Tagovi

Registar branitelja Domovinskog rata - objavljen, već nedostupan. Zašto?

Bauk registra kruži Hrvatskom.
Politička diverzija, politikanstvo ili znak demokracije?
Javno ili tajno, konstruktivno ili nekonstruktivno, implikacije?
Manje-više svi su uznemireni, odjednom silna buka kao da je počinjen neki veliki zločin. Oficijelne informacije idu za tim da osude nezakonito objavljivanje registra, policija je najavila istragu, ako se dođe do počinitelja, prijeti im kazna zatvora do tri godine.
Posve je sigurno da među pollitičarima ima kompetentnijih osoba koje bi mogle prokomentirati fenomen – sad me vidiš, sad me ne vidiš, a vezan za kratku mogućnost uvida u registar branitelja Domovinskog rata. Google će vam lijepo odgovoriti da spisak nije dostupan odnosno na upis «Registar hrvatskih branitelja Domovinskog rata» pojavit će se – praznina. Austrijski google, na njemačkom jeziku, međutim, poručit će vam da je nemoguće ući u stranice jer su najvjerojatnije preopterećene, a ima već i anketa koje pokazuju da je recimo 78,79 % onih koji su glasovali ZA objavu, a samo 2l,2l % kaže NE. Ankete su prenijete iz Hrvatske, s jednog portala.
OBJAVA REGISTRA - MOĆ I NEMOĆ MEDIJA, POSEBNO NETA?
Ipak, nije sve tako jednostavno i po tko zna koji puta pokazuje se moć i nemoć medija, ali posebno Neta.
Recimo, TV Nova izvještava o slučaju, ali tek malo se vidi pokoji izvod iz obrazloženja onih koji su se drznuli objaviti registar. Ne ulazeći u validnost argumenata «drznika» valjalo je ipak to obrazloženje pročitati jer je kratko i jednostavno i sadržava argumentaciju koju je Busola svojevremeno prezentirao, a pollitičari nakon tog dnevnika samo razradili. Osnovna je teza da se želi Vladu odteretiti balasta, da su takvi spiskovi poznati u drugim državama u svijetu itd.
Izjave voditelja nekih braniteljskih udruga (Tom Kačinari, Miljenko Kolobarić) vide u tome «nezakonit postupak», traži se ostavka ministra, vjerojatno ministra Tomislava Ivića, govori se o unošenju razdora među branitelje, naglašava da je objava nemoguća jer se tajnost jamči zakonima i Ustavom. Ivica Pančić, ex-ministar se pita kako će na to reagirati Vlada, odnosno Jadranka Kosor, dodajem, uvelike zaslužna za spisak sa zamalo pola milijuna osoba, a predsjednik dr. Josipović poručuje da je za objavu registra, ali na zakonom propisani način. Slično govori i Zoran Milanović. Javio se i izvjesni Krešimir Kokanović, IT stručnjak, koji uglavnom objašnjava tehničku stranu objave registra. Najzanimljiviji su rezolutni glasovi koji se svode na to «da ovakav čin treba kazniti.»
DA LI JE PACIFIZAM LEGITIMAN?
Samo nekoliko napomena od osobe koja NIJE sudjelovala u Domovinskom ratu, iz opravdanih na zakonu utemeljenim razlozima, i neće se naći na tom ČASNOM spisku. Da nije tih razloga ne znam posve sigurno kako bih se opredijelio, jer ono što je moj svjetonazor par exellans je PACIFIZAM. Vjerojatno bih tražio, po načelu prigovora savjesti, dužnost bez nošenja oružja. Držim da je život čovjeka SVET i da se svaki politički spor, kada ga pokušaju rješavati razboriti političari, da riješiti mirnim putem odnosno političkim sredstvima. Rat je, kako kaže jedan poznati vojni teoretičar, nastavak politike vojnim sredstvima. Ubijanje neprijatelja za mene je isto zločin, samo opravdan višim, državnim interesima i obrazložen političkim idejama, odnosno RAT je u biti nasilje kojim se uništavaju životi i o kojima može odlučivati samo B-g i jedino B-g, rat je često OTIMAČINA tuđeg imetka, legalno pokriće za to da se čovjek domogne i zemlje, i kuće, i stana, i kućanskih aparata, i umjetničkih predmeta…, a često pod geslom «obrane Domovine».
Naš kratki, ljudski život nije potrebno žrtvovati na oltaru domovine, isto tako živjeti nakon rata u mukama kao vojni invalid, MIR je sine qua non ljudskog opstojanja. Kome trebaju osakaćeni i često odbačeni ljudi - u kratkim životima, ne zaslužuju ljudi RATOVE, već MIR.
MIR je sine qua non ljudske opstojnosti, ali i opstojnosti naroda. Iako to nije popularno pisati, iako nisam mormom, svaki čovjek trebao bi imati pravo odlučiti hoće li uzeti u ruke PUŠKU i pucati, ipak, u drugog čovjeka. Preporučujem inače odlične zapise Alberta Einsteina o biti pacifizma, genija fizike koji kada mu je ponuđeno mjesto prvog predsjednika Izraela tu je dužnost učtivo odbio jer bi se prihvaćanjem te dužnosti suočio i s pitanjima rata i mira, odnosno kao vojni zapovjednik došao bi u situaciju da za rat sposobne, pošalje u rat, dio njih - U SMRT.
Od svega ovoga izuzeo bih OBRAMBENI rat koji to mora biti jasan PER DEFINITIONEM odnosno reagiranje naroda i države na objavljeni rat gdje je kristalno jasno tko je agresor, a tko žrtva.
BITI U REGISTRU - IPAK ČAST...
Registar branitelja bez obzira na pacifizam ( često nazivan UTOPIJOM i NAIVNOŠĆU POJEDINACA PA I GRUPA) ipak je ČASTAN popis i zaista ne vidim neki ozbiljniji razlog da se smatra «tarabom», ulaženjem u privatnost itd. Jer, ako uzmemo da je ustavna i zakonska obveza sposobnom stanovništvu OBRANA DRŽAVE, odnosno Republike Hrvatske, a obrana REPUBLIKE (RES PUBLICA – javna stvar) onda zašto bi oni koji su sudjelovali u toj obrani bili u – ilegali, zaštićeni tajnošću…? Logično, neke postrojbe i službe trebaju biti zaštićene, ali ne UKUPNA populacija branitelja, Jer, od čega se treba zaštititi branitelje, ako je ČAST biti branitelj? Dakle, branimo branitelje od – časti, one koji su ipak, u krajnjem, hrabro stali iza zastave crven-bijeli-plavi i riskirali svoj život da bi se došlo do mira.
KADA JE ZAVRŠEN RAT?
Uz još jednu važnu napomenu - za istinske borce (branitelje) rat nije završio Deytonskim sporazumom jer, po mom mišljenju, to je bila tek prva faza borbe za Hrvatsku. Naime, Hrvatsku ćemo imati tek onda kada ona bude ispunjena odgovarajućim sadržajima, a to se prije svega DEMOKRACIJA I BLAGOSTANJE. Jer, nije se borilo samo za slobodu, borilo se za bogatu i demokratsku Hrvatsku. Nije se borilo za školjku bez bisera, nego školjku s biserom. Imamo li Hrvatsku kao školjku s biserom?
Uvjeren sam da ta pitannja postavlja i tako razmišlja većina stvarnih branitelja i da razumiju da je nacionalni interes TRANSPARENTNOST u tom pitanju, da se ne radi o unošenju razdora, jer taj je razdor učinjen onog trenutka kada su prvi branitelji «s dva svjedoka» ušli u registar i počeli koristiti beneficije na koje nemaju pravo. Dakle, objava registra i brisanje lažnih branitelja upravo je neutralizacija razdora i politika čistih računa. Jer, ako je neprijateljski čin agresija na Hrvatsku, onda je isto neprijateljski čin rastakati Hrvatsku iznutra. To su po mom LAŽNI branitelji činili, oni su uzimali , preko državne kase, ono što pripada stvarnim braniteljima i Hrvatskoj. I nije za razumjeti toliko pozivanje sada na zakonitost, kada je malo toga u ovoj državi učinjeno po zakonu i po pravdi - od krađa po državnim poduzećima do rasprodaja najvrednijeg što je Hrvatska imala (INA, Pliva, sada Podravka..) Da su se oni koji sada vrište o potrebi zakonitosti tako javljali u vrijeme krađa i rasprodaje obiteljskog srebra, gdje bi nam bio kraj? Sigurno ne na prosjačkom štapu.
Ne mislim da je ovaj nevjerojatni hakerski upad u sustav nešto čemu valja pljeskati, ali mislim da ga NE treba toliko osuđivati, kako su pojedinci već učinili.
ZAŠTO NE REFERENDUM?
I da imamo pravnu državu (to je također onaj nedostatni sadržaj Hrvatske da bi je imali) ovo pitanje objave ili neobjave registra, dalo bi se riješiti vrlo jednostavno: REFERENDUMOM, najdemokratskijim načinom odlučivanja. Ali, kako se netko domislio (možda baš naš veliki "mudrac" i zakonodavac Šeks) da postavi nemoguće –nerealne- uvjete za raspisivanje referenduma, nastavit ćemo s gložiti oko nečega što demokratski narodi riješe jedne nedjelje s prije razumnom javnom raspravom i zaokruživanjem DA ili NE na listiću.
Ovako, svatko će pričati svoju priču, državna kasa će biti sve praznija i praznija, nacionalni interes i TRANSPARETNOST kao ključni dio demokracije bit će pokopani i prije nego su zaživjeli.
Ne radi se o preopterećenosti Neta u Hrvatskoj, pa ni u Austriji, radi se o nedostatku političke volje da državnom okviru koji se zove Hrvatska, damo demokratske sadržaje.
I svi koji misle da će se registar moći i dalje držati podalje od samih branitelja i hrvatskog naroda, u zabludi su.
Rekla zemlja raju, sve se tajnu (sa)znaju. Na ovaj ili onaj način… nekome simpatičan, nekome nesimpatičan.
Na kraju, sve je to dio političkog života i «vježbanja demokracije». Kao i svaka vježba, i ova će biti mnogima naporna.
Ali, nema nam druge: jedan - jedan, jedan - dva, jedan - tri...—jedan, deset. Jedan - jedan, jedan - dva, jedan - tri... jedan, deset...

Komentari

registar branitelja, kost

registar branitelja, kost bačena sa stola za one kratke pameti, pa da se malo igraju s time dok mama i tata obave neka ozbiljnija posla.

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

...

...

Tko je glasao
Tko je glasao

Mislim da se server

Mislim da se server jednostavno zagušio prevelikim brojem zahtjeva. Naime, svaki zahtjev se pojedinačno obrađuje, a kao što znamo, mogućnosti računala su prilično ograničene.

Pogledajmo nešto o www.registarbranitelja.com...

domain:       registarbranitelja.com
owner:        - -
organization: InvisiHosting Anonymous Domains
email:        
address:      PO Box 866
city:         Austin
state:        Texas
postal-code:  78749
country:      US
phone:        +888.5214772
admin-c:      CCOM-1550910 
tech-c:       CCOM-1550910 
billing-c:    CCOM-1550910 
nserver:      ns1.invisihosting.com
nserver:      ns2.invisihosting.com
status:       lock
created:      2010-03-29 16:44:39 UTC
modified:     2010-03-29 16:44:39 UTC
expires:      2011-03-29 16:44:39 UTC

contact-hdl:  CCOM-1550910
person:       - -
organization: InvisiHosting Anonymous Domains
email:        
address:      PO Box 866
city:         Austin
state:        Texas
postal-code:  78749
country:      US
phone:        +888.5214772

source:       joker.com live whois service
query-time:   0.013329
db-updated:   2010-04-07 06:59:43
Tko je glasao

@Daniel N. Volio bih da

@Daniel N.
Volio bih da si u pravu i da ćemo i mi drugi doći na red da virnemo u taj misteriozni spisak. No, mislim da vrsni informatičatri znaju kako se takav web da neutralizirati. Vidjet ćemo...
Danimir

Danimir

Tko je glasao

Nema šanse. Može se,

Nema šanse. Može se, počneš stalno zahtijevati nešto od tog računala, desecima i stotinama puta u sekundi. Time onemogućuješ drugima da se njihovi zahtjevi za sadržajem obrade. Ali i za to ima lijeka: kad te otkriju, počnu ignorirati sve zahjeve s tvog računala ili s računala koja imaju adresu sličnu tvojoj (ako pokreneš par računala da rade to isto).

Nakon toga je moguć sljedeći potez — stavljanje na internet registra kao jednog jedinog dokumenta, kojeg svatko može skinuti, presnimiti drugom itd. Koliko bi taj dokument bio velik? Recimo 300 tisuća ljudi, za svakog 100-200 byteova maksimalno, to je 30-60 Mb, komprimirano maksimalno 5-10 Mb. To nije ništa, može se poslati elektronskom poštom! Za usporedbu, ako se dobro sjećam, Severinin video je imao oko 80 Mb, i nitko ga nije mogao zaustaviti.

Jednom kad duh izađe iz boce, praktično ga je nemoguće vratiti.

Tko je glasao

@Daniel N. Vidim da si

@Daniel N.
Vidim da si upućen u informatiku više od mene, i drago mi je ako stojiš iza teze da ovaj registar nitko ne može neutralizirati i izbaciti s Neta.
MIR I DOBRO,
Danimir

Danimir

Tko je glasao

Kao što rekoh, ovo nitko ne

Kao što rekoh, ovo nitko ne može zaustaviti — vjerojatno postoje kopije na vrlo sigurnim mjestima, na domašaja gđe Kosor. Postoje sigurno i neki naši ljudi vani koji su povezani i samim tim van domašaja naše policije.

Ne podržavam nezakonite postupke, ali ima nešto hrabrosti i odvažnosti u ovom.

Vidjet ćemo hoće li netko zaglaviti u zatvoru zbog lažiranja podataka o vlastitom učešću u ratu i protupravno stečene koristi iz toga. Ja odmah izjavljujem da u ratu nisam bio nijedan dan (malčice sam bio premlad).

Tko je glasao

@Danimir, Ono što sam rekao

@Danimir,

Ono što sam rekao u nekoliko navrata, pa sada ovdje ponavljam.
Ja sam protiv objave registra, samo radi objave. Nevjerojatno je da su za objavu u večini, oni koji s registrom nemaju, baš nikakve veze, jer njihova imena i onako nema na njemu.
Što se desilo ovom objavom? Objavljen je dio registra i nije bio ni sat vremena objavljen. Da li je to nešto promjenilo. Ja sam u svom dnevniku, opisao što bi trebalo učiniti, kako bi takva objava imala učinak.

http://pollitika.com/zasto-smo-mi-hrvati-prokleti

Međutim, ovdje se postavlja jedno drugo pitanje. Ako neki dokument ima oznaku tajnosti, zavisno od razine te tajnosti, morao bi postojati pravilnik, o tome tko može uopće koristiti te dokumente. U Hrvatskoj je taj Zakon, napravljen, ali pravilnika nema, jer se ne izrađuju (uglavnom). Tako nam se može dogoditi, kao što je to bilo nedavno, da recomo Predsjednik dostavi dokumente iz arhive u Haag, a da oni nisu prošli obveznu provjeru u Saboru.
Dakle Zakoni se donose, samo radi sebe, ali kada je primjena potrebna, onda brlja svatko kako stigne.
Onaj tko je, bez obzira na "dobru" namjeru( a sve znamo o dobrim namjerama), objavio dio registra bez ovlaštenja i bez koncenzusa prvenstveno branitelja, te protivno Zakonu i Ustavu, trebao bi za to odgovarati, kao za otkrivanje, u ovom slućaju, vojne i državne tajne, bez obzira o kome se radilo. Ni jedna zemlja si takvo ponašanje ne smije dopustiti, jer ako takvi prolaze nekažnjeno, pitam se kakvu sliku odašiljemo u svijet. U tom svijetu, u EU pače, Danimire, u koji i ti toliko stremiš, neke zemlje svoje tajne (bez obzira kakve bile) čuvaju kao zmija noge, po 100 i više godina, pa se tamo nitko i ne usudi zucnuti o nekakvom objavljivanju, a kamoli da sam objavi na netu??!

Pozdrav,
Molotov

PS(Ne postoji mehanizam referenduma za nešto što ima oznaku tajnosti, jedino saborska komisija nakon konzultacija sa svim relevantnim ustanovama i službama s nekog dokumenta može skinuti oznaku tajnosti)

Tko je glasao

Molotov, kao što napisah u

Molotov, kao što napisah u jednom drugom komentaru, termini kao što su "državna tajna", "vojna tajna" i "službena tajna" već odavno ne službeno postoje budući da su zamijenjeni drugim odgovarajućim nazivima koji su navedeni u Zakonu o tajnosti podataka - http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/298918.html.

Tim zakonom je predviđeno da državno tijelo koje neki podatak proglasi klasificiranim (tajnim) jedino može taj podatak deklasificirati (skinuti oznaku tajnosti) i tu nema mjesta nikakvoj saborskoj komisiji za bilo što, jer je zakon jasan....

Osim toga, tim zakonom je propisano da se podacima koji nose oznaku "neklasificirano" ne može slobodno raspolagati, osim u službene svrhe. Dakle, iako je podatak neklasificiran nije namjenjen za javnu uporabu.

Najžalosnije u cijeloj priči je to da mnogi državni službenici i dužnosnici koji pričaju o ovoj temi (pa čak i slavni PR MUP-a Borovec) javno mlataraju terminima koji više ne postoje, osim u njihovim glavama jer novi zakon je na snazi već 3 godine....

Pametnome je dovoljno, objava ovog registra, bez obzira na motive, predstavlja protuzakonit i nemoralan čin budući da se branitelji na ovaj način stavljaju na stup srama kao paraziti na grbači poreznih obveznika. Da je tome tako potvrđuju i najnoviji medijski objavljeni članci u kojima su navedena "pusta prava branitelja"... evo i potvrde....
http://www.index.hr/vijesti/clanak/tko-strahuje-od-objave-registra-donos...

Vrlo lako se može zaključiti da je ovo velika podvala braniteljskoj populaciji, a kad se jednom otkrije tko je ovo napravio moglo bi biti jako zanimljivo......

Tko je glasao

inzistiranje na

inzistiranje na terminologiji nema previše smisla jer: "Stupnjevi tajnosti određeni međunarodnim ugovorima koje je Republika Hrvatska potvrdila prije dana stupanja na snagu ovoga Zakona, stupnjevi tajnosti podataka dobivenih međunarodnom razmjenom prije stupanja na snagu ovoga Zakona, kao i stupnjevi tajnosti podataka koji su utvrđeni prije stupanja na snagu ovoga Zakona, prevode se na način:
– »DRŽAVNA TAJNA« u »VRLO TAJNO«,
– »SLUŽBENA TAJNA – VRLO TAJNO« i »VOJNA TAJNA – VRLO TAJNO« u »TAJNO«,
– »SLUŽBENA TAJNA – TAJNO« i »VOJNA TAJNA – TAJNO« u »POVJERLJIVO«,
– »SLUŽBENA TAJNA – POVJERLJIVO« i »VOJNA TAJNA – POVJERLJIVO« u »OGRANIČENO«."
prema tome: krumpir-krompir.

ipak, unatoč tom zakonu, i dalje u kaznenom zakonu (koji je više puta mijenjan, pa i nakon ovog zakona) i dalje stoje termini službena, vojna i državna tajna, tako da mislim da nema smisla mrcvariti nekoga radi upotrebe tog izraza.

..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.

Tko je glasao

Griotta, to je specifikum

Griotta, to je specifikum hrvatskog pravosuđa..... jedan zakon nije u skladu s drugim, ni prvi ni zadnji put.....

A upravo kriva terminologija pokazuje stupanj neznanja i nesposobnosti onih koji govore o nečem o čemu pojma nemaju.... a onda mogu misliti koliko znaju o meritumu stvari.....

Tko je glasao

ne znam pouzdano, ali mislim

ne znam pouzdano, ali mislim da to i nije neki problem. zakon o tajnosti podataka u tom je dijelu lex specialis u odnosu na kazneni zakon i stvar riješena. zaista, ne vidim potrebu za dramatizacijom, iako je pomalo nelogično zašto se u izmjenama KZ nije i taj dio pročistio da situacija bude jasna i onome tko se ne bavi time na dnevnoj bazi.

..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.

Tko je glasao

Što se desilo ovom objavom?

Što se desilo ovom objavom? sva su pitanja dobrodosla, a neka jos i vise, tako mislim da je ovo pravo pitanje. Pravo pitanje u ovom slucaju je upravo ŠTO? a ne ZAŠTO? Ako nesto zelimo uciniti i promijeniti onda moramo pitati sto, a ne zasto. Npr sto ce objava regsitra donijeti, a ne zasto treba objaviti registar.
Nepovjerenje u sustav, nepravdu, a ne pravdu, ... eskalaciju toga.
Mislim da su vazniji podaci od samog registra podaci o izvrsenim upitima u ovaj objavljeni spisak.
Svatko je isao gledati je li priajvljen on ili netko koga zna. Internet pamti, internet izvrsava, internet traje,...
Iznimno se naivno pristupa cijeloj stvari. Vise nece biti samo problem "laznih branitelja", vec ce taj problem dobiti i puno gore oblike, ovakva objava kao zeljeno rjesenje postace problem veci od pocetnog problema, a da pri tome pocetni problem nece biti ni taknut, pace i on ce eskalirati.
Zasigurno se nece stati sa samo ovim spiskom. Prasice se sve po spisku i ovom i onom. Ovo je poticaj svima sa takvim idejama.

Ovi podaci stvoreni za potrebe Fonda branitelja, sto sa spiskom npr APNa, sto sa najrazlicitijim mogucim spiskovima koji se stvaraju i koji ce se stvarati za raznorazne potrebe ...

Prica o laznim braniteljima je zasigurno samo dim, ovi podaci su naprosto dostupni velikom broju razlicitih ljudi.
Em bankama, em mnogim koji skupljaju i koriste takve i slicne podatke za najrazlicitije namjene, a ovom objavom oni su dobili "pravo javnosti".
Meni je sama po sebi tuzna situacija da do ovoga dolazi i da se mi ovime bavimo, no dobro sto je tu je.

Tko je glasao

Mislim da nikada nismo ni

Mislim da nikada nismo ni trebali doći u takvu situaciju da se skrivaju stvari koje su jednostavno morale biti javne, najprije zato što je sudjelovanje u ratu bila i čast i dužnost, a drugo što to predstavlja uzimanje iz javnih sredstava (poreznih obveznika).

Ne postoji niti jedan jedini razlog da se ova stvar tretira tajnom (osim pojedinih zadataka koji su vršeni u ratnim uvjetima - ali oni ionako nisu u registrima),

Osim naravno političkih - a to nas naravno ne treba interesirati. Taj Kačinari govori o kosovarima koji kao moraju putovati kao kroz Srbiju, a samo sudjelovanje u ratu nije kriminal dok i u samoj Srbiji danas hapse i sude samo ratne zločince - no ratni zločini, ako ih je bilo, nisu vidljivi iz braniteljskih spiskova.

Ono najgore što nam se moglo dogoditi jest da se časna dužnost sudjelovanja u obrambenom ratu mistificira jesu političke uzurpacije određenih nezajažljivih apetita, koji tako osobno i politički profitiraju. To smo već vidjeli sa SUBNOR-om (koji duže pamte), a zašto iz tih balkanskih mentalnih zamki još ne možemo izaći posebno je pitanje, ali tome je javnost jednostavno jedini lijek.

http://frederikblog.co.cc/

Tko je glasao

@Molotov Prvo, cijenim

@Molotov
Prvo, cijenim Tvoj doprinos DR-u kao i svakog časnog branitelja. Zašto je nešto dobilo tretman državne i vojne tajne, znaju oni koji su to dogovorili.
Slažem se da nema zemlje bez tajne, ali ovaj regsitar ne bi trebao biti tajna, nego ponos Hrvatske. Stvaranje misterija i silne tajnovitosti oko jednog većeg spisaka upravo stvara atmosferu da oni koji su GRČEVITO protiv objave imaju neke ne baš logične razloge za to.
Što se prije legalno, po proceduri objavi, lakše će se disati. VI, PRAVI branitelji, prije svih.
A dokumenti, kako i dobiju oznake tajnosti, tako ih, brzim dogovorom zainteresiranih i gube.
Imao sam i imam još danas neke dokumete na kojima piše STROGO POVJERLJIVO a vjerujem mi, uopće ne nalazim razloga za takvu oznaku, tim više što je jedan recimo takav dokument kružio organizacijama i čulo ga je blizu milijun ljudi (pismo Predsjedništva CK SKJ u vezi Karađorđeva, ili stenogram s razgovora Tita i hrvatskog part. rukovodstva,u vili Weiss, sedamdesetih).
Bilo je dovoljno da poznaš dečka koji to ima fotokopirati za partijskog sekretara pa da jedan primjerak fotokopira i tebi. A gore, na materijalu, je pisalo VRATITI PRIMJERAK broj taj i taj OPĆINSKOM KOMITETU SKH.
Dakle, bez misterija, jer misterije ljudi vole razotkrivati.
Pozz,
Danimir

Danimir

Tko je glasao

@Danimir, Drago mi je da

@Danimir,

Drago mi je da netko cijeni bilo čiji doprinos u DR, nu, nisi pročitao moj dnevnik za koji sam ti dao vezu. Tamo sam vrlo plastično opisao kada i pod kojim uvjetima sam za objavu registra.
Ima milion razloga zašto se takav registar ne bi smio objaviti javno, ali nemam ništa protiv, da onaj tko je zainteresiran dobiti uvid u registar, na zahtjev, dobije na uvid, točno ono što ga zanima uz uvijet da ev. može baratati imenom i prezimenom, ali ne i sa svim podacima dostupnim u registru.
Nadalje, što bi bilo kome značilo objavljivanje šturih podataka na netu?
500 000 imena i prezimena? Pa, koji će mi to? Jer svi ostali podaci su vojna, a samim time i državna tajna, kao što je to recimo, broj aviona, tenkova ili sl.
Nitko pametan neće objaviti takve podatke, nadam se da se slažeš.
Pozdrav,
Molotov
PS(Dakle, lijepo sam naveo, da bi po Zakonu, Sabor trebao imati posebnu komisiju, zaduženu odlučiti, što je to tajna i kojeg je stupnja važnosti, kao i kada se može, a kada nemože skinuti oznaka tajnosti, koliko se sjećam, u toj bi komisiji trebali sjediti 3-4 člana Sabora i 5-6 članova medija, a komisija bi morala postupati prema važećim zakonima i propisima u suradnji s zainteresiranim stranama, bilo da se radi o Predsjedniku, Vladi ili ministarstvima.)

Tko je glasao

da onaj tko je zainteresiran

da onaj tko je zainteresiran dobiti uvid u registar, na zahtjev, dobije na uvid, točno ono što ga zanima uz uvijet da ev. može baratati imenom i prezimenom, ali ne i sa svim podacima dostupnim u registru.
Tocno.
Meni se ovo sve skupa cini jedan teski voajerizam. Ajmo malo vidit sto je onaj susjed Peric radio 91. Umjesto svega ovog, bio bi puno bolji prijedlog za zakon kojim kojim bi branitelji mogli biti samo oni koji su bili na ratistu. Objava bilo kakvog registra s podatcima pojedinaca je uvijek iz tisucu razlicitih razloga sporna.

Tko je glasao

@Molotov Čitao sam tvoj

@Molotov
Čitao sam tvoj dnevnik i prije i sada ponovo. Mislim da suviše kompliciraš problematiku, koja, opet priznajem, nije sasvim jednostavna. Ali, i mi kada hoćemo, možemo i banalne stvari zakomplicirati, do nerješivosti.
Izravno pitanje tebi:
l. da li bi se PONOSIO da se javno zna da si u DR-u bio od tada i tada, stekao činove, dobio odlikovanja i priznanja itd. ili,
2.smatraš li da to nije od javnog interesa?
3-I DA SVOJIM ZNANJEM, INFORMACIJAMA I AUTORITETOM "SKINEŠ" NAJMANJE TRI LAŽNJAKA I UŠTEDIŠ DRŽAVI VEĆE NOVCE?
BEZ JAKIH EMOCIJA MOLIM, HLADNOKRVNO, RAZGOVARAMO, TRAŽIMO OPTIMALNA RJEŠENJA jer ti zapravo nisi protov objave registra, nego samo pod određenim uvjetima.
Pozdrav,
Danimir

Danimir

Tko je glasao

@Danimir, Mislim da

@Danimir,

Mislim da griješiš, jer ovo nije samo pitanje objave registra, kao ni samo traženja nečeg čega objektivno u registru nema. Ovo je i atak na moju privatnost, kao što je tzv. "zabrana raspolaganja dionicama" bio atak na moju pamet, kad kažem moju, mislim šire naravno.

1. Ja se na to ponosim i sada, ne mora zato sve pisati na "tarabi", a to koja odličja imam, priznanja ili čin koji sam stekao, ne misliš li da je to moja stvar, kao recimo to da je netko MR ili DR i slićno, ne vidim zašto bi to trebalo zanimati nekog izvan vojnih struktura, osim ako nije u obavještajne razloge.
To, na kojim sam ratištima bio, to bi još manje trebalo biti dostupno javnosti.
Usput, onog trena, kada takvi podaci budu objavljeni na netu, ja ću osobno tužiti RH. Šteta što nisam uspio vidjeti, jesu li moji podaci bili sada objavljeni, jer bih jednako tako tužio, u ovom slućaju NN počinitelja. Svatko tko želi objaviti svoje podatke širem auditoriju, neka to učini, može otvoriti blog i tamo iznijeti sve podatke za koje misli da su zanimljivi publici.
(to ti je ujedno i odgovor na 2.pitanje)
3. O "lažnjacima" sam već u nekoliko navrata pisao. Nije mi jasno, pa zar do sada nisi mogao prijaviti onog za koga si pouzdano znao da nije bio u HV, već u "Minhen bojni"? Pa zar nisu postojale silne komisije, koje su trebale utvrditi isto? Pa zar nije postojao institut anonimne dojave?
Sad ti meni reci, što se to mjenja objavom registra? Hoće li nam sutra biti bolje, hoće li kruh biti jeftiniji ili mlijeko? Hoće li oni koji kopaju po kontejnerima prestati? Stvarno mi nije jasna ta pomama, mogu to opravdati jedino činjenicom, da mi Hrvati, dobijemo kruha i onda se igramo, jednako tako je i s ulaskom u EU, svi misle, kad se uđe evo meda i mlijeka, jebote, ništa nećemo raditi, a EU su neki doživjeli ko kravlju sisu, pa će svak sisati koliko mu volja.
Pozdrav,
Molotov

Tko je glasao

@Mootov Hvala ti na

@Mootov
Hvala ti na iscrpnim odgovorima.
Odličja su ipak javna stvar, ne daju se za privatne svhe nego da bi javnost saznala da si učinio u DR-u više i značajnije od prosjeka.
Slažem se, ratni put branitelja ne bi trebalo objaljivati.
Lažnjaci? Neka drugi rade svoj posao, neću ja protiv "druga svog" pa bio pa bio i lažnjak i vukao sredstva iz mog fonda, za sebe i obitelj. I Hrvatskoj bi sigurno bilo bolje, nekolkiko miševa koji je grickaju manje, otkrivenih s tvoje strane. I tako svaki STVARNI da raskrinka tri - četiri miša... Da sam branitelj, ne bih tužio državu što hoće da se zna SPISAK časnih, nego bih tužio one lažnjake, jer je je to u osnovi ipak kriminal.(krivo predstavljanje, falsificirani diokumenti, višegodišnja krađa iz državne kase odnosno fondova).
I onda ne bi bilo pola milijuna, vjerojatno, neki pretpostavljaju, oko 350 000 STVARNIH branitelja. Sada pomnoži s nekom sumom l50 000, pa to uzmi godišnje, pa te beneficije i privilegije, kroz l5 godina, dpbro neki samo 3-4 godine..Ostalo bi više za druge, potrebite, pa i za tebe.
A kako su nastali? Pa tako što su postali dio glasačke mašinerije HDZ-a. Dakle, ti LAŽNJACI su imali neproporcionalni utjecaj imali i u poliitičkom životu pa i u izborima.
Ne razumijem zašto pistati o TRANSPARENTNOSTI kao nekoj POMAMI da se zna tko je bio tko u tim ratnim vremenima.
I kako objašnjavaš da je većina, po anketama, za objavu i ne vidi nikakvu POMAMU u tome?
O EU se slažem s tobom.
Pozz,
Danimir

Danimir

Tko je glasao

@Danimire, U pravu si što

@Danimire,

U pravu si što se tiće odličja, ali samo donekle, nitko ne može zabraniti, da se napiše i objavi, da je Pero Perić dobio odličje, ali okolnosti su ipak njegova privatna stvar, ako je nekome sumnjiv, Peru treba prijaviti, a za to ima dovoljno mehanizama.
Opet govorimo o "lažnjacima", ali, kako tebi nije jasno da za mene ne postoje lažnjaci, dok to netko izrijekom ne potvrdi. Ponovo postavljam pitanje i sam sam sebi već dosadan, za što su primali plaću ( a lova je išla i iz tvog đepa i mog i svih građana), oni koji su to trebali utvrditi, a nisu? Za što su primali lovu oni koji su zaprimali anonimne i neanonimne dojave o "lažnjacima", zašto to nisu ispitali, ako jesu, zašto nisu javno objavili i stavili ih na stup srama? Ja bih to objavio javno na televiziji i u novinama, napisao bih ili rekao : Pero Perić je sisao državnu sisu, a za to nije imao pravo. Takvog bi rangirao s onim pohapšenim menađerima. Nu, od sto glasa glasa čuti nije, pa stoga, a i ne samo stoga, za mene "lažni" ne postoje.
Ako sve to što si ti naveo pomnožim s "privilegijama i beneficijama", kao što si ti izvolio kazati, moram te razočarati, umnožak će biti ravan nuli, jer to o čemu ti pričaš nisu "privilegije ili beneficije", to su ti imali oni drugi iz onog svjetskog rata (i koješta drugo, između ostalog izgleda i opći oprost svih Vlada ove nove Hrvatske za sva zlodjela-a priznat ćeš da je to privilegija "par ekselans"), a mi smo dobili PRAVA, koja proizlaze iz ZAKONA.

Ja ti nisam "potrebit" za time, što se mene tiće mogu uzeti i sva moja odličja, činove i sva moja prava, sve papire i akte, sve potpise i pečate i mirovinu, te si to zabiti u, da prostiš, prkno. Neka mi vrate mojih gotovo 6 godina života, mojoj ženi i djeci to što nisam bio s njima i što su doživjeli, a ja ću im Boga mi, sve halalit. Nemoj se, Boga ti, ljutit što ja tako govorim, jer da imam samo 10 godina manje, stero bih u kurac i Vladu i te stalne rovaše i Ministarstvo i ministre, lijepo bih put pod noge, a oni nek dijele što se više dijelit ne može.Eto.
Pozdrav,
Molotov

Tko je glasao

@Molotov Razumijem tvoju

@Molotov
Razumijem tvoju ogorčenost, ali ovdje se uopće ne radi o tebi ili prvenstveno o tebi. Sam primjećješ da se radi o pravnoj državi i činovnicima koji nisu radili i ne rade posao. Ili, radili su suprotno, "štancali" lažne branitrelje jer se tako dolazilo do - glasačke mašinerije i tako je bilo moguće da se od 20 godina l6 ostane na vlasti...
I pitam se, ako ste kao branitelji znali ratovati s neprijateljem, kako se niste poslije znali (ili mogli) nositi s - hrvatskim političkim manipulatorima odnosno HDZ-eom? Naime, sve više zaključujem da su svi branitelji, i pravi pa i lažni, manje ili više žrtve - političkih stranaka i hrvatskih političkih manipulatora. Njih bi valjalo također, ili među prvima, pozvati na red.
Sve dobro i pozdrav,
Danimir

Danimir

Tko je glasao

@Danimir, Ono, poštovani

@Danimir,

Ono, poštovani kolega, što bi trebalo učinit, nije za objavu na pollitika.com, a vjerujem da se Vi kao pacifista s takvim postupkom ne bi ni složili.

Reći ću Vam kolega jedan primjer iz prakse, neću spominjat ni imena ni zemlju. U jednoj Zemlji, nama daleko, bila je slićna situacija, možda i puno gora, nego kod nas. Zbog takvih događanja, jedan je vojnik, preuzeo odgovornost, zatvorio granice, očistio zemlju, natjerao ljude da rade, pokrenuo proizvodnju, poljoprivredu, nakon 4 godine, taj "diktator", kako ga je prozvao svijet, naglo se povukao, sazvao parlamentarne izbore, uveo demokraciju, ali je poručio izabranima, da se on neće mješati u njihov rad, ali će pratiti što se događa. Danas je ta zemlja, jedna od najrazvijenijih zemalja u tom dijelu svijeta, interesantno i poučno, nije li?
Pozdrav,
Molotov

Tko je glasao

@Molotov Teško nama ako

@Molotov
Teško nama ako nas general (i njegovi) trebaju natjerati da radimo. Ne radi se o pacifizmu, radi se o tome da vojska i vojni dužnosnici ne mogu zamijeniti narod. Ali, kakve se stvari čine nemogućima, pa se dogode...
Pozdrav,
Danimir

Danimir

Tko je glasao

@Danimir, Nisam govorio o

@Danimir,

Nisam govorio o zamjeni, već o usmjeravanju i čistilištu, a to je priznat ćeš nešto sasvim drugo.
Pozdrav,
Molotov

Tko je glasao

@Molotov Mi se u biti i

@Molotov
Mi se u biti i ne razlikujemo mnogo - ono što ti zoveš "usmjeravanje i čistilište" u ranijim dnevnicima označavam VELIKIM POSPREMANJEM HRVATSKE.
Pozz,
Danimir

Danimir

Tko je glasao

Prijatelju dragi dopusti da

Prijatelju dragi dopusti da te nadopunim. Ne radi se tu samo o šest godina nego od onda pa do kraja tvog života. Dobro ti znaš o čemu govorim.

pozdrav,
gdi

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Kako se gradonačelnica skoro spotaknula o zakon. od bosancero komentara 0
  2. MUP je kardinalno pogriješio glede lex Perković od sjenka komentara 35
  3. Slijedećih 50 godina - u svjetlu pogrešnih očekivanja iz 1960-ih od Zoran Oštrić komentara 12
  4. sistem za uništavanje Zemlje od aluzija komentara 0
  5. Raskol među "obiteljašima" zbog ekonomske filozofije? od Zoran Oštrić komentara 13
  6. VelikoSrpske laži hvataju korijen i u zraku-na letećim sjemenkama podvale i podmuklosti! od ppetra komentara 74
  7. GAZA i znakovi apokalipse, REAGIRANJA (2) od Ljubo Ruben Weiss komentara 33
  8. GAZA i znakovi apokalipse, REAGIRANJA (1) od Ljubo Ruben Weiss komentara 96
  9. autor izumitelj i radnik kopirant (osvježeno) od aluzija komentara 1
  10. Kad padnu maske poštenja od spvh komentara 10
  11. Tko ubija ljude u zadnjim zrakoplovnim nesrećama - slučajnost ili namjera !? od Busola komentara 45
  12. Drugi prekrasni primjer velikosrpskoga podmetanja proizašao iz " Neke laži blistaju i treba ih strpljivo otklanjati" od ppetra komentara 51
  13. Ekskluzivno: upravo je u tijeku natječaj za najjeftiniju rukicu u gradskom vijeću grada Vukovara od StarPil komentara 8
  14. referendumska ilegala od aluzija komentara 0
  15. Prekrasni primjer velikosrpskoga podmetanja proizašao iz "Neke laži blistaju i treba ih strpljivo otklanjati" od ppetra komentara 62
  16. BRICS ruši svjetski monopol dolara? od Zoran Oštrić komentara 12
  17. Preferencijalni glas - glas razuma od StarPil komentara 22
  18. Igre bez granica - Sve je dobro kad dobro završi od walpurga komentara 7
  19. Odluka o cetvrtku od bosancero komentara 3
  20. razumijevanje čovjeka sisavca razumitelja jučer-danas-sutra od aluzija komentara 0
  21. Od viška glava ne boli!? od Feniks komentara 13
  22. Moćnik broj 1 od boltek komentara 34
  23. Nije naš izbor "tržište ili socijalizam". Trebamo više jednog i više drugog, istovremeno od Zoran Oštrić komentara 17
  24. GAZA i znakovi apokalipse (III) od Ljubo Ruben Weiss komentara 48
  25. Cunning plan od magarac komentara 7

Najkomentiraniji dnevnici

Tko je online

  • bosancero
  • Mirtaflora

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 2
  • Gostiju: 9

Novi korisnici

  • data miner
  • greg0rynash
  • LisaRAlexander
  • tomislav prgić
  • lynnwilson