Tagovi

Mit o Kosovu

Trenutno najaktivnije krizno žarište u Europi je ujedno i konstantno mjesto sramoćenja hrvatske vanjske politike. Potpuno je nerealno očekivati da bi se to imalo moglo promijeniti, ali možemo razmotriti što se tamo zapravo događa i kakav bi to utjecaj moglo imati na Hrvatsku. Tekst je duži nego je primjereno ovom mediju ali je i ovako sažeta verzija opširnije analize.

Kosovo je u SFRJ bila autonomna pokrajina u sastavu Srbije (jednako kao i Vojvodina) i ključni politički element je u tome što po nalazu Banditerove komisije (ključnom za raspad SFRJ i međunarodno priznanje republika) nije imalo pravo na samoopredjeljenje i nezavisnost. Za vrijeme SFRJ etnički Albanci su bili dominantna većina u pokrajini i politički se organizirali sa ciljem odvajanja od Jugoslavije (i u znatnoj mjeri s ciljem pripajanja Albaniji), što je bilo naročito intenzivirano tokom osamdesetih godina kada su počeli i otvoreni sukobi uz razne vrste prosvjeda. Nakon raspada Jugoslavije, Srbija je ukinula autonomnost pokrajine i tokom ratova u Hrvatskoj i BiH gotovo potpuno uklonila Albance iz političkog života. Albanci su organizirali "Oslobodilačku vojsku Kosova" (UÇK/OVK) i rudimentarne ilegalne političke strukture, te intenzivirali sukobe. To je imalo samo minoran utjecaj na Srbe koji su i dalje kontrolirali sve ključne gospodarske resurse u pokrajini, te je nakon 1995. godine primjetan fokus na propagadne akcije, za što su obilato koristili srpske ratne zločine po BiH i Hrvatskoj. To je rezultiralo bombardiranjem Srbije 1999. godine i de facto kapitulacijom Srbije na Kosovu Kumanovskim sporazumom. Nakon toga Kosovo je proglašeno UN zaštićenom zonom (u SFRJ granicama), uz NATO i EU kao partnere (UNMIK, KFOR i EULEX), te je kosovska vlast nastala iz UÇK/OVK struktura proglasila nezavisnost pod patronatom SAD. Istovremeno su etnički Srbi na Kosovu uspostavili zonu sjeverno od rijeke Ibar koja se sastoji od četiri općine sa srpskom većinom u kojima ne postoje strukture kosovske vlade i koje se smatraju i dalje dijelom Srbije. Posljednji incidenti su nastali kad je kosovska vlada uputila specijalnu policijsku postrojbu (paramilitarnu) na dva granična prijelaza koja povezuju te općine sa Srbijom, što su lokalni Srbi blokirali.

U svemu ovome je važno naglasiti i samo ponašanje sukobljenih strana. Srbi na Kosovu su bili privilegirani za vrijeme SFRJ i pogotovo nakon njenog raspada, uz praktički potpunu kontrolu nad svim gospodarskim resursima, medijima i politikom. Albanci su tretirani kao građani drugog reda (značajno siromašniji, sa bitno lošijim pristupom obrazovanju, poslovima, medijima, gotovo bez sudjelovanja u političkom odlučivanju). Nakon raspada SFRJ, srpske snage su počinile i više zločina, no ni približno kao u BiH ili Hrvatskoj (ni po broju ni po težini zločina). Istvremeno, UÇK/OVK je provodila u dijelu terorističke metode borbe i također činila značajne i teške zločine. Isto tako, odnos etničkih Albanaca prema nealbancima na Kosovu je usporediv sa odnosom Srba u Hrvatskoj prema nesrbima. Albanske političke strukture na Kosovu su potpuno nedemokratske i zasnovane na klanovskim odnosima, te značajno podržavaju ekspanzionističku politiku "Velike Albanije" (koja je direktno usporediva sa npr. Šešeljevom "Velikom Srbijom"), što se pokazalo sukobima u Makedoniji a time i dalje povremeno prijete kosovski dužnosnici.

Politički odnos Srbije prema Kosovu je mitološki - "koljevka Srbije/srpstva" i ne prihvaća nikakve opcije osim "Kosovo je Srbija". To je prije svega unutarnjepolitičko pitanje koje iskorištavaju nacionalno/konzervativne političke opcije za ucjenu pro-EU/demokratskih političkih opcija. Trenutno maksimalistička opcija na koju računaju vlasti u Beogradu je podjela Kosova duž rijeke Ibar. Politički odnos etničkih Albanaca prema Kosovu je da je Kosovo privremeno stanje koje im omogućuje cjenjkanje za druge okolne teritorije u kojima žive etnički Albanci (Preševska dolina, zapadna Makedonija, istočna Crna Gora). Upravo zato je i državnost Kosova praktički nepostojeća i funkcionira gotovo isključivo na kriminalu i korupciji (što je i sadržaj novog zaključka EK koji će vjerojatno biti ključni politički katalizator za daljnji rasplet). Ukratko, kad bi netko i vratio Srbiji Kosovo, Srbija ne bi znala što bi s tim (praktički je nezamislivo da druga/treća politička snaga u Skupštini bude albanska opcija). Isto tako, kad bi Srbija i priznala Kosovo, etnički Albanci ne bi znali što bi s tim (jednako tako nezamislivo sa značajnom srpskom manjinom i punom odgovornošću za funkcioniranje države).

Što se međunarodne zajednice tiče, Kosovo je presedan koji se reflektira na više drugih žarišta od Bosne do Gruzije. Osnovno pitanje je redefiniranje granica - po međunarodnim normama Srbiji je oduzet dio teritorije (jednako kako bi npr. bio i Hrvatskoj da je "RSK" realnost ili kad bi "Republika Srpska" proglasila nezavisnost u odnosu na BiH). I iako se vlast u Prištini trudi propagandom/lobiranjem i zastrašivanjem/korupcijom to utišati (npr. financirali su snimanje filma u kojem Srbi trguju ljudskim organima ubijenih Albanaca taman nakon što je međunarodna istraga ustanovila da su to radili pripadnici UÇK/OVK sa otetim Srbima, ubojstvo zaštićenog svjedoka u Haškom procesu protiv zapovjednika UÇK/OVK) sve je jasnije da nema "good guys"/"bad guys" podjele nego da je zlo na sve strane (uglavnom zato jer je i pozadinska politika praktički identična). Što se EU tiče, to je smo još jedno mjesto gdje pokazuje suštinsku nesposobnost da se nosi s problemima, SAD je nesposoban prekinuti svoju politiku pa i kad se pokaže da je na pogrešnim premisama (općenito pa onda i specifično ovdje) tako da sve izgleda kao staus quo.

Tu bi sad bilo zgodno ponuditi rješenje - no ne živimo u svijetu rješenja nego problema. Ne postoji rješenje koje bi moglo zadovoljiti ičije interese, na bilo koji način. Ono što predstoji jest intenziviranje svih vrsta konflikta od strane vlasti u Prištini u nadi da će Srbija biti popustljiva zbog očekivanja statusa kandidata za EU i dovođenje EU pred gotov čin iz situacije u situaciju. U Srbiji će za to vrijeme izbori koji se svode na razračunavanje pro-EU snaga i konzervativaca. Ukoliko se zadrži trenutno stanje (sa pro-EU opcijom na vlasti), to će vrlo vjerojatno značiti održavanje sadašnjeg nedorečenog stanja - no šanse za to su sve slabije. Nakon izručenja Mladića, percepcija javnosti je bila jasna - "nema novih uslova" odnosno kao da je Srbija praktički primljena u EU a ne kao da će tek početi pregovore. Vrlo brzo su anti-EU zagovornici počeli predstavljati priznavanje Kosova kao preduvjet za status kandidata, te je nakon ove zadnje krize podrška EU dramatično pala te i dalje pada sve više. Tome treba dodati i ostale događaje koji utječu na to - od izjava Angele Merkel do predizborne retorike u Hrvatskoj i cirkus oko gay pridea.

Jedan se događaj posebno ističe, istup ruskog veleposlanika u Beogradu, Aleksandra Konuzina kojim je direktno osramotio sadašnju vlast i politiku prema Kosovu na način koji je vrlo neuobičajen u diplomatskim standardima. To nije osobni istup, to je instrumetalizacija politike. Kosovo ima previše sličnosti sa mnogim situacijama u direktnoj ruskoj sferi interesa, pri čemu se nisu nimalo sramili i ratovati čak i uz otvorenu podršku SAD suprotnoj strani (Gruzija, 2008.) - a pogotovo kad im se otvara ovakva prilika. Rusija uživa posebno povjerenje u značajnom dijelu populacije u Srbiji, a uz to anti-EU snage ih prizivaju kao saveznike. Rusija je glavni saveznik i vladajućih po pitanju Kosova u UN (posebno Vijeću Sigurnosti), tako da je po kosovskom pitanju stav u Srbiji prema Rusiji prilično jedinstven.

Povežemo li to sa vrlo mogućim padom pro-EU vlade, opravdano je pitanje koji je interes Rusije u tome. To sigurno nije samo Kosovo koje su Amerikanci jasno označili kao svoju interesnu zonu a Rusi se sigurno neće s njima sukobljavati oko toga. No postoji drugo pitanje o kojem su Rusi spremni sukobiti se s Amerikancima (samo je pitanje do koje mjere, ali tako su se i vozale rakete do Kube i natrag svojedobno). To je takozvani "raketni štit" za koji su Amerikanci već sklopili dogovor sa Poljskom i Rumunjskom a kojem se Rusi itekako protive (nedavna reakcija je bila da su njihove rakete uprogramirane na te lokacije). Zamislimo sad kad bi od nove, anti-EU i anti-NATO srpske vlade jeftino dobili raketnu bazu u južnoj Srbiji, sa osiguranjem perimetra koji uključuje i te četiri srpske općine, a iza tog američkog štita. Zamislimo i da Srbija napusti Partnerstvo za mir uz rusko jamstvo zaštite i modernu opremu (počev od nekoliko bitnica S300 koje oko Moskve zamjenjuje S400) - to bi definitivno imalo utjecaja ne samo na odnose vezane uz Kosovo. Naravno, to se uopće ne treba ostvariti - sama je mogućnost toga dovoljan argument.

Realno, male su šanse da trenutna hrpa šljunka na mostu u Kosovskoj Mitrovici preraste u novi Berlinski zid, ali će se situacija na "zapadnom Balkanu" još jednom promijeniti. Kako će Hrvatska u tome proći vidjeti će se na kraju, no s obzirom na to da nam se vanjska politika i obrana od asteroida malo razlikuju ("valjda će nas promašiti") ne bi trebalo puno očekivati. Ono što sad na ovom primjeru možemo vidjeti je koliko su i Kosor i Milanović i svi njihovi podrepci i priljepci zapravo beznačajni.

Komentari

Istina o sukobu na sjeveru Kosova

Vuk Draskovic pred optuzbama "istinoljubaca"

Naš sagovornik konstatuje da je saopštio „istinu koja je postala državna tajna“.
„U neposrednoj blizini carinskog prelaza prokopan je alternativni prelaz sa namerom da iskopana zemlja izoluje i potpuno zatrpa bazu Kfora koji tada nije reagovao. Samo su vojnici izašli, i žicom zatvorili taj prolaz. Zatim se, kako su saopštile naše bezbednosne službe, pojavila grupa ljudi koja je kamionom udarala u žicu; nosili su makaze da je raseku i nasrnuli su na vojnike Kfora. Tada uz njih nije bio narod, ljudi su kasnije krenuli za njima, jer su bili zbunjeni“, kaže Drašković.
Potom, ističe predsednik SPO, dolazi do fizičkog kontakta, koškanja prilikom kojeg je američkom vojniku oteta puška. To oružje do sednice skupštinskog Odbora nije pronađeno i vraćeno: „Tek tada pripadnici KFOR-a bacaju šok bombe pod kamion, napadačima na KFOR se pridružuje narod, leti bomba prema KFOR-u i tada je upotrebljena bojeva municija sa obe strane. Povređena su petorica vojnika KFOR-a“, kaže Vuk Drašković.

http://www.e-novine.com/srbija/srbija-licnosti/51492-Bojeva-municija-obe...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

replay

Danas citam kako su se 20 srpskih junosa iz Banja Luke spremili i otisli pomoci braci srbima na barikade na kosovu... Pa dokle idiotluk? I stalno isto. Zar stvarno toliko malo maste ima u tim politickim podmetanjima da se bar metode mijenjaju. Ovo je vec postalo dosadno. Znas kraj cim procitas uvod price. Samo slijepci to nisu vidjeli odmah.

Ipak sreca je da oni koji vide nekako mogu doprijeti do medija pa te price ipak sprijece krvoprolica. Ne mislim na navedene u ovom komentaru, vec na one komentare koji su pisani prije sluzbenih objava stvarnog stanja. I svejedno i ipak ima onih koji odlaze na barikadne tulume.

„Realno gledajući, oni su podigli te strukture, pomagale im, i onda kada su one pokazale neuspeh, kada se Jarinje zapalilo, kada je u sve to uvučen kriminal kako bi oni sačuvali svoj obraz, nakon pritiska međunarodne zajednice, sada hoće da dokažu da je Srbija tu nevina, i da je nasilje prouzrokovano od strane određenih kriminalca, ali to je samo izgovor. Sigurno je da su kriminalci to uradili, ali sve je bilo pod uticajem Beograda“, kazao je Rexhepi.

„Ovo nam je sada već poznato. U trenutku kada srpska zvanična politika primeti da su počinjena mnoga dela koja štete njenoj slici i slici same Srbije, a u kojima je i sama učestvovala, onda se pronađe neka grupa, u ovom slučaju Veselinovićeva, i cela krivica se prebacuje na njih. Na isti ovaj način su radile i paramilitarne jedinice na prostorima bivše Jugoslavije“, navodi Maloku.

"Na satsanku Odbora za bezbednost, prema mojim informacijama koje su pouzdane i proverene, pripadnici svih bezbednosnih službi u Srbiji, kao i ministar vojni, naprosto, poslanicima su ispričali istinu o Jarinju i o sukobu koji se dogodio na tom carinskom prelazu. To što je saopšeno potpuno je u suprotnosti sa onim što je pre toga objavljeno javsnoti Srbije. Istina je potpuno drugačija i za mene je šokanstno to, da ta istina koja je saopštena poslanicima se krije od naroda nego i da je i dalje u javnosti prisutna laž", kaže Drašković.

http://www.slobodnaevropa.org/content/draskovic_vlast_laze_gradjane_o_do...
http://www.danas.org/content/za_pristinu_beograd_upravlja_situacijom_na_...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

evo naisla slucajno, pa

evo naisla slucajno, pa mislim da bi bilo dobro povezati sa ovim dnevnikom

http://pescanik.net/content/view/5416/65/

Odluka MSP o Kosovu Međunarodni sud pravde 29.07.2010.
Odlomci iz savetodavnog mišljenja Međunarodnog suda pravde o Kosovu.
Pitanje da li je proglašenje nezavisnosti u skladu sa međunarodnim pravom
U ovom delu Savetodavnog mišljenja, Sud se okreće suštini zahteva Generalne skupštine. Navedeni organ je od Suda zatražio procenu da li je proglašenje nezavisnosti 17. februara 2008. u skladu sa „međunarodnim pravom“.

svasta pise ... o zakonima, ugovorima sporazumima.. itd

Opšti zaključak

Sud podseća na svoj prethodni zaključak, naime, da „deklaracija o nezavisnosti doneta 17. februara 2008. nije prekršila opšte međunarodno pravo, Rezoluciju 1244 Saveta bezbednosti (1999) niti ustavni okvir“. Na kraju, sud zaključuje da „shodno tome, usvajanje te deklaracije nije prekršilo nijedan primenjivi princip međunarodnog prava.“

ICJ, Advisory Opinion, Accordance with International Law of the Unilateral Declaration of Independence in respect of Kosovo, 22.07.2010.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

ako si mi prijatelj, reci mi istinu

cika veljo,

nekoliko puta je srpska elita imala priliku sačuvati ili prokockati državu u kojoj su
A. živjeli svi srbi
B. srbi bili najbrojniji narod
C. srpska politička elita bila jedini, ili najvažniji, ili prvi među jednakima od najutjecajniih političkih snaga
D. srbi živjeli u državi koja ima more

državu stvorenu 1918. bezobzirno raubala 20 godina (ubijanje albanaca,bošnjaka,hrvata) i konačno prokockala 27 marta, i smisao te pobune pokazao je kasnije smjer politike draže mihailovića i otadžbinske vojske - četnički genocid na prostorima gdje su unutar granica zamišljene velike srbije živjeli neki drugi narodi i vjere

državu rekostruiranu politikom čovjeka koji je komunističku lenjinističku metodu rješavanja nacionalnih sukoba stvaranjem republika i pokrajina upotpunio vještinama koje su povjesničari uspoređivali s reinkarnacijom posljednjeg habsburgovca, odbacila je srpska politička elita 1991. - ponudu da jugoslavija u paketu uđe u eu, uz injekciju financijske pomoći

od 1991. do danas vodeći srpski političari nisu propustili niti jednu priliku da odigraju pogrešan potez
upad u monetarni sustav jugoslavije
agresija na sloveniju
agresija na hrvatsku
agresija na bosnu i hercegovinu
agresija na kosovo
ubojstvo đinđića

svaki put je srbija ostajala na manjem, slabijem, lošijem
kao da je jedina država koju bi srpska elita mogla prihvatiti velikosrpski koncipirana država
budimo iskreni, četnička, genocidna,
i ništa drugo, ma koliko za građane i srpski narod bilo dobro, ne dolazi u obzir

pogledajte to malo i sa druge strane
ta država, koju je srpska elita odbacila
bila je ujedno i država u kojoj su
E. živjeli svi hrvati
F. živjeli svi bošnjaci
G. slovenci imali tržište od 25 milijuna ljudi, i 1000 kilometara morske obale
H. makedonija imala svoje ime i jezik
I. ima još, ali da ne nabrajam

na puno toga, što se inače zove kompromisom, bili bi pristali i slovenci i hrvati i bošnjaci
i crnogorci i makedonci, osobito ako bi se taj kompromis povezao s garancijama
demokracije, i ozbiljnih političkih, nacionalnih prava koje bi omogućio brzi ulazak u europsku uniju,
(možda ne bi albanci)
a možda bi vama srbima bilo najbolje i najsretnije da ste ih pustili da održe referendum i idu

ako srbima netko nepristran želi dobro,
pokušat će im objasniti da je za srbe i srbiju dobro, najbolje
da otpuste kosovo, priznaju kosovsku državu, pa čak i spajanje s albanijom, a od europske unije traže garanciju prava srba na kosovu

ništa hrvatska ne dobija od srpskih nevolja
ali nije za sadašnje stanje ni najmanje kriva hrvatska politika niti diplomacija
nego teško izlječiva (veliko)srpska bolest

ako može biti utjeha
nisu srbi ni sami ni jedini
od slične su bolesi bolovali i mađari do trianonskog mira, kojim je ugarska polovica austrougarske monarhije, razdijeljena na malu mađarsku (kakvu znamo danas) a mnogi su mađari ostali kao manjina/narodnost živjeti u slovačkoj, rumuniji, vojvodini
nijemci
koji su imali 1914. granice, koje velikonijemac može samo sanjati,
od francuza su uzeli sve što se može uzeti - strassbourg, a na istoku i gdanjsk i szecin i vroclav i kalinjingrad,
ni hrvati nisu bez grijeha, ali danas je u hrvatskoj skupina o granici na drini, uistinu govore samo ridikuli

danas se srbiji nudi skandinavizacija balkana, u postojećim granicama postojećih država, uz održanje i prilagodbu republike srpske, i zadržavanje vojvodine i sandžaka unutar granica srbije, uz čuvanje i garanciju manjinskih prava i od eu

čika veljo, jesi li siguran da to treba odbaciti?

luka

Tko je glasao

Luka, Srbijanci mogu biti

Luka,

Srbijanci mogu biti sretni da su se riješili Kosova, za 50 godina bi bilo u Srbiji više Kosovara, nego njih.

Tko je glasao

nije cedo jedini Podmukla

nije cedo jedini

Podmukla elita
Autor: Zoran Živković

Onaj ko danas kaže: „Naš realno ostvariv cilj je i Kosovo u Srbiji i Srbija u Evropskoj uniji“ ili je beskrajno glup ili je izuzetno pokvaren i podmukao. Ova floskula, dominantna na domaćoj političkoj sceni, govori u stvari o njenim glavnim akterima. Verovatnije je da nisu glupi, jer za ovako raširen sistem korupcije ipak treba nešto pameti. Da, u pravu ste, mahom su to podmukli politikantski demagozi koji lažu Zapad, lažu Ruse, lažu Srbe sa Kosova, lažu sve građane Srbije...
http://www.danas.rs/danasrs/kolumnisti/podmukla_elita.885.html?news_id=2...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Vreme nas je još jednom pregazilo

cika veljo, daj pročitaj što kaže čedomir jovanović

"Vreme nas je još jednom pregazilo, a sada ustajemo od stola koji je naša jedina prilika da uradimo nešto racionalno. Ovaj epilog je bio očigledan već onog dana kada je nemačka kancelarka u Beogradu nedvosmisleno rekla da Srbija svojom tvrdoglavošću i opstrukcijom samu sebe izbacuje iz procesa rešavanja problema", stoji u pisanoj izjavi Jovanovića.
On je ukazao da se to desilo Srbiji već mnogo puta za poslednjih 20 godina i ona se uvek prekasno vraćala i žalila za ponudom Evropske zajednice koja je nudila pridruženo članstvo i pomoć u zamenu za racionalan dogovor o sudbini Jugoslavije, o planovima za mir u Bosni i o planu Z4 koji bi sadašnjim izbeglicama omogućio da ostanu, žive i politički odlučuju u Hrvatskoj.
"Kada smo odbacili plan iz Rambujea, srušena je Srbija i trajno je ostala bez Kosova. Danas, kada i dalje odbacujemo Ahtisarijev plan, rizikujemo da i takvo Kosovo trajno ostane bez Srba", ocenio je Jovanović.
Predsednik LDP je naveo da je stanje na severu Kosova tragično, uz pretnju i želju onih koji i sada huškaju Srbe, da tu nestabilnost političku prenesu i u Srbiju.
"Srbija treba da odmah saopšti da prihvata Ahtisarijev plan; da na njemu želi dalje da radi sa Prištinom i međunarodnom zajednicom i nađe efikasnije garancije za život Srba i njihove regulisane veze sa Srbijom, uključujući i finansijsku i svaku drugu pomoć", ocenio je Jovanović.
Lider LDP je istakao je da će "Evropa i svet završiti proces zaokruživanja kosovske nezavisnosti, sa nama ili bez nas".
"Najgore je da u tome Srbija bude posmatrač i statista, a kosovski Srbi žrtve po kojima padaju šok-bombe i gumena ili bojeva municija. Ako ne odbacimo staru politiku i ne iskoristimo ovaj poslednji trenutak da se urazumimo, sednemo za sto i prihvatimo Ahtisarijev plan kao osnovu za rešenje, za samo nekoliko nedelja ćemo biti u situaciji da više uopšte ne možemo da utičimo na bilo koji događaj na Kosovu"

daj krenite jednom normalno ljudi,
najbrojniji ste narod na balkanu, imali ste i imate masu sasvim normalnih ljudi
poslušajte ih, pogledajte se u ogledalo
odmaknite se od tog ludila
nije ni nama hrvatima svejedno jesu li vam na pameti velikosrpske pizdarije
ili bi htjeli živjeti kao sav normalan svijet

luka

Tko je glasao

naše boljke su samo još jače kod njih

Dekan Višnjić je, iako za to ne postoji zakonski osnov, već pet mandata prvi čovek Medicinskog fakulteta. Za praktično 12 godina zaposlio je užu, ali i širu familiju pa čak i majku zeta. Među prvima dekan je zaposlio sina na mesto docenta na predmetu socijalna medicina iako nije reizabran na mesto asistenta a što je neophodno po statutu. Sinovljeva supruga, odnosno dekanova snaja, inače je diplomirala književnost, ali na Medicinskom fakultetu radi kao lektor srpskog jezika.
Višnjić je zaposlio i ćerku koja je matematičar, a na fakultetu koji obučava buduće lekare ona je asistent na informatici. Posao je dobio i ćerkin suprug – zet koji radi na Klinici za neurologiju, a asistent je na predmetu patofiziologija. Prema navodima, on na oba radna mesta prima platu. Prija – majka zeta, dobila je posao sekretarice dekana.
Od šire familije uhlebili su se: sestra od tetke sa zvanjem mašinskog presera je sekretar Katedre za internu medicinu, a druga sestra od tetke sa osnovnom školom je referent za doktorske studije. Na mestu načelnika finansija Medicinskog fakulteta bio je i dekanov brat od strica.
Kako „Blic” saznaje, Višnjić je i sam sebi dodelio mesto šefa predmeta za hirurgiju. U opisu posla dekana je da potpisuje imenovanja, pa je tako Višnjić postavio samog sebe za šefa. Kako kaže „Blicov” dobro upućeni izvor, dekan se na isti način „samopredložio” za člana Upravnog odbora Kliničkog centra Niš.
Milan Višnjić, profesor i doktor, ima i svoju političku partiju. U Nišu kažu da je do sada promenio nekoliko partijskih boja dok nije osnovao svoju – Reformističku stanku. Na mesto pomoćnika direktora za hirurška pitanja postavio je potpredsednika svoje stranke, koji nije predavač i nema magisterijum.
Prema nezvaničnim navodima, u Reformističkoj stranci ima lekara i profesora, a članarinu plaćaju obustavom na platnom listiću i na Medicinskom fakultetu i Kliničkom centru.
Dekan Milan Višnjić često se u poslednje vreme u javnosti zalagao za borbu protiv mita i korupcije.

Tko je glasao

ko je mogao da veruje

da će za dvadeset godina kosovo biti nezavisna država
da će granicu između srba na sjeveru kosova i srbije bodljikavom žicom
ograditi njemački vojnici, u NATO-u
a da će kosovske specijalce
prevoziti hrvatski NATO helikopteri

da je mogao u to da poveruje
bi li bio stavljao balvane ?

to je zapravo ključno pitanje balkana/zapadnog balkana
tko se god kladio na autodestruktivnu glupost srbijanske politike
bez obzira koliko u vlastitoj politici
bio nespretan, nevješt
od janše preko alije do kosovskih prvaka

dobio je

luka

Tko je glasao

tuljumbe

uz relativno korektno ispričanu priču o događajima na kosovu, dodao bih par opaski i jedan dodatak; događaji osamdesetih godina nikako ne svode umanjenicom banalnih prosvjeda jer svi oni koji su imali "sreću" služiti jna u to vrijeme u južnoj srbiji i kosovu znaju da je u bitanju bila defacto vojna intervencija, a mjesecima su milicionari iz cijele jugoslavije dragovoljno odlazili na kosovo pendrečiti nenaoružan narod. po svim elementima ti događaji su bili uvertira onoga što je jna učinila 10 godina kasnije, a kosovska iredenta je godinama služila udbi i političkom vrhu poput al qaide amerikancima.
usporedba kosova i tzv.republike srpske krajne je besmislena jer je u prvom slučaju riječ o autonomnoj pokrajina, a u drugom riječ o samoproglašenom etničkom entitetu baziranom na mitovima i predanjima. druga napomena se odnosti opasnosti da se rakete postave iza u dvorištu natoa, dakako, jenkiji su mislili i na tu opciju pa su malo osnažili svoje postrojbe preko bondsteela i http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bezmer-Air-Base-Location.jpg
koju smatraju jednom od 10 najvažnijih američkih baza na svijetu, tako da čisto sumnjam da su srbi spremni opet testirati poslijednji američki vojni hardware.

Tko je glasao

vojna intervencija...

Definitivno ovo mogu potvrditi. To je bila vojna intervencija - samo bez službenog naređenja. Gledati svaki dan nove i nove autobuse "specijalaca" iz Zagreba, Sarajeva i Niša kako dolaze "smirivati nerede", svaki dan primati koridore kretanja tenkova kroz kosovska sela - kako bi i avioni mogli protutnjati nad njima - bila je svakodnevnica 1990.

Otpor je bio pasivan, vrlo rijetko aktivan. Od onoga kojem sam prisustvovao jest neprestano paljenje svih polja oko vojarni, te blokada hrane i vode. Ali ništa sa žrtvama. No sjećam se skoro doslovno prvog dana na Kosovu, kada su nas sve novopridošle vodili u nekakvu školu gdje su nam objasnili kako su tamo uspjeli otrovati 30-ak srpske djece. Stalno su nam objašnjavali lukavost kojom su uspjeli napraviti da se samo srpska djeca otruju (škola je bila miješana) - a mi to nikako nismo uspjeli shvatiti.

Tko je glasao

Najkonstruktivnija podrska

Najkonstruktivnija podrska Srpskoj politici koja ne priznaje granice Kosova objavljena je u njuz.net (nadam se da znate kakve su to novine)

Srpski ovisnici bojkotuju narkotike koji stižu sa Kosova

BEOGRAD, PRIŠTINA, 13. septembar 2011, (Njuz) – Srpska asocijacija narkomana (SAN) je u jutrošnjem obraćanju medijima saopštila da su srpski ovisnici odlučili da bojkotuju narkotike koji stižu sa Kosova. Ukoliko sprovedu svoju nameru ovo bi bio veliki udarac kosovskoj ekonomiji, smatraju stručnjaci.

Mile Igla, poznati beogradski narkoman i predstavnik za javnost SAN objašnjava potez svoje organizacije.
- Svi znamo kako je našem narodu dole na Kosovu, u totalnom su daunu, svi ih pritiskaju i Albanci i Međunarodna zajednica, narod u Srbiji ih često zaboravlja. Ali, mi nismo i nećemo ostaviti srpski narod na cedilu. Odlučili smo da bojkotujemo sve narkotike koji stižu sa Kosova i Metohije. Jeste frka ali ima droge koja stiže i iz zemalja koje nisu priznale Kosovo. Bolivija na primer, ima odličan kokain a podržava Srbiju u borbi za svoju celovitost.

Puno ljudi nas podržava u ovoj akciji, čak nam se javio i poznati srpski biznismen Darko Šarić koji je rekao da će nas obezbediti u vreme krize. Zbog odličnog odjeka u javnosti odlučili smo i da pokrenemo akciju solidarnosti sa građanima Srbije na Kosovu i Metohiji, pod nazivom „Kosovo je vena Srbije“ – kaže Igla.

Da ovakav potez nije samo pretnja praznim špricem pokazuje i to da je Hašim Tači energično protestovao zbog, kako kaže, jednostrane odluke srpske strane i da je zbunjen potezom koji praktično ukida veoma razvijenu granu poslovanja kojem nije bio potreban nikakav pečat i samim tim nije bilo nikakvih nesuglasica. Edita Tahiri, glavni pregovarač sa kosovske strane, najavila je da će od Brisela tražiti da ovo bude tema sledeće runde pregovora izmedju Beograda i Prištine.

http://www.njuz.net/srpski-ovisnici-bojkotuju-narkotike-koji-stizu-sa-ko...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Ono što

možeš sa puškom obraniti (uz pomoć saveznika ili bez ,svejedno) je tvoje,ostalo nije ili nije zadugo.

Sve drugo je samo obično kmečanje,kao i ovaj tvoj tekst.

sve dobro...

Tko je glasao

Mislim da u pozadini gotove

Mislim da u pozadini gotove situacije na Kosovu koje je Srbija predala u Kumanovu, malo tko primjecuje uzavrelu situaciju u Vojvodini. Subotica, Temerin i drugdje.
Jedina paralela sa Rusijom su sukobi organiziranih Madjara protiv doseljenih Srba iz Hrvatske i Bosne u Temerinu ili Hrvata u Subotici, u sklopu Tadiceve paravojne ekipe koja se zove Obraz i jos nekih.
Sluzbeno kao DS nema nista sa njima ali one nesmetano djeluju i poslije Milosevica....
Dodik najavljuje prikljucenje RS Srbiji ,a u sandjaku muslimani najavljuju u tom slucaju prikljucenje Bosni.
Balkanski lonac, polako vrije....

Tko je glasao

je, bit će dinamike opet :))

....Balkanski lonac, polako vrije....

zato je dobro da se što prije distanciramo od, jelte, regijona....i u tom smislu "novo carstvo" koje nam obećaje Zoki the Loser mi se nikak' ne sviđa. baš nikak.
a slučajno da i dobiju izbore onda nam je jedina šansa slat' Čačića svako malo u Begiš i okolicu da se provoza u nabrijanom BMW-u i učas desetkuje redove neprijatelja :))

CC

Tko je glasao

a slučajno da i dobiju izbore

a slučajno da i dobiju izbore onda nam je jedina šansa slat' Čačića svako malo u Begiš i okolicu da se provoza u nabrijanom BMW-u i učas desetkuje redove neprijatelja :))

Ajme, crnjak. Kad Zgazimir povede kolonu tenk... BMW-ova na istok, ja ću za njima bacat cvijeće... :-)

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

kad ako ne sad

sad je pravo vrijeme da uskuha
elita sa raznih strana su nam malo ogladnile

Tko je glasao

preporucila bih citanje

preporucila bih citanje

http://kakonarodkaze.com/archives/893

i gledanje predstave

Patriotic Hypermarket
http://www.seecult.info/vest/patriotic-hypermarket
http://www.danas.rs/danasrs/kultura/kosovo_je_state_of_exit.11.html?news...

ovo je zvanicna izjava predsjednice kosova
http://www.b92.net/info/intervju/index.php?yyyy=2011&nav_id=545244
sto je takoder potpuno zanemareno u dnevniku

a ovo je sto se danas dogada
Svima koji prelaze administrativni prelaz Euleks deli se flajer sa obaveštenjem o “Uspostavljanju propisanih kontrola na prelazima”.
U cilju ponovnog uspostavljanja normalnih trgovinskih odnosa između Kosova i Srbije, nastavljeno je sa sprovođenjem policijskih i carinskih kontrola na prelazima Brnjak i Jarinje. Sva roba koja podleže plaćanju akciza (kao što su alkohol, cigarete i gorivo) mora proći kroz carinsku proveru na prelazu Merdare ili na nekom drugom prelazu ovlašćenom za komercijalni saobraćaj”, navedeno je u flajeru.
Takođe, piše da je “prelaz Brnjak otvoren za putnički saobraćaj i nekomercijalnu robu, kao i za komercijalni saobraćaj i komercijalnu robu, a uvoz carinske robe preko Brnjaka mora proći kroz carinski terminal u južnom delu Mitrovice, koji kontrolišu albanci”.
“Prelaz Jarinje je otvoren za putnički saobraćaj i nekomercijalnu robu. Dok ne bude uspostavljena odgovarajuća infrastruktura, komercijalna roba može prelaziti samo preko drugih prelaza”, dodaje se u flajeru.
Navodi se da će kontrolu vršiti pripadnici granične policije Euleksa i carinski službenici na prelazima Brnjak i Jarinje, a da će pripadnici kosovske policije i carine Kosova biti prisutni.
Preko prelaza Jarinje danas pre podne je, prema informacijama iz Euleks policije, prešlo više lica pešice i jedno vozilo, koje je samo kratko prešlo do Jarinja i ubrzo se vratilo u centralnu Srbiju.
Saobraćaj nije moguć ka prelazu Jarinje iz pravca Leška zbog barikade koju su postavili Srbi i od koje ne žele da odustanu. Građani su odlučni da nastave borbu za ispunjavanje zahteva da se sa prelaza Jarinje i Brnjak uklone kosovski carinici i policija.
http://kakonarodkaze.com/archives/1388

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

po međunarodnim normama

po međunarodnim normama Srbiji je oduzet dio teritorije (jednako kako bi npr. bio i Hrvatskoj da je "RSK" realnost ili kad bi "Republika Srpska" proglasila nezavisnost u odnosu na BiH)

"Jednako"? Ni slučajno - ni "RSK" ni "RS" nisu bile dio SFRJ, niti su uopće ikada u povijesti postojale kao samosvojni politički entiteti s bilo kakvim elementima državnosti.

A zašto je situacija na Kosovu "konstantno mjesto sramoćenja hrvatske vanjske politike", i to je vjerojatno poznato samo tebi.

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

Izvrstan primjer budalaština kakve i sramote hrvatsku politiku!

Slažem se, ni "RSK" ni "RS" nisu bile dio SFRJ - nije ni Kosovo (koje je bilo dio Srbije). Isto tako niti jedan od ta tri nije u povijesti postojao kao samosvojni politički entitet sa bilo kakvim elementima državnosti (a za Kosovo je to upravo ustanovila Banditerova komisija o raspadu SFRJ i na temelju čijeg je stava Hrvatska međunarodno priznata). Prema tome što si naveo - nema razlike.

Naravno razlike postoje, i to između sva tri navedena identiteta, a jednakost koju sam spomenuo jest u funkciji ilustracije konačnog učinka kosovske nezavisnosti na međunarodne norme i zašto predstavlja pitanje presedana. Problem je u tome što su te razlike iz perspektive globalnih međunarodnih odnosa (a upravo je o toj perspektivi riječ kad govorimo o presedanu) gotovo neprimjetne i u nekim kontekstima mogu spasti pod "lokalne specifičnosti". To je zapravo politički opasno po Hrvatsku pogotovo u naredne dvije godine monitoringa i ratifikacije pridruživanja kada bi zlonamjeran netko mogao poduzeti niz jednostavnih akcija sa ciljem da otvori pitanja koja se u Hrvatskoj smatraju riješenima.

***** Ovo gore je odgovor kao primjer za razumne i inteligentne učesnike u raspravi, za trolove, dušebrižnike, nepismene i slične evo malo kostiju za glodanje *****

Hrvatska je (Tuki osobno) prihvatila plan Z4 i time eksplicitno priznala postojanje entiteta "RSK" na koji se taj plan odnosio. U izbjeglištvu u Srbiji i trećim zemljama ima oko 100.000 Srba iz Hrvatske koji imaju ili bi do izbora mogli dobiti hrvatske dokumente i ostvariti pravo glasa na predstojećim parlametarnim izborima. Ekstremno radikalni srpski elementi su dominantni upravo u tim krugovima, te kad bi se kandidirali (recimo oni iz "vlade RSK u izbeglištvu", makar i na listi za dijasporu) vrlo je moguće kako bi osvojili barem dva/tri zastupnička madata i saborsku govornicu koristili za propagandu vlastitih ciljeva. Istaknuli bi kako je Hrvatska priznavanjem Kosova priznala i pravo na državnost na temelju nacionalnog određenja i tražili makar nešto (no poznavajući srpski modus operandi, vjerojatnije sve) iz plana Z4. U standardnoj maniri "mir, mir, nitko nije kriv" EU ne želi probleme pred ulazak i radi pritisak ("pa dajte im kad ste to već prihvatili")... Vjerujem kako je ovo dovoljno, paranoici i lujke navalite...

Tko je glasao

Naravno da ima razlike - po

Naravno da ima razlike - po Ustavu SFRJ Kosovo je bilo dio SFRJ (istovremeno i dio Srbije), i imalo je svoja autonomna poltička tijela i institucije usporedive s republičkim, kao i svoga predstavnika u Predsjednistvu SFRJ, s jednakim pravom glasa. Ni "krajina" ni "RS" nisu nikad imale ništa slično.

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

E, da

Spiku o planu Z4 si, molim, zatakni za uho. "Tuki" ga nikad nije prihvatio (i ne bi), nego je Šarinić samo načelno rekao da se o njemu može razgovarati. Za razliku od četnika koji za to nisu htjeli ni čuti.

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

čik pogodi

cika veljo

treba biti jako spretan da izgubiš deo teritorije
ili jako jako nesretan (kad te napadne puno jači protivnik, koji ne preza od genocida)
čik pogodi, u kojoj je grupi srbija

luka

Tko je glasao

a sto sa onim ustavom kad se

a sto sa onim ustavom kad se ustav SFRJ prenio na Novu Srpsku Jugoslaviju i kad su prakticno tim potezom pokrajinama dana prava republika?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

@CikaVelja

Iznio si tezu da je Kosovo "konstantno mjesto sramoćenja hrvatske vanjske politike."
Kako nisam naišao na obrazloženje ove tvrdnje u dnevniku, molim te za dodatnu argumentaciju.
Nadalje, napisao si: "Politički odnos etničkih Albanaca prema Kosovu je da je Kosovo privremeno stanje koje im omogućuje cjenjkanje za druge okolne teritorije u kojima žive etnički Albanci (Preševska dolina, zapadna Makedonija, istočna Crna Gora)."
U tom kontekstu me zanima tvoje viđenje daljnjeg raspleta na lokalnoj razini. Što bi po tebi predstavljao politički ulog/snaga kosovskih Albanaca u tom cjenkanju?

Tko je glasao

Cjelovito obrazloženje

Cjelovito obrazloženje sramoćenja hrvatske vanjske politike bi po opsegu bilo veće od cijelog ovog (podugačkog) teksta i to sam ostavio samo u uvodu jer kao vrijednosni sud ne spada u faktografsku analizu. Najkraća argumentacija tog stava leži u tome što se hrvatska politika prema Kosovu zasniva na "neprijatelj mog neprijatelja moj je prijatelj" i iz toga poizlazi nedosljednost u odnosu na vrlo slična pitanja koja su se ticala direktno Hrvatske (a iz globalne perspektive međunarodnih odnosa razlike praktički i ne postoje). Smatram takvu nedosljednost sramotnom, te iz toga izvodim takav sud.

Jedan je dio kosovskih Albanaca, a taj dio trenutno ima vodeću ulogu u kosovskoj vlasti, na političkoj platformi kolokvijalno poznatoj kao "Velika Albanija" i to se vidi u reakcijama na izjave o podjeli Kosova. Zajednička nit je da ukoliko se radi novo razgraničenje Kosova tada treba napraviti i novo razgraničenje bivše Jugoslavije - i to ne u kontekstu "nema mijenjanja granica" kako je službena reakcija SAD i EU na takve prijedloge nego u kontekstu "krenimo trgovati". Politika vlade u Prištini je održavanje krize, ne samo na teritoriju Kosova nego i cijeloj navedenoj regiji u kojoj su strukture Albanaca direktno pod njihovom kontrolom. Oni predstavljaju najradikalniji politički element Albanaca i smatraju kako svako političko djelovanje treba biti podređeno tom cilju (te se brutalno obračunavaju sa neistomišljenicima).

Upravo je ta latentna kriza njihov ulog u cjenjkanju. Usporedivo je sa iznuđivanjem "zaštite" od ugostitelja - ako ne želiš da ti se dogodi sra..e, plati. I međunarodna zajednica plaća - trenutna situacija na Kosovu se odvija između KFOR-a i lokalnih Srba. Ono što se često zanemaruje to je vremenski kontekst. I SAD i EU i sama Srbija (oni koji žele u EU) imaju za cilj da se kriza čim prije riješi. Kosovski Albanci i srpski nacionalisti imaju za cilj da kriza što duže traje. Zato i ne postoji predvidiv rasplet, postoji više scenarija koji su više ili manje vjerojatni - o jednom (aktivno uključivanje Rusije) sam i napisao gornji tekst jer nije u prvom planu.

I sad malo opet natrag na hrvatsku vanjsku politiku. Svaka je vanjska politika neke zemlje grabežna ("osiguranje interesa") no vještina izgradnje kredibiliteta je u situacijama kad ti interesi nisu u prvom planu nego neka opća načela (ljudska prava, ekologija... svejedno). Kosovo je jedna (od rijetkih) prilika gdje se Hrvatska mogla tako postaviti ali nije. Možda bi i zbog toga nekog moglo/trebalo biti sram.

Tko je glasao

Kosovo kao ilirski Piemont?

Moram priznati da sam donekle razočaran odgovorom. Ukratko, ti si svoja razmišljanja usmjerio samo na vanjske čimbenike (SAD, Rusija...), a čini mi se da si potpuno zanemario unutarnji pritisak koji postoji među kosovskim Albancima te razlike između kosovskih Albanaca i Albanaca iz Albanije. Tu je još različit odnos prema nacionalnim manjinama u jednoj i drugoj zemlji te ostali detalji poput prevlasti nacionalnog nad vjerskim itd.
No, u svakom slučaju uvažavam mišljenje, ali mi se čini da ne poznaješ situaciju na Kosovu iz prve ruke, već više iz medija.

Tko je glasao

Kosovski Albanci i srpski

Kosovski Albanci i srpski nacionalisti

ovo mi je super upis..

da li to znaci da su svi kosovski albanci albanski radikali, ali svi srbi nisu nacionalisti? ne razumijem kako jednu naciju diferenciras a drugu ne? jedni su samo zlocesti, a drugi pol pol kao gemist, ili kak?

Zajednička nit je da ukoliko se radi novo razgraničenje Kosova tada treba napraviti i novo razgraničenje bivše Jugoslavije - i to ne u kontekstu "nema mijenjanja granica" kako je službena reakcija SAD i EU na takve prijedloge nego u kontekstu "krenimo trgovati".

sto si htio s ovim reci? da treba raditi sve nove drzave na podrucju ex yu? da ne treba ili treba dijeliti kosovo na srpsko i albansko novom granicom?
da kosovska vlast zeli trgovati sa srbijom ?

stvarno nij ebas jasno

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

a koja je to stranka koja bi

a koja je to stranka koja bi mogla doci na vlast (ima realne sanse) a da je protiv EU?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

ustavi razni

ja bas ne pamtim te povijesti, ali meni se cini da se srpski ustav par puta mijenjao i da je to zanemareno u ovim vasim upisima..

u jednom, koji mi se cini zadnji politicka elita srbije je izglasala promjenu koja omogucava priznanje kosova od strane vlasti u srbiji bez da budu proglaseni veleizdajnicima. na taj nacin su se oprali ako budu prisiljeni priznati otcjepljenje kosova formalno. te sve pripremili da se proglasi neovisnost kosova.

naprosto su napravili ustav u kojem je moguce otcjepljenje a onda krenuli radikalizacijom protiv toga.. savrsen nacin ostati j..n i po..n u njihovom smislu. tj cuvaju sebe i svoju vlast, pa sto bude..

a sto se tice dnevnika, mislim da jako elitisticki gleda na citav problem ne zadiruci u stvaran zivot na tom podrucju, tj. potcjenjujuci aktere dogadanja, ljude koji imaju strasne probleme kao i zanemarujuci one koji uistinu vuku konce. meni ovo lici na reportazu miroslava lazanskog kojoj je ipak kakva god bila, svaka vojska najvaznija i najvrednija stvar na svijetu.

sjever kosova je po onome sto je meni poznato velika zajednicka burza srba i albanaca, medunarodna burza, kriminalna. dobro organizirana i funkcionalna po svim pravilima tog miljea. "borbe" u kojima stradaju "revolucionari" danas uglavnom su stradanja ljudi koji ne shvacaju da se bore za losu stranu.

za nered u kojem cvate kriminal.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

u jednom, koji mi se cini

u jednom, koji mi se cini zadnji politicka elita srbije je izglasala promjenu koja omogucava priznanje kosova od strane vlasti u srbiji bez da budu proglaseni veleizdajnicima. na taj nacin su se oprali ako budu prisiljeni priznati otcjepljenje kosova formalno. te sve pripremili da se proglasi neovisnost kosova.
Nisi u pravu jer u predslovu ustava srbije stoji:
Polazeći od državne tradicije srpskog naroda i ravnopravnosti svih gradjana i etničkih zajednica u Srbiji,
polazeći i od toga da je Pokrajina Kosovo i Metohija sastavni deo teritorije Srbije, da ima položaj suštinske autonomije u okviru
suverene države Srbije i da iz takvog položaja Pokrajine Kosovo i Metohija slede ustavne obaveze svih državnih organa da
zastupaju i štite državne interese Srbije na Kosovu i Metohiji u svim unutrašnjim i spoljnim političkim odnosima,
gradjani Srbije donose
USTAV REPUBLIKE SRBIJE

Pored toga i predsjednik Srbije u zakletvi se obavezuje:
Predsednik Republike bira se na neposrednim izborima, tajnim glasanjem, u skladu sa zakonom.
Izbore za predsednika Republike raspisuje predsednik Narodne skupštine 90 dana pre isteka mandata predsednika Republike,
tako da se izbori okončaju u narednih 60 dana, u skladu sa zakonom.
Prilikom stupanja na dužnost, predsednik Republike, pred Narodnom skupštinom polaže zakletvu koja glasi:
″Zaklinjem se da ću sve svoje snage posvetiti očuvanju suverenosti i celine teritorije Republike Srbije, ukuljučujući i Kosovo i
Metohiju kao njen sastavni deo, kao i ostvarivanju ljudskih i manjinskih prava i sloboda, poštovanju i odbrani Ustava i zakona,
očuvanju mira i blagostanja svih gradjana Republike Srbije i da ću savesno i odgovorno ispunjavati sve svoje dužnosti.″

Tko je glasao

da do kraj objasnim sto

da do kraj objasnim sto mislim.. cini mi se da je ideja dnevnika objasniti kako NATO cuva juzni naftovod a Rusi hoce takoder kontrolu..(rakete su usput navedene) i sad bi se netko trebao pitati hoce li srbija u nato ili nece. hoce, kao sto smo i mi usli. to sigurno nece sprijeciti radikalke koje natjeravaju pro-nato skupstinare po zgradi skupstine ni ispad ruskog ambasadora. cak ni dolazak putina koji jedan dio srba zeljno ocekuje, jer sve je vec videno pred par mjeseci. srpske politicare vise cijene eu politicari, dakle oni ce izabrati njih, u onoj mjeri u kojoj uopce mogu birati. ameri imaju celicnu industriju u srbiji, nijemci gradevinsku, talijani aute.. rusi imaju samo distribuciju nafte i nista drugo. a plinovod jos nije gotov i kaze dekna da se ne zna kada ce..

pa bi onda trebalo vijecati tko je jaci u toj prici?. nisam bas sigurna da je to sustina citavog problema i jedini razlog za trenutno jacanje krize na kosovu, kao ni da ce se nesto posebno zbog tih raketa dogoditi.. NATO je na Kosovu. Kosovo je drzava. I tako je vec duze vrijeme. I to je to. Poremecaji ne pasu NATO grupi. sto su i pokazali ovih dana, malo prosli bagerom i poravnali skupljena drva i sutu.

a za one koji ne znaju tu pricu sa juznim naftovodom evo:

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Tajna baze Bondstil... Sta se krije iza Bondstila ?

Miroslav Lazanski objasnjava slicno kao i uvijek tj. isto.

sorry, zaboravila sam stisnuti full html

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Tajna baze Bondstil... Sta se

Tajna baze Bondstil... Sta se krije iza Bondstila ?

Miroslav Lazanski objasnjava slicno kao i uvijek tj. isto.

sorry, zaboravila sam stisnuti full html, zarolaj ono gore molim te

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Možda ne znaš, ali isti taj

Možda ne znaš, ali isti taj Lazanski se hvalio da je 1991. pucao na Zadar iz JNA MiG-a.

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

naravno da znam. zato sam to

naravno da znam. zato sam to i stavila ovdje. pisanje u dnevniku ima potpuno isti pristup kao sto lazanski ima

i ne svida mi se nimalo

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Nakon raspada Jugoslavije,

Nakon raspada Jugoslavije, Srbija je ukinula autonomnost pokrajine i tokom ratova u Hrvatskoj i BiH gotovo potpuno uklonila Albance iz političkog života.
Ova tvrdnja naprosto nije tocna. Ustav Srbije s kojim je ukinut polozaj A.P. te time i narusen ustavni poredak SFRJ donesen je prije raspada te drzave. Sto se tice izbacivanja Albanaca iz javnog zivota mozemo reci kako je ono pocelo nakon hapsenja Azema Vllasija negdje u prvoj polovini 1989. godine. Nakon toga Milosevic trazi Beogradu odane Albance poput Morine i drugih. Uostalom svi ti dogadjaji od jogurt revolucija do antibirokratskih revolucija ostatku drzave na zapadu bili su jasan znak pokusaja ponovne unitarizacije drzave to jest vracanje cak na doba prije sporazuma Cvetkovic Macek.

Tko je glasao

Autonomne pokrajine su bile

Autonomne pokrajine su bile definirane i u Ustavu SFRJ iz 1974. i to Srbija nije mogla jednostrano promijeniti prije raspada SFRJ, niti je imala zašto to mijenjati jer su predstavnici tih pokrajina sudjelovali (sa jednakim glasom) u radu saveznih organa tako da su samo preuzeli kontrolu nad izborom pokrajinskih rukovodstava (a to je bila jogurt revolucija) što je Srbiji zapravo dalo tri umjesto jednog glasa. Poznata je situacija kod izglasavanja izvanrednog stanja na predsjedništvu SFRJ, Crna Gora i Srbija su glasale za a Slovenija, Makedonija, BiH i Hrvatska protiv pa je bilo 4:4 i nije uvedeno izvanredno stanje. Ukidanje pokrajina je bilo provedeno sa uređivanjem SRJ (odnosno kad su ostale samo Srbija i Crna Gora).

Tko je glasao

Autonomne pokrajine su bile

Autonomne pokrajine su bile definirane i u Ustavu SFRJ iz 1974. i to Srbija nije mogla jednostrano promijeniti prije raspada SFRJ, niti je imala zašto to mijenjati jer su predstavnici tih pokrajina sudjelovali (sa jednakim glasom) u radu saveznih organa tako da su samo preuzeli kontrolu nad izborom pokrajinskih rukovodstava (a to je bila jogurt revolucija) što je Srbiji zapravo dalo tri umjesto jednog glasa. Poznata je situacija kod izglasavanja izvanrednog stanja na predsjedništvu SFRJ, Crna Gora i Srbija su glasale za a Slovenija, Makedonija, BiH i Hrvatska protiv pa je bilo 4:4 i nije uvedeno izvanredno stanje. Ukidanje pokrajina je bilo provedeno sa uređivanjem SRJ (odnosno kad su ostale samo Srbija i Crna Gora).Dakle ukidanje dijela ovlasti uz ostavljanje predstavnika kao pupeta na zici beogradske politike bio je put prema unitarizaciji drzave. No kao sto je dobro poznato ustavom Srbije iz 1990 godine pri cemu je ante Markovic lomio pogacu derogirao je ustavna prava pokrajina od toga da pokrajine vise nemaju svoj ustav nego dobijaju statut do ukidanja pokrajinskih policija, pokrajinskog skolstva i odlucivanja o novcu. Znaci status pokrajina koji je bilo moguce promjeniti ustavom Srbije je i promijenjen (dio koji se odnosi na funkcioniranje na relaciji Srbija - pokrajine. Tada je postignuto ono sto se pjevalo "Oj Srbijo iz tri dijela ponovno ces biti cijela" Naravno da su te ustavne odredbe iz Ustava Srbije pored ustavnog odredjenja predsjednika republike i pored odredjenja da Srbija ne mora postovati savezni ustav bile narusavanje suvereniteta SFRJ i to se dogodilo prije raspada drzave. Ponovimo to se sve dogadjalo prije raspada drzave.

Tko je glasao

Smanjenje autonomije nije ukidanje pokrajine

pokrajine vise nemaju svoj ustav nego dobijaju statut

I to što si sam napisao jasno znači da pokrajine i dalje postoje. One su ukinute nakon raspada SFRJ.

Tko je glasao

I to što si sam napisao jasno

I to što si sam napisao jasno znači da pokrajine i dalje postoje. One su ukinute nakon raspada SFRJ.
Evo citajuci Ustav Srbije vidimo da nisu ukinute Autonomne pokrajine. S time da se ostavlja mogucnost drugacijeg uredjenja autonomnosti Kosova u odnosu na autonomnost Vojvodine.

2. Autonomne pokrajine
Pojam, osnivanje i teritorija autonomne pokrajine
Član 182.
Autonomne pokrajine su autonomne teritorijalne zajednice osnovane Ustavom, u kojima gradjani ostvaruju pravo na
pokrajinsku autonomiju.
Republika Srbija ima Autonomnu pokrajinu Vojvodinu i Autonomnu pokrajinu Kosovo i Metohija. Suštinska autonomija
Autonomne Pokrajine Kosovo i Metohija urediće se posebnim zakonom koji se donosi po postupku predvidjenom za promenu
Ustava.
Nove autonomne pokrajine mogu se osnivati, a već osnovane ukidati ili spajati po postupku predvidjenom za promenu Ustava.
Predlog za osnivanje novih ili ukidanje, odnosno spajanje postojećih autonomnih pokrajina utvrdjuju gradjani na referendumu, u
skladu sa zakonom.
Teritorija autonomnih pokrajina i uslovi pod kojima se može promeniti granica izmedju autonomnih pokrajina odredjuje se
zakonom. Teritorija autonomnih pokrajina ne može se menjati bez saglasnosti njenih gradjana izražene na referendumu, u
skladu sa zakonom.

Dakle kao sto vidimo i danas postoje autonomne pokrajine u ustavu Srbije. Naravno u ustavu SRJ iz 1992 nema vise autonomnih pokrajina jer se promijenio njihov ustavni polozaj prema Srbiji te su one regulirane ustavom srbije.

Tko je glasao

I to što si sam napisao jasno

I to što si sam napisao jasno znači da pokrajine i dalje postoje. One su ukinute nakon raspada SFRJ.
Nisu ukinute nakon raspada SFRJ. I danas Vojvodina ima autonomiju koliku je imala nakon donosenja ustava Srbije 1990 godine. Isto je i s kosovom. Jer ustavni polozaj Kosova i Vojvodine potpuno je isti. No taj ustav iz 1990 u suprotnosti je s ustavom SFRJ koji je A.P. ima davao posebne ovlasti u odnosu na maticnu republiku jer su pokrajine po ustavu SFRJ imale dva osiguraca koji im je davao poseban status i koji su toliko smetali srbijanskom vodstvu. Jer su pokrajine imale i put prema federaciji koji im je garantirao neovisniji polozaj prema Srbiji te su imali i neke svoje odvojene institucije poput skolstva, policije te dijelom monetarne politike. Ponovio bih pokrajine nisu ukinute nakon raspada SFRJ.

Tko je glasao

ne kuzim kaj si htio reci

ne kuzim kaj si htio reci gornjim upisom. ajd objasni..

a ovo ti je katastrofa od izjave, jedni su malo vise ubijali, drugi manje, pa usporedujes koliko ubijenih ovako, koliko onako... prestrasno, za ovo treba imati zeludac
Nakon raspada SFRJ, srpske snage su počinile i više zločina, no ni približno kao u BiH ili Hrvatskoj (ni po broju ni po težini zločina). Istvremeno, UÇK/OVK je provodila u dijelu terorističke metode borbe i također činila značajne i teške zločine. Isto tako, odnos etničkih Albanaca prema nealbancima na Kosovu je usporediv sa odnosom Srba u Hrvatskoj prema nesrbima.

a posebno objasniti ljudima koji su bliski sa stradalima te ih utjesiti zbog malo manje zlocina i usporedbama .. uzas, stvarno

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

užas, baš užas

objasniti ljudima koji su bliski sa stradalima te ih utjesiti zbog malo manje zlocina
tješenje žrtava i njihovih obitelji je nužno, jednako kao i sagledavanje problema jer bez toga smo zauvijek u začaranom krugu u kojem se konstatira kako se desilo zlo, drži se za rukicu žrtvu tog zla i ide se dalje, čekajući tko je sljedeći.
više će žrtvama pomoći barem mali korak dalje kako bi se problem riješio (a za to je nužni predkorak sagledavanje istoga) nego svo držanje za ruku na svijetu. uostalom, ne vidim ni da si se ti &co baš rasturila od pijeteta....
zlo je svuda oko nas; možemo cmizdriti ili ga možemo rješavati.
da li je veće A ili B u konačnici je zaista nebitno, ali svođenje čitave problematike na to pitanje je višestruko štetno. naštancala si nekoliko komentara zaredom, zgražajući se, a ništa konstruktivno nisi rekla.

situacija na kosovu situacija je u našem susjedstvu, situacija je s dobro nam poznatim akterima i istinabog da medijima nije toliko zanimljiva tema kao primjerice jadrankino kumstvo purdinom djetetu, ali ipak se o kosovu izvještava kao da se radi o nekoj dalekoj afričkoj ili azijskoj državi koju 90% hrvata ne zna niti otprilike locirati na atlasu - crtica u vijestima i to je sve.
hrvatska je kosovo priznala, krajem 8. mjeseca oštro odgovorila vukičeviću kako je priznanje gotova stvar i - to je sve. već preko mjesec dana RH šuti kao p* i onda se još neki pitaju po čemu je to failure hrvatske vanjske politike. halo, postoji i nečinjenje. ili propust, kako bi se u crkvi reklo.
ali, kao i uvijek, ako o nečemu ništa ne znaš, plemenito spomeni žrtve i onda sve prolazi. i da, fakat prolazi. u tome i je problem.

..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.

Tko je glasao

prvo da te pitam da li si

prvo da te pitam da li si stvarno procitala sto sam napisala ili ti se samo cini?

sto si pobogu ovim a u kontekstu napisanog u dnevniku htjela reci?
tješenje žrtava i njihovih obitelji je nužno, jednako kao i sagledavanje problema jer bez toga smo zauvijek u začaranom krugu u kojem se konstatira kako se desilo zlo, drži se za rukicu žrtvu tog zla i ide se dalje, čekajući tko je sljedeći.

da se trebaju ljudi tjesiti tako da im kazes da je negdje drugdje pocinjen veci zlocin?

ono ispod si se sama zmislila i nema veze s mojim upisom.

Da li hrvatska vanjska politika daje dovoljno paznje Kosovu? Osnovno je da hrvatska vanjska politika kao ni nista od politike sto vodi HDZ nije dobro. Nekad je to posljedica njihove orijentacije kao stranke, no vecinom je posljedica krajnjeg dilentatizma u onom sto rade.

Mozda nema upisa u novinama i popularnosti stanju na Kosovu, no to je stvar ovisnosti nasih medija o politickim prioritetima i naputcima. Posto ni jedno ni drugo ne valja, ni ne odraduje svoj posao ne vidim kako si nasla bas za shodno kritizirati svu politiku i privredu.
Jer ima i onih poteza koji nisu HDZovi, no o njima ionako malo mozes citati i kad se radi o drugim stvarima, ne samo o Kosovu.

Sto se tice mog upisa, autor je zamoljen da dupljak zarola. A o ostalom sto sam napisala, koliko to sve ima smisla, treba dobro razmisliti. Pisano je naprosto sasvim razlicito od dnevnika koji je po meni vrlo tendenciozno pisan i poprilicno slican pisanju/izjavama Miroslava Lazanskog, sto ne smatram nimalo pozitivnim.

Kao sto ni ustavne promjene nisu uzrok, vec posljedica svih dogadanja. Pa prema tome tesko da mogu dati opravdanosti stava bilo koje strane u ljudskom smislu.

Zelja mi je da se prestane na stvari gledati jednoznacno, jer to je uvijek daleko od istine.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci