Tagovi

Slon u staklarni ili diskriminacija

Nekoliko puta sam pročitao dnevnike koji se odnose na prosvjede 100 % -nih invalida Domovinskog Rata. Nisam želio komentirati onako bez veze, bez valjanih argumenata. A neke sam dobio i jučer prilikom obiteljskog posjet grobu poginulog bratića, ranjenog 2. 5. 1991. u Borovu Selu a poginuo 9.11. 1991 u Krađićevu kao pripadnik Roda.
http://www.medjimurje.hr/clanak/2899/2010-11-16/stampar-oreski-i-tabacek...
Bilo je neizbježno da se u razgovorima s preživjelim braniteljima dotaknem i sadašnjih braniteljskih prosvjeda. Ni njima mnogima nije jasan motiv za prosvjed. Istina je da su povrijeđeni odnosom vlasti i izjavama ministra Matića i pomoćnika Glavaševića.
Jedni šute, slušaju odmahuju glavom a vrlo mali broj glasno i jasno opravdava prosvjede.
A zapravo sve se svodi da nam s premijer i nadalje ponaša kao slon u prodavaonici kristala. Ne mogu a da ne povežem sa upornošću postavljanja čirilićnih ploča u Vukovaru. Potpun nedostatak osjećaja za vrijeme i prostor. Sličnu tvrdoglavost i bahatost bila je od strane premijera u slućaju lex Preković. Sam premijer poziva se na Ustav, zakone i poštivanje demokracije. Odgađanje postavljanja nije kršenje ustava , jer bi onda to bilo i odgađanje prijedloga zakona koji stpoje u ladicama kako vlade tako i Sabora. Po premijeru to je demokratski.
A ministar Matić. Najmanje što je mogao trebao je zatražiti od Glavaševića da se ispriča braniteljima. Ukoliko želi dati svoj puni doprinos demokraciji neka ne dozvoli da ga smjeni ulica već da svoj mandat da na raspolaganje.
A tko su ljudi koji traže ostavku ministra i njegovog pomoćnika ?
Skidam im kapu na svemu što su dali. Mnogi od nas nakon dva granatiranja u rovu usrali bi se od straha i pobjegli.
No jesu li uvijek u pravu ? Željom da im se zagarantiraju njihova stečena prava zapravo nesvjesno, ili svjesno vrše diskriminaciju. Mnogi se neće usuditi reći bilo što. Jer kod nas je od 1945. pa do danas ista priča.
Ako si kvocal nekaj protiv boraca ( bili oni borci uz dva svjedoka ) istog trena proglašen si antinarodnim, elementom. Danas ako ne odobravaš ili kažeš nešto protiv branitelja odmah si komunjara, izdajnik, jugonostalgičar, i slično.

Srećom ne patim od sličnih obilježavanja dolazila ona s bilo koje strane.
Nije me briga da li tko manipulira braniteljima ili ne. To oni najbolje znaju a sve ostalo bile bi samo spekulacije s moje strane. I oni od 41. do 45. kričali su kak su se borili za narod, to isto kažu i branitelji od 1991. do 1995. Ne poričem no životne činjenice pokazuju drugo.
U skupini korisnika koji mirovinu primaju preko Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje najviše je osoba sa 70-postotnim tjelesnim oštećenjem, dok je u braniteljskoj populaciji taj udjel tek 2,6 posto. U braniteljskoj populaciji prevladava skupina s oštećenjem od 20 posto – njih je 37,2 posto. Najtežih invalida Domovinskog rata sa 100-postotnim oštećenjem je 861, dok ih oko 80 posto ima utvrđen invaliditet u skupini od 20 do 40 posto oštećenja. Ponovo podsjećam da je prosječna invalidska mirovina branitelja dosegla 4.931 kunu a gotovo polovina braniteljskih mirovina je iznad 5.000 kuna. Istovremeno, većina korisnika ostalih invalidskih mirovina (njih 57 posto) prema mirovinu od 1.500 do 3.000 kuna.

Primjeri diskriminacije
•• civilima s amputiranom potkoljenicom priznaje se 50-postotna invalidnost, a HRVI imaju 70 ili 80-postotnu
•• civili s amputiranom natkoljenicom su 80-postotni invalidi, a HRVI 100-postotni
•• tuđa njega i pomoć za civilne invalide iznosi 500 kuna mjesečno, za HRVI i više od 4000 kuna
•• civili imaju pravo na invalidninu samo ako je oštećenje nastalo prije njihove punoljetnosti

http://www.jutarnji.hr/bijes-ratnih-invalida--zasto--i-zasto-bas-sada-/1...

Najtežih ratni invalidi, 100-postotni prve skupine koji su i pokrenuli cijeli ovaj bunt protiv ministra Matića, ima 487. Njihova je invalidnina 3824 kune. Uz to primaju i mirovinu koja je prosječno 5000 kuna, ali može dosegnuti i više od 10.000 ovisno o činu. Tu je i ortopedski doplatak od 1100 kuna, imaju pravo na njegovatelja koji prima plaću od 3800 kuna i taj posao najčešće obavljaju njihove supruge. Imaju pravo na rehabilitaciju, svakih 7 godina država im poklanja novi automobil, dobili su stanove prilagođene svom invaliditetu, imaju prednost pri smještaju u umirovljenički dom, djeca pravo na besplatne udžbenike...

I sad se ja pitam. Je li moja mirovina zagarantirana ?
Zar sam kažnjen što sam 16. rujna 1991. pri dolasku na posao u Kraš morao potpisati radnu obvezu. Nakon radnog vremena već me čekala civilna zaštita. Samo sam promijenio uniformu stavio se na raspolaganje ( bio sam povjerenik CZ) ostatak dana i noći. Zar su kažnjeni svi oni pekari, liječnici, vatrogasci, i ostali radnici i službenici koji su morali potpisati radnu obvezu a nakon deset godina dobili nogu vrit kao tehnološki višak, ili jednostavno neko je čornul firmu, fabriku ili banku.
Borite li se i za njihova prva ? Sumnjam. Da se borite onda ne bi zatvarali Savsku da oni koji rade i kojima se uzima ne mali dio za vaše ne tako skromne mirovine, ne mogu stići na posao ili s posla idu pješice.
Draga moja gospodo vaše patnje i boli su neizmjerne. To su činjenice. No da li su boli i patnje gladnih i nezaposlenih manje ? U ratu ste svi bili jedno. Narod i branitelji. Zar se želite distancirati od naroda ?
Odgovor morate naći sami.
A ja sam već unaprijed osuđen da budem komunjara, jugonostalgičar, da nisam domoljub, i ostali pridjevi koji uz to idu.

Tagovi

Komentari

i prije sam primjetio

a na ovom dnevniku sam se uvjerio i na tome ti @bolti hvala

naime, kod komentara..kad im izneseš zdravorazumski logični argument na neke nebuloze naši vajni tzv. ljevičari,,,a zapravo jugonostalgičari a jugonostalgičarenje je samo pristojno pokazivanje velikosrpstva, rezervna varijanta

se ogluše..previde

zato je Peratović u pravu kad im u jednoj kratkoj ali sočnoj rečenici kaže ono što ih sljeduje

sve dobro...

Tko je glasao

Jan Palach je čuvenu češki

Jan Palach je čuvenu češki student koji se u znak prosvjeda protiv sovjetske tenkovske intervencije 1968. godine zapalio na glavnom praškom trgu. Damir Čakinić, sudionik Domovinskog rata, zapalio se u zagrebačkoj Savskoj ulici uz povik: "Ne dajte Hrvatsku, izdržite"! Dakako, svaka usporedba ova dva čina je krajnje nategnuta. Ono je bilo vrijeme surovih gaženja slobode jednog naroda i ljudskih prava, zagrebačko samospaljivanje odigralo se u, barem formalno, slobodnoj i nezavisnoj zemlji, Palach je bio mladić, nije preživio, a njegov je slučaj obišao cijeli svijet, Čakinić je zreo čovjek, srećom ostao je živ zahvaljujući brzoj intervenciji prijatelja i neće pretjerano uzbuditi nikoga. Čak mu se i ime nastoji zatajiti. Ipak, ima i jedna bitna sličnost. Oba su čina znak otpora teroru, onaj praški vojnom teroru, ovaj zagrebački finom, institucionalnom, medijskom teroru, sustavnoj manipulaciji i provokaciji, otpor ispiranju mozga.

Ono što je Čakinić izgovorio prije nego se polio benzinom jasno govori kako on to nije učinio radi sebe, radi toga što su mu smanjili naknadu, već radi toga što mu je kao Hrvatu i kao branitelju te zemlje povrijeđeno dostojanstvo. Nekoliko dana prije njega na ulici u invalidskim kolicima je umrla Nevenka Topalušić, majka četvero djece, sudionica rata zajedno s mužem i osamnaestogodišnjim sinom. Rekla je prije smrti: "Odavde me samo mrtvu možete odnijeti". I tako je i bilo. A prije njih ruku na sebe podiglo je više od dvije tisuće branitelja, pa i Zvonko Bušić koji je ostvarenje svog sna čekao u američkim zatvorima trideset godina. Kažu neki političari i analitičari, branitelji nisu poniženi već oni samo misle da su poniženi. To je slično onome: narod nije gladan, samo on to ne zna.

Branitelji iz različitih udruga i iz svih krajeva uporno već više od deset dana prosvjeduju pred Ministarstvom obrane tražeći smjenu ministra Freda Matića, njegove zamjenice Vesne Nađ i pomoćnika Bojana Glavaševića, čija je izjava zapalila vatru koja je tinjala duže vrijeme. I ta izjava nije uopće bezazlena. Zapitao se na nekom predavanju u Vukovaru kako to da ima toliko branitelja, koji imaju sva prava, s traumatskim sindromom, a među borcima Krajne, koji nemaju nikakva prava, takvih ima vrlo malo. Za Matića je to tek legitimno sociološko pitanje. Ali ne, pitanje nakon kojega nije uslijedilo nikakvo objašnjenje i nikakva isprika, je cinično i sugerira, onako generalno, lažne bolesnike. I "borce Krajine" spomenuo je nekako neutralno i ravnopravno s braniteljima. U Ministarstvu branitelja sjedi još jedna gospođa, Milena Horvat, i to kao načelnik važnog sektora za upravno-pravne poslove, koja je na to mjesto došla iz kvote SDSS-a.

Prosvjeduje se zbog zakidanja stečenih prava, ali to je tek vrh ledenog brijega koji je rastao godinama. To je samo kap u prepunoj čaši gorčine i razočaranja. Izvori nezadovoljstva su duboki. Dok nesposobna vlada reže na sve strane, pa i na braniteljima, njezini se ministri razbacuje novcem i luksuzom kao pijani milijarderi. Na ispisanim transparentima može se, između ostalog, pročitati: "Mi smo stvarali državi, političari je uništavaju", "U pitanju je sudbina države, a mi smo dali krv za nju", "1990. protiv Jugoslavije, 2014. protiv Jugoslavena" i tome slično. Najbolja naša mladost odlazila je u rat ne zbog plaća niti zbog mirovina, već iz čistih ideala, radi obrane naroda, zemlje, domovine, svog grada, svojih grobova i crkava. Pa ni danas kad se bune ne rade to radi materijalnih dobitaka već radi narušenih ideala, radi opasnosti da se izgubi u miru ono što je dobiveno u ratu, radi opasnosti da brojne žrtve budu uzaludne.

Mora za sve kojima je toliko stalo do Hrvatske biti uvredljivo gledati to ustrajno nastojanje državnih poglavara na obnovi propale zajednice i bratstva i jedinstva s narodom koji je izvršio agresiju, sada pod firmom "regiona", "zapadnog Balkana" ili "naših prostora" kao i to privilegiranje jedne manjine i pojedinaca iz te manjine koji su u danima biti ili ne biti stali na onu drugu stranu. Već dugo i nepodnošljivo se kotrlja teza o dogovorenom ratu u kojemu su ginule budale, o jednakim zločinima na svim stranama. Onda se pojavi iz Ureda predsjednika države tvrdnja kako je odluka o neovisnosti bila nedemokratska i nelegitimna. Odjednom počinje dominirati teorija kako je partizanski pokret od prije sedamdeset i pet godina ustvari temelj moderne Hrvatske, a tek u drugom redu se nevoljko doda i Domovinski rat. Nije li to zbog toga što je partizanski pokret temelj i Jugoslavije, i ne gradi li se onda na istom temelju kuća na dva kata!

Objavljen je popis branitelja s intencijom da se otkriju oni lažni, na koncu su svi ispali sumnjivi, a ništa nije otkriveno. Suđeni su, manje-više, svi glavni zapovjednici oslobodilačke vojske, mnogi silovatelji i ubojice ostali su nekažnjeni, u najvećem gradu stradalniku nameće se pismo koje simbolizira osvajanje i to dok srbijanski predsjednik neskriveno pokazuje nove velikosrpske ambicije, ni jedan film, osim jednoga koji se nedavno pojavio, nije snimljen, a koji bi o Domovinskom ratu govorio na afirmativan način, dok ih mnoštvo, uz, jasno, državnu potporu, govori o braniteljima kao kriminalcima i desperadosima. U udžbenicima se najnovija povijest prikazuje s "neutralnih" pozicija, iskrivljena i minimalizirana. U Upravno vijeće Hrvatskog memorijalno-dokumentacijskog centra Domovinskog rata instaliran je suradnik "Vojske SAO Krajine".

Vlasti ništa nisu učinile na smirivanju situacije. Umjesto toga samo su nadolijevali ulje na vatru. Premijer je ocijenio da je riječ samo o glasnoj manjini, koja je instrumentalizirana u korist one druge političke opcije. Obratio se tek osmi dan prosvjeda i to putem televizijskih ekrana. Ocjeni o instrumentaliziranosti pridružio se i predsjednik Josipović nakon što je u pratnji ministra Matića obišao prosvjednike radi svoje predsjedničke kampanje. A sve je začinio Nenad Stazić, nazvavši branitelje "vojnim krilom" ili Sinn Feinom HDZ-a.

Za erupciju nezadovoljstva osobno veliku odgovornost snosi i sam predsjednik Ivo Josipović. Branitelji su se s njim našli oči u oči i propustili su mu postaviti neka tanahna pitanja: Zašto je, na primjer, tražio ocjenu ustavnosti Zakona o ništavnosti pravnih akata bivše JNA, bivše SFRJ i Republike Srbije, kojim se motivima rukovodio dodjeljujući Vesni Teršelič i Documenti odličje, zašto je u istom danu s Borisom Tadićem obišao Vukovar i Paulin Dvor, čime se rukovodio kad je predlagao povlačenje tužbe protiv Srbije za genocid i kad je povjerljivim dokumentima opskrbljivao srbijanskog veleposlanika u Zagrebu, koje je kriterije imao na umu pri izboru svojih savjetnika Budimira Lončara, Dejana Jovića, Joška Para, Siniše Tatalovića, Zrinke Vrabec Mojzeš, Tamare Obradović Mazal, jedno vrijeme savjetnice Vlade u Beogradu, ili Romane Vlahutin, koju spomenuti poklisar u svojoj memoarskoj knjizi o zagrebačkim danima naziva beogradskom Matom Hari u Zagrebu!? A sve su to važni detalji koji traumatiziraju ne samo branitelje, već i nešto širu populaciju. Autor: Josip Jović

Tko je glasao

zašto se bune

Ovo su prava branitelja – imaju li razloga za prosvjedovanje?

znam jednu braniteljicu koja ima točno 0 dana ratnoig puta. status branitelja je dobila jer je radila u ministarstvu obrane.cijelo vrijeme rata je bila na toplom, čak i kad je bila u skloništu je bila na toplom - jer su skkloništa bivše V vojne oblasti grijana i komfornija su od raznih podruma. ona nie jedina koja ima braniteljski mirovinu veću od 4.000 kn a nije bila na bojišnicu. ista braniteljska prava kao i ona imaju i ostali koji su radili u minmistarstvu obrane za vrijeme Domovinskog rata. svojevremeno je bilo govora kako su djelatnici MO bili logistika za vrijeme rata.. po toj logici onda bi isti tretman trebali imati svi oni koji su pekli kolače, štrikali čarape, davali krv za branitelje. nažalost kad se ministar branitlelja pokuša dirnuti u tu skupinu koja zapravo neopravdano uživa isti statu kao pravi branitelji i kao pravi vojni invalidi odmah se dižu braniteljske udruge i u prvi red prosv jeda guraju prave branitelje, prave vojne invalide. njima se protura kako će se iukinuti njihopva prava a zapravo se radi o pravima onih koji su cijelo vrijeme bili na toplom i na najsigrnijem mjestu u Hrvatskoj.

w. ;)

Tko je glasao

"znam jednu braniteljicu koja ima točno 0 dana ratnog puta"

@walpurga nikakvo čudo kada su status branitelja dobijali i oni koji su po uredima obrane pravili kojekakve popise branitelja, prognanih i iz područja ratnih operacija izbjeglih. Naravno sve to nakon rata! Sve se to zna samo ima onih koji se boje efekta lavine!

"Najviše zakona ima u najpokvarenijoj državi." ~ Tacit

Tko je glasao

Walpurga....

Ta se i ne buni. Ne buni se ni čistačica, a ne buni se ni policajac ili vatrogasac, koji nisu išli na teren.

Tko je glasao

@Weteran

si siguran da iza ovog prosvjeda ne stoje lažni branitelji? njima, lažnim braniteljima, smeta mijnistar matić. razlog je jednostavan - on je pravi branitelj i njemu smetaju lažni branitelji. poznata je stvar kako je na popisu branitrlja dupllo više branitelja nego što ih je bilo sudionika domovinskog rata. isto tako javna stvar je kako dobar dio ratnih invalida svoje ozljede nije dobio na bojišnici. interesantni je kako svai pokušaj pravljenja rada među lažnim braniteljima izaziva prosvjede svih branitelja - iako se u prava pravih branitelja ne dira. .

w. ;)

Tko je glasao

@walpurga da je Matić poštena, moralna i časna osoba,

@walpurga da je Matić poštena, moralna i časna osoba, a ne Zokijevo spadalo dao bi ostavku!

iza ovog prosvjeda kao i iza svih drugih braniteljskih prosvjeda siguran sam da ne stoje lažni branitelji. Oni su istini za volju sigurno involvirani kao podstrekači, ali ne i kao vođe prosvjeda. Osobnog sam mišljenja da je i ovaj prosvjed nastao na inicijativu Tomislava Karamarka i Josipa Đakića koji ne m,ogu dočekati da se SDP sam smijeni, što naravno nije za očekivati je jedan bi dio saborskih lupeža i mutikaša ostao bez saborske mirovine za koju moraju odraditi puni mandat od četiri godine. To isto vrijedi i za HDZ-ovu gamaduriju u saboru koja grakće, ali također čeka da ispuni zakonsku normativu od četiri godine javašluka i lajanja na mjeserc

"Najviše zakona ima u najpokvarenijoj državi." ~ Tacit

Tko je glasao

Walpurga...

Broj "lažnih branitelja" je minoran. Ako takvih i ima. Ono što ti hoćeš reći je da iza ovog prosvjeda možda stoje lažni invalidi. Ali i lažnih invalida ima malo, kako bi onda oni mogli toliko dobro manipulirati ljudima koji su tamo u kolicima i na štakama. Ako je to istina što ti kažeš, ja odmah predlažem da te "lažne" stavimo kao Vladu jer je očito da su jako sposobni upravljati ako su sposobni tako prijeći gomilu invalida. Svaka im čast.

Tko je glasao

vrlo spretno manipuliranje najugroženijima

i to je ono što je jasno potpuno u ovim prosvjedima. Upravo manipulacija stvarnim ljudima u problemima izaziva sad već gađenje. transparent: protiv jugoslovena? ... upravo to je ono što je tog jadnika otjeralo na ulicu: jugosloveni?

Tko je glasao

Brojček, A gdje su ti

Brojček,

A gdje su ti Jugosloveni? Zar se je njihova zemlja zvala Jugoslovija.?

Tko je glasao

skvikač

osvježenje je kad ti držiš Časove gramatike i procjene o intelektualcima

Tko je glasao

Brojček, A gdje su ti

Brojček,

A gdje su ti Jugosloveni? Zar se je njihova zemlja zvala Jugoslovija.?

Tko je glasao

brojček, ne razumiješ...

... kako ti nije jasno da u zemlji iz koje bježe liječnici, u kojoj je više od 300 tisuća osoba s blokiranim računima, u zemlji u kojoj je cca 55.000 firmi blokirano - da upravo u takvoj zemlji pojava jugoslavenstva izaziva najveću opasnost i zgražanje.

Doduše, tu opasnost nitko tako vehementno ne uočava u svakoj ptici u letu, suzu u oku djeteta i sličnome kao gosp. Karamarko. Normalno je onda da i drugi tu opasnost shvaćaju vrlo ozbiljno!

Nikada više Jugoslavija! Dolje Jugoslaveni! (gdje trebam sada potpisati za neke beneficije?)

Tko je glasao

Pa kolko je meni poznato iz

Pa kolko je meni poznato iz te Jugoslavije je procentualno otišlo daleko više ljudi.

Tko je glasao

"Pa kolko je meni poznato iz"

@Skviki neznanje ne štiti od pogrešaka!

"Najviše zakona ima u najpokvarenijoj državi." ~ Tacit

Tko je glasao

"Pa kolko je meni poznato iz"

@Skviki neznanje ne štiti od pogrešaka!

"Najviše zakona ima u najpokvarenijoj državi." ~ Tacit

Tko je glasao

je li?

Super, možeš li onda navesti te podatke pa da usporedimo?

Tko je glasao

1980. je bilo samo u

1980. je bilo samo u Njemačkoj 630 000 jugoslavenskih državljana.

Tko je glasao

da ti polakšam

1980. je bilo samo u Njemačkoj 630 000 jugoslavenskih državljana.

ex yu je imala cca 20 miliona stanovnika, RH ima cca 4, znači pet puta manje

630.000 : 5 = 106.000

danas je 250.000 građana Hrvatske u Njemačkoj

znači čak 2,5 x više Hrvata ošla trbuhom za kruhom od kako se raspala juga, tako i novosusjedne zemlje

dobro evropa to uopće može podnijeti

pitanje glasi:

koja je država prosperitetnija za svoje građane?

Tko je glasao

pitanje glasi: iz koje drzave

pitanje glasi:

iz koje drzave je bilo lakse otici zivjeti u njemacku?

a potom i slijedece pitanje:

da li su tih 105.000 otislih iz bivse drzave imali djecu u njemackoj i gdje su ta djeca danas?

ako ti tadasnji nisu dosli zivjeti natrag u ovu danasnju drzavu, a uglavnom nisu, kao i vecina njihove djece, da li treba od danasnjeg broja iseljenih hrvata u njemacku oduzimati broj ranije iseljenih?

a kaj da velim, rasprava sa natezanjem argumentat i polovicnim "kome koliko treba" za "dokaz" stvarno prelazi granice ukusnog.. ono, gadamo se brojevima! fakat super igra, pa ak se kaj pogodi, pogodi.. ma bljak..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

i moja šukunbaba je živjela u francuskoj...

ne zanm što mi je danas pa sam tu? moram preispitati kad je došlo o te greške pa je netko zgriješio na balkanu

da slažem se da prelazi granicu ukusa - naime ovih novih 150.000 milijuna je glanc novih u zadnja dva desetljeća otišlo

stvarno nije ukusno

ili je etničko čišćenje ili je čišćenje svega?

potpuni neukus

slažem se

Tko je glasao

malo nadopune oko poboljšanja ukusa

SRH je devedesete imala 4,8 milijuna stanovnika
RH danas 4,2 milijuna

u njemačkoj se pak prcaju sveušesnajst, tamo ih je 2,5 puta više

recimo da je potpuno uspjelo etničko čišćenje, bar tako izgleda
znači od onih 4,8 milijuna građana hrvatske iz SRH hrvatske nacionalnosti je 75% to je 3,15 milijuna - pa da samo jedno dijete bilo bi očekivano danas nakon etničkog čišćenje čistih hrvata bar 4,8

da ponovimo lekciju iz povijesti: fašizam i nacizam su suicidni, ili u najboljem slučaju osjetljivi na bijelu kugu

zanimljivo pitanje broj 3: tko če dijeliti penzije, invalidnine, socilajlnu pomoć - tko če graditi vrtiće, škole - odnosno za koga, tko će održavati bolnice ako uspijemo zadržati po kojeg liječnika ili medicinsku sestru

Tko je glasao

ne znam tko ce dijeliti

ne znam tko ce dijeliti penzije i slicno, no ono sto znam je da si zabrijala a da iskljucivost nije nikad donjela rezultate pozitivnog predznaka, kao ni prebrojavanje..

i ono sto jos vise znam je da glavni problem neucinkovite i glomazne drzave i birokracije nije dosao na dnevni red niti je u planu vlade, sabora, politike opcenito. sukob s braniteljima ili bilo kojom skupinom indiciran losim upravljanjem zasigurno nece rijesiti problem ali ce zato dovesti do drugih dodatnih problema. a najvise znam da se troskovi drzave nikad ne smiju poceti smanjivati na invalidima, posebno ne ratnim... i sto je najveci apsurd vlada i ministarstvo tvrde da se ta davanja nece ni smanjiti... dakle, radi se o necem drugom prvo, kao i provokaciji te mogucnosti. sto je izuzetno glupo od strane drzavne politike.

i da krenemo ispocetka. braniteljski protesti eskaliraju glavasevicevim predavanjem. ja sam ga poslusala. glavasevic je sa svim ljudima koji su s njim organizirali njegovo sudjelovanje na skupu dokumente a da rade u ministarstvu branitelja trebao izletiti s posla u roku pola sata. jer na tom skupu nije ni bilo mjesto predstavnicima ministarstva branitelja a pogotovo nije bilo mjesta za onakav sadrzaj govora.
fred matic se trebao naglo razboliti i izgubiti volju za ministriranjem, sto jos nije iskljuceno da ce se i dogoditi kao jedno od najbezbolnijih rjesenja problema tj. smanjivanja napetosti. taj postupak je danas jos vazniji jer nije napravio ono sto j etrebalo nakon govorancije na skupu dokumente, otpustio glavasevica.

gospoda politicari trebaju nauciti da njihovo ponasanje treba biti u skladu s funkcijom koju obavljaju i da izreceno nakon postavljenja na funkciju ima posve drugu tezinu od one kad se izrice u lokalnoj birtiji.

gospoda politicari u hrvatskoj su opcenito neotesane budale i malo ih je koji uopce shvacaju koji su posao preuzeli. njihova nesposobnost vodi iseljavanju. ako kazemo da nisam u pravu i da oni nisu nesposobni onda dolazimo do drugog zakljucka a to je da sve namjerno rade, sto je, cini mi se puno gori zakljucak i jos veci problem i za nas i za buduce generacije.

a ti sad i dalje prebrojavaj i koristi jedan vrlo neprimjeren rjecnik (napr. okotili) ako ti je drago, zasto bi bila bolja od neotesanih politicara koji sve to isto rade a za veliku placu, zar ne?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

PTSP svima samo ne njima

i da krenemo ispocetka. braniteljski protesti eskaliraju glavasevicevim predavanjem
Zar nije neobično to što nakon što se već godinama vuče priča o lažnim braniteljima, a što iz jednostavne logike da nije moglo biti 1/2 milijuna branitelja prilično očigledno, napokon netko iz vlasti vrlo argumentirano dotakne tu temu nastane takva hajka. Ono što je Glavašević iznio je jednostavna banalna činjenica, hladni statistički podatak, koji puno govori i svi znamo o čemu govori. Nikako ne govori o izjednačavanju agresora i žrtve nego govori o sustavu koji je propustio i penzionirao zasigurno prevelik broj branitelja i "branitelja".

To se očito toleriralo u situaciji gdje ti ljudi, povratnici iz rata, nisu više nalazili svoja radna mjesta i na taj način je nađena vatrogasna socijalna mjera i relativno jeftino kupljen mir kod te populacije (a i pokrila odvratna pljačka koje se odvijala u tim ratnim godinama i neposredno iza). Dobilo se istovremeno i dodatne ovisnike, odnosno jeftino kupilo, koji, svjesni muljaže koja stoji iza njihovih penzija, su u stalnom strahu i neizvjesnosti od moguće revizije ratnih invalidnina, a ako u ratu nisu zaradili PTSP onda su ga sigurno dobili u toj neizvjesnosti.

Očito je Glavašević dotaknuo sustav izuzetno labilne ravnoteže i jedino moguće spasenje, odnosno održanje tog sustava, je u povratu one ekipe koja je dilala lakim umirovljenjima i, kao i primatelji iste usluge, imati će isti problem ako se krene prčkati po toj podvrsti ratnog profiterstva. Eto možemo i dalje gurati branitelje pod tepih i živjeti u blaženom miru i ljubavi, samo do kada? Možda zauvijek, možda do situacije kad oni koji financiraju taj cijeli cirkus polude ili, što je najvjerojatnije, tiho krepaju od gladi i jada.

leddevet

Tko je glasao

nije dobar opis dogadanja..

nije dobar opis dogadanja.. stoga ti je i zakljucak proizasao iz krivog konteksta.. daklem, ..

gosp. glavasevic je kao zamjenik ministra branitelja bio aktivni sudionik skupa u organizaciji dokumente, za sto nije bilo nikakve potrebe uzrokovane iznimnim i akutnim dogadanjem. njegovo sudjelovanje na civilnom skupu udruge pod vodstvom terselicke proizvod je rada sluzbenika ministarstva branitelja.
kako se ta udruga ne bavi zbrinjavanjem hrvatskih branitelja niti vracanjem u civilnu okolinu nema razumnog objasnjenja zasto je uopce doslo do njegovog istupa kao zamjenika ministra branitelja.
udruga dokumenta je uz sudjelovanje raznih politicara, medu kojima i josipovica imala vec jedan pokusaj pretvaranja najobicnije civilne udruge u isljednicku medunarodnu udrugu tipa wisental i to za podrucje citave bivse drzave, tj jugoslavensku isljednicku udrugu koja bi se razvila u pravosudno - isljednicku te niz buducih godina ganjala ratne zlocince po vlastitom nahodenju te ih privodila svojem sudu.
savo strbac ili gda terselic, pored jos mnogih aktivista iz srbije, bih i da nisu to sto jesu svakako ne spadaju u hrvatsko pravosude ni policiju. pored toga nisu ni hrvatski gradani, ni suci ili tuzitelji medunarodnog suda u haagu koji je hrvatska priznala. posto je jugoslavija bivsa zemlja sama intencija uspostave jugoslavenskog suda i bez da ulazimo u nacin prikupljanja dokaza ili vjerodostojnost sefova udruge je dovoljan razlog da osoba na funkciji zamjenika ministra hrvatskih branitelja ne smije i ne treba prisustvovati tom skupu.
osobno, o organizaciji dokumenta mislim sve najgore, i kao o ideji kao i nacinu promocije te sili koju je bila vidljiva pred neku godinu kad su tezili postati jugoslavenski sud. stoga im ni dokumentaciju kojom masu ne smatram vjerodostojnom. ako ju imaju nek ju predaju pravosudnim organima hrvatske na daljnje postupanje i to je sve sto bi trebalo biti u moci.
nadalje ne smatram dobrim postojeci medunarodni regionalni sporazum koji dozvoljava sudenje BiH ili HR gradanima u Srbiji. Jedna stvar je jasna, a to je da se rat nije odvijao na teritoriju Srbije, da je Srbija bila napadac te stoga ne bi smjela imati nikakva prava nad procesuiranjem djela na tudem teritoriju od strane ne-drzavljana Srbije. Pogotovo je nedopustivo da nakon takvog procesa u slucaju osude postoji i mogucnost da osudenik sluzi zatvorsku kaznu u Srbiji. Netko si je gadno pobrkao loncice potpisujuci takav sporazum sa Srbijom, tj Jugoslavijom. Racunam da ako mene to nervira i ako me takav postupak predsjednika RH, Vlade RH kao i hrvatskog tuziteljstva, pravosuda opcenito vrijeda kao drzavljanina zemlje koja svoj suverenit tako lako prepusta drugima da branitelje koji su pod udarom raznih "pravednickih" skupina vrijeda jos i vise.
U pravu postoje dvije odrednice, a to je mjesto pocinjenja djela i drzavljanstvo osumnjicenog. Sporazum koji je potpisan ponistava ta dva osnovna postulata te je pored svoje neuskladenosti s ustavom RH i po medunarodnom pravu ne samo dvojben vec sraman.
Dokumenta je organizacija koja tezi osnivanju jos gore opcije, nadsuda od "odabranih" iz regiona.

Nadalje, glavasevic, nad, matic i ostali zaposlenici su ili funkcioneri ministarstva hrvatskih branitelja, a ne civila. glavasevic je na svom predavanju uspio jasno izreci da on ministarstvo branitelja vidi kao ministartsvo skrbi svih i svakoga, sto je ocigledan znak da nije shvatio sto mu je uopce posao. to pored toga sto se dio posla ministarstva branitelja koji se moze smatrati "skrb" zasigurno ne odnosi na skrb prema protivnicima hrvatske drzave, bili oni cetnici ili tek civilni kolateral.

funkcija nosi i svoje obaveze. glavasevic ocigledno nije svoje shvatio. ja ne zelim suditi o ispravnosti njegovih pogleda na svijet ili osobnom zaljenju prema civilnim ili vojnim zrtvama srpske strane, bar ne ovom prilikom, jer to nije ni bitno za dogadanja. Bitno je to da je zamjenik ministra branitelja bio na krivom mjestu u organizaciji ministarstva hrvatskih branitelja te da je na istom odrzavo govor neprimjeren svojoj funkciji. nakon toga je njegova smjena neminovna, ne samo njegova vec i svih sluzbenika koji su do toga doveli.

matic je svoj polozaj ministra mogao spasiti jedino na nacin da se distancira od dogadanja, pravi da nema pojma kako je uopce do toga doslo te zahtjeva hitnu smjenu svih upletenih. posto to nije napravio logicna posljedica je njegova smjena, a nakon nje i njegovih podredenih.

naprosto se politicari moraju nauciti da njihova funkcija zahtjeva i adekvatno ponasanje te da nije dopustivo da ministar prica ili se druzi na nacin koji nije primjeren preuzetoj obavezi.

i da zavrsim komentar sa navodenjem ocigledno krivog dijela tvog navoda, a to je broj branitelja.. ne zato sto mislim da je broj od 500.000 realan, jer nije, vec stoga sto se u citavoj prici ne radi o registriranim braniteljima vec o registriranim invalidima unutar braniteljske populacije. i samo o njima i o njihovom ptsp-u, ali i ostalim uzrocima invalidnosti. niti jedan ministar na svijetu, pogotove ne zamjenici ili sluzbenici ministartsva ne mogu i ne smiju na neprimjerenom mjestu ili bilo gdje u javnosti sumnjati u taj registrirani broj a bez da imaju potvrdu revizije invalidnosti, koju nisu i ne misle napraviti. no pausalno izreceno sa takve funkcije neminovno stavlja sumnju na citavu populaciju sto je i bez iceg drugog dovoljno za ostavku.
i jos da upozorim kako je ptsp kao dijagnoza razlog invalidnosti samo borcima drzave a nikada njenim protivnicima. to je naprosto pobjednicka invalidnost ili u najgoru ruku invalidnost koja se dobiva zaslugama za drzavu. srbi koji nisu pripadnici hrvatskih postrojbi imaju na to pravo ako im ga da drzava srbija koja ih je podrzavala odnosno poslala u rat. jest da je malo nezgodno zivjeti u hrvatskoj i biti invalid agresora sa primanjem iz te zemlje, no sto je tu je. tko se usudi to traziti od srbije sretno mu bilo. ako imamo takve u saboru sto ne bi imali i srpske ratne invalide sa cetnickim penzijama po selima krajine, bili oni fizicki hendikepirani ili "samo" ptsp-ovci.

no opet valja napomenuti, da ishodenje istih ni u kom slucaju nije posao ministarstva hrvatskih branitelja, sto se iz samog naziva vidi

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Luna...

Odličan opis događanja oko Glavaševića. Mislim da on nije ni svjestan što je samo njegovo nazočenje na tom okruglom stolu značilo. Npr, gđi Teršelić je od strane nekih posjetitelja skupa postavljeno jednostavno pitanje: „ Jeste li prije okruglog stola položili vijenac na Memorijalnom groblju žrtava iz Domovinskog rata jer tvrdite da se bavite svim žrtvama?“ Bar je pocrvenila na to pitanje. Promrmljala je da ove godine nisu, ali da prethodnih jesu.

http://stozerzaobranuhrvatskogvukovara.hr/vesna-terselic-se-osramotila-u...

Na gornjem linku se nalazi malo detaljnije o tome skupu.

Documenta inače ima i povelju RH dodijeljenu od predsjednika. Ima i moja postrojba. Mi smo je dobili NAKON Documente. Za 10 godina rada Documente Josipović ide na domjenak kod njih. Nama je za 20 godina osnutka poslao izaslanika. Da ne govorim da smo pomicali vrijeme proslave kako bi političari, predsjednik, možda i MO ili neki drugi mogli doći. Nisu. Predsjednik nas je primio i uručio povelju. Matić je jedini od ministara koji je došao.
3 dana smo imali događanja. Bar u ta tri dana je netko od glavonja mogao doći. Imali smo i svečanu proslavu u HNK. Mogao je bar tad doći ako ne voli narodne veselice.
Napominjem da se radi o 7. GBR i da su sva događanja (većina) bili u Varaždinu, Nije na kraj svijeta. Da ne zaboravim, pojavio se gen Markač koji je par dana prije oslobođen iz zatvora u Haagu.

Ajmo malo dalje, ali ostat ćemo samo na ovoj temi. Tema Documente je jako interesantna, Oni su imali ideju REKOM-a, ali koliko se sjećam tu ideju je i sam Josipović odbacio. Je li ju odbacio ili ideja nije dobila širu podršku u Hrvatskoj, ne znam. Znam da je jedan od argumenata bio i taj da Hrvatska ima HDCDR- a kao središte koje posjeduje svu dokumentaciju i već godinama istražuje DR.
Ideja je malo pala u zaborav, a onda se u Upravno vijeće HDCDR-a imenuje Kruno Kadrov, kao predsjednik. Inače, on je skupa s Vesnom Teršelić napisao knjigu, a izdavač je Documenta.

Zaključke izvedite sami. Ja sam do sada samo pobrojao činjenice.
Postavit ću samo jedno pitanje. Nisu li čudni odnosi npr. predsjednika prema braniteljima i Documenti? Ovo je samo jedan primjer. Koliko ima toga što ne znamo.

Tko je glasao

Josipovic REKOM nije odbacio

Josipovic REKOM nije odbacio po slobodnoj volji vec zato sto akcija promocije nije dozivjela dovoljnu podrsku u Hrvatskoj, pa je posljedica protesta i nepodrzavanja bila neminovna, odustalo se u tom trenutku od RECOMa, no ne znam da li je to konacna odluka ili se trazi varijacija na temu, tj. mislim da se trazi i da Documenta i dalje radi po tom pitanju.
Knjigu u izdanju Documente sam procitala i imam je u pdf.

Nije normalno da drzavni funkcioneri podrzavaju bilo koga kao ni bilo koju akciju koja zadire u drzavnu suverenost, a upravo to je ideja Documente. To je naprosto pristojno ponasanje, nema veze s politickim opredjeljenjem i obaveza je svakog politicara koji preuzima funkciju, posebno one drzavnog ranga, predsjednika, premijera, ministre.. Sudstvo, policija i vojska jesu drzava i zbog toga je to jako bitno. Prepustanje jurisdikcije nad tim poslovima bilo kome van drzave naprosto je nedopustivo jer mu se time daje drzavotvorna vlast.
Normalno ponasanje funkcionera odnosno drzave bi bilo da su prema udruzi pristojni i da obecaju procesuiranje u okviru pravosuda hrvatske za sve sto se podkrijepi validatnim dokazima koje pravosude kao takvo prihvati.

Dakle, Udruga Documenta nikako ne moze biti partner drzave jer je pokusala oteti jurisdikciju nad dijelom pravosuda. Ministarstvo branitelja posebno ne bi smjelo promovirati, cak ni sudjelovati na skupovima u organizaciji Documente iz vise razloga, a jedan je i njihova suradnja sa udrugom Veritas tj Savom Strbcem.

U stvari uopce ne znam zasto ovo pisem kad je sve poznato odavno, a na videu sa glavasevicevim izlaganjem lijepo se vidi tko je organizator.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

u stvari, koliko se sjecam,

u stvari, koliko se sjecam, za neprihvacanje REKOMa najvaznije i kljucno odbijanje odigrali su u BiH, muslimani koji su decidirano odbili svaku pomisao na takvu mogucnost..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Koja hrpa gluposti i pogrešnih interpretacija

Fala bogu da nisi političarka (još).

Što se tiče "Documente", svidjelo se to tebi ili ne, radi se o organizaciji međunarodnog ugleda i potvrđene vjerodostojnosti i nigdje nisam vidjela da se njihovi dokumenti argumentirano opovrgavaju, osim što desničari pizde.

Documentu podržavaju, tj. doniraju:

AED – Academy for Educational Development
Charles Stewart Mott Foundation
Delegation of the European Union to the Republic of Croatia
Dutch Ministry of Foreign Affairs
Embassy of Canada, Zagreb
Embassy of Finland, Zagreb
Embassy of Norway, Zagreb
Embassy of Sweden, Zagreb
European Commission
European Union
Friedrich Ebert Stiftung
Government of the Republic of Croatia – Office for Cooperation with NGOs
Government of the Republic of Croatia – Office for Human Rights
Heinrich Boell Stiftung
ICMP – International Commission on Missing Persons
ITF - Task Force for International Cooperation on Holocaust Education, Remembrance, and Research
Microsoft / TechSoup Europe
Ministry of Culture of the Republic of Croatia
Ministry of science, education and sports of the Republic of Croatia
National Foundation for Civil Society Development
Norwegian Ministry of Foreign Affairs
Open Society Institute
OSCE – Organisation for Security and Co-operation in Europe
Profil International Ltd.
Quaker Peace and Social Witness
Robert Bosch Stiftung
Royal Dutch Embassy, Belgrade
Swiss Federal Department of Foreign Affairs
TACSO – Technical Assistance for Civil Society Organisations
The Balkan Trust for Democracy
U.S. Embassy, Zagreb
UNDP – United Nations Development Programme
USAID – U.S. Agency for International Development

tj. prilično velik broj međunarodno priznatih i poznatih organizacija, a da ne spominjemo ambasade.

Pojednostavljeno, kako bi i najgluplji shvatili, Documentin je krimen što joj uopće pada na pamet i pomisliti kako je bilo zločina s hrvatske strane, a kamoli se istima i baviti ili nedajbože nastojati da se ona procesuiraju.

A ako je i bilo zločina s Hrvatske strane, isti misle da su oni bili opravdani, pa i poželjni.

Po njima, to što se Documenta na isti način bavi i zločinima ostalih zaraćenih strana, nimalo je ne opravdava, čak i to je pomalo iritantno, jer zločinci se međusobno obično dobro razumiju.

Ti isti misle kako su oslobađajućom presudom Gotovini i Markaču, koja nota bene i nadalje izaziva prijepore i kojom je, kao i oslobađajućom presudom Šljivančaninu i Perišiću, pa i onom kosovskom Albancu, kak se već zvao, haški sud izgubio ogromnu dozu kredibiliteta (a prije toga Čermaku) i oni sami amnestirani za zločine, palež, pljačku i kokošarenje. To i ništa drugo razlozi su euforije nad oslobađajućom presudom.

Očigledno je da i ti spadaš u tu balavu masu, što je u redu jer je takvo mišljenje ne samo dozvoljeno, nego i popularno, samo onda to nemoj prodavati kao neku činjenicu i objektivni sud - radi se ipak o tvom mišljenju u okvirima gore navedenog.

S ozirom da nikad u životu nisi pogledala Documentu i nemaš pojma čime se oni bave, evo ti i link - http://www.documenta.hr/hr/naslovnica.html - možda će te saznanja barem inspirirati da bolje argumentiraš svoje beskonačno trućanje.

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Bigulica

Pojednostavljeno, kako bi i najgluplji shvatili, Documentin je krimen što joj uopće pada na pamet i pomisliti kako je bilo zločina s hrvatske strane, a kamoli se istima i baviti ili nedajbože nastojati da se ona procesuiraju.

Documenta se ne smije baviti procesuiranjem ili proganjanjem te traženjem ratnih zločinaca. Za to postoje državni organi. Policija, DORH i slični. A ako se već bavi s time, ako se bavi žrtvama DR_a, onda se treba baviti svima, a ne selektirati.
Zaobilaženje državnih institucija u ovakvim osjetljivim slučajevima može rezultirati linčem. Imamo i slične pojedinačne i samoorganizirane skupine i na hrvatskoj strani koje su prikupljale dokaze i istraživale srpske zločine. Svejedno, njih nije DORH uzeo nikakao, a kamoli ozbiljno, od predsjednika nisu primili povelju, a od ambasada donacije.
Sam spisak donatora može govoriti puno, ali trenutno ne znamo ni o kolikim se iznosima radi. A i to su bitni podaci. Kao i podaci o zaradi.

Documenta, i čitav niz sličnih udruga imaju i jednu dobru stvar. A ta je da smo uspjeli dobiti javne rasprave sa suđenja za ratne zločine, tako da možemo i sami prosuditi o kakvim se tu zločinima radi. Doduše, tu je već dosta bitna i stvar kako se neko suđenje prenosi, ali i ovo je bar nešto.

Tko je glasao

Evo ga opet, kao o Joviću....

Pa dobro, kako ti se da trošiti svoje i moje vrijeme na pizdarije?!

Ti uopće ne razumiješ čime se Documanta bavi, jer da razumiješ ne bi napisao gornje besmislice o navodnom "procesuiranju, proganjanju i traženju ratnih zločinaca", a pogotovo ne o nekakvom "linču". Linču koga prema kome? Što Documenta radi selektivno - navedi!

Dakle, Documenta se bavi ovim - http://www.documenta.hr/hr/program-documente-centra-za-suocavanje-sa-pro... - a ne bavi se "procesuiranjem, proganjanjem i traženjem ratnih zločinaca".

Ne možeš reći kako se nisi imao prilike informirati, jer sam link dala (a svatko ga može i sam naći), dakle, ignorant si, potcjenjuješ sugovornika i podvaljuješ.

Malo vam Documenta i slične udruge mrse račune po pitanju prepravljanja povijesti, jer ipak, što je bilo, bilo je...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Lijenčine i obmanjivaći se umnožili na ovom portalu

Pod egidom prava na žlabranje...
Čak i neki biši počasni konzuli smatraju shodnim pokazivati mišiće neznanja sve poradi trošenja bezgraničnog vremena u besciljnoj neproduktivnoj starosti...

Tko je glasao

Bigulica...

Malo vam Documenta i slične udruge mrse račune po pitanju prepravljanja povijesti, jer ipak, što je bilo, bilo je...

Documenta i slične udruge samo mrse račune u smislu istinitog istraživanja povijesti i ostavljanja rata iza sebe. S njihovim načinom, mi bi na ovim prostorima još 50 godina ratovali. Ali to je sad problem što ljudi poput tebe to ne kuže. Mene samo zanima kome je u interesu stalno potenciranje sukoba na ovim prostorima?
Takve udruge ne samo da žele biti istražitelj sudac i krvnik, oni se trse da to budu. Da je presuda GOtovini bila drugačija, da su suci u Haagu odredili da ljudi moraju biti kažnjeni bez obzira jesu li oni krivi, danas bi se Documenta drugačije ponašala.

Rekao sam što smatram pozitivnim dijelom rada takvih udruga. Nažalost, oni su jedini koji bilježe što se događa na sudskim procesima u Hrvatskoj i šire za ratne zločine.

Tko je glasao

Dokumenta se bavi

Dokumenta se bavi rehabilitacijom velikosrbijanske agresije na Hrvatsku i izjednačavanje krivice, a služe se kod toga neistinama i poluistinama.
Momentalno su u šoku jel sve više građana Hrvatske to uviđa, no smišljaju nove podlosti i panično traže nove naivčine s kojima mogu manipulirati.
Momentalno je to Bojan Glavašević.

Tko je glasao

Ma bravo, Skviki. Nisi ni

Ma bravo, Skviki.

Nisi ni pogledao Documentine dokumente, još manje znaš što su radili i rade, a daješ takve "ocjene". "Rehabilitacija velikosrpske agresije", molim te lijepo!?

Pročitaj bar ovaj članak, tamo su ti opisani Documentini ciljevi.

Tko je glasao

eto "literature" za glavasevicevo "predavanje"

Važno je naglasiti da REKOM mogu osnovati samo države, jer ga potvrđuju vlade ili parlamenti: uloga Koalicije je da potakne postjugoslavenske države na osnivanje REKOM-a. Samo stvaranje Koalicije finale je dvogodišnjih nastojanja triju uglednih udruga koje se bave žrtvama proteklih ratova: udruge Documenta iz Hrvatske pod vodstvom Vesne Teršelić, Fonda za humanitarno pravo iz Srbije pod vodstvom Nataše Kandić i Istraživačko-dokumentacionog centra iz BiH pod vodstvom Mirsada Tokače. Za razgovor o REKOM-u zamolili smo Vesnu Teršelić.

* Možete li nam ukratko opisati svrhu i ciljeve REKOM-a?
Mogu samo reći mišljenje iz perspektive jedne od inicijatorica Koalicije udruga koje zagovaraju formiranje komisije, jer će o svrsi i ciljevima odlučivati vlade. Smatram da bi svrha Regionalne komisije trebala biti utvrditi i javno iznijeti činjenice o ratnim zločinima i drugim teškim kršenjima ljudskih prava u bivšoj Jugoslaviji, uključujući i sudbinu nestalih, te afirmirati suosjećajnost, solidarnost i društvenu odgovornost prema žrtvama i stradalima.

http://www.e-novine.com/index.php?news=19862

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

aha, i?

Što je tu strašno? Protivno humanizmu? Protivno civilizacijskim dosezima?

Tko je glasao

Pa kad već pišeš o humanizmu,

Pa kad već pišeš o humanizmu, a kak ga ispoljavaju spram onih koji u Savskoj "hladiju jaja"?

Tko je glasao

znam da ti se svida ideja

znam da ti se svida ideja osnivanja "regionalnog" suda, ne trebas potvrdivati
no ipak bih voljela znati kako ti tu ideju povezujes s promocijom iste od strane ministarstvom branitelja i njegovih sluzbenika?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Boltek, Jedan se je

Boltek,

Jedan se je našpranjil na plotu, tam je isto nekaj pisalo.

Tko je glasao

Pardon, Moje isprike Bolteku.

Pardon, Moje isprike Bolteku.

Tko je glasao

nepotreban komentar, mislim

nepotreban komentar, mislim da nitko na ovom site-u nikad ne bi posumnjao da ti se dokumenta kao organizacija svida.. a posebno ideje o jugoslovenskom sudu za ratne zlocine koji bi djelovao i ganjao zlocince jos barem dvadesetak godina.. sto bi njima dalo fini i siguran prihod, vaznost a ne bi bilo problema ni sa trazenjem optuzenika obzirom da je ogroman broj populacije bio ukljucen u ratna zbivanja, time i opterecen sa radom dokumente za jos jednu ili dvije buduce generacije..

no kako god da je, ideja o jugoslovenskom sudu nije uspjela, sto mi je drago.. no sto istovremeno ne znaci da pokusaj varijacije na temu nije u toku.. kako jugoslavije nema, svi komentari o tim akcijama cine mi se suvisni..
ministarstvo branitelja jos uvijek nije ogranak dokumente i nadam se da nece biti. stoga se je ekipa iz tog ministarstva posebno zaje.. kad to nije shvatila..

za sve ostale politicare, ukljucujuci i naseg danasnjeg predsjednika preporucljivo bi bilo da svoju simpatiju prema uspostavi jugoslovenskog isljednistva i suda zatome ako i dalje misle biti reprezenti hrvatske drzave, jer to naprosto nije u skladu s njihovom funkcijom

inace, hvala ti na podacima o dokumenti.. o kojima ama bas nista nisam znala a ti si me eto prosvijetlila.. nekak je to prosvjetiteljstvo u trendu ovih dana, svako malo pa me eto dobrodusni prosvjetljuju.. sto cu, kad ste tako dobri.. dakle, jos jednom hvala @bigi..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Komentar itekako potreban

budući da se i previše nakotilo kojekakvih mutikaša, falsifikatora i majstora za krivi kontekst.

Mogu ti reći da nitko, a ja ponajmanje, nije očekivao da ti nećeš promijeniti kaput kako trenutni vjetrovo pušu. Ponajmanje bih očekivala da ćeš polemizirati s nekim konkretnim Documentinim tekstom ili aktivnošću, jer to dakako nisi u stanju, niti si tome dorasla. Zato se držiš onoga što najbolje znaš, a to je trućanje.

Inače, molim, i drugi put :P

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao
Tko je glasao

Zašto Glavašević ne bi išao na Documentin skup?

Zar zbog toga da ga ne bi Despot "oprao"?

Inače. to sam zaboravila napomenuti gore, vidljiva je tvoja zavist prema svima koji su "financirani". Ne moraš biti toliko zavidna, pa na kraju krajeva i tebe netko financira.

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

moze, i ja kazem da nema

moze, i ja kazem da nema nikakvog razloga da ne ide na documentin skup, ali kao bojan glavasevic a ne kao pomocnik (nikako reci zamjenik) ministarstva branitelja. dakle, on je, kao i svi mi drugi slobodan se ponasati kao covjek bas kako njemu pase, no preuzevsi visoku funkciju preuzeo je i njene obveze i posljedice, od kojih je najvaznija da on preuzimanjem prestaje biti bojan a postaje institucija .. e ta institucija nema sto traziti na skupu documente.. za bojana ima rjesenje, da ostavku i ide gdje god pozeli bez ikakvih ogranicenja funkcije odnosno preuzetih obveza.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Ima i te kako razloga

Ti doduše na znaš obrazložiti zašto Glavašević ne bi trebao ići na Documantin skup, osim što "kažeš".

Bojan kao Bojan, možda bi rado otišao na pivu, ali ovako kao pomoćnik ministra, dobro je da je otišao na skup kojeg podržava preko 20 uglednih institucija, međunarodnih i hrvatskih.

Srećom, neki političari ipak imaju malo više političkog sluha i tu i tamo im se zalomi da nam spašavaju obraz.

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Balvani for ever

Obzirom na dužinu tvog upisa neću odgovoriti na sve nego samo na neke stvari:

- Da li je tvrdnja koju je izrekao Bojan Glavašević istinita ili nije? Koliko ja znam tvrdnja je istinita.

- Međunarodni skupovi u kojima sudjelujemo mi i Srbi su nešto neophodno da bi se normalizirali naši odnosi, a budući da ćemo si uvijek biti susjedi onda je normalizacija nužan uvjet za bilo koji napredak ove regije. Sudjelovati na takvom skupu s figama u džepu i prodavati roza mašnice teško da se može smatrati ikakvim doprinosom normalizaciji, dapače, upravo suprotno.

- Ako skup ima cilj normalizaciju odnosa, a gotovo svaki takav skup je doprinos normalizaciji makar kao nuspojava, dobro je da ti skupovi dobiju i viši nivo i višu vrijednost sudjelovanjem ljudi koji su na nekoj funkciji u vlasti.

- Od rata je prošlo 20 godina i davno je već trebalo moći jasno i iskreno progovoriti o svemu što se desilo, lijepog i ružnog, a u ratovima ružnog uvijek ima znatno više. Naivno je i besmisleno misliti da samo jedna strana ima prljavi veš, naravno ona druga, a da su naše gaće sniježnobijele.

- PTSP nije bolest koja je monopol pobjednika, dapače. Prvi slučajevi zabilježeni su kod vijetnamskih povratnika, američkih vojnika koji su u tom ratu bili gubitnici, dakle nikakva veza s pobjedom ne postoji. Ono o čemu govoriš je činjenica da pobjednici pišu povijest, i ne samo povijest. Pobjednici određuju prava za sebe kao i za gubitnike, utoliko ova država im nije priznala PTSP i teško da će (bez obzira što neki to iščitavaju iz Glavaševićevog govora), a ovi se naravno nisu usudili tako što niti tražiti i teško je misliti da tamo toga nema više-manje u istim postocima. To je slučaj s našim Srbima, a u Srbiji je taj neuspješni rat guran pod tepih i prema svojim borcima nisu pripremili nikakve blagodati i dijagnosticiranje PTSP-a nema za njih neku posebnu vrijednost.

- Ono što si trebamo stalno ponavljati je da je rat završio pred dovoljno godina i da je mazohistička naša potreba da smo stalno u njemu i da nam je ono stalni društveni uteg, i ne samo uteg nego tinjajuća vatra koja je spremna u svakom trenutku ponovo buknuti i proždirati sve na što naleti bez ikakve trijaže. Ovako ne možemo nikada biti sigurni da sutra neće tebe ili mene proglasiti Jugoslavenima i krenuti pendrecima po nama. Fascinantno je u što se najmirniji i najpristojniji susjedi mogu pretvoriti u jednom trenutku, a takvih metamorfoza je prepuna i ova najbliža povijest.

- Ukratko, treba prestati pokrivati istinu šarenim paradama i misliti da nitko ne vidi o čamu je zapravo riječ. Samo glupani misle da su drugi ljudi glupi. Treba prestati se kititi ovim nesretnim ratom koji je toliko patnje donio svima nama,svim braniteljima iskreno zahvaliti i uvući ih u civilno društvo gdje im je i mjesto. Nije dobro vidjeti ljude koji se isprešetavaju u uniformama i zamataju u zastave. Jedno i drugo su državni simboli i imaju svoja stroga pravila gdje kada i kako se smiju upotrebljavati. To nije stara traper jakna ili rezervni stolnjak i pogotovo to nije oruđe za prijetnju vlastitim sugrađanima.

leddevet

Tko je glasao

- Da li je tvrdnja koju je


- Da li je tvrdnja koju je izrekao Bojan Glavašević istinita ili nije? Koliko ja znam tvrdnja je istinita.

Koja tvrdnja? On kaže da nije rekao nikakvu tvrdnju.

- Od rata je prošlo 20 godina i davno je već trebalo moći jasno i iskreno progovoriti o svemu što se desilo, lijepog i ružnog, a u ratovima ružnog uvijek ima znatno više. Naivno je i besmisleno misliti da samo jedna strana ima prljavi veš, naravno ona druga, a da su naše gaće sniježnobijele.

Naravno. Zato još uvijek tvrdimo da je u Oluji ubijeno preko 6 000, 2000, 600, 300 nevinih srpskih žrtava. Koliko? Ni to se dan danas ne zna, a mi bi raspravljali o tome koliko Krajišnika ima PTSP? Ili bi mogli iz čitave populacije žrtava na srpskoj strani odrediti tko je civilna žrtva a tko vojna? Problem oko izjednačavanja žrtve i agresora je ono što se uvijek spominje. Izjednačavanje kreće od jedne osnovne stvari: da su svi zločinci isti i da su sve žrtve iste. To dovodi do toga da su svi zločini isti. I tu je ono osnovno oko čega se ne možemo složiti. Jer treba jasno reći: "hrvatski" zločini u ratu su počinjeni na pojedinačnoj osnovi i nisu organizirani, dok srpski su počinjeni organizirano uz podršku institucija. I tu mi radimo osnovnu pogrešku jer se to ne naglašava. Na ovoj razini radimo osnovno i početno izjednačavanje žrtve i agresora. Sve ostalo se nadograđuje na ovo.
A kako sam već rekao, dok ne raščistimo do kraja s istinom, onda nema ni nekakvog normalnog odnosa. Nažalost.


- Ono što si trebamo stalno ponavljati je da je rat završio pred dovoljno godina i da je mazohistička naša potreba da smo stalno u njemu i da nam je ono stalni društveni uteg, i ne samo uteg nego tinjajuća vatra koja je spremna u svakom trenutku ponovo buknuti i proždirati sve na što naleti bez ikakve trijaže.

Istina. Al ovo se veže uz to da nismo do kraja raščistili stvari. A veže se i uz to da se svako malo pokrene neki novi proces za ratne zločine. Evo u Splitu počinje novi, nazvan "Lora3" u kojem opet sude istim ljudima kao i prije, al ovaj put za neko novo maltretiranje. Na kraju će ispasti da će se suditi za svaki šamar. Ili se uhapsi Veljko Marić, najednom, a godinama se vozi kroz Srbiju. Itd, itd. Stalno netko potencira nešto.

- Ukratko, treba prestati pokrivati istinu šarenim paradama i misliti da nitko ne vidi o čamu je zapravo riječ. Samo glupani misle da su drugi ljudi glupi. Treba prestati se kititi ovim nesretnim ratom koji je toliko patnje donio svima nama,svim braniteljima iskreno zahvaliti i uvući ih u civilno društvo gdje im je i mjesto. Nije dobro vidjeti ljude koji se isprešetavaju u uniformama i zamataju u zastave. Jedno i drugo su državni simboli i imaju svoja stroga pravila gdje kada i kako se smiju upotrebljavati. To nije stara traper jakna ili rezervni stolnjak i pogotovo to nije oruđe za prijetnju vlastitim sugrađanima.

Branitelji su uvučeni u civilno društvo. Što pričaš? Već godinama. Ovo su sve udruge civilnog društva koje sada prosvjeduju. Treba malko pratiti događanja. Uniforme i dijelovi uniforme koje pojedinci imaju na sebi su povijesne uniforme, s povijesnim oznaka postrojbi koje više ne postoje. Uniforma OS RH je digitalni tisak. Državna zastava se ne vucara po podu niti se reže na komade ili pali, kao na nekim kulturnim zbivanjima. I nije mi jasno kako se može prijetiti građanima RH sa zastavom RH?

Tko je glasao

Mračne priče

Vidi, ako si tako siguran u svoje stavnove dozvoli da se o tome razgovara, da se prestane trgovati ljudskim tragedijama i prigodno naštimavati brojeve ovisno na kojoj smo strani. Dozvoli također da ljudi iznose svoja viđenja bez obzira koliko glupa se činila i dozvoli ljudima da u tome i pogriješe. Tek kad se uspostavi tolerancija moći će se početi suvislo razgovarati i "činjenice" pretvoriti u činjenice.

Ova nervoza koja izbija iz tvog upisa, i iz standardne slike koje ovi prosvjednici pokazuju, nema gotovo ništa od onog što sam naveo. To je obznana a ne dijalog kao što je obznana bila glupo prikazanje u Saboru. Sve nesretno netolerantno prema bilo čijim greškama istovremeno uvjereno u vlastitu bezgrešnost.

Znaš, dosta dugo sam bio u komisijama za procjenu ratnih šteta i prošao sam dobar dio Hrvatske i nagledao se jada i bijede i temeljito opljačkanih kuća i u dijelovima koji nisu nikad bili zauzeti od Srba, a da bi se tako temeljita pljačka obavila trebala je dobra organizacija koja je teško mogla proći neopaženo. Da ne zaboravim, to sam viđao i prije Bljeska i Oluje, a opljačkane kuće su bile neovisno da li su bili vlasnici Srbi ili Hrvati.

leddevet

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. NAŠA MISIJA od petarbosni4 komentara 0
  2. ŠEFovi reformiraju Republiku Hrvatsku od aluzija komentara 2
  3. Hrvatski nacionalni interes i kako ga steći od Feniks komentara 14
  4. Vrh HDZ-a onemogućava HDZ-u preuzimanje vlasti od ppetra komentara 3
  5. Može li Trump doživjeti i preživjeti inauguraciju od sjenka komentara 15
  6. Kao i hrvatsku državu, INU je prodala detuđmanizacija od MKn komentara 14
  7. Putevi i stranputice: Dvije godine mandata Kolinde Grabar Kitarović od sm komentara 6
  8. Fašizacija hrvatskog društva nesmetano napreduje od Feniks komentara 12
  9. Svemir je integralni organizam; uključuje i Kolindu od bube komentara 6
  10. Leakovina - Autodanuncijada - Nije li ljevica preživjela dovoljan broj 'Markovina'? od doza komentara 4
  11. iskustvo proizvodi vrijednost preživljavanja od aluzija komentara 0
  12. Božo Petrov i MOST napravili su 250 puta veću štetu RH, nego Hanžeković svojim ovrhama i spinovima od ppetra komentara 22
  13. Stop formatiranju diskova od robot komentara 13
  14. čovjek (SLUGA) MORA biti pokoran i poslušan čovjeku (ŠEF) od aluzija komentara 0
  15. dama s hermelinom i još 86 000 umjetnina od indian komentara 7
  16. Šteta od preko 5 milijardi kn građanima RH, traži ostavku Bože Petrova i hitnu akciju DORH-a od ppetra komentara 14
  17. Je li 2016. za Hrvatsku prijelomna godina? od vkrsnik komentara 11
  18. Politika Donalda Trumpa: ako su znanstvene činjenice suprutne mojoj politici, treba ukinuti znanost od Zoran Oštrić komentara 23
  19. O bankrotu ljevice u doba globalizacije od Zoran Oštrić komentara 4
  20. Međunarodni kazneni sud od Zlatno doba kap... komentara 1
  21. Veleizdaja Ustavnog suda RH od sjenka komentara 11
  22. Igra Plenkovića i Petrova, MOST-a i HDZ-a, odigrana na Badnjak, vulgarna je kao gluma Frljićevih glumica s državnom zastavom od ppetra komentara 5
  23. Izgubljena arbitraža: Upravljačka prava u INA-i nije predao Sanader, nego hrvatska vlada od sm komentara 49
  24. satnica obiteljskog preživljavanja od aluzija komentara 0
  25. klevete zašto množimo od aluzija komentara 1

Tko je online

  • indian

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 1
  • Gostiju: 38

Novi korisnici

  • F1
  • valentino
  • justiceforall
  • sandy199
  • Puležan