Tagovi

Što se to zavaljalo po Wall Streetu?

Akcija "Okupirajmo Wall Street" koju je 17. rujna organizirala organizacija " Anonymus", poznata po poticanju aktivnog građanskog neposluha putem interneta, programski se odredila kao gradjanski bunt protiv američke korporacijske pohlepe i koruptivne politike koja vlada tom državom.

U prvom danu tih "anikapitalističkih prosvjeda", u samom centru američke financijske moći, okupilo se par tisuća ljudi od kojih je tristotinjak odlucilo da će danonoćno prosvjedovati sve dok se taj prosvjed ne omasovi i kao takav izazove stvarne promjene u američkom društvu.

Reforma zdravstva, prestanak svih ratova koje vodi Amerika, ukidanje smrtne kazne, oporezivanje bogatih.. neki su od zahtjeva koje je artikulirala ta, tad pomalo anarhična skupina, kojoj je pak zajednički bio otpor prema globalnom kapitalizmu i sve večem siromaštvu i besperspektivnosti ogromne večine ( 99%) svih onih koji ne spadaju u tu privilegiranu skupinu bogatih.

Uz jako policijsko osiguranje i potpuno ignoriranje od strane svih američkih medija (zanimljivo je da je prosvjede sabotirao i Yahoo, blokirajući poruke e-pošte s pozivima na posjet internetskoj stranici w.w.w.occupywallstreet.org. Yahoo se zbog toga naknadno ispričao, tvrdeći da blokada "nije bila namjerna" te objašnjavajući da je do problema došlo zbog filtra za spam)... ta skupina mladih prosvjednika već petnaest dana po danu i noći protestira na Wall Streetu.

Policija je u početku izjavljivala kako prosvjednike neće silom rastjerivati, uprkos tome što prosvjed nije bio (njima) najavljen, međutim u ovih petnaest dana primjenjivala je i grubu fizičku silu te zatvarala prosvjednike sve u namjeri kako bi ih rastjerala sa Wall Streeta!

Prosvjednici su i dalje uporno ostali na ulici, građani i pizzerije u susjedstvu su im počele donositi hranu, a šestog dana prosvjeda svjetski poznati filozof i lingvist Noam Chomsky uputio im je svoju svesrdnu podršku...

– Svi koji imaju otvorene oči znaju da je gangsterizam Wall Streeta – općenito financijskih institucija – prouzročio ozbiljnu štetu američkom narodu i cijelom svijetu. I trebaju također znati da oni to čine i sve više posljednjih 30 godina. Njihova moć u ekonomiji stalno raste, s tim i njihova politička moć. Tanki sloj od jednog postotka stanovništva koncentrirao je ogromno bogatstvo i i s njim političku moć, dok ostatak stanovništva postaje ono što zovemo prekarijat - oni preživljavaju u neizvjesnosti. Ta manjina čini sve te ružne stvari potpuno nekažnjeno – nisu samo prejaki za propast, nego i za zatvor. Hrabri i časni prosvjedi na Wall Streetu trebaju poslužiti da sve ovo javno prokažu, da se sve to promijeni i da društvo krene k ozdravljenju, napisao je Chomsky prosvjednicima, kako navodi FugginSuggin.com koji ga je intervjuirao e-mailom.

Poznati dokumentarist Michael Moore izjavljuje....

"Prosvjednici se ne moraju brinuti oko svojih idućih koraka. Idući korak se već događa".

Moore tvrdi da se boraveći među prosvjednicima i sam uvjerio da iza okupacije Wall Streeta ne stoji nikakva aktivistička organizacija.

"Ovo je doslovno ustanak ljudi kojima je dosta. I već se počeo širiti u druge gradove. Nastavit će se širiti po cijeloj zemlji, uskoro će na ulici biti deseci tisuća i stotine tisuća ljudi.Ogromna većina Amerikanaca vjeruje u cilj koji su ti prosvjednici postavili i zato što je danas, zahvaljujući internetu, puno lakše širiti ideju nego u nekim prošlim revolucijama. Većina Amerikanaca danas ne podnosi Wall Street. Milijuni Amerikanaca ostali su bez svojih domova. Pedeset milijuna ih nema zdravstveno osiguranje. Službeno je 14 milijuna nezaposlenih, što vjerojatno znači da ih je više od 20. Postoje milijuni Amerikanaca koji samo čekaju da nešto netko učini. To nešto je počelo".

Gotovo petnaest dana od početka tog prosvjeda koji je iz svoje početne anarhične faze u kojoj su mu mnogi predviđali krah izrastao u potpuno organiziran prosvjed građana, Izvršni komitet Radničkog sindikata tranzitnih radnika, koji nadgleda organizaciju radnika u podzemnoj željeznici i drugom gradskom prevozu, izglasao je u četvrtak uveče podršku demonstrantima.

Sindikat je pozvao 38.000 svojih članova da se okupe 5. 10. u znak podrške aktivistima ispred Wall Streeta. Takođe, sindikat SEIU 32BJ, koji predstavlja portire, čuvare i radnike na održavanju, će također izraziti solidarnost sa demonstrantima!
Ujedno najavljuju demonstracije i po drugim američkim gradovima.

Što se to zavaljalo po Wall Streetu?

Inicijalna grudva snijega koja je za razliku od "Zagrebačke" ipak uspjela pokrenuti lavinu, ili..!?

Tagovi

Komentari

povratak otpisanih

Nakon kraćeg predaha pokret Occupy opet je u punoj snazi: masovni prosvjed u Oaklandu tijekom vikenda završio je uhićenjem više od 400 prosvjednika, aktivisti u New Yorku reagirali su sinoćnjim izlaskom na ulice, što je rezultiralo uhićenjem 12 prosvjednika, a za danas je najavljen mirni otpor policiji u Washington D.C.-u zbog najave gradskih vlasti da će ukloniti šatore prosvjednika iz parka u blizini Bijele kuće
http://www.tportal.hr/vijesti/svijet/173524/Americka-policija-gubi-bitku...

Tko je glasao
Tko je glasao
Tko je glasao

Heil NDAA

Građanima Amerike nova godina donosi i novi NDAA (National Defense Authorization Act) kojim će njihov predsjednik ući u povijest potpisavši odluku sa snagom zakona prema kojem će bilo koji Amerikanac osumnjičen za terorizam moći biti zatočen neograničeno, bez suđenja i objašnjenja - http://en.wikipedia.org/wiki/National_Defense_Authorization_Act_for_Fisc...

Tko je glasao

To je tek početak

Kad sam počeo pisati o toj temi sa šlagom FEMA-e onda su neki nadobudni primijetili da imam bujnu maštu teoretičara zavjere - dakle, Obi je amere legalno uveo u eru fašizma. Problem je daleko složeniji, taj zakon važi i u Hrvatskoj - NSA i CIA može kidnapirati Bigu, Lunu, Golgotu i odvesti ih na doživotno ispitivanje u femine "quantaname". Ak neko misli ozbiljno da se zajebajem neka gukne slobodno...

Tko je glasao

nas mogu vec odavno.. novost

nas mogu vec odavno.. novost je samo da to mogu ozakonjeno svojim gradanima

jedino sto jos nije ozakonjeno

jest kidnapiranje stranih gradana iz drzava koje nisu okupirane pa se to radi preko tajnih operacija prebacivanjem "teroriste" u neku bazu a odatle u USA

sljedeci korak je ozakonjenje kidnapiranja iz cijelog svijeta, kao i obavezna ekstradikcija cak i vlastitih gradana USA ako oni to eto pozele

vidi to sto su ozakonili fasizam u praksi u svojoj zemlji nama izvana na neki nacin nista posebno ne znaci osim sto smo izjednaceni po tom pitanju sa amerikancima

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

"Crni papa kao zadnji papa"

"Obama predsjednik nije ispunio očekivanja Obame kandidata. Nezadovoljstvo mladih ljudi je ogromno, prvenstveno od strane onih koji su se politički angažirali oko njegove prve kampanje."

http://www.advance.hr/vijesti/prognoza-mladi-ljudi-ce-masovno-bojkotirat...

Tko je glasao

bravo USA.. konacno i kod

bravo USA.. konacno i kod kuce ono sto rade po svijetu godinama.. kad tad dode maca na vratanca :))

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao
Tko je glasao

Grčka ali naopako

Ovaj članak nisam do sada vidio, niti znao za te događaje. Možda ne znaju niti drugi - o sukobu sindikalista i anarhista u Grčkoj na prosvjedima?? (slike su prilično... uznemirujuće)

http://www.h-alter.org/vijesti/europa-regija/crveni-od-sramote

Tko je glasao

1 - 99

Vladajuća elita nikada se neće odreći svoje vlasti mirnim putem. To je najveća utopija koja se nerijetko slijeva na ulice upravo iz smjera iste vladajuće klase.
Nažalost, mirni prosvjednici, aktivisti i brojni drugi osvješteni građani nikome ne smetaju. Ako ih se pak zaista okupi u izuzetnom broju, bacit će im se pred noge nekakva sitna reforma ili možda čak i kakva ostavka nekog minornog člana spomenute elite. Na ulice mogu izaći milijuni i tražiti smjenu vlasti. Ako budu zaista uporni tu smjenu će i dobiti, ali što zapravo dobivaju izuzev kratke mentalne satisfakcije? Što imaju današnji Egipćani od "revolucije" početkom ove godine? Samo smjenu vlasti koja u konačnici neće donijeti nikakve konkretne rezultate po pitanju njihovih života.
S druge strane svijeta buja nemir među Amerikancima. Veliki korak napravili su u identifikaciji problema – svima je danas jasno tko su 1%, a tko 99%.
Ali vladajuća elita i dalje mirno spava ne brinući previše za šatore po gradskim trgovima. Nekoliko korumpiranih bankara biti će bačeno u tamnicu, možda i pokoji gradonačelnik bude prisiljen podnijeti ostavku, ali izuzev toga ništa značajno se neće desiti. Ako pokret zaista eskalira, a mogao bi, napravit će se i veći ustupci. Milijune nezaposlenih će možda preuzeti država, dati im kojekakve poslove – izgradnju autocesta, čišćenje šuma ili nešto treće za što će primiti sitnu plaću, tek toliko da ne umiru od gladi. Katastrofalna pogreška bi bila kada bi prosvjednici takav čin proglasili "velikom pobjedom", jer u suštini to bi bio samo poraz. Ali sistem više nije u snazi da narodu servira "lažne pobjede" na duge staze. Naglo se približavamo vremenu kada će milijuni ogorčenih građana diljem svijeta shvatiti kako sjedenje na ulicama - ne vodi nikuda. Kako utopijske ideje raznoraznih Zeitgest i sličnih pokreta – ne vode nikuda. Kako kulturno ophođenje, direktna demokracija i plenumi – ne vode nikuda.

Tko je glasao

1984

Zanimljivo razmišljanje. Ali asocira me na knjigu "1984" gdje se glavni junak jako uzda u "pobunu prola" (kako Orwell u knjizi naziva proletarijat) a pripadnici elite umiru od smijeha na tu njegovu ideju. Znaju da je dovoljno organizirati:
- lutriju
- puštati ljubavne serije na tv-u
- uvijek biti u ratu s nekim - tj. uvijek imati neprijatelja

Ako se već razmišlja o nekakvoj "smjeni" - čini mi se da to ne ide bez vođa. A povijest je pokazala par prilično dobrih vođa u takvim trenucima, ali bogami i popriličan broj jako loših - tako da je teško reći želi li čovjek nešto takvo ili ne.

Jedina velika razlika jest ta što je do sada kapitalizam, imperijalizam, kolonijalizam (zapadnog tipa) uvijek imao mjesta za širenje, daleke zemlje koje su osiguravala ogroman profit. Kako je zapadu proizvodnja kroz desetljeća iskliznula iz ruku - strah me da je vođenje rata (i pljačka) postala skoro jedina opcija koja sustavu omogućuje preživljavanje.

Još malo i svima će postati jasno da proizvodimo vrlo malo, skoro ništa; i da smo prilično malobrojni.

Tko je glasao

Činjenica da su prosvjedi (uglavnom) mirni

govori o tome da su prosvjednici još uvijek spremni na dogovor, na kompromis, na pristajanje zadržavanja trenutnog stanja samo malo popeglanog, tj. na pristajanje ako ovi malo "olabave"...Izostanak čvrste ideološke podloge prosvjeda to potvrđuju, kao i nedostatak vođa, koliko god to anakrono zvučalo. Ovi, ako na to ne pristanu, mogli bi se grdno zeznuti, jer nema šanse da bi mogli pobijediti... Osim u slučaju mučkih prijevara i manipulacija, kao u primjeru Grčke, što je opet iz gore navedenog razloga vrlo mogući scenarij...

Tko je glasao

http://pescanik.net/2011/10/n

http://pescanik.net/2011/10/novi-gradanski-rat/
..“Korupcija s Wall Streeta vjerojatno će ubiti više Amerikanaca nego Al Kaida,” zaključio je.
Daniel Defoe i Jonathan Swift, kritičari financijskih spekulanata u razdoblju kad je financijska trgovina bila još nova, njihovo su ponašanje označili kao građanski rat. Defoe je zapisao da ti financijski silnici, ta “paklena korporacija”, vode novu vrstu građanskog rata, što ga biju “oružjem koje je gore od mačeva i musketa. Bombe mogu spaliti naše gradove i trupe nas mogu preplaviti i opljačkati. No ti ljudi uništavaju čovjeka potiho, podlokavaju i osiromašuju nedokučivim lukavstvom, kao otrov koji djeluje iz udaljenosti; ljude mogu dovesti do toga da se unište, prevariti ih mogu za njihov novac nečuvenim iznalascima, poput kamata, popusta, transfera, izračuna, certifikata, dionica, projekata i samog vraga i svih brojeva i teških imena.” A što bi tek Defoe danas napisao! Onih 1 % je u ratu protiv ostalih.

Tko je glasao

Nema opravdanja

za to što su napravili. Netko pokuša pomoći ozlijeđenom čovjeku kojeg su oni ozlijedili i umjesto da im pomognu u tome jer ne bi trebao nitko umrijeti, oni još bacaju eksplozive na druge ljude koji im ne prijete na niti jedan mogući način. Još su nakon što je snimka izašla na YouTube-u pokušali skinuti je dolje da ostatak svijeta ne bi vidio što se događa. Nema opravdanja!

istina* ljubav* sloboda* mir*

Tko je glasao
Tko je glasao

Scoot Olsen je onaj koji je morao stradti

Jedna smrt napravi više nego li milijuni živih

Tko je glasao

Naopako

Dvije ture u Iraku i onda nastrada od policije koja bi trebala štititi građane.

istina* ljubav* sloboda* mir*

Tko je glasao

nadajmo se da će se oporavit,

za sada može kimati glavom

Tko je glasao

Oštećen mu je centar za govor

Oštećen mu je centar za govor u mozgu. Koliko se razumijem u medicinu, nisam baš sigurna da se to može oporaviti... Jedino ako si prirodno mozak taj centar prebaci na drugo mjesto, pa da polako nakon puno vremena počne pričati. Nadam se da će se odgovorni kazniti.

istina* ljubav* sloboda* mir*

Tko je glasao

Još je relativno mlad

pa vjerojatno može, ali, jbg, nije u tome poanta :(

SAD, zemlja snova, zemlja slobode pojedinca i slobodnog poduzetništva, već je odavno postala zemlja represije, a ta činjenica upravo počinje pokazivati svoje nakazno lice...

Tko je glasao

Objašnjenje plusa molim

Oprosti luno, ali za koji mi ti ovdje daješ plus?!

Možda ti nije poznato da su OWS prosvjedi vođeni idejom neslaganja s obrascem 1:99 do kojeg je došlo dugogodišnjom i beskrupuloznom pljačkom kapitala nad radom po principu koji tako žestoko braniš?

Ako pak cijeniš moje poznavanje neurologije u smislu mogućnosti obnove centra za govor, zanemari primjedbu...

Tko je glasao

problem je u tome sto

problem je u tome sto apsolutno ne razumijete o cemu pisem niti zelite razmisljati. kao sto ne poznate ni praksu stvarnog stvaranja nove vrijednosti i trzisna pravila, ili vam se ne da o njima razmisljati

to sto ja pisem da je uvedeno ranije sprijecilo bi mogucnost da se kapital koncentrira u odnosu 1:99.. bas mi je zao sto to ne razumijete, ali ocito je tako

i do 1:99 nije doslo samo potplacivanjem rada vec nizom drugim mehanizama koje treba znati da bi shvatio gdje je greska.

i sto je najbolje u samoj americi uopce rad nije potplacen tako da to nije sigurno uzrok demonstracijama. ne mislis valjda da se ameri bune zato sto u taiwanu radnici nisu placeni adekvatno? ameri se bune jer nemaju posla. bune se jer ne mogu zivjeti na nacin kako su naucili bez dobro placenog posla. (pricam o vecini) bune se jer su osobno trosili vise nego zaraduju i sada ne mogu vratiti posudeno.

ameri se bune zbog sebe. i zbog toga sto im vlada nije osigurala dovoljno sredstava da mogu raditi za ono koliko oni zele i ono sto zele na ustrb resursa iz tunguzije..

jako malo sredstava u onih 1% je od americkih gradana u odnosu koliko ih je iz ostatka svijeta.

ja volim sto se bune. sigurna sam da je ispravno sto se trazi pravednija raspodjela. sigurna sam da je ispravno da traze posao i ostale drustvene benefite..

no isto tako sam sigurna da vecinu nije briga ni za crnce ni za taiwance ni za kineze koji rade za jako male place. nije ih briga ni kako to da oni placaju naftu trecinu cijene nego mi. nista od toga ih nije briga ali ja svejedno mislim da je dobro da se bune i da je jako dobro da su shvatili kako ne mogu zivjeti bez rada u realnom sektoru.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Tupilo od nekuženja

pa ponovni pokušaj da kvantitet prijeđe u kvalitet...

Ameri doduše pokazuju tipični ljudski sindrom tipa "...Zatim su došli po mene, ali tada više nikoga nije bilo da se pobuni. " Tj., nisu se bunili dok im nije dogorjelo... Ali na to da im dogorijeva, na to američki aktivisti, intelektualci, pa i široki slojevi upozoravaju još odavno i to ne na način koji ti cinično navodiš.

Postaje svakim danom sve većem sloju ljudi jasnije da su se tvornice preselile na istok jer je tamo profit veći, da gazdama nije bio dovoljan solidan profit koji su ostvarivali doma, već su išli po još i njih ostavili bez posla.

Što se ratova tiče i samim je Amerima jasno da se on vodi zbog pljačke tuđih bogatstava i to ne za njihov račun, već za račun tih istih gazda, trošak rata je samo jedan od jakih argumenata.

Oni su među prvima razotkrivali maligni karakter kapitala i konzumerizma - imaš gomilu literature iz pera američkih politologa, publicista, sociologa... Tako da ti je ovaj komentar čisto trkeljanje...

Tko je glasao

zar ti se ucinilo da sam

zar ti se ucinilo da sam ikada posumnjala u znanje i ideje navedenih?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

hvala na prosvjetljenju

hvala na prosvjetljenju

Tko je glasao

nema na cemu. i drugi put.

nema na cemu. i drugi put.

mozda jednom shvatis.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

kada ti skvikač da plus

to je posebna nagrada
...skvikač, kak je?

Tko je glasao

Brojček, Sve za deset, sutra

Brojček,

Sve za deset, sutra pjevam: Ja se opraštam, Cigani sa vama.

Tko je glasao

Udba je sUdba

a kaj, imate društvenu veselicu na Svi svete,
pardon, dan mrtvih i nje bio praznik

Tko je glasao
Tko je glasao

i da te jos prosvjetlim..

i da te jos prosvjetlim..

vecina se buni protiv americkih vojnih intervencija zato sto one kostaju,

a ne zato sto su unistili i porobili, okupirali, pobili ili sto god slicnoga, gomilu drzava, resursa, ljudi..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

kako ti nije neugodno tako lupati

a one tamo plahte na tvom dnevniku i tumačenje zakaj je dodjeljena Nobelova je level "high class" uz ovaj: vi ne shvaćate ... jesi li ti pri sebi, pa ovdje većina ljudi je pismena i ima IQ iznad 82

Tko je glasao

pa tko kaze da niste pametni?

pa tko kaze da niste pametni?

ja da mislim da niste ne bi ni pisala.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

hvala

ja ne kažem da mi nismo pametni, nego da ti nadmeno često lupaš uz pridjev "vi ne shvaćate" čime sama sebi tepaš ili tako neštol
ili piši s argumentima ili ne
ovo da ovi protestiraju jer su besposličari i ne žive više kako su navikli (istina, izbacile ih kamate i gubitak posla iz kuća i stanova) to smo ovdje pratilji by ho-to @ co
i ne bune se jer su ostali bez posla, nego zato jer je u zadnje desetljeće do dva porezni sustav tako izokrenut da se bogati enormno bogate uz pomoć napuhavivanja dionica i poreznom politikom gdje bogati plaćaju manje poreze od ovih 99%, to je u ostalom rekao i Warren Buffett, Bill Gates i razni drugi .... svaojevoljno ispravljaju te zakonski katastrofalno odrđane greške koje cijelo društvo i svijet guraju u propast - priča o onim profitima na tvom dnevniku je u ovakvoj situaciji kao čišćenje šporkice ispod nokata u vrijeme dosađivanja

Tko je glasao

tumačenje zakaj je dodjeljena

tumačenje zakaj je dodjeljena Nobelova

ja nisam tumacila zakaj je dodjeljena nobeleva niti bih rado ulazila u tu temu

jedino sto sam komentirala je ono sto ste vi rekli o knjizi kao i uvod u knjigu..

kad procitam mogu reci sto mislim o sadrzaju, no opet ne vjerujem da cu tumaciti razloge dodjele nobeleve nagrade

ne bih rado u te razloge ulazila bez jako puno informacija, a mozda ni tada. obama je prosle godine dobio nagradu za mir. dakle razlozi mogu biti slicni ili sasvim drugi. sve ima svoje za i protiv.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

o knjizi uopće nije bilo riječ, bar od mene (tko smo to mi?)

linkovi su ti tamo zašto ona/oni jesu dobili nagradu
ti si komentirala nešto
što ne mogu povezati sa linkovima, pa je ostalo neodgovoreno... kako god

Tko je glasao

ne znam.. o cem se radi

ne znam.. o cem se radi

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

evo da se vratimo na ovaj dnevnik, radi se o ovome:

http://pollitika.com/sto-se-to-zavaljalo-po-wall-streetu#comment-329624
"Imamo sustav u kojem socijaliziramo gubitke i privatiziramo dobit. To nije kapitalizam, to nije tržišna ekonomija, to je poremećena ekonomija i ako tako nastavimo nećemo uspjeti ostvariti rast i nećemo uspjeti stvoriti pravedno društvo", kazao je Joseph Stiglitz u obraćanju prosvjednicima na Wall Streetu.
"Idući put kada 'ugledni' mediji budu prosvjednike nazivali neozbiljnima, samo se sjetite koliko nas je ozbiljnih ljudi uvjeravalo da nema 'balona' na tržištu nekretnina", piše Krugman.

Tko je glasao

slazem se sa krugmanom ne

slazem se sa krugmanom ne znam sto bih vise od toga rekla.

nadam se da si to vidjela i mom dnevniku, jer je potpuno ista logika

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Ne znam jesi li ti dala ili netko drugi onaj link

sa Jefry Sachom i Fergusonom,
http://globalpublicsquare.blogs.cnn.com/2011/10/31/sachs-versus-ferguson...
Gdje je iz njihovog vatrenog dijaloga jasna sva dubina isprepletenih okolnosti, koje mi još uvijek nemamo do te mjere. Napuhani baloni su samo posljedica koja je ubrzala stvar ka nikom više slućenih smjerova kretanja.

Društvo se već desetljećima urušava, javno školstvo im je odavno dno dna, i koliko god sada ulupavali love da ga isprave, ne mogu ispraviti na taj način ono što im je isklizlo, a to je ljudsko mjerilo vrijednosti. Učenje i rad nisu toliko privlačni kao kriminal i razne vrste reketarenja, kamatarenje, igre dionicama – i kada završiš neku srednju javnu školu, ti možeš naći posao, ali ono nešto drugo privlačnije je od toga i djeca nemaju volju za normalan rad kako u školi tako i dalje. Pak Volju za dioničarstvom i napuhivanjem imalo je cijelo društvo i zapravo su zajedno sudjelovali u razvoju „kapitalizama s ljudskim licem“ – dijeljenje visokorizičnih kredita svima, gdje i ti koji nisu završili školu i koji jako lako ostaju bez slabo plaćenog posla, su uvučeni u igru. Odgovaralo je vladi jer se nije morala baviti rastućom socijalom, bankama je odgovaralo na desetu, a i ljudima je bilo drago ući u to iako su znali da im je isplata kredita nešto nerealno - to su znali apsolutno svi.

Porezni sustav takođe 100x više napada ljude koji se hrvaju sa životom, debele i ugnježđene ostavlja na miru.Odnosno profit koji su dobijali kapitalisti tim veći što je rad gubio na cijeni, se nebiulozno malo plaćao. Porezna stopa se okomila na onog neobrazovanog najviše.

To nije slučajno napravljeno. I činjenica da je globalizacija tu da bi se pokupilo zadnje vrhnje jer se zna da širenje kakvo je potrebno kapitalu u ovom poznatom smijeru nema. Sa druge strane globalizacija je zemlje sa dna trebala izdići. Vidimo kako je to uspjelo na primjeru Bangladeša čije rukotvorine svi nosimo – mjesečna plaća im je dva dolara (sav profit ide kapitalisti, odnosno lancu preprodaje organizacije trgovine – koji sa druge strane hrani pozamašan broj jbvjtra, više nego li ljudi radi na šivanju). Tako ako gledamo pozitivno, globalizacija je trebala urvnotežiti dvije krajnosti zemalja bogatog zapada i siromašnih jugova i nekih istoka.... ali je samo globalno bogata ekipa stisnula vreće, drži vlast i određuje poreznu politiku, piše zakone i grabi pa se desio efekt umjesto da se dignu zemlje dna, zapadne streme ka dnu.

Indiju i Kinu za sada spašava upravo njihovo dugogodišnje besplatno obrazovanje svima i broj ljudi i možda će upravo oni sa svom složenošću svojih kultura iznači izlazak iz ovog gordijskog čvora u koji se zapleo svijet. Ne njihovi „baloni“ nego njihovo znanje , iskustvo i duljina civilizacija. To se prirodno očekivalo od erope, ali ona je pala na ispitu prošlo cijelo stoljeće – sad je na popravnom. U Evropi zemlje sredozemlja imaju to dugo civilizacijsko iskustvo. Mi smo u tom uskom krugu

Tko je glasao

Svaka rit dojde na šakret

U taj eldorado profita i slobode trebalo bi malo poslati Lunu i Mraka da osjete miris baruta...

Tko je glasao

Moglo se nekad i bez socijanih mreža...

Oakland - simbol radničke borbe i uspomene na generalni štrajk 1946.- http://www.advance.hr/vijesti/oakland-simbol-radnicke-borbe-i-uspomene-n...
(to nisu bile virtualne demonstracije ;)

Stay tuned for Oakland Nov 2 !

Tko je glasao

Occupy Oakland - najradikalnije poruke dosad!

"Generalna skupština poziva sve prosvjednike i aktiviste uključene u otpor da se počne s fizičkom okupacijom kuća, stanova i drugih nekretnina diljem grada koje su preuzete od strane banaka." - http://www.advance.hr/vijesti/occupy-oakland-krecemo-u-okupaciju-nekretn...

Tko je glasao

Srećko Horvat:


Ovo, barem je to dosad trebalo postati jasno, sigurno nije pokret za „kapitalizam s ljudskim licem“.
http://www.e-novine.com/svet/svet-reportaza/52325-Cinizam-kapitalizma-lj...

Tko je glasao
Tko je glasao

...

... toga je falilo na Trgu, definitivno!

Muzike, plesa i slabo obučenih žena :)

Tko je glasao

ti imaš temperaturu

pa bilo je hladno čovječe
...stavi malo leda na čelo

Tko je glasao

šta ti je

propaganda :))

Provinciopolis

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Slijedećih 50 godina - u svjetlu pogrešnih očekivanja iz 1960-ih od Zoran Oštrić komentara 0
  2. sistem za uništavanje Zemlje od aluzija komentara 0
  3. Raskol među "obiteljašima" zbog ekonomske filozofije? od Zoran Oštrić komentara 13
  4. VelikoSrpske laži hvataju korijen i u zraku-na letećim sjemenkama podvale i podmuklosti! od ppetra komentara 48
  5. GAZA i znakovi apokalipse, REAGIRANJA (2) od Ljubo Ruben Weiss komentara 24
  6. GAZA i znakovi apokalipse, REAGIRANJA (1) od Ljubo Ruben Weiss komentara 56
  7. autor izumitelj i radnik kopirant (osvježeno) od aluzija komentara 1
  8. Kad padnu maske poštenja od spvh komentara 10
  9. Tko ubija ljude u zadnjim zrakoplovnim nesrećama - slučajnost ili namjera !? od Busola komentara 44
  10. Drugi prekrasni primjer velikosrpskoga podmetanja proizašao iz " Neke laži blistaju i treba ih strpljivo otklanjati" od ppetra komentara 31
  11. Ekskluzivno: upravo je u tijeku natječaj za najjeftiniju rukicu u gradskom vijeću grada Vukovara od StarPil komentara 7
  12. referendumska ilegala od aluzija komentara 0
  13. Prekrasni primjer velikosrpskoga podmetanja proizašao iz "Neke laži blistaju i treba ih strpljivo otklanjati" od ppetra komentara 62
  14. BRICS ruši svjetski monopol dolara? od Zoran Oštrić komentara 12
  15. Preferencijalni glas - glas razuma od StarPil komentara 22
  16. Igre bez granica - Sve je dobro kad dobro završi od walpurga komentara 7
  17. Odluka o cetvrtku od bosancero komentara 3
  18. razumijevanje čovjeka sisavca razumitelja jučer-danas-sutra od aluzija komentara 0
  19. Od viška glava ne boli!? od Feniks komentara 13
  20. Moćnik broj 1 od boltek komentara 33
  21. Nije naš izbor "tržište ili socijalizam". Trebamo više jednog i više drugog, istovremeno od Zoran Oštrić komentara 17
  22. GAZA i znakovi apokalipse (III) od Ljubo Ruben Weiss komentara 47
  23. Cunning plan od magarac komentara 7
  24. GAZA i znakovi apokalipse (II) od Ljubo Ruben Weiss komentara 66
  25. sposobniji ipak postoje od aluzija komentara 0

Preporučeni dnevnici

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 0
  • Gostiju: 14

Novi korisnici

  • LisaRAlexander
  • tomislav prgić
  • lynnwilson
  • zoellagenab214
  • Anna Radesic