Tagovi

Majka odgajateljica - generator obrasca patrijarhata

Ovih sam dana u Nacionalu pro?itala ?lanak Zrinke Ferine Žene bez djece iz principa

http://www.nacional.hr/clanak/91195/biti-majka-ne-hvala .

U svojoj najnovijoj knjizi No Kids: 40 razloga za ne imati djecu,
francuska spisateljica Corinne Maier „ina?e majka dvoje djece, piše kako je požalila što je majka te kroz 40 poglavlja dijelom provocira, dijelom ruši usa?ene mitove, a dijelom i iskreno progovara o nimalo atraktivnim stranama maj?instva.“

Ovakva pojava u povijesti ?ovje?anstva zaslužuje našu punu pažnju. Naime, dok se u ?lanku govori o ženama koje su za i protiv maj?instva, te o razlozima njihovih odluka, potom o državama ukojima žive, a koje poti?u ili ne maj?instvo, mene su zaokupile misli o samim uzrocima takvog ponašanja u žena.

Da ne po?injemo opet od Geneze i Isto?nog grijeha, dovoljno je re?i da ve? par tisu?a godina živimo u patrijarhalnom društvu u kojemu su žene svedene, uglavnom, na ulogu k?i-supruga- majka. Bez ikakve primisli o tome da su žene ljudi sa pravom na izbor i samoostvarenje. Tek nedavno, u XIX i XX st. nastaje bunt u vidu feministi?kog pokreta protiv takvog sistema, a koji je rezultirao školovanjem žena, njihovim zapošljavanjem, te pravom glasa (iako ta prava nisu ni u snu ostvarena u onom smislu koji bi odgovarao jednakosti sa muškarcima kako po pitanju pla?a, tako po pitanju zastupljenosti u politici i ostalom).

Me?utim, kao što vidimou gore navedenom ?lanku, to nije kraj pri?e, niti je time problem riješen. Problem patrijarhata bit ?e riješen, a emancipacija potpuna u trenutku kada ?e žena shvatiti da je u svojoj podsvijesti potpuno ne samo prihvatila, ve? da i dalje sama generira obrazac patrijarhata:

http://www.womenngo.org.rs/sajt/sajt/izdanja/sos_telefon_za_zene_i_decu_...

Na žalost, zboga na?ina života i sebi?nosti muškaraca, u ovome je trenutku žena koja želi imati dijete osu?ena na odricanje od velikog dijela vlastitog samoostvarenja. Takvo se ponašanje doživljava kao normalno(!), a žene to prihva?aju da ne ostanu same i jer se to od njih o?ekuje. Kako je kazala Erica Jong, "prava nevolja sa ženama jeste što one same stalno pokušavaju da se prilagode muškim teorijama o ženama."

Krajnje je vrijeme da se osvijesti krivi pristup u odgoju kako muške, tako i ženske djece, te da njihov odgoj zahtjeva podjednako zauzimanje obaju partnera. Ukoliko se ne radi o dojenju ili nekoj drugoj uvjetovanoj okolnosti, muškarac mora znati brinuti o djetetu, te skuhati i po?istiti. Djeca moraju postati samostalni ljudi, sposobni za uspješan zajedni?ki život koji takav može biti samo uz suradnju i uvažavanje onoga drugoga. A to u?e od roditelja.
Dakle, nije upitno majka - da ili ne. Nego pod kakvim uvjetima.

Pitanje žene je od klju?ne važnosti za zdravlje društva i ne treba ga olako shvatiti upravo zato jer njenim kategori?kim odbijanjem maj?instva i obitelji, kažnjeno je cjelokupno društvo, a obitelj kao njegov temelj – nestat ?e.

Komentari

Tko je glasao

Da, ako nema "makroa", onda

Da, ako nema "makroa", onda dobiješ ono "mudrace na madrace". I to ti je razina naših saborskih zastupnika, mnogih "akademika" i intelektualaca.

Tko je glasao

par ljudi u komentarima

par ljudi u komentarima govori o tome kako žene zaista jesu ravnopravne i nisu stavljene u neku ulogu koja im ne odgovara. ključ je pronalaženju pravog partnera i u dogovoru s njim. sve što žena treba učiniti je za sebe ispregovarati to da ona nije ta koja je isključivo odgovorna za prašinu, posteljinu, pelene, ručak i što god je već sporno. super zvuči.
s druge strane, ako je pretpostavka da je žena ta koja pere, kuha, čisti, čak i ako je ta pretpostavka oboriva, zar to ne znači da njen položaj u stvarnost je takav - kao u patrijarhalnoj obitelji. ono što je nama naša borba dala je da žena danas nije osuđena na kuhinju, nego ima pravo da može imati posao (ev. karijeru) i onda nakon toga doći doma i skuhati, počistiti, pobrinuti se za djecu.
kad se tema otvori, svi se čude - joj pa i ja kuham, i ja čistim, imam i ja oženjene frendove i svi oni kuhaju i čiste, a opet s druge strane, ako odeš u bilo koji veći dućan, 70% ljudi s kolicima punim namirnica su upravo ženskog spola i ako odeš na roditeljski sastanak, bar 70% prisutnih su opet roditelji ženskog spola. možemo sad reći da sam ja slabovidni negativac, ali to su činjenice. di su svi ti junaci muškog spola?

moram priznati da ja nisam napredna kao gale; moji prijatelji uglavnom nemaju vjenčani list i djecu; tek nekoliko njih ima ovo zadnje, tako da su obitelji koje poznajem one u kojima muž i žena imaju 40-50 godina i definitivno je višestruko više onih u kojima žena drži i kolica za shopping i kuhaču i učeničku knjižicu zajedničke djece.
kad se pokrene ova tema, uglavnom sve završava na tome da se stvarno i muževi angažiraju oko kućanskih poslova, ali kada se uđe u dubinu priče, vidi se da je to pitanje iznimke, a ne pravila kako u početku zvuči.

s druge strane, nove generacije fakat dolaze i to su generacije koje vide problem u ovom dosadašnjem shvaćanju. stvari se stvarno mijenjaju, ali nemojmo se zavaravati da je sada muško-ženska situacija 1:1.
o ravnopravnosti spolova možemo razgovarati tek kada bilo koja žena neće morati nekoga uvjeravati u to da ima i ona pravo (ne) raditi ovo ili ono i tek onda kada svaka žena bude imala stvarnu mogućnost odabrati između kuće i posla+vrtića. sve dok postoji diskriminacija u pogledu zapošljavanja i dok postoji diskriminacija u pogledu politike plaća, ravnopravnosti nema, ma koliko mi šutjeli o tome. ipak, pitanje je da li je neravnopravnost u tim segmentima uzrok ili posljedica. po meni svakako posljedica. tržište rada ne pluta u vakuumu i itekako je "svjesno" društvene situacije.

i da, kućanski poslovi zaista nisu pitanje emancipacije niti ravnopravnosti spolova, ali su itekako dobar indikator do koje su faze stvari dogurale. žena na kojoj vise i kuća i djeca posve sigurno neće "ganjati karijeru" i u društvu u kojem je i dalje upravo žena ta koja se u 90% slučaja brine za sve navedeno, svaki poslodavac imat će to na umu i definitivno će biti manje sklon zaposliti ženu i osobito dati joj jednaku plaću kao muškarcu.

..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.

Tko je glasao

samo ću te u zadnjim

samo ću te u zadnjim rečenicama potkrijepiti citatom iz života: moj je prvi posao u Zg bio posao "tajnice" (čitaj prevoditeljice, jer su me plaćali za jedno, a radila sam drugo što bi ohoho koštalo) za jednu inozemnu građevinsku tvrtku. na jednom sastanku rečeno je meni i ostalim dvjema curama (sve smo još bile neudate) neka si trudnoću i brak izbijemo iz glave još najmanje dvije godine jer ćemo se morati posvetiti poslu i do 15 h dnevno kada se bude otvarao centar koji su gradili. ja sam samo priupitala da li takvo što smiju reći ili učiniti u svojoj zemlji.

ostatak priče znate.

Tko je glasao

ispravak netočnog navoda:

ispravak netočnog navoda:

žena na kojoj vise i kuća i djeca posve sigurno neće "ganjati karijeru" i u društvu u kojem je i dalje upravo žena ta koja se u 90% slučaja brine za sve navedeno,

žena na kojoj vise i kuća i djeca posve sigurno može sasvim solidno "izganjati karijeru" i to ponekad mnogo bolje nego žena oslonjena na "slabiji spol". sve se može postići, što god se hoće i nema tu izvlačenja na muškarca. sve je samo stvar dobre organizacije, a žene od karijere znaju kako se stvari organiziraju. to ti govorim iz osobnog iskustva. nije bilo lako, ali moglo se. sada uživam u tome što sam postigla, dobro odgojenoj i visokoobrazovanoj djeci, svom znanstvenom stupnju obrazovanja te poslu koji volim i obavljam ga bolje i kvalitetnije od većine ljudi u mojoj firmi, koji su možda imali bezbrižnije i bolje uvjete za razvoj karijere od mene, ali su statični i nezainteresirani.

griotta, kad nešto radiš srcem, sve možeš ukomponirati i sve postići što god želiš. poteškoće na koje naiđeš, samo su kratkotrajnog karaktera i služe tome da se popneš na viši stupanj. za profesionalni razvoj te odgoj djece muškarac nije nužan, no kvalitetan obiteljski odnos s oba roditelja nužan je preduvjet za odrastanje bez trauma.

Tko je glasao

Hm hm

Ovo počinje jako dobro, a završava s tim da i muškarac treba počistiti po stanu.

Društvo postavlja određena očekivanja od svakog pojedinca. Naše društvo je još u mnogom tradicionalno pa su i očekivanja takva. Koliko se pojedinac može otarasiti konformizma i slijediti vlastiti put, upravo je stvar emancipacije.

Žene su u našem društvu općenito tradicionalnije, pa su i vrijednosti koje prenose tradicionalnije. Ali nije tako jednostavno, nikad nisu svi ljudi bili isti.

Od žena se očekivalo da imaju djecu -- osim ako su išle u časne sestre, onda se to nije očekivalo.

Mnoge žene realno stvarno žele imati djecu. Imati djecu danas je jednostavnije nego ikada, ali su i ljudska očekivanja od života veća nego ikada. Ljudi danas žele imati i slobodno vrijeme, žele udobno živjeti, žele živjeti u čistim stanovima i kućama.

Nekad se živjelo u skromnim kućicama sa zemljanim podom, a zahod je bio vani, u prirodi, pa su i očekivanja i obaveze bile manje.

Ljudi imaju konfliktne želje. Svi bi htjeli sve. A život je prije svega kompromis.

Inače, naravno, ljudi mogu i ne željeti imati djecu. Pa što onda? Zar su mase ljudi nešto pozitivno same po sebi?

Tko je glasao

ŠAMAR KAO DOKAZ LJUBAVI

Hrvatska 2010.
Ove godine ubijeno već 20 žena!

Prema izvještaju MUP-a za 2009. godinu, policija je zaprimila 18.951 zahtjev za intervencijom radi zaštite od nasilja u obitelji, što je 12,2 posto više nego u 2008. Nažalost, u prvoj polovici 2010. ta je brojka već sad veća pet posto nego lani. Zebnju izaziva i podatak da je lani zabilježeno čak 28 ubojstava i 12 pokušaja ubojstva, a do lipnja ove godine dogodilo se već 20 ubojstava žena!

http://danas.net.hr/hrvatska/page/2010/09/22/0419006.html

Srednjoškolke smatraju da šamar dokazuje ljubav!?

Još je poraznije istraživanje udruge CESI, koje pokazuje da oko 40 posto hrvatskih srednjoškolki smatra kako je sasvim normalno da ih dečko ošamari, ako one npr. pogledaju drugog muškarca. Šokantno je i da je 65 posto anketiranih srednjoškolaca već bilo suočeno s nekim od oblika nasilja tijekom svojih prvih romantičnih i ljubavnih veza, a da njih 50 posto priznaje da su bili nasilni prema partneru.

DuorPula@gmail.com

Tko je glasao

Broj ubijenih žena

Izvor: http://www.dzs.hr/Hrv_Eng/ljetopis/2009/PDF/05-bind.pdf

Godina - broj ubijenih žena - broj žena stradalih u prometnim nesrećama

2004 - 35 - 134
2005 - 25 - 139
2006 - 29 - 147
2007 - 24 - 139
2008 - 23 - 146

Sve su to normalne fluktuacije, par posto gore-dolje svake godine.

Broj ubijenih muškaraca je dosta veći od žena, a u prometnim nesrećama ima čak triput više poginulih muškaraca od žena.

Muški život je jeftin. Uglavnom ubijaju muškarci, ali uglavnom druge muškarce...

Osim toga, zašto žene biraju agresivne muškarce?

Tko je glasao

Sta je 40 razloga protiv,

Sta je 40 razloga protiv, naspram jednog dobrog razloga za?

No, salu na stranu:
Pitanje žene je od ključne važnosti za zdravlje društva i ne treba ga olako shvatiti upravo zato jer njenim kategoričkim odbijanjem majčinstva i obitelji, kažnjeno je cjelokupno društvo, a obitelj kao njegov temelj – nestat će. na biokemisjkom nivou muski i zenski organizam su dvije razlicite, ali medusobno komplementarne strategije zivota. Muski organizam je specijalizacija strategije sto veceg stvaranja i sirenja spolnih stanica, dok je zenski organizam specijalizacija strategije racionalne i restriktivne aktivacije spolnih stanica.

Oko ove osnovne postavke razvilo se sve ostalo - od kulture do doslovno svega ostalog ukljucivo feminizma.

PS Cak je i homosekusalnost u najizravnijoj vezi sa ovim postavkama i u bitnoj funkciji zivota, makar uobicajeno dibidus misljenje govorilo suprotno.

Tko je glasao

biologija je jedno, a um i

biologija je jedno, a um i emocije drugo. u suprotnom, bili bismo kao i životinje.

Tko je glasao

Premda je doista ucestalo

Premda je doista ucestalo meni je svaki put romanticno cuti ovakvo misljenje i doista gajim empatiju spram romanticnog antorpocentircnog gledanja na stvari. Gajim empatiju, ali ne da mi se uvjeravati oko toga nego bih samo izrazio stav o toleranciji, tj. podsjetio sve na potrebu krajnje tolerancije takvog i svih drugih misljenja, doklegod se djelima ne ugrozavaju bilo koga.

Tko je glasao

Ne jednom sam logiku

Ne jednom sam logiku ognjištara na ovim stranicama postavila kao zakon jer poštuje ljudsku prirodu s kojom je u skladu.

Međutim, prihvaćanjem "hapačkog" principa antihumane organizacije koja se zove ni manje, ni više nego "civilizacija", a u kojoj su i znanost i tehnologija u rukama hapača kojima je cilj da tako i ostane, događa se upravo otuđenje čovjeka samoga od sebe. A čovjek se sastoji od muškarca i žene i oni su komplementarni djelovi jednog bića.

Hapačka organizacija je kroz tisuće godina te kroz društvena uređenja robovlasništvo-feudalizam-kapitalizam (piramida) razvijala i potencirala muški negativni aspekt - sve meni, egocentrizam, falocentrizam, a na štetu ženskog principa po kojemu priroda funkcionira, pa time i čovjek. Ako ne poštujemo prirodu danas, automatski su buduće generacije osuđene na kaznu (zato i postoje "zeleni"). Radeći protiv prirode, čovjek radi protiv sebe.

Dakle, klanjajući se religiji novca i principu IMATI, a ne zakonima prirode i principu BITI, društvo ugrožava svoj opstanak.

I to je po meni pitanje muško (kapitalizam)-žensko(socijalizam) principa.

Tko je glasao

Ne znam kako se ne brecnes s

Ne znam kako se ne brecnes s obzirom na interesantnu koincidenciju zamaha feminizma i zamaha kapitalistickog/neoliberalistickog divljanja protiv prirode prije svega iz zapadnog civilizacijskog kruga?
Ja tvrdim da je feminizam ako ne izravni, a ono u najmanju ruku bitni krivac za divljanje neoliberalistickog izivljavanja na prirodi.

Naime, moc zena nije sadrzana u zenskoj agresivnosti, moc zena izravno je sadrzana u tome sto zene definiraju opce kriterije vrijednosti, tj kuda ce ici i kako ce se upraznjavati muska agresivnost da se te vrijednosti ostvare. Ne mislim tu na proklamirane i parolirane vrijednosti, nego one stvarne vrijednosti koje ljudi u zivotu ganjaju.
Pozeljna muska agresivnost naseg vremena ide u smjeru bjesomucnog bogacenja na globalnom trzistu gdje se o posljedicama i ucincima toga bogacenja na prirodu uopce ne brine, tj brine se na nacin da je i ta briga i zabrinutost za okolis pretvorena u jos izdasniji izvor bogacenja (zelena industrija - vrhunac prljave industrije, a i iz usta zelenih mozes cuti kako bi zeleno trebalo otvoriti radna mjesta). U principu ti to nazivas hapackim principom, a ja pokusvam spekulirati o njegovim feministickim korjenima.
Nije hapanje protiv i na stetu zena jer iza svakog muskog koji hapa stoji kakva zena zbog koje gotovo doslovno receno to muski cini.
Zene definiraju oko cega se muskarci moraju maltretirati, to je zenski princip. Moderno hapanje, kao i moderna zena su neumjerene i nicim zatomljene, musko je tu samo orude egzekucije. I da reci cu to: ugrozena skupina.

Kada bijesni muz ubije zenu on je u tome izvrsitelj zlocina, ali uzroci ubojstva nisu samo na njegovoj strani (muzevi ne samo sto ubiju zenu najcesce ubiju i sebe), pace zene i bez vidljivije agresije mogu malteretirati partnera duze vrijeme, a cemu je ubojstvo samo finalni cin tog medusobnog odnosa iz kojeg se izvlaci iskljucivo "muz ubio zenu (pa presudio sebi)".

Ukoliko je prije 70tak godina sudska praksa, ukoliko su pisana i nepisana pravila ponasanja i zivota doista i bila na strani muskarca (sto je nesumljivo) danas je situacija obrnuta. Danas je musko to koje strepi od brakorazvoda, danas je musko podrazumijevana stranka kojoj se oduzimaju djeca, zabranjuje pristup, namece alimentacija....
Da li je to rezultat feministickog pokreta i feministickih kretanja, pojma nemam, ali koincidencija ove pojave, sa uzletom globalizacijskih procesa, sa divljanjem potrosacke i proizvodacke groznice koja prijeti pustosenjem Zemlje.

Dakle, klanjajući se religiji novca i principu IMATI, a ne zakonima prirode i principu BITI, društvo ugrožava svoj opstanak.
I to je po meni pitanje muško (kapitalizam)-žensko(socijalizam) principa.
Otrovan je taj From podjednako kao sto je otrovan i Freud. Njihova otrovnost sadrzana je u njihovom lukavom izboru rijeci i pojmova koje su definirali. Pojmovi su usli u javnost i ljudi se njima koriste dugo nakon njih, a ti pojmovi gotovo da blage veze nemaju sa onima iz pocetne namjere.
Ma nemoj, imati ili biti? literatura za srednjoskolke

Tko je glasao

Muški

"....Zene definiraju oko cega se muskarci moraju maltretirati, to je zenski princip. Moderno hapanje, kao i moderna zena su neumjerene i nicim zatomljene, musko je tu samo orude egzekucije. I da reci cu to: ugrozena skupina...."
Kad jače zagrebeš po muškomu ustanoviš da apsolutno SVE što čini,
čini zbog ŽENE.
Naizgled to nije jedino u ratu i nogometu, ali dublja analiza...
Mi muški smo slabija bića a najjadniji su upravo oni koji tuku žene.

Bert

Tko je glasao

komentar je u sredini jer se

komentar je u sredini jer se odnosi na obojicu (Bert i Obala).

ispravno osjećate stvari - muškarac je danas objekt putem kojeg žena ostvaruje sebe. radi se o spinu, manipulaciji, kojeg one nisu svjesne. to se razvilo kroz stoljeća kao mogućnost, ali i kao mehanizam obrane.

osjećajući da je žrtva, muškarac iz nemoći ili kazni ili udari, ili u krajnjoj liniji ubije nju i sebe. ispravno je osvijestiti situaciju i pomoći partnerici da shvati, a potom joj pomoći da sama probije svoj put, ne da ga ostvaruje preko vas. preuzeti svoj dio obiteljskih odgovornosti i poslati ju van iz kuće - neka se angažira.

najveći problem je osvješćivanje žena - taj put je dugotrajan i bolan jer spoznaš da je osoba koju si najviše voljela pogriješila - majka.

Tko je glasao

Upravo to. No doista pravi

Upravo to.
No doista pravi macho koliko god prezren danas bio sve vise postaje moj idol.
Npr Mamic, i braca Mamic.
To ce za 50 godina izumrijeti i samo ce rijetki o tome svjedociti da je nekad i to postojalo.

PS A krenuli smo od Jingis Khana, Somerleda Velikog,...

Tko je glasao

Visočanstvo sa pučine

Bilo bi lijepo i poučno kad se dijele lekcije iz poimanja života da se bude do kraja dosljedan te argumentirati ne slaganje s određenim životnim horizontom. Ovako to izgleda kao prozirno trolanje. Otrovan je taj From podjednako kao sto je otrovan i Freud. Njihova otrovnost sadrzana je u njihovom lukavom izboru rijeci i pojmova koje su definirali. Pojmovi su usli u javnost i ljudi se njima koriste dugo nakon njih, a ti pojmovi gotovo da blage veze nemaju sa onima iz pocetne namjere.
Ma nemoj, imati ili biti? literatura za srednjoskolke
A zakaj misliš da je početni pojam imati i biti u korijenu različit. Kolegica je progovorila o pravim stvarima i sa pravih osnova. Zar misliš da početna teza o hapačima i prije 10 000 god i danas nije ista. Naravno da je - samo se metodoogija i dojam koji ju prati promijenilo. Piramida moći uvijek je određivala društvene procese počev od doba dragih nam neandertalaca. Danas je ta piramida zašiljena na odnos 2:98 kaj znači da 2% populusa hapa iliti konzumira 98% uk svjetskog bogatstva. Jesu li muškarci isključivi protagonisti tog odnosa, naravno da ne ne, ali onda moraš dati malo truda svojim ručicama na tastaturi i objsni auditoriju zakaj smatraš da su muški samo lutke na koncu koje povlaće žene igrajući se pritom raznim hormonima. Kako to da je egoizam dominirajući altruizmu još od doba edena. I na kraju, po kojoj to logici From i Freud imaju zasluge za trudna načela biti i imati...

Tko je glasao

A zakaj misliš da je početni

A zakaj misliš da je početni pojam imati i biti u korijenu različit ja sam Froma citao u ranoj srednjoj skoli. Bilo je to zgodno stivo za opcaravati skolarke slicnog uzrasta i jos nedugo poslije. O Formu treba rasudivati kroz prizmu fasizma, židovstva, Freudove psihoanalize, ali i zivota na pustom zapadu (lako je snivati o socijalizmu iz Zapadne Europe i Amerike, i te najvise volim). "Imati ili biti" nije prigodna kritika sopingholicarskog ponasanja, konzumerizma, ..., a jos je manje prigodna za objasnjavanje karaktera "piramide moci" o kojoj se govori. To su prigodnicarske interpretacije, a Fromovo "imati-biti" sekularizirana verzija judaizma koji ga je obiteljski pritiskao, a on s time nastavio po svom, nesto malo ozbiljnije nego legendarni Woody, Woody Allen.

Kao da je paradigma "imati ili biti" nesto presudno sto bi netko od "ovih koji hapaju" trebao pozitivno apsolvirati da stvar bude ok. Vjerujem da isti umiru od smjeha slusajuci ovakve tipove komentara i zakukavanja.
Ekipi treba dosljedna pravna praksa, a nama odmak od fraza o ljudskoj suosjecajnosti, odgovornosti,... Pekar, mesar,... ne peku i ne sjeku zbog svog altruizma vec zbog svog interesa da nahrane sebe i svoju obitelj.

Postavljam pitanje zasto je to tako samorazumljivo "biti" cijeniti vise nego "imati"? Prosvjedujem zbog glupo postavljene dvojbe sto ustvar ni nije dvojba vec moralna sugestija? Sto u prirodi znaci rijec "biti", a sto "imati"? Imaju li te rijeci prirodnu pojavnost? Sto se moze imati, a sto se moze biti i kakve to blage veze jedno s drugim ima da bi se postavljalo kao izravna dvojba? Sto s onima koji zbog nekog razloga ne mogu "biti", a sto s onima koji ni nisu, a ni nemaju, ... Nisu li potonji najvece zrtve ove prevarantske dvojbe koja to ni nije: umisljaju si da nesto jesu, a ni nemaju.. ... 100 ovakih pitanja

Ipak, mene u ovoj prici vise zulja Freud. To je tip zbog kojeg ja reagiram. From je samo jedan o njegovih.

Tko je glasao

Freud kao spin alibija

Nažalost, nisi oborio činjenicu posljedice "biti-imati" a to je piramida u kojoj 2% hapa 98% s tendencijom i daljnjeg šiljenja. A to šiljenje pretpostavlja nasilno oduzimanje prava na biologiju drugim jedinkama s konačnom konzekvencom oduzimanja života. Egoizam je karma iliti virusni kod kojeg poznata medicina ne može sanirati. Dal ženski princip participira hranjenju tog virusa, po meni da - posebno u fazi majke odgajateljice, a uzrok neću navoditi jer je i za današnje poimanje slobode riječi - hereza.
Zato i ciklički sraz života postaje zakonitost kojeg naš um ne može racionalizirati...

Tko je glasao

na žalost je u našem društvu

na žalost je u našem društvu i ovakav tekst hereza. ali nije mi žao - ovo je po mnogočemu zatvoreno društvo i treba ga otvarati.

bolest se ne može izliječiti ako nismo otkrili uzrok. društvo se zamata u ovakve i onakve celofane i priče, a suština ostaje nepromijenjena. međutim, sa napretkom znanosti i dostupnosti informacija, celofani postaju sve suptilniji i sve ih je teže identificirati.

za primjer kod nas možemo uzeti i Stranku Laburista iz koje sam nedavno izašla. Laburistička stranka bi prema svom nazivu trebala biti otvorena, progresivna, sklona buntu prema nepravednom poretku pogleda uprtog naprijed, stranka koja okuplja ljude širokog svjetonazora spremne da svoje znanje ulože u one koji ga najmanje imaju kao i prava, ukratko, stranka koja bi proizlazila i davala sebe onima od kojih je stvorena - radničkoj klasi, seljacima, nezaposlenima, a bogme i ženama. mislim čak, da su posebnu pažnju trebali posvetiti ovom pitanju jer obitelj kao institucija trpi, a u stvaranju humanijeg društva presudnu bi ulogu trebale imati žene.

Tko je glasao

Nismo mi toliko zatvoreno

Nismo mi toliko zatvoreno drustvo, koliko zapusteno, nesigurno samo sobom i nadasve iznenadeno onim sto je zateklo nakon raspustanja komunistickog pakta.
Razlike od mjesta do mjesta su ogromne.
Korcula se razlikuje Lastova, Split od Zadra, Labin od Pule, Ivankovo od Jarmine, Vinkovci od Vukovara,...
Jedna Korcula je recimo svjetski fenomen (sto je i razumljivo pomisljajuci na tradiciju od Marka Pola na ovamo).
Samo sta je, pristajemo na glupu pomodnu medijsku prijemcljivost koja usere svaku razboritost.
Stvari na dohvat ruke su infatilno dosadne, a koliko samo moze biti interesantno obicno hrvatsko selo...? Medutim, napustio nas je Josko Martinovic koji je bio posljednja slamka spasa i ja sam tu na kratke staze izrazito skeptican.

Tko je glasao

razumijem ja to jako dobro,

razumijem ja to jako dobro, zato i mantramo o nekakvom portalu jer za drugo nemamo novaca - ili kako je rekla Copra, hodati okolo, pa kao u filmu Forrest Gump...baš zato jer smo različiti, mnogi bi trčali samo iz razloga jer većina trči :-))))

Ja sam očekivala da će Laburi to napraviti - reći što mediji ne govore i potaknuti ljude da se zbude, ali eto. Morat ćemo nekako sami.

Tko je glasao

Gorko umami

Slatko, slano, kiselo, gorko i umami, a toliko varijacija jela, pica, poslastica i svega ostalog kombiniranih sa samo ovih pet osnovnih okusa.
Rodimo se i odrastamo sa maksimumom osjetila, a polako starimo gubeci sve to, a kao da s tim vremenom sve vise i vise uzivamo u sve novim i novim okusima i aromama i svemu onome sto smo mogli neusporedivo bolje osjecati mladi, a ili smo propustili ili nismo marili. Kako je samo to slatko, ali prokleto?

Hrvatska se u tom smislu tek rodila, osjecaji su izostreni i nabruseni, svaki mic, sve je intenzivno i u punini, odbijaju se sparoge jer malo gorce, skampi jer plase,.., a davi u hamburgeru, pici, sarenim i jeftinim lizalicama i secernoj pjeni, ..., zar trebam uopce dalje objasnjavati. Za hrvatske jade naprosto treba vremena ma koliko se jadno osjecali.

Covjek mora biti lud za sparogama da nauci prepoznati njihovu stranu brda i sve one sitne razlike koje se prenose u povjerenju. Jos vise od toga, mora od svih efemernih stvari cijelu godinu planirati i podesiti oko tog praznika okusa. Mora postovati i cijeniti jos i vise, i kisnu i mrljavu godinu, kako bi slijedeca dosla jos i slasnija, pa cak uzivati u svojim nadanjima i ako ne dode.
Jos vise, mora sav taj smisao, vazne sitnice prenijeti i objasniti i svojoj djeci i onda moze na miru - umrijeti.
Iznenaden i zatecen izmedu dvije zurbe, dakako i to je zivot.

PS A koliko je samo drugih cudesa spram kojih se moze smisleno ostariti!

Tko je glasao

Da, prekrasno. Bojim se samo

Da, prekrasno.

Bojim se samo da nam i sparoge i škampi ne nestanu, kao i okus friškoga tek pomuzenoga mlijeka zbog čega sam sa vratila grudi - neka djeca diraju zemlju i pamte njen miris poslije kiše...

Ovdje još uvijek život ima okus i nema tog novca i bogatstva za koje bih zamijenila slobodu koju osjećam kad po južini stanem na visoku stijenu Rta Kamenjaka i pogledam prema otvorenom moru...

Tko je glasao

Nije hapanje protiv i na

Nije hapanje protiv i na stetu zena jer iza svakog muskog koji hapa stoji kakva zena zbog koje gotovo doslovno receno to muski cini.
Zene definiraju oko cega se muskarci moraju maltretirati, to je zenski princip. Moderno hapanje, kao i moderna zena su neumjerene i nicim zatomljene, musko je tu samo orude egzekucije. I da reci cu to: ugrozena skupina.Kada bijesni muz ubije zenu on je u tome izvrsitelj zlocina, ali uzroci ubojstva nisu samo na njegovoj strani (muzevi ne samo sto ubiju zenu najcesce ubiju i sebe), pace zene i bez vidljivije agresije mogu malteretirati partnera duze vrijeme, a cemu je ubojstvo samo finalni cin tog medusobnog odnosa iz kojeg se izvlaci iskljucivo "muz ubio zenu (pa presudio sebi)".

ovo je moj članak izrečen tvojim riječima. što znači: ili nisi pročitao tekst, ili nisi razumio ili sam ga ja tako loše sročila da je zaista nerazumljiv.

pri tome je ključno ovo i ne gledaj na stvari kroz šemu u glavi, nego kroz ono što piše:

http://www.womenngo.org.rs/sajt/sajt/izdanja/sos_telefon_za_zene_i_decu_...

ta moderna agresivna žena je posljedica - i o tome pišem.

Tko je glasao

Veli Jože, Čuj, ja sam puno u

Veli Jože,

Čuj, ja sam puno u životu prošel, a moj rodni grad i obitelj su me naučili poštivat žensko biče. Kaj se tiče hapanja i negativnih muških aspekata koje navodiš:

Nema nemilosrdnijih biča u prirodi od vas žena. U borbi za, ljepog dečka koji je uz to, kavalir, ima puno novcih, dobar ljubavnik, vjeran, širokogrudan, darovit i puno drugih stvari. Ako neka takvog najde, onda ga nema sama i brzo ga izgubi.

Tko je glasao

Pa da. Zato ih treba biti

Pa da. Zato ih treba biti više. A tu glavnu ulogu igra obitelj.

Nadalje, ljubomoru i posesivnost opravdavam samo u prvo vrijeme, kasnije ne. Dok smo si dobri i korektni jedno prema drugome i odgovorni prema djeci - što te briga s kim je onaj drugi :-))))

Život je tako kratak!

Ako voliš sebe, možeš voljeti i drugoga. Jako je važna komunikacija.

Tko je glasao

biologija je jedno, a um i

biologija je jedno, a um i emocije drugo. u suprotnom, bili bismo kao i životinje.

ne, mi bismo bili sretni da smo kao životinje. i životinje imaju um i emociju, no one ne ubijaju iz hira. moj psić je emotivniji i umniji od mnogih ljudi, koje susrećemo u crnim kronikama. na što se čovjek danas srozao, slobodno se može reći da bismo trebali biti sretni kad bismo bili kao životinje.

Tko je glasao

Zivotinje takoder ubijaju i

Zivotinje takoder ubijaju i iz hira.
na što se čovjek danas srozao pa na sto se to srozao?

Tko je glasao

Veli Jože, .."..Pitanje

Veli Jože,

.."..Pitanje žene od ključne je važnosti za zdravlje društva.......odbijanjem majčinstva i obitelji, kažnjeno je cijelo društvo, a obitelj kao njegov temelj - nestat će."

Površno gledano sa ovo se tvrdnjom lako složiti.

No društvo; kao ni crkva bilo koja; ne može slobodnoj i samopouzdanoj osobi ženskog spola (hvala Silverci); nametati i sugerirati svoje floskule ili dogme, što bi trebala učiniti sa svojim životom, svojom slobodom izbora i svojom budućnošću.

Žena je "svoga tela gospodar"; pripada joj pravo slobodnog izbora što učiniti sa sobom, biti majka ili znanstvenica ili političarka ili što želi sama za sebe.

A društvo; bilo koje pa i naše; kada ženama pruži uvjete da rade i ostave svoju djecu u dovoljno vrtića; kada ženama pruži mogućnost da na istom poslu jednako zarađuje kao i kolege ....etc; moći će od žena nešto i tražiti.

I to cijelu godinu, a ne jednom godišnje prigodno, bilo da se radi o današnjem danu borbe protiv nasilja nad ženama ili Osmom ožujku.

Pozdrav
Mirtaflora

Tko je glasao

Mirta,

Žena je "svoga tela gospodar"; pripada joj pravo slobodnog izbora što učiniti sa sobom, biti majka ili znanstvenica ili političarka ili što želi sama za sebe.

jesi li probala? ja jesam. biti mama i bilo što drugo, jako je teško. a kad i uspiješ, onda nastupaju suptilne diskriminacije i diskvalifikacije kada zaista shvatiš gdje živiš.

A društvo; bilo koje pa i naše; kada ženama pruži uvjete da rade i ostave svoju djecu u dovoljno vrtića; kada ženama pruži mogućnost da na istom poslu jednako zarađuje kao i kolege ....etc; moći će od žena nešto i tražiti.

društvo samo od sebe to neće učiniti. uostalom, što je društvo? nešto odvojeno od svakog pojedinca? žene se moraju same izboriti za društvo u kojemu osim mame, mogu biti i političarke, aktivistice, itd. s druge strane, kako da se počnu uključivati dok nemaju kud s djecom, a i muževi ih većinom ne bi razumjeli, znaš ono - ma daj, ti u politiku, što će ti to, radije ti brini o djeci i ručku...itd.itd.

Tko je glasao

Veli Jože, probala sam. Imam

Veli Jože,

probala sam. Imam kćer od 27 godina, koju sam poslije razvoda uz pomoć obitelji, a bilo je vrlo teško, sama podigla.

Volim Ericu Jong, čitala sam njena književna djela i eseje.

Teško je generalizirati, naravno da se žene moraju same izboriti; kao i ostale diskriminirane skupine; invalidi, stariji nezaposleni, osobe drugačije spolne orjentacije itd.

Svaki je slučaj individualan po sebi, ako primjerice Tvoj suprug razumije Tvoju želju i potrebu da se baviš politikom; sigurno će te podržati.
Konačno i Vesna Škare Ožbolt Ima malu djecu; kako to ona rješava neznam i nije me briga.

Pozdrav
Mirtaflora

Tko je glasao

ako primjerice Tvoj suprug

ako primjerice Tvoj suprug razumije Tvoju želju i potrebu da se baviš politikom; sigurno će te podržati.

dok je on shvatio, polako prošao voz. velika su to razočaranja - ja, ja, ja...a koga imaju pored sebe - baš ih briga dok ne nastanu problemi: žena se ohladila...u 'bem ti! što sad?

jel' moramo dotaknuti dno da bi netko postao normalan i mislio i na želje i ambicije onoga drugoga?

moja greška je bila što sam nesvjesno odbacila ono što jesam misleći da je normalno ono što se od mene očekuje. osnovna pretpostavka braku je spoznati sebe.

Tko je glasao

Na žalost, zboga načina

Na žalost, zboga načina života i sebičnosti muškaraca, u ovome je trenutku žena koja želi imati dijete osuđena na odricanje od velikog dijela vlastitog samoostvarenja.

Muska ekipa oko mene nije sebicna. I cuvaju djecu i kuhaju i spremaju, neki cak i peglaju. Tako da bih ipak rekao da se radi o individualnim slucajevima na temelju kojih se ne moze generalizirati. Pa tako, ako neka zena popusi pricu o patrijarhatu kao necemu normalnom, mogu reci da si je sama kriva.

Tko je glasao

Ovi tvoji frendovi su,

Ovi tvoji frendovi su, nažalost, individualni slučajevi. Dobro je da mlađa ekipa funkcionira kako treba.

A što se tiče "pušenja" patrijarhata, ne znam zaista čemu služe SOS telefoni i kuće za zlostavljane žene i djecu. A o neprijavljenima da ne govorimo...

Tko je glasao

Zlostavljanje

Veli Jože,

ne znam zaista čemu služe SOS telefoni i kuće za zlostavljane žene i djecu.

Jel se sječaš one afere sa jednom ženom koja se je zvala Mesić, a zlostavljala je i iskorištavala, zlostavljane žene. To je bilo negdje u Istri.

Tko je glasao

naravno, Skviki. ali nisu

naravno, Skviki.

ali nisu žene u teškim životnim situacijama krive što je jedna lopuža na njima zarađivala. to govori o njoj kao osobi, ne da nema zlostavljača. a što je najgore, čini se da je velik broj istih upravo među visokoobrazovanim osobama...

Tko je glasao

Rekao bih da je SOS telefon

Rekao bih da je SOS telefon ipak ta izninka o kojoj govorimo. Nasilnistvo, posesivnost, ljubomora i ostali elementi nezrelosti partnera koji se time privuku. Nista izvan osobe.

Tko je glasao

ti bi rekao... :-)

ponekad je bolje šutjeti, nego lupetati. i to samo iz jednog razloga - jer nikad ne znaš što i na koji način ti se u životu može dogoditi, pa da pomisliš - što mi je to trebalo.

Inače,

akcija - reakcija

da nije bilo patrijarhata, ne bi bilo ni feminizma. a ono o čemu ja govorim, a malo tko razumije je vrlo suptilna stvar: muškarci su čak puno pošteniji - oni prihvaćaju kad moraju. dok žene - s jedne strane jauču, a s druge uopće nisu svjesne na koji način doprinose tom svom jaukanju i da su upravo one te koje patrijarhatu dozvoljavaju da opstane. no, kod nas je ovo još tabu tema jer je i stupanj obrazovanja i osvještenosti općenito nizak.

Tko je glasao

Nema sreće dok god se govori

Nema sreće dok god se govori o ženama i muškarcima.
Treba uvesti da je:
žena-čovjek ženskog spola
muškarac-čovjek muškog spola

Viš kako su Amerikanci pametni. Čim su zabranili da se kaže Crnac, odmah Crnac postao predsjednik.

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Odgajati djecu je odgovoran i

Odgajati djecu je odgovoran i težak dugogodišnji posao.
Uvijek može krenuti u krivom smjeru: i kada ga zanemariš, ali i kada se previše trudiš.
Posao-biti roditelj jednom započneš, a nikada ga ne dovršiš.

Obitelj razbijaju i nove životne filozofije, koje oslobađaju žene i od majčinstva, kako bi uz muškarce i one bile cjelodnevno slobodne za radnu eksploataciju. Umjesto ženidbe i udaje za dragu osobu, sve više ljudi se ženi i udaje za radno mjesto, ako ga uopće uspiju pronaći.

muškarac mora znati brinuti o djetetu, te skuhati i počistiti.
Sve to oni znaju napraviti kada su raspoloženi.

Treba im samo popravljati raspoloženje i evo ti vojnika spremnoga za borbu sa zrncima prašine i vlastitom djecom.)))

Tko je glasao

U svakom kukolju ima žita!

Korektno zboriš Petra!

Tko je glasao

meni nije jasno kako jedna

meni nije jasno kako jedna žena uopće može svesti univerzalnu ženu na pojam objekta. a ti to činiš. žena je sama odgovorna za svoje osjećanje ugroženosti, jer sama ne čini ništa da bi postala samostalna. neće je valjda tamo neki muškarci činiti samostalnom. žena koja nije samostalna, već ovisna o muškarcima je ona žena koja to želi. mi žene, koje smo neovisne, neovisne smo ne zato jer su nas roditelji tako učili, već zato jer smo same tako ODLUČILE. svaka žena može postići samostalnost, ako to želi. drugo je to što mnoge žene ne žele. meni nije potrebno da mi muškarac po kući šljaka, da bih se ja osjećala samostalnom ženom. to su sve stvari koje sama mogu učiniti i bez pomoći muškarca. ako mi je potrebna nečija ruka za činjenje nekih stvari po kući, kako bih si olakšala život, onda ću platiti majstora i neću imati prema njemu nikakvih drugih obveza. meni je muškarac potreban iz potpuno drugih razloga: da me prati u životu svojim odobravanjem za ono što mislim da je potrebno učiniti. da mi pomogne razriješiti dilemu, ako je ja imam po bilo kojem pitanju. da zajedno sa mnom odgaja djecu u smislu da mi ne kontrira onda kad kažem da je nešto bijelo, već da i on potvrdi da je bijelo, a ne da govori da je to crno, jer nema odgoja djece, u roditelja različitog mišljenja. što će meni muškarac, koji će usisavati kuću? ili ići sa mnom u kupovinu. za prvo ću se sama potruditi, ili platiti spremačici, ako sam lijena, a za drugo ću povesti prijateljicu. meni muškarac treba zato da ga gledam dok u kućnom haljetku sjedi i prebire po literaturi, temeljem koje piše znanstveni rad...ili dok vedar i veseo prati nogometnu utakmicu, a ja njegovu radost promatram iz prikrajka, ili mu otvorim pivu ako mu ekipa gubi, a on je tužan. meni muškarac treba da me pomazi, kad sam nesretna, ili bolesna, da mi kaže da će sve biti u redu. istovremeno, meni ne treba onaj muškarac koji će reći da bi on baš jeo pečene srdelice u vrijeme kad je meni jednostavnije ispeći šarana, kojeg je očistio prodavač na tržnici, ili da mu se baš jede zelena salata, kad bih ja oprala i narezala rajčicu na salatu, ako nemam vremena za pickanje po salati. ili kojem se jede kuhani pekmez, kakav je spremala njegova mama, a ja upravo kupila džem od smokava i kakaoa ili naranče. e vidiš, smisao suživota je usklađivanje mišljenja i fokusiranje na bit stvari, a ne cjepidlačenje oko vrste pekmeza. tražeći od muškarca da usisava po kući i briše ti prašinu, a njega to uopće ne zanima.
p.s. nije da za dobrog komada ne bih pekla taj pekmez....ali takvog još nisam pronašla :):):):) baš kao što ni oni ne mogu naći ženu koja ih neće tjerati brisati prašinu, koja njima uopće ne bode oči! a to nema veze s patrijarhatom. kužiš?!

Tko je glasao

sjajan komentar:)

sjajan komentar:)

Tko je glasao

My Soul, e vidiš, smisao

My Soul,

e vidiš, smisao suživota je usklađivanje mišljenja i fokusiranje na bit stvari, a ne cjepidlačenje

Ma ti si pametna cura, a one koje se svadiju oko one: Ko ga ima nutra, a neznaju da je to isto. I ona i on ga imaju nutra.

Kad me stara pita: Marijan! kaj bumo danas kuhali? Ja ko iz puške: Očeš da spečem krumpira i uz to šalatu ili da napravim gulaš s njokima. Ona na to, meni je svejedno, napravi kaj hočeš.

Tko je glasao

Slažem se sa velikom većinom

Slažem se sa velikom većinom stvari iznesenih u dnevniku, još bi samo dodao kako postoji nešto što nije spomenuto a to je majčinski nagon koji se javlja kod žena, pogotovo kada biološki sat pritisne i tada se mislim rapidno snižavaju kriteriji kod mnogih žena, od izbora partnera, dvojbe karijera ili obitelj i slično.

Tko je glasao

da, ALI

ne javlja se kod svih.

dokaz sam ti ja - imam troje djece (planirano dvoje :-)), ali ne zato što sam imala "nagon", nego jer sam mislila da je to normalno, a i muž je očekivao da dobije djecu što prije (imao je 35 kad je dobio prvo dijete).

još jedna smiješna situacija: novorođenče nam plače - ja gledam muža, on mene. pitam što da radim, a on kaže - pa valjda si ti žena, imaš instinkte, šta mene pitaš?

nikad se nisam osjećala gore ni gluplje. kroz drugo i treće dijete instinkti su proradili - ili je to samo iskustvo.

mislim da su te stvari individualne.

Tko je glasao

Vjerovatno je individualno,

Vjerovatno je individualno, osobno sudim po svojoj curi (25 g) kako se usplahiri kada vidi bebu, a uskoro i mi planiramo isto :)

No smatram da kod ljudi bez obzira na spol postoji taj strah od "ne realiziranosti" ako tokom životnog vijeka ne postanu roditelji, a kod žena je to razdoblje bitno kraće pa je to još jedna "otegotna" okolnost na ime potpune ravnopravnosti za žene.

Tko je glasao

to ti malo ovisi i o stupnju

to ti malo ovisi i o stupnju obrazovanja, potom o situaciji u obitelji iz koje je potekla, te o okruženju i još kojekakvim faktorima.

činjenica je da je kapitalizam kao takav, društveno uređenje koje čovjeka tjera da svu svoju ljudskost ostavlja po strani i trči za novcem kako bi preživio. nadalje, što više imaju, to više žele, otuđuju se, postaju egocentrični, njihove misli usmjerene su uglavnom ka jednom. i to je taj muški princip koji nije dobar jer čovjek je po svojoj prirodi altruist i društveno biće. novac je danas mjerilo svega i tu su igru, nažalost, prihvatile i žene - ne može im se zamjeriti.

samo, jedno s drugim, kamo to sve vodi na ovakav način?

i muškarci i žene moraju se osvijestiti i zajedno početi preodgajati društvo u društvo po mjeri čovjeka u kojemu će ritam biti takav da obitelj uspije opstati. i zato je bitno ne samo da se cure obrazuju, već da se što više uključe u stvaranje društva sebi po mjeri - da bi mogle biti i mame, a bez da plate ovako strašnu cijenu kao što se meni dogodilo, npr. (odrekla se potpuno sebe, da mi klinci ne bi odrastali po institucijama od 6. mj. života).

Tko je glasao

gdje je put ka sreći

Osobno smatram da sam sretna što sam živila u tzv. patrijahalnoj vezi i bila u financijskoj mogućnosti biti doma prve 4 godine života moje kćeri. Laskam si da rezultate vidim već sada, u njenoj tinejđerskoj dobi (i to na svim poljima - od psihe do prehrambenih navika)
Sad (kao većina muškaraca) radim ono što ne volim i trčim za novcem da nam osiguram egzistenciju. Daleko je to od samoispunjenja...

O samoispunjenju ljudi muškog spola možda govori i ovaj podatak;
"Tijekom zadnjih 40 godina u Hrvatskoj se zabilježilo između 900 i tisuću samoubojstava na godinu. Od ljudi koji umiru od samoubojstva oko dvije trećine su muškarci, što znači da u Hrvatskoj otprilike svaki trideset i peti muškarac počini samoubojstvo."
http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleVie...

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci