Tagovi

Bez cenzure, ili kako je EPH zavladao državom

Počelo je, počelo. Na adresi bezcenzure.com mozete procitati sve o tome kako je obavljena operacija zvana "Nino Pavić kupuje Slobodnu". Taj jedinstveni shopping doista zaslužuje da cijeli tekst ovdje prenesem, makar ta privatizacija ima itekakvih posljedica ne samo na Slobodnu Dalmaciju", nego i na Jutarnji list, pa i na cijeli medijski prostor. Evo ga:

Kome i na koji račun je uplaćeno 83,45 milijuna kuna za dokapitalizaciju Slobodne Dalmacije koji nikada nisu stigli u matično poduzeće? Zašto Sanader ne želi objaviti ugovor o privatizaciji Slobodne Dalmacije? Kada će Slobodna dobiti novu tiskaru? Zašto se priprema otpuštanje ljudi, kada je privatizacijom zajamčeno zadržavanje svih zaposlenih kroz 5 godina? Zašto se planira kupnja polovne tiskare kreditom za koji bi se zadužila Slobodna Dalmacija? Zna li se tko je uopće vlasnik Slobodne Dalmacije - EPH ili Nino Pavić osobno i ortaci? Za otvaranje portala koji se želi prije svega baviti nepostojećom slobodom medija u Hrvatskoj (za što najviše zasluga ima sadašnja Vlada na čelu s Ivom Sanaderom, ali i „gromoglasna šutnja“ oporbe predvođene Ivicom Račanom) više nego prava pitanja.

Naime prema svim javno raspoloživim podacima prodaja Slobodne Dalmacije Europapress Holdingu je potencijalno jedna od najvećih korupcijskih afera vlade Ive Sanadera iza koje se krije tajni dogovor premijera Ive Sandera i Ninoslava Pavića o favoriziranju HDZ-a i njega osobno u svim izdanjima Europa Press Holdinga (što se može utvrditi samo letimičnim pregledom tiska, detaljnije analize pokazale bi bile još poraznije). Zauzvrat, Pavić je Slobodnu Dalmaciju platio (ako je uopće išta platio) višestrukom puta manje nego se obavezao u kupoprodajnom ugovoru s Hrvatskim fondom za privatizaciju, te očigledno namjerava i dalje izigravati odredbe kupoprodajnog ugovora, uz prešutnu podršku Vlade i HFP-a. Dogovor o preuzimanju Sobodne Dalmacije uključivao je zaokret u uređivačkoj politici Jutarnjeg lista, koji se od početka 2004., od kada je EPH objavio namjeru za kupnju splitskog dnevnika, iz nezavisnih novina pretvorio u poligon za obranu Sanaderovih političkih stajališta. Najtužniji primjer takvog odnosa je prikrivanje afere Imostroj, koja je u Jutarnjem listu, doduše sa zamaskiranim naslovom iz kojega nitko nije mogao iščitati da se radi o skandalu u koji je umiješan tada jedan od najbližih Sanaderovih suradnika Miomir Žužul, objavljena u Slobodnoj Dalmaciji tek pod pritiskom novinara. Izravna posljedica ovakve uređivačke politike je zamjetan pad tiraže Jutarnjeg lista koji dio publike zbog očite političke ovisnosti i neobjektivnosti više nije želio kupovati. Istovremeno Slobodna Dalmacija postaje poligon za plasiranje svega onog što si i Jutarnji list više ne može dozvoliti, kako ne bi dodatno ugrozio, ionako oslabljenu tržišnu poziciju.

Prema ponudi koju je UO HFP-a prihvatio 20. svibnja 2005., EPH je 34,63 posto dionica SD trebao platiti 24,51 milijun kuna. U prvoj fazi tvrtka se trebala dokapitalizirati s 83,45 milijuna kuna, kojima je trebala biti kupljena nova tiskara. Time je EPH trebao postati vlasnik SD s udjelom od 70 posto. To se i dogodilo, ali samo na papiru – novci se prema poslovanju SD i raspoloživih podacima nikada i nisu pojavili u Slobodnoj Dalmaciji. Kada je EPH početkom rujna prošle godine malim dioničarima poslao ponudu za otkup dionica, u njoj je stajalo da je riječ o vlasniku koji ima 70 posto dionica, iako SD, godinu dana nakon preuzimanja, uopće nije dobila novu tiskaru, niti je napravljeno bilo kakvo veće infrastrukturno ulaganje teško više od 10 milijuna eura. Ninoslav Pavić je 30. kolovoza 2005. godine, na dan kad je EPH postao većinski vlasnik SD, objavio da nova rotaciju u boji stiže za 8 do 9 mjeseci. Od tada je prošlo godinu i pol dana, a Slobodna i dalje svakodnevno izlazi tiskana na svojoj staroj rotaciji. Zanimljivo je da vodeći ljudi EPH, kada i pričaju o tiskari, više ne spominju novu, nego tek polovnu rotaciju, koja će se k tomu još kupiti na kredit koji će otplaćivati Slobodna.

EPH, čiji je direktor Stipe Orešković na dan preuzimanja SD tvrdio da „vjeruje da će ostvariti i više nego što su obećali“, a vlasnik Pavić ponosno kazao da „privatizacija SD treba postati obrazac za privatizaciju u Hrvatskoj“, ne poštuje ni ostale odredbe iz svoje konačne ponude teške čak 535,2 milijuna kuna. U njoj, naime, stoji da će EPH izdvojiti 100 milijuna kuna za povećanje plaća u idućih pet godina. Ona pak koju je prihvatio UO HFP-a govori pak o tri milijuna kuna, odnosno petpostotnom povećanju plaća zaposlenicima. Iako je riječ o drastično umanjenom iznosu, niti ovo obećanje nije ispunjeno, a plaće nisu povećane. Štoviše, u SD se rade liste suvišnih novinara koje uredništvo planira „izvući“ iz SD i prebaciti u neke druge, rizične projekte s konačnom namjerom da ih se riješi. Tako se ovih dana planiraju ukinuti dopisništva Slobodne Dalmacije širom Hrvatske (Zagreb, Zadar), pripojiti Jutranjem listu ili novoosnovanoj novinskoj agenciji EPH, a zaposlenicima se nude tek ugovori na godinu dana (u slučaju pobjede HDZ-a ne izborima, siječanj 2008. dočekali bi na cesti). Nakon objave odluke o kupnji SDP premijer Sanader je obećao da će ugovor s EPH-om biti javno obajvljen, no to se još, godinu i pol dana poslije te njegove izjave, još nije dogodilo. Budući da su svi mediji (osim Novog lista i Glasa Slavonije) po njegovim izravnim nadzorom, to pitanje i ne želi otvarati.

Priča ima i svoju političku dimenziju. Ulaskom EPH u SD, splitski je dnevnik od Jutarnjeg lista preuzeo palicu Sanaderovog bastiona, dijelom zbog Pavićevih dugova prema aktualnom premijeru, a dijelom zbog ambicije glavnog urednika SD Mladena Plešea da nakon odrađenog mandata u SD završi karijeru u diplomaciji. U kuloarima se spominje Milano i dužnost generalnog konzula RH kao najvjerojatnije Plešeovo odredište, koje bi trebalo poslužiti kao kao Sanaderova nagradu da dobro odrađen posao u predizbornoj godini.

Pavić je javno najavio da će EPH „vratiti SD u vrh medijskog prostora u Hrvatskoj“. Od kada je njegova korporacija kupila SD, bez nove tiskare i ikakvog značajnijeg ulaganja u marketing, tiraža je porasla tek nekoliko tisuća, i kreće se u prosjeku oko pedesetak tisuća prodanih primjeraka dnevno.

Komentari

Zna li netko kolika je sada

Zna li netko kolika je sada tiraža Jutarnjeg, Slobodne i Globusa?

Tko je glasao

Bez interesa i podpore

Bez interesa i podpore politike Pavić to ne bi mogao učiniti.

Tko je glasao

Prije par mjeseci Pavić je

Prije par mjeseci Pavić je otvorio portal sutra.hr čije je vodsto povjerio totalno nekompetentnim jugonostalgičarski orijentiranim osobama na čelu s Davorom Butorcem i Nebojšom Grbačićem. Totalna diktatura, cenzura i verbalni napadi na komentatore portala su glavna odlika tog portala, a navedeni se dvojac pod raznim pseudonimima logiraju kao korisnici i vrijeđaju ostale korisnike portala. Postoji opravdana sumnja da takve priloge pišu glavni urednik Butorac, njegov zamjenik Grbačić i neki novinari portala. Tim bljuvotinama koje nebi objavio ni jedan portal koji imalo drži do sebe vrijeđaju se korisnici portala ,ustanove i pojedinci, a prozvani nemaju ni trunku šanse obraniti se od toga jer uredni sve cenzurira i briše s primjedbom DIO BRISAN ZBOG KLEVETA I UVREDA. UREDNIK, dok svoje komentar ne cenzurirane i brisane komentare ostavlja. Portal sutra.hr je bijeda ljudi kojih bi se novinarska struka trebala pod hitno odreći, jer su upravo takvi ljudi godinama pomagali, i danas rade za raznorazne Paviće koji su ne samo opljačkali ovu državu i narod, već nanijeli velike štete i uništili slobodno i neovisno novinarstvo. Ti su ljudi sukrivci i za prebijanje novinara, jer umjesto da su godinama pisali o istini i općepoznatom "grijehu strukrure" oni su ga prikrivali i izvrtali istinu, koju su na svjetlo dana iznosili samo najrablriji, čime je kukolj nadvladao žito, i danas imamo stanje u novinarstvi kakvo imamao, a to je da se pravi i profesionalni novinari prebijaju, a ljigavci i potpuznici onda rone krokodilske suze, da bi već sutra po nalogu svojih gazda na te iste kolege bacali drvlje i kamenje, a nije ni tako strana pomisao da je ta kolegijalna nesolidarnost upravo peti ortak onih koji palicama prebijaju kolegae koji profesionalno rade svoj posao.

Tko je glasao

Slučajno sam naišao na ovo

Slučajno sam naišao na ovo o Sutra.hr. Prvo, ugledni novinar i urednik Davor Butorac i mladi web administrator Nebojša Grbačić nikada nisu zajedno vodili ikakav portal. Drugo, Sutra.hr je zbog angažmana D. Butorca prerastao iz nedefinirane mase gluposti i krivo koncipiranog sajta u ozbiljno medijsko oružje protiv korupcije i organiziranog kriminala, što nije odgovaralo upravi EPH, a još manje ljudima, poput kreatora gornjeg komentara, koji pišu potpune izmišljotine o drugima. O "slučaju sutra.hr" zna puno više zna Hrvoje Appelt, novinar kojeg su kasnije uništili između ostalog i zbog neuspjelog angažmana u Sutra.hr.
Sutra.hr je prijelomna točka EPH, nakon koje je počeo padati.

Tko je glasao

Možda je istina za

Možda je istina za povećanje plaća 100 milja kuna u Slobodnoj. Al plaće su povećane samo pripuzima koje je dovela uprava. Ljudi iz slobodne su gnjevni i ogorčeni na to stanje. Kako student sa fakulteta može postati šef tiskare prvi dan posla? Može ako mu je Ante iz uprave kum. Prođu 2-3 godine dođe pavić pa Ante svog kuma stavi za direktora. Mali pero dobije plaću o kojoj prosječan radnik slobodne može samo sanjati.
Svi oni u upravi imaju prste u mutnim poslovima. U nabavi opreme. Isto u mutnim dogovorima sa gradskim poglavarstvom. Tamo dobiju instrukcije koga treba napadat kao Keruma a on je pošteniji od svih nji skupa.
U slobodnu je otkad je srđan kovaćić bio direktor došlo bar 100 ljudi a svi plaču da ima viška radnika. Sad će otpuštat ali opet neće gadove i gadure šta imaju vezu, nego jadnike sa plaćon 2000-3000 kuna. Dabogda se poništila privatizacija jer je ionako neko u hfp dobija masne novce za našu nesriću.

Tko je glasao

Mladen pleše je nakon

Mladen pleše je nakon odlaska iz Vjesnik (1992.) radio za milansku tvrtku poznatog KOS-ovca Vojka Santrića. Preko njega je Santrić, navodno, ušao u vlasničku strukturu "Nacionala" 1995. U Milanu Pleše ima dobrog prijatelja još iz "Starta", fotografa za komade Čedu Komljenovića, pa ne čudi da mu se Milano mili. Pleše je i sa Sanaderom trgovao slikama komada (dok je bio urednik u Startu.  I Ranko Ostojić bio je u paketu trgovine Slobodnom Dalmacijom.

____________________________________________________________

Sve što ste oduvijek željeli znati o swingingu politike, medija i tajnih službi.

Tko je glasao

Ajde mi objasni Ostojića,

Ajde mi objasni Ostojića, zar nije on SDPov kadar?

(mislim, znam da je, nego kroz koju je priču on uletio)

Tko je glasao

Uletio je kroz priču o

Uletio je kroz priču o Turekovoj Prezentaciji. Sanaderova Vlada je ostavila Ostojića bez posla. Onda se on bunio po medijima. Pa je Globus (EPH) objavio kako ga je uhodio Turek. Onda je svjedočio na saborskom odboru. Javno se žalio da u njegovu zaštitu nitko nije stao. Ni Račan, ni Šime Lučin, ni Mladen Bajić, ni Žarko Puhovski (potonji je nedavno recenzirao neku Turekovu knjigu o poslovnoj špijunaži). Bio je i na razgovoru kod Sanadera. Svojim djelovanjem počeo je previše štetiti Sanaderu i onda je zbrinut u dealu s Pavićem na mjestu u Upravi Slobodne Dalmacije. Kasnije ga je opet prigrlio Račan koji je deficitaran s kadrovima. Uletio je na mjesta Ingrid Antičević-Marinović i Ivana Ninića u Dalmaciji. U svakom slučaju, Ostojić je pozitivniji od Bandića, ali svejedno, Bandijeras će SDP odvesti u provaliju. ____________________________________________________________ Sve što ste oduvijek željeli znati o swingingu politike, medija i tajnih službi.

Tko je glasao
Tko je glasao

Velike demokratske promjene

Velike demokratske promjene početkom 2000.g. su počele svečanom dodjelom priznanja od strane Ninoslava Pavića i Ede Murtića zaslužnim pojedincima. Priznanja, osim malog broja pojedinaca koji su to odbili, su primili predstavnici svih stranaka osim HDZ-a (nije bio predviđen) i predstavnici svih drugih javnih struktura.
Pavić a podosta i Stipe Orešković, poznatiji kao zet Josipa Vrhovca, slično rade od omladinskih dana i legendarnog Poleta. Čak su uredno servisirali i suradnju s Šuvarom, što je iznimnije.
Svatko radi prvenstveno što je navikao i ovo se potpuno uklapa u taj kontinuitet.
Da isti ne rade isto sa sadašnjim HDZ-om bio bi narušen kontinuitet, navike i razno.

Zanimljiviji je javni mainstream, razni novinari, javni intelektualci, umjetnici, umjereni političari. Taj mainstream ne samo da to pretežno drukčije čita, on u tome pretežno sudjeluje i to kreira, do stupnja da su Pavić i Orešković dobrim djelom žrtve prekomjerne uslužnosti, do stupnja da se od njih traži mit.
Polet i Zvečka su već mitske vrijednosti. Frakcijske borbe u SKH slično. Dodjelom priznanja početkom 2000.g. su udareni temelji mitske borbe za demokraciju u razdoblju 1990.-2000.g.
I ovo će uskoro biti mit, tako je i predstavljeno i nije bilo nekog otpora. Kad je prijašnji HDZ to preuzimao stvorena je drama.
Očigledno nije stvar samo u Paviću, Oreškoviću i Sanaderu. U vezi njih bi se vjerojatno dalo nagađati o bilo kakvim sklonosti promjenama. Puno brojniji mainstream za isto ne pokazuje nikakve znakove.

Tko je glasao

Ne štima mi link

Ne štima mi link gore...
sad sam skužio bezcenzure.com, a ne .hr kako je gore krivo polinkano - valjda će netko popraviti

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najčitaniji članci