Tagovi

Sljedeci e-mail je pod naslovom "Croatia in Institutional and Constitutional Crisis" poslat HR i inozemnim entitetima (Eng i HR)

Objavljeno kao sto je bilo i najavljeno:

Sljedeci e-mail je bio poslat hrvatskoj i medjunarodnoj, medijskoj i politickoj zajednici:

English Version: Croatia In Institutional and Constitutional Crisis !!

Dear Ladies and Gentlemen, respected representatives from the International Political and Media Community,

With the deep sorrow we inform you that Croatia sank into deep Institutional and Constitutional Crisis !!!

"Accusing, I am sure that I am exposing myself at the risk of being accused for slander. But that is not important. The purpose of my action is to initiate the "Truth & Justice" explosion. Let the judgement begin at its fullest daylight. I am waiting. („Emile Zola in Dreyfus Affair")

With an emphasis on above quotation, we are asking you kindly to read this article ( please see full text under http://www.divshare.com/download/3457871-3a3 ) very carefully, regardless to its unusual length (included links represent other views and opinions related to this subject), since it discusses about an exceptionally important decisive matters. We simplified and clarified this article to the best of our knowledge. We have to be aware that Croatia is at its critical turning point.

This text is a group work, of some real and virtual friends connected to a well-known political blog-portal Pollitica.com, not because of belonging to any party but commonly against political system in Croatia, which is not reflection of needs and wishes of Croatian people

Definition of election is (Wikipedia ): "An election is a decision making process where a population chooses an individual to hold official offices. This is the usual mechanism by which modern democracy fills offices in the legislature, sometimes in the executive and judiciary, and for regional and local government" .

Based on the stated facts within the text, we concluded that there was a serious doubt that Croatian Parliament Elections 2007 were regular, legal, and democratic. Croatia sank into deep INSTITUTIONAL and CONSTITUTIONAL CRISIS!!! On January 11, 2008, the Croatian Parliament held initial meeting, which did not represent the will of the people. Oligarchic Dictatorship, a government in which a small group exercises control especially for corrupt and selfish purposes against the will of people, took a control of the Croatian Parliament.

Therefore, You should be aware of the fact that any formal negotiations, signed agreements with any foreign Governments after January 11, 2008 would become null and void. Furthermore, all foreign Governments, political and non-political entities that will acknowledge the legitimacy and legality of such a newly "undemocratically-elected" Croatian Parliament would lose all credibility in the eyes of the World!!! Please do not allow that to happen ! We need your political and media support in order to resist to such non-undemocratic practices and "lying standards" in Croatia, which have to be stopped at all times !!!

Hrvatska Verzija: Hrvatska u institucionalnoj i ustavnoj krizi !!

"Optužujući, siguran sam da sebe izlažem mogućnosti optužbe za klevetanje. Ali to nije važno. Prava svrha moje akcije je da potaknem širenje „istine i pravde" Neka prosuđivanje počne nadanjem svjetlu. Ja čekam!

(Emile Zola u aferi Dreyfus)

Naglašavajući gornju izreku mi vas molimo da pročitate ovaj tekst (kliknite na http://www.divshare.com/download/3457878-4e3 ) pažljivo bez obzira na njegovu neuobičajenu dužinu (uključujući i pridodane linkove na druga mišljenja i članke), budući da oni raspravljaju o jednom izuzetno važnom predmetu. Tekst je rezultat razmišljanja i postova na pollitika.com-u smo, ali su korišteni uz suglasnost autora, ali smo materiju pojednostavnili i pojasnili na najbolji mogući način.

Mi ipak moramo biti uvjereni da se Hrvatska država nalazi u kritičnoj prijelomnoj fazi, u kojoj više nedemokratska praksa i lažni standardi bi trebali prestati jednom za sva vremena.

"Izbori je proces donošenje odluka u kojem populacija bira osobe za javne funkcije. To je uobičajeni mehanizam pomoću kojega moderna demokracija popunjava službe u zakonodavnim i izvršnim organima, te sudskim , regionalnim i lokalnim upravama ."

To je jedna dobra definicija izbora. (Wikipedia):

Zasnovano na gore utvrđenim podacima možemo zaključiti da postoji ozbiljna, utemeljena sumnja da su Parlamentarni izbori u Hrvatskoj 2007. bili neregularni, nezakoniti i nedemokratski. Ako je to zaista tako Hrvatska je potonula u duboku institucionalnu krizu, jer ima sastav u Parlamentu koji ne zrcali volju naroda u Hrvatskoj. KAKO ĆE SE 11. SIJEČNJA 2007. GODINE KONSTITUIRATI NOVI SABOR UZA SVE OSNOVANE SUMNJE TREBA ILI ISKORISTITI TO ZASJEDANJE DA SE SVE OVO ODMAH NA KVALITETAN I NEUTRALAN NAČIN PROVJERI. Ukoliko se to ne dogodi, onda se može reći da je Hrvatska zašla i u ustavnu krizu, jer se institucije vlasti zasnivaju na neregularnom sastavu hrvatskoga parlamenta, pa su takve i sve odluke koje budu donosili.

Ukoliko se ovo ne razjasni na jedan korektan i neutralan način, a sve ove sumnje ostanu neriješene i kako se planira unutar „pobjednika" i njihovih koalicijskih partnera, može se zaključiti da bi na vlasti u Hrvatskoj kroz naredno razdoblje bila neka vrsta oligarhijske diktature, tj. formira se vlast u kojoj mala i nereprezentativna grupa kontrolira politički sustav i državu kroz nereprezentativni Sabor, a protiv volje narodne većine. I to baš ona koja je ostala dužna mnoge (KORUPCIJSKE) odgovore u prethodnom mandatu .

Poslato na sljedece adrese:

nhs@nhs.hr,
kampa2007@sdp.hr,
sdp@sdp.hr,
vesna.pusic@hns.hr,
ured@predsjednik.hr,
hrt@hrt.hr,
hsls@hsls.hr,
nenad@hss.hr,
zagrebjobs@state.gov,
hdz@hdz.hr,
mvpei@mvpei.hr,
glasnogovornik@vlada.hr
comments@whitehouse.gov,
vice_president@whitehouse.gov,
jane@ned.org,
irc@usembassy.hr,
mkaffka@san.osd.mil,
nytnews@nytimes.com,
letters@nytimes.com,
foreign@nytimes.com,
washington@nytimes.com,
letters@washpost.com,
corporate.support@ft.com,
help@ft.com,
insider@washingtontimes.com,
Leader@commonsleader.x.gsi.gov.uk,
emb.zagreb@mfa.no,
diplo@ambafrance.hr,
presse@ambafrance.hr,
ambassaden.zagreb@foreign.ministry.se,
australian.embassy@zg.t-com.hr,
zagreb@embassy.mzv.cz,
czech.ced@mail.inet.hr,
sanomat.zag@formin.fi,
greece-embassy@grembassy.hr,
zag@minbuza.nl,
irish.consulate.zg@inet.hr,
ambitcub@cubacel.net,
tessa.fras@fco.gov.uk,
british.embassyzagreb@fco.gov.uk,
danskikonzulat@zg.tel.hr,
roamb.cro@zg.tel.hr,
embesphr@mail.mae.es,
veleposlanstvo.austria@zg.t-com.hr,
swiemzag@zg.tcom.hr,
info@rnc.org,
World@msnbc.com,
embassy@finland.htnet.hr,
webmaster@cnn.com,
webmaster@whitehouse.gov,
foreign.news@thetimes.co.uk,
webmaster@bbc.com,
webmaster@abc.com,
webmaster@un.org,
webmaster@tagesspiegel.de,
webmaster@express.de,
webmaster@juma.de,
webmaster@kurier.at,
webmaster@ard.de,
webmaster@dw-world.de,
webmaster@wdr.de,
euobs@euobs.com,
ambitalviepress@via.at,
ambitbxl@ambitaliabruxelles.org,
lbernardo@pm.gov.pt
bcc
vlada@gov.si,
zupan@varazdinska-zupanija.hr,
webmaster@vecernji.net
desk@vjesnik.hr,icv@icv.hr,online@vecernji.net,gl.urednik@vecernji.net, marketing@slobodnadalmacija.hr, redakcija@24sata.hr,podravski.list@kc.t-com.hr,redakcija@novilist.hr, nacional@nacional.hr, pisma@nacional.hr, redakcija@metro.com.hr, andjel.erceg@vip.hr, jutarnji_kontakt@eph.hr, redakcija@jutarnji.hr, Suhair_Ibrahim@eph.hr, pretplata@eph.hr, glas-podravine@kc.tel.hr, dubrovacki-vjesnik@du.htnet.hr, redakcija@business,hr, webmaster@business.hr, info@feral.hr, redakcija@glasistre.hr, redakcija@h-alter.org, kronika@st.htnet.hr, mail: dante@ka.t-com.hr, redakcija@novilist.hr, vedran.viducic@narodni-list.hr, urednik@mnovine.hr,marketing@slobodnadalmacija.hr, info@rijekadanas.com, urednik@regionalni.com, podravski.list@kc.t-com.hr, regionaldesk@net.hr, marketing101@radio101.hr, otvoreni@otvoreni.hr

Tagovi

Komentari

Zašto je od svih župana u

Zašto je od svih župana u Hrvatskoj poslano samo Čačiću?

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Taj tekst je ustvari bio

Taj tekst je ustvari bio poslan njemu kao visokom predstavniku HNSa (to je bila jedina e-mail adresa do koje sam uspio doci). Uostalom drugi udar "e-mail" vala tek slijedi.

Live Free or Die !

Live Free or Die !

Tko je glasao

Pa zbog njegove nadaleko

Pa zbog njegove nadaleko poznate zdrave veze s realnošću. Ovaj tekst je po realnosti tu negdje u rangu njegovih premijerskih ambicija.

Tko je glasao

A smiješnog li teksta na

A smiješnog li teksta na engleskom... Uz čitav niz gramatičkih pogrešaka, izdvojio bih "non-undemocratic" (znači ne-nedemokratsko daje demokratsko; minus i minus je plus) i prevođenje ovog sajta u Pollitica.com... Alaj će se iznenaditi onaj tko utipka pollitica. com :)))

Takva razina pismenosti već legitimira ovaj dopis. A još bolji je popis adresa, vesna pusić i stipe mesić koji je i potpisao rezultate ovih izbora i time im dao legitimitet.

Inače, napredak Hrvatskoj možda neće donijeti Sanaderova Vlada, ali još će ga manje donijeti ovakvo otužno cinkarenje koje nema nikakvog temelja osim što se neki ne mogu pomiriti s rezultatima izbora. Get over it. (da barem malo točnog engleskog unesem ovdje.)

Tko je glasao

Zapravo da malo popravim

Zapravo da malo popravim jednu svoju greskicu..."Vi samo znadete lajati kao "kontraobavjestajni" pas"

Live Free or Die !

Live Free or Die !

Tko je glasao

OK, onda mi i ukazite taj

OK, onda mi i ukazite taj "citav niz gramatickih pogresaka" pa da ih i ispravim. Na ovome se radilo do 5 sati ujutro i na zalost potkrale su se gramaticke pogreske. Medjutim kao sto sam vec i napomenuo CC, vazan je sam sadrzaj teksta. Tu se puno vremena i truda ulozilo.

Vama osobno mozda taj tekst izgleda smijesan i to je Vase osobno pravo. Siguran sam da ozbiljna vecina koja sasvim dobro razumije sto nam se to svima dogodilo tokom Parlamentarnih izbora se uopce tom tekstu i ne smije. Jer tu razlog za nekakav smijeh uopce ne postoji. Mozda se Vi i smijete, ali vecina onih koja tesko prezivljava i to dan za danom place.

Vi samo znadete lajati kao pas, A vec ste i culi onu papagajsku "psi laju, karavana prolazi". Zbog toga nam se HR nalazi u takvome stanju u kakvom je i to prvenstveno zahvaljujuci akcijama koje se baziraju na samom "lajanju" i "mudrovanju",a od konkretnih akcija niti slovo "k".

Sto se tice pollitica.com pogreske, svi oni imaju moju e-mail adresu, s toga to i ne predstavlja neki veliki problem.

"Takva razina pismenosti već legitimira ovaj dopis. A još bolji je popis adresa, vesna pusić i stipe mesić koji je i potpisao rezultate ovih izbora i time im dao legitimitet."

To je ionako i jedan od dokaza da u Hrvatskoj prevladava vladavina "Neprincipijelne Koalicije" u kojoj uveliko spadate i Vi sami.

"Inače, napredak Hrvatskoj možda neće donijeti Sanaderova Vlada, ali još će ga manje donijeti ovakvo otužno cinkarenje koje nema nikakvog temelja osim što se neki ne mogu pomiriti s rezultatima izbora."

Posto dosada Vi uopce niste bili u stanju niti shvatiti smisao jedne takve akcije, to mi sve govori o Vasem intelektu. Pa tu se uopce ne radi o pitanju izbornog rezultata!

Live Free or Die !

Live Free or Die !

Tko je glasao

čuj hanhan, sad za ozbiljno

čuj hanhan, sad za ozbiljno (iako je moje javljanje i prije bilo obziljno, samo ti nikako da to shvatiš; neka te ne povede moj tu i tamo zajebantski ton, ili smajlić koji ubacim, i sl. ); makni to sve, temelja poruka ostaje: TEKST NIJE SREĐEN !! Sorry. I prestani s tim ispadima uvrijeđenog pubertetlije. Zbog sebe, meni ne smeta :))

Kako tebi nije jasno da se ja tebi NE SMIJEM. Već sam ti rekla, zbilja cijenim tvoj trud, divim ti se da si imao i živaca i vremena sve to posložit, ja ne bihi imala snage za tako nešto, itd.itd. Tvoj trud nitko, ali nitko ovdje ne dovodi u pitanje, daj shvati više. No, shvati i to da svi koji rade, griješe, pa tako i ti. A ODRASLE osobe znaju primit i kritiku. Nije im možda drago, pogotovo ako su se ubili od posla, ali razumijet će i probat popravit što se da.

I na kraju, nema veze što ja osobno imam rezerve u svezi uspjeha tvoje akcije, pa tko sam ja?? Nobody. Bitno je da TI vjeruješ i da ustraješ u tome. A ja sam te samo bila upozorila da središ tekst (ili daš nekom da ga sredi), jer:

nimalo mi nije drago što ćemo se (svi mi) opet sramotiti kod tamo nekih Europljana jer će reći - premda mnogi nisu bolji od nas, ali, su jači, bogatiji, duže imaju demokraciju, itd. pa su u poziciji da kake po nama - ha, dobili smo nekakvo konfuzno pismo na katastrofalnom (ili samo lošem, ne znam, nisam čitala, ali po ovome što je Whatever našao već na samom početku, sluti na loše) engleskom gdje Hrvati nešto hoće.....but why are they pestering US with that??? This is insane, they should solve this in THEIR fuckin' country, Croatia is now democratic country, right? What do they want us to do? To call Stipe and order him to cancel the elections?? To reprimand Sanader 'cause he has allegedly tampered with votes. Perhaps they would like us to organize riots for them? Against....who ?? Oh, WTF?!

Eto, TOGA se ja bojim....no, svejedno ne mogu te, niti bih, sve da i mogu, spriječiti u tvojoj nakani. Howg. Ovime komunikaciju s tobom završavam. No reply, pls.

CC

Tko je glasao

CC, Now, it is my turn to

CC,

Now, it is my turn to respond to you in English.

As mentioned earlier, I have made some gramatical errors in both, English and Croatian versions. The text revision is in process on a daily basis (revised version is already in its active status). Trully, I have spent many hours on this project. Trully, I have lost many hours of sleep.

I really do appreciate your time and effort to criticize this text. I admit that although it is not perfect, it does provide the clear message.

However, based on preliminary mistakes and without any review, it is very childlish from you to make a conclusion that the whole translated version was written in "catastrophic" or "bad" English. Translation is a tough business, and I have to admit that I am not an expert. Anyway, I did it because I felt it was my obligation and duty to act as a Croatian citizen.

You definitely sound like a journalist! I am not quite sure about Whatever's profession although one can conclude, with confidence, that it might be somehow connected with use of English language. FYI: Croatia is a Banana Republic.

Live Free or Die !

Live Free or Die !

Tko je glasao

Translation is a tough

Translation is a tough business, and I have to admit that I am not an expert. Anyway, I did it because I felt it was my obligation and duty to act as a Croatian citizen.
Eto sad kad ste se lipo napričali mogla bi ti CC malo pomoć čoviku u tom prijevodu..... a bogami ste to mogli odma umisto da se već dva dana napucavate....

PS. I potpuno se slažen da je to svakom dužnost,... na način na koji pojedinac najbolje zna, pa čak i uz greške.....naravno... a druga bi već stvar bila da je rič o nikoj instituciji....

Tko je glasao

Lektura teksta se plaća, a

Lektura teksta se plaća, a sumnjam da ti imaš tih novaca...
Ali ajde evo ti gratis još dvije primjedbe: u drugom pasusu - kaže se regardless OF a ne regardless to i iza discusses ti ne treba about, ne može biti član AN ako je množina (matters) i important i decisive su skoro sinonimi pa nema smisla da su zajedno. A to je samo jedna rečenica, di bi došli da krenemo dalje :)

Što se ostalog tiče, knock yourself out! :) Nakon prvih tekstova na hrvatskom sam se nadao da će proć samo od sebe, ali očito se samo pogoršava, a tu s argumentima nema smisla ni počinjati, uostalom već sam sve i napisao. Hvala na trudu i doviđenja.

Tko je glasao

OK, priznajem na postojanost

OK, priznajem na postojanost sitnih pogresaka, medjutim one svakako nisu mnogobrojne kao sto ih Vi javno pokusavate prikazati.

Osim toga, mi se ovdje ne nalazimo na jezicnim instrukcijama, a sam Vas pokusaj iskreditiranja citavog teksta koji se bazira na temelju jezicnih pogresaka je u potpunosti besmislen. Najvaznija je Poruka koja se pojavljuje u tekstu !!!

Dakle tu Vasu upornu HDZovsku igru koju mi pokusavate nametnuti, a koju ste uspjesno odigrali s SDPom u punom jeku predizborne kampanje ("Legalizacija Droge"), ja ne igram.

Izgleda da Vas je ipak malo "zabolila" moja tvrdnja koju sam izrekao u mojoj prijasnjoj poruci, sto se lako moze i zakljuciti putem Vaseg pocetnog komentara.

Stoga Vam se uveliko zahvaljujem na ovakvoj Hrvatskoj koju ste Vi i Vasi "Bahati" skupa s ostalim "Vazalima" uspjeli stvoriti, na drzavi punog srece i i blagostanja !

Live Free or Die !

Live Free or Die !

Tko je glasao

neću ni gledat englesku

neću ni gledat englesku verziju, jer bi mi moglo bacit na živce :))

kad sam hanhana upozorila na brojne gramatičke i stilske nedostatke hrv. verzije dečko se uzrujal' na mah :))

drago mi je da si mu sad TI ukazao na isto - možda hanhan više drži do mišljenja muškarca? - i vjerojatne posljedice; naime, kad neka ozbiljna pravna ili fizička osoba (osobito strana) dobije materijal s greškama i/ ili loš prijevod takvo što se smatra poslovnom nekulturom i nepoštivanjem te osobe

mislim, sumnjam da će ga i OVAKO uzet' za ozbiljno.....

CC

Tko je glasao

Svaka čast. Proganja me

Svaka čast.
Proganja me jedna misao: "Jesu li izlazne ankete ipak bile dobre?", odnosno dali smo prevareni po modelu izbori za predsjednika HDZ-a u Lisunskom? Glavaš je objasnio kako su falsificirali izbore.

Tko je glasao

A što ćemo s rezultatima

A što ćemo s rezultatima GONG-a? Njih se, kako mi se čini, u svim ovim raspravama potpuno zaboravilo: http://www.gong.hr/download.aspx?f=dokumenti/Clanci/PVT2007_parl_rezulta...

Tko je glasao

rezultati GONG-a uvijek na

rezultati GONG-a uvijek na pocetku preferiraju desne stranke, buduci se prvi obrade podaci iz "najjednostavnijih" glasačkih mjesta, tj sa onih mjesta koja imaju malo glasača. to su velikom vecinom ruralne sredine koje oduvijek vise naginju desnim rezultatima (u usporedbi sa konacnim).

no, nakon toga dolaze glasovi iz urbanih sredina koje redovito popravljaju rezultat lijevih stranaka.
tako je bilo 2003. tako je bilo i 2007.

no 2007, je nakon tih rezultata dosao jos i treci val rezultata u kojemu su bili glasovi za domacih deset izbornih jedinica koji su pristigle van zemlje. ovoga puta, poglavito iz bosne.
taj je val jos jednom pomaknuo kazaljku u desno i doveo do rezulatata o kojima pise hanhan.

najrjecitije tu situaciju opisuje 300 glasova koji su nakon prebrojanih glasova u V izbornoj jedinici stigli iz - orasja! tih 300 glasova je donjelo 75 glasova prednosti hdz-u, te naknadnu promjenu koji je umjesto 7 u toj jedinici osvojio 8 mandata, dok je sdp umjesto 5 dobio 4.

najvjerojatnije se radi o putnicima namjernicima iz hrvatske, koji su se eto slucajno zatekli u orasju, pa kad su vec tamo obavili svoju glasacku duznoste, jelda?

kad se to uzme u obzir, pet mandata prednosti koje je hdz ostvario u hrvatskoj, meni uopce ne izgledaju kao "jasna volja biraca" i "festival demokracije".


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Umjesto rasprave o

Umjesto rasprave o nagađanjima, ponovno podsjećam na GONG.

"Izbore za zastupnike u Hrvatski sabor promatralo je ukupno 1500 promatrača, od čega 117 njih u inozemstvu, od kojih je 83 stalnih na biračkim mjestima u BiH (60)"

Da su bili i u Orašju, zaključujem iz slijedećeg:

"Biračko mjesto 114, Orašje: biračko mjesto otvoreno s pola sata kašnjenja."
izvor: http://www.gong.hr/news.aspx?newsID=1068&pageID=51

I, napokon, 12. prosinca, nakon izvršenog uvida u izborni materijal koji je pristigao iz inozemstva, GONG zaključuje:
"Opći dojam nakon obavljenog uvida jest da nije bilo sistematskog kršenja izbornih pravila"
izvor: http://www.gong.hr/news.aspx?newsID=1260&pageID=51

Sve u svemu: regularnost izbora ne dovode u pitanje:
- Državno izborno povjerenstvo
- Stranački promatrači
- Promatrači GONG-a
- Predsjednik Republike
- Države s najjačom obavještajnom strukturom u Hrvatskoj :) (http://www.jutarnji.hr/dogadjaji_dana/clanak/art-2008,1,13,brown_sanader...)

I to je to. End of story

p.s.
Tek se sad vidi koliko je lucidan bio Željko Malnar sa svojom ekipom kad jje, dan nakon izbora, SDP-u čestitao na "rezultatima izlaznih anketa"

Tko je glasao

ja ni na koji nacin ne mogu

ja ni na koji nacin ne mogu shvatiti kako se tvoj odgovor odnosi na moj, osim da oboje spominjemo GONG.

ja nisam napisao da promatraca nije bilo u orasju.
niti sam napisao da je doslo do nezakonitosti - i to je ono najgore. citava igra sa prijavljivanjem glasaca iz bosne u hrvatsku je nazalost potpuno legalna, tje ne postoji sustav provjere da li glasaci iz bosne koriste svoje pravo za glasanje u hrvatskim izbornim jedinicama mada i dalje zive u bosni.

takvih je 300 glasova promijenilo izborni rezultat u V izbornoj jedinici, i oko toga se krece citava prica oko institucionalne krize.

to sto izborne rezultate u pitanje ne dovode mnoge institucije u hrvatskoj mene ne impresionira previse.
oni sami bi se trebali zapitati zasto nema nikakvih sluzbenih reakcija sto je formalno prekrsen izborni zakon (dopustena varijacija postotka biraca po pojedinim jedinicama). ja osobno nemam nikakvih iluzija da ce se stanje promijeniti, ali osobno mislim da bi javnost morala biti upoznata sa svim aspektima ove velike muljaze, kako bi se generirao dovoljan pritisak da se izborni zakon i popisi biraca poprave do slijedecih izbora.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

"ne mogu shvatiti kako se

"ne mogu shvatiti kako se tvoj odgovor odnosi na moj"

Žao mi je, nisam bio dovoljno jasan, jer nisam naveo slijedeći navod:

najvjerojatnije se radi o putnicima namjernicima iz hrvatske, koji su se eto slucajno zatekli u orasju, pa kad su vec tamo obavili svoju glasacku duznoste, jelda?

na koji ja onda odgovaram ovim riječima:

Umjesto rasprave o nagađanjima...

Mogao sam, doduše, nagađati jesu li ti birači u Orašju:
a) bili u shopingu na tržnici "Arizona" (navodno je baš nedjeljom tamo velika gužva)
b) odlučili skoknuti na, u široj okolici poznate, bosanske ćevape
c) bili na molitvi u samostanu u Tolisi kod, još šire poznatoga, karizmatika fra Ive
d) žive u Orašju, a imaju i kuće po Slavoniji (Babinoj Gredi, Bošnjacima, Gunji...), na temelju koji su dobili i prebivalište i hrvatske osobne iskaznice
e) uopće nemaju hrvatske osobne iskaznice (e, tu očekujem da bi to promatrači GONG-a u Orašju morali primjetiti, kako bi opravdali svoje dnevnice)

Bilo kako bilo, a to je poanta ostatka mog komentara, svi (pa i ti u slijedećem odgovoru) se slažu da pri tome nije "doslo do nezakonitosti".
I to su različite INSTITUCIJE konstatirale.
I ja ne vidim o kakvoj mi to INSTITUCIONALNOJ KRIZI uopće raspravljamo.

A inicijativu za promjenu izbornih zakona i popisa birača očekujem, prije svega, od saborskih ZASTUPNIKA SDP-a i HNS-a, a nikako ne od naslovnika gore sročenoga maila po zemlji i svijetu.

Nadam se da sam sad uspio biti jasniji.

Tko je glasao

Nadam se da sam sad uspio

Nadam se da sam sad uspio biti jasniji.

jesi, ali mislim da srz problema i dalje ostaje.
naime, cak i da "d) žive u Orašju, a imaju i kuće po Slavoniji (Babinoj Gredi, Bošnjacima, Gunji...), na temelju koji su dobili i prebivalište i hrvatske osobne iskaznice" i dalje ostaje upitan legitimitet izbora (ne legalitet!) u kojima ljudi koji žive (ciljano) glasaju u hrvatskim izbornim jedinicama.
a vjerojatno je broj tih koji uistinu posjeduju nekretninu u hr, pa su u njoj prijavili prebivaliste, izuzetak, a ne pravilo. pravilo je bilo organizirano prijavljivanje na istim adresama.

naravno, sve se to svodi na "nagadjanje" kako si ga nazvao, ali u prvom redu zato jer ne postoji sustav (kao sto sam i napisao) koji bi provjeravao i sprecavao takav izborni inzinjering. dapace! sustav postoji, ali za provodjenje tog istog inzinjeringa (vidi predizborne sastanke i upute koje je ministarstvo vanjskih poslova organiziralo za podruznice hdz-a van hrvatske).

brojke koje navodi hanhan su samo podloga za sumnje i nagadjanja. ali su te brojke jako velike i izrazito sugestivne.
ja sam se vec jednom ogradio od naziva "institucionalna kriza2 jer vjerujem da se sa zakljucima ide predaleko, i bez cvrstih pokazatelja. no s druge strane, tema je iznimno ozbiljna, i pokazuje proporcije do kojih se doslo u izbornom inzinjeringu. to je definitivno stvar na koju se MORA ukazivati, kako bi se stvorio pritisak javnosti glede te teme. jer, koliko ja znam, SDP i HNS nemaju vecinu u Saboru.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

"SDP i HNS nemaju vecinu u

"SDP i HNS nemaju vecinu u Saboru"

Šteta što im ovakva podjela izbornih jedinica i popisi birača (koji su ovako nesređeni i, kako se čini, nakrcani i ljudima koji ne žive u Hrvatskoj još iz '90-ih)) nisu smetali onda kad su IMALI većinu u Saboru.

Btw, kad je izborni zakon s 10 izbornih jedinica izglasavan (1999.), nije baš bilo puno otpora tadašnje oporbe:

http://ns1.vjesnik.com/pdf/1999%5C10%5C28%5C03A3.PDF

A, kad se taj zakon "kanilo" mijenjati (2002.), e, onda nije bilo dovoljno suglasja i odlučnosti ni same vladajuće koalicije

http://www.vjesnik.com/Pdf/2002%5C11%5C03%5C01A1.PDF
http://www.vjesnik.com/pdf/2002%5C11%5C03%5C03A3.PDF

Tko je glasao

Donekle točno. Upravo

Donekle točno. Upravo pitanju dosadašnjeg rada na izmjenama izbornog zakona sam upitao i drlesara. Naravno on može govoriti samo o Saboru 2003-2007, jer nije bio zastupnik do tada. Ukratko, što su dosad činili na ovom polju naši zastupnici u Saboru, tj koliko su se dosad bavili regulacijom samoga sebe?

No kako piše u Vjesniku (nisam siguran da je točna informacija) - za novi izborni zakon treba 2/3 većina, što niti jedan saziv nije imao. Za 2003-07 se vidi da je Vlada nepodnošenjem mišljenja o prijedlogu HNS-a de facto opstruirala čak i raspravu u Saboru. Što je s prethodnim sazivom? Kad nađem vremena potražiti ću dalje što se radilo i da li se ikada glasovalo. I tko je glasao protiv, a tko opstruirao samu raspravu.

Tnx na iskopanim člancima, posebno datumima.

@whatever - 2000 se opći bunt naroda protiv tadašnje strukture vlasti pretvorio u težak poraz HDZ-a koji je Milanović priželjkivao i ove godine. No ovaj put nije odradio posao koji je trebao a imao je sve šanse. To znamo svi (malo generaliziranja ne škodi) no to nije ni tema. Kao što sam više puta napisao, mislim da bi korigirane veličine izbornih jedinica doprinjele HDZ-u a ne SDP-u (tu ne obrađujem temu dijaspore). Stoga je bespredmetno diskutirati o kome taj izborni sustav ide na ruku, a kome odmaže.

Jedno jest sigurno. Ne ide na ruku nama. Biračima.

Democracy is more than two wolves and one sheep voting on what to have for dinner...

Tko je glasao

Slažem se s ovom tvojom

Slažem se s ovom tvojom porukom meni i sam govorim toliko o tom lošem sustavu da sam poplavio u licu :)

Međutizin, Račanova koalicija je mijenjala Ustav dvotrećinskom većinom (kako je Mesić postao fikus?) pa je mogla i izborni sustav. A nije.

Tko je glasao

khm, ne svidja mi se kaj se

khm, ne svidja mi se kaj se citava odgovornost za koalicijske odluke 2000-2003 uglvnom svaljuje na Racanova / SDp-ova ledja.
Racan je u toj koaliciji imao Budisu i Tomcica, i ja sam fasciniran koliko toga je pored njih dvojice (posebice ovog prvog) uspio progurati. tko je od njih principijelno nastupao u slijedecim godinama, a tko ne, najbolje govore izborni rezultati tih triju stranaka 2003 i 2007.

ono sto ti whatever konstantno izbjegavas komentirati, vracajuci lopticu na "Racanovu vladu" je statisticki pokazatelj broju biraca na izbornim listama u periodu od 2000-2003 (kada se prakticno nije promjenio) i 2003-2007 kad je odjednom narastao za 130 000 ljudi.
sto ce reci da za "racanove koalicije" nije ni bilo potreno mijenjati zakon (barem sto se tih razloga tice) jer tadasnja vlast nije izbornim inzinjeringom trazila rupe u zakonu kroz koje bi si osigurala dodatnih 5-10 zastupnika.

kao sto sam vec nekoliko puta ponovio - ja to osobno ne smatram nacinom da se "sruse" posljednji izborni rezultati, i u potpunosti ih prihvacam kao legalne.
ali ujedno mislim i da su nelegitimni, sramotni i postignuti izbornim inzinjeringom.
osobno necu imati mira dok se to ne istjera na cistac


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Ako već ne želiš osobno

Ako već ne želiš osobno mirovati i ako imaš kakve konkretne podatke o tih 130 000 novih glasača, onda ih proslijedi GONG-u, DORH-u, DIP-u, MUP-u i ne znam ja kojoj još kratici ne... Govoriti može svatko svašta, papir i internet svašta trpe. Ovakvi e-mail pamfletići puni emocija i uskličnika nisu nikakav način da se rješavaju tako ozbiljna pitanja.

Ne možeš ni ti svaljivati odgovornost za nečinjenje ničega po pitanju izbornih zakona na Budišu i Tomčića. Nije bilo nikakvih pokušaja da se to mijenja, pa da je bilo nekakve opstrukcije, jednostavno nije bilo niti inicijative od strane SDP-a koja se mogla blokirati. A Ustav se uredno mijenjao i to ne samo kozmetički.

I jel ti možda na kraju cijele priče palo na pamet barem na trenutak da HDZ-ova pobjeda možda i nije rezultat nikakvih inžinjeringa, prevara, mrtvih birača itd... Jednostavno su dobili više glasova po važećim zakonima, koliko god to tebi bilo teško prihvatiti... Da ima imalo dokaza ili barem osnovanih indicija o nekakvim prevarama od strane neke institucije, prvi bih ti se pridružio u vikanju. Ali ovo već spada u uobičajen folklor ojađenih birača koji će prihvatiti bilo koju teoriju urote prije nego najjednostavniju istinu - da je njihova stranka izgubila izbore.

Tko je glasao

hajde da jos jednom ponovim:

hajde da jos jednom ponovim: SDP je izgubio izbore, po trenutno vazecim zakonima. priznajem. dobili su manje glasova. priznajem. izgubili bi ih i da nema tih dodatnih 130000 glasova. mozda, ali nije bitno, evo i to priznajem.
nisam poslao "emotivni pamfletic" niti sam podrazo njegovo slanje.

evo, jesmo li sad obavili dijelove koji se ticu mene osobno?

jel moze sad osnovni sadrzaj "pamfletica" - otkud dodatnih 130000 biraca na listama?

postoje insinuacije, vjerovanja i teorije. bez obzira na to sto ja mislim, zar ne mislis da je DRZAVA (u kojoj god formi, ne mislim uopce ulaziti u detalje po pitanju nadleznosti) duzna odgovoriti na to pitanje (ako je vec postavljano), pogotovo ako je tih novih 130000 biraca narusilo ZAKON po kojem su izbori odrzani?


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Upravo tako... Koalicija

Upravo tako... Koalicija SDP/HSLS je osvojila vlast, i to uvjerljivo, upravo po ovom izbornom zakonu. Tada je možda bilo još i više nepravilnosti na koje je GONG upozoravao i koje su ispravljane u hodu.

Nema sumnje da su birački popisi neažurni i da je izborni zakon loš. Ali je takav za sve i očito je po njemu SDP mogao već jednom doći na vlast. Ali ne i ovaj put i to već jednom treba prihvatiti. Čak je i Milanović odustao.

Tko je glasao

Što da naprave SDP i HNS

Što da naprave SDP i HNS ovi zastupnici?

A inicijativu za promjenu izbornih zakona i popisa birača očekujem, prije svega, od saborskih ZASTUPNIKA SDP-a i HNS-a, a nikako ne od naslovnika gore sročenoga maila po zemlji i svijetu.

Mogu stoput pokretati inicijative i sve će završiti ovako:
rezultat prijedloga novog Zakona o izborima - ukratko drlesar

A za lakši pregled direktni linkovi na klub HNS-a:
prijedlog Zakona o popisima birača
prijedlog Zakona o izboru zastupnika

Na svakoj stranici ima link za pdf u donjem desnom uglu članka. Ja ih nisam prvi put uočio pa zato napominjem...

Democracy is more than two wolves and one sheep voting on what to have for dinner...

Tko je glasao

Što da naprave SDP i HNS

Što da naprave SDP i HNS ovi zastupnici?

A, da se za početak dogovore o potpredsjednicima Sabora?

A onda sjednu i vide koliko imaju ruku za promjenu izbornoga zakonodavstva. Pa, kad shvate da ih nemaju dovoljno, počnu razmišljati od koga bi još mogli dobiti potporu za svoju inicijativu, i na koji način.
Pa, ne mogu im ja crtat kako se vodi politika?! Nisam ja političar?!

Samo, da bi se sve to počelo raditi, treba shvatiti da su izbori prošli...,

p.s.
Hvala na linkovima

Tko je glasao

Kako što ćemo? Ignorirati,

Kako što ćemo? Ignorirati, jer se ne uklapa u priču.

GONG, kao organizacija za nadgledanje izbora je dala najbliže rezultate službenima i to metodom paralelnog brojanja realnih glasova, a ne anketiranjem. GONG nije izrazio nikakve sumnje u regularnost izbora, a ne može se reći da su baš skloni vladajućima. Ali dobro, uvijek postoje ljudi kojima je lakše raditi na destrukciji nego na konstrukciji, pa nek se vesele. Ionako će im se većina primatelja maila nasmijati, a ostali će proslijediti u spam.

Tko je glasao

Ja se sada smijem jos jednom

Ja se sada smijem jos jednom Vasem "bahatom" komentaru da "će im se većina primatelja maila nasmijati, a ostali će proslijediti u spam". Samo da Vas obavjestim da je do sada i to u vrlo kratkom roku skinuto preko 140 HR verzije i preko 20 Eng verzije, tako da je ova Vasa tvrdnja ravna potpunoj nuli.

Live Free or Die !

Live Free or Die !

Tko je glasao

Pa izlazne ankete i jesu

Pa izlazne ankete i jesu bile dobre... problem je sto nitko nije anketirao one koji su glasali u Bosni, ali za "nase" izborne jedinice. A takvih je ocigledno abnormalno puno.

Tko je glasao

Proganja me jedna misao:

Proganja me jedna misao: "Jesu li izlazne ankete ipak bile dobre?", odnosno dali smo prevareni po modelu izbori za predsjednika HDZ-a u Lisunskom? Glavaš je objasnio kako su falsificirali izbore.

ja mislim da su bile itekako dobre!


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najčitaniji članci