Tagovi

Sunčani Hvar - po četvrti put!

Vezano na rasprave i komentare oko Vesninog teksta Nagradno pitanje - tko laže Damir Polančec ili Jean Francois-Ott?, te moga posta - odgovora Sunčani Hvar: Pismo Vesni i Tonću!, potrudio sam se potražiti u novinskim arhivama i evo nalaza (što je uz oba moja dva spomenuta ranija posta - poje javljanje po četvrti put):

1. Prodajni natječaj studeni 2002

Vjesnik 30.11.2002.
Ljubljanski touroperator Kompas nudi 74 milijuna kuna, preuzimanje svih kreditnih obveza od 12,6 milijuna eura i obećava dodatna ulaganja 50 milijuna eura tijekom narednih pet godina.
Sad izračunajmo:
- Kompas je nudio 60 milijuna eura (tj. državnom proračunu 74 milijuna kuna ili 10 milijuna Eura, plus 12,6 milijuna eura dugova, plus u roku od 5 godina 50 milijuna eura ulaganja.
Terme Čatež su imale sličnu ponudu (pa je bilo realno da to Kompas i Terme idu zajedno). Ponuda je odbijena!

2. JPP natječaj - srpanj 2004.

Vjesnik 09.07.2004.
Orco Hotel Group ponudila je 232,5 milijuna kuna investicija.
Da se preciznije razumijemo Orco je nudio cca 32 milijuna eura i kako je preuzeo tvrtku, preuzeo je i dugove 19,2 milijuna Eura. Državnom proračunu ništa!

Kad se sve sumira:

- država je za proračun izgubila 10 milijuna eura (Kompas je odbijen a uzet ORCO bez ijednog Eura).
- ukupne obvezne investicije ispod prethodno postignutih (Kompas je nudio 50 milijuna Eura, a ORCO 32 milijuna Eura).
- Kompas je trebao izvršiti ulaganja u roku od 5 godina (od 2002 do 2007 - dakle ova je trebala biti zadnja godina ulaganja), a ORCO je još daleko od svojih 32 miljuna Eura.
- Izgubljene su dvije godine uludo (2002-2004)
- Orco sve što ulaže pretvara u vlasništvo tvrtke (shodno ugovoru koji kao takav nije JPP).
- ORCO u ovih tri godine od preuzimanja tvrtke provodi tako neprofesionalno i neposlovno poslovanje, da ne samo produbljuje financijske dubioze u tvrtci, nego proizvodi širu društvenu i gospodarsku štetu i otoku Hvaru (gdje se naveliko rugaju sa ovim projektom a javlja se i svojevrsni "pokret otpora u ilegali"), ali i čitavom hrvatskom turizmu.

Sumorni zaključak:
Najbolje je sve to procijenio još 2002 godine vjesnikov komentator DARKO MARKUŠIĆ čijem vidovitom komentaru se nema što dodati ni odbiti:

Najgore rješenje bilo bi pod bilo kakvim izgovorom odgoditi prodaju Sunčanog Hvara kao što se, primjerice, to učinilo u slučaju Croatia osiguranja gdje su odbijene pristigle ponude njemačkoga Allianza i slovenskog Triglav osiguranja.
Hrvatska stvarnost očito je ta da su slovenski investitori među glavnim ulagačima u hrvatski turizam. To, međutim, ne mora biti tragično, jer je riječ o tvrtkama koje imaju mogućnosti za daljnja ulaganja, o čemu primjerice svjedoči greenfield ulaganje Termi Čatež na sarajevskoj Ilidži.
Bitno je da se više ne dogodi da vlasnikom hrvatske tvrtke postane fiktivna tvrtka »imaginarnog« vlasnika, kao što se to dogodilo prilikom prve prodaje Večernjeg lista Caritas fondu ili prodaje Željezare Sisak Trubo-Impexu.
Vlada, ali i Fond za privatizaciju, ubuduće bi o tome morali voditi računa i uopće ne ulaziti u pregovore s dvojbenim investitorima, kao što je primjerice bio kontroverzni američki milijunaš Marc Rich, navodni interesent za kupnju Željezare.

Pitanje za kraj (može i nagradno)

Spada li Ott i Orco u one vrhunske investitore ili (prema Darku Marušiću iz komentara u Vjesniku od 20.11.2002.godine) u one "dvojbene investitore" ili "fiktivne tvrtke »imaginarnog« vlasnika".

Komentari

Samo napomena u slucaju da

Samo napomena u slucaju da je Orco zaista vlasnik a ne u JPP.

Dakle u tom slucaju padaju u vodu sve rasprave o poslovanju Suncanog Hvara.I to kakvo god ono bilo. Razlog je jednak otprilike kao i kritika nekoga kome si prodao automobil, a primjecujes da ga ne vozi pa mu prigovaras.
Sreca je u slucaju da se Suncani Hvar lose vodi, sto ce gubitke pokriti privatni vlasnik, a ne obican porezni obveznik. S tim u vezi i moje razocaranje da je uopce Suncani Hvar bio nelikvidan. Ako su klasicna isprika izbjeglice, onda treba reci da su pare iz budjeta otisle na mnoge smijesne sanacije pa i oprastanje dugova nogometnim klubovima, a ne za ponovno postavljanje na zdrave noge i i modernizaciju S. Hvara. Razlog lezi ocito u procjeni da otok Hvar ima premalo glasaca koji bi honorirali takav potez vlasti.
Znaci nista novo sto do sad nismo vidjeli.

Tko je glasao
Tko je glasao

He, he, Credo Pogledah i

He, he, Credo

Pogledah i pretpostavljam da imaš razloga za svoj osobni boj, ali bi bilo svoj žar pretvoriti u nešto korisnije, u opću borbu za bolje odnose u društvu.

Vesna je samo žena političaar, i ima svoje selektivne interese. Tako rade svi koji od politike žive. Mi koji od politike ne živimo ali smo predmet njihovih interesa i manipulacija sve svoje snage i um bismo trebali usmjeriti ka općem dobru, bez razlike o kome se radi. Vesna nas koristi, a i mi ponekad možemo nju.

Ztao ne bi bilo loše se registrirati i započeti opći boj umjesto osobnih razmirica, ma koliko bile argumentirane. Mislim da možeš postati dobar kolega za razmjenu misli pa i akcija.

Tko je glasao

Wrong! Samo napomena u

Wrong!
Samo napomena u slucaju da je Orco zaista vlasnik a ne u JPP.
Dakle u tom slucaju padaju u vodu sve rasprave o poslovanju Sunčanog Hvara.

Ne bih se složio s takvim pristupom, ne smijemo se složiti s takvim mišljenjem. Naime poduzeća su dio nacionalnog gospodarskog sustava i nikada se ne mogu promatrati izdvojeno kao npr. vlasništvo automobila, brodice, ili anoniomnog komagića zemlje - vinograda u brdu daleko od ceste). A i pokušajte zapaliti automobič, ili svoj vinograd pa ćete imati posla za zakonom.

Biti vlasnik znači imati prava ali i odgovornost. Sunčani Hvar nije u zrakopraznom prostoru nego na jednom živom otoku, sa živim ljudima. Kad tvrtka, koja predstvlja većinu otočkih gospodarskih resursa radi abnormalno proizvodi dalekosežnu štetu sebi i okolo sebe, a to je neprihvatljivo.

Sustav je sustav. Kad danas netko zagađuje okolinu dignu se svi, od države preko njenih regulatornih organa, do aktivista zaštite prirode. Isto je i s poslovanjem hotelskog poduzeća u nekom prostoru - u njemu rade živi ljudi i od njega se očekuje, (ne može niti smije Ott dovoditi Sinhleze), lokalni proizvođači voća i povrća računaju da će prodavati svoje proizvode, vinari vino, ribari ribu. Država od poduzeće koje je dio ekonomskog sustavfa ubire poreze, i doprinose.

Ovako "divljačko" shvaćanje vlasništvo je samo moguće u "divljoj" zemlji kao što je Hrvatska, kojoj se prodaje "boza" o "prvobitnoj akumulaciji" i slobodnom "divljem kapitlizmu".

Kad jedno poduzeće u razvijenom svijetu počme proizvoditi štetu sebi (a time i zajednici- jer su im interesi isti) intervenira trgovački sud i uvodi po kratkom postupku prinudnu upravu (stečajno restrukturiranje), pa tu privatno vlasništvo prestaje biti pravo, a ostaje samo i isključivo obveza prema zakonima.

Nijednome Fordu ili Rockfelleru ne pada na pamet se izvući ispod sustava nacinalnog gospodarstva Amerike. To je poznato u teoriji kao "patriotski" kapitalizam, kmoji njeguje i štiti nacionalne interese.

Tko je glasao

Mislim da vlasnik, ukoliko

Mislim da vlasnik, ukoliko to taj Ott zaista i je, moze zaposljavati koga hoce i nuditi hranu i vina koja hoce.Sve ovo podrazumijeva da se cijeli posao odvija u okvirima zakona uz placanje svih poreza,carina i zastitu okoline odnosno drzanje u okvirima svih mogucih zakona, koji vrijede za sve tvrtke jednako.
Cinjenica da je Suncani Hvar prije prodaje ili JPP bio devastiran i nerentabilan je sama po sebi porazna. Rekaos am vec da je trazenje isprike u izbjeglicama npr. bezobrazno, jer je drzava sanirala svasta. I neke nogometne klubove, a nije pomogla Suncanom Hvaru. Cijeli je problem u premalom broju glasaca na otoku Hvaru. Prije svega ostalog. U svakom slucaju OK je da vlasnik u slucaju lose vodjene tvrtke sam snosi posljedice i pokriva gubitke iz vlastitiog djepa.

Tko je glasao

U svakom slucaju OK je da

U svakom slucaju OK je da vlasnik u slucaju lose vodjene tvrtke sam snosi posljedice i pokriva gubitke iz vlastitiog djepa.

Sve je točno što govoriš, do određene granice kad država interveniora. Slučaj Enron je dokaz što se može mdogoditi kad država presporo intervenira. Svugdje u teoriji suvremenog kapitalizma je prihvaćeno da je vlasbništvoo i odgovornost. Nijedan normalan investitor neće doći u jedan prostpor kao npr Hvar, i početi voditi rat
- protiv mjesta,
- protiv radnika i
- protiv lokalnih managerskih resursa,

jer mu to temeljno poskupljuje poslovanje do rizika negativnih rezultata, a to se ovdje događa.

No imaš pravo i oboje se slažemo (i ne samo nas dvoje) - ovo nije normalan investitor niti gospodarstvenik, pa mu i gospodarski principi odudaraju od normalnog.

Tko je glasao

Nisam stekao dojam da je Ott

Nisam stekao dojam da je Ott sumnjivi investitor. Naprotiv. nemam takvih saznanja. Ono sto se da procitati na internetu govori o liku koji je 1991. godine kupio 1 stan u Pragu, a zatim uz paralelan rast cijena nekretnina, vjerojatno zalazuci taj za 2 pa 4 pa 8 drugih gradio portfelj nekretnina. Sad je Orco Group tzv. investicijski fond za ulaganje u nekretnine.Odnosno uz neki sitni % su se drugi prikljucili da bi participirali u rastu vrijednosti nekretnina.Priliv od novih investitora, omogucuje sefu fonda da se sa stanova prebaci na krupnije zalogaje. Pri tome ih kupuje, zatim uredjuje i iznajmljuje cime vraca cash, a nakon par godina kad im cijena poraste onda ih jednostavno proda. Kao Fondu pridruzila mu se izgleda gomila sitnih investitora.Kao uostalom i nasi ljudi koji su ulozili urazne fondove cak do azije i drugdje. Ako je Fond tezak trenutno 1,3. mld.$, onda mu je taj Hvar jedva 7-8 % portfelja. Nije nemoguce da je to poslovna greska. ALi kad proda Suncani Hvar i podvuce crtu, znati ce se % profita na toj investiciji.
Pojednostavljeno:
Da si 1996. kupio 1 stan u Dubrovniku, platio bi ga cca 1000 Dem ili 500 Eura. 2 godine kasnije bi on bio procijenjen na 2000 Dem, a u poznatom bi % od te procjene dobio hipoteku cime bi kupio jos 2 stana, pa ista shema 2000 godine Recimo da bi danas imao za prodaju 6-7 stanova za koje bi dobio cca 2- 3 mil. Eura.
Ako se odlucis nastaviti dalje, onda je to moguce Bugarska ili neka slijedeca drzava. ( recimo prije Ukrajina) ma koliko se danas to nekome cinilo smijesnim.
Racunaj da je Ott tu igru zapoceo 1991. godine. Koliko se da iscitati sa sitea tog fonda, izgleda da stanove i hotele koje nudi u najam, drzi uglavnoim u velikim gradovima, gdje turisticka sezona traje cijelu godinu.Ako se zna da su tu Budimpesta i Prag koji zaradjuju od turizma koliko i cijela jadranska obala sve je jasno.

Tko je glasao

ALi kad proda Suncani Hvar i

ALi kad proda Suncani Hvar i podvuce crtu, znati ce se % profita na toj investiciji.

Više si puta napisao da vlasnik sa svojim smije što hoće zaboravljajući gornje.

Zaboravjaš najvažnije. Orco ne bi smio biti vlasnik po modelu JPP. U tome je kvaka.

Sunčani Hvar službeno nije (?) Orcov. Barem prema Polančecovim tvrdnjama.

B-52

Tko je glasao

Točno ti sm, Polančec

Točno ti sm, Polančec tvrdi da Orco nije prešao 50% dakle nije vlasnik. Ako loše posluje ide na štetu većinskih vlasnika države i malih dioničara, što postaje veliki problem, jer Orco u svakom trenutku može prodati dionice i uzeti zaradu, a onda malim dioničarima i državi, te eventalnom novom vlasniku ostaju problemi i dugovi. Orco za daljnje investicije zadužuje Sunčani Hvar - ne zadužuju se oni osobno.

Tko je glasao

Bio sam ti dao odgovor ali

Bio sam ti dao odgovor ali ga je pojelo crkavanje servera. No pokušat ću dakle iznova:

Ja vidim da si ti dobričina, a zaista je lijepo vjerovati u dobre čovjekove osobine (koliko god se od toga 45lines dizala kosa na glavi). "Amercan dream" je predmet sprdačine i tamo gdje je nastao, u Americi, jer tamo na visokom razinama Zakon pljačke poštanskih kočija i danas prevladava (sjeti se Enrona).

Od kupovine jednog jeftinog stana i potom skupe prodaje, to je utopija: Em treba čekati (a vrijeme je novac), em imati slobodan prostor djelovanja (a ono ne postoji i treba ga plaćati faustovskom valutom). Npr. ne može se ući u građevinarstvo tek tako, pa ni s velikim parama (pitaj Pašalića kojemu su bombice okolo kuće padale, ili onu žrtvu koju je obrađivao Kalmetin vozač). Ni novac ni šanse se ne valjaju po cesti.

Kako ni u Amerci ne raste više "američki san" tako ga nema ni na Balkanu gdje tradicionalno prevladava zločin, ucjena, korupcija. Što bi ja jadan s par stotina tisuća eura zarađenih od preprodaje stana, a svi putevi su zatvoreni....

Da su priče o "Mid European dream" ili "balkan dream" tek pusti snovi potvrđuje sam ovaj slučaj Ott i Sunčani Hvar: Koja je to Ottova božanska osobina utjecala na to da mu je naša država dala Sunčani Hvar bez kinte i za samo 25 milijuna obećanja, a skoro istovremeno odbila drugoga za 10 milijuna eura gotovine i 50 milijna obećanja. Hm!?

Bit će ipak prije da su to neki drugi bogovi aranžirali, a neki drugi božanski sveci planiraju blago s njime dijeliti. Jedino je sigurno da Kairos, grčki bog sretnog trenutka tu nije imao prste: naime još su stari Grci znali da takve gloriozne poduhvate samo bogovi znaju i mogu. Ili polubogovi kao Heraklo, dok je Ott jednostavnije, profane konstrukcije).,

No, osim bogova i polubogova to mogu razbojnici u ljudskom obličju. Ja mislim da je Ott samo bio lukav utoliko što je za svoj poslovni angžman odabrao toliku blizinu balkanskom krvavom kovitlacu, i to baš u ono vrijeme kad se taj smrtonosni pohod zametnuo.

Dakle, Ott je samo jedna od slika balkanskog sna (ili prvobitne akumilacije kapitala), u koju se on samo fino uklopio. Recimo znam slučaj jednog finog bosanskog autoprijevoznika koji je mnogo puta vozio pun šleper na relaciji Duboki jarak Tuzla (pa radi naivnosti skoro zaglavio), a za gospodare rata vraćao se s ponom torbom istim pravcem, da bi onda Duboki jarak odjednom eksplodirao - i sad neka netko napravi inventuru (opisano u jednom mom starom postu Tjelesna straža lazi).

Tko je glasao

Malo si me iznenadio ovim

Malo si me iznenadio ovim postom. Lako sto ne razmijes property fondove, ali sve vuce na to da si sklon ideji da ce jednog dana "Amerika i Engleska, biti zemlja proleterska!"
Iskreno, sumnjam u to, a one koji to propagiraju bi stavio van zakona.Crveni kmeri su bili sasvim dovoljni za izvlacenje pouke. Tko je to propustio, moze se uvjeriti odlaskom u Sjevernu Koreju ili Kubu.

Zato:

" "Amercan dream" je predmet sprdačine i tamo gdje je nastao, u Americi, jer tamo na visokom razinama Zakon pljačke poštanskih kočija i danas prevladava (sjeti se Enrona)."

Radi se o pljacki i to onoj koja je prouzrocila bankrot tvrtke.Bas je ona ludost koju SAD podrazumjeva i zove se pravosudje sankcioniralo pa cak i poostrilo kazne bas radi tog slucaja.Zaposlenik ( direktor) je opljackao suvlasnike ( dionicare).Inace u SAD propadne svaki dan 100 tvrtki. Isto tako se osnuje i 100 novih.To je sve normalno.
"Americki san" je upravo mogucnost da 2 klinca osnuju Youtube i prodaju ga malo starijim klincima, osnivacima Googlea, za 2,1 mld.$. Prije njih fakultete napuste i zarade lovu ekipa iz Microsofta, Oraclea i jos tisuce drugih nama manje poznatih tvrtki. Neki i zavrse i primjene stecena znanja i matematicke talente ( Dell )itd.
Pritome nikome od njih George Bush nije ni deda, ni stric ni kum ili susjed iz istog sela.
Jedan od simptoma kardeljizma i socijaldeMonkratskog mentalnog sklopa je upravo drecanje na Gatesa usprkos tome sto je imao muda napustiti studij, uci u rizik, uspjeti i na kraju donirati 90% svog bogatstva siromasnima. Ne bi tog bogatstva bilo kad ne bi naplacivao svoj software koji bi svi htjeli ukrasti.Isto ce napraviti i Buffet, najveci investitor u SAD-u.( nasi se sabornjaci za to vrijeme svadjaju tko ce od njih platiti janjetinu u Saboru?! )
Dakle pljacka posanskih kocija uspijeva u svim drzavama, ali se npr. kod nas jos nije dogodilo da bilo tko pita neku "snalazljivu" facu, otkuda mu poslije memljivog stancica od 50m2 iz 1990 godine, odjednom 20 mil Dem vec 1995. godine. Usred rata.To se ne pita, jer se "drug snasao".

Dakle u slucaju Europskog dreama, jos uvijek nije balkan toliko preodgojio 3 razlicite burze da bi tamo svaki papak trzio nekakvim bezveznim vrijednostima isprintanim na kucnom printeru. Tim vise sto zakon o sprijecavanju pranja novca nuzno zahtijeva striktno pracenje svih iznosa iznad 10.000Eura.Orco bi tu vec riknuo da je ono sto si nasi politikanti zamisljaju.
Kljucno je pitanje radi li se uopce o JPP ili prodaji, sve drugo je irelevantno. O nasoj shemi JPP ne znam tocno kako se ona ocituje.Mi smo valjda dali devastirane hotele a partner bi dao lovu za uredjenje, ekipiranje i pronalazenje ljudi za ekipiranje A-1 class turizma?!
Opet sam proucio stranice Orcoa i koliko vidim, Hvar je jedini slucaj gdje je Fond ulozio lovu u tzv. sezonski turizam. Sve ostalo su ozbiljne lokacije i nekretnine koje su u "pogonu" 12 mjeseci u godini.
I na kraju, ne treba biti previse pametan da se vidi da ce ono sto je Ott napravio 1991. godine sad biti moguce zapoceti na albanskoj obali ( ma koliko se nekome cinilo cudno).Valjda se nekima i Prag te 1991. godine nakon Pariza cini sasvim ludjackom lokacijom.No i kod nas vec c postoje ljudi koji u Albaniji kupuju dosta velike terene za 7-25 Eura/m2, ovisno o daljini od mora.Eto prilike za cudjenje.
Oni vjeruju da ce im se to za 5-10 godina vratiti. I aj u to vjerujem. Samo je pitanje da li ce tada cijena biti 25-100 ili 40-150 Eura/m2. Kod nas ce mozda tada biti i 400 Eura, ali mozda i 200 Eura. No to je stvar proicjene i rizika. Jedinog faktora koji omogucije velike profite ili gubitke.
Jos jednostavnije ( vrlo pojednostavljeno):
Hipotetski teren od 20.000m2 sa cijenom od 20Eura/m2 trazi 400.000 Eura. Moguce ga je kupiti uz 50% ucesca pa isa odgodom placanja od 1-2 godine na kredit od 15 godina. Znaci za ulaz u posao je nuzno 200.000 Eura. Ako ih nemas sam onda nadjes 3 partnera ( dionicara) i vas 4 ulazete po 50.000 Eura.Svatko participira u 5.000 m2. Nakom 1-3 godine prodajete vec vjerojatno bar 25% poskupjelih 3000 m2 i taj cash koristite za polagano vracanje kredita svaki mjesec. Nakon 5 godina prodajete preostali veci komad 200-500% skuplje sasvim zatvarate dug banci i spremni ste za daljnja ulaganja.
Sad zamisli da si nakon 5 godina sa ovom pricom zainteresirao mnoge koji imaju mozda samo 3000-20.000 Eura pa ne mogu sami nista, ali ti se prikljuce sa ucescem u fondu i participiraju u buducem rastu. Takvih moze biti na tisuce. A dodatne prednost je sto se onda tim vecim cashom mogu kupovati veci komadi terena, cijele zgrade i pa i poduzeca u krizi.A kupnja "na veliko" je uvijek jeftinija, pa i u ovom slucaju.
Znaci nema dilizanse, ali ima mnogo zainteresiranih, koji se oslanjaju na nekog tko je vec dokazao da zna kakos e to radi.Ili imaju svoje druge stalne poslove i pokusavajus e dodatno osigurati od SDP=HDZ mirovina od 900 kuna i rovanja po kontejnerima. Sto ne mora biti pravilo i jamstvo sigurnog dobitka i za ubuduce, ali je stvar osobne hrabrosti i ocekivanja.Kontejneri su tu...
E taj mali ulagac u fond je jednak tom Ottu, ali je financijski manje mocan. Medjutim jednako je malim dijelom mozda vlasnik i zli kapitalist, koji se zeli nekako osigurati od bijede pod stare dane. Jedino je problematican koliko ce u selu biti zavidni i na kojoj stepenici njegove imovine da ga pocnu pljuvati. Naravno ne cineci i ne riskirajuci nista u svoju korist.
Poanta je dakle u tome da ono sto netko ne razumije, ne znaci da je sve van tog dosega jedino postignuto kriminalom. Pogotovo ako se radi i u drzavama koje su barem do danas imale solidan nivo pravosudja ( Orco investira i u Njemackoj ).
Ergo: nemam pojma o JPP, ali ako se zaista radi o tvrtci koju je jedan vlasnik ( drzava) prodala drugom ( Orco) onda treba znati da je privatno vlasnistvo svetinja. Barem u Europi.
Toliko od mene bez losih namjera osim eventualno malo poticaja za razmisljanje zasto smo tu gdje jesmo i idemo tamo gdje su drugi i na cijem bi mjestu i mi htjeli biti. Ali nista ne cineci i ne uceci od njih.

Tko je glasao

Sve što sam htio reći

Sve što sam htio reći sadrežano je u sljedećem citatu

Da su priče o "Mid European dream" ili "balkan dream" tek pusti snovi potvrđuje sam ovaj slučaj Ott i Sunčani Hvar: Koja je to Ottova božanska osobina utjecala na to da mu je naša država dala Sunčani Hvar bez kinte i za samo 25 milijuna obećanja, a skoro istovremeno odbila drugoga za 10 milijuna eura gotovine i 50 milijna obećanja. Hm!?

Sve ostalo su fikcije, pogotovo to o bilo kakvom povratku bilo gdje (jedni tvrde da smo se vratili u kapitalizam, drugi se boje povratka u komunizam). To "sklon ideji da ce jednog dana "Amerika i Engleska, biti zemlja proleterska!" je isto tako bespredmetna floskula kao i ona da je "socijalizam mučni put iz kapitalizma u kapitalizam". To su preživjele forme i fore.

Danas se moderno društvo zove tržišni sustav privatnog kapitala i slobodnog poduzetništva, a to nema veze s Marxovim kategorizacijama, divkljeg kapitalizma a kamoli teorijama realnog ili drugog socijalizma. A kad tako pogledamo stvari, i što to zaista u praksi znači, onda se Ott (Štrok i sl) ne mogu uspoređivati s Billom Gatesom ili dečkima iz Yutubea (ima i kod nas dečki iz Iskona ili onaj iz privatnog zavoda za zapošljavanje).

Poduzetništvo je uvijek samo stvaranmje novih vrijednosti, a nikako destruktivno recikliranje starih ili uništavanje postojećih. Bill Gates je također "čopio" tuđu ideju, ali je kao nultu vrijednost prepoznao (o Windowsima) kao nešto vrlo korisno, te razvijao do razine koja je njemu donijela bogatstvo, a njegovoj domovini svjetski monopol u računarstvu i mnoštvo novca u državni proračun. Kakve veze Bill Gates ima s Ottovim poduzetništvom, koji je na krilima "podrške" korumpiranih "mulaca" iz državnih struktura preuzeo nešto što je potvrđeno vrijedilo 60 milijuna za 30 milijuna Eura, i potkradao i još potkrada državni proračun.

Ili Štrok s Excelsiorom, ili vrli "poduzetnici" Otoka Znanja, ili mnogo sličnih primjera u kojima je uništavana postojeća i tržišno potvrđena gospodarska struktura i subjekti, da bi se imovina moglo "omrčiti" za male novce. Uz kavicu u državnoj instituciji.

Dakle Ott (kao pojam - baš me briga tko je on) jest zaista nadaren da vrlo lako nađe put do tamnih dubina duše pripadnika državnih struktura, i da u njima probudi kriminalne pobude! Dakle njegova slika nije uljepšani internetski profil, nego čisti "kriminogeni" karakter koji se odlično snalazi u "tranziciji" gdje vlada korupcija, kriminal i nemoral, pa olako (kao keks) postiže takve efekte - da nešto što provjereno vrijedi 60 omrči za 30, plativši nekoliko "skupih kavica" (a ima od čega zar ne).

Slučajno jako dobro poznajem češko okružje u vremenima poslije drastičnih promjena, pa točno znam što govorim. I zaista imaš pravo (ali na drugi način), jer ne čudi da su takvi tipovi bili uspješni samo na prostorima "tranzicije". (Varaš se za Albaniju, tako su domaći stručnjaci napravili nekoliko "pranja" - piramidalni fondovi - i sada oni sami tamo dominiraju, a drugima ne pružaju šanse - no ta zemlja raste pred očima).

Ap ima pravo, kad kaže:
G-news, ista igra nije ista na bilo kakvom terenu. Jedno je igrati u Estoniji gdje je sve disciplinirano napeto zaigrati "american dream" pored ruskog medvjeda i hladnog mora a drugo na iskusnom Jadranu. Tu se povlači i spuperuspješni i superofenzivni Čačić koji poznaje teren i koristi neke pogodnosti a i Škegro nešto zapinje (kako to objašnjavaš), a ovi evropski diletanti će doživjeti sve samo ne ono što su očekivali.
A zašto? Zato što je kod nas namjerno raširena nihilistička priča o "tranziciji" iz komunizma u kapitalizam (potpuno pogrešan pojmovnik), mada smo imali dobro utemeljeno tržišno gospodarstvo, koje je na nekim poljima postizalo visoko uvažene rezultate na svjetskoj tržišnoj utakmici. No radi "tranzicijskih" potreba je trebalo sve uništiti da bi se onda npr. u tadašnje svjetski renomirane turističke centre kao što su Hvar i Dubrovnik, dovodili "stručnjaci" tipa "bosanskog Srbina" na Hvar, ili riječkog automobiliste u Dubrovnik, ili lažnih poduzetnika iz Zagreba na Koločep - s rezultatom da u kolovozu rasprodaju smještajne kapaciteta uz 50 % popusta. To se ne pamti u dugoj i (priznavao ti ili ne) uspješnoj povijesti tih prostora. Mislio ti što hoćeš, ali Hvar je svoj image u neugodnoj tržišnoj utakmici s najrazvijenjim turističkim velesilama svijeta sam iznio na svjetsku razinu, da bi mu ga danas neki tuđi mulci rasturali, i to dugoročno. Zato neke stvari nije više lako proturati po Jadranu, i za neke "okušane igrače" bit će sve gore.

Ako nisi primjetio, ovo nije priča o Ottu, nego o nama, preciznije o nekim našim mulcima koji u za malo love spremni puno toga rasturiti i uništiti, i nama drugim naivčinama koji smo spremni to progledavati kroz prste (umotavajući u lažne teorije o "tranziciji o povratku u kapitalizam itd). Tranzicija je samo jedan magloviti pojam (u značenju kojeg mi poznajemo znan je samo u tranzicijskim zemljama). Samo u rječnicima tzv. tranzicijskih zemalja ćeš naći ovakva specifična tumačenja, u svim ostalim je to samo prelazak iz jednog u drugo stanje, ali kako je čovječanstvo danas zrelo da stalnoo ide naprijed, treba se čuvati bilo kakvog povratka, što se kod nas zastupa. U našim uvjetima je tranzicija ustvari pojam kojima se prekriva korupcija, kriminal i nemoral kao nešto normalno i dio nekakvog logičnog, zakonitog procesa društvenih promjena.

Zemlja koja ne prepoznaje svoje vlastite vrijednosti (a koje se nalaze i u ljudima, i to u prvom redu u ljudima) ne zaslužuje bolju sudbinu od ove koju gledamo i s kojom ne možemo biti zadovoljni. Ne govorim za sebe i radi sebe, jer sam svoju karijeru časno završio, ali svakako treba misliti na našu djecu jer Hrvatska mora biti po njihovoj mjeri a ne bjelosvjetskih probisvjeta. Ako ne uspostavimo sustav vrijednosti unutar kojih će domaći čovjek imati dostojnu i dostojanstvenu poziciju, ne piše nam se dobro. Ti si često vrlo kritičan prema onome što se kod nas događa, ali se, kao i svi mi, trebaš orjentirati prema razvoju unutarnjih hrvatskih resursa - jer nama zaista ne trebaju svjetski stručnjaci kriminogenih karakternih crta. I sami imamo puno problema.

Tko je glasao

Bojim se da imas malo

Bojim se da imas malo zastarijelo shvacanje poduzetnistva.

"onda se Ott (Štrok i sl) ne mogu uspoređivati s Billom Gatesom ili dečkima iz Yutubea (ima i kod nas dečki iz Iskona ili onaj iz privatnog zavoda za zapošljavanje)."

Naravno da moze jer je upravo to jedno te isto jer:

" Bill Gates je također "čopio" tuđu ideju, ali je kao nultu vrijednost prepoznao (o Windowsima) kao nešto vrlo korisno, te razvijao do razine koja je njemu donijela bogatstvo, a njegovoj domovini svjetski monopol u računarstvu i mnoštvo novca u državni proračun."

Kao sto je Gates "copio" neciju ideju ( a ja tvrdim da je otkupio ) tako je i Ott otkupio nesto u losem i nedovrsenom stanju i dao novu vrijednost. Na kraju moglo bi se tako za Soljacica reci da je "drpio" Teslinu ideju bezicnog prijenosa energije. Ali ja tvrdim da nije, vec ju je uredio i dodao joj novu vrijednost, koju van skice na papiru nije imala.
Svaka rusevna kuca u Istri, koja je adaptirana, dobila bazen, klimu, garazu, neke sadrzaje sigurno je dobila tu novu vrijednost.Naprosto nije ono sto je bila. A to znaci vise nije rusevina. Zasto je ta rusevina stajala zapustena 40 godina, a sad je u funkciji je opet pitanje za razmisljanje i korekciju percepcije poduzetnistva.
Ovi za koje Putin intervenira su ti ruska verzija zemunskog klana. Nista drugo.
Na kraju:

"Zato što je kod nas namjerno raširena nihilistička priča o "tranziciji" iz komunizma u kapitalizam (potpuno pogrešan pojmovnik), mada smo imali dobro utemeljeno tržišno gospodarstvo, koje je na nekim poljima postizalo visoko uvažene rezultate na svjetskoj tržišnoj utakmici."

Nase trzisno gospodarstvo se zasnivalo na kreditima koji su se dobijali od Zapada da ne bi Ruse pustili na Jadran. nema govora o nikakvom uspjesnom trzisnom gospodarstvu. Budi u to 200% siguran.Nas izvoz na Zapad se satojao od tzv. lohn poslova i hardveraja baziranog na jeftinoj radnoj snazi. A dio izvoza u Afrike i Azije je bio potpomognut idejom nesvrstanosti.Najveci izvoz smo imali za tzv. kliring sa Rusijom.
Osim toga nasa "trzisna" ekonomija iz tog doba je imala kvaku 22. Sastojala se u tome da si na hladnjak koji nije bio Gorenje ili Koncar , placao 150% carina.Takodjer i 100% na automobile koji nisu bili iz Zastave.

Tko je glasao

Pullicer, zovem te još po

Pullicer, zovem te još po starom ali onovo starom imenu, jer ja cijenim sve tvoje priloge. Zato ne mislim da se sukobljavamo oko bitnih stvari, nego samo na koristan način razrađujemo nešto što je mnogima nejasno ili nedovršeno.

Glede stvarnih i konceptualnih razlika između shvaćanja poduzetništva u kojem se stvaraju nove vrijednosti prema "poduzetništvu“ koje znači otuđivanje i unazađivanje već postojećih potencijala opet ću ponoviti dio mog teksta uz prvog komentara:

Koja je to Ottova božanska osobina utjecala na to da mu je naša država dala Sunčani Hvar bez kinte i za samo 32 milijuna obećanja, a skoro istovremeno odbila drugoga za 10 milijuna eura gotovine i 50 milijna obećanja. Hm!?

Ja zaista ne vidim gdje je tu Ottovo poduzetničko stvaranje novih vrijednosti, jer je poduhvat na razini otuđivanja i unazađivanja državnih potencijala, (što ima svoje ime- dakle kriminal i korupcija).

Nacionalni potencijali na Jadranu, kao najrazvijenijem i najprosvjetljenijem dijelu Hrvatske, ne svode se samo na stanje zgrada (to je teški redukcionizam) , nego i na sve ono što zaista čini jednu kvalitetu destinaciju - od povijesnih i kulturnih vrijednosti (što se u turizmu zove položajna renta i najčešće nadilazi same fizičke vrijednost) pa sve do ljudskih resursa (koji se umjetno a radi posebnih namjera uporno i kontinuirano zapostavljaju).

Ove vrijednosti su uvijek iznad stanja u kojem se neke zgrade nalazi, pa zato i postoji grabež za jadranskim resursima, kao i otpor prema takvim namjerama. Da nam ovo oko položajne rente bude jasnije, nije nimalo slučajno zašto su baš Dubrovnik i Hvar bili u vremenu 1985-1988 perjanice mediteranskog turizma u okrutnom konkurentnom okružju svjetskih turističkih velesila, a zašto to npr. jedna isto tako lijepa i draga Crikvenica nije.

Ili o ljudskim resursima: U tom istom razdoblju (1985-1988), postignuti su rezultati respektabilni u europskim razmjerima (a koje će nažalost Hrvatska još dugo čekati) i to bez stranih investitora, bez stranih „stručnjaka“ i bez stranih managera, a posebice unatoč činjenici da se sve to događalo u vrijeme „crnog komunističkog mraka“, i još k tome izloženi djelovanju vrhunskog visoko profesionalnog marketinga i managementa najrazvijenijih kapitalističkih zemalja. Uspoređivanje turističkih rezultata i cijena tog razdoblja s današnjim samo će pokazati okrutne činjenice, s čime nikakvo moguće „nostalgičarstvo“ nema nikakve veze. Jadran je pulsirao u skladu sa svjetskim tržišnim ugođajem, i to ne samo u turizmu. Svoje vlastite položajne rente i vrijednost vlastitih ljudskih potencijala Hrvatska treba revalorizirati ako želi naprijed. Političke ili „kvazi-političke“ diskvalifikacije su samo u službi protivno nacionalnim interesima.

Zato i jesam, priznajem duboko promišljeno i tendenciozno, stavio sljedeći tekst u mom drugom komentaru:

Poduzetništvo je uvijek samo stvaranje novih vrijednosti, a nikako destruktivno recikliranje starih ili uništavanje postojećih. Bill Gates je također "čopio" tuđu ideju, ali je kao nultu vrijednost prepoznao (o Windowsima) kao nešto vrlo korisno, te razvijao do razine koja je njemu donijela bogatstvo, a njegovoj domovini svjetski monopol u računarstvu i mnoštvo novca u državni proračun. Kakve veze Bill Gates ima s Ottovim poduzetništvom, koji je na krilima "podrške" korumpiranih "mulaca" iz državnih struktura preuzeo nešto što je potvrđeno vrijedilo 60 milijuna za 30 milijuna Eura, i potkradao i još potkrada državni proračun.

Citiram sam sebe ne da bih samozaljubljeno precjenjivao svoje „veleumlje“ nego naglašavao dosljednost u svojim razmišljanjima.

Projekt Sunčani Hvar nije valorizirao potencijale Hvara i Hrvatske (inzistiram: sve a ne samo zgrade jer su one ustvari sporedne u ukupnim vrijednostima) na pravi način. Dapače – ovako kako se to sada radi je unazađivanje.

A i sa samim ulaganjima (na koje se ti ovdje, pa i vlasnici ma tko oni bili , ili „mulci“ iz visokih državnih struktura pozivaju) još je jako daleko od onoga što bi trebalo biti, a posebice od dvije godine ranije odbačene druge ponude, koja je ocijenjena kao nepovoljna.

Tko je glasao

G-news, odlično prikazuješ

G-news, odlično prikazuješ dosadašnju ekonomiju. I sada Rusija priznaje dug s robnim plaćanjem ali robom koja nije na normalnom tržištu, dakle nema nafte i plina za dug nego kakav isluženi helihopter, a od Iraka, Alžira i Libije ni to.

Ali nasjedaš novoj vrijednosti u novoj građevinskoj ekonomiji. Kozmetika u Excelsioru, Sunčanom Hvaru i istarskim vilama je kič kojim se za male novce maže oči i smanjuje dosegnuta razina vrijednosti, pa je frederik u pravu. I to nije potpuno nova pojava, za takvu praksu u Dubrovniku su aktualna ministrica i njezin suprug bili prilično uspješno napadnuti. To ti je nešto kao nova vrijednost unaprjeđenjem Medvedgrada koji stoljećim stoji zapušten, pa se to svede na to da zidari vični ravnoj opeci kamenom odštancaju kulu ispod razine bilo kakvih čobana. To ti na provjerenom tržištu gubi vrijednost a po našoj i veropskoj zakonskoj praksi predstavlja ozbiljne povrede niza zakona, pa vjerojatno slijedi trakavica i oko toga.

Tko je glasao

Tko je vidio Terme Catez,

Tko je vidio Terme Catez, skuzio je da se radi o necem pokrenutom na livadi. A tko je vidio Hvar, zna da je idalan za turizam. Zasto je Catez uspjesan i profitabilan, a Hvar kronicno u bankrotu i prije Orca, je pravo pitanje.
U kakvom je stanju taj Suncani Hvar, koji se kiti 1 od 10 najboljih mjesta na karti svjetskog turizma, najbolje govori da se u kombinaciji za natjecaj nije nasla ni ejdna ozbiljna svjetska hotelska tvrtka. Tj. vrlo vjerojatno je, ali nakon snimanja situacije su pobjegli glavom bez obzira. Uostalom o turizmu koji su izmislili Austrijanci i to ponajprije u ex, ribarskom selu zvanom Opatija, ex. stanistu komaraca malaricara zvanom Brijuni i jos jednom ribarskom selu zvanom Crikvenica je vec sve odavno receno. Najnovije je pumpanje bajke o zemlji sa krasnim otocima i idealnim uvjetima za nauticki turizam. To nas naravno ne prijeci u spoznaji da je ACY kronicno slampav i dezorganiziran.Ako je uopce i profitabilan u ozbiljnijem shvacanju omjera ulozeno/zaradjeno.
To je sve nasljedje drzavnog i samoupravljackog businessa. Koji nije u stanju prodati vodu u pustinji zednim putnicima.
Zlarin je npr. veliko odlagaliste smeca jer se 3 komisije ne mogu dogovoriti o izdavanju suglasnosti.Itd. dakle treba se spustiti na zemlju i stvari sagledati realno.
HDZ/SDP blizanci su nasli pametnijim sanirati gubitke nogometnih klubova nego taj Suncani Hvar. Bili su sretni da si tu nesrecu skinu sa vrata. Ostalo je sve prica za penzionere na Zrinjevcu.

Tko je glasao

Žao mi je da ne vidiš, da

Žao mi je da ne vidiš, da ovim svojim postom ustvari potvrđuješ moje teze - Terme čatež (odvojeno i skupa s Kompasom) su nudili 30 milijuna Eura više nego ORCO, ali su odbijeni, a ORCO je dobio, i to lažnim ugovorom kojeg država skriva.

Također, rad "maestralnih" tipova je doveo do toga da je bila razvijena tehnologija kojom se tjeraju sposobni investitori, (alio s kojima bi se teško igrale koruppcionaške igre) a dovode mutež u situaciju da se javljaju na natječaje.

Osim za Hotele Cavtat koji su dosta rano realizirani s Inerostarom, niti jedna kasnija kupovina nije realizirana s nikim osim s mutnim tipovima domaće provenijencije ili tako slično. U tome i jest probllem.

I za Hvar, javili su se Terme Čatež i Kompas, dakle iz struke, a dobio je posao trgovac nekretninama dvije godine poslije.

Podcjenjivanje Hvarana kao turističkih radnika je pretjerivanje jer ORCO ništa nije napravio kako je moglo biti i kako je trebalo biti. Hvarane, kao i Dubrovčane nitko ništa nije pitao, oni nisu imali šansu da kažu svoje, ili da se konkretno dokazuju. Od svih Dubrovačkih vlasnika niti jedan osim hotela Osmine kao svijetklog primjera, nije iz Dubrovnika.

Priče o samoupravnom socijalizmu je opet skretanje s teme, ali nažalost je činjenica da je svaki raddnički savjet bio mnogo kavlitetniji od nadzornih odbora.

Tko je glasao

Iako izgleda

Iako izgleda zabrinjavajuće, meni se čini da je situacija na Jadranu povoljna na dulje staze.
Od sedamdesetih godina je, uz razvoj turizma, teklo društveno i političko retardiranje i porast kombinacija i aspiracija sličnih današnjima.
U ovim vremenima je očigledna invazija ali i sudaranje, tako da je ipak izbjegnuto homogeno ovladavanje ukupnom situacijom.
Uz osnovne turističke probleme će jačati problemi oko ukupnog stanja u prostoru, od nesređenih naslijeđa i neuspjelih ho-ruk sređivanja do sve složenijih novih zahtjeva. Tu se više neće moći izbjeći disperzija opterećenja na šire krugove sudionika, bez obzira kako bili moćni lobiji i usklađivanja. I sada se vidi da tu potpuno pouzdano zapinju sve škole i igrači.

Kao i dosad, vjerojatno nitko neće moći ovladati Jadranom a ni olako pokupiti velike novce i ispariti. Na neki način novo sređivanje je neizbježno, uključujući jače prožimanje sa zaleđem od kojeg je neprirodno predugo Jadran odvajan.

U tome je nezavidna pozicija svih razina politike, jer su očigledno nepripremljeni za neizbježni složeniji razvoj događaja. Kao što g-news navodi, politika je maksimalno spremna na očekivanja da će se uz nešto mjera stvar sređivati sama od sebe i takmičiti međusobno hvatajući jedni druge za slabe točke (to je bar lako). Sadašnja Vlada provodi redovne mjere, uvodi red u prostoru i nastavlja privatizaciju, gdje bi razlika u odnosu na prethodni kontinuitet bilo efikasnije uvođenje reda u prostoru. Tu je napravljen pomak, ali koji otkriva dubinske višedesetljetne probleme i neizbježno stvara novi nered, pa je samo rijetkima jasno da se bez globalnijeg, složenijeg i duljeg bavljenja neće moći izbjeći veliki problemi (ne mogu to rješiti dvoje arhitekata, komesar i pjesnik, kao ni Linić i vozač). Ali to je i najpouzdanije za bolji razvoj događaja, što nikakve HR, EU i ostale koordinacije interesa neće uspjeti trivijalno rješiti stvar koja ih zanima (taj interes je ključan). Ili će biti sve veća zbrka i problemi ili će se sve početi rješavati.

Tko je glasao

Hem hew, Ti si ap pomalo

Hem hew,
Ti si ap pomalo zagonetan čovjek. Svojim osebujnim stilom i semantičkim bravurama daješ preciznije dijagnoze nego ja koji težim da slijedim metodu kirurškog noža.

No i ja mislim da Jadran, na sreću, ima bolju perspektivu od one koja se trenutno čini, da je to ipak najbolji dio Hrvatske, i da će uskoro izvlačiti Hrvatsku iz neugoda.

Samo da se konačno shvati, da promjene kroz koje prolazimo nisu "božanskog porjekla" (po sistemu deus ex machina), da s njima nije počela neka nova povijest, a palače za koje se ovdje nemilice grabe da su tek potencijali (koji mogu donositi i propast) a ne vrijednosti per se (kaoko se to onično čini iz neuke seljačke perspektive!

Npr. Leko je u svojoj seljačko-kelnerskoj silovitosti ovdje izazavao selo protiv sebe (nije samo Lesar se izložio u konkreznim akcijama mijenjanja stanja - sada top i sama općina čoini i to na najneugodniji način što dovodi u opasnost sve one koji su mu pogodovali)- Lažni proroci ne prolaze ni u svome a kamoli u tuđem selu. Tako Leko, financirajući sebe (i svoje zagrebačke fikcije) iz svojih zdravijih jadranskih izvora (Mlini), te izbjegavajući jadranske obveze (potpisane investicije u Mlinima i Srebrenome) doveo je sebe u situaciju da će "rodijaci" koji su ga servisirali sa svim tim "blagom" (u Zagrebu i na Jadranu) mu postaviti ozbiljno pitanje radi uništavanja šansi (koje je Luka Rajić, poznat kao Lucky Luke, tako elegantno izveo - prodao odlično, posložio sve financijske i "časne" obveze i izgubio se sa svojim manjim dijelom prema švicarskoj u vidu lastinog repa)

Tko je glasao

Frederik, aj ovo stavi kao

Frederik, aj ovo stavi kao posebni dnevnik, sve je opisalo... Cestitam...

Tko je glasao

G-news, ista igra nije ista

G-news, ista igra nije ista na bilo kakvom terenu. Jedno je igrati u Estoniji gdje je sve disciplinirano napeto zaigrati "american dream" pored ruskog medvjeda i hladnog mora a drugo na iskusnom Jadranu. Tu se povlači i spuperuspješni i superofenzivni Čačić koji poznaje teren i koristi neke pogodnosti a i Škegro nešto zapinje (kako to objašnjavaš), a ovi evropski diletanti će doživjeti sve samo ne ono što su očekivali. Ja sam nedavno bio pozvan na razgovor sa njemačkom filijalom koja već preko 10 godina superuspješno operira po RH, kažu - potražnja naših klijenata je neiscrpna, nekretnine napadamo i dorađujemo sve i posvud RH, samo zaobilazimo Jadran. Istima je promaklo, iako su tu, da se na stanovima zarađuje po 1.000 EUR/m2 u roku godinu dana, bili su previše skoncentrirani oko trgovine i sličnog, pa su sada pod presijom da tako nešto više ne smiju propustiti. Morao sam zahvaliti, nisam više za danonoćne trke u lovljenju svjetskih rekorda.

Da nešto škripi po Jadranu ukazuje i to što je Putin morao Mesiću na noge u Zagreb tražiti ravnopravnije uvjete za svoje igrače, zaljubljene u to toplo more.

Najbolji ti je dokaz da se nešto dešava to što HDZ i SDP najednom rade na nekim programima i pomalo treniraju, pa kad je toga bilo.

Tko je glasao

Sve si ti lijepo napisao i

Sve si ti lijepo napisao i to stoji, osim onog što se odnosi na konkretan primjer Sunčanog Hvara.

Ergo: nemam pojma o JPP, ali ako se zaista radi o tvrtci koju je jedan vlasnik ( drzava) prodala drugom ( Orco) onda treba znati da je privatno vlasnistvo svetinja. Barem u Europi.

Kvaka je u tome da država nije smjela prodati. I cijelo se vrijeme tvrdi da nije.

A sve ukazuje da je. A ukazivat će sve dok ne objave ugovor o JPP.

Pokušaj slučaj promotriti i s te strane. Nije poanta u tome kako bi bilo najbolje već da nije smjelo biti ovako kako jest.

B-52

Tko je glasao

"nije smjelo biti ovako kako

"nije smjelo biti ovako kako jest"

Ova rečenica vrijedi za sve što se na ovim prostorima događalo od 1990. do danas. Zagonetka je što se nakon njezina izgovaranja ništa nikad ne dogodi, ljudi slegnu ramenima i idu dalje do sljedećeg slučaja kad opet kažu "nije smjelo biti tako".

Naravno, kad nam je u uvjetima nerazvijene pravne države sudska praksa u embrionanoj fazi. Čak i kad se ljudi obrate sudovima, tamo ih dočeka pasivnost, neznanje, a najčešće korupcija. Netko će reći: treba politička volja. No nju političari imaju samo dotle dok ne dođu na vlast. I tada se zbiljska priroda te volje mijenja - volja za osvajanje moći pretvara se u volju za održanje moći.

Svi društveni podsistemi su međusobno incestuozno povezani i ni jedan ne funkcionira onako kako bi morao - autopojetički, autonomno i autoreferencijalno. Po Luhmannu, kad stvari u društvu tako stoje postavlja se nepograšiva dijagnoza - RASPADA SISTEMA.

Ulazak u EU znači autonomizaciju društvenih podsistema (javnosti je najpoznatiji primjer pojam "neovisnost pravosuđa", ali to se odnosi i na ekonomiju i na obrazovanje i na religiju itd.) koja bi nužno trebala dovesti do početka normalnog funkcioniranja društva. Ostaje da se vidi kako će korupciji sklon narod procijeniti svoj interes - da li mu se više isplati nastaviti s povijesno ukorijenjenim neredom u kojem svatko može nešto za sebe i svoje ušićariti ili mu je bolje opredijeliti se za (relativnu) sigurnost i stabilnost ekonomskog poretka čiji je jamac pravna država, ali bez mogućnosti (ako ih ima onda su visoko rizične) lova na lovu u mutnom.

Grgo

grgo

Tko je glasao

Ott je jedan od mnogih

Ott je jedan od mnogih sličnih ili istih Ottova koji su koristili ili još uvijek koriste prilike koje im pruža korumpirana hrvatska administracija. I tipično je za našu sredinu da se zgraža nad raznim Ottovima (čak i da ih po potrebi za kranevala i spaljuje), da moralizira o njihovu privatno-poduzetničkom ponašanju, da im broji privatno bogatstvo i ispituje njegovo (sumnjivo) porijeklo, da sa slinama u ustima opisuje njihove žene i jahte.... Sve, sve, samo ne pogledat sebe u ogledalo i pitat se što to radimo, što ostavljamo svojim potomcima.... Još malo pa ćemo svi biti poput onih jadnika iz stranke građana prevarenih u financijskom inženjeringu, a kojima se pametni smiju podsjećajući ih na to da su si za svoj gubitak ipak sami krivi.

Grgo

grgo

Tko je glasao

Tako je Grgo, Prepjevao sam

Tako je Grgo,
Prepjevao sam Boru Čorbu da ne vrijeđa uho hrvatsko, ali poruka odgovara.
Pogledaj dom svoj, anđele,
i skini paučinu s očiju,
vidjet ćeš prizore potresne,
.......

Tko je glasao

Primošten, za razliku od

Primošten, za razliku od susjedne Rogoznice i ovdje Hvara (Republike Peščenica itd.), je razvio izvjesnu napadačku praksu brige za svoj lokal i odnose sa ostalim svijetom. Uz ostalo su se bavili upravljanjem svojom hotelskom tvrtkom (uključuje i marinu uz magistralu) i "mađarskom" vlasništvu a ne libe se ući niti u poslove moćnih telekomunikcijskih tvrtki i sve državne nadležnosti na svom području. Dobro se nose sa tzv. korupcijom i sličnim, napadaju bez ostatka. Dakle, tu interveniraaju načelnik Stipe Petrina i njegova ekipa. Nije uzoriti primjer ali ukazuje na moguće razvoje događaja.

Tko je glasao

mene je oduvijek zanimalo

mene je oduvijek zanimalo kaj se to tomcicu, ak se ne varam hss je prekinuo privatizaciju, smetalo kod toga da terme catez kupe suncani hvar. dali je to bilo pitanje politcke netrpeljivosti prema slovencima kao takvima ili......

--->
photopublika.blog.hr

--->
photopublika.blog.hr

Tko je glasao

Politička je netrpeljivost

Politička je netrpeljivost samo bila kulisa za ili.....

Orco očito nije smetao HSS-u.

B-52

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. živjeti od otpada i smeća od aluzija komentara 0
  2. Pred parlamentarne izbore u Njemačkoj (1): ankete i socijalna psihologija od Zoran Oštrić komentara 0
  3. Javno trganje originalnog znaka,mrtvom HOS-ovom ratniku,nije odavanje počasti nego izdajnička zlouporaba i zločiniziranje Hrvata od ppetra komentara 0
  4. demoKracija ministara od aluzija komentara 0
  5. I bez SAD, svijet nastavlja akcije zaštite klime od Zoran Oštrić komentara 0
  6. Predsjednik vlade RH, A. Plenković, odrađuje protiv SAD-a i predsjednika D.Trumpa, protiv KGK i protiv RH od ppetra komentara 2
  7. historijska top lista uspješnih opsjena/ra od indian komentara 95
  8. čovjek proizvodi uzrok i posljedice od aluzija komentara 0
  9. čovjek ima alat... alat ima čovjeka od aluzija komentara 0
  10. Trg maršala Tita od aluzija komentara 1
  11. UMJETNI VLASNIK od petarbosni4 komentara 6
  12. Stanje Firmi U Bosni I Hercegovini od AlexD komentara 0
  13. Mala analiza od drvosjek komentara 46
  14. gospodari naši od aluzija komentara 0
  15. imati NOVO za posljedicu NOVU od aluzija komentara 0
  16. zadomspremni od drvosjek komentara 5
  17. NE jednakost zašto postoji od aluzija komentara 0
  18. Razotkrivanje: „Istanbulska konvencija“ je agresija na sve države koje su zaštitile brak kao zajednicu muškarca i žene od ppetra komentara 9
  19. I meni je žao svih nevinih od drvosjek komentara 31
  20. porezoPrimci naredboDavci ŠEFovi od aluzija komentara 0
  21. VLASNITVO I UPRAVLJANJE NJIME - ius gubernandi od petarbosni4 komentara 15
  22. Ne prestanete li s „pomirbom“, zakrvit ćemo se još i više od Feniks komentara 26
  23. kobna diktatura ŠEFovanja - ažuriranje 2017-08-16 od aluzija komentara 0
  24. naređenje/izvršenje (a za NE poslušnost kažnjavanje) od aluzija komentara 0
  25. Vlada treba služiti građanima od Mucke komentara 0

Tko je online

  • indian

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 1
  • Gostiju: 28

Novi korisnici

  • mmarijan
  • Crvena
  • gived
  • AlexD
  • Voltron