Tagovi

Što je kapital?

Kapital nije ono što mislite da jest.

Što je kapital?

Mislim da je danas važno, štoviše, presudno važno, postaviti ovo pitanje, jer, kako izgleda, čovjek još ne posjeduje znanje o tome što je kapital. Upravo zbog toga, jako se često čuju tvrdnje o kapitalu koje ga shvaćaju suprotno njegovoj prirodi, „poimanja“ po kojima on jest upravo ono što nije.

No, zašto je tako važno znati što je kapital?

Jednostavno, zato što je kapital najvažnija činjenica, s kojom se svaki dan susrećemo, sudaramo ili spotičemo o nju, i to kad smo budni i kad spavamo, kad radimo i kad se odmaramo. O njemu nam ovisi sadašnjost i budućnost itd.

Ali, da bi se odgovorilo na pitanje što je kapital, potrebno je najprije odgovoriti na pitanje: što je čovjek, a to je pitanje možda još teže nego pitanje: što je kapital.

Da ne bi otezali, skoncnetrirat ćemo se odmah na neka shvaćanja čovjeka koja bi mogla pomoći u shvaćanju kapitala.

Hegel – Enciklopedija filozofskih znanosti. U jednom paragrafu kaže da cilj čovjekove djelatnosti nije stvaranje potrošnih stvari, nego stvaranje oruđa.
Moglo bi se dakle reći kako Hegel smatra da je čovjek biće koje stvara oruđa ili oruđe.

Benjamin Francklin kaže da je čovjek: „a tool making animal“- životinja koja stvara oruđe.

Radi kratkoće, odmah pitamo da li su ovi mislioci govorili, tj mislili o oruđima ili o oruđu.

Iskreno, ne znam što su oni točno mislili, ali znam da su trebali misliti o oruđu, a ne o oruđima.

Dalje, pod čovjekom nisu trebali misliti više ljudi, više naroda, čovječanstvo ili čovjeka uopće, nego ljudsku vrstu. To je realni i zbiljski „čovjek uopće“, subjekt svekolike ljudske djelatnosti.

Sada pitamo koje je to oruđe kojeg stvara ljudska vrsta i odmah odgovaramo da je to kapital.

Zašto ga stvara? Radi čega?

Radi toga da ju to oruđe oslobodi od rada i raznih drugih vidova robovanja prirodnoj nužnosti.

Za ozbiljenje ovog oslobođenja potrebne su desetine tisuća godina. To je ključni razlog što pod „čovjekom“ moramo misliti ljudsku vrstu, jer jedino je vrsta subjekt, koji, putem smjene generacija, može preživjeti to, a i neusporedivo duže vrijeme i ostvariti zadane ciljeve.

Iz toga proizlazi da su generacije, a ne nacije ili rase ključni elementi koji čine ljudsku vrstu, a interesi generacija nadređeni su interesima nacija, rasa, grupa, slojeva itd

Kako se pojavljuje kapital, tj. u kojim sve oblicima?

Nama najdraži oblik u kojem se on pojavljuje jest novac, gotovina. No kapital se pojavljuje i kao roba, kao proizvodna tehnologija, zatim kao tehnologija koja omogućuje i profilira naš način življenja, dakle, kao stambene kuće, naselja, gradovi, prevozna sredstva, informacijski sustav, internet, umjetnost, kultura uopće, društvo itd. U tri riječi, kako je rekao Peter Drucker:

Kapital = civilizacija.

No, ovdje ima nešto što je veoma važno jasno istaknuti. Najvažniji i najvredniji element ili moment postojanja civilizacije jest znanost. S druge strane gledano, znanost je najviši stupanj razvoja kapitala. To je onaj njegov stupanj na kojem je on znan samome sebi kao čovjekova proizvodna moć i na kojem mu je znano kako i s kojim ciljem djeluje, kako se održava u postojanju i razvija itd.

Generalno i ugrubo govoreći, kapital Kapital je postao znanost objavljivanjem Smithovog „Bogatstva naroda...“. Ta je knjiga pokazala da je kapital postao svjesnim samoga sebe i svog postojanja i svrhe tog postojanja. Čovjek, govoreći opet generalno, još nije svjestan toga što je kapital, niti je svjestan toga da je stvaranje kapitala bio pravi i jedini cilj cjelokupne povijesti, cilj koji je uspješno ostvaren tokom nekoliko zadnjih stoljeća. To, nažalost, znadu tek rijetke individue koje upravo zbog tog, presudno važnog znanja, barem ovdje kod nas, kotiraju kao čudaci ili nenormalne osobe.

Povijest je završena. To je uvidio i F. Fukoyama, ali mu nije bilo jasno zašto se ona mora smatrati završenom i što je stvoreno povijesnim procesom. A povijesnim procesom ostvareno je ili stvoreno

tek SREDSTVO, ORUĐE

za ostvarivanje onih pravih i ultimativnih ciljeva ljudske vrste.

Jasno, kraj povijesti nije ujedno i kraj vremena, nego možda prije početak pravog, punog ili istinski ljudskog vremena - vremena u kojem će kapital početi raditi umjesto čovjeka i oslobađati mu životno vrijeme za njegov vlastiti duhovni razvoj.

Mišljenja sam da je ovakvo shvaćanje kapitala presudno važno za sudbinu čovjeka, odnosno sudbinu ljudske vrste, ali također i za sudbinu rasa i nacija, a i samih individua.

Bez te svijesti, ili, tog znanja, često će se čuti tvrdnje:

„da će se za sto godina ustanoviti da je kapital bio najveće zlo ikada stvoreno.“

Prečesto pojavljivanje takvih tvrdnji moglo bi neku naciju ili čak cijelu ljudsku vrstu koštati budućnosti ili čak opstanka.

Komentari

Čemu pitanje: što je kapital

O tom pitanju, tj o odgovoru na to pitanje, ovisi kakve ćemo političare i vlade izabirati i kako ćemo živjeti.

Budemo li, kao većina učesnika ovog bloga, smatrali da je kapital zlo, birat ćemo takvu vlast koja će ga uništavati li sprečavati njegov razvoj, pa ćemo jako loše ili nikako živjeti.
A ako shvatimo da je kapital najveće dobro kojeg je ljudska vrsta stvorila, i to sa svrhom da služi čovjeku, živjet ćemo dobro, biti svoji gospodari i poštovani u cijelom svijetu.
"Nećemo raditi za novac - kao što je upravo ovdje nedavno rekao ZAPHOD - nego će novac raditi za nas."

Eto to je sva mudrost ovog problema.

Puno je teže pitanje: kako to shvaćanje kapitala kao dobra raširiti u narodu.

Tko je glasao

komplicirani kapital

Neznam zašto toliko riči za opisat nešto kad u današnje vrime moš slikat . Ja san vidija kapital u živo i na televiziji.
Evo i vi kliknite na ovu sliku

http://english.peopledaily.com.cn/202936/7729313.html

Tko je glasao

Odgovor postoji odavno

@petarbosni4
Gospodine Petre. Bez obzira na razna ideološka stajališta ali striček Marx je na to pitanje odgovorio . Ovaj Liberalni kapitalizam najbliži je onom iz njegovih dana. Sve današnje teorije i tone napisanih stranica za bazu uzimaju Marxov "Kapital". Što vrijeme vše odmiće Marx više dobiva na vjerodostojnosti. To što su ga komunistički totalitarni vođe "malo" prilagodili, razvodnili, a neki drugi ga shaćali suviše bukvalno dovelo je pogrešnog shvaćanja ne samog Marxa već i istinskih marksista. I komunistima i kapitalistima smeta Marksov "Kapital".Jedni od njega stvaraju ideologiju, a drugi bauk iste.

Tko je glasao

Marxizam je bajka, koja je u

Marxizam je bajka, koja je u realnom zivotu propala gdje se god krenula primjenjivati.
Cesto i u krvi do koljena.
Propao bi i Marx osobno da nije njega zenu i njegovih 14 djece izdrzavao kapitalist Engels.
Kapital je prava i vrijedna stvar.
Vrijednost mu daje cinjenica da je vecina sposobna cekicati a manjina stvoriti kapital.
Danas je poduzetnistvo bitnije od kapitala,
San PODUZETNIKA je ozivjeti ideju.
Kad uspije ima novih radnih mjesta.
A takvih je 10 propalih studenata poduzetnika u SAD koji se nalaze na listi 50 najbogatijih.
Poduzetnik je osnova ozbiljne drzave.
Njegov uspjeh je uvjetovan stvaranjem neke robe ili usluge sto je i izvelo ljude iz pecina.
Trziste presudjuje poduzetniku.
Ne moze se nikom silom prodati roba.
Bitka za opstanak je stalna i traje 24h.
Mi smo za one koji znaju u kamenom dobu a veci dio Europe u srednjem vijeku.
Zasto su npr nase famozne luke smijesne svakom Azijatu,
Zbog istog nacina rada kao prije 30 godina,
Pa sad zapustena Rijeka sluzi fiipincima kao prirucna spajza na putu u Italiju.

http://www.youtube.com/watch?v=lpRmF3iMq24

Tko je glasao

Pobrkani lončići

@G-news
Najprije poštovani kolega jedno pitanje.
Koliko firmi posjedujete?
Drugo g.Petar u dnevniku pita što je kapital. Nema govora o kapitalizmu. Marksov Kapital ne govori o Marksizmu koji je nastao kasnije. Ukoliko pronađete literaturu koja vam može više reči o kapitalu, sticanju, raspodjeli i ostalom.
Lako je postati poduzetnikom kad dobiješ firmu sa sredstvima za proizvodnju i radnicima za jednu kunu. Poštujem poduzetnike koji su pokrenuli posao sa svojim kapitalom, uloživši u sredstva za proizvodnju, razvojne programe i ljude.

San PODUZETNIKA je ozivjeti ideju.

Da gospodine. potrebno je uložiti i kapital. Potrebno je pronaći i tržište. Proizvesti kvalitetnije, bolje i više za jeftiniju cijenu. Stoga ako se ne zadovolje ti kriteriji sve će i dalje ostati samo san.
Do prije 30 godina Riječka luka je radila punom parom. Godinu dana sam služio vojsku na Sušaku u Garnizonskoj ambulanti (1969.-1970.) Zanimljivo da se tada azijati nisu smijali. Čudno kaj ne ili kak bi fijumani rekli "čo mona je bilo tak".

Tko je glasao

G-news — Pon, 20/02/2012 -

G-news — Pon, 20/02/2012 - 19:54. novo
boltek- ne ulazi se u

boltek- ne ulazi se u ozbiljan posao ako bas nisi inovator preko noci

Istina, prave stvari ne nastaju preko noći.

Tko je glasao

boltek- ne ulazi se u

boltek- ne ulazi se u ozbiljan posao ako bas nisi inovator preko noci
Neki dan seljak place jer je kupio krave, opremu i 100 cuda ns kredit od 1,5 mil.€ i utapa se.
Htio bi ofmah sad preskociti 70 godina.
Ali to traje duze:

Vremeplov po godinsma:

Lactalis

1933, October 19 : André Besnier goes into business at 52 rue d'Avesnières in Laval with 1 employee. 35 litres of milk collected and 17 Camembert cheeses made on the first day.

1947. Turnover : 12 million old French Francs (120,000 FF), 25 employees André Besnier’s private company becomes a "SARL" (limited liability company) and is renamed "Société Laitière de Laval A. Besnier et Cie".

1855. At 27, Michel Besnier replaces André Besnier as the head of the company after the latter dies suddenly on 21st June 1955 aged 61. He takes charge of a company with 50 employees.
Turnover : 250 million old French Francs (2.5 million FF)
Quantity of milk collected annually : 7 million litres.

1961-.The "Société Laitière de Laval A. Besnier et Cie" becomes the "Société Laitière Besnier".
Quantity of milk collected annually : 32 million litres. Fresh pasteurised milk is packed into cartons in Laval.

1967- Quantity of milk collected annually : 110 million litres.
The company opens the first of its industrial premises to be situated outside Laval : a dry product factory in Mayenne.

1968- Launch of Président Camembert
The "Laiterie de Vitré" (Vitré Dairy) opens with the launch of the Tetrapack carton of pasteurised milk.

1970- Annual Camembert production : 18 million units.
7 production sites: Laval, Mayenne (Mayenne), Vitré (Ille-et-Vilaine), Rouez (Sarthe), Barbery, Condé (Calvados), Athis (Orne)

1976. 2000 employees, turnover : 1 billion French Francs.
Inauguration of the world’s first ‘continuous-use’ coagulator in Domfront with a capacity of 225,000 Camemberts per day.

1980. Turnover : 2,665 billion French Francs. Quantity of milk collected annually : 1.2 billion litres.
Purchase of the Société Atlalait which extends the collection zone to the French regions of Vendée and Loire_Atlantique
27 production sites. The Group's production of drinking milk exceeds 100 million litres. Turnover outside France : 350 million French Francs (i.e. 11% of the total turnover).

1985. Turnover : 7.2 billion French Francs, 5300 employees
Quantity of milk collected annually : 2.2 billion litres
Acquisition of the Clau:el Roustang company, a subsidiary of the Nestlé Group
The Emmental cheese-making factory in Charchigné (Mayenne) opens its doors. The Group becomes the leading French butter producer. The Lactel brand is launched in the ultra-fresh product market.

itd i danas:

Lactalis employs 52,000 personnel and owns 198 industrial sites worldwide. It is the

World’s 1st Leading Dairy Group,
15th largest agri-food Group worldwide,
Europe’s Leading Milk Collector

A pocelo se sa 1 zaposlenim 1933 i tako 3 generacije....

Tko je glasao

san snova

Daj molim te budi malo realan .Kad rečeš san poduzetnika je ostvarit ideju to pari da je ta ideja neki izum ili umitničko djelo .

San poduzetnika je obogatit se po bilo koju cinu . San mu je zajebat i ne radit ništa.

Tko je glasao

G-news — Pon, 20/02/2012 - 12:15. novo Marxizam je bajka, koja j

G-news — Pon, 20/02/2012 - 12:15. novo
Marxizam je bajka, koja je u

Marxizam je bajka, koja je u realnom zivotu propala gdje se god krenula primjenjivati.
Cesto i u krvi do koljena.
Propao bi i Marx osobno da nije njega zenu i njegovih 14 djece izdrzavao kapitalist Engels.
Kapital je prava i vrijedna stvar.
Vrijednost mu daje cinjenica da je vecina sposobna cekicati a manjina stvoriti kapital.
Danas je poduzetnistvo bitnije od kapitala,
San PODUZETNIKA je ozivjeti ideju.
Kad uspije ima novih radnih mjesta.
A takvih je 10 propalih studenata poduzetnika u SAD koji se nalaze na listi 50 najbogatijih.
Poduzetnik je osnova ozbiljne drzave.
Njegov uspjeh je uvjetovan stvaranjem neke robe ili usluge sto je i izvelo ljude iz pecina.
Trziste presudjuje poduzetniku.
Ne moze se nikom silom prodati roba.
Bitka za opstanak je stalna i traje 24h.
Mi smo za one koji znaju u kamenom dobu a veci dio Europe u srednjem vijeku.
Zasto su npr nase famozne luke smijesne svakom Azijatu,
Zbog istog nacina rada kao prije 30 godina,
Pa sad zapustena Rijeka sluzi fiipincima kao prirucna spajza na putu u Italiju.

Potpisujem svaku riječ

Tko je glasao

to nisam znao...je´l stvarno?

Propao bi i Marx osobno da nije njega zenu i njegovih 14 djece izdrzavao kapitalist Engels....što stvarno je junačina imao toliko djece?
...znači da i nije bio tako nepraktičan, ono, nikad se dodirnuti
šrafcigera ili čekića, srpa...i naći načina pobrinuti se o tako
brojnom potomstvu?...bormeć udarnik prije udarništva.
...i vizionar.

Tko je glasao

Indian

Marx je bio toliki vizionar i sigurno je razmišljao o dječjem doplatku.

Mora bit da mu ga je Engels isplačivao.

Tko je glasao

u onoj staroj drzavi uvijek

u onoj staroj drzavi uvijek smo spominjali Marx-a i Engelsa..

a onda smo promijenili drzavu i drustveno uredenje pa nam je iz rijecnika nestao Engels

to me vec dugo cudi, da nije to zato sto je on bio kapitalist?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Navodno je

ENGELS negdje napisao da su Hrvati neki šljam ili tako nešto,naime nekolko nacija je uvrijedio pa i našu.

Možda je tomu razlog zašto ga se baš i ne spominje kod nas;))

sve dobro...

Tko je glasao

drvosjek — Pon, 20/02/2012 - 12:56. Navodno je ENGELS negdje na

drvosjek — Pon, 20/02/2012 - 12:56.
Navodno je

ENGELS negdje napisao da su Hrvati neki šljam ili tako nešto,naime nekolko nacija je uvrijedio pa i našu.

Možda je tomu razlog zašto ga se baš i ne spominje kod nas;))

sve dobro..

Marx je za Srbe i Hrvate rekao da nema šansi da se izdignu, kad nisu iskoristili priliku u vrijeme vladavine narodnih vladara. Za Mexikance je rekao da su lijeni i da zato Yenkiji gospodare njima, Za Rusiju da je Majka i izvorište svih zala koja se svaljuju na Evropu,

Tko je glasao

E daaa

kad su naši preci imali sklonost da zatuku svog narodnog vladara.

Šala mala.

Nekako mi je najdraže učenje onog stolarovog sina iz Nazareta od svih tih filozofa.

"Prije će deva kroz iglene uši nego bogataš u kraljevstvo nebesko"

Jedino što se njega ne drže ni ovi što ga tumače;)))

sve dobro...

Tko je glasao

drvosjek — Pon, 20/02/2012 - 13:44. E daaa kad su naši preci im

drvosjek — Pon, 20/02/2012 - 13:44.
E daaa

kad su naši preci imali sklonost da zatuku svog narodnog vladara.

Šala mala.

Nekako mi je najdraže učenje onog stolarovog sina iz Nazareta od svih tih filozofa.

Biblijsko shvaćanje čovjeka iz Knjige postanka - Genezis.

Da parafraziram: kaže se da je Bog stvorio čovjeka na svoju sliku.

Što bi to moglo značiti?

Često govorim da to znači da je čovjeku dao sposobnost stvaranja. To je najveća poznata sposobnost ili moć.
No ovdje moram naglasiti da se stvaralačka sposobnost ili moć ne manifestira kao moć da se stvaraju stvari, nego moć da se stvori nešto bićevito, a to je ono što u sebi sadrži moć samorazvoja i samoodržanja. Stvari su mrtve. One nemaju tih moći. Najbolji primjer bićevitosti je život, a život je samo jedan od načina na koji se manifestira bićevitost - moć samorazvoja i samoodržanja.

Bog je - prema Bibliji, a i drugim svetim knjigama - stvorio svijet, prirodu (živu i neživu) - prirodno biće.

Čovjek je svojom stvaralačkom moći stvorio umjetno biće. To biće poznatije je pod nazivom kapital. On nije živo biće, ali nije niti ne-živo, jer bez čovjeka je ništa. Ono što je suvremenim ljudima nepoznato, a i strano, i odbojno jest to da je kapital biće, umjetno biće.

Mada nisam religiozan, pridajem golemu važnost biblijskom shvaćanju čovjeka, po kojem je, po mom sudu, zajednička karakteristika Boga i Čovjeka upravo moć stvaranja.

Stvorivši i zgotovivši kapital, postali smo poput Boga i mislim da imamo razloga ponositi se tom našom tvorevinom, makar je umjetna. i ima tek nekakav surogat prirodne duše, ali zato svrsishodan surogat, koji dobro služi čovjeku.

Jasno, kapital je tek rođen, novorođenće i tek sad predstoji njegov pravi rast i razvoj. No makar je tek novorođenće, on nas je već počeo hraniti, i to zato da bi smo imali vremena posvetiti se njegovom odgajanju, a odgajajući njega, velika je vjerojatnost da ćemo odgojiti i sebe.

Tko je glasao

Boltek

Što vrijeme vše odmiće Marx više dobiva na vjerodostojnosti.

Ovo stoji, a i ostalo, ali ovo je najvažnije.

Tko je glasao

neloše

Od mene ćeš teško dobiti kritiku teksta - jer tekst ČAK i nije loš. Naime, današnja riječ "kapital" uopće neće odgovarati značenju budućeg "kapitala", niti će se vjerojatno uopće koristiti.

Jednog lijepog dana kada nestane potreba za ljudskim radom u primitivnom obliku - rad na traci, rad koji svaki bolji robot s lakoćom obavlja i slično - jedino što će biti bitno su neke ljudske kvalitete.

To bi bile - ljudska kreativnost, umjetnost te vještine. Netko ima "znanstveni um" te će se baviti time, netko ima umjetničku crtu, a netko vještine - komunikacijske, odgajateljske, roditeljske, kakve god.

Dakle - to je ono što će u budućnosti biti kapital. Znanje i znanost - te napredak civilizacije. Ulagat će se sve što će biti potrebno (od potrebnih resursa) - jer će to ulagati cjelokupno društvo - plus rad pojedinaca (ali ne rad u smislu iskapanja rudače ili rad na blagajni u dućanu).

Običan rad je najveća glupost :) Ja danas kupujem u dućanu gdje sam važem ono što kupujem, a sam i naplaćujem - blagajna je potpuno automatizirana. Zaposlenici slažu robu, no kako sam bio u kompjuteriziranim skladištima gdje robot sam non-stop preslaguje skladišta i isporučuje robu, ne vidim razloga da takvo što ne bude i u dućanu. Što se mene tiče, može mi je robot i donositi.

Slažem se - sva mudrost i napredak do sada se većinom odnosi - da se što manje radi. Prisilan rad je loš i neispunjujuć. I da - novac kao takav će tada biti potpuno nepotreban.

Tko je glasao

zaphod — Sub, 18/02/2012 - 20:07. novo neloše Od mene ćeš teško

zaphod — Sub, 18/02/2012 - 20:07. novo
neloše

Od mene ćeš teško dobiti kritiku teksta - jer tekst ČAK i nije loš. Naime, današnja riječ "kapital" uopće neće odgovarati značenju budućeg "kapitala", niti će se vjerojatno uopće koristiti.

Ja to mogu prihvatiti. Ne mislim samo na ovo što sam citirao. Na tragu tih ideja bio je i Indian - Vrač Pogađać, dole niže.
Kratko rečeno, kreativni posao obavljat će čovjek - mali broj kreativnih - a reproduktivni "fizički posao", relizaciju zamisli i umnožavanje zamisli nekog novog proizvoda obavljat će kapital.
Što će biti s golemom većinom ljudske populacije?

Morat će se pomiriti s ulogom potrošača. Potrošnjom, koja će ustvari biti degustacija i testiranje proizvoda određivati će se kapitalu u kom pravcu mora razvijati te proizvode kako bi oni što je moguće bolje i rafiniranije zadovoljavali čovjekove potrebe.

Paradoksalno je to da je takav odnos proizvođača i potrošača vladao u neolitskoj civilizaciji. Priroda je proizvodila, a čovjek je trošio njene proizvode. Jasno, proizvodi prirode i poizvodi kapitala dosta se razlikuju.

Tko je glasao

dosta još ima do toga...

Nije baš kao neolitik... tada nije bilo tog sloja - kreativnih.

A ovo... potrošač... pa većina ljudi koji rade posao koji ne vole - i to sve više i više ga rade (tako da ne stignu biti kreativni tj. "svoji") i jesu samo potrošači. Pos'o - kuća - birtija.

A opis ove - utopije budućnosti - to je zapravo opis raja :) Sjediš, čuje se anđeoska muzika, a voće ti pada u usta - zar to nije ideal opis - konzumenta.

Sada bi mogli izvesti i to da se dugo vremena gurala slika da je konzumerizam vrhunac razvoja, potpognut religijama. Niti jedna religija "onaj svijet" ne opisuje kao - tamo ćete se moći ostvariti, moći ćete pisati opere, saznati za što ste sposobni - već opis više liči na opis besplatnog shoping-centra.

Dakle --> zaključak je da je rad najveći ljudski neprijatelj.

Tko je glasao

zaphod — ned

zaphod — Ned, 19/02/2012 - 09:36.
dosta još ima do toga...

Nije baš kao neolitik... tada nije bilo tog sloja - kreativnih.

A ovo... potrošač... pa većina ljudi koji rade posao koji ne vole - i to sve više i više ga rade (tako da ne stignu biti kreativni tj. "svoji") i jesu samo potrošači. Pos'o - kuća - birtija.

A opis ove - utopije budućnosti - to je zapravo opis raja :) Sjediš, čuje se anđeoska muzika, a voće ti pada u usta - zar to nije ideal opis - konzumenta.

Sada bi mogli izvesti i to da se dugo vremena gurala slika da je konzumerizam vrhunac razvoja, potpognut religijama. Niti jedna religija "onaj svijet" ne opisuje kao - tamo ćete se moći ostvariti, moći ćete pisati opere, saznati za što ste sposobni - već opis više liči na opis besplatnog shoping-centra.

Dakle --> zaključak je da je rad najveći ljudski neprijatelj.

Replika je izvrsna, jedino bih još htio reći da takve "utopije" nisu opis Raja, nego prije Pakla. Ne bih volio biti u koži potrošača nekog takvog društva, a mislim da ne bi ni ti. Ako svijet bude takav, to će biti zatvor sa zlatnim rešetkama, a nažalost, velika je vjerojatnost da će upravo takav i biti. Porasti će broj samoubojstava. Beskrajno obilje i mogućnost da odmah i bez muke zadovoljiš svaku svoju želju nije, ni sreća, ni smisao života, niti način da se osmisli život.
Da li onda treba težiti ka tome da se stvori takav svijet?
Mislim da treba, jer ovaj svijet je također svojevrsni zatvor, ali bez obilja i zlatnih rešetki. Dijelom je i ludnica.
U čemu je rješenje?
Ne znam, ali sam siguran da je ono dato zajedno sa čovjekom. Možda je u čovjekovoj ekspanziji u svemir. Ljudska vrsta, htjela, ne htjela mora slušati svoj instinkt koji traži da se osigura beskonačni život, a to je pak moguće samo kolonizacijom jednog dijela galaksije. To će stvoriti nove probleme i zaposliti čovjekove sposobnosti. Da bi preživio, čovjek se mora osposobiti za život u jednom dijelu svemira.

""""""""""Dakle --> zaključak je da je rad najveći ljudski neprijatelj."""""""""

Hm, hm....Možda bi trebalo reći da je rad mač sa dvije oštrice. Jedna može pogubiti čovjeka, a druga ga može spasiti, tj. STVORITI, kako se izrazio papa Marx. Nisam jedini kojega muči misao da će pravo na rad u budućnosti postati privilegija malobrojnih. Možda bi rad trebalo učiniti mogućim, ali na takav način da ne bude ujedno i nužan ili pak pravo na rad pravedno raspodijeliti.

Tko je glasao

nešto oprezniji optimizam

....ja, opet, mislim da će se ljudski rod još dugo morati trsiti na sličan
način kakav poznajemo, ne bi li privredio taj simbolični hljeb kruha
dnevno. Naša percepcija je ograničena na civilizaciju koju poznajemo,
zaboravljamo na one dalekoistočne, veliku islamsku, vitalne afričke,
južno i srednjeamerički svijet...standardi kojima streme su bitno drugačiji
od naših, startne pozicije koje uvjetuju njihove želje i ciljeve čine ih vitalnijim
u kompeticiji s zapadom....čak nirvane i dženeti se razlikuju od kršćanskog
raja, ako ćemo o tome što je tradicijski pogon za potragu za savršenstvom.
...to me čini skeptičnim prema optimizmu ovdje nazočnih, čini mi se da
eurocentrizam nikako da se modificira pod pritiskom stvarnosti i novih
saznanja što nas svakodnevno bombardiraju sa svih strana.
...čini mi se da je vrijeme da se uvedu nove varijable...ksenofobija nije
samo otpor prema prisutnosti drugačijih, to je i ignoriranje da takvi postoje,
neuzimanje drugačijih u obzir kao mogućih partnera u uređenju svijeta.
...i nije to samo civilizacijska vrijednost, i najsiroviji pragmatizam nalaže
da se uzmu u obzir svi mogući utjecaji.

Tko je glasao

indian — Ned, 19/02/2012 -

indian — Ned, 19/02/2012 - 21:38. novo
nešto oprezniji optimizam
indian — Ned, 19/02/2012 - 21:38. novo

nešto oprezniji optimizam

....ja, opet, mislim da će se ljudski rod još dugo morati trsiti na sličan
način kakav poznajemo, ne bi li privredio taj simbolični hljeb kruha
dnevno
Slažem se s citiranim. No trebalo bi imati na umu da danas taj hljeb kruha zarađujemo na lošiji i teži način nego prije 40 ili 35 godina. Građansko društvo prešlo je svoj "prirodno-deontološki" zenit, i da bi se njegovo sunce održalo visoko na nebu ili popelo još više, potrebno ga je reformirati, i ako ga uspijemo reformirati opet će, nadam se, važiti ono što si ti naveo, a ja citirao, ali u nešto ublaženijoj formi, i stvari će se polako, vrlo polako kretati naprijed.

Moje mišljenje nije eurocentričko, ali moram reći da je eurocentrizam dosta važan faktor u razumijevanju razvoja civilizacije uopće. To je samo jedan moment u razvoju civilizacije. Uostalom, kako je uvidio već Hegel, evropska civilizacija počela se već odavno razvijati na bliskom i dalekom istoku, a kad je tamo razvoj posustao, nastavio se u Europi.

Da, nekritički optimizam mogao bi samo škoditi.

Tko je glasao

"fin de Keynesian siecle"

Slažem se s citiranim. No trebalo bi imati na umu da danas taj hljeb kruha zarađujemo na lošiji i teži način nego prije 40 ili 35 godina....to pokušavam reći.
...to mi, zapadnjačka većina, teže privređujemo to što nam treba. Stoga što smo
uvjereni da nam treba sve i odmah Stoga što smo uvjereni da smo napredovali
u novu, onu fazu društvenog razvoja koja je superiorna fazi u kojoj su primorani
živjeti ti ostali, taj nezapadni dio svijeta.
Ti drugi, neeurocentrični nemaju potrebu za reformiranjem svijeta, oni žive i
privređuju više i lakše nego je to bilo prije 40 ili 35godina, Većina čak razmjerno
više i nego prije 10 godina. I tima ostalima niti pada na pamet reći svom općinstvu
da je to što žive postindustrijsko društvo. Iako im u fabrikama radi najmanje toliko
robota koliko i u Evropskim ili Američkim tvornicama...i time ne korumpiraju glasače
u interesu vječnog održanja u političkom sedlu. Iako, za te potrebe modificiraju
lokalna shvaćanja parlamentarne demokracije.

Tko je glasao

Ne strašite se, mladići.Sve

Ne strašite se, mladići.Sve ukazuje na to da se duhovni razvoj čovjeka sve više ubrzava. Tokom naše povijesti bilo je razdoblja postupnog razvoja, nakon kojih su dolazili periodi ubrzanog fizičkog i intelektualnog rasta. Sada se pred nama otvara nova vizija našeg mjesta i svrhe postojanja. Pozornica za divovski skok naprijed u duhovnom razumijevanju je već postavljena.

Možda je rad stvorio čovjeka, ali će nas spasiti razmišljanje i maksimalno korištenje duhovne inteligencije. Čovjek budućnosti će puno više misliti, nego raditi. Sve će biti dijametralno suprotno od onoga na što smo mi navikli. Nestati će potrošači, a zamijeniti će ih profesionalni korisnici proizvoda. To znači da će ljudi kupujući zarađivati. Osim toga, osnovne ljudske potrebe će se zadovoljavati na kvalitetan način i isključivo kvalitetnim i zdravim proizvodima. Farmaceutska industrija, klasična trgovina, medicina bolesti i industrija prehrambenih otrova će nestati.

Ključna promjena će se dogoditi na planu odgoja i obrazovanja. Zastarjeli sustav obrazovanja će zamijeniti neusporedivo produktivniji i korisniji sistem. To će ljudima omogućiti apsolutnu kontrolu nad svim segmentima vlastitog života, zdravlje, novac, sigurnost, zabava, ljubav, moć i sloboda te smisleno i odgovorno uživanje u životu. Tek na trećem mjestu, obrazovanje će se baviti pitanjima struke ili zanimanja. Dakle, prioritet će biti- biti, a ne imati. Kad jesi, onda i imaš.

Tko je glasao

poveznik — Ned, 19/02/2012 -

poveznik — Ned, 19/02/2012 - 17:13.
Ne strašite se, mladići.Sve

Ne strašite se, mladići.Sve ukazuje na to da se duhovni razvoj čovjeka sve više ubrzava. Tokom naše povijesti bilo je razdoblja postupnog razvoja, nakon kojih su dolazili periodi ubrzanog fizičkog i intelektualnog rasta. Sada se pred nama otvara nova vizija našeg mjesta i svrhe postojanja. Pozornica za divovski skok naprijed u duhovnom razumijevanju je već postavljena......

Sve pet, prijatelju, sve pet, ali lakše, lakše. Ništa od svega važnoga i bitnog što nas čeka, neće se zbiti ni lako ni brzo, nego uz puno "suza, krvi i znoja"

Velik optimizam može biti i opasan. Ali podržavam to što kažeš da moramo biti hrabri, da se ne smijemo strašiti. Budučnost je toliko velika i veličanstvena da se sav naježim kad pomislim na nju. O tome je pisao i Rilke. Smiruje me pomisao na to koliko ćemo se morati namučiti oko toga da ju učinimo sadašnjicom. Sreća, otegnuti ću papke prije nego počnu porođajne muke.

Tko je glasao

Jedna od spektakularnih

Jedna od spektakularnih promjena koja nas čeka je činjenica da će probuđena ljudska duhovnost sve napraviti nevjerojatno lakim. Svjesnost sve mijenja, pa i potrebu da se za ono što nam pripada, borimo.

Budućnost je već počela, ali mi to ne vidimo, jer se još uvijek zamantavamo pizdarijama pukog preživljavanja. Kada bi se samo malo zastalo i podiglo glavu, onda bi se vidjeli brojni znakovi promjene na bolje.

Recimo, čak u jednoj opustošenoj i jadnoj Hrvatskoj već imate ne mali broj ljudi koji uživaju pasivne prihode, a njihova prosječna dob je negdje oko 40 godina života. Imate mlade ljude starosti od 25 godina, koji su već u mirovini, a i dalje rade dodatni posao s kojim će u slijedećih desetak godina stvoriti imperije od bogatstava. Zašto ne?

Međutim, dok god se ljudi povode politikom, političarima i navodnim menadžerima, umjesto boljitka, imati će sve veću propast i bijedu. Životni scenariji koje su nam prenijele prethodne generacije su postali očigledno nedjelotvorni i što ih prije napustimo, prije ćemo se spasiti. To nema veze s optimizmom. Ili, možda ima, ako se zna da je optimizam od neprilika učiniti prilike.

Tko je glasao

poveznik — Pon, 20/02/2012 - 08:08. Jedna od spektakularnih Jed

poveznik — Pon, 20/02/2012 - 08:08.
Jedna od spektakularnih

Jedna od spektakularnih promjena

Volio bih di si u pravu.

Tko je glasao

s obzirom da mi je cilj

s obzirom da mi je cilj kompromitirati glupost, pogotovo one linije standardne lazne alternative zvane marxizam.

bosnicu. mozes li odgovoriti na pitanje sto je to kapitalizam? dole si napisao da ne znas sto je, ali znas sto se dogodi kada se ukine, pa me interesira veza izmedju ideje kapitala i ideje kapitalizma.

Tko je glasao

"Kapital nije ono što mislite da jest".

Profesore, gdje smo ono stali u poduci iz logike? Univerzalno negativni sud?

Dajte da nastavimo, molim vas! Uzela sam duplu dozu multivitamina - možda mi pomogne!

Prirodna Plavuša

Tko je glasao

Usput,

biste li bili tako ljubazni da mi objasnite Kantov kategorički imperativ? Nisam sigurna da to baš razumijem!

Prirodna Plavuša

Tko je glasao

I konačno,

pitanje za razbibrigu:

Druga Francuska Republika proglašena je 24. 2. 1848. Koji je to bio dan u tjednu?

Prirodna Plavuša

Tko je glasao

"Kapital nije ono što mislite da jest".

Profesore, gdje smo ono stali u poduci iz logike? Univerzalno negativni sud? Dajte da nastavimo, molim vas! Uzela sam duplu dozu multivitamina - možda mi pomogne!

Prirodna Plavuša

Tko je glasao

Kapitalizam

Kapitalizam?

Bez građanskog društva nije ništa, a kao ekonomski sistem je društveno ekonomski temelj građanskog društva.

Samo građansko društvo je dovršeno i adekvatno organizacijsko, političko ili društveno oruđe za ostvarivanje onih ultimativnih ciljeva vrste - ostvareni cilj procesa razvijanja društva. Kao takav, za razliku od svih prethodnih društava sadrži u sebi moć samoodržanja, a ne moć samoukidanja kao što je mislio Marx.Ne može se i ne treba ukidati, nego je potrebno održavati ga, a održavati ga je moguće samo tako što će evoluirati, usavršavati se radi toga da bi se održalo. Već sam prije rekao da je jedan od prvih važnijih koraka na putu njegova samoodržanja stvaranje umjetnog privatnog vlasnika i vlasništva. Proleterske revolucije bila su jedna velika greška, tragedija, koju je započeo pisati Machiavelli, nastavio Hegel, a dovršio Marx. Lenjin je premieru i ultimieru te tragedije izveo na svjetskoj pozornici.

Inače, smatram da će se ostvariti sve ono o čemu je sanjao Marx, a i puno više od toga, ali, ne ukidanjem kapitala i građanskog društva nego njegovim održanjem, kroz evolutivni proces, kako sam već rekao.

No, ako je moguće vratimo se ka pitanju što je kapital, tj. očekujem kritičke primjedbe na moj tekst.

Tko je glasao

vidim bosnicu da imas istu

vidim bosnicu da imas istu boljku ko i svi ostali pseudofilozofi.

http://gpgale.wordpress.com/2011/12/11/marx-cnn-antikapitalisti-i-inform...

1. što je to kapitalizam?
2. ako se ukine kapitalizam, što se to točno ukida?
3. kako bi izgledala zakonska regulativa kojom bi se ukinuo kapitalizam?

dakle, ako ne mozes odgovoriti na ova pitanja, onda de facto ni sam ne znas o cemu pricas. cisto za primjer, gore povlacis vise poveznica sto bi bio kapitalizam, po pausalu nekog fenomenloskog dozivljaja pokusavas artiulirati, ali ne ide dalje od prve tocke i to jalovo.

mozes li bolje ili je ovo standardna prica o intelektualnom mucku, sto je karakteristika svakog tko se odluciv vrzmat s tim pojmom?

Tko je glasao

gale — Sub, 18/02/2012 - 16:06. vidim bosnicu da imas istu vidi

gale — Sub, 18/02/2012 - 16:06.

gale — Sub, 18/02/2012 - 16:06.
vidim bosnicu da imas istu

vidim bosnicu da imas istu boljku ko i svi ostali pseudofilozofi.

http://gpgale.wordpress.com/2011/12/11/marx-cnn-antikapitalisti-i-inform...

1. što je to kapitalizam?
2. ako se ukine kapitalizam, što se to točno ukida?
3. kako bi izgledala zakonska regulativa kojom bi se ukinuo kapitalizam?

dakle, ako ne mozes odgovoriti na ova pitanja, onda de facto ni sam ne znas o cemu pricas. cisto za primjer, gore povlacis vise poveznica sto bi bio kapitalizam, po pausalu nekog fenomenloskog dozivljaja pokusavas artiulirati, ali ne ide dalje od prve tocke i to jalovo.

mozes li bolje ili je ovo standardna prica o intelektualnom mucku, sto je karakteristika svakog tko se odluciv vrzmat s tim pojmom?

gpgale blog
poliwiki

Izgleda da si ti mazohista. Uživaš u tome da se sramotiš pokazujući svoju glupost, a bogami imaš što i pokazati. vidi se iz aviona.

Tko je glasao

Sada pitamo koje je to oruđe

Sada pitamo koje je to oruđe kojeg stvara ljudska vrsta i odmah odgovaramo da je to kapital.

a na pitanje sto kada se ukida kapitalizam se dogadja

Ne znam sasvim točno, ali čini mi se da je to bila nekakva glamurozna tragikomedija, koja se svojevremeno davala, i da su mnogi svojom glavom platitli ulaznicu za nju.

ostaje onda pitanje sto je to kapitalizam?

pobogu bosnicu. ako ne mozes osnovne pojmove artikulirati, onda wtf?

Tko je glasao

...

...koja definicija kapitala može vrijediti u vremenu kada smo nikad udaljeniji
od Smithove teorije o spontanom napretku? Ovo i nije kapitalizam već neki
neo bastard kao što neokeynesianci nisu keynesianci, neomarxisti nisu ni
marxisti, neoliberali jadno glume liberale...sve samo bijedno glumi izvornu
ideju. Koliko vrijedi danas Smithova da je prvi novac bio rad?
Koliko vrijedi ona J.P. Morgana: "gold is money, everything else is credit."
...što vrijede definicije u sistemu koji samo glumi svoje ime?

Tko je glasao

_vrač pogađač_

pokušaj da novac sam radi i stvara profit upravo kolabira pred naěim očima.
budućnost čovječanstva je u ljudskom radu oplemenjenom što većim stupnjem
inteligencije i ljudske empatije.
.......Pitija, 7.e.t.11. XI

Tko je glasao

indian — Sub, 18/02/2012 -

indian — Sub, 18/02/2012 - 15:17.
_vrač pogađač_

pokušaj da novac sam radi i stvara profit upravo kolabira pred naěim očima.
budućnost čovječanstva je u ljudskom radu oplemenjenom što većim stupnjem
inteligencije i ljudske empatije.
.......Pitija, 7.e.t.11. XI

Molim te inzistiraj na ovom pitanju ili problemu, ali nešto kasnije.

Tko je glasao

Ljudska vrsta je jedini

Ljudska vrsta je jedini kapital koji može stvarati profit. Prema tome, dnevnik se bavi pitanjima profita, a ne kapitala. Profit je taj koji čovjeku oslobađa vrijeme za njegov vlastiti duhovni razvoj.

Novac nije ni vrijednost ni kapital, već jedino sredstvo pomoću kojega čovjek može postići ono što želi ili zaslužuje. Ali, uopće nije sporno: budućnost čovječanstva je u postizanju ideala da novac radi za nas, a ne mi za novac.

Tko je glasao

Evo jesmo, samo što nismo

Da ne bi otezali, skoncnetrirat ćemo se odmah na neka shvaćanja čovjeka koja bi mogla pomoći u shvaćanju kapitala.

Provinciopolis

Tko je glasao

Nismo što jesmo.

Evo jesmo, samo što nismo

Da ne bi otezali, skoncnetrirat ćemo se odmah na neka shvaćanja čovjeka koja bi mogla pomoći u shvaćanju kapitala.

Provinciopolis

Zgodno.

Tko je glasao
Tko je glasao

sta je to ukidanje

sta je to ukidanje kapitalizma? kako to izgleda svijet nakon kapitalizma?

Tko je glasao

gale — Sub, 18/02/2012 - 14:50. sta je to ukidanje sta je to uk

gale — Sub, 18/02/2012 - 14:50.
sta je to ukidanje

sta je to ukidanje kapitalizma? kako to izgleda svijet nakon kapitalizma?

gpgale blog
poliwiki

Ne znam sasvim točno, ali čini mi se da je to bila nekakva glamurozna tragikomedija, koja se svojevremeno davala, i da su mnogi svojom glavom platitli ulaznicu za nju.

Tko je glasao

hoces reci da je kapitalizam

hoces reci da je kapitalizam bio ukinut vec u povijesti?

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. reKapitulacija državnih političkih činjenica od aluzija komentara 0
  2. BUDUĆE DRUŠTVO I GLOBALNA DRŽAVA od petarbosni4 komentara 0
  3. državni politički rashod od aluzija komentara 0
  4. pobačaj i lopovi tuđe pameti od aluzija komentara 0
  5. čovjek kako živi svoj opstanak od aluzija komentara 0
  6. znanje pojedinca od aluzija komentara 0
  7. Dan neovisnosti od smogismogi komentara 1
  8. Pred izbore u Austriji: “mali Kenedy” postaje kancelar? od Zoran Oštrić komentara 0
  9. NEW SOCIETY AND GLOBAL STATE od petarbosni4 komentara 0
  10. ministri sumnjive vrijednosti od aluzija komentara 0
  11. Istru i Rijeku je oslobodila i matici zemlji priključila KC od Feniks komentara 72
  12. Pred referendum o otcjepljenju Katalonije od Zoran Oštrić komentara 28
  13. Fašistička obilježja od Skviki komentara 0
  14. živjeti od otpada i smeća od aluzija komentara 0
  15. Pred parlamentarne izbore u Njemačkoj (1): ankete i socijalna psihologija od Zoran Oštrić komentara 0
  16. Javno trganje originalnog znaka,mrtvom HOS-ovom ratniku,nije odavanje počasti nego izdajnička zlouporaba i zločiniziranje Hrvata od ppetra komentara 0
  17. demoKracija ministara od aluzija komentara 0
  18. I bez SAD, svijet nastavlja akcije zaštite klime od Zoran Oštrić komentara 0
  19. Predsjednik vlade RH, A. Plenković, odrađuje protiv SAD-a i predsjednika D.Trumpa, protiv KGK i protiv RH od ppetra komentara 2
  20. historijska top lista uspješnih opsjena/ra od indian komentara 98
  21. čovjek proizvodi uzrok i posljedice od aluzija komentara 0
  22. čovjek ima alat... alat ima čovjeka od aluzija komentara 0
  23. Trg maršala Tita od aluzija komentara 1
  24. UMJETNI VLASNIK od petarbosni4 komentara 6
  25. Stanje Firmi U Bosni I Hercegovini od AlexD komentara 0

Tko je online

  • Skviki

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 1
  • Gostiju: 42

Novi korisnici

  • mikepear
  • psyPEbl
  • mmarijan
  • Crvena
  • gived