Tagovi

Top 10 razloga zašto nam ne trebaju izbori

Nešto sam malo razmišljao o parlamentarnim izborima i zašto se oni trebaju ili ne trebaju održati, nakon dugog razmišljanja došao sam do zaklju?ka da nam u ovome trenutku ne samo da nisu potrebni nego bi vjerojatno bili neproduktivni s tendencijom pogoršanja situacije.

  1. Raspuštanjem parlamenta sasvim sigurno bi se usporili ili totalno zaustavili pregovori s EU oko pristupanja. Hrvatska ve? sada obara rekorde u dužini pregovaranja i makar se ?ini kako sada stvari idu po planu nekako si mislim da još slijedi koji zaplet u pregovorima. Dolaskom izvanrednih izbora, stvar bi se definitivno usporila a obzirom da sami nismo u stanju riješiti kaos koji ovdje vlada ?ak je i EU dobrodošao da barem unese malo reda u cijelu pri?u.
  2. Da se izbori danas održe, šansa da uop?e do?e do promjene vlasti je vrlo mala. Pogledajte malo rezultate posljednjih anketa, popularnost HDZa i Jadranke Kosor neprestano raste, HDZ puše za vratom SDPu po rezultatima popularnosti i skoro pa je u granicama statisti?ke pogreške, još kada malo ubacimo dijaspore i ostalih faktora koji idu HDZu u korist dobili bi samo još jedan mandat HDZa i pripadaju?ih mu franšiza.
  3. Ono što se doga?alo na predsjedni?kim izborima u desnoj polovici politi?kog spektra s mnogobrojnim kandidatima ?eka nas sada na parlamentarnim izborima ali na lijevoj polovici igrališta. Ne o?ekujem osobito dobar rezultat tih novih i nezavisnih kandidata, ali o?ekujem da ?e pokupiti taman toliko da zna?ajno ugroze šanse SDPa da izvu?e pobjedu na izborima.
  4. Koja je razlika izme?u HDZa i SDPa? Vrlo malena, niti jedni niti drugi nemaju nikakav politi?ki program, i jednima i drugima se politika svodi na dnevnu akciju i reakciju, i niti jednom niti drugom niti jedno jedino istupanje u javnosti nema imalo dublju pozadinu ili sadržaja.
  5. Tko su ljudi koji bi došli na vlast nakon HDZa? Tko je novi Ivan Šuker, Kalmeta, Fuchs? Da bi preuzeli vlast objektivno Vam treba nekih 1000 ljudi, da li postoji osoba u ovoj državi koja vjeruje da je oporba u stanju okupiti 1700 pametnih ljudi koji su (barem prosjekom) pametniji od ovih trenutnih 1000?
  6. Po ?emu se IDS ili HNS bitno razlikuju od HSLSa ili HSSa? Gdje u njima vidimo konstruktivno tijelo koje daje prijedloge i rješava problem politi?kog spektra koje pokrivaju. Kao test, pokušajte nabrojiti najmanje 4 osobe iz svake od te ?etiri stranke, a potom nabrojite barem jednog iz svake koji nema barem jednu kaznenu prijavu, skandal iz pretvorbe i privatizacije ili neki drugi sukob interesa iza sebe?
  7. HDZ svoju pobjedu bazira na pobjedama u 4 i 5toj te 9toj i 10 izbornoj jedinici. Što je SDP i cijeli lijevi blok u?inio kako bi pobijedio ili barem narušio balans koji postoji u tim izbornim jedinicama? Zašto?
  8. Navedite barem tri konkretne i ekonomski održive mjere koje je predložio SDP u posljednjih godinu dana, a koje barem li?e na mjere koje se povla?e u slu?ajevima krize?
  9. Navedite barem jedan istup ?elnika oporbe koji je bio toliko jasan, dobar i precizno odmjeren u pravome trenutku da je bilo sasvim o?igledno kako pozicija nemože tu ništa suvislo odgovoriti.
  10. Navedite barem tri osobe iz oporbe zbog kojih se vrijedi ustati u nedjelju ujutro? Dodajte tome tri makroekonomske mjere, stav oporbe o fiskalnoj politici, što oporba misli o poljoprivredi ili kako misli riješiti problem npr. HŽa?

Ima doduše i jedan razlog zašto bi trebalo napraviti izbore, a to je taj što bi ulaskom nove ekipe u vlast barem na godinu, godinu i pol usporili ili rasturili trenutne koruptivne tokove dok se nova ekipa ne sna?e.

p.s. dodajte svoje razloge

Misao dana:
Money and Corruption Are ruining the land Crooked politicians Betray the working man, Pocketing the profits And treating us like sheep, And we're tired of hearing promises That we know they'll never keep.

Komentari

Mnogi građani ne razumiju

Mnogi građani ne razumiju nesreću koja ih je zadesila u današnjoj stvarnosti!

Zadnjih 65 godina u jednoumlju zvanom sfrj, ... odrasle su generacije Hrvata koji nisu mogle ništa drugo od komunista naučiti osim; da su ustaše i ustaški pokret i slovo ~U~ zlo i naopako, dok s’druge stranu istinu o’ crvenoj zvijezdi petokraki i mnogo čemu nisu mogli saznati.

Od maloći podučavani su o pravednost i čestitost mašala tite i opravdanost njegove borbe i tz.heroja nob-a, nosioca zvijezde petokrake. U takvom okružju, mnogi naraštaji Hrvata odgojeni su u tom ubjeđenju, ... toj usporedbi svijetla i tame, petokrake i slova U.

Mnogi iz dijaspore imali ste SREćU izbjeći takav "politički odgoj" i nije čudo da ne shvaćaju ovu problematiku, koja tijera na razmišljanje, a glasi: “Da li je zvijezda petokraka uistinu tako čista i sjajna kako je poliraju sinovi parizana, a slovo U, uistinu tako loše i crno ... kako ga drugovi, partijski teolozi opisuju?

U niukom slučaju nije bila moja namjera biti pristaran i u bilo kojem pogledu uzdizati jedno ili drugo obilježje!

Činjenica je da Hrvati nikad nisu imali mogućnost slobodno misliti jer su živjeti pod totaltarnim režimima!

Ne služim se repesivnim načinom ni instrumentima progona, prema onima koji drukčije razmišljaju, već dijalogom, nastojim probuditi svijest onih mladih ljudi koji žele sami misliti i odlučiti kojim putem će ići, dati im mogučnost da ne žive u zabludi, ... u laži u kojoj ih držahu više od pola stoljeća pripadnici režima na vlasti i sinovi partizansko-četničkih očeva i deda.

To nam je i stari Starčević pojasnio; “Stranka prava ima narod podučiti! ... svakom prilikom nastojati, iz riječi, djela i naravi stvari poznati, te narodu otkriti njegove domaće i izvanjske prijatelje i neprijatelje, i obojih težnje i sredstva. “ Razotkriti laži od istine!

HSP na čelu sa cijenjenim Gospodinom Paragom i pokojnim; dopredsjednikom Paradžikom i Kraljevićem .... poradili su na mladim generacijama Hrvata iz Domovine na preobrazbi njihovih prijašnjish “svjetonadzora” o NDH, na način da su im obratili posebnu pozornost na one vrijednosti borbe za Dom-ovinu i Narod koje su vladale tada, te probuditi osjećaje ljubavi sa svoju zemlju i Narod koje su im komunisti desetljećima sustavno zatirali. Dakle, obnovili domoljublje!

U tadašnjoj Hrvatskoj ’90-tih nije postojala jaka podrška ustaškog ili domobranskog potomstva jer ga tada u značajnom broju nije ni bilo, ... njihove očeve, djedove .. tito i partija su pobili i raselila po cijelom svijetu.
Dakle, takvog biračkog tijela nije bilo puno, te se trebalo mijesit tijesto od postojećeg brašna i pravit kruh od ponuđenog kvasa.

Paraga, Paradžik, Blaž Kraljević su bili važna spona između tadašnjieg Hrvatskog naraštaja kontaminiranog komunizmom i ovog čemu mi svi danas težimo i zalažemo se, a to je stvaranje uistinu Demokratske Hrvatske Države, pravedna za sve njene građane i po cijelom njenom prirodnom području, bez velikosrbske hegemonije, samostalne i svoje Hrvatske Hrvatom!

Mlado vodstvo HSP-a temeljem Državotvornog Prava Hrvatskog Naroda, prizašlog iz učenja oca Domovine vješto je ustrojilo političke smjernice ograđujući se od sveg negativnog iz II svj. rata, dajući borbi za Domovinu čistoću, legitimnost i neopterečenost od prošlosti za sve nove naraštaje Hrvata i nove Hrvatske Države.

Uvidjevši opasnost za svoju vlast, položaje i moguću odgovornost za pljačku Naroda, reformirani komunisti, prišli su HSP-u fašističko - ustašku ideologiju, politiku masovnih ubojstava, rasizma i anti-semitizma .... želelći tim opravdati svoj razlog likvidacije HSP-a i njegovih članova i ujedno se nametnuti svjetskoj zajednici tobože kao pravedni antifašistićki pokret, a sve u namjeri da se prikrije političko ubojstvo oporbe i zaustavi proces demokratskih promjena pokrenutih novom generacijom Domoljubnih i demokratskih mladih Hrvata.

Nažalost, bili smo svjedoci, gušenja još jednog Hrvarskog proljeća od ’91 naovamo, kad su nas titovi nasljednici (tuđman-manolić & Co.) uveli u polarnu sibirsku zimu, koja i danas traje.

Tadašnji HSP-ov Domoljubni izborni pristup Narodu, naišao je na ogroman odaziv Hrvatskih birača, rezultirao je s’ 5 zastupnika u saboru iako su kasnili sa registracijom stranke i objedinjavanjem svih svojih članova i pristaša!

Takav uspijeh, nije promako reformiranim drugovima, koji su metodama fizičke likvidacije oporbenih čelnika, slomili pokušaj preobrazbe njihovog do jučerašnjeg izbornog tijela u demokratizirano društvo.

Naj tužnije je i to što... dobar dio Naroda nije shvatili veličinu tragedije koja ih je zadesila a ni ti ... bit HSP-ovog zalaganja .... za njih i Državu!

Rušenjem istinskog HSP-a i Parage, ubojstvom Paradžika, Blaža Kraljevića; unesrećeni nisu bili samo oni sami i njihove obitelji, već je time nanesena ogromna šteta cijelokupnom Hrvatkom Puku.

I dan danas vidimo posljedice tog čina, politike jednoumlja koje se nastavlja od jedne te iste reformirane komunističke partije, rascjepljene u dvije frakcije(hdz-sdp) sa satelitima! Slušamo na Radiju, gledamo na televiziji, čitatamo o tome kako Hrvatski brod tone kao nekakva izbušena stara kanta, .... islužena olupina, ne shvaćamo da je sve to; uzročno - materijalna posljedica hdz-ove promašene politike!

Nasilnim uklanjanjem pravog HSP-a sa političke scene Hrvatske ‘92, zatirano je Narodu pravo na drugačije mišljenje, ... onemogućena mu je drugačija mogućnost da bira, ... i putovi kojim su Hrvati mogli krenuti da izbjegnu ekonomsku krizu i propast koja se nadvila nad privredom a u koju su nas uveli partizanski sinovi svojim mafia-djelovanjem i nestručnošću.

Likvidacijom pravog HSP-a i brutalnim uklanjanjem predsjednika Parage kao istinske oporbe, ukinuta je mogučnost da se sprijeći pljačka stoljeća koja je učinjena tz. privatizacijom društvene imovine od strane pripadnika hdz-ovog režima.

Ubojstvom parlamentarnog zastupnika Ante Paradžika od strane titovog đenerala tuđmanina, počeo je kraja parlamentarne demokracije u RH! Taj čin uvertira je u mrak i nasilje nad životima svih građana u Domovini i izvan nje!

Pucanj u Paradžika bio je izravno i pucanj U HRVATSKU! Domovina krvari.... i danas!

Kako je stari (Ante Starčević) reka: " ... da se sreća i nesreća jednoga sina domovine od dana do dana pruža i na sve ostale, i zato da svako domaće zlo ticalo se ono neposredno koga mu drago, svatko ima smatrati za svoje osobno ..."

Dragi Narode, podržite Pravaše, al'ne one lažne koji dolaze iz redova hdz-a; zbog prava slobodne misli, zbog istinske demokracije, zbog strijemljenja istom cilju (boljoj i sretnijoj budućnosti svima, a ne samo njima), Recite NE onima koji su vam desetljećma svojim razbojništvom nanosili štetu.

Svi Vi nezadovoljni, koji ne idete na izbore, jer nemate za koga glasovati, glasujte za Paragu da u tom socijalističkom saboru, imali neko tko bi se i za Vas zalagao srcem i dušom, za ideju vodilju kojom se i Vi vodite.

On sigurno nebi dozvolio da reformirana komunistička hunta čini to što čini Hrvatskom Narodu! Ovako, ... što imamo?

čopor reformiranih komunista, koji se bore tko će bolje titovim putem ići, nastavi, da harači Narod dok Vi ... promatrači ... nemoćno razglabate o njihovim uspješnicama.

Čudite se što uklanjaju spomenike palim Domoljubima, šalju svoju policiju da tuku seljake, varaju Narod, rade što hoće ... jer mogu, nije ih sramota ni Boga ni ljudske uljudbe, sveto im ništa nije.

Nisam ljubitelji tita i partizana, komunista i banana ... briga me za sve njih lopove, volim Vas dragi moj Narode!
Stalo mi je do Vaše sreće i uspjeha Vaših obitelji ... ja Vas iskreno ljubim raširenih ruku, jer ja sam dio Vas.

Molim se ... dragome Bogu, da prosvitli pamet, onima koji nevide... pored zdravih očiju!

Da prepoznaju lopove koji Narod vode kao stoku sitnog zuba, žednog ga preko vode prevode.

Želja moja; ... potaknuti je one, .... koji još vjeruju u zvijezdu petokraku, a čitaju ovo ... da se malo zapitaju, ... zašto je ona, crvene boje?

Matica HSP1861 je uvijek tu, uzNarod i ... za ruku ... da se svi izvuku!

Bog i Hrvati !

Tko je glasao

Potpisao bih svako slovo. A

Potpisao bih svako slovo. A dodao samo jedno. Pad Vlade i prijevremeni izbori onemogućilo bi dobivanje bilo kakvog kredita u inozemstvu po prihvatljivoj kamati. Bez te mogućnosti državne financije bi potonule do jeseni bio na vlasti SDP ili HDZ. Nije vrijeme za međusobno nadjebavanje stranaka (psovka razmotrena prije korištenja - nužna je) i ego tripove Zokija, Čačića ili bilo kog drugog. Treba održavati makar privid mira za inozemstvo. Za revoluciju nema povoda niti kritične mase. Do izbora je dovoljno vremena da se nezadovoljni organiziraju i dobiju svoje predstavnike u demokratskoj vlasti, te sami kreiraju vlastitu budućnost i budućnost svoje zemlje.

hatepogodak

Tko je glasao

Potpuno si u pravu

Potpuno si u pravu mrak!
Najbolje se to vidi ovih dana u Grckoj.Eto im nove vlasti, ali eto i novih mjera stednje radi dugova.
Vjerujem kako nitko normalan ne ocekuje da ce neka nova vlast promjeniti nase tesko stanje u ekonomiji.
Istodobno ne vjerujem da ce i sadasnja oporba kao potencijalna nova vlast, imati hrabrosti pocisiti 200.000 ljudi viska, ojacati likvidnost striktnim uvodjenjem blokada za neplatise poslije 60 dana i sl.
Nova vlast takodjer nece moci nastaviti novim zadozivanjima do beskraja.
Uvodjenje reda?
Njima bi najvise odgovaralo da to umjesto njih napravi netko drugi.
Jedino sto su dosadasnje vlasti pokazale, je uporno zaduzivanje i izmisljanje poreza.
Glupavi tecaj kune i toleriranje odabranima kako ne moraju placati dobavljacima, nas je sad dovela u pat situaciju.
Pa kad se politicari ne usude jer ih realno najvise zanimaju fotelje, neka to umjesto njih napravi onaj kog to ne zanima.
Dakle:
MMF ODMAH!

Tko je glasao

Najbolje se to vidi ovih

Najbolje se to vidi ovih dana u Grckoj.Eto im nove vlasti, ali eto i novih mjera stednje radi dugova.

Gnjus, već sam rekao da se stvari mogu bitno mijenjati i bez izbora, ali ja jesam za promjenu vlasti i taj ti primjer s Grčkom ne drži puno vode. U Grčkoj je vladao Karamanlis (i desni centar - što je nevažno - osim što Karamalis i Sanader pripadaju istom pollitičkom krugu odnosno EPP) i ulicama je tekao med i mlijek i poneki anarhist. A onda je došlo do promjene vlasti i svijet je saznao da su pethodnici državu i cijelu Europu vodili u propast - rupa se utrostručila - pa danas EU skupa s Amerikom ne znaju što će s njima.

Ali, ima li išta bolje nego se suočiti sa stvarnim stanjem i onda sam i uz pomoć drugih tražiti prava rješenja a ne i dalje lagati (sebe i druge).

Kako su i kod nas vladali lažovi, i danas vladaju, ja jednostavno ne mogu a da ne mislim da nam se s ovima samo crno piše, i da su stvari gore nego što nam se prezentiraju, a ni ovo nimalo nije lijepo . U Parlamentu nam vlada zavjera u kojoj rajedinjeni HDZ uz podršku potkupljenih koalicionara, drže vlast stabilnom - a cijela država ide u božju mater - nije li samo to razlog da se otvore karte - a to ne ide bez promjene vlasti, koja bi donijela promjene motiva. Vladajući od straha od posljedica , a oporba od straha što će naći - ne talasaju. Nekidan je bio izazlanik EPP is Europe i javno gurao narod da glasaju za HDZ a ne govori kako će im pomagati i ne mogu im pomagati jer ne mogu ni svojima unutar EU (Grčkoj, Litvi, Španjolskoj, Portugalu). Ništa mi ni od HDZ-a ni od EPP ne možemo dobrog očekivati.

Već je od prije dokazano da Gčkom vladaju dvije obiteljske dinastije, jedna desnija Karamanlis obitelj i jedna lijevija Papandreu obitelj, i smjenjivali se i manje više čuvali jedan drugoga. Ali je ovaj put rupa prevelika da bi i dalje pokrivali jedni druge kao to su do sada činili.

I kod nas postoje dvije velike političke grupacije kojima vlada isti mentalitet, ali se bojim da bi promjena i kod nas ovaj put otkrila tamne bezdane - i da se toga boji SDP isto onoliko koliko i HDZ, no mi se moramo suočiti s pravim stanjem stvari. Bez promjena to nećemo moći - i dalje ćemo tonuti. Evo ova nova Jadrankina vlast je donijela takve "pozitivne" promjene da njen savjetnik javno govori da ćemo tonuti još cijelu jednu godinu. Nije li to dovoljan razlog za alarm.

Moj je stav da se trebaju mijenjati što više i da nema cijene tome!

Tko je glasao

nekako imam utisak da je

nekako imam utisak da je ovaj dnevnik pisala osobno Jadranka Kosor. idemo i dalje trpjeti nerad i neznanje vladajućih. sjećam se kada su se na ovom portalu ismijavale mjere SDP-a za izlazak iz krize. recept SDP-a je preuzeo Ivan Šuker, koji je bio najveći protivnik zaduživanja i nimalo ga ne smeta što se sada zadužuje. dapače, sada nitko se ne smije Šukerovim mjerama kojima smo se nekada smijali jer su to predlagali SDP-ovci. pače, dobijamo savjet kako neznalice i nesposobne trebamo održati na vlasti jer tamo neki tajnik EPP-a lobira za HDZ. osobno sam mišljenja kako ne trebamo srljati u EU dok se ne riješimo političara koji misle samo za vlastito dobro.

iako nemamo alternativu HDZ-u u vidu anemičnog Zorana Milanovića koji je totalno izgubljen te neodlučniji od Ivice Račana, 2000-e ni koalicija nije znala što je čeka pa je barem djelomično izvukla zemlju iz nelikvidnosti. stručnjaci iz HDZ-a su vješti stručnjaci što se tiče discipline nelikvidnost i tjeranje građana ove države na prosjački štap. svaka sekunda njihovog ostanka na vlasti je zaduživanje nerođenih i dužničkog ropstva.

pojam tehničke vlade je samo pojam. posljednja tehnička vlada je počesto prekoračivala svoje ovlasti i vidim kako to nikog ne smeta jer je Jadranka tada bila potpredsjednica. novinarka je morala tužiti vladu za pristup informacijama o dodijeli novca iako nam predsjednica vlade sada trubi kako su financije javne mada je to daleko od istine.

dakako, treba vjerovati lažljivoj babi jer u javnosti se profilirala kao veliki borac protiv korupcije. to što je dio političara vjernih Sanaderu osumnjičeno plus dvojac iz SDP-a u meni ne budi uvjerenje o neovisnosti i efikasnosti borbe protiv korupcije. malo šminke pred javnošću i EU. ništa više.

uz borbu protiv korupcije antirecesijske mjere su donijele fijasko. treba malo pročitati ovaj tekst i zapitati se komu ili čemu služi premijerska funkcija. možda bi bilo lakše da je uz mjere donešene i bolne reforme ali nula bodova. ništa od reforme zdravstva, teritorijalne reforme, gospodarske strategije i ostalog vezano za goli opstanak.

umjesto toga imamo onu poznatu i poslije sanadera sanader. metode vladanje Jadranke Kosor su u dlaku jednake kao i Sanaderove. mediji je moraju tretirati kao princezu, u prve redove za neugodne stvari istura vlastite ministre, bezrazložno laže i optužuje oporbu bez ikakvih dokaza. mada se pred medijima kurči kako nikoga ne treba optuživati bez valjanih dokaza. jedan dan poziva oporbu za pomoć i prijedloge dok drugi dan sama sebi skače tvrdnjom o stručnjacima u vladi koji ne trebaju nikakvu pomoć. i nitko ne upozorava na takve obmane.

cijena od 20 kuna za prijevremene izbore po glavi stanovnika je mali trošak. slijedeća vlada sigurno neće biti ovako blesava i nesposobna kao vlada Jadranke Kosor. za sve one koji misle da su prijevremeni izbori nepotrebni evo pjesmice i uživajte u njoj.

Tko je glasao

@marijuan Potpuno se

@marijuan
Potpuno se slažem s tobom. Svaki sat, svaka minuta ostanka ove korumpirane i nesposobne Vlade J,. Kosor košta ovu Hrvatsku, i još nerođene...
Jadranka Kosor je ĐAVOLJEVA UČENICA (Smradanera) i što još treba učiniti ona i Vlada pa da se to shvati?
Dolje Vlada J. Kosor, što prije, to bolje...Hoćemo prijevremene izbore... Ako izaberemo opet đavola (ili đavolicu), a NEĆEMO, bit će to LEGITIMNI izbor...Ova vlada izgubila je legitimitet, vlada protiv volje većine naroda.
Ne ljuti se mrak, ali ovo je jedan od tvojih lošijih dnevnika, kriva procjena političkih snaga i opcija.
Danimir

Danimir

Tko je glasao

cool. nego, mrak, mene

cool.
nego, mrak, mene zanima što se to, osim 2., konkretno dogodilo da si promijenio mišljenje. još prije 7-8 mjeseci si bio za raspisivanje izbora i vjerovao da može doći do promjene vlasti.

(mada ni 2. nije razlog. popularnosti premijerke ne bi bilo da je oporba bila bolja, da je učinila bilo što zadnjih par godina.)

Tko je glasao

ovo je misaona vježba :) ja

ovo je misaona vježba :)

ja sam uvijek za izbore, ja naime živim od toga, no u ovom konretnom slučaju i konkretnoj konstalaciji snaga ne vidim da bi izbori bilo što promijenili (zasada)

Tko je glasao

Dao sam plus dnevniku, jer

Dao sam plus dnevniku, jer je dobro argumentiran, ali i nekim kritičnim komentarima, jer su također dobro argumentirani.

Tema je presložena i neki definitivni odgovor nije moguć.

Moj stav: "radimo kao da će izbori biti tek u studenome 2011., spremajmo se kao d da će biti sutra!" :)

Nemoj da mi netko kaže da ne zna koga sam parafrazirao! ;->

Inače, slažem se da bi izbori u ovom trenutku donijeli neizvjesnu bitku HDZ-a i SDP-a, kao i 2007., i mislim da bi najviše nekoliko posto odlučilo. A HDZ uvijek ima u startu pet mandata viša iz Hercegovine i ostatka svijeta. Zastupnici manjina, njih osam, podržat će onoga, tko bude jači.

Bez obzira na poneku izraženu neumjerenu ambiciju, ne vidim da bi se neka nova snaga mogla nametnuti kao bitan čimbenik. Siguran sam da će biti nekih novih "igrača", eventualno bi se mogli izboriti za to da sa svojih par kritičnih mandata mogu ucjenjivati oba glavna bloka.

HSLS će možda promijeniti stranu i priključiti se SDP-u.

HSS-u onda ne preostaje drugo nego napraviti zajedničku listu s HDZ-om, inače im prijeti spadanje na 1-2 zastupnika.

HSU bi, predmijevam, mogao također pristati na sudjelovanje na zajedničkoj listi s HDZ-om, nakon neugodnog iskustva prošlih izbora (4,2% glasova donijelo im je jedan mandat, tj. 0,7%).

HNS i SDP bi se ovoga puta možda mogli dogovoriti oko zajedničkih lista, što bi vjerojatno dovelo do određenog sinergijskog efekta, a IDS će unatoč blagom padu popularnosti dobiti uglavnom ono na što su navikli.

Mogli bismo svjedočiti konačnom potopu HSP-a, a ne vidim da bi stranka Ruže Tomašić ili neka drgue s kalsične desnice mogla biti blizu mandata igdje.

Dakle, manji broj prijavljenih lista, te još jače definirana dva bloka.

Nove snage? Osovina desnih populista Glavaš-Bandić-Kerum može pokriti svojim kandidatima skoro cijelu Hrvatsku i preći prag u većini izbornih jedinica. Mislim da bi mogli osvojiti desetak mandata, možda čak 15, i tako biti treća snaga.

Novoosnovana Stranka rada: Lesar bi morao osvojiti mandat u III. izbornoj jedinici (koja obuhvaća Međimursku, Varaždinsku i Krapinsko-zagorsku županiju), možda povuće svojom popularnošću čak još jednog. Međutim, sumnjičav sam prema njihovim potencijalima u drugim dijelovima Hrvatske.

U 8. izbornoj jedinici, "Ladonja" Plinia Cuccurina je na posljednjim lokalnim izborima u Istarskoj županiji osvojila 17%. Nedavno su sklopili savez s Akcijom mladih i Listom za Rijeku, koji su na lokalnim izborima u Primorsko-goranskoj županiji, kao koalicija, osvojili 9%. Ako te postotke zadrže, to im donosi dva mandata u Saboru. Van tog područja, sumnjam da imaju neki potencijal.

Konačno, moja stranka, Zelena lista, postepeno se širi i jača, i sigurno će biti bolja nego 2007. kad smo bili ispod jedan posto, pa bi možda mogla dohvatiti neki mandat.

Zoran Oštrić

P.S. Usput rečeno, odlučio sam više ne davati minuse nijednom komentaru niti dnevniku. Ta me dječja igra počinje zamarati. Plusove ću davati.

Tko je glasao

ostricu, prijevremeni izbori

ostricu, prijevremeni izbori nebi reciklirali postojecu podjelu politickog kolaca, vec bi rezultat tih izbora bio bitno drugaciji!
naime, prijevremenim izborima koji bi bili inicirani padom vlade prethodili bi strajkovi, socijalni neredi i moguci kolaps drzavnog proracuna, tako da
bi izborna sansa aktualne vlasti bila daleko manja od one koju ona ima danas.
u raspravi o prijevremenim izborima se ne smiju zanemariti uzroci koji dovode do takvih izbora, a pogotovo kad do tih izbora dodje zbog pada vlade.
ukoliko vladajuca opcija inicira prijevremene izbore(sto po meni, ona sigurno hoce), inicirati ce ih u situaciji kad njen politicki rejting bude daleko bolji nego sto je danas.
uostalom, privremeni izbori se ne dogadjaju kad je situacija u drustvu "normalna", tako da je svako prognoziranje izbornih rezultata nakon tih izbora, sa aspekta te "normalnosti"..i nije bash preporucljivo !:)

Tko je glasao

Osovina desnih populista

Osovina desnih populista Glavaš-Bandić-Kerum može pokriti svojim kandidatima skoro cijelu Hrvatsku i preći prag u većini izbornih jedinica. Mislim da bi mogli osvojiti desetak mandata, možda čak 15, i tako biti treća snaga.

Ova trojka će dobro kotirati i u 11. izbornoj jedinici ako bude išla zajedno...mogli bi HDZ-u otkinuti koji mandat u dijaspori, budući da je Bandić već u prvom krugu predsjedničkih izbora dobio blizu 50% glasova. Glavaš je već tamo i ne sumnjam da radi na pripremi terena, a Kerum im je mentalitetom blizak i tamošnji ljudi se lako mogu poistovjetiti s njim. Uglavnom, moguće je za očekivati da se bez ove ekipe, ako bude išla zajedno neće moći složiti slijedeća vlada, nažalost...

________________________________________
"where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise"

Tko je glasao

Ni jedan od navedenih

Ni jedan od navedenih razloga nije- razlog. To su naprosto navijačke želje, koje se vrte oko pitanja tko bi izbore, kada bi se dogodili, sada mogao dobiti.

Ako ništa drugo, dnevnik je odlična prilika da se istakne ono što se nevješto u dnevniku pokušalo sakriti. Bez obzira kada se izbori dogodili i na kojoj razini, jedno je apsolutno sigurno: postojeća kao i nezavisna politička scena je definitivno impotentna. Iz njenog smjera se ne može očekivati ništa dobro, a najmanje promjene na bolje. Tu tražiti rješenja je isto što i tražiti iglu u stogu sijena. Nećete naći. I gotovo. Svaka rasprava o tome je suvišna. Ne može se mamuzanjem mrtvog konja postići da konj oživi. Nema tu ni sposobnosti, ni znanja ni odgovornosti, karaktera ili vizije.

Mislim da će ubuduće nezavisni kandidati, s koje god strane došli, čak biti daleko gori nego klasični, stranački kandidati. Zato što će se neodgovorno i nesvjesno upuštati u nevjerojatno opasnu avanturu navodnog obnašanja vlasti, ali bez ikakve sadržajne politike, bez ičije podrške i što je najgore bez financijske i duhovne pismenosti. Takvi se ne natječu za vlast da bi nešto mijenjali, nego da bi se što prije i unosnije prodali.

Ne znam kako bi to nova ekipa usporila korupciju, dok se ne snađe? Ne bi li bilo logičnije očekivati obrnuto?
Promjenom ekipe, sustav se ne mijenja, a uzrok korupcije je u sustavu. Ne u ekipi. Sami kažete da razlika između HDZ-a i SDP-a nema.

Ima jedan razlog za prijevremene izbore: da se močvara očisti od truleži i smrada. A da se novim krokodilima ne dopusti uplivavanje. Samo, tko bi vršio klasifikaciju?

Tko je glasao

Do prije par dana sam se

Do prije par dana sam se slagao sa ovih tvojih 10 razloga protiv izbora. No nakon što su isplate poticaja seljacima prebačene na 2011, pošto se kompletan problem privatizacije brodogradilišta prebacuje na slijedeću Vladu, pošto se Šuker sve više zadužuje i pošto se spremaju neartikulirani potezi u monetarnoj politici koji bilo kakvi bili pomoći će ovoj a odmoći sljedećoj Vladi duboko sam se zamislio. Svako odgađanje rješavanja problema uvećava problem a za godinu dana problem bi mogao narasti do nerješivosti. Možda bolje presjeći, pa opet nakon godinu dvije sjeći. Uglavnom što ih češće mijenjati.

Tko je glasao

Ono šta mene osobno

Ono šta mene osobno žalosti je ne postojanje opcije već samo dva bloka, koja slažem se nemaju ni ideja ni vizije gdje ova zemlja ide. Ono što jeste problem je da mi svi zajedno to mirno gledamo i naše kažnjavanje takvih stranake svodi se na ne izlazak na izbore, što je njima u biti ogromna nagrada jer će lakše doći do vlasti. Sve u tvome dnevniku je apsolutno točno ali se svodi na predpostavke osvajanja vlasti od strane SDP-a ili zadržavanje od strane HDZ-a, mislim da bi bilo vrijeme da se počne podržavati i neke druge opcije možda su novi Laburisti na ovom tragu.

Ono što se meni ne sviđa u tvom dnevniku jeste EU i plašenje s otezanjem pristupa ili odgodom. Očito je da jednostavno mrak ne želi prihvatiti činjenicu da ma šta Hrvatska učinila naći će se novi razlog da nam malo otežaju i produže "pristupne pregovore" to jest da nas drže na ledu dok se ne steknu uvjeti za zajednički pristup s drugim zemljama u regiji. U tome možda i nema ničega lošeg, ono što je loše jeste da imamo slugansku politiku koja ispunjava apsolutno sve zahtjeve koje ne da je skinula gaće nego opslužuje svakog kome to padne na pamet da zatraži. Jer kako drugačije objasniti braću Landini u "Dalmatinki" koji kad su vidili da neće s radnicima izaći na kraj onda prijete kako"neće dozvoliti da uđemo u EU dok se oni ne riješe". Mi smo se spremni odreći svega samo da nas EU primi iako nema nikakvih prednosti za građane već kako smo svugdje vidili samo problema. Pa kad se već prodajemo budimo skupa nevista a ne s gaćama na štapu.

Hrvatska nije spremna za EU niti će ikada biti spremna dok ne priznamo da imamo mafiju u samom vodstvu, dok ne provedemo čistku od vrha i dok ne uvedemo određena pravila igre o imovini kao i o privatizaciji. Naravno za ovo treba volja te stranka na vlasti koja je spremna to provesti, zato je vrijeme da se trgnemo i razmislimo o ostalim opcijama nije ovo zemlja SAMO HDZ-a i SDP-a.

Tko je glasao

jfk Sve političke stranke

jfk
Sve političke stranke se financiraju od korupcije. Treba reevindentirati sve te silne stranke i sve one koje nemaju legalna sredstva financiranja brisati iz registra političkih stranaka.

Tko je glasao

I šta sad ako se

I šta sad ako se financiraju iz korupcije mi treba i dalje da sjedimo ko ona tri majmunčića? Najagora varijanta u svoj ovoj ravnodušnosti je "svi su oni isti" , "neće ni ovi ništa raditi" ili "zatvorimo ih sve" i slične teorije . Ono što mi trebamo pod hitno da se izborimo se za neovisno sudstvo i policiju onda će stvari same sjedati u svoje mjesto. Ali na žalost mi još imamo komunistički mastodont od sudstva i policije koji su pod direktivom političke vrhuške.

Tko je glasao

Raspuštanjem parlamenta

Raspuštanjem parlamenta sasvim sigurno bi se usporili ili totalno zaustavili pregovori s EU oko pristupanja. Hrvatska već sada obara rekorde u dužini pregovaranja i makar se čini kako sada stvari idu po planu nekako si mislim da još slijedi koji zaplet u pregovorima. Dolaskom izvanrednih izbora, stvar bi se definitivno usporila a obzirom da sami nismo u stanju riješiti kaos koji ovdje vlada čak je i EU dobrodošao da barem unese malo reda u cijelu priču.

To je mantra s kojom zadnje vrijeme Jadranka maše kao s najvećim argumentom. To je stalno isticao i Sanader, od prvog dana, a nije nas uveo u EU. A tko uopće kaže da se promjena vlasti mora izvršiti novim izborima. Nesposobna vlada recimo može demisionirati i onda sve ovisi o Predsjedniku, koji može ali ne mora raspisati izbore, nego recimo u novim konzultacijama stvoriti novu većinu i novu vladu (koja bi zadržala i odmah nastavila sve prioritetne zadatke (kao što su pregovori s EU). Ili bi mogao dati mandat prijelazne (tehničke) vlade nekom tehnologu koji bi u prijelaznom razdoblju nastavio rad a da se stvari bitno ne remete, pa čak niti da se mijenjaju donje strukture vlasti. U demokraciji takvo nešto postoji, u Belgiji se to nedavnoi dogodilo.

Ja mislim da novi Premijer i novo/stara ministarska ekipa a naročito novi duh i kontrola bi mnoge stvari odmah oslobodila. O Predsjedniku ovisi i o parlamentu da li bi se prihvatili izvanredni izbori i prijelazna tehnička vlada pod komandom HDZ-a i Jadranke Kosor. U Saboru već postoji naboj koji bi takav razvoj situacije prihvatio radije nego nove izbore. Nisu neznalice oni u vladi da takve opcije ne poznaju i možda odatle postoji pritisak iz Vlade prema novom Predsjedniku, koji je u ovim stvarima možda manje predvidiv od Mesića.

Da, moram dodati, ja osobno sam za ovu preduboku krizu najviše krivio Mesića, koji je u nerješenoj situacciji (kad je Sanader osvojio realno previše mandata radi izbornog inženjeringa kojeg smo ovdje razotlrili, i koji još k tome nije mogao sastaviti vlast nego trgovao i krpio većinu s nevjerodostojnim zastupnicima od po 300 glasova, morao ići na rješenje tehničke vlade stručnjaka (kao u Belgiji) i promijeniti sistem - ali je popustio Sanaderovim javno obznanjenim prijetnjama.

Mi ustvari imamo sustav koji generira probleme, i njega treba promijeniti ne samo vladu (koja je samo rezultat lošeg i preživjelog sustava vlasti). Ponovno tvrdim da nam je potrebna Druga Repoublika zasnoivana na građanskom konceptu i to samo građana ove zemlje - jer se samo o našim sudbinama radi.

Tko je glasao

A tko uopće kaže da se

A tko uopće kaže da se promjena vlasti mora izvršiti novim izborima. Nesposobna vlada recimo može demisionirati i onda sve ovisi o Predsjedniku, koji može ali ne mora raspisati izbore, nego recimo u novim konzultacijama stvoriti novu većinu i novu vladu (koja bi zadržala i odmah nastavila sve prioritetne zadatke (kao što su pregovori s EU). Ili bi mogao dati mandat prijelazne (tehničke) vlade nekom tehnologu koji bi u prijelaznom razdoblju nastavio rad a da se stvari bitno ne remete, pa čak niti da se mijenjaju donje strukture vlasti. Ili bi mogao dati mandat prijelazne (tehničke) vlade nekom tehnologu koji bi u prijelaznom razdoblju nastavio rad a da se stvari bitno ne remete,

A kak to regulira ustavni zakon?

Ili bi mogao dati mandat prijelazne (tehničke) vlade nekom tehnologu koji bi u prijelaznom razdoblju nastavio rad a da se stvari bitno ne remete,

A kojem bi ti to tehnologu prepustil?

U demokraciji takvo nešto postoji, u Belgiji se to nedavnoi dogodilo.

Pa u demokraciji postoje i prijevremeni izbori i izglašavanje o povjerenja vladi, no Belgija baš i nije neki primjer političkog reda.

Tko je glasao

Mislim Skviki da govoriš

Mislim Skviki da govoriš napamet.

Belgija je i danas jedna od najbolje stojećih i najsređenijih država EU zajednice, centar EU administracije, mada je multinacionalna država ona mnogima može u mnogočemu biti primjer. Pa i u parlamentarnom životu. kao što je tebi poznata Njemačka meni je Belgija, i o tome sam pisao.

Mi imamo parlamentarni sustav koji je isti kao i u mnogim drugim zemljama. I Poslije pada Prodija je u Italiji su se vršila konzultacije da se nastavi vlast, ali vlada "tehnologa" nije uspjela jer su svi željeli nove izbore to je i Italiji zradicija u prosjeku imaju izbiore svakih 6 mjeseci)..

Kod nas imamo situaciju da vlada stranka koja je "ukrala" petnaestak saborskim mandata (napuhanim biračkim popisima) dakle uzurpirala vlast, da se HSLS već otkačio i da bi rado tražio svoju propalu ulogu na drugi način, da su traktorski sukobi već odvojili HSS maticu od svog vodstva i HDZ-a (mada ne još i Friščića), da će manjinci poći tamo gdje je težište vlasti ) da je i sam HDZ već dramatično podijeljen i da ga održava samo umjetno stvorena kohezija zasnovana na održavanju vlasti a koja se može destabilizirati čim se vlast izgubi.

Po Ustavu Jadranka može vratiti mandat i predložiti nove izbore, ali je na Predsjedniku da li će potražiti novog mandatara i na Saboru da li će prihvatiti promjenu mandatara. Ne raspisuje Jadranka Kosor nove izbore nego Sabor, koji mora sam sebe raspustiti, ali prije toga mora saslušati i ocijeniti Predsjednikove prijedloge, koji ima pravo i dužnost na određene inicijative i koje Sabor mora odslušati. Zastoj samo nastaje kad se Sabor raspusti i kad se raspišu novi izbori s čime Vlada postaje tehnička vlada koja više nema pravo donositi bitne odluke. Ukoliko se nađe novi mandatar formira nova većina koja formira novu vladu sve ostaje u funkciji i nema zastoja. To smo već imali, i Jadranka je tako postala jer su ondašnji uvjeti u Saboru bli njij naklonjeni ali danas se teško to može reći.

Ja samo govorim da novi izbori uopće nisu jedina opcija, i da s time ne treba mantrati narod. I treba se vratiti činjenici da ovakav izborni sustav i nejasni birački popisi su u Saboru stvorili nevjerodostojnu većinu. To je činjenica koju smo baš ovdje dokazali i da je samo to već bio razlog za raspisivanje novih izbora da smo u normalnoj zemlji.

Tko je glasao

Frederik, Poznato mi je to

Frederik,

Poznato mi je to sve, i u puno stvari se nas dvoje slažemo. Tabi je dobro poznato da sam zagovaral veliku koaliciju prije parlamentarnih izbora, no naši političari su svi isti i više se brinu o sebi, nogo o državi.
Da neznam koga postaviš nebu niš bolje, jel buju ti isti opet odlučivali.

Moje mišljenje je da treba osnovat stranku sa raznim političkim stajalištima. Zajednički nazivnik nije teško nači. Ima takvih ljudi, a biračko tjelo bi bilo prilično veliko i vjerujem da bi se taj pokret podržal.

Jel si ti toga svjestan da manjine dirigiraju.

Tko je glasao

malo spooky analiza ali

malo spooky analiza ali vjerovatno točna...

u međuvremenu neke analize kažu da je još oko 7000 ljudi ostalo bez posla u siječnju (neke i više). Znači linearno i grubo 7x12 minus nešto bolja slika po ljeti radi sezonskih radnika i eto ti možda opet prošlogodišnja razina pada nezaposlenosti.

Sada na sve to pribroji linearnio rast deficita države i imamo opet katastrofu. Deficit je bio 3.6 miljardi kuna za prva dva mjeseca. znači 1.8 *12 je 21.6 milijardi kuna na godišnjoj razini linearno i grubo. Ukoliko bude rasla stopa nezaposlenosti i biti će to i više.

Po meni ugrubo imamo vremena do ljeta napraviti rezove troškova, u ljetu imati ćemo neki priliv deviza mada malo manji inače što će dati privid poboljšanja.

Nije čudan pritisak na Rohatinskog u zadnje vrijeme jer je to pritisak za inflaciju od strane vlade a protiv rezanja troškova. Vladi se sada inflacija čini kao privlačna mjera no apeliram na HNB da ne popusti (što moj glas znači ali opet možda mrvicu pomogne). Znači plan vlade vjerovatno je štampati novac, srušiti tečaj, preliti problem duga na građane (jer bi onda oni morali izdvajati više kuna za Euro, što bi po meni ugrozilo mogućnost većine da servisiraju svoje dugove - ali vlada bi riješila svoj problem).

Znači imamo sa jedne strane put inflacije ili devalvacije a sa druge strane put rezanje troškova. Trećeg puta nema.

U subotu nakon onog sastanka oporbe su pitali Milanovića što bi on učinio da dođe na vlast a on kaže: prvo analizirao dubinski financije, drugo analiziralo duninski financije, 3 analizirao dubinski financije. To se zove oporba sa planom. Blago nama, budućnost nam je svjetla kako god okrenemo. Osim toga nabacio je još par pametnih izjava koje je vjerovatno smišljao dok je kakao.

Tko je glasao

@mrak A da navedemo lo top

@mrak
A da navedemo lo top razloga da su nam sada POTREBNI prijevremeni izbori?
Evo vidim da su mnogi u upisima naveli većinu vrlo uvjerljivih argumenata za prijevremene izbore. Evo i moje konstatacije:
PRIJEVREMENI IZBORI TREBALI SU SE VEĆ DOGODITI...Ovaj prazan hod vlade J.Kosor od 8-9 mjeseci, ovaj ekonomsko-socijalni sunovrat Hrvatske dovoljan su razlog ozbiljnoj oporbi da isprovocira prijevremene izbore. Ova priča o usporavanju pregovora s EU u slučaju izbora jeftin je trik HDZ-a, proziran da prozirniji ne može biti.
I dok oporbu vodi mlakonja Milanović, J. Kosor i vlada mogu pričati koješta i nastavljati s AGONIJOM koja predugo traje. Duže i od najdužih pregovora jedne zemlje s EU...
Danimir

Danimir

Tko je glasao

a bura nad oštricom

a bura nad oštricom brijača lupit će petom u zid
(z. stanojević)
nije dobro ni previše slano

1. između hdz i sdp i prijatelja nema bitne razlike
2. tko hoće zaustaviti, usporiti, zakomplicirati već preduge pregovore hrvatske i eu
organizirat će/ohrabrit će one koji organiziraju...
u hrvatskoj prijevremene izbore
3. u proljeće/ljeto/jesen svakako prije redovitih izbora završit će suđenje generalu anti gotovini, za kojeg većina građana drži, da je žrtva političkih igara. Moguće je da će kazna biti kraća ili jednaka vremenu koje je već proveo u pritvoru, odnosno da će nakon izricanja presude biti slobodan. Ne znam što čovjek misli o hrvatskoj politici, ali ako se odluči politički aktivirati, njegova bi stranka, ako je osnuje, ili ona kojoj se približi, mogla bitno utjecati na ishod parlamentarnih izbora.

luka

Tko je glasao

E moj sjor Luka, molimo

E moj sjor Luka, molimo Gospoda za to. Uz lijep pozdrav.

Tko je glasao

Mrak i ostali, Zna li netko

Mrak i ostali,
Zna li netko što je s popisom birača. Bilo je malo bure u čaši vode oko zakona o prebivalištu i dalje nisam nešto novo čula ili sam propustila.
Mislim da je uređen popis birača preduvjet izbora, bili oni redovni ili prijevremeni.
Nikako ga ne bismo smjeli zaboraviti, niti dopustiti to ni oporbi ni vladajućima.
A valjda postoji koji novinar koji tu temu može gurati kroz članke i komentare.
Pozdrav
Mirtaflora

Tko je glasao

...točno, ne trebaju nam

...točno, ne trebaju nam prijevremeni izbori,
već nam treba "u-zadnji-čas-revolucija"...
...ako ni radi čega drugog, nek` banda nestane, zgine,
a slijedeći (potencijalna banda), vide što im se može
dogoditi...
...uostalom, mrače, vjerujem da u Hrvatskoj ima,
ne samo tisuću, nego sto put više, sposobnih, stručnih,
poštenih ljudi, pa makar se skrivali (za sad) među
seljacima, škveranima, i najvažnije, studentima...

Tko je glasao

Ima doduše i jedan razlog

Ima doduše i jedan razlog zašto bi trebalo napraviti izbore, a to je taj što bi ulaskom nove ekipe u vlast barem na godinu, godinu i pol usporili ili rasturili trenutne koruptivne tokove dok se nova ekipa ne snađe.

Bojim se da bi se ekipa jako brzo snašla i da bi u rekordnom vremenu svak našao svoju sisu za sisanje. ko praščići kad navale na krmaču.
:)))

Tko je glasao

@my soul i @blade Troskovi

@my soul i @blade

Troskovi izbora 20 kuna po glavi stanovnika

troskovi gubitka skverova u 2010.: 1000 kuna po glavi stanovnika.

troskovi HDZ na vlasti jos dvije godine: dva deficita po pet miljardi, i jos 8 na korupciju: 4500 kuna.

za kraj mali mentalni eksperiment: da li si spreman raditi dzabe jedan-dva mjeseca da ti ostanu ovi nespsobnjakovici na celu tzv. drzave?

Tko je glasao

mrak, do prijevremenih

mrak, do prijevremenih izbora dolazi iz dva moguca razloga.
ili zbog pada vlade ili kad vladajuca opcija procjeni da ima vrlo dobar rejting u drustvu, te kad ona raspise te nove izbore.
u pravilu, vladajuci idu u prijevremene izbore tek nakon polovice odradjenog mandata, ili najcesce u zadnjoj godini mandata kad sa takvim prijevremenim izborima zele iskoristiti najpovoljniji tajming za svoj izborni uspjeh.
po mom osobnom stavu, hrvatska opozicija ce uskoro pokusati isforsirati prijevremene izbore(kroz pad vlade), jer ukoliko oni to uskoro ne naprave, tad ce hdz krajem godine sigurno raspisati prijevremene izbore.
ako opozicija sad to ne napravi, nakon turisticke sezone i zatvaranja pregovora sa eu( ili potpisivanjem ugovora o pristupanju, ako do njega dodje do kraja ove godine), vlada ce sigurno raspisati te prijevremene izbore i tako sebi osigurati jos jedan mandat.
pogotovo ako kosorica sa drzavnim fikusom odradi jos koji antikorupcijski igrokaz za bedake!:))
mrace, prijevremeni izbori su itekako smislen i logican politicki potez koji inicira opozicija ili vladajuci.
ja se samo ufam da je nasa opozicija bar toliko pametna da zna.. da ukoliko ona uskoro ne inicira te prijevremene izbore, da ce upravo ona jos cetiri godine dipliti u toj opoziciji!:)

Tko je glasao

zanima me da li hrvatska ima

zanima me da li hrvatska ima novca da bi mogla finacirati izvanredne izbore ili bi se moralo ići u novo aduživanje. pogotovo jer ni papin dolazak neće biti baš jeftin.
koliko vidim ni oporba baš nije spremna za izvanredne izbore - očito je svjesna da nema programa kako izvući zemlju iz sve više i više upadajuće krize. program nema jer razmišlja na sličan način kao i vladajući.
ugodno ću se iznenaditi ako uspijemo u skoroj budućnosti ući u eu. mislim da je eu dovoljno jedna grčka a tu je i island. naše pravosuđe još uvijek nije sređeno po eu kriterijima, a samo su mali pomaci napravljeni u vezi korupcije i mafije. što se tiče kršenja ljudskih prava i slobode medija - više nema pomaka na bolje već se mogu očekivati pomaci na gore. slanje specijalne policije na mirne prosvjednike u varšvskoj baš ne govori u prilog nekršenju ljudskih prava kao ni zatvaranje prosvjednika iz varšavske i seljaka. ako se tome još pridoda kako će se upotrebljavati vodeni topovi s obojenom vodom - onda su ljudska prava na nižem nivou nego što s bila.
što se tiče nefunkcioniranja pravne države - o tome već i vrapci na grani na veliko pričaju. radnika se može šikanirati na se moguće načine, ako se pobuni pridružuje se rijeci nezaposlenih. naravno ako mu neki tajkun već nije upropastio firmu i sad očekuje od hbor-a novi kredit kako bi dalje mogao slati ljude na burzu i zapošljavati ih na crno.
w

w. ;)

Tko je glasao

Kao što gale kaže, lagano

Kao što gale kaže,

lagano smo dosli u fazu gdje vlade trebaju padati sve dok se neka ne udostoji realizirati ono sto je sa strane javnosti artikulirano kao opci interes,

međutim, mlada hrvatska demokracija (sjećamo li se ove sintagme?) još nije dozrela da bi takva ideja uopće dobila širu potporu, nažalost. Zato i imamo situaciju da nam Vlada, svejedno koja je, može raditi što je volja ili ne raditi ništa posebno, nego nas samo gurati prema dužničkom ropstvu (i još da popularnost predsjednici raste!). U ovakvom kontekstu pitanje prijevremenih parlamentarnih izbora tek je misaona imenica, daleko od realizacije... Volio bih da me stvarnost demantira, i to bi - samo po sebi - bio znatan napredak.

ragusa

Tko je glasao

11. Izbori su skupi i

11. Izbori su skupi i bespovratno se potroši novaca, za koliko bi se moglo izgraditi nekoliko novih bolnica ili škola. Prema tome, ne samo da ne treba razmišljati o prijevremenim izborima, već i o tome da se svi izbori (i parlamentarni i lokalni i predsjednički) utrpaju u jedan dan, te da se provode svakih pet godina. Također bi trebalo izbaciti financiranje izbora novcem poreznih obveznika, već isključivo novcem stranačkih članarina, pa tko voli, nek izvoli...o svom trošku.

My Soul

Tko je glasao

Nije mi namjera opredijeliti

Nije mi namjera opredijeliti se protiv ili za izvanredne izbore u Hrvatskoj. Nisam još vidio ozbiljnu analizu koja bi dala uvjerljivi prijedlog o tome. Argumenti koje navodite za svoju tezu, nisu uvjerljivi:

1.a) Teza da izbori mogu utjecati na proces donošenja odluka kod ulaska u EU je nedokaziva. Sve bitne političke odluke moraju se donijeti prije započinjanja tog procesa ( dakle poodavno). Tehničke odluke može donositi i tehnička vlada. Ako pak nisu donijete sve bitne odluke koje je trebalo donijeti, e to je onda razlog za traženje ostavke ove vlade i raspisivanje izvanrednih izbora.
b)Politička praksa pokazuje da je postojeća vladajuća kasta ( koju otjelovljuje koalicija na vlasti) najblaže rečeno nezainteresirana za evropeizaciju Hrvatske. Izvanredni izbori (hitno) potrebni su kako bi se onemogućilo tu kastu da preko zakonodavne, izvršne i sudske vlasti zakomplicira ili posve onemogući naš pristup EU.
c)Ako nismo u stanju uvesti red u svojoj kući sami, zar se zbilja misli da će si bilo tko dati truda to učiniti za nas. Hoće, možda, uz debelu naplatu.

2. Moramo pretpostaviti da se na izborima HDZ može ponovno izboriti za vlast. To je naprosto logika svake parlamentarne borbe. Zanimljivo je da postojeća "ekipa" na čelu HDZ ne želi izvanredne izbore u situaciji u kojoj im se sedlo na kojem sjede odavno odvojilo od konjskih leđa. To znači da su svjesni da većina njih ne bi mogla u utrku za saborske mandate. Dilema je: s ovima sadašnjima u sigurni poraz ili s novom ekipom u možebitnu pobjedu. Izvanredni izbori bi, u slučaju pobjede, dali nužni legitimitet vlasti koju ona u ovome trenutku teško može pokazati.
Uvjeren sam u autističnost HDZ ove političke elite: ne boje se oni oporbe, oni se boje samih sebe. Tu školu može promijeniti samo teški politički potres u stranci i oko nje.

3. Ljevica? Molim, pokažite mi jednu jedinu stranku ili grupaciju koja zaslužuje to ime ( po standardnim politološkim krterijima koji vrijede u prilikama sličnim hrvtaskima). A kad je riječ o nezavisnima: hrvatsko biračko tijelo je pokazalo da ih tretira kao egzotične slučajeve koje, katkada, ali zbilja rijetko, pripusti u nacionalni parlament. Lokalni izbori su posve druga priča.

4. Postoje razlike između SDP i HDZ, neke su čak i vrlo bitne ( unutrašnja demokracija, naprimjer). Ono što ih čini sličnima je njihova vladajuća kasta. Pogledajte popis ključnih "kadrova" tih stranaka u proteklim godinama. To su čelikom zatvorene družine poslovnih, rođačkih, interesnih... skupina koje je teško protresti. Moje je uvjerenje da je duboka kriza u kojoj se nalazimo prilka da se to društvo u izbornoj utrci međusobnno očerupa i da se pojave barem malo drugačiji SDP_ovce i HDZ_ovce.

5. Koliko ljudi je potrebno da se formulira pametna teorija? Jedan. Kad su, prije toga, obavljene sve predradnje. Čak i među postojećima na vlasti i u oporbi ima ljudi koji su apsolutno sposobni okupiti ekipe, formulirati jasne ciljeve i strategiju, mobilizirati ljude...Ako nas je gospođa Kosor ugodno iznenadila ( kad je izgubila mentora, barem u ponečemu od onoga što radi) zašto to ne bi učinili i neki od onih koje ste nabrojili? Izbori su prilika za njih. A tu im priliku treba pružiti hitno, bez odgađanja, jer se prilike u zemlji i oko nas zabrinjavajuće kompliciraju.

6. Mislim da nismo pravedni prema mnogima iz ovih stranaka koji na lokalnoj i županijskoj razini obavljaju korisne poslove. Pa da nije njih, odavno bi se ova banana pretvorila u bljutavi frape.

7. Pobjeda HDZ-a u ove četiri jedinice? Baš pobjeda? Izlazak na izbore, struktura glasača, određena inercija glasačkog tijela , vjerovatni izborni ižinjering...kad se sve pogleda izbliza, ne bih se kladio da će se to ikada više ponoviti.

8....i dalj o oporbi
O oporbi bismo morali otvoriti ozbiljnu analitičku raspravu. Nije sve tako splošno, ali nije niti ohrabrujuće. Upravo su izvanredni izbori u vrijeme krize idealna prilika za izoštravanje stavova, jasno profiliranje lidera, uspostavljanje komunikacije između stranaka i glasača...Naravno uz nužnu pomoć svekolike javnosti. Oporbi su izbori potrebniji zbog unutrašnjeg profiliranja nego zbog ozbiljnije šanse da osvoji čistu pobjedu u borbi za većinu u parlamentu.
Ovdje nije spomenuto, ali treba odbaciti iz ozbiljne analize argument da "izbori koštaju". I demokracija "košta". I civilizacija "košta". A tek sloboda. Ljudsko dostojanstvo. Za te "skupe stvari" ljudi se uvijek spremni platiti i najvišu cijenu.
No, i dalje mislim da nam je potrebna dubinska analiza kompleksnih razloga za i protiv izvanrednih izbora kako bismo, uz relativno razumnu sigurnost, znali za što se odlučiti na osobnoj, biračkoj, razini ali i na razini na kojoj se ovakove odluke donose.

Tko je glasao

Ovdje nije spomenuto, ali

Ovdje nije spomenuto, ali treba odbaciti iz ozbiljne analize argument da "izbori koštaju". I demokracija "košta". I civilizacija "košta". A tek sloboda. Ljudsko dostojanstvo. Za te "skupe stvari" ljudi se uvijek spremni platiti i najvišu cijenu.

Jako kvalitetno napravljen komentar, ali ja se nikako ne slažem sa načinom financiranja eventualnih prijevremenih i svakih drugih izbora u Hrvatskoj.
Koji su to ljudi spremni platiti najvišu cijenu?
Ja sigurno nisam.
Nabrojite mi deset ljudi van politike koji su spremni odvojiti i desetinu te vaše najviše cijene!

Uzmimo da izbori koštaju 70-80 miliona kuna, za neke je to zanemarivi iznos, kao da se ti milioni kuna beru na zapuštenom niskom raslinju.
Dajte moliim vas budite ozbiljni.
Govorite o desecima miliona kuna,kao da je to neznatan iznos, a možda vam vaše prazne lisnice kloparaju zbog toga što u njima nema ni nekoliko stotica kuna.
Odnosite se dostojno prema tim krvavo zarađenim vrijednostima, za koje su se odricali radni ljudi diljem Hrvatske proživljavajući u neimaštini.

Uzmimo da od aktivne politike ima najveću korist 1000 aktivnih političara,a koji će potom na dobre pozicije namjestiti još svaki po desetoricu rodjaka i podobnih prijatelja stručnjaka.
Zašto trošak izbora ne bi oni iznjeli na svojim leđima?
To je na svakog interesenta oko 7000 kuna, a morate se složiti da je to zanemariv iznos u odnosu na iznose koje će zaraditi u narednom razdoblju participiranja u vlasti.

Vidite razliku predstavljanja matematički jasnih činjenica i nečega što je zamagljeno u sfere novog pljačkanja i osiromašivanja građana uplatitelja poreza za punjenje državnog proračuna.

Tko je glasao

Sustav financiranja svakih

Sustav financiranja svakih izbora u parlamentarnoj demokraciji koju mi poznajemo u svijetu je manje ili više isti u svim zemljama. Naravno, svaki izdatak je prevelik ako se ne potroši razumno. Da u tome kod nas ima glupog rasipanja-ima. Puno toga bi trebalo mijenjati. To je posao zakonodavca (Sabora RH). A on za to, ovakav kakav je danas, nije zainteresiran.

Druga stvar je pojam "najviše cijene". Ovdje mislim na situaciju u kojoj štrajkači glađu u željezari u Splitu kažu da su spremni umrijeti, a vlada ih mulja, zavlači. Takva vlada mora otići, ne čekajući da netko stvarno umre štrajkajući u borbi za pravicu i koru tvrdoga kruha. Ili kad pokrene silu ( policiju) na umorne i neispavane seljake pa se dogodi tragedija u kojoj građani nasrću jedni na druge, međusobno se ranjavaju...To mislim kad kažem "najviša cijena".

Tko je glasao

lagano smo dosli u fazu gdje

lagano smo dosli u fazu gdje vlade trebaju padati sve dok se neka ne udostoji realizirati ono sto je sa strane javnosti artikulirano kao opci interes.

jedan dan, jedan dan. nema se vise sta izgubit. moze se samo dobiti ekipa koja ce nesto dobroga i uciniti. jasno, ne sumnjam da ova konstelacija unutar vodecih stranaka ima buducnost, no pod jakim pritiskom karte se daje dobro promijesati.

gpgale blog

Tko je glasao

potuno se slazem gale, tim

potuno se slazem gale, tim vise, sto je vise nesigurnosti za vladajuce to je bolje za sve nas.
nakon prvog pada vlade, hrvatska politicka mafija se vise nebi osjecala tako nedodrljivom kroz pune cetiri godine!
u svakom slucaju, vladu (kartagu) treba konacno razoriti!:)

Tko je glasao

Postoji jedan razlog zašto

Postoji jedan razlog zašto nam izbori trebaju: mnogo ljudi je nezadovoljno učinkom i potezima sadašnje vlasti.

Tko je glasao

Kako sam duze vrijeme

Kako sam duze vrijeme govorio da nece biti prijevremenih izbora jer nema niti volje niti zelje da se stanje promjeni tako dolazimo danas do toga da ovi koji vladaju vladaju komotno uz kozmetiku pridobijanja popularnosti bez zelje za pravim rezovima. Ispusni ventili i dalje prilicno pouzdano ispustaju visak pare te ne dolazi do ozbiljnog pregrijavanja ekspress lonca hrvatske politike. No na zalost ovakvo inertno stanje svakim danom sve nas vise vuce k bankrotu drustva kako monetarnom tako jos i gore moralnom bankrotu. Jer da bi se bilo sto promijenilo mora postojati drustvene i opcepoliticke volje za preustrojem drzave i pravljenjem druge republike. To bi znacilo opci preustroj cjelokupnog ustroja i funkcioniranja drzave koja bi onda mogla poceti funkcionirati na zadovoljstvo svih njenih stanovnika. No ponovimo za to nema niti zelje niti volje niti je itko predocio javnosti na koji bi se nacin preustroj drzave organizirao i na koji bi nacin druga republika funkcionirala. Ostaje jedino pitanje tko ce posljednji na odlasku ugasiti svjetlo.

Tko je glasao

Najbitniji, a nenavedeni

Najbitniji, a nenavedeni razlog zbog kojeg ne bi trebali izbori ove godine mi je: Love nema. Stečajevi, gašenja, otpuštanja, prosvjedi, obračuni mafije većih razmjera, razni pokušaji preuzimanja tvornica, pucanja po šavovima te stvarna i sve češća pucanja i upucavanja... svakim danom donose sve veći broj ljudi koji će neminovno biti primorani naći minimum zajedničkih interesa, metode i oblike udruživanja, organiziranih nastupa... Osim toga deprecijacija kune i inflacija su na vidiku... A ovi sadašnji ne znaju drukčije nego po dvadeset godina razrađivanom obrascu... I zbog toga treba dotaći dno... Bit će žrtava (stvarnih, no jebi ga, kad znaš da ovi vode zemlju ka većoj ovisnosti i porobljenosti od one koju je prakticirao Beograd sedamdesetak godina, kad situacija usporedivošću ide ka '91, a tada je bilo više od deset tisuća žrtava...)
Nema novog početka bez doticanja dna kaljuže! Valjda ćemo ove i/ili sljedeće godine dotaknuti to dno! Tko preživi imat će o čemu pričati...
(Inače, moja je davna prognoza da će Hrvatska u EU godinu dana prije T-Zombix-ove Republike Fubarstan, a to bi onda bilo negdje 2073. ...)

Tko je glasao

Slažem se s tvojom

Slažem se s tvojom analizom. Ova godina je ključna po mnogim točkama. Da li ćemo propasti bez suvislog pokušaja ili ćemo nešto pokušati napraviti (a i tada je situacija kritična). Puno vremena je izgubljeno od negacije krize pa do dan danas (da ne spominjem 20 godina bez vizije uz evoluciju korupcije). Ekonomski stručnjaci navode da se do ljeta moraju poduzeti ozbiljni koraci za oporavak ekonomije ili nam nema spasa.
U nekom Tarantinovskom scenariju možda ljudi shvate da nisu "svi isti" pa glasaju za novu stranku koja je danas izašla u javnost:
http://www.laburisti.com/

Sličnim razmišljanjem kao u tvom dnevniku bavi se i Klauški:
http://www.index.hr/vijesti/clanak/zivjela-juha-hoce-li-nas-spasiti-prij...

Misao dana: uz ovakvu vlast i opoziciju, optimist postaje nepoznati pojam

Tko je glasao

Nažalost si potpuno u

Nažalost si potpuno u pravu. G-news već godinama piše o tome. Tzv. politička hipokrizija je new-age sindrom: večinska stranka na vlasti a „oporba“ drži gradove....

Rješenje ove nove Edipove enigme, reformulirane u obliku moderne financijske zagonetke, ne leži nikako samo u gospodarstvu ili ekonomiji, iako su spekulantski financijaši i menedžeri i ovdje, kao i drugdje, glavni protagonisti ovog dramoleta. Odgovor opet, kao i u drugim zemljama, leži u – politici. Točnije, u patologijama politike, koje se mogu posložiti po skali od jedan od šest, a to su:
(1) demagogija; (2) politička hipokrizija; (3) politička manipulacija; (4) politička korupcija; (5) politička paranoja i na kraju – (6) političko nasilje.

http://www.tportal.hr/vijesti/svijet/59119/Grcki-scenarij-za-Hrvatsku.html

Niti bi to imali niti bi u ovoj situaciji raspravljali da lisu smisleni novi izbori kada dobro znamo da je problem dublji i širi, a vezan je uz farse koje volimo, uljuljkivanje u neke servirane istine, zove se ne talasaj....ni tu nismo neki poseban slučaj, bar cijeli Balkan je duboko u tome.....
A javnost će, jasno je, biti spremna da svim lažima sa kojima živi doda još jednu. Jer nije pokazala, a ne pokazuje ni sada, volju da živi sa istinom, koju ne može da ne zna.
http://www.zokster.net/drupal/node/4559

Za sada nalazim izlaz samo u „živom zidu“ kao potstreku razvoja demokracije i mšljenja uopće, a usput i spasimo što se spasiti da
http://pollitika.com/zivi-zid-za-gradove i prostor

Tko je glasao

Postoji, sigurno stotinjak

Postoji, sigurno stotinjak razloga za prijevremene izbore:
jedan od najvažnijih - pod hitno treba spriječiti zločinačku vlast da i dalje pljačka državni proračun preko javnih poduzeća i otima posljednje resurse.

Tko god da preuzme vlast, pokvareniji od te bande lopova ne može biti.

Tko to ne vidi taj je slijepac kraj zdravih očiju ili ima debele koristi od te mafijaške družine.

Tko je glasao

Tko god da preuzme

Tko god da preuzme vlast...... jesi li tako siguran u to sto tvrdis? znas li onu da - uvijek ima gorih od sadasnjih najgorih. Ne branim ove, naprotiv, razmisljam da bi im trebao barem jedan pravi "linc", e da bi se koliko-toliko ustrtali i prestali sa svim tim sra......
A kakvi ce biti neki drugi, e to - zivi bili pa vidili!

Tko je glasao

vjerojatno ima gorih - ali

vjerojatno ima gorih - ali ova pljačka nije rezultat jednog mandata, to je 20 (ako ne i više) godina pažljivo strateški izgrađivana mafijaška mreža kroz čitavu Hrvatsku. Od najviših funkcija do onih najmanjih, naizgled potpuno nebitnih - ali savršeno umreženih.
Takva organizacija teško da se može sagraditi u kratkom vremenu.
Koliko bi "drugi" bili uspješni u takvom nečem? Nitko kao ovi sad! Jednostavno - nema se više baš puno za pokrasti, a Hrvatstvo, demokraciju, suverenost, domovinski rat i "Bože čuvaj Hrvatsku" više nema ko popušiti.
Čak vjerujem da bi se i veliki dio njihovih članova/birača njihovim padom spasio, jer su svjesni da su zapravo oni doveli Hrvatsku do ove pozicije, ali dok god je mafija dovoljno jaka - nema istupanja!

Tko je glasao

vjerojatno ima gorih......

vjerojatno ima gorih...... pa nisam ni rekla, da je sadasnje stanje rezultat jednog mandata i samo "ovih" prljava rabota! Sjecam se, da se i prije 5,10 i vise godina govorilo o politicarima (i Vladi) kao o najgorim lopovima, mafijasima.... "nitko kao ovi sada" i tako iz mandata u mandat dolaze sve gori i gori. Za mene je pitanje bez odgovora - dokle?
Jer, u hrvatskoj se jos uvijek ima sta pokrasti, a lopov nikad ne miruje!
A ima se sta i za unistiti, jer djavo nikad ne miruje, nego pronalazi svakojake nacine da bi upropastio i unistio! To bi ti kao COPRNJICA trebala znati.

Tko je glasao

pa dala sam + na Pravednika

pa dala sam + na Pravednika vz - komentar!
jedino sam htjela naglasiti da teško da se itko sljedeći može ovako izorganizirati. Ja HDZ i SDP vidim kao koaliciju, tako da ne dolaze iz mandata u mandat sve gori i gori - to je, uz ponekog odličnog mlađeg šegrta, više manje ista ekipa, na pr;
"Politička karijera
* 2008. Na XII. Općem saboru HDZ-a izabran za člana Predsjedništva Hrvatske demokratske zajednice
* 2003. Ministar mora, turizma, prometa i razvitka
* 2002. Na VII. Općem saboru HDZ-a izabran za potpredsjednika Hrvatske demokratske zajednice
* 1995. Zastupnik u Hrvatskom državnom saboru
* 1994.
Gradonačelnik Grada Zadra u trećem mandatu
Obnašao dužnost tajnika Gradskog odbora Zadar, potpredsjednika Gradskog odbora Zadara, potpredsjednika Županijskog odbora Zadarske županije, trenutno predsjednik Županijskog odbora HDZ-a Zadarske županije
* 1989. Član Hrvatske demokratske zajednice od 1989. godine
Profesionalna karijera
* 1993. Izabran za zamjenika gradonačelnika Grada Zadra, a od 1994. do 2004. gradonačelnik Grada Zadra
* 1983. - 1992. Zaposlen u poduzeću "Maraska" Zadar na poslovima tehnolog, šef proizvodnje, predsjednik Nadzornog odbora"

Dakle isti lik drma već 20 godina, i drma i dan danas!

Ma ima još za pojamiti, ali u puno manjem obimu, i u puno težim uvjetima. Gore navedenima je sve bilo servirano - još im se i pljeskalo!
(nažalost, neki im još uvjek plješću) a na još veću žalost - još im se nitko nije suprostavio!

Strašna organizacija, neponovljiva!

Tko je glasao

pa dala sam +..........

pa dala sam +.......... vidim da se puno bolje razumijes u te njihove politicke biografije i karijere, a imas i podatke (mene to zapravo nikad nije puno niti zanimalo). Zato ne kuzim ciji je ovo "politopis" i o kome se radi, mogu samo nagadjati, mozda Kalmeta?
A posto nisam bas vjesta u politickom govoru, pisanju.....itd. desavaju mi se pogresni izrazi lapsusi isl. pa bi napr. bolji izraz bio "iz mandata u mandat su sve gori i gori"!
A za mene je prava enigma, to stalno biranje kriminalaca i pljeskanje istima!?
Slazem se - strasna organizacija, mozda cak treba uci u Ginisovu knjigu!

Tko je glasao

Mračni, ali svih tvojih

Mračni, ali svih tvojih deset točaka vrijedi i za redovne izbore. I gdje nas to stavlja? Dali bi trebali ukinuti sve to skupa, vratiti jednopartijski sistem i Kosorici ispuniti želju iz djetinjstva da postane kraljica?

A sa druge strane, ima i par razloga za izbore:
1. Da je Sanader postavio svog mađarskog ovčara za premijera i predsjednika stranke, HDZ bi ga veselo izvikivanjem u areni izglasao, a koalicija u saboru potvrdila. Legalno bi bilo u pravu ako je cucak čipiran i državljanin hrvatske, ali dali smo zbilja tolike ovce? Trebalo bi im pokazati da vlast nije nasljedna igračka koja se ostavi svojoj zapisničarki kada ti dosadi.
2. Ovaj Kososričin "new deal" je ogromna pljačka koju će plaćati i unuci moje kćerke. IGH je izgubio par poslova vani, pa će sad dobiti krdo milijardi kuna ovdje da gradi autoceste koje ne vode nigdje i mostove nasred livada. Jeli itko od njih vidio kako je izgledao pravi originalni "new deal"? Kako imaju obraza uspoređivati ovaj plan sa velikim potezom jednog od najvećih svjetskih državnika ikad?
3. Ovi su u stanju napraviti još krdo nepopravljive štete u godinu i pol koliko im ostaje. Ako se neće moči više zaduživati, kreče rasprodaja, pa onda zbogom elektra, vodovod, autoceste, šume ... Sve što je ostalo državno bi moglo otiči na bubanj za još jednu ratu sumanutih poticaja ili recimo u džepove IGHa.
4. Ako jedna vlada ode prije kraja mandata, možda će i buduće shvatiti da tih 4 godine ne znače da mogu raditi baš sve što im padne napamet. Možda.

Ali, nažalost si u pravu oko oporbe. A uz SDP se u "oporbi" pojavilo još opakih igrača iz kriminalno-zločinačko-tajkunskog miljea (vidi recimo pod Građanska stranka ili pod HDSSB). Tako da bi rezultati izbora mogli biti i gori nego sad, ali to je rizik demokracije. Treba ih mijenjati što češće, da bi shvatili da nisu dobili mandat od Boga, a sa vlašću i apsolutno upravljanje državom kako im padne napamet.

-Personally its not God I dislike, its his fan club I can't stand-
I.B.

Tko je glasao

evo komentara koji dokazuje

evo komentara koji dokazuje da su strukturni problem hrvatske demokracije upravo njeni biraci.

Drustvo i drzava ispastaju manjak odgovornosti biraca HDZ-a.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najčitaniji članci