Tagovi

Što je zna?ilo Sanaderu kad je rekao...

"O?ekujem, a mogu obe?ati da ?u u?initi sve da Hrvatska ne upadne u recesiju, a ako upadne, bit ?e to kao i kod vode?ih industrijskih zemalja svijeta"? Bio je to, po obi?aju, biser dana.

Naravno, na prvu loptu bilo je to uobi?ajeno muljanje i skidanje odgovornosti s vlastitih neuspjeha. On tako i tako obe?ava sve i svašta, a nikad ništa ne ispunjava, i on nikad za ništa nije kriv. Iako smo se na to ve? svi nau?ili, s izuzetkom njegovih bira?a (ve?ina istih uop?e ne prati što premijer govori, ili ne govori hrvatski ili uop?e nije živa, pa im to ne možemo uzeti za zlo).

?im je Ivo ostavio mogu?nost da Hrvatska upadne u recesiju, zna?i da je Hrvatska ve? odavno upala u recesiju. No, zašto je važno napomenuti da ?emo upasti u recesiju poput vode?ih industrijskih zemalja svijeta, a ne poput zemalja sli?nih Hrvatskoj?

HDZ EKONOMIJA

Pa zato što vode?e industrijske zemlje svijeta imaju vrlo nizak gospodarski rast, upravo zato što su visokorazvijene. I kad one upadnu u recesiju, to onda redovito zna?i da im stopa gospodarskog rasta prelazi u negativnu zonu. Za razliku od njih, zemlje u razvoju imaju visoke stope gospodarskog rasta i potrebna je dublja recesija da bi stopa rasta otišla u negativnu zonu.

Na slici su prikazane stope rasta BDP u tre?em tromjese?ju 2008. godine u odnosu na drugo tromjese?je 2008. godine, za zemlje EU i EFTA-e. U Hrvatskoj se taj parametar ne mjeri, pa je uzeta stopa rasta bruto dodane vrijednosti - odnos prema prethodnom tromjese?ju, izvedena iz desezonirane serije. Vidljivo je da se otprilike pola zemalja još drži u pozitivnoj zoni, a pola ih je ušlo u negativnu zonu. Na razini EU stopa rasta BDP iznosila je -0,2 posto, isto kao i na razini Eurozone. U Hrvatskoj je ista iznosila -0,5 posto.

No, najvažnije je da se ve?ina tranzicijskih zemalja, kao što su Slova?ka, ?eška, Poljska, Slovenija i Litva još uvijek drži u debelom pozitivnom podru?ju i ostvaruje zavidne stope gospodarskog rasta, zajedno s Irskom, Ciprom i Gr?kom. Oko nule se vrte Belgija, Francuska, Malta, Austrija, Nizozemska, Švicarska, Portugal, Švedska, pa ?ak i Ma?arska. Od 28 zemalja, ?ak 20 ih je u boljem stanju od Hrvatske. Hrvatska se zaista nalazi u skupini vode?ih industrijskih zemalja svijeta: Njema?kom, Italijom, V.Britanijom i Norveškom, baš kako nam je i najavio premijer. Naravno, samo po parametru kvartalnog gospodarskog rasta. Po pitanju BDP po glavi stanovnika, Hrvatska je 3 puta siromašnija od Italije, 4 puta od Njema?ke i V.Britanije i osam puta od Norveške.

Na našu sre?u, a s obzirom na predložene antirecesijske mjere koje ?e naša Vlada usvojiti, uskoro ?emo po pitanju dubine recesije sasvim sigurno ostaviti iza sebe i te visokorazvijene zemlje i približit ?emo se najrazvijenijem Islandu.

Komentari

Odlučno zgrabio Ivo...

Odlučno zgrabio Ivo... pušku u ruke,
da ubije krizu, bez pomoći struke!!!
Pomažu mu samo dva lovačka pasa,
Poli i Šuki... al...nema nam spasa!!!
Kriza je prebrza... i ne mogu je stiči,
na teatar apsurda... to pomalo liči!!!

Tko je glasao

Nicemu se ne treba cuditi i

Nicemu se ne treba cuditi i sve je otvoreno kad imamo mozgovnu situaciju kao sto imamo, a sto se prekrasno vidi na primjeru da se "nekako na jedvite jade" prihvaca da je Rohatinski dobar decko, ali istovremeno sa tim i misljenje da je tecajna politika katastrofalna. Prije svega netko tamo je dao nagradu Rohatinskom i onda se dogodilo to cudo. Rohatiski je stavljen na pijedestal jer je to priznato i iz bijelog svijeta, ali je u domacim glavama i dalje nesto za sto je njegova institucija izravno najodogovornija u principu nista manje katastrofalno nego prije. Nece jos dugo ni trebati da ga se sa pijedestala skine samo neka nastavi pomagati tu i takvu drzavu npr oslobadanjima rezervi za kreditiranje Ivine drzave. Tako to moze kod nas, a moze jos zivopisnije.

Nadalje, ne znam zasto bi Premijer uopce trebao priznavati da smo u recesiji kada su oni koji to priznanje iznuduju toliko jadniji. Na forsiranje ociglednog prekrasno je odgovorio i Mesic "Mi smo zahvaćeni recesijom, ali to ne znači da smo do kraja u recesiji". Pa ja sam siguran da su prije tri cetiri godine ti isti ukljucujuci i Mesica, bili sa puno vise argumenata o katastrofinoj situaciji nego danas, a i vise su se upinjali takvo sto prokazati. Zasto bi sad on popustio kad nije cijelo ovo vrijeme? Zasto bi on popustio kad su iznudivaci "bitnih pitanja" u tako bijednom stanju unatoc skorim izborima?

PS Od kud ti ova grafika? Mislim da su podaci za Irsku posve pogresni. Irski BDP je u 2. kvartalu pao za 0.5% a u 3. kvartalu ponovo za 0.3% (sto je sluzbeni ulazak u recesiju).

Tko je glasao

Grafika je iz

Grafika je iz najobjektivnijeg izvora u Hrvatskoj.
Podaci su s Eurostata. Posve su točni.
Odgovaraju i originalnom izvoru.

Ostatak tvog teksta uopće ne razumijem. A i inače ne razumijem zašto se makroekonomiji pristupa na lirski način. Pa ona je bar jednostavna, čemu te kvazi veleumne začkoljice i frazetine?

Da si me htio demantirati, mogao si nabaciti tablicu koja prikazuje neke druge podatke.

A što se tiče Sanadera, nije u pitanju treba li on nešto priznati ili ne, nego je pitanje kada ćemo mi, i hoćemo li uopće, uspjeti zaustaviti ovo kreditno mahnitanje i ludovanje već očito jako bolesnih Šukera, Sanadera i kumpanije....

Tko je glasao

Da vidim iz ovog tvog drugog

Da vidim iz ovog tvog drugog dokumenta da je postotak za Irsku 1.2, ali ga ne razumijem jer sam na vise mjesta procitao ovo sto velim. Npr na wikiju "For the first time in 25 years, Ireland has entered a recession, with its GDP shrinking by 0.5 percent in the second quarter of 2008, and shrinking again by 0.3 percent during the third quater. " http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_the_Republic_of_Ireland
Neovisno, Irska je puno prije nas i jace osjetila ovu krizu.

Tko je glasao

Uvijek je korisno koristiti

Uvijek je korisno koristiti jednoznačne dokumente, a kod komparacije je obligatno. Prouči taj link koji se navodi u wikipediji (http://afp.google.com/article/ALeqM5j9uch9QDg5jtnuh1jLjatAYpER6A) pa ćeš vidjeti da je iz nekih novina i da nema veze s trećim tromjesečjem.

Ovisno, irska kriza nema veze s našom krizom. Njih je ubila Amerika, a nas Sanader.

Tko je glasao

Meni je bljesnulo sto je

Meni je bljesnulo sto je Irska prema navedenom grafu u pozitivi, jer iz novina znam da se Irska spominje u vrlo negativnom kontekstu (ne kao Island ali negativno), ali ispada da si zaista u pravu glede Q3. Ipak provjericu jos. Economist kaze http://www.economist.com/displayStory.cfm?story_id=12664671, sto bezobzira na Q3 lijepo govori o situaciji u Irskoj.

Tko je glasao

Irska je zaista u lošem

Irska je zaista u lošem stanju, ali to stanje je prvenstveno financijske prirode (slično kao i u Americi). Ni Amerika nema značajan pad BDP pa je svejedno u banani.

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ Što hoćeš

˘°˛l¸°˘

Što hoćeš reći, da je Hrvatska visokorazvijena zemlja i zato propada brže od drugih tranzicijskih zemalja?

ne nego da je prema podacima MMF-a za 2008 GDP-per capita (ppp(purchasing power parity))

naš = 16 537 $

UK = 36 571 $

uz sve nabrojane prednosti koje je ta imperijalna gamad imala.

;)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_future_GDP_per_capita_estimates_(PPP)

Tko je glasao

@ krrrrekani mislim ja ne

@ krrrrekani
mislim ja ne mogu vjerovati da se netko može ovako ponašati kao naša vlast da nam je tako loše kako u zadnje vrijeme pišu svi mediji i samoprozvani ekonomski analitičari .

Ti si jedan od rijetkih koji ima smisla protiv defetizma.

Međutim smo ipak u malim razlikama. Ja zastupam stav da predvodimo nove evropske smjerove.

Od 2000.g. na ovamo smo povećali vanjski dug za 30 mlrd €, prodali za bar 15 mlrd €. unutarnji dug se je povećao nepoznato ali bar 10 mlrd €, Austrijanci i drugi su nešto unijeli i uložili osim kupovine bar 5 mlrd €, sve skupa bar 60 mlrd € ili kakvih 15.000 € po osobi ili kakvih 50.000 € po zaposlenom.

Odigrali smo istu taktiku uspješno kao sedamdesetih. Sada treba vidjeti kako ćemo dalje, da li npr. sa ovih 15.000 € po osobi ili kakvih 50.000 € po zaposlenom te dobitima od ulaganja možemo izvršiti kakvu ofanzivu dok su nepregledna svjetska bojišta na koljenima.

Iskusno građanstvo po iskustvima sedmadesete na osamdesete, u ozračju demokracije dva puta i to 1989.. i 1989.g. te po tome kako Roha, Šuker, Luković i društvance kupi zadnju lovu (od koje btw ni prije ni sada ni 1 kuna nije njihova) a ni 1 kune nemaju ni do jučer vodeće lokomotive, koje su zarađivale kao nikad, i čame. To je naoko defetisitička situacija. Međutim, baš u vezi prethodnih uspjeha i iskustava kao nitko smo u poziciji da htjeli ne htjeli predvodimo nove smjerove. Praktički je nemoguće drukčije nego da kao iskusni ljudi nakon ove runde dugo vozimo po sigurnom kolosjeku.

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ ... Ti si

˘°˛l¸°˘ ...

Ti si jedan od rijetkih koji ima smisla protiv defetizma.

Međutim smo ipak u malim razlikama. Ja zastupam stav da predvodimo nove evropske smjerove.

prije bih rekao da je to zbog moje potrebe da uvijek budem kontra sviju, pogotovo u situacijama kad gotovo svi pušu u istom smeru, čak i oni koji su do jučer složno duvali u ista jedra broda koji ovih dana navodno nezaustavljivo tone (pritom mislim na one mrakove "pacove").
Ove anksiozne pojave ja ne bih tumačio nekim novim europskim smjerovima jer sve ovo je već viđeno i obrađeno do u detalje u povjesnim iskustvima Tita i Partije, ali i ljutih im kapitalističkih neprijatelja . Mogu biti sporni jedino sebični razlozi iz kojih se rađaju novi vjetrovi, dal je to grozničavo štićenje svojeg komadića sira, osjećaj krivnje, lov u mutnom ili je pak u sve, svoje prste uplela politika, unutrašnji i vanjski neprijatelji kojih nam nikada nije nedostajalo ( ja se inače ubrajam u ponosnog nositelja titule "ustašoid" ma šta to značilo).

Od 2000.g. na ovamo smo povećali vanjski dug za 30 mlrd €, prodali za bar 15 mlrd €. unutarnji dug se je povećao nepoznato ali bar 10 mlrd €, Austrijanci i drugi su nešto unijeli i uložili osim kupovine bar 5 mlrd €, sve skupa bar 60 mlrd € ili kakvih 15.000 € po osobi ili kakvih 50.000 € po zaposlenom.

Ja sam inače protiv ovakvih paušalnih procjena i trpanja u isti koš krušaka i jabuka, ali i banana.
Kakva je takva je, ali neka statistika postoji iz koje se mogu razabrati čije je što (dug/imovina) i koliko toga ima, koliko je recimo "mlada" u kuću donijela miraza, a koliko je rastrošni "gazda" sprčkao na nepotrebno ili na "prijatelje" premda su "prijatelji" odnedavno u nas postali zasebna kategorija (poput "ličkog rukovanja") prema kojima je nemoguće počiniti kazneno djela mita i korupcije.
Ali priznajem da sam posebno osjetljiv na statistiku izvučenu iz konteksta koju redovito prakticira naš dragi prijatelj (bez navodnika) hdz-ekonomija, premda podržavam njegov trud i ovom prilikom mu poručujem da ne odustaje.

Iskusno građanstvo po iskustvima sedmadesete na osamdesete, u ozračju demokracije dva puta i to 1989.. i 1989.g. te po tome kako Roha, Šuker, Luković i društvance kupi zadnju lovu

upravo zbog stečenog iskustva i sve boljeg uvida u prljave radnje (trag novca sve je lakše pratiti ) koje su nam uz pomoć interneta svakim danom sve bliže i jasnije, mislim da trenutak kritične mase više nije daleko i samo je pitanje vremena kada će blogeri i novinari koji prate ekonomska zbivanja, oslobođeni medjusobnih trvenja po političkim, ideološkim osnovama, odigrati značajnu ulogu zahtjevajući veću transparentnost i informiranje o prihodima i rashodima i ostalim tokovima proračunskog novca ili druge zajedničke imovine.

eto, ne samo da nisam defetista, već sam i nepopravljivi optimista.

:)))

Tko je glasao

Od kuda tebi podaci za 2008.

Od kuda tebi podaci za 2008. kad Hrvatska još nije prikupila sve podatke za 2008. godinu?
Pa ti si doveo u pitanje i treće tromjesečje 2008. nazvavši podatke o gospodarskom PADU od 0,5 posto nepotpunim ili privremenim podacima. Opet si ukrao vremeplov Sanaderu?

Mada bih se mogao i složiti s tobom. Da ona kranjska đubrad nije izdala Matiju Gupca kod Bedekovčine onomad, drukčije bi se danas pisala naša povijest, i ekonomski pokazatelji posebno.

Tko je glasao

Da ona kranjska đubrad nije

Da ona kranjska đubrad nije izdala Matiju Gupca kod Bedekovčine onomad, drukčije bi se danas pisala naša povijest, i ekonomski pokazatelji posebno.
Ups, jesu to bili Slovenci?
Znači nije ovo oko granica od jučer :)
A da se mi vratimo u doba narodnih vladara?
Tada smo mi prcali sve oko sebe kako oni danas prcaju nas.
O tempora, o mores!

cogito ergo sum

Tko je glasao

tako je :) slovenci su

tako je :)
slovenci su zakasnili na seljačku bunu i oni su u stvari krivi, nije ni čudo da antagonizam među narodima postoji do danas

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ Od kuda tebi

˘°˛l¸°˘

Od kuda tebi podaci za 2008. kad Hrvatska još nije prikupila sve podatke za 2008. godinu?

pročitaj pažljivo onaj link koji sam dao, ustvari evo ga ponovo:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_future_GDP_per_capita_estimates_(PPP)

čarobna riječ je: _by_future_

;)

Tko je glasao

Sve ja pažljivo čitam.

Sve ja pažljivo čitam. Nije stvar u "by future", nego u "estimates". U stvari, nije stvar ni u tome, nego je stvar u tome da daješ projekcije pod argumente, ali takvi ste vi i što se tu može. :)

A da ti pažljivije čitaš, vidio bi veliki boldani tekst na vrhu: "This article or section needs to be updated."

Budući da je izvor izvještaj IMF-a iz travnja 2008., a postoji i noviji izvještaj iz listopada 2008. godine (http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2008/02/weodata/index.aspx), a i taj je već zastario. :)

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ .. Sve ja

˘°˛l¸°˘ ..

Sve ja pažljivo čitam. Nije stvar u "by future", nego u "estimates". U stvari, nije stvar ni u tome, nego je stvar u tome da daješ projekcije pod argumente, ali takvi ste vi i što se tu može. :)

ma poanta je u tome da tvoji pokazatelji nominalnog GDP-a, prema kojima za englezima i nijemcima zaostajemo 4x, ne drže vodu. Prema paritetu kupovne moći oni su od nas jači svega 2x.

i kad govoriš i pišeš o tim stvarima bio bi red da budeš fer i korektan te svojim čitateljima predočiš obje strane medalje. mnogo je tu, vidim, onih koji upijaju svaku tvoju riječ i koji nemaju pojma o ekonomiji, ali ti ih takvim pristupom jednostavno dovodiš u zabludu, što nije u redu.

;)

Tko je glasao

Postoji parametar koji se

Postoji parametar koji se zove rast BDP, ili u originalu Gross domestic product, constant prices Annual percent change.

Kad se priča o rastu BDP, onda se govori o tome.

Kad se priča o BDP-u po glavi stanovnika, onda se govori o Gross domestic product per capita, current prices.

Mi pričamo o tome. Ne pričamo o paritetu kupovne moći, ni o hobotnicama ni o biciklima. Pričamo o BDP i o rastu BDP na kvartalnoj razini (t/t-1).

Naravno, postoji i pet milijardi različitih pokazatelja putem kojih se mogu stvari objašnjavati ili sakrivati, npr. MMF za javnost samo po pitanju BDP koristi slijedeće pokazatelje:


Gross domestic product, constant prices (National currency)
Gross domestic product, constant prices (Annual percent change)
Gross domestic product, current prices (National currency)
Gross domestic product, current prices (U.S. dollars)
Gross domestic product, deflator
Gross domestic product per capita, constant prices (National currency)
Gross domestic product per capita, current prices (National currency)
Gross domestic product per capita, current prices (U.S. dollars)
Output gap in percent of potential GDP
Gross domestic product based on purchasing-power-parity (PPP) valuation of country GDP, CID
Gross domestic product based on purchasing-power-parity (PPP) per capita GDP, CID
Gross domestic product based on purchasing-power-parity (PPP) share of world total
Implied PPP conversion rate National currency per current (international dollar)
Investment Percent of GDP
Gross national savings Percent of GDP

No korištenje i petljanje po istima, uspoređivanje neusporedivog i u istoj rečenici tumačenje istog široj javnosti u Hrvatskoj je čisto šukeriranje, zbunjivanje i skrivanje prave istine, a to je otprilike i ovo što ti radiš, krrrkane moj.

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ ..... Mi

˘°˛l¸°˘ .....

Mi pričamo o tome. Ne pričamo o paritetu kupovne moći
Ma jasno je meni druže o ćemu ti pričaš, ali kao što i sam potvrđuješ moje riječi da postoji više pokazatelja koji opisuju jedno te isto, ti po potrebi uzimaš samo one koji tebi odgovaraju kako bi naglasio ono što želiš.
Zato ja skrećem pažnju na razliku izmedju nominalnog GDP-a (kojim ti barataš) i GDP-a mjerenog paritetom kupovne moći (ppp).

Ja ne kažem da ti nisi u pravu odn. da tvoji podaci nisu točno prepisani, samo skrećem pozornost da postoje i drugačiji izračuni koji su takodjer u upotrebi. Ako to smatraš "šukeriranjem" i iskrivljavanjem pravih činjenica, e undak se lipi moj obrati MMF-u i Svjetskoj banci koji takve podatke produciraju.

PPP exchange rates (the "real exchange rate") fluctuations are mostly due to market exchange rates movements. Aside from this volatility, consistent deviations of the market and PPP exchange rates are observed, for example (market exchange rate) prices of non-traded goods and services are usually lower where incomes are lower. (A U.S. dollar exchanged and spent in India will buy more haircuts than a dollar spent in the United States). PPP takes into account this lower cost of living and adjusts for it as though all income was spent locally. In other words, PPP is the amount of a certain basket of basic goods which can be bought in the given country with the money it produces.

http://en.wikipedia.org/wiki/Purchasing_power_parity

:)

Tko je glasao

Ma jasno je meni druže o

Ma jasno je meni druže o ćemu ti pričaš, ali kao što i sam potvrđuješ moje riječi da postoji više pokazatelja koji opisuju jedno te isto, ti po potrebi uzimaš samo one koji tebi odgovaraju kako bi naglasio ono što želiš.

Ne postoji više podataka koji opisuju jedno te isto, nego različiti podaci opisuju različite stvari. Npr. ako se za Šukera kaže da mu je IQ 76 (samo za primjer, vjerojatno je viši), to ne znači da on ima 76 kilograma. Ili ako se kaže da je Šuker pametniji od tebe (samo za primjer, vjerujem da ste tu negdje), to ne znači da si ti lakši od njega.

Dakle, ako kažemo da je Šuker duplo pametniji od tebe, onda nije potrebno skrenuti pažnju da ti koristiš digitalnu, a Šuker analognu vagu.

Valjda si sad shvatio. :)

Dakle, ovo je BDP u dolarima po glavi stanovnika za 2007. (Gross domestic product per capita, current prices)

Croatia... 11,555.136
Germany... 40,400.402
Italy... 35,745.165
Norway... 83,484.787
United Kingdom... 46,098.560

Ti si slobodan napraviti i jedan lijepi grafikon na temelju GDP (PPP), no, iskreno, sumnjam da si to u stanju. :)

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ Hrvatska =

˘°˛l¸°˘

Hrvatska = 16 754

Njemačka = 34 212

Italija = 30 365

Norveška = 53 152

Velika Britanija = 35 634

BDP (ppp) podaci su MMF-a u $ takodjer za 2007.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

Glede grafikona, iskreno za ono što ovdje pokušavaš njime prikazati je uludo trošenje vremena.
Pa čak i kad bih imao takvih ambicija ne bi mi bilo bitno jeli lijep ili nije, bitno da je precizan.
Šareno i sjajno i ludom je milo, samo se ne nadam da na taj način ne privlačiš potencijalne "mušterije".

:)

Tko je glasao

Pod 1) Podaci nisu TAKOĐER

Pod 1) Podaci nisu TAKOĐER u $, nego u potpuno desetoj valuti koja se zove važeći međunarodni dolar.

Pod 2) Čestitke, upravo si izveo najjače šukeriranje do sada koje sam ikad vidio. Klasične kruške i jabuke. Naime, tema govori o rastu BDP, a ne o rastu BDP (PPP) koji se uopće ni ne prikazuje u statistikama jer je statistički bezvrijedan. Primjerice, Hrvatska je od 2000. do 2007. povećala svoj BDP (nominalni) za 175%, a BDP (PPP) za svega 63%.

Pod 3) Insipirativan si gotovo kao i Sanader. :)

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ idemo prema

˘°˛l¸°˘

idemo prema najgorim ekonomskim pokazateljima u europi a definitivno u regiji

moguće da idemo, ali to su samo nagađanja. realni pokazatelji i činjenično stanje još uvijke nisu tako katastrofalni.

npr. zemlje u regiji ili bolje reći susjjedstvu, mađarska i srbija, već su zatražile intervenciju MMF-a. mađarska forinta oslabila je ca 30% u odnosu na euro, približno toliko oslabio je i srbski dinar, ruska rublja oslabila je toliko samo unazad par dana, enegleska funta oslabila je u odnosu na sve svjetske valute pa čak i u odnosu na našu kunu ca 40%.
iz "naših " banaka stižu izvješća da se krediti uredno vraćaju, država, moraš priznati još uvijek uz asistenciju HNB-a vraća svoje dugove, danas je Šuker imao na licu osmjeh od uha do uha, što znači da je priljev u proračun u uzlaznoj putanji.
Vlada je odbila sve predložene recesijske mjere, nisu odustali ni od jednog kapitalnog projekta što valjda nešto znači.
mislim ja ne mogu vjerovati da se netko može ovako ponašati kao naša vlast da nam je tako loše kako u zadnje vrijeme pišu svi mediji i samoprozvani ekonomski analitičari .

treba se samo sjetiti koje su spletke bile u igri od tih istih medija u svezi ubojstva mlade Hodakice, pa eto što je na kraju ispala prava istina. ono čemu se nitko nije nadao.

Tko je glasao

Naravno, kad manijakalni

Naravno, kad manijakalni luđak koji obavlja funkciju ministra financija svaka dva dana uzme zajam od nekoliko desetaka milijuna ili stotina milijuna eura. A kuna ne slabi samo zbog Rohatinskog, koji će u slijedećih par mjeseci iscrpiti sve svoje mogućnosti, i onda samo gledaj. Što se tiče kapitalnih projekata, od čega nisu odustali, kad se ništa ni ne gradi već godinama? Kakva država vraća kakve dugove? Govorimo li o istoj državi?

Vlada nije odbila sve recesijske mjere. Prihvatila je "mjeru" da se država zadužuje na inozemnom tržištu.

Realni pokazatelji jasno upućuju na potpuni kolaps i krah koji se svim silama nastoji prolongirati do poslije lokalnih izbora, i to je cijela filozofija.

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ A kuna ne

˘°˛l¸°˘

A kuna ne slabi samo zbog Rohatinskog,

naravno da ne, kuna slabi i zbog sezonskih kretanja tečaja. ako malo pogledaš u arhivu tečajnice HNB-a, primjetit ćeš da je u ovom periodu euro u odnosu na kunu gotovo uvijek najskuplji u godini.

Kakva država vraća kakve dugove? Govorimo li o istoj državi?

medjunarodne obveze, točnije euroobveznice koje joj baš sutra dolaze na naplatu ( 500 000 €), zbog čega je Roha oslobodio dio deviznih pričuva (zar se ne sjećaš, pa raspravljali smo o tome slučaju?) .
Ali je Roha rekao da ubuduće više nema, nek se snalaze, zbog čega i najavljuju novo zaduživanje na medjunarodnom tržištu, kada na red dođe nova tura obveza.

Realni pokazatelji jasno upućuju na potpuni kolaps

jedini "realni" pokazatelj ti je taj tvoj pad BDV-a za 0,5% DESEZONIRANO i ništa drugo...ostalo su sve sama naklapanja kao i u vezi ubojstva mlade Hodakice.

Tko je glasao

Napisao sam da kuna bitno ne

Napisao sam da kuna bitno ne slabi samo zbog Rohatinskog koji otkupljuje kune i troši teško stečene devizne rezerve jer mu je to i posao. Ja s tobom o tome nisam raspravljao, ali ako Šuker diže nove kredite da bi otplatio stare kredite to se ne zove vraćanjem dugova, bar ne izvan zidova PB Jankomir.

A što se tiče pokazatelja, slobodno pročitaj što kaže manijakalni Šuker.

“Naravno da ćemo intenzivnije komunicirati s MMF-om, kao što to u ovoj situaciji čine mnoge druge zemlje”, kaže ministar Šuker. Prva formalna i javna prilika bit će u ožujku kad stručnjaci Fonda dolaze na redovite konzultacije.

Tko je glasao

treba se samo sjetiti koje

treba se samo sjetiti koje su spletke bile u igri od tih istih medija u svezi ubojstva mlade Hodakice, pa eto što je na kraju ispala prava istina. ono čemu se nitko nije nadao.

da, ispalo je još i gore, policija koja nije imala blagog pojma i koja je tog aktualnog osumnjičenika našla sasvim slučajno. Takva mi policija ne ulijeva sigurnost.

iz "naših " banaka stižu izvješća da se krediti uredno vraćaju, država, moraš priznati još uvijek uz asistenciju HNB-a vraća svoje dugove, danas je Šuker imao na licu osmjeh od uha do uha, što znači da je priljev u proračun u uzlaznoj putanji.

Ako je priljev u ulaznoj putanji, zašto novac ne stiže na račune korisnika državnog proračuna? I to ne bilo kakav novac, nego novac koji je uvjet za normalan rad.

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ Takva mi

˘°˛l¸°˘

Takva mi policija ne ulijeva sigurnost.

nije to poanta.

Ako je priljev u ulaznoj putanji, zašto novac ne stiže na račune korisnika državnog proračuna?

strpljen spašen, pa ne mogu dobiti svi odjednom, ne?

ako se kaže da je u uzlaznoj putanji, to ne znači da je kesa puna i da se moglo svima isplatiti.
polako pa sigurno, bitno da kaplje, ne?

:)))

Tko je glasao

strpljen spašen, pa ne mogu

strpljen spašen, pa ne mogu dobiti svi odjednom, ne?

Da, najprije se trebaju podmiriti novi Audiji A6 i slične stvari. Ne mogu svi dobiti odjednom? Neki novci čekaju na uplatu još od 11. mjeseca, a sad je već skoro polovica veljače. Kako bi se ti osjećao da ne dobiješ recimo plaću od 11. mjeseca? Strpljen spašen?

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ Neki novci

˘°˛l¸°˘

Neki novci čekaju na uplatu još od 11. mjeseca, a sad je već skoro polovica veljače. Kako bi se ti osjećao da ne dobiješ recimo plaću od 11. mjeseca? Strpljen spašen?

Tko je rekao da su plaće ugrožene?

A za ostalo se mi običan puk ne bi trebali toliko sekirati, ta zakašnjenja u plaćanju se uglavnom odnose na privilegirane poslovne partnere koji imaju tu čast da posluju s državom i čak da im se jedna tura njihovih "usluga" uopće ne plati (mislim na godišnjoj razini), ne bi ni osjetili jer su se namirili kroz debele premije i da ne kažem mito i korupciju.

Od 45 milijardi kuna koje država obrne u poslovima javnih radova i nabave prema konzervativnim procjenama ca. 6 se odnosi na mito i korupciju, a vrlo lako moguće je 6x3.

Uostalom cijena usluga prema državi u pravilu je veća 30% nego prema normalnim poslovnim partnerima, ali ako država nešto i zajebe, tu su pristojne zatezne kamate koje će dodatno oploditi taj dug.

jednom davno imao sam jedan spor protiv jednog privrednog subjekta i naravno da sam požurivao i suce i svoje odvjetnike, na što mi je odvjetnica rekla da kuda žurim, jer bilo gdje da uložim neću novac oploditi s tolikom kamatom kolika je bila zatezna + onda se još računalo i kamata na kamatu.

;)

Tko je glasao

A za ostalo se mi običan

A za ostalo se mi običan puk ne bi trebali toliko sekirati, ta zakašnjenja u plaćanju se uglavnom odnose na privilegirane poslovne partnere koji imaju tu čast da posluju s državom i čak da im se jedna tura njihovih "usluga" uopće ne plati (mislim na godišnjoj razini), ne bi ni osjetili jer su se namirili kroz debele premije i da ne kažem mito i korupciju.

Ja, npr, imam na umu kašnjenje pri uplatama na znanstvene projekte. Zemlja znanja? Malo sutra.
A foru o privilegiranim poslovnim partnerima okači mačku o rep.

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ ... Ja, npr,

˘°˛l¸°˘ ...

Ja, npr, imam na umu kašnjenje pri uplatama na znanstvene projekte.

a zašto bi vi znanstvenici bili u boljem položaju nego ostali korisnici proračunskog novca? zar to ne bi bila diskriminacija ili tak neš sličnoga?!

:)

Tko je glasao

Krrrkane, aj reci, što

Krrrkane, aj reci, što misliš, onak osobno, kasne li pare Mirjani Sanader za njena iskapanja i njene projekte od nacionalne važnosti, poput iskapanja nekakvog rimskog logora ?

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ @hdz- ...

˘°˛l¸°˘

@hdz- ... Iskreno, ne znam...ali pretpostavljam ako se ta iskopavanja odvijaju npr. na trasi buduće Auto-ceste zbog čega ih je potrebno čim prije okončati da bi se gradnja mogla nastaviti, da u tome slučaju sredstva ne kasne. Za projekte koji nisu prioritet vjerujem da su u istoj situaciji s ostalim znanstvenim projektima.
:)

Tko je glasao

Ajde, krrrkane, nađi tu

Ajde, krrrkane, nađi tu trasu autoceste ođeka.
http://www.ffzg.hr/arheo/provincijalna/projekti.html

Tko je glasao

Eh, krrrekani, ti si valjda

Eh, krrrekani, ti si valjda jedan od onih koji smatraju da bi Hrvatska trebala obrazovati svoje konobare i kuhare?
I sigurno podržavaš najnoviji prijedlog nacionalnog kurikuluma u kojem se predlaže suptilno ukidanje prirodoslovnih predmeta. Umjesto toga imat ćemo u školama domaćinstvo - jer ionako nije bitno da naša djeca znaju misliti, znanost ionako nije bitna kad imamo vrle ekonomiste koji nas zaduživanjem vode u bolju budućnost, nije bitna ni matematika, ni fizika, ni kemija, ni biologija kad imamo domaćinstvo, jer ionako je bitno da naša djeca znaju kuhati za elitne turiste iz EU, pa onda nek oni i misle umjesto nas. Pfff, što će nam uopće fakulteti, škole, sveučilišta, instituti, eheeeej!

Tko je glasao

Pa, idemo dolje, ne?

Pa, idemo dolje, ne? ;-)

Btw, imao si i boljih (razrađenijih) textova...
--
Ne zove se to za džabe "politics", gdje "poli" znači "mnogo", a "tics" su "krpelji". ;-)

--
Političari su zainteresirani za ljude. No, nije to nužno dobra stvar. I buhe su zainteresirane za pse.
(P. J. O'Rourke)

Tko je glasao

Napisao sam duplo duži

Napisao sam duplo duži tekst ali motivi nisu bili dovoljno dobro povezani pa sam ga odlučio prepoloviti. :)

Tko je glasao

˘°˛l¸°˘ Po pitanju

˘°˛l¸°˘

Po pitanju BDP po glavi stanovnika, Hrvatska je 3 puta siromašnija od Italije, 4 puta od Njemačke i V.Britanije i osam puta od Norveške.
.

Moguće, ali ne treba zaboraviti da Hrvatska u svojoj povijesti nikad nije bila imperijalna kolonijalna sila koja je pljačkala i otimala po cijelome svijetu, ne samo dobra, već i radnu snagu. I kad uzmeš u obzir da smo u ww2 s obzirom na brojnost imali najveće gubitke medju svim europskim narodima i tome pridodaš izvoz radne snage šezdesetih i sedamdesetih u mrske nam kapitalističke zemlje, povremena ubojstva i zatočeništva tipa Goli Otok neću ni spominjati, zatim najnovija stradanja koja smo proživjeli u Domovinskom ratu + katastrofalna pretvorba i privatizacija u režiji kadrova KPH i KPJ, zatim u obzir moraš uzeti i nepoticajno okruženje na sjeveru i istoku, geografski položaj, sivu ekonomiju i tko zna koliko još parametara treba uzeti u obzir ( možda čak i vladavinu Turaka i Mlečana), da se dobije približno realna slika, koja se uopće ne može mjeriti kroz puke brojke.

Pa čak i te brojke se mogu računati na više načina, BDP mjeren paritetom kupovne moći ili realni BDP nisu jedno te isto. realni BDP uopće ne ocrtava pravo stanje stvari jer za jedan euro ili dolar još uvijek možeš više kupiti u Hrvatskoj nego npr. u engleskoj ili nemčiji.

Tako da te svoje grafove (sorry što ti ovo moram reći) možeš okačit mačku orep.

:)))

Tko je glasao

Što hoćeš reći, da je

Što hoćeš reći, da je Hrvatska visokorazvijena zemlja i zato propada brže od drugih tranzicijskih zemalja?
U pravu si, zaista sam trebao uzeti u obzir i Mlečane i Turke, a i Avare.
Krrrkane, oprosti, ali koliko si imao iz Osnova suvislosti? :)

Tko je glasao

obzirom na predložene

obzirom na predložene antirecesijske mjere koje će naša Vlada usvojiti, uskoro ćemo po pitanju dubine recesije sasvim sigurno ostaviti iza sebe i te visokorazvijene zemlje i približit ćemo se najrazvijenijem Islandu

apsolutno se slažem s ovom rečenicom, no tada slijedeća tvoja tvrdnja:

On tako i tako obećava sve i svašta, a nikad ništa ne ispunjava

jednostavno nije točna, čovjek je lijepo zacrtao da idemo prema najgorim ekonomskim pokazateljima u europi a definitivno u regiji i ja sam iz dana u dan sve sigurniji da ćemo tu prestižnu titulu i zadržati, objektivno - situaciju s islandom doista nitko nije mogao predvidjeti

Tko je glasao

situaciju s islandom doista

situaciju s islandom doista nitko nije mogao predvidjeti.
A di ti živiš?
Misliš da to Britanci nisu predvidjeli?
Zašto se spominje ulazak Islanda u EU?
http://www.javno.com/iz-minute-u-minutu/clanak.php?id=828592
Nisu li nešto Englezi 'petljali' po Islandu i njihovim bankama?
Kako je odjednom isplivala nova premijerka i još k tome je 'gay'?
http://www.javno.com/hr/svijet/clanak.php?id=229128
A kada se pojave neredi i najavljuje 'nova demokracija':
http://www.javno.com/hr/svijet/clanak.php?id=227712
poznato je tko iza toga stoji... (nedavni nemiri u Grčkoj se također mogu povezati s tim), a zašto?
Zato jer su obično na vlasti na stranke 'desnice' i najaktivniji prosvjednici dolaze iz radikalne ljevice odnosno kamufliranih komunista kojima je cilj srušiti 'nesposobnu vladu'.
Sada će se netko pitati kakve veze imaju Grčka i Island s komunizmom i još k tome igru vode Britanci?
Ima i te kakve veze, jer je još Nicolas Murray Butler (predsjednik Bank of England, predsjednik Vijeća za inozemne odnose i suradnik Jakoba Schiffa, koji je financirao Leva Trockoga, najbližega Lenjinovog suradnika) 1937. u New Yorku izjavio:
Komunizam je insrument kojim ćemo oboriti nacionalne vlade u korist jedne svjetske vlade, jedne policije i jednog svjetskog novca.

Neću više, jer će me opet optužiti za trkeljanja.

cogito ergo sum

Tko je glasao

Nisu trkeljanja, dapače.

Nisu trkeljanja, dapače. Samo daj. :)

To je onaj dio priče koji je predaleko većini ljudi ovdje, i što ga više rasvjetliš to zreliju raspravu možeš kasnije očekivati.

Tko je glasao

Pa mozda bi i Hrvatskoj sad

Pa mozda bi i Hrvatskoj sad dobro dosla jedna 'gej' premijerka. Brown vjerojatno vec provjerava primjerne kandidatkinje.

Tko je glasao

Nisu li nešto Englezi

Nisu li nešto Englezi 'petljali' po Islandu i njihovim bankama?

Nije mi poznato jel se kod nas zna kak stojiju islandske banke.

No dobro znam da je masa Njemaca izgubila velke novce koje su u tim istima uložili.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci