Tagovi

Ћирилица је OK!

Koje su to bile „ćirilične teritorije“ u Hrvata? Bio je to Dubrovnik, Dalmacija i njeni otoci, posebno Brač, te Hercegovina, Bosna, Slavonija, kroz kancelariju Zrinskih i središnja Hrvatska, a pronađena su ćirilička slova i usred Istre

Desetljećima smo ćirilicu vezivali uz srpsku pismenost. U bivšoj smo državi rijetko ju čitali jer smo zapinjali i zamuckivali nad tim, kako se činilo, arhaičnim i stranim pismom. Nismo ju voljeli, uzimala nam je samopouzdanje jer smo ju slabije znali od sveprisutne latinice. Nakon rata, ćirilica je protjerana iz škola i knjižnica i danas su naša djeca nepismenija od nas jer im je ćirilica tek nešto jasnija od grčkog alfabeta. Međutim, po sili zakona, država nam u ovo vrijeme vraća ćirilicu poput policajca koji vraća maćehi dijete kojeg se davno odrekla. Kako je ćirilica ovih dana personificirana kao nepoželjna, strana i agresorska trebamo osvijestiti i njene hrvatske korijene.

Uz latinicu u hrvatskim zemljama se nekoć pisalo glagoljicom i ćirilicom. Hrvatska ćirilica ili bosančica ili zapadna ćirilica se nije koristila na graničnim zemljopisnim područijima, usput i povremeno već redovito i na širokom prostoru. A koja su to bile „ćirilične teritorije“ u Hrvata? Bio je to Dubrovnik, Dalmacija i njeni otoci, posebno Brač, te Hercegovina, Bosna, Slavonija, kroz kancelariju Zrinskih i središnja Hrvatska, a pronađena su ćirilička slova usred Istre na "Supetarskom ulomku" iz "Svetog Petra u Šumi", iz 12. stoljeća. Na hrvatskoj su ćirilici pisana značajna djela hrvatske književnosti i diplomatike, a običan je puk, ako je znao pisati, pisao na ćirilici.

Ćirilica na Bašćanskoj ploči

Krajem prošle godine HAZU je organizirao skup "Hrvatska ćirilična baština" povodom 500. obljetnice tiskanja hrvatskog ćiriličkog prvotiska. Riječ je o dubrovačkom molitveniku "Od blažene gospođe ofičje" s pridruženih "Petnaest molitava Svete Brigite" odštampanim u Veneciji 1512. Osim na dubrovačkom molitveniku ćirilicu možemo vidjeti i na epigrafskim spomenicima, statutima i književnim djelima. To su primjerice: Povaljske listine i praga, Humačke ploče, Povaljske listine, Poljički statut, a nekoliko ćiriličnih slova ima i Bašćanska ploča. Također, veliki dio franjevačke književnosti, bosanske, hercegovačke i dalmatinske je pisan ćirilicom sve do 19. stoljeća. Sve to govori da se hrvatska kultura razvijala na tri potpornja: glagoljaškom, latiničnom i ćiriličnom.

Glagoljica? Može! Samo da nije ćirilica!

Međutim, oblikovanje nacionalne svijesti koja zatire različitost, izrodilo je samo jedno pismo. Ćirilica i glagoljica, slavenska pisma su izgubili rat od latinskog pisma, bizantska tradicija je posrnula pod rimskom dok će bitke s tronarječnosti u hrvatskim zemljama završiti mnogo kasnije. Tako je hrvatska ćirilica skončala pa danas u Hrvatskoj gotovo svatko zna koji je najstariji spomenik hrvatskoga književnog jezika, ali zato gotovo nitko ne zna koji je najstariji tekst napisan štokavskim idiomom (ćirilička "Listina Kulina bana", iz 1189.), dakle onaj iz kojeg je moguće pratiti razvoj štokavštine sve do današnjih dana.

S druge strane, glagoljica nije morala platiti ceh sličnosti sa srpskom ćirilicom, pa je ustala iz mrtvih i danas je glagoljica postala brend hrvatske kulture. Hrvati pohađaju tečajeve glagoljice, nazivi škola se ispisuju glagoljicom, a Ivica Kostelić će nositi odijelo na kojem Hrvatska piše na glagoljici.

Komentari

Ja da tražim totalnu

Ja da tražim totalnu provjeru?

Nit' sam zakon donio niti tražim njegovo nepoštivanje. Tebi zakon smeta(iako se ne sjećam da si riječ napisala prigodom donošenja tog zakona), pa onda izvoli.
Odeš lijepo u Vukovar, uzmeš papir i olovku i od kuće do kuće, pa popisuj.

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Silverci

Nema veze sa temom ovog dnevnika ali ima veze sa ovim:

"Odeš lijepo u Vukovar, uzmeš papir i olovku i od kuće do kuće, pa popisuj."

Ne radi se o Vukovaru, već o popisu biraća u drugom gradu.

Upravo je tako jedan ministar savjetovao članove svoje partije da to rade i da prikupljene podatke proslijede MUP-u na daljnju obradu.

Kapiš?

O jebem te zemljo!

Tko je glasao

Samo u Zagreb

Nit' sam zakon donio niti tražim njegovo nepoštivanje. Ti tražiš slijepo primjenjivanje, a za primjenu trebaju točni uvjeti, Dakle na tebi je da, kada već tražiš primjenu nečega, podržiš i provjeru točnosti uvjeta za tu primjenu.

Tako je očito da tražitelji slijepe primjene ne žele detaljnu provjeru postizanja uvjeta za primjenu zakona kojega promiču, kao neophodnost, iako im je jasno da time daju Srbima nagradu za to što su pobili dovoljno Hrvata i što su dovoljno nalagali Srba koliko im treba, jer je u popisu bilo dovoljno navesti da netko "namjerava" živjeti u RH, pa da ga upišu.

Ta koliko je Srba namjeravalo živjeti u Vukovaru, vidjeli smo 1991.

I da su se samo ti izjasnili, ne granatama kao onda, već svojom slobodnom voljom, evo ti već uvjeta za ćirilicu!

A kako oni ne bi pomogli, tim izjašnjavanjem kako namjeravaju živjeti u RH, kada su im devedesetih pomagali svojom borbom i svojim zločinima?

Odeš lijepo u Vukovar, uzmeš papir i olovku i od kuće do kuće, pa popisuj.To neka rade oni koji traže ćirilicu i oni koji su dužni provjeriti jesu li podaci dobiveni, na u svijetu neviđeni način izjašnjavanja o prebivalištu- izjavom o NAMJERI življenja u RH, točni!

Ja ću samo do Zagreba, u svoj glavni grad, u koji će doći i mnogi drugi Hrvati, reći mnogim drugovima, da NEMA NAGRADE ZA UBOJSTVA HRVATA u Vukovaru, u RH, te da ova ubojstva neće prekriti ni tone zemlje, ni dubine rudnika, pa ni ćirilica!

Tko je glasao

Vidi, u Zadru se npr.

Vidi, u Zadru se npr. rezultati popisa priznaju. Po popisu je udio Srba u stanovništvu Zadra pao ispod određenog postotka i time je srpska zajednica ostala bez jednog vijećnika(na kojeg je imala pravo po rezultatima popisa iz 2001.) u Gradskom vijeću.

E sad, hoćemo li onda ne priznati popis kompletno pa ćemo vratiti tog predstavnika Srba u Gradsko vijeće Zadra i nećemo uvesti dvojezičnost u Vukovaru ili ćemo priznavati popis od slučaja do slučaja, odnosno od grada do grada i od općine do općine?

Što se tiče Zadra popis priznajem jer na taj način imamo jednog vijećnika manje u GV, a to onda znači jedna vijećnička naknada iz proračuna manje. A baš me briga je li taj jedan koji bi ispao Srbin ili nije.

Što se tiče Vukovara, uoči da ja uopće ne govorim o ćirilici nego o dvojezičnosti, pa tako može se odlučiti da neće biti ćiriličnih natpisa, ali to još uvijek ne znači da neće biti natpisa na srpskom jeziku koji će biti istaknuti na latinici. Svi protivnici primjene zakona su skočili protiv ćirilice, ali dvojezičnost uopće ne spominju. E sad, dvojezičan natpis može izgledati ovako:

Gradsko vijeće Grad Vukovar
Грaдсko вeћe Грaд Вуkoвaр

ili ovako:

Gradsko vijeće Grad Vukovar
Gradsko veće Grad Vukovar

Ako sam te dobro shvatio, tebi smeta prva varijanta, a drugu ni ne spominješ, pa pretpostavljam da ti ne smeta.

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Nema nagrade za ubijanje Hrvata iz Vukovara!

Čim vidim tko te plusirao, sve je jasno!

Niti dvojezičnost, niti ćirilica u Vukovaru!
Nema nagrađivanja za ubijanje Hrvata iz Vukovara.
Nikada!

Nema ZZP-a, nema ćirilice ni dvojezičnosti u Vukovaru, a dalje ako ih ima dovoljno neka govore i pišu, ako hoće i arapski.

Glavno da do postotka nisu došli ubijanjima, protjerivanjima, laganjima i zločinima!

Tko je glasao

????

Jesi razmišljala da napraviš svoj neki hologram ili tako nešto pa da te projiciramo sljedećim generacijama, tamo negdje do 2520. godine?

Tko je glasao

Al druga varijanta ne treba

Al druga varijanta ne treba biti Gradsko vece Vukovar, nego moze biti i Gradsko vijece Vukovar. Zamisli sad da neka npr. Japanka nakon posjeta Vukovaru razgovara s npr.ppetrom. Razgovor bi tekao otprilike ovako:
- A zasto su na svim zgradama u Vukovaru uduplani nazivi?
- Zato sto su tamo natpisi dvojezicni. Prvi natpis je na hrvatskom, a drugi na srpskom.
- Al ako su natpisi dvojezicni, zasto su onda isti?
- Nisu isti. Tebi se to samo cini. Prvi je na hrvatskom, drugi na srpskom.
- Pa, jesu li i hrvatski i srpski onda isti ako su natpisi jednaki?
- @?XM Cetnikuso jedna japanska! XM@XK Sad ces tvrdit da ne postoji i hrvatski jezik! Tebi je to sve srpsko-hrvatski, jel? XM@K Itd Itd

Tko je glasao

dobrodošla

Samo nemoj nositi svoj sendvič, to oduzimamo :)

Tko je glasao

mala različica...

... kad si član nekih međunarodnih asocijacija (tipa UN i slično) postoje neke stvari na koje si obavezan. Njemačka je početkom 30-ih istupila iz Lige naroda (današnji UN) - što mi nismo napravili. Prema tome... polazimo od pretpostavke da RH NEMA nacističke zakone i da su u skladu s općom poveljom i drugim dokumentima... te da bi ih trebalo poštovati.

Prema tome, uključivanje Njemačke - koja tada nije bila članica Lige je bespredmetno, kao i sama usporedba.

Tko je glasao

u skladu sa opcom poveljom ne

u skladu sa opcom poveljom ne znaci da su zakoni pozitivni ni da imaju svoj smisao... vec znaci upravo to sto si rekao... da ne krse prava UNa i slicnih medunarodnih okvira..

dakle sasvim je jasno da

Hrvatska kao clanica svih medunarodnih svjetskih i lokalnijih asocijacija treba postivati razne povelje...

no to dakako ne znaci da treba raditi nakarade od svojih lokalnih zakona u kojima oni gube svoj smisao, stetni su za drustvo ili su napravljeni zato da bi se s njima manipuliralo nekim drustvenim dogadanjima ili samim pravosudem...

a to je upravo ono sto je hrvatska napravila sa dosta svojih zakona..

pravo i zakoni imaju svoju svrhu i svoj smisao... a hrvatski zakoni se konacno trebaju vratiti u te okvire smisla...

jer cemo osim slucajne drzave apsurdnim situacijama u koje sami sebe dovodimo uskoro postati i bezmislena zakonska drzava..

Inace, konkretno o postivanju prava nacionalnih manjina...
i smislu svih tih povelja...

nas zakon krsi smisao povelja i medunarodnih zakona i pravila... a to ne bi ni u kom slucaju smio.. dakle, bez obzira sto su nam nacelno zakoni uskladeni sa medunarodnim ... nimalo ne znaci da su uskladeni i sa smislom koji bi iz njih trebao izlaziti primjenjen na lokalnu razinu...

treba ih mijenjati..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

jednostavno je.. kad bi imali

jednostavno je.. kad bi imali kvalitetne politicare...

ono sto ne valja sa zakonima bi oni sami trebali mijenjali... jer to im je posao, prije bilo cega drugoga...

a sto se tice ovog vukovarskog slucaja, stvar je kao i sa svim ostalim... vrijeme provodenja zakona nije odredeno vazecim zakonom... ako se zakon promjeni prije nego se stari nesuvisli provede, nestaje i potreba provodenja tog starog...

ako se provede prije izmjene onda se treba nakon izmjene opet provoditi tj. mijenjati po novom zakonu, a to ipak ne bi trebao biti smisao provodenja zakona, zar ne?

dakle ako imamo los zakon treba ga mijenjati... to je posao politicara.. i neka ga rade..

princip... vodenja drustva i provodenja zakona... je nesto cime su se bavili pravni sociolozi ... nek se krenu ponovo zanimati sa tim podrucjem zbog kojeg su i nastali... umjesto bedastoca u koje su se u meduvremenu razvili a potpuno zaboravili svoju svrhu i razlog postanka..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Republika Velika Vrdolandija

jednostavno je.. kad bi imali kvalitetne politicare...
Ali nemamo i ne vidim da ćemo ih uskoro imati, barem to iz aktualne ponude nije vidljivo, i što sad?
Možemo, kako ti predlažeš, vrdati i pronalaziti zakonske nesavršenosti, naravno. No da li bi cijenila neku državu za koju znaš da vrda-mrda sa svojim zakonima? Vjerojatno ne bi, jer ako je takvo vrdanje pravilo onda je logično očekivati da će se uvijek vrdati kao pravilo. Besmisleno je i ovo pronalaženje načina kako ne provesti zakon jer to je upravo suprotni put od onog kojim suvisla država treba ići.

Također je besmisleno navoditi sve ove tragedije koje su se desile i to začiniti beskrajnim emocijama ili žestoko zapijeniti kao što to ppetra radi jer to svi mi prilično dobro znamo i vjeruj mi da nitko ovdje nije toliko dementan da to ne uzima u obzir kad govori o tim ćiriličnim natpisima.

Da bi dobili sliku onog što govorim može možemo usporediti ovu "ćirilićnu" situaciju s nekim poslom kojeg smo loše ugovorili jednostavno jer smo nešto krivo procijenili. Što da radimo u takvom slučaju, da počnemo cviliti i muljati? Možemo naravno, no to je dobra garancija za dobivanje etikete neozbiljnog partnera i za zatvaranje mogućnosti bilo kakve druge suradnje, a kako smo mala država takve stvari se vrlo brzo prošire. Dakle puno je jeftinije izgubiti nešto na jednom poslu nego rasturiti kompletno poslovanje i postignuti poslovni status.

leddevet

Tko je glasao

posve sam uvjerena da nisi u

posve sam uvjerena da nisi u pravu...

taj princip ponasanja nas je i odveo u ovo stanje kao drustvo i kao drzavu...

ne pricam samo o "cirilicnom problemu", vec o principima funkcioniranja naseg drustva... koje je naprosto nakardno...
i koje vodi u propast jer je zaboravilo osnove svakog drustva..

razlika u nasem razmisljanju o provodenju cirilicnih natpisa je manje vise subjektivna, tako ju ja nekako osjecam... tebi se to ne cini strasnim, pa vjerojatno kao benignu posljedicu loseg zakona mislis da je lakse odglumiti pravnu drzavu i provesti ga, a meni se taj cin provodenja zakona u vukovaru cini subjektivno gledano, naravno jako losim..

da se radi o nekom drugom slucaju, gdje bi nasa stajalista mozda bila suprotna trebalo bi dakle ocekivati i suprotne reakcije... ja ipak nisam za to.. i protivim se provodenju svih besmilsenih i losih zakona te tipujem i drukam za njihovu izmjenu... zakoni koji ne postuju svoj smisao trebaju se mijenjati a ne provoditi ad hoc... to jest posao politicara, i ja to od njih zahtjevam... bez obzira da li mi se neki zakon cini benignim ili ne tako strasnim ili smatram da njegovo provodenje vodi ka jos vecim problemima..

taj stav imam i drzim ga se.. cak i na ovom portalu.. gdje je bilo dosta mojih rasprava tj komentara o zakonu o braniteljima, manjinama u saboru, pomorskom dobru, nacionalizacijama, subvencijama i slicnim... novom zakonu o policiji, itd..

naprosto je, za mene, naravno... potpuno van pameti provoditi nesto tj. zakone za sto unaprijed znam da nema svrhu i smisao koje bi trebalo imati...

ne bih tom problemu pristupila sa logikom ugovora... jer se ne radi o odnosu sa "stranim partnerom" vec o zakonima koji reguliraju unutrasnje ustrojstvo drzave odnosno pravne i drustvene odnose... paralela bi se mogla povuci sa organizacijom koju je proveo los direktor koji je smijenjen... novi treba sto prije zaustaviti to lose ustrojstvo i restrukturirati ako misli poduzece izvuci i postaviti na zdrave noge...

mislim da je dovoljno floskula nasih zakonodavaca koji svoje nemuste i nepromisljene odluke opravdavaju raznim medunarodnim faktorima, misljenjima stranaca o nama i nasoj drzavi i slicno... mi smo ti koji smo i odgovorni i koji imamo posljedice za sve sto radimo unutar okvira nase drzave i to ovisi iskljucivo o nama... i cista je laz za vecinu dogadanja koje se opravdavaju stranim utjecajem (bas na tim zakonima i pravilima) da su nas neki medunarodni faktori na to prisilili.. jer nisu...

za vecinu gluposti su krivi nasi debili od politicara, lumpenproleteri birokratske i administrativne konjice bez znanja i bez ikakvog morala i etike koje uporno biramo da nas vode...

mislim da imam potpuno pravo od svakog od njih traziti da se ili maknu ili krenu raditi ono sto im je posao... a to se tice i ovog "cirilicnog zakona" a nimalo ne mislim da je dobro pognuti glavu i sutke podnositi njihove nebulozne odluke, zakone koje donose bez veze sa mozgom i sa samom sustinom prava, kao i podrzavati provodenje istog..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Na zakonu svirala

Vidi, ne možemo miješati ono što imamo s onim što bi željeli imati. Možemo, naravno, raspravljati o tome kako bi željeli da bude ali to u pravilu ne mijenja realnost u kojoj se nalazimo Utoliko ovi tvoji odgovori nisu odgovori na moje gledanje stvari. Pogotovo nije odgovor "trebali bi imati bolje političare" što je po meni apsolutna bezvezarija obzirom da sumnjam da itko tvrdi i želi suprotno.

Sviđalo nam se to ili ne je potpuno nevažno, no igra se po određenim pravilima dok se ta pravila ne promijene, a tek onda će se igrati po novim pravilima, s tima da nam nitko ne daje garanciju da će nova pravila biti bolja od starih (čega smo svjedoci u građevini).

Postoji i jedna druga činjenica, a to je da bi zakone napokon trebalo prestati mijenjati jer često je bolji i neki nesavršeni zakon od stalnog mijenjanja zakona što u praksi proizvodi bezakonje.

leddevet

Tko je glasao

mi u praksi imamo besmisleno

mi u praksi imamo besmisleno zakonje...

bilo bi naprosto vrijeme da to kao takvo shvatimo i da krenemo konacno u pravom smjeru..

podrska tom danasnjem stanju ni u kom slucaju ne moze donjeti u buducnosti nesto bolje ili nekom slucajnoscu dobro...

previse je igraca losih igara bilo ukljuceno u stvaranje takvog sustava, previse je onih koji su kao neki politicari odigrali svoje igre ili igre za neciju korist sa zakonima i pravilnicima da bi se ta igra trebala nastaviti uz nasu podrsku...

na zalost stvar sa zakonima u hrvatskoj samim po sebi ili u sudjelovanju sa drugim zakonima nimalo nije dobra...

naprosto to necu i ne zelim podrzavati... i to je mislim jedini nacin da se stvari krenu mijenjati na bolje ..

podrzavanje nesuvislosti inih politickih elita od strane vec pripadajucih grupacija, bez razmisljanja o ukupnom efektu kratkorocnom i dugorocnom takve podrske dovela nas je u stanje u kojem jesmo...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Ćirilični napad na Vukovar-smišljena akcija protiv Vukovara iRH

Bravo @luna!

Da nisam pisala komentar baš u vrijeme objavljivanja tvoga komentara, ne bih ga morala ni pisati, niti objaviti, ali link u mome komentaru ipak malo razjašnjava, kakav je to bio IZMANIPULIRANI popis.

Ta nisu pravila popisa 2001. donosili HDZ-ovci, već SDP-ovci, i vidljivo je da je sve ovo dobro izrežiranu u akciji "Napad na Vukovar".

Toliko ih smeta Vukovar, da su ga prošle godine napali operetnom igrom "Vukovar je izdan", pa su za ovu godinu napravili bolji im plan: ako već nije izdan- zauvijek ga treba označiti ćirilicom.
Već sam podatak da su to mogli raditi za vrijeme HDZ-a, preko HRT-a pokazuje njihovu podzemnu snagu u toj medijskoj kući, možda i u samome HDZ-u, a vraćanje Šprajca u dnevnik HRT-a, tako čisto i jasno sve pokazuje:
ćirilica je smišljena akcija napada na Vukovar, unutar stranke koja je režirala pravila popisivanja u 2011. i koja sve poduzima da Vukovar vječno označi ćirilicom, bacajući Hrvatima prašinu u oči preko potrebe "poštivanja zakona" pa taman im isti radili o glavi i vodili specijalni rat protiv Hrvatske, nagrađivali za ubojstva, za protjerivanja i ostale zločine, nagrađivali za laži oko boravišta, i bili na čvrstim temeljima SANU2 političke platforme i želje srpskoga predsjednika o srpskome Vukovaru!

I ovaj @celsou je slična priča.

Priznajem, tvoj komentar mi je puno bolji, jer je malo "hladniji", ali biti na terenu gdje se to događa i ostati "hladan", malo je lakše reći, nego li provesti.

Tko je glasao

pa ne bih bas rekla da su

pa ne bih bas rekla da su pravila o popisu stanovnistva 2011 donjeli sdp-ovci.... jer

jasno je i jednostavno uociti izmjenu neposredno pred popis..

koja kaze da se kao stalni stanovnici nekog grada popisuju oni koji zakljuce da bi eventualno mogli doci zivjeti u taj grad za jedno godinu dana, bez ikakvog razloga, dokaza, onako cisto na rijec..

tako da svi koji nisu trenutno zivjeli negdje ili su odsutni vise godina po tom pravilu ulaze kao stanovnici ako su rekli da imaju mozda namjeru... a nemaju stalni boravak negdje drugdje u hrvatskoj

tako smo kao danasnje stanovnistvo hrvatske popisali sve gastarbajtere, raseljene, izbjegle po drugim drzavama ili cak one koji nisu nikad ni zivjeli u hrvatskoj.... bilo je dovoljno prijaviti namjeru dolaska..

to eu zakon i nacin popisa ne dopusta niti je smisao popisa stanovnistva... jer bi on trebao prikazati stvarno stanje .... dapace, u eu postoje drzave na kojima se za prijavu kao stanovnik trazi i dokaz o prethodnom stalnom prebivalistu od par godina....

tu promjenu u zakon o popisu stanovnistva donjela je HDZova vlada (nadam se da ti jasno kako sdp nije nikako mogao o tome fakticno odlucivati kao manjina tj. oporba)
i to na zahtjev sdss-a ....
uglavnom zakon je promijenjen zbog stranacke trgovine sdss-a i hdz.... te je tom potpuno nelogicnim zakonom hdz kupio podrsku sdss-a svojoj tadasnjoj vladi... doveo u blokadu parlamentarni sistem te blokirao trgovinom stvorenom vecinom parlamentaran aktivan rad i kretanja u politici i drustvu...
odnosno sprijecio pad svoje vlade da bi drncio jos neko vrijeme...

manjinski predstavnici u saboru su napravili ono sto im nije posao ni svrha... niti zato postoje... hdz je napravio jos jednu posebnu losu stvar za hrvatsku... a demokraciju su zajedno doveli do apsurdne situacije u kojoj ona kao takva fakticno ne postoji..

drugi dio te trgovine je bio trgovina sa vjecnim pravom na zastupnike bez izbora, sdss je imao "psihickih" problema kada mu je ta zelja, odobrena i isglasana pred izbore (koja bi mu garantirala prisutnost skoro u svakoj vladi i otvorila mogucnost stalne buduce trgovine) pao pred ustavnim sudom.. nadam se da se toga sjecas..

posebno je smijesno u kontekstu vukovarskih posljednjih dogadanja razmisliti o svim lumpenproleterima nase politike i koliko oni uopce imaju veze sa svojim stvarnim poslom... brigom i vodenjem drustva i drzave..

sprega sdss-a i hdz-a ostavila je na zalost jako mnogo zakonskih posljedica ne samo na ovo sto sam navela vec i u ostalim zakonima koje je hdz izglasao na svoju mjeru i za svoje trenutne potrebe...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Trgovina kao politika, političari kao piljarice

Odlično @luna!

Kod loših poteza i manipuliranja, posebno mi je zanimljivo što jedni i drugi nadograđuju loše poteze prethodnih (taj kontinuitet lošega pokazuje i njihov zajednički korijen, te podskup članova koji su formalno u jednoj partiji, a rade za drugu ili obje odjednom), dodaju svoje manipulacije i onda u tim lošim stvarima traže razumijevanje javnosti i potrebu za nekakvim "strogim primjenjivanjem zakona" uprkos svim tim manipulacijama i uprkos svjesnosti da samo pridržavanje tih manipulacija vodi u još veći pravni i društveni kaos, da donose i političku štetu, pa čak ih i stavljaju u ulogu vojnika specijalnoga rata protiv RH, dok istodobno predstavljaju tu RH!?

sprega sdss-a i hdz-a ostavila je na zalost jako mnogo zakonskih posljedica ne samo na ovo sto sam navela vec i u ostalim zakonima koje je hdz izglasao na svoju mjeru i za svoje trenutne potrebe...Bivši premijer je u zatvoru, a nitko ne poništava loše pravne akte koje je donio!? Zašto? Zašto ne ponište dogovor INA-MOL? Zašto,...?

Odgovor je: ili su u HDZ-u radili baš prema željama SDP-a, ili su oni jedno te isto, samo svake izbore pokazuju lažno lijevu i lažno desnu stranu istoga tijela, kako bi to jedno te isto stalno egzistiralo.

Evo ovaj dogovor V.Pusić sa Slovenijom nalikuje mi na dogovor Kosorice i Pahora!
Koje je razlika?
Svi argumenti, sve mešunarodno pravo je na našoj strani, a u oba slučaja hrvatski političari odrađuju posao na tešku štetu hrvatskih građana, dok u isto vrijeme Linić tvrdi kako će biti sve gore.
I hoće, zahvaljujući baš njima!

Manjinski zastupnici u njemačkome parlamentu imaju pravo glasovati samo u pitanjima vezanima uz prava tih manjina, i gotovo.
Tu bi se trebala završavati njihova uloga i tek tada ne bi dolazilo do nakaradnih političkih pojava kojima svjedočimo: da se ozbiljnim stvarima poput sadržaja zakona i Ustava trguje kao među piljaricama!

Tko je glasao

Dodatak, je sprega HDZ-a s SDSS-om djelo je čovjeka iz HDZ-a

...koji je bio "njihov" majstor za Zakone u RH

sprega sdss-a i hdz-a ostavila je na zalost jako mnogo zakonskih posljedica ne samo na ovo sto sam navela vec i u ostalim zakonima koje je hdz izglasao na svoju mjeru i za svoje trenutne potrebe...A tko je u HDZ-u bio zadužen za zakone?
Isti onaj koji je doveo Sanadera, a kojega je, kao i Sanadera, Tuđman udaljio od sebe i Zagreba?

Pa taj je za vrijeme HDZ-a pokušao u zakone, da li i u Ustav, ne da mi se provjeravati, uvesti pravo srpske manjine na teroritorijalnu organizaciju unutar RH i postaviti temelje nekakvih budućih srpskih pokrajina unutar RH.

Ni to mnogi zastupnici nisu prepoznali i samo zahvaljujući V.Pusić, to je izbjegnuto!?

I ova stvar s ćirilicom mogla bi biti njegova pravna ostavština u hrvatskome zakonodavstvu, kao i novi uvjeti za popis također.

Upravo u skladu s onime što sam rekla, tko uopće zna tko je čiji, i to ne samo po političkim partijama, već i šire!?

Tko je glasao

Zakon o popisu

Zakon o popisu stanovnistva

Članak 2.
U smislu ovog Zakona pod stanovništvom koje se popisuje podrazumijevaju se osobe koje su državljani Republike Hrvatske, strani državljani i osobe bez državljanstva koji imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, bez obzira na to nalaze li se u vrijeme Popisa u Republici Hrvatskoj ili inozemstvu, te osobe koje u kritičnom trenutku Popisa imaju boravište u Republici Hrvatskoj.

mislim da je sve jasno...

kao i nesuglasje sa clankom ustava o pravima manjina... koje ako povezemo sa ovim zakonom o popisu stanovnistva..

kaze da i strani drzavljani mogu nekom prilikom (napr. dode 0,000001 ili manje promila kineza) biti popisani pa ce u tom kraju biti i kineske table, engleske, njemacke kao i skole, opcine i svasta nesto...
kaze da je clanak ustava koji prava manjina na ocuvanje kulture i tradicije zivota u nekom kraju potpuno besmislen jer popis stanovnistva nije onaj iz kojeg se vidi da je to autohtono manjinsko stanovnistvo kao i da nije mjerodavan za procjenu koliki postotak manjinaca stvarno zivi u nekom kraju...

dakle treba mijenjati ustav... i dati mu smisao koji bi trebao imati... u tom dijelu sa manjinama... na nacin da se baza manjinskih prava sa popisa stanovnistva promijeni u stalni neprekinuti boravak drzavljana hrvatske na nekom mjestu.. jer cemu stititi prava nekoga na tradiciju ako njega ni ne ma tamo?

trebati ce mijenjati i taj zakon o popisu stanovnistva te ga uskladiti sa eu normama i praksom... makar on nije osnov za biracke spiskove (i ne smije biti zbog metodologije) jer ce dovoditi do krivih presumpacija na europskim parlametnarnim izborima te popisu biraca z anjih.. (koji su upravo pred nama, samo da spomenem)

no kako objasniti politicarima da zakoni nisu njihova prcija i igracka, te svakako nisu mehanizam za stvaranje apsurdnih i problematicnih situacija, vec sredstvo regulacije zivota ljudi i drustva u nekoj drzavi, i to u dobroj i pravednoj namjeni?

posebno me cudi sto se sociolozi ne javljaju povodom ovog problema, koji je sveopc u hrvatskim zakonima... kao oni koji su po tradiciji duzni razmisljati o drustvenom aspektu rezultata zakona i pravosudne prakse...

vec rade obrnuto... sasvim obrnuto.. potenciraju ono sto je suprotno pravnoj sociologiji...
zali boze tradicije pusica, pulisevica i ostalih starih, kao i zivucih kregara i ostalih... kao i ovih sociologa sa filozofskog od kojih nitko ama bas nitko ne potencira ovu temu kao stalno prisutan problem naseg drustva ali se rado bave glupostima ....

kao sto je vidljivo u podrsci zdravstvenom odgoju i ostalim ideologijama ....

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

@ppetra ... dodatak samo za tebe

HRVATSKI SABOR

2587

Na temelju članka 89. Ustava Republike Hrvatske, donosim

ODLUKU

O PROGLAŠENJU ZAKONA O POPISU STANOVNIŠTVA, KUĆANSTAVA I STANOVA U REPUBLICI HRVATSKOJ 2011. GODINE

Proglašavam Zakon o popisu stanovništva, kućanstava i stanova u Republici Hrvatskoj 2011. godine, koji je Hrvatski sabor donio na sjednici 15. srpnja 2010. godine.

Klasa: 011-01/10-01/80

Urbroj: 71-05-03/1-10-2

Zagreb, 20. srpnja 2010.
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2010_07_92_2587.html

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Ozakonjivanje manipulacija nosi gospodarske i društvene štete

Hvala na ovim komentarima, potrudila si se, iako mi je sve bilo jasno iz prvoga ti komentara.

Nisam posebno vezana za niti jednu od tih stranaka, niti mi je stalo bilo koju od njih stavljati ispred druge, jer ih smatram jednako odgovornim za današnje stanje.
Svaka je imala svoje prilike za popravljanje društva, a one ga samo svojim mjerama sve više unazađuju i utiru put "ekonomskim ubojicama" vlastite države!

Ozakonjivanje manipulacija nosi gospodarske i društvene štete i za njih su odgovorni i vlast i oporba!

Tko je glasao

HRVATSKI SABOR 2532 Na

HRVATSKI SABOR

2532

Na temelju članka 88. Ustava Republike Hrvatske, donosim
ODLUKU
O PROGLAŠENJU USTAVNOG ZAKONA O PRAVIMA NACIONALNIH MANJINA

Proglašavam Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina, koji je donio Hrvatski sabor na sjednici 13. prosinca 2002.

Broj: 01-081-02-3955/2
Zagreb, 19. prosinca 2002.

Predsjednik
Republike Hrvatske
Stjepan Mesić, v. r.
USTAVNI ZAKON
O PRAVIMA NACIONALNIH MANJINA

nadam se kako je jasno da je @griota otvorila jednu izuzetno aktuelnu temu... o zakonima u hrvatskoj i svrsi i potrebi izmjene gomile zakona koji se donose

a bez da se pogleda kako djeluju na druge zakone
kao i bez osvrta na sam smisao donesnih zakona
kao i na ad hoc izmjene u kojima se ne stigne uopce povezati neka najnovija izmjena sa jos desetak zakona (ali i gomile pravilnika i podzakonskih akata) na vezane zakone..

to naprosto treba prestati a postojece se treba ispraviti i to hitno... no kako to ocekivati od lumpenproletera u saboru koji vecinom nemaju pojma o zakonima koje izglasavaju u nase ime, koji nam time reguliraju zivote na sve mile moguce nacine, a da pri tome osim sto dodu na glasanje ne prisustvuju raspravi o zakonu vecina cak ni ne procita sto izglasava.... koja je uopce svrha zakona u hrvatskoj a posebno tih konstatnih izmjena zakona bez svrhe i pameti?

kad bi jedino sto bi danas bilo pametno napraviti izbrisati vise od polovicu blesavoca, pojednostavniti i konacno osigurati zakonsku suvislu i logicnu podrsku pravnoj drzavi umjesto ove zbrcke koju su proizveli nesuvislostima, bez ucesca pameti donositelja odluka... ali sa teskim posljedicama na sve segmente drustva i to puno duzim nego li su njihovi saborski mandati... pa o kome god se radilo...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

pokažimo to svojim primjerom

cuj.. mozes ti reklamirati i propagirati (...) agitirati (...) od kojih vecinu ne kuzis (...) da osuvremenis i promijenis agitpropovski pristup (...) kaj si kao bocna i srednja i navalna konjica upravo uletio na portal da bi dao podrsku raznim nebulozama (...) ne ocekujes valjda da to ne bude prepoznato? (...) preskoci nebuloze (...) mozes mlatimudaniti sa ustavom (...)

Nema do argumentirane rasprave :)

Dakle molim te preskoci nebuloze i lijepo reci kaj hoces postici... ono kratko i jasno ..

A ovo je najbolje :))

Tko je glasao

@ Mkn

Nisam uspio ogovoriti na vrijeme, pa ću sad. U tvojim komentarima ima toliko podmetanja, manipulacija i krivih zaključaka da nisam odolio ih raskrinkati.
Pa krenimo redom. Za zdravstveni odgoj kažeš:

nije znanost... ali upao si na kraj rasprave, pa ne znaš - u ovo čak ni Zaphod više ne vjeruje. Pitaj ga :-)

Kako navući kondome, tvrdnja da žena može obavljati i muške poslove i obratno i postojanje različitih seksualnih orijentacija nije ideologija već su činjenice, a kad se to počne istraživati, postaje znanost.

Ja sam napisao: "U zapadnoj se Europi takav kurikulum upotrebljava već 40 godina."
Mkn odgovara:

To je otprilike točno. Ali onda se netko konačno dosjetio upitati zašto su toliki milijuni maraka, eura itd. otišli u ideološki vjetar, a bez ikakvog učinka ili koristi. Čitaj, informiraj se.

Ponavljaš onu priču od Grozdovaca da je norveški Institut ugašen u toj zemlji. Ono što tvoji istomišljenici u Grozdu prešućuju jest da taj Insitut nije ugašen već je premješten u Švedsku. To dakako nije jedina manipulacija Grozdovaca, ali kršćanski fundamentalisti se lako lijepe na takve podmetaljke. Dakako cijela je priča smiješna jer rodna teorija ne ovisi o jednom institutu. Evo popisa nekih ustanova iz okolnih zemalja na kojima se istražuje rodna teorija.

1. Centar za interdisciplinarne postdiplomske studije Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo (CIPS)
Magistarski program 'Rodne studije'
2 Centar za rodna istraživanja, Sarajevo, BIH
3 Centar za ženske studije i istraživanje roda, Beograd, Srbija
4 Christina Institute for Women’s Studies, Helsinki, Finska
5 Central European University (CEU), Budimpešta, Mađarska
Department on Gender and Culture
6 Gender Studies Center Prague, Prag, Češka
7 Ženske studije i istraživanja, Novi Sad, Srbija
8 IIAV International information centre and archives for the women's movement, Amsterdam
9 ISH – Institutum Humanitatis Studiorum, Ljubljana, Slovenija
10 Kosovar Gender Studies Center, Kosovo
11 Mediterranean Institute of Gender Studies - M.I.G.S, Cipar
12 Utrecht University’s Gender Studies
13 Nordic Gender Institute - NIKK
14 Regionalna mreža rodnih/ženskih studija u Jugoistočnoj Europi
15 WINE Women's Information Network Europe
16 Ženski studiji “Žarana Papić”, Žene ženama, Sarajevo, BIH
17 Institut za razvoj obrazovanja

Informiraj se! Čitaj! Otvori oči!

Ja kažem: "Sve ankete pokazuju da je većina stanovnika Hrvatske za uvođenje vladinog kurikuluma ZO."

@ Mkn kaže:

I opet ne znaš. Upravo suprotno - obje dosad provedene ankete pokazuju da većina hrvatskog stanovništva ne podržava ovakav ZO. (Ako ti preglednik nije dobro podešen i poveznica te ne odvede kamo treba, pokušaj ovdje, moj post: Čet, 07/02/2013 - 09:22.)

1. Istraživanje agencije Ipsos Puls provedeno sredinom siječnja na uzorku od 951 punoljetnog građanina, među kojima je bilo 82,2 posto katolika:
a) 58,3 posto smatra da se spolni odgoj treba temeljiti na znanstvenim činjenicama, a ne na svjetonazoru i vrijednostima.
b) 55 posto građana i roditelja u ovoj zemlji podržava uvođenje zdravstvenog odgoja, i to upravo takvog kakav je predložen, zajedno s četvrtim modulom spolnog odgoja.

2. Istraživanje agencije Promocija plus: uvođenje zdravstvenog i seksualnog odgoja u cijelosti podržava 41,5 posto ispitanika, dok je protiv njega njih 22,3 posto.

Postoji popis aboliranih osoba, pripadnika "vojske krajine", njih negdje oko 23.000 (dvadeset tri tisuće).

Popis objavljen: HRVATSKI BRANITELJ DOKUMENTIRAO ISTINU O SRPSKOJ POBUNI, Pukovnik Orkan objavio registar aboliranih pripadnika vojske 'RSK' - izvor: "Večernji list"

Ja kažem: "Kakve veze ima 370 000 nezaposlenih s uvođenjem ćirilice? Uvođenje ćirilice je zadano međunarodnim ugovorima i vlastitim Ustavnim zakonom za koji su glasali 99% zastupnika u Hrvatskom saboru."

@Mkn kaže:

Uh... ne samo da gotovo ništa ne znaš o onom o čemu pokušavaš pisati, nego ti ni elementarni kognitivni procesi, ahm, baš i nisu na nekoj razini :-)

Za izmjene i dopune Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina 129 zastupnika glasovalo je „za“, 3 „protiv“ i 4 „suzdržana“
Izvor: Izvješće Odbora za ljudska prava i prava nacionalnih manjina o Prijedlogu za dopunu dnevnog reda 24. sjednice Hrvatskoga sabora

Priznajem kognitivni procesi mi nisu na nekoj razini jer ne mogu dokučiti kako će ne uvođenje ćirilice u Vukovar riješiti pitanje nezaposlenih 370 000 građana Hrvatske. Budući da su tvoji kognitivni procesi na višoj razini volio bih da mi to razjasniš.

Ja sam napisao: "Nije offtopic jer si želio sugerirati da se ijekavica ne ubraja u srpski jezik"

Mkn je odgovorio:
Nisam ništa takvo napisao, pa pretpostavljam da si to "doznao" kakvim izvanosjetilnim opažanjem. Btw što sve Srbi u Srbiji ubrajaju sebi u taj svoj jezik, više je nego poznato.

Nisi napisao, ali si sugerirao kako sam to već naglasio i to ovim svojim komentarom:

Btw kad su uopće hrvatski Srbi govorili srpski, koristili ekavicu i pisali ćirilicu? Koliko ja znam - nikad. Sve do 1990. i "balvan revolucije".

I ovim:
Gotovo sve što je Vuk Karadžić učinio, jest uzeo tuđe - uglavnom hrvatsko - i nazvao to srpskim. Naravno da mu nije uspjelo nametnuti ijekavicu Srbiji, jer su njegovu "prosvjetiteljsku" rabotu tamo shvatili kao "nametanje hrvatskog jezika".

Tu si još jasniji. Dakle, ubuduće pamti što pišeš.

Tko je glasao

cuj... glede i unatoc... a da

cuj... glede i unatoc... a da si ti malo procitas prozvakano pa da se ne ponavljamo sa raspravama?

i to nedavne rasprave... da ne krecemo ponovo sa istim sranjima.. pa tako jedno 100 puta isto..

pa onda pobrises pol toga kaj si napiao.. pa mozemo dalje..

ili da bar ne pises ono sto nije tako?

aaaa.... jel moze?

il bus se samo bavil propagandom, pa tko vise izdrzi ponavljanje?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Čuj, glede

tog norveškog instituta kojemu se godišnji budžet mjerio u desecima milijuna eura - da li je njegovo premještanje u nekakvoj vezi s dokumentarnim filmom koji je to raskrinkao kao šarlatanstvo, ili to nikakve veze nema?

Dalje, "premješten u Švedsku" također baš nije puna istina. On jest "premješten", ali tako da tamo kamo je premješten više neće imati status samostalne ustanove kao što ga je imao do tada u Norveškoj.

Možda i to nešto znači.

Dakle, niti je "ugašen" posve neistinita tvrdnja, niti je "premješten u Švedsku" - posve istinita tvrdnja.

A ono što je još važnije u svemu tome: što se u tom simpatičnom dokumentarcu na simpatičan i lagano humorističan način ustanovilo o dotičnoj "rodnoj znanosti"?

Odavno su majstori propagande shvatili da je svaku pizdariju dovoljno mnogo puta ponavljati - pa da ona tada postaje istina..... Tako i s tim "orijentacijama"...... To je ljepša riječ - za što?

Tko je glasao

@ foma Fomić, Pa rodna

@ foma Fomić,

Pa rodna teorija je ozbiljna znanost. Koliko je meni poznato taj je film napravio jedan komičar. I kako sam već napisao rodna teorija ne ovisi o norveškom institutu. On je samo jedan u moru takvih instituta.

Ali uvijek me čudi da su žene protiv rodne teorije. Pa zar vam nije dozlogrdilo da 95% imena ulica nose muškarci, da veći broj žena završi fakultete od muškaraca, ali da su muškaraci na ključnim mjestima u firmama ili da žene moraju obavljati i kućanske poslove i raditi u firmi?

Tko je glasao

ajd da i tebe trazimo .. te

ajd da i tebe trazimo .. te znastvene dokaze Rodne teorije.. jer jos niti jedan nismo dobili na ovom portalu.. prije nego nastavis sa tvrdnjama..

no daj jos jedan dnevnik.. ako moze s naslovom Rodna teorija kao znanost.... jer ovaj je o klinastom pismu ...

bole me dzon cije je ime na ulici, i jedino mi ide na zivce kaj se ta imena furt mijenjau.. jel bi mogao tam agitirati kod svojih da se stave neki iz azije indije i slicnih dalekih zemalja i to iz nekih stoljeca prije VII tak da ni u kom slucaju nemreju biti hrvatski neprijatelji, ma koja god davlast dode? .. i to po mogucnosti na original pismu... posto necemo znati kaj pise bude to sasvim rodno neutralno, uglavnom barem...

zavrsi fakultet onaj koji sedi i uci.. bar u moje doba, a sad je jos potrebno imati i dosta love za to, bio musko ili zensko..

i da te obavijestim... 19 stoljece je vise od 100 godina iza nas, a ni prva polovica 20 nije puno blize... kucanske poslove radi vise onaj koji je u kuci, a manje onaj koji nije... a ako nece ne radi.. no onda ima dosta sporkice...

a sto se tice ravnopravnosti spolova.... koju spominjes, zamjenjujuci je sa gender ideology .. naglo valjda su u sredistu naglo odlucili promijeniti retoriku)... nitko na ovom portalu nema bas nekih problema sa tim, tj misli da je to ok... no ako mi tu spolnu ravnopravnost u svakodnevnom zivotu ikako uspijes povezati sa svim oblicima seksa, seksulanih opredjeljenja alternativnih grupacija od homo, svingera, mingera, trave i queera ili hetero... bila bih jako iznenadena... jer to jos nitko nije ni pokusao...

naime spolna ravnopravnost nije upitna u zdravstevnom odgoju (osim kod feministica, no to je poseban slucaj) nego gender ideology... prema tome sa gornjim pitanjima fulas ceo fudbal...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

lunoprof

Pa valjda je razumljivo da se rodna teorija i spolna ravnopravnost nadopunjuju jer rodna teorija kaže da su muški i ženski poslovi nametnuti od društva. Ti si se usredotočila samo na spolne uloge. Rodna teorija kaže da muškarac može raditi ženske poslove i imati žensku ulogu u seksu.

Dakle, ja nisam "fulao celi fudbal" već si ti "prepolovila fudbal"

Tko je glasao

zakaj bi nekaj bilo

zakaj bi nekaj bilo razumljivo da se nadopunjuje ako rodna teorija kaze da je nekaj cistam drugo nametnuto u drustva?

uostalom zakaj bi trebali bas tak dogmatski vjerovati kaj ta rodna kaze? kaj je to u bibliji zapisano?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

@celsou A koja je to "ženska

@celsou

A koja je to "ženska uloga u seksu"?

nemesis

Tko je glasao

Ženska uloga u sexu

je da bude oplođena , a muška uluga je da oplodi.

Muškarac ženi ugura penis u vaginu pa se dogodi da žena ostane gravidna i ako se potrefi ,rekli bi uz božju pomoć ,dobije se ljudsko mladunče nakon cca 9 mj.

To je u biti...., e a sad što postoje varijacije na temu kojima se bavite vi kojekakvi koji se volite predstavljati " znanstvenicima " je druga stvar.

Dildo ne pravi djecu ,znaš nemesis ,bez obzira gdje ga gurali.

sve dobro...

Tko je glasao

muška uloga u sexu :)

Hm... ako si svoju ulogu sveo na "oplodnju žene" - koliko puta si to onda uopće napravio?

Čitajući tebe nadam se da će zdravstveni odgoj čim prije "uhvatiti korjenje" (uz potrebne modifikacije koje će nastati pod utjecajem prakse) i da će što manje mladih ljudi iz tvog kraja pričati takve gluposti.

Tko je glasao

kaj to ne ovisi o godisnjim

kaj to ne ovisi o godisnjim dobima?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

nemesis

"ženska uloga" je dakako patrijahalni termin, to je nešto što rodna teorija želi izbjeći, ali vjerojatno i sam znaš koja je muška, a koja je ženska uloga u seksu. To su one uloge koji katolički popovi, kršćanski fundamentalisti, nazadnjaci i desničari grčevito brane iako ih u privatnom životu vjerojatno primjenjuju obratno od onoga kako propisuju.

Tko je glasao

udijeli znanja i svoje spoznaje, ne budi skrt

a bi li ti to tako rodno osloboden kako si upravo prikazao..

objasnio i meni kaj to rodna teorija zeli izbjeci, jer ja ne znam koja je to muska a koja zenska uloga u seksu.... ne cuvaj te svoje "dubokousadene spoznaje" samo za sebe, please?

ovi koje si nabrojil mi nisu nikad imali prilike to objasniti... pa eto molim tebe...

To su one uloge koji katolički popovi, kršćanski fundamentalisti, nazadnjaci i desničari grčevito brane iako ih u privatnom životu vjerojatno primjenjuju obratno od onoga kako propisuju.

jer ne bih znala ni kako to oni primjenjuju..

dobro dosao...
bas mi drago
nismo jos imali takvog znalca musko-zenskih rodnih uloga u seksu, kao ni ovoga drugoga sto si nabrojio...

bit ces osvjezenje... tkzv. lijevih lumpena... cistam nekaj novog... znalackog i svakako na ocigled skroz na skroz i po celom telu rodno oslobodenog

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

...evo stiže i kamasutra ravno iz Indije,

...kao pojašnjenje rodne...to nešto, što već...

Tko je glasao

Ispravak krivog navoda

Ovo niije Kamasutra nego Kamasultra!

leddevet

Tko je glasao

ja sam ti romantik, oh...

...pa znam samo za kamasutru vulgaris...

Tko je glasao

Naravno da je to

Naravno da je to patrijarhalni koncept, ali pretjerano pojednostavljivanje rodnog sustava može laike dovesti u raznorazne nedoumice i banalnosti. Ljudi se najradije zakače upravo za društvene uloge, jer im je to iskustveno najbliže, i krenu derat po prirodnom i neprirodnom, po muškaračama i papučarima, ženama koje kopaju ugljen i muškarcima koji štrikaju.... Pa tako ova formulacija koju si upotrijebio implicira da rodna teorija počinje i završava ukazivanjem na mogućnost (u nekim slučajevima čak i poželjnost) zamjene(a) rodnih uloga. Na žalost, moram primijetiti da se u Hrvatskoj rodna teorija najčešće upravo tako prezentira u javnosti, što dovodi do njenog pogrešnog razumijevanja ili potpunog nerazumijevanja. Pa da ponovim: dekonstrukcija rodnog sustava (kroz pluralnost rodnih identiteta) ne može zamijeniti djelovanje na njegovu dokidanju.

nemesis

Tko je glasao

Ma bravo

@nemasis

samo pouči tog mladca ,junošu.

sve dobro...

Tko je glasao

@nemesis kud si navrla na

@nemesis kud si navrla na coveka..

kak da dokine kad nije jos siguran ni kaj treba s cim presliciti a kaj zameniti.. a de su jos kombinacije..

cek da nam prvo objasni sve kaj je nabrojil..

pa posle tko ziv tko mrtav..

nek se i samodokine

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

slazem se nemesis, i mene to

slazem se nemesis, i mene to zanima..

a dodala bih rado pitanje: A koji su to zenski poslovi?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

ravnopravnost svuda oko nas

Tvrdnja da je spolna ravnopravnost svuda oko nas uopće nije točna... npr. ako si žensko i radiš na Ruđeru... onda vidiš da je pola žena tamo titulirano npr. "znanstvena novakinja" a pola "znanstveni novak". Muškarca nitko neće nazvati asistentica, dok će ženama često pisati - asistent. Toliko recimo o ravnopravnosti u tituliranju.

Dakle živimo u društvu gdje problemi nisu spolno / rodno neutralni. Naravno da u takvom društvu društvena uloga (rodna) utječe na pojedinca/ku, što treba kontinuirano mijenjati.

Tko je glasao

je.. ludo me to brine..

je.. ludo me to brine.. nacisto siznem kad mi netko kaze na hrvatskom

gda. inzenjer... za razliku od austrijanca koji oslovljava sa Frau ... a skroz se opustim i rodno oslobodim kad me se oslovi sa inzenjerka @luna... ili bez imena samo sa titulom..........obuzme me sreca skroz na skroz..

jedino cesi imaju u jeziku tu razliku, za vecinu zanimanja (ili za supruge).. no valjda jer su imali takvih potreba odavno pa se do sad uobicajilo..

to su takve bedastoce.. da opce ne mogu shvatiti kak se netko moze s tim zabavljati... jezik je ziv i ak se tak krene pricati bu se vec jednom uvrijezilo ovo ili ono, tak svejedno..

koliko je meni iz zivota poznato, bar sto se tice tituliranja, postovanje stjeces znanjem i svojim ponasanjem... a ne spolom ili rodnim oslovljavanjem..

osim jezikoslovaca koji za to dobe novce pisuci knjige a'la "ne cu" ili "necu" od sto strana..
i onih koji od te i takvih tricarija stvaraju zivotno vazne probleme

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Predsjednica

jedino cesi imaju u jeziku tu razliku, za vecinu zanimanja (ili za supruge).. no valjda jer su imali takvih potreba odavno pa se do sad uobicajilo..
Talijani imaju, odnosno imali su, sistem gdje se razlikovala titula i supruga što bi u slobodnom prijevodu bilo npr. predjsednik može biti muškarac ili žena, a predsjednica je predsjednikova supruga. Naravno, kako je to ipak bilo(?) muško društvo nije postojala riječ za supruga od predsjednika žene.

Nažalost tu idilu su rasturile žene feministkinje koje su takav načina prozivanja smatrale ponižavajućim i zato danas predsjednici više nemaju predsjednice.

leddevet

Tko je glasao

lunoprof

Ti bi bila dobar muškarac, tipa Thompson

Tko je glasao

pa sad... ne bih dirala tvoje

pa sad... ne bih dirala tvoje kriterije odabira muskaraca... ako ti je thompson dobar... ok...

samo naprijed...

to su ipak privatne preferencije, samo tvoje..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

@lunoprof

Samo sam uočio mentalne sličnosti između vas dvoje jer oboje ste dali na uvid stavove. Kao što je poznato, iz stavova se ne može isčitati fizička privlačnost.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci