Tagovi

Trebaju li obiteljski liječnici potpisati ugovor za plaću od nula kuna?

Za ovaj dnevnik „inspirirao“ me CikaVelja koji je napisao:
"A politička pozadina toga svega je jednako bitna. Liječnici obiteljske medicine su sada pred obnovom ugovora o koncesijama i ponuđeni su im ugovori po kojima (u najboljem slučaju) za istu količinu posla mogu dobiti 40% manje novaca.(CikaVelja@) http://pollitika.com/kad-su-dosli-po-seoske-lijecnike-sutio-sam-jer-nisa...

Pranje mozga i ušiju

Ministri Vlade dobili su zadatke da naprave uštede. Za uštede u zdravstvu, kao što se odlučio i bivši ministar, odabrani su baš obiteljski liječnici tako da "za istu količinu posla mogu dobiti 40% manje novaca", a koje bi oni navodno mogli nadomjestiti-zaraditi šivanjem rana, pranjem ušiju i sl. (što oni sada i rade, ali je takvim poslovima moguće zaraditi do 1.000 kn mjesečno).

Plaća obiteljskog – nula kuna

Neće vam škoditi malo matematike da se vidi zašto liječnici nisu prihvatili isti prijedlog bivšeg ministra i nisu potpisali ponuđeni ugovor, jer ostaju bez svojih prihoda-plaće! Tih 40% manje novaca uzrokuje da novčana sredstva liječnika namijenjena njihovoj plaći bude NULA KUNA.

Obiteljski liječnici dobijaju "glavarinu" koja iznosi oko 20 kn po pacijentu mjesečno (za mlađe osobe dobijaju manje, a za starije više) i na prosječnih 1.500 pacijenata dobiju oko 30.000 kn na svoj žiro račun. Budući da liječnik iz glavarine plaća medicinsku sestru (čiji je dohodak zaštićen kolektivnim ugovorom i ne može se smanjivati) i plaća sve doprinose i troškove, počevši od zakupa prostorija u kojima radi, knjigovođe, poreza, medicinskog materijala, osiguranja, struje, čišćenja, zamjena, bolovanja, telefona i interneta, prijevoza ... do lista papira, što otprilike iznosi 18.000 kn.

Potpis za samoubistvo

Ako se od 30.000 kn glavarine odbije 40% to je 12.000 kn, što je otprilike bruto iznos (zajedno sa doprinosima) mjesečnog prihoda liječnika. Dakle, ako se glavarina obiteljskog liječnika smanji 40%, UKIDA im se plaća. Trenutno ne poznajem nekoga i iz drugih profesija, tko bi, ako ne želi realizirati samoubistvo, potpisao takav ugovor. A obiteljskima takav ugovor pripremaju na potpis krajem godine ...

Primamljivo je, igrajući se velikim brojevima, uzeti desetak tisuća kuna svakom od 2.400 obiteljskog liječnika jer to iznosi 24 milijuna kuna mjesečno ili skoro 300 milijuna godišnje.

Izbjegnuto plaćanje "po učinku"

Obiteljskima je prvima uvedena kompjuterizacija da bi im se mjerio njihov rad i da bi bili plaćeni po izvršenim radovima, jer se svaki postupak boduje, a bod ima svoju cijenu – naravno smiješno malu. Odustali su od takvog načina plaćanja jer bi liječnici dobili mnogo veća primanja nego plaćanje glavarinom.

Kada „košarica usluga“?

Obiteljski liječnici dobijaju glavarinu za koju im Ministarstvo i HZZO ne žele reći kakve usluge im u to spadaju (tzv. „košarica usluga“), jer kad bi nabrojili samo osnovne usluge, uz sadašnja primanja, sat rada obiteljskog liječnika bio bi smiješno mali.

Administrativnim poslovima protiv pacijenta

Pored prenatrpanosti poslom zbog dnevne posjećenosti pacijenata, a koja je više od duplo veća od europske norme od tridesetak pacijenata dnevno, svake godine obiteljski se zatrpavaju novim administrativnim poslovima i obvezama za istu količinu novaca, smanjujući tako vrijeme koje liječnik može posvetiti pacijentu.

Je li na pomolu "otkriće" od još veće "od najveće afere u zdravstvu"?

Komentari

Frane, problem obiteljskih

Frane, problem obiteljskih liječnika u sustavu javnog zdravstva je svakako zanimljiva
tema, ali se o njoj ne može raspravljati na ovakav način!?
Na žalost, tvoj dnevnik se zasniva na potpuno pogrešnim i neistinitim podacima o novom sustavu plaćanja ordinacija liječnika obiteljske medicine!?
Ili ne poznaješ tu temu, ili se baviš zlonamjernim dezinformacijama o navodnom smanjenju dobiti obiteljskih liječnika za 40% !?
Nisi čuo za "Pentagram" koji se uvodi od 2013g.!?

Tko je glasao

Obiteljski već imaju potpisane ugovore

edi3@,

"Pentagram" se ne "uvodi" 2013., ako se ne usvoji. Ako nisi znao, postoje dvije strane - jedna koja predlaže i jedna koja potpisuje. Obiteljski su već potpisali Ugovore do 2014.

Novi "model ugovaranja" ("Pentagram"), u kojima se objašnjava, ovisno o broju pacijenata, "razrada sredstava" za mali, srednji i veliki tim (tim su ti liječnik i med. sestra), je neznatno modificirani stari program, bivšega ministra, a koji nije usvojen.

Obiteljski nisu javno zdravstvo. Javno zdravstvo su ti Zavodi za javno zdravstvo. Obiteljski su ti "koncesionari"-"privatnici".

Najbolje bi ti bilo da kontaktiraš obiteljske liječnike o "navodnom smanjenju dobiti za 40%" pa da onda zaključiš tko daje "pogrešne i neistinite podatke" i "zlonamjerne dezinformacije".

Tko je glasao

Frane, obiteljski liječnici

Frane, obiteljski liječnici su potpisali Ugovor koji traje dok se ne potpiše novi Ugovor, a novi Ugovor će se svakako potpisati u siječnju 2013g.
Htjeli vi to ili ne!
Danas sam imao prilike pročitati interni mail KoHomovca u kojemu se agitpropovskim metodama savjetuje vašim članovima da ne potpisuju novi Ugovor već da čekaju kako će se taj Ugovor odraziti u praksi kod onih liječnika koji nisu članovi vaše udruge!?
Kako je tvoj dnevnik osvanuo na službenim stranicama KoHoma, pretpostavljam da si i ti jedan od članova te Malnarove liječničke skupine ( sada Balint skupine), koja se sve više ponaša poput razularenih trgovaca.
Frane, koliko se liječnika obiteljske medicine vratilo u Domove zdravlja prije potpisivanja koncesijskih ugovora, kad su mogli birati dali će i dalje biti "privatnici", ili će se vratiti u sustav?
Jako malo i to u pravilu mali timovi koji su imali nedostatna sredstva od 300 000 kuna godišnje.
Ako vam je već toliko teško kao što pričate, zbog čega se niste vratili u Domove zdravlja i radili za plaću po kolektivnom ugovoru?
Naravno, zašto raditi za mizeriju kad vam je Hebrang omogućio taj vaš nakaradni status "privatnika"( zamisli, "privatnika" koji ne posluju na tržištu, već zarađuju plaće na državnim jaslama!?)!
Više nego duplu plaću za obiteljske liječnike (najčešće bez specijalizacije!) od specijaliste u bolnici?
Pentagram je novi sustav plaćanja koji je potpuno suprotan od starog načina plaćanja po glavarini, pa kako si ti Kohomovac koji to vrlo dobro zna, mislim da te laganje na Pollitici neće daleko dovesti.
"Javno zdravstvo" u stručnoj terminiologiji analize zdravstvenog sustava označava javno zdravstveni sustav koji valja razlikovati od privatnog zdravstva, ako želimo bar suvislo o tom sustavu govoriti.
Prvi klin u mrtvački kovčeg javnog zdravstvenog sustava, udario je Andrija Hebrang 1993 g. privatizirajući obiteljsku medicinu.
Jedino efikasno riješenje sa vama liječnicima-trgovcima bilo bi ustavno pobijanje Zakona o koncesiji. kojim se mimo bilo kakve pameti zdravstvena djelatnost
obiteljskih liječnika proglasila javnom djelatnošću koja podliježe koncesiji!?
Takva protustavna odluka o diskriminaciji bi sigurno pala na sudu i tad bi vas sve trebalo vratiti u Domove zdravlja na plaću po kolektivnom ogovoru, a ne da reketirate ministarstvo, HZZO i sramotite liječničku struku.
Iako je u Nacionalnoj Strategiji spomenuto i jedno takvo riješenje sumnjam da će Varga i Ostojić za njim uskoro posegnuti, jer za takvo nešto treba imati političke hrabrosti i odgovornost prema javno zdravstvenom sustavu koju SDP nema.
Možda jedino ukoliko se i dalje nastavite ponašati kao razulareni trgovci konjima i oni potegnu (jedino) takvo riješenje?
Misliš li da ste vi Kohomovci nezamjenjivi i da vječno možete reketirati sustav?
Btw. zašto je Malnar napustio lidersku poziciju vaše trgovačke skupine?
Onih 22 000 kuna iz ordinacije, plus 8000 iz Liječničke Komore mu je valjda sad konačno zadovoljilo tu njegovu pohlepu, ili!?:))

Tko je glasao

EU norma: trideset pacijenata dnevno

edi3,

Obiteljski nisu izmislili svoj status nego im je on nametnut. Poslani su iz DZ-a, da bi se smanjili njihovi gubici. Ako već znaš tko je upropastio "javno zdravstvo" svoje kritike i ljutnju usmjeri na njih. U izboru vrste posla i radne sredine nije uvijek primarna zarada. Prema izvšenom bodovanom radu za prosječan broj pacijenata, obiteljski prekoračuju iznose glavarine i nisu ni na kakvim "državnim jaslama". A da ne spominjemo da nitko nema prigovora na količinu posla koji oni obave, jer je EU norma trideset pacijenata dnevno, a oni obave duplo! Uz svoj posao, da bi opstali, obavljaju poslove pravnika, ekonomista, nabave i dr. što u drugom ustanovama rade druge plaćene osobe. Njihov posao nije siguran, jer u slučaju malog broja pacijenata gube posao. Oni nemaju "plaću" nego prihod koji uz razno-razne "modele" zaista može postati NULA. Kad su na godišnjem odmoru ili bolovanju, plaćaju liječnika (i medicinsku sestru) iz istih sredstava glavarine - tko zna matematiku može izračunati da se dvije liječničke plaće ne mogu istovremeno isplatiti!? A da i ne govorimo da su i svoju specijalizaciju morali plaćati sami. Imati veći broj pacijenata ne znači uvijek i mnogo veći prihod (jer je veći porez), a i neki moraju zaposliti i treću osobu (administratora), a raštrkanost pacijenata u selima zahtijeva velike troškove prijevoza. Obiteljski imaju nekoliko svojih udruga (edi3 ti si bezobrazan, to nisu "skupine", to su udruge i u nih su učlanjeni liječnici!) koje štite njihove interese, a neke udruge su aktivne i okupljaju veliki broj članova. Tzv. "novi model ugovaranja" - Pentagram (sadrži pet dijelova: 20-etak % sadašnje glavarine, hladni pogon, dtp, kpi i qi), zašto ti trebam ponavljati što sam već rekao, je malo modificirani stari program od prije pet godina i koji nije usvojen. Da je stari model prihvaćen po njemu bi se i sada radilo.

Tko je glasao

Naravno, "privatnim "

Naravno, "privatnim " obiteljskim liječnicima taj status je nametnut, ali su se po svemu sudeći vrlo dobro snašli u toj ulozi!
Frane, nisi mi odgovorio na moje pitanje o tome zašto se "privatni" obiteljski liječnici nisu vratili u sustav 2011g. prije potpisivanja ugovora o koncesiji, kad im je već toliko "teško" kao "privatnicima"!?
Europski standard liječenja je trideset pacijenata dnevno, ali trideset pacijenata koji fizički udju u ordinaciju, ali ne i oni koje se kontaktira samo telefonom koje kao "obradjene" pacijente prikazuju naši liječnici obiteljske medicine.
Specijalizaciju ne plaćate sami, već sami organizirate zamjenu koju plaća HZZO dok ste na specijalizaciji.
Jedini troškovi su vaši troškovi goriva i smještaja kad vam se postdiplomski studij organiziraju u centrima van vaših ordinacija.
Međutim, kako te troškove prikazujete kao trošak ordinacije, smanjujete dobit i poreznu osnovicu.
Poznato je da gotovo svaki obiteljski liječnik vozi auto koje je kupio na ordinaciju, te da mnoge druge stvari za osobu upotrebu pravdate kroz troškove ordinacije i tako varate državu za njen porez na dobit.
Veći broj pacijenata znači veči broj glavarine i veću zaradu ordinacije, a što se tiče tog poreza vrlo brzo ste savladali kako varati državu kroz lažne troškove ordinacije.
Nije istina da jecc sadašnji pentagram samo malo modificirani model od prije godine dana jer je u tom modelu glavarina bila zastupljena sa 60%!

Tko je glasao

Pacijenti su svoje odabrane liječnike ocijenili visokim ocjenama

@edi3,

Tvoja mržnja prema obiteljskim liječnicima je patološka. Ako je uzrok tome nezadovoljstvo sa tvojim sadašnjim obiteljskim liječnikom, savjetujem ti da odabereš drugoga.

Zavidiš im što nisu još propali, što pored mnogih nedaća i teškoća i dalje, na veliko zadovoljstvo svojih pacijenata, obavljaju svoj posao. Prema anketi koju je proveo ZJZ prije nekoliko godina, pacijenti su svoje odabrane liječnike ocijenili visokim ocjenama. Obiteljski nemaju liste čekanja i nisu u gubitku kao DZ-ovi iz kojih su potjerani.

Prije potpisivanja ugovora o koncesiji u DZ su se vratili oni koji su to htjeli. Nekima je problematično i neizvjesno vraćati se u Domove zdravlja koji su uglavnom svi u gubicima. Već ti je rečeno da "u izboru vrste posla i radne sredine nije uvijek primarna zarada", pa su se u DZ, zbog neizvjesnosti, napora, stalnih eksperimentiranja i promjena, vratili ne samo liječnici s malim brojem pacijenata (a koji su imali plaću sličnu svojoj medicinskoj sestri) nego i oni liječnici s većim brojem pacijenata.

EU standard, kome se uskoro trebamo prilagoditi - je 30 pacijenata dnevno, a petina je onih za recepte ili telefonski savjet (koji nije uvijek vremenski kraći ili manje važan od "fizičkog ulaska u ordinaciju").

O vlastitim troškovima za stručno usavršavanje - specijalizaciju, raspitaj se kod onih koji su za svoje stručno usavršavanje potrošili oko 80 tisuća kuna.

Iako im, prilikom odlaska u zakup, DZ-ovi nisu prema ugovoru opremili ordinacije, niti primjereno iz sredstava zakupa održavaju prostorije, to obavljaju liječnici odvajajući novac iz glavarine. Naravno, budući da sve što im je potrebno uglavnom nabavljaju iz svojih sredstava, da tu može biti i automobil koji služi i za kućne posjete, namještaj ordinacije, klima uređaj, računalo, telefon, frižider (za cjepiva), sterilizator, tlakomjer i dr. potrebno za normalan rad, a što inače "nezakupcima" nabavlja DZ.

"Novi model" ugovaranja barata sa iznosima sadašnje glavarine pa kaže: glavarina će biti pet puta manja, ali ćemo joj dodati "hladni pogon" koji će biti 40% sadašnje glavarine - ukupno 60 posto. Dijagnostičko-terapijske postupke (dtp) u iznosu oko 30% nije moguće dostići (itd.), pa je u "novom modelu" ukupno smanjenje oko 40% sadašnje glavarine, a koje liječniku daje - prihod nula. Inače, pored toga što su imali točne iznose hladnog pogona ordinacije, a koji su veći od 20 tisuća kuna, autori projekta su namjerno izostavili neke stavke, a uvršenim stavkama su smanjivali iznose (tko danas može naći knjigovodstvo za 668 kn mjesečno?!).

Stari model, predložen prije pet godina, a koji je struka odbacila, također je imao smanjenje 40% glavarine koje bi se trebale nadomjestiti sa npr. 600 pranja ušiju mjesečno, a koje također nije moguće dostići i rezultat je također: liječnik = prihod nula.

Tko je glasao

Hmmm, zanimljivo...

Baš me zanima rasplet ove sage...

Ujedno, hvala što si nas podsjetio da je ovu maloumnost od privatizacije PRIMARNE zdravstvene zaštite osmislio HDZov Hebrang..

(đes' edi, inače?)

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Hmmm, zanimljivosti izlaze na vidjelo - mišolovka ugovori!

Bigulice, ne samo tebe nego i druge zanima "rasplet ove sage" ...
A, evo, se nešto počelo odmotavati ...

Upravo ovih dana HZZO šalje liječnicima nove "mišolovka ugovore" koju su prevara s predumišljajem, jer liječnici imaju važeće ugovore do kraja 2021., a potpisom novih "mišolovka ugovora" koji traju samo do 31. ožujka 2013. godine, HZZO očekuje da bi liječnici svojim nepromišljenim potpisom ugovora sami sebi trebali narušiti postojeću pravnu poziciju i stvoriti situaciju da nakon 31. ožujka 2013., dakle, za već oko mjesec dana (!), više nemaju potpisan financijski ugovor, tj. da im više ne važi ugovor do 2021., i da su zbog toga prisiljeni potpisati pripremljeni štetni ugovor kojim bi imali primanja od NULA kuna.

Hmmm, zanimljivo ...
a više o tome na http://kohom.hr/mm/?p=3422

Tko je glasao

Lesi se vratio

Lesi se vratio kući!:)
Bigulice, mudrolijom Andrije Hebranga iz 93 godine privatizirala se obiteljska medicina , čime je započeo proces rastakanja javno-zdravstvenog sustava.
Odlaskom iz Ministarstva zdravstva Milinović je lagao kako Ostojiću ostavlja zdrav segment zdravstva bez dugovanja, da bi se vrlo brzo uspostavilo da je dug u zdravstvu tad već bio 7 milijardi kuna.
Od preuzimanja ministarstva taj dug je danas već narastao na 9 milijardi kuna, a samo mjesečni gubitak je 150 milijuna kuna.
Po projekciji starenja hrvatskog stanovništva za svega 15 godina bi izdvajanje za zdravstvo moglo iznositi čak 50% BDP-a.
Javno zdravstveni sustav se sve više urušava i vrlo brzo bi mogli doći u situaciju da zdravstvenu zaštitu imaju samo oni koji mogu svoje liječenje sami platiti.
Uvođenjem "privatnika" u javno-zdravstveni sustav i kroz JPP( javno-privatno-partnerstvo) sve više se isisava novac iz tog sustava i ako ovako nastavimo jedino nas može dopasti "amerikanizacija" zdravstva u kojemu danas 40 milijuna Amerikanaca nema nikakav oblik zdravstvene zaštite, a svi oni koji ga imaju; Boga mole da obole samo od onih bolesti koje su ugovorili sa privatnim osiguranjima, jer u suprotnom ako obole od bolesti od koje se nisu osigurali ugovorom, svoje liječenje moraju platiti sami!
Privatna zdravstvena osiguranja ne osiguravaju cjeloukupnu zdravstvenu zaštitu, već samo pojedinačna oboljenja, tako da je 60% osobnih bankrota u Americi uzrokovano troškovima liječenja oboljelih.
Zdravstveni sustav u Hrvatskoj ide prema tome scenariju i gadljivo je čitati ovakve lažne žalopojke KoHomovaca koji će navodno "raditi za nula kuna "
Ako je nešto nula u toj priči, onda je to karakter tog dijela obiteljskih liječnika kojima je profit postao jedini cilj u njihovom poslu.
Problem obiteljskih "privatnih" liječnika je jedan od bitnih problema u očuvanju javno zdravstvenog sustava, ali sigurno nije jedini.
Jasno mi je da je dio obiteljskih liječnika ogorčen na Ministarstvo i HZZO koje se bavi samo njima, jer je takva njihova politika očito pokušaj da se prikriju daleko veći problemi u zdravstvenom sustavu, počevši od medikalizacije i korupcije koju provode farmaceutske kuće, katastrofalonog "poslovanja" bolnica koje generiraju sve veće gubitke, problema sa radnim vremenom liječnika u bolnicama koji paralelno rade u javnim i privatnim zdravstvenim ustanovama ( i koji često upućuju pacijente u privatne ustanove kako bi izbjegli famozne "liste čekanja"), pa sve do raznih oblika javno-privatnog partnerstva koji jedino služe kako bi se novac isisavao( krao!) iz sustava u privatne djepove ( slučaj Medikol).
Međutim, kako je Frane sa ovim dnenikom otvori temu obiteljskih liječnika, red je da se držim samo ove teme, a o javno-zdravstvenom sustavu ću napisati posebni dnevnik!:)

Tko je glasao

Edi, gadljivo je čitati tvoja naklapanja

edi,
gadljivo je čitati ovakve lažne žalopojke
Gadljivo je edi čitati tvoja naklapanja, koja ni sa čine nisi obrazložio. Hajde nam objasni ostvarivost i prednosti nove "zar-opet-reforme". Reforme im se sastoje u tome, da pored toga što imaju višegodišnje podatke o dijagnostičko-terapijskim postupcima, a koji nikako ne mogu doseći takve količine-postotke, uporno ih povećavaju deset puta veće - na 30-40% glavarine?!

Da priča bude još tužnija, "privatnici" trebaju uplaćivati oko 3.000 kn za mirovinsko i zdravstveno osiguranje bez obzira na prihod, pa bi u ovom primjeru iz dnevnika, edi opet si u pravu, plaća bila - ne nula kuna, već minus - tri tisuće kuna! To znači, da bi podmirili zakonsku obvezu plaćanja doprinisa, trebali dignuti kredit ...

Ako je nešto nula u toj priči, onda je to karakter tog dijela obiteljskih liječnika kojima je profit postao jedini cilj u njihovom poslu.

Kakav profit kad obiteljski ne naplaćuju. Nije kod njih proces više rada - više novaca, nego više rada, a manje novaca. Čak se i harač-participacija od 10 kn, prema posebnom za njih donesenom zakonu, uplaćuje direktno u proračun, a obiteljskima, niti je šta ušlo niti izašlo iz firme, a još uvijek ima pacijenata, kao što je edi, koji misle da im ta uplata ide u profit (?!).

Tko je glasao

"Privatizacija" 1998., a ne 1993.!

edi3,

Mali ispravak: tzv. privatizacija obiteljske nije započela 1993. već 1.12.1998.

Obiteljski troše 3,5% sredstava zdravstva. Gubitke proizvode bolnice, zavodi i DZ-ovi. Predviđena, a neutrošena sredstava namijenjena obiteljskima služe za pokrivanje gubitaka u zdravstvu. Obiteljski ne "isisavaju" novac nego daju transfuziju.

Obiteljski odrade 2-3 puta više od europske norme.

RH je izabrala kapitalizam u kojem će, nažalost, i školstvo i zdravstvo "poskupljivati".

Tko je glasao

Možda si ti na taj datum

Možda si ti na taj datum otvorio svoju, ali privatizacija primarne medicine je započela reformom iz 1993g.
1996. godine je počela "privatizacija" za doktore opće medicine, pedijatrije, ginekologije i stomatologije!

Tko je glasao

da bi obiteljski liječnik

bio obiteljski, trebao bi znati članove obitelji. moja četveročlana obitelj ima četiri različita liječnika.
trebam li naglasiti da moj liječnik nikad nije pitao za ostale članove obitelji?
obiteljski liječnik mojih roditelja u 6 godina nije našao za shodno razgovarati s nama i uputiti nas kako se nositi sa demencijom naše mame. a nije da nismo pokušavale doć do njega. naravno, naručili smo kućni posjet, uredno ga platili, kad je vidio odbor za doček, dao je petama vjetra.
jer je to neistraženo područje i o tome se malo zna.
pa sad se snalazimo kako znamo i umijemo, uglavnom nam pomažu prijatelji svojim iskustvom.
tata je putujuća enciklopedija bolesti. za svaku nekog davim jer njegov liječnik nije komunikativan i nema potrebe/vremena bilo što objašnjavati . hvala našim liječnicima na pollitici, bez njih i ja bi davno bila kronični slučaj. jer je teško i kad ti znaš, a stravično kad znanja skupljaš naokolo ko milostinju.
ja svog liječnika nisam još vidjela ove godine, samo na ulici, nije mi odzravio pa pretpostavljam da me nije prepoznao....da bi funkcioniralo trebali bi imati međusobno povjerenje.....samo ja sam malo čudna i ako nemam u nekog povjerenja badava sve diplome i titule....pa se pomažem s alternativom.....ako ništa drugo, uvijek pokušavaju dobit jasnu obiteljsku sliku i pitaju i slušaju...možda bi i obiteljski da imaju vremena ali i kad ga pokušaš stvorit, ne pali.....
nadam se da su samo moja iskustva takva, nadam se da drugi nemaju takvih problema....
pa ipak mi se čini da bi naročito liječnici obiteljske medicine trebali biti skloni komunicirati, trebali bi biti u psihologiji puno bolje potkovani .....
naravno da za to trebaju biti i pošteno plaćeni. tužna je činjenica da je u ovoj zemlji malo koja branša pošteno plaćena......

Tko je glasao

Pacijent bira liječnika, a ne obrnuto

fuminanti@

Ukinuta je obveza zaposlenika da se liječe kod točno određenog liječnika, a liječnici školske medicine također su postali obiteljski, tako da je izbor liječnika postao "teritorijalni", vezan za mjesto stanovanja. Pacijent bira liječnika, a ne obrnuto, tako da se svi u obitelji mogu dogovoriti o izboru jednog liječnika.

Kućni posjet se ne naplaćuje. Za posebne zdravstvene probleme najpotpunije savjete daju specijalisti određenih područja (demencija: neurologija, psihijatrija). Ako liječnik ima mnogo pacijenata, nije moguće svakog zapamtiti, pogotovo ako mu ne dolazi u ordinaciju.

Budući da ima nedovoljno liječnika, a ima ih malo jer su nedovoljno plaćeni, a HZZO je propisao veliku normu od 1700 pacijenata (normu su dobili tako da su broj stanovnika podijelili sa malim brojem liječnika), jasno je da ostaje malo vremana za pojedinog pacijenta. Kad liječnik ide u kućnu posjetu i za to vrijeme prođe sat vremana, a to odgovara 5 do 10 prosječno opremljenih pacijenata u ordinaciji, a još zna da mu je puna čekaonica, normalno je da se brzo vraća natrag.

Tko je glasao

pa kad sam

već ja odabrala, najmanje što možeš učiniti za mene - upamti me!
već 38 godina uredno uplaćujem u zdravstveni sustav ne zato što to želim već zato što se mora. hvala, ja sam računovođa i znam da se ne odbija meni nego firmi, ali na taj način sam svojoj firmi skuplja.
da imam neku dobrobit od gledanja u vaša tjemena dok lupate po tastaturi vjerojatno bih vas češće posječivala a ne svoju mizernu plaću ostavljala kod alternativaca. ne sjećam se da je itko pitao da li želimo domove zdravlja ili privatne lječnike. pokaži mi prstom kojem još privatniku se uporno plaća koristiš li njegove usluge ili ne? pa kad već i dođem jednom u tri godine - zar to nije dovoljan razlog da mi tvoje 3 od 10 minuta produžiš bar za toliko da me stigneš pogledat i upamtit? kad sam bila naivna da te izaberem , da ne tratim vrijeme na druga tjemena u nadi da ću pronać neke oči?
znaš, ambulanta mojih roditelja je na dvije minute od osnovne škole, a do nje, provjeravano 8 godina, treba da se vučeš najviše deset minuta sa izlozima petnaest. kad zaspiš, stigneš za 4 minute. a i da nije tako, ne bi li bilo ljudski pozvat tu obitelj u ambulantu, na kraj radnog vremena pa im lijepo reć što ih čeka i kako bi trebali? misliš li da su specijalisti bolji? da oni nemaju pune čekaone i da se od njih može u redovitom pregledu dobit bilo kakvo objašnjenje ili savjet? njihov odgovor je da imamo obiteljskog liječnika koji je za to educiran! moje desetgodišnje iskustvo je da od 10 samo jedan nađe vremena da te pogleda i kaže nešto da te utješi ili pomogne!
kad ležiš na odjelu, objasnit će ti do najsitnijeg detalja kako će te i zašto rezat ali nikad, nikad ni rječi što da radiš kad te treći dan pošalju doma! pa ti obiteljski liječnik skida punte i otvori ranu i što onda? ma kako to vama ne zarasta? ča delate? kamastura, strana 105! ha, ha još se morete šalit, ni vam niš! da li vas krivimo? ne, vidimo gdje živimo, hvala, zašto bi vi bili u redu kad sve drugo nije?
ne znam zašto ipak i dalje očekujem od liječnika malo više od recepta za lijek? znam, krivi je veterinar! jer je i on privatnik, čeka kad će tko uopće doći, pa kad dođe, bez obzira na punu čekaonu, ima i vremena i volje da ti objasni kako će tvoj ljubimac reagirati, zašto i što da ti napraviš! činjenica jest da je dobar dan 250kn odmah, ali da znaš kako ima lijepe okice i kako se trudi oko moje mace i koliko rječi utjehe i savjeta, nije mi žao platiti!

Tko je glasao

Manja norma - više vremana za pacijenta

fuminanati,

EU norma je 30 pacijenata dnevno, što znači da eu liječnik ima duplo više vremana za pacijenta. Međutim, i njegovo se vrijeme mjeri u minutama, jer ako bi svatko htio biti kod takvog liječnika pola sata (30 pacijenata x 30 min = 900 min ili 15 sati!) on to ne bi mogao odraditi.

Fuminanti, imam prijedlog i rješenje za tvoj problem. Predloži odgovornima da se norma od 1700 pacijenata smanji na 850, i eto DUPLO više vremana za svakog pacijenta! Šta, kažeš, a tko će dati toliko liječnika? Opet imam prijedlog i rješenje za tvoj problem (samo ti edi3 zaustavlja njegovo ostvarenje) - povećati plaće liječnicima, pa će umjesto na pravo i ekonomiju svi pohrliti studirati medicinu.

Moj ti je savjet, bolje da te liječnik ne zapamti, to znači da si zdrava!
Nije mi jasno zašto ljudi više pažnje poklanjaju limenom ljubimcu, a ne brizi za svoje zdravlje, a za mačku su spremni dati 250 kn, a za sebe žele sve besplatno.

Tko je glasao

kad ne želiš vidjeti

ja ti ne mogu pokazati! ako vi kao struka ne možete dokazati da ne možete kvalitetno odraditi 1700 pacijenata kako da im moj argument o tjemenu i okicama razbistri problem?
vidiš, u EU ljudi uplaćuju zdravstveno po kategorijama, odnosno imaš osnovni paket kojeg uplaćuješ a možeš i dodatni (ovo mi je objašnjavao korisnik - da li je to tako ili on to sebi tako objašnjava ne znam) uglavnom on za djecu plaća ful, za sebe osnovno.
bila sam kod liječnika po cijeloj EU i mogu ti reći da o njihovim tjemenima ne znam ništa. i to s plaćanjem nema nikakve veze, jer sam jednako tako i ljude iz cijele EU vodila našim liječnicima i nijedan od njih nije trebao gledati tjeme, već su se naši liječnici i te kako potrudili ostaviti jako dobar dojam! najčešće se stranci isčuđavaju s kako lošom opremom tako dobro rade!
da bi netko upisao medicinu mora imati motiv puno jači od novca - iako, iz današnjeg iskustva, sve mi se nekako čini da vam je ekonomija najjača strana (čast izuzecima!).
gledaj, kad za sebe dam 450,ookn koliko ti dođe privatno pregled, nemoj ni sanjati da ćeš me se rješiti u 10 minuta! niti da ćeš se iživljati na tastaturi u vremenu koje ja plaćam! tad će tih 10 minuta biti oči u oči sa mnom a ti tipkaj kad ja odem! imala sam ja police naših osiguravateljnih kuća i bilo je poprilično vatreno! kad su mi objasnili da police uključju tjeme, čao đaci, nikad više!
i ono najbitnije: nije besplatno, sve je unaprijed plaćeno! kako vi to između sebe dijelite, vaša stvar. zasad, znam da sam ja debelo preplatila!
i još nešto: dok su Veterinarske stanice bile društvene, izbacili su me van sa mačketinom uličarkom! sad kad su "privatnici" mačke-uličarke su i te kako važne i dobro primljene! samo što vrlo malo vlasnika vjeruje u njihovo prosvjetljenje pa i dalje idu tamo samo po ono što im je sustav poklonio kao exkluzivno pravo! sad kad možeš birati između tri veterinarske ambulante, znaš, dobar glas daleko stiže a loš još i dalje!
zato liječnici koji pokazuju okice imaju daleko više pacjenata od onih koji pokazuju tjeme! a to ovisi samo o tvojoj dobroj volji! ti odlučuješ kad će tko ući/izaći! pa tipkaj sedam minuta sam a tri kad sam kod tebe - pogledaj me i pitaj kako sam! možda se i ugodno iznenadiš!

Tko je glasao

Liječenje pogledom?

@fuminanti,
Informatizacija u zdravstvu započela je s obiteljskima (baš sa obiteljskima!). To nije „obična“ upotreba računala kao izvora ili spremanja podataka nego je rad liječnika preko interneta vidljiv u „centrali“ u realnom vremenu. Umjesto da liječnik, kao prije, lista pacijentov papirnati karton, sada su svi njegovi i podaci o lijekovima na ekranu. Nije da liječnici ne žele gledati u oči pacijentu već rad na računalnim programima za ordinaciju zahtijeva povećanu pozornost i dosta postupaka-klikanja pa je zato pogled liječnika „zarobljen“ za ekran.

Program zahtijeva točno određeni redoslijed unosa podataka i nazočnost pacijenta kod uzimanja i davanja podataka. Tek kada liječnik završi rad sa pacijentom, ostale potrebne postupke preuzima sestra sa svog računala, a koji je povezan sa liječnikovim.

Izlazak jednog pacijenta iz ordinacije podrazumijeva ulazak sljedećeg. Svaki pacijent slobodno može sebi priskrbiti duže vrijeme u ordinaciji – potrebno je samo da se sa ostalim pacijentima u čekaonici dogovori da dođu sutradan ili da čekaju duže. Dakle, liječnici nisu pisali normativ, nisu ni sami izabrali rad na računalu. Rado bi udovoljili pacijentima „da se malo popričaju“, ali to iz objektivnih razloga nije uvijek moguće.

Tko je glasao

Naravno da toliki broj

Naravno da toliki broj pacijenata nebi ni mogli odraditi, a pogotovo što radite svega 6,5 -7 sati dnevno u ordinacijama koje dijelite sa svojim kolegama u drugim smjenama, a ne punih 8 sati koje bi po ugovoru trebali odraditi!:)

Tko je glasao

U EU liječnici će pacijentima posvetiti europskih 15 min

Norma za EU je 25 - 35 pacijenata dnevno, dakle, 30. Naravno i tamo je 20-etak posto "neulazaka u ordinaciju" (recepti i savjeti telefonom).

Ako kapitalistički obiteljski radi 7,5 sati, jer oni imaju pola sata dnevnog odmora (a našima to edi ne dozvoljava : ( ,?), (= 450 min : 30 = 15 min, slovima 15 minuta po pacijentu), a to ćemo mi, samo se malo trebamo strpiti, dostići već za pola godine - ulaskom u EU. Tada će norma biti manja - usklađena sa eu standardima, liječnici će dobiti europske plaće, a umjesto sadašnjih oko 7 minuta (sa više od 60 pacijenata dnevno), liječnici će pacijentima posvetiti europskih 15 min i svi će biti zadovoljni.

Edi3, edi3, šta ti bi: zaboravio si radne subote, kućne posjete, administrativni poslovi izvan radnog vremana, a pacijenti telefoniraju kući (?!), a da obvezno stručno usavršavanje ne računamo ... Međutim, ovoga puta ipak si u pravu: obiteljski ne rade "punih 8 sati koje bi po ugovoru trebali odraditi!" - već devet sati.

Tko je glasao

mi jasno zašto ljudi više

mi jasno zašto ljudi više pažnje poklanjaju limenom ljubimcu, a ne brizi za svoje zdravlje, a za mačku su spremni dati 250 kn, a za sebe žele sve besplatno.

Super, sam si demistificirao kako "skupina" razmišlja!:)
Frane, javno-zdravstveni sustav je solidaran, pravedan i dostupan, te već plaćen kroz porez na dohodak i opće poreze države (BisBev model financiranja!).
Znači, usluge u javnom zdravstvu nisu besplatne usluge!
Dok je u interesu države, javno-zdravstvenog sustava i građana općenito; što manji broj bolesnih pa tako i manji trošak zdravstva, privatnicima ili "privatnicima" je u interesu što veći broj oboljelih preko kojih ostvaruju zaradu!
Na koji način spojiti te potpuno suprotne pozicije u hrvatskom zdravstvu?
Iako je Andrija Štampar svojom idejom o Domovima zdravlja promovirao najbolje organizirani model primarne zdravstvene zaštite koji je mnogima u svijetu bio nedostižan uzor, neki domaći kreteni su 93g. počeli devastirati taj model i danas ga uspješno urušili.

Tko je glasao

20 kuna za gel za kosu

@edi3,
"privatnicima" je u interesu što veći broj oboljelih preko kojih ostvaruju zaradu!

Sasvim pogrešno edi! Obiteljski imaju računalne programe koji im zbrajaju bodove i kad bi bili plaćeni "po učinku", uz visoku posjećenost, dobili bi prihod veći od sadašnjeg. Zato se odustalo od takvog načina plaćanja. Plaćeni su "glavarinama" visina kojih ovisi o starosti i broju pacijenata, a nikako prema broju "oboljelih". Za prosječnu cijenu od 20 kn mjesečno pacijent kod obiteljskog može doći koliko-hoće-puta, umjesto samo tri puta godišnje kako su u početku zacrtali (a onda se predomislili), a za tu cijenu taksista samo "uključuje" auto, a automehaničar ti ne bi promijenio ulje, a serviser se ne bi uputio na stan, a frizer bi stavio samo malo gela na kosu ...

Tko je glasao

slatko je ovo besplatno

Lijepo je reći nekome u lice tko plaća 13% svoje bruto plaće svaki mjesec, koristio nešto ili ne - da to zapravo dobiva besplatno.

Tko je glasao

Prošla baka s kolačima ...

@zaphod,
Naravno da zaposlenici uplaćuju doprinos za zdravstveno osiguranje.
Ovdje se misli na dodatna plaćanja kao npr. na participaciju od 10 kn koju su političari nazvali "učešće pacijenata u troškovima primarne zdravstvene zaštite", a obiteljski su to nazvali "harač" i oštro su se suprotstavili bivšem ministru. Pod prijetnjom otkaza upravo obiteljski su htjeli zaštiti pacijente dodatnih izdvajanja, a zdravstvene usluge osloboditi suvišnih administrativno-blagajničkih poslova, no nažalost, ne dobivši očekivanu podršku javnosti-građana, nisu u tome uspjeli.

Budući da doprinosi za zdravstvo ne mogu napuniti zdravstvenu blagajnu, uvedeno je dopunsko osiguranje kao dodatno plaćanje. Njega ne plaćaju nezaposleni i umirovljenici kojih je sve više, a ponestaje novaca svima (tzv. obećano blagostanje)pa i za zdravstvu, a dopunsko će sve više rasti, rasti ...

Naravno da se u željno očekivanom kapitalizmu, nažalost, ide američkim putevima: bogatijima bolje zdravstvo i školovanje, a siromašnijima lošije. A Štamparovi DZ, opet nažalost, su "prošla baka s kolačima" ... Možda, jednog dana kad postanemo obećana Švicarska na Balkanu.

Tko je glasao

Još je bolja ova fora...

da to zapravo ne plaća radnik, nego poslodavac...

Oni dakle, ne samo da "stvaraju radna mjesta" i hrane nas, nego još i brinu za naše zdravlje...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Dehumanizira se sve, pa tako i zdravstvo

Živimo u "dehumanizacijskim" vremenima, gdje se sve gleda kroz novac, uz snažno pranje mozga da jedino tako može i mora biti, te da se mana sastoji u tome što takvog pristupa ima premalo.

Još bih jednom ipak istakla da nisu svi takvi - ti su ljudi u ovakvom bastard sustavu vjerojatno duboko frustrirani...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

jadni likari

Šta ćemo sad i likare žalit '???

Ko je sljedeći za žaljenje '??? Samo da ne budu odvjetnici i poreznici.

Tko je glasao

tomy padobranac

tomy82@
Ko je sljedeći za žaljenje '???
... sljedeći za žaljenje su oni koji se ubacuju-zalutaju u neke dnevnike i nisu u stanju dati kvalitetan prilog diskusiji.

Tomice, dragi, ne srami se, otvori svoje žalosno srce i reci, koga ti žališ?

Tko je glasao

prilozi za razmišljanje

Imaju li suci i pravnici svoju komoru ??? Imaju.
Imaju li obrtnici svoju komoru ??? imaju
imaju li lječnici svoju komoru ??? imaju

Čemu služi komora ??? Za zaštitu intersa komornika .

Imaju li armičači ,cjevari ,mehaničari ,sobarice, kontejneraši, kapetani ,timunjeri ,pastiri,stočari i ostali svoju komoru . NEMAJU.

Iz navedenog je vidljivo da su komornici kasta . Kasta komornika je umrežena sa kastom hdza i sdpa i pokupili su sve meso i kosti koje se može izist a nekomorašima ostavili samo falšu knor juvu .

Kako niko ne kuva novu juvu, koju znaju skuvat samo nekomoraši nema se više sta za izist . Ostale su samo oglođane kosti oko koih se cipelare kastinski komoraši čiji su članoci i lječnici .

Nije li malo retardirano da oni koji je dobija samo falšu juvu žali one koi su dobili dobar komad mesine i sad se cipaju oko kosti sa istim takvim ka i oni ??

Zato mislim da ih ne triba žalit , nego naprotiv triba se veselit njihovoj nevolji .
Uostalom ako moremo uvozit armirače i čobane jerbo kod nas neće niko da radi za izvrsnih i neizvjesnih 500 eura vrlo lako moremo uvest nekog žutog doktora koji će bit jeftiniji i pošteniji od ovih naših jebivjetara .
Zašto bi radnika izložili liberalizmu a ne i dotura ???

Ovo gore ne tribam više argumentirat dovoljno je pogledat oko sebe pa vidit di su nas dovele te komoraške potkupljive kvazi intelektualne kaste.

Tko je glasao

"komoraške potkupljive kvazi intelektualne kaste" pojele meso?!

tomy82@,

Čudi me tolika želja da neštobilošta kažeš, jer ništa nisi argumentirao, a u tri godine nisi bio u stanju napisati jedan jedini dnevnik. Eto, predlažem ti da napišeš dnevnik o liječnicima koje uvredljivo nazivaš "nepoštenim jebivjetrima" i veseliš se "njihovoj nevolji" da ostanu bez primanja i posla i da kopaju po kontejnerima ... Začuđen sam velikom količinom tvoje neinformiranisti, primitivizma i bezobrazluka.

Nisu te liječnici doveli u loš položaj, a ti si sve svoje frustracije i nezadovoljstvo svojim životom-položajem usmjerio samo na njih. Pod okriljem rata za ulazak u vojni savez, izvršena je pljačka (poznati sociolog to naziva antisocijalističkom revolucijom) i uveden kapitalizam koji je polustoljetna radnička bogatstva pojeo do kosti. Oni su ti pojeli tvoje meso obećavši blagostanje (a ne, krivo su ti rekli, te tvoje "komoraške-potkupljive-kvazi-intelektualne kaste" ... svašta?!) i sad kad znaš njihovu adresu - njima se obrati za svoju "juvu"!

Svi radnici imaju sindikate koji se se bore za njihove interese, pa tako i za tvoj. Ako ti treba pomoć, kad se već ne želiš obratiti svom odabranom liječniku, obrati se svom sindikatu.

Do nedavno obiteljski liječnici u sporovima uopće nisu bili "stranka u postupku", a njihovog predstavnika htjeli su izbaciti sa sastanka. Potpisi ugovora za rad bili su jednosmjerni - potpiši ovo ili ostaješ bez posla.

Zašto bi radnika izložili liberalizmu a ne i dotura ???

Obiteljski liječnici "izloženi su liberalizmu" već 15 godina, jer ako ne ispune propisane uvjete nisu mogli sklopiti jednogodišnje ugovore s HZZO-om, a ako ne sakupe dovoljno bodova sa stručnog usavršavanja - gube licencu. Zazivaš liberalizam, ali pravi liberalizam kod obiteljskog sigurno ne bi odobrio, a to je onda kad bi oni počeli naplaćivati svoje usluge. (HZZO ti npr. za osiguranje plaća tri posjeta liječniku godišnje, a pacijent plaća ostale posjete. Je li tebi odgovara da ako ideš kod psihijatra i za razgovor od pet minuta platiš 300 kuna ?)

Tko je glasao

Iznio sam svoje mišljenje i

Iznio sam svoje mišljenje i nije mi jasno zašto se ljutiš .

Zašto misliš da lječnici i pripadnici sličnih komoraško - koncesiskih kasta nebi tribali ić na kontejnere ??? Zar misliš da ovi bez posla i na kontejnerima mogu i zaslužuju a lječnici ,suci , partijaši i slični nemoredu jer su svete krave. Mogu i te kako i ubrzo će završiti zajedno sa ostalima.

Rekao sam šta mislim , i po meni to uopće nije ni neinformirano ni primitivno a ni bezobrazno . Osobno nemam nekih problema sa lječnicima ali ih smatram jako nekarakternim i potkupljivim . Smatram ih odgovornim za stanje u zdravstvu jer su većina pravili dilove sa hdzom i sdpom .

Ja sam inžinjen brodostrojarstva , upravitelj stroja i prominija sam dosta firmi , funkcioniram na način da za mene nešto radi ili ne radi . Nema treće opcije . Ako nešto ne radi triba znat zašto to ne radi i šta triba poduzet da to radi . Nemogu zamislit situaciju da mi nešto ne radi i da ja inspektoru broda danas javim da triba napraviti jedno da radi, sutra da triba drugo, preksutra treće i tako danima . A to ne radi i ne radi.

Ova država funkcionira na drukčiji način , odnosno na čistoj zajebanciji već dvaes godina . Sudstvo ne radi osim kad triba komorašima i kastašima , policija ne radi osim za pojase i svitla, zdravstvo u k....u , Ja stvarno neznam koi dio u ovoj državi radi osim onaj pljačkaški

Ma zamisli da daš auto mehaničaru i jebe te danima i minja djelove leva leva , zatim ga odneseš kod drugog i opet isto , pa opet kod onog .......

Sad jedno čisto hipotetičko pitanje .

Da su ovi iz vrha hdza ,sdpa i sabora piloti aviona, bili ukrca ženu i dicu s njima? Ja nebi ni pokojnu mačku . Ne bi zato što neznaju posa i zato što su lopine. Ako avion koi slučajem i preživi takve pilote mačka bi nestala.
Odgovor more bit da je primitivan , neinformiran i bezobrazan ali je iskren i pošten .

Tko je glasao

iskren i pošten

ali primitivan, neinformiran i bezobrazan

bezobrazluk, primitivizam neka budu obilježja stila, a o guštima se ne raspravlja
ostaje
neinformiranost, uz iskrenost i poštenje, neloš temelj.

ljudi bez posla zaslužuju posao
ljudi koji rade zaslužuju plaću
o razini solidarnosti u društvu odlučuju građani birajući između ponuđenih političkih opcija
liječnici protestiraju kao što protestiraju i učitelji, nastavnici, profesori, policajci, vatrogasci, ukratko državni službenici
posebnost liječnika jest u tome što su oni navodno privatnici, koncesionari, iako su zapravo svi zaposleni kod jednog poslodavca HZZO-a, koji je budući ga financira vlada, zapravo pod zapovjedništvom ministra zdravlja i premijera, odnosno šefa pobjedničke stranke
taj status, u bitnome, nije drugačiji nego bi bio da su zaposlenici Doma zdravlja
odnosno
ako bi tko imao volje mogao bi i učitelje imenovati koncesionarima svog razreda npr. plaćati ih po broju učenika, ukratko

mislim da je ideja o koncesionarstvu promašena
Dom zdravlja bio je bolji (način organizacije primarne zdravstvene zaštite na temelju Domova zdravlja)
dao bi više i bolje, za manje novaca

nijedan ministar zdravstva/zdravlja ne bi se smio služiti pojmom reforma zdravstva, ako ne uvede Domove zdravlja
pitam se hoće li sdp imati hrabrosti učiniti taj korak

luka

Tko je glasao

U vremenima mraka više novaca i brige za zdravstvo

Luka@

Preko Udruge privatnih poslodavaca u zdravstvu, prije tri godine, obiteljski liječnici podnjeli su tužbu o neustavnosti koncesija u zdravstvu, ali još uvijek nema odgovora.

Domovi zdravlja su iz "mračnih vremena" kada je bilo više novaca i brige za zdravstavo i vjerojatno ih nije moguće obnoviti u potpunosti. Upravo zbog nedostataka novca u takvim Domovima, a koji je dijelom nastao zbog bujanja nemedicinskog osoblja, obiteljski su prije petnaest godina i poslani u "privatnike" i zakup. Tako su liječnici postali nekakvi obrtnici slobodnog zanimanja sa zaposlenikom, svojom medicinskom sestrom, a njihova ordinacija predstavlja tvrtku na koju plaćaju porez.

I sadašnji ostaci nekadašnjeg DZ-a su u gubicima, a koji se dijelom smanjuju tako da se umirovljenjem liječnika zaposlenom u DZ, gasi njegovo mjesto.

Tko je glasao

točni odgovori

frane,

na žalost, u hrvatskoj nema nezavisnih i neutralnih medija,
niti jedna tema ne može se obraditi temeljito
istrpiti komentare mrzitelja svega i svačega, komentare amatera sveznalica,
i doći do merituma

ono što ministri zdravstva nazivaju reforma sastoji se od dvije komponente
jedna je stiskanje kajiša, štednja
druga je prilagođavanje EU
već desetak godina u hrvatskoj je na većini polja gdje se navodno stručni ljudi bave javnim poslovima
stala svaka ozbiljna aktivnost
svaki pokušaj da se neki problem riješi
mi ne znamo rješiti brodogradnju već dvadeset godina
prvih deset do neke granice se može i opravdati, rat, poraće
ali zadnjih deset se ne može
isto je i sa zdravstvom

čekamo da nam netko iz EU javi koji su točni odgovori
naši su političari gori od onih đaka šta prepisuju od onih koji još manje znaju

dom zdravlja ne mora biti u gubicima
ali mora poslovati kao servis građana, osiguranika i liječnika primarne
i mora biti most između primarne zdravstvene zaštite i bolnica

luka

Tko je glasao

opet se nismo razumili

Ne mogu se izražavat ka pravnik ,sociolog , profesor jednom rječju kao neki intelektualac . Cili život radim sa ljudima koi naprave ili ne naprave svoj posao, puno ne kompliciraju zato što je njihov posao takve prirode da se lako vidi jesu li ga napravili kvalitetno ili nisu .
Kod pravnika ,lječnika , ekonomista kvalitetu izvršenog posla je malo teže ocjeniti , pa taj posao u velikoj mjeri zavisi o poštenju dotičnog . U glavnom tu leži i problem erozije koja vodi u definitivnu propast ove zajednice koja sebe naziva državom .

Ne tvrdim da su gore navedeni svi redom nepošteni ali tvrdim da im komponenta poštenja pri obavljanju poslova nije jača strana .

Kad su se hrvati našli na santi leda okruženi hladnim morem , ubrzo na toj santi nije bilo mista za svih . Onda su se pametn ii školovani povezali sa partijama a ovi opet sa kriminalcima . Usljed topljenja sante na istoj više nije bilo mista za svekoliko hrvatstvo pa su sa sante u hladno more izbačeni najslabiji. Nije da se ovi najslabiji nisu opirali , ali realnost je da na santi nima mista za sve , pa su završili u hladnom moru . Logika ,, bolje on nego ja ,, uvik daje rezultate. . Santa se i dalje topi pa su ivici sante sve bliže i doturi .

Nisam lječnik ali da sam, naša bi rešenje . Izabra bi zavisno o svom karakteru neku od mnogih solucija. Učlanija bi se u sdp ili hdz . Ta solucija omogućava dobru poziciju na santi . Druga solucija je odjebat definitivno i jedne i druge i prihvatit izazov hladne vode u kojoj je većina hrvata .
Umreženje sa kriminalcima na vlasti se uvik more opravdat . More se opravdat ričima tipa ,, skim ćemo kad nema drugih ,, ,, oni su ipak učinili ovo bolje ,, ,, oni su stvorili hrvacku ,, ,, da nema njih bi a bi nered ,, ,, a skim bi ,, i slično .

Nije da se hvalim ali sam u neku ruku i obdaren vidovitošću , te u bliskoj budućnosti vidim da će se mnogi doturi kupat u hladnoj vodi umisto ispijat tople napitke po skijalištima austrije , švicarske i italije, što me puno veseli.

Dočeka sam da vidim doktora sanadera u remetincu , što me ka jednog gnjevnog primitivca izuzetno veseli . a dočeka ću ako bog da sriće da ovi u hrvackoj hladnoj vodi olade napokon glave i stave ostale komoraše tamo di im je misto.

Tko je glasao

Dva puta isti odbačeni prijedlog

tomy82,

Obiteljski liječnici su prva stepenica zdravstva, kod kojih ima mnogo rada za nevelika primanja.

Medicina je naporna i struka sa dugotrajnim školovanjem i u nas spada u neisplativa zanimanja. Zato se sve manje studenata upisuje na medicinski fekultet.

Nama nedostaje liječnika, a bit će ih još manje ulaskom u EU. Naši liječnici cijenjeni su i kod nas i u svijetu, jer po podacima svj. zdravstvene organizacije, zbog posebnih napora i stručnosti liječnika, zdravstvene usluge su na mnogo većem stupnju nego iznos novaca uložen u zdravstvo.

Miješaš doktore nauka i doktore - liječnike medicine. Obiteljskih nema u politici niti ih to zanima. Politika više leži bolničkim liječnicima.

Nisi shvatio dnevnik: problem je u tome, ne da netko ostane bez posla (i uz tvoju veliku želju da prebire po kontejneru), već da radi i da potpiše da za to ne dobije plaću. Uz dosadašnju količinu posla, bilo bi potrebno (npr.) napraviti 600 ispiranja ušiju po cijeni od samo 20 kuna, da bi se ostvarila dosadašnja primanja (za primjer iz dnevnika). Možda, kad bi svako drugi pacijent imao prljave uši bi se to moglo ostvariti, ali je pitanje u kom vremenu, jer i sada, svaki pacijent jedva može uzeti 10 min. (A da i ne govorimo koliko zbrke ima u cijenama zdravstvenih usluga, jer u bolnici je ispiranje uha tri puta cjenjenije i vrijedi 60 kn!).

Drugi problem je i u tome da se od mogućih drugih ušteda u zdravstvu, u zadnjih pet godina, dakle dva ministra, iako isti prijedlog "o smanjenju prihoda za 40%" nije prihvaćen od strane liječnika, ponovo pojavljuje. A obiteljski ne uspiju potrošiti novac koji je namijenjen njihovom radu, pa se on koristi za pokrivanje dugova bolnica ...?!

Tko je glasao

Asocijacija...

Zapravo, sama riječ "komora" zvuči nekako zloslutno, zar ne? Komoraaaa, komoraaaa....

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Država laži i pervezije.

Pa i jesu mafijaši sve do jednoga .

Privredna komora - nadan vidošević . Kako to samo gordo zvuč,i a tek pošteno.

Doktor Ivo Sanader- presjednik vlade republike hrvacke , doktor jure radić ministar republike hrvacke , doktor profesoe vesna pusić ministar republike hrvacke, doktor andrija hembrang ministar republike hrvacke , doktor profesor ivo josipović presidnik republike hrvacke.....................

Jebote, koji hipohondrični i mazohistički svit u hrvackoj nemore bez dotura .

Sve je u ovoj državi jedan teški zajeb .

ps
Nisam spomenija matu arlovića iz ustavnog suda republike hrvacke . Nisam sigur jel i on neki k...c od dotura ili je samo medicinska sestra.

Tko je glasao

Zdravstvo braće Grimm

Kako ono ide: "besplatno zdravstvo je civilizacijski doseg"...

:-)

Eh da....

Posao liječnika treba biti posao kao i svaki drugi, bez nekih koncesija države i sličnih priča...

Ali bajka kaže da to onda ne bi bilo pravedno :-)

Tko je glasao

Obiteljske vozaju godinama

libzard@,

U kapitalizmu nema besplatnog zdravstva. Nema više bajke.
Obiteljske vozaju već godinama, pa su tako 1998. "poslani" iz Doma zdravlja u zakup bez da su to htjeli, a ista stvar se dogodila i u lipnju prošle godine kada su "poslani" u koncesiju. Do potpisa koncesije moglo se prelaziti u DZ, a sada ne može, jedino ako Sabor kaže drugačije.

Tko je glasao

Kako nema . kad si bogat

Kako nema . kad si bogat ondak ti država plati ličenje vani a ako si siromašan onda ti skupljaju lovu dobri ljudi i plate ti .

Tko je glasao

Dom zdravlja je bio bolji

frane,

jedna od mogućnosti jest i da se obiteljskim liječnicima ponudi alternativa, povratak u Dom zdravlja, uz osiguranu redovitu plaću, organizirane zamjene za godišnji odmor, ili bolest

luka

Tko je glasao

DZ-ovi u gubicima

luka@,

Ne može se više prelaziti u DZ. Naravno da su liječnici "u zakupu" koristili tu mogućnost, naročito oni koji su imali oko 1100 pacijenata, jer takvi (s malim brojem pacijenata) su mogli sebi isplatiti plaću u visini plaće svoje medicinske sestre, a stalno im je postojala opasnost da, odlaskom ili smrću manjeg broja pacijenata izgube uvjete minimalnog broja pacijenata za potpis ugovora sa HZZO-om i ostanu bez posla.

Budući da nema dovoljno liječnika "organizirane zamjene za godišnji odmor" u DZ često izgledaju tako da pacijente liječnika na godišnjem odmoru prihvaća kolega zaposlen u DZ iz susjedne ordinacije, tako da za ista primana imaju duplo više posla ...

Izgleda da su skoro svi DZ-ovi u gubicima, ali njih saniraju sredstvima Županije.

Tko je glasao

Trebaju li ili ne...

To će biti, po običaju, stvar samih obiteljskih liječnika i njihove želje i mogućnosti da si ojačaju pregovaračku poziciju.

Mogli bi, ako se iscrpe (neuspješnim) pregovorima npr. napraviti "bijeli štrajk", "štrajk upozorenja" ili čak, božemeprosti - "generalni štrajk".

Time doduše jako riskiraju da ih neki proglase državnim neprijateljima, pa čak i "revolucionarima"...

Špranca nagovješćuje da se takav vid otpora neće dogoditi, već će primarna zdravstvena zaštita nastaviti propadati, kao uostalom i do sada...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Ulazak u EU = izlazak liječnika

Bigulice@,

Obiteljski liječnici u koncesiji su privatni poslodavci i ne mogu štrajkati.

Imamo manjak liječnika, a novi liječnici se više odlučuju za rad u bolnici nego za rad kao obiteljski liječnici.

A još će manje liječnika biti ulaskom u EU, kao što se desilo u Poljskoj. Morali su značajno povećati plaće liječnicima da zaustave njihov odlazak u druge države EU.

Tko je glasao

Nije mi to baš jasno...

Tko ih plaća? Nije li njima poslodavac HZZO?

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

E, imaš pravo da nije potpuno

E, imaš pravo da nije potpuno jasno, a nije ni onima koji su obiteljske doveli u ovaj položaj.

Oni su ti poslodavci sebi i medicinskoj sestri, a HZZO ih plaća za obavljene usluge.

Tko je glasao

mislim da ih plaćaju tvornice

mislim da ih plaćaju tvornice ljekova.

Tko je glasao

Ja imam odličnu obiteljsku liječnicu

kod koje mi idu djeca i stvarno mi je žao i nije u redu da ih ovako u džuture gade...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

koim autobusom ide na posa ???

Imam i ja svoju , žena mi ide kod nje ja ne idem . Ja ne virujem u muktanu .
Mogu ti reć da je ovoj mojoj samo tako krenulo u životu odkako je hdz sjeba dječju polikliniku i svojim doktorima podilio ordinacije u toj poliklinici izgrađenoj samodoprinosom . Volija bi da je vidim na kontejneru ispred kuće di pretura zajedno sa u pisni zubarom kojeg sam isto samo jednov vidija i nikad neću više .

I ne govori mi da sam zloban ili pokvaren nego sam samo pravičan.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Ne prestanete li s „pomirbom“, zakrvit ćemo se još i više od Feniks komentara 5
  2. kobna diktatura ŠEFovanja - ažuriranje 2017-08-16 od aluzija komentara 0
  3. naređenje/izvršenje (a za NE poslušnost kažnjavanje) od aluzija komentara 0
  4. Vlada treba služiti građanima od Mucke komentara 0
  5. Porez na nekretnine u RH je agresija mainstream političara-na daljinski iz EU, na hrvatske građane i RH od ppetra komentara 11
  6. Sloboda je tu! A gdje smo mi? od boltek komentara 9
  7. enciklopedija ažuriranja (nacrt) od aluzija komentara 0
  8. Ustaško-revijalna komponenta proslave „Oluje“ izmještena iz Knina u Slunj od Feniks komentara 7
  9. Hrvatska je narodna demokracija, u čemu postoji kontinuitet posljednjih 45 godina od Zoran Oštrić komentara 14
  10. Godina 1941. za nas još nije završila, dok je za svijet godina 2050. već započela od Zoran Oštrić komentara 8
  11. ŠEFovi i paraŠEFovi od aluzija komentara 0
  12. Stanje Hrvatske Politika od AlexD komentara 0
  13. Sad je već sigurno: bliži se kraj ere benzinskih automobila od Zoran Oštrić komentara 26
  14. ŠEF NE MORA... a zašto zločesto nešto uradi od aluzija komentara 0
  15. gramatika ŠEFizma (vladavine ŠEFova) od aluzija komentara 1
  16. Krstičević i MORH, programom proslave"Oluje"napadaju Predsjednicu i hrvatske branitelje od ppetra komentara 2
  17. sutra zar neću biti živ od aluzija komentara 1
  18. VLASNIŠTVO od petarbosni4 komentara 0
  19. Preko ministra obrane Krstičevića, Plenković ruši „Inicijativu triju mora“ i K.G.Kitarović, jer smetaju njemačkim interesima od ppetra komentara 13
  20. Ukrasti Ubiti... hranu od aluzija komentara 0
  21. mene čovjeka spasi od aluzija komentara 1
  22. znanje za konkretni rad od aluzija komentara 0
  23. povjerovati NE moramo od aluzija komentara 0
  24. ŠEFovi zastupnici vijećnici od aluzija komentara 3
  25. život u bogatstvu od aluzija komentara 0

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 0
  • Gostiju: 23

Novi korisnici

  • gived
  • AlexD
  • Voltron
  • IMOTA MORLAK
  • pzbunj