Tagovi

Zaštićeni ekološki - ribolovni pojas nevinosti

Crtež by Strip Enciklopedija

Ovih dana priča o pojasu nevinosti odnosno ekološko - ribolovnom pojasu došla je do vrhunca zapleta. Tek što su glavne djevice Friščić i Adlešić, nakon točke na štangi, počele naplaćivati svoju vjernost Sanaderu, došao Olli Rehn, europski povjerenik za proširenje, i rasturio ljubavnu idilu Iveka, Jožeka i Đurđice. U ime EU Olli im je tiho na uho šapnuo, bez odustajanja od pojasa nema nastavka pregovora. S jaucima i suzama u očima Ivo, Joža i Durđa počeli su skidati pojas i gaće te ponizno nuditi svoje ribice jadranskim susjedima. Kao i svim djevicama, malo su se brinuli, "kaj im doma budu povedali". Za domaću publiku pripremili su i vikend predstave “Kako poslije pojasa ostati nevin” u izvedbi vodstva stranaka na vlasti. U ponedjeljak će se izaći sa priopćenjem o nevinosti. Plastična kirurgija čuda radi.

Kako Zaštićeni ekološki - ribolovni pojas nema veze sa pojasom nevinosti tako naši političari nemaju veze sa nevinošću. Naime, oni su svojom nedosljednom i naivnom politikom doveli Hrvtasku pred prekid pregovora za pristup europskim integracijama, odnosno pred izolaciju.

Hrvat­ski sabor na sjednici održanoj 3. listopada 2003. donio je Odlukuo proširenju jurisdikcije Republike Hrvatske na jadranskom moru odnosno sabor je proglasio ZERP sa odgodom njegove primjene. Kada je odluka o primjeni ZERP-a trebala biti pravomočna Hrvatski sabor na sjednici održa­noj 3. lip­nja 2004., donosi Odluka o dopuni Odluke o proširenju jurisdikcije Republike Hrvatske na Jadranskom moru. Tom odlukom o dopuni odluke Sabor utvrđuje da »Za zem­lje članice Europske unije, primjena pravnog režima zaštićenog ekološko-ribolovnog pojasa Republike Hrvatske, za­počet će nakon sklapa­nja Ugovora o partnerstvu u ribarstvu između Europske zajednice i Republike Hrvatske.«

Trojni sastanak
Italija-Slovenija-Hrvatska

Bruxelles, 4. lipnja 2004.

Zapisnik

Četvrti trojni sastanak između Italije, Slovenije i Hrvatske održao se u Bruxellesu 4. lipnja 2004. Europska komisija je pozvana na sudjelovanje na ovom sastanku te je prihvatila da sudjeluje kao pomagatelj u razgovoru. Sastankom je predsjedao G. Roberto Antonione, državni tajnik Ministarstva vanjskih poslova. (Lista sudionika je u prilogu.)

G. Biščević, državni tajnik iz Hrvatske informirao je prisutne o Odluci koju je 3. lipnja 2004. donio Hrvatski sabor kao dopunu Odluke o proširenju jurisdikcije Republike Hrvatske u Jadranskom moru, koja navodi da će primjena Zaštićenog ekološkog i ribolovnog pojasa Republike Hrvatske, u odnosu na države članice Europske unije, započeti po zaključenju Partnerskog ugovora o ribarstvu između Republike Hrvatske i Europske zajednice, te je izrazio spremnost Hrvatske da se u tom cilju uključi u pregovore.

Hrvatska je potvrdila da tijekom tog razdoblja neće biti promjena u postojećem režimu za države članice Europske unije u predmetnom području Jadranskog mora.

Talijanski i slovenski državni tajnici primili su na znanje odluku Hrvatskog Sabora. Pozdravili su suspenziju primjene svih aspekata Zaštićenog ekološkog i ribolovnog pojasa na države članice EU. Izrazili su mišljenje da bi se ovo trebalo primjenjivati dok se ne postigne zajednički dogovor u EU duhu uzimajući u obzir interes susjednih EU država.

Sudionici sastanka su izrazili spremnost na nastavak zajedničkog djelovanja u EU duhu dobrosusjedskih odnosa i uzimajući u obzir interes svih zainteresiranih strana, trilateralno i sa Europskom komisijom, dok se ne postigne zajednički dogovor.

Bruxelles, 4. lipnja 2004.

U potpisu

G. Roberto Antonione
Državni tajnik
Ministarstvo vanjskih poslova Italije

G. Michael Leigh
Zamjenik glavnog direktora
Glavna uprava za vanjske odnose
Europska komisija

G. Andrej Logar
Državni tajnik
Ministarstvo vanjskih poslova Slovenije

G. Hido Biščević
Državni tajnik
Ministarstvo vanjskih poslova Hrvatske

Tu odluku Hido Bišćević odnosi u Bruxelles gdje je potpisan tzv. ''Agreed Minutes'', ovjereni zapisnik na temelju kojeg je za Europsku uniju to pitanje s Hrvatskom riješeno. U njemu piše da je Hrvatska potvrdila da tijekom tog razdoblja neće biti promjena u postojećem režimu za države članice Europske unije u predmetnom području Jadranskog mora. Nešto kasnije Hrvatska započinje pristupne pregovore sa EU.

Kada su hrvatske saborske djevice vidjele da su pregovori započeli, donose novu Odluku o izmjeni i dopunama odluke o proširenju jurisdikcije Republike Hrvatske na jadranskom moru. Odluka je donesena 15. prosinca 2006. uz 87 glasova "za", 18 "protiv". Ta odluka protivi se dogovoru hrvatske i europske zajednice i prema njoj "Za države članice Europske unije primjena pravnog režima Zaštićenog ekološko-ribolovnog pojasa Republike Hrvatske započet će najkasnije s danom 1. siječnja 2008., od kada će se za ribarske brodove Europske zajednice primjenjivati ribolovni i ekološki propisi Republike Hrvatske
Sve to su predložili i izglasali naši vrli saborski zastupnici. Posljednja odluka stupila je na snagu 1.siječnja 2008. i u primjeni je. Ta odluka u suprotnosti je sa dogovorom koji je postignut sa EU i EU je u pravu kada nas upozorava na nedosljednost. Kada nam prijeti obustavom pristupnih pregovora.

Rješavanje ovog problema nije moguće na sastanku sa Slovenijom i Italijom, taj blef samo je još jedan od jeftinih trikova šefa HDZ-a.

Sanader pored navedenog blefa, zajedno sa Friščićem izvodi sljedeći blef, kao, oni će preko vikenda razmisliti i odlučiti što i kako nakon ucjene EU.

Kao prvo, Friščić bi trebao znati da EU ne ucjenjuje. Njoj je Hrvatska dala pismeno jamstvo da neće primjenjivati ZERP na njene članice. Isto tako Friščić je svoje glasače prije izbora uvjeravao u zalaganje za primjenu ZERP-a. Ali im nije rekao da je primjena ZERP-a obaveza koja proizlazi iz odluke Sabora.

Kao drugo, odluku o promjeni primjene ZERP-a može donjeti jedino Sabor.

Kao treće, da se vlada zajedno sa saborom potrudila te dovršila pregovore, probleme sa ZERP-om sada ne bi imali.

Kod ove blamaže, jadne hrvatske elite, nejasno je zašto sve ovo sranje oporba gleda sa strane. Zašto netko od opozicije, kada je već pozicija nesposobna, po hitnom postupku ne predloži ukidanje odluke o primjeni ZERP-a od 15. prosinca 2006. godine, te donesenom odlukom riješe krizu a vladu prisile na transparentnost. Ujedno treba u Saboru raspraviti o razlozima i krivcima ove sramotne blamaže. U Saboru se treba vidjeti tko su ti koji predlažu i donose odluke koje štete nacionalnim interesima.

HDZ i HSS bi se trebali spustiti iz svojih umišljenih visina. Hrvatska još uvijek ima parlament. Je da nije neki visoki nivo, ali je prarlament koji mora raspravljati i donositi odluke. Vlada i stranke koje čine tu vladu moraju provoditi i poštivati odluke parlamenta. Nadam se da će to djevci shvatiti jer u protivnom neće se dugo u Mercedesima voziti i JANAFom upravljati.

Komentari

Zanimljivo da se u rvackoj

Zanimljivo da se u rvackoj uvijek ponavlja ista stvar. netko nešto potpiše, parafira ili nešto slično i onda se misli da to što je potpisano pada u zaborav i da nije problem reći da nismo mi tako mislili kad smo potpisivali nešto sa nekim.
problem je očito u tome što su neki tek nedavno naučili pisati pa se tom vještinom koriste, i to ću kazat, u svakoj prilici. slična stvar se dogodila jednom dijelu rvackih (i inih) građana koji su došli do nešto novaca i prešli iz opanaka u cipele pa misle da je najvažnije da ima veće auto od komšije, višu kuću i da žena izgleda lipše od komšijine.
to je dokaz da je pismenost opasna i da neki pisanjem ili potpisivanjem mogu napraviti samo velike probleme sebi i drugima (više drugima).
a oporba također ne gleda interes rvacke nego čeka da se lekar ivo ispetlja iz svega ovog. ili možda nemaju muda nešto konkretno predložiti budući da se i njihovo ponašanje svelo na ponašanje uvrijeđene junferice koja je napokon uživo vidla kitu ali je na kraju nije dobila.

Tko je glasao

Netko je dolje rekao više

Netko je dolje rekao više puta ponavljanu istinu, Hrvatska je imala i ima puno pravo proglasiti ZERP. Toj istini imam običaj dodati drugu, usko povezanu, da i EU ima puno pravo odrediti uvjete koje mora ispuniti onaj tko želi ući u njihov savez.

Teško bi bilo pronaći argument koji bi pokazao da su se oni predomišljali ili mijenjali te uvjete. Nasuprot tome, na tone je argumenata koji ukazuju na to da je naša diplomacija (politika) krivudala, nešto obećavala pa poslije to povlačila ili izvrdavala, istovremeno ne čineći ništa (kozmetika se ne računa) na planu provedbe potrebnih reformi.

Neki dan smo iz EU jasno upozoreni da trebamo prekinuti s predstavama za domaću javnost i konačno kod kuće početi govoriti i raditi ono što govorimo vani. Dakle, ne samo da su Sanaderovu igru pročitali nego im je prekipjelo pa su otvoreno dali ultimatum.

U tim uvjetima čude vikend konsultacije pozicije i najava rasprave na Nacionalnom odboru gdje bi se konačno dogodilo ukazanje samog premijera.

I dalje se panično odgađa neizbježno, ukazanje u Saboru i polaganje nekih računa.

Autor se čudi što oporba šuti. Ja mislim da se čeka saborska rasprava jer nitko osim Sabora ne može suspendirati ZERP pa Sanader uzaludno odgađa sučeljavanje s onim koga se najviše boji. I ono čega se najviše boji. Nužde da konačno objasni što je to 4 godine radio na planu pristupa EU.

Maske su pale a ni šminka više ne pomaže.

Cijela će oporba dići ruku za suspenziju ZERP-a, ulazak u EU nam je strateški interes ali će prethodno jasno istaći da ne prihvaćaju odgovornost što smo dovedeni u "šah-mat" poziciju.

Ona je ZNA SE čija.

B-52

Tko je glasao

Ako sam dobro shvatila

Ako sam dobro shvatila gospodina sm, oporba bu digla nožice, pardon ručice, ali pritom nebuju uživali !
Svaka čast, tak se brane interesi domovine !

Tko je glasao

Dio oporbe me je demantirao

Dio oporbe me je demantirao a dio je pokazao da oporba nije oporba.

Iako su SDP-ovi i HNS-ovi zastupnici bili vrlo oštri, očekivao sam izravne pozive da Sanader da ostavku.

Evo danas se na "tečnom" engleskom jeziku žalio Evropljanima da ga je oporba htjela srušit, valjda je očekivao "punu potporu".

B-52

Tko je glasao

Hehehe. Koja smijurija!

Hehehe.

Koja smijurija! Sanader se išao žaliti da su ga htjeli srušiti. Sad će Barroso poslati tenkove na hrvatsku oporbu. Kako se usuđuju prigovarati išta Sanaderu kad oni u Europi tako lijepo surađuju sa Sanaderom. Pardon, Sanader surađuje s njima.

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

znam da nije vezano uz temu,

znam da nije vezano uz temu, ali ja sam ZINULA kad sam čula kako sanader govori engleski. totalna bruka i katastrofa. ne znam zašto nije svih ovih godina u politici uvidio da bi trebao dnevno ulagati sat vremena u razgovor na engleskom ili čitanje na glas.

..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.

Tko je glasao
Tko je glasao

da, a nevjerojatno da se

da, a nevjerojatno da se nije sjetio HSSa s kojime sjedi za istim stolom, oni ga valjda nisu htjeli rušiti

Tko je glasao

canjuga bi rekao da je naša

canjuga bi rekao da je naša politika glavinjala. kao i obično bez glavića.

Tko je glasao

Sanader bi rado odustao od

Sanader bi rado odustao od EU i bolnih reformi ali odustajanjem od EU neće ga primiti niti u NATO. Mislim da je upao u gadnu zamku.

Tko je glasao

Zamka ustvari ne postoji

Zamka ustvari ne postoji samo je postalo razvidno: pregovori sa EU traju već 4 godine, i zatvorili smo samo 2 poglavlja od njih 30, a nismo otvorili još njih 12. Po kojoj logici ćemo mi sljedeće godine u EU?

Tko je glasao

I ZERP je strateski interes.

I ZERP je strateski interes. Bez njega se ne smije u pregovore.
Isto tako, otkud sad odjednom hitnja i zurba? Uopce se ne bih obazirao na ZERP. Prije bih se bazirao na ostala pitanja koja lijepo stoje i cekaju - Godoa?, na red da se rijese.
EU je na Rumuniji i Bugarskoj naucila lekciju a prva "zrtva" te lekcije jest Hrvatska. S pravom jer i ja bih htio zivjeti u boljem , kvalitetnijem drustvu. Ne bih o tome zasto nam treba EU tjerati nas na reforme.

Dakle, ne bih uopce postavljao pitanje (ultimativno) ZERP ili EU. I jedno i drugo. Sa susjedima se treba dogovoriti, a sve u duhu Konvencije o pravu mora. Ne nuzno sutra, ne nuzno u slijedecih mjesec dana. Jer treba poraditi na ostalim reformama pa onda ici dalje.
Zamislite scenarij da sad i odmah, ultimativno naredjeno, ukinemo ZERP. Nema ga vise. A EU nadje brodogradnju i kaze - sredite to, necete u EU s tim takovim. Ili prometnu povezanost. Pa kaze da se mora napraviti nekakva prometna zajednica. Gdje mi imamo autoceste ali ulazite u EU po starim nazovi magistralnim cestama na samim vratima EU - u Sloveniji. A EU kaze da ce Hrvatska sacekati dok se ne spoji Brisel s Zagrebom - autoputom.

Ne, ja ne nasjedam na ultimatume. Pogotovo ne ako sam u pravu. No ako imam masla na glavi, onda moram razmisliti. A moja trenutna razmisljanja kazu ovako:

ZERP ostaje a ja cu se potruditi dovrsiti reformu pravosudja, reformirati drzavnu administraciju, smanjiti korupciju na donekle podnsoljivu razinu( razina nula je nemoguca, na zalost), podignuti cu privredu iz mrtvih i napraviti Hrvatsku boljom zemljom u cjelini. I kad se to ispuni - EU nam, u biti, i ne treba.

Posto se trenutnoj hrvatskoj vladajucoj nomenklaturi jednostavno ne da napraviti istiske reforme, ona izmislja ultimatume. Pa onda ispada da je ZERP kriv za sve. A nije. Jer i sama EU je vec mijenjala svoju politicku volju u skladu s politickim zahtjevima i situacijama. Pogledati poglavlje Srbija i suradnja Srbije s ICTY-om ( tocka izrucenje optuzenih). Pa tako moze i EU promijeniti svoju politicku volju te ili poostriti uvjete za Hrvatsku ili ih ublaziti. Imate primjer clanstva u NATO savezu gdje je takodjer uvjet nekorumpirano drustvo, reformirano i samostalno pravosudje, funkconirajuca trzisna ekonomija. Od ove tri stvari jedino imamo funkcionirajucu trzisnu ekonomiju i nista vise. Pa ipak Hrvatska ima kuvertiranu pozivnicu. Jer je to politicka volja.

Dakle, ako bude politicke volje u Hrvata, reforme ce poskociti i krenuti. Takodjer ako bude politicke volje medju clanicama EU - pregovori ce caskom biti zavrseni.
Ufam se u Francusku i njihovo predsjedanje s EU, citaju se znakovite izjave (koje bas ne sluze trenutnoj predsjedateljici na cast).......

Tko je glasao

Dakle, ne bih uopce

Dakle, ne bih uopce postavljao pitanje (ultimativno) ZERP ili EU. I jedno i drugo..... @CC, a di ti živiš,.... pa upravo smo na ili ZERP ili EU... i niko nas ucjenjuje već smo se sami tako obvezali... poptisali.... i niko nam ne brani sa susidim ase dogovorit, ali to će biti kad se njima prohtije....(do tada sve vezano za ulazak u EU miruje) i to zato jer smo mi na to pristali..... i tu je stvar o jednostavnu principu EU, a ako oćeš (zbog bahaćenja mudraca naših) i maloj školskoj političkoj demonstraciji sile...... onog kojem mi želimo ići u zagrljaj...ne obrnuto....
I scenarij jeste upravo trenutno ukidanje ZERP-a ... ono nema ga više.... preciznije..... jer ga nije ni bilo. Ma ne može jasnije...

A EU nadje brodogradnju i kaze - sredite to, necete u EU s tim takovim..... Dakle ne pratiš......jer su po prilici baš tako i kazali... a ima ti toga još dosta....

Tko je glasao

DEMOS, pratim ja to sve, no

DEMOS, pratim ja to sve, no gdje bih stigao ako bih navodio tocno i taksatino sve grijehe hrvatske politike?
Ako vec zelis, pojasni mi kako je EK ponistila sporazum potpisan s Hrvatskom o slobodnom uvozu secera, bez kvota? Potpisan je sporazum, dapace ratificirano, ma sve prekrasno.........

Takodjer te molim da mi navedes gdje se to Hrvatska obavezala i gdje je potpisala - sto?

Scenarij trenutnog ukidanja ZERP-a je apsolutna propast kompletne hrvatske politike od osamostaljenja pa do danas i ulazak Hrvatske u politicku nestabilnost.

Za tvoje oci only, DEMOS.
Hrvatska je samo u ocima trenutno vladajucih u situaciji ili-ili. Ostali koji imaju malo drugacije poglede na svijet i politiku kazu da ta ili - ili situacija nije tako opaka kako oni zele prikazati vec je podlozna pregovorima i dogovorima. Da sam na Sanaderovu mjestu, jednostavno bih rekao da cekam Italiju. I ceao. Onaj koji zuri vrat lomi.......

Tko je glasao

@CC, nije mi bila namjera

@CC, nije mi bila namjera otvarati neke neproduktivne polemike već ukazati da Hrvatska nije ni blizu međunarodne pozicije (političke snage) u kojoj bi nešto mogla uvjetovati prema EU ili EK. Ako malo bolje pogledaš na doslovno sve što je nepovoljno za nas smo "mi" sami pristali..... uz ponekad i poneko "prijateljsko" uvjeravanje, ali činjenica je da smo sami sebi skrojili kapu.
I vidiš ZERP je odjednom postao vrlo važan za domaču političku scenu, a u stvarnosti je i praktično potpuno nebitna stvar.... ja je zovem (a i mnogi ovdje) samo dimnom zavjesom za prave probleme od kojih aktualna politika bježi ka vrag od tamjana.
Ajmo malo ovako:.... ako je točno da je Hrvatska ogrezla u korupciji,... (a jest) onda je logično da će upravo oni koji je moraju riješiti uraditi baš suprotno, dakle sve da zadrže stanje što je moguće duži period.....
... a ZERP, DIJAGNOZA, MAESTRO, "Lovac Luka", Kosovo, itd itd itd samo "bogom dane" dimne zavjese za driblanje "sitnozubih".
Na koncu je potpuno jasno da aktualnoj politici ne treba EU i da je u stvari ne žele.... ali kako to hoće građani onda se mora naći milijun razloga kak oih uvjeriti da je to vvelik i težak posao.... a oni se trude pa trude... Moš mislit..

PS. Ti se ponašaš predvidljivo, dakle upravo onako kako to želi aktualna politika...

Tko je glasao

Na kraju je jedino bitna

Na kraju je jedino bitna sinteza,iako je i ona kratkoročna.
Važno je da se valja i da dinamika ne posustane.Prvo je u Dnevniku objavljena velika pobjeda hrv. diplomacije a sad nas opet Slovenci pobjediše.Veliki opinion maker se dobrano osramotio ali evo opet piše ali ne kao opinion maker, iako će na kraju hegelovski ponovno vratiti staru titulu.Račan je kužio zerp(po frederiku) ali hdz je onda bio protiv da bi danas taj "protiv" postao kamen oko vrata.Sve teče i osvaja.Škoro je bio HSP-ovac koji prelazi u HDZ a pjevao je i jednima i drugima.Orwell se zadovoljno smješka,mi čekamo Godota i igramo bridž.Sve teče.

Tko je glasao

Na kraju je jedino bitna

Na kraju je jedino bitna sinteza,iako je i ona kratkoročna.
Važno je da se valja i da dinamika ne posustane.

Ovo je sigurno misao koja odskače.

Jeste da je dramatika jaka ali nije jasno kako da je to sa ZERP-om tako presudno, tim više što se ni EU ne uzbuđuje i što je skrenula na bilateralne razgvore. Ujedno imamo ljude na razini a EU je i više na razini, pa se može sve dati i na bianco povjerenje.

A obzirom da sigurno slijedi puno više dulje dramatike, jako je dobro za zagrijavanje i uigravanje za to dalje. Ne samo za RH nego i EU i ostale zemlje ex SFRJ, jer je razdoblje dugih idila i tečnih vizija prošlo i mora se nešto i raditi i osjetiti kakva slabost.

Tko je glasao

Ima i još jedan pogled,

Ima i još jedan pogled, koji se prigodom svake rasprave s EU ili posjete predstavnika EU Hrvatskoj pa i ova predzadnja Hannesa Swobode, i ona zadnja Ollija Rhena - a to je pitanje granica. ZERP je samo "smokvin list koji pokušava skriti nepostojanje nevinosti ispod pojasa".

Naime, ima nešto drugo što se skriva ali bi trebalo jasno reći. Mi smo jedna od zemalja koja je nastala iza Jugoslavije a na osnovu principa Badinterove komisije, i od 25. lipnja 1991. kad je proglašena nezavisnost nismo riješili niti jednu jedinu graničnu nepreciznost, kojih je ostalo i koji se mogu i trebaju riješiti samo ugovorom o granicama, dakle ni sa Slovenijom, a danas se više ne radi o slovensko-hrvatskoj granici nego o granici Hrvatske i Europske unije, još k tome šengenske granice koja je prioritet nad prioritetima u sigurnosnoj politici EU.

Stvara se fama da jedino Hrvatska ne smije proglasiti ZERP a svi drugi mogu - nije istinita, jer se ZERP može proglasiti samo kad imaš fiksirane i međunarodno priznate granice, a one na moru nisu uređene. Zato ne stoji da je Hrvatska žrtva, kako ju Sanader i Friščić prikazuju u Javnosti, jer za svaku svađu i za svaki sporazum je potrebno najmanje dvoje.

Pokojni Ivica Račan je shvaćao ozbiljnost problema nerješene granice i napravio sporazum s Drnovšekom, koji nažalost nije ratificiram u Saboru radi baš Sanadera i HDZ-a koji su sotonizirali taj sporazum, polazeći od lažne pretpostavke da su Jugoslavenske granice s Italijom i hrvatske granice - a to jednostavno nije bila istina, jer su iz Jugoslavije izronila tri nova međunarodna subjekta (Hrvatska Slovenija i Crna Gora) i da se na moru tek treba razgraničiti.

Proglašavajući Račana da ono nekoliko spornih kvadratnih kilometara mora su bili rasprodaja nacionalnih interesa, sada plaćamo daleko težu cijenu, a svaka buduća arbitraža će se vratiti na te granice kao jedino logične. No Hrvatska je izgubila 4 dosadašnje godine i one još koje nas čekaju, što je katastrofalno po nacionalne interese.

Tko je glasao

Hrvatska, evidentno, jeste

Hrvatska, evidentno, jeste žrtva odnosa moći. Kako to, da je ta neriješenost granica za Slovenijom (par kvadratnih kilometara mora, jedan promil našeg mora) tako stravično važna da Hrvatska ni u ostatku od 99,9% koji nije sporan ne bi smjela primjenjivati ekološku zaštitu i ograničenje ribolova po svjetskim i europskim kriterijima - a istoj toj Sloveniji, gle čuda, to nije smetalo da uđe u EU i da proglasi ekološki pojas, uključivo i sporno područje?

Druga stvar: meni, koji se u međunarodne odnose ne razumijem, nikako nije jasno kako jedan potpisani zapisnik sa sastanka, koji je sa Hrvatske strane potpisao netko tko nije čak ni ministar, može imati tako stravičnu težinu da su Hrvatskoj za slijedećih stotinu godina vezane ruke? Tako da Slovenija i Italija mogu četiri godine slavobitno ponavljati: "Vi ste se obavezali da nećete bez dogovora s nama ništa poduzimati, a mi pak odbijamo svaki dogovor. A mi smijemo činiti što hoćemo, jer se nismo obavezali na nikakav dogovor s vama?"

Nažalost, priča se samo o odnosima moći (što sam jučer u jednom komentaru nazvao dječačkim natjecanjem u pišanju u dalj), sa strane opozicije i kritičara HDZ-a pak samo se o njihovim greškama u taktici te borbe govori, a ekološka zaštita i zaštita ribljega fonda su u trećem planu.

Zoran Oštrić (Zelena lista)

Tko je glasao

Evidentno jest da je

Evidentno jest da je Hrvatska ne samo žrtva nego i talac, samo ne EU već vlastite neodgovorne i nesposobne političke vladajuće elite.

EU od početka i cijelo to vrijeme traži isto. Mi smo ti koji se stalno nešto predomišljamo i muljamo. Vlada mora shvatiti da nije moguće ući u EU a da sve ostane isto.

MOže Sanader ubacivati u petu ili ne znam koju brzinu ali to ne koristi kad je auto na "klocnama".

B-52

Tko je glasao

nikako nije jasno kako jedan

nikako nije jasno kako jedan potpisani zapisnik sa sastanka, koji je sa Hrvatske strane potpisao netko tko nije čak ni ministar, može imati tako stravičnu težinu da su Hrvatskoj za slijedećih stotinu godina vezane ruke?
Ako bolje proučiš sve dokumente bit će ti jasno. Temeljem odluke Sabora Hrvatska se obavezala na neprimjenu ZERP-a, a EU je temeljem te obveze pristao na pregovore. Biščević je u svemu tome bio poštar koji je predao poruku i potpisao isporuku.
Potpuno čist dogovor kojeg se treba držati.
Jedino ostaje upitno dali je sabor trebao donjeti odluku o neprimjeni?

Tko je glasao

Mi smo jedna od zemalja koja

Mi smo jedna od zemalja koja je nastala iza Jugoslavije a na osnovu principa Badinterove komisije, i od 25. lipnja 1991. kad je proglašena nezavisnost nismo riješili niti jednu jedinu graničnu nepreciznost
U prilog toj tvrdnji ide ova odredba iz ODLUKE O PROŠIRENJU JURISDIKCIJE REPUBLIKE HRVATSKE NA JADRANSKOM MORU
Do sklapa­nja međunarodnih ugovora o razgraniče­nju, va­nj­­ska granica zaštićenoga ekološko-ribolovnog pojasa Republike Hrvatske privremeno će slijediti crtu razgraniče­nja epikontinentalnog pojasa uspostav­ljenu Sporazumom između SFRJ i Talijanske Republike o razgraniče­nju epikontinentalnog pojasa iz 1968. godine, a kod bočnog razgraniče­nja crtu koja slijedi smjer i nastav­lja se na privremenu crtu razgraniče­nja teritorijalnih mora kako je to utvrđeno Protokolom o privremenom režimu uz južnu granicu između Republike Hrvatske i Srbije i Crne Gore iz 2001. godine.

Tko je glasao

Pokojni Ivica Račan je

Pokojni Ivica Račan je shvaćao ozbiljnost problema nerješene granice i napravio sporazum s Drnovšekom, koji nažalost nije ratificiram u Saboru radi baš Sanadera i HDZ-a koji su sotonizirali taj sporazum, polazeći od lažne pretpostavke da su Jugoslavenske granice s Italijom i hrvatske granice - a to jednostavno nije bila istina
Frederik,
Koj god je pokojni Ivica Račan shvačal nije ga ovlaštavalo za podpisivanje bilo kakvog sporazuma.

Za tak važne odluke imamo sabor i on odlučuje,a da ne govorimo o hrvatskom narodu.

Svi se pozivamo na taj dio ustava kad nam treba, čak i za referendum o pristupanju u NATO.

Sad je izgleda ne bitno kaj tam piše, jel se radi o jednom potezu pokojnog Račana.

Išel je na ruku Sloveniji radi lakšeg ulaska u EU i sad nam Slovenija uzvrača tu uslugu.

Kakvu uslugu je nama Račan napravil nek si svaki sam razmisli.

Tko je glasao

Skviki, odgovoril sam ne

Skviki, odgovoril sam ne znajuć da i ti nekaj pišeš - pa ne bih više niš dodal, ampak jedno da:

To je velka laž da je Račan samovoljno nekaj potpisal. On je samo parafiral nacrt sporazuma, koji je moral tak i tak ijti v Sabor na potvrdu ili odbacivanje. Tako to ide s međunarodnim sporazumima i nikak drukče.

Često se to tako to radi - napraviš sporazum ali padne u parlamentu i sad - mi smo mislili dobro ali nije išlo, pa imamo opravdanje. To se radi kad hoćeš prikazati svima da želiš riješiti problem, a moramo ga riješiti prije ili kasnije. Račan i Drnovšek su napravili sporazum i dali ga na razmatranje u javnost i parlamente, i dokazali da su se eto trudili ali je stvar propala u Parlamentima.

No, sada se treba pitati što je značio onaj "tajni paraf Biščvića" od prije nekoliko godina, kojeg nitko nije objasnio i za kojeg je javnost saznala iz novina. Sada ćemo Biščevićev paraf u Saboru "Post-festum" morati prihvatiti jer smo dovedeni pred zid lošom diplomacijom i slušajući zlonamjerne suflere iz EU (Martens).

Naime, sada je vrlo jasno da se vodila zakulisna diplomacija slijedeći interese i sugestije nekih europskih navodno moćnih krugova koji su navodno za nas lobirali, ali se stvar sada okrenula u posve dugom a za nas više nego nepovoljnom pravcu. A da se to prikrije okreće se javnost protiv susjeda s kojima i tako i tako ćemo uvijek morati živjeti, a ti znaš da su susjedi uvijek važniji i od daleke rodbine.

Stvari treba nazivati pravim imenima:
To se jednostavno zove "neuspjeh diplomacije" koja se nije rukovodila dugoročnim nacionalnim interesima nego se bazirala na nekim zakulisnim igrama i praznim obećanjima!!

A zna se da Kolinda u tome nije učestvovala, jer je vanjska politika i onda i danas bila u rukama "pravih stručnjaka", domaćih i stranih!

Tko je glasao

Ma jednostavno nije

Ma jednostavno nije istina!
Racan je parafirao sporazum s Drnovsekom jer je Sloveniji trebao nekakav papiric da su rijeseni granicni problemi s Hrvatskom a prilikom zavrsnih pregovora o ulasku u EU. I oba su znala da to nece proci u Hrvatskom saboru.

Granica sa Slovenijom je definirana prakticki cijela do zadnjih par kilometara na kanalu Sv. Odorika. Tu je stalo i nakon toga Slovenci opet zele ustanovljavanje cijele crte razgranicenja.
Granicu sa Slovenijom odredjuje Hrvatska i Slovenija, bilateralno i to je granica Hrvatske i Slovenije te njihov bilateralni problem, to nije, NIJE!, problem EU i to se do sada vec desecima puta napominjalo. Pa i ja napominjem.

Pa dalje, o proglasenju ZERP-a. Hrvatska je imala aposolutno pravo proglasiti puni gospodarski pojas i ima ga i danas. Morska granica sa Slovenijom jednostavno ne doseze do pocetne tocke gospodarskog pojasa. Jer je morsko razgranicenje vezano za kopnenu crtu razgranicenja i - nista vise. Iz tog razloga je bilo nemoguce razgranicenje po sporazumu Racan - Drnovsek jer bi Hrvatska izgubila granicu s Italijom (a samim tim bi izgubili i sve blagodeti malogranicnog prometa i susjedstva koje je regulirano sporazumima).

Katastrofalno po nacionalne interese jest vanjska politika ove i zadnje vlade, kao i njihova cjelokupna unutrasnja politika koja ne vodi prema EU vec zaostajanju u razvoju zbog njihove nesposobnosti.

@smucar. Jednom ce i Hrvatska uci u EU. I pamtit ce se ponasanje Slovenije iz ovih vremena...........

Tko je glasao

@smucar. Jednom ce i

@smucar. Jednom ce i Hrvatska uci u EU. I pamtit ce se ponasanje Slovenije iz ovih vremena...........

I onda će se osvjetiti Sloveniji, jel' tako? Pa će se onda Slovenija osvjetiti Hrvatskoj, pa onda opet Hrvatska Sloveniji, i tako dalje i tako redom, a?

A vrhnje će uz tu spiralu ubirat neko treći, koji se već danas busa u prsa da je sljedbenik onih, koji su iznašli princip "Divide et impera".

To je tvoj plan i princip?

Pozdrav iz Ljubljane.

Tko je glasao

Ne, to nije moj plan i

Ne, to nije moj plan i princip vec ono sto se desava vec sada medju clanicama EU, onima novima i onima malo manje novima koje su "uvaljivale" - novima u predpristupnim pregovorima.

Tko je glasao

Pristup maksimalistički ili

Pristup maksimalistički ili realistički - to je različito. I Slovenci i mi imamo svoje maksimaliste s time što Slovenci imaju jedan mali zaljev pa se bore za svaki milimetar. I tu se onda ubacuju ekstremisti tipa Jorasa koji su ionako jednom nogom s jedne a drugom s druge strane još uvijek neprecizirane granice. A granica je neprecizirana sve dok bilo koja strana osporava - jer mora postojati bilateralni granični sporazum kojega nažalost nema već osamnaestu godinu iza osamostaljenja bivših jugoslavenskih republika.

Pitanje granica općenito nije toliko egzaktna, koliko ga neki autoriteti (ne mislim ovdje na naše blogere) žele prikazati. Po takvoj nekakvoj automatskoj egzaktnosti, koju ti autoriteti kod nas zastupaju, okomito od obale prema morskoj pučini toliko i toliko kilometara hrvatsko more bi završilo pred Trstom ili na Bernardinu - a to ne ide. Tada se dogovorom i arbitražom primjenjuju drugi principi. Kako je apsurd da će itko prihvatiti okomicu na točki Odorikovog kanala, ići će se poznatom starom seljačkom logikom, koja se uvijek odlično primjenjivala a to je mirovno vijeće.

U svjetskom politici je najjači princip praktičnog rješenja u kojem se moraju zadovoljiti obje strane. I ne znam što to nama uopće znači da gubimo granicu s Italijom?? Kad već sada graničimo s EU, i to s učvršćenim šengenskim režimom. Malogranični promet se također rješava malograničnim sporazumima - pa kako to misliš da ćemo sprovesti u život malogranični promet s Italijom, kad i oni takav sporazum moraju potpisati. Naš nacionalni interes je da se i te granice formalno ukinu ulaskom u EU, pa time i malogranične pogodnosti nestaju - to je stvar prošlosti a ako i budemo o nik ma razgovarali radi odgađanja pregovora s EU bit će samo sporazumi za jednokratnu upotrebu.

Uostalom, koliko se sjećam Badinter je precizirao vrlo jednostavno: republičke granice postaju državne tamo gdje su katastarski i praktično bile precizirane, a gdje nisu treba sjesti, dogovoriti i potpisati. A na moru katastra nema pa se tek treba razgraničiti, i mislim da je čak bilo i rečeno da se granice na moru trebaju odrediti - ali sporazumno - jer drugačije ne ide. Naime Osimski sporazumi su bili odredili granicu između Jugoslavije i Italije, pa na osnovu njih mi ćemo imati svoje granice na moru tek kad riješimo ostavinsku raspravu među nasljednicima pokojnice.

I još nešto, Italija je također nužni akter sporazuma oko određivanja ZERP-a iz praktičnih razloga: kad bismo išli od Jabuke još toliko i toliko kilometara ili milja prema Italiji, došlo bi do miješanja granica ZERP-a s jedne i druge strane. Zato zaista stoji prigovor EU o potrebi usuglašavanja granica, koju trebamo shvatiti ozbiljno (i to je bio smisao ugovora Račan-Drnovšek ili onog famoznog Biščevićevog parafa na zapisnik.

No da se vratim na piranski zaljev i seljačku logiku. Kad bi se ostavinskim zavrzlamama dogodilo da netko naslijedi parcelu zemlje do koje nema pristupa, seosko mirovno vijeće bi sijelo i dogovorilo da se odredi staza koja omogućuje pristup parceli. I to bi bilo zabilježeno za sve dolazeće naraštaje. Tako će vjerojatno i ovdje biti, jer drugačije ne može - insistiranje na nekim svojim "pravima" bez konkretnog sporazumijevanja je apsurd u današnjih prilikama.

Da ne bi bilo zabune, svrha mog napisa nije bila braniti pravo Slovenije da ima više ili manje (jer po mom mišljenju čak za Slovence maksimalistički Račan-Drnovšek sporazum bi bio isto ako odbačen od ekstremista u Slovenskom parlamentu) nego u nesposobnosti obiju strana da sjednu i dogovore se, a moraju se dogovoriti prije ili kasnije, i potpisati sporazum ako hoće naprijed. A to traje već skoro 18 godina! Besmisleno je prejudicirati svoja "prava" jer ona ne postoje dok se na papiru ne obostrano potpišu. Sve dugo je luk i voda (tj. more). Kao što je besmisleno opravdavanje da nas netko minira izbjegavajući pregovore. Ako je i istina to nas ne opravdava. Ako je Biščević parafirao negdje nešto, to je bilo s nekim jakim razlozima, kao što je sporazum Drnovšek-Račan također bio s jakim razlozima, ali je trebalo realistički objasniti narodu i Saboru. Ti parafi i sporazumi su padali u vodi radi unutarnje-političkih razloga, pa ćemo sada, kad imamo ultimatum i blokadu pregovora, u Saboru se vratiti opet na Biščevićev paraf, što je u najmanju ruku neozbiljno i kontraproduktivno. Kao što ćemo se nakon arbitraže, ako bude uopće potrebna vratiti otprilike na sporazum Račan-Drnovšek, jer je sada "hrvatska boksačka diplomacija u knock-outu, a EU liberalni i socijaldemokratski suci odbrojavaju Martensovim pulenovima, koji ih iz trenerskog kuta nemoćno gleda". Izgubili smo meč, a već smo "stručnjacima" na tko zna kakve načine platili!!!

Pročitao sam još jednom svoj komentar i ne bih ništa dodavao i oduzimao, jer nisam u njemu jednostrano mislio a ova pojašnjenja će valjda moje stavove učiniti jasnijima.

Tko je glasao

Frederik, ova je tema vec

Frederik, ova je tema vec bila razglabana vdje. No, ponovit cu, nije mi tesko.
Morsko razgrranicenje ima ishodisnu tocku i vezano je za kopneno razgranicenje. Po niti jednom scenariju Slovenija ne moze doci s razgranicenjem do tocke gdje zapocinje ZERP, ili do zadnje tocke koja je udaljena 12 nautickih milja od Italije i ozemlja bivse nam SFRJ a po Osimskom sporazumu.ZERP zapocinje u tocki T-01 koja je ishodisna tocka epikontinentalnog razgranicenja izmedju bivse nam drzave Jugoslavije i Italije a prema sporazumu iz 1968-e godine a nalazi se upravo u famoznoj tocki T-5 oznacenoj po Osimskom sporazumu. Dakle, bocno razgranicenje sa Slovenijom uopce ne prejudicira ZERP niti ima dodirne tocke s istim, izuzev u politikantskom natezanju Hrvata koje se sad desava.

Za tvoju informaciju, Frederik, ZERP je proglasen do granice epikontinentalnog razgranicenja odredjenog sporazumom iz 1968-e godine i zapoceli su, prije nekih dvije godine, razgovori na nivou ekspertnih skupina izmedju RH i Italije za utvrdjivanje granica kako njihova zastitnog pojasa tako i ZERP-a. Ne moram niti napomenuti da su Slovenci vrlo burno reagirali zato jer se njih nista ne pita o tome.

Sporazum Racan - Drnovsek je propali sporazum i nema nikakve sanse u buducnosti.

Da je politicke volje, granica na moru se moze rijesiti na sudu u roku par mjeseci, medjutim netko je sudove i sudovanje izbacio iz svojih opcija. Tko - necu rec.......

Tko je glasao

No bumo vidli rekao bi

No bumo vidli rekao bi Skviki. To je zasada ionako sporedno i bit će riješeno vjerojatno na neku našu štetu , jer smo popušili, ali i na našu opću korist, jer dugoročno gledajući drugačije ni ne može biti.

Ono što je najvažnije, pogledajmo taj tekst navodnog zapisnika koji je ipak čitavi konkretan sporazum između sve tri zainteresirane strane (Italija, Slovenija i Hrvatska) uz asistenciju Europske komisije kao posrednika a na osnovu već prethodno donesene odluke Sabora, koji je jednostrano pogažen, i to je ono što nam se sada vraća.

Tako se ne bi ponašale mjesne zajednice u zaleđu Mosora a kamoli u međudržavnim odnosima.

Tko je glasao

Ne vidim nista spornoga u

Ne vidim nista spornoga u zapisniku. Isto tako ne vidim da je tu EK posrednik. Pise - pomagatelj sto nije isto kao i posrednik.

Hrvatski je Sabor samostalno donio Odluku i samostalno ju je promijenio. Da je sporazum u pitanju, Sabor bi ga samostalno tek ratificirao pa bi onda bila apsolutno drugacija situacija.

Vidjet ce se, strpljenja. Da je bilo tko drugi na mjestu Sanadera, bio bih mirniji, on je sklon ishitrenim rjesenjima, uglavnom na nasu stetu. Dokazano u praksi, pogledati izvozne kvote secera kad je EU jednostrano izmijenila potpisani sporazum a dr. I. S. bespogovorno prihvatio isto.

Ovdje je slicno i ovdje je pala RH vanjska politika, pogotovo zato sto se Hrvatska ne moze podiciti nikakvim rezultatima, odosno jako losim, u teskim pitanjima predpristupnih pregovora kao sto je pravosudje i ostalo, da ne lupam vec napisano ponovno.

Da smo odlikasi, ZERP bi bio preskocen. No nismo.

Tko je glasao

CC (kako kaže Demos) ako se

CC (kako kaže Demos) ako se imalo razlikujemo (ali ne vidimk ništa bitno) onda jest donekle jedino u shvaćanju politike.

Poznato je da je politika umijeće mogućega.

Ja bih dodao (slijedeći tu logiku) da je sporazum ono što se uspije potpisati - i ništa više i ništa manje.

Ti, odnosno mnogi mi bismo željeli da te stvari budu egzaktne, ali nažalost ni egzaktne nauke (kao što je nekada bila npr. matematika ili još prije fizika) nisu egzaktne (npr. u fizici je kvantna teorija sve poljuljala, a stvari su već odmakle dalje i od kvanta).

Eto zašto je nažalost točno to što kažeš:

Da je bilo tko drugi na mjestu Sanadera, bio bih mirniji, on je sklon ishitrenim rjesenjima, uglavnom na nasu stetu.

A i ja bih volio da se varam, jer protiv nikoga ništa apriori nemam ali nas rezultati moraju brinuti.

Tko je glasao

Frederik, Imam problema s

Frederik,
Imam problema s tvojom teorijom.Naime Osimski sporazumi su bili odredili granicu između Jugoslavije i Italije, pa na osnovu njih mi ćemo imati svoje granice na moru tek kad riješimo ostavinsku raspravu među nasljednicima pokojnice.

To ne osporavam i imam u vezi te ostavinske rasprave par pitanja.

Jel je dogovoreno da su granice one koje su dogovorene AVNOJ-em?

Ako te AVNOJ-ske granice ne važiju, onda imamo i mi pravo tražit ono natrag kaj je tito dal drugim republikama.

Kod Neuma je oduzet teritorij i dat je bil BiH u zamjenu za onaj dio koji su oni morali dati Crnoj Gori.

Jedan dio Srijema je dat Srbiji.

Jedan dio Pomurja je dat Sloveniji.
No da se vratim na piranski zaljev i seljačku logiku. Kad bi se ostavinskim zavrzlamama dogodilo da netko naslijedi parcelu zemlje do koje nema pristupa, seosko mirovno vijeće bi sijelo i dogovorilo da se odredi staza koja omogućuje pristup parceli.
Kolko mi je poznato, Hrvatska nije do sad zabranila Sloveniji brodski promet prema otvorenom moru.

No i taj se je problem za njih rješil jel s ulazom u EU imaju svoj put koji im niko nemre osporit,
po zdravoj seljačkoj logici.

No da se vratimo na zdravo seljačku logiku:

Hrvatska se ucjenjuje i to več 18 godina.

Ucjenjivali su nas na početku rata, to su radili i za vrijeme tog istog i to iz razloga jel nas kriviju za raspad njihove miljenice.

Jedno vrijeme su popustili jel je volja hrvatskog naroda za slobodom bila tak jaka i vladala je sloga.

Sad se godinama ta sloga podkopava i djelomično su uspjeli i zbog toga i ucjenjivaju.

Neko ko ima ozbiljne i korektne namjere taj sklopi brak i sitnice se rješavaju diskretno i ravnopravno unutar obitelji.

Tko je glasao

Ma Skviki: Jel je dogovoreno

Ma Skviki:
Jel je dogovoreno da su granice one koje su dogovorene AVNOJ-em?
Što Badinter zna o AVNOJ-u? Njega se to ni ne tiče!. U podlozi odluke o razdruživanju - govori se o zatečenim granicama, a na temelju tada važećeg Ustava SFRJ i prava Republika na samoopredjeljenje do odcjepljenja.

Dalje ne treba ići a i ne može se, jer bi primjenom te logike vraćanja unatrag u nedogled Rimljani se mogli vratiti na hrvatsko more ili barem do Trajanove ploče na Dunavu (to je avantura u kojoj kad jednom počneš ne možeš znati kad, gdje i kako ćeš završiti).

Sad se godinama ta sloga podkopava i djelomično su uspjeli i zbog toga i ucjenjivaju.
Tu maš praf ali okreni oštricu - ZERP je naša nutarnja stvar - i to sam zapraf rekel, nikaj drugega!

Tko je glasao

Frederik, Što Badinter zna

Frederik,
Što Badinter zna o AVNOJ-u? Njega se to ni ne tiče!
Ja to ljemu ne osporavam, no sve republike nekadašnje federacije ne poštivaju te AVNOJ-ske granice a pogotovo ne Slovenija.
Niko do sad u Hrvatskoj nije drugima osporaval njihove granice i ne traži tuđe, jel ona laprdanja od pojedinca nisu mjerodavna.

Ako takva politika ne doprinosi dobro susjednim odnostima onda ja ne znam koja to radi.

Tko je glasao

Odgovorio sam ti mailom

Odgovorio sam ti mailom posebno ali bih ovdje dodao:

Nije točno da se revidiraju granice, ali treba riješiti dogovorom male nepreciznosti i neodređenosti kojih uvijek ima ili zato što su se na trenu mijenjali preduvjeti (tok rijeke) ili nešto ostalo neprecizno određeno.

A to i sam Badinter preporuča.

Naime, da li je granica između Slovenije i Hrvatske glavni tok Dragonje ili kanal Sv. Odorika - nije nikakvo mijenjanje granica nego korekcije radi nepreciznosti koje treba riješiti. Pa radi sa o malim pomacima.

Isto je i na Dunavu, koji je mijenjao tok pa sada katastarski mamo sa srpske strane hrvatskih teritorija, a mislim i obrnuto.

Tko je glasao

Dakle rjesenje je vrlo

Dakle rjesenje je vrlo jednostavno:

Ratifikacija sporazuma Drnovsek-Racan po bilateralnom nacelu i to pod hitno !

Drugo kompromisno rjesenje ionako ne postoji.

Live Free or Die !

Live Free or Die !

Tko je glasao

Hanhan poslije ovog sloma

Hanhan
poslije ovog sloma hrvatske diplomacije, možda bi bilo pametnije o tome razmisliti, nego o Saborskom potvrđivanju Biščevićevog parafa. Naime nitko još ne zna što znači potvrđivanje tako neodređenih obećanja, a naša diplomacija ga je skrivala pa u njega čisto sumnjam.

Sa sporazumom Drnovšek_Račan je sve jasno jer je korektno bilo objavljeno i dano parlamentima na razmatranje.

Iz ove smutnje smo mi popušili, ali i Slovenci nisu prošli neranjeno, pa bi sada otvaranje ratifikacije tog sporazuma uz modifikaciju da onaj sporni trokut mora se pretvori u nešto eksteritorijalno ili zajedničko ili sl. je možda bolje rješenje.

Tko je glasao

Slazem se, a koliko vidim, s

Slazem se, a koliko vidim, s time se slazu i nase Slovenske kolege.

Zna se vrlo jasno i glasno tko je kriv u svezi Biščevićevog parafa te na koji nacin su izdani hrvatski nacionalni interesi.

Svako daljnje trabunjanje u svezi Biscevica bi bilo cisto gubljenje vremena.

Live Free or Die !

Live Free or Die !

Tko je glasao

Ovo je prijeod Zapisnika

Ovo je prijeod Zapisnika kojeg je Biščević potpisao
Trojni sastanak
Italija-Slovenija-Hrvatska
Bruxelles, 4. lipnja 2004.
Zapisnik
Četvrti trojni sastanak između Italije, Slovenije i Hrvatske održao se u Bruxellesu 4. lipnja 2004. Europska komisija je pozvana na sudjelovanje na ovom sastanku te je prihvatila da sudjeluje kao pomagatelj u razgovoru. Sastankom je predsjedao G. Roberto Antonione, državni tajnik Ministarstva vanjskih poslova. (Lista sudionika je u prilogu.)
G. Biščević, državni tajnik iz Hrvatske informirao je prisutne o Odluci koju je 3. lipnja 2004. donio Hrvatski sabor kao dopunu Odluke o proširenju jurisdikcije Republike Hrvatske u Jadranskom moru, koja navodi da će primjena Zaštićenog ekološkog i ribolovnog pojasa Republike Hrvatske, u odnosu na države članice Europske unije, započeti po zaključenju Partnerskog ugovora o ribarstvu između Republike Hrvatske i Europske zajednice, te je izrazio spremnost Hrvatske da se u tom cilju uključi u pregovore.
Hrvatska je potvrdila da tijekom tog razdoblja neće biti promjena u postojećem režimu za države članice Europske unije u predmetnom području Jadranskog mora.
Talijanski i slovenski državni tajnici primili su na znanje odluku Hrvatskog Sabora. Pozdravili su suspenziju primjene svih aspekata Zaštićenog ekološkog i ribolovnog pojasa na države članice EU. Izrazili su mišljenje da bi se ovo trebalo primjenjivati dok se ne postigne zajednički dogovor u EU duhu uzimajući u obzir interes susjednih EU država.
Sudionici sastanka su izrazili spremnost na nastavak zajedničkog djelovanja u EU duhu dobrosusjedskih odnosa i uzimajući u obzir interes svih zainteresiranih strana, trilateralno i sa Europskom komisijom, dok se ne postigne zajednički dogovor.
Bruxelles, 4. lipnja 2004.
U potpisu
G. Roberto Antonione
Državni tajnik
Ministarstvo vanjskih poslova Italije
G. Michael Leigh
Zamjenik glavnog direktora
Glavna uprava za vanjske odnose
Europska komisija
G. Andrej Logar
Državni tajnik
Ministarstvo vanjskih poslova Slovenije
G. Hido Biščević
Državni tajnik
Ministarstvo vanjskih poslova Hrvatske

Tko je glasao

Talijanski i slovenski

Talijanski i slovenski državni tajnici primili su na znanje odluku Hrvatskog Sabora. Pozdravili su suspenziju primjene svih aspekata Zaštićenog ekološkog i ribolovnog pojasa na države članice EU. Izrazili su mišljenje da bi se ovo trebalo primjenjivati dok se ne postigne zajednički dogovor u EU duhu uzimajući u obzir interes susjednih EU država.
Sudionici sastanka su izrazili spremnost na nastavak zajedničkog djelovanja u EU duhu dobrosusjedskih odnosa i uzimajući u obzir interes svih zainteresiranih strana, trilateralno i sa Europskom komisijom, dok se ne postigne zajednički dogovor.
Bruxelles, 4. lipnja 2004.

Obzirom da je to važno Italiji, RH i Sloveniji te da je i Evropska komisija EU ozbiljna služba, a EU parlament ja slično ovo nedavno tražio, sve ukazuje na to da se vrše ozbiljni dogovori u u EU duhu kroz 4 godine od ovoga. Nema nikakve sumnje u to.

U prilog tome evo što iskusni pobunjenici iz bitki oko "Družbe Adria", Plomin, Rockwool i drugih o tome kažu - "Eko Kvarner" o ZERP-u.

Ukazuju da nešto nije harmonično u najosnovnijoj orjentaciji, kao oko GUP-ova.
To jasno ukazuje da briselska administracija neće moći zaustaviti predstojeću katastrofu na Jadranu. Dodatno, povezivanje problematike ZERP-a sa Kyoto protokolom od strane gđe. Pusić jasno pokazuje da ona ne razlikuje osnovne pojmove u zaštiti okoliša (jer je Protokol iz Kyota vezan za emisiju stakleničkih plinova u atmosferu), što je veoma opasno s obzirom na njenu funkciju u Nacionalnom odboru.

Tko je glasao

Eto, drago mi je da si to

Eto, drago mi je da si to stavio jer nisam imao prilike vidjeti kako stvarno izgleda.

I sad nek se postavi pitanje je li ovo nekakav marginalni zapisnik kako ga je svojevremeno minorizirao Sanader ili je čvrsti dogovor sa zainteresiranim stranama a na osnovu Saborske odluke i uz asistenciju Europske komisije.

I što su to to želljeli Sanader i Friščić kad su insistirali na promjenama jednog tako čvrstog dogovora na osnovi Saborske odluke kad su tražili izgovore za svoju mizernu političku trgovinu.

I sada će morati sve poreći jer nema druge nego u Saboru prihvatiti taj dogovor a povući sva svoja obećanja, pa i ona predizbornima na kojima su se dobivali glasovi.

Kojeg li je to formata taj političar- taj Friščić!? Jadni HSS!

Tko je glasao

Re granice na moru Nisam

Re granice na moru

Nisam siguran da je to baš tako kako pišeš, frederiče. Koliko je meni poznato za određivanje granice na moru postoji međunarodno pravo koje govori da granica teritorijalnog mora ide izvjesni broj kilometara (ili milja) od svake točke na kopnu (uključujući i otoke). To se rješava po vrlo egzaktnoj metodi.

Slovenci se pozivaju na, po meni, slab argument da je, za vrijeme SFRJ, Jadransko more pripadalo svima i da ga zato treba na neki, samo njima poznati, način razgraničiti. Po toj logici je i Triglav pripadao svima pa ga ipak svi ne svojataju. Dakle, nema ničeg spornog u granici Hrvatske na moru.

Mislim da je sporazum Račan-Drnovšek iz aspekta međunarodnog prava bio loš potez. Iz aspekta stvaranja dobrosusjedskih odnosa kompromisnim rješenjima, taj sporazum također nije imao šanse, jer način na koji je do njega došlo i motivi kojima su se dvojica političara vodila u njegovu sastavljanju nisu bili dobro (nisu bili nikako) iskomunicirani. To se moglo i bolje izvesti.

grgo

grgo

Tko je glasao

Pokojni Ivica Račan je

Pokojni Ivica Račan je shvaćao ozbiljnost problema nerješene granice i napravio sporazum s Drnovšekom, koji nažalost nije ratificiram u Saboru radi baš Sanadera i HDZ-a koji su sotonizirali taj sporazum, polazeći od lažne pretpostavke da su Jugoslavenske granice s Italijom i hrvatske granice - a to jednostavno nije bila istina, jer su iz Jugoslavije izronila tri nova međunarodna subjekta (Hrvatska Slovenija i Crna Gora) i da se na moru tek treba razgraničiti.
Proglašavajući Račana da ono nekoliko spornih kvadratnih kilometara mora su bili rasprodaja nacionalnih interesa, sada plaćamo daleko težu cijenu, a svaka buduća arbitraža će se vratiti na te granice kao jedino logične. No Hrvatska je izgubila 4 dosadašnje godine i one još koje nas čekaju, što je katastrofalno po nacionalne interese.

Bravo!

A nekako mi se pričinjava, da će baš Sanader biti taj, koji će opet progutati svoje riječi, u koje se kleo i prihvaćati taj sporazum kao dobro - čak izvanredno - rješenje. Analogija je primjer Gotovina a sada evo i ZERP.

Pozdrav iz Ljubljane.

Tko je glasao

Opozicija i pozicija šute.

Opozicija i pozicija šute. Ne znaju, nemaju stava..zašto? zato jer nemaju vizije. Prošlo je vrijeme igranja ispod stola. Ovo sa ZERP-om je bila prva lekcija. Sad slijedi NATO i referendum...sve malo upside-down..toliko razočarenja nije zaslužila ni jedna nacija.
Svaka čast Jambu, al on je ionako zalutao.

Tko je glasao

Sve stoji, sve pet, samo se

Sve stoji, sve pet, samo se bojim da će se oni ipak još dugo vozati mercedesima i upravljati JANAF-om. Citiram podnaslov iz članka iz sutrašnjeg Jutarnjeg: " Ako ćemo inzistirati na ZERP-u i izađemo li iz Vlade, ništa nećemo promijeniti, a protumačit će se kao da nam je ZERP važniji od EU, kaže dužnosnik HSS-a". Dakle, previše su se toga dosad dočepali, da bi se samo zbog tamo nekog ZERP-a toga odrekli. Sad će nam to prodati pod priču kako oni nisu ti koji koče ulazak Hrvatske u EU. E, pa, dragi HSS-ovi glasači, nadam da imate bar mrvu pameti u glavi i da ćete se toga sjetiti kad budu idući izbori. Ja mogu samo reći FUJ!

Tko je glasao

Svi koji su podržali u

Svi koji su podržali u saboru primjenu zerp-a od 1.1.08 su odgovorni za ovo stanje. Nekako se malo stranaka javlja po toj temi, previše ih je umoceno.

Tko je glasao

Plastična kirurgija čuda

Plastična kirurgija čuda radi.

Ja sam čul da sad po novom ugrađuju ziferšluse.

Tko je glasao

to su prije radili, sada su

to su prije radili, sada su te elektronske bravice, otvaraju se na dodir :-)

Tko je glasao

dosadni ste

dosadni ste

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Uvijek se trudi pozdraviti i manje ogovoraj (isprika zlata vrijedi ili ne…) ! od Busola komentara 1
  2. KADA LJUDSKA PROKLETOST POSTANE PREVELIKA … ! od Busola komentara 29
  3. Mali traktat o Ustavu RH i etici od spvh komentara 12
  4. panSlavizam tko je zabranio? od aluzija komentara 5
  5. GMO OMG od z00ey komentara 31
  6. Valcer s Mefistom od Atomos komentara 268
  7. rat za eutanaziju Rusije i €U-ropske unije od aluzija komentara 0
  8. Lupeži i ološ u Saboru od spvh komentara 17
  9. Odnos "mi" i "Oni", gdje je posve jasno tko smo "mi" ali tko su "Oni" ? od lunoprof komentara 64
  10. Najveći "uspjeh" detuđmanizacije: ograničavanje slobode govora od MKn komentara 61
  11. HRTV : nikada "katedrala duha" - imamo i imat ćemo katedralu repriza od Ljubo Ruben Weiss komentara 23
  12. Napoleon Hitler Obama protiv Rusije... od aluzija komentara 41
  13. Smanjenje poreza na dohodak od magarac komentara 14
  14. Tko bu mene tužil ? od boltek komentara 26
  15. Bar "Sport" o preraspodeli dohodka (i bogatstva) od Julijana Mirkov komentara 6
  16. Od protupolitičarskih prosvjeda do alternativne politike od Zoran Oštrić komentara 24
  17. Konoplja - biblijska biljka od walpurga komentara 28
  18. Putin hoće li spasiti NATO i €U-ropsku uniju? od aluzija komentara 2
  19. Izraelci i Palestinci danas, ali i sutra od Kvarner komentara 5
  20. EU: Pod opsadom od Julijana Mirkov komentara 105
  21. €U-ropski parlamentarist pričao je priču od aluzija komentara 21
  22. ЕКСКЛУЗИВНЕ ВЕСТИ: МИЛАНОВИЋ ДОБИО АЗИЛ У СРБИЈИ od MKn komentara 44
  23. Hvala "U ime obitelji" što je na političku čistinu pred narod izvela političke partije RH od ppetra komentara 17
  24. Nas i Rusa dvjesta miliona... od Zoran Oštrić komentara 16
  25. ECOCONCEPT – nova tehnologija za obradu komunalnog otpada (energizing your waste) od DEMOS komentara 13

Preporučeni dnevnici

Najkomentiraniji dnevnici

Tko je online

  • 2573
  • Foma Fomič
  • Skviki

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 3
  • Gostiju: 20

Novi korisnici

  • caye
  • mislavru
  • Jura
  • DamirFerd
  • Buddha