Tagovi

Hrvatski Obama - ali ne na dobar na?in

Znam da ?e biti n-ti tekst na sli?nu temu, ali ipak, prvi radni dan novog hrvatskog predsjednika i njegov novi savjetni?ki tim zaslužuju podrobniju analizu. Pa po?nimo prvo sa slu?ajem "Mrak" iako je o tome ve? sve napisano, utvrdimo gradivo. Predsjednik Josipovi? se odrekao usluga Marka Rakara zbog duga prema državi. Kao što sam ve? napisao u komentaru na jedan od tekstova o Mraku, ovaj slu?aj je jako sli?an slu?aju Timothy Geithnera, Obaminog ministra financija. Za njega je prije imenovanja (koje mora potvrditi Kongres) otkriveno da ima dug prema državi na ime nepla?enog poreza. Blaga ironija što je ?ovjek bio kandidat baš za ministra koji treba nadgledati naplatu poreza. Me?utim, za razliku od Josipovi?a, Obama je stao iza svoga kandidata, on je platio zaostali porez i nakon mnogo muke i prepucavanja pred Kongresnim odborima, potvr?en je za ministra. Obama je vjerovao u svog kandidata, podržavao ga je i istrajao u tome da je on stru?an i najbolji za taj posao i uspio ga je imenovati u zemlji gdje su porezni prekršaji me?u najozbilnijim gafovima koje politi?ar uop?e može napraviti. Me?utim, prekršaj o?ito nije bio toliko zobiljan, dug je podmiren i problem riješen. Sumnjam da sli?an recept nije bio mogu?i u Mrakovom slu?aju, posebno imaju?i u vidu tekovine pravne države Hrvatske.
Ivo Josipovi? se, eto, prvi dan odrekao ?ak dva svoja suradnika, što može zna?iti samo dvije stvari - da ih je nepažljivo birao ili da nema petlje stati iza svojih odluka. Što god bilo, ne daje baš puno vjere u dobar daljnji rad. Možda je raspadanje timova na prvoj prepreci endemska boljka u SDP-u kojom se Josipovi? zarazio prije ispisa iz stranke.

Kao da ovo s Mrakom nije dovoljno loše, ostatak tima varira izme?u loših i još gorih rješenja. Teško ?e me netko uvjeriti da je kumstvo predstojnika ureda Joška Klisovi?a sa Zoranom Milanovi?em samo puka slu?ajnost, ali ako je svo zlo u tome, još je i dobro.

Onda dolazimo do Mesi?eve ostavštine - Saša Perkovi?, savjetnik zaslužan za, po meni, i najve?u glupost Mesi?eva mandata koja je zavrijedila opoziv (pregovaranje s bjeguncem od sudstva, miješanje u rad sudske vlasti, kršenje zakona druge države) ostaje na svom mjestu. Razlog: pomogao kandidatu Josipovi?u u borbi protiv obavještajnog podzemlja u doba kad je Josipovi? bio samo kandidat, pa se pitamo zašto takvu pomo? nisu dobili i drugi kandidati.

Još dvoje savjetnika koje je Mesi? ostavio u naslije?e nasljedniku ili ih je toplo preporu?io su Siniša Tatalovi? i Zrinka Vrabec Mojzeš. O profesoru Tatalovi?u znam samo da je bio predava? na Fakultetu politi?kih znanosti pa predmnijevam da je stru?an za svoje podru?je. Zrinka je, naravno, druga pri?a. Njene kvalifikacije za mjesto savjetnice za društvena pitanja su nejasne ako u njih ne ubrajamo to što je bila Mesi?eva dvorska novinarka i prijateljica njegovih k?eri. Ili možda onaj emocionalni ispad kad je Ivicu Ra?ana prerano proglasila mrtvim i naricala za njim u eteru u maniri prave profesionalne novinarke. No da ne trošim na nju previše rije?i, ve? sam o njoj pisao u kontekstu promjena na Radiju 101, pa tko želi, neka ?ita na ovom linku.

Savjetnici za vanjsku politiku u liku Joška Para i Mirjane Mladineo mi se ?ine suvislim izborom, iako je ovaj prvi bio u blagom sukobu interesu dok mu je žena bila dopisnica HRT-a iz Londona za vrijeme njegovog veleposlani?kog mandata u Velikoj Britaniji. Drago Pilsel je živopisan lik, koji je kao mlad napadao sinagoge, ali eto, mlado-ludo, šta se može... imao je i svakakvih javnih istupa, tako da bi Josipovi?evi govori koje ?e on pisati možda mogli biti malo manje dosadni pod njegovim autorstvom.

U svekolikom naletu na ekonomske probleme, predsjednik osniva ekonomski savjetni?ki tim me?u kojima se najviše isti?e ime Ivica Mudrini?. HDZ-ovac koji je iz dijaspore došao s nekakvim patentima koje je ustupio državi (iako do danas nitko ne zna koji su to patenti i kako su to?no koristili državi) i time zaradio mjesto ministra u Tu?manovim vladama, a poslije slijedom doga?aja i direktorsko mjesto državnog telekomunikacijskog monopolista koje je zadržao i nakon prodaje Nijemcima. Ne znam, možda Ivica ponudi neki vrijedan savjet kako raskr?miti i ostatak javnih dobara prodajom kako je imao ideju za prodaju telekomunikacijske infrastrukture koju smo svi gradili.

I na kraju predsjednik osniva novi, po njemu vrlo važan, ured za analitiku gdje ?e glavni analiti?ar biti dr. Dejan Jovi?. Pošto je doti?ni nepoznat hrvatskoj javnosti, dajem vam jednu njegovu analizu na uvid:

Ja sam pristaša regionalnog pristupa, upravo zato što mislim da Hrvatskoj nije u interesu da neke zemlje u regiji u?u u EU prije od drugih. Naime, granica izme?u zemalja ?lanica i onih koje to nisu bit ?e tvr?a nego što je danas granica izme?u EU-a i njezinih susjeda.
Prema tome, najbolje bi bilo da svi u?u u EU odjednom. To bi recimo iznimno pomoglo hrvatskom turizmu, koji bi procvjetao tek kad bi Dubrovnik ponovno postao dostupan i Srbima, i Makedoncima, i Bosancima, i Crnogorcima, a ne da bude pretvoren u vojnu krajinu Europske unije.
Jugoslavija je — a posebno socijalisti?ka — bila vrlo dobro rješenje za male narode u njoj, uklju?uju?i i za Hrvate. Ne vidim da su Hrvati izgubili svoj nacionalni identitet u Jugoslaviji, niti mislim da su bili podre?eni drugima, posebno ne u socijalisti?koj Jugoslaviji.
Za mene je raspad Jugoslavije bio rezultat nasilnog nacionalizma, a ne nikakva prirodna pojava. Raspad Jugoslavije bio je umjetna tvorevina. To, me?utim, ne zna?i da bi obnova Jugoslavije u ovom trenutku bila dobro rješenje.

Ne znam što re?i nakon ovakve analize, pomislio sam na tren da nije možda Feniks postao savjetnik. :) I tako se Ivo okružio goreopisanom ekipom, a Marko Rakar mu nije bio dovoljno dobar.

Što re?i za zaklju?ak - Obami je trebalo godinu dana da razo?ara ve?inu ameri?kih bira?a. Naš je predsjednik bolji, uspio je sasvim fino ve? prvog dana.

Komentari

Uzmimo u obzir tko je sve

Uzmimo u obzir tko je sve mogao biti savjetnik i shvatit ćemo da izbor i nije toliko loš.

Tko je glasao

Zanimljivo je odricanje od

Zanimljivo je odricanje od Mrakovih usluga savjetovanja, zbog duga državi. Dug je nastao, prema Mraku, i nema razloga da ne vjerujemo, uslijed propalog posla.
Sličan dug nije smetao jednom odvjetnuku da postane ustavni sudac ( mislim da se zove Babić ili sl.), a nije nastao zbog propale odvjetničeke kancelarije, pače. može biti raznih opravdanja za ovakvo postupanje, recimo, ne želi da mu se implicira čudan milje savjetnika. To, međutim pada u vodu, izborom Perkovića. Taj ima toliko smeća sa sobom da nema pomoći. Zrinka mi nije jasna, od kud ona u ovoj priči ali eto. Gsopdarski savjetnici su jednodimenzionalni, i nisam sigurna da imaju potrebna znanja, osim vlastitih interesa. Jedino pije vodu ako je on dovoljno socijaldemokrat, da mu onda oni drže protutežu. Ostale ne poznam, pa ih ne bi komentirala.
Za dr. Jovića i njegove stavove, toplo preporučam pročitati knjigu: "Jugoslavija, država koja je odmrla". U njoj iznosi i dokazuje dosta zanimljive teze o raspadu Jugoslavije. Neke sam uzela s rezervom, ali neke su potpuno ok. U svakom slučaju, prije zauzimanja stava oko njega i njegovih stavova, preporučam pročitati.

Tko je glasao

Suglasna sto se tiče Mraka,

Suglasna sto se tiče Mraka, mislim da je Josipović jako pogriješio....

Tko je glasao

Suglasna sto se tiče Mraka,

Suglasna sto se tiče Mraka, mislim da je Josipović jako pogriješio....

Tko je glasao

Očito da je otvorena sezona

Očito da je otvorena sezona lova na Josipovićeve suradnike.

Evo, i najveća šlapa HTV-a, Hloverkina miljenica Dijana, se danas u glavnom dnevniku uz svesrdnu pomoć univerzalnog mislooca Žarka Puhovskog priključila općem bubnjanju i stvaranju halabuke u akciji tjeranja svekolikih savjetnika po parku Titove vile na brdu kod Zagreba. I nije to sve, osim vitke božice lova Dijane tu se prisajedinila i ponešto tustija Jaca duvanjem u trublju zaostale iz posljednjeg Markačevog lova.

Prvi uspjesi očito nisu izostali, mam se dvojicu uspjelo smiknuti (o jednom od tih se podosta piše na ovom sajtu), još dvoje samo što nije, a ni ostalima se dobro ne piše.

Da smo takvom silinom ratovali kontra komunističkosrbočetničke kamarile Domovinski rat bi vjerojatno trajao nepunih 15 minuta.

Mene jedino tješi pomisao na kako bi izgledao Bandićev savjetnički tim, sve sami odlikaši, neokaljani mučenici kojima ni cjelokupni staff naše katoličke crkve potpomognut ekipom iz susjedne Bosne ne bi u realnom vremenu uspio ispovijedati sve nareketarene grijehe.

No ipak je najvažnije "da nekom krepa krava", a ako nema druge, eto, može i naša!

P.S. eh, skoro zaboravih, čujem da iza Josipovića stoje neki krugovi, a navodno su neki krugovi stajali i iza Bandića, a i iza Primorca, i iza Vidoševića, a da ne spominjemo Mesića, jedino iza Tuđmana . . . moš si mislit!

leddevet

leddevet

Tko je glasao

Prvi uspjesi očito nisu

Prvi uspjesi očito nisu izostali, mam se dvojicu uspjelo smiknuti (o jednom od tih se podosta piše na ovom sajtu), još dvoje samo što nije, a ni ostalima se dobro ne piše.

Najnovije PR glancanje s Pantovčaka kaže da se nije znalo za mane pojedinih kandidata (Mlinarić) jerbo da se prije imenovanja šefa kabineta, koji kao jedini ima pravo tražiti sigurnosne provjere, iste nisu mogle izvršiti pa da se zato imenovalo i one s "hipotekom".

Samo, obzirom na obrazloženje zadržavanja Perkovića, čudim se kako ga Josipović nije zamolio da mu i nakon kampanje nastavi "pomagati" i to tako da malo vidi koga to namjerava imenovati. Kao izabrani predsjednik je to fakat mogao prije nego kao tek kandidat.

Međutim, jednako spretno PR vodi i Kosorica:

Jadranka Kosor je prokomentirala i odustajanje od Mate Mlinarića kao savjetnika za poljoprivredu. "Meni nije jasno kako u tom timu nitko nije znao za čovjeka koji nije samo osumnjičen nego i kažnjen zbog nekih dijela i to kaznenih djela", rekla je Jadranka Kosor.

A kad se nju pita da kako kao Sanaderova zamjenica nije reagirala na toliki kriminal i korupciju koja joj se događala "pod nosom", posebno u svjetlu da je to navodno čak vodio njezin šef, nonšalantno odgovara da nije imala pojma. I to joj još potvrde i Mesić i Josipović. Hm.

Iako je jasno kako su svi znali sve, i onda i sada, bit će ovakvih prepucavanja na pretek.

B-52

Tko je glasao

Najnovije PR glancanje s

Najnovije PR glancanje s Pantovčaka kaže da se nije znalo za mane pojedinih kandidata
Ma moj gornji komentar je ciljao prvenstveno na sve ove čavke koje su sad krenule galamiti. Malo je prešlo normalnu granicu i stvarno mi ide na živce.

Eto, mi navikli na demokraciju i što nas je to sad zadesilo!

leddevet

leddevet

Tko je glasao

Ako će jedini Josipovićev

Ako će jedini Josipovićev plus biti taj što nije Bandić, tako nam Bog pomogao :) Valjda smo svi očekivali malo više od njega. A i da sve ide kako treba i da nema raznih dubioza oko savjetnika, postavljanje pa smjenjivanje dva savjetnika a da još pošteno nije zasjeo u fotelju je u najmanju ruku neozbiljno.

Tko je glasao

Ako će jedini Josipovićev

Ako će jedini Josipovićev plus biti taj što nije Bandić, tako nam Bog pomogao :)
Me ne samo da nije Bandić, nije ni Mesić ni Tuđman i to sigurno nije zanemarivo!

leddevet

leddevet

Tko je glasao

Bandić i Tuđman sigurno

Bandić i Tuđman sigurno nije, a to da nije Mesić još ostaje za utvrditi. :)

Tko je glasao

Bandić i Tuđman sigurno

Bandić i Tuđman sigurno nije, a to da nije Mesić još ostaje za utvrditi. :)
Ajde, bar smo najveće zlo izbjegli . . .

leddevet

leddevet

Tko je glasao

josipović nije obama i ne

josipović nije obama i ne može biti jer hrvatska nije amerika. da je hrvatska imalo pravna i demkratska onda onda bi mogli raspravljati zbog čega nije stao iza leđa mraku kao što je kasnije stao iza vrabecke i perkovića.
ako se josipović zalaže za ono što govori : nova pravednost onda je stao na jako sklizak led. koliko je taj led sklizak vidi se i po premijerkinoj rekciji na njegov gospodarski tim.
nadam se da ima dobr klizaljke na ledu i da će mu se pridružiti mrak kad ispuni svoje obveze za koje ga se tereti dok se drugima na veliko opraštaju.
w

w. ;)

Tko je glasao

Da nije branio Perkovića

Da nije branio Perkovića kao što nije branio Rakara, rekao bih svaka čast. Iza tebe ne stoje nikakvi lobiji. Ne drže te Mesić i Tata Perković na daljiskom.

Sve što ste oduvijek željeli znati o swingingu politike, medija i tajnih službi.

Tko je glasao

@whatever, iz koje godine

@whatever,
iz koje godine datira analiza dr. Jovića koji je po tome odakle dolazi (profesor na jednom škotskom koledžu) britanska akvizicija u Predsjednikovom uredu? Hvala
Stojte mi dobro

Tko je glasao
Tko je glasao

Obama i Josipović su isto

Obama i Josipović su isto pakovanje po biranju suradnika... - KATASTROFA ... A ako Josipović ko Obama bude gadno nam se piše...

Evo čitam i ovaj govor savjetnika Dejana Lovića - rang Mudrinića...- Pa ovo je nacionalna sramota takvog čovjeka birati za savjetnika...

Danas smo na kavi komentirali Josipovića i Bandića i pitali se koje bi kandidate birao Bandić za savjetnike ... i došli smo do zaključka da bi jako malo promašio u ljudima ... Nevjerovatno jel? Nije za onoga ko duže vremena prati vrh hrvatske politike... uglavnom isto s.... , drugo pakovanje...

PS. Ja sam mislio napraviti dnevnik na temu ovoga , ali evo svaka čast preduhitrili me...

Justice for all !

Tko je glasao

Gospodin Predsjednik su

Gospodin Predsjednik su počeli sa samim "slučajevima": - najprije izbor "pretorijanaca"; - pa "piškiti - kakiti" oko izbora svojih "prvostolnika"...
Ovo već u početku miriše i potvrđuje da se naš gospodin Predsjednik u operativnoj politici uopće ne snalazi a i politika mu je više hobi nego li preokupacija, još manje životni poziv.
Uostalom, ušao je u SDP i Sabor samo zato jer je SDP-u trebalo popraviti "izgled", mentalno i fizički. Trebao im je čovjek koji sliči na gospodina, vrhunskog intelektualca i odmjerenu osobu po ponašanju i govoru.
(Protuteža Liniću, itd. itd.)
On nije političar i nikada to biti neće.

Tko je glasao

Istine radi, gornji citat

Istine radi, gornji citat nije integralan. Ovdje sam našao izvorni tekst iz Slobodne Dalmacije (koji nisam uspio pronaći na njihovom webu).

Preporučio bih vam da citate koji se nalaze na internetu uzmete cum grano salis, zapravo cum magno grano salis i da ih dobro provjerite (copy-paste u Google i nešto surfanja će pomoći).

Izvorni tekst ne smatram manje problematičnim od u dnevniku navedenog citata, upravo suprotno. No, nemojte umanjiti valjanost svojih stavova zbog tuđih propusta i podvala. Neka vaše greške budu samo vaše. :-)

Misquote, mother of all quotes. (c)

Tko je glasao

Izmedju tvrdnji i stavova

Izmedju tvrdnji i stavova koje dr. Jović iznosi i koje ne gode pravovjernom hrvatskom uhu (o Jugoslaviji) u ovome tekstu iz 2002. godine može se isčitati da se radi o (već tada!) jako dobrom poznavatelju prilika u EU, a posebno njene strategije proširenja. Pretpostavljam da je upravo ta dimenzija dovela dr. Jovića u Josipovićevu ekipu.

Tekst je u nekim djelovima vrlo precizan i gotovo vizionarski predvidja razvoj dogadjaja u vezi s odnosom EU i Hrvatske.

Npr. ovo o asinhronom priključenju država bivše Jugoslavije:

Ako recimo Slovenija uđe u EU prije Hrvatske, onda će revni Slovenci praviti Hrvatima puno veće probleme pri ulasku nego što im sada prave Talijani.

ili ovo, o hrvatskom priključenju EU:

Bit će više problema nego što se misli.

Problem je što su ove stvari još aktualnije danas nego što su to bile u sada već davnoj 2002. Od tada je mnogo dragocjenog vremena profućkano, što zbog podizanja letvice od strane EU, što zbog hrvatske tvrdoglavosti i političke nespretnosti. EU je narasla na 27 članica (uz poznato razočaranje s Bugarskom i Rumunjskom), na jedvite jade se je došlo do Lisabonskog sporazuma, došla je finacijska kriza, a ovih dana svjedočimo o financijskim teškoćama nekih zemalja članica koje prijete da ugroze gospodarsku stabilnost cijele EU.

Hrvatska jest službeno postigla status kanditata, izdvojena ispred svih ostalih potencijanih kandidata, i opetovano se ponavlja sa strane EU o skorom završetku pregovora i konačno članstvu. To je ušlo i u rezoluciju o proširenju EU Parlamenta.

No, treba primjetiti kako se čas pridruženja Hrvatske neprimjetno odmiče u budućnost, i danas je, ako se ne varam odredjen za 2013 godinu. Nije to bilo tako davno, kada se je govorilo o 2011. godini. U vrijeme pisanja Jovićevog teksta, mislim da je aktualni datum bio 2007 ili 2008.

U medjuvremenu je, što se često zaboravlja kada se diskutira o hrvatskom članstvu u EU, hrvatski dug prema inozemstvu narastao eksorbitantno, a Hrvatska se što pod utjecajem svjetske financijake krize, a još više zbog vlastitih strukturnih problema, sve više pokazuje kao gospodarski bolesnik. I, tako, neočekivano, kada mislimo da smo preskočili sve prepreke, vrlo lako se može desiti da nas EU, usprkos uspješno završenim pregovorima, stavi na "stand by" do postizanja "kriterija konvergencije" (po pitanju javnog deficita i kriterija zaduženosti). Razvoj dogadjaja ovisiti će o tome kako će se stvari odvijati i u EU i u Hrvatskoj.

Istovremeno dok se sve ovo dogadja, ostale zemlje u regiji, a posebno Srbija, sve jasnije artikuliraju politiku približavanja EU, koja ne ostaje bez pozitivnog odgovora. Nezamisliva je trajna situacija u kojoj bi države bivše Jogoslavije (i Albanija) ostale izvan EU. EU će nastojati da se taj proces ubrza i zaokruži, naravno uz odredjene minimalne uvjete koji bi osigurali uspješno priključenje.

Drugim riječima, vremenska prednost koju Hrvatska danas nedvojbeno ima, ako se ovakav trend nastavi i u budućnosti, mogla bi se smanjiti ispod granice koja opravdava priključenje Hrvatske kao pojedinačne države.

Naime, sasvim je izvjesno da se buduća proširenja EU (izuzev, za sada, u slučaju Hrvatske), kada do njih dodje, neće odvijati pojedinačno, nego u "paketima", u pravilnim vremenskim razmacima, npr. svakih 5 godina. Dakle, u pravilnim vremenskim razmacima otvarati će se "prozor", i one zemlje koje u tome trenutku budu spremne, biti će prihvaćene. One nespremne, morati će čekati novi "prozor". Na taj način, pozitivno iskustvo od posljednjeg velikog proširenja, kada je priključeno 10 zemalja, prenijeti će se i na buduća proširenja, jer to znatno pojednostavljuje politički proces, a pogotovo ratifikaciju.

Zbog svega ovoga, ako uistinu želi u EU prema danas važećem voznom redu, tj. prije svih ostalih zemalja u regiji, Hrvatska si ne smije priuštiti više niti jednu "grešku u koracima". Izuzetno je važno da se politika prema EU vodi racionalno, bez emocija i na temelju dobro promišljene taktike. Koliko god to izgledalo kontroverzno, možda dr. Jović zbog svog znanja ipak nije loš izbor.

The Observer

Tko je glasao

bet dobro govoriš, a može

bet dobro govoriš,
a može se dometnuti
dr jović predstavlja, na određeni način, britanske stavove
budući je velika britanija vrlo utjecajna a možda i najutjecajnija zemlja u EU
nije loše imati u timu vanjskopolitičkih svjetnika nekoga preko koga će biti jasan odnos britanske politike prema hrvatskoj, u realnom vremenu
možda je najvažnije u vanjskoj politici hrvatske
znati na vrijeme što misle, i što hoće britanci

luka

Tko je glasao

Ne znam predstavlja li dr.

Ne znam predstavlja li dr. Jović britanske stavove, ali ih, pretpostavljam, dobro poznaje i razumije vjerojatno bolje nego malo tko u Hrvatskoj. Jer,da bi se uistinu razumjela logika politike neke zemlje, mora se biti na izvoru informacija i osjetiti javno mnijenje koje tu politiku odražava.

Točno je da je V.Britanija utjecajna, a za sobom nerijetko povlači i skandinavske zemlje i Nizozemsku. Ne zato što bi ove imale neki zajednički interes u politici V.Britanije, nego što imaju slične standarde i logiku u političkom promišljanju. Zapravo i ono što se V. Britaniji pripisuje kao neprijateljstvo prema Hrvatskoj, posljedica je slijedjenja jedne politike koja nije namjerno antihrvatska, ali je u nekim elementima inkompatibilna s (često nerealnim) hrvatskim očekivanjima.

Svakako je važno stvarno znati što misle i što hoće britanci, i razgovarati s njima o tome, umjesto zauzimati pozu ugrožene i uvrijedjene strane.

The Observer

Tko je glasao

Koliko ja znam, britanske

Koliko ja znam, britanske stavove zastupa britanska Vlada, tj. njeni zaposlenici. To da je dotični stručnjak za svoje područje koje predaje nije sporno, neke prognoze o razvoju EU iz 2002 su se pokazale točnima, neke druge nisu.

Navedeni citati su stavovi dr. Jovića, a ne britanski stavovi i ne znam zašto ste uopće Britaniju ubacili u cijelu priču jer je jedina poveznica između njegovih stavova izrečenih u tom intervjuu i Britanije ta da on radi na fakultetu u Škotskoj i kao takav sigurno ne tumači stavove Downing Streeta 10.

Ono što je zanimljivo iz tih citata je da je savjetnik predsjednika osoba kojoj sam koncept hrvatske države nije bogznašto, a Jugoslavija je bila dobro rješenje. I osoba kojoj, suprotno uobičajenoj politici smatra da u EU trebamo ići u paketu s ostalim ex-yu državama.

Tko je glasao

U pravu si da britanska

U pravu si da britanska perspektiva u ovome slučaju nije jedina i najvažnija, ali svakako postoji.

I naravno da se ne radi o zastupanju britanskih stavova nego o njihovom razumjevanju i tumačenju. A nedvojbeno je da britanska politika u najmanju ruku sklona ideji (ako ne i njen glavni tvorac) postizanja neke drukčije ravnoteže na ex-yu prostoru od one kakvu zi Hrvatska želi.

A Jovićevi stavovi o Jugoslaviji izrečeni 2002, danas iz perspektive savjetnika predsjednika Republike Hrvatske uistinu mogu zvučati blasfemično i kontroverzno (trebalo bi zapravo pročitati njegovu noviju knjigu" Yugoslavia: A State That Withered Away", gdje je pozicija sigurno jasnija!), ali se uočava svijest da se kotač ne može okrenuti i natrag i da se rješenja za budućnost moraju tražiti kroz eksploataciju zajedničkih interesa, koje EU neće i ne može riješiti.

The Observer

Tko je glasao

Nije integralan, naravno,

Nije integralan, naravno, jer bi onda trebalo prenijeti cijeli intervju. Izabrao sam nekoliko rečenica koje su znakovite i doslovno prenesene sa sajta Slobodne Dalmacije (nema moje intervencije ni interpretacije). Tako da nema riječi o misquoteu. A ostatak i više informacija o dotičnom svatko može sam izguglati.

Tko je glasao

Izabrao sam nekoliko

Izabrao sam nekoliko rečenica koje su znakovite i doslovno prenesene sa sajta Slobodne Dalmacije
spjanje razbacanih rečenica i prikazivanje kao cjeline koju se citira je apsolutni falsifikat, a ne misquote, po svim formalnim kriterijima.

u najmanju ruku potrebno je svaku zasebno prikazati kao citat i kao takove dovesti u vezu.

Tko je glasao

Ma nemoj, oćeš još da ti

Ma nemoj, oćeš još da ti i kavu skuham kad sam već tu?

Imaš izvorni link, imaš odgovore kao odijeljene cijeline u samom citatu. Četiri odvojene rečenice, svaka od kojih je odgovor na posebno pitanje. Ako nekima i dalje nije jasno, to je trebala riješiti učiteljica u nižim razredima osnovne škole.

Tko je glasao

Sve rečenice koje si naveo

Sve rečenice koje si naveo stoje, ali tvoj uvod u citat, i to kako je sam citat složen mogu izazvati dojam da se radi o integralnoj izjavi, a zapravo se citat sastoji od nekoliko rečenica koje se nalaze na različitim mjestima u samom intervjuu.

BTW, ako nije problem, mogu li dobiti izvorni link iz Dalmacije?

Tko je glasao
Tko je glasao

Lucijan, jesam li ja nekaj

Lucijan, jesam li ja nekaj pobrkal ili je istu tu "elitnu" školicu u Londonu završila i Monika Levinski?
Mi se čini da nes pobrkal. :):):):)

Tko je glasao

U pravu si, provjerio sam.

U pravu si, provjerio sam. Monica Lewinsky je krajem prosinca 2006. zaista magistrirala na London School of Economics.

Tko je glasao

Lucijan, ako si im ušel u

Lucijan, ako si im ušel u bazu podataka... - daj pogleč, mi se čini da je i naša mala Marijana Petir tam bilo jeno leto ili nekaj manje... :):):):)
Kaj bi samo Ameri imali Moniku.... :):):):)

Tko je glasao

U pravu si, provjerio sam.

U pravu si, provjerio sam. Monica Lewinsky je krajem prosinca 2006. zaista magistrirala na London School of Economics.

To dovoljno govori Lucijane koliko danas vrijede ti fakulteti - NIŠTA... Pročitaj neke njezine izjave ... necenzurirane , past ćeš na dupe kakve gluposti je ona govorila... Inače moram napomenuti da većina velikih "umova " svijeta nikada nisu mogli položiti fakultete (dok nisu postali slavni...) , zbog jednostavno razilaženja u mišljenju sa profesorima koji su toliko bili glupi da većinom nisu dopuštali drugčije mišljenje ... Pa Teslu i Einstaina su profesori rušili jer normalno kako je moguće da se ne ulizuješ profesoru u dupe..., i ne podupireš "dokazane" teorije...

Nažalost na mnogim fakultetima u svijetu i kod nas isto je i danas... U biti bolje "bubati " i učiti napamet bez ikakvog razumijevanja , nego imati svoje mišljenje i sukobljavanjem mišljenja unaprijeđivati znanost ili neku profesiju... Npr. na ekonomskom fakultetu je danas po njima je jedini logičan svijet ovaj današnji i svaka drugačija ekonomija je izrazito pogrešna...

Justice for all !

Tko je glasao

Neman šta dodat osim.

Neman šta dodat osim. :bljak:
Ovi drdejan je jeben, izgleda da nam slijedi zaokret, pričekat ćemo bosnu i srbiju da uđemo skupa s njima u EU i da time počnemo živjeti samo od turizma jer neće biti granica. Bože sačuvaj.

Tko je glasao
Tko je glasao

Drago Pilsel je živopisan

Drago Pilsel je živopisan lik, koji je kao mlad napadao sinagoge, ali eto, mlado-ludo, šta se može... imao je i svakakvih javnih istupa, tako da bi Josipovićevi govori koje će on pisati možda mogli biti malo manje dosadni pod njegovim autorstvom.

Samo se nadam da se naš novi predsjednik neće nalaziti na više mjesta u isto vrijeme. Kao na primjer da devastira pravoslavno groblje u Gračacu (a to prebacuje HV-u) i da u isto vrijeme u zaleđu Šibenika svojim očima vidi kako HV ubija staricu i starca Srpske nacionalnosti. :)))

Tko je glasao

Ne znam što reći nakon

Ne znam što reći nakon ovakve analize, pomislio sam na tren da nije možda Feniks postao savjetnik. :) I tako se Ivo okružio goreopisanom ekipom, a Marko Rakar mu nije bio dovoljno dobar.
U svakomj slučaju bi za Hrvatsko bilo bolje da hrvatskog predsjednika savjetuje Feniks nego Whatever, koji se zgraža i snebiva nad neprijepornom istinom koju je iznio dr. D. Jović.

Da, samo zadrigle nacionalšovinističke budale mogu raspad SFRJ prikazivati kao nekakvu sreću za hrvatski narod i državu, a radi se o iznuđenom potezu.
Jer osamostaljenjem je jedino očuvana hrvatska državnost, a ta nije rezultat Tuđmanove poltike niti DR-a, već odluka ZAVNOH-a iz 1943., sve drugo je bilo štetno.
Stanje, ne samo gospodarsko, u kojem se RH nalazi danas najzornije o tome govori, premda bi takvim stručnjacima kao što si ti i to trebalo elaborirati.

Tko je glasao

Ma ne zgražam se ja Fenikse

Ma ne zgražam se ja Fenikse nad njegovim analizama, niti nad time da vas ima još nekoliko koji mislite da je Jugoslavija bila dobro rješenje. Meni je čudnije da predsjednik Hrvatske uzima za savjetnika nekoga tko smatra da ta ista država čijeg predsjednika savjetuje nije trebala ni postojati.

Tko je glasao

SFRJ je bila, ja namjerno

SFRJ je bila, ja namjerno izbjegavam reći Jugoslavija, radi mogućih implikacija i povezivanja s Kraljevinom Jugoslavijom, koja definiivno nije bila dobro rješenje ne samo za Hrvate i Hrvatsku, najbolje moguće rješenje i ne samo za Hrvate i Hrvatsku.
Taj koji savjetuje predsjednika RH zna jako dobro, kao i ja, otkud i od kada potječe hrvatska državnost, a ta definitivno veze nema niti s Tuđmanom niti s DR, jer on zna i to da je Hrvatska i kao SRH bila država i to nacionalna država hrvatskog naroda, doduše ne samostalna, ali nositelj izvornog suvereniteta bez svake sumnje.
Dakle osamostaljenje Hrvatske bilo je samo sredstvo za očuvanje hrvatske državnosti, sigurni bijeg od "moderne federacije", u kojoj bi (i) Hrvatska izgubila svoju državnost, a ne nikakvi jebeni sveti cilj.

Tko je glasao

Lijep pozdrav feniksu i

Lijep pozdrav feniksu i istomišljenicima uz pjesmu

http://www.youtube.com/watch?v=jtpNNxtJLIc&feature=player_embedded#

Pravo linkanja na pjesmu dobiveno direktno od Damira Avdića i snimatelja.

Grd & lin

P.S Dobro pojačati i slušati tekst

Tko je glasao

Grdi, Riječi nisam razmel,

Grdi,

Riječi nisam razmel, no tonovi sa gitare me strašno podsječaju na moj prvi susret sa tom istom..

Tko je glasao

@feniks, za vas je vrijeme

@feniks, za vas je vrijeme očito stalo 1945., pa što onda radite u 2010.
stojte miu dobro.

Tko je glasao

@feniks, za vas je vrijeme

@feniks, za vas je vrijeme očito stalo 1945., pa što onda radite u 2010.
stojte miu dobro.

A da, za vas je vrijeme počelo 1990., dotad niste bili niti svjesni da ste Hrvat niti da živite u Hrvatskoj.
Nama, koji smo,otkad znamo za sebe, znali da smo Hrvati i da živimo u Hrvatskoj, nisu najgori među nama trebali tu istinu otkrivati.
Mi nismo bili spremni odreći se hrvatske državnost i zato je osamostaljenje Hrvatske bilo moguće, ne mislite valjda da je to mogla šaka emigrantskog jada i domaćeg ustaškog smrada.
To smeće je jedino uspjelo isprovocirati i uvući nas u rat, bez njih bi Hrvatska samostalnost bila ostvarena lege artis.
Predsjednički izbori pokazali su odnos snaga u hrvatskom društvu, slobodarska antifašistička Hrvatska je pobijedila, vi fašistički mračnjaci ostali ste u manjini.

Tko je glasao

@feniks, gornjim komentarom

@feniks,
gornjim komentarom i argumentacijom na razini nekog subnorovca samo ste potvrdili da je za vas vrijeme stalo 1945. To je uostalom vaše pravo.
Stojte mi dobro.

Tko je glasao

..i ovdje: dame i

..i ovdje:

dame i gospodo:

koristim ovu priliku da vas sve obavijestim da neću više biti na pollitici (mislim, pratit ću vas samo tu i tamo, ali neću komentiravat, ocjenjivat, itd.).

razlog: case Mrak + uloga toplookog + uloga gnoma Perkovića u instaliranju dotura Ivele na Pantovčak.

mislim da sad mogu reći i ovo: VŠO je bila u pravu kad mi je (još ohohooo prije kraja prvog kruga) rekla da će Josipović biti instaliran uz pomoć određenih krugova.

ono što mi je malo žao jest to što se kandidati tzv. Lige B (tzv. Liga B: VŠO, Kajin, Tuđman, Jurčević, Mikšić, Vukšić) nisu uspjeli dogovoriti da zajednički istupe tužbom sudu u Strasbourg zbog medijske blokade i diskriminacije od strane komercijalnih televizija, medija, itd. jasno, od toga ne bi bilo ništa - jer dotur Ivela perfectly fits the EU establishment - ali barem zbog dinamike :)) naime, u ovim izborima extenzivno je kršen Zakon o izboru predsjednika RH, članak 14, stavak 2 te odredbe članka 14. stavka 2. Ustava RH a što nije bio slučaj 2000. i 2005. (vjerujte mi, sve samo proučila, ali evo, samo jedan primjer: izbori 2005. na upit komercijalnih TVs, DIP je jasno rekao da bi predstavljanje samo nekih kandidata (a ne svih na hrpi) predstavljao diskriminaciju zbog čega su te kuće odustale od sučeljavanja); ima još toga, ali da ne duljim.

sad sam pročitala da će na Pantač zasjesti i taj neki lik iz WWII (da nije onaj Fumić, jel taj još živ?) eee, to me ful oduševilo. dakle, imamo kontinuitet :)) ajde, dotur Ivela, da se ne zajebajemo, instalirajte i toplookog kao savjetnika za, recimo, suradnju s nesvrstanima. da fino zaokružimo ovu unaprijed isplaniranu igru.

pozdravčić svima

CC

Tko je glasao

CC, ne govori takve stvari -

CC, ne govori takve stvari - da odlaziš sa ovih stranica! Nemoj to uraditi ni slučajno - pravi dani ovog bloga su tek pred nama.
Za ostalo u komentaru veliki +.

Tko je glasao

Daj nemoj se zezat, kakvo

Daj nemoj se zezat, kakvo crno nepisanje po pollitici? Sidi tu i piši, očito će bit materijala :))

Apropos instalacije, vrlo je vjerojatno da je Josipović iz iste radionice kao i Mesić "sa 2 na 52% u tjedan dana". Kontinuitet je više nego očit i nažalost imamo umivenog Mesića još 5 godina. Mrak se vjerojatno kao naivac koji ekšli misli dobro nije uklapao u scenarij pa ga je trebalo nekako isključit.

Tko je glasao

Jesus, Whatever, di si ovo

Jesus, Whatever, di si ovo našo' (baš sam mislila proguglat malo za ovog lika jer o njemu ne znam ništa) kad li...vidim ovo. nu, sad ne moram gubit vrijeme na guglanje, circa-oko sve mi je jasno...

inače, odličan je ovaj primjer s Obamom; nadam se da će ga dotur Ivela pročitati a još više računam na novinare (znamo da hametice pobiru ideje ali i prepisuju s pollitike) valjda će se neki odvažiti priupitati ga je li upoznat s ovim slučajem te što misli o tome

CC

Tko je glasao

(znamo da hametice pobiru

(znamo da hametice pobiru ideje ali i prepisuju s pollitike) valjda će se neki odvažiti priupitati ga je li upoznat s ovim slučajem te što misli o tome

Je, baš kao što su se sjetili da povuku paralelu s Mrakovom presudom i priupitaju ga kako u tom kontekstu komentira presudu VTS kojom su poništene transakcije "spašavanja" njegove štednje u aferi Zlatica, osobito u pogledu toga što se Mrakovom samo potvrđuje postojanje poreznog duga a njegovom da je cijela "operacija Zlatica" bila nezakonita.

S užitkom bih pročitao njegov odgovor.

Međutim, ne vjerujem da bi bio imalo suvisliji od ovoga koji je dao kao pojašnjenje za zadržavanje Perkovića.

Nažalost, previše naših novinara svoju pronicljivost još uvijek, i to svjesno, ograničava trenutno oportunim.

B-52

Tko je glasao

I na kraju predsjednik

I na kraju predsjednik osniva novi, po njemu vrlo važan, ured za analitiku gdje će glavni analitičar biti dr. Dejan Jović.
Možda bi Joviću bilo pametnije da analizira upise pollitičara, mogao bi nešto naučiti. Stvarno, nekome doktorska titula ništa ne znači, (u ovom slučaju pomaže kao i paunovima na Pantovčaku), ali će odmoći državnom proračunu iz kojeg se plaćaju ovakvi doktori i savjetnici.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci