Tagovi

Diskretni šarm marksizma

Potaknut reakcijama cijenjenih kolega na dnevnik o „Main Kampfu“ prema kojima je Marxov „Kapital“ jednako zlo kao i Hitlerov „Main Kampf“, ako ne i veće zlo, odlučih napisati koju riječ o marksizmu koji se u percepciji javnosti šarlatanski sotonizira već desetljećima.

Općenita prihvaćenost nekog uvjerenja, očitost i većinsko odlučivanje vrlo su loši argumenti. Dakako, nikad ne postoji potpuno jamstvo da su jedni u pravu, a drugi u krivu i zato moramo stavove koje smatramo pogrešnim shvatiti kao poticaj za provjeravanje jačine vlastitih argumenata. Budući da sam politolog, a marksizam je jedna od važnih povijesnih političkih ideologija, vjerojatno ću moći što istinitije iznijeti postavke marksizma.

Socijalizam kao radnički raj

Tipični radnik 19. stoljeća na europskim ulicama bio je depresivna pojava. Jedino na što su oni mogli računati bio je njihov rad. Rad im je davao vrijednost koja se tek malo razlikovala od rada antičkog roba. Za sve su morali da se bore. Uvjeti rada bili su bijedni, radni dan predug, nadnice niske, a sigurnost ili nada u napredovanje nisu postojale. Premda su mnogi od njih sanjali o novom socijalističkom poretku u kojem takve nepravde ne mogu da postoje, drugi su se radnici pridruživali liberalima i radili za kratkotrajno poboljšanje svog položaja. Ali dok su liberali imali povjerenja u politički sustav, radnici su računali da će iznuditi ustupke neposrednom borbom.

U drugoj polovici 19. stoljeća radnike je podsticala čak i katolička crkva koja je odbacivala svoj tradicionalni konzervativizam u pokušaju da okrene sirotinju od ateističkih postavki socijalizma i pridobije je za sebe. S druge strane, anglikanska crkva je smatrala da je držanje radničke klase gladnom prirodni poredak u kršćanskom svijetu jer „prirodni je zakon da siromasi u stanovitoj mjeri moraju biti nerazboriti kako bi obavljali najropskije i najprljavije poslove u zajednici, dok je onim tankoćutnim ostavljena sloboda da nesmetano slijede pozive što odgovaraju njihovim sklonostima“, zapisao je anglikanac Townsend.

Osnovni problem strukovnih udruženja kojima su radnici pristupali bio je u tome što su oni, kao i njihovi štrajkovi, bili ilegalni. U takvom okružju Karl Marx postaje najutjecajnija i najvažnija ličnost socijalističkog pokreta 19. stoljeća, iako on toj klasi nije pripadao ni po rođenju, ni po odgoju, ni po načinu života. Njegove postavke o društvenoj strukturi snažno utječu na većinu znanstvenika, a nerazvijene nacije koje u to doba stječu nezavisnost, velik dio svoje ideologije crpe iz „Komunističkog manifesta“ i „Kapitala“.

Kapitalizam = ropstvo

Marx je u „Kapitalu“ sebi dao zadatak da otkrije neumoljive zakone društvenog razvoja, dakle analizirao je ekonomske uvjete koji bi dopustili ostvarenje socijalističkih ciljeva: pravedne cijene, jednaku raspodjelu bogatstva, sigurnost, razumno planiranje proizvodnje i iznad svega – slobodu, jer kapitalistički sustav, kako tvrdi Marx, prisiljava izrabljivača da podjarmljuje izrabljivanog što u konačnici rezultira oduzimanje slobode obojici. Marx se nije borio protiv bogatstva, niti je veličao siromaštvo. Mrzio je kapitalizam, ne zato što gomila bogatstvo, nego zbog njegova oligarhijskog karaktera. Mrzio ga je zato što u kapitalističkom sustavu bogatstvo znači političku moć, u smislu moći nad drugim ljudima. Dakle, radna snaga, a to je očevidno, je pretvorena u robu. To onda znači da se ljudi moraju prodavati na tržištu. Zato je Marx mrzio kapitalizam. Sličio je ropstvu.

Premda je „Kapital“ u velikoj mjeri rasprava o društvenoj etici, te se etičke ideje nikad ne predstavljaju kao takve. One se dakle izražavaju samo implicitno, ali ipak ništa manje snažno. Neki teoretičari politike smatraju da je Marx izbjegavao eksplicitnu moralnu teoriju jer je mrzio propovjedi. Bio je duboko nepovjerljiv prema moralistima koji obično „propovijedaju vodu, a piju vino“. Načela humanosti i pristojnosti bila su za njega stvari o kojima ne treba raspravljati jer se trebaju prihvatiti kao gotove činjenice.

Socijalističkom stranputicom do pakla

Premda je kao filozof bio sklon holizmu, on gotovo sigurno nije bio kolektivist jer se nadao da će država odumrijeti. No, ono pitanje što muči izjednačitelje nacizma i marksizma glasi: „Je li Marxova teorija prouzročila nastanak staljinističkog sustava, je li Marx odgovoran za gulage i gole otoke, za čistke, progone i ubojstva? Na to se pitanje može prvo odgovoriti zdravorazumski. Sigurno ne. Jer nijedno društvo nije nikada u potpunosti stvoreno nekom ideologijom. Nijedno društvo nije stvoreno naprosto pomoću ideja i zamisli prije postojanja tog društva, a zamišljati da neko društvo uopće može nastati iz utopije značilo bi da se ljudske zajednice mogu osloboditi svoje prošlosti.

Drugi odgovor na postavljeno pitanje je – uvjetno ne. Lako je uvidjeti da Marx nikada nije napisao da socijalističko carstvo slobode treba biti jednopartijska despotska vladavina, a nije ni odbacivao demokratske oblike društvenog života. Marx zacijelo nije sebi predočio komunističku budućnost kao gulag. No njegova se ideja u praksi ozbiljila kao gulag, a to nije bio rezultat spleta nesretnih okolnosti. Iako moramo biti pošteni i reći da Boljševička revolucija nije nastala iz sukoba između radnika i kapitalista pa nije imala marksističke odlike, ipak ukidanje privatnog vlasništva, centraliziranje vladavine nad sredstvima za proizvodnju i nestanak nacionalnih neprijateljstava kao posljedica nestanka klasnih neprijateljstava nisu bili Staljinovi izumi. Sve su te ideje, dakako, izražene u „Komunističkom manifestu“. A da bi se one ostvarile, društvo je trebalo postati jedinstveno. Međutim da bi društvo postalo jedinstveno trebalo ga je nasilno ujediniti i držati porobljenim. Tako da se za Marxovo oslobođenje radničke klase može primjeniti poslovica da je put u pakao popločen dobrim namjerama.

Govorio sam ponajprije o etičkoj dimenziji marksističke ideologije jer je ona teorijski najmanje sporna dimenzija premda neki sasvim proizvoljno Marxovu etiku uspoređuju s Hitlerovim priručnikom za pripremanje logora smrti. Dakle, ako u marksizmu ima proturječnosti, a ima, ako je njegova teorija toliko općenita da sve činjenice budu njena potvrda, a jesu i da se na kraju krajeva mnoga marksistička predviđanja nisu ispunila, i nisu, onda ono što će izdržati svako osporavanje leži u činjenici da je Marx, očevidno, moralno težio da teorijski pomogne prezrenima na ovom svijetu.

Komentari

Pranje mozga

Zanimljivo mi je promatrati uspješnost desetljećima dugog pranja mozga kada laži postanu opće prihvaćene istine.

Jedna od tih laži je EU kao navodni europski projekt,a druga je Hitler = Staljin.

Ako koga zanima nije mi problem ovdje navesti linkove o ovom drugom PR projektu kojim se izjednačavaju Staljin (+ komunizam) i Hitler (+ nacizam).

Za osobe koje stvarno zanima Staljin,a ne propaganda moj savjet bi bio da pročitaju knjigu: "Dvor crvenog cara" i otkriju stvarnog čovjeka, političara, diktatora iza imena Staljin

Tko je glasao

@celsou

Da će dnevnik dohvatiti ovog trenutka 17 pluseva, zaista nisam očekivao! Sve je jasnije - ili ćemo se vratiti Marxu i Engelsu oplemenjenom Frommom, ili ćemo se sunovratiti u nekadašnju endehaziju, s hitlerizmom kao idejom- vodiljom!?
Sredine nema!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Da si nešto mlađi rekao bih

Da si nešto mlađi rekao bih da te upravo ovih dana zahvatila kronična impotencija, te da ti mozak bukti i nužno mu je istresti se, ali predmnijevajući da si ipak impotentan poodavno rekao bih da si samo zadnjih "puk'o k'o kokica i treba ti grickalica da si noktima ne skineš kožu s lica", vjerujem zbog, napokon, spoznaje o vlastitom krajnje limitiranom kalibru.

Stoj mi u kurcu!

Tko je glasao

nu, slava...napokon...

Nikolić: Tražim pomilovanje zbog Srebrenice
25 Apr 2013 Izmijenjeno 10:59 CEST
Nikolić u intervjuu za BHT izjavio da kleči zbog zločina u Srebrenici, te da su, za njega, Srbi iz RS-a Bosanci.
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/nikolic-trazim-pomilovanje-zbog-sre...

Tko je glasao
Tko je glasao

aa mozda sam stvarno dobro

aa mozda sam stvarno dobro "vidjela" sto je rekao

http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/309141/Srbija-se-resava-i-Repub...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

pa cuda radi zelja za

pa cuda radi zelja za potpisum datuma.. tjera izgovarati svasta nesto, no misliti ce kao i prije..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Svećenici i NDH - svjedočanstva

Seljanka iz Udbine, o svećeniku Matu Moguša

MARA RUPČIĆ. Seljanka iz Udbine, o svećeniku Matu Moguš:

Svjedok: "Kad je otpočelo prekrštavanje Srba kod nas, tamo je bio svećenik Moguš Mate . On je okupio oko sebe ustaše i što bi god njima naredio, to bi ustaše učinili. Oko Udbine gdje je od bio, i okolišnih sela, bilo je dosta pravoslavaca. Po naređenju ovog svećenika, ustaše su ove pravoslavce klali i uništavali. Moguš je najmljivao pravoslavce da dolaze kod njega i primao od njih mito. Narod je kod njega dolazio jer je bio uplašen, i nosio mito. Nakon nekog vremena pozvao je pravoslavce iz triju sela da dođu kod njega, jer će ih sve prekrstiti. Kad je narod došao u crkvu, a pošli smo i mi Hrvati, rekao mu je: »Izađite kod spomenika kralja Petra, ja ću vam održati govor.«

Jadan narod izašao je da bi čuo govor. Moguš je oko sebe okupio ustaše i obratio se narodu: »Vi Srbi došli ste da bih vas prekrstio. Ne treba vas pokrstiti; ja da krstim vuka, a vuk u šumu. Vama nema spasa « Pokazujući prema ustašama, rekao je: »Pogledajte moje ustaše, to su mojih dvanaest sokolova, kud ih pošaljem, oni sve pokolju i uništiti, a idući svome domu pjevaju. Oni su kadri, njih dvanaest - da unište dvanaest tisuća Srba. Vi Srbi, - vama nema spasa - ako idete u šumu, ja ću vas i u šumi naći! «
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O pokrštavanju i spaljivanju ljudi u crkvi

BRANKO STANKOVIĆ. Rođen u Sloboštini kraj Slavonske Požege, govori o pokrštavanju i spaljivanju ljudi u crkvi:
Predsjednik: Što znate o pokrštavanju Srba? Svjedok: Meni je poznato da se prekrštavanje Srba vršilo 1942. godine. Došao je u naše selo, u parohiju, tamo je nekada bila parohija - u Sloboštini, neki Božidar Šantić , fratar iz Zagreba. Ja sam slučajno s njim razgovarao kod učitelja i pitao ga po kojem računu je došao. On mi je rekao - po računu nadbiskupskog stola iz Zagreba. Kroz to vrijeme vršio je i prekrštavanje. Kod samog pokrštavanja prisiljavao je ljude da se pokrste. Na tom svojem zadnjem obredu kod samoga pokrštavanja i prisiljavanja da ljudi prijeđu na rimokatoličku vjeru, tražio je da mole nekakovu molitvu, ali ljudi nisu htjeli odmah moliti. Naime, on je počeo nešto govoriti i ljudi nisu htjeli to prihvatiti. Onda je počeo drugi put i opet se ljudi nisu odazvali pristupiti toj molitvi za njim. Treći put je opet počeo i onda je rekao - ako neće govoriti, da će ih predati na ustaški stan.

Tako su morali govore tu molitvu za njim, i s tim su i prešli na rimokatoličku vjeru, jer ih je toga puta prisilio. I vršio je i dalje prekrštavanje po ostalim selima i natjeravao ljude da se pokrste, a ukoliko se ne bi neki htjeli prekrstiti, onda je govorio da će ustaše doći po njih i kazniti ih. Sada, dalje mi ništa nije poznato o tome kako je bilo, nego jedino to, o tom nasilnom prekrstavanje. Kada se izvršilo prekrštavanje, ljeti 14. VIII 1942. godine, iz okolnih sela Deževaca, Zigrovaca, Skendrovaca, a pokupili su i neke iz Bosne, s Kozare , i to su sve stjerali u crkvu, mislim oko 20-30 članova njihovih, i onda su crkvu zaključali i zapalili je, a ostalih 5 -8 stotina bacili su u bunare. Napunili su s njima 4 puna bunara, i mislim da se tu još taj narod nalazi. Međutim, kod samoga prekrštavanja su rekli da ukoliko se ljudi prekriže, da će biti zaštićeni i da ih se neće proganjati. Ali to nije vrijedilo, jer su svejedno ljude dalje proganjali i činili takova zla djela.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pribirovci: pokupili 840 ljudi, žena i djece i otjerali ih u jamu

JOZO Jelčić. Krojač iz Čapljine. - Don Ilija Tomašić jamčio je zaštitu onima koji pređu na katoličku vjeru:
U godini 1941. u selu Pribirovcima i okolici, svećenik don Ilija Tomašić izdade proglas i zagarantira Srbima, kad su ustaše počeli s klanjem, da se njima neće ništa dogoditi ako prijeđu na katoličku vjeru. On je počeo poučavati ljude što treba znati za prve dane. Počeo s molitvama i izdana je neka mala knjiga u vidu brošure, s time da je svaka kuća trebala imati po jednu. Dva do tri dana kasnije, naselje - koje je čisto srpsko, ima otprilike 1300 stanovnika - opkoljavaju ustaše. Iako je on tu bio, iako je garantirao da se neće dogoditi ništa, kad su ustaše došli, oni su pokupili 840 ljudi, žena i djece i otjerali ih u jamu Ušurman . Neki su bježali, ali su žene i djeca ostali, i ustaše su ih bacili u jamu. Neki su se od užasa sami bacali u jamu.

U Čapljini je fra Tugomir Soldo imao »društvo sv. Antuna«kojim je on rukovodio 1940. i 1941. godine. I u godini. 1941 svi oni mladići koje je on odgajao u tome društvu, pokazali su da su 90 posto bili koljači.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trgovac iz Konjica svjedoči o progonima i pokrštavanju u svom kraju

SIMO MANIGODIĆ. Trgovac iz Konjica svjedoči o progonima i pokrštavanju u svom kraju:

- Odmah poslije uspostave takozvane, zloglasne, Nezavisne Države Hrvatske, došli su u naš kraj, u Hercegovinu, mačekovci i ustaše. Jedan njihov transport dočekao je naš župnik u Jablanici, fra Nikola Ivanković , i održao otprilike ovaj govor: »Udrite i koljite sve što je srpsko pa i dijete na majčinim prsima«. Poslije toga nastao je progon Srba u čitavoj Hrvatskoj. Bacali su Srbe žive, polumrtve i mrtve u razne jame. Otpočela su strašna mučenja Srba u čitavoj Hercegovini.

Seliti se nisu mogli, a tko je htio da spašava glavu, morao je da prelazi u katoličku vjeru. Jednom mom rođaku rekao je župnik fra Nikola Ivanković, inače ustaški tabornik: »Zašto se igraš sa svojom glavom, zašto ne prelaziš na katoličku vjeru?« Ipak, i pored prijelaza na katoličku vjeru, bilo je svakodnevnog ubijanja ljudi i bacanja u jamu; po 20-30 ljudi ubijano je dnevno. Nekoliko njih preživjelo je to mučenje i oni će najbolje moći ispričati zla koja su učinjena u našim krajevima. Da bi se ipak nekako mogli zaštititi, mi smo poslije toga poslali Glavašu, u tadašnje ministarstvo za bogoštovlje i nastavu, molbe i on nam je ponovno izdao nova odobrenja za prijelaz na katoličku vjeru, na kojima je pisalo da se imamo smatrati ravnopravnim građanima. To nije bilo tako, jer od svega nas trojica smo ostali u životu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MIRJANA Simanski. Profesor iz Zagreba, o držanju župnika Grečl

Kad se 9, 10. i 11. travnja 1941. godine jugoslavenska vojska povlačila, prelazili su most u Kostajnici, a na hrvatskoj strani nalazi se pravoslavna i katolička crkva. Župnik katoličke crkve bio je Grečl. On je otvorio domaćim ustašama toranj crkve i oni su odatle pucali iz mitraljeza po jugoslavenskoj vojsci koja se povlačila. Oni su gađali po Bosanskoj Kostajnici i tom prilikom je dosta stradalo građanstvo. U tom tornju bio je sakriven i pamuk nekog trgovca. Jedna baterija iz Bosanske Kostajnice pucala je u toranj da ušuti mitraljeze i okrnjila ga. To je bio povod za ustaše da kolju Srbe i onda je Grečl počeo propovijedati da će se, možda, spasiti oni koji se pokrste.

Nekoliko Srba, a među njima i stari profesor Matijašević sa svojom obitelji, pokrstili su se. Kad su došli ustaše, počeli su kupiti čitav narod i ova obitelj Matijašević potrčala je Grečlu da im da potvrdu da su se pokrstili. On je odbio da dade potvrdu, jer kaže da su Srbi krivi za toranj. U Bajića-jamama sve su Srbe pobili i počelo je harangiranje protiv Srba. To je isto vrijedilo i za katolkinje koje su se udale za Srbe. Moja sestra bila je udana za Srbina, ali je ona ostala katolkinja, ona je otišla sa šestoro djece i tražila je jedno uvjerenje od župnika da je katolkinja, i ​​da, iako je udana za Srbina, nije prelazila na pravoslavlje. Grečl je rekao da su svi jednaki i oni koji se druže sa Srbima i žene koje su udate za Srbe, da su svi oni otpadnici od katoličke crkve i ne mogu dobiti zaštitu.

Ja sam se poslužila jednim trikom i kazala sam da sam došla od Šarića iz Sarajeva i da me je on uputio da mi se izda uvjerenje. Na to je rekao da on dobro zna kakva je naredba i da mu ne solim pamet. Onda sam vidjela da se zaista nikakva pomoć ne može dobiti od tih svećenika. U to sam se uvjerila iu Banjoj Luci, gdje je bio neki stožernik Gutić u čijoj se pratnji uvijek nalazilo nekoliko svećenika kad god je držao govore. Ja sam iz tog vremena sačuvala jedne novine od 30. svibnja 1941. godine. Mnogi su kao i ja vjerovali da će dobiti pomoć od svećenika, ali su se prevarili, jer su vrlo rijetki dobijali. Većinom je to bilo samo obećanje da se ljudi na taj način namame da ostanu doma, a poslije su ih ustaše hvatali i klali. To je bio samo jedan trik od strane ustaša pomoću svećenika, koji su na tako nešto pristali, da bi na taj način Srbe sigurno dotukli. Iz novina koje sam sačuvala vidi se da su na ovome zboru na kojem je govorio Gutić, bili prisutni i svećenici. Između ostalog, Gutić je tada rekao: »Nema više srpske vojske! Nema više Srbije! Nema gedža naših krvopija, nestalo je ciganske dinastije Karađorđevića. Držite uvijek na umu da su Srbi bili naši grobari i uništavajte ih gdje stignete, a blagoslov našeg poglavnika i moj neće vam uzmanjkati. Svaki koji se za njih bude zalagao, postaje samim tim neprijateljem hrvatske slobode. Srbi neka se ne nadaju ničemu, i za njih je najbolje neka se isele, neka ih nestane iz naših krajeva, iz naše domovine. «

Tko je glasao

O vide

komesara kako sam ga uprkos njegovom zvanju politolog uspio navući na prebrojavanje žrtva ,tj. na klasičnu podjelu na ustaše i partizane.

Mislio sam da je rasprava o marxsizmu a ne o zločinima ustaša.

Misliš li ti veličati marksizam navodeći zločine ustaša ,argumentacija ti je labava i mislim da će se tvoj mentor ili profesor razočarati tobom. Tako uzvišenu ideologiju braniti i opravdavati zločinima jedne desničarske oslobodilačke vojske ,koja se borila protiv kolonije tuđina ,pa i fašističkim i nacističkim metodama je jadno.
Naime ,zločine ustaša ovdje nitko nije umanjivao.

Ta svjedočanstva možemo držati upitnima jer znamo kako su staljinisti radili "istrage" i dokazivanje .

Onda ,od 45-90 širila se propaganda kako su samo jedni činili zločine ,a ako je tko smio zucnuti ,smjelo se samo u povjerenju šaputati o komunističkim zločinima.

Naravno ,nitko ne tvrdi da ustaše nisu radili zločine. Prije nego si ti došao ovdje u jednoj sam raspravi napisao da mi je osobno jedan stari ustaša pričao kako su jednom ,negdje u Bosni uhvatili srpskog seljaka ,optužili ga da je partizanski kurir ,objesili ga za noge glavom dolje i ispod stavili sijeno u rudnjaku i zapalili.

Fašizam se spriječava demokracijom a ne marxizmom/lenjinizmom / komunizmom.

sve dobro...

Tko je glasao

...

Fašizam se spriječava demokracijom

demokracija i je najveći i jedini krivac za uspostavu fašističkog i nacističkog režima, tako da drvo zajebi malo da ćeš ga na isti način spriječiti...jedino način spriječavanja fašizma je da ga se sasiječe u korijenu...odnosno, na ljutu ranu - ljutu travu :))

________________________________________
"where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise"

Tko je glasao

Uvjetno govoreći

@janus

mogu se složiti s tobom.

Međutim ,teško je sjeći u korijenu kad se sječivo nalazi u drugim rukama .

Primjerice ,kad je onomadne kralj uveo diktaturu i zabranio komunističku partiju ,hapsio i Titu i Pavelića ,eto on je pokušao to sasjeći u korijenu ali nije uspio a mi bi se svi ,ako smo misleći ljudi trebali zapitati zašto.

Evo ja sječem u korijenu ;-)) nagovještaje komunizma na ovom dnevniku ,jer mladi lako nasjednu zavodljivim pričama.

Što očekivati od diplomanata fakulteta gdje su se školovali -profesori marksizma.

sve dobro...

Tko je glasao

Od profesora marksizma...

danas mnogi predaju vjeronauk...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

@Bigulica

Ti samo slijede profesora na tom Fakultetu mog dobrog znanca dr. Zdravka Tomca! Zajedno smo godinama u Soc. savezu radili na temi - mjesnih zajednica; njemu se, drugu s Pantovčaka, stručnjaku za lokalnu samoupravu, ukazao Bog, meni, eto nije...
Čekam Mesiju, a Tomac misli da je Mesija, ha, ha..!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Izvor?

Izvor?

Tko je glasao

izvor?

službena politika bezglavnika pavelića i tzv. ndh - trećinu srba pobiti, trećinu pokrstiti i trećinu protjerati...

________________________________________
"where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise"

Tko je glasao

Evo malo iz Slobodanke dok se još zvala Dalmatinka

Bit će zanimljivo vidjeti hoće li “Karamarkov zakon” o kažnjavanju zločina za vrijeme i neposredno nakon Drugoga svjetskog rata obuhvatiti one koji su ubili 663 katolička svećenika, među njima 88 bogoslova i sjemeništaraca, te 31 časnu sestru, dakle nenaoružane i obrazovane ljude, ali – klasne neprijatelje.

Najviše su ih, prema “Hrvatskom martirologiju”, popisu koji sadrži prezicne podatke o svim žrtavama, kao i načinima i mjestima ubojstva, likvidirali partizani i OZNA, do svibnja 1945. njih 240, nakon savezničke pobjede još 263, a na služenju u JNA 12.

Četnici su ubili 37 klerika, nacisti 16, vlasti NDH 11, talijanski fašisti dvoje, u angloameričkom bombardiranju izginulo ih je 32, a u zatvorima ih je završilo na stotine...

Bez suda i presude

Dr. fra Petar Bezina (93) posvetio je svoja životna djela istraživanju tih zločina, u nekoliko knjiga donio je svjedočanstva o stradanju bez suda i presude, te načine ubojstava, koji su ponekad nevjerojatno svirepi: pored “uobičajenih” strijeljanja, zatucali su ih sjekirama, razapinjali, žive spaljivali, pržili strujom, kamenovali, utapali...

Za stotine mrtvih nitko nikad nije odgovarao, a do danas je nemoguće doći do policijskih arhiva koji bi mogli rasvijetliti strašna zlodjela.

- Kad je pao komunizam 1990., dan mi je na raspolaganje arhiv Ministarstva unutrašnjih poslova u Zagrebu, sve je bilo u strašnom neredu, i što sam mogao sam spasiti, sačuvao sam i objavio. Nakon toga je zatvoren i više nitko nije uspio ući – objašnjava fra Petar, čiji su popisi ipak cjeloviti, jer je godinama obilazio dalmatinske župe i skupljao svjedočanstva, premda tijela pojedinih ubijenih svećenika nikada nisu pronađena.

- Franjevci su osobito bili trn u oku komunistima, jer su bili svećenici iz naroda posvećeni narodu, i njegovali su ideju o hrvatstvu. Stoga su ih pokušali zatrti; u bosanskoj provinciji ubijeno ih je 86, hercegovačkoj 66, a onda slijedi naša dalmatinska sa 45 ubijenih fratara.

- U Zagrebu je nakon rata proveden proces protiv tamošnjih franjevaca koji su navodno organizirali diverziju na tvornicu “Gaon”, a za što sam dokazao da je apsurdna optužba. Znate, ne pišem ja protiv komunista, nego o zlodjelima komunističkih ideologa, jer su pokušali sustavno uništiti Crkvu – objašnjava dr. Bezina, koji je zaređen usred rata 1942. i dobro se sjeća prilika u to vrijeme.
Bezvrijedan život

- Talijanski fašisti su tukli i zatvarali franjevce, upravo zbog hrvatske opcije koju smo zagovarali. A onda dolaze komunisti koji su nas željeli istrijebiti. Svećenički život bio je bezvrijedan sve do 1948. godine, a ni otada nije baš bio na cijeni. Strah je bio toliki da nismo međusobno mogli slobodno razgovarati, više si se bojao prijatelja nego neprijatelja. Ucjenjivali bi ljude iz blizine svećenika da bilježe i dojavljuju, a za najmanju izgovorenu riječ - nestao si.

- OZNA i narodni odbori, odnosno tročlane ćelije na čelu sa sekretarom Partije, odlučivali su tko će biti ubijen, tako sam i ja dvaput za dlaku izbjegao strijeljanje, a ničim se nisam zamjerio režimu. Nadbiskupa splitskog dr. Franu Franića tukli su i kamenovali u Vidu, Metkoviću, Vidonjama, Makarskoj, Omišu i Splitu, od svega je umalo umro – prisjeća se fra Petar, čiji je brat fra Ivan, jedna od posljednjih žrtava iz tog razdoblja, nestao u Zagrebu travnja 1948. godine, a UDBA je falsificirala njegova “pisma” roditeljima iz Kanade.

Pedeset godina fra Petar ga je tražio, čak je Manolića pitao, ali nije dobio odgovor.

- Strah je bio toliki sve te godine da sam, kao i svi koji su se bavili zločinima nad svećenicima ili civilima, teškom mukom dolazili do podataka. Do danas se ljudi plaše! Ali uspjeli smo, ne može nitko reći da nema imena i svih podataka o ubojstvima, a hoće li biti provedene istrage, stvar je pravne države. Papa Ivan Pavao II. je nakon prvog pohoda Hrvatskog 1994. godine ponio moju knjigu o žrtvama među dalmatinskim svećenicima i pokazao je u Rimu kao najznačajniji poklon iz Hrvatske – zaključuje dr. Bezina.

damir šarac

Ajd sad s minusima ,međutim ipak valjda prije minusa pročitate ,pa se nadam da će vam neki kurac u to ispranom mozgu ostati.

sve dobro...

Tko je glasao

...

I ti si se učlanio u takav savez komunista?

Tko je glasao

Nemoj se pravit pametan

u JNA (poručnik fregate ) me zovne na razgovor i da mi da potpišem -dvadesetogodišnjak koji će idući tjedan dobiti još jednu crvenu crtu i avansirati u mlađeg vodnika ,hehe.
Što sam trebao-odbiti. Tada sam bio spreman za Jugoslaviju podroniti pod bilo čiji brod i zaljepiti za dno par desetina kila eksploziva .

Naravno ,poslije sam saznao da su nas zapravo dresirali da budemo potrošna roba ,jer taj VES u 90% slučajeva u ratnim uvjetima ili gine ili biva zarobljen.

Ja sam čak taj čas bio sretan ,ushićen štaviše.
Kod prijema svi ti čestitaju i plješću.

sve dobro...

Tko je glasao

A ushićenje trajalo sve do

A ushićenje trajalo sve do 1988.? Ili 1989.?

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao
Tko je glasao

Mrxzm

jst flzfj kj s prgrll kmnst d b trtsk prvdvl svj zlčn tmčn.

S kmnstm nm rsprv ,jdn kndk lđ čzm zb.

sve dobro...

Tko je glasao

drvo,

S komunistima nema rasprave ,jedino kundak u leđa i čizma u zube.

jesi to isto razmišljanje imao i dok si bio ponosni član saveza komunista?

ps. jebote kako te nije samo sramota ispuštati ovakve verbalne proljeve?

________________________________________
"where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise"

Tko je glasao

Komunisti su višestruko

sve dobro...

Tko je glasao

sereš kao grlica

Ma gdje se to komunizam pravi umiljat? Komunizam se vrlo jasno deklarira - a pogotovo govori o načinu kako dolazi do revolucije. Vrlo otvoreno i jasno kaže što će napraviti.

Budući oba sustava spadaju u totalitarne, za oba je imanentno "prodavanje fore" o jednakosti, tj. vladavini jednih nad drugim - samo što je to kod jednih diktatura proletarijata, a kod drugih - rasni nadčovjek.

Ono što ih razlikuje je što su komunisti (u teoriji) predviđali - preodgoj. Gotovo cijela doktrina se temelji na tome "Drug Pero je pogriješio, ali on sad sam uviđa svoju grešku". Goli otok - kolikogod strašan bio -nije bio konc-logor. Fašizam ne poznaje preodgoj - fašizam poznaje samo krvna zrnca - ispravne i pogrešne i tako se određuje prema ljudima, bez obzira na kvalitetu.

A tebe fakat nešto žešće muči u vezi ove teme kada si daješ duha svojim najprimitivnijim nagonima i krećeš sa svojim fašističkim sranjima tipa "čizma u zube". Kao što se i opet pokazalo, iza svakog primitivnog homofoba čuči impotentan seronja koji se može napaliti samo fizičkim nasiljem, pogotovo nad slabijim (odatle ti simbolika kundak i čizma... jer naravno - ti nosiš uniformu).

Baš si seronja. I na diku laburistima, Užas.

Tko je glasao

Ti sereš kao foka @zap

""Fašizam ne poznaje preodgoj - fašizam poznaje samo krvna zrnca - ispravne i pogrešne i tako se određuje prema ljudima, bez obzira na kvalitetu.""

Zašto su onda trpali političke protivnike u konclagere bez da im gledaju krvnu sliku ,glupsone.

Znam obitelj iz koje je HSS-ovac zaglavio u Jasenovcu ,Mačekov znači.

Preodgoj u Gulagu.
Pol Pot ... itd.

Ja možda jesam primitivni homofob ,ali ti si glup. Ja svoje nazore mogu i promijeniti ,ali se ti opametiti ne možeš više ,hehe.

Znači po tvome su svi oni koji su se suprostavili komunizmu ,pa i čizmom i kundakom ( mislio sam da se simbolika podrazumjeva)-fašisti.

Koja isključivost bog te mazo ,a meni neko reče da sam plošan.

Ma jebeš komunizam , povjesno poražena ideja to kod nas nema šanse ,ali je zgodno nekima maštati o tome kako bi se moglo građane po još nekoj osnovi podjeliti.

Sad kad yugonostalgičari gube svako uporište moraju se za nešto hvatati .

Baš si naivčina ,dođe tu neki balavac ,dvoje, napiše nekoliko glupih kao pod fol ljevičarskih pamfletića ,kompilacija i ti normalni umjereni socijaldemokrat upecaš se i zapališ se ,pa sav goriš u revolucionarnom žaru ,već bacaš molotova na barikade ,bandiera rosa ti je na ustima i sl.
Ajd uživaj ,evo častim

http://www.youtube.com/watch?v=sW1QSAPE8Ao

sve dobro...

Tko je glasao

jaka ti logika

Aha... "pubertetlija" napiše pamflet - ti napišeš cca sto komentara... ali sam se ja zapalio? Odlično.

Gle, da li sam ja glup ili ne - ne znam. Ali da iz tebe, kao iz rijetko koga ovdje - izviru ideje poput "lezbijke treba silovati", "s komunistima samo čizme u zube", "oni se trpaju u dupe" - to je evidentno. Možeš se ti vaditi na svoj ruralizam, svoje "ja svakom kažem u facu" - ali ti fakat imaš problem.

Komunizmu su se suprotstavljali mnogi - to je stvar uvjerenja - neki pisanjem, neki su bili disidenti, neki ovo i ono. Ali mi ne pričamo o komunizmu - nego o komunistima. Ti si govorio o - komunistima. A da, oni koji bi sa komunistima postupali "čizmom u zube" su - fašisti. Fašisti jedino tako i postupaju. Što ti nije jasno? Fašisto. Naravno, ovo mislim simbolički :P

Tko je glasao

Da ,ja fašista

a ovaj

http://www.index.hr/vijesti/clanak/simo-dubajic-je-tesko-bolestan-prizna...

i ti ste dobri momci.

Nisam ja fašista,znaš ja sam ti normalan mali čovjek ,Hrvat. Volim Hrvatsku.

Komunisti i velikosrbi su činili genocid u Hrvatskoj nad hrvatskim narodom ,započeli i skoro završili ,da im nismo stali čizmom i kundakom na put.

E sad vama nekima žaliteljima za Yugom nije oportuno biti velikosrbin ,sad vam je zgodno veličati marksizam-komunizam koji je učinio puno zla hrvatskom narodu.

Time se valjda tješite.

Međutim ,ništa od toga ,prošla baba s kolačima .

Pederčiću. Ovo ne mislim simbolički.

sve dobro...

Tko je glasao

Hej, mali čovječe

Ti si ratovao protiv pobunjenog srpskog stanovništva koji su bili potpognuti onim što se nekada zvalo JNA, a u stvarnosti je ispala nacionalna vojska države u raspadanju. Ratovao si i protiv svog susjeda koji je pucao po hrvatskim kućama, a danas kad se napije plače na tu uspomenu.

Da li je na "onoj strani" bilo komunista? Vrlo vjerojatno. Kao i demokrata i liberala i nacionalista i zen-budista. Proglasiti Miloševića, Šešelja, Arkana i ostale "komunistima" je običan idiotluk. Ako je u ovom ratu bilo ideologija - to je bila jedino - velikosrpska ideologija. RH se nije išla suprotstavljati ideološki, već se suprotstavila kao - napadnuta država, dakle (pametno) - nije išla dijeliti svoje stanovništvo. Upravo je stoga mogla privući kolikogod želi novih vojnika - jer nije postojala nikakva ideologija s naše strane, već samo sitaucija - napadnuti smo. Moramo se obraniti.

To što ti sad, ne znam pred kim, opravdavaš svoje članstvo u komunističkoj partiji vulgarnom retorikom i objašnjavaš urbi et orbi da smo ratovali protiv komunista - to je tvoja stvar. Ali nismo.

Tko je glasao

Da,da

svi oficiri jna su bili kršćanski bigoti ,a Slobodana Miloševića na vlast je dovela majka Tereza.
Znači slažeš s s onima koji tvrde da su poslije WW2 zapravo Srbi punili jame po Hrvatskoj i Sloveniji . Ja naprotiv mislim da su to komunisti sprovodili revoluciju po uzoru na baćašku.

Ako ne vjeruješ recimo meni ,posluži se zdravim razumom i zapitaj se :

Kako to da su komunisti kod raspada Yuge tako lako pretrčali na stranu krajnje desnice i počeli sprovoditi politiku -"svi ( ovi ,oni,bilo koji) u jednoj državi".

To ti dokazuje da marksizam kao teoretska podloga ,ideologija komunista samo služi za jednokratnu uporabu ,za dolazak na vlast pomomoću sirotinje i pobunom sirotinje ,a na kraju izdajom sirotinje ,te zadržavanjem vlasti po svaku cijenu s oca na sina ,maltene.

Komunista /marxista vrlo lako postane žestoki nacionalist .
Uostalom ,zar ti nisam npr. ja primjer za to.:)))

Samo se kao dobar čovjek čuvam šovinizma ,a o fašizmu da i ne govorimo.

Podvlačim ,treba se čuvati zavodljivih ,poraženih ideologija s bilo koje strane . Kako nacizma tako i komunizma.

Čim neki proviri iz rupe ,(autor ovog dnevnika npr.) treba ga natjerati nazad u rupu kao bjesnog lisca ,a onda pustiti za njim u rupu žestokog terijera da ga pridavi.

sve dobro...

Tko je glasao

Svaka ti je ka’

Svaka ti je ka’ Njegoševa

Retorička pohvala tradicionalnog tipa kojom se u Crnoj Gori izražava divljenje prema govorniku, čime se njegov rečnik upoređuje sa rečnikom pisca Gorskog vijenca.

Tko je glasao

Na Lovćenu

Njegoš spava najmudrija
svjetska glava.
Durmitore jel ti žao
što se Lovćen opjevao.
Pa neka ga nek se pjeva
Zasluga je Njegoševa.

Sam ti nas "drug politički" pouči.

Drug komesar reko da nema Boga.

sve dobro...

Tko je glasao

nismo li...zaboravili da je

nismo li...zaboravili da je evolucija prirodno prilagođavanje uvjetima životne okoline na najbezbolniji način, kroz prilagodbe organizma na specifične uvjete svog ekosustava.
...uostalom, revolucija je prvotno bio izraz za, prosto rečeno, izvršenje punog kruga tijela oko jedne točke...da bi se vratilo na početnu poziciju. Sapienti sat.
...zar je svaka pobuna revolucija? ili možda pokušaj prilagodbe i popravka neke nezgrapnosti?
...zar je tako bitna mogućnost da revolucionarni vođe cinično mogu izgovarati da "se kajgana ne da napraviti bez razbijenih jaja"?...jasno, ne misleći na svoje jajaste glave već one sitnozubanske, ukalkulirane u povjesnu veličinu vođine ideje...
....je li smisao građanskih pokreta u povijesnim zaslugama pojedinaca ili u pokušaju stvaranja efikasnog društvenog poretka?
...onako hladno i studeno gledajući, zašto netko tko je u osnovi protiv bilo kakvog zastranjenja ne bi koristio komotnu poziciju uzimanja onog pozitivnog iz svih misli različitih mislilaca kroz soljeća?...zašto bi imao biti uvučen u emotivno zahtjevnu poziciju sudionika u nečem što je izbor samo jedne misli?...zašto bi uostalom trebao ocjenjivati tko je više ili manje ispravan, koja je početna intencija moralnija ako smo već svi skupa bili u poziciji da vidimo krajnje konzekvence djelovanja ideja u stvarnosti?
...čak i za najispravnije i najmoralnije intencije koje su pošle po krivom i u neželjenom smjeru čak i da je to bez krivice samih ideja, treba jasno reći da nisu bile dovoljno realne, sofisticirane, da procjene svoje mogućnosti uspjeha u ljudskom okolišu, tj., da ideolozi i provodioci nisu bili na visini revolucionarnog zadatka...
...zreli ljudi stvari procjenjuju po rezultatima. Poslovi i akcije koje nisu u stanju prevaliti niti pola namjerenog puta traže odgovorne...posebno ako se u tom neuspjehu pojave masovne grobnice.
Marxova misao je imala povjesnu priliku i nije ju iskoristila. Podgrijavanje? čemu?
...pa komunistički režimi su bili korisniji radnoj klasi kapitalističkih, posebno zapadnoevropskih, zemalja i pored vjere u bolju budućnost (koja nije stigla) i pripadajuće požrtvovnosti.
...svo vrijeme sovjeta i pridruženih trabanata ta uređenja su bila zastrašujući primjer zapadnom privatnom kapitalu koji si u konkurenciji drugog sustava nije mogao dozvoliti nezadovoljstvo birača...i to je uglavnom dovelo do welfare društava, ne toliko pritisci sindikata niti eskapade lijevih inteligenata, samo obična vulgarna konkurencija postojećeg funkcionirajućeg sustava.
...uostalom, u zadnjih dvadesetak godina propadanja stečenih radnih prava i bezizgledog traženja novih formula lijeve misli najbolje pokazuju da bez potpore najobičnije konkurencije sustava nema šanse niti da postojeći sustav ne pobjesni. Što se je upravo dogodilo s ovim...
Konkurencija, drugovi, konkurencija misli i ideja može imati neke vrijednosti.
Rigidni religiozni pristup, drugovi i drugarice, s podgrijavanjem već provarenog ručka (kako to nazvati a da nije vulgarno?) ne može više nikoga zadovoljiti...ne čine to niti nominalno komunistički režimi.

Tko je glasao

imenovanja

Dobro si podsjetio da "revolucija nebeskog tijela" zapravo znači dolazak na istu točku.

Meni se čini da je najveći problem čovječanstva što voli - imenovati stvari. Nešto imenuješ - komunizmom - pa tražiš odstupanja od proklamiranog. Pa imenuješ sve živo i onda se svađaš oko definicija i prepireš "smije li u kapitalizmu ovo" i "smije li u komunizmu ono".

Ono što mene zanima to je odnos religije i ideologija. Kod religija ljudi vrlo jasno razlikuju ideje i ideologa. Ne zamjeraju ideji (religiji) ako neki ideolozi "posrnu", dapače - sami uvijek naglašavaju da neki ideolozi možda nisu na razini ideje, ali da to ne smeta samoj ideji. Kod ideologija je obrnuto i vrlo često se svako posrnuće ideologa koristi za bacanje ideologije u - ropotarnicu povijesti.

Tako da ispada da je religje moguće poštivati, pa i realno živjeti - iako njezini ideolozi posrću... a da se za ideologije govori kako nisu realne - jer ideolozi posrću. Malo shizofreno.

Tko je glasao

...ili je religija, ili

...ili je religija, ili ideologija,...ili biti čovijek.
Ja sam si iz ovog trojstva izbacio ideologiju kao meni neprihvatljivi pojam.
...i nije teško živjeti bez nje...

Tko je glasao

nije ni bez televizije

Imati tako čvrst postulat kao "ne priznajem nijednu ideologiju" je također... ideologija.

Tko je glasao

...ako ti tako kažeš, valjda

...ako ti tako kažeš, valjda vrijedi za tebe...

Tko je glasao

kad na kravu stavis sedlo neces dobiti konja

sarm starih filozofija... u doba u koje ne spadaju..

marksizam u 21. stoljecu

je jednako prikladna filozofija za prakticnu primjenu kao i neka platonova za 20 stoljece..

kad bi manje filozofije promatrali kao ideologije i od lijepih stvari koji poticu racio i imaginaciju, osmisljavanje, prestali raditi ruznu ideologiju koja neminovno trazi ogranicenost uma... kad bi nam stare filozofije posluzile kao poticaj na razmisljanje... i to ne jedna, vec barem tri, pet, deset...

kad bi manje bajali bajke i prodavali boze jedni drugima u jalovim ili na zalost ponekad i uspjesnim, pokusajima najnovijih "prvobitnih akumulacija prednosti".. mozda bi jednom krenuli naprijed kao humanoidi.. oni kojima nije cilj ogranicavati horizonte i vracati se onom novom, starijem od starijeg...

vec graditi stvarno novo.. prilagodeno vremenu i prostoru, a nadasve covjeku..

ps
stvarno su mi dosadne ove rasprave koje rjesenje traze u proslosti na nacin da je nasilno implementiraju stoljece iza nastanka bez obzira sto okolina nema blage veze.. sa zamisljenom filozofijom.. no to je valjda normalno u svijetu ljudi bez imaginacije, izgubljenih u vremenu i prostoru... koji su navikli dobijati gotovo, a ne traziti nova rjesenja..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Šarm marksizma kao priča produktivne nade

Naravno da sam u mladosti bila gutač svih štiva koja su bila povezana s Marxom jer sam mislila da je takvo otkrivanje svijeta izvorno i autentično glede ponašanja i života autora. Nakon toga sam počela razmišljati i istraživati odkud i zašto ta publicirana djela koja predstavljaju samo 10% od ukupnih djela tog Židova. Tražila sam nit poante uzroka i posljedice u tom novom načina poimanja svijeta shvatila sam da sam iskorištena, prevarena i obmanjena kao i današnjom modernom ekonomskom misli koja generira stanje 1:99.
Ciklika sinusoide u vremenu i prostoru. Čovjek je tu samo stvar i broj i tu nikakvi kapitali niti manifesti ne mogu biološku populaciju homo populusa rehabilitirati od "grijeha zmije".
Zašto se osjećam prevarenom po "Marxu i Engelsu", jer sam bila uvjerena u autentičnost-izvornost tih velebnih misli - a bila je to samo naručena stručna "disertacija" od Rotcshilda (Illuminata) kao još jedan alat u podebljanju one sinusoide i ciklike uspona i pada homo sapiensa kroz stoljeća i tisućljeća. I to me vraća na početak dubioze o "sv gralu" tj na neprikosnovenost nekih krvnih loza koje su u cijeloj biologijskoj priči konstanta dok je sve ostalo potrošni materijal jer je sa tom namjenom i stvoren - opstojnosti samo i strogo samo nekih. Tu činjenicu intelektualni kapacitet čovječanstva dramatično skriva od osvješćenja svojih masa jer bi svjesnost toga preokrenula svijet naglavačke. Zato obrazovni i intelektualni sustavi inzistiraju na proučavanju golog sadržaja raznih kapitala i manifesta kako bi čovjeku zamaglili poantu pisanja takvog štiva. Držati čovjeka pokornog i pognutog sukladno njegovoj misiji. Da li u toj konstelaciji spoznaja marksizam uopće može imati šarm, kako manipulacija i zavjera može odisati šarmom...

http://antinewworldorder.blogspot.com/2007/10/who-was-karl-marx.html

Tko je glasao

Ovo bi kod pasioniranih

Ovo bi kod pasioniranih ljubitelja židovskih teorija zavjera pilo vodu kad bi Rothschildi i dvojac Marx-Engels bili na istoj strani.

Tko je glasao

Elite su uvijek na istoj strani

Čekala sam kritični broj minusa da moj komentar potone međutim nisam dočekala te stoga moram ipak nekima kojima imaju problema sa sluhom i vidom pojasniti fakte koje neki intelektualci osuđuju bez potrebe da to obrazlože. Najprije kolegi celsou vezano za termin teorija urote - jer neznam jeste li bili pasionirani voajer pollitike prije par godina kad se ta tema naširoko ovdje glodala. Dakle kolega, ne postoji znanstveno verificiran konstrukt teorije zavjere barem ga politologija takvog ne klasificira. Zavjera postoji ili ne postoji, ako postoji tada govorimo o praksi, ako pak ne postoji tada su navodi laž. Sam konstrukt teorije zavjere je pežurativan alat za denunciranje onog tko objelodani po zainteresiranog neželjenu istinu. Stoga vaš navod o pasioniranima ovima il onima posebno židovima u konkretnom slućaju "filozofije naučnog socijalizma" ne daje protuargument navedenom već ga u nedostaku istog jednostavno deklasira što jest legitimno u polemici ali nije ni pristojno a kamoli intelektualno dosljedno.
Glede same suštine primjedbe da dvojac nije bjio na istoj strani s Rothscildima dostupne informacije govore ipak nešto drugo. Naime, 1848.g. Marx je objavio svoj Komunistički manifest (na kojem je radio od 1830 - 47), na bazi Engelsovog nacrta (a koji je produžetak Engelsove Ispovijesti komunista). A „ Ispovijest“ je bila naručena od strane komunističke lige u Londonu. Liga komunista, ponekad poznata samo kao Liga (ili League of righteous), koji je pak izdanak-produkt pariške hajdučke lige (koji su se pak razvili iz jakobinske alijanse), osnovane od strane članova Iluminata koji su pobjegli iz Njemačke. Liga je sastavljena od bogatih i moćnih ljudi iz različitih zemalja, koji su iza sebe imali dokazane prste u mnogim previranjima koja je zahvatila Europu 1848. Mnogi istraživači smatraju ih organizacijom Iluminata, dapaće njihov unutarnji krug. Za analizu te uzročno-posljedične veze trebalo bi nam nešto više od jednog dnevnika na pollitici. Samo tolko da se zna, znači postoji tragovi i dokazi pripadnosti toj eliti koja i dan danas vedri i oblači svjetskim bespućima htjeli mi to prihvatiti ili ne
Nije bez vraga poznata teza o tome da napredni socijalizam može niknuti samo u razvijenom bogatom građanskom društvu, a ne među eksploatiranim siromašnim slojevima društva.

Tko je glasao

Ma mojne me

Ma mojne me batje...

http://www.jesus-is-savior.com/Evolution%20Hoax/devilution.htm

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Dobar dnevnik

@celsou
Po mom skromnom mišljenju jedan od kvalitetnijih dnevnika na portalu.
Pročitao sam ga nekoliko puta a i komentare. Začuđen sam kako veliki broj ljudi ne poznaje Marksa i njegova djela. Marksizam se gleda kroz jedan segment koji nema veze s marksizmom . Komunistički manifest pisan je u suradnji sa Engelsom, i stavljajući ga u kontekst prilika koje su vladale u svijetu, industrijska revolucija, kapitalizam, eksploatacija radničke klase,obespravljenost, nije ništa čudno da se iz jednog političkog sistema u drugi može doći samo revolucijom. I danas imamo istu situaciju pod velom „demokracije“ i svi bi htjeli na vlast ali bez revolucije.

Marksov Kapital treba čitati uz mnoštvo drugih knjiga i znanja. On govori kako se stvara kapital, tko raspolaže viškom vrijednosti, u čiju kesu se slijeva cijeli profit, tko je vlasnik nad sredstvima za rad itd. Kapital je kritika najgoreg kapitalizma. Uz ostalo Marx je pisao i kritiku filozofije, religije, često se sukobljavao sa prosvjetiteljima i mlado hegelovcima oko dijalektičkog materijalizma. Koliko je Marks i danas prepoznatljiv može se vidjeti iz slijedećeg. ( naši medijski gospodari mogu nešto naučiti od stričeka
Marksa.

Osam osnovnih Marksovih stavova o slobodi štampe koji se I danas čine aktualnim su:
neprihvatljivost cenzure
štampa kao svestran izraz duha jednog naroda
sloboda štampe kao uvjet korekcije društvenog stanja
zakon o slobodi (nezavisnosti) štampe kao nužnost
značaj kritike slobodne štampe za razvoj društva
kritika vlastodršstva kao interes slobode štampe
šutnja štampe – izdaja poziva
naglašena prava birokracije I policije – suprotnost slobodi štampe

To što su kasnije učinili od Dijalektičkog materijalizma i Marksizma nije ono o čemu je pisao Marx. Zar danas nije slično sa demokracijom. Zar je današnji pojam demokracije globalizam, neoliberalni kapitalizam s nestajanjem klasa i bankarskom ovisnosti. Izvrnuta demokracija kao i Marksizam.

Tko je glasao

Dobra obzervacija. Zapravo

Dobra obzervacija.

Zapravo marksizam preživljava samo zato jer stvarno ne nudi precizna rješenja već samo kritizira kapitalistički sustav pothranjujući već prisutnu mržnju prema bogatima i umatajući je u celofan nekakve kompleksne teorije koja se može tumkačiti na brojne načine.

No, malo smo se udaljili od prave teme koja se odnosila na usporedbu izvornog marksizma, onakvog kakav je predstavljen Kapitalom i Komunističkim Manifestom sa nacizmom onakvim kakav je predstavljen Mein Kampfom.

Tko je glasao

Evo ,pošto me minusirate

sve dobro...

Tko je glasao

Zašto minus

"pravedniče"

Zar ovo gori nije pristojan i kulturan ,intelektualan i sl.brlj.mrlj.truć tekst.

Šalim se samo ti lupaj minuse.

sve dobro...

Tko je glasao

Evo još malo za

sve dobro...

Tko je glasao

Lijepa ilustracija...

Naime, lijepo se vidi kako je Titovo zlato pronađeno, odmah pored manžeta, a ispod štafeta, a nije ga tebalo puno niti tražiti jer se nalazilo u memorijalnom centru. Gdje je Pavelićevo zlato, koje je isteglio preko Bleiburga, srdačno pokazavši srednjak ustašama koji su tamo ostavili živote zahvaljujući njemu?

Vidimo, i zgrade je ostavio, i vile i jahte, ...Francek je pak kokošarskim manevrom zbuksao viletinu... ali šta jes-jes, uživao ju je još i u olovna vremena, dok su ga marksisti maltretirali...

Nisu otkrili niti jednu Titovu banku, a niti račun u Lihtenštajnu - zato se možda može zaključiti kako unuci više vole Franceka, obiteljskog čovjeka, a ne jebivjetra i hedonista Tita.

Sve u svemu, što dodati ovoj tvojoj marljivoj torturi osim čuđenja - pa kako su to "komunisti", pored tolikih grešaka koje su nesumnjivo činili, uspjeli zemlju opismeniti, industrijalizirati, liječiti, školovati i postići međunarodni ugled, dok su ovi koji su sve radili ispravno, toliko sve zasrali?

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Braniti Tita

http://www.24sata.hr/cudne-vijesti/deseti-najveci-ubojica-20-stoljeca-bi...

veličati Tita ,diviti se Titu je grijeh prema istini ,pogrešno.

Moramo se već jednom rastosiljati djelovanja kulta ličnosti.

sve dobro...

Tko je glasao

Evo još malo

revolucije pokrivene Marxovim učenjem.

Jugokomunistički zločini nakon završetka Drugog svjetskog rata ili Partizanski zločini nakon završetka Drugog svjetskog rata označavaju niz zločina genocidarnog razmjera nad zarobljenim Hrvatima, Muslimanima, Slovencima, Srbima i pripadnicima drugih naroda bivše Jugoslavije od strane totalitarnog režima pod Titovim vrhovnim zapovjedništvom.

Bez suđenja masovno su ubijani vojnici i civili, među kojima je bilo najviše Hrvata ali i brojnih pripadnika drugih naroda iz svih bivših jugoslavenskih republika. Veliki broj intelektualaca, uglednika, državnih službenika bivše NDH i osoba koje su bili nepodobne zbog vjerskog ili nacionalnog opredjeljenja jugokomunisti su oduzeli pravo na život. Jugoslavenska komunistička nomenklatura desetlječima je skrivala i relativizirala svoje strašne zločine. Javne rasprave i istrage bile su zabranjene. Na području Slovenije evidentirano je preko 600 masovnih prikrivenih grobišta različite veličine s preko 100 tisuća ubijenih ljudi a u Hrvatskoj preko 900 s mogućih 90.000 žrtava.

U poraću je ubijeno i više od 50.000 pripadnika njemačke manjine.

Pobjednički komunistički partizani smatrali su paušalno protukomuniste kolaboracioniste, s kojima se po završetku rata moglo po volji postupati. Ćinjenicu da su protukomunističke izbjeglice bile žrtve komunističkog partizanskog nasilja (Jugoslavenske armije) sve do raspada Jugoslavije službena državna strana je nijekala. .[1]

Procesom demokratizacije i osamostaljenja Hrvatske i Slovenije bio je popraćen raspravom o pomirbi, kojom je bio razbijen titoistički tabu koji je prešućivao zločine titoizma i štitio Titove zločince. Iako nije došlo do njihove osude, ipak je ponekim miroljubljivim gestama prije svega misama ili komemoracijama postignuta osnovna suglasnost u osudi titoističkih pokolja ratnih zarobljenika i civila.

Raspadom Jugoslavije i nakon sto je režim izgubio svaki legitimitet dobila su na snazi kazivanja o vlastitom identitetu njegovana i inozmstvu u izbjegličkim krugovima..

-sad napred s minusima ćaća vas komunistički i velikosrbski

sve dobro...

Tko je glasao

mislio

sam napisati dnevnik na temu marxa, pošto tu uvijek bude kvalitetne i argumentirane rasprave :) no uzevši u obzir moju lijenost, koju, da ne bude zabune, smatram vrlinom, stavit ću svoja razmišljanja u poduži komentar.

odmah disklejmer, Kapital nikad nisam pročitao u komadu, bilo je to previše za moj zaigrani tinejdžerski duh, ali čitao sam na rate i slušao youtube predavanja Richarda Wolffa i Davida Harveya koji su na zanimljiv način raščlanjivali Karlovo epsko djelo.

ono što se mene najviše dojmilo nije marxovo "očinstvo" nad komunizmom, već vivisekcija i kritika kapitalizma koja stoji i danas, nakon stotinjak godina. marx nije pisao o tome kako bi komunizam trebao funkcionirati, što je prilično čudno za nekog koga smatraju ocem te ideologije, ili uređenja, kakogod.
zbog nekih, po meni neutemeljenih predrasuda i mitova, većina ekipe propušta nevjerovatno dobro i detaljno objašnjenje kapitalizma.

ajmo od početka. od pamtivijeka ljudi koriste mozak i tijelo da bi mijenjali prirodu na sebi koristan način, drugim riječima - rade. no, uvijek je prisutan i još jedan prekrasan fenomen, a to je da i ljudi koji ne rade ipak preživljavaju. najbanalniji primjer su djeca i starci, ali ima i radno soposobnih kojih ne rade, a žive. znači pitanje je - kako oni koji ne rade uspijevaju preživjeti?

odgovor je isto poprilični jednostavan, oni koji rade moraju stvarati višak vrijednosti, odnosno više nego je njima samima potrebno za preživljavanje.
drug marx se pita: kako društvo određuje tko će i koliko raditi ili ne raditi, i koliko će od svog rada, odnosno nerada, dobijati. društva to, prema marxu, određuju politički, ekonomski, kulturalno itd.
nadalje, drug marx raščlanjuje ljudsku povijest na pet tipova uređenja, ovisno o tome kako se dijeli višak stvorene vrijednosti

komunizam - zajednica stvara višak vrijednosti i sama određuje kako i kome će ga razdijeliti.

antička društva - svatko radi za sebe i sam određuje što će i kako s plodovima svog rada. dakle samozapošljavanje.

robovlasništvo - roblje radi, a gospodari određuju što će i kako će s viškom.

feudalizam -kmetovi rade, dio mogu zadržati za sebe, a dio ide feudalcu, koji određuje i što će s viškom.

kapitalizam - radnik proizvodi dobra za plaću i nema nikakve kontrole nad tim kako se raspoređuju viškovi, o tom odlučuju kapitalisti.

marx tvrdi da vlasnik sredstava proizvodnje, kapitalist, kakogod, plaća radnika iz samo jednog razloga, a to je zato što ovaj stvara višak vrijednosti, odnosno privrijeđuje više nego što dobija. takav odnos je najbliži robovlasništvu, nije isti, ali ima puno više zajedničkog sa robovlasništvom nego s ostalim gore navedenim modelima.

marx naglašava da ono što bi danas zvali američkim snom, ili u rvackoj poduzetničkim duhom :) nije kapitalizam, već samozapošljavanje, dakle najbliže antičkom tipu društva gdje sam radiiš i sam upravljavaš plodovima svog rada. samozapošljavanje NIJE kapitalizam, u kapitalizmu vlasnik plaća radnicima da rade umjesto njega i plaća manje nego što taj radnik stvarno privrijedi. u tome je poanta jer bez toga nema njegovog veličanstva - profita.

uobičajeno kmečanje "ali kapitalist je uložio svoj novac u sredstva proizvodnje i mora imati profit, inače cijela investicija nema smisla" stoji, vjerovatno bi se i marx složio s tim, to je jednostavno način na koji kapitalizam funkcionira. on samo tvrdi, po meni točno, da profit kapitalista dolazi od eksploatacije radnika.

međutim, postavlja se pitanje je li interes kapitalista interes društva? trebamo li kapitaliste ili možemo kolektivno voditi poslove i donositi odluke, dakle komunistički, i tako upravljati punom vrijednosti onog što stvorimo?

ima još brdo bitnih stvari za naglasiti, ali teško je sažeti tisuće stranica u par rečenica. treba spomenuti i razliku vrijednosti dobara u razmjeni i uporabi. to je jedan od temelja marxove kritike kapitalizma, fetišizacija dobara. gubi se percepcija društvenih odnosa u proizvodnji kao odnosa među ljudima, sve se gleda kroz prizmu novca i razmjene dobara na tržištu. fetišizacija dobara transformira subjektivne i apstraktne aspekte ekonomije u objektivne, opipljive stvari za koje ljudi vjeruju da imaju intrinzičnu vrijednost. znači radi se o religioznom praznovjeru da će neki objekt "oživjeti" kako bi udovoljio željama kupca.

pa onda imamo varijabilni i stalni kapital, zanimljiva rasprava za povijesno proučavanje povećanja pritiska na radnu snagu nakon industrijske revolucije.
pa kako nezaposlenost smanjuje moć pregovoranja radnika i ugrožava njegovu poziciju, marx nezaposlene zove "pričuvnim sastavom radne snage".
pa ne smijemo zaboraviti prvobitnu akumulaciju kapitala, "original sin".

zanimljiva je i priča o tendencija pada stope kapitala kako raste zasićenost tržišta, što prisiljava kapistaliste da vječno traže nova tržišta.

ima toga još sila, a o svakoj stavci bi se dalo razglabat danima.

uspoređivati kapital s mein kampfom je notorna budalaština, bezvremenska filozofija druga karla i lupetanja poluimberlanog, paranoičnog kaplara i nisu baš za usporedbu. . marxa možete favorizirati ili ne, ovisno o ideološkim preferencijama, ali mora mu se skinuti kapa za kritiku kapitalizma i priznati da sve što je rekao itekako stoji i danas.

TL;DR Marx vlada

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci