Tagovi

Da li je dr.Stjepan Razum izgubio - razum? (opet o Jasenovcu!?)

Uistinu Hrvatska ima ovih mjeseci daleko ozbiljnijih tema kojima se treba baviti – stiže rujan 2012., turistička sezona ipak pomalo ide kraju, roditelji kupuju knjige i ne baš jeftine bilježnice i drugu opremu za školarce, studenti koji namjeravaju studirati ili upisuju novu studentsku godinu, traže smještaj u sveučilišnim središtima, pred kućama se slažu cjepanice koje će uskoro biti piljene u komade drva za zimske peći, broje se oskudne kune da bi se namirilo ljeti pristigle račune, pogledava se sa zebnjom na tržnicama hoće li se i koliko ovogodišnja katastrofalna suša odraziti na cijenu namirnica, političari nas tješe da Hrvatska neće doseći 400 000 nezaposlenih… Još se ne pita gdje su ta novootvorena radna mjesta, natječaji i fasadizacija zgrada, gdje su rezultati tog bombastično najavaljivanog „mini new deala“, gdje je ta prva lopata za projekt „Zagreb na Savi“ ? Umjesto toga, Zagreb je umalo postao Napulj, nagomilana smeća i bez svijesti o tome da kuća koja ni svoje smeće ne zna pospremiti, zapravo sve više sliči na svinjac, a sve manje na grad u kojem se ugodno živi. I s priličnim zakašnjenjem od trenutka objave, odjednom nas zapljusne mudrost jednog svećenika i njegove, sada već uistinu iritirajuće izjave odnosno odgovori koje je dao „Hrvatskom listu“, tom ultradesnom i antisemitskom tjednom listu, kojeg je svojevremeno izdašno pomagao i sam Ivo Sanader i HDZ.
OPET O JASENOVCU?
„Jasenovac je velikosrpski mit, a ne logor u kojem su tokom II svjetskog rata ubijani Srbi, Židovi i Romi.." tvrdi hrvatski i povjesničar, arhivist i svećenik dr. Stjepan Razum. On je u intervjuu spomenutom zadarskom listu, pod nazivom „Vrijeme je da srušimo velikosrpski mit o Jasenovcu“, iznio veliki broj neistina o logoru u kojem su ustaše brutalno likvidirale najmanje, poimence nabrojanih 82.129 ljudi. Istina, ranije smo imali mit o milijun ubijenih u Jasenovcu, pa se broj smanjivo na 700 000 žrtava, a Razum ovih tjedana osporava zadnji, najreciznije utvrđen broj ubijenih do sada, ističući da taj broj nema nikakvog uporišta u stvarnosti. Ali zato u njegovoj glavi ima uporište negiranje Holokausta i umanjivanje broja umorenih Srba, Roma, ali i hrvatskih antifašista, kao da jedan jedini ubijeni u ime suludih ideologija nije previše! Jer, ovaj zadnje ustanovljen broj nije puki broj, to je 82.129 sudbina ljudi, to je red veličine jednog današnjeg Osijeka ili dva današnja Varaždina!!!!
"Višedesetljetnom propagandom jasenovačkog mita dovedeni smo u stanje da danas moramo dokazivati da tamo nije bilo masovnog broja žrtava. Zato je sveta dužnost hrvatskih povjesničara, ali i cijelog ovog naraštaja, da kaže riječ odbrane, jer su komunisti za to optužili hrvatski narod. Zločine u Drugom svjetskom ratu zapravo su počeli četnici pobunom protiv legalne hrvatske vlasti u srpnju 1941. godine", rekao je katolički svećenik u spomenutom intervjuu. I nije to rekao neki don Jere, iz neke zabačene župe, nego čovjek, rekli bi, učen, školovan na dičnim teološkim institutima, sve do Rima, razuman, na poziciji da ravna i značajnom katoličkom institucijom kao što je Nadbiskupski arhiv.
Dr Razum, u maniri birtaša i njegovih polupijanih gostiju (isprika, ako sam pretjerao u metafori!!), dodao je da su Jasenovcu komunisti pripisali i žrtve koje su stradale u Srbiji.
OPET O USTAŠKOM POZDRAVU
"Ne treba zaboraviti na poznatu svirepost pobjednika, koji su vlastite zločine pripisali svojim neprijateljima, to jest nama", objašnjava nam vrli učenjak Razum.
Prema njegovim riječima, ustaški pozdrav „Za dom spremni“ jedan je od ljepših, a ubraja se u kršćanske i rodoljubne.
"Ako taj pozdrav nekome smeta, onda mu smeta porodica kao takva, kao i domovina hrvatskog naroda", „razborito“ je zborio Razum.
Inače, on je doktorirao na srednjovjekovnoj crkvenoj povijesti, a struka mu je arhivistika. Trenutno je načelnik Nadbiskupskog arhiva u Hrvatskom državnom arhivu, što je mjesto na koje se imenuje uz suglasnost biskupa Katoličke crkve u Hrvatskoj.
Nije dugo trebalo a da, sasvim opravdano, Efraim Zuroff , direktor Centra Simon Wiesenthal u Izraelu, kaže i napiše kako iz Zagreba stižu loše vijesti te zatraži da Razum podnese ostavku na dužnost načelnika Nadbiskupskog arhiva u Hrvatskom državnom arhivu.
Ukratko, usplahireni dio katoličkih velikodostojnika, koji je pojačanje dobio čak iz Burgenlanda (Gradišća) iz Austrije, povodom Velike Gospe još je jednom pokazao kako ne priznaje odvojenost Crkve od države, kako se smatraju pozvanima držati lekcije i Saboru, kao zakonodavnoj vlasti, umalo pretvarajući Hrvatsku u katoličku džamahiriju, uputio se i "bespućima povijesne zbiljnosti", i to ne, naravno, prvi puta. Ne pada mi na pamet osporavati ustavne slobode vezane za ispovijedanje vjere, pogotovo većinskoj crkvenoj zajednici kao što je Rimokatolička crkva u Hrvatskoj, ali zaista nije jasno u čemu Crkva u Hrvata vidi svoje poslanje – u duhovnoj obnovi moralno posrnulog društva ili pak u diktiranju zakona koji trebaju obvezivati sve građane, neovisno o njihovoj religijskoj pripadnosti, što je izravan put i klerikalizam, ili pak u stalnom dijeljenju povijesnih naputaka? Radi ovo drugo i treće, a zanemaruje prvo, manje od godinu dana od pristupanja hrvatske u punopravno članstvo u Evropskoj zajednici, u vremenu izrazitih socijalnih tenzija u hrvatskom društvu kada je velikoj većini vjernika potrebno ufanje, hrabrost i utjeha, ali i egzistencijalna sigurnost.
Dobro je da je na nerazumne izjave dr. Razuma reagirao priopćenjem i dr. Ivo Josipović, ukazujući kako godine 2012.g. tvrditi da ne postoje dokazi o masovnim ustaškim zločinima u Jasenovcu, revidiranje hrvatske povijesti. I nastavlja: „Naročito zabrinjava to što takve tvrdnje iznosi osoba koja je voditelj Nadbiskupskog arhiva, sastavnog dijela Hrvatskog državnog arhiva.“ Predsjednik Josipović, kao Predsjednik Republike Hrvatske i kao građanin Hrvatske, ma što mislili o njegovoj politici i nastupima, pa i o još aktualnom dvojbenom ponašanju spram srpske zajednice u Hrvatskoj i njihovim "liderima", više puta je jasno je isticao da je tzv. Nezavisna Država Hrvatska bila zločinačka, i na ideji genocida zasnovana, politička tvorevina, koja je imala podršku okupacijskih sila, te je i nastala u najvećoj mjeri kao njihov proizvod. "Karakter ustaškog pokreta bio je zločinački, te je on, zajedno s njegovim saveznicima, fašistima i nacistima, odgovoran za stvaranje i održavanje koncentracijskih logora, od kojih je najveći i po broju žrtava najgori bio Jasenovac."
TKO SVE GUBI RAZUM?
Osobno mislim da je pomalo apsurdno da 67 godina nakon proboja logoraša iz Jasenovca i njegova oslobođenja, treba ponavljati da se u Jasenovcu doista dogodio „Holokaust nad Židovima, genocid nad Srbima i Romima, te stravični zločini prema Hrvatima, neistomišljenicima režima, pripadnicima antifašističkog i komunističkog pokreta, simpatizerima Narodnooslobodilačkog pokreta i mnogim slobodoljubivim građanima koji su se odupirali ustaško-fašističkom režimu.“
Jasenovac je simbol zla kojeg nitko u civiliziranom svijetu, pa ni u Republici Hrvatskoj, ne bi smio ni ignorirati ni negirati, zlo koje podsjeća na Auschwitz o kojem smo svjedočili u subotnjim grozomornim TV večerima. Predsjednik Republike, zajedno s najvišim institucijama Republike Hrvatske i njihovim predstavnicima, svake godine odaje počast žrtvama Jasenovca, kao i drugim nevinim žrtvama ustaškog režima. U više javnih nastupa predsjednik Josipović je govorio o zlu koje je našim građanima, prije svega pripadnicima manjina ali i Hrvatima, nanio ekstremni nacionalizam, govorio je to glasno i jasno i u izraelskom Knessetu, kada ga je „desničarija“ optuživan za preuveličavanje opasnosti neoustaštva, zamalo za izdaju hrvatskih nacionalnih interesa. Nažalost, metafora o ustaškoj zmiji, sudeći po javnom nastupu dr. Razuma dobiva svoju potvrdu iskazivanjem neoustaštva, negiranju genocida i Holokausta, kao i negiranju zločinačkog karaktera ustaške NDH. Stoga, za očekivati je da će Hrvatska biskupska konferencija kao i kardinal Bozanić znati ocijeniti političku štetu koju je Hrvatskoj, ali i samoj katoličkoj crkvi nanio jedan njen ipak ne posve beznačajan dužnosnik, te ocijeniti može li on i dalje obavljati zahtjevnu dužnost čuvara dokumenata i svjedočanstava naše povijesti i tumačiti ih, kako se očekuje, sukladno znanstvenim pravilima historiografije. Isto, kao što bi trebalo meritorno ocijeniti kako nam funkcioniraju arhivi u Hrvatskoj, ima li relevatnih dokumenata u njima, tko ima pristup do njih itd.
Hrvatskoj trebaju strani korektni investitori, treba joj pozitivan image u svijetu, Hrvatska danas proživljava vjerojatno svoje gospodarsko „biti ili ne biti“ i zaista je pitanje kome trebaju ovakve eskapade crkvenog dužnosnika kojeg bi zapravo trebalo pitati simpatizirala li on uistinu Hrvatsku i radi li u njenu korist? Ovo što gospodin Razum radi (a pitanje je da li to radi sam?) zazivanje je konflikata sa Srbijom, javit će se neodmjerena reagiranja s druge strane (i osobno sam pisao protest jednom neobičnom „Društvu za očuvanje sećanja na Holokaust“ i njenu predsjedniku Aleksandru Veljiću – Novi Sad - koje reagirajući na Razumove tvrdnje suprotstavlja tvrdnju iz krajnje nepouzdanih izvora – neka Anketna komisija iz 1945.,- o čak 1 400 000 žrtava Jasenovca!!????), nazvavši tvrdnje Komisije i tvrdnje Društva čistim politikanstvom. Inače, gospodin Veljić trudi se oko očuvanja sjećanja na novosadsku raciju, ne zaboravlja te žrtve, što je za pohvalu, ali se nekompetentno upliće u raspravu o žrtvama Jasenovca, što me podsjeća na nadigravanja iz devedesetih godina prošlog stoljeća, koja su samo donijela zlu krv među obične, slabo informirane građane.
I najvažnije, zamalo stalna priča o velikosrpskom mitu Jasenovcu, stalno okrivljavanje komunista, neće riješiti nijedan gorući problem Hrvatske, sve do uistinu požara koji nam haraju jadranskim priobaljem, jednako tako požara koji haraju našim novčanicima pojačavajući dužničko ropstvo i unoseći u nas zebnju kakva nam dolazi jesen i još gore, kakva zima i da li uistinu moramo biti osuđeni na još goru 2013. godinu??
Pa, ima li prostora da ova gorka godina bude nastavljena još gorčom 2013.? Zar smo osuđeni, nesposobni gasiti razne vatre koje gutaju „lijepu našu“, spas tražiti u otkopavanju kostiju Jasenovca i drugih grobišta?
Vjerujem, ako je dr. Razum izgubio razum, razum nije izgubila cijela Hrvatska!
Napomena: Identičan tekst objavljen je danas, 29.08.2012., na portalu www.tacno.net, čije autore i suradnike - kolege preporučujem! Kao vrlo često, odličan je Viktor Ivančić...

Komentari

To je cijena slobode.

To je cijena slobode.

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

S Razumom...

do slobode od razuma...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Da...

I tako još slijedećih 6-7 stranica, a među njima je i pokoje dijete...

Neka im je laka... što već... zemlja...voda...eter...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

facepalm se odnosio na

facepalm se odnosio na komentar gospođe is Sarajeva koji je onako - za facepalm - da o meni netko napiše takvo što i ja bi u pozu facepalma

nego - ne da neću, NEGO NEĆU otvarati linkove i prebirati kosti, mrtve, žrtve, bilo koje, bilo čije i bilo kada

jer što se toga tiče cijela planeta Zemlja bi trebala napraviti facepalm od sramote

a ja, ja odbijam o žrtvama raspravljati, nekada jesam, ali više ne

Tko je glasao

Stav hvale vrijedan

s osjećajem za one fine kvalitativne nijanse koje si principijelno izrazio komentarima i minusom dnevniku...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

minus dnevniku ide iz

minus dnevniku ide iz kompleksnijih razloga i poduže povijesti odnosa Ljube i mene na ovim stranicama koji je prožet njegovim latentnim šovinizmom spram hercegovaca i mojom latentnom judeofobijom

ništa strašno

Tko je glasao

Djela govore glasnije od

Djela govore glasnije od riječi. Budala je bilo i bit će ih, ali dužnost predsjednika i premijera bi trebala biti prvo zakonom zabraniti svaki apologetizam zločinaca i njihovih zločina, a onda i strogo provoditi taj zakon, po uzoru na Njemačku. Katolička crkva, po svom dobrom običaju, ponovno optužuje žrtve. Fino se poklopio komentar Stjepana Razuma o Jasenovcu te Benedicta Groeschela o pedofiliji u Crkvi.

Tko je glasao

Tako piše Inoslav Bešker!

Što je na istu temu, pored ostalog, napisao Ino Bešker:
----------
Intervju s povjesničarom i arhivistom, katoličkim svećenikom dr. Stjepanom Razumom, objavljen u zadarskome Hrvatskom listu, u samo dva dana preuzet je i prenesen na više portala u Hrvatskoj i izvan nje, a proširen je i elektronskom poštom. Taj odjek je razumljiv već i zbog naslova: “Vrijeme je da srušimo velikosrpski mit o Jasenovcu”.
Nisu svi zločini uvijek isti...pa tako nisu isti ni Bleiburg i Jasenovac
'Jasenovac i Bleiburg ne mogu biti isto. Istina nije potpuna dok javnost ne sazna punu istinu o NDH'
Jasenovac i Bleiburg, kao paradigme, nisu izbjegli mistifikaciji. Dokinuti ih kao mit (odnosno mitove) i vratiti ih među činjenice makar demografski, dakle utvrđujući broj i strukturu žrtava, nastojao je Vladimir Žerjavić. Jasenovac faktografski nastoje definirati in loco, na Spomen području. S kojim uspjehom i u koju svrhu?
Nema žrtava
U tom intervjuu dr. Razum odbija tako pribavljene rezultate, jer on vidi utvrđivanje povijesnih činjenica kao sudski proces anglosaksonskog tipa, gdje je s jedne strane optužba koja gusli samo svoju tezu, a nepravedno bi bilo “da sudac u nekom postupku prihvati obtužbu kao konačnu istinu”. Stoga “Dužnost je hrvatskih povjesničara, sveta dužnost cijeloga ovoga naraštaja, da kaže riječ obrane, jer je od strane komunističke obtužbe obtužena cjelina hrvatskoga naroda.” On osporava podatak o 81.000 pojedinačno utvrđenih žrtava jer “višedesetljetnom promičbom jasenovačkoga mita dovedeni smo u stanje da mi danas moramo dokazivati da masovnog broja žrtava nije bilo”.
Vježbe za oči
Koje će Vam garantirano popraviti vid. Ne trebate ići na operaciju.
www.pogledbeznaocala.com
Ta brojka, glas je dr. Razuma, “nema nikakvog uporišta u stvarnosti”. Mnogi su otpremljeni u Njemačku, kaže on, pa to onda, ispada, nema veze s ustaškom državom koja ih je dala u dobre ruke.
Nema stratišta, veli dalje dr. Razum.
Pored toga, “ne treba zaboraviti na poznatu svirepost pobjednika koji svoje vlastite zločine pripisuju svojim neprijateljima”. Naravno, riječ je o pobjednicima 1945, nipošto o pobjednicima 1941. (ili 1990), “zna se” koji su svirepi. Jasenovcu su pripisali i žrtve u Srbiji, veli Razum.
Uostalom, veli dr. Razum (višekratno osuđujući nasilja bilo na kojoj strani, osobito protiv nevinih ljudi), treba znati tko je počeo. A počeli su, sudi on, četnici pobunom u srpnju 1941. protiv zakonite hrvatske vlasti.
Prethodno donesene rasne zakone te vlasti uopće ne spominje, Židove spominje samo kao “pokrovitelje jugoboljševika”, Rome ni slučajno.
“Za dom spremni” je, među kršćanskim i domoljubnim pozdravima, za nj “jedan od ljepših”, pa “ako taj pozdrav nekome smeta, onda mu smeta obitelj kao takva, kao i domovina hrvatskoga naroda”.
Dr. Razum je specijalist za srednjovjekovnu crkvenu povijest, doktorirao je tezom o zagrebačkom biskupu iz XV. stoljeća Oszvaldu Thúzu de Szentlászló, stručno se bavi arhivistikom, a u povijest XX. stoljeća zalijetao se uglavnom apologetski intoniranim životopisima.
Demografski proračuni
Pročelnik je VIII odjela u Hrvatskome državnom arhivu, a to je Nadbiskupijski arhiv, čijeg pročelnika HDA imenuje, ali uz suglasnost nadbiskupa. Po ugovoru iz 1997. država plaća troškove Nadbiskupijskog arhiva, ima spram njega dužnosti i nikakva prava (na sličan je način u HDA uzglobljena i Metropolitana). Uostalom, gledišta dr. Razuma nisu iznimka u Nadbiskupiji - često ih pronosi i Glas Koncila. Zapravo ih ondje nitko ne osporava. Nije, dakle, posrijedi incident, nego stav. I to s kontinuitetom: “Ako je blaženi Alojzije Stepinac u razgovoru s Josipom Brozom, početkom lipnja 1945. godine rekao da bi bilo dobro kad bi u novu vladu bili uključeni i pošteni ustaše, to znači da za Stepinca oni nisu bili koljači i zločinci, kao što ih je komunistička promičba prikazivala i još uvijek prikazuje u svim svojim javnim napisima, govorima i knjigama”, poentira dr. Razum.
Lijepa 143 milimetra iznosi širina hrpta tiskanog popisa sa 72.193 poimenično navedene žrtve Jasenovca. U međuvremenu je poimenični popis žrtava Jasenovca narastao na 82.129, što svatko može provjeriti na Internetu ......

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Samo 82.129? Nakon što ste 25

Samo 82.129? Nakon što ste 25 godina u Jugoslaviji znali - i svjesno i namjerno krili - da nije "700.000", djeluje nekako slabo, zar ne? Daj bar dodaj nulu da bude 821.290, ljepše će vam zvučati.

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

Koliko Te Ljubo shvaćam

Koliko Te Ljubo shvaćam Ti si protiv ikakve promijene o dogmi zvanoj Jasenovac. Potrudio sam se pročitati ono što piše Dr.Stjepan Razum. Fer bi Ljubo od Tebe bilo predložiti ida da se konačno na jednom skupu nađu SVI koji imaju svoja saznanja o Jasenovcu i to ljudi koji se bave proučavanjem povijesti kao naukom. To treba već jednom zatvoriti kao knjigu, a ne da iitko na toj povjesti jaše da bi DANAS imao neke interese. Imamo svoju državu, a Oni koji se uokolo pjene nad Hrvatskom treba ignorirati, pa i ako pretjeraju pokazati im prst, jer Hrvatska danas je ipak država, ma koliko slabosti imala.

Tko je glasao

@Fantom47

Prvo, dogma ili mit Jasenovac je postojao, ali pojavom relevantne literature i istraživanjima (Žerjavić, Boban, Zulfikarpašić...) taj je mit, bar za mene, prestajao postojati: 82 000 smrti u ustaškom logoru ustanovljene su POIMENCE i svako daljnje smanjivanje i broja i relativiziranje ovih žrtava je nečasno, nekorektno i za današnju Hrvatsku kontraproduktivno! Povijestni događaji se ne mogu i ne smiju revidirati, ma s koje strane dolazili - jedini koji to mogu činiti su znansvenici s novom, čvrstom argumentacijom. Gospodin (Ne)Razum koji vodi jedan značajan Arhiv nije nam ponudio nijedan od takvih novih argumenata išto je još važnije NOVE DOKUMENTE O JASENOVCU! I koliko se sjećam u intervju nema ni riječi o Maksu Luburiću, Filipović - Majstoroviću, svećeniku koji je bio bestijalan u ubijanju u Jasenovcu...Da nije tog intervjua, ove dvije činjenice ne bih spominjao, eventualno, u nekom drugom tekstu, ovisno o temi!
Drugo, slažem se da bi jedan međunarodni skup o Jasenvcu dobro došao,, ali osobno ga ne bih sada organizirao, nego u neka bolja vremena, vremena kada nismo pritisnutoi možda najvećom krizom u povijesti hravtskog naroda i prioritetno je usmjeriti se na nju, a ne u nekom huškačkom listu inicirati raspravu politikantskim tezama što su uredništvo i dr. Razum učinili,
Svaki orprilike četvrti odgovor dr. Razuma u inrevjuu je provokacija i na to se moralo reagirati, posebno zbog mladih koji nekritički primaju takve ludorije dr. (Ne)Razuma!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Opet Ljubo

Ja nisam spominjao međunarodni skup jer Jasenovac je očito problem Hrvatske, odnosno dugogodišnjih nastojanja velikosrpske politike da narodu Hrvatskom pripiše genocidnost i kompleks, da bi ostvarili svoje velikosrpske imperijalne ideje. U svakom slučaju bilo bi doista interesantno pročitati dokumente koji se čuvaju u Beogradu, ako uopće još postoje. Ljubo, Ti mi prilično djeluješ isključiv prema drugačijem mišljenju, kao napr. dr,Razuma, što Te Ljubo diskvalificira kao čovjeka sa stavom, ma kakav on bio. Osobno do 1990. nisam znao za pokusna iskapanja i nepoznavanja zbog čega su prekinuta. Istina oslobađa, istina Ljubo to je put da ova zemlja krene napred, ali imam loš predosjećaj, da i ako bi se utvrdila, da bi neki i dalje ostali kod dogmi i ideologije koja je pojela samu sebe i urušila onu državu, a pokušava i ovu.

Tko je glasao

@Fantom47

Da, bolje da nas istina osolobađa nego rad (Arbeit macht frei, ulaz u Auschwitz). Ali, tebi se živo jebe za istinu, kao i dr. Razumu - važno je beskonačno raspravljati o broju žrtava, kao da će to ijednu žrtvu uskrsnuti!
Diskvalificira me kao čovjeka, što??
Što kažem da nema trunke morala dovoditi najčešće navođenu brojku žrtava Jasenovca, a to je red veličine današnjeg Osijeka ili dva današnja Varaždina!
Kakav je to velikosrpski mit, o čemu mi razgovaramo!???
Bilo je manipulacija brojkama , i bit će ih, ali najviše od vas koji istinu ne možete pogledati u oči! I ne znam zapravo zašto, jer nitko zamalo, ni od USTAŠKIH KOLJAČA, ni od ŽRTAVA Jasenovca, zato što su bili drugačiji, nije u životu!
Time što se stalno negira i minimalan broj žrtava, stvara se ZLA KRV, kao što se stvarala devedesetih od raznih mitomana, na svim stranama!
ZA DOM SPREMNI je jedan od najljepših pozdrava!?? Kako kome!
Komunisti su krivi za sve? Kakvi komunisti, danas, 2012. godine???
Stara je to proizvodnja imaginarnih neprijatelja, u trenutku kada nam se vlastiti premijer ruga pitanjem koju ostavku hoćete. Tvrdo ili meko kuhanu! A pad BDP-a je 2, 1 posto! Ovaj PPVRH optužuje cijeluSlavoniju da plače, a ne radi! S kojim pravom izriče takvu ocjenu??
I oni, ti, i (Ne)razum bacate nam kosti, kao da smo svi slijepi pri zdravim očima??? I to radi također jedan crkveni velikodostojnik, još doktor znanosti!!! Klerikalizam, sijanje straha, stvaranje magle, nepovjerenja, tamo gdje je manje-više jasno kao pekmez:
:
"O broju žrtava sabirnog logora Jasenovac, njihovoj vjerskoj i nacionalnoj strukturi, postoje različite procjene i pretpostavke:

60.000 do 70.000 žrtava prema procjeni dr. Franje Tuđmana objavljenoj u knjizi "Bespuća povijesne zbiljnosti"
60.000 do 90.000 žrtava prema procjeni Slavka Goldsteina
69.842 žrtava po poimeničnom popisu žrtava istraživača logora, od toga otprilike 19.000 djece.[2]
70.000 žrtava prema istraživanjima dr. Bogoljuba Kočovića
77.200 žrtava prema Antunu Miletiću[9]
80.000 žrtava prema jugoslavenskoj anketi iz 1964. o žrtavama Drugog svjetskog rata[2]
80.914 žrtava prema Spomen području Jasenovac[10]
83.000 žrtava prema istraživanjima Vladimira Žerjavića
85.000 žrtava, brojka koju navodi Centar Simon Wiesenthal[11]
77.000-99.000 žrtava, brojka koja se navodi u United States Holocaust Memorial Museum u Washingtonu...
---------------------------------
Ima i danas napuhavanja žrtava, ne sporim, ali držimo se nalaza velike većine te poimeničnog popisa! (oko 82 000 žrtava!!).
Diskvalificira me kao čovjeka, što Fantomu47??? Što ne dozvoljavam, i borit ću se protiv manipulacija brojkama ma s koje strane dolazile!
Dok sam živ, a ti vjeruj i dalje - Ne-Razumovim fantazmagorijama!
I s tobom i tebi sličnima nema dalje diskusije! Bar ne na ovu temu!
Da ti složim 82 000 jasenovačkih kostura pred oči, ti bi i dalje tvrdio da me ovaj dnevnik gore diskvalificira kao čovjeka! Srećom, puno je trezvenih ljudi koji ne misle kao ti!
Sada stvarno od mene nema više!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

postoje različite procjene i

postoje različite procjene i pretpostavke:
60.000 do 70.000 žrtava prema procjeni dr. Franje Tuđmana objavljenoj u knjizi "Bespuća povijesne zbiljnosti"
60.000 do 90.000 žrtava prema procjeni Slavka Goldsteina
69.842 žrtava po poimeničnom popisu žrtava istraživača logora, od toga otprilike 19.000 djece.[2]
70.000 žrtava prema istraživanjima dr. Bogoljuba Kočovića
77.200 žrtava prema Antunu Miletiću[9]
80.000 žrtava prema jugoslavenskoj anketi iz 1964. o žrtavama Drugog svjetskog rata[2]
80.914 žrtava prema Spomen području Jasenovac[10]
83.000 žrtava prema istraživanjima Vladimira Žerjavića
85.000 žrtava, brojka koju navodi Centar Simon Wiesenthal[11]
77.000-99.000 žrtava, brojka koja se navodi u United States Holocaust Memorial Museum u Washingtonu...

A zašto bi prijedlog da se konačno izvrše ozbiljna znanstvena istraživanja - recimo iskapanja na cijelom jasenovačkom području i obrada svih dostupnih podataka i izvora, uključujući i one u Beogradu - bio nešto loše? Ovo su sve "procjene i pretpostavke", kažeš i sam. Obzirom na upravo nevjerojatne laži, preuveličavanje i silnu velikosrpsku propagandu i manipulacije za vrijeme Jugoslavije, zašto ne bismo doznali kakav pouzdaniji podatak?

Reci, čega te je toliko strah? Da će, recimo, 30.000 mrtvih u Jasenovcu biti premalo? Ne boj se, neće. Već sam ti to rekao.

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

@MKn

Ne moraš ti znati što je pijetet, ne trebaš prihvatiti POIMENIČNI spisak od 82 129 bestijalno ubijenih u Jasenovcu, ali bi mogao biti svjestan da umanjivanjem broja mrtvih u Jasenovcu, štetiš baš Hrvatskoj i Hrvatima! Dok je samo stotinu takvih kao što si ti, razmisli da li će Židovi i Izraelci doći ovamo sa svježim novcem i kapitalom!?
Neće, iako bez novih investicija, Hrvatska je osuđena na bankrot i dugotrajnu ekonomsku i političku krizu!
Tebi i tebi sličnima, kojima je i 31 000 mrtvih Jasenovca neprihvatljivo, vrane su popile mozak! I ponavljam: zalutao si na pollitika.com, podcjenjuješ većinu na ovom portalu!
PS: Ne označavam ovo kao SPAM, jednostavno neka se vidi s kim dijelimo ovaj otvoremi medijski prostor! Ali, u slučaju ponavljanja ovakvih bedarija, čeka te SPAM i molba Mraku da te banira na koji mjesec jer se ne držiš pravila komentiranja na pollitici!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

umanjivanjem broja mrtvih u

umanjivanjem broja mrtvih u Jasenovcu, štetiš baš Hrvatskoj i Hrvatima! Dok je samo stotinu takvih kao što si ti, razmisli da li će Židovi i Izraelci doći ovamo sa svježim novcem i kapitalom!?
Neće, iako bez novih investicija, Hrvatska je osuđena na bankrot i dugotrajnu ekonomsku i političku krizu!

Oprosti, ali ovo je upravo smiješno, da ne kažem gore. Nikad nisam čuo da je ijednim nacističkim konclogorom i brojem njegovih žrtava manipulirano kao Jasenovcem, a osolbito ne da je broj mrtvih preuveličavan barem deset puta, i to čak službeno, planski, s konkretnom namjerom, jebote, od strane same države, kako je to činila Jugoslavija. To nema nikakve sveze s "pijetetom".

Tebi i tebi sličnima, kojima je i 31 000 mrtvih Jasenovca neprihvatljivo, vrane su popile mozak! I ponavljam: zalutao si na pollitika.com, podcjenjuješ većinu na ovom portalu!

Meni "neprihvatljivo"? Odakle ti to? Nije lijepo lagati, još manje ovako javno. Evo što sam tome napisao u postu kojeg si označio kao spam:

"...kao da će Jasenovac postati manji zločin, ako je u njemu namjesto 700 pobijeno 80, 70, 40 ili 30 tisuća ljudi... :-(

A gle' sad iznenađenja za sve velikosrpske propagandiste - neće.

Da se sutra otvore beogradski arhivi, i čak da se pokaže da je Tuđman sa svojom početnom ocjenom od 30-40 tisuća mrtvih bio u pravu, Jasenovac će i dalje biti najveća hrvatska povijesna sramota, strahota i genocid. Pavelić i ustaše će i dalje biti zadnje zločinačke koljačke gnjide, koje su svojom bolesnom rabotom Hrvatima na leđa natovarli strašnu hipoteku masovnih nacističkih zločina, uprljale stoljeća hrvatskih težnji za nacionalnom emancipacijom i državnom samobitnošću, i na kraju podvili repove i pobjegli k'o zadnje pičkice, ostavivši navodno svoj narod na milost i nemilost drugom, komunističkom, totalitarizmu.

Sve će to ostati isto... ali "40.000" u bolesnom velikosrpskom umu ne zvuči tako dobro i slatko kao "700.000" ili, još bolje, "1.400.000". Kad treba opravdati dva stoljeća krive nacionalne politike, dva stoljeća bezveznih sukoba, tupavog hegemonizma, planskog naseljavanja, presizanja i prisvajanja, dva stoljeća pogrješki, podbačaja i promašaja, kad treba huškati djecu... onda što veća brojka, to lakše, zar ne? :-("

Je li to "umanjivanje žrtava"? Je li to "nedostatak pijeteta"?

Naravno da nije, ali ti, jednako kao i srpski propagandisti, iz nekog razloga misliš da preuveličavanjem žrtava Jasenovca i grčevitim držanjem za slamčice jugoslavenskih mitova činite dobro židovskoj, odnosno srpskoj "stvari". E ne činite - nego baš upravo suprotno.

Jasenovačko megalomansko velikosrpsko preuveličavanje izravno je iskorišteno od Miloševića kao jedan od povoda za rat 1990. i huškanje hrvatskih Srba na svoje susjede, a koristi se i dan danas, kao podloga i "dokaz" za srpsku protutužbu protiv Hrvatske. Dok god bude tako bilo, dok god se operira samo tko zna čijim "procjenama" i "pretpostavkama", neće biti stvarnoga mira i pomirenja, i uvijek će ostati mogućnost za manipulacije.

PS: Ne označavam ovo kao SPAM, jednostavno neka se vidi s kim dijelimo ovaj otvoremi medijski prostor! Ali, u slučaju ponavljanja ovakvih bedarija, čeka te SPAM i molba Mraku da te banira na koji mjesec jer se ne držiš pravila komentiranja na pollitici!

Slobodno ti označavaj što god hoćeš i kako god hoćeš. I prošla dva posta si zarolao kao spam samo iz razloga što nisi imao što reći, a lijepo se vidjelo koliko nisi u pravu i koliko si pun hipokrizije. A što se tiče Rakara i tvoje "većine" na Politici, ja stojim imenom i prezimenom iza svega onog što pišem i govorim, i ne bojim se ni tebe, ni njega, ni svih vas skupa.

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

@MKn

"MKn" je puno ime i prezime!??? Baš svašta!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Na Pollitici sam od proljeća

Na Pollitici sam od proljeća prošle godine. Otad, pa do danas, barem sam tri puta u raznim raspravama s raznim osobama napisao ne samo svoje puno ime i prezime, nego i gdje živim, koliko sam visok, težak, broj cipela itd. Evo, opraštam ti što medijski tako poznata javna osoba, kao što si ti, nisi uspio zapamtiti jednog običnog NN tipa s ulice, kao što sam ja.

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

Ovo o iskapanjima bi u

Ovo o iskapanjima bi u vrijeme recesije moglo zaposliti značajan dio građevinske operative i pozitivno djelovati na BDP.

Mora bit da se i Karamarko iz tog razloga zauzima za nova iskapanja i prekapanja. A nikako iz politikantskih pobuda.

B-52

Tko je glasao

I ti se bojiš? Zbog čega? Ovo

I ti se bojiš? Zbog čega?

Ovo me podsjeća na situaciju kad je od HHO-a zatraženo da nečim potkrijepi svoje "izviješće" o onih 677/684 "srpske civilne žrtve ratnih zločina", a oni se uzeli izvlačiti da ovo, da ono... na kraju se ispostavilo da ih je, kao, sin nekog pokojnika, kod kojeg je privatno navodno bio taj famozni popis žrtava i podaci, ucjenjivao pokušavajući im ga prodati. A oni ga, eto, nisu htjeli otkupiti, i jebiga, što ćeš, nema, pojela maca... iako im je u to vrijeme tatica filantrop George bukvalno ložio peći lovom :-)

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

Bilo je 6 "milijardi" žrtava holokausta,...

i "80 000" žrtava u Srebrenici!

Pretpostavimo ovakvu tvrdnju:
"U ww2. u logorima sustavno je likvidirano 6 milijardi Židova.

Navedena su silna imena, a među njima i imena onih koji su stradali u Africi, onih koji uopće nikada nisu bili u bilo kojem logoru, onih koje su zbog više imena razdvojili na više osoba, i ljudi iznose te istine.

Tko omalovažava onih stvarnih oko 6 milijuna žrtava?

Upravo svi oni iznad toga stvarnoga broja, koje nagomilavaju kako bi ostvarili razne političke i materijalne koristi, a pogotovo svi oni koji ustrajno podmeću tu lako oborivu napuhanu brojku od 6 milijardi ubijenih Židova.
Uz to omalovažavanje žrtava holokausta, omalovažava se i svako stradanje krivo ubačenih na spisak žrtava, jer im se nameće lažna sudbina i lažno mjesto oplakivanja.

Svakoga tko bi htio, racionalno i realno, utvrditi što približniji broj stvarnome, (od ovoga od 6 milijardi), znanstvenim metodama, na osnovi podataka iz arhiva, matičnih ureda,...., prema ovoj histeriji oko Jasenovca, trebalo bi prozvati antisemitom, tužiti ga, medijski sramotiti, ..., kako više nikome ne bi palo na pamet dovesti u pitanje brojku od 6 napuhanih milijardi!?

Ili, recimo da se vrti tvrdnja kako je u Srebrenici ubijeno 80 000 Bošnjaka!?

Pa da su još na popisu žrtava navedene,primjerice, i žrtve ubijene na Ovčari, u Škabrnji, a "ne daj Bože", da netko među žrtve upiše i kojega poginuloga četnika!?
Koliko bi tu tek bilo nehumanih postupaka prema rodbini, jednih, drugih, trećih,te gaženja pijeteta kojega žrtve zaslužuju!?
A onda bi opet, svakoga tko usudi taknuti u problem, trebalo kažnjavati, sramotiti, ... jer inzistira na utvrđivanju približnoga broja stradalih u Srebrenici.

Jasenovac je logor u kojemu su zločinci ubijali nedužne ljude, ali ne onoliko koliko se nekima snilo, već onoliko koliko se stvarno dogodilo.

Svi koji umanjuju broj, ne na osnovama stvarnih podataka i relevantnih dokumenata, ne mogu umanjiti učinjeno zlo, ali oni koji napuhuju brojke iz svojih političkih i podlih pobuda, mogu postavljati temelje novom zlu (pokazano u praksi devedesetih) i vječnome loptanju žrtvama, umjesto da se pravim metodama, zasnovanim na dokumentima i parametrima o broju stanovnika,...., okvirno utvrdi stvarni broj žrtava, jer i žrtve i njihove obitelji imaju pravo na istinu, a ne trebaju se svojom nesretnom sudbinom, posmrtno i dalje koristiti za ciljeve koji svima donose nesreću.

@Ljubo, između ostaloga, zato je slijedio minus tvome dnevniku.
Nije ni pošten, ni objektivan, već manipulirajući!

Tko je glasao

A da barem pročitaš dnevnik...

prije nego iskoristiš svoj pripremljeni "template za obrtanje teza"? Ovak, ispada malo bedasto...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Hoću sliku pametnih - iz našeg sokaka

Krasan rvacki muž - i nikad se udava nije...

Tko je glasao

Razum - Nerazum!?

Ma vide se, razuman čovik (visoko čelo, sjed, pa još cvikeri..). Fali mu samo duga, sijeda brada i crni šešir pa da bidne - RABIN!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

šovinizam, ikavicom perfidno

Tko je glasao

samo ignoranti u spam guraju

Tko je glasao

samo ignoranti u spam guraju

samo ignoranti u spam guraju opasku o nepravednom guranju u spam prethodno nepravedno gurnutu u spam opasku o njihovu šivinizmu :)

Tko je glasao

@Rebel

Nema tu šovinizma, ne znam zaista kako zbog jednog slova ili riječi u nečemu što bi trebala biti duhovita is stilski zanimljiva metafora, nalaziš šovinizam?! Možeš reći da ti nije duhovita, ali ne možeš vidjeti šovinizam, tamo gdje ga nema! Ali, ima neizravnog opisa jednog imaginarnog rabina!
Stoga, i samo stoga što de nisi zadržao duže na toj rečenici što se, pogotovo kao literat, nisi udubio u stilsku vrijednost upisanog, pa podosta mi imputirao, to označujem spamom.

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Ljubo

U globalu mogu napisati dobar dnevnik.
Ali ipak i dnevnik kojemu nedostaje dosta toga.
Prva zamjerka je ta da nema čitavog članka sa Razumom ili barem link na njega.
Ovako izvlačiš pojedine djelove koje citiraš.
Ovdje ću kopirati cijeli tekst da se vidi što je Razum rekao:

""dr. Stjepan RAZUM, povjesničar i arhivist
Dr. Stjepan Razum pročelnik je odjela Nadbiskupskog arhiva u Zagrebu. Rođen je u Konščici i jedan je od šestero djece roditelja Mije i Dragice. Osnovnu šolu pohađao je u Svetom Martinu pod Okićem, a kao pitomac Nadbiskupskoga dječačkoga sjemeništa polazio je klasičnu gimnaziju u Interdijecenskoj srednjoj školi za spremanje svećenika u Zagrebu nakon čga završava Katolički bogoslovni fakultet. Pokojni nadbiskup Franjo Kuharić zaredio ga je za svećenika 1986. Kao duhovni pomočnik, kapelan, djelovao je tri godine u crkvi sv. Blaža u Zagrebu, a 1989. nadbiskup Kuharić ga je poslao na daljni studij u Rim, gdje je studirao crkvenu povijest na Papinskom grgurovskom sveučilištu. Paralelno s time završio je i dvogodišnji studij arhivistike, diplomatike i paleografije pri Vatikanskom arhivu. Doktorat iz crkvene povijesti obranio je 1995. radnjom „Osvald Svetoladislavski, biskup zagrebački 1446.-1499,“ U Zagreb se vraća iste godine i počinje raditi u Nadbiskupskom arhivu.

VRIJEME JE DA SRUŠIMO VELIKOSRPSKI MIT O JASENOVCU
Nema dokaza za masovne ustaške zločine u Jasenovcu, ali ima za partizanske!

Piše: ANDREA ČERNIVEC

Na predstavljanju knjige Tomislava Vukovića 'Drugačija povijest' rekli ste da je povijest 20. stoljeća u Hrvatskoj potrebno iznova istraživati, počevši ispočetka. Znači li to da smo svi zatočenici lažne povijesti, posebice one o Drugom svjetskom ratu i nakon njega?
To je očevidno. Zamislimo si slučaj, što i nije tako teško nakon haškoga suđenja, da sudac u nekom postupku prihvati obtužbu kao konačnu istinu. To zasigurno ne bi bila objektivna istina, već pristrana istina jedne strane, u ovom slučaju obtužbe. U Drugom svjetskom ratu, s našega hrvatskog stajališta, bile su u biti dvije strane, premda je bilo mnogo vojski i međusobnih neprijatelja. Jedna je strana bila za samostalnu Hrvatsku, za koju su se borili domobrani i ustaše, uz pomoć Nijemaca, a druga, protiv Hrvatske, među kojima su bili partizani, četnici, Talijani i drugi. Kao pobjednici izišli su na kraju rata partizani, pod vodstvom komunista. Ni prije rata, ni za vrijeme rata, niti su ustaše, niti partizani dobili mandat hrvatskoga naroda da ih vodi. I jedni i drugi su se nametnuli, jedni na početku, a drugi na kraju rata. Komunisti su doduše održali poslijeratne izbore, koje su dobili uz pomoć HSS-a, čije su čelnike neposredno pred izbore i nakon izbora pozatvarali i maknuli s javnosti. Nakon tih prvih izbora, sve do 1990. godina komunisti su držali vlast na diktatorski način, koristeći zastrašivanje, prisilu i torturu, tvarnu i duhovnu. Svi izbori poslije rata bili su farsa od izbora, jer su bili jednopartijski izbori. U takvom odnosu snaga, poslijeratni vlastodršci, hrvatski i jugoslavenski komunisti, morali su trajno diskvalificirati svoje ratne protivnike i neprijatelje, kako im u mirnodobskim uvjetima ne bi postali suparnici i politički protivnici, jer su samo tako mogli zadržati vlast. Iz takve svoje nužde nametali su cijeloj javnosti svoju istinu o Drugom svjetskom ratu i o svojim neprijateljima, ponajprije o ustašama. Ako je blaženi Alojzije Stepinac u razgovoru s Josipom Brozom, početkom lipnja 1945. godine rekao da bi bilo dobro kad bi u novu vladu bili uključeni i pošteni ustaše, to znači da za Stepinca oni nisu bili koljači i zločinci, kao što ih je komunistička promičba prikazivala i još uvijek prikazuje u svim svojim javnim napisima, govorima i knjigama. Nema nikakve sumnje, da sve ono što smo tijekom školovanja do 1990. godine učili i naučili o Drugom svjetskom ratu jest jednostrana istina pobjednika, koji su imali potrebu ocrnjivati svoje protivnike i neprijatelje, a to su bili svi koji nisu bili u komunističkoj partiji, jer su jedino tako mogli nesmetano vladati „svojom“ državom.
Da se vratim na sliku s početka odgovora, u Hrvatskoj još uvijek traje sudski, znanstveni i svakovrsni drugi postupak borbe za konačnom istinom. Sudac još nije izrekao svoju presudu. Dugo je slušao obtužbu, ali je red da i obrana kaže svoju riječ. To se sada događa. Dužnost je hrvatskih povjesničara, sveta dužnost cijeloga ovoga naraštaja, da kaže riječ obrane, jer je od strane komunističke obtužbe obtužena cjelina hrvatskoga naroda.

Nema zaokreta, treba samo reći istinu
Koliko je objektivno moguć takav radikalni zaokret u utvrđivanju istine s obzirom da ste i sami rekli da se istraživači pred tom zadaćom nalaze u poziciji Davida pred Golijatom?
To nije lagani posao, jer je u svijest i podsvijest hrvatskoga naroda, a i šire, usađen komunistički stereotip o tome kako su partizani i komunisti „dobre crvenkapice“, a ustaše i oni koji su se borili za Hrvatsku, „zli vukovi“, koljači, mračnjaci, teroristi, i tome slično. Metodološki gledano, nije potreban nikakav radikalni zaokret, već treba u javnost samo iznijeti istinu koja govori u korist Hrvatske i hrvatskoga naroda. Hrvatski narod, a nadasve hrvatski političari i svi hrvatski umnici moraju Hrvatsku staviti u središte svoga zanimanja i ona mora biti mjerilo svih naših zajedničkih podhvata. Samim time će sva ona „istina“, koja niječe Hrvatsku, odpasti. Metodološki je to jasno, ali je u stvarnosti potrebno puno napora da istina dopre do svih ljudi i da postanu svjesni da su tijekom cijele svoje mladosti bili odgajani i oblikovani nezdravo i ideološki jednostrano. Povjesnička djela s takvim hrvatskim pristupom već postoje, ali se ona još nisu utkala u hrvatsku svijest.

Izjavili ste da je logor NDH Jasenovac jedan od lažnih mitova koji je stvorila komunistička propaganda. Što je zapravo istina o logoru Jasenovac, budući ste se i sami bavili tom temom?
Logor ili sabirno polje Jasenovac je tipičan primjer manipulacije kako bi manipulatori ostvarili svoj cilj. Kad govorimo o logoru Jasenovac, treba prije svega reći da on nije bio nikakva novost u praksi ratovanja. Prva sabirna polja ili logori dogodili su se u kolonijama i to za vrijeme kolonijalnih ratova. Prvo poznato sabirno polje ustanovio je španjolski vojskovođa, pruskoga porijekla, Valerijan Weyler y Nicolau, kao upravitelj otoka Kube, 1896. godine. U pobuni protiv španjolske vlasti, odredio je da svi seljaci, koji ne žele biti smatrani pobunjenicima, imadu u roku od osam dana ući u utvrđena sabirna polja. Drugi slučaj sabirnog polja dogodio se na Filipinima. Pošto su sjedinjeni američki državljani oteli Španjolcima vlast na Filipinima, Emilio Aguinaldo pokrenuo je pobunu protiv sjedinjenih američkih državljana. Godine 1900. pobunjenici su poraženi, ali su i započeli gverilski rat. Tada su sjedinjeni američki državljani na otoku Mindano osnovali nekoliko sabirnih polja da bi u njima zaštitili narod koji nije pristajao uz pobunu. No, nijedan od ta dva navedena slučaja nije činjenici sabirnih polja nametnuo tako loš glas kao što su to učinili Englezi u Južnoafričkoj Republici. Pošto su pobunjeni seljaci Južnoafričke Republike sredinom 1900. bili poraženi i prešli u gverilski način ratovanja, engleske su čete krenule sa strategijom spaljene zemlje. Uništili su brojna seljačka imanja, te su zatvorili mnoge žene i djecu, koji su ostali bez krova, u sabirna polja, na brzinu napravljena od šatora i koliba. Po tom engleskom žalosnom postupku, sabirna su polja ušla u povijest s lošim glasom. Sabirna su polja postojala u I. svjetskom ratu, a za vrijeme II. svjetskoga rata otvorena su za vojnike u gotovo svim zemljama koje su bile uključene u rat. Dakle, Jasenovac nije bio nikakva iznimka.
Isto tako treba reći da su sabirna polja stvarnosti rata, a s ratom dolaze i mnoge teške posljedice. Sigurno je da se i u sabirnom polju u Jasenovcu događalo mnogo toga što je suprotno ljudskom dostojanstvu, što je ponižavalo čovjeka, što je nijekalo njegovu osobnost, što je ugrožavalo njegovu tjelesnu i duhovnu cjelovitost, dakle, događala su se i ubojstva. O tome svjedoče i tri nedavno objavljene knjige, Ante Cilige, Milka Riffera i Đorđe Miliše. Radi se o knjigama koje su davno napisane, ali budući da nisu Jasenovac prikazivale u sukladnosti s komunističkom promičbom, bile su zabranjene, pa su sada nanovo tiskane. Usprkos toga, njihovo čitanje traži veliku dozu kritičnosti. Dakle, Jasenovac nije bio polje sustavnog uništenja, već radni i privremeni (tranzitni) logor.
Treba otvoreno reći da su mit o Jasenovcu stvorili i podržavali srbski povjesničari, koji su to činili u službi velikosrbske politike, kako bi preko tog mita diskvalificirali Hrvate u vođenju svoje države, kako bi ih onemogućili za osamostaljenje i kako bi zapravo oni, velikosrbi vladali i u cijeloj Hrvatskoj. Tko god u Hrvatskoj danas podržava taj mit, a to su nažalost uvijek činili članovi SUBNOR-A, on puše u velikosrbski rog, on je u službi velikosrbske ideologije, koja i nakon Domovinskoga rata ne prestaje igrati svoje kolo.

Ustanova Jasenovac barata s 81.000 stradalih, ali bez podataka o stratištu
Postoje li dokazi o masovnom stradanju u logoru Jasenovac za bilo koji broj žrtava s kojim se barata u prošlih pola stojeća, a riječ je o 20, 30, 80 tisuća....? Jesu li dosadašnji povjesničari ikada potkrijepili te brojke s kojima se barata?
Višedesetljetnom promičbom jasenovačkoga mita dovedeni smo u stanje da mi danas moramo dokazivati da masovnog broja žrtava nije bilo, a oni koji su širili mit nemaju potrebe dokazivati ga. Do tog smo stanja došli protokom vremena. No, činjenica je da je SUBNOR u tri navrata pokušao dokazati napuhane brojke masovno stradalih u Jasenovcu sustavnim iskapanjem žrtava 1961., 1964. i 1984. godine. Već kod prvih pokušaja nailazio je na žrtve komunističkoga terora, te nikada nije objavio rezultate takvog iskapanja. Naime, mnogi hrvatski vojnici završili su svoj križni put 1945. godine upravo na poljima oko Jasenovca i na obalama Save. Sjećam se da sam 1984. čitao u „Vjesniku“ kako je započelo novo iskapanje žrtava Jasenovca i da su na leševima našli ostatke odora hrvatske vojske. Novinar očito nije bio svjestan da to nije smio napisati, pa je odmah prekinuta predviđena nizanka o žrtvama Jasenovca, ali je prekinuto i iskapanje. Dakle, najosnovnija nam logika govori da bi ratni pobjednici, subnorovci iznijeli u javnost svoje rezultate da ih je bilo, a oni su ih tako goruće trebali kako bi potvrdili svoj napuhani mit. No, željkovanog rezultata nije bilo. Dakle, na Vaše pitanje, postoje li dokazi o masovnom stradanju u logoru Jasenovac, mogu reći dvojaki odgovor: dokaza o masovnom stradanju za vrijeme rata nema, jer da ih ima, komunistička vlast i osobito subnorovci bi ih hrvatskoj i svjetskoj javnosti već odavna predstavili, a za dokaz o masovnom stradanju nakon rata možemo reći samo neizravno upravo na temelju navedenoga iskapanja koje su provodili subnorovci, da ih ima, ali oni su uglavnom još uvijek pod zemljom.

Smatrate li da je brojka od više od 80 tisuća žrtava u Jasenovcu, a s kojom barata i Ustanova Jasenovac, istinita?
Radi se o brojci koja nije ništa drugo nego čisto pogađanje. U odnosu na tobožnjih 700.000 žrtava u Jasenovcu čime su nas desetljećima trovali velikosrbski ideolozi, brojka od 80.000 izgleda sasvim razumna. No, ni ona nema nikakvog uporišta u stvarnosti. U sabirnom polju Jasenovac vodila se uredna uprava, te je svaka osoba bila imenom i prezimenom zapisana, vodio se dnevnik o svim događajima u polju. Kada su partizani zauzeli logor, našli su i preuzeli svu logorsku dokumentaciju, koja je završila u Beogradu. Mi bismo na temelju tog gradiva mogli danas sasvim lagano ustanoviti i broj žrtava i sve ono što se u logoru događalo. No, dokumentacija se krije od javnosti. Zbog čega? Očito zbog toga što bi slika o logoru na temelju izvornih logorskih isprava i popisa logoraša bila sasvim drugačija od one koju nam servira velikosrbska ideologija.
Javna ustanova spomen-područje Jasenovac objavila je posljednjih godina popis od oko 81.000 jasenovačkih žrtava. U tom strašnom vihoru II. svjetskoga rata bilo je uistinu mnogo žrtava. I za ovu 81.000 može se reći da su u nekom smislu jasenovačke žrtve. No, to ne znači da su svoj život završile u Jasenovcu. S obzirom na to da su mnogi logoraši bili sprovedeni u logore u Njemačkoj, oni su svoj život završili u nekom njemačkom logoru, a broje se kao da su život završili u Jasenovcu. Uostalom to je vidljivo i iz nedostatka podatka o stratištu. Samo kod manjeg broja žrtava navedeno je mjesto stratišta, a kod većine ono nije navedeno. Osim toga, ne treba zaboraviti na poznatu svirepost pobjednika koji svoje vlastite zločine pripisuju svojim neprijateljima. To nije specifično obilježje samo partizanskih pobjednika. Tako su činili i danas čine KGB, CIA i sve druge ustanove u službi pobjednika. Zanimljivo je da srbski povjesničari koji se toliko trude oko pisanja o Jasenovcu, uobće se ne bave stradanjima na srbskom području, a njih je bilo. Znajući za takve podmukle ratne i poratne igre, nemamo li pravo posumnjati da su žrtve nastale na području Srbije pripisane također Jasenovcu?!

Rekli ste da pojedinci i skupine odbacuju dio povijesti vlastite države? Na što ste konkretno mislili?
Hrvati imaju kao i svaki europski narod svoju lijevu i desnu sastojnicu ili političku opciju, koje su u povijesti međusobno ratovale, a danas su pozvane na demokratski način međusobno se nadopunjavati. Usprkos tome što sam politički državotvoran ili ako hoćemo, desno orijentiran, ja prihvaćam kao dio moje hrvatske prošlosti i Broza i Pribićevića i Račana i sve političare i politike lijeve orijentacije. Oni su jednostavno dio sveukupne hrvatske prošlosti. Čini mi se da većina državotvornih Hrvata nema poteškoće oko toga. No, svjedoci smo da lijevo orijentirani Hrvati nikako ne žele prihvatiti, npr. Pavelića i Nezavisnu Državu Hrvatsku kao dio hrvatske prošlosti. Za njih postoji samo ZAVNOH i ništa drugo. Dok god je jedan narod podijeljen s obzirom na svoju prošlost, dotle nema ni budućnosti. Prenašanje podijeljenosti iz prošlosti u sadašnjost čini da narod nije složan oko osnovnih i strateških načela svoga razvoja i svoje budućnosti. Istinitost toga je tako očevidna i u našoj političkoj svakidašnjici. Tek kad svaki Hrvat, ili barem hrvatsko političko vodstvo prihvati kao dio vlastite prošlosti i Broza i Pavelića i Tuđmana i Račana, tek tada ćemo biti sigurni i za svoju budućnost.

Srpski zlocini nad Hrvatima i prije uspostave NDH
Kao tri neuralgične teme spomenuli ste Srb, Jasenovac i Glinu. O Jasenovcu ste nešto rekli, što je sa Srbom i Glinom.
Srb je hrvatsko mjesto u kojem se tamošnje srbsko pučanstvo pobunilo protiv hrvatske države. Tomislav Vuković je u svojoj, naprijed navedenoj knjizi, lijepo pokazao kako se tu radi uistinu o četničkoj pobuni mjesnog stanovništva, koje se nakon toga razvrstalo u dvije različite vojske, četničku i partizansku. Tijekom rata su ti isti četnici prešli na stranu partizana i nakon rata zauzeli visoke položaje u novostvorenoj državi, a svi kao članovi SUBNOR-a. Protiv nikoga nije vođen postupak i nitko nije kažnjen za učinjena zlodjela. Stoga je sasvim razumljivo da su subnorovci glavni agitatori u stvaranju protuhrvatskog mita kako bi sakrili svoja zlodjela.
Glina je također postala mitski pojam. Ona je velikosrbskoj ideologiji poslužila kako bi obtužila Hrvate, ne samo da su genocidni, već da ta genocidnost proizlazi iz njihove duhovnosti, iz pripadnosti Katoličkoj crkvi. Činjenica jest da se u Glini i oko Gline dogodilo zločina, ali te zločine treba staviti u povijesne okolnosti. Prije nego li je ustaška vlast uhitila i onda pobila Glinjane srbske narodnosti u svibnju 1941., a u kolovozu iste godine pripadnike srbske narodnosti u okolici Gline i na Kordunu, dogodili su se zločini koje su uzrokovale četničke skupine proizašle iz te narodnosti. Tu se opravdano može pitati, tko je prvi počeo?, o čemu dokumentirano piše Jure Krišto u svojoj knjizi „Sukob simbola“ (2001.). Kao odgovor na zakonske odredbe koje je donijela mlada Nezavisna Država Hrvatska u cilju obrane naroda i države, javile su se četničke pobune diljem Hrvatske, u okolici Bjelovara, u mjestima oko Knina i Dervente, u Čapljini, Mostaru, Kiseljaku, Srijemskoj Mitrovici, i sve to u travnju 1941. U tim je pobunama ubijeno po više desetaka Hrvata, i katolika i muslimana. I svi ti zločini nad hrvatskim i muslimanskim pučanstvom bili su počinjeni prije bilo kojih žrtava pripadnika srbske manjine i prije nego li je na dotičnim područjima bila uspostavljena vlast NDH. Ne pokušavajući opravdavati ni jednu, ni drugu stranu koja je primjenjivala nasilje i ugrožavala živote nevinih ljudi, treba o svakom događaju ipak cjelovito prosuđivati i vidjeti što je bio uzrok, a što posljedica. U okolici Gline proliveno je mnogo nevine krvi, što je u nebo vapijući grijeh, ali on nikako ne može biti opravdanje velikosrbskoj politici koja ponovno i ponovno zloupotrebljava tu glinsku tragediju.
_________________________________________________

Srpska manjina i dalje u službi potkopavanja vlastite domovine Hrvatske
Kako uvjeriti hrvatske vlastodršce da su taoci lažne povijesti i da je potrebno srušiti lažne mitove te početi istraživanje ispočetka?
To je očevidno dugi i trajni posao svih nas, i nas povjesničara i vas novinara, i svih hrvatskih umnika. Čini mi se da današnjim političarima nedostaje svehrvatske širine i osnovno logičko zaključivanje. Ako je Hrvatski (državni) sabor donio odluku o 22. danu u mjesecu lipnju kao danu antifašističke borbe, u kojoj je odluci sudjelovala i lijeva politička opcija, kako onda razumjeti to da pripadnici te iste opcije slave 27. srpnja kao početak te borbe. Očito je da nemaju osjećaja za svoj hrvatski narod, a nedostaje im i logika. Sama pak srbska manjina takvim slavljima ustraje u svojoj tragičnoj ulozi podrivavanja vlastite domovine Hrvatske. Pojedincima je u interesu da se svide srbskoj manjini, koja se nažalost nakon više stoljeća svoga boravka na hrvatskom tlu ne želi integrirati u cjelokupno hrvatsko narodnosno biće, pa na takav način ti pojedinci rade protiv vlastitoga naroda. No, vjerujem u pobjedu istine i pravde, što će se dogoditi samo ako će biti ljudi koji će ih zastupati i promicati.

Može li se uopće utvrditi istina, postoji li dokumentacija, konkretno o logoru Jasenovac, koja bi omogućila rasvjetljavanje dijela istine?
Objektivna istina postoji možda jedino kao teološki pojam. Naša ljudska istina uvijek je relativna stvarnost, no moramo nastojati da se u traženju istine približimo koliko je moguće toj objektivnoj istini. Da je to tako, najbolje svjedoči sudska praksa. Uvijek se govori da su sudovi neovisni i da je sudska presuda ogledalo konačne istine. A svi znamo kako sudovi, počevši od jugoslavensko-komunističkih do europsko-haških sude i donose presude u skladu s važećom politikom i vrijednosnim sustavom koji ta politika zastupa. Tako da nam presude nekog političkog sustava izgledaju kao ismijavanje istini, a ne utvrđivanje istine. Tu se, dakle, najbolje vidi koliko istina ovisi o ljudima i o njihovim osobnim stavovima. Kao vjernik znadem da je Bog konačna i objektivna istina. Kad čovjek odbaci Boga, onda je odbacio i počelo istine i gubi se u lažima ovosvjetskih moćnika.
Kao što sam već rekao, dokumentacija o logoru Jasenovac postoji, i ne samo o njemu, nego njegova dokumentacija. No, ona se danas još uvijek krije (navodno nije dostupna zbog NATOvog bombardiranja Beograda), jer nije u interesu velikosrbske politike da se proučava. Kad bi neki hrvatski povjesničari, kao što je npr. dr. Ivo Goldstein, uzeli u obzir samo tu činjenicu, to bi bilo dovoljno da pod upitnik stave sve ono što je pisano o Jasenovcu mimo te dokumentacije. No, i tim nekim hrvatskim povjesničarima nedostaje osnovno logičko zaključivanje.

Golstein upao u kolotečinu lijeve opcije
Dr. Ivo Goldstein je za Vaše teze rekao da su lažne i da ne postoje dokazi da su komunisti nakon ustaša držali logor Jasenovac. Kakav je Vaš komentar?
Poštujem dr. Ivu Golsteina, koji se smatra Židovom, ali ja ga smatram i Hrvatom, jer živi u Hrvatskoj i jer je u hrvatskoj povjesničkoj znanosti mnogo radio, bez obzira kako njegov rad neki ocjenjivali. Poznato nam je da Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti nema veliko mišljenje o njegovom povjesničkom radu, pa ga nije primila među svoje članove, no svejedno. Moja osnovna zamjerka njegovu radu je to što je njegov cjelokupni pristup hrvatskoj povijesti 20. stoljeća na tragu velikosrbske ideologije. On je, vjerojatno ni kriv ni dužan upao u kolotečinu lijeve političke opcije koja je imala potrebu uništavati vlastito hrvatsko bilo, jer pripadnici takve opcije misle da će mu biti bolje ako ne budu u službi hrvatske državotvornosti. I tu je vidljivi nedostatak osnovne logike, jer svakom članu neke zajednice bit će bolje, ako će cijeloj zajednici biti bolje. Ustrajavanjem na nekim tamnim trenutcima nekog naroda (a koji ih nema?) nije doprinos rastu tom narodu, već njegovu umanjenju. Dr. Goldstein ustraje na preuveličavanju kod Hrvata nečega što je redovita pojava kod svih naroda. Zbog svega toga moje i njegove teze ne mogu se uskladiti. Što se tiče konkretno Jasenovca i njegova nijekanja poslijeratnoga logora, treba podsjetiti na leševe koje su subnorovci odkrili u svoja tri pokušaja iskapanja na području cijeloga logora, ali isto tako i na logor Staru Gradišku, koja je za vrijeme Nezavisne Države Hrvatske bila u sastavu sabirnog polja Jasenovac, a logor iliti KPD Stara Gradiška bio je otvoren i za vrijeme novonastale države Jugoslavije, što je svima poznato.

Za dom, spremni jedan od najljepših pozdrava
Smatrate li da je Za dom, spremni neprihvatljiv pozdrav i jesu li opravdane intervencije policije? Svjedoci smo tomu gotovo svake godine u Čavoglavama, a bilo je slučajeva i u drugim hrvatskim gardovima gdje su pojedinci uhićeni zbog ustaških ikonografija ili zbog pozdrava.
Naš se hrvatski narod služi različitim lijepim pozdravima, kršćanskim i domoljubnim. Pozdrav Za dom spremni je jedan od ljepših pozdrava. Kao i drugi narodi, i mi Hrvati riječju dom izražavamo cjelokupni sadržaj obiteljskog života, ali i svenarodnog, domovinskog života. Biti spreman za dom i domovinu žrtvovati se, boriti se, pa i poginuti, to je ono što se ovim pozdravom izražava. Ako taj pozdrav nekome smeta, onda mu smeta obitelj kao takva, kao i domovina hrvatskoga naroda. Takvi bi očito željeli da nestane hrvatska obitelj i hrvatska domovina. No, to što neki politički krugovi u tom pozdravu vide prisjećanje na Nezavisnu Državu Hrvatsku, to je njihov problem, ali kojega bi se morali osloboditi. Zapravo radi se o tome da nam je komunistička ideologija nametnula da svu stvarnost moramo gledati s njezinih stajališta i njezinim naočalama, a to znači da sve ono što nije komunističko, mora nestati, jer navodno je zločinačko, ustaško, nazadno… To je najočitiji primjer komunističke indoktrinacije. Zatiranje tog pozdrava u novije se vrijeme nastoji provoditi i sa stajališta svjetskoga globalizma i multinacionalnih poduzeća i trgovina, kojima nije u interesu da postoje svjesni i rodoljubni narodi i da postoje obitelji, koje su štit i obrana od njihovih manipulacija. O kad bi svaki Hrvat i Hrvatica rado upotrebljavao taj pozdrav, ili barem po njegovoj poruci živio, tada bi i naše hrvatsko gospodarstvo procvjetalo, jer bismo kupovali i trošili domaće, a ne uvozne proizvode. Ovaj bi pozdrav trebali koristiti nadasve naši hrvatski političari, koji po svojoj političkoj dužnosti moraju promicati dobro hrvatskoga doma i domovine. U tom bi slučaju gledali što je bolje za Hrvatsku, a ne za Europsku Uniju, tada bi u dvostranim odnosima s recimo Srbijom i Slovenijom gledali što je bolje za Hrvatsku, a ne kako se njima svidjeti. Očito je da živimo u vremenu nenarodnih vlasti, pa se ovaj pozdrav nikako ne uklapa u tu hrvatsku jadnu političku klimu, pa ga se nastoji ukloniti, pozivajući se opet na prošlost.

Hrvatski list, 9. kolovoza 2012. "

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Osobno se ne slažem sa Razumom u mnogo navedenog ovdje.
Ali ipak uvijek ono ali.
Razum upozorava na arhiv u Srbiji za kojeg piše da je nedostupan.
Ljubo to me malo muči.
Nego držim ipak do procjena Žerrjavića i drugih te sadašnje podatke iz samog memorijalnog centra Jasenovac:
Link:
http://www.jusp-jasenovac.hr/Default.aspx?sid=6284
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kada to apsolviramo idemo na neke druge podatke.
Ovdje ću navesti dva linka:
http://www.jasenovac-info.com/?lang=sl

Te ovaj mnogo opasniji:

http://www.jasenovac.org/
Treba otvoriti oba te malo pročitati osnovne podatke.

Mislim da ne treba puno govoriti koji linkovi su posječeniji i koji imaju više utjecaja na čitatelje.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E sada te citiram

"Nije dugo trebalo a da, sasvim opravdano, Efraim Zuroff , direktor Centra Simon Wiesenthal u Izraelu, kaže i napiše kako iz Zagreba stižu loše vijesti te zatraži da Razum podnese ostavku na dužnost načelnika Nadbiskupskog arhiva u Hrvatskom državnom arhivu."

Ok. Zurof je reagirao. I ne samo on.
Reagirali su iz "Margelovog instituta"-direktor Alen Budaj:
"U pismu koje je predsjedniku Hrvatske Ivi Josipoviću i hrvatskom premijeru Zoranu Milanoviću uputio direktor "Margelovog instituta" Alen Budaj povodom izjava Stjepana Razuma navodi se da takve izjave svakako podliježu krivičnom progonu, te da na ovo treba svakako reagovati Republika Hrvatska kao pravna država."

I neka su reagirali

------------------------------------------------------------------------------------------------
E sad ja tebe Ljubo pitam što je Ephraim Zurof napravio i poduzeo sa falsifikatima na stranicama
Jasenovac, info i što je napravio sa još gorim Jasenovac.org.

Koje korake je Ephraim poduzeo protiv tih i takvih.

Dakako Ljubo zanima me i što je Alen Budaj poduzeo uz gore navedeno.

Vidiš to mene Ljubo zanima.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ostalo MOŽDA kroz komentare. .

Tko je glasao

@Grdilin

Navođenjem cjelokupnog intervjua nisi ništa pogriješio, ali dozvolit ćeš da kao autor dnevnika ne moram to činiti, jer koliki bi to onda bio dnevnik - 15 stranica!! Inače, dobro je da se vide i ostali odgovori, ali svi oni polaze od pogrešne pretpostavke, a to je da se ne zna čak ni približan broj umorenih u Jasenovcu!! Mistificira se zamalo sve, a tu velikih misterija nema.
Čuo si za Adila Zulfikarpašića??? Živio je u Švicarskoj, Zuerichu, bio veliki bibliofil, imao jednu od najvrednijih privatnih biblioteka na temu BiH...Njegovi suradnici, posebno jedan, rodom iz Mostara, kupovao je u kod mene u Beču za njegov Institut u Švicarskoj! A što sam ja kupovao od Adila Zulfikarpašića??
Pa, prvu knjigu poimeničnih žrtava Jasenovca koju je Adil tiskao. A radilo se o podacima do kojih se, navodno, nikako nije moglo doći. A jest, za nekoliko tisuća švicarskih franaka (mita???) otkupio je iz beogradskog sefa spisak koji je najvjerojatnije (nemam sad knjigu pri ruci, pišem po sjećanju!) dio famoznog popisa na zahtjev njemačke vlade i Brandta, iz 1964, i objavio tu tzv. plavu knjigu. U njoj je bilo oko 63 000 imena i prezimena jasenovačkih žrtava.
Na osnovu te knjige izrađen je popis od oko 82 000 imena i prezimena, i on je do sada najprecizniji i najtočniji popis jasenovačkih žrtava. Napisao sam, to nikako nisu samo brojke, to su ljudske sudbine, ali kad već netko inzistira na brojkama (meni je i jedan oduzeti život nevina čovjeka previše!!) to je red veličine današnjeg Osijeka ili dva današnja Varaždina!
Dr. Razum čini katastrofalnu grešku što dovodi u pitanju TAJ MINIMALNI BROJ!!!!??? Za tako nešto u Austriji ili Njemačkoj, dan nakon objave intervjua, završio bi u istražnom zatvoru i u skladu s "Verbotgesetz" bilo bi mu suđeno!
Zašto neki koriste broj od 700 000 nije na Zuroffu, Budaju ili meni da istražujemo! Netko pristaje na licitacije brojkama, iz tko zna kojih interesa, ali velika većina židovskih ozbiljnih povjesničara ni u kom slučaju. Isto tako i Zuroff, vrlo obrazovan čovjek (Yeshiva University itd.), više jezika, autor više knjiga (evo jedne predamnom: "Beruf: Nazijaeger, Die Suche mit dem langen Atem: Die Jagd nach den Taetern des Voelkermordes," Vorwort Rabbi Marvin Hier).
Ahriman Verlag, 1996. Nijednom starom ratnom zločincu ne dozvoljava, zajedno sa mrežom suradnika, da mirno umre jer RATNI ZLOČINI NE ZASTARIJEVAJU!
Što se mene tiče, ja sam o tim licitacijama brojkama zamalo sve napisao u eseju - otvorenom pismu "Tuđi ste mi Tuđmane" i konačno sam ovih dana dobio kopije iz "Borbe" (siječanj 1990.!!!!) čiji originali su se nalazili (i nalaze) u trezoru Nacionalne i sveučilišne knjižnice Hrvatske, kojoj se i ovim putem zahvaljujem na kopijama. Sada sam, vidjevši kopije, odgonetnuo zašto je to Otvoreno pismo Tuđmanu prešućivano, no to je posve druga tema!
Na spomen fantazmagoričnih 1 400 000 žrtava Jasenovca, kao reagiranje na Razumove ludosti, odmah sam reagirao i pisao Aleksandru Veljiću u Novi Sad, naravno, što on nije dobro primio.
Alen Budaj i Margelov institut rade to što rade i u osnovi ne gledaju što rade oni drugi preko plota. Tamo su Filip David, dr. Ruben Fuchs odn. jevrejske općine i organizacije i svatko od njih skreće pažnju srpskim vlastima na povijesne falsifikate i revidiranje povijesti! Samo usput, i tamo negativnu ulogu vezano za revidiranje povijesti ima Srpska pravoslavna crkva odnosno jedan njen klerikalni dio!
Imao bih još za pisati, ali i ovo je previše!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Kako rekoh, ti si običan

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

MKn

Svaki upis kao ovaj tvoj koji počinješ s Kako rekoh, ti si običan licemjer. bez obzira na daljnje teze, označit ću spamom, jer ne poštuješ pravila pollitika.com gdje izričito stoji da je zabranjeno vrijeđati sugovornika!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Označuj ti što god hoćeš - to

Označuj ti što god hoćeš - to je jedino što možeš. Za ponuditi protuargument, tu si nemoćan.

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

Označuj ti što god hoćeš - to

Označuj ti što god hoćeš - to je jedino što možeš. Za ponuditi protuargument, tu si nemoćan.
Zato si ti mocan u falsifikatima.

Tko je glasao

Ljubo

Ok, znam da bi dnevnik bio dug ali onda se obavezno stavi link da ga ne tražimo okolo.

E sad ono najvažnije:

Ljubo kao što vrištiš (itreba da vrištimo svi) za svaku prešučenu žrtvu tako trebamo zajednički vrištati i za preuveličavanje onoga što nije istina.

Uh. Moram napisati malu priču iz svoje prošlosti.
Više puta sam bio u Jasenovcu.
Mislim prvi put sa 13-14 godina.
I moram priznati da je to imalo jedan grozan utjecaj na mene.
jednostavno nisam mogao pojmiti da je netko tako što sposoban uraditi.
Toliko me je to interesiralo da sam zaista prčitao masu knjiga na tu temu.
Evo sjetim se kao danas da sam se doma vraćao autobusom i pokušao računati koja je to ludnica bila za pobiti više od 700 000 ljudi.
Onda sam množio, dijelio i nekako došao od brojke od 500-600 ljudi kojii su morali DNEVNO biti ubjijeni ili umrli.
I sa tim sam živio dugo vremena.
Pa onda su brojke postajale sve veće i veće.
I sve više sam se grozio.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I zato Zuroff nije moralna osoba.
I nemoj mi samo reči da Zuroff ne zna.

Tko je glasao

@Grdilin

Trebaš biti korektan kada se radi o Zuroffu i navesti izvor gdje on je suglasan sa mitom o 700 000 žrtava Jasenovca!?? Navedi izvor, ne petljaj s rekla-kazala!
Zuroff sam piše drugačije - na mjestu u spomenutoj njegovoj knjizi kada piše o ustaškom pokretu i Jasenovcu najviše piše o ministru unutrašnjih poslova tzv. NDH odgovornim za odnos prema manjinama, najviše Srbima i opisuje njegov bijeg pod lažnim imenom (Aloiz Anić) u USA! Piše o posljedicama Artukovićeve odnosno politike tzv. NDH i NIGDJE ne navodi brojku od 700 000 žrtava Jasenovca: konkretno, spominje nekoliko stotina tisuća žrtava Srba u cjelokupnoj NDH i oko 20 000 žrtava Židova! Ovo zadnje je ispod brojke koju navode ozbiljni hrvatski povjesničari (oko 39 000 Židova živjelo je 1941. na području tzv. NDH, smrtno je stradalo oko 30 000, dakle, preživjelo je oko 9 000 !!!) Trebalo bi provjeriti da li Zuroff umanjuje broj stradalih Židova u tzv. NDH i na drugim mjestima, ili je jednostavno preuzeo neki nepouzdani izvor!??
Stoga, te molim, jako, jako oprezno suditi Zuroffu ("nije moralna osoba"!)

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

I opet licemjerje. A kad je

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

Ljubo

Ja te pitam što je Zuroff napravio ili radi na razbijanju mita o uvečanom broju žrtava.
Što je Zuroff napravio da se zabrani npr stranica www.jasenovac.org.
Ljubo zlo je i ono Razumovo ali zlo je i namjerno prešučivanje Zuroffa na takve podvale.

Ljubo pa dovljno je usporediti značaj podataka memo. muzeja Jasenovac i značaj podataka sa stranica Jasenovac.org. Pa samo zamisli židovski lobi u New Yorku. Što u svemu tome predstavljau podaci za koje mi smatramo istinitima.
Ništa Ljubo, apsolutno ništa.

I ta stranica biva nagrađena za svoj rad od gradonačelnika New Yorka.
Ima ti tamo pa pogledaj.

Tko je glasao

@Grdilin

Pa da to učini Zuroff što od njega očekuješ (zabarana nekog portala!!) nazvali bi ga CENZOROM! Ne gledaj pojave našim očima, USA je to, pogledaj malo američki, kratki Ustav!
I još nešto - zar ti misliš stvarno da u ovom trenutku kada visi Damoklov mač nad Izraelom, židovski lobi u NY i Michael Bloomberg kao njegov gradonačelnik imaju vremena baviti se srpsko - hrvatskim zadjevicama?? Nama je Jasenovac "pitanje života i smrt"i, a njima tek ružna uspomena! Ili će se u Hrvatskoj pošteno raditi i napredovati, ili će se 67 godina nakon rata neprestano prebrojavati kosti!?? I to u vrijeme kada ne mogu proći gradom, a da me netko ne pita da li bi mu posudio novac za kruh i mlijeko?? Stvarno, kao da sam član obitelji Rotschild ili stvarni vlasnik vile Weiss na Pantovčaku!!!??
Osim toga, pitaj se zašto hrvatski lobisti u NY tako slabo rade, da ne dolaze do utjecajnih židovskih krugova u USA??! Pa, kada netko iz tih krugova pročita ovo što je Razum izjavio, naravno, da su vrata tih krugova zatvorena za Razuma i njemu slične!
Sve to u okolnostima kada stotinjak američkih investicijskih projekata čeka od hrvatske birokracije zeleno svjetlo, a na Srđu osvane kamenje s kukastim križem!
Grdi moj, sve je to puno jednostavnije (možda i kompliciranije, ne znam!!), nego što mi ovdje mislimo!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Zurof ima vremena tražiti

Zurof ima vremena tražiti ovog idiota što opravdava ustaštvo i umanjuje žrtve a nema vremena baviti se ovim idiotima što namjerno uvećavaju žrtve.
Jeli on ima ili nema vremena baviti se ovom tematikom ili je bitno da se javi samo kada se netko s pravom upita u istinitost proglašenih istina oko holokausta i drugih zločina.

Tko je glasao

Kad se netko načelno inteligentan i temeljit

počne baviti zamjenom teza, doista mi ne pada na pamet ništa drugo nego - nije li možda zločest?! To me rastuži...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Jedna je strana bila za

Jedna je strana bila za samostalnu Hrvatsku, za koju su se borili domobrani i ustaše, uz pomoć Nijemaca, a druga, protiv Hrvatske, među kojima su bili partizani, četnici, Talijani i drugi.

Ako prihvatimo ovo Razumovo kao točno, lako ga je razumjeti. Svaki povjesničar od nečega polazi. Ako pođe od krive postavke i njoj prilagođava činjenice, i zaključci su jednako održivi.

Još u nečemu griješi. Ne postoji povijest samo Hrvatske ili samo hrvatska povijest. Povijest ovih prostora je ugrađena ili je dio povjesti daleko širih prostora. Mujo koji vozi suprotnim smjerom od ostalih na autoputu i još se čudi tim ostalima, teško će ikoga uvjeriti da je u pravu.

Puno je njegovih gledanja vrlo zanimljivo ali jedno je posebno zanimljivo i bode oči.

Kad objašnjava zločine u Glini, kaže da ih treba staviti u povijesne okolnosti (no to nipošto ne vrijedi za ostale zločine, op.a). A jedna od tih okolnosti je pobuna protiv mlade NDH pri kojoj su učinjeni zločini, a ta je mlada država samo "donijela zakone (i provodila ih, op.a) u cilju obrane naroda i države". To što se radilo o poznatim rasnim zakonima, nit mu je važno a kamoli "prihvatljiv" za bunu.

I on koji drugima pripisuje ideološku zaslijepljenost, kako to obično biva, nažalost ne vidi vlastitu. Sa zaslijepljenima polemizirati o pogledu na bilo što nema smisla. Zato s njim niti ne vrijedi polemizirati. Što se mene tiče, negdje je na razini čuvenog Miklenića. No tako je inače s dogmatima.

B-52

Tko je glasao

sm

Ne bode samo to u oči.
Zato sam se i ogradio o Razuma u gornjem komentaru.
Mene je interesirala ta arhiva koja se nalazi u Beogradu kako je naveo Razum.
Dalje sam pojasnio ostalo što me interesira.

Neš ti Razuma i toga koliko će on utjecati na javnost.
Nu, dakako da i to treba argumentirano pobiti (ako kome treba) i izaći sa kontraargumentima u javnost.

Ali ja opet napominjem da javnost malo zna o preuveličanim brojem žrtava u Jasenovcu.
Na raskrinkavanju toga se ne radi ništa (ili se napiše nešto ovako kao što je napisao Razum).

I normalna stvar da će sada javnost opaliti po svemu tome i da nitko neće spomenuti jednog Zuroffa koji se drži Jasenovca.org i broja od preko 700 000 žrtava.

Osobno mi je stalo do istine ma kako ona crna bila, a bila je.

Tko je glasao

Neš ti Razuma i toga koliko

Neš ti Razuma i toga koliko će on utjecati na javnost.
Nu, dakako da i to treba argumentirano pobiti (ako kome treba) i izaći sa kontraargumentima u javnost.

Ne čini mi se najboljim rješenjem u javnosti polemizirati s Razumom jer cilj takvih i nije argumentirana rasprava već jedino plasiranje u javnost vlastitih revizionističkih teza. Svako iznošenje u javnost povijesno netočnih zaključaka je barem milimetar dalje u njihovoj borbi za "bolju povijest".

Evo primjera:

Ako je blaženi Alojzije Stepinac u razgovoru s Josipom Brozom, početkom lipnja 1945. godine rekao da bi bilo dobro kad bi u novu vladu bili uključeni i pošteni ustaše, to znači da za Stepinca oni nisu bili koljači i zločinci, kao što ih je komunistička promičba prikazivala i još uvijek prikazuje u svim svojim javnim napisima, govorima i knjigama.

Slično onome kada govori o tome da su se ustaše uz pomoć Njemaca borili za Hrvatsku a ostali protiv, ovdje plasira tezu, snažeći je od Katoličke Crkve posvećenim Stepincem, da ustaše nisu bili zločinci i koljači. Tako nešto ne tvrde ni biskupi u svojim javnim nastupima, od nekih se čak može i čuti da je režim NDH bio zločinački. No Razum upotrebljavajući Stepinca koji je djelomice "opran" iznimnim naporima KC i voljom nekih u hrvatskoj vlasti pokušava "oprati" one koji su činili taj režim.

Na stranu sad to što Razum otkriva prava Stepinčeva stajališta i zapravo potvrđuje ono što o njemu zaključuje povijest koju želi revidirati, pošto je ovaj na neki način amnestiran beatifikacijom, to mu je manja šteta od koristi koju postiže za svoje ciljeve.

Zato, otvarati ponovno davno apsolvirane teme i raspravljati o neupitnim činjenicama glede karaktera NDH i ustaša državi ne može donijeti nikakvu korist ali može onima iz redova klera koji nikako da prežale i vlastiti poraz 1945.godine. Suprotno, javna rasprava o neupitnom bi državi Hrvatskoj mogla činiti samo štetu.

Zbog toga smatram da što se javnosti tiče takve ridikule treba ignorirati, ma kakav službeni položaj zauzimali, a država bi sukladno svom ustavnom određenju trebala možda i pooštriti sankcioniranje onih koji javno iznose bilo što koje revidira povijest i pokušava rehabilitirati neupitne zločine i zločince, odnosno fašizam, u našem slučaju ustaštvo.

Mislim da je javnost prilično dobro upoznata sa stvarnim brojem žrtava u Jasenovcu, tome su pridonijela recentna obilježavanja godišnjice proboja, i da nitko ozbiljan a pogotovo ne mladi više ne nasjeda na dugo preuveličavane brojke.

Štoviše, čini mi se da je istina o 70 do 80 tisuća žrtava toliko dobro ukorijenjena u javnosti da neki čak gube iz vida koliko je (i) to velik broj ljudi. To je, primjerice, jedan cijeli grad veličine Zadra. Ako si normalan čovjek zamisli kroz nekoliko godina istrebljenje svih u gradu takve veličine, sumnjam da bi ikada mogao dovesti u pitanje pravi karakter i NHD i ustaša i svih onih koji su taj režim podržavali i s njim surađivali. To mogu samo ljudi pomućenog razuma, politikanti i oni koji nikada nisu prežalili ono što su izgubili porazom NDH.

B-52

Tko je glasao

Sm

Kad sam spominjao javnost tada nisam mislio samo na našu javnost.
Tu sam prvenstveno mislio na javnost naših susjeda pa ako hočeš i na svjetsku javnost.

Zato cijelo vrijeme i spominjem Jasenovac.info i pogotovo Jasenovac.org.

Više te dvije stranice iznose laži o Jasenovcu nego što sa stranice http://www.jusp-jasenovac.hr/Default.aspx?sid=6284 može doprijeti istine u javnost.

I baš bih volio da Ljubo napiše dnevnik u kojemu će raskrinkati laži na tim stranicama te svoje pismo uputiti na te stranice.
I zanima me bili oni jedno takvo pismo objavili na svojim stranicama.

Tko je glasao

Ali ukazivanjem na njih i

Ali ukazivanjem na njih i stavljanjem linkova se upravo tim stranicama koje su ti trn u oku daje publicitet.

Svak koji imalo više koristi internet zna da je na njemu mnoštvo stranica s kojekakvim sadržajima i ima neku svoju ljestvicu vrijednosti. Ove o kojima govoriš su jednog predznaka a isto tako ima mnoštvo onih suprotnog predznaka. Ta kud bi se stiglo kada bi ih se sve raskrinkavale kao falcifikatorske, ekstremne ili kakve već?

Kod onih koji su spremni vjerovati i takvima, čak više nego službenima, na riječ ili zanemarujući čak i zdrav razum, ne vjerujem da bi upalio bilo kakav dnevnik. Oni će i dalje vjerovati falcifikatu i propagandi makar bilo tko od nas napisao i 100 dnevnika.

Za nas ovdje, koliko ja mogu ocijeniti, nije potrebno pisati da u Jasenovcu nije bilo 700 tisuća ili više od milijun žrtava. Nitko to niti tvrdi niti zagovara.

Ne znam za izuzetke pa ću reći da svi mi imamo zdrav razum i spremni smo ga upotrijebiti. Drugo je kad se on kod nekih u žaru rasprave privemeno pomuti ali čak i ti relativno brzo dođu k sebi. Ne vidim što bi tu Weissov dnevnik, ovaj ili neki drugi, mogao popraviti ili pokvariti.

B-52

Tko je glasao

sm

Amo malo na tražilice:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Evo Bing:
Jasenovac
www.jasenovac.org/whatwasjasenovac.phpThe Jasenovac Research Institute is a non-profit human rights organization and research institute committed to establishing the truth about the Holocaust in ...
Jasenovac concentration camp - Wikipedia, the free encyclopedia
en.wikipedia.org/wiki/Jasenovac_concentration_campBackground · Creation and operation · End of the camp · Victim numbers
Jasenovac concentration camp (Croatian, Serbian: Logor Jasenovac ; Serbian Cyrillic: Логор Јасеновац ; Yiddish: יאסענאוואץ ; Hebrew ...
Jasenovac - Donja Gradina :: Eternal Remembrance
www.jasenovac-info.comjasenovac concentration camp ... April 22 – REMEMBRANCE DAY FOR THE VICTIMS OF THE HOLOCAUST, GENOCIDE AND FASCISM IN THE SECOND WORLD WAR
Jasenovac « Voices from Russia
02varvara.wordpress.com/tag/jasenovacPosts about Jasenovac written by 01varvara ... Editor’s Foreword: A friend of mine sent me this… they saw it on one of the fora.
B92 - News - Jasenovac death camp is “symbol of evil”
www.b92.net/eng/news/region-article.php?yyyy=2012&...Jasenovac death camp is “symbol of evil” Source: Tanjug ZAGREB -- Croatia’s President Ivo Josipović has expressed concern over denial of the …
.SPC metropolitan:Pope should first visit Jasenovac | Christian News
beforeitsnews.com/christian-news/...first-visit-jasenovac-2447354.html20/8/2012. NOVI SAD – Metropolitan Jovan of Zagreb, Ljubljana and the entire Italy stated on Sunday that before coming to Serbia, head of the Roman Catholic Church ...
Holocaust Era in Croatia: Jasenovac 1941-1945
www.ushmm.org/museum/exhibit/online/jasenovacAfter Germany and its Axis allies invaded Yugoslavia in April 1941, the Nazis permitted the fascist and terrorist Ustasa organization to found the Independent State ...
Jasenovac - Donja Gradina :: Eternal Remembrance
www.jasenovac-info.com/?lang=en&s=v220407jasenovac concentration camp ... CD "Jasenovac Donja Gradina - Industry of Death 1941-1945" can be ordered by email or from this address:
Jasenovac - United States Holocaust Memorial Museum
www.ushmm.org/wlc/article.php?lang=en&ModuleId=10005449View of the Jasenovac concentration camp in Croatia. Jasenovac, Yugoslavia, 1941-1942.
This site is under development
www.jasenovac.infoThis site is under development This is a default template, indicating that the webmaster has not yet uploaded a Web site to the server. For information on how to ...
.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Evo Yahooo

Jasenovac concentration camp - Wikipedia, the free encyclopedia
Background|Creation and operation|End of the camp|Victim numbersJasenovac concentration camp (Croatian, Serbian: Logor Jasenovac ; Serbian Cyrillic: Логор Јасеновац ; Yiddish: יאסענאוואץ ; Hebrew ...
en.wikipedia.org/wiki/Jasenovac_​concentration_camp - Cached.More results from en.wikipedia.org »Jasenovac
The Jasenovac Research Institute is a non-profit human rights organization and research institute committed to establishing the truth about the Holocaust in ...
www.jasenovac.org/whatwasjasenovac.php - Cached

Jasenovac - Image Results

.Holocaust Era in Croatia: Jasenovac 1941-1945
After Germany and its Axis allies invaded Yugoslavia in April 1941, the Nazis permitted the fascist and terrorist Ustasa organization to found the Independent State ...
www.ushmm.org/museum/exhibit/online/​jasenovac - Cached

Jasenovac - Donja Gradina :: Eternal Remembrance
jasenovac concentration camp ... April 22 – REMEMBRANCE DAY FOR THE VICTIMS OF THE HOLOCAUST, GENOCIDE AND FASCISM IN THE SECOND WORLD WAR
www.jasenovac-info.com - Cached

Jasenovac - WWII Ustashi Concentration Camp. - Srebrenica
ENCYCLOPEDIA OF THE HOLOCAUST, Vol. 2, page 739, entry: "Jasenovac" (Integral quote:) Jasenovac, the largest concentration and extermination camp in Croatia.
www.srpska-mreza.com/library/facts/​jasenovac.html - Cached

Jasenovac - United States Holocaust Memorial Museum
View of the Jasenovac concentration camp in Croatia. Jasenovac, Yugoslavia, 1941-1942.
www.ushmm.org/wlc/en/​article.php?ModuleId=10005449 - Cached

Jasenovac - Jewish Virtual Library - Homepage
Cyber encyclopedia of Jewish history and culture that covers everything from anti-Semitism to Zionism. It includes a glossary, bibliography of web sites and books ...
www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/​Holocaust/Jasenovac... - Cached

Jasenovac - Donja Gradina :: Eternal Remembrance
jasenovac concentration camp ... CD "Jasenovac Donja Gradina - Industry of Death 1941-1945" can be ordered by email or from this address:
www.jasenovac-info.com/​?lang=en&s=v220407 - Cached

Jasenovac, Sisak-Moslavina County - Wikipedia, the free ...
Demographics|History|Culture|SportJasenovac is a village and a municipality in Croatian Slavonia, in the southern part of the Sisak-Moslavina county at the confluence of the river Una into Sava. The ...
en.wikipedia.org/wiki/Jasenovac_​(municipality) - Cached.Jasenovac: Information from Answers.com
Jasenovac Largest concentration and Extermination Camp in Croatia , located 62 miles south of Zagreb
www.answers.com/topic/jasenovac-1 - Cached
More results from answers.com »

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Evo gooogl

Sabirni logor Jasenovac - Wikipedijahr.wikipedia.org/wiki/Sabirni_logor_JasenovacSpremljeno u privremenu memoriju - Slično
Ovo ste javno označili kao +1. Poništi
Sabirni logor Jasenovac bio je prvi sustavno izgrađivani logorski kompleks na teritoriju Nezavisne Države Hrvatske, jedini koji je neprekidno djelovao kroz cijelo ...

Sabirni logor Jasenovac Kraj logora Broj žrtava Kronika JasenovcaSlike za upit jasenovac - Prijavite slikeZahvaljujemo na povratnim informacijama. Prijavi drugu slikuPrijavite uvredljivu sliku. OdustaniGotovo
Općina Jasenovacwww.opcina-jasenovac.hr/Spremljeno u privremenu memoriju - Slično
Ovo ste javno označili kao +1. Poništi
Tradicionalno vjernici iz župa Jasenovac i Krapje sudjeluju na hodočašću u Voćin 21. kolovoza. Ove godine hodočašću pješice od Kamenskog uputilo se 54 ...
POIMENIČNI POPIS ŽRTAVA - JUSP Jasenovacwww.jusp-jasenovac.hr/Default.aspx?sid=6284Spremljeno u privremenu memoriju - Slično
Ovo ste javno označili kao +1. Poništi
Od ustaša nazivan sabirnim i radnim logorom, koncentracijski logor Jasenovac s logorima u Bročicama, Krapju, Jasenovcu i Staroj Gradiški, brojnim logorskim ...
JUSP Jasenovac - JUSP Jasenovac Webwww.jusp-jasenovac.hr/Spremljeno u privremenu memoriju - Slično
Ovo ste javno označili kao +1. Poništi
HRVATSKI · ENGLISH.
Jasenovacwww.jasenovac.org/Spremljeno u privremenu memoriju - Slično - Prevedi ovu stranicu
Ovo ste javno označili kao +1. Poništi
The Jasenovac Research Institute is a non-profit human rights organization and research institute committed to establishing the truth about the Holocaust in ...
Jasenovac i Gradiška Stara - NDH - YouTube

► 5:09► 5:09 www.youtube.com/watch?v=3nwh9EWvZLQ
6 ožu 2008 - 5 min - Učitao korisnik PitbullZG
ORIGINALNE SNIMKE iz 40-tih godina, sabirni logor br.3 dr. Ante Pavelić, Nezavisna Država Hrvatska ...

Više videozapisa za upit jasenovac »
Osnovna škola Jasenovac - Naslovnicaos-jasenovac.skole.hr/Spremljeno u privremenu memoriju - Slično
Ovo ste javno označili kao +1. Poništi
Ovdje možete pogledati okvirni vremenik pisanih provjera znanja za drugo polugodište u OŠ Jasenovac. Okvirni vremenik pisanih provjera znanja za drugo ...
Jasenovac - Sliv Savewww.voda.hr/HV_PrikazVodostaja_EksternaVS8/A3.aspx?...1Spremljeno u privremenu memoriju - Slično
Ovo ste javno označili kao +1. Poništi
Sava - Jasenovac Datum mjerenja vodostaja: 30.8.2012. Sat mjerenja vodostaja: 0h · Pakra - Ak.Pakra Datum mjerenja vodostaja: 30.8.2012. Sat mjerenja ...
Istina o Jasenovcushp.bizhat.com/Jasenovac.htmlSpremljeno u privremenu memoriju - Slično
Ovo ste javno označili kao +1. Poništi
Pod imenom Jasenovca stvorila se argumentacija o zločinačkom značaju NDH i Ustaškoga pokreta koji je za vrijeme rata izdvojio Hrvatsku iz Jugoslavije.
Holocaust Era in Croatia: Jasenovac 1941-1945www.ushmm.org/jasenovac/Spremljeno u privremenu memoriju - Prevedi ovu stranicu
Ovo ste javno označili kao +1. Poništi
After Germany and its Axis allies invaded Yugoslavia in April 1941, the Nazis permitted the fascist and terrorist Ustasa organization to found the Independent ...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Amo sada usporediti samo tražene rezultate.
U tražilice sam ukucao samo ime: Jasenovac.
Što možemo zaključiti?

Tko je glasao

Možemo zaključiti točno ono

Možemo zaključiti točno ono što sam napisao, da je stranica masa i da svak od nas ima neke kriterije za pretraživanje.

Dodatno, meni ne pada na pamet ni tražiti ni otvarati linkove o stvarima koje mi nisu dvojbene.

Jasenovac mi je, a vjerujem i najvećem dijelu javnosti, nedvojben.

Ignoriranje je najbolji lijek, manje klikova je manje publiciteta.

B-52

Tko je glasao

sm

Ma nebi ja to baš tako zaključio
Uzeo sam naj jednostavnije.
Ime Jasenovac.
I gle čuda na sve tri su prve Jasenovac.org ili Jasenovac info.
Meni to puno govori pogotovo u eri interneta.

Pusti sm što ti i večina ovdje znaju.
Pusti to što znaš kojom ćeš se literaturom poslužiti.

Velika večina ne zna.

Tko je glasao

Nisam baš neki stručnjak ali

Nisam baš neki stručnjak ali mi se čini da i mjesta rezultata u tražilicama dijelom ovise o broju klikova.

Ukoliko se upućeni informatičari s tim slažu, rekao bih da i ta činjenica ide u prilog mojoj tezi da takve linkove ne treba otvarati, odnosno, treba ih ignorirati.

Slažem se s ovim tvojim da, neću reći većina ali veliki broj ljudi jest, ne znaju. No isto tako je među njima veliki broj i onih koji ili nemaju računalo ili se ne znaju njime služiti pa zasigurno neće na te stranice.

Ne moramo se složiti, nije problem ukoliko svak od nas ostane pri svojem stavu. Moj je da takve stranice treba ignorirati ali ako netko osjeća potrebu polemizirati s tamo iznesenim stavovima, želim mu svu sreću iako su šanse za ikakav uspjeh, po meni, nikakve.

B-52

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci