Tagovi

Rafalno izvješće

Ukupna industrijska proizvodnja u siječnju 2009. manja je za 14,1% u usporedbi sa siječnjem 2008.

Ukupan broj zaposlenih osoba u industriji u siječnju 2009. manji je za 7,1% u usporedbi sa siječnjem 2008.

U veljači ove godine broj nezaposlenih prvi je put nakon 2005. godine povećan, kako u usporedbi sa siječnjem ove godine (za 8.530 osoba), tako i u usporedbi s veljačom prošle godine (za 2.730 osoba). Ukupan broj nezaposlenih osoba u veljači 2009. veći je za 1% u usporedbi sa veljačom 2008.

Izvoz u siječnju 2009. manji je za 26,5% u usporedbi sa siječnjem 2008.

Uvoz u siječnju 2009. manji je za 32,2% u usporedbi sa siječnjem 2008.

HDZ-EKONOMIJA

Cijene dobara i usluga koje se koriste za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u veljači 2009. su u odnosu na veljaču 2008. više za 4,2%.

U prva dva mjeseca ove godine u Hrvatskoj je registrirano 8.394 novih osobnih vozila što je 40,9 posto manje u odnosu na isto lanjsko razdoblje kada je registrirano 14.198 novih automobila.

Promet nekretnina u siječnju ove godine u odnosu na isto razdoblje lani pao je između 70 i 80 posto.

Ukupne dospjele nepodmirene obveze u iznosu većem od 14,7 milijardi kuna u siječnju je u Hrvatskoj imalo 20.677 pravnih osoba sa 33.127 zaposlenih, 2,4% više nego u prosincu.

Ukupni vanjski dug u prosincu 2008. veći je za 17,4% u usporedbi s prosincem 2007.

Promet od trgovine na malo u siječnju 2009. u odnosu na siječanj 2008. nominalno je bio manji za 11,7%, a realno za 13,7%.

Mjesečna industrijska proizvodnja u Republici Hrvatskoj u siječnju 2009. u usporedbi s industrijskom proizvodnjom iz siječnja 2008. bilježi pad za 6,2%.

Na obratnoj repo aukciji održanoj 18.03.2009.prihvaćeno je samo 20% od ukupno ponuđenih 7,76 milijardi kuna.

Cijene benzina na benzinskim postajama Ine su od 17.03.2008. viša za 9 lipa po litri ili za oko 1,3 posto.

Pad turističkih rezervacija je između 15 i 20 posto.

Indeks Zagrebačke burze je od Nove godine potonuo za 20 posto.

Rejting agencija Standard & Poor's snizila je dugoročni rejting Hrvatske za zaduživanje u lokalnoj valuti, s BBB+/A-2 na BBB/A-3.

Misao dana:
Neka zadnji ugasi svjetlo.

Komentari

Nesto kao BREAKING NEWS!,

Nesto kao BREAKING NEWS!, tj. sto moraju hoce/nece Madjari, jer MMF dolazi sa slijedecom injekcijom za pacijenta:

Priorities supported by indicators
Reduce the tax wedge on labour income
The average tax wedge on single earners and one-earner households are among the highest in
the OECD, reflecting high social charges for employers. This reduces the demand for labour and
encourages under-reporting of economic activities.
Actions taken: Recent government initiatives aim at reducing effective taxes on low-income workers.
In particular, the government has introduced employment-conditional tax credits that lower the
effective marginal tax rate for this group.
Recommendations: Lower tax wedges over the medium run by reducing social charges and finance
the reduction by maintaining the momentum of public spending cuts, in particular addressing social
transfers and subsidies, as well as through further efforts to raise the efficiency of government
services. To improve net income of low-wage workers, continue efforts to replace tax allowances and
deductions with earned-income tax credits.
Reduce disincentives to withdraw early from the labour force
The availability of disability benefits, though not initially intended to provide retirement income,
has ended up discouraging continued work by older workers, thus contributing to the observed upsurge
in early retirement. This problem is compounded by the possibility of retiring via unemployment benefit
schemes.
Actions taken: Legislation implemented in early 2008 strengthens incentives to work by increasing
the emphasis on rehabilitation when assessing the extent of disability. A 2008 amendment makes the
criteria for early retirement considerably more stringent, initially raising the contribution years for
eligibility in early retirement programs, effective in 2009, and abolishes the early retirement option
that allows individuals to retire on a full pension from 2013 onward. No action has been taken that
would reduce the possibility of retiring via unemployment benefit schemes.
Recommendations: Support the emphasis on rehabilitation by tackling administrative bottlenecks in
the job placement system. Encourage continued work of older workers by raising the standard age of
retirement and through further adjustment of pensions for early and late retirement.
Ease business regulations
High administrative burdens on enterprises discourage entrepreneurship, hindering productivity
growth. Special requirements restrict entry in professional services and retail trade. In network
industries, incumbents still have excess market power in some instances.
Actions taken: Recent actions in the energy sector have focused on promoting vertical separation and
reducing price subsidies for household consumption. In 2007, the government privatised the national
airline company, and in 2008, it launched the privatisation of the rail freight segment of the national
railway company.
Recommendations: Simplify entry and exit procedures and reduce statutory regulations of retail trade
and professional services. Further limit state involvement in the operations of network industries by
reducing price controls. Lift remaining constraints preventing freedom of choice between
telecommunications service suppliers as a means to strengthen competition in that sector.
Other key priorities
● Education system. Make the education system more efficient and equitable, postponing early
tracking of students and reforming teacher education and training, while also addressing incentive
problems in their pay scales. Strengthen vocational training by making it more relevant for the
labour market and providing career guidance to students on the range of programmes available as
well as their respective outcomes. Introduce university study fees accompanied by student loans
with income-contingent repayments.
● Public sector efficiency. Promote more efficient ways to manage public spending by bringing
forward programmes to modernise public administration as well as to ensure cost-efficient delivery
of services. At the local level, foster collaboration between municipalities by providing more
effective incentives to exploit economies of scale. Also, facilitate the monitoring and evaluation of
goal achievement by public administrations

Lijecenje pacijenata sa vrlo slicnim dijagnozama, sa istim lijekovima je vrlo vjerojatno.Obzirom da EU i prije svih Merkelica ne zeli direktno poslati lovu, onda ce ju ona proslijediti MMF-u, a on umjesto Njemacke nama.Uz gornje pretpostavke da lova ne ishlapi kao sto je to do sad bila redovita praksa.

Tko je glasao

Upravo objavih. :)

Upravo objavih. :)

Tko je glasao

hrvatskoj po svemu ovome

hrvatskoj po svemu ovome prijeti bankrot,jer sve ustede u ministarstvima i zamrzavanju(snizenju!) placa zaposlenih u javnom sektoru ce biti max. tri milijarde kuna,sto je s obzirom na pad gospodarske proizvodnje,pad prihoda od poreza i trosarina,te kreditne obaveze prezaduzene drzave,realno,samo kap u moru!
da je bankrot stvarno blizu najbolje se vidi po ovoj inicijativi o smanjenju placa uposlenika u javnom sektoru neposredno pred ove lokalne izbore,jer do prije par mjeseci vladajuci su zbog tih izbora negirali svaku krizu i recesiju tvrdeci da nas je ona zaobisla.
odugovlacenjem sa tim priznanjem, tri mjeseca se proracunski trosilo vise nego lani,jer je ovogodisnji proracun izglasan na naivnim pretpostavkama o nekom(2,5%!) gospodarskom rastu i nisu se poduzeli nikakvi koraci da se pomoc potrazi kod mmf-a.
naime,uzimanjem kredita kod mmf-a,vlada bi izgubila samostalnost u donosenju svoje fiskalne politike,sto hdz-u koji je naucio predizbornim investicijama kupovati izbore,sigurno nebi odgovaralo!
sad je vec kasno i za mmf,jer ni njegova sredstva nisu dostatna svima onima koji su ih na vrijeme zatrazili.
svi ovi podaci koje si iznio hdz-ekonomija,su mila majka sto nas ceka za par mjeseci.
na prvi znak jace krize doci ce do stampeda stedisa na banke(kao i u americi!) i do urusavanja bankarskog sistema,a investitori sa vec urusene burze ce hitno povuci svoje uloge i to ce znaciti definitivan kraj! s obzirom da je suker za ovaj mjesec jedva namakao novce za isplatu placa onih dvjestotinjak tisuca zaposlenih u javnom sektoru i umirovljenike,taj "jaci znak krize" nas ocekuje,vec za kojih dvadesetak dana kad se place i mirovine nece moci isplatiti.!
osobno mislim da ce se i prije ovih izbora dogoditi taj bankrot i prateci socijalni nemiri.
sto ce se sa svima nama dogadjati,sam bog zna..,ali sam uz sav svoj zivotni optimizam,sad sam ipak samo pesimista.

Tko je glasao

@ edi3 osobno mislim da ce

@ edi3
osobno mislim da ce se i prije ovih izbora dogoditi taj bankrot i prateci socijalni nemiri.
sto ce se sa svima nama dogadjati,sam bog zna..,ali sam uz sav svoj zivotni optimizam,sad sam ipak samo pesimista.

Iskustvo brzih cikličkih promjena kod nas, prosječno svakih desetak godina, nije u stvarnom ponašanju donosilo socijalne nemire i slično u doba koje se zove kriza (a zapravo prestanak pijanke ...). Obzirom da je ovo sada sinteza svih tih dosadašnjih ciklusa prvi put u uvjetima svjetske krize, za očekivati je obrnuto od ovoga što si naveo - kao i do sada prekidi pijaanki ali prvi put i prisilna otriženjenja, pad sustava samo upravljanja i kokošarenja na zajednički / tuđi račun (već palo) i povjesni povratak na kolosjeke kojima se vozilo čim su prilike dopustile i kako se inače djelom radi. Čak bi i Marin Jurejević mogao izgubiti poziciju profesionalnog političara.

Za sve ostalo naprosto nema uvjeta. Oni koji su uzeli društvene stanovbe i imovinu, koji su se dohranjivali, parazitirali ... veći dio, naprosto sve što mogu mogu protiv sebe. Ostalo je i onako orjentirano i naviko poslovati na tzv. RL i pun mu je kofer svega, pa tzv. krizu gleda kao dar božji, koji će konačno disciplinirati maštu i sve.

Inače, vrh krize je prije 3 godine, najveće spirale i tzv. profiti, neplaćanja i prolupavanja do daske ... Ikao su jako smanjene aktivnosti, zadnjih godinu dana pomalo ali isgurno idu povjesna otriježnjenja, raste pravilo i praksa povjerenja / vjerodostojnosti ... što se ne može zvati rastom krize, koja u tom djelu prošla svoj vrhunac.

Kriza samoupravljanja na zajdnički / tuđi račun će logično rasti, ali puno više od bilo kakvih predviđanja, do daske i preko daske, do raspad takvog sustav ili bitne promjene. Jer, da se bilo tko skupi u svijetu nema snage to financirati i srevisirati, pa je bilo neizbježno da i mi jenom oko toga bezuvjetno kapituliramo. Što se više odgađa, to efikasnije.

Tko je glasao

ap,mislis li da su ona dva

ap,mislis li da su ona dva navalna vatrogasna vozila,koje je prije par mjeseci kupio mup,stvarno namjenjena za gasenje pozara!?:)
istina je da hrvatska povijesno nije iskazala taj fenomen socijalnih nemira(ako izuzmemo seljacku bunu matije gupca!)medjutim.. ova kriza koja ce imati jaki sinergijski ucinak zbog udruzivanja svjetske krize sa onom domacom, zbog dugogodisnje politicke ne pameti nase politicke elite, koja je svu svoju bahatost i lopovluk pokrivala sa novim zaduzivanjima dok se to moglo,ipak ce ova kriza generirati taj fenomen i kod nas.
naime,gledajuci noviju hrvatsku povijest od doba dviju jugoslavija pa do danas,realno nisu ni postojale pretpostavke da se socijalna nepravda manifestira kroz te nemire.
u bivsoj jugoslaviji u kojoj je postojala gotovo uravnilovka u socijalnoj stratifikaciji drustva i u kojoj nije bila izrazena potrosacka (ne)svijest,te u kojoj je prevladavao duh radnickog kolektiviteta..tih socijalnih premisa koji bi doveli do socijalnog bunta,nije ni bilo!
nakon osamostaljenja hrvatsku je zahvatio rat,koji sam po sebi podrzava kolektivnu svijest,pa je taj osjecaj kolektivne ugrozenosti pred neprijateljem udruzen sa nacionalnim indetitetom.. uspjesno prebrodio prvo socijalno raslojavanje drustva,stavljajuci ga ipak u neki drugi plan!
za nastanak tih socijalnih premisa koji su mogli dovesti i do tog socijalnog bunta,realno su bile plodne tek ove zadnje, poslijeratne godine,kad je nacionalna homogenost sve vise slabila i kad smo se sve vise okretali sami sebi.
medjutim,sa dolaskom kapitalizma koji je poticao suludu potrosnju putem kreditnih zaduzenja i karticnog "novca",te nas inficirao sa svojom postrosackom (ne)svijesti u kojoj je pogubila svaka svijest o vlastitom socijalnom polozaju,jer se zivio neki tudji zivot..i dalje se uspjesno sublimirala svaka pretpostavka za taj socijalni bunt!
danas,kad se neoliberalni kapitalizam potpuno urusava,a sa njime i potrosacka svijest,te lazna slika o vlastitom socijalnom polozaju u drustvu i kad ce se zivjeti samo onaj pravi polozaj,mislim da ce se u svemu tome otrijeznjenju stvoriti i premise za taj bunt!
kad tome dodamo da ce za koji mjesec taj pad iz drustva blagostanja u drustvo oskudice biti jos veci,pa ako uzmemo i onu zidovsku kletvu.."dabogda imao,pa nemao"..mi cemo ipak imati,ali samo te... socijalne nemire!:)
uprkos tome sto vladajuci putem svojih kontroliranih medija uporno presucuju socijalne nemire u cijeloj europi,pa tako i onaj jucerasnji,visemilijunski u francuskoj!

Tko je glasao

@ edi3 istina je da

@ edi3
istina je da hrvatska povijesno nije iskazala taj fenomen socijalnih nemira(ako izuzmemo seljacku bunu matije gupca!)medjutim.. ova kriza koja ce imati jaki sinergijski ucinak zbog udruzivanja svjetske krize sa onom domacom, zbog dugogodisnje politicke ne pameti nase politicke elite, koja je svu svoju bahatost i lopovluk pokrivala sa novim zaduzivanjima dok se to moglo,ipak ce ova kriza generirati taj fenomen i kod nas.
U vezi ovih ključnih pitanja ću tebi i općenito iznijeti vjerojatno važni profesionalno-iskustveni mini pregled.

Uz neka druga obrazovanja (paralelnije) ja sam osnovno profesionalno dipl.ing. građevinarstva specijaliziran za globalno poznavanje i vođenje složenih projekata i procesa te veze sa vezanim - već na studiju od referentnih profesora, s kojima sam surađivao interdisciplinarno, a u praski razvijano sam obrazovan oko prava i propisa, sociologije, ekonomije, arhitekture i urbanizma .... jer je moje zanimanje i iskustvo biti u krovnoj i povezujućoj ulozi, što se naravno jako prožima sa politikom, financijama (to je područje sa više od 35 % ukupnog kapitala te više od 60 % tzv. razvojnog, onoga o kojem se može i mora odlučivati i temeljem čega se kod nas preteženo vodi politika i društvena prsaka razvitka).

Već jednim istraživanjem krajem sedamdesetih renomirani profesor sociolog, još renomiranji profesor inženjer specijalisr za krovva pitanja kao i ja te moja malenkost smo na velikom referenetnom uzorku tadašnjih osnovnih procesa i praksi Zagreba nedvojbeno utvrdili da je val kardeljističkog tzv. zrelog samoupravljanja (na zajednički a preteženo tuđi račun) već jako izmjenio osnove i sve - na svu dotadašnju osnovu ta tzv. nova nadgradnja s partijom i stručnim i tzv. tehnomenadžerskim elitama na čelu se je sve više omasovila i prožimala sve šire slojeve, jer je jednostavno odlično korisno a bez rizika i odgovornosti te sve po pravilu elitnog krda koje se oko svega toga posve logično slaže i gazi sve do tada osnovne prakse, zakone, osnove procesa ... zbrka i greške i nerješevanja su poželjne a ne nešto što smeta (jer se tu puno lakše i bolje muze - npr. školski primjer Bolnica Blato, a tako sve redom, investicije u privredi pa i u turizmu ...).

Renomiranim profesionalnim bavljenjem i iskustvoma mogu ponovno u ovoj prigodi skraćeno ivjesti javnost da i ona odgovorna i sposobna manjina ima nedovoljnu orjenataciju pa čak i bilanscu oko slijedećih činjenica i stanja, koje ključno određuju društvo i sve:

- već skoro četrdeset godina nema stvarnog planiranja, bilanciranja, vođenja procesa ..bilo čega elementarnog te smo i u ovoj krizi u objektivnom stanju da to smeta svim elitama, većini tzv. srednjeg sloja i djelu stoke sitnog zuba, jer su umočeni i jer su opredjeljeni dalje tako pod svaku cijenu;

- osnova društvenih problema nije izrasla na prilično važnoj privatizaciji i sličnom nit je to kao neodvojivi dio jedne cjeline više od 10 % ukupnog, nego u osnovama. Svi društveni stanovi i sve o komunalija i vikendica i povezano je obavljeno tako da su nijanisrano od pristojno i ok do jako ozbiljno loše putem duljih procesa vođene za svijet krajnje specifične sutavne politike otimanja i sve više krda, tako da je sada rezultat da je u to otišlo trećina kapitala svih generacija, sve izvan ekonomksih i duštvenih procesa, sve stalno minus i društvo stalno vtarogsano na to troši milijarde, jedna trećin društva profitiralia u mjeri da ima cca 50 % više i bolje nego najbogatije evropske i maeričke zemlje i to od siromašne zemlje te da su procesi patološki po društvo razvijani i određeni na dulje vrijeme. Da je samo to bilo i više nego dovoljno za 30 godina muktrpnog izlaka iz krize;

- to se je širilo i povezivalo sa inevestiranjem u privredi i svom sustavnom i kapitalnom tzv. razvojnom investiranju, ono desetljećima ide za te matične potrebe kokošarenja nad svim pa i jako budućim pa vlastitih obitelji pa i sebe u jednom djelu da bi drugi dio tebe (npr. guzica) profitirala i imala nešto. Npr. lovišta i razne egzibicije su odavno normalna stvar, kojoj su podređene sve druge,a li na razini tzv, najskromanijih pojava kao najjjeftinije vikendici i desetinacije (sada Vir itd.) nije psoradno ni nježno nego na ta komericijalnu i dokoličarsku praksu odlaze glavna duštven sredstva i zaduženja ...

Iz nevedenog se nedvojbeno može zaključiti da:

- dominatnih 50 % građanstva i svega, pri čemu su pojave puo jače od osoba do mjere da su i najveće osbobnosti za krizno (ilustracija Čačić) dokazano manje sposobne nego ja sa 100 kuna dok nešto radim, uključujući većinu tzv. obrazovanih i stručnih itd. imaju čvrsto i neodvojivo armirano-betonsko vezano više sile i razloge za odolijevanju bilo kakvim burama i olujama i nemaju pokretne i mobilne spopsobnosti, to se monolitne i nepokretne čvrste armirano-betonske konstrukcije;

- s time je jako vezano i prožeto daljnjih 25 % građanstva i pojava, uključujući i mene manje kao osobu a više kao profesionalnog sudionika i kao građanina. Karikirano, ja kao "liječnik" koji vodi timove "javnog zdravstva" i kao građanin ne mogu birati pacijente i epidemiije i bilo šta, mogu malo ali ni to nema puno smisla, niti mogu izbjeći stalne činjenice da umjesto da nas logistika bar minimalno prati i ispravlja bar grube previde da smo zadnja privatna i prijateljsk sredstva i resurse stalno prisiljeni ulagati u to čekajući da li će uspjeti natrag bar toliko da imamo milimetere manevra. Sada naravno nitko nema ni milimetar manevra, logistika ne radi nego je nakn niza desetljeća zakazivanja i svega konačno pala i nije u stanju ni za minimum mentalne komunikacije. Tako je ovih 25 % snaga u 97 %-tnoj mjeri izbačeno iz igre;

- stoka najnižeg zuba, raznovsnih ostalih 25 % građanstva, struktura, infrastrukture i tzv, baze je u najboljem stanju, po karakteru stvari. Koliko toliko vitalna penzionerka sa 1.100 kuna trenutnia je, iako nezgrapna, puno mobilinija javnim prijevozom i povezuje raznovrsne punktove, pa i udaljene.

Hrvatsak kriza a naročito na nivou Zagreba je završna viša sila koja sili na uspješnije poslovanje u višedesetljetnom smislu, a to nedvojbeno povlači i dukčije poslovanje za što je spremnost udarne gospde od peko 50 % ispod nule. To će se rješevati najmnje 30 godina. U toj drami vanjski nemiri i sve ostalo i razine generalnih štrajkova i npr. teoretski pretpostavljenih najbolje koalicije za izbore u Zagrebu a koja dobije vlast ... nije ni 10 % drame i priče - da takva teorijska tip top koalaija mirno i pristojna sa jasnom koncepcijom dobije izbore vlast u Zagrebu time se nije baš ništa bitno napravilo, iako jeste, obzirom da je tema iz dubokih minusa u neuporabljivosti nekrisnosti jako skupih i složenih "armirano-betonskih konstrukcija" i struktira koje trunu i raspadaju se i puno su elenetrnig greški, stvoriti i poroditi procese koji će sve to brzo dovesti na bar prosječnu evropsku sposobnost igre, akoja opte nije dovoljna niti za srevisiranje kamata na kamate duga, pa se odmah ili brzo moraju stvarati porađati čuda procesi koji će bar moći amortiizirati eskalciju dužničkog ropstva, te postići još veće čuda za nešto više ... sve u uvjetima jake iscrpljenosti svih snaga i najnemilosrdnijeg svjetskog okružja koje je involvirano i odlučuje o 60 % toga.

Razloga za optimizam ima - one su prema iznesenom u tome da više ama baš nitko ne može izbjeći to, za razliku do sada kada je to stvar male manjine na rubu legitimita, koja ne samo da nema logistiku i elementarno uvažavanje, nego koja je non stop na režimi "budale" i "naivci" koji stalno puno rade, previše misle i šute i/ili pričaju, kako kada, koji su nesposobni i ne znaju se snaći, iako su baš takvi jedini više nego igdje po svijetu rade čuda snalaženja i improvizacije u javnom procesima, stalno nužna remek djela ovisino o situacijama, bez čega ništa pametno i korisno.

P.S. Parafraza stih Josipa Severa - "tu djelovi se ne puše, tu sve se puši".

Tko je glasao

@edi3, u potpunosti se

@edi3, u potpunosti se slažem da ona dva navalna vatrogasna vozila, koje je prije par mjeseci kupio MUP, nisu stvarno namjenjena samo za gašenje požara, već i za ulične intervencije kod masovnih demonstracija i nemira.

Međutim ja osobno u tome ne vidim ništa loše i nezakonito, već je to preventiva u slučaju da demonstracije poprime obilježje kravala i divljačkog uništavanja općeg dobra, a štetu kao što znamo ne plaćaju oni protiv kojih se demonstrira, već upravo njihove žrtva.

Mislim da nikom pametnom i civiliziranom nije u interesu da se prosvjedi i demonstracije zlorabe od strane šačice izgrednika, huligana i nasilnika kojima nije cilj ono što prosvjednici žele postići, već stvaranje kaosa, nemira i nasilja, a to moramo priznati, nije obilježje uljuđenog, civiliziranog i demokratskog ponašanja i borbe za svoja prava.

Stavimo ruku na srce i priznajmo da u takvim prilikama najviše stradaju nedužni i njihova imovina, a zadatak policije je štititi građane i njihovu imovinu, zar ne?

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao
Tko je glasao

kukljica,ulicne

kukljica,ulicne demonstracije i prosvjedi nisu isto sto i neredi,ali cinjenica je i pojedini prosvjedi ipak zavrse i sa tim neredima.
najgore je kad masa u ulicnim neredima uzme "pravdu" u svoje ruke,jer tad u pravilu najvise nastradaju nevini.
kako mi u hrvatskoj nemamo tu kulturu ulicnih prosvjeda, koji su inace legitimni dio demokracije i jedan od prihvacenih vaninstitucionalnih nacina pritiska na vlast,moguce je da oni u pojedinim situacijama zavrse i sa tim neredima.
sve ovisi o tome kako ce se aktualna vlast ponasati prema tim prosvjedima,ali s obzirom na to da su od privodjenja facebookovca,pa do simptomaticni cudne tolerancije prema grupi mladih prosvjednika u ministarstvu zdravstva,ipak naglo evoluirali..shvativsi(valjda?) da sa represijom mogu proizvesti samo gore ucinke,mislim da tih masovnih nereda nece biti!
pogotovo ako vlast shvati poruku tih prosvjeda i postupi onako kako prosvjednici od nje ocekuju!:)

Tko je glasao

@edi3, slažem se da ulične

@edi3, slažem se da ulične demonstracije i prosvjedi nisu isto što i neredi, ali neredi su posljedica propusta organizatora ulične demonstracije i prosvjeda.

Držim se teme dnevnika u kojem je dnevniku hdz-ekonomija lijepo opisao moguće i opravdane razloge za izlazak masa na ulice. Razlozi su opravdani već i zbog pokvarenosti i socijalne neosjetljivosti polit biroa kojem je na čelu zaštićeni prvijenac Bajićevih propusta, politički profiter i kazališni intendant Ivo Sanader, koji je od institucija države zaduženih za provedbu vladavine prava i naravno vlade čiji je premijer, napravio svoju osobnu prćiju.

Prćiju, kojom je devastirao i uništio gospodarstvo i privredu, a dužničko se ropstvo nezadrživo uvuklo u sve segmente društva, i što je najgore, preživljavanje na dug za većinu stanovništva počinje već par dana nakon što su primili plaću i možda uspjeli podmiriti predhodne dugove, ili bar one najbitnije.

Vidiš u takvoj je situaciji dovoljno par provokatora da nabrijanu masu pretvore u pobješnjelu rulju, a takve demonstracije su upravo ono što vlast dovodi u poziciju branitelja ustavnog poredka i zakona, a ne ugnjetavača naroda.

Stoga je snaga ulične demonstracije i prosvjeda u masi koja se kreće ulicama, a ne u glasnosti, divljaštvu i počinjenoj šteti.

Snaga ulične demonstracije i prosvjeda se sastoji u tome da vlast kao što si rekao shvati poruku tih prosvjeda, a to može učiniti samo ona vlast koja respektira vodstvo sindikata i naravno oporbe koja je u pravno uređenim i demokratskim državama na čelu prosvjednika.

Naravno drugo je pitanje što zbog vlastite nevjerodostojnosti, vodstva sindikata i naravno šarolikim koalicijama kompromitirane oporbe, ne uspjevaju motivirati ni dio nezadovoljnih, prevarenih i obespravljenih.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

pa je taj osjecaj kolektivne

pa je taj osjecaj kolektivne ugrozenosti pred neprijateljem udruzen sa nacionalnim indetitetom.. uspjesno prebrodio prvo socijalno raslojavanje drustva
U tome jest krimen struktura. Raslojavanje koje nije bilo posljedica uspješnosti pojedinca, već pozicije koju je obnašao. "Pretvorba" je zapravo počesto akademski naziv za pljačku.

Tko je glasao

smogismogi,privatizacija,odno

smogismogi,privatizacija,odnosno pljacka nekad drustvene imovine je obavljena u jeku ratnih zbivanja i vremenu kad je nacionalni indetitet bio pretpostavljen svakom drugom indetitetu,pa tako i onom socijalnom!
nimalo slucajno,jer manipuliranje kolektivnom (ne)svijescu u situaciji kad je ta svijest dominantna,je poznati modus za utiho provodjenje svih zloupotreba kojima se sluze politicari.
zamisli da je netko u vrijeme rata i budjenja nacionalne svijesti optuzio tad vladajuce da sa tom privatizacijom pljackaju!?
gdje bi tad taj zavrsio?
u najbenignijem slucaju kao etiketirani jugonostalgicar,a da ne govorimo o onim malignijim situacijama!:)

Tko je glasao

@edi3, točno privatizacija,

@edi3, točno privatizacija, odnosno pljačka nekad društvene imovine je obavljena u jeku ratnih zbivanja, što je ratni zločin protiv vlastitog naroda, a nakon toga slijedi i poslijeratna pljačka ostatka obiteljskog srebra.

Sve to su učinili samoproglašeni državotvorci, jer pravi državotvorci i branitelji teritorijalnog integriteta su bili na prvim linijama obrane i ratištu, a ovi lažni državotvorci u saboru i vladi, na Markovom trgu i gnjezdu privatizacijsko pretvorbenog zla na Pantovćaku.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao
Tko je glasao

@hdz-ekonomija, ma štos i

@hdz-ekonomija, ma štos i je u tome što je Sanader ugasio svjetlo svim članovima svog kazališta, pa ovi sada beru lovu, da bi skrštenih ruku čekali onoga koji će otvoriti oči narodu.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Dezurni optimisti nikako da

Dezurni optimisti nikako da se opamete.
Bio bi red u vrijeme krize malo promijeniti i pricu, a ne vrtiti istu iz debelih godina, medutim sto, i ova prica kao i price iz debelih godina idu vladajucima na ruke jer je Vlada uvijek korak ispred, a optimisti optimiraju retro. Vlada je premda se to ne misli puno lakse prihvatila suprotnu retoriku i uskladila ponasanja.
U vrijeme debelih godina koje gotovo da i nismo imali jer su kukanja cak bila i veca nego sad, Vlada je zaposljavala sakom i kapom. Dezurne kukavice su kukale, a oni zaposljavali (tzv otvaraje radnih mjesta) sve u 16.
Sto su jedni vise kukali, Vlada je vise "otvarala radna mjesta" i time de facto ako ne korumpirala, a ono uveselila gomilu ljudi na njihovu medusobnu ljubav.
Vlada je za uzvrat dobila ono sto je jedino i zanima i zbog cega se i zove kako se zove.
Sada kada je kriza i tzv recesija. nema ti nista bolje za Vladu nego propagirati kako je sve otislo u propast.
U tijeku pregovaranja sa sindikalcima kako se to ovih dana odvija, vikati kako je ovo palo, ono lose, ... za Vladu nista bolje.
Vlada sada u rukama ima jos puno mocniju igracku nego kada je "zaposljavala". Ne onu igracku koja narod razveseljava uposljavajuci ga unatoc losoj percepciji koju propovjeda opozicija, vec onu strasnu igracku koja ledi krv u zilama jer prijeti ne samo smanjenjem place nego i bespostednim otkazom uslijed na samo oporbene percepcije vec i stvarne krize koja mlati na sve strane. Kako se onda korumpiralo veseljem, sada se to radi strahom, a u strahu su (kaze narod) velike oci, a time veliki je i uspjeh, jer tko ce Vas spasiti ako ne Vasa Vlada.
Dajte imajte malo obzira kod svih ovih brojki i malo lakse s njima.

Tko je glasao

Ako mogu ovakvim upisima

Ako mogu ovakvim upisima pomoći našoj Vladi i našem vrhovništvu da nas izvuče iz krize, drago mi je da mogu pomoći. :)
Nije bilo teško. :)

Tko je glasao

Odlično, odlično

Odlično, odlično iznenađujući postotak, ako je istinit, obzirom da je sve rasprodano i uništeno.

Tko je glasao

Izvoz u siječnju 2009.

Izvoz u siječnju 2009. manji je za 26,5% u usporedbi sa siječnjem 2008.
Uvoz u siječnju 2009. manji je za 32,2% u usporedbi sa siječnjem 2008.

Evo jedan uspjeh! Raste pokrivenost uvoza izvozom! Deficit se smanjuje! ;)

Tko je glasao

OSTVARENO!!! ;)

OSTVARENO!!! ;)

Tko je glasao

Hvala!

Hvala!

Tko je glasao

Ukupna industrijska

Ukupna industrijska proizvodnja u siječnju 2009. manja je za 14,1% u usporedbi sa siječnjem 2008.
Ukupan broj zaposlenih osoba u industriji u siječnju 2009. manji je za 7,1% u usporedbi sa siječnjem 2008.

Ako se sjetimo da je 14=7+7, onda si upravo razriješio misteriju Sanaderove (obećane) "tri sedmice". ;-) Bravo!
--
Ne zove se to za džabe "politics", gdje "poli" znači "mnogo", a "tics" su "krpelji". ;-)

--
Političari su zainteresirani za ljude. No, nije to nužno dobra stvar. I buhe su zainteresirane za pse.
(P. J. O'Rourke)

Tko je glasao

koja je razlika u

koja je razlika u pokazatelju "Ukupna industrijska proizvodnja" vs. "Mjesečna industrijska proizvodnja"

Tko je glasao

"Mjesečna industrijska

"Mjesečna industrijska proizvodnja" je sezonski prilagođen parametar obujma IP.
http://www.dzs.hr/Hrv/publication/2009/2-1-3_1h2009.htm

Tko je glasao

Treba li se uopće što

Treba li se uopće što komentirati???
Ali ako vam brojke djeluju poražavajuće pokušajte pitati Šukera ili Sanadera što misle o njima... Svatko pametan ne treba njihovo mišljenje, ali bilo bi zanimljivo vidjeti na koji način bi ove brojke prikazali kao dobrima...
Možda bi koristili matematiku - minus i minus daju plus, valjda ako ima pun k*** minusa to daje jedan ogroman plus????

Bolje pet do dvanaest, nego nijednu poslije jedan...

Tko je glasao

Neka stave taj buket sa

Neka stave taj buket sa stola na pokojni proračun. Tri ožalošćena rasipna sina...Verestovanje od 20 do 03 sata...Ponesite gužvare radi uštede. Dobar post, ekonomijo. I rafal od 17 podataka u HDZ.

Put za pakao je popločen dobrim namjerama...

Tko je glasao

Nije fora u buketi, već u

Nije fora u buketi, već u onoj boci koju je neko lukavo namjestio u prvi plan.

E da mi je znati tko je od oslikanog trojca dobio lovu za uspješnu reklamu.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Tek sam sad uočio bocu Jane

Tek sam sad uočio bocu Jane koju Šuker gleda s krajnjim prezirom. :)

Tko je glasao

Mislim da brkaš (nema veze

Mislim da brkaš (nema veze s brkovima :-P) Šukera i Šeksa. :-P

Meni se čini da Šuki gleda u smjeru cvijeća i, vjerojatno, razmišlja bi li se od toga dala složiti kakva salata uz odojak.
--
Ne zove se to za džabe "politics", gdje "poli" znači "mnogo", a "tics" su "krpelji". ;-)

--
Političari su zainteresirani za ljude. No, nije to nužno dobra stvar. I buhe su zainteresirane za pse.
(P. J. O'Rourke)

Tko je glasao

Strašno i poražavajuće.Ma

Strašno i poražavajuće.Ma ja sam remen stegla da ne mogu više, duša će mi na nos izaći.

Tko je glasao

Impresionizam, gornja slika

Impresionizam, gornja slika ''svetoga trojstva'':

- Šuker - ''ja s tim nemam ništa, kakvi nezaposleni, kakva industrija...? ja samo ubirem harač, i ubirat ću ga do posljednje lipe...?

- Sanader- ''pa nije ni tako loše, moglo je bit i gore, eno, tamo u daljini, ...dolaze turisti... bit će manje gužve... povisit ćemo boravišnu...''

- Polančec - ''kako da klisnem negdje na vrijeme, pravodobno, s bisagama?..''

Tko je glasao

Ili ovako: silverci

Ili ovako:

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Misliš li da ih zaista

Misliš li da ih zaista takve brige more? Meni više pari nešto ovakvo:

Tko je glasao

Dobro ljudi, kakve su ovo

Dobro ljudi, kakve su ovo pizdarije. Pa nije vam ovo humoristički portal. Kako se možete rugati odgovornim ljudima koji su duboko zabrinuti nad sudbinom naroda? Sram vas bilo...

# Jedan neprijatelj pametnom čovjeku više vrijedi nego hiljadu prijatelja

# Jedan neprijatelj pametnom čovjeku više vrijedi nego hiljadu prijatelja

Tko je glasao

Dobro ljudi, kakve su ovo

Dobro ljudi, kakve su ovo pizdarije. Pa nije vam ovo humoristički portal. Kako se možete rugati odgovornim ljudima koji su duboko zabrinuti nad sudbinom naroda? Sram vas bilo...

eo, ja se crvenim, poput Polančeca.

Tko je glasao

Zaboravio si kupiti puder? #

Zaboravio si kupiti puder?

# Jedan neprijatelj pametnom čovjeku više vrijedi nego hiljadu prijatelja

# Jedan neprijatelj pametnom čovjeku više vrijedi nego hiljadu prijatelja

Tko je glasao

Zaboravio si kupiti

Zaboravio si kupiti puder?

dešava se genijalcima

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Delanec od pravednik vz komentara 7
  2. u povodu ratovanja daleko oko nas od aluzija komentara 0
  3. Dezinfekcija i čišćenje- za laži poraženih i frustriranih od ppetra komentara 49
  4. Bandić i "Bandići" od bosancero komentara 23
  5. Prijevremeni izbori za gradonačelnika u Zagrebu? od Zoran Oštrić komentara 30
  6. KURDI, žrtvovan narod? od Ljubo Ruben Weiss komentara 18
  7. Argumenati ZA i PROTIV preferencijalnog glasovanja od DEMOS komentara 15
  8. Pa promijenimo konačno taj ustav, … III od Feniks komentara 64
  9. Referendum kao odraz od lunoprof komentara 15
  10. SDP dopušta HDZ-u osvajanje RH od aluzija komentara 0
  11. Nakon posjeta Putina Hrvatska treba revidirati politiku prema Srbiji od vkrsnik komentara 59
  12. Suđenje u Muenchenu okidač za lustraciju u Hrvatskoj od vkrsnik komentara 56
  13. živim okružen surogatima od aluzija komentara 0
  14. Kome će se prikloniti Srbija? od Weteran komentara 49
  15. Između dva referenduma od Zoran Oštrić komentara 35
  16. HNS i privatizacija autocesta od Weteran komentara 25
  17. Dolazi li nova zapadna ekonomska kriza ...? od Busola komentara 7
  18. Pet socijalističkih mitova od Tko je John Galt komentara 53
  19. Politika NE normalno prestvara u normalno (osvježeno) od aluzija komentara 0
  20. "Bezukus" - zadnja faza postmoderne od lunoprof komentara 111
  21. Stranputice liberalnog tržišta i demokracije - Ima li izlaza? od bet komentara 58
  22. Zakoni, zakoni jeftino dam samo da prodam. od bosancero komentara 1
  23. Matematika 101 od Tko je John Galt komentara 24
  24. I poslije dr. Dejana Jovića, dr. Dejan Jović od vkrsnik komentara 17
  25. EBOLA! Iako je Hrvatska u Europi, Europa nije u njoj! od ppetra komentara 241

Preporučeni dnevnici

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 0
  • Gostiju: 33

Novi korisnici

  • jeffrey
  • Turist s razlogom
  • Endrina
  • Primarijus iz BiH
  • narko