Tagovi

Razmišljanja o Đurđi

Ma samo da kompiliram nekoliko svojih razmišljanja o Đurđi Adlešić ali prije toga video na kojeg sam upravo naletio (tražeći u stvari nešto drugo):

Kao što se vidi iz spota, čini se kako je HSS/HSLS osvojio otprilike trećinu očekivanog. Nema veze, u stvari sam tražio ovaj video. HSLS je krenuo s Vladom Gotovcem, pjesničkim likom (taman me podsjetilo na njega prije par dana kada sam gledao dokumentarac o 101), da bi se raskolio sa Budišom ("mi smo liberalna stranka ali samo dok sam ja prvi među liberalnima"), da bi se HSLS poput amebe multiplicirao i u svakoj iteraciji gubio veličinu i na kraju su preostala samo tri HSLSovca od kojih ovaj posljednji Zlatko Kramarić čini se (na kraju balade) nikada nije niti bio HSLSovac.

Anyway, ono što je zanimljivo u ovome času je kako su Čehok i Adlešić gradonačelnici u svojim gradićima. Pozicija Čehoka je odavno upitna i vjerojatno on ne bi niti bio gradonačelnik Varaždina da Čačić može biti i župan i gradonačelnik. Dakle to je neka kohabitacija više iz poluinteresne sfere i nekog kontinuiteta. Istovremeno Adlešićka broji dane u Bjelovaru, no rezultati ovih izbora jasno pokazuju kako niti Varaždin niti Bjelovar nisu više uporišta liberala i sasvim je danas izvjesno kako će u Čehok i Adlešićka na slijedećim lokalnim izborima ostati bez radnog mjesta. Ukratko, nalaze se na vrhu stranke koja je svakim danom sve manja, a njihovo zadnje uporište se topi poput sante leda usred globalnog zatopljavanja.

Đurđa je zanimljiva i po tome što je iz nekoga, meni totalno nejasnog razloga uporno na popisu najpopularnijih političara (i čini mi se da je redovito druga po Pulsu). Nemam racionalnog objašnjenja za tako nešto.

Eh, i sada ovih dana Đurđa odrađuje ulogu života, došla je u once_in_a_lifetime situaciju da direktno utječe na rezultate izbora i cijele nam zemlje u slijedećem razdoblju (od četiri godine ili prijevremene izbore - whichever comes first), i sada treba mudro birati. Imamo dakle lokalnu sredinu u kojoj joj je sudbina zapečaćena i objektivno teško da liberali mogu sakupiti snagu i osvojiti ponovno mandate (dapače, mogli bi pokrenuti likvidaciju svoje stranke), dakle štogod da radila mora to napraviti s osvrtom na buduću egzistencijalnu poziciju i to svoju vlastitu (a ni Čehok nije daleko). Demontažom HSLSa sa scene šansa da ponove rezultat na slijedećim izborima je u stvari minimalna i sada se mora prikloniti ekipi koja će odrediti njezinu budućnst u slijedećem razdoblju. Ako odaberu HDZ kao koalicijskog partnera, Đurđa&Co imaju max. četiri godine blagostanja ispred sebe (i za svog supruga) no gotovo sigurno brisanje nakon toga; Đurđa je zanimljiva HDZu proporcionalno utjecaju koji može donijeti, u ovome času je bizarno da nikada nije imala manje ali vrijedila više, no život je takav. No nitko tu nema iluzija da će je HDZ kao vrijedni i konstruktivni kadar odbaciti prvom mogućom prilikom a povijesnih primjera ima više nego dovoljno (dokaz A - Vesna Škare Ožbolt).

U izlogu B je SDP, no daleko bitnije HNS i Vesna Pusić koju Đurđa (a čini se niti Čehok) ne podnose baš dobro. Čehoka razumijem jer ga je HNS izgurao u Varaždinu, on to razumije ali ne smije reći na glas. Glede Vesne, objektivno je ona dalje dogurala od Đurđe i ako pogledate njihove biografije ispada kako je Vesna sve ono što je Đurđa mogla biti (znam, zvuči malo bezobrazno ali je tako). Ulaskom u koaliciju s SDPom, Đurđa može zaboraviti priču o Croatia Osiguranju (u kojem se zasigurno malo jamilo na temu HSLSa) a da ne spominjemo njezin osobni interes u vidu člana uprave tj. njezinog supruga čiji mandat vjerojatno također dolazi u pitanje a sasvim sigurno će biti i nekih nezgodnih pitanja kako je on uopće došao do tamo.

Poanta svega ovoga je samo to da Đurđina odluka ima dalekosežne posljedice ne samo za cijelu državu (o čemu nemam prevelikih iluzija da joj je zemlja neki osobiti prioritet osim deklarativnog) nego i za nju osobno. Đurđa danas bita gdje će i što će ona biti za pet godina, a alternative nisu primamljive.

Misao dana: The Liberals have many tails, and chase them all.

Komentari

Malo insajderskog

Malo insajderskog razmišljanja, iz pozicije Bjelovarčanke koja je u par godina u svojim opredjeljenjima prošla put od izrazitog liberala do...trenutno neke nedefinirane pozicije.
Đurđu poznam iz njenih učiteljskih dana i početaka u HSLS-u. U tom periodu je u ovom gradu napravila puno toga dobrog, no nažalost i puno toga lošeg. Gledajući iz današnje perspektive mogu reći samo svoje osobno stajalište koje je potpuno irelevantno, ali odražava mišljenje mnogih iz moje okoline nadobudnih bjelovarčana koji promatraju njezin mandat kao gradonačelnice samo kroz kvalitetu života u Bjelovaru. Ono što joj se može staviti u plus je donekle promijenjena kultura života u gradu, izgradnja infrastrukture, barem donekle i pokušaji da se u gradu postavi neki red. Međutim, nakon nekog vremena, čovjek shvati da su sve to samo kozmetički zahvati, kao i samo deklarativno djelovanje, a sve u svrhu vlastite promocije. Nažalost, mladi i sposobni ljudi ovdje nemaju što raditi, niti što tražiti. Manipuiranje lokalnim medijima je vrhunski ustrojeno i funkcionira na visokoj razini. Koalicija sa HDZ-om joj je donijela veliku naklonost medija koji ju izdižu u visine i onda kada troši proračunske nove u svrhu pokrivanja gableca radnicima u privatnoj tvrtki koja ja dobila posao na javnom natječaju od grada. Možda su to sitne stvari, i dio to i proguta, ali na dulje staze....Velike poene u nekim novo "privatiziram" tvrtkama je zaradila opraštajući milione kuna dugova za komunalnu naknadu. Između ostalog je oprostila i Todoriću, a da ne pričamo o malverzacijama sa komunalnim doprinosom u novoj slobodnoj zoni i poslovnim zonama.
Ono što se još Đurđici zamjera ovdje, na lokalnoj razini, su neke možda nebitne stvari, ali definitivno nepravedne, pa dodaju jednu novu dimenziju liku i djelu.
Jedna od primjedbi je vezana i za državnu tajnicu u Ministarstvu gospodarstva, porijeklom bjelovarčanku i članicu HSLS-a, čiji je suprug privatnik, a koji svojim radnicima isplaćuje plaću na ruke, direktno potkradajući proračun, i gradski (prirez je 12%, najveći koji grad ove veličine može imati), i državni.
Od mene, kao i od većine ljudi koji su do sada glasali za nju dobit će veliki minus ako ode u koaliciju sa HDZ-om. Možda ju jedino za ostanak na gradonačelničkoj poziciji može spasiti dirketan izbor gradonačelnika, čisto iz razloga što na lokalnoj sceni ne vidim nikoga iz redova bilo koje stranke tko bi ju mogao zasjeniti, a ne zbog toga što takvi ne postoje. Osobno znam da iz bjelovarskog HSLS-a se ne može probiti nitko tko imalo vrijedi, ako nema kapital, i to veliki, iza sebe, bez obzira na sposobnosti.
Jesam idealist, priznajem....

Tko je glasao

Sve stima no kako se njezina

Sve stima no kako se njezina pozicija mijenja ako ne ode u koaliciju sa HDZ. Spekulira se u zadnje vrijeme tko je koliko glasova dobio na izborima...konkretno koliko je glasova donio HSS a koliko HSLs na ovim izborima.
Druga stvar pozitivna stvar koja se dogodila nakon programa regionalizma i prepoznavanje građana te ideje nakon ovih izbora je i snaga koalicije HSS-HSLS.
Nije lako sa sigurnošću uvijek tvrditi tko je dobio točno koliko glasova u jednoj koaliciji, jer na listiću imamo više stranaka i ne možemo točno znati koliko je pojedina stranka dobila glasova kao što je u slučaju kada stranka samostalno izlazi.
U tom slučaju znamo točno koliko je ljudi glasovalo za pojedinu stranku.
Danas taj nedostatak, izlaz na izbore u koaliciji, uvelike koristi HNS kada napada koaliciju HSS-HSLS i to na jako brutalan način uz pomoć predsjednika Mesića.Ma što neki pričali o tome kako predsjednik treba biti neutralan, predsjednik je iz redova HNS i kada ne bude više predsjednik opet će biti u HNSu ( i to uskoro).
Takve igre koje sada plasira HNS i koju igru igra može jednog dana očekivati i SDP.Takve igre su samo potvrda da u politici nema milosti i da se ništa ne može uzimati zdravo za gotovo.Iz takve igre samo regionalizam izvlači maksimum.
Ključno pitanje i ključ svega je što ne možemo točno sa sigurnošću utvrditi koliko su pojedino glasova dobili Čehok i Adlešić.
Oni su na ovim izborima išli u kolaliciji sa HSSom i danas se njihov tzv.opstanak veže uz parolu krilaticu « Da su danas u Saboru samo zbog HSSa i da ih je Friščić izvukao».
To nije točno.
Istina je da su u padu po broju glasova ako uzmemo u obzir Izbore za Sabor 2003. godine i Izbore za Sabor 2007. godine.
Naime mi samo usporedbom podataka glasova i mandata iz prošlih(2003.) i ovih (2007.) izbora možemo potvrditi biračko tijelo i kretanje birača(glasova) tj. tko je što dobio a tko je što izgubio.
Pa evo pokazatelja II.i III.izborne jedinice

II.izborna jedinica

Izbori za Sabor 2003.

HSLS-DC =15.342 glasa ; Broj zastupinka 1-Đurđa Adlešić
HSS =35.456 glasa ; Broj zastupnika 2-Zlatko Tomčić, J.Friščić

Ukupno =50.798 glasa ; Broj zastupnika 3

Izbori za Sabor 2007.

HSS-HSLS = 41.417 glasova ; Broj zastupnika 3

Razlika u glasovima = -9.381 glas (izgubljenih birača)
Razlika u mandatima=0 (isti broj mandata)

III.izborna jedinica

Izbori za Sabor 2003.

HSLS = 14.399 glasa : Broj zastupnika 1 – Ivan Čehok (HSLS)
HSS = 21.357 glasa : Broj zastupnika 1 – Zvonimir Sabati (HSS)
Ukupno= 35.756 glasa : Broj zastupnika -2

Izbori za Sabor 2007.

HSS-HSLS = 24.394 glasa ; Broj zastupnika - 1

Razlika u glasovima = -11.362 glasa (izgubljenih biraća)
Razlika u mandatima = -1 (jedan zastupnik manje)

http://www.izbori.hr/2007Sabor/index.html

Dakle za svakog lokalnog političara možemo izvuči poneku lošu stvar iliti aferu.No ti političari traju godinama i svi ljudi rade greške.
To naravno ide iz centralističkih sustava HDZ i SDP.Oni naglašavaju da su i oni za regionalizam no to je sasvim nešto drugo od financijske dencetralizacije.
Svjesi smo činjenice da se iz proračuna malo izdvaja za provinciju Hrvatske iz svim gradonačelnicima ostaje toliko za "šminkanje grada"
Financijskom decentralizacijom slijeva se više novca i to tek omogućuje radno mjesto. Naime ,pokrenuti radno mjesto košta više nego urediti parkove.
Tu lovu donosi financijska decentralizacija ali i glasove graonačelnicima.
Politika nema milosti a provođenje politike nema veze sa idealizmom.
Evo i MIlanović je srušio Jurčića. Gdje je tu lijevi idealizam????

Tko je glasao

Ovo je veoma

Ovo je veoma zanimljivo.

Grad Zagreb:
HDZ - stjeran izabrani HDZ 1990.g. i nastavili komunjare u novom ruhu. Rat, bijeda, samo bujaju i hapaju sve. Ponovne ne priznaju izbore koje je dobio HSLS, svi ujedinjeno, radi interesa, HDZ=SK, SDP, HSP, HSS Tomčić iznimno, HNS;
HNS - ne treba opisivati, isto samo furija, sve i sami smjenjivali i birači njih;
SDP Bandić - sve prethodno ujedinjeno, ovo što opisujete za Đurđu je civilizacija, pa očito i zato nema konkurenciju.

Država:
Novi HDZ - kao prethodna koalicija, dvije točkice rješeno a ostalo kao skladno nasatvlja isto;
SDP u ex Vladi - dovoljno je reći Linić, ništa nema veze, samo da je on i njegovi favoriti Vrhovnik, Štrok ...;
HSS Tomčić u ex Vladi - šverc građevinarstvo i poljoprivreda, ništa drugo nema veze;
HNS u ex Vladi - kao Zagreb, samo oni i sve njima, čak i svi radovi i nadzori an POS-u;

Sinteza:
- isto je apsolutno raslo i preko Rubikona. ne samo da sela i cijela Slavonija ne mogu ništa, nego nigdje ne može ništa osim šta vetrovi i oni nanesu;
- shema Račan&Budiša je odmah pometena i komadi toga su jedino samo pokušavali amortizirati to, Budiša smjenama vlasti i Račan tako da je 2003. odj**** Tomčića, Vesnu Pusić, Čačića i sve i odustao od ovakve daveži oko vlasti, znajući da nema nikakva prava jer je neuspjehom sa HSLS izgubio i izbore i povjerenje;
- došlo se je do ove točke, kada je jasno da smjene vlasti i raspodjele ne rješavaju ništa. Usput, i novi valm od cca 50 mlrd dolara kredita je popapan na isti način, samo još veći problemi;
- iza zida su isplibale konstrukcije u koje ne treba sumnjati. Svi su spremili samo još jače hapanje i uloge za sebe, na potuno isti način, negdje 10 x iznad mogućnosti, bez i malo stvarne koncentracija na bilo koji problem;
- i onda je krenulo. Ukazao se je duh dr Vlatka Mačeka. Joža Friščić, uz asistenciju takve Đurđe, i više nego iskusni su stali na loptu, ondje gdje cijela Hrvatska zna 60 godina a nitko više i ne spominje.

Situacija.
Ovo je tek krenulo. Nepogrešivo svaki korak, stav, vijest i bilo šta, tako iskusne snage se pokazuju u pravom svijetlu, sve apsolutni autogolovi, vrag je došao po svoje.
Nije bitna Đurđa ni itko, milosti nema. Bitno je što vi u Bjelovari i svi svuda točno znate o čemu se radi, šta valja, šta ne, šta treba hitno, šta na dulej staze. O tome se radi. Bitno je zato ovo što vi javljate, bez obzira na osobe. To je krenulo. Pravilo kod dr Mačeka i tadašnjeg HSS-a je bilo jednostavno, bilo kakvi šravi razlog i bilo tko biva zamjenjen primjerenim, kao Bilić u nogometu, bitna je igra.

Tko je glasao

Nisu tu u igri samo gospodja

Nisu tu u igri samo gospodja Adlesic i gospodin Cehok. U igri je jos jedan igrac ciji su poslovi takodjer pod krinkom HSLS-a i za kojeg se govori da je malo privatizirao "svoj" ogranak HSLS-a. Stanko Zrilic je takodjer osoba koju se ponesto pita i koji odredjuje putanju stranke. Takodjer ga smatram jednim od krivaca pada HSLS-a kako u IX izbornoj i Zadarskoj zupaniji, tako i na drzavnom nivou. On je svojom koalicijom sHDZ-om na zupanijskom nivou kao i poprilicnom broju dubioznih poslova s HDZ-om koje je i on amenovao (ili sudjelovao) vrlo zasluzan za pad stranke. No, miran je jos dvije godine, do slijedecih lokalnih izbora. Za koje mu predvidjam totalni pad jer u HDZ-u za njega nema pozicije (zauzeta vec) koja je dovoljna za njegove apetite a HSLS ce se vrlo tesko oporaviti i nesto znaciti na politickom nebukako lokalnom, tako i drzavnom. Tocnije, mogu se vratiti, samo trebaju napraviti jedno dobro podmladjivanje kadrova te pustiti mladje i nekorumpirane ljude naprijed.
Oni su (HSLS), prema podatcima Izbornog povjerenstva, od koalicije s SDP-om i osvojenih 87.004 glasa ( 32,7%) 2000-e godine dosli do 3,29% (nekih 8100+ - glasova) u koaliciji s HSS-om na zadnjim izborima. Rezultati govore sami za sebe te, iako su koalicije u pitanju (koalicija s DC-om 2003-e je slicna ovoj s HSS-om prema brojkama), ipak se lijepo vidi drastican pad HSLS-a u IX-oj izbornoj jedinici sto takodjer, vec druge izbore za redom stagniraju uz mijenjanje "partnera", ima utjecaja i na drzavnom nivou.

Tko je glasao

Stanko Zrilić? Lik koji je

Stanko Zrilić?
Lik koji je u Zadru potrošio na kampanju više od HDZ-a i SDP-a zajedno.
Osim jednokratnog ukazivanja na VoxTV nema ga po gradu od izbora.
A čujem da su isporučitelji reklamnih usluga već prilično nervozni.

Inače, Zrilić je na VoxTV optužio HSS da mu je opstruirao kampanju.
Stanko Zrilić je podpredsjednik HSLS-a. I predviđam da bi on mogao biti taj zbog kojeg će puknuti koalicija HSLS-HSS. Ne može podpredsjednik jedne stranke optuživati koalicijskog partnera za opstrukciju bez posljedica po koaliciju.

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Da dodam ali bitno kako

Da dodam ali bitno kako kaže ap da vidimo snagu pojedinih opcija (potrudio sam se skinuti s DIP-a radi nekih drugih potreba s kojima ću se uskoro javiti)

Evo veličina ostvarenih na izborima:

HDZ 830.736
SDP 774.811
HNS 168.143
HSLS/HSS 161.626
HSP 82.702
HSU 100.860
HDSS 44.536
ID 38.262

Za procjenu demokratskih potencijala Hrvatske i potencijala pojedinih opcija ne može biti mjerilo broj zastuonika jer se računaju po s'Hondtu, a to je samo jedna od metoda političkog inžinjeringa, no ima i drugih izbornih načina i drugih metoda.
Zato je broj glasača, navijača jedino mjesrilo.

Da bi se izbjegla ubuduće nervoza i zadržao pluralizam a ne dvostranačje treba prići drugom izbornom modeli ne liste nego pojeinci. A da bi se izbjegla bolesna situacija, problem dijsapopre treba ostaviti, imaju ih i druge tradicicionalno iseljeničke zemlje, ali zastupanje riješiti ma drugi način, tj. imenovanjem na osnovu posebnih probiranja (izbora). A slična je stvar i sa manjisnkim listama - jer je ovo s ovim Romom zaista nešto neprimjereno - s 300 glasova nepismenih i dezorjentiranih ljudi ući i zastupati cijeli nis nacionalnih manjina je uprabo bezočno i besprimjerno.

Tko je glasao

Mislim zaista da se luka

Mislim zaista da se luka zaletio u kvalifikacijama (no to je njegov problem možda kad bi malo obrazložio bi bilo jasnije).

No ipak mi se čini da si u procjenama negdje možda loše procijenio a negdje dobro:

U pravu si da su i Friščić i Adlešička došli na čela stranaka koje su bile u krizi. To što su obećavali je tipično marketinško natjeravanje jednim dijelom, a drugim wisful thinking - jer nije se lako uhvatiti jdnog projekta u propadanju bez optimizma. A i danas moraju biti svjesni, oni sami najbolje, da nisu uspjeli promije niti barem trend, tj da su barem zaustavili propadanje.

Možda ipak nisi u pravi da je na djelu isključivo privatna motivacija Adlešićke, jer mora da je negdje ostalo zapretano, uz taj opimizam i barem malo idealizma, a bez njega nema ni življenja ni stranaka. Trebalo bi pitati njenu okolinu, koja bolje zna, da li je onaveć u situaciji da raspušta stranku kao Vesna Škare (jedan dva ili nijedan mandat su otprilike iste težine ako nema vizije i uzlazne linije). Mislim da su njena dva mandata manje od najmanjeg, i da se nije priključila HSS-u možda ni to ne bi imala pa bi bila izjednačena s Vesnom i tražila ono isto što i Vesna. A njima i jednoj i drugoj je jedina linija HNS koji nije osvojio mandata ali je osvojio dosta glasova (što je nepogrešivi pokazatelj potencijala jer je dHont samo jedan od inžinjeringa a ima i drugih - dHont nije mjerilo demokratskih potencijala to je sigurno). No tome su prepreka svakako animoziteti na relacijama Đurđa - Vesna -Vesna što bi Pusićka trebala prevladati (jer to nisu jedine greške koje su učinili.

A što se tiče HSS-a , pročitaj ako nisi mog susjeda Ragusu - on navodi malo podataka iz baze HSS-ove koja je dobila, po starom i prokušanom modelu, nalog da demokratski slobodno raspravi pitanja koalicije - što više nije nikakva tajna. Rezultati su vidljivi: HSS je jači u unutrašnjosti, a tamo je većina protiv koalicije s HDZ-om, ali i Dubrovnik je ukupno protiv. Ne mislim da je ni Jambo za jer je on realistik i zna da sa Sanaderom i Matušićem nema šta tražiti. To što je rekao da će slušati što stranka kaže može biti poznavanje onog što stranka misli. Ragusini strahovi da će se na vodećim stranačkim tijelima odlučiti nasuprot stavu stranačkih preferencija je utopija - to ni Friščič ni ostalih petorica zastupnika, uključujući i Jamba, sebi ne bi dozvolili. Uostalom to je HSS-ova tradicija koja bi zaista završila raspadom HSS-a ukoliko bi vrh stranke išta učinio protiv većine-. Ni Tomčić to svojevremeno nije učinio, neće ni oni, mada se za javnost prikazuje i demonstrira demokratičnost odlučivanje na čemu će se insistirati bez obzira na sva pjevanja HDZ- ovskih sirena - prije je vosak u uši. A i kad se kupuje, može se kupiti nekoliko zastupnika ali nikada tisuće članova-

Ako su moje procjene takve (moram priznati i očekivanja) i ako su moje informacije točne, onda je uloga Vesne i njena dva zastuonika su portpuno marginalna, i ja ne vjerujem da Vesna ne zna za ovu drugu dimenziju.

Iako prihvaćam mogućnost da se varam, jer taj sjever mi je praktički nepoznat. No pogledajmo praktičnije stvar. Dok HSS ima bazu i od nje ne bježi, a i priliku da se izdigne i napreduje (što je sigurno ambicija Friščićeva) , Vesna je zaista na samom kraju političkog puta, i osamljena u ostacima ostataka, ma mogu preladavati samo osobni motivi.

Tko je glasao

Ovako se zvuči kada se u

Ovako se zvuči kada se u potpunosti izgubi kompas:

Iz " Vjesnika" na www.index.hr

"HSS i HSLS nastupaju kao koalicija i u pregovorima, svidjelo se to njima ili ne. Niti nas je Vesna Pusić spajala, niti će nas razdvajati. HNS ima manje mandata od nas pa bi trebala shvatiti gdje joj je mjesto, a ne da se ponaša kao 'mandatar' i razbacuje izjavama o tome tko jest, a tko nije dobrodošao u 'njenu' vladu. Ponašanje V. Pusić potpuno je apsurdno", rekao je za Vjesnik ljutito Čehok.

Otkrio je kako i Milanović dobro zna, jer mu je to jasno kazao, kako se čelnici koalicije neće odazvati niti jednom pozivu koji bi zajedno potpisali Milanović i Vesna Pusić.

"Ona nema što tražiti u eventualnom Milanovićevu razgovoru s nama. Mogla bi malo zatomiti nabubrile političke ambicije i glad za foteljama", zaključio je Čehok.

Mislim da će ovakvim izjavama ozbiljno naštetiti svom ugledu i kredibilitetu kod Milanovića. Čini mi se da HSLSovci neuspješno pokušavaju preusmjeriti priču s njihovog foteljaštva i trgovanja na potpuno krivu stranu. Pusićka i Čačić reagiraju vrlo odmjereno, a time ovakve neodmjerene izjave dodatno štete HSLSu.
Sami sebe pokopavaju.

Milanović je odgovorio da SDP sastavlja vladu, da su im vrata otvorena i da je HNS ravnopravan partner i prva stranka koja je izjavila svoju podršku vladi lijevog centra.

Na to je Čehok rekao da on ne mora na niti jedna vrata kucati jer da su njima ovih dana sva vrata otvorena.

Tko je glasao

Ovdje ima i bitnijih stvari.

Ovdje ima i bitnijih stvari.

Najbitnije je što Čehok govori jest da je gotovo. Saveza komunista koji izbacuje nepoćudne (u početku i pobije) više nema. Gotovo je.

Sada je u tim igrama dodatno tragično i to što su jedina prava koalicija HSS-HSLS, što očito nije slučajno nego noćna mora koju su oni namjerno pripremili za masovne noćne more jakih odmjerenih i decentnih snaga čija odmjerenost i altruizam (nesebično) su jako poznati, i što je najluđe dobili 8 manadata za te noćne more a radi mračnih predmeta želje, za razliku od tih altruistć. Tako je vrag došao po svoje među fine kršćanske anđele i anđelčiće sa nedužnim ovčicama.

Karikirano, umjesto da su uskrsli zajedno drug Tito, njegov general Tuđman i mali ideolog Račan, uskrsnuo je smušeni i omrznuti dr Vlatko Maček, poznat po podmuklim fiškalskim sposobnostima, koji je izludio i boga i vraga, nije poštivao ni crkvu ni kralja, i omađijao sljedbenike pa su mu davali i preko 90 % glasova.

Najcrnje noćne more su zahvatile Hrvatsku, što ujedno ometa svečanost ulaska u EU odaje i gozbe.

Katastrofa.

Još se može desiti da u mojoj izbornoj jedinici izabrani Marina MD i Branko Vukelić neče biti ministri i da se Mesiću okrnji šarm. Nezgode prate jdna drugu a tek je krenulo.

Kud to vodi? Mogu nas spasiti samo ljubaznost i odmjerenost Čačića i Vesne Pusić, tih svetih majki Tereza, skrbnika gubavih i najgorih, a i to ograničeno.

Zašto je bog tako brutalan prema hrvatskom narodu, ili je Tito ipak negdje nešto zaboravio?

Tko je glasao

Imaš krivu percepciju

Imaš krivu percepciju franka, s dužnim štovanjem tvoga mišljenja. Naime, Čehok je potpuno u pravu, jer je dvojac Čačić-Pusić u svojim predizbornim nastupima najviše govrio na štetu žuto-zelene koalicije i nastojao ju razbiti po svaku cijenu. I sad ide po onoj staroj poslovici, ko pod drugim jamu kopa, sam u nju pada.

Tko je glasao

Potpuno mi je jasno da im

Potpuno mi je jasno da im HNS, jednim dijelom, i zbog predizbornih napada, užasno, užasno smeta. Ali trebaju se izdići iznad toga, a oni, ne da nemaju snage za to, nego još i potenciraju netrpeljivost na tako niskoj osobnoj razini da gube kredibilitet u očima svih.

Što se koalicije tiče, situacija se iz dana u dan mijenja i očigledni su veliki pritisci na njih. Počelo je s napadima na kredibilitet i njihovu iskrenost, a nastavilo se s napadima na zahtjeve, na kojima će, kažu, inzistirati.
Mislim da nitko izvana ne može razbiti tu koaliciju. Ona će se razbiti sama, upravo zbog ovih pritisaka koji se na njih vrše, a zbog toga su, slobodna sam reći, sami krivi, jer jednostavno daju "štofa".

HSLS, nakon izbora ( tajming), napada HNS i gubi se u nepotrebnom prežvakavanju prošlosti i "postizbornim emocijama".

HSS traži nemoguće i štetne stvari ra razvoj Hrvatske ( ja sam prirodnjak pa ne razumijem puno ekonomije, ali znam što znači davanje ogromne količine novaca bez reforme i razvoja poljoprivrede, znam što znače subvencije i što je to 0,6 %, a što 2% ( ne računajući poljoprivredne subvencije), znam što znači potrošnja, a što ulaganje).

Zanima me kako će "veliki" reagirati na ove njihove zahtjeve, jer očigledno je da bi nam popuštanje zahtjevima koalicije moglo nanijeti štetu, ali ponavljam, nisam stručnjak pa bi bilo dobro kada bi netko kritički razmotrio njihove zahtjeve.
PS: ispričavam se ako netko već je.

Tko je glasao

Osobno bi me veselilo da

Osobno bi me veselilo da najviše novca ide za selo, obrazovanje i znanost. Razlog, dobit ćemo pametnu, situ i zdravu naciju. Jel to prihvatljivo, onako zdravo seljački?:)

Tko je glasao

da, zanimljiv je taj nastup

da, zanimljiv je taj nastup HNSa koji je nudio "javno" koaliciju prvo SDP-u a potom HSS/HSLS-u
ima nešto u tome

Tko je glasao

Tu je Cehok u pravu. Nesto

Tu je Cehok u pravu. Nesto slicno Mesicu po pitanju mandatara. To sto si se prvi stavio na spisak ne daje ti nikakvu prednost u cijeloj prici. Realpolitika jeli.

Tko je glasao

Što se pregovora tiče

Što se pregovora tiče koalicija je u boljem položaju i mogu tražiti više pa ne znam čemu problemi.
Na HNSu je teret razbijanja vlade lijevog centra, doslovno MORAJU prihvatiti Milanovićeve zamisli ( ali ja vjerujem u njegovu ideju tima ( u skladu s mandatima, naravno) pa opasnost ne postoji ako Milanović bude pošten prema partnerima).

HNS je ovom ranom izjavom dobio puno pluseva na polju iskrenosti i dosljednosti, a to puno znači.To im je bio odličan potez i vjerujem da su zbog toga, prvenstveno žuti, strašno isfrustrirani....

Tko je glasao

HNS nije ništa dobio ranom

HNS nije ništa dobio ranom izjavom nego dodatno izgubio. I ne radi se o nikakvom izidizanju iznad situacije, nego poznatom HNS-ovom što brže i što više vlasti, pa je to izazvalo problem, obzirom na prethodno.

Veliki nisu veliki, ni SDP ni HDZ, niti su žuti (HSLS) mali ni isfrustrirani, obrnuto je i ne samo ovoh dana nego za na vijeke od sada. Veliki znaju da su nepripremljeni i da njihovih 8 manadata ne znače ni blizu kao 8 mandata prave koalicije HSS-HSLS, ne samo u ovom zbarajanju nego inače. Nadalje velike muči to što oni koštaju puno više nego voi, da su nerentabilnije foteljaši, a SDP dodatno gadno muči što su HNS turbo skupi foteljaši, sam Čačić enormno i ne mošeđ ga ničim disciplinirati. nadalje velike muči što ovi HSS-HSLS nisu takvi foteljaši kao oni, pgotovo ovih dvojen iz HSLS-a koji su već bili dio jedine ekipe koja se je odrekla velike vlasti (HSLS 2002.g.) a sada to mogu još lakše, pogotovu jer će im se brzo vratiti, niti za pra mjeseci kad Vlada padne.

Stavr počiva na duljem putu. U HDZ-u izrazito, u HNS-u turbo a i SDP-u dosta je puno klasične inercije saveza komunista, koja sustavnom ovako progovora - oni tamo gadljiv su problematični a mi, osim što smo avangarda logičnod ržimo i vlast. U SDP najnapredniji, profesor Joispović, autor borbe protiv korupcije, drži cca 15 pozicija, uključujuči Zagreb, i ni na kraj pametu mu nije da se Bijenale i Filharmonija daju na naatječaj. On je dakle tu ne da ruši koripciju, nego je osobno partijski provodi kao novo doba. Nadalje, SDO vodi ka kampanju o satnovima predsjednika i zamjenice predsjednika HDZ-a, a njihov Mimica je kroz Grad Zagreb priskrbio 3 satna u prošlom mandatu. Nadalje, SDP ima partnera HNS, gdje je ne sampo Čačiću utvrđen sukob interesa a Ferenčaku blamirajuća neuakonita zarada 10 milijuna kuna, nego su enormno zaradili na poslovima s državom tumačeći normalnom konkurencijom.

Sada s HSS-HSLS imaju posla s ekipom koja je tome vična a čiji grijesi nisu ni do koljena tome, pa su jako mali i HDZ i SDP a HNS još manji naspram njih.

Kada se uključi Mesić i armije navijača jedne i druge strane, poznatih po sustavnoj neobjektivnosti, to je tim jače. Kada je sada u zagrebu izlasan GUp i poskupljenje, gdje HNS-LD sada glumi socijalne pobunjenike, po SDP je stvar bitno nezgodnija.

SDP spašavaju i u igri drže jedino HSS-HSLS snage. I Glavaševi bi morali kleknuti da se oni doluče za HDZ, na što ih situacija sili. HNS-LD i Mesić, pa i IDS su uteg za SDP, a mangupi u mnjihovim i navijačkim redovima također uteg.

tako da svi vi drukate za HDZ, zajedno sa Mesićem i problemima u SDP redovima. Zato najistaknutije tzv. objektivne face gube strpljenje s takvim diletantima i dnažno zagovaraju Sanadera kao boljeg jamca, vie opasnost u takvom spoju nepripremljenosti i diletantizma.

Tko je glasao

iskreno sam razočaran, da

iskreno sam razočaran, da ne kažem iznenadjen i povrijeden razinom posta. Kao da se radi o komentaru zbivanja u Big Brother kući. Minimalnu razinu argumentacije, izbjegavanje etiketiranja, tračanja, mrak ponajprije duguje sebi, a onda i redovitim posjetiljima pollitike.
u nadi u promjene koje traži većina razumnih u hrvatskoj idemo dalje

luka

Tko je glasao

natjerao si me da ponovno

natjerao si me da ponovno pročitam cijeli tekst

nisam našao primjer gdje etiketiram bilo koga, argumentacija je išla i pro i kontra i možeš je prihvatiti ili ne, a trač ne vidim ovdje niti jedan?
molio bih da mi to malo detaljnije argumentiraš jer može biti da nisam bio dovoljno precizan

Tko je glasao

Ni ja nisam Mrakov tekst

Ni ja nisam Mrakov tekst doživio tračem, a vratio sam se pročitati ga još jednom, iako nije kratak :-(. Možda je riječ o disonanci zbog drugačijeg doživljavanja Đurđe.

Trač na ovu temu može se naći na http://www.pedja-licina.com/blog/
Prenosim samo djelić:
1. Republika Hrvatska ima se hitno proglasiti Kraljevinom Hrvatskom, s Bjelovarom kao glavnim gradom.
2. Kralj Hrvatske mora biti kraljica, jer tako je i u Velikoj Britaniji!Dosadašnja predsjednica HSLS-a, Đurđa Adlešić automatski s formiranjem Vlade, postaje kraljica Hrvatske, odnosno Đurđa I. od Hrvatske.
3. Nova hrvatska himna ima se odmah skladati, a njezin je radni naslov “Bože čuvaj lijepu našu Đurđu”, na engleskom: “God Save Our Beautiful Đurđa”...

Tko je glasao

I meni se čini da su na

I meni se čini da su na teškim mukama i da shvaćaju da odlučuju o svojoj budućnosti, a jednostavno ne vide pravi put.
Mene zanima koje su posljedice kršenja koalicijskog sporazuma? Što bi se dogodilo da im HDZ jednostavno ne poštuje ugovor koji naprave, ukoliko sklope taj ugovor s HDZ-om.
Izlazak iz vlade? Prijevremeni izbori? Onda bi opet jako velika odluka bila na njihovim leđima.

Danas su sindikati nastavili u istom tonu, nakon jučerašnje izjave o zemlji seljaka umjesto zemlje znanja,ovaj puta prozivaju stranku s dva mandata koja u pregovaranju inzistira na izmjeni radnog zakonodavstva. Da je taj prijedlog zakona toliko dobar, zar ga ne bi birači na izborima nagradili.

Sindikati su uvrijeđeni što im se HSLS miješa u Zakon o radu.
Zanima me što je novoga u njihovom prijedlogu ( ne mogu ga nigdje na netu naći ),osim famoznog rada nedjeljom, koji je, vjerujem , razrađen do mikroskopskih detalja.

Tko je glasao

Procjenjivanje sudionika

Procjenjivanje sudionika samo na temelju parametara koji su vrijedili do sada, sigurno da dovodi do zaključka kako koalicija lijevog centra neće moći funkcionirati, posebice s Đurđom Adlešić pored Vesne Pusić. No, pustimo to privremeno po strani.

Ovi su izbori a rekao bih i cijela predizborna kampanja pa i nekoliko mjeseci prije, pokazali da se u politici događa nešto novo. Praktično nema nikoga tko je zadovoljan s dosezima HDZ-ove vladavine, izuzimajući njih same. Ukoliko bi se nastavilo na isti način, rast zaduženosti države, slaganje afere na aferu, ..., Hrvatskoj prijeti krah. To znaju svi. Gale je u pravu kad kaže da je korupcija nešto čega se prvo treba riješiti a naravno i Jurčić (SDP) kad kaže da moramo početi s proizvodnjom koja će stvarati dodanu vrijednost. Može li Sanader učiniti takav zaokret? Retorički svakako ali to neće promijeniti suštinu. Isto tako, nositelj novoga teško da može biti onaj koji bi morao promijeniti sebe. Vjerujem kako svi akteri imaju svijest o tome i da će Milanović uspjeti sastaviti saborsku većinu.

Đurđa Adlešić je zajedno s Čehokom trgovala s HDZ-om tijekom proteklog mandata ali je veliko pitanje da li zbog osobnog ili da sačuva stranku kojoj se ranije dogodilo što se dogodilo. Ona sad ima šansu ne da politički opet preživi već da kroz konkretne programe o kojima se toliko govori, pokaže što zna i umije. Pristupi li Milanoviću, ne samo da će dobiti prostor za dokazivanje već i onaj za ozdravljenje liberalne scene za koji u Sanadera nije bilo šanse da dobije.

Stanovita osobna netrpeljivost s Vesnom Pusić i Čehokova s Čačićem se može prevladati samo konkretnim programima i preuzimanjem odgovornosti za njihovu provedbu a toga su svima ionako puna usta, posebice HNS-u. Bez obzira kako će koalicija (vlada) izgledati, ona će se ovaj puta temeljiti na programima a ne kao do sada. Neki od partnera bi se mogli iznenaditi koliko će prostora dobiti a još više da uz to ide i odgovornost za red u tom prostoru.

Sljedeće je javnost rada koalicije i vlade što uključuje da znamo tko je što preuzeo i tko za što odgovara. Prošlo je vrijeme Račana koji je na sve kao Isus preuzimao na sebe. To kod Milanovića i Jurčića sigurno neće biti pa će svak paziti što radi jer ako neće on, onda će drugi.

Očekivanja ljudi su velika a najviše da bahaćenja i neodgovornosti više nema. Još manje da ima rada za sebe i za svoj račun. To je vjetrometina koja će otpuhati pozere a ostaviti sposobne i to stvarno a ne one koji samo tvrde da to jesu. Jurčićevo će biti samo da dobro organizira i da preklapanja nema, svakome njegov posao i odgovornost za to pa ne vidim gdje bi do sudara osobnosti moglo i doći.

Da bi to bilo tako, SDP će za početak morati biti široke ruke a mislim da to Milanoviću nije problem jer i drugi moraju voditi računa da ne ispadnu borci za fotelje. Nije štetno ako bude princip npr. "hoću biti ministrica obrazovanja" - "nema problema, imaš program s kojim se svi slažemo, tu ti je raster zbivanja i odgovaraš da sve bude tako".
Bitno je da se shvati da nema fotelje bez toga, konkretnog posla i odgovornosti. Tko taj princip ne prihvati, minirat će vladu a prvih šest mjeseci to sigurno nitko neće.

Osobno smatram da ova pa ni idućih nekoliko vlada neće trajati baš četiri godine. Prijevremeni su izbori također demokracija a birači najbolje sito. Ne samo opstati nego i ojačati će oni koji se budu držali gornjeg principa a pozeri i foteljaši će biti otpuhani.

U skladu s temom, Đurđa ovo zna i zapravo će biti sretna da se konačno iskaže na konkretnim programima. Znam i da Friščić to sigurno zna i hoće baš tako. HNS o tome stalno priča pa će valjda i on nešto konkretno. Tko ne bude htio konkretno, na idućim izborima propada kao HSU i Đapić. Nema više luksuza. Aorist.

Sorry, ispalo je dugačko.

B-52

Tko je glasao

Iz tvojih usta u Božje uši

Iz tvojih usta u Božje uši !!!

Ja se isto nadam aoristu, ali za sada kladionica ne stoji baš najbolje :-(

Tko je glasao

U vezi sadašnji HSLS Čehok

U vezi sadašnji HSLS Čehok i Đurđa Adlešić stvari idu snažno obrnuto. Osim što su u poziciji da sigurno mogu participirati u vlasti, Čehok je u poziciji uvjetovati resor obrazovanja i znanosti te time zasjeniti ministre HDZ-a i SDP-a a sigurno i HNS-LD-a.

Oni su ostatak HSLS koji je dobio vlast 2000.g. To što je njima išlo silazno a HDZ-u, SDP-u i HNS-LD-u uzlazno, gotovo sigurno se obrće obzirom koliko su te stranke spremne igrati u postojećoj situaciji i kako se ona razvija. Nesporni trend je da i HNS-LD pada, pa i Vesna Pusić visi, a i Čačić Vžd pada a Čačić biznis rapidno. Angažman predsjednika Mesića, kojemu rejting također pada, ide u prilog HSLS-a a HDZ drži u igri. Na toj relaciji se sada igra rulet, koji objektivno vrši pritisak na rastakanje HSS-a a ne ostatka HSLS-a, uz kojeg se je već vezao HSU zastupnik.

Najvjerojatnije gubi vlast i daljnje glasove onaj tko bude jače pritiskao Jožu Friščića i njegovu ekipu. Nakon što se je napredak spustio duboko u igre oko 30-50 glasova po romskim naseljima, sličan broj Čeha i ponavljanje na jednom biračkom mijestu, Varaždin i Bjelovar gdje Čehok i Đurđa imaju mandate sigurno jače od prosječnih HDZ i SDP mandata su logično impozantni za ukupnu arhitekturu. Njima se ne dešava ništa bitno da već sada kažu da nisu zainteresirani za vlast u takvoj situaciji, Đurđa lako nađe Stašku nešto drugo a Čehok je zbrinut, čime sigurno već sada mogu dobiti za iduće runde.

No, bez obzira kako bilo, to nije razlog da se ljudi ne bi malo zabavili sve zanimljivijom igrom, gdje je već krajnje vrijeme početi loviti nove manjinske mandate sa 350 glasova a i one druge. Možda će trebati brže nego što se stignemo okrenuti, npr. ako se do Nove godine Friščić i Jambo ne uspiju uskladiti sa svima pa i sa EU te planiranih tekućih cca 30 mlrd kuna za velike napretke gradnjama ode na klizanje - most, stadion, JPP ovi i sto čuda

Tko je glasao

Dodatak - uz to što, kao i

Dodatak - uz to što, kao i drugi, vole vlast, Čehok i Adlešić su dio ekipe koje jedina izišla sa značajne vlasti. To nema samo dimenziju izazivanja krize nego i odricanja od vlasti. S te strane im ostali, pa ni predsjednik Mesić, nisu autoritet nego obrnuto.

To je bitno, jer isti tandem može prvi opet odigrati isto a onda se lako može priključiti nešto zastupnika i, za razliku od 2002.g., sada bi novi izbori bili nužni. I novi izbori mogu opet donijeti istu situaciju, jer snage nisu pripremljene ni za ovu a do novih izbora će stići hrpe novih problema a ne milodara za stranke.

Tko je glasao

Sudbina liberalne stranke

Sudbina liberalne stranke pokazala je da u nas i nema liberala. Od Slavka Goldsteina preko Budiše do Gotovca te Adlešićke liberali su buli sve samo ne liberali. Za takvo stanje snose odgovornost svi ovdje nabrojani. posebnu odgovornost ima Budiša i njega smatram glavnim krivcem za odumiranje te stranke. Njegovo samoljublje, nekad smo to zvali "prvoborački mentalitet", je za liberale bilo kobno.

Tko je glasao

mene ne čudi što je

mene ne čudi što je adlešićka među najpopularnijim političarima. naime, i meni je jedna od dražih. ne mogu se oteti dojmu kojeg (na mene) ostavlja, a to je dojam neke posve normalne žene, koja je mogla raditi neki zgodan posao (biti učiteljica), ali bacila se u politiku (kladila bih se, s dobrim namjerama), ima korketan stav, kakvog ona smatra ispravnim i to je to. nekome odgovara, nekome ne. mislim da je adlešićka ono što bi bio neki običan čovjek u zetovom tramvaju da se baci u politiku.

..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.

Tko je glasao

Sve stoji. Mislim da se

Sve stoji. Mislim da se našla u situaciji kojoj nije dorasla, ni ona ni njeni savjetnici. Mislim da će je pohlepa savladati i da će prihvatiti ono što joj HDZ nudi, jer su u zadnje 4 godine, odlično surađivali, pa zašto ne bi i dalje.
Jedino, ako se nije prepala, i ide s HSS-om, jer ih je više, pa su jači.

Tko je glasao

Mislim da će je pohlepa

Mislim da će je pohlepa savladati i da će prihvatiti ono što joj HDZ nudi, jer su u zadnje 4 godine, odlično surađivali, pa zašto ne bi i dalje.
Znači ak prihvati ono kaj nudi SDP onda nije pohlepa.
Objasni mi kak se to onda zove.

Tko je glasao

Iz iskustva prthodnog

Iz iskustva prthodnog mandata, zna se da HDZ nudi čvrstu valutu, upravne odbore, nadzorne odbore i takva zgodna mjesta. Za to je pohlepa gadna stvar.
Što u ovom trenutku nudi SDP nemam pojma, kad saznam, onda ću to nazvati pravim imenom.

Tko je glasao

Budi bez brige po tom

Budi bez brige po tom pitanju. Nije SDP od jucer. Vec naprotiv, povise je tu ekipe koja zivi na drzasvnim jaslama i kojoj je cijela bit bavljenja politikom upravo foteljastvo.

Tko je glasao

Evo ja cu ti

Evo ja cu ti objasniti.

Jedino sto sprijecava HSS/HSLS da podrze Sanadera je svijest da su onda i sluzbeno mrtvi na prvim slijedecim izborima. Jer i Sanader i Milanovic mogu ponuditi iste stvari. Sanader jos i vise jer je ipak bio premijer i cijela drzavna uprava je trenutno HDZ servis, tako da bi obecanja bila lakse provedljiva.

No Gjurgja jako dobro zna da ova 2 zastupnika za 4 godine ili prije nece biti ni toliko, jer samo budala moze biti slijep pored zdravih ociju pa da ne shvati obrazac propadanja nekih stranki u HR.
HSLS je sa svoja 2 zastupnika to samo potvrdio, a i njih su dobili samo na "opozicijskim" vikend / predizbornim laprdanjima.

Sve ovo nema veze s trgovanjem, jer tu je HDZ svjetski prvak. Da je samo trgovina u pitanju, Sanader bi vec bio mandatar vlade.
Zato navedeni dvojac odugovlaci, razvlaci i prebacuje loptu Mesicu.
Kako danas stvari stoje, ponavljanje izbora i nije tako nemoguce.

Tko je glasao

S pozicije u kojoj se nalazi

S pozicije u kojoj se nalazi koalicija HSS/HSLS podržala bi prije koaliciju s HDZ-om iz isključivo praktičnih razloga.
Prvo, Milanović ne bi bio mandatar SDP-ove vlade, već Jurčić koji mi nikako ne sjeda na tu funkciju iz jedinog razloga njegove neaktivnosti u proteklom sazivu sabora. Kao zastupnik ničim se nije istakao, pa ne vidim njegovu kreativnost u vođenju vlade. To je promašaj SDP-a kada je išao s njim kao budućim predsjednikom vlade.
Drugo, dvojac Čačić-Pusić se u čitavoj predizbornoj kampanji više izjašnjavao protiv HSLS-a nego HDZ-a, a to je po meni izazivanje nepotrebnih animoziteta, koji su kulminirali izjavom da u koaliciji s SDP-om vide poželjan HSS, ali ne i HSLS.
Treće, koalicija sa toliko stranaka teško da bi bila stabilna i ne vjerujem da bi programski bila uspješna niti u jednom segmentu. Bila bi troma i ne učinkovita.
Četvrto, ne vjerujem u prognoze da će doći do urušavanja stranaka, niti HSS, niti HSLS, jer će im biti pružena mogućnost da se kroz programe ponovo revitaliziraju pod uvjetom da ne propuste mogućnost agresivnijeg nastupa, profiliranje novih ljudi i prezentaciju svojih politika. No, to upravo ovisi o čelnicima stranaka što vjerujem da nitko od njih neće propustiti, jer u tom slučaju se mogu obistiniti gornje prognoze.
O Đurđi Adlešić imam iskristalizirano mišljenje, i mislim da je daleko pozitivnija osoba od Vesne Pusić, bez obzira na njihove biografije. Veličina čovjeka ne mjeri se diplomom već ljudskim vrijednostima.
Moja razmišljanja u gore navedenom nemaju veze sa ideologijom, već isključivo sa pragmatičnosti.

Tko je glasao

Jedan od najpraktičnijih

Jedan od najpraktičnijih razloga za priklanjanje HDZ-u jest činjenica da su Đurđa i Čehok i do sada podržavali njihovu vladu (budžet i povjerenje). Što se tiče mogućnosti političke revitalizacije koje će im (navodno) pružiti obnovljena koalicija s HDZ-om, ne bih dao ruku u vatru. Imali su sijaset državnih tajnika (pa i u Ministarstvu prosvjete) i nisu iskoristili priliku da afirmiraju svoje politike (a možda i jesu, samo su lovorike za to skromno prepustili HDZ-u). U koaliciji sa SDP-om sigurno ne bi dobili ni približno jednaku mogućnost da, recimo, kreiraju radno zakonodavstvo ili, ne daj Bože, reformu školstva.

Osim toga, Đurđa Adlešić je u usporedbi s, primjerice, Jadrankom Kosor kao rasna šnaucerica u usporedbi s kakvom domaćom mješankom. I to nije zanemarivo za takve tipove žena. A da je pragmatična i lukava, je.

grgo

grgo

Tko je glasao

Aktivnost svih državnih

Aktivnost svih državnih tajnika HSLS-a je hvale vrijedna, ali lovorike su pobrali ministri. Općenito gledajući u administrativnoj hijerarhiji državni tajnici su vrlo potcjenjeni, pa tako imamo situaciju da gradonačelnik kod nas dobiva više na važnosti od državnog tajnika bilo kojeg ministarstva, što nije viđeno nigdje u svijetu.

Tko je glasao

Esperanca, I ja tak nekaj

Esperanca,
I ja tak nekaj slično mislim, dobro analizirano.
Ja nebi mogel tak razjasnit.

Tko je glasao

No, sto je onda po pitanju

No, sto je onda po pitanju kaznene odgovornosti u slucaju Brodosplit? Hoce li se HSLS tako deklarirati kao jos jedna u nizu politickom kriminalu sklonih stranaka? Nu, mozemo reci da je HSLS vec drzao stangu HDZu, ali ovaj put HSLS ima potpunu moc da takvu stvar dovede u red, tako da vise nema mjesta za pricu o taktiziranju.

Isto tako, mozda moram podsjetiti da je pitanje korupcije nulti problem drustva u ocima gradjana. Pasti na tom pitanju znaci propustiti nesto sto se vise nikada nece dogoditi HSLSu.

Tko je glasao

Razumijem i dijelim tvoje

Razumijem i dijelim tvoje mišljenje. Ništa više neće biti kao prije, i sigurna sam da je i toga svjestan Sanader. Osim toga, imamo samo one way ticket koju ne smijemo prokockati.

Tko je glasao

Ne mora bit. Davanje podrske

Ne mora bit. Davanje podrske Sanaderu, te dobro komuniciranje sa javnosti moze prebaciti veliki dio moci HDZa upravo na HSLS. Cisto za primjer, HSLS moze Sanadera detronizirati i doci u nikad bolju stratesku poziciju ako stvar dobro odigra.

Dapace, mogo bi gadno ugroziti i SDP. Naravno, pitanje jesu kapaciteti HSLSove sive eminancije i motivi djelovanja. No, po pitanju motiva, vjerujem da to nije najveci problem.

Tko je glasao

Gale, Cisto za primjer, HSLS

Gale,
Cisto za primjer, HSLS moze Sanadera detronizirati i doci u nikad bolju stratesku poziciju ako stvar dobro odigra.
Teoretski se može tako reći ali praktično ne. S dva zastupnika (jer na HSS ne treba više uopće računti kao štit i pripomoć u slučaju da se odrede za HDZ - a ni to nije sigurno da li bi bilo dovoljno) nju i njene ljude ostavlja na vjetrometini (a ima ih samo dvoje), koja ju može otpunuti preko noći. Ja ne vidim niti jedan razlog zašto bi Sanader za ljubav Đurđine vijernosti mijenjao svoju tehnologiju (koju smo vidjeli na djelu ne samo na primjeru Vesne).

Nije tu u pitanju samo stvar mentaliteta, nego prakse Vlade i naročito Sabora, gdje će se od prvog dana ponoviti mehanika kojom se HDZ nemilosrdno održavao na vlasti čak i onda kada je bilo više nego jasno da netko za sranja treba platiti ceh (ali ih se spašavalo glasovanjem po komandi).

Misliti da bi Sanader išta mijenjao radi Frišćića ili Đurđe je utopija, jer nema novaca za takav luksus kojim bi se HDZ odricao svojih afiniteta i preferencija.

Tko je glasao

U pravu si. Na umu sam imao

U pravu si.

Na umu sam imao ideju da se HSS-HSLS cvrsto drze zajedno i da se postave kao ravnopravan koalicijski partner (bez njih HDZ nema sansi za vecinu).

Tko je glasao

Mislim da se varaš u dva

Mislim da se varaš u dva pogleda. A to sam gore u odgovoru Mraku naveo (mada ne preferiram da sve znam jer mi je središnja Hrvatska nepoznanica).
No jedno znam pozitivno, da HSS spušta rasšravu o koaliciji na razinu ogranaka i da će, kao i u Tomčićevo vrijeme, odlučiti kako oni kažu, a oni su u većini protiv. Kako onda u to uklopiti HSLS oaim da su oni već poodavno nesamostalna stranka pa im stalčmno treba stariji brat uz kojeg će se šlepati.

Druga iluzija je da je cijeli HSS/HSLS jedini ključ rješenja, jer i da se odluče na to (što najvjerojatnije neće) ima mnogo drugih kombinacija., ali i ozbiljnih problema. Naime, ulazak te koalicije (koja to više nije) u HDZov blok, problematizirala bi onih 5 hercegovačkih glasova, koji su veliki moralni i političku uteg na Hrvatskoj, koji zaista moće završiti na razne načine.

Tko je glasao

Politika je, no to znamo

Politika je, no to znamo svi. Plus toga je i uvijek bila trgovina i radilo se je o moči i novcima.
Ti meni objasni kak bi se zval dil između Đurđe i SDP-a, kad se između nje i HDZ-a zove pohlepa.

Tko je glasao

Evidentno je da se SDPu

Evidentno je da se SDPu omilila bipolarizacija..prvo udaraju na HSLS(dva zastupnika) pa će onda i na HSS(pogotovo na Jambu).
Zašto?Zato što oni javno govore da trebaju novce dati građanima,regionalizam i automatski povrat glasova u njihovu korist.
Ima i SDP program regionalizacije ali zašto bi HSLS/HSS pokupio vrhnje(čitaj glasove).Svjesni smo koliko danas znače dva zastupnika,to je trend i ubuće će na hrvatskoj političkoj sceni odlučivati 3 ili 4 zastupnika.
Sve se na kraju svodi na "trgovinu" glasova.
Sjetimo se da je devedesetih je SDP bio jako slaba stranka a di je danas.

Tko je glasao

TT, U SDP-u i HNS-u je

TT,
U SDP-u i HNS-u je preveć gladnih foteljaša, a fotelja nema tak puno. Ak ponudi Đurđi i drugima koju fotelju, joj kaj bu gužve.

Tko je glasao

Osobno, smatram da Milanovic

Osobno, smatram da Milanovic nudi daleko manje, tj. nesto sasvim drugo i nema namjeru se razbacivati foteljama i odborima, jer bi i u tom slucaju trgovina bila vec gotova.

Jos jednom... po meni cijela situacija jednostavno u principu nema veze sa trgovanjem.

Sve ovo je dobro za drzavu / demokraciju / politiku.

Prvi put su mnogi suoceni s necim sasvim novim na ovim prostorima i baz zato se dize toliko prasine.

Tko je glasao

Igra je ipak nesto

Igra je ipak nesto kompleksnija. Nu, HSLSu je sada kljucno da ne srusi mostove iza sebe da bi se strateski pozicinorao. Sada ekipa HSS/HSLS ima sve konce u svojim rukama, a to vjest ekipa moze hebeno iskoristit. I bolje od Mesica :-)

Tko je glasao

Mrak, digao sam malo

Mrak, digao sam malo koeficijente na Zokija - sad bi možda mogao riskirati "100 kuna ugleda" :-) ?!

Tko je glasao

Meni Đuka nikad nije bila

Meni Đuka nikad nije bila simpatična - ima nešto podmuklo u pogledu (iz osobnog kontakta i razgovora s istom to tvrdim) - a ja takvim ljudima ništa ne vjerujem

Osim toga, nikad nije skrivala kojoj se strani priklanja - a to nije moja strana

"Da bi pobjedilo zlo dovoljno je da dobri ljudi ne rade ništa"

"Da bi pobjedilo zlo dovoljno je da dobri ljudi ne rade ništa"

Tko je glasao

ne znam je li iko primjetio

ne znam je li iko primjetio kako je Čačoć sinoć u Otvorenom diskretno "posrao" HSLS rekavši da eto sa svoja samo dva glasa i oni odlučuju, i još onako kima glavom onima preko puta sebe s pogledom "vjerovali ili ne" :D :D
nisam fan ni čačića ali sam se lijepo nasmijo, jer me ovo ponašanje prije svega djurdje koja ne moze sakriti zadovoljstvo sto ona odlucuje, zivcira prije svega sto ima samo jadna 2 mandata i kao taka ne bi se trebala nasladjivati kako oni eto odlucuju, jer ne odlucuju jer su neka jaka stranka ili opcija vec iskljucivo sto su neodlucni i nisu prije izbora rekli s kime ce... i sad su ostali kao jedini neoducni u saboru.
netko bi im trebao reci da imaju samo JEDAN mandat vise od HSU i HSP,koji imaju tretman najvecih gubitnika izbora a da hsls nema hss-a vjerujem da bi i oni imali isti tretman...

Tko je glasao

Hehe. HSLS i HSS su u

Hehe. HSLS i HSS su u najboljoj pozicji da sastave manjinsku vladu :-p Jer glasova i sa jedne i sa druge strane nece im nedostojati. Osim po pitanjima gdje je cijela scena koncenzusno protiv (kljucna pitanja, istina :-D)

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. kako živimo 24 sata od aluzija komentara 0
  2. Studiranje u Hrvatskoj od Voltron komentara 0
  3. Bandić i ustaše „izbosne“? – Ne, Račan, Milanović i SDP! od Feniks komentara 5
  4. Vrhunac stranačke prostitucije - koalicija HDZ-HNS od vkrsnik komentara 0
  5. Javno, jasno i otvoreno prokazano licemjerje aktualnih hrvatskih vlasti od Feniks komentara 16
  6. elitizam i proleterizam od aluzija komentara 0
  7. u ludnici jesam... lud nisam... od aluzija komentara 4
  8. lud nisam.. u ludnici jesam od aluzija komentara 0
  9. razumijevanjem majmuna razumjeti ŠEFA od aluzija komentara 0
  10. Globalno zagrijavanje od Zlatno doba kap... komentara 6
  11. Politika je kurva. od DeVeT komentara 2
  12. pederi i lezbe... spasitelji čovječanstva od aluzija komentara 0
  13. škola proizvodi karakter za karijeru od aluzija komentara 0
  14. Novi veliki spin HDZ-a u obliku esejista- Davor Ivo Stier-a, buntovnika koji to nije od ppetra komentara 64
  15. zarobljeni u tuđa objašnjenja od aluzija komentara 0
  16. Od hrvatskih časnih ratnika u ratu, do izdajničkih antihrvatskih političara u miru, za kratko vrijeme od ppetra komentara 26
  17. planetarno... monolog caruje... od aluzija komentara 0
  18. pa ti sad´ razumi milosrdne, od indian komentara 11
  19. HDZ besprizorno trguje hrvatskom djecom da bi ona sutra plutala plićakom od ppetra komentara 8
  20. Hrvatska u čvrstom zagrljaju „najkvalitetnijih“ Hrvata od Feniks komentara 0
  21. Donald Trump, sam na svijetu: kraj američke ere od Zoran Oštrić komentara 18
  22. moram biti... kakav jesam... od aluzija komentara 0
  23. Kakvi ljudi nemaju mjesta među serboslavskim parazitima? Evo jedan konkretan primjer. od radnik komentara 0
  24. učiteljsko i profesorsko školstvo je potrošeno od aluzija komentara 0
  25. Blaženi Boris Jokić i Bezgrješna Anka Mrak-Taritaš-Dugoprstanka od ppetra komentara 15

Tko je online

  • indian
  • Skviki

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 2
  • Gostiju: 30

Novi korisnici

  • Voltron
  • IMOTA MORLAK
  • pzbunj
  • Zbunj
  • talk500