Tagovi

AUSCHWITZ, 70 godina poslije

http://youtu.be/13lS-qjEyWU (himna žrtava Auschwitza)
Pisati na temu Auschwitza, 70 godina poslije, zamalo da je Sizifov posao - kamen je već odavno na vrhu planine, skotrljao se nebrojeno puta u podnožje, da bi ga milijuni autora uporno guralo opet na vrh….Pisati na temu Auschwitza, uz to, i kao sin preživjelog logoraša Marka Weissa, 121 729, uistinu može biti mučno. Ne samo sa frojdističkog stajališta koje razmatra relacije očeva i sinova…I kako poslije otrpjeti i moguće prigovore tipa ZAR OPET O AUSCHWITZU? Dokle? Zar nije vrijeme podvući crtu?
Pitao me je jučer novinar čega se najviše sjećam kada je riječ o životu s ocem, u sjeni Auschwitza, pod teretom Holokaust priča, koje su čula „djeca Holokausta“, odrastajući i živeći sa preživjelima Šoah (mišljenja sam, naravno ne jedini, da je pojam Holokausta neodgovarajući kada se radi o genocidnom stradavanju židovskog naroda, i da je adekvatan pojam ŠOAH, u prijevodu sa hebrejskog KATASOTROFA!).
Dakle, u kamionu pokrivenom ceradom 2, svibnja 1943. nalazilo se četvero Weissovih, prabaka Singer, tetka Lotika (ne Andrićeva, iz Na Drini ćuprija), a među utučenima i uplašenima Marko Weiss, dvadesetjednogodišnjak, na putu deportacije u – Auschwitz! Mjesto radnje - skretanje seoske ceste na cestu Virovitica – Terezino Polje, mjesto zvano Kolac, vjerojatno toponim po kolcima na koje su nabijani mještani okolice u osmanlijska vremena. Kako se radi o skretanju pod kutem od 90 stupnjeva, kamion je morao usporiti, zapravo, stati. U trenutku zamalo zaustavljenog kamiona, Marko Weiss odvojio se od ostalih uplašenih i u dno kamiona šćućurenih članova obitelji, podigao ceradu i pogledao zadnji puta prema rodnom mjestu, pred Kalvariju koju mu je život odredio. Nekoliko suseljana stajalo je ispred kuće na Kolcu i Marko Weiss im je mahnuo, uzviknuvši DO VIĐENJA!
ZNAO SAM DA ĆEŠ SE VRATITI…
U ljeto 1945. vrativši se jedini od uže obitelji iz njemačkih nacističkih logora u rodno mjesto, gdje je nekada dobrostojeća židovska obitelj radila i obitavala, susreo se sa čovjekom koji je stajao pred kućom i ispraćao pogledom kamion sa zatočenicima, sjećam se otac je govorio „stari Ivanković“: „Znao sam da ćeš se ti vratiti, dok se druge nije moglo vidjeti u kamionu, ti si jedini provirio ispod cerade i viknuo nam DO VIĐENJA! Tog trenutka odlučio si preživjeti i vratiti se!
Otac, za razliku od nekih drugih preživjelih žrtvava Šoah, nije bio šutljiv, želio je s nekima podijeliti svoju Kalvariju, i dijelio je to sa svojim najbližima, u novom, drugom životu. Znao je govoriti staru židovsku poslovicu: „Loše je kada se izgubi novac, još lošije kada se izgubi vrijeme, a katastrofa jer kada se izgubi – NADA!“
Fizički kao dren zdravi ljudi, grdosije od stature, snažni, podebeli… našavši se iza bodljikavih žica „logora smrti“ umirali bi onog trenutka kada su klonuli duhom, ne imavši više duhovne snage i čvrstine suočiti se sa torturama kojim su svakodnevno bili izloženi - vrlo napornom fizičkom radu uz oskudne obroke, strahu od kazni, od bolesti, nedostatku vijesti, neizvjesnosti u kojem smjeru će napustiti logor u kojem su se nalazili – da li će slijedeći transport biti u pravcu boljeg ili lošijeg logora.. Živjeti u nadi, pozitivno razmišljajući značilo je i –preživjeti, dočekati u planinama iznad Muenchena (Mittenwald), nakon „marša smrti“ iz Dachaua, američke osloboditelje 3. svibnja 1945..
Otac je rođen 28, svibnja 1922. i taj rođendan zamalo da nismo obilježavali odnosno slavili. Već prilikom ulaska u Novu godinu, gledajući skijaške skokove iz Garmischpartenkirchena, čuli smo jednostavne rečenice: „Ovdje, blizu ove skakaonice, oslobođen sam 3, svibnja 1945… Proslavit ćemo to svibnju, za Prvi maj…“ Uvijek je održao riječ: okupio bi obitelj, poveo nas sve na janjetinu sa mladim lukom u restoran u Virovitici, jelo bi se u slast i da nije bilo tih nekoliko minuta kada bismo mu čestitali rođendan, nitko ne bi ni znao koji je povod ovom ručku… Jelo se, razgovaralo i nitko, pa ni on, preživjeli logoraš Auschwitza 121 729, nije više spominjao povod okupljanju uz prvomajsku janjetinu. Sve do TV prijenosa novih skijaških skokova iz Garmischpartenkirchena…
SPOMEN-SVIJEĆA OBITELJI WEISS
Nije u međuvremenu sasvim šutio, tek mnogo godina kasnije shvatio sam kao „spomen svijeća“ obitelji Weiss, da mi je namijenio tu ulogu. Očev brat Ljubomir - Ruben nestao kao dvanaestogodišnjak u dimu Auschwitza ali, nastavio je svoj život … Dina Wardi, rođena 1938. n Italiji,sjajna izraelska psihoanalitičarka, vrlo precizno je opisala fenomen „spomen svijeća“. Tokom Šoah pobijeno je milijun i po židovske djece pa je rađanje djece nakon Šoah predstavljalo simbol pobjede nad naci-fašizmom. Roditelji su očekivali da će im novorođena djeca donijeti nove sadržaje u njihove većinom devastirane živote i da će im poslužiti kao nadoknada i zamjena za izgubljene članove obitelji, za zajednice koje su izbrisane sa lica zemlje, pa čak i za njihove vlastite prethodne egzistencije. „Spomen svijeće“ se ne doživljavaju kao jedinke već kao simboli svega onoga što su njihovi roditelji izgubili tokom svog života. Da li je otac zadovoljavao svoju unutrašnju potrebu za identitetom i identifikacijom? Vjerojatno jest. Znam pouzdano poruku koja se da sažeti u nekoliko rečenica: ti si naraštaj koji će nastaviti našu lozu,: iza nas su ruševine i smrt i beskonačna emocionalna praznina; tvoja je obaveza i privilegija da održiš naciju (vjeru) na životu, da ponovno zasnuješ iščezlu obitelj i da popuniš ogromnu fizičku i emocionalnu prazninu nastalu nakon Šoah u našoj okolini, i našim srcima. Mnoge spomen svijeće dobile su imena koja su ranije pripadala članovima obitelji nestalih u Šoah. Rano sam se počeo baviti temama Šoah, vjerujem da sam bio i ostao kulturološki mnogo osjetljiviji nego druga djeca odnosno moj naraštaj, pogled unatrag kazuje da sam prvi veći članak objavio još 1973, pišući o Varšavskom getu, u kojem se otac našao u logoru koji je utemeljen na ruševinama geta nakon što je ovaj sravnjen sa zemljom u jesen 1943. Mnogi članci o pojavama antisemitizma u svijetu i u nas vrlo vjerojatno su posljedica svojevrsne hiper osjetljivosti. Da li je otac u meni imao žrtvenog jarca, ne znam.
Znam samo da mi nije svejedno prolaziti svakodnevno ispod uramljene spomenice, jedne od četiri, na zidu kuće na kojoj piše: „Prezidijum Sabora Narodne republike Hrvatske izdaje ovu SPOMENICU „za Vajs Ljubomira, za vječnu uspomenu na žrtve terora fašističkih okupatora i njihovih slugu,,,, datirane 29. studenog 1950., kao i pored spomenika u Lukaču pokraj Virovitice gdje se među žrtvama fašističkog terora nalazi uklesano ime VAJS LJUBOMIR.
Eto, koja privilegija: nosilac spomenice i za života imati spomenik?!
NIJE ME UČIO MRŽNJI
Imao sam i imam još jednu privilegiju: otac Marko Weiss nije me učio mržnji, ne pamtim nijednu ružnu riječ na račun Nijemaca i Austrijanaca, i pored svega učio nas je nijansirati „fašističke okupatore i domaće izdajnike“, a posvjedočio je te stavove i upornim pisanjem Yad Vashemu kao dugogodišnji predsjednik Židovske općine Virovitica sve dok župnik koji je spašavao obitelj Weiss, Stjepan Janković, posthumno, nije dobio Medalju pravednika. Na vijest o smrti Williya Brandta (1992.) uputio se na poštu i uputio brzojav sućuti njemačkoj ambasadi.
Auschwitz je u međuvremenu postao simbol Šoah, ali i simbol ratnih nasilja i likvidacija, mjesto pijeteta i nezaobilazna destinacija mnogih koji se nađu u Krakowu, u Poljskoj. Tek upućeniji i zainteresiraniji saznaju da je i Anna Frank(1929—1945.) jedno vrijeme bila zatočena u Auschwitzu, da je i Viktor Frankl (1905.-1997.), otac logoterapije preživjeli Auschwitza, da je to i Primo Levi(1919.-1987.) kemičar, autor jedne od najčitanijih knjiga o Šoah „I to je čovjek“, da je Auschwitz preživio i Elie Wiesel (1928), politički aktivist, dobitnik Nobelove nagrade za mir (1986.) i autor brojnih knjiga, da je Auschwitz iza Imre Kertesza (1929.), mađarskog Židova i dobitnika Nobelove nagrade za književnost (2002.), da je torture Auschwitza preživio i bivši poljski ministar i povjesničar Vladyslaw Bartoszewski (1922.)
Auschwitz nije samo židovska tema, on je opominjajuća grobnica i za Rome (Cigane), Ruse, Ukrajince, Poljake, Nizozemce, Čehe, Francuze, Srbe, Hrvate, Nijemce antifašiste…sve one koji su stigmatizirani kao moguće žrtve u Hitlerovu „Mein Kampfu“, i drugim dokumentima - kao strano tijelo u njemačkom, arijevskom biću, oni koji su kršili zakon o zaštiti čiste arijevske krvi, do Jehovinih svjedoka, duševnih bolesnika, invalida, ratnih zarobljenika … Auschwitz se pokušalo i pokušava učiniti mitom, Auschwitz je u 70 godina prošao put od ipak svojevrsnog mita do surove istine. Kao prvi zatočenik Auschwitza registriran je Bruno Brodniewicz, nekada Židov u Berlinu, koji je sa tridesetak zatočenika deportiran u Oswiecim 20, svibnja 1940. koji datum se uzima kao dan osnutka konc-logora. Zanimljivost je da je svrstan u „Funktinoshaeftling“ logoraše, i da je zamijećen kao privilegiran i brutalan kapo. Prema ne sasvim pouzdanim izvorima zadnje dane proveo je u logoru Bergen – Belsen i nakon oslobođenja tog logora linčovan je od samih Židova i drugih preživjelih zatočenika.
OSPORAVANJE AUSCHWITZA
Završavajući ovaj zapis pokraj mene su stotine knjiga iz tzv. crne biblioteke koju je započeo stvarati pokojni otac kojem nisam štošta vjerovao, posebno prognozi s kraja pedesetih prošlog stoljeća „Ove knjige, svjedočanstva zla, o Auschwitzu, Buchenwaldu, Dachau, Varšavskom getu, Jasenovcu, vivo-eksperimentima, Brandtu.. valja sakupljati jer doći će vremena kada će se osporavati i Holokaust, i Auschwitz… Kao knjiški moljac nastavio sam u Zagrebu, zatim kao knjižar u Beču sakupljanje knjiga na temu židovstva, Bliskog istoka, Izraela… sve pod geslom „Nosi stari kaput, ali kupi novu knjigu!“Zavirujem i u knjigu Židovi Virovitice i okolice 1790 -2011. koju je potpisao moj brat Željko Weiss, st. i na stranicama od 60 do 68 popis je 295 židovskih duša iz 1941. te 295. žrtava nacista i ustaša. Uz čak oko 180 imena i prezimena kao „mjesto stradanja“ naveden je – Auschwitz! U pasusu „Židovi preživjeli u logorima“ samo su četiri imena i prezimena, jedno ime i prezime je sada pokojnog oca (umro 2007.) Marka Weissa.
I ako bi baš trebao navesti što sam ponekad prigovarao ocu, preživjelom logorašu, onda je to dojam da je znao spustiti se ispod razine uobičajenog dostojanstva, i moliti tamo gdje bih kao njegov sin, podviknuo i zalupio vratima. Njegov stil ophođenja bio je mekan, diplomatski, i suviše diplomatski, moj više fajterski. Iz današnje perspektive gledajući on je ostao svojevrsnim gubitnikom, moja persona ne osjeća se tako! Mišljenja sam da židovski narašrtaji nakon Auschwitza trebaju što manje sličiti na one židovske kolone koje su išle na stratišta sa molitvom ŠMA ISRAEL, više na samosvjesne individue koje će vjerovati u Hašema, ali u u svoje mišiće i pobjede!
Naravno, ovaj zapis mogao bi sadržavati i neke detalje o pokušajima opstruiranja djelovanje male židovske općine koja istina ima više pridruženih članova nego rođenih Židova, o mukotrpnom rvanju sa hrvatskom (vladinom) birokracijom, ali i grupicom židovskih etnobiznismena, o bojkotu od strane dvije lokalne radio postaje u provođenju projekta „Auschwitz, 70 godina poslije“, komentar vijesti da Vladimir Putin, predsjednik Ruske federacije neće prisustvovati manifestacijama u Osviecimu povodom 70 godina od oslobođenja logora koji su 27.01. 1945. oslobodile jedinice Crvene armije… no, nema potrebe u dane pijeteta zasjenjivati ključne poruke odnosno reminiscencije.
Ovaj zapis posvećen je čovjeku koji nije znao mrziti, žrtvama Šoah, Židovima Virovitice i okolice smrtno stradalima u Auschwitzu, posebno iz obitelji Weiss, Scheiber i Stern, žrtvama svih logora, žrtvama ratnih nasilja te – zaljubljenima i onima koji će se tek zaljubiti!

Komentari

Zaphod

U pravu si.

Ja sam zapravo samo htio skrenuti pažnju, opomenuti na to da su opasnosti koje nas vrebaju čak i u bliskoj budućnosti puno veće od onih iz Drugog svjetskog rata i da ne vrebaju samo neke ljudske skupine, nego možda i cijelu vrstu.

Istovremeno sam imao na umu stvarnu uzaludnost takvih opomena izvrsno prikazanu u Starom zavjetu. Proroci koji su opominjali narod i vladare, ništa nisu postigli, a sami su loše završavali. Na sebe sam uzeo ulogu nekog od tih suvišnih proroka i karikirani stil pisanja Starog zavjeta.

No opasnosti su stvarne, a veliko je pitanje možemo li nešto učiniti protiv njihovog djelovanja.

Ispričavam se ako sam nekoga povrijedio svojim postom.

Tko je glasao

ne treba isprika...

... nisi napisao ništa ružnoga, samo svoje razmišljanje.

Nisam ja kriv - kada pročitam nešto u stilu "trenutno nas ima X milijardi, Zemlja trpi 1 milijardu, dakle X-1 je višak" - uvijek se zapitam - odakle taj izračun?

Ono, kada bi se stvari još malo posložile - nekako nam ide taj život. Nekome bolje, nekome gore - ali gura se nekako :) Drugo - tko je taj koji će procijeniti kojih cca 85-90-95% stanovništva je - višak? Onaj koji posjeduje atomko oružje? Onaj koji je totalno izoliran? Sreća?

Tko je glasao

Zaphod

ne treba isprika...

... nisi napisao ništa ružnoga, samo svoje razmišljanje.
Nisam ja kriv - kada pročitam nešto u stilu "trenutno nas ima X milijardi, Zemlja trpi 1 milijardu, dakle X-1 je višak" - uvijek se zapitam - odakle taj izračun?
Ono, kada bi se stvari još malo posložile - nekako nam ide taj život. Nekome bolje, nekome gore - ali gura se nekako :) Drugo - tko je taj koji će procijeniti kojih cca 85-90-95% stanovništva je - višak? Onaj koji posjeduje atomko oružje? Onaj koji je totalno izoliran? Sreća?

Tko određuje pravu veličinu ljudske populacije?

Posljedice koje ona izaziva.

Prava veličina ljudske populacije je ona koja omogućuje dovoljno brz razvoj civilizacije i ostvarivanje ciljeva ljudske vrste, a da pri tom ne devastira prirodu, ne obezvrijeđuje život individua, nacija ili rasa, ne stvara anahrone društvene forme -. ropstvo i druge. prava veličina ljudske populacije, govoreći ekonomističkim rječnikom, postiže se onda kad je ponuda ljudskog života približno jednaka potražnji za njim. Ljudska je vrata samo živo sredstvo za ostvarivanje svojih vlastitih ciljeva.

U doba najintezivnijeg razvoja civilizacije, u tom poslu sudjelovalo je cca 800 milijuna ljudi.

Tko je glasao

podsjetnik, (Ljubo Rubene, molim zarolaj)

petarbosni4 — Čet, 13/11/2014 - 06:13.
Indian
Ni meni se nimalo ne sviđa društvo koje nagoviještavam. U najmanju ruku, mislim da će biti dosadno. Također mislim da će kreativnost biti puno manje poželjna nego što je danas. No mi smo, upravo s obzirom na kreativnost, već neformalno u jednom takvom društvu. No takvo je društvo uvjet nekakvog "normalnog" opstanka, i vrste i nacija, i rasa i individua. U onom "nužnom" zakonom određenom segmentu tog društva, vladati će nemilosrdna, čelična disciplina, ali će zato u onom puno većem segmentu vladati bezgranična sloboda. Malko preslobodnim tj, istinski kreativnim ljudima, vrsta će dati savršeno opremljenu svemirsku flotu, i pod prijetnjom smrti, u slučaju povratka izagnati ih sa Zemlje. Neka oni budu kreativni negdje drugdje, a nikako na Zemlji. Tako će se širiti ljudsko carstvo. Slično je nekada bila kolonizirana i današnja Amerika. Otpadnici, prapotomci Lucifera (Svjetlonoše) vratit će nas u našu prapostojbinu, galaktiku i učiniti njenim gospodarima ili jednim od nekoliko gospodara.

Tko je glasao

@indian

Istina, neki upisi su otišli u popriličnu apstrakciju (proroštvo isto jest većm dijelom apstrakcija) ali nije za zarolavanje! Ima ti i since fiction teza, alirecimo, meni je zanimljiva, recimo, teza o osvajanju svemira.
Židovstvo ima jednu sjajnu ideju, ideju o mesijanskom dobu, eto, u koje se ne prestaje vjerovati, i pored svih auschwitza!
Inače, ne vjerujem u Maltesovu teoriju o prevelikom broju stanovnika na Zemlji, i potrebi dase artovimsa i na druge načine, s vreemna na vrijeme, smanji broj stanovništva.. Ovako, odokativno, ako pogledamo da 2 % najbogatijih na Znelji ima ohooooho, previše, ipak je stvar preraspodjele dobara važnija od - potrebe uništavanja dijela stanovništva!
Ipak, stvar je ekonomije da nađe modele učinkoitog funkcioniranja da ima dovoljno dobara bar za 90 % stanovništva na Zemlji.
I ovako, kada slobodnije razmišljamo, pitam se što bi danas bilo da su sve svjetske banke u rukama - Židova? Da li bi se dogodio drugi Holokaust, i dalje, kako to da se ipak dosta ležerno trpe odnarođene banke u svijetu? Ne zalažem se za to, ali ne čujem da netko spominje slanje famozno privilegiranih moćnika banaka, recimo, u drugi Auschwitz?
Pernar i Sinčić tiskali bi toliko novca da ga ima za sve! Što pak to značI? Mislio sam do sada da je tiskanje novca ovisno o novoj količini proizvoda i usluga?
I jako, jako bi me zanimalo koliko Sinčić i Pernar znaju o, primjerice, Auschwitzu?

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Lj. R. W.

Možda će vam se činiti pomalo nenormalnim moje očekivanje i strah od nekog mogućeg budućeg holokausta. Moguće je pomišljati da bi bilo normalnije prepustiti se hedonizmu, jer ko živi život uživajući u njemu, nikome ne čini zlo i neće mu biti suđeno.

No, to je diskutabilno.

Svojevrsni, prirodni holokaust može biti i posljedica hedonističkog života.

To nije moje mišljenje, nego proizlazi iz božanske mudrosti.

Za dokaz uzimam Starozavjetni primjer Potopa , Sodome i Gomore.

Oprostite unaprijed na pomalo šaljivom tonu. Koristim ga jer je lakše probavljiv, pogotovo kod ovakvih tema.

Potopom, te uništenjem Sodome i Gomore, a i drugim sličnim djelima, Jahve je samo pokazao zakonomjernost opstanka živih vrsta, uključujući i ljudsku i to prije svega ljudsku, jer ga je ta najviše zanimala. Htio je naime pokazati to da kad bilo koja živa vrsta pretjera u neproduktivnom ponašanju, i previše se opusti, nužno i neizbježno slijedi bolna korekcija, koja ponašanje vraća u kolotečinu inherentne mu zakonomjernosti.

Potop, Sodoma i Gomora nisu opomena samo Židovima, nego cijeloj ljudskoj vrsti.

Još jedan, nebiblijski primjer.

Jahve je nesumnjivo svjedočio propasti dinosaura i ako se bude obraćao čovječanstvu, glede objašnjavanja tog događaja, reći će da su dinosauri nestali zbog prežderavanja koje im je strašno povećalo tjelesnu masu, te da ih nije ubio nikakav meteorit niti impakt, nego infarkt. To im je bila kazna za neumjerenost (zapravo nužna posljedica neumjerenosti), a njihov nestanak, ako smo mudri, treba nam služiti kao opomena.

To su bili opisi nekakvog prirodnog holokausta.

I Novi zavjet smatra nužnim jedan takav holokaust, ali ga premješta na "Onaj svijet" gdje se sudi na osnovu individualizirane krivnje.

Razlika između takvih i onog nacističkog holokausta je u tome što u prirodnom holokaustu stradaju griješnici, dok su u nacističkom stradali nevini i pravedni. U onim prvima se vršila pravda, a u onom drugom nepravda i zločin.

Meni se čini da se mi, današnje, a i sve buduće generacije trebamo plašiti da nas ne stignu, ni takva pravda, ni nepravda.

Današnjim ponašanjem trebali bi spriječiti mogući sutrašnji rat, ili nastanak nekakvih humanodestruktivnih pokreta kakav je bio nacizam. Pri tome bi trebalo imati u vidu da je današnje vrijeme puno pogodnije za bujanje takvih pokreta nego što je bilo vrijeme pred drugi svjetski rat.

Jedna od najvažnijih stvari, (ali nipošto jedina), je, kako sam već i previše puta rekao, kontrola veličine ljudske populacije. Da je to točno svjedoči i aktualni Papa, Franjo I.

Rekao je naime: da se ipak ne bismo trebali razmnožavati ko zečevi.

Poznavajući konzervativnost i ekstremnu dogmatičnost katoličke crkve, može se slobodno reći da je to bila možda i najsmjelija, antidogmatska izjava u njenoj dugoj povijesti.

A ako čak i Papa uviđa i usuđuje se reći da je veličina ljudske populacije problem, onda možda ni ja ne griješim.

Istina je, kako vi kažete, da mi možemo preraspodijeliti bogatstvo i unaprijediti tehnologiju i tako prehraniti i puno veću populaciju nego što je današnja. Ali cilj ljudske vrste nije puko preživljavanje, kao što je slučaj kod ostale živine. Biološki opstanak, ljudskoj je vrsti samo jedno od sredstava za ostvarivanje njenih pravih, metabioloških i transempirijskih ciljeva, ili pak potpuno ozbiljenje Saveza s Bogom, kako bi rekli naši stari.

Ne treba nam, dakle, veliki, nego pravi broj ljudi. Ono što je previše nije dobro, isto kao ni ono što je premalo.

Tko je glasao

@indian

Da nije Malthusova teorija, ne sjećam se točno!?

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

800 mil vs. 8 mlrd

Hm. Najintezivniji razvoj civilizacije? Možda je to bio trenutak kada je otac odlučio ne baciti svog šepavog sina vukovima... a možda nas je tada bilo niti milijun.

Uglavnom - mislim da broj djece u visokorazvijenim zemljama govori sam za sebe.

Dok su društva siromašna, s desetak djece i reakcijama, kada ti dijete padne s kruške na glavu - "nema veze, napravit ćemo novo" - do tada imaš ogroman broj djece.

Kako se društvo razvija, tako obrazovanje poskupljuje, dolaze vannastavne aktivnosti (sve skuplje) - i roditelji žele djeci dati što više... a to je skupo. Pa se broj djece reducira... na 3, na 2 i na 1 (da ne spominjemo ekstreman porast samačkih domaćinstava). Dodaj razvoj medicine (prije si morao imati 10-ero djece da bi 4-5 doživjelo punoljetstvo).

Dodaj tome jednu asocijalnost koju razvija današnje informatičko društvo, dodaj mantre "svi smo jedinstvene pahuljice" - i dobit ćeš samožive, sebične jedinke skoro potpuno nesposobne za brak, obitelj i djecu.

Dakle - ovaj način razvoja polako dolazi svom prirodnom kraju i izgleda da svaku zemlju to čeka... pa i Indiju i Kinu u budućnosti, a onda i Afriku.

Uglavnom, što više iPhonea i Facebook stranica po svijetu, to će svijet sporije rasti... više to nisu bezimene jedinke pobacane po pustošima - već ljudi s imenom i prezimenom, a to je velika promjena - i ona već sada utječe na broj osoba na Zemlji. I što će se svijet brže razvijati - to će prije doći do stagnacije i opadanja broja.

To bi bila neka... pod-svjesna ali voljna odluka o smanjenju broja ljudi. Prirodna nekako. Bacanje bombe nije prirodno (osim ako ne dođe do tolike demografske ekplozije da počnemo jesti jedni druge).

Tko je glasao

bosniću, fakat si ga zabrijao...

... daj i nama malo te droge :)

Tko je glasao

Zaphod

U pravu si.
Ja sam zapravo samo htio skrenuti pažnju, opomenuti na to da su opasnosti koje nas vrebaju čak i u bliskoj budućnosti puno veće od onih iz Drugog svjetskog rata i da ne vrebaju samo neke ljudske skupine, nego možda i cijelu vrstu.
Istovremeno sam imao na umu stvarnu uzaludnost takvih opomena izvrsno prikazanu u Starom zavjetu. Proroci koji su opominjali narod i vladare, ništa nisu postigli, a sami su loše završavali. Na sebe sam uzeo ulogu nekog od tih suvišnih proroka i karikirani stil pisanja Starog zavjeta.
No opasnosti su stvarne, a veliko je pitanje možemo li nešto učiniti protiv njihovog djelovanja.
Ispričavam se ako sam nekoga povrijedio svojim postom.

Još nešto što može ukazati na zbiljnost opasnosti.

Drugi svjetski rat završen je sa bacanjem dvije nuklearne bombe. Nitko nije osuđivao taj čin, jer je bilo očigledno da su te bombe (koje su ubile oko sto tisuća ljudi) spasile mnoge živote Amerikanaca i Japanaca (možda i milijune), skratile vrijeme ratovanja i smanjile patnje naroda. Upotreba atomskih bombi bila je najekonomičnije i najracionalnije, a samim tim i najmoralnije rješenje. Upravo zbog toga nema osuda.

Ko može garantirati da Treći svjetski rat neće otpočeti iz nekog sličnog razloga? Ne treba potcjenjivati snagu ekonomskog racija, čija je riječ posljednja i odlučujuća.

Hegel je govorio da rat osvježava narode. Mislim da je bio u pravu. a nuklearni bi rat, paradoksalno, mogao spasiti ljudsku vrstu i civilizaciju koju čovjek gradi, a ne uništiti ju, kao što se obično misli.

Jasno, bolje bi bilo ljudsku populaciju i ljudsku djelatnost staviti pod funkcionalnu kontrolu. To je puno teže postići i zahtjeva puno, puno vremena.

A što ako takvo rješenje čovjek ne može postići, nema dovoljno razuma ni volje da ga ostvari?

Tko je glasao

Kosa

Mnogo tog ce mo saznati poslije, ali evo jednog od detalja.
U 4x4 m sobi gusene su gasom-cyklonom zene. U toj sobi su im oduzimane
kose, za interese Reicha. Frizeri, Jevreji su u 2 min morali odsjeci sto vise kose.
One nisu znale. Jedan frizer je morao osisati suprugu i sestru.
Reci im, ne reci im. Par sekundi zadnjeg pozdrava.
Nakon 20 godina frizira i ispovijeda se, suze brise peskirom, moli da ne prica.
Ipak nastavlja na naucenom americkom-engleskom......
Slava im.

Tko je glasao

@vladimirar

Nakon oslobođenja Auschwitza pronađeno je oko - SEDAM TONA KOSE! Negdje na Netu postoji i moj raniji tekst koji sadržava u naslovu te tri riječi!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Mišljenja sam da židovski

Mišljenja sam da židovski naraštaji nakon Auschwitza trebaju što manje sličiti na one židovske kolone koje su išle na stratišta sa molitvom ŠMA ISRAEL, više na samosvjesne individue koje će vjerovati u Hašema, ali u u svoje mišiće i pobjede!
Njemački predsjednik Gauck je u Bundestagu izjavio, povodom 70godišnjice oslobođenja Auschwitza:
"Es gibt keine deutsche Identität ohne Auschwitz"

jedino se zaboravio upitati kada je njemačko pravosuđe osudilo bilo kojeg SS-ovca za zločine u Auschwitzu-Birkenau. Još ih ima živih.

Tko je glasao

jedino se zaboravio upitati

jedino se zaboravio upitati kada je njemačko pravosuđe osudilo bilo kojeg SS-ovca za zločine u Auschwitzu-Birkenau. Još ih ima živih.

U operaciji spajalica čak mnogi nacisti su spašeni od strane SAD-a (imali veze sa Auschwitzom...) , a najžešće mi je da su kasnije surađivali sa američkim Židovima...

Justice for all !

Tko je glasao
Tko je glasao
Tko je glasao

Ovo što si linkala @Bigi

pa u tom tekstu se navodi " Židova, Roma, komunista i homoseksualaca..."

Ja smatram da je navođenje među Židove i Rome još i komuniste i homoseksualce... uvreda za Židove i Rome...

Trpanje u isti koš i miješanje kostiju...onak bezveze..malo u reklamne svrhe i izazivanje sažaljenja na račun Židova..

Eto...odmah se smanji sažaljenje koje čovjek osjeti prema Židovima i Romima koje su ubijali zbog drugih razloga.

Znači..jedan skup su Židovi i Romi , a nešto sasvim drugo su komunisti..a sasvim nešto treće su homoseksualci.

Meni stisnu minus jer sam rekao " nažalost" za sve .. kad vide vraga...ovi doslovce vrijeđaju Židove i Rome kao ljude...izjednačavajući ih s komunistima i homoseksualcima.

Naravno..to je u dnevnopolitičke svrhe.

sve dobro...

Tko je glasao

Citat iz Ljubinog dnevnika

Auschwitz nije samo židovska tema, on je opominjajuća grobnica i za Rome (Cigane), Ruse, Ukrajince, Poljake, Nizozemce, Čehe, Francuze, Srbe, Hrvate, Nijemce antifašiste…sve one koji su stigmatizirani kao moguće žrtve u Hitlerovu „Mein Kampfu“, i drugim dokumentima - kao strano tijelo u njemačkom, arijevskom biću, oni koji su kršili zakon o zaštiti čiste arijevske krvi, do Jehovinih svjedoka, duševnih bolesnika, invalida, ratnih zarobljenika …

Ukratko - ti si idiot!

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

ustaške dnevno pollitičke šale

@drvosjek

naizgled se samo malo zajebavaš.

"ovi doslovce vrijeđaju Židove i Rome kao ljude...izjednačavajući ih s komunistima i homoseksualcima."

ma da, za tebe ove zadnje dvije grupe/skup (komunisti i homoseksualci) nisu ljudi.

tebi ne treba davati minuse, treba te zatući maljem!
I to onim izložbenim primjerakom.

Tko je glasao

nisam ja to reko @buboslave

ja samo razdvajam...Židove i Rome su ubijali kao ljude...zbog činjenice da su ljudi i ništa više....naravno..valjda i ti znaš da se radilo o rasi i sl.

dok se komuniste ubijalo kao političke protivnike...e ali..biti ubijen zbog političkog djelovanja nije isto što i biti ubijen zbog toga što si rođen kao ono ili ovo...

kužiš smotanac s voljom da podmećeš

a što se tiče homoseksualaca...ima li neki popis za njih..ono..koliko i sl. ..ili se to samo isisava iz malog prstića jer si i homići žele priskrbiti neku političku težinu šlepajući se uz Židove...o tom ti ja divanim...zlorabe onako pederski ..propast cijele jedne rase i naroda...kao i komunisti uostalom...

kad smo već kod potiranja Židova u Europi..bilo je toga i prije WW2..evo jedan primjer kod tvoje pravoslavne braće

Solunski Židovi[uredi VE | uredi]

Dućani u četvrti Ladadika, koja je prije bila židovska četvrt
Tijekom osmanske vladavine, Židovi u Solunu su činili više od polovice stanovništva i postojala je jaka židovska vladavina u trgovini, sve dok Grčka nije preuzela grad u 1912. godini.
Solunska židovska zajednica je bila većinom sefardskog porijekla, iako je postojala i manja skupina starih Romaniota. Kao rezultat židovskog utjecaja na grad, veliki broj nežidovskog stanovništva je govorila ladino, a grad se praktički gasio u subotu, na židovski sabat.Židovska zajednica u Solunu je najstarija u kontinentalnoj Europi a Solun je bio najveći Sefardski centar u svijetu. Zbog toga je Solun dobio nadimak "la madre de Israel" (Majka Izraela)[1] ili balkanski Jeruzalem.[2]
Najveće opadanje broja Židova počinje nakon velikog požara 1917. Grčka je vlada u svojim naporima heleniziranja grada, namjerno onemogućavala povratak Židova svojim domovima, iako je kompenzirala njihove gubitke. Veliki broj Židova se tad preselio u Tursku, SAD, Europu i Aleksandriju u Egiptu. 1922. godine. zakon koji je zabranio trgovinu nedjeljom je dodatno uzdrmao židovske trgovce.
Solunski Židovi su i dalje bili važan dio grada, sve do nacističke okupacije tijekom Drugog svjetskog rata. Nacisti su smaknuli 96% solunskih Židova u holokaustu, čime su uništili židovsku zajednicu grada.
Danas u gradu živi oko 1.000 Židova, iako postoje značajne zajednice solunskih Židova u SAD-u i Izraelu.
Židovi u Solunu[3]
Godina Ukupno stanovništva Židovsko stanovništvo postotak Židova
1842 70,000 36,000 51%
1870 90,000 50,000 56%
1882/84 85,000 48,000 56%
1902 126,000 62,000 49%
1913 157,889 61,439 39%
1943 53,000
2000 363,987 1,000 0%

sve dobro...

Tko je glasao

@drvosjek

Možeš ti i bolje, ali od ovoga lošije ne možeš: "Židove i Rome su ubijali kao ljude...zbog činjenice da su ljudi i ništa više....naravno..valjda i ti znaš da se radilo o rasi i sl."
Možeš ti i ne simpatizirati, pa čak i mrziti homoskesualce i komuniste, ali, brate, nemoj ispod mog dnevnika misliti (i psati) da homoseksualci i komunisti nisu ljudi...
I onda zabriješ na - solunske, sefardske Židove?
Koji ti je bog?

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Ako je tebi jednako LJubo

Židov i komunist i homoseksualac..a što ti ( vam ) ja mogu. Nacisti su ubijali i duševne bolesnike..pa analogno tome.. ja nisam napisao da komunisti i homoseksualci nisu ljudi..možeš ti i ovi neki i bolje podmetati a ne ovako naivno..

Ja povlačim razdjelnicu ....a ti trpaš u isti koš... ne mogu osjećati isti pijetet prema Ani Frank i recimo...nekom pedofilu..ne mogu da ga jebeš...

Zašto vi Židovi dopuštate ovim farizejima...komunistima i pederima..da se šlepaju na vašoj žrtvi..

No hajde...što te smeta da dopunim tvoju temu..tvoj dnevnik i time da se Židove istrebljivalo..proganjalo..ubijalo i raseljavalo i prije WW2 i Hitlera i kod nekih sasvim drugačijih naroda..eto u Solunu..

Onda su ih protjerali iz SSSR-a i Jugoslavije npr. ZAŠTO?

Budući nisam neki stručnjak za TO pitanje..ponadao sam se da ću od tebe doznati...makar mišljenje...

sve dobro...

Tko je glasao

@drvosjek

A što kažeš na ovu kombinaciju: komunist, homoseksualac, crna boja kože, i k tome - Židov, a čega u realnosti ima, ne doduše u velikom broju, ali postoji!
Takvo biće ne vjerujem da bi pored tebe ovakvoga moglo proći neokrznuto!?? Hm, hm...???

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

sad odjednom i..

crna boja kože...Ljubo zatakni si to za šešir ili objesi Jafici o rep..

sad dodaj još i...žena..prava žena... djeca..prava djece... evo postoje i u RH pokreti za prava životinja.. pa dodaj to...

Jel kužiš ti što dopuštaš i propagiraš kao Židov...čak profesionalni Židov.....

Ako je tebi patnja Židova za WW2 i kroz povijest jednaka "patnji" homoseksualaca..pa Srba.. pa ovih i onih bilo kojih..onda ne vidim problem na koji ukazuješ jer jednostavno od toliko drva ne vidim šumu... ne vidim..žao mi je..

Lako je za mene..ja sam samo tukao Srbe a ne bih ni njih da me nisu htijeli otjerati s kućnog praga..

Ti se ipak kao neki židovski prosvjetitelj obraćaš nekom širem auditorijumu... nastupaš s pozicije Židova kojeg je ćaća bio u logoru...kao 21-godišnjak...i preživio...Bogu hvala, jel

Moraš se odrediti..boriš li se za prava Židova...plačeš li za njima..ili plačeš za svim mogućim i nemogućim..koji su stradali bilo kad i bilo gdje iz bilo kojeg razloga...

Ispada da je tebi svejedno da li je Židov, peder ili komunista...eto..meni nije svejedno..

Naime..Židov se rađa a komunist se postaje..za pedere su mišljenja podijeljena ...

oni bi malo bili urođeni a malo bi si to uzimali kao pravo i slobodu, hehe

Ovaj koji se rodio kao Židov.. Crnac ..nepravda je lišiti ga života..a komunist nešto ruši pa se tu može vagati..

Onda..zašto se na ovim područjima Srbi guraju u vaš...židovski šator..pa oni su imali i državu i kralja a pritom je qsling Nedić prvi očistio Srbiju od Židova...

Na tvoje pitanje.. moj direktni odgovor bi bio: Ne bih imao ništa protiv da mi unuka podučava matematiku neki Židov...ali frknuo bih nosem kad bih doznao da je gay.

Što je tu sporno.

sve dobro...

Tko je glasao

a...

... da ti unuku podučava muškarac, heteroseksualac? to je ok? :) Ono... smiješan si :)

A i prilično neobrazovan...

http://en.wikipedia.org/wiki/African_Jews

http://files.abovetopsecret.com/images/member/068351d2c24b.jpg

Tko je glasao

vadiš iz konteksta

@zaphod

već ti je više puta rečeno da se ne petljaš kad odrasli razgovaraju...

ako ne kužiš moju tezu... da se pod zločin kontra Židova---ubacuju ovi i oni pa time umanjuju sam taj zločin..ne mogu ti pomoći...a ni autoru dnevnika koji isto nije prepoznao pa je popušio tu foru...

to ti je onaj spin kad se prava gay populacije izjednačavaju s pravima nacionalnih manjina..

a to ipak nije isto...

sve dobro...

Tko je glasao

daskofal u glavi...

... tebi se nešto pobrkalo

Naime "holokaust" se već dugo ne koristi u svom izvornom značenju - što bi bilo - genocid nad židovima.

"U širem značenju, obuhvaća također i genocid nad Romima, te sustavno uništavanje drugih grupa koje je nacistički režim provodio: homoseksualaca, duševnih bolesnika, političkih protivnika, poljskih i sovjetskih ratnih zarobljenika, Jehovnih svjedoka itd. "

Ono, do kad ćeš se sramotiti, ne razumijem?

Nitko se tu "ne trpa" u holokaust - nisu ni homoseksualci izmislili to da su bili nepoželjni u Trećem Reichu, a bogami ni politički protivnici... ratni zarobljenici i slično... prema tome, pričaš totalne besmislice.

A te Kujundžićeve fore prosipaj u svojoj birtiji gdje vezuješ konja... i skačeš za pederima u brzace...

Tko je glasao

skačem za pederima u brzace

još jedna tvoja umotvorina, hehe.. pa ne bih dopustio da se utopiš

Kažeš.

"""Naime "holokaust" se već dugo ne koristi u svom izvornom značenju - što bi bilo - genocid nad židovima.""

Pa o tome ti ja drvim..to što se " već dugo ne koristi" u tom svom izvornom značenju..kako dobro primjećuješ...ja eto TO isto samo primjećujem pa pitam..što se gurate vi neki pod taj pijetet..a nije vam tamo mijesto.

Npr. komunisti - boljševici koji su pobili više nego nacisti...ali se danas skrivaju iz antifašizma..ili gay osobe koje je trpao u koš s duševno bolesnima... i svašta nešto..

To što se dugo ne koristi taj izraz u izvornom značenju..a što me briga..neka mi to objasne oni koji mijenjaju izvorno značenja.

Ja to eto malo razvrstavam, pa eto i pitam Ljubu..našeg dežurnog profesionalnog Židova od formata..da mi objasni.. zašto Židovi na to pristaju.. jer..time se na neki način baca sjenka na Židove ako ih se izjednačava s komunistima..jer su to dva različita nivoa.

Mislim..zaista nije komplicirano pa se čudim da ne kužiš.

sve dobro...

Tko je glasao

Holokaust...

... zašto pristaju? Ja mogu reći svoje mišljenje, a neka ti Ljubo kaže svoje.

Zato jer su živjeli u zemljama koje su jednako s ceste "skupljali svakog Židova", kao što su "skupljale svakog Cigana", kao što su skupljali svakoga s popisa "nepoželjnih"...

... i kako to misliš - da nekima nije mjesto pod tim pijetetom? Eto - genocid nad Romima nema svoje posebno sveto ime. Nemaju svoje zaštitnike, nemaju svoju državu - pa ne bi trebali niti biti spomenuti?

Ove tvoje gluparije koje crpiš iz Crne knjige komunizma i slične mudrotvorine gdje netko stavi prst u uho i kaže "Kina - 60 milijuna" zatakni sebi za uho.

Tko je glasao

Kako mali Ivica

(@zapi) vidi genocid nad Židovima.

Nešto što je isplanirano na najvišim nivoima i što je bila službena politika ..on dovodi u isti kontekst ..

Pa neće baš biti tako.. nije isto ... Meni je Židova žao još od kada sam pročitao kao klinac Dnevnik Ane Frank.. međutim..kad uz Židove prikeljiš neke političke protivnike..suprostavljene nacistima kao što je ispalo da su komunisti ( koji su btw do jučer surađivali) e onda ..počneš razmišljati..

Kod nas se uz Židove, Rome prikelje Srbi..pa k tomu još i komunisti i tzv. pošteni Hrvati.. a nisu svi završili u logorima zbog istih razloga... eto ..danas ako nisi gayfrendli..automatizmom si i protiv Židova...... ma nemoj..

Nemože to proći... pa zato ja pitam Ljubu.. kao autora dnevnika... naime izazivam ga da se ogradi od tih tendencija... nije isto biti Židov i biti homoseksualac...

Tebi očito jest..ali ja ne želim vrijeđati Židove.

sve dobro...

Tko je glasao

Iskrcavanje

Čovjek se naprosto ne može odlučiti - je li se smrdljivije iskrcaš kad ne razmišljaš, ili pak kad razmišljaš...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

@drvosjek Profesionalni Židov - profesionalni Hrvat!?

Zaista mi se neće vše raspravljat s tobom, jer to izgledao kao - govorenje zidu! Ne Židovima, već - zidovima! Jednostavno, postoje OTVORENI, i ZATVORENI umovi! Bojim se da ti spadaš u ove druge!
Pogledaj negdje izvorno začenje HOLOKAUSTA - dolazi od grčeke riječi koja znači SPALJENICA! zapravo, HOLOKAUST nije proširen, on se vraća izvornom značenju grčke riječi a to su svi koji su OBESPRAVLJENI na bilo koji način, koji su označeni i simbolički - spaljeni (Židovi, Romi, homoseksualci, Jehovini svjedoci...) I od njih, raznih patnika, da se ogradim, pa što je tebi??? Da se ogradim od, primjerice, Karla Štajnera, komuniste i Židova (7000 dana u Sibiru)???
Zato Židovi za sam Holokaust, posebno upučćeni, rabe pojam SHOA, što u prijevodu sa hebrejskog znači KATASTROFA Čini mi se ti ni ne čitaš pažljivo dnevnike - pa to stoji i u ovom dnevniku!?
I baš je bezobrazno od tebe imputirati mi ovo: "profesionalni Židov". Ni jedan dan radnog staža nisam ostvario kao Židov već radeći nekoliko poslova vezanih uz zvanje - politologa i novinara! Istina, tada u statusu nezapooslenog (prijavljen na ZAVODU ZA ZAPOŠLJAVANJE - 1990/1991. radio sam kao tajnik Židovskog kulturnog društva u Zagrebu, oko godinu dana, za takvu siću od honorara da mi ti nebi vjerovao kada bih je ovdje naveo. Sve drugo radio sam za židovstvo (i Izrael) IZ UVJERENJA, VOLONTERSKI, ne volim to navoditi, i skromno pomagao Dokumentacijskom centru Simona Wiesenthala u Beču, kao i tisuće drugih Židova diljem svijeta koji su pomagali Wiesenthalu. Pričao mi je da su ljudi unosnih zanimanja, npr. odvjetnici u Argentini, ako je trebalo provjeriti neku informaciju prekidali redovni posao, i nisu ništa drugo radili dok ne bi obavili "zadatak"!
Pa kako bi se ušlo u trag svim tim nacistima, čuvarima Auschwitza, Dachaua, Treblinke... pa i Eichmannu, da na tome nije radilo najmanje stotina tisuća ljudi! I neki, iako čisti amateri, obavili su poslove kvalitetnije od bilo koje policije ili obavještajne službe! Odi lijepo u knjižnicu i pročitaj "Kuću u ulici Garibaldi" Issera Harela, o hvatanju i kidnapiranju Eichmanna, to je jedna od najfascinantnijih knjiga koje sam pročitao u životu, a čitao sam i čitam jako puno! Pronađi negdje "Duga ruka Izraela", "Moj Izrael" Golde Meir i slične knjige!
A daj ti pomakni dio Hrvata, ili drugih nacija, svejedno, a da ne pitaju - KOLIKO MENI?

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

@drvosjek

I još ovo, i dalje, s tobom, nema više ispod ovog dnevnika: Ne bi trebalo idealizirati židovski narod, niti Izraelce - imali smo mi i imamo i svoje mafijaše, moralni ološ, prodane duše...ali to se nastoji riješiti unutar zajednice!
I lako je, pa lakše, udariti na pripadnike druge nacije i vjere, ali udari ti na "svoje"?

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

čitao sam i Karla

i još svašta nešto... znam ja Ljubo da ti vrlo dobro kužiš što ja želim reći i što pitam...

moja teza jest da npr. u NDH nisu iz istog razloga proganjani Židovi i Srbi.. Židove je tražio Hitler i ustaše su ih morale isporučiti jer bi bili isporučeni...da ne kažem da su se pojedini željeli dokopati njihovih materijalnih dobara...to sve kužim i osuđujem i žalim...

Međutim..@Bigulica je gore napisala da smo i mi " imali svoj Auschwitz" ..naravno..aludira na Jasenovac..i linkala je neki pamfletić gdje se u isti skup stavljaju Židovi, Romi, homoseksualci itd.

Ja smatram eto da nisu nacisti ubijali sve njih iz istog razloga...primjerice tada se homoseksualce smatralo duševnim bolesnicima... a poglavito ustaše nisu ubijali Srbe iz istog razloga..nego kao prirodnog neprijatelja uspostavi države..kao i komuniste uostalom..

Kad u jednadžbu ubaciš još i što se radilo crncima u SAD i Južnoafričkoj republici..da u mnogim zemljama žene nisu imale pravo glasa.. da je Hitler koju godinu ranije kod Engleza proglašavan osobom godine...tj. staviš to u tadašnji kontekst..

mene eto zbunjuje da vi Židovi pristajete, ako pristajete .. da vas se izjednačava ( među Hrvatima ) sa Srbima..a pogotovo s homoseksualcima.. mene to podsjeća na ono o kruškama i jabukama..

primjerice : Židovi su u NDH bili lojalni vlasti pa su ih ustaše svejedno isporučile nacistima..dok su Srbi bili kontra države kao i 90. uostalom..

Zločin prema Židovima je zaista vrijedan svakog žaljenja... dok se o ostalom može razgovarati.. zašto dopuštaš da se pod vaše krilo skrivaju i ovi kojima se zapravo živo jebe za Židove..ali im se iz drugih razloga.. jugointegralističkih.. vole prišmajhlati..onako farizejski..ili bizantinski ako ti je draže

ps. i nisi odgovorio tj. dao svoje viđenje zašto su primjerice Židovi u Solunu pod Osmanlijama napredovali a kad su došli pravoslavni Grci..zapravo su nestali...desetljećima prije WW2..

Volio bih to doznati od jednog politologa..novinara..javne osobe židovske provinijencije..

sve dobro...

Tko je glasao

@drvosjek

Ma stvarno me nije briga tko se Židovima želi ili pokušava "prišmajhlati", i zašto. Pa znam i dio Hrvata koji to su činili i još čine! Ili one koje bi mogli označiti "Hofjuden"(dvorski Židovi).
Što se tiče solunskih Židova trebao bi malo zaviriti u povijest trgovine i vidjeti što se događalo kada su formirane neke nove države i kada su presiječeni tradicionalni trgovački putevi. U Osmanlijskom carstvu ti potevi su od Soluna vodili i do Dubrovnika, Skopja, Beograda.. stvaranjem Prve Jugoslavije i postavljanjem granice između Grčke i Jugoslavije, ti putevi su presječeni. U jednoj sjajnoj knjizi - PLIMA I SLOM, Ženi Lebl, opisana je sudbina makedonskih Židova kojima je, znatnom dijelu, naglo siromašnje nakon 1918. spasilo živote. Nisu mogli više trgovati sa Solunom kao ranije pa su se prije 1941. počeli iseljavati u Palestinu, USA i drugamo... Nažalost, oni koji su ostali strašno su stradali od bugarskih okupatora i esesovaca, masovno su deeportirani u Treblinku i druge naci-logore!
Evo, također, Židova je u Virovitici i okolici bili oko 500 godine 1910 (vrijeme Austro-Ugarske), da bi od 1918. počeo padati taj broj i 1941. bilo nas je tek oko 300 židovskih duša! Dakle, stvaranje novih država i usitanjavanje tržišta ne pogoduje židovskom bussinessu!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Ustašoidni proljev

Činjenica da mnogi misle poput tebe i još se usuđuju to javno napisati oslikava svu tragičnost ove države, kao i njezin neumitan put u civilizacijsku propast.

Dok su ustaše ubijale Židove i Rome iz "osjećaja dužnosti", "poštivanja dogovora", čitanjem i sitnih slova, i kao pravi dobar sluga nacista koji su ih instalirali, premašujući očekivanja gazde, postajući poturica gori od Turaka ili ako ti je milije učenik koji nadmašuje učitelja, Srbe su pak ubijali iz čistog psihopatskog zadovoljstva.

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

"i još se usuđuju"

na tome je naglasak @Bigulice....jednostavno ne dozvolim..da mi se ti i takvi poput tebe trpate u koš s nevinim žrtvama jer .. TADA su komunisti i Srbi a priori u 99 % slučajeva bili protiv bilo kakve države Hrvatske...

što je potvrđeno kako 70.-te tako i 90.-te..,

i nisu samo bili protiv nego su i djelatno rušili tu i takvu...bilo kakvu..hrvatsku državu..kako 41. tako i 91. a i danas im ne paše....i zato ne pristajem da se ti i takvi trpate zajedno s Židovima...

Hrvati s Židovima i nisu imali nekih problema.. ustaše su samo uz prepisane nacističke zakone...aka današnje EU propise ..samo plivali u vodi u koju su bačeni...dok su Srbi i beogradska svinjarska dinastija bila a priori protiv bilo kakve države za Hrvate...

eto ja se usudim tu napraviti diferencijaciju između Židova i Srba ili primjerice Roma i homoseksualaca..a ti mi možeš zbog tih činjenica ...pljuniti pod prozor...

sve dobro...

Tko je glasao

drvosjek

Na osnovu informacija, koje si sakupio, mislis da , uglavnom, sve znas.
I neke te stvari cude.
Takvi smo svi.
Da ti otvorim malo oci, evo nekih mojih informacija.
1986 veli prof.dr. V. Devide
Grcko slovo omega su Grci nazvali prema schwicarskoj firmi satova.
Mi smo se smijali,a on nas je ozbiljno promatrao.
Kazu da je i on bio Jevrej.
Procitaj Johna Steinbecka, americkog nobelovca.
Postoje informacije, koje nemas ili ih smatras gluposcu.
Vidi ovu recenicu, homoseksualac je bolji od drvosjeka.
Ona je relativna ili Nikolic je jednak Einsteinu.
Dobar si covjek, ali to sto si naucio nije sve i nije tocno.
Postojala je rijec, koju je trebalo reci i umro bi Hitler. Rabin ju je sacuvao za sebe.
Necu prekinuti ti to objasnjavati.
Srbi su bolji ljudi od Hrvata. Bijes. To vele Romi. To je relativno.
Cijeli svemir je bio malen kao kliker.
Ne vjerujes. Ni uceni to ne vjeruju. Atom je zapravo supljina sa malim centrom i malim elektronima.
Kao balon. Jos milijun puta ekstremnije.
Komunisti su ljudi, kao ti i ja, biti covjek smije biti i zao.
Da bi opravdao sebe sto si neke ubio, njih smatras nevrijednim.
Mi smo svi vrijedni, od crva do Einsteina.
Ne postoji dobar i zao. To je religija izmislila, da objasni svijet.
Nas manipuliraju i kad to shvatis razumjet ces i sjenku.
Oni nas manipuliraju, jer vjeruju da je to dobro , tj oni to moraju.
Sve dobro

Tko je glasao

@vladimirara

"Mi smo svi vrijedni, od crva do Einsteina".
Nekome isprazna rečenica! Pa da je pročita još jednom!??

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Al' zato, izgleda, ti sve znaš!

Vidjeh svakakvih gluposti na ovom portalu, no ovo je vrhunac. Spremit ću ovo i pokazivati kao ogledni primjer gluposti i ispraznih rečenica.

"Fašisti budućnosti sami će sebe nazivati antifašistima!!!" Mudra proročanstva prošlosti.

Tko je glasao

laganini sa velikim N

Hitler je ubijao zbog teorije relativiteta.
Laganini je vrlo slican
Devide je znao sve, ja samo ponesto od njega;
Ili mozda laganini sve zna i ono sto je drugacije je glupost.
Zavist

Tko je glasao

Mozes me i spalit

I Galilea su
Hvala na uvredama

Tko je glasao

Uspoređivati se sa Galileom?

Nit si ti galileo, nit sam ja koga spalio majstore, a reći za isprazne rečenice da su isprazne rečenice nije baš takav grijeh i bogohula kako ti prikazuješ, a nije ni uvreda, za razliku od toga što ti mene uspoređuješ s Hitlerom! E a sad ću te uvrijediti, ako sam ja ko Hitler, onda si ti Pol Pot i Jack Trbosjek u jednom. Vidiš, lako je biti bezobrazan.

Sve u svemu, ispraznost na vrhuncu, zavist... hehe, a na čemu tebi zavidjeti?

"Fašisti budućnosti sami će sebe nazivati antifašistima!!!" Mudra proročanstva prošlosti.

Tko je glasao

Nema tu usporedbe

Mnogi su spaljeni, jedan je i Galileo, cak mislim da i nije.
Niko ne govori kome zavidi, Devideu.
Imas naviku da okreces tumacenja onako kako tebi pase.
Ili ne razumijes i to onda jos nazivas gluposcu.
Da li te neko placa za konstrukcije lingvistickih uvreda.
Primitivizam

Tko je glasao

Ima tu usporedbe

Mnogi su utopljeni, jedan je spaljen, čak mislim i da jako je.
Svi ne govore zavide Devide kome.
Imaš naviku da pričaš gluposti, tumačenja se ne mogu okretati...
Ili ništa ne razumiješ, a onda trpaš rečenice bez smisla i mozga.
Da li te netko plaća za konstrukcije o konstrukcijama lingvističkih uvreda?
Primitivizam, najniža razina, samo koja: SDP ili HNS???
Tupost... blediš...

"Fašisti budućnosti sami će sebe nazivati antifašistima!!!" Mudra proročanstva prošlosti.

Tko je glasao

Ali Biguzica je nevina

"Fašisti budućnosti sami će sebe nazivati antifašistima!!!" Mudra proročanstva prošlosti.

Tko je glasao

ma neka je

i nju je Bog stvorio...žao joj je upokojene Juge i mrzi nas koji smo je upokojili ;-))

zamisli, ona se zgraža kako se ja " usudim" hehe to je onaj refleks..recidiv iz Juge...komunizma..verbalnog delikta i sl..kad se Hrvat nije smio " usuditi" reći Srbima ili jugokomunistima - da lažu

sve dobro...

Tko je glasao

homoseksualci...

... svi izvori se slažu da je ponekad bilo teško pratiti pojedinu grupu žrtava - jer su se grupe preklapale... bilo je "rasnih/nacionalnih" grupa, ali i grupa "politički neistomišljenici", "homoseksualci", "osobe s teškoćama", Jehovini svjedoci",

Uglavnom, osoba je mogla biti u više grupa istovremeno (Slaven, komunist, homoseksualac), (Židov, osoba s poteškoćama) itd. itd. Čak je i govorenje esperanta bilo opasno.

Grube procjene i istraživanja govore da je 5.000-15.000 osoba koje su pretežno evidentirane kao "homoseksualci" ubijeno u nacističkim logorima. Oko 50.000 logoraša je bilo etiketirano kao - homoseksualci.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci