni članci