Sunčani Hvar: „Splendeurs et misères des courtisanes“

Otok hvar

Honoré de Balzac:
"Zakoni su paučina kroz koju prolaze velike muhe, a u koju se hvataju male."

Kolega CNN je svojevremeno u izvjesnim krugovima izazvao konsternaciju ovdje objavljujući tajni ugovor o JPP (Javno-privatnom partnerstvu) između države i izvjesnog ORCO-a. Unatoč činjenici da se radilo o javnom poslu države, i to s javnom imovinom, i unatoč obećanjima naših javnih osoba (potpredsjednik Vlade Damir Polančec), ovaj je javni ugovor do danas ostao formalnom „tajnom“. Gledajući stvar s praktične strane time je javno potvrđeno da je CNN-ov ugovor bio istinit.

Više puta smo se mi ovdje, a i hrvatska javnost općenito, vraćali na ovu temu. No javni djelatnici iliti funkcionari (u ime države) i dalje drže ovaj u osnovi javni posao „poslovnom tajnom“, nastavljajući tako jedan očiti „kurvinski posao“, valjda čekajući da će se javnost zamoriti i zaboraviti (pa možda baš zato svaka CNN-ova pojava izaziva nervozu, čak i kad piše o najbenignijim stvarima).

Naš zadatak i dužnost je, koristeći svaku priliku, ustrajavati na održavanju ovih abnormalnosti na površini građanske svijesti. Koliko god se neke stvari skrivale, SH (Sunčani Hvar) je javna kompanija, ono što se kod nas zove d.d. (Dioničko društvo), a u svijetu plc. (Public limited company). Tim kompanijama je po zakonu dužnost javno objavljivati podatke, pogotovo ako se još k tome nalaze na burzi. Jučer sam u mome Inbox našao news-letter „BankaMagazin“-a u kojem se prikazuju temeljni podaci o poslovanju ove JPS -„javno-privatne sramote“.

Treba napomenuti da pravo stanje stvari na Hvaru se može prosuditi posredno (jer se detaljniji podaci naravno dobro čuvaju). Mi u Hrvatskoj imamo tri dobro poznata i u svijetu priznata ekskluzivna turistička branda (uvažavajući sve druge krasote hrvatskog turizma): To su Dubrovnik, Hvar i Opatija. U daljnjem tekstu ću se pozabaviti kolažnim oslikavanjem Dubrovnika i Hvara (jer su mi podaci o Opatiji nepoznanica).

I. HVARSKA VEDUTA

Nasuprot virtualnom svijetu kojeg Vlada oko sebe pokušava održavati, stvarni život ide dalje svojim neumitnom tijekom, pa se do nekih dobro čuvanih „tajni“ lako dolazi posrednim putem. Naime, sve kombinacije Vlade, odnosno određenih potencijalnih vlasničkih aspiranata na vrijednosti i nekretnine Sunčanog Hvara koji se iza te šminkerske fasade kriju (pročitajte ovu podebljanu formulaciju ponovno bar tri puta- jer ju smatram jako važnom za spoznavanje stvarnog stanja stvari) i ORCO-a, tj. navodnog „vlasnika“ SH-a (koji je evidentno ipak samo pokriće za „kurvinsko“ uljepšavanje te fasade), prisustvovanje na Zagrebačkoj burzi je neophodni element za provođenje tog „kurtizanskog“ plana. A kako se na burzu moraju davati izvješća, ma koliko se frizirala, tamo objavljeni podaci neizbježno postaju materijalom kojeg se može uspješno dubinski analizirati.

Kako vijest s burze (odnosno spomenuti news-letter Banka-Magazina) nije predugačka dajem ju u cijelosti (s time da su kurzivi moji):

Sunčani Hvar: Kvartalni gubitak 25,8 milijuna kuna< Hotelska tvrtka Sunčani Hvar u prvom je ovogodišnjem tromjesečju ostvarila gubitak od 25,8 milijuna kuna, objavila je tvrtka na Zagrebačkoj burzi. Ukupni su prihodi tvrtke iznosili 8,2 milijuna kuna, što je za 125,7% više u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Operativni prihodi u prvom tromjesečju ove godine porasli su za 25% i iznose 3,8 mil. kuna.
Povećanje prihoda u ovoj godini značajnije je ima li se na umu da je 80 posto prošlogodišnjeg prihoda u istom razdoblju ostvareno zahvaljujući smještaju radnika koji su radili na obnovi hvarskih hotela, dok je u ovoj godini njihov udio neznatan, pojašnjavaju u tvrtki.
Kako se dodaje, prosječna cijena sobe u ovoj je godini porasla s 26 na 45 eura. Financijski su prihodi prvog tromjesečja iznosili 3,8 mil kuna zahvaljujući tečajnim razlikama postojećih deviznih kredita.
U prvom tromjesečju ove godine nastavljena su daljnja ulaganja u projekte, u ukupnom iznosu od 12 milijuna kuna, od čega se na završetak hotela odnosi 10 milijuna kuna. Ukupni troškovi u ovoj su godini iznosili 29,6 milijuna kuna, što je za 33,9% odnosno 7,5 milijuna kuna više nego u istom razdoblju lani. Najveće povećanje bilježi rast troškova plaća za 2,6 milijuna ili 20% zbog značajnog povećanja plaća u drugom kvartalu prošle godine.
U prošloj je godini Sunčani Hvar zabilježio računovodstveni gubitak u iznosu od 113,8 milijuna kuna. Ukupni su prihodi u 2007. godini porasli za 16,5% u odnosu na prethodnu godinu i iznosili su 92,9 milijuna kuna. Operativni prihodi iznosili su 87,9 mil. kuna, što je predstavljalo porast od 21%. Na povećanje prihoda najviše je utjecao rast prosječne realizirane cijene noćenja.
Sunčani Hvar čini 10 hotela s ukupno 1200 soba, kamp kapaciteta 200 smještajnih jedinica, kavana na gradskoj pijaci, restorani Maestral i Bonj na plaži, koncesija za korištenje tri gradske plaže, te dodatni sadržaji koji upotpunjuju turističku ponudu. Od srpnja 2005 g. kad je tvrtka Orco Property Group ušla u vlasničku strukturu Sunčanog Hvara, u obnavljanje hotela, promociju i unaprjeđenje Društva i ulaganje u kadrove, uloženo je više od 600 milijuna kuna.

Eto, do zla boga sumorne boje hvarske vedute! Oni malo svjetliji tonovi koji se u izvješću „hrabro“ ističu kao "pozitivne tendencije" u 2007 - odnose se ustvari na činjenicu da je 2006 godina kod njih bila skup izuzetno loših rezultata. Da je to doista tako, dokazuju apsolutne brojke koje se u izvješću navode, a koje možemo i trebamo prosuđivati u odnosu na dubrovačke relacije (jer su i sami tzv. „vlasnici i upravljači“ Sunčanog Hvara javno obznanili svoje namjere da se Hvar razvija prema ekskluzivnom turizmu (koji BTW i u samom Dubrovniku najčešće zvuče kao daleki i nerealni cilj).

II. DUBROVAČKI AKVAREL

Kad se gledaju gornje suhoparne brojke Sunčanog Hvara, čovjek možda može imati osjećaj da se tamo ipak nešto događa. No kad pristupimo komparativnim usporedbama, stvari dobivaju posve drugačiju sliku, mnogo jasniju i precizniju - i neugodniju.

Sunčani Hvar spada među (uvjetno ih tako nazvavši) "divovske tvrtke". Takvih ima nekoliko u Istri, a u Dubrovniku su to jedino Babin Kuk (u vlasništvu Dom Fonda) i grupacija JLH (Jadranski Luksuzni Hoteli u vlasništvu Štroka i kompanije). Pa pogledajmo njihove rezultate:

Tablica A. Hoteli Babin Kuk (Dom
Fond) Rezultati 2006 (
1 kolone pod 2. i 3. su u 000)

Hoteli Babin

 Kuk

Poslov/

Prihod1

Poslov/

Rashod1

Noćenja

Sobe

Kreveti

Radnici

Posl.prih

/noćenje

U

Euro

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

3 i 4 zvijezdice

113.8841

80.4711

420.417

1.035

2.070

377

271

38

Po trenutnoj kvaliteti „Hoteli Babin kuk“ realno spadaju u srednju klasu hotela. To je veliki kompleks sastavljen uglavnom od srednjih kategorija (cca 80 % su tri zvjezdice - samo hotel „Dubrovnik President“ je 4 zvjezdice, ali je u tijeku investicija Hotela Plakir od cca 500 soba na 4 zvjezdice). Unatoč manjem broju soba (sadašnjih 1.034 soba ili 2.070 kreveta) u Babinom Kuku su u 2006 godini ostvarili ukupni prihod preko 180 milijuna kuna, odnosno dva puta više od SH u 2007 godini (92,9 milijuna kuna). K tome, Babin kuk je imao 203 dana pune zauzetosti (indeks se dobije dijeljenjem kolone 4, broj noćenja, s kolonom 6 -brojem kreveta - u gornjoj tablici). Prosječnu cijenu (koja se izračunava iz poslovanja tijekom cijele godine) iznosi po noćenju 38 eura (kolona 9), šo znači da je 76 Eura po sobi. Zato hvarskih 45 Eura po sobi izgledaju zaista mizernima.

Rezultate Babinog kuka iz 2007 godine u ovom trenutku nemam, ali bili su nešto bolji (cijene su se povećavale u prosjeku za cca 10 posto), pa možemo slobodno reći da su realno manje vrijedni Hoteli Babinog Kuka u Dubrovniku ostvarivali po sobi dva puta bolju realizaciju nego hoteli Sunčanog Hvara.

Tablica B). Jadranski Luksuzni
Hoteli (Štrok) Rezultati 2006 (
1 kolone pod 2. i 3. su u 000)

Hotel

Poslov/

Prihod

Poslov/.

Rashod*

Noćenja

Sobe

Kreveti

Radnici

posl.prih

/noćenje

U

Euro

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Kompas ***

23.3431

20.8261

15.245

115

223

73

1.531

210

Excelsior****

58.3961

49.5671

62.663

172

301

167

932

128

Palace*****

98.5361

82.9041

105.623

308

660

232

933

128

Ukupno

180.2761

153.2971

183.531

595

1.184

472

982

134

Budui da su Sunčani Hvar i ORCO javno obznanili težnju ka elitnoj destinaciji Mediterana (po kvaliteti objekata, cijenama i uvjetima na najvišim razinama - ta samo zato su tamo došli) njihove ukupne rezultate zapravo trebamo uspoređivati s JLH (Jadranskim luksuznim hotelima), tog „uvijek mrskog“ Štroka. Iz gornjih podataka (Tablica iz 2006 godine), u Štrokovim upola manjim kapacitetima (cca 600 soba ili 1.200 kreveta - ali većinom 5 zvjezdica), uz 155 dana prosječne zauzetosti na razini grupacije ostvaren je dvostruko veći ukupni prihod (JLH-ovih 180 milijuna prema 92,9 milijuna SH-a), i to uz 134 Eura prosječne cijene po noćenju (vidi kolonu 9) što znači 268 Eura po sobi. Dakle – JLH 6 puta bolji od SH-a.

III. SUROVI SUPER-REALIZAM

Tako se sve bolje ocrtava realistična slika jednog sumornog projekta, koji predstavlja prvorazrednu podvalu učinjenu hrvatskom narodu (Hvaranima u prvom redu) a provedenom od strane Vlade kroz HFP (u UO HFP-a su uvijek samo ključni ministri koji donose zadnje odluke) .

No, kako su u spomenutoj informaciji s Burze (i iz news-letter Banka-magazina) posebno istaknuto ulaganje kao nekakva izuzetna vrijednost tog JPP (s kojima bi se eto Hvar trebao podignuti na zavidnu mediteransku i svjetsku razinu), zadržimo se na još nekoliko usporednih elemenata između JLH –SH. U burzovnoj informaciji se „ponosno“ ističe da su u SH-u do sada uložili 600 milijuna kuna.

Tablica C: Ulaganja

Ulaganja

JLH (Štrok) u €

Sunčani Hvar u €

Preuzimanje objekata *

13,000.000

0

Ulaganje u objekte **

82,000.000

82,191.780

UKUPNO ULAGANJA***

95,000.000

82,191.780

Broj raspoloživih soba****

795

1.200

Dosadašnja ulaganja po sobi

120.496

68,493

 

Sve ovo trteba malo podrobnije objasniti.
*Preuzimanje objekata: Štrok je svaki hotel plaćao pa je Državni proračun imao koristi od njegovih kupovanja. Sunčani Hvar nije platio ništa a ulaganja pretvara u vlasništvo.
** Ulaganje u objekte se odnosi se na obnovu hotela: Štrok je obnovio 3 od svoja 4 objekta, pa mu je ostao samo još hotel Kompas sa 115 soba. Nije mi poznato koliko je SH ukupno obnovio kapaciteta od svojih 1200 soba, pa iznose ulaganja po sobi treba uzeti samo informativno, za cijelu kompaniju.
***Broj raspoloživih soba: kod Štroka je u ovaj prikaz uključen upravo otvoreni Hotel Bellevue, koji nije radio prošle godine pa nije bio uključen u financijske prikaze - ali kroz ono malo vremena što je bio otvoren (prije zatvaranja radi afere 5 zvjezdica) postizao je apsolutno najbolje cijene - i sigurno je da neće umanjivati prosječe cijene na razini grupacije.
**** Iz gore spomenutih podataka, ulaganja po sobi ovdje nisu egzaktan podatak (radi nepoznavanja podatka koliko je SH stvarno obnovio svojih kapaciteta), ali se trebaju tretirati kao opća slika odnosa „vlasnika“ prema „svojoj“ imovini.

Da li Štrok ulaže previše ili ORCO premalo - suptilno je pitanje. No visoke cijene se ne mogu postizati bez značajnijih ulaganja, pa bi se prije svega trebalo, a s obzirom na relativno mala ulaganja po jedinici (sobi), postaviti pitanje kojim to zaista standardima ORCO teži? I nije li prosječna niska cijena koja se tamo postiže ustvari primjerena kvaliteti koja se tamo stvarno realizira, ili su možda više rezultat kompetentnosti vlasnika i managementa koji te objekte vode.

Porijeklo novca za investicije nije naivno pitanje za nacionalnu ekonomiju, a naročito za ukupne odnose u društvu, ali o tome nekom drugom prilikom. To je važan politički problem koji nadilazi sami turistički segment. Zasada, u ovom pregledu mnogo su nam važniji društveni efekti takvih investicija.

Društvena korist od investicija spada u nešto najvažnije, i s tim se sudaramo svako malo u praksi. Ako Hrvatska raspolaže s određenim resursima, i ako ih kroz privatizaciju daje u ruke nekakvim vlasnicima, temeljno pitanje je da li je takav vlasnik društveno odgovoran. Odnosno, da li od takve privatizacije društvo u cjelini ima korist ili ne. Pivatizacija radi privatizacije (trgovine nekretninama) nije ono čemu Hrvatska treba težiti, jer društvo od privatizacija mora imati direktne (punjenje državnih fondova) i indirektne (razvojni zamah i perspektive) koristi .

U slučaju Sunčanoga Hvara ništa od toga nema, i to želim prikazati na dva primjera:

Ako se Sunčani Hvar razvija prema konceptu jeftinijeg turizma - što se kao zaključak nameće iz njihovih rezultata poslovanja i kolčine novca koji se investira (kao što je npr. dubrovački Babin Kuk), s parametrima uspjeha Babinog kuka (dakle uz prosječnu cijena 50 E po noćenju, 210 dana zauzetosti kapaciteta na bazi 1200 soba ili 2.400 kreveta - što za Hvar kao nekada poznatu cjelogodišnju destinaciju nije pretjerano) Sunčani Hvar bi trebao godišnje ostvarivati najmanje 504.000 noćenja, odnosno 25 milijuna Eura godišnjeg prihoda ili 182 milijuna kuna. Oni ostvaruju tek 12 milijuna Eura (ili na 90 milijuna kuna). Razlika od nedostajućih 90 milijuna znači godišnju štetu npr. samo za državni erar najmanje 9 milijuna kuna, a da ne pribrajamo promašaje u zapošljavanje, miliojune manje ubranih doprinosa u državne fondove, milijune manje u turističkoj taksi itd.! Ali- i zastoj u razvoju i plasmanu alternativnih smještajnih kapaciteta i usluga koji znače bolji standard mještana - tj lokalne zajednice.

Ako bi Sunčani Hvar ipak trebao ići ka od njih samih proklamiranoj orijentaciji prema skupom turizmu (koji se u Dubrovniku manje ili više uspješno sprovodi u JLH grupaciji - Štrok), onda bi godišnji ukupni prihod SH-a trebao biti (prema Štrokovim dubrovačkim parametrima: 1.200 soba odnosno 2.400 uz najmanje 170 dana prosječne zauzetosti, dakle cca 410.000 noćenja, i cca 130 eura po noćenju – što ne bi pretjerano bilo za SH zaista profiliran po proklamiranome ORCO-konceptu ) Sunčani Hvar bi trebao godišnje ostvarivati ukupni prihod od cca 53 milijuna eura ili 390 milijuna kuna. Kako su tamo sada tek na 90 milijuna kuna, država i društvo s ORCO-m gube svake godine samo na PDV-u 30 milijuna kuna godišnje, da opet ne ubrajamo milijunski umanjene efekta zapošljavanje, milijune manje ubranih doprinosa u državne fondove, manje milijuna u turističkoj takse itd. I opet treba naravno naglasiti - zastoj u adekvatnom razvoju i plasmanu alternativnih smještajnih kapaciteta i usluga koji znače bolji standard mještana - lokalne zajednice.

Čini se da je krajnje vrijeme da gosp. Polančec u ime Vlade konačno objasni ovaj toliko slavljeni JPP projekt za koji je isključivo odgovorna Vlada - jer samo ona donosi konačne odluke o svakoj privatizaciji (a posebice o ovom u kojem je još i nekakav Partner - ili je primjereniji naziv - ortak u nekakvom fiktivnom Javno privatnom partnerstvu)!

Ili pak da se ipak zadovoljimo posrednom upućenom porukom (koja nam se zadnjih dana odašilje iz „Operacije Maestro“) prema kojoj bi jedan od "tenora", gosp. Ivan Gotovac, navodno trebao biti kriv samo za uzimanje „jedne peke“?!

Budući da je i vrapcima jasno kako je on ustvari radio samo za Vladu i „sve njene ljude“, ovom prilikom se trebamo podsjetiti glasovite afere oko Opatijske Rivijere, kad je taj isti lik na kriznoj telefonskoj sjednici Vlade bio smjenjen skupa s predsjednikom HFP-a Damirom Ostovićem, da bi potom na osobnu intervenciju tadašnjeg predsjednika UO HFP-a Andrije Hebranga, i tadašnjeg potpredsjednika Vlade za gospodarstvo ( na kojoj ga je dužnosti naslijedio Damir Polančec) unatoč svemu bio ostavljen na istoj za Vladu prevažnoj poziciji. Valjda kao nezamjenljivi i prevažni Vladin kadar!

A valjda i zato što tada još proces namirivanja „svih vladinih ljudi“ nije bio okončan.

Komentari

na ovaj dugi dnevnik ja i

na ovaj dugi dnevnik ja i dalje ostajem na istom odgovoru u ovom dnevniku koji sam napisao prije par tjedna.

A frederika i sve drugo pozivam

- dajte drugo rješenje
- dajte vi bolje napravite za Sunčani Hvar

dajte NEŠTO napravite, a ne samo pljuc, pljuc...

btw
iskazani gubitak ne znači apsolutno ništa. Od mogućnosti da ORCO izvlači lovu van na načine koji su uobičajni u poslovnom svijetu (konzultantske usluge i slično), bilo da knjigovodstveno žele amortizirati što god mogu u kraćem vremenskom roku... itd..bez dataljne analize

youtube.com/bijesdrugi | 4hdz.com
Preporučam: youtube.com/maxprvi | Lion Queen

evo pronašao sam odgovor se

evo pronašao sam odgovor se nalazi u mom Dnevniku Mitovi privatizacije 5. – "Europska pravna stečevina" i odgovornost vlasnika."" od Uto, 06/11/2007 - 17:29, gdje su detaljnije obrađene odgovornosti a između ostalog i jedan interesantan citat:

13:29 24/2/2006
A usput rečeno, NEMA PRAVA BEZ ODGOVORNOSTI, a VLASNIŠTVO JE PRAVO. Dakle, ne može se imati nešto bez odgovornosti za to nešto. Npr. ako imate auto i želite ga voziti, dužni ste ga svake godine registrirati (i to platiti) a da vaše vlasništvo nije upitno. Ako ne prođete na tehničkom pregledu, zabranit će Vam vožnju. Argument da ste vi vlasnik Vam neće dati automatski pravo da auto vozite ako je neispravan. Isto je i kod nekretnine. Ako npr. u Njemačkoj imate vrt ispred kuće (koji je ograđen i koji ste platili), i ako je isti neuredan, na vrata će vam pokucati policija i dati Vam rok za uređenje okućnice. Ako to ne učinite, oni će doći i urediti ga, a onda Vam masno naplatiti. Ako odbijete platit, čeka Vas zatvor i sl. instrumenti pravne države. Znači, vi ste VLASNIK vrta, ali to ne znači da ga smijete držati neurednog jer Vaše VLASNIŠTVO POVLAČI ODGOVORNOST.
Kako sam rekao, u Njemačkoj susjed ne bi imao pravo ništa zasaditi, ali bi vlasniku svake godine dolazio mastan račun za čišćenje parcele, a ako bi vlasnik bio nedostupan, zemljište bi mu se oduzelo. Pa zar ne čitate u novinama danas tako aktualan izraz "Evropska pravna stečevina". To je nešto što mora ući ljudima u "balkansku" glavu. Ponovit ću: NEMA PRAVA BEZ ODGOVORNOSTI

No ni ostali dio tejsta nije loš za proučiti jer nas čeka usklađivanje pravnog sustava s europskim pravnim stečevinama, i to je razlog zašto neke stvari koje odstupaju trebamo stalno podgrijavati, pa sve do toga da upozoravamo Europu o spornim shvaćanjima koja se u Hrvatskoj primjenjuju, i koja bi se možda pokušavala progurati kroz mala vrata.

A frederika i sve drugo

A frederika i sve drugo pozivam
- dajte drugo rješenje
- dajte vi bolje napravite za Sunčani Hvar

Mene nitko nije pitao osim tebe (a i ti nisi kompetentan jer vjerojatno ni tebe ne pitaju niti imaš mogućnost utjecaja) no odgovor je vrlo jednostavan:

Odgovoran vlasnik!!!

A da bi bili odgovornu vasnici moraju se tako postaviti zakoni i kriteriji za prodaju i odgovarajuće zaštitne klauzule u ugovorima o prodaji, koje bi se lako aktivirali. No kod nas nije ništa transparentno, pa tako ni odgovornost vlasnika, iako nanosi širu i užu društvnu štetu, zbog koje se kod nas nitko ne uzbuđuje.

Sad se jedino pitam da li možda znaš, ili da li si ikada čuo za pojam "odgovornog vlasnika". Ja sam o tome negdje pisao u "Mitovima privatizacije". To ti je kao npr. u Njemačkoj kad u sređenoj ulici posjeduješ kuću s vrtom, vlasnik si 100 % ali ne da ti se raditi, pa su ti vrt i fasada zapušteni. Vlasti će ti poslati opomenu, a ako se ne odazoveš, obradit će ti vrt i oličiti fasada, čak promijeniti raspadnute prozore - i poslati račun, kojeg će ti prisilno naplatiti ako se ne odazoveš.

Vlasništvo je pravo, a ne postoji pravo bez odgovornosti, pa je i svako vlasništvo odgovornost, a za svaku odgovornost postoje sankcije - svugdje osim u Hrvatskoj.

Kad ovo shvatiš onda je rješenje lako naći. U trgovačkom zakonodavstvu bi trebala postojati zaštitna klauzula uvođenja prinudnih mjera u svakoj tvrtci koja dovodi u opasnost društvene ciljeve, jer nijedna tvrtka, ma koliko privatna bila, ne postoji izvan društvenog sustava. A u SH slučaju je država čak partner!!!

Da smo npr. u Americi na Sunčanom Hvaru bi već odavna sjedio prinudni upravitelj, kojeg bi sudsko vijeće biralo među turističkim stručnjacima, a ne diletantima, i rukovodio bi poslovanjem bez obzira na to što je tvrtka privatna.

Ti i Mucke stalno vičete

Ti i Mucke stalno vičete nešto.
On viče: DOSTA!!!
Ti vičeš: Odgovoran vlasnik!!!

I ja ću vikati s Vama, ali kakve koristi od toga? Bijes te dobro pitao, ali ti izbjegavaš konkretan odgovor - što učiniti?

Isto tako obala te kritizira radi zamagljivanja cijele situacije taksativnim navođenjem kvaziargumenata, na što ti odgovaraš:
Ja bih volio da mi netko gore navedene egzaktne podatke (iz burzovnih i knjigovodstvenih izvještaja) protumači tako da me učine optimistom. Ti bi volio da netko još nastavi sa taksativnim navođenjem. To što tražiš bi bili argumenti, ali ne oni koje tražiš, jer naime naši financijski izvještaji NE GOVORE o tome što ti očekuješ. Kod nas čak ni burza ne djeluje na način koji ti očekuješ. ZNAČI: samo dalje zamagljivanje situacije i taksatvino nabrajanje stabala u prašumi za koje svi znamo da ih treba raskrčiti, ali nitko ne veli KAKO TO URADITI.

Diskusiju između tebe i LQ neću ni komentirati. Jer na njeno skretanje sa teme nisi ni trebao odgovarati. Iako sam i sam često žrtva Mrakovih nepravednih kriterija ovdje je upravo i trebalo srezati skretanje sa teme u samom korijenu.
LQ - ništa osobno, jednostavno nisi u pravu.

# Kad ljubav postane zapovijed, mržnja može postati užitak.

LQ To s LQ shvati kao našu

LQ To s LQ shvati kao našu staru prijateljsku igru, jer se jako dugo virtualno poznajemo i možda katkad na pola riječi razumijemo.
Što se ostaloga tiče radi se o čistom promašaju.

Obaladaleka Ja sam kvantificirano upozorio na promašaje koje rade suvlasnici u SH JPP-u (a to su ORCO i Država), i pritom izbjegavaju snositi odgovornost - dapače još uvijek i uporno prikrivaju stvarno stanje stvari. Namjerno sam SH konkretne poslovne podatke objavljene na burzi "uboo" Štrokovim poslovnim rezuzltatima (jer im je on "crvena krpa" pred očima). Ja dakle najmanje očekujem, da se meni isto tako odgovori i kvantificirano dokaže da je SH zaista prava stvar (kao što se tvrdi), i mislim da nisam previše tražio. Ja zaista ne vidim gdje ja tu zamagljujem stvari ako sam iznio konkretne podatke, a gdje ti ili "obaladaleka" rastjerujete maglu. No, kad si se već umiješao u ovaj smiješan "slučaj" daj uzmi poslovne pokazatelje i dokaži ti (ako drugi ne mogu ali konkretnim brojkama) da je SH odličan projekt. (O Štroku ne treba, jer o njegovom projektu imam svoje mišljenje koje sam zasada samo dotaknuo kad sam govorio o nekontroliranom uvozu neidentificireanog investicijskog kapitala - jer to nije nimalo naivno pitanje na bilo konkrentoj bilo nacionalnoj razini). Dakle dragi "pokilamozga", pljuni u olovku i izvedi korektnu analizu na osnovu konkretnih podataka koja bi bila "kontra-analiza" i držala vodu. (A ja sam već zašiljio olovku i dobivši Štrokove i Babin Kukove podatke iz 2007 godine, činim update analizu koja već sada pokazuje još poraznije podatke).

Bijesdrugi
Moram ga pohvaliti, jer je samim nagovorom da ja kažem što činiti priznao da sam u pravu kad kažem da ne valja. No moj odgovor njemu je bio više nego konkretan, a sadržan je u komentarima na njegov komentar

Odgovoran vlasnik!!!

a naročito u objašnjenju što je odgovoran vlasnik:

Vlasništvo je pravo, a ne postoji pravo bez odgovornosti, pa je i svako vlasništvo odgovornost, a za svaku odgovornost postoje sankcije - svugdje osim u Hrvatskoj.

Dakle vlasništvo je ovdje vrlo precizno određeno (SH i država) a budući da su dvostruko povrijeđena prava države (kao suvlasnika u SH projektu i kao nositelja pravnog sustava Hrvatske) onda postoji i odgovornost. Dakle ne ja niti ti, niti b2 niti daleka obala nnemaju tu što činiti nego je pravna država ona koja mora intervenirati kroz svoje legalne organe. Čak nije potrebno ni zakone mijenjati .

Ja ne mogu direktno ništa napraviti ali imam pravo i dužnost kao grašanin i porezni obveznik tražiti od pravne države da svojom legalističkom intervencijum zaštiti vlasnička prava države (dakle i naša) i opće državne interese (što smo opet mi) u zaštiti pravnog sustav bez kojeg niti jedna država ne može normalno funkcionirati.

Ili ako mi nismo pravna država, jasno je da to moramo postati pa nepostojanje svijesti o zaštiti pravnog poretka jedne države ne znači da se mi ne trebamo za to zalagati. j

Može li biti jasnije od ovoga???

Mislim da mi je sve jasnije.

Mislim da mi je sve jasnije. Pretvaraš se u blijedu kopiju Grillo cirkusanta koji denuncira svašta a ne mijenja ništa.

Ja ne tvrdim da ti nisi u pravu. Mnogi diskutanti ovdje koji stalno nešto recikliraju jesu u pravu, ali i konstantno zagađuju medijski prostor.

Ja ne branim HDZ. Kao i ni SDP. Ja ne branim ni Štroka ni Ratkeca, ni ORCO, ni Bandića ni Sanadera. Ja branim ZDRAV RAZUM. Ali se istovremeno zalažem za efikasnost i konkretnost, jer jedino tako zdrav razum može pobijediti. Denunciranjem ga samo slavimo ali mu ne pomažemo. Po mojem mišljenju, samo odmažemo.

Pa sad se pitaš, ajde što to ti KONKRETNO predlažeš? Da? Ili mi se samo čini?
Pošto je šutnja odobravanje, onda evo mojih prijedloga mogućih rješenja (primjeri mogućih odgovora na B2 pitanje - što učiniti).
- osnuj udrugu Spasitelji Sunčanog Hvara, skupite milijun potpisa i stavite ih nekom pod nos
- uzmi vile u ruke, skupi par pajdaša i otjerajte vlasnike štetočine
- ti i tvoji pajdaši osnujte investicijsku grupu Spasitelji Hvara (na žig obavezno stavite Beppe Grilla), okupite moćne financijaše iz zemlje i inozemstva (dijaspore jelte) pa predložite alternativni poslovni projekt

Može li biti jasnije od ovoga? (bez bespotrebnog boldanja i dva suvišna upitnika)

# Kad ljubav postane zapovijed, mržnja može postati užitak.

Ne razumijem zašto baš

Ne razumijem zašto baš ovaj napis baš kod tebe proizvodi ovoliku strku. Nemam pojma što želiš postići, no evidentno od tebe neću dobiti a niti očekujem odgovor! Ali ću ponoviti (i s time smo završili ovui besplodnu raspravu za koju više ne vidim jedan jedini razlog):

Prvo, i to opet boldano
Ako sam dao podatke, brojke, slova, burzovne i knjigovodstvene podatke, te komparativnu analizu svih tih konkretnih podataka, zašto mi ne bi odgovorio u istoj formi, nego se nabacuješ "floskulama" kroz besplodno mudrijaško "mudlanje"!?

Drugo, i to opet boldano
Ako tražim da u našem društvu profunkcioniraju metode i institucije pravne države kad i ako za takvo nešto ima elemenata, zašto bih sada ja gubio vrijeme na nekakav besplodni građanski aktivizam, od kojeg si i sam nedavno pobjegao??

Ima li išta jednostavnije nego sjesti i napraviti analizu podataka koja će pobiti ili potvrditi moje prikaze, te pozvati pravnu državu da radi svoj posao (tj. da učini sve potrebno u Sunčanom Hvaru da se dovede u red, ili da mene optuže za uznemiravanje javnosti i širenje straha i panike).

A glede IP adrese, ili mojih osobnih podataka, dobroj većini članova ovdje su poznati, a dat ću ih svakome tko mi se obrati svojim punim imenom i prezimenom, jer to ne smatram nikakvom tajnom i stojim čvrsto iza svega što sam ovdje ili drugdje rekao ili napisao).

Vrlo jednostavno zar ne!! I to opet boldano, i ne razumijem zašto bi i to bila smetnja.

I ne shvati ništa osobno! Samo smo razmjenjivali razmišljanja, za osobno bismo se trebali poznavati - a to ovdje nije slučaj.

Dobro veliš, ne može biti

Dobro veliš, ne može biti osobno kad se ne poznamo osobno. Nadam se da ni ti nećeš shvatiti ništa osobno. Čak ni virtualno osobno :)

Logično zaključivanje rasprave bi trebalo, po meni, izgledati ovako:
- nemam ništa za dodati
ili ovako:
- nema smisla s tobom dalje diskutirati

Pošto to nisi tako napravio, dozvolićeš da i ja zaključim raspravu na tvoj, meni nelogičan način, nastavkom rasprave. Ako smijem :P
U zagorsko-purgerskom stilu: ti šumom ja drumom. Ili po vašem tovarskom: ti u špade ja u kupe.

Prvo: Ip adrese - otkud je sad to doletjelo? Jesam li ja to spomenuo negdje?

Drugo: boldaj ti i viči kolko oćeš, mojim virtualnim ušima ionako ne smeta :)

Treće: zašto bi aktivizam morao biti besplodan? I od čega sam ja to i kamo pobjegao? Otkud ti to?

Četvrto: ako je po tebi svaki aktivizam besplodan, kako onda ovakvo tvoje poluargumentirano piskaranje može biti plodnije? Kako uopće bilo što može biti plodno bez aktivista? Pero ponekad jest oštrije od mača, ali vjeruj mi, uvijek samo u kombinaciji sa mačem (nečijom konkretnom aktivnošću), nikad samo.

Peto: pitaš me ima li što jednostavnije nego sjesti? Ima. Leći. To je još jednostavnije. I bolje se odmoriš :)

Šesto: ne proizvodi OVAJ TEXT kod mene neku specifičnu strku jer sa konkretnom temom ama baš nikakve veze nemam. Imao sam sa nekim sličnima i dobio sam po prstima, pa sad prvo stavim pancirku prije nego idem čačkat mečku. Stvar je u tome da ti nisi dovoljno sposoban ni hrabar za pročačkati mečku, kao i većina diskutanata ovdje. Samo grebete po površini. S time ne želim reći da ste zato manje vrijedni. Ali, nažalost, od vaše velike vike, boldanja i bezbrojnih upitnika - malo koristi. Sorry...

# Kad ljubav postane zapovijed, mržnja može postati užitak.

Obaladaleka Ja sam

Obaladaleka Ja sam kvantificirano upozorio na promašaje koje rade suvlasnici u SH JPP-u (a to su ORCO i Država), i pritom izbjegavaju snositi odgovornost - dapače još uvijek i uporno prikrivaju stvarno stanje stvari. Namjerno sam SH konkretne poslovne podatke objavljene na burzi "uboo" Štrokovim poslovnim rezuzltatima (jer im je on "crvena krpa" pred očima). Ja dakle najmanje očekujem, da se meni isto tako odgovori i kvantificirano dokaže da je SH zaista prava stvar (kao što se tvrdi), i mislim da nisam previše tražio. Ja zaista ne vidim gdje ja tu zamagljujem stvari ako sam iznio konkretne podatke, a gdje ti ili "obaladaleka" rastjerujete maglu. No, kad si se već umiješao u ovaj smiješan "slučaj" daj uzmi poslovne pokazatelje i dokaži ti (ako drugi ne mogu ali konkretnim brojkama) da je SH odličan projekt. (O Štroku ne treba, jer o njegovom projektu imam svoje mišljenje koje sam zasada samo dotaknuo kad sam govorio o nekontroliranom uvozu neidentificireanog investicijskog kapitala - jer to nije nimalo naivno pitanje na bilo konkrentoj bilo nacionalnoj razini). Dakle dragi "pokilamozga", pljuni u olovku i izvedi korektnu analizu na osnovu konkretnih podataka koja bi bila "kontra-analiza" i držala vodu. (A ja sam već zašiljio olovku i dobivši Štrokove i Babin Kukove podatke iz 2007 godine, činim update analizu koja već sada pokazuje još poraznije podatke). samo ti upozoravaj na promasaje slobodno. Promasaji i gubici jos kako idu u prilog suvlasnika. Ukoliko se uspostavi kriticna masa jos bi i pomoc od drzave mogli kamciti, a ne da posluju pozitivno.
Sto hocu reci. ORCO mora prilicno puno ulagati, to nije jednostavno posebno u novonastaloj situaciji. S druge pak strane povrat je vrlo neizvjestan, vrlo spor i trebace proci jos puno vremena dok to ne dostigne svoj pravi nivo.
Oni ce uz gubitke i negativan PR jos jeftinije stjecati dominaciju nad dionicama, upravom i svim ostalim. Posao i igre oko vlasnistva tek su nesto sto treba uciti. Steta je samo u tome sto je ova skola jako skupa. Sjetimo se samo LRH (Liburnija) Ostoje, ..., sutra bi mogla Podravka, Koncar, ... Cisti najcrnji populizam tu je vazan cimbenik i ja u principu na taj detalj upozoravam. Nista drugo.

... nastavak kasnije

Eto, i nemam kaj tu dodat

Eto, i nemam kaj tu dodat (kak bi rekel Skviki)!!

P.S.
Mada je možda ono gore izgledalo kao moje obraćnje tebi, nije bila diskusija s tobom - nego s "pokilemozga". Mi smo se već ranije bili dovoljnpo razumjeli, samo je on upao "post festum"!

Imam ja za

Imam ja za dodat:
http://appsrv1.to-one.com/pls/b21web/taexe.graf1?p_first=NO&p_tip=&p_tic...

Nije nagovor na kupnju, al' da je nisko nisko je. ;-)

Čekaj malo, misliš li ti

Čekaj malo, misliš li ti to na onaj isti Sunčani Hvar koji je vrlo uspješno privatizirala Velika Koalicija? Ili misliš na nešto drugo?

Čini mi se da je Velika Koalicija imala SPASONOSNO rješenje za Sunčani Hvar i da je to još u njihovo doba s USPJEHOM riješeno!

Ček, malo da pogledam u crnu knjižicu (pljuc, pljuc):

11.01.2003 00:00 O Sunčanom Hvaru odlučit će Račan
Hrvatski fond za privatizaciju neće mijenjati svoju odluku o prodaji Sunčanog Hvara, a hoće li odluku promijeniti Vlada od ...

Izvor: http://www.bankamagazine.hr/arhiva/xbc/14698

27.01.2003 00:00 Račan: Zbog Sunčanog Hvara nije potrebno dizati političku temperaturu
Premijer Ivica Račan izjavio je danas kako je za Vladu slučaj Sunčanog Hvara jasan i kako zbog njega nije potrebno dizati ...

Izvor: http://www.bankamagazine.hr/arhiva/xbc/15072

24.01.2003 00:00 Vlada prodala Sunčani Hvar Termama Čatež protiv volje HSS-a
Uz protivljenje četvorice HSS-ovih ministara (Simonića, Peceka, Strugara i Pankretića) Vlada je odlučila prodati 62,3% te ...

Izvor: http://www.bankamagazine.hr/arhiva/xbc/15016

28.01.2003 00:00 Mesić: Odluku o prodaji Sunačanog Hvara treba preispitati
Predsjednik Stjepan Mesić izjavio je za Hrvatski radio da bi Vlada trebala preispitati svoju odluku o prodaji Sunčanog Hvar ...

Izvor: http://www.bankamagazine.hr/arhiva/xbc/15098

31.01.2003 00:00 Vlada zadužila Vidovića, Peceka i Čačića da ispitaju slučaj Sunčanog Hvara
Vlada je na sjednici u četvrtak zadužila ministre Davorka Vidovića (SDP), Željka Peceka (HSS) i Radimira Čačića (HNS) ...

Izvor: http://www.bankamagazine.hr/arhiva/xbd/15195

07.02.2003 00:00 Vlada poništila odluku o prodaji Sunčanog Hvara
Sa 15 glasova ‘za’ Vlada je na sjednici održanoj u četvrtak poništila odluku o prodaji Sunčanog Hvara Termama Čatež ...

Izvor: http://www.bankamagazine.hr/arhiva/xbd/15386

08.02.2003 00:00 Privatizacija zaustavljena na najmanje mjesec i pol
Dan nakon odluke Vlade o neprihvaćanju ponude Termi Čatež u redovima SDP-a i HSS-a tumače tu odluku u svoju korist, a u p ...

Izvor: http://www.bankamagazine.hr/arhiva/xbd/15417

Meni nije jasno o čemu ti pričaš, kad se vidi da je Velika Koalicija vrlo USPJEŠNO odradila taj posao! Ma ne, nije moguće da je ostavila ovoj Vladi da se time bavi?! Ne mogu vjerovati! Zar stvarno jeste? ccccccccccccccc

Pomiješala si lončiće!!

Pomiješala si lončiće!!

U svoju "crnu knjigu" si prestala bilježiti kad je HDZ osvojio vlast. Gore lijepo piše:
Od srpnja 2005 g. kad je tvrtka Orco Property Group ušla u vlasničku strukturu Sunčanog Hvara...

Kakvu to vlasničku

Kakvu to vlasničku strukturu? Jel onu koju je "uspješno" riješila Velika koalicija? Kako je netko mogao ući u vlasničku strukturu nakon fenomenalnog rješenja Velike koalicije? Meni to baš nije jasno?
Ah, da, znam, to je nešto slično kao i nakon fenomenalnog rješenja Velike koalicije u privatizaciji brodogradilišta Viktor Lenac, koje je tako uspješno privatizirano i podržavano državnim jamstvima, da je otišlo u stečaj. Tko li je sad u vlasničkoj strukturi Lenca? Jel oni "talijani" kojima je Račan davao državna jamstva? Ah, možda Vrhovnik, koji je od love "zarađene" u Brodogradilištu izgradio višemilijunsku vilu na Pećinama, pardon, njegova tada tinejđerska kćer ju je izgradila, jer je sad u njenom vlasništvu, a sve zbog fenomenalnog poslovnog uspjeha Brodogradilišta, koje je od silnog uspjeha odletjelo u stečaj, pa ga je, gle vraga, morala iz stečaja izvlačiti sadašnja vlada, pa se Brodogradilište konačno nalazi u vlasništvu onih koji će znati gospodariti. Zamisli, vidjeh to Brodogradilište jutros gdje radi, bar je radilo kad sam kraj njega prolazila.

Ah, da, naravno, zasigurno sam propustila neki datum. Dogodi se to u našim godinama, jelda?!

I ovaj drugi promašaj ti je

I ovaj drugi promašaj ti je ćorak - opet miješaš lončiće! Mene ne interesira ideologija! Niti tko što radi, nego kako to radi.

Ja zaista ne vidim zašto bi ovaj post ičim tebe se ticao.

Ništa jednostavnije. Reci

Ništa jednostavnije. Reci Mraku da zabrani komentiranje, kao na Skvikijevom postu i neće me se MOĆI ticati!

(p.s. kisssić)

Ma daj, što ima Mrak s

Ma daj, što ima Mrak s time, ili ja?? Ja samo na fini način pokušavam ti objasniti da takav tvoj pristup temi koju sam obrađivao ustvari samo još više otkriva ranjivi bok kojeg se uporno pokušava skriti.

Žao mi je da ti to ne vidiš! Neću se više javljati replikama!

Što je, Frederiko?! Ne

Što je, Frederiko?! Ne odgovara Ti što sam malo pomaknula stvari unatrag! Uspjela sam ti pokvariti posao?! Otuda tolika Tvoja ljutnja na mene, ili?

He, he Opće je poznata

He, he

Opće je poznata stvar da se ja nikada ne ljutim na nikoga, naročito na tebe, jer te već dobro poznajem, pa ti meni ne možeš ništa pokvariti i da hoćeš, - a ovdje samo pojačavaš moje riječi - samo to ti ne vidiš. I hvala ti na tome!!

Ali ne vidim što mrak ima ovdje s ovim, kad se nije uopće javio na post??

Ili ja ne vidim nešto što ti vidiš??

p.s. @mrakanu! tebe mama

p.s. @mrakanu! tebe mama nije učila da se ne upetljavaš u razgovor dvoje starijih ljudi, koji imaju svoj zajednički jezik?! kako se ja razgovaram s frederikom je moja i njegova stvar i nema potrebe da mi nabijaš jedinice zbog opuštenijeg tona. ako šta imaš komentirat na samu temu razgovora, izbaci komentar, a svoje nepristojne ocjene daj sebi, ako baš imaš potrebu za njima! ljutiš me!!!

Radi pravičnosti u tim

Radi pravičnosti u tim masovnim poslovima na nekadaašnjim zajedničkim dobrima treba dodati:
- Štrok i svi su dobili puno toga i bolje stanje prethodno, dok je "jadni" ORCO bio bez svega toga. Excelsior je predna Štroku obnovljen za ništa i još su aranžnirani uvjeti ne uzeto po viđenju nego kao tip top, što je bila formula za obeštećenje za nedostake, tako da je za 0 kuna i obnovljen odličan hotel potraživao više od 10 mlijuna EUR-a. Da ne spominjemo da su štokovi još početkom šezdesetih dobili rezdiencije i aute i razno u londonu i stalno su in. Slično je dano Štoku sve, Linić i svi su tu bili neumoljivi. Ujedno sve po Jadranu, svi su platili manje nego Kerum za Marjan, 200 mlijuna kuna, ali ne ni to jer su dobili puno više drugog pa i casha koji se ne vraća, pojedini više od te ukupne sume;
- većina toga značajnog je privatizirano kao tajna, još od tzv. Markovićeveg zakona o pretvorbi, što su sve kreirali isti akademik Barbić i krugovi. Tako se npr. i danas ne zna tko je i kako za 0 kuna privatizirao ZABA, kako sve i tko Agrokor, Adris ....;
- poslovanja desetljećima ne počivaju na računovodstvenim podacima, uhodano je masovno da cijele osnove ne ulaze i da se ne plaća i ide u zastaru, dok se s druge strane čak nekad nešto izvede i plati za loklanu zajdnicu, što se ne evidentira, naravno ono prethodno preteže bar 10 x više.

Zato su se vjerojatno ovdje gospoda i drugovi svi složili da je ORCO diskriminiran u odnosu na skoro sve druge ( na ova dava primjera Štrok i ostoja/grof Eltz jako), pa su već davno zavrtili za ORCO veliki projekt ex otok mladosti Obonjan, gdje već ubiru nešto skromnog casha. I vjerojatno još toga.

Za očekivati je da ćemo, pa i u vezi Maestra, trebati platiti pristojnu lovu za pravičnost. Npr. uz te privatizacije je, uz pomoć prakse duge skoro 70 godina uz privatizirane hotele i tvrtke besplatno dana sva masovna neuredna "žunta" (komadići koje mesar doda uz osnovno meso), valjad radi sređivanja, od beskrajnih građevinskih zemljišta. I onda su na kraju toga lanca zbivanja počela manja događanja elitnog "naroda", koja su diskriminirala poneke, npr. Borik kraj Zadra pete vlasnike Austrijance, ministar Kalmeta se uključio u "pobunu". I za taj sitniš je za očekivati bar 1 mlrd EUR-a obeštećenja.

A onda će, vjerojatno neizbježno, krenuti majka svih tih bitaka, povrat privremeno oduzete imovine i preplaćenih ulaganja te razna obeštećenja, nešto razmjera cca 300 mlrd EUR-a, jer je sama zrelost i ssinteza poslovajnja dovela do toga da ni ovako upsješni Štrok ne može povratiti niti 10 % onoga što su uzeli iz zajedničke kase, a sve ostalo ne može ništa. Pa sve bez prethopdnog povrata staje, kamatarenja, poslovanja, bilo kakvi prihodi, unuci ne mogu i neće uz otplatu svojih stanova po 2.300 EUR/m2+ kamate + razno još plaćati razno razno za djedove i očeve koji su hapali prosječno po kakav miljun EUR-a iz zajedničke kase, masovno hapaju i dalje i redom glume "jadne" penzionere, napredne snage i šta sve, nikad ne plativši niti 10 % alikvotno tome.

Tako da unutar toga sazrijevanja i sinteze ORCO i sve daljnje pojave igraju predragocijenu ulogu. Kada bi još uspjelo da Čačić preuzme volan zagreba bar godinu dana, sve bi to bilo konačno rješeno za sva vremena, ništa ne bi trebalo objašnjavati nikome. Ali, i bez toga ide jako dobro u tom smislu, fantastično, i po gradovima, i Đapić i svi se trude, a na Jadranu naročito, jer tu su sve snage odavno jako složne i udvojene, tako da ćemo već za nekoliko mjesi biti u prilici ubirati izobilje plodova dugog puta i masovno udruženih snaga, uključujući vanjske partnere.

Što će tek na tebe se

Što će tek na tebe se oboriti "obaladaleka" jer si "teorije zavjera" proširio do izvan obzorja, a takvo nešto golemo, dalekosežno nejasno i nerazumljivo stvarno mora strašiti narod, a njima nije do toga da se ta "stoka" odmetne u stampedo na običan udar groma!

Inače mi je drago da shvaćaš, kako mi ni na kraj pameti nije bilo braniti Štroka, jer zaista nitko ne zna tko će u konačnici platiti njegove račune. No tko god to jednom preuzme ostali su hoteli i ljudi koji rade u njima, i porezi koji se iz njih naplaćuju.

No, mislim da ni za Štroka se nema zašto brinuti, jer "bjelosvjetski" novac kojeg ima u izobilju, kad se temeljito opere ima svoju cijenu do cca 50 % provizija na glavnicu!!

No "prljavi novac" ima svoju društvenu cijenu koju ćemo ipak jednom svi m i platiti - ili već plaćamo na sniženim kriterijima nemorala i opće brige za čovjeka.

Što će tek na tebe se

Što će tek na tebe se oboriti "obaladaleka" jer si "teorije zavjera" proširio do izvan obzorja, a takvo nešto golemo, dalekosežno nejasno i nerazumljivo stvarno mora strašiti narod, a njima nije do toga da se ta "stoka" odmetne u stampedo na običan udar groma!
Sve ukazuje da nije nikakva zavjera posrijedi nego da dugo dominira nužnsti nužnosti, koja doduše nije bila nužna ali kada se već sve poklopilo onda se dalje odvija kao u svim ljubavnim pričama i sapunicama.

Ne prijeti niti strašenje naroda pa čak niti defetizam, jer su i brojne naorodne snage odavno involvirane u igru i stalno u visokoj formi i ritmu participiraju, a najmanje kao jako aktivna publika uvijek i us vakom trenutku spremna i vična uskočiti u igru.

Određenog straha uvijek ima, sada možda i najviše, jer zrelost i sinteza dugog puta nisu samo osjećaji nego i iskustva, napretek je iskustava da nakon iznimnih "uspjeha" dolazi ono drugo (nekakav ceh i mamurluk, igra na niskim i preoskudnim razinama). Ali baš zato iskusne snage odgovaraju jačim zbijanjem redova i naoko neprirodnim savezima te snažnim presingom radi nastavka uspjeha, kao nikakve škripe ni novih lahora nema, što po poznatom pravilu baš ubrzava i jača procese zrelosti i sinteze. Npr. nema summnje da će se u jesen, od poslovanja po Jadranu i kampanja za lokalne izbore (kojih nema na način da se iza zida teku punom parom) te raznog, umjesto defetistički sve brojne i elitne snage pokazivati još svježijim i spremnijim za igru, što zrelost i sinteza napreduju to se više taako odgovara, veoma iskusno za razliku od svjetskih diletanata.

Pa baš zbog tog iznimnijeg iskustva i masovnih potvrda poslovne volje i forme možemo biti pouzdani da će se novi smjerovi poslovanja u Hrvatskoj rješavati raznovrsnim (minimalističkim) poslovnim usklađivanjima a ne nekim "diletantskim" svjetskim kardeljističkim šprancama (mi smo to prošli puno prije i puno više da bi tko i pokušvao tako rješavati stvari).

Tako da i na Jadranu i na raznim bojištima snažno rastu dionički i tržišne vrijednosti minimalističkim djelovima pjesmi nad pjesmama, dok naoko udarni i pretežni djelovi širokih orkestracija snažnom homogenošću i pregnućem guraju sami sebe u druge, treće i sve dalje ešalone, moleći boga da im udjeli milost oko pitanja povrata prekomjerno preplaćenih i uloženih sredstava, koja milost neće stići jer bog izgleda niti jeste spreman za to niti može šta oko toga niti ..., a možda baš navodi na takva učenja. Ili je, u najmanju ruku, Jadran toliko vičan svemu da su to samo uobičajena male prolazna komešanja, ponekad malo više maha uzmu nedoljive privlačnosti i zabave, nakon kojih slijedi sigurno ono drugo, već bezbroj puta viđeno i odigrano.