Tagovi

Tito, Stepinac i vatikanski trojanski konj

Bilo jednom u jednoj zemlji seljaka na brdovitom Balkanu . . . i protegnulo se do današnjih dana. I da, odmah da velim – svjestan sam mogućih kontroverzi koje mogu biti generirane ovom mojom objavom, ali daleko smatram manje no prije mjesec dana kada se pojavila tema „država Dajla – država uzela“!
Konstatacija prva;
Kardinal Bozanić je potpisao prijenos vlasništva kojeg su konzumirali hrvatski građani u nezakonito povraćenom vlasništvu instituciji druge države ignorirajući pritom pravni sustav RH-e i međunarodne ugovore čime je eksplicite demonstrirao apsolutistički karakter KC-e kao nadsustavne institucije.
Istim aktom konačno je odaslana poruka da crkva u Hrvatskoj nije zbog vjernika već vjernici zbog visokog crkvenog klera tj materijalnog interesa i isisavanja nacionalnih resursa jest temeljno crkveno poslanje zakamuflirano brigom o duhovnosti ljudske jedinke. Vatikan je dobro smišljen scenarij 'ekumenskih sabora' koji je istinske i poštene žrtve pojedinaca, vjernika, PRISVOJIO kako bi izgradio SEBE: da vlada, da ima i da nevjernima i krivovjernima prijeti paklom i mukama.
Konstatacija druga;
Autoritarna tvrdnja našeg kolege Acinuma koji upozorava na otkrivenje po Acinumu da je imovina kojom upravlja kler KC-e u Hrvatskoj javno dobro i jedino društveno vlasništvo u RH.
Slijedom te tvrdnje čovjek bi pomislio da plodove tog društvenog vlasništva ubire cijela zajednica a ne samo svećenstvo i to posebice visoko svećenstvo. Po navedenom otkrivenju poželjno je takvo ponašanje vjernika-župljana da otkinu od vlastitih ustiju i daruju župnika, biskupa, Papu...oni će zauzvrat njima pokloniti sakramente i nadu za put u raj. Oni koji nemaju ili ne žele dati po defaultu idu u pakao – i tako stoljećima. A kad je država tvrdoglava u procesu „država Dajla - država uzela“ tada se formira ne mješovita međudržavna komisija već isključivo unutar crkvena komisija čiji članovi mogu imati mandat samo jednu minutu i tada je ista kompetentna odlučivati o imovini druge države. To je po Sv.Petru i Bogu tako, a oni su dogma...


Ovako se rukuju masoni!

Zakaj mi je bio potreban ovakav uvod, jer mi isti daje argumente i legitimitet da piknem u razdoblje netom nakon WW2 kada Tito pokušava privoljeti Stepinca da odvoji Crkvu u Hrvata od Vatikana te da proglasi autokefalnost. Kužio je Stari bez obzira je li imao sve prste il ne da Petrovi namjesnici više od boga vole nekretnine i novac. I htio je da to ostane u Hrvatskoj, da o hrvatskim župama odlućuju hrvatski župljani a ne neki tamo španjolski biskup i Papa. Ali jok, Stepinac je toliko volio svoju domovinu i posebno državu da je cijelu crkvu podredio tuđem gospodaru. Jel to bila svojevrsna izdaja Hrvatskih antifašističkih ciljeva – jel to bila svjesna ugradnja trojanskog konja u koncept nezavisne i nesvrstane države. Jel to bila sabotaža državnog ustrojstva – vidimo tek danas kada Papa apsolutistički presuđuje u svoju korist bez obzira kaj o tome misle Acinumovi župljani ili ne daj bože država Hrvatska. Da je tada Stepinac vodio računa o hrvatskom čovjeku-vjerniku-župljaninu i podržao Hrvatsku Katoličku Crkvu, a nije vodio, danas Vatikan ne bi ultimatumima ucjenjivao Zagreb i mahao prstom pokore zbog pojedine njive i pašnjaka. I ne bi Hrvatska u centru Zagreba imala debelog trojanskog konja čija zob godišnje košta prestrašene vjernike i nevjernike samo ½ milijarde kuna bez paralelnih priča tamo nekih Dajli.
Ali u svakoj nesreći ima i sreće, raste svijest među građanima da Bozanić i Papa manipuliraju tuđom mukom i da je blizu trenutak kada će javnost reći – oprosti nam Bože, Sv.Petre sjaši već jednom!!!

Komentari

Tko je glasao

Gay lobi, seks i ucjene u Vatikanu

Kojoj to mafiji hrvatski građani plaćaju danak u crkvenoj desetini...!

Talijanski dnevni list La Repubblica je objavio saznanja o pozadini odlaska pape Benedikta XVI., te tvrde da je papa odluku o odlasku donio nakon saznjanja o postojanju nekoliko lobija u Vatikanu, među kojima je i jedan gay lobi.

http://danas.net.hr/svijet/seks-i-karijera-ucjene-u-vatikanu-razlog-odus...

Tko je glasao
Tko je glasao

Kaptol vs Ferenčak

Država im dala vojarnu na Črnomercu radi izgradnje sveučilišta a oni to prodali nekom drugom "konzumu"!

Alo, vi gore na bregima - dajte se trgnite!!!

Tko je glasao

tko, Matija Gubec? :)

Pa što fali ovome, najzad shoping centar koji neće raditi nedjeljom, koji će plaćati sve prekovremeno i koji neće koristiti muška i ženska tijela u reklamne svrhe. Ja ovo podržavam! :)

Tko je glasao

Crkva i 10 mil ubijenih

Rukovoditelj u MORH-u Juraj Jezerinac voli nejestive gljive...

http://www.index.hr/vijesti/clanak/protagora-odgovara-jezerincu-crkva-je...

Tko je glasao

Kaptol uzvisuje zločinca a kažnjava zastupnika

Zabrinjavajuće je i za Crkvu i za hrvatsko društvo u cjelini "situacija u kojoj Katolička crkva ne nalazi ni riječi prijekora za crkvene velikodostojnike koji daju duboko nemoralne i snažno politički angažirane izjave. Takve su izjave splitsko-makarskog nadbiskupa Marina Barišića koji je za Mirka Norca, osuđenog za ratne zločine, jednom napisao da se nalazi "u našim srcima, u našim mislima i u našim molitvama" i gospićko-senjskog biskupa Mile Bogovića "da je individualizacija krivnje đavolji posao".
S druge strane, potežu sve moguće sankcije protiv svog svećenika kojeg su birači prepoznali kao visoko moralnu osobu, zato što je koristio svoje građansko pravo garantirano Ustavom da bira i da bude biran, ističu udruge.

http://www.nacional.hr/clanak/122777/amenovanje-zlocinca-kaznjavanje-zas...

Tko je glasao

Ne čudi me što je Crkva toliko licemjerna...

nego što je toliko bedasta!

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Predsjednici kao dupelisci trojanskom konju

Budućnost će vrlo skoro pokazati kuda vodi ovaj plan u kojem Crkva eklatantno ne priznaje Ustav. Dokle taj trojanski konj želi ignorirati građansku državu čiji predsjednici ližu oltare tom istom konju.

Tko je glasao

Gromoglasna šutnja

Nitko, baš nitko od "relevantnih čimbenika" da se oglasi i uputi bilo kakv glasić potpore Grubišiću. Odmah se sjetim moralnih vertikala Čička, Budiše, akademika (najveća dilema njima danas š ili s, zdravlje ili zdravstvo), udruge razne, gong, pong, babe, žabe........šutnja je zlato, a zlato je kod oltara.
Stranke i sve predsjednike ne želim spominjati ( a opet to činim ) iz higijenskih razloga. Sramota.

Tko je glasao

Tiha inkvizicija

Ma ne samo higijenskih, oprosti radi se o zaštiti temeljnih ustavnih vrijednosti - BIRATI I BITI BIRAN. Nema veze kaj trenutni subjekt potjeće i populacije praktičnih vjernika.
Nema veze kaj neki u paraleli služe misu Paveliću.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/misa-za-hitlera-digla-bi-na-noge-cije...

A kak veli Pilsel radi se o inkvizicijskom postupku - primjeru suvremene lomače i proizvoljnom tumačenju kanonskog zakonika. Optužuju Grubišića da se bavi politikom, a u vrijeme kad je Adalbert Rebić bio ministar nađeno je opravdanje. Ovo je obračun i osveta čovjeku koji je kritizirao strukture grijeha u HDZ-u koje su u Splitu preko familije Sanader usko vezane uz crkvu i biskupa Barišića, kazao je Pilsel. Grubišiću se ne može oprostiti što se nije svrstao u desnicu

Tko je glasao

Normalno!

Likovi poput Grubišića nikome nisu po volji - svi ovi drugi znaju da su zapravo blijedi ljigavci i vesele se svakom sputavanju mogućnosti usporedbe.

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

pa sad.. ovakvu reklamu kakvu

pa sad.. ovakvu reklamu kakvu je dobio izbacivanjem iz crkve

i popularnosti koja ce iz toga proizici

ne bi mogao dobiti od stvarno ni jednog novinara ili aktiviste civilnog drustva..

jos samo da on pokrene u saboru pitanje revizije vatikanskog ugovora i ceka ga zvjezdani uspon u politickoj starosti..

steta za godinu rodenja. mogao bi dugo trajati u politici na vrhu, a tko zna do kud bi i dosegnuo.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Jao si ga Milanoviću kad ga Miklenić hvali

KAPTOL je iz svojih redova izbacio novopečenog saborskog zastupnika don Ivana Grubišića.
Nije izbacio svećenika koji je u Splitu držao misu za poglavnika Pavelića. Nije izbacio župnika iz Supetra koji je svoju mržnju prema homoseksualcima objavio u knjizi. Nije izbacio župnika iz Kastva koji je osuđen zbog blogova na kojima napada homoseksualce.
Nije izbacio sve one svećenike koji su s oltara pozivali vjernike da ne glasaju za "crvene", kao ni one koji su se preko medija obračunavali s "nepoćudnom" političkom opcijom. Nije izbacio čak ni one koji su branili ratne zločince i relativizirali zločine.
Kaptol je iz svojih redova isključio svećenika koji se kandidirao na parlamentarnim izborima. Ne toliko zbog političkog angažmana, već zbog toga što je taj politički angažman bio pogrešan. Što je uključivao zaštitu ljudskih prava svih građana, a ne samo katoličkih vjernika, zaštitu dostojanstva žrtve, ali i ponajviše kritiku Crkve.

http://www.index.hr/vijesti/clanak/milanovicu-ogradi-se-od-pohvale-glasa...
http://www.e-novine.com/entertainment/entertainment-vesti/50707-Jezerina...

Tko je glasao

Zakaj Jezerinac ima veća prava od Grubišića

Kaj je dozvoljeno kralju - nije slugi...

Stare izreke uvijek pogađaju srž. Grubišić kao građanim s građanskom neovisnom listom pobjeđuje ortodoksne častohlepce u KC-i koji mu nisu i neće nikad zaboraviti inicijativu o skromnosti Crkve, o izbacivanju vjeronauka iz državnih škola o poštivanju sekularne države u praksi sukladno Ustavu - jok, nije gotovo kad je gotovo već kad ja kažem da je gotovo. Istovremeno kanonsko pravo izrijekom zabranjuje angažman crkvenih ljudi u državnim organima i institucijama međutim to izgleda ne vrijedi za stričeka Jezerinca koji je zasjeo na čelo jedne državne službe unutar ministrastva obrane, a zove se vojni ordinarijat. I glede istog mutavi se delaju mladi lavovi s Milanovićem na čelu jer ne poštuju Ustav a mutavi se delaju i ovi na Kaptolu kojima priča paše jer nosi "zlatno tele"!

http://www.vecernji.hr/vijesti/don-grubisicu-crkva-izrice-kaznu-oduziman...

Tko je glasao

Obračun sa zdravom pameti

Kolega @Golgota,

Oni primjenjuju kan. 1371, § 2, običan puk to ne kuži dok im tolerira beskrajnu gramzivost i bahatost. Jezerinac je školski primjer božjeg poslanja!

Tko je glasao

Kada nevjernici počnu lizati oltare

Bila je to dobra prilika da Milanović (ili Josipović ili Šprem) javno poruče kako nisu vjernici i kako inače ne idu u crkvu, te im stoga nije mjesto ni na božićnoj misi. Pa i da naglase da budući da se Crkva ne bi smjela miješati u politiku, da se onda politika ne bi smjela gurati u crkvu. Ali eto, prilika je propuštena.

http://www.index.hr/vijesti/clanak/tako-mi-boga-milanovic-je-otkrio-boga...

Tko je glasao

Prvo treba osigurati zaleđe...

PRVI posjet novog ministra obrane Ante Kotromanovića bio je kod vojnog biskupa Jurja Jezerinca u sjedištu Vojnog ordinarijata. - http://www.index.hr/vijesti/clanak/prvi-sluzbeni-posjet-ministra-obrane-...

Kakav izbor ministra, takav i prvi potez!

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Posudio si mandat iznad Ustava

To kaj krši Ustav čl. 41. je u demokraciji normalno...

Tko je glasao
Tko je glasao

Ozbiljna poruka

Vjerujem kako ćemo slijedećih dana svjedočiti ovakvim orkestriranim provokacijama . Vlast je izgubljena i treba što prije homogenizirati glasačko tijelo makar i pozivanjem na neke tekstove od prije 30 godina. Očekujem :) od Josipovića primjerenu reakciju .
Hedl kaže: "– U vrijeme kada sam ja pisao o zločinima počinjenim u ratnom Osijeku, nadbiskup Srakić odlazio je u prijateljske posjete Branimiru Glavašu, koji je u konačnici pravomoćno osuđen za te zločine..."

Tko je glasao

I Hedl ima pravo na repliku

Crkva je palila ljude, a meni predbacuju kršenje ljudskih prava. Drago Hedl, jedan od najboljih hrvatskih istraživačkih novinara i dobitnik niza domaćih i međunarodnih novinarskih nagrada, odgovorio je na nezabilježen napad Komisije HBK Iustitia et pax, koja je danas priopćenjem oštro prosvjedovala zbog jučerašnje dodjele Reda Stjepana Radića novinaru Hedlu. U vrijeme u koje sam ja pisao o zločinima počinjenima u ratnom Osijeku, nadbiskup Srakić je odlazio u prijateljske posjete Branimiru Glavašu, koji je u konačnici pravomoćno osuđen za te zločine. S druge strane, Srakić se nijednom nije sjetio primiti bilo kojeg člana obitelji Glavaševih žrtava, dakle mi smo tu očito bili na suprotnim stranama. Nadalje, ja sam u više navrata pisao tekstove o tome što radi Katolička crkva, što o svećeniku pedofilu, što o neviđenoj raskoši u gradnji osječkog vikarijata, o građevinskim radovima koje je Crkva naručila, a nikad nije platila.

http://www.tportal.hr/vijesti/hrvatska/164147/Crkva-je-palila-ljude-a-me...

Tko je glasao

Vatikan i globalna ekonomija

Vatikan je javno pozvao na uvođenje radikalnih ekonomskih mjera i stvaranje globalnog ekonomskog autoriteta koji će nadzirati svjetsko gospodarstvo.
Svaka sličnost sa idejama "novog svjetskog poretka" je sasvim slučajna - ili nije?

http://www.advance.hr/vijesti/vatikan-pozivamo-na-stvaranje-globalne-eko...

Tko je glasao

Bilo je već vrijeme da maske padnu i Vatikanu

To se zove puzajući fašizam... Davno su oni što se kunu u Evanđelje zaboravili na onaj citat - "Prije će deva kroz ušicu igle, nego bogataš u kraljevstvo nebesko."

Tko je glasao

Milovan očitao bukvicu Bozaniću

Nije gotovo kad je gotovo!? Je li Bozanić vatikanski trojanski konj na Kaptolu?!
Priopćenje koje je Vatikan “diktirao” hrvatskim biskupima bilo je ponižavajuće i biskupi ga nisu htjeli prihvatiti...

http://www.vecernji.hr/vijesti/kardinal-bertone-porucite-biskupima-da-cu...

Tko je glasao

Misu će voditi gay svečenici !!!

Misa koju će voditi dva svećenika homoseksualca, koji su se i vjenčali građanskim obredom, dakako, bit će samo jedna u nizu najavljenih manifestacija tijekom posjeta Benedikta XVI. njegovoj Njemačkoj, od 22. do 25. rujna. Svećenici Norbert Reicherts i Christoph Schmidt u Berlinu su dakako izopćeni a divinis, što znači da ne smiju služiti mise, ispovijedati, odnosno biti u službi Božjoj. Misu će služiti u protestantskoj crkvi sv. Tomasa u multietničkoj četvrti Kreuzberg u Berlinu.

http://www.vecernji.hr/vijesti/papu-docekuju-prosvjedi-misa-koju-ce-vodi...

Tko je glasao

Tjaaa, Golgota! U svakoj

Tjaaa, Golgota!
U svakoj organizaciji (naročito veličine RKC) imaš otpadnika i bedaka koliko poželiš. Zapravo, Vatikan, tj. RKC ih srazmjerno svojoj veličini ima vrlo, vrlo malo.
Demonstranti?
Samo urlajuća infinitezimalna "većina". :):):):)
Kajgod; - ... psi laju, karavane prolaze....

Tko je glasao

Trube Jerihona

Jelene,
Njemačka je pojedinačno najizdašnija krava muzara Vatikana bez obzira na negativan trend broja pripadnika koji coltaju u prosjeku 100 Eura/mj iz plaće pripadnost KC. Posljedično tome veoma je važno da taj korpus ne bude prehlađen a kamoli bubani. Dakle, ne bih velio da karavane samo prolaze ne obazirući se na lavež. Taj lavež bi mogao postati vrlo lako trube Jerihona...

Tko je glasao

Kada "trube Jerihona" sruše

Kada "trube Jerihona" sruše Vatikan (moš mislit :):):):) ) i RKC ... - e pa tada će biti kraj svijeta moj prijatel. Uostalom, to je tebi itekako jasno.

Vatikan je preživio nevjerojatne stvari i ugroze, dokoni pudli EU i njihovo kevetanje nikada nisu u stanju srušiti Vatikan.
Realna opasnost postoji od "vladara u sjeni" a za isti posao će koristiti one koje instaliraju po muslimanskom svijetu kojeg su proglasili nižom vrstom. (USA _ Domovinski zakon.) ( Upravo je u tijeku demontaža najčvrćae zemlje u toj populaciji - Libija., ubijanje Libije jer im se ubija; - a ni profit nije mali....).
Arapi/muslimani će kad-tad uzvratiti po sili NO.1. iza koje se šlepa zapadna "civilizacija" - Vatikanu!
Znaš ono:".... tamnoputi princ na bijelom konju ujahati će na trg Sv. Petra..."
Naravno, prije toga će u cijeloj EU biti takav pomor i rat "... da će čovjek biti željan vidjeti čovjeka..."

Moje je mišljenje da te što keveću i laju treba ipak strpati u "prihvatilište" za napuštene cucke... :):):):)
EUrope radi! - a i ostatka svijeta.

Tko je glasao

Hrvatska je zemlja prirasla vatikanskom srcu

Vatikan ponovno želi poniziti porečkog biskupa Ivana Milovana. Točnije, traži od njega da podnese žalbu na rješenje Ministarstva pravosuđa o povratu Dajle u državno vlasništvo. Nakon odluke Ministarstva pravosuđa da se zemljište koje je u povratu imovine vraćeno Porečko-pulskoj biskupiji ponovno vrati državi, Vatikanu nije ostala druga mogućnost nego napraviti pritisak na Porečku biskupiju da se žali na tu odluku.

http://www.vecernji.hr/vijesti/vatikan-nareduje-biskupu-milovanu-zali-se...

Tko je glasao

Riba ribi grize rep

Bit će interesantno pratiti situaciju u slućaju da Milovan neće htjeti provesti nalog petrovog nasljednika te da se žali na odluku ministarstva, hoće li ponovo biti suspendiran na jednu minutu ne bi li u toj minuti neki drugi biskup pod imenom Milovana istu potpisao.
To je ona priča o hvatanju vlastitog repa...

Tko je glasao

Vatikan na krivotvorenim temeljima

Povijest Vatikana povijest je borbe za neovisnost kršćanske vjere od vlastodržaca, od rimskih careva i Karolinga do Napoleona i Hitlera. To je povijest blistavih dostignuća - od Michelangelove kupole do teorije o Velikom prasku - ali i najtužnijih zastranjenja razvratnih Borgija, okrutnih inkvizitora i fanatičnih križara.

http://www.nacional.hr/clanak/114751/je-li-zbilja-vatikan-utemeljen-na-k...

Tko je glasao

Golgota; - zar Ti se ne čini

Golgota; - zar Ti se ne čini da si oipisao čovjeka? - opisujući Vatikan?

U pravu si, jer Borđije, inkvizicija i križarstvo postoji u svima nama (ili ponešto od toga), zar ne? :):):):)
Pitanje je samokontrole.

Tko je glasao

cini mi se pocinje rasplet

DORH zanima tvrdnja iz crkvenih, ali i političkih kuloara da je crkva sama sebi preprodavala neke dijelove župe Dajla, ali i uloga političkih moćnika u Istri koji su kumovali očitim mešetarenjem nekretnina, a zbog čega policija šeta hodnicima biskupskog ordinarijata u Poreču. http://www.tportal.hr/vijesti/hrvatska/144156/DORH-ceslja-po-crkvenim-kn...

citava prica je nekako pokazivala kako je crkva sama sebi preprodavala, no tesko je tako nesto tvrditi kad dokaza nema..

sam sebi preprodajes samo kad prese novce iz nepoznatog izvora, ne znam koje bi drugo objasnjenje bilo logicno...

zanima me da li ce se ova afera zaustaviti ili ce se ipak rasplesti do kraja.. bajic suti, ali izgleda dorh ipak dalje kopa

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao
Tko je glasao

U ime oca,sina i duha svetoga...

Molimo za svetog oca...

Kardinal je i inače, naučili smo već, sklon prosipanju ispraznih floskula (počevši od one šupljine o "grijehu struktura" na samom početku svoje nadbiskupske službe) pa je tako i ovu prosuo pred osiromašeni i konzumerizmom izjedeni puk, gradeći se da je kazao nešto silno važno i stadu putokazno. A drek - zapravo je samo na sva zvona demonstrirao maksimalnu osobnu lojalnost svome poslodavcu, s kojim se, kao jedan od protagonista, upleo u još jednu od tako tipičnih i tako banalnih hrvatskih privatizacijsko-denacionalizacijskih priča iz Tuđmanove ere, kad se nekome vraćalo a nekome nije, kad se nekima poklanjalo a drugima kralo.

http://www.nacional.hr/clanak/114518/kaptol-nekretenine-o-nijemcu-talija...

Tko je glasao

crkva (crkve), kao i nogomet,

crkva (crkve), kao i nogomet, se mora sam financirati od milodara iliti lemuzine, a sto se mene tice moze i ulaznice za uci u crkvu naplacivati! sta ce njima tolika materijalna bogatstva, zar nije crkva nesto duhovno, ako se ne varam...
oteto-prokleto

Kitz

Tko je glasao

Crkva je zemlju otuđila u dobroj vjeri, ha, ha...

Slažem se sa tvojim promišljanjem. Ali pazi ti tu bahataost - oni nikada nisu bili izvorni vlasnici zemljišta i oni su u dobroj vjeri istu prodali, sigurno uz moljenje krunice. I moj kolega je u najboljoj namjeri kupio automobil s urednim papirima provjerenim na policiji pa je kasnije ostao bez auta jer se ispostavilo da je ukraden u Njemačkoj. Daklem dečkovi, nema dobre vjere ako pravni posao nije potpuno čist...
A papa je u dobroj vjeri transakciju proglasio unutarcrkvenim pitanjem. U ime oca, sina i duha svetoga....

Tko je glasao

crkva se ne odriče svoje zemlje

ako se malo bolje pogleda povijest katoličke crkve onda se vidi kako se radi o papama političarima koji su okruženi biskupima političarima i zahvaljujući raznim dogmama su se prilično udaljili od isusovog učenja. katolička crkva je užasno bogata što zemljom, što novčano a o umjetninama da se ne govori.
s druge strane katolička crkva živi po svojim zakonima i ne poštuje zakone drugih država. to je dokazao i slučaj dajla. zanimljivo je kako je katolička crkva traži natrag ono za što je već dobila odštetu - bilo po osimskim sporazumima bilo po nacionalzaciji. kod ovog zadnje se treba sjetit papinih posjeta hrvataskoj i posjeti hrvatskih političara vatikanu. svaki posjet je rezultirao nekim ugovorom ili njegovim potpisom. ako je katolička crkva u hrvatskoj dobila odštetu za nacionaliziranu neketninu zbog čega se sad mora iz državnog proračuna davat poveći iznoz za plaće i mirovine svećenika a da crkva ne mora podnosit račune za što sve troši taj novac.
sjetimo se samo pod tepih pometenog slučaja brajše.

w. ;)

Tko je glasao

Bozanić zamijenio potpis Ratzingerovim

"Pozivam vas da osobito ovih dana molimo za Svetoga oca, koji je od dijela hrvatske javnosti doživio uistinu bezobzirne napade i nevjerojatno očitovanje mržnje"
Josip Bozanić
na misi u Mariji Bistrici

40 000 "župljana" je došlo slušati ove parodije - i ni jedan nije protestirao zbog degutantnog spina petrovog pastira! Reptilski mozak potpuno u funkciji...

Tko je glasao

Pastirsko pismo kao izraz kontrarevolucije

Ja se ispričavam na podužem komentaru ali smatram u ovoj čitavoj priči bitnim jedan trenutak tj 20.9.1946. kada je katolički kler odlučio nagaziti novoustrojenu Jugoslavensku vlast i što je zapravo bila crvena krpa u lice Titu i ekipi nakon samog odbijanja Stepinca da prihvati patrijarhat države nad KC-om u FNRJ kao izvjesnu protutežu na već postojeću autokefalnu pravoslavnu crkvu.
Jedna od glavnih preokupacija zagrebačkog nadbiskupa Alojzija Stepinca (koji je uz to bio i predsjednik Episkopata RKC, Biskupske konferencije u Jugoslaviji) već od prvih dana oslobođenja zemlje bila je kako pomoći ustaškoj emigraciji i kroz takvu formu okupiti reakcionarne ostatke u zemlji, pomoći ih i stvoriti »djelotvornu opoziciju« novom društvenom sistemu. Vrlo brzo forma je nađena.
Već 20. rujna 1945. godine Stepinac je sazvao u Zagrebu biskupe na konferenciju, na kojoj je razmotrena situacija i određen odnos crkve, klera i vjernika prema novoj narodnoj vlasti. Bilo je više političkih pitanja koje biskupi nisu htjeli zaobići, bitnih pitanja s gledišta karaktera novog društvenog sistema. To su pitanja agrarne reforme i nacionalizacije, izbora za narodne odbore i Ustavotvornu skupštinu, i to u vrijeme kada su još i opozicione građanske stranke (koje je kler podržavao), računajući na pomoć iz inozemstva, imale svoju političku računicu.
Svoje stavove o tome izrazila je RKC u biskupskoj poslanici kleru i vjernicima, nazvanoj »Pastirsko pismo«. »Pismo« je ubrzo postalo politička podloga otpora agrarnoj reformi, kolonizaciji i nacionalizaciji, sredstvo bojkotiranja izbora i nelojalnosti prema novoj narodnoj vlasti. Spomenuta Biskupska konferencija iskorištena je i za optužbu novog društvenog sistema zbog »progona crkve i vjere«, što je motivirano suđenjem onim svećenicima koji su sudjelovali u ratnim zločinima. To joj je, čini se, i bio glavni cilj. Uzimajući u zaštitu takve krivce, »Pastirsko pismo« javno je proklamiralo odnos Stepinca i službene crkve prema ratnim zločincima i time ohrabrilo ostatke kolaboracionizma (ustaštva, Bele garde i drugih) i, uopće, neprijatelje nove Jugoslavije da se organiziraju. Predstavnici crkve imali su u tome aktivnu ulogu, a Stepinac je i de facto postao centar i koordinator akcija odbjeglih zlikovaca i ostataka ustaštva u zemlji.
Upravo u vrijeme održavanja Biskupske konferencije, na kojoj je donijete »Pastirsko pismo«, u zemlju su iz dva različita pravca ilegalno ušla dva istaknuta rukovodioca bivše NDH: ustaški general, Ante Moškov i Pavelićev posljednji šef »Ureda za javni red i sigurnost« Erich Lisak — prvi iz Austrije, a drugi iz Italije. Cilj njihova dolaska bio je ispitivanje stanja u zemlji, mogućnost okupljanja razbijenih ostataka ustaštva i »dizanje ustanka«. U toj misiji njihova je prva stanica bio nadbiskupski ordinarijat u Zagrebu, odnosno nadbiskup Stepinac i njegovi svećenici.
Moškov je (s četvoricom pratilaca) sredinom rujna 1945. godine ilegalno ušao u zemlju iz Austrije, kod Ormoža. Zaustavio se u Vinici kod Varaždina, i tada ga je pod svoju zaštitu uzeo veterinar dr Pavao Gulin (za vrijeme rata Slovenski belogardist). Bio je posrednik između Moškova i Stepinca, odnosno Stepincu podređenih svećenika i nadbiskupskom dvoru na Kaptolu. O tome je Gulin u zapisniku isljednim organima izjavio:
»Na prvom sastanku general Moškov mi je rekao da ima pismo, koje treba odnijeti u nadbiskupski dvor i predati nadbiskupu. Rekao je da će pismo pisati na takav način da se onaj koji ga bude čitao može lako sjetiti da dolazi baš od njega, Moškova. Pismo neće potpisati pravim imenom, već sa 'Comennsale', jer, kazao je, 'ja sam bio na večeri sa nadbiskupom i njegovim tajnikom, te ću u pismu metnuti nekoliko riječi, koje smo razgovarali te večeri, tako da me se lakše sjete'. Ja sam to pismo uvečer dobio zapečaćeno, a donijela ga je moja punica Marija Crnko. Prije toga mi je Moškov rekao da ću kod nadbiskupa vjerojatno dobiti informacije o stanju ustaških grupa u zemlji, a poimenično o Bobanu, Sudaru i Bogdaniću. Osim toga zamolio me je da mu u Zagrebu pribavim pet komada Objava, dokumenata narodne vlasti, jer on i njegovi pratioci nisu imali nikakvih isprava, kako bi se mogli slobodnije kretati po terenu. U isto vrijeme me je zamolio da mu u Zagrebu promijenim pet komada dukata, svaki u vrijednosti od po dvadeset franaka.« I dalje: »Osamnaestog rujna ja sam otišao u Zagreb i prije podne posjetio nadbiskupsko tajništvo, gdje sam pismo koje mi je uručio general Moškov predao nadbiskupskom tajniku Ivanu Šaliću. Ovaj je pismo primio i rekao mi da sada nema vremena da odgovori, jer se upravo održavaju Biskupske konferencije, pa da se radi toga povratim u 18 sati istoga dana. U određeno vrijeme ja sam došao kod Šalića, koji me je odmah primio i saopćio mi da oni još nisu na čisto tko je pismo pisao, premda naslućuju. Ja sam tada Šaliću rekao da to pismo šalje general Moškov, sa kojim sam se sastao u okolini Vinice. Šalić je nastojao da provjeri da li sam se zaista sastao sa Moškovom i tko sam ja, te me je molio da mu dam svoje ime i prezime i koje svećenike poznajem, da bi se tako mogao uvjeriti o mojoj ličnosti. Ja sam rekao da sam bio salezijanski pitomac u Zagrebu, te da poznajem Lelu Sopijanec. Potanko sam, na traženje Šalićevo, ispričao što sve Moškov traži od njih, tj. da ga oni obavijeste o tome da li postoje grupe ustaša i znadu li gdje se nalaze Boban, Bogdanić, Sudar i drugi. Također sam mu rekao da Moškov u slučaju da se veće grupe ustaša nalaze u zemlji želi ići u pravcu tih grupa, a u protivnom slučaju povratit će se u inozemstvo. Šalić mi je na to odgovorio da kažem Moškovu da je čuo da se negdje u zemlji nalaze Bogdanić i Boban i da ima skupina koje se bore, ali da ne zna pobliže njihovo prebivanje. Pričao je da će se uskoro završiti Biskupske konferencije, te da će se izdati jedna poslanica za narod i svećenstvo. Za vrijeme razgovora sa Šalićem, došao je k nama svećenik Đuka Marić i Šalić me je upoznao s njime, te mu je rekao da sam ja poslan od grupe ustaša, koji traže informacije o Bobanu i Bogdaniću, pa ako on nešto znade o tome, neka mi kaže. Na to sam ja rekao Šaliću da može reći Mariću da ja dolazim od generala Moškova. Marić, međutim, nije znao kazati ništa više od Šalića. Ja sam tada zatražio od Šalića i Marića da bi bilo dobro, ako je moguće, pribaviti lične objave za Moškova i grupu. Marić mi je na to rekao da on takve objave može pribaviti te da sutradan šetam parkom po Zrinjevcu, gdje će mi on donesti objave. Rekao je da će mu ove objave pribaviti neka gospođa, koja sa takvim stvarima ima posla, tj. radi u nekom uredu, gdje se takve objave izdaju. Sutradan sam se sa Marićem sastao na Zrinjevcu, i on mi je dao pet komada objava, a rekao mi je da može nabaviti, ako hoću, i više... Prije odlaska Šalić se interesirao za moje ekonomske prilike u familiji, pa mi je obećao da će mi dati za familiju brašna, šećera i masti. Rekao je da pozdravim generala Moškova i ostale ustaše, koji se s njim nalaze... Novac, tj. dukate, zamijenio sam kod gospode Sopijanec i s tim novcem kupio nešto lijekova. Ja sam Leli Sopijanec pričao da su ovi novci od ustaša, koji su se prebacili preko granice, te su me zamolili da im promijenim. Lela mi je pričala da joj je muž u inozemstvu, te da ga ona posjećuje u Trstu, a propusnicu dobiva ilegalno. Dana 18. rujna navečer, ja sam se povratio u Vinicu i sa sobom ponio kupljene predmete.«
U istom zapisniku Gulin objašnjava:
»Dvadesetog rujna odnio sam stvari, koje sam donio iz Zagreba, i informirao Moškova o dogovoru Šalića u odnosu na imenovane ustaške oficire i stanje ustaških borbenih grupa u zemlji. Izvijestio sam ga da se u Zagrebu održava Biskupska konferencija i da je izdata poslanica — pastirsko pismo za svećenstvo i za narod. Donio sam mu jedan primjerak i dva letka. Na osnovu podataka, koje sam mu donio iz nadbiskupskog tajništva, Moškov je stvorio odluku da se povrati natrag u Austriju istim putem kuda su i došli, tj. preko Ormoža. Sutradan, 21. rujna, ponovno sam oko 6 sati navečer otišao kod Moškova koji mi je predao pismo koje je napisao nadbiskupu Stepincu. Napominjem da sam na sastanku s Đukom Marićem u Zagrebu zatražio od njega da na svaki način pronađe vezu za prebacivanje Moškova i drugih na Kalnik. Marić mi je rekao da će on preko gospođice Višnje Gerašić pronaći tu vezu, da Višnja poznaje ženu nekog ustaškog oficira, koja zna vezu za Kalnik. Budući da sam ja otputovao istog dana u Varaždin, dogovorili smo se da me potraži u kući Stjepana Novakovića, Anina ulica broj 3. Sutradan sam morao otići u Ormož da potražim vozni red, pa sam Višnji poslao na sastanak svoju punicu Mariju Crnko. Višnja je rekla da još nije ništa konkretno dobila u pogledu veze, ali da će Marić doći u nedjelju u Varaždin i reći definitivno šta je na stvari. Međutim, Moškov je donio odluku da se povrati u Austriju. Informacije koje sam mu donio iz kancelarije tajništva nadbiskupa Stepinca o stanju ustaških grupa nisu bile povoljne...«
U pismu koje je 3. listopada 1945. godine donio Pavao Gulin, ubačeni terorist ustaški general Moškov piše Stepincu i ovo:
»Preuzvišeni, Vi se smatrate u inozemstvu i u domovini jedinim predstavnikom hrvatskog naroda. Kao što ste do sada, tako i nadalje branite prava i vjeru hrvatskog naroda. Nadam se da će i ostalo svećenstvo ostati čvrsto, kao i dosada. Netom održana Biskupska konferencija i Pastirsko pismo su najveći događaj u životu hrvatskog naroda poslije rata …«
O kontaktu Moškova s nadbiskupom Stepincem govorio je na saslušanju tajnik nadbiskupa Stepinca, Ivan Šalić:
»Oko 17. rujna za vrijeme biskupskih konferencija, došao je k meni, tada nepoznati čovjek, dr Gulin s pismom koje je bilo adresirano na ime 'Stefano'. On mi je rekao da donosi pismo za nadbiskupskog tajnika Stjepana, i to od generala Moškova. Ja sam uzeo pismo i predao ga nadbiskupu Stepincu. On je pismo pročitao, a kasnije i ja. Moškov je pisao o teškoj situaciji svih onih koji su pobjegli i o njihovim teškim gubicima. Zatim je rekao da je 'onaj gospodin kojemu sam Vašega gospodina vozio, gost američkog časničkog zbora'. U ovome je Moškov aludirao na Mačeka, kojemu je vozio nadbiskupa Stepinca prije povlačenja iz NDH. Iz pisma sam razabrao da je ono bilo upućeno na nadbiskupa. Gulin mi je rekao da pismo predam nadbiskupu. Na pismu je bio potpis 'Commensale'. Taj potpis znači, po mom mišljenju, slučaj ručka na dan Sv. Tripuna, na kojem je sudjelovalo mnogo Kotorana, a među njima i general Moškov, a nadbiskup Stepinac je bio gost na ručku. Ja sam saopćio Gulinu da sam pismo predao nadbiskupu Stepincu.«
Šalić dalje kaže:
»General Moškov u tom svom pismu davao je sugestije nadbiskupu Stepincu da je sada vrijeme da Episkopat istupi kako to odgovara interesu Hrvatske i katoličkom svećenstvu. U tom drugom pismu također je spominjao poteškoće u kojima se nalazi narod u zemlji i oni koji su izbjegli u inozemstvo. Dr Gulin mi je kad je drugi put došao rekao da general Moškov ocjenjuje ove Biskupske konferencije vrlo značajnim i važnim događajem. To je Moškov također izrazio i u svom drugom pismu koje je po Gulinu poslao nadbiskupu.«
Naoružan »Pastirskim pismom«, ali nezadovoljan uvjetima za »dizanje ustanka«, Moškov je otišao iz zemlje. Tada ovaj bivši komandant Pavelićeve garde (»Poglavnikov tjelesni sdrug«) već nije bio u dobrim odnosima sa svojim šefom.
»Pastirsko pismo«, međutim, postalo je sredstvo za aktiviranje najraznorodnijih elemenata protiv novog društvenog sistema u zemlji, a ekstremnim svećenicima poslužilo je kao moralni doping za prikupljanje razbijenog ustaštva. Pod okriljem tih elemenata i s »Pastirskim pismom« kao bojnim pokličem, ostaci ustaških bandi odjednom mijenjaju i ime. Ostaju, doduše, ono što su i bili, ali sada pod imenom »križari«, što znači da ih je crkva stavila pod svoje okrilje. To će biti potvrđeno i činjenicom da su mnogobrojni svećenici u tim poslijeratnim godinama postali organizatori, jataci i sudionici u divljanju odmetničkih ustaških (»križarskih«) bandi. Jedan od tih, svećenik fra Kruno Miklić, u zapisnik o saslušanju od 15. siječnja 1946. godine izjavljuje: »Počeo sam raditi za 'križare' nakon izlaska 'Pastirskog pisma', tj. kada sam vidio šta crkveno rukovodstvo misli o današnjoj vlasti.«
I svećenik fra Mamerto Margetić potvrđuje značenje tog akta za organiziranje i podržavanje bandi. On kaže:
»...O križarima sam raspravljao sa jednini fratrom u Vinkovcima... Rekao mi je da je 'Pastirsko pismo' među 'križarima' lijepo odjeknulo, da se nadbiskup Stepinac dobro drži i da će poslije izbora doći do znatnih promjena u zemlji.«
»Pastirsko pismo« postalo je i prvorazredni propagandni materijal neprijatelja novog društvenog sistema, koji je umnožavan i širen kao pamflet u službi reakcije. Iz više župnih ureda, preko svećenika, časnih sestara i klerikalaca, odašiljan je na teren, čak i pojedinim križarskim terorističkim grupama. U inozemstvo ga je ponio Moškov i time se donekle iskupio kod Pavelića za neuspjeh oko »organiziranja i dizanja ustanka«.
Naime, da li iz nepovjerenja prema Maškovu ili zbog kakvog drugog razloga, Pavelić je iz Italije skoro u isto vrijeme uputio u zemlju i svog »Ravnatelja za javni red i sigurnost«, ustaškog pukovnika i ratnog zločinca Ericha Lisaka. Ovaj je dobio zadatak da, uz pomoć svojih ranijih veza, organizira obavještajnu službu, a zatim da oživi stare i stvori nove ustaške grupe, glavni zadatak kojih bi bio da raznim sabotažama i diverzijama, kao i propagandom, stvori u narodu povoljnu klimu za podizanje ustanka protiv novog uređenja i nove vlasti u Jugoslaviji.
U drugoj polovici rujna 1945. godine, Lisak je potajno ušao u Zagreb. O dolasku, vezama sa svećenicima na Kaptolu i o pokušajima razvijanja planirane akcije Lisak je kasnije pred isljednicima ispričao da je u Jugoslaviju krenuo iz Trsta, pošto je prethodno pribavio lažne isprave na ime Vatroslav Vrdoljak:
»Mislim da je bio 19. rujan, kada sam poslije podne krenuo bez ikakve prtljage, jedino sa jednim zavežljajem hrane, glavnom cestom Trst—Rijeka. Prenoćio sam u jednom zaseoku kod neke gostionice, deset kilometara od Trsta. Drugi dan krenuo sam prema mjestu gdje su postavljene jugoslavenske i anglo-američke straže, označavajući tu privremenu granicu. Po danu nisam htio prelaziti, nego sam čekao izvan ceste u jednoj šumici dok se je potpuno zamračilo, te sam po terenu, koga sam po danu razgledao, tu noć, u jednom dosta velikom luku, zaobilazeći mjesto kontrole, prešao na jugoslavensko područje. Još sam koji kilometar od te zone pješačio kad sam se primakao jednoj grupi od tri osobe, koja je čekala kakvo prijevozno sredstvo da se prebaci do Rijeke. Nakon prilično dugog čekanja ukrcao sam se u jedan teretni auto sa hrvatskim oznakama na tablicama, sa kojim sam se onda dovezao do Rijeke. Zadržao sam se toga dana na Rijeci, ušao sam u večernji vlak za Zagreb i preko Ogulina i Karlovca stigao do na dvije postaje pred Zagrebom, gdje sam izašao. Pri izlasku iz vlaka, kao i dva puta u samom vlaku, bio sam legitimiran, ali su se moje isprave pokazale kao valjane, te sam bez zapreke mogao ići dalje. Mali dio puta nastavio sam kolima jednog seljaka. Iza Remetinca pošao sam dalje pješice preko savskog mosta i stigao tako u Zagreb ujutro, 22. rujna. Kod jedne gostionice na Savskoj cesti zaustavio sam se i odložio moju kabanicu i zavežljaj sa hranom, sve da bi sa manje napadnosti mogao hodati po samom gradu...«
Višestruki ubojica o svom putu do nadbiskupa Stepinca priča:
»Iako sam imao adresu gospodina Marijana Ostojčića, nisam htio osobno odmah otići k njemu. Držao sam da je opreznije ako neku drugu osobu k njemu pošaljem. U tu svrhu sam se uputio da gospođe Anke Forges u Gajevu ulicu 25, koju sam već od ranije dobro poznavao. Kod gospode Forges zadržao sam se do pred večer, a u međuvremenu na moj zahtjev ona je otišla do Ostojčića da ga upita može li primiti jedan posjet sa pozdravima od njegova prijatelja ministra (ustaškog — prim. aut.) Frkovića. Nakon što mi je donijela pozitivan odgovor od Ostojčića, u sumrak sam se uputio k njemu na Trešnjevku. Predstavio sam mu se imenom Vrdoljak i za njegovo uvjerenje pokazao sam mu isprave. Tada sam mu predao i ceduljicu, koju mi je svojedobno za njega dao ministar Ivica Frković. Potvrdio je da pozna dobro dr Frkovića. Tom sam zgodom zamolio, pod izgovorom da nisam iz Zagreba i nemam nikoga poznatog, a mislim se zadržati tek nekoliko dana, da li mogu kod njega dan-dva prenoćiti. Nakon kraćeg oklijevanja pristao je. Ispitivao me nešto oko osobe ministra Frkovića, želeći valjda doznati odakle zapravo dolazim, jer je očigledno sumnjao da se krijem možda pod tuđim imenom. Na njegova pitanja davao sam neodređene odgovore. Drugo jutro prema dogovoru došla je gospođa Forges da vidi da li se još tu nalazim. Tom zgodom sam je zamolio da se još jednom svrati u slučaju da bi mi štogod trebalo. U razgovoru, koga sam imao toga dana sa gospodinom Ostojčićem, primijetio sam da se on boji da sam kakav ustaša, koji je došao iz inozemstva po tko zna kakvom poslu. Tako mi je izjavio da o ustašama nema najbolje mišljenje, da s njima nije nikada imao najbliže veze, a videći njegovu zabrinutost, sumnju i neraspoloženje, bio sam odmah odlučio izabrati prvu priliku, te naći mirnije mjesto stanovanja. Zamolio sam stoga gospodina Ostojčića, da mi kaže, ako ima kakve mogućnosti, da me spoji sa Kaptolom, jer da bih želio razgovarati sa nadbiskupom Stepincem, i to čim prije, jer želim svoj boravak promijeniti. Rekao sam mu ako to može neka javi da razgovor želi jedna osoba, koja za nadbiskupa ima važne vijesti, a koju on, nadbiskup, poznaje. Dan iza toga donio mi je pozitivan odgovor, time da drugi dan mogu otići na Kaptol i javiti se, oko 7 sati, kod tajnika i predstaviti se pod imenom Petrović. Prema dogovoru drugi dan sam se uputio u određeno vrijeme na Kaptol. Kod izlaznih vratiju iz crkve prema nadbiskupskom dvoru dočekao me tajnik nadbiskupa Ivan Šalić, kome sam se predstavio sa dogovorenim Petrovićem, našto me je on uveo u svoju pisarnu.«
Lisak je bio nadomak cilja svoje misije. On dalje kaže:
»Gledao me je ispitujućim pogledom i vidio sam da me nije odmah prepoznao. Ja sam se nasmijao i upitao ga, da zar me ne može nikako prepoznati. Imao sam, naime, očale, potštucane brkove i kosu na stranu počešljanu, što inače nikada nisam imao. Tek kad sam se nasmijao i progovorio, onda me je prepoznao. Odmah je otišao da pozove nadbiskupa i da mu javi da je stigao najavljeni posjet«. Lisak dalje opisuje taj susret.
»Nadbiskup me isto tako nije prepoznao, nego tek kad sam mu ja rekao moje ime. Šalić je u međuvremenu izišao, a nadbiskup me je uveo u jednu pokrajnju sobu. Razgovor je trajao preko pola sata. Za to vrijeme ja sam nadbiskupu Stepincu pričao pojedinosti o našem povlačenju iz Hrvatske, kao i o stanju među izbjeglicama u Austriji i Italiji. Za vrijeme razgovora nadbiskup nije postavljao mnogo pitanja. Koliko se sjećam, interesirao se o sudbini sarajevskog nadbiskupa Ivana Šarića. Pošto smo se u razgovoru već prilično zadržali, a primijetio sam da je zauzet i da nema mnogo vremena, upitao sam ga da li bi mi mogao osigurati nekoliko dana nesmetanog boravka u Zagrebu, pošto bih se htio upoznati sa prilikama koje vladaju. Nadbiskup Stepinac je na to odgovorio da sam ja u Zagrebu vrlo dobro poznat, pa je to rizično. Dodao je da će i on, kao i crkva, za koji dan imati zategnute odnose se vlastima zbog nekih stvari sa kojima će istupiti, a kasnije sam vidio da se to odnosilo na 'Pastirsko pismo', pa bi bilo najbolje da se uklonim iz Zagreba čim prije.«
Lisak nastavlja svoj razgovor sa Stepincem. »U tom razgovoru spomenuo sam i Poglavnika, neke momente njegovog putovanja i moje uvjerenje da neće biti izručen. Kad je bio razgovor o Pavelićevom izručenju, nadbiskup Stepinac je upitao da li je točna vijest o izručenju predsjednika Slovačke Republike, Tise. Odgovorio sam da mi, osim onoga što sam čitao u novinama, drugo ništa nije poznato. Pri odlasku htio sam još govoriti sa Šalićem, ali njega tamo nije bilo, pa sam odlučio doći drugu večer u isto doba. Budući da nije bilo nikoga, nadbiskup me osobno poveo mračnim hodnikom, da mi pokaže izlaz. Drugu večer kada sam došao nisam našao Šalića, pa sam zamolio gospodu Forges, da još isti dan ode za vrijeme radnih sati u pisarnu Šalića, te da ga upita kad mogu doći. Gospođa Forges je otišla na Kaptol i predstavila se Šaliću sa imenom Petrović, kako sam joj ja i rekao, i donijela mi odgovor, da će me Šalić čekati istu večer u 7 sati. Došao sam k njemu u njegovu pisarnu u određeno vrijeme.«
Tom je prilikom Lisak otvoreno govorio o planovima zbog kojih je došao.
»Šalić mi je najprije izrazio svoje čuđenje što sam u ovakvim prilikama došao u Zagreb. Pitao me je o nekim pojedinostima putovanja i to što se tiče odlaska u inozemstvo u vezi sa povlačenjem oružanih snaga i civilnog pučanstva. Ja sam mu ispripovijedao dosta opširno o tom povlačenju, kao i opće o značajnim momentima života u Austriji i Italiji. Mene je pak zanimalo kakve su prilike u Hrvatskoj nakon našeg odlaska. Zanimalo me raspoloženje pučanstva, Odgovorio mi je da su ljudi raspoloženi već prema svom ranijem političkom opredjeljenju. Pitao sam ga nakon toga da li što znade o akcijama Bobana, Maksa Luburića i Delka Bogdanića. Za njih se, naime, vani priča da su vrlo aktivni, da njihove snage djeluju u okolici Zagreba, te bi se vjerojatno o tome u Zagrebu moralo nešto konkretno znati. Dodao sam da se, prema pričanju, Boban trebao nalaziti na području sjeverno od Save, Luburić negdje u Bosni, odnosno Hercegovini, a Delko Bogdanić u Lici. Ovaj potonji, kako se čuje, raspolagao bi sa najviše ljudi. Na to moje izlaganje Šalić mi je odgovorio da se tako možda i priča, ali o akcijama u neposrednoj blizini Zagreba nije mu poznato. Uostalom, vijesti su dosta kontradiktorne. Tom prilikom me je upitao, da li mi je poznato da se u Hrvatskoj nalazi i general Moškov. Na komadiću papira ispisao mi je adresu dr Pavla Gulina sa stanom u Cazinskoj 37, sa time da bi mi ta osoba eventualno mogla nešto pobliže kazati.«
Ratni zločinac Erich Lisak (u mladim danima bogoslov) osjećao se ovdje sigurnim, pa je širio teme razgovora shodno misiji koju je imao. O tome je izjavio.
»Znao sam da se u nadbiskupovom dvoru nalazi tajnik papinskog delegata Marconea[12], Giuseppe Massuci, te sam izrazio želju da ga Šalić pozove i da se ja s njim porazgovorim. Massuci je stigao prilično kasno, moglo je biti oko 10 sati navečer. S njima sam razgovarao na talijanskom jeziku, i to dosta brzo, pa ne znam da li je Šalić, koji govori nešto talijanski, mogao pratiti naš razgovor i shvatiti smisao svake rečenice. Massuci je, naravno, kao i svi do njega, bio vrlo iznenađen kad me je vidio i čudio se što me je dovelo u Zagreb. Ja sam se s njim našalio i rekao sam, da dolazim samo iz znatiželje, jer sam rođeni Zagrepčanin, pa me zanima što u Zagrebu ima nova. On se nije toliko interesirao za prilike u Austriji, koliko za one u Italiji. Iznio sam mu moje utiske iz Italije kako sam ih stekao na putu do Trsta i za vrijeme samog boravka u Trstu. Ja sam ga zamolio da mi kaže, kakve vijesti iz Vatikana i kako službeni vatikanski krugovi gledaju na nove prilike u ovom području. Massuci mi je odgovorio da bi u tom pogledu i on htio znati nešto, ali je gotovo nevjerojatna stvar da iz Rima nema nikakvih vijesti. Poznavao sam ga još iz vremena 1941, to jest kada su Nijemci tako reći na svim frontovima pobjeđivali, te sam onda primijetio, da im baš on nije sklon, nego da bi više u tom pogledu bio ahglofil. Toga radi sam ga u pola šale, a u pola zbilje, upitao kakav on ima odnos sa Englezima u Zagrebu i da li se pozna sa predstavnikom ovdašnjeg engleskog konzulata. On je u istom tonu odgovorio da vjeruje da su strana predstavništva nadzirana i da se nije usudio kretati u blizini. Tako, u pola šale, završili smo razgovor koji se bio protegao do iza ponoći. Nakon razgovora Šalić mi je pokazao jednu pokrajnju sobu gdje ću noćiti i gdje sam stvarno ostao do drugi dan oko podne. Šalić me je osobno ispratio iz dvora, i pri tom upitao što će biti ako padnem u ruke policije. Odgovorio sam da za taj slučaj imam kod sebe otrov, koji vrlo brzo i sigurno djeluje.«
Organi sigurnosti vrlo su brzo otkrili Lisakov boravak u Zagrebu. Prilikom pokušaja uspostavljanja kontakta s Moškovom preko adrese dr Pavla Gulina koju mu je dao Šalić (Cazinska 37), Lisak je 2. listopada 1945. godine na Voćarskoj cesti uhapšen. Nije imao vremena da ispije otrov »brzog i sigurnog djelovanja«. Hapšenjem Lisaka i njegovih pomagača presječen je pokušaj odbjeglih ustaških zločinaca da posredstvom klera ujedine i potaknu oružane banditske grupe na terorističke akcije.
U svakom slučaju, dolazak Moškova i Lisaka, njihovo obraćanje i prihvat, uputili su na to da se centar kontrarevolucije nalazio ondje gdje se nalazio i nadbiskup dr Alojzije Stepinac. Kasniji događaji to su još više potvrdili.

Tko je glasao

Sjenka

Red je da se u najmanju ruku stvai link ili autora gornjeg teksta,
Da možemo provjeriti tko i što piše te usporediti podatke sa drugim podacima.
Evo linka:
http://sites.google.com/site/kontrarevolucijahr/pastirskopismo-bojnipokl...

Tko je glasao

Stepinac i ustaštvo

Ja sam prosudila da je za ovaj sadržaj objavljivač teksta irelevantan. Podržavam sadržaj i zato sam ga prenijela. Voljela bi da se referiraš glede navoda i podataka u tekstu a ne onoga koji je također copy-paste...

Tko je glasao

Autor

Tko je glasao
Tko je glasao

Golgota

Znaš i sam da je potrebno navesti odakle potjeću natpisi ako su kopirani.
Normalno i ja znam kopirati ali stavljam onda i link.
Kod ovakvih stvari koje je Sjenka stavio vrlo bitno je i tko je knjigu napisao da vidimo koliko je relevantan.
Mogla je pisati i moja baba.
Cijeli Sjenkin komentar je također spam.
Kao i neki njeni dnevnici.

Tko je glasao

Neprijatelji

Komunisti su neprijatelji kršćanstva. Ustaše su neprijatelji komunista.

Neprijatelj mog neprijatelja je moj.........

Što je tu sada čudno ukoliko nisi ideološki isključivi neprijatelj svakoj ideji koja pogoduje Hrvatskoj i samom hrvatstvu kao takvom..,poput recimo ove ptice iz pepela ,

Normalno je i logično da su kler i komunisti kao pas i mačka.

Da se odvojila od Vatikana Crkva u Hrvatskoj bi bila kršćanska ali ne bi bila katolička.

Hrvatski narod bi bio bez jednog dobrog saveznika i prijatelja koji dobro dođe u nevolji.

Samo oni koji ne vole Hrvatsku su za to da joj smanje broj prijatelja i saveznika.

A ovo sa talijanskim popovima koji bi htijeli malo vila na našoj strani Jadrana,tja,sitne fašistarije koje nekad prođu nekad ne.

sve dobro...

Tko je glasao

Ojlala

Normalno je i logično da su kler i komunisti kao pas i mačka.
Da se odvojila od Vatikana Crkva u Hrvatskoj bi bila kršćanska ali ne bi bila katolička.

1. Zakaj je normalno i logično da su kler i komunisti kao pas i mačka. Zar po ideji komunizma i naukovanju Isusa isti nije bio prvi komunista???

2. Zakaj ne bi bila katolička!? U kom trenutku i temeljem čega bi ista prestala biti katoličkom???

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci