Tagovi

Što je amoralni familizam?

Primih u ruku knjigu dr.Gojka Bežovana "Civilno društvo" te pronađoh nešto što me dakako osvojilo i morala sam napisati post o toj temi!
Radi se o društvu amoralnog familizma čija teorija seže još u 1958. godinu od američkog sociologa Edwarda Banfielda.

Amoralni familizam je moralna osnova zaostalih društava i društveni obrazac ponašanja. Glavno pravilo je maksimalno uvećati materijalne koristi, kratkoročno iskoristiti probitke uže obitelji pretpostavljajući da će i ostali učiniti isto (hm, podsjeća li Vas to na što?).

Benfield si je dao truda i prezentirao 17 hipoteza (da, znam, impresivna brojka , ali vrlo su zanimljive i vrlo prepoznatljive, da ne kažem primjenjive)!

Tih 17 hipoteza prezentirati ću u nešto skraćenom obliku jer se neke preklapaju, ali ajmo redom:

1. U društvu amoralnog familizma nitko neće promicati interese skupine ili zajednice osim ukoliko je takvo postupanje u njegovom osobnom interesu. Nada za brzinom stjecanja vlastite materijalne dobiti biti će jedini motiv u zainteresiranosti za javna zbivanja.

2. Samo se državni službenici zanimaju za javna zbivanja jer su za to plaćeni. Ozbiljna zainteresiranost građana smatra se neprirodnom i neuobičajenom. Građanin privatno ne može učiniti ništa.Ako i pokuša, smatra se da je frustriran, nema pametnijeg posla i sigurno u tome vidi neki svoj probitak.

3. Građani nemaju pravo nad nadzorom državnih službenika, oni im se trebaju dodvoravati i biti lojalni. Javno upozoriti službenike na njihove propuste velik je rizik.

4. Teško se postiže i zadržava organiziranost građana.

5. Službenici na položajima se ne identificiraju s ciljevima organizacije i neće se zalagati više nego što je nužno da zadrže svoje položaje. Dapače, službeni položaj smatrati će se oružjem koje koriste protiv drugih u svoju osobnu korist.

6. Nema pripdržavanja zakona, osim ako ne postoji strah od kazne. Primanje mita je ugrađeno u sve postupke.

7. Nemoralan obiteljski čovjek koji je državni službenik primati će mito ukoliko može ostati neotkriven. No, bez obzira, primao ga on/a ili ne, amoralno društvo smatrati će da ga prima. Male i velike stvari rješavaju se kovertama koje trebaju samo završiti u pravim džepovima.

8. Slabiji će se zalagati za režim čvrste ruke koji može održati red jer trebaju zaštitu.

9. Svatko tko djeluje u javnom interesu je sumnjiv.Smatra se da su to javni interesi neke strane organizacije ili zemlje.

10. Nema povezanosti između apstraktnih političkih načela tj. ideologije i konkretnog ponašanja u svakodnevnim odnosima.

11. Vodstvo je zamjenjeno patron - klijent odnosom.

12. Nemoralni familist iskoristiti će svoje glasačko pravo da osigura materijalnu korist u kratkom roku.

13. Cijeni se dobrobit zajednice jedino ako se u tome vidi vlastita odbrobit.

14. Glasač osobiti ne vjeruje obećanjima stranaka. Biti će skloniji iskoristiti vl. glas za plaćanje već ostvarene koristi ( pretpostavljajući da će ih biti još)

15. Uvijek se pretpostavlja da je vladajuća skupina korumpirana i da radi u vl.interesu. Javne su institucije kolonizirane stranačkom lojalnošću, što se može držati političkim klijentelizmom.

16. Nema jakog stabilnog političkog mehanizma u društvu premreženom amoralnim familizmom.

17. Stranački radnici prodati će svoje usluge najboljem ponuđaču. Biti konvertiti je sasvim prihvatljivo.

Kombinacija osiromašanje i međusobnog nepovjerenja pretječu međusobnu solidarnost i jačaju amoralni familizam.

I sad, u kakvom mi društvu živimo?

Što vi mislite?

Komentari

Osobno mogu lagano podleci

Osobno mogu lagano podleci ap-ovoj retro-retorici u recimo edukativne svrhe, ali ovako necemu nikada.
Ne poznam tipa pa mogu komentirati samo ovo ovdje izvadeno.
Mislim da je ovo istovremeno primjenjivo i neprimjenjivo bilo gdje i da nema nikakve izrecene vrijednsoti.
Za temeljne ljudske i drustveno politicke osobine bolje je citati Stare grke, Rimljane, do Shakespeare-a, Goethe-a, ... da sad ne nabrajam. To staro i razmisliti o novim tvorevinama do koje je civilizacija dogurala, nist drugo.

Ovo ovdje je tek salabahter i repetitorij za postkomunisticku djecicu, koja svoju slobodu imaju predati za tesku sicu. Odjednom odusevljeni kako se eto kuze drustvene procese, ali i metodologiju kako ih oblikovati.
U stvari nisu nista do ekstenzija za fantasticno obuhvatno pasiviziranje drustva za potrebe kapitalisticke penetracije ogromnih razmjera. Ima nas narod uzrecicu ali ne zelim sad prostaciti.

S jedne strane filaju ti angazirani aktivizam urbano naprednog tipa koji je kakti u primjeru uvijek svjestan i angaziran oko svih ovih 17 tocaka, a s druge strane brda sarenih i svjetlucavih gadgeta i online stvarcica da covjek ne moze oka sklopiti. Ne trebaju tenkovi, vojska, ..., a obrane prakticki nema nigdje, korporacije su prerasle sve okvire.
Ustvari svodi se na to da je g. Murphy doista bio optimist, a Orwell knjizevnik negdje predskolskog uszrasta.

Tko je glasao

mogu lagano podleci ap-ovoj

mogu lagano podleci ap-ovoj retro-retorici u recimo edukativne svrhe
Radi izbjegavanja nesporazuma, neke retorike izgledaju iste iako nisu. Moja deformirana retorika je dio i pratnja uobičajenog procesa rješavanja - od kada je svijeta i vijeka operativni tijek popratno naglašava ono što u rješavanju nije rješeno, šta se mora i kako itd.

To što se to poveže sa raznovrsnim drugim bavljenjima i da sve izgleda isto, iako je različito, također je uobičajena stvar. Opet, radi razumijevanja, analogija - u vezi problema vode na Vrbanima III mene refleksno zanima šta govori nezvanično smjenjeni šef zavoda za javno zdravstvo a šta lupeta nazivi sustva mi uredno odslikava poznatu činjenicu suvišnog i davež nereda.

Na ovim temama, koje je Bežovan odbarao, osim što sam dovoljno profesionalno educiran od boljih učitelja, mogu posvjedočiti na respektabilnim provjeravama da je unutar globalno istog kod nas drukčije pa i bitno, po točkama:

Ad 1. Kod nas se vode stalne i prave bitke između osobno-familijarnog i javnog interesa. U 1.000 uzoraka je minimalizam javnog dobio bitku u najmanje 70 % toga, iako s manjim snagama i u nezavidnim uvjetima. To je sigurno, i rezultati su, iznad ovih razvijenih zemalja. Respaktabilne invazije očigledno ipak ne poznaju praksu niti duh toga minimalizma. Sretna je okolnost što se to ne da uspješno prikazati niti otkriti, pa će u razvoju događaja biti sve više i više iznenađenja, ili to već jeste.
Ad 2. Koda nas je više obrnuto - državni službenici se suzdržano paze od zanimanja za javna zbivanja za koja su plaćeni a zainteresiranost i uticaj građana je prekomjeran i preekskluzivan. Ne radi se samo o jeftinom populizmu, sprega "reda" i nekontroliranih novaca sedamdesetih je eksplozivno proizvela elitizam u kojem slično dišu nepismeni malograđani radnici i elitni sociolozi.
Ad 3. Građani ne samo da nadziru i u sprezi su sa državnim službenicima nego su davno preduboko ušli u najosjetljivije profesionalne operacije, u složene zahvate, pri člemu su građani i službenici i vlast i intelektualna elita i crkva i političke straanke jedno te isto. ne samo da nema zaziranja, nego traje agresija na sve procese i raporede.
Ad 4. Organiziranost građana se postiže teško oko bilo kakvih minimuma, ali oko destrukcije su prethodno opisani građanin preorganizirani. Već krajem sedamdesetih neki istaknuti pojedinci, prva imena teorije i prakse u RH dvorani sa 400 elite u pojedinoj branši kratko i jasno očitaju lekciju i pitaju, da li radi jurnjave oko novca stvarno misle destruirati bilo kakvee relacije. U više navrata i godina prethpodno živa rasprava se pretvori u tajac, disciplina na vrhnuncu.
Ad 5. Službenici na položajima iznad donjih referanata se ne samo identificiraju s ciljevima organizacije, nego su iskusni da se ne obaziru ni na šta da zadrže svoje položaje i napreduju. Dakle, da službeni položaj smatraju oružjem koje koriste protiv drugih u svoju osobnu korist ali im je glavna karakteristika da su kamikaze širokofrontovskog napretka. U 1.000 različitih provjera, kad idu protiv osobe/stranke, cca 500 ih se lako slomi na nešto a la dobar dan više puta a i najrespektabilnije se može, one pred kojim je inferiorna i vlast. Dakle, može se ako se hoće i radi se o tome da se hoće nešto drugo.
Ad 6. i 7. Pridržavanje zakona je dvostruko ekstremno, bez straha od kazne jer je desetljećima nema, histerični birkoratizam i nema šta ne može, sve između je ugroženo od svih, jer je preekskluzivnost iznimno prekomjerna. Primanje mita nije ugrađeno u sve postupke, to je više jedna široka samoupravna praksa - od 1.000 složenih slučajeva cca 950 možeš uspjeti bez mita, sam o naravno da treba znanja, napora i nečije podrške, one druge prakse koja je u sukobu s ovom, može se reći u dugom ratu. Razvoj višedesetljetne prakse ide u smjeru da mitologija pozdano eskalira do autogol stupnja - sada su već histerično bitne nijanse od prije, velike face i kad su bliske i kad su u naletu se sklanjaju po javnim prolazima i disciplinirano šute.
Ad 8. Slabiji će se zalagati za režim čvrste ruke koji može održati red jer trebaju zaštitu ne zato što su tome skloni nego zato što ih se desetljećima u svim javnim sustavnim oblicima drži u tom stanju, to su naprosto službene arhitekture i prakse sustava, davno prije "grijeha struktura". To su njabolji teoritačari i praktičari uredno elaborirali u vrijeme tzv, najvišeg stupnja samoupravljanja i sama avangarda potvrdila potom. Tzv. demokracija je to kao save as malo adaptirala, uključujući Bežovana.
9. Svatko tko djeluje u javnom interesu je objetivno fizički sumnjiv, ne zato što itko nasjeda teroijama zavjere nego zato što i salbije upućeni znaju da se to kosi sa dominantnim i veoma jasnim domaćim i stranim interesima koji su "zgrabi što više što prije i nikad ne smiješ stati". Dakle, igra je već odavno veoma javna i jasna te u tom smislu veoma fer, sve se vidi i pravila znaju i poštivaju.
10. Ne da nema nego ima povezanosti između apstraktnih političkih načela tj. ideologije i konkretnog ponašanja u svakodnevnim odnosima. Može se govoriti i o potpunoj usklađenosti, zbilja je rješila složeniju platformu nego što to ideolozi uspjevaju.
11. Vodstvo nije zamjenjeno patron - klijent odnosom. Vodstvo sa Tita je odvano prošireno do dna i horizontalno. Pravi vođe se formiraju već u vrtićima a u srednjoj školi je zvaršna arhitektura, uz napomenu da i dalje teče sukob dviju struja.
12. Nemoralni familist iskoristiti će svoje glasačko pravo da osigura materijalnu korist u kratkom roku, ali je to odavno nešto iskusnije i složenije. I sitni uspjevaju na više smjerova a sve više od sitno su prave koalicije i razvijene prakse.
13. Dobrobit zajednice i vlastita je jako pomješana. Osnova je jednostavna - što više uspjeha i to je uspješna zajednica. Skeptici, kritičari i slično su neke vrste "frustrirana" središnjica, ni vrit ni mimo.
14. Glasač vjeruje obećanjima stranaka, on zna čitati i između redova a i jednostavno je, stranke sve hoće što i on, više uspjeha i vlasti, na razini Dinamo, Hajduk i ostalo.
15. Ne pretpostavlja se da je vladajuća skupina korumpirana i da radi u vlastitom interesu nego je to normalna osnova sustava.
16. Politički mehanizam je stabilan, razvijen, jak i iskusan. Sam sebe stalno ocjenjuje, modificira itd. Ni jake oscilacije i bure mu ništa naročito ne mogu, tromost i razvijenost u raznim smjrovima su bitno dominantnije od svega. Ali, kao sa smetlištima, samonapuhavanje bi mogao ili jeste postao problem.
17. Stranački radnici neće prodati svoje usluge najboljem ponuđaču niti je konvertitstvo klasično, sve se radi dogvorno i usklađeno. Ponekad bude gužve ali se naknadno ublažava i dogvori i usklađenja teku i dalje. Problem može biti kao prethodno (vidi Zagreb, Split ...).

Gdje Hrvatska dobro stoji niti mogu izraziti niti je to uputno, ali naravno da i to postoji, uvijek je postojalo, jer kako bi drukčije razno bilo.

Tko je glasao

Radi izbjegavanja

Radi izbjegavanja nesporazuma, neke retorike izgledaju iste iako nisu. Moja deformirana retorika je dio i pratnja uobičajenog procesa rješavanja - od kada je svijeta i vijeka operativni tijek popratno naglašava ono što u rješavanju nije rješeno, šta se mora i kako itd. ja ti tu malo toga razumijem, ali mi je simpaticno kao i uvijek i samo sam se okrznuo na takvu retoriku. Naime vidio sam svojim ocima da kad se malo uzrujas (kao s Vesnom o vatrogascima) mozes pisati, a da to ne bude zagonetno kako obicno i da je to vrlo dobro, uostalom kao i kad je zagonetno.

Tko je glasao

Iako nije ključno,

Iako nije ključno, ilustrira kako sam ad hoc odgovorio na ove točke iz posta gore. Kad bi skupili nešto slično, primjerenije dorađeno, sa 1.000 urednih odgovora, već to bi bilo dovoljno da se vidi prilično zbrkano mješanje općeg i specifičnog te da razne predodžbe nisu održive, da sve to ima veze ali da je globalno ipak neka peta smjesa.

Ne samo ja nego i razni cca 20-30 godina profesionalno rade u složenim i duljim poslovima, u kojima se kao dio toga pojavljuje krupni i sitni biznis, politika, razne struke itd., kao sastavni dio posla i rada. Kad bi jasno razlučivali sve te procese i podatke oko politike i raznog, ne bi nikad rješili ništa. Tako su to ljudi davno udodali da je to jedna od rupa na svirali, naravno i naši mafijaši i razne snage, u kojem ad izražavanja i komuniciranja:
- nema smisla iscrpljivati se u pokazivanju onoga što tisuće ljudi jako dobro zna a i ti kojima objašnjavaš prilično dobro, bar na nivou kao da sjediš na jezeru Jarun i objašnjavaš im ovo je jezero, tamo istočno grade a i zapadno, to su ti birtije bez dozvole itd.;
- sama praksa nužno traži složeni i nerazumljiv način izražavanja. Ogromne i efikasne snage, bitno veće i efikasnije od švicarske policije i sustava zaštite, ne rade ništa drugo nego dešifriraju znakove i sprečavaju da ni muha ne proleti. Kako ne samo ulijeću muhe nego se i razno otima kontroli, prilično slobodno, to sve više naprže sustave pregleda i zaprečavanja. Osnovna hrvatska pragmatična zbilja, pa i umjetnička, obzirom da su to sve naši ljudi, često bliži nego što se nadaša, zato je razvila respektabilne načine komuniciranja s time, koji su naravno deformirani i prvenstveno ad hoc, po zakonu tromosti, kao ova druga partnerska praksa s kojom se vrši nadigravanje. Kad još uzmeš u obzir namjerne navike slobodnog i zamuljanog izražavanja, kompletna zbrka je tu;
- zato je normalno da nešto zbrkano uz neki napor bude jasnije od 30 godina očigledno jasnih i jednostavnih stvari, jer su ove prve objektivno uvod u nešto složenije a ove druge nešto složeno i nerazumljivo, iako izgleda jasno. Pojednostavljeno, naš staljinizam i drugi izmi su odavno dograđeni drugim, maoizmom i raznim sličnim svjetskim izmima, prilišno razvijeni u ujednjeni, tako je potrebno štediti oko toga i paziti da se sačuva teško stečeno i održano minimalno raspoloženje, oko kojeg su se naši najbolji učitelji i preci raspadali ali nisu popuštali, to su bile linije obrane i napada od kojih se ne odstupa.

Tko je glasao

Vas komentar je doista

Vas komentar je doista pesimistican, ali i meni osobno zanimljiv. Naravno da je vrijednosna konotacija izrečenog neutralna jer mora biti da bi nesto bilo znanstveni rad (hm, kako pobjeci iz vrijednosnog okvira?...svatko piše iz svoje pozicije i na temelju vl.predrasuda i uvjerenja)
Naravno da ima literature koja doseže u rane civilizacije i koja je dan danas primjenjiva, ali nikad ne škodi pročitati i nešto novo. I ova teorija je dokazivana u američkim lokalnim zajednicama, a teorija soc.kapitala u Italiji.
Oba društva se strahovito razlikuju jedno od drugoga, a kamoli od našega. Ali ipak poveznica postoji.
Da, i kao postkomunisticko dijete (makar rođena u komunizmu-haha-pa sam zapravo komunisticko dijete, a kapitalistički adolescent)shvacam da masineriju kroje multinešnl korporejšn, ipak postoje dijelovi grada, zajednice na kojima je iskljucivo politika ingerentna i ona čini da ljudima bude bolje.A malim koracima opet naprijed, nemojte mi sad nadu lomiti;)

Tko je glasao

Dozvoljavam da pesimisticno

Dozvoljavam da pesimisticno moze djelovati upozorenje da treba porazmisliti o tome kad smo i kako sve upregnuti u taj tvoj stroj "amoralnog familizma". To doista ide prema tome da je svaki aktivizam u nas nuzno njemu u funkciji, posebno ako se i druge mudre i ucene glave o tome tako jako slazu da mi doista takvo amoralno familizirano drustvo jesmo.
Takva jedna cvrsta konstatacija onda doista cini bespotrebnim cijeli ovaj demokratski cirkus (DC ;-). Ispada da mi o demokratskim prigodama vrlo ucinkovito samo pomazemo drugoj ekipi zasjesti, a ovi vec planiraju kako sve izgubiti vlast sljedecom prilikom. Gubitnici ustvari postaju dobitnici ... ako tako gledas onda nade doista nema i slomljena je.
No ja nisam pesimista, ne mislim tako i uopce se ne slazem sa gornjim tezama i kakva mu je to pojam "amoralni familizam". O kome mi govorimo: Kenedyevima, Bushovima, Clintonovima, ...

Tko je glasao

Malo korekcije. Nitko nikada

Malo korekcije. Nitko nikada nece ici protiv SVOG interesa. Druga je stvar to sto netko u interesu drugih vidi i svoj interes, ali opet je stvar vrlo SEBICNA.

Tako su i altruizam, furanje herojskih djela i slicno, obicno isfuravanje ljudske naravi da zadovolji svoje sebicne potrebe. Jer cisto za primjer, ne rajca sve ljude ista stvar.

Anyway, amoralni familizam ja bih nazvao nesto jednostavnije. A to je drustvo nevjernika. Hehe, zvuci gadno :-P

Tko je glasao

Ovo je ne samo poznato nego

Ovo je ne samo poznato nego zastrašujuće poznato. Ali, sviđa mi se ideja prvog koraka. Jasna stvar da pojedinačno vrštanje ne daje nikakvog rezultata, ali opet, kad se sve spoji u jedan kolektivni vrisak, onda je prvi korak iminentan. Čini mi se da je jedan od mogućih prvih koraka - sve ih tužiti. Svakog pojedinačno i sve kolektivno, amoralne familiste. Pa makar išlo i do apsurda.

nvuljanic

Tko je glasao

U strategijskom smislu se na

U strategijskom smislu se na ovome za naše prilike dešava poznata i već provjerena dvojna igra.

Gojko Bežovan je dobro odabrao i plasirao ono što jeste i sigurno pogađa, kao i više puta dosad, npr. sa vječnim Slakom Dakićem vječno zdavajanje nad osnovama prostora i razvoja u prostoru, na čelu čega je vječno kao dio vlasti Dakić, čovjek koji dokazano nije napravio ništa; npr. sa raznima profesionalno o stanovanju, što je doktorirao, ali tako da da im ono što je globalno jako jasno i po djelovima gori ipak bude malo zamućeno i u magli.

Tako je i s ovim. Efekti isti, najednom otkrivamo Ameriku, idući put da je zemlja okrugla itd. Ali šta je s nijansama. Bitna nijansa je da smo ti prijer znali, čak i puno bolje. Još bitnija nijansa jest da su neki sociolozi, još bolji i ugledniji, niz toga i konkretnije alarmirali 1978.g., obradili i dokazali da je sama arhitektura sustava takva da precizno i sustavno proizvodi probleme. Bežovan je to i tada znao, samo je bio ozbiljno anagažirani mladi aktivist, koji se je kao i drugi bavio destrukcijom tih drugih dokaza i frakcijskim sukobima unutar iste partije i službi.

Kad se uzmu u obzir te nijanse, uredno obrazovani i akademski lansirani ljudi službi i frakcijskih sukoba uredno već desetljećima destruiraju bolje preglede i dokaze i tako spašavaju stvar, sustavnost sustava i čovječnost čovjeka u tome, spasitelji.

Tko je glasao

Takvi kao Bežovan jave se

Takvi kao Bežovan jave se obično kad izgube status mezimca "amoralnog familizma" i kad se u krilo uzmu neki drugi. Nije on nikakva iznimka. Na civilnoj sceni vlada pravilo (ma što pravilo, zakon) - ne napadaj ruku koja te hrani. Zalaj tek kad to više neće ili je izostala tvoja omiljena poslastica. Primjer: napad na Zakladu civilnog društva prije par godina jer se nisu udostojili dati pokoji milijunčić kuna Gongu, Babama i sl. čiji se godišnji budžeti kreću između 2 i 8 (a možda i više) milijuna kuna.

grgo

grgo

Tko je glasao

Primih u ruku knjigu

Primih u ruku knjigu dr.Gojka Bežovana "Civilno društvo"......
Naslov se slobodno može promijeniti u "Hrvatsko društvo" a promijeniti sadašnje stanje i odnose će bitiizuzetno teško, no opet se vraćamo onom da sve počinje prvim korakom i velikim optimizmom.
Dakle, ima nade za nas .....

Tko je glasao

Svakako da je potreban

Svakako da je potreban optimizam, ali ono što nam ne ide na ruku je dimenzija društva u kojem živimo, a koja ne premašuje jedno malo veće dvorišće (čak je i selo veća zajednica) u odnosu na razmjere svjetskih poddruštava.

Zato je važno da čim prije postanemo dio jednog puno većeg društva (EU) na čija pravila ćemo dobrovoljno pristati i time u znatnoj mjeri (ne u cijelosti) omogućiti postepeno odumiranje "amoralnog familizma".

grgo

grgo

Tko je glasao

Zato je važno da čim prije

Zato je važno da čim prije postanemo dio jednog puno većeg društva (EU) na čija pravila ćemo dobrovoljno pristati i time u znatnoj mjeri (ne u cijelosti) omogućiti postepeno odumiranje "amoralnog familizma".


Slažem se jer i sam smatram da je 75% riješenja sam ulazak u EU.

Tko je glasao

Cijeli svijet usao je u

Cijeli svijet usao je u razdoblje ocite dekadencije. No, rekao bih da je uzrok tome fundametnalna promjena drustva utemeljena na punoj slobodi informacije. Sukob dva svijeta uzrokuje nestabilnost, nestabilnost uzrokuje strah i izgubljenost. U tom svijetu, ljudi gube oslonac i vjeru. I to je to.

No, kao i obicno, svijeti ide dalje, pa tako i nakon kise dolazi sunce.

Tko je glasao

Frajer je napisao proročku

Frajer je napisao proročku knjigu.

Tko je glasao

Vidis, vidis, pametan neki

Vidis, vidis, pametan neki Banfield. Bas je lijepo pretocio u rijeci stil nase vlasti. Sve smo to znali i mi sami, ali ja sam barem sada naucio da se to zove amoralni familizam. Hvala Iva!

Tko je glasao

vidiš, vidiš, 50 godina i

vidiš, vidiš,

50 godina i ništa se nije promijenilo

Tko je glasao

20 godina i naše društvo

20 godina i naše društvo nije evoluiralo, već nazadovalo, prije bih rekao... :-)

bezkomentara.org

Odabrali smo ih na ponos i diku, na svoju priliku i sliku...

Tko je glasao

Aposlutno, čitam i ne

Aposlutno, čitam i ne vjerujem!
pa zar je to istraživanje kod nas radio?:)

Tko je glasao

Da, još jedna stvar mi pada

Da, još jedna stvar mi pada na pamet:
"Nije bitno što znaš, nego koga znaš!"

Tko je glasao

Da Iva i mozda je jos

Da Iva i mozda je jos bitnije "Kome i kada kaput pridrzati"

Tko je glasao

Iva, preporučam

Iva, preporučam antologijsku knjigu Radomira Konstantinovića "Filosofija palanke" u kojoj nenadmašnom uvjerljivošću objašnjava fenomen "balkanskog mentaliteta" i njegovu institucinaliziranost u vidu društvenih praksi, običaja, rituala, vjerovanja, morala, mitova..Tako nešto ne može niti jedan američki sociolog dokučit :))

Hrvoje Štefan

Tko je glasao

Iako je to nama blisko ipak

Iako je to nama blisko ipak su velike razlike.
Ta knjiga nikad nije prevedena ni na jedan svjetski jezik, iako je autor napravio čuda u tom smjeru.

Kod nas je ista materija skoro pa obrnuta. Mi smo previše iseljavali i previše nakrcali palanku vezama sa svijetom i uvozom iz svijeta, da smo u biti hit instant svejstsk destinacija. Ujedno smo prevedeni na previše jezika i previše jezika govori u našoj varijanti palanke. Mi u biti nismo to. Po pravilima značajnih misli vlada nesporazum, Krleža i sve slićno su baš nepotrebna davež u tom djelu, prvo jer dave više od pola onog što autori napišu a da opet nikad neće kao ovaj, jer je osnovno promašeno.

Naša linija veze sa svijetom nakon II svj. rata nije tome nasjela, a to su oni što nisu palanački nacionalisti niti krležijanci, to su Slamnig i Šoljan, likovnjaci, Stanko Lasić, većina itd.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. živjeti od otpada i smeća od aluzija komentara 0
  2. Pred parlamentarne izbore u Njemačkoj (1): ankete i socijalna psihologija od Zoran Oštrić komentara 0
  3. Javno trganje originalnog znaka,mrtvom HOS-ovom ratniku,nije odavanje počasti nego izdajnička zlouporaba i zločiniziranje Hrvata od ppetra komentara 0
  4. demoKracija ministara od aluzija komentara 0
  5. I bez SAD, svijet nastavlja akcije zaštite klime od Zoran Oštrić komentara 0
  6. Predsjednik vlade RH, A. Plenković, odrađuje protiv SAD-a i predsjednika D.Trumpa, protiv KGK i protiv RH od ppetra komentara 2
  7. historijska top lista uspješnih opsjena/ra od indian komentara 95
  8. čovjek proizvodi uzrok i posljedice od aluzija komentara 0
  9. čovjek ima alat... alat ima čovjeka od aluzija komentara 0
  10. Trg maršala Tita od aluzija komentara 1
  11. UMJETNI VLASNIK od petarbosni4 komentara 6
  12. Stanje Firmi U Bosni I Hercegovini od AlexD komentara 0
  13. Mala analiza od drvosjek komentara 46
  14. gospodari naši od aluzija komentara 0
  15. imati NOVO za posljedicu NOVU od aluzija komentara 0
  16. zadomspremni od drvosjek komentara 5
  17. NE jednakost zašto postoji od aluzija komentara 0
  18. Razotkrivanje: „Istanbulska konvencija“ je agresija na sve države koje su zaštitile brak kao zajednicu muškarca i žene od ppetra komentara 9
  19. I meni je žao svih nevinih od drvosjek komentara 31
  20. porezoPrimci naredboDavci ŠEFovi od aluzija komentara 0
  21. VLASNITVO I UPRAVLJANJE NJIME - ius gubernandi od petarbosni4 komentara 15
  22. Ne prestanete li s „pomirbom“, zakrvit ćemo se još i više od Feniks komentara 26
  23. kobna diktatura ŠEFovanja - ažuriranje 2017-08-16 od aluzija komentara 0
  24. naređenje/izvršenje (a za NE poslušnost kažnjavanje) od aluzija komentara 0
  25. Vlada treba služiti građanima od Mucke komentara 0

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 0
  • Gostiju: 41

Novi korisnici

  • mmarijan
  • Crvena
  • gived
  • AlexD
  • Voltron