Tagovi

ŽIVILA REPUBLIKA HRVATSKA - DAN DRŽAVNOSTI.

ŽIVILA HRVATSKA!

SRETAN NAM DAN DRŽAVNOSTI
LIPE NAŠE 'REPUBLIKE HRVATSKE'

Čovjek koji zaboravlja svoju prošlost, zalaže svoju sadašnjost....... i prodaje svoju budućnost......
sjetimo se malo......

Horvatska domovina

Lěpa naša domovino,
Oj junačka zemljo mila,
Stare slave dědovino,
Da bi vazda čestna bila!

Mila, kano si nam slavna,
Mila si nam ti jedina,
Mila, kuda si nam ravna,
Mila, kuda si planina!

Vedro nebo, vedro čelo,
Blaga persa, blage noći,
Toplo lěto, toplo dělo,
Bistre vode, bistre oči:

Vele gore, veli ljudi,
Rujna lica, rujna vina,
Silni gromi, silni udi; —
To je naša domovina!

Ženju serpi, mašu kose,
Děd se žuri, snope broji,
Škriplju vozi, brašno nose,
Snaša preduć málo doji:

Pase marha, rog se čuje,
Oj, oj zvenči, oj, u tmine,
K ognju star i mlad šetuje; —
Evo t’ naške domovine!

Luč iz mraka dalko sija,
Po veseloj livadici,
Pěsme glasno brěg odbija,
Ljubni poje k tamburici:

Kolo vode, živo kolo,
I na berdu, i v dolini,
Plešu mladji sve okolo; —
Mi smo, pobre, v domovini!

Magla, što li, Unu skriva?
Ni l’ to našiu jauk turobni?
Tko li moleć smert naziva?
Il’ slobodni, il’ su robni?

»Rat je, bratjo, rat junaci,
Pušku hvataj, sablju paši,
Sedlaj konjče, hajd pešjaci,
Slava budi, gdi su naši!«

Buči bura, magla projde, —
Puca zora, tmina běži, —
Tuga mine, radost dojde, —
Zdravo slobost, — dušman leži!

Veseli se, tužna mati,
Padoše ti verli sini,
Ko junaci, ko Horvati,
Ljaše kervcu domovini!

(Ovi stihovi o ratu nisu dio današnje Hrvatske Himne. Ali su pokazatelj da su Hrvati shvaćali da se za slobodu nekada
mora i boriti.)

Savo, Dravo, Drino teci
Nit’ ti Dunaj silu gubi,
Kud li šumiš, světu reci:
Da svog’ doma Horvat ljubi,

Dok mu njive sunce grije,
Dok mu hrastje bura vije,
Dok mu mertve grob sakrije,
Dok mu živo serdce bije!

i onda:

Lijepa naša domovino

Lijepa naša domovino,
Oj junačka zemljo mila,
Stare slave djedovino,
da bi vazda sretna bila!

Mila kano si nam slavna,
Mila si nam ti jedina.
Mila kuda si nam ravna,
Mila kuda si planina!

Savo, Dravo, Drino teci,
Nit ti Dunav silu gubi,
Sinje more svijetu reci,
Da svoj narod Hrvat ljubi.

Dok mu njive sunce grije,
Dok mu hrašće bura vije,
Dok mu mrtve grobak krije,
Dok mu živo srce bije!

i danas: (od cca.1974 god.)

Lijepa naša domovino

Lijepa naša domovino,
Oj junačka zemljo mila,
Stare slave djedovino,
da bi vazda sretna bila!

Mila kano si nam slavna,
Mila si nam ti jedina.
Mila kuda si nam ravna,
Mila kuda si planina!

Teci Dravo, Savo teci,
Nit ti Dunav silu gubi,
Sinje more svijetu reci,
Da svoj narod Hrvat ljubi.

Dok mu njive sunce grije,
Dok mu hrašće bura vije,
Dok mu mrtve grobak krije,
Dok mu živo srce bije!

A što ćemo sutra pivati?

Možda budemo pivali....... 'Hej slaveni lipe naše europe'

Jakob Matovinović - Jakša
volim svoje i poštujem tuđe.

Komentari

Skviki, za razumijevanje

Skviki, za razumijevanje domovine, obzirom da si u Njemačkoj, slijedeće:
- Njemci su imali sreću da su dvaput poraženi, jednom u 2. svjetskom ratu a potom šezdesetih i sedmadesetih, kada su nove generacije malo preispitale poslovanje;
- kod na se ne radi samo o dvostrukim i višestrukim pobjedama nego o non stop pobjeđivanju i uspjesima, kao što možeš osjetiti i na pollitika.com, i šta je logičnije nego da smo došli do jednog jednostavnog ali težeg i duljeg problema a to je minimalno plaćanje i minimalno sređivanje poslovanja. Nakon toliko dugih pobjeđivanja i napredovanja nitko nije spreman na plaćanje ničega a na malo sređivanje poslovanja još manje, pa šta druge nego još malo stare zabave dok se još šta da (skokošariti i poljepšati sliku), nakon čega i onako slijedi bolna participacija u podmirivanju ceha i krajnje uvažavanje svih daljnjih korisnih i čovjeku i prirodi doličnih bavljenja i poslovanja.

Dakle, ubiše nas vječni i silni uspjesi ali sada je došao kraj tome i veoma jednostavna situacija - sve snage samim poslovanjem discipliniranije nego Njemci. Sve razne komplikacije su prošlost. Samim time možemo mirno i neopterećeno tretirati razne trzaje tako impresivne prošlosti, to ona na neki način pozdravlja nove smjerove i minimalistička sređivanja poslovanja. Sada će Njemci, koji zapinju u sređivanju stanja u istočnim djelovima, vidjeti kod nas kako se to uspješnije radi, bolje selekcioonira šta je krama (otpad), šta za ostaviti, bolju disciplinu mašte oko novih dodataka ...

Tko je glasao

Mr. Skviki, Znamo svi o

Mr. Skviki, Znamo svi o tome! (nadam se).... i nitko koliko primjetim ne 'negira' tu činjenicu.... već se dopunjavamo.... i tako sam došao do zaključka da je nepravda ista bez obzira zašto.... kao i žrtve..... i to opet bez obzira čije!

i ponavljam citat odozgo...

'čovjek koji zaboravlja svoju prošlost zalaže svoju sadašnjost i prodaje svoju budućnost'

tako da nije potrebno se vračati u prošlosti.... već nešto naučiti iz nje....

i sa takvim znanjem.... i moramo znati da se povijest uvijek ponavlja.... možemo krenuti prema BOLJE SUTRA!

Da dočekamo budućnost i da znamo zaobići ili spriječiti sve moguće negativnosti skojim ćemo se susresti u budućem radu i životu kao Hrvati!

Jakša

Obrisan

Tko je glasao

tako da nije potrebno se

tako da nije potrebno se vračati u prošlosti.... već nešto naučiti iz nje....
i sa takvim znanjem.... i moramo znati da se povijest uvijek ponavlja.... možemo krenuti prema BOLJE SUTRA!

I ja tak mislim, no zbog čega se svaki čas neki vračaju u prošlost i ponavljaju samo ono s čim se može usađivati osječaj krivnje onima koji su se rodili poslje tih događaja.

Objašnjenje da se to govori radi toga da se više ne ponovi.

S naše strane se nije ponovilo ništa, no na nas se je krenulo koda nije bilo par desetljača između tih događaja.

Tko je glasao

Stara navika.... po starom

Stara navika.... po starom kalupu....

npr. jeste primjetili kako IDSovac.... Kain stalno (SVAKI PUT) spominje Ustaše i Partizane....

SVAKI PUT.......

i to pali! a to je jednostavno stara škola..... govori po kalupu..... Drugovi Drugarice.... bla bla... Parola... bla bla... parola... bla bla.... i onda PRAVEDNA BORBA PROTIV FAŠIZMA!.....

i dan danas raja glasa da takvi nama uđu u Hrvatski Državni Sabor.....

Jadno i patetično.... ali tako je..... to je naša realnost...

Ne kažem da je to i ovaj slučaj ovdje... već ću reći kako Mr. Ragusa živi u sredini di je upravo ona kontra strana takva... ' komunisti su krivi za sve'..... ali i to tamo pali kao i ovo od našeg IDSovca u Saboru!!!

Jakša

Obrisan

Tko je glasao

i dan danas raja glasa da

i dan danas raja glasa da takvi nama uđu u Hrvatski Državni Sabor.....

Puno službeno ime zakonodavnog tijela Republike Hrvatske je "Hrvatski Sabor", a ne "Hrvatski Državni Sabor".

Tko je glasao

Zanimljivo, kako se negdje

Zanimljivo, kako se negdje 'na putu' izgubio pridjev "Državni"... Znaš li tko ga je i kada maknuo?

cogito ergo sum

Tko je glasao

vidiš kako odmah negativno

vidiš kako odmah negativno nastupaš.
pravilnije bi bilo pitati od kuda se STVORILO to "državni" kada je to u naziv dodano tek 1997.
drugim riječima, hrvatski državni sabor postojao je samo 3 godine.

..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.

Tko je glasao

da, maknut je, nije se

da, maknut je, nije se izgubio, koliko ja znam, u doba koalicijske vlade. Opravdano, ak se mene pita (a znam da ti misliš drugačije :) Hrvatski Sabor je Hrvatski Sabor, zašto bi još naglašavali da je i državni? nepotrebno, budući da u Hrvatskoj postoji samo jedan jedini Sabor, osim toga, pojam sabora karakterističan je samo za Hrvatsku i niti jedna druga zemlja ga nema.
Drugi je razlog taj što je i u doba NDH također postojao "Hrvatski državni sabor", koji je zapravo bio samo savjetodavno tijelo (budući da NDH nije bila demokratski uređena država), s članovima imenovanima direktno od Poglavnika (a sve u stilu njemačkog Führerprinzipa) a i koliko znam, sastalo se samo jednom.

Tko je glasao

Nemam što dodati.

Nemam što dodati.

cogito ergo sum

Tko je glasao

Stara navika.... Nisam ni ja

Stara navika....

Nisam ni ja imun na ljudske mane!

:)

Jakša

Obrisan

Tko je glasao

Oj junačka zemljo

Oj junačka zemljo mila,
Stare slave dědovino,
Da bi vazda čestna bila!

Obrisan

Tko je glasao

Mr. B2 Koji je uzrok

Mr. B2

Koji je uzrok toga?

Tek kada prihvatimo da smo mi Hrvati sami sebi krivi za neke stvari ćemo uspiti napredovati kao Nacija......

A protu-otrov se mora naći..... kako bi se riješili ove kuge.....

Sjetim se pokojnog Antu Paradžika... kada je 1991 god. u Australiji govorio kako je već tada njegov HDZ krenuo u neki nepoznati smjer.... i kako ono što je bilo zamišljeno kao 'Pokret Hrvata' postaje neka politička stranka..... pričao je o ideji 'Stranka Hrvata' ili 'Stranka ZA! Hrvatsku' i kao tribamo se ujediniti..... mi Hrvati....

Isto tako je spominjao to kako je cilj sada srediti ovu našu državu.... ne samo obraniti i uspostaviti granice.... već srediti situaciju unutar RH...... uspostaviti pravednu, slobodnu, neovisnu i poštenu RH....

i koliko je tribalo da se njega smakne? u tren oka pojeo ga mrak.... a slučaj pao u vodu....

Nije sve sjajno niti bajno..... ni među onima koji kroje našu budućnost (a svoju budućnost osiguravaju!).

Tako da ovaj problem koji ste istaknuli kreće i od glave.... a ne samo od pete.... i to već godinama!

Jakša

Obrisan

Tko je glasao

Ma daj, ne shvaćaj sve

Ma daj, ne shvaćaj sve previše ozbiljno. Pa za vrijeme Domovinskog rata pokazali smo da znamo biti jedinstveni kad treba. Ovo sad je normalno političko prepucavanje različitih političkih opcija. Ali da opet, nedajbože, zatreba sloga, brzo bismo se posložili! Vidiš npr. kako je bilo u Austriji, svi smo bili jedinstveni, nije bilo važno je li netko ovo ili ono: svi su imali crvene kockice ne samo na glavama već i u glavama!

Dragi moji, lijepi pozdrav!

Tko je glasao

Pa za vrijeme Domovinskog

Pa za vrijeme Domovinskog rata pokazali smo da znamo biti jedinstveni kad treba.

Ne'š ti jedinstva.
Dok su jedni stradavali i ginuli (branitelji, prognanici), neki su se bogatili (pretvorba i privatizacija, '200 obitelji', da Zagorca i njemu slične ne spominjemo).
Ko je jamio, jamio. Idemo dalje!

ragusa

Tko je glasao

Di je Zagorac?? I njemu

Di je Zagorac?? I njemu slični? Ček malo da zavirim pod stol!! Hmmm ne vidim ga. Čudno, kamo se djeo?! Gle, nema ni onog drugog, ma znaš onog, ne mogu mu se sjetiti imena ni prezimena...ma da onog, kojeg ni Velika Koalicija, nije strpala u hladovinu, iako je dobila mandat hrvatskog naroda za to, jer je narodu bio pun klinca dvjesto familija...a kamo se on djeo? hmmm, ček da vidim je li on pod stolom? Gle, nema ni njega, cccccccccccc Što ćeš, čovjek je šutio i on i onaj drugi i treći...i dvjestoti...Među njima je vladao zakon šutnje pa im Račan nije mogo ništa!!

Dragi moji, lijepi pozdrav!

Tko je glasao

Di je Zagorac?? I njemu

Di je Zagorac?? I njemu slični? Ček malo da zavirim pod stol!! Hmmm ne vidim ga. Čudno, kamo se djeo?!

Nek' ima bar netko u ovoj napaćenoj zemlji za koga je Zagorec ratni junak, koji je zaslužio sva ona silna odličja. Najodlikovaniji Hrvat za ratne zasluge, a ratišta nije ni vidio. Naš ponos i dika!

ragusa

Tko je glasao

ne kužim što si htio

ne kužim što si htio reći? tebi je on ponos i dika?

Dragi moji, lijepi pozdrav!

Tko je glasao

Da parafraziram onu

Da parafraziram onu staru,
ah, tako dobro paše ovdje:

To je nama naša borba dala,
da imamo Zagorca za generala.

Već su neki sudionici rasprave
vukli neke povijesne paralele,
pa evo da im se i ja pridružim.

Moj general mi je ponos i dika,
i ja sam se borio u istoj vojsci,
samo za razliku od njegova ordenja,
ja dobih tek jedan - Muda Marjanova!

ragusa

Tko je glasao

Pa Miss LQ je ŽIVI DOKAZ

Pa Miss LQ je ŽIVI DOKAZ kako ima i dobri ljudi u svim organizacijama pa čak i u HDZu.

jedino što mogu reći za osobe koje imaju nacionalnu svijest u HDZu....... (ne one lopove o kojima pišete Mr. Ragusa) je to da je taj pokret mogao postati legenda svih Hrvata..... samo da se nije krenulo u strančarenje (poput KP) i da su zaustavili ili retroaktivno riješili upravu tu nepravdu tzv. 'divlja privatizacija'.....

Čini mi se kako je Dr. Franjo Tuđman možda tribao ugasiti 'Pokret' tamo negdje 1995 il 1996 god...... i da je on ostao Predsjednik Imenom i Prezimenom..... i prepustio osnivanje nove stranke u RH koja bi bila isključivo osnovana iz redova 'Pokreta' HDZa...... na taj način bi 'HDZ' definitivno postao legendaran .... a ne blamaža koja je dan danas nekima u RH i u svijetu.... isto tako bi Dr. Franjo Tuđman bio iznad svih dosadašnjih velikana iz naše povijesti.....

Priznam jedino kako je lako meni danas o tome pričati i davati svoje mišljene.... kao neki general koji vrši analizu nakon bitke..... ali i to je nekada potrebno..... kako bi bili pametniji za u buduće!

Nadam se da nisam nikoga uvridio .... nije mi to bio cilj ali znam d aje ovo škakljikava tema.... i ne bojim se reći svoje mišljenje.

Jakob Matovinović - Jakša
volim svoje i poštujem tuđe

Obrisan

Tko je glasao

Čini mi se kako je Dr.

Čini mi se kako je Dr. Franjo Tuđman možda tribao ugasiti 'Pokret' tamo negdje 1995 il 1996 god...... i da je on ostao Predsjednik Imenom i Prezimenom..... i prepustio osnivanje nove stranke u RH koja bi bila isključivo osnovana iz redova 'Pokreta' HDZa...... na taj način bi 'HDZ' definitivno postao legendaran .... a ne blamaža koja je dan danas nekima u RH i u svijetu.... isto tako bi Dr. Franjo Tuđman bio iznad svih dosadašnjih velikana iz naše povijesti.....

Koliko sam sličnih komentara čuo između 1995. i 2000. godine!
A zašto nije do toga došlo?
Bilo je lakše savladati neprijateljsku armadu nego vlastiti ego...

ragusa

Tko je glasao

Zato je : dan danas nekima

Zato je : dan danas nekima u RH i u svijetu blamaža ....

Zašto nije došlo do plemenitog poteza????????????????????????..... to možda nitko neće saznati!

Isto kao što ja tvrdim da je lako analizirati nešto poslije bitke.... isto tako je i nagađati koji su razlozi..... nakon što čovjeka više nema!

U oba slučaja pitanje 'Zašto?' ostaje bez odgovora!

Ali smo ipak nešto naučili kroz to sve.... pa evo i sami vidite da npr. nevalja imati preveliki ego! pogotovo u politici.... jel kao što znate.... niti jedan političar nije Bogom dan za tu dužnost!

U glavnom ŠBB KBB? to nam je ostalo u misterijama naše prošlosti..... ja se jedino nadam kako ćemo mi biti pametniji i kako će naše buduće generacije biti još pametniji od nas...... itd itd...... ipak na mladima svijet ostaje!

Kolega Ragusa.... vidim da vodite bitku protiv tvrdoglavi ljudi na svom kraju.... ja ću vama samo reći kako i ti ljudi žele dobro ovoj republici kao i Vi..... zato shvatimo jednu stvar u tome svemu.... imamo zajednički cilj..... BOLJE SUTRA.... a nekima štima ova većna vatra.... nacionalisti vs komunisti ili Ustaše vs partizani itd itd itd itd.
Ali kome to štima da ta većna vatra gori za veke vekova (hint hint .... sa ekavicom)!

Jakob Matovinović - Jakša
volim svoje i poštujem tuđe

Obrisan

Tko je glasao

...ja ću vama samo reći

...ja ću vama samo reći kako i ti ljudi žele dobro ovoj republici kao i Vi..... zato shvatimo jednu stvar u tome svemu.... imamo zajednički cilj..... BOLJE SUTRA.... a nekima štima ova većna vatra.... nacionalisti vs komunisti ili Ustaše vs partizani itd itd itd itd.

Razumijem te i volio bih da imaš pravo.
Događaji iz prošlosti morali bi biti iza nas, a mi da iz njih imamo pouke.
Međutim, to nije tako. Neki uporno izvrću povijesne činjenice.
U praksi to znači da se ne poštuje ni Ustav RH, ali bez posljedica.
Društvo je bolesno - jedna je politika prema vani, a druga za domaću uporabu.

ragusa

Tko je glasao

Ragusa, To o izvrtanju

Ragusa,

To o izvrtanju povjesnih činjenica, bi mi bilo drago, kad bi malo bolje opisal.

Tko je glasao

To o izvrtanju povjesnih

To o izvrtanju povjesnih činjenica, bi mi bilo drago, kad bi malo bolje opisal.

Bilo je o tom priče uz neke druge dnevnike. Ovdje ću iznijeti samo jedan primjer i uputiti na izvor (već sam ga spominjao):

Josip Majski
ZLOČIN KOJI TRAJE
Istina o zločinima u selima Cetinske krajine 1944. (ovo je podnaslov)
Razlog - Zagreb, 2007.

Riječ je o knjižici koju je napisao preživjeli svjedok zločina.
Može se naručiti (telefonom) kod izdavača za osamdesetak kuna.

28. i 29. ožujka 1944.g. u sedam sela istočnoga dijela Cetinske krajine pobijeno je 1.800 ljudi, svi su bili civili. Donji citati su iz spomenute knjižice.

Izvršitelji zločina bili su pripadnici SS divizije 'Prinz Eugen', sastavljene uglavnom od folksdojčera iz Banata, Srije i drugih prostora bivše Jugoslavije, uz suradnju ustaške legije 369. divizije, tzv. 'vražje divizije'.

Autor opisuje kako se danas zločin pripisuje partizanima ili četnicima, kako je srušen spomenik žrtvama fašizma i zamijenjen kapelicom, kako se i s grobova (!) uklanjaju natpisi koji ukazuju na zločin, a vrhunac cinizma i ruganja sa žrtvama je da župnik u tom kraju drži Pavelićevu sliku u župnom kući.

Pripisivati zločine onim koji ih nisu počinili, a istovremeno rehabilitirati, opravdavati i prikrivati prave zločince, amoralno je, protukršćanski i anticivilizacijski. Kao seljački sin, odgojen u sustavu vrijednosti kršćanskog morala, moram se suprostaviti rehabilitaciji nacifašizma i nacifašista unutar svog naroda.

Ova knjižica je samo uvjerljivo svjedočenje koje zorno ilustrira ono što se u Hrvatskoj događa ovih godina. Toplo preporučam, pročitajte. Bit će lakše razumjeti aktualna zbivanja i prijepore o kojima je ovdje riječ.

ragusa

Tko je glasao

Jedan upit, vrijedi za sve

Jedan upit, vrijedi za sve na ovom portalu ne samo za tebe, koji kaže: 'Koliko su cijenjeni političari pročitali knjiga o Bleiburgu i 'Križnom putu'?
Da li vam je poznata ta povijesna istina?
Nije nužno odgovoriti... samo za razmišljanje- budući da to nije tema ovdje.

cogito ergo sum

Tko je glasao

Jedan upit, vrijedi za sve

Jedan upit, vrijedi za sve na ovom portalu ne samo za tebe, koji kaže: 'Koliko su cijenjeni političari pročitali knjiga o Bleiburgu i 'Križnom putu'?

Pročitao sam o tome gotovo sve knjige koje se na hrvatskom mogu naći, 15-ak njih, počevši od onog zbornika Vlašić-Vujinović: "Kriožni put", kojeg je 1991. objavio "Start", u kojem sam radio. I pisao sam o tome. Start je obajvio 1990-1991. niz napisa na tu temu, većinom intervjuis s preživjelima, to sam sve pažljivo čitao. Sam sam objavio dva-tri prikaza, te intervju s Tomislavom Jugovićem, predratnim HSS-ovcem, koji je 1945. zamalo izbjegao da bude zaklan, u Varaždinu.

Zoran Oštrić (Zelena lista)

Tko je glasao

Čitao, i to iz izvora

Čitao, i to iz izvora onodobne hrvatske političke emigracije.
I zato ću ti reći slijedeće:
S ovim komentarom si uletio u debeli offside.

Drugim riječima, polaziš od svojih stavova (ili možda predrasuda), u tvoj 'koordinatni sustav' ne uklapa se priča koju iznosim, pa reagiraš na tipičan način (u prijevodu):
Što je 'tvojih' 1.800 žrtava prema 'mojih' bar deset puta više?
U tome i jest problem:
Ne postoje 'moje' i 'tvoje' žrtve – sve su to naše žrtve!

I umjesto da razumijemo okolnosti u kojima su se one dogodile, umjesto da im pokušamo pružiti spokoj, mi otvaramo frontove davno završenih bitaka i, kao što volim reći, zameće se borba za bolju prošlost.

To je nešto što se sad događa u Hrvatskoj, pred našim očima. O tome svjedoči i citirana knjižica:

'Naš' zločin nije naš, on postaje 'njihov'. Mi smo sveti i izabrani narod. Kroz čitavu našu povijest svi nas samo gaze, satiru i istrebljuju. A mi sve to stoički podnosimo i trpimo, ne daj Bože da je bilo tko od nas ikad išta grešno napravio. A ako i jest, taj ionako nije naš, to je izrod koji pripada 'njima' (partizanima, komunistima, četnicima i sl.). A sad – kad smo napokon ostvarili svoju državu – e sad ćemo je očistiti od svega kukolja 'u hrvatskom žitu', tj. i od nas samih ako treba (uključivo i od preostalih svjedoka koji tvrde drugačije), samo da to bude ona mitska Hrvatska kakvu u svojim glavama nose ti naši novovjeki proroci.

Tko su 'naši novovjeki proroci'? Prepoznajemo ih u citiranoj knjižici, predugo ih osobno slušam u svojoj sredini. To su pojedini crkveni ljudi, svećenici, koji su umislili da imaju neku samo njima znanu božansku misiju na nacionalnom planu. A to što ona nema veze s vjerom, Evanđeljem, Božjim zapovjedima ... koga briga. Kao što reče onaj 'svećenik' iz jednoga od ranijih komentara: Nema zarobljavanja, Srbe treba ubiti, samo da vas nitko ne vidi, a ja ću vam dati odriješenje! Čisti primjer kršćanstva, nema što. Drugim riječima – ne da ovo nema veze s Bogom i vjerom – ovo je sramota za Crkvu, hrvatski narod i državu.

Dakle, bije se povijesna bitka – jedna povijest se briše, a druga piše – sad ili nikad. Tako se i ustaški zločin pretvara u partizanski ili četnički, antifašizam je fašizam, ustaštvo je nacionalni pokret za oslobođenje Hrvatske od tuđinskoga jarma, fašizma ... dakle ustaštvo je antifašizam... A s obzirom da mi nikad ništa nismo sagriješili (ustaški 'nestašluci' nisu vrijedni spomena, bila su teška vremena), možda već sutra i Ante Pavelić postane 'otac nacije', i blaženik čak!

Sve me ovo podsjeća na onu dobro znanu Miloševićevu: Niko ne sme da vas bije (osim mene)! U prerađenom izdanju ona glasi: Nitko vam ne smije prati mozak osim nas! To je naše pravo, od Boga dano, i dužnost, opet u ime Božje E, pa ne može to tako.

P.S.:
Možda vam se sve ovo čini i pomalo neumjesno, ali kad živite u sredini gdje vrlo često imate prigodu svjedočiti takvoj praksi, koju pojedinci sustavno provode bez bilo kakvih sankcija (djeluju u skladu s Evanđeljem!) onda imate pravo i na 'umjetničku slobodu' opisa doživljenoga.

ragusa

Tko je glasao

Ne postoje 'moje' i 'tvoje'

Ne postoje 'moje' i 'tvoje' žrtve – sve su to naše žrtve!

I umjesto da razumijemo okolnosti u kojima su se one dogodile, umjesto da im pokušamo pružiti spokoj, mi otvaramo frontove davno završenih bitaka i, kao što volim reći, zameće se borba za bolju prošlost.

Odlično za početak.
Ako to jesu 'naše' žrtve- s čim se u potpunosti slažem- kako to da npr. nema nijednoga suđenja za poslijeratne komunističke zločine?
Kako se moglo dovući Artukovića na suđenje; tražiti izručenje Ašnera od Austrije itd, a po Zagrebu šeću osvjedočeni partizanski zločininci i nitko ništa ne poduzima!
Još im se dopušta mahanje jugočetničkim zastavama u Kumrovcu, a crna zastava sa slovom 'U' na tribinama stadiona u Beču diže na noge 'cijelu demokratsku Hrvatsku'!?
Žrtve fažizma su prepoznate, grobovi su im dostojno obilježeni... kada se to isto učini žrtvama komunizma... onda može biti mira i tada premisa s početka komentara dobija svoj puni smisao.

Nema zarobljavanja, Srbe treba ubiti, samo da vas nitko ne vidi, a ja ću vam dati odriješenje! Čisti primjer kršćanstva, nema što. Drugim riječima – ne da ovo nema veze s Bogom i vjerom – ovo je sramota za Crkvu, hrvatski narod i državu.

Ako je to dotični rekao, zašto bi mene bilo sram?
On predstavlja cijeli hrvatski narod?
Zašto se nitko ne osvrće na toliko dobroga što je Crkva napravila osobito u II svj. ratu.
Koliko je nevinih ljudi sam Stepinac spasio od progona i smrti?
Za 'nagradu' je dobio robiju i trovanje od dičnih komunista.
Znaš li da je jedina židovska općina koja je radila u cijeloj okupiranoj Europi u II svj. ratu bila u Zagrebu?
Pitaš li se, možda, čijom zaslugom?
Po stoti put (vrijedi za sve) prestanite generalizirati i od muhe raditi slona.

cogito ergo sum

Tko je glasao

Ako to jesu 'naše' žrtve-

Ako to jesu 'naše' žrtve- s čim se u potpunosti slažem- kako to da npr. nema nijednoga suđenja za poslijeratne komunističke zločine?

Ovo pitanje treba postaviti Vladi i Saboru RH.

Žrtve fažizma su prepoznate, grobovi su im dostojno obilježeni... kada se to isto učini žrtvama komunizma... onda može biti mira i tada premisa s početka komentara dobija svoj puni smisao.

Slažem se sa završnim dijelom citata. A što je s onim žrtvama fašizma (ustaša) iz primjera kojega navodim? Kako tumačiš činjenicu da se žrtve ustaša 'prevode' u žrtve partizana ili četnika, i to uz angažman Crkve. A svećenik drži izvješenu sliku 'blaženika' Pavelića. Molim te lijepo objasni mi to, ako možeš, ili bar reci što o tome misliš. Tko je Crkvi dao pravo da to radi? I kako se to uklapa u učenje Crkve?

Zašto se nitko ne osvrće na toliko dobroga što je Crkva napravila osobito u II svj. ratu.

Crkvu čine ljudi, mnogi su činili dobro (uključivo i Stepinca), a neki i nisu. Jednako kao i 'ludi pop' iz moga primjera ili ovi iz Cetinske krajine.

Ako je to dotični rekao, zašto bi mene bilo sram?
On predstavlja cijeli hrvatski narod?

Ne treba tebe biti sram onoga što je on rekao. Ali Crkvu treba biti sram. Jer on to govori u okviru molitve, bar njegove istupe tako karakteriziraju. Biskup ga podržava, a država i plaća, prema tome on to radi službeno i nikom ništa. Volio bih čuti tvoj komentar ovoga.

ragusa

Tko je glasao

Molim te lijepo objasni mi

Molim te lijepo objasni mi to, ako možeš, ili bar reci što o tome misliš.

Mogu ti reći što o tome mislim: U svakom žitu ima kukolja i to mu nije (po mojem mišljenju) u redu.
A za objasniti... pararfrazirati ću tvoju izjavu: Pitanje treba postaviti nadležnome biskupu.

cogito ergo sum

Tko je glasao

Drago mi je da tako misliš.

Drago mi je da tako misliš.

A za objasniti... pararfrazirati ću tvoju izjavu: Pitanje treba postaviti nadležnome biskupu.

Pitanje je davno postavljeno, a odgovor je (kao što spomenuh) da dotični djeluje u skladu s Evanđeljem.

Dakle - nije samo da imamo ludoga popa, tu je i ludi biskup. Hoćemo li nastaviti po hijerarhiji? Dokle ludilo seže? Ako seže do vrha (a nažalost seže, jer nitko ne poduzima ništa) onda je sve jasno.

U svakom žitu ima kukolja.
Ali ovdje kukolj prevladava.
Pa bi bilo primjerenije reći:
U ovom kukolju ima i žita.

ragusa

Tko je glasao

Znaš li da je jedina

Znaš li da je jedina židovska općina koja je radila u cijeloj okupiranoj Europi u II svj. ratu bila u Zagrebu?

Da, očito su za to Židovi "nagrađeni" rušenjem sinagoge u ZG, u što se lako može uvjeriti svatko tko je ikad prošao Praškom ulicom u Zagrebu.
Isto tako su Židovi "nagrađeni" naglim smanjenjem svoga broja u Hrvatskoj (pa su tako npr u Varaždinu gotovo nestali, a dotadašnja sinagoga prestala je služiti svojoj svrsi jer jednostavno nije bilo više nikog kome bi služila, a Židovsko groblje u Varaždinu je devastirano, te je ono što je od njega ostalo očišćeno od smeća tek pred nekoliko godina).
Kako objašnjavaš to "dobročinstvo" NDH- vlasti prema Židovima u tadašnjoj Hrvatskoj?

Tko je glasao

Ti si doista

Ti si doista nevjerojatan!
Izvlačim jednu od rijetkih svijetlih točaka II svj. rata koja se odvijala baš u Hrvatskoj, a ti podmećeš ovakve stvari kao da mi to ne znamo pa smo glupi (vjerojatno ja najviše).
Poput većine ovdje: kada ne znate što biste napisali izvrnete pilu naopako ili napišete 'pljačka, mito i korupcija' ili 'ustaša, Thompson, Crkva' i rasprava gotova- ostali sada smijete šutjeti i potvrđivati.

cogito ergo sum

Tko je glasao

Stvar je u tome što ti

Stvar je u tome što ti vidiš u ratu neke svijetle točke, kad ima toliko negativnih stvari koje su se događale. Osobno zapravo ne vjerujem u ovo što si napisao, pa bih molio neke reference, a svi znamo kakva je bila službena politika NDH: antisemitizam.

Ja sam doista nevjerojatan, jer ću i dalje tvrditi da u ustaštvu nije bilo apsolutno nikakvih pozitivnih stvari. To je bio i ostao teroristički i fašistički pokret koji je pod krinkom radikalnog nacionalizma i "borbe za slobodu" želi osvojiti vlast. Možda su neki i vjerovali u "pozitivne strane ustaštva", ali bili su u zabludi, i to bi trebali shvatiti svi koji tvrde išta takvog.

Pred nekoliko dana je bio na HRTu prikazan film "Hitler: konačni pad", po priči njegove tajnice Traudl Junge. Nadam se da ste ga gledali - ona upravo govori isto: vjerovala je u naciste, imala je pozitivno mišljenje o njima, iako sama nije bila nacist, a tek poslije rata je shvatila u kakvoj je velikoj zabludi bila. No, vjerovala je da za to nije ništa odgovorna, kad jednog dana nije naišla na spomenik Sophie Scholl, njemačke studentice koja je pogubljena zbog otpora Hitleru i nacizmu, a koja je imala isto godina kao i rečena Traudl. Tada je Traudl shvatila da "mladost nije izlika" za nedostatak odgovornosti.

Dakle, želim reći, u zabludi su svi oni koji misle da je ustaštvo bilo pozitivni pokret, i toga bi trebali biti svjesni, ništa ih ne abolira od toga.

ja sam isto tako svjestan da ovaj put naš vrli premijer ima pravo kad kaže da većina Hrvata podupire antifašizam i protiv je fašizma, isto tako znaju što je bila NDH i što je ona značila. No to što većina misli tako ne abolira one koji žele makar i malo tvrditi nešto sasvim drugo.

Tko je glasao

Budući da me tako

Budući da me tako karakteriziraš onda ti dajem priliku da postaneš još nevjerojatniji: pronađi na ovom portalu jednu jedinu rečenicu gdje ja veličam ustaštvo ... dajem ti štogod poželiš ako je u mojoj moći da ti ispunim.
Svjedoci neka budu svi 'pollitičari'. Dajem ti nekoliko dana budući da ima materijala za pretraživanje.
Za moje osude i ustaštva i fašizma koje ćeš naći nisi mi dužan apsolutno ništa.
Može tako?

cogito ergo sum

Tko je glasao

Kao prvo, nigdje nisam rekao

Kao prvo, nigdje nisam rekao da ti veličaš ustaštvo, to je pretjerivanje i stavljaš mi i u usta nešto što nikada nisam napisao. Ti si mene proglasio "nevjerojatnim", a zašto? Zato jer sam iznio pogubne posljedice antisemitske politike za vrijeme NDH. Ja iskreno ne vidim što je tu "nevjerojatno", osim da je nevjerojatno to da je nažalost istinito. I saveznički vojnici su se iznenadili kad su došli u Njemačku na kraju II. svjetskog rata i skužili da tamo postoje nebrojeni koncentracioni logori...

Apsolutno se slažem s tobom kada veliš da treba osuditi i sve zločine počinjene u ime komunizma, no ne slažem se s nikim tko bi tu stavljao nekakav ali...Kao što je recimo u ovom tvojem komentaru:

Već sam iznio podatak o tome da je Ranković 1951. podnoseći izvješće skupštini SFRJ izjavio da je
"od 45.-51. u našim logorima likvidirano 586000 narodnih neprijatelja."
Ako baš hoćete to je 14 puta više nego što ih je NDH poubijala u Jasenovcu.

Zašto licitiraš žrtvama? Kao, komunisti su pobili više ljudi pa su više krivi? Čini li onda to fašiste ili NDH manje krivima?

Zato jer je to povijesna činjenica koja se ne uklapa u vaša 'liberalističko- demokratska' razmišljanja gdje je za sve zločine u povijesti, sadašnjosti pa i budućnosti kriv isključivo Hrvat, domoljub

Ljudi koji su donosili i izvršavali rasne zakone u NDH nikako nisu domoljubima, iako su se takvima smatrali. Taj zločin nema nikakve veze s domoljubljem...Kao što sam i gore napisao Skvikiju, pod hrvatskim grbom činile su se svakakve strašne stvari, pa to ne znači da je hrvatski grb zločinački simbol, zar ne? To se samo zove zloupotreba simbola.
Ne stoji ni tvoja tvrdnja da eto "mi" svugdje vidimo fašiste i samo one zločine za koje je jedino kriv "Hrvat, domoljub", ili da "mi" tvrdimo da su za sve zločine krivi "Hrvati, domoljubi"...

Dakle, svaki zločin je za osudu, kao što sam napisao ovdje
, zna se točno što je fašizam, što nacizam, što komunizam, što totalitarizam, a isto sam tako napisao ovdje
da to što su zločini činjeni na obje strane ne dopušta nikakvu relativizaciju fašizma u odnosu na komunizam ili obrnuto... a svaki put kad se ide licitirati žrtvama, na neki način se poteže relativizacija jednog ili drugog.

Za traženje tvojih izjava po ovom portalu nažalost nemam vremena. Većinom uvijek komentiram ako se s nečime ne slažem, i to je to.

Tko je glasao

Ovako ćemo to riješiti

Ovako ćemo to riješiti jednom za svagda, kratko i jasno.: Osobno sam osuđivao, osuđujem i osuđivati ću svaki zločin.
Međutim, jednostavno moram popiz... kada dolazi do osuda tih istih zločina; uvijek su nekako 'teži' zločini počinjeni (govorim sada samo o Hrvatskoj) od strane ustaške ruke dok se struge strane pokušavaju marginalizirati pa čak i negirati komunistički- kao da to nije ista stvar. Primjer je aktualni predsjednik države koji jedan zločin 'pravda' drugim govoreći kako nikada neće ići u Bleiburg dok se ne utvrde povijesne činjenice- točan broj ubijenih. To se neće nikada niti saznati, jer ni sami egzekutori (koji su još živi) to ne znaju, jer nije bilo evidencija i jer se ubijalo nasumce. To izjavljuje osoba koja sebe smatra moralnim autoritetom ove države, a zapravo štiti svoje drugove i istomišljenike. Pokušavajući ukazati na to u pojedinim slučajevim posegnem za 'licitacijom' jer mi se čini jedinim načinom da malo prodrmam svijest kod ljudi koji su, možda i nesvjesno zbog dužega življenja u jugoslaviji gdje se o takvim stvarima nije smjelo govoriti, postali na neki način 'imuni' na komunističke zločine.
Zašto se to nije pokrenulo nakon 1991 god. kada je trebalo? Ne znam... ne bih o tome sada, ali dok se svi ratni, a još više poratni zločini ne utvrde i krivce kazni ja osobno, kao i svaki normalan Hrvat ne može biti miran. Ne samo zbog spokoja žrtava već i zbog točnoga utvrđivanja povijesne istine koja je pola stoljeća u bivšoj državi bila potpuno krivotvorena.
Zaključak: osuda zločina da, ali apsolutno svih- bez iznimke, bez uveličavanja jednih istodobno umanjujući ili čak negirajući druge.
Nadam se da sam sada potpuno jasan.

cogito ergo sum

Tko je glasao

Ovako ćemo to riješiti

Ovako ćemo to riješiti jednom za svagda, kratko i jasno.: Osobno sam osuđivao, osuđujem i osuđivati ću svaki zločin.

OK, primljeno na znanje.

Međutim, jednostavno moram popiz... kada dolazi do osuda tih istih zločina

Apsolutno se slažem s tobom da treba, kako ti kažeš, utvrditi točnu povijesnu istinu, bez manipulacije, bez krivotvorenja, i da treba utvrditi krivce i kazniti ih ako je to moguće. Iza svakog zločina stoji nečija krivnja- bilo direktna, bilo ona "zapovjedna", bila ona indirektna, bila ona politička ili čak i društvena.

Isto tako, nisam odvjetnik predsjednika pa ne mogu odgovarati na tvoju polemiku s njegovim izjavama. No ovo je moj stav: Ne pokušavaju se komunistički zločini marginalizirati ili negirati, nego upravo suprotno - pogrešno se čini kada "ta druga strana" odbija doći u Jasenovac zato jer "nitko nije došao u Bleburg", onda kada se odbija govoriti o zločinima u NDH "samo zato jer se 50 godina nije smjelo govoriti o Bleiburgu" - zar bi to trebalo značiti da ćemo govoriti samo o Bleiburgu? Zatim, pogrešno čini "ta druga strana" onda kada licitira žrtvama, odgovarajući na svako spominjanje NDH i njezinih žrtava: "ali u Bleiburgu je bilo više žrtava". Pogrešno se čini kada oni, koji bi trebali predstavljati ovu zemlju, oni koji bi trebali biti "značajni društveni faktori" , oni koji bi trebali biti "kreatori javnog mnijenja", oni koji bi trebali značiti nešto u društvu, te oni koji bi trebali biti "moralni i društveni autoriteti", odbijaju doći u Jasenovac, odbijaju govoriti o NDH, samo se načelno ograđuju od NDH, uporno preferirajući Bleiburg, uporno govoreći samo o žrtvama komunizma, u ratu i poratnom razdoblju, i uporno napadajući one koji spominju i žrtve NDH kao "neprijatelje hrvatskog naroda" zato jer ne žele preferirati ni jednu stranu.

Dakle, nije riječ o tome da se marginaliziraju komunistički zločini, već upravo suprotno, ta "druga strana" često odbija čak i spominjati ustaške zločine, preferirajući samo Bleiburg nad Jasenovcem (da iskoristim ta dva mjesta kao svojevrsne simbole), povezujući to čak i s nekim drugim kategorijama, kao što su vjera, narod itd.
Nažalost, veliku ulogu ovdje ima i crkva, jer kako inače objašnjavaš ove izjave hvarskog biskupa na Bleiburškom polju:
Ne želimo uspoređivati Jasenovac i Bleiburg, jer su te dvije stvarnosti neusporedive: Zbog Jasenovca mnogi su "platili glavom" i žrtve su imale svoj cvijet u pravom i prenesenom značenju, a žrtve Bleiburga nije se smjelo ni spominjati, jer bi i samo spominjanje bilo okarakterizirano kao zločin!

Ok, stoji, ali to nije argument da se odsada nadalje više spominju komunistički zločini. Zločini su počinjeni i u Bleiburgu, i u Jasenovcu, zločini su činjeni za vrijeme cijele NDH (koja je donosila rasne zakone, hej!), zločine su činili i partizani nakon II. svjetskog rata pokušavajući učvrstiti svoju vlast i osvećujući se, pa su stradavali i Hrvati, i Slovenci, i Podunavski Švabi...stradavali su i komunisti (sjetimo se A. Hebranga). Dakle, zločine treba osuditi, a ne "ispravljati krive Drine" i povijest koja je takva kakva je....a biskup ide i dalje, u svojoj izjavi:
Reci nam, Državo moja, jasno i otvoreno da li je još uvijek grijeh biti Hrvat i da li je još uvijek grijeh biti katolik?!
I tu sad dolazimo do srži - naime, kake veze ima pripadnost hrvatskom narodu i pripadnost katoličkoj vjeri sa usporedbom ili neusporedbom Jasenovca i Bleiburga? Znači li to što su i Bleiburgu ubijeni mnogi Hrvati, pripadnici domobranske i ustaške vojske, ali i civili, znači li to da Bleiburg treba više spominjati? Zar nije zločin ubiti čovjeka, bez obzira jel on Hrvat, katolik, Židov, Mormon ili Aboriđin?

Istina je naime, sasvim drukčija: u NDH su stradavali i Hrvati, a na križnom putu su stradavali i drugi pripadnici jugoslavenskih naroda. Naravno, ne niječem da je tu bilo i nacionalne komponente, budući da je NDH bila država s većinskim hrvatskim narodom, nakon što je poražena, tada je odmazda bila usmjerena prema tom istom hrvatskom narodu.

No, krivnja za zločin je krivnja za zločin, bez obzira tko bio ubijen, i tko je taj zločin počinio. Dok god se bude na takav način Bleiburg preferirao, dok god se bude to sve povezivalo s nekim imaginarnim "grijehom protiv Hrvata katolika", i dok god "stupovi društva" ne osude
i jedan i drugi zločin, do tad će se činiti da se zločini NDH marginaliziraju i relativiziraju. Biskupi, a i drugi "stupovi društva" moraju doći i u Jasenovac i u Bleiburg, bez ikakve iznimke.

Osim tog, to opravdanje nacionalnim vidimo i danas: U devedesetima se negiralo bilo kakvo postojanje zločina nakon Domovinskog rata - kao, pa to je bio obrambeni rat, hrvatski vojnici nikako nisu mogli počiniti ama nikakav zločin. A zločina, pojedinačnih, je bilo, to znamo. Isto tako, Milivoj Ašner, o kojem se sad naveliko piše, a za kojeg se sumnja da je kriv za mnoge deportacije u NDH, kaže "Mene bi oslobodili na sudu zato jer sam Hrvat".

Na kraju, mogu samo ponoviti tvoje riječi:
Zaključak: osuda zločina da, ali apsolutno svih- bez iznimke, bez uveličavanja jednih istodobno umanjujući ili čak negirajući druge.

Nadam se da sam sada i ja potpuno jasan. :-)

Tko je glasao

Pa kaj onda nisu komunisti

Pa kaj onda nisu komunisti izgradili novu sinagogu.

No kolko mi je poznato su preživjelim Židovima nacionalizirali imovinu, useljavali im u stanove druge osobe i to na silu.

Zbog čega im nisu vratili umjetnine koje su bile pohranjene na Podolju u jednom skladištu, nego su ih djelili komunističkim močnicima.

Na Trgu Bana Jelačiža sam bil za vrijeme jugoslavije u jednom stanu gdje je bil stol s 24 stolice i to sve pozlačeno.

Taj stan nije bil od nikog drugog nego od jednih od ti močnika.

Jel mu je prije rata pripadal i kak je do njega došel.

Ko je u stvari bil pravi vlasnik?

Tko je glasao

Pa komunisti su pljačkali i

Pa komunisti su pljačkali i druge, ne samo Židove.
Osim toga, postoji vrlo mnogo dokaza da se antisemitizam nastavio u komunističkim zemljama, ne samo Jugoslaviji, i nakon drugog svjetskog rata koji je otkrio svu pogubnost antisemitizma.
ono što hoću reći: to što su komunisti bili antisemiti nimalo ne umanjuje ogromnu krivnju nacista/fašista/ustaša za njihove antisemitske akcije.

Tko je glasao

da, glavni problem nam je

da, glavni problem nam je koliko su naši političari knjiga bleiburgu pročitali! toliko o tome kako ti vidiš politiku.

..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.

Tko je glasao

Slažem se, nekima jedino

Slažem se, nekima jedino štima da se neprestano izvrće i falsificira povijest. Nekad je glavna ideologija bio komunizam, danas je to neki čudni iracionalni nacionalizam i nacionalna isključivost, koja ide tako daleko da se pokušava namjerno izmijeniti nedavna, ali i ne tako nedavna povijest.
Za to imam i konkretan primjer: postoji jedna knjiga, izdana 1994., napravljena kao monografija o Hrvatskoj, u kojoj se apsolutno svakog pisca, kipara, slikara, i drugog umjetnika, i sve druge povijesne i značajne osobe iz Hrvatske diskvalificira samo jer su imali veze s ilirskom/južnoslavenskom/jugoslavenskom idejom. Pa se tako npr. Krležu proglašava "dobrim piscem koji je malo zastranio", Meštrovića također, kao "on je super, ali je zapravo bezveze zato jer...itd.itd"...
Ponekad se pitam jesu li neki sjedili na ušima na satovima povijesti...jesu li prespavali sve one godine prije 1990.?? Možda su neki predugo bili u tom komunističkom jugoslavenskom mraku..a općenito je medicinski poznato da ljudi koji su jako dugo u mraku postanu slijepi...

Narod koji ništa ne nauči iz svoje povijesti osuđen je na njezino ponavljanje.

Tko je glasao

Hrvatske diskvalificira samo

Hrvatske diskvalificira samo jer su imali veze s ilirskom/južnoslavenskom/jugoslavenskom idejom. Pa se tako npr. Krležu proglašava "dobrim piscem koji je malo zastranio", Meštrovića također, kao "on je super, ali je zapravo bezveze zato jer...itd.itd"...

Ko osporava Krleži i Meštroviću ono kaj su napravili za čovječanstvo?

No jel su njihova politička mišljenja prihvatljiva za druge i korektna, je stvar gledanja i kad gledam bližu povijest-se pitam:

Kolko dobrog nam je donesla ta jugoslavenska zajednica?

Tko je glasao

Ko osporava Krleži i

Ko osporava Krleži i Meštroviću ono kaj su napravili za čovječanstvo?
No jel su njihova politička mišljenja prihvatljiva za druge i korektna, je stvar gledanja i kad gledam bližu povijest-se pitam:
Kolko dobrog nam je donesla ta jugoslavenska zajednica?

Knjiga o kojoj govorim je ova:
Zdravko Gavran (prir. i ur.), više autora: Moja Hrvatska : zemljom kroz prostor i vrijeme, Zagreb, DMD, 1992.

Krležini i Meštrovićevi politički stavovi nisu apsolutno nikakav razlog da se njih diskreditira kao umjetnike i kao osobe (preporučujem pogledati poglavlje o kulturi, umjetnosti i književnosti u toj knjizi - a ne radi se samo o njima, drugih se samo nisam mogao sjetiti). Oni imaju veliko značenje ne samo za čovječanstvo, kako ti kažeš, nego i za Hrvatsku.

Osim toga, tu dolazimo do klasične zamke revidiranja povijesti iz našeg ugla, s kraja 20. i početka 21. stoljeća. Kao što je gore u nekom postu već spomenuto, jugoslavenski pokret započeo je u Hrvatskoj. Započeo je najprije kao ilirski pokret, a onda se pretvorio u pokret za ujedinjenje južnoslavenskih naroda. Sve to treba promatrati u povijesnom kontekstu - Hrvatska i hrvatski narod, pa i jedan dio ostalih slavenskih naroda pokušao se tada osloboditi od jarma dviju monarhija (austrougarske- habsburške i njemačke) i kulturne prisile koje su te dvije monarhije vršile na njih (sjetimo se samo da je upravo kralj Češke dugo vremena bio i car Svetog Rimskog carstva njemačkog naroda ).

Dakle, ideja ilirskog/južnoslavenskog pokreta izrasla je na krilima panslavizma i ideje o oslobođenju od monarhističkog jarma. Za još jedan primjer: HAZU, naša perjanica znanosti i vrlih akademika, osnovana je kao jugoslavenska akademija. Trebamo li stoga Strossmayera proglasiti komunistom, ljevičarem i neprijateljem svega što je hrvatsko?

Znamo i sami kako je jugoslavenska ideja na kraju završila, najprije u hegemoniji srpske monarhije, a nakon toga i u totalitarističkoj diktaturi komunističke Jugoslavije (usput budi rečeno, komunizam je u svakoj zemlji bio totalitaran - tek su se u kasnijem razdobllju počele buditi etničke tenzije upakirane u komunizam i bratstvo i jedinstvo - čega smo svi mi bili svjedoci). No, možemo li mi danas iz ove perspektive reći: E, svi oni su pogriješili? Pogriješili su i Gaj i grof Drašković i Strossmayer i Stjepan Radić i Vladko Maček itd itd. I Krleža i Meštrović? Možemo li mi reći, "ah, oni su bili dobri, ali su grdno pogriješili i zato ih moramo diskreditirati i omalovažiti?". Možemo li na kraju krajeva diskreditirati rad i rezultate nekog umjetnika (kao što su bili Meštrović i Krleža) ili znanstvenika?

Odgovor je ne možemo i ne smijemo, jer bi to samo bilo prepisivanje i revidiranje povijesti, slično kao i u Orwellovoj 1984.-toj.

Svako promatranje povijesti izvan povijesnog konteksta je potpuno pogrešan pristup, a svako omalovažavanje rezultata i značenja neke osobe za hrvatsku povijest, ili za hrvatsku kulturu, ili za hrvatsku znanost radi njegovih političkih stavova u to vrijeme je isto tako potpuno pogrešno.

Tko je glasao

No, možemo li mi danas iz

No, možemo li mi danas iz ove perspektive reći: E, svi oni su pogriješili? Pogriješili su i Gaj i grof Drašković i Strossmayer i Stjepan Radić i Vladko Maček itd itd. I Krleža i Meštrović? Možemo li mi reći, "ah, oni su bili dobri, ali su grdno pogriješili i zato ih moramo diskreditirati i omalovažiti?". Možemo li na kraju krajeva diskreditirati rad i rezultate nekog umjetnika (kao što su bili Meštrović i Krleža) ili znanstvenika?

Ja sam več jedamput napomenul, no ne tak opširno ko ti jel je ipak moje školovanje u domovini daleko natrag i nije bilo njegovano. Zaboravi se puno toga.

No to sve govori o plemenitosti Hrvata i njihovom udjelu u stvaranju jedne zajednice koja bi bolje živjela.

To se je zlo upotrijebilo i još dan danas patimo radi naše naivnosti.

Tko je glasao

to što iznosiš je

to što iznosiš je zanimljiva tema za diskusiju.... i osjetljiva jer s poviješću treba maksimalno objektivno i pomogućnosti istinito - a to j i najteži dio priče o povijesti.

Ipak, istina je da je u našoj povijesti bilo velikih zabluda koje su u ideji bile zločini, nepravde i definitivno su imale pokvaren sustav vrijednosti.... Tu primarno mislim da ustaše i komunizam.... Bilo je velikana vremena koji nisu bili na nivou i nisu prepoznali kvarnost tih ideja već su ih podržavali kroz svoja djela.... Mi danas moramo imati pravo kritizirati takve slučajeve, čak i ako se radi o velikanima po drugim mjerilima...

Stoga dakle sasvim je legitimna kritika Krleže jer ako je bio intelektualac kakav morao je u jednom trenutku shvatiti da je komunizam laž i zločini opakirano u lažne priče o samoupravnom socijalizmu, svi smo jednaki itd...

Meštrović, kao drugi primjer koji si naveo, je malo drugačija priča jer njegov "zločin" je što je vjerovao u jugoslavenstvo što se ne može ocjenjivati na isti način kao podržavanje komunizma.. Komunizam se u godinu dana pokazao u pravom svjetu, a ideja o jugoslavenstvu kao zajedništvu, ali bez definiranog političkog, ekonomskog i društvenog uređenja moguće ispravna i uz neke druge prilike mogla je ostvariti boljitak za sve, uz naravno apsolutnu ravnopravnost svih u zajednici....

Ako gradimo novi svijet demokracije, istine i prava na mišljneje - i ovakve teme moraju doći na dnevni red i nema ništa loše u njima....

youtube.com/bijesdrugi | 4hdz.com
Preporučam: youtube.com/maxprvi | Lion Queen

Tko je glasao

Luč iz mraka dalko sija, Po

Luč iz mraka dalko sija,
Po veseloj livadici,
Pěsme glasno brěg odbija,
Ljubni poje k tamburici:

Kolo vode, živo kolo,
I na berdu, i v dolini,
Plešu mladji sve okolo; —
Mi smo, pobre, v domovini!

Obrisan

Tko je glasao

Miss LQ... Uljepšali ste mi

Miss LQ...

Uljepšali ste mi dan sa ovim komentarom...

Hvala.

Jakša

Obrisan

Tko je glasao

Da citiramo Matoša, od

Da citiramo Matoša, od prije 99. godina...

1909

Na vješalima. Suha kao prut.
Na uzničkome zidu. Zidu srama.
Pod njome crna zločinačka jama,
Ubijstva mjesto, tamno kao blud.
Ja vidjeh negdje ladanjski taj skut,
Jer takvo lice ima moja mama,
A slične oči neka krasna dama:
Na lijepo mjesto zaveo me put!
I mjesto nje u kobnu rupu skočih
I krvavim si njenim znojem smočih
Moj drski obraz kao suzama.
Jer Hrvatsku mi moju objesiše,
Ko lopova, dok njeno ime briše,
Za volju ne znam kome, žbir u uzama!

Tko je glasao

TBF: A mi smo stranci u

TBF:
A mi smo stranci u vlastitoj zemlji zbog ljudskog šljama.
Lipa naša silovana!

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Zloupotreba filozofske diskusije u političke svrhe od Zoran Oštrić komentara 0
  2. Hladni rat IStoka i Zapada - prva žrtva Ukrajina od Busola komentara 9
  3. Kako se čudila pura dreku od gale komentara 14
  4. Izađite na izbore - ne cmizdrite, da nemate za koga glasat! od Zoran Oštrić komentara 27
  5. Reci, slobodno od CikaVelja komentara 0
  6. Direktor C I A –e došao tražiti svoju djecu u Ukrajini od sjenka komentara 3
  7. I meni je žao od magarac komentara 16
  8. Never Never Land od Kvarner komentara 35
  9. stega bye bye od 2573 komentara 32
  10. "Tudjmanovi 200 obitelji" nemaju veze s Tudjmanom od JPeratovic komentara 127
  11. Kako sam dobio rat protiv hrvatskih banaka od krrrrekani komentara 52
  12. papir novac i papir wc od adfilantrop komentara 0
  13. Vlada bojkotira raspisivanje referenduma o ćirilici od vkrsnik komentara 6
  14. Dvostruki vic od petarbosni4 komentara 12
  15. Veritas vincit od Rebel komentara 49
  16. KAKO SPOJITI SLOMLJENO? (MORBIDAN NAROD) - Spektakularni cirkus od crni biser komentara 19
  17. Vjerovati Dragi PILSELU, golubu - prevrtaču? (II) od Ljubo Ruben Weiss komentara 20
  18. Od Poncija do Pilata ili o mom djedu Petru i njegovu pra-pra-pra-pra-pra-pra-pra-djedu Franji od krrrrekani komentara 50
  19. Vjerovati Dragi PILSELU, golubu - prevrtaču? (I) od Ljubo Ruben Weiss komentara 27
  20. Psihopatsko ponašanje hrvatske političke "elite". od krrrrekani komentara 9
  21. Dida in the house od Rebel komentara 71
  22. Što je čovjek koji mrzi svoj narod i radi protiv njegovog interesa, a narod ga u dobroj vjeri izabrao za svog predstavnika? od krrrrekani komentara 31
  23. Teorija I Praksa Samosvjesnog Samo-upravljača od indian komentara 39
  24. Živimo ispod svojih mogućnosti od magarac komentara 58
  25. Anti Socijalni Personalni Defekt (ASPD) od adfilantrop komentara 0

Preporučeni dnevnici

Najkomentiraniji dnevnici

Tko je online

  • Bigulica
  • indian
  • janus
  • Zoran Oštrić

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 4
  • Gostiju: 23

Novi korisnici

  • andela117
  • juditaana
  • Stop Frontin'
  • keepin' it real
  • asdf