Tagovi

"Pravi" ljudi na pravo mjesto!

Prisjećam se tako vremena neposredno nakon što smo izašli iz “komunističkog mraka” i obasjala nas Tuđmanova “svjetlost”, perioda kad su do izražaja dolazili poslušnici svih vrsta od konvertita, ustvari komunističkog otpada, jer je u HDZ-u završila bar trećina bivših članova SKH, ona boljševičke provenijencije, oportunisti su ostali u novoj partiji, SDP, uz Račana, a iskreni pobornici komunističke ideje su ili trajno odustali od politike ili pokušali nešto uz Šuvara ili u strančicama koje su činile Koaliciju narodnog sporazuma, pa do ljudi osuđivanih radi počinjenja kojekakva kaznena djela, koje su oni, naravno, počinili samo zato što su željeli što prije srušiti Jugoslaviju.

To je bilo vrijeme početka “stvaranja države” a ustvari rušenje svega postojećeg, od institucaja sustava pa do nekad moćnih gospodarskih subjekata.

Počelo je sjećom direktora i imenovanjima novih, poslušnika upregnutih u kola UZP-a, jer to što je Tuđman napravio od Hrvatske zaista se ne može zvati drugačije, tako bi se zvalo i da rata nije bilo.

Došavši na čelne pozicije poduzeća, za koja nerijetko nisu znali ni gdje se nalaze, ni čime se bave, ni što proizvode, ali su znali da se “dalje tako ne može”, sa “socijalističkim mastodontima” i s tim ogromnim “viškovima radnika” u njima.
To je bio početak deindustrijalizacije Hrvatske, proces kojemu će kasnije snažni zamah dati tvorac Tuđmanovog “gospodarskog čuda”, Borislav Škegro.

Koliko smo se naslušali priča o tome kako je Hrvatska i rat vodila, a nije se rapidno zaduživala u inozemstvu. A cijenu rata plaćali su gospodarski subjekti pretvoreni u paraproračunske izvore prihoda i to uglavnom na dva načina bezobzirnim isisavanjem novca iz tekućeg poslovanja ili kroz neplaćanje roba i usluga od strane MORH-a odnosno države.
Stotine poduzeća su na taj nčin jednostavno onesposobljene za rad a brojna među njima su završila u stečaju i likvidaciji.

Najzorniji primjer je INA.
INA je diljem svijeta istraživala naftu i plin sa 13 bušačih garnitura i tri naftne platforme, jednom vlastitom i dvije u najmu, a onda ju je Tuđmanova “svjetlost” toliko zabljesnula da 1996. nijedna bušača garnitura nije radila, INA, nemilice pljačkana od vlastite države, nije mogl plaćati koncesije i zapala je u ogromne poslovne poteškoće, tako da je njena prodaja MOL-u (ili bilo kome drugom)bila krajnja nužda. Prodana je kompaniji kakvih je u “mraku” mogla kupiti bar desetak.

Kako je bilo moguće takvo i toliko isisavanje novca a da se Uprava INE nije pobunila? Što bi se bunila, pa oni su tamo i dovedeni da služe toj svrsi, a ne da vode brigu o uspješnosti poduzeća, nije bitno radi li se o N. Valentiću, D. Šternu ili kasnije dr. T. Dragičeviću.

Politika imenovanja podobnika na čelna mjesta u državnim tvrtkama postala je konstanta, jer se takvim imenovanjima klijentelističke organizacije, a to su sve hrvatske tobože političke stranke, odužuju svojim zaslužnim članovima.

Samo ne radi se tu o samovolji ministara, potpredsajednika vlade ili samog premijera, to jednako tako govori i o neodgovornosti onih koje su ovi imenovali, zato jer preuzimaju dužnosti kojima nisu niti izbliza dorasli, a to mogu zato jer uz dužnost nije nikada išla i ogovornost.

HEP kao primjer:
Ma što lupetao prvi potpredsjednik o njegovoj kompetenciji, ja tvrdim da je npr. Zlatko Koračević potpuno nekompetentan da bude na čelu uprave HEP-a, zato što on nema ni najosnovnijeg pojma o elekroprivredi.
Sam Koračević će vjerojatno u maniri “dobrog dečka”, jer da nije “dobar dečko”, Čačiću ne bi na pamet padalo “gurati” ga bilo kuda, reći da su ga na to prisilili, samo ne znam kako se nekoga može prisiliti da radi ono što ne zna.
R. Čačić će nas podučiti kako čelni čovjek HEP-a ne mora biti stručnjak za to područje, već da mora biti sposobni manager koji će kao suradnike raspoznati ljude koji su odlični u svojem poslu, istodobno imenujući na mjesta članova uprave ljude vodeći se istim “visokim kriterijima” stranačke pripadnosti kao i u slučaju Z. Koračevića.
Inače Čačićeva lupetanja su na razini onih da je netko svojedobno tvrdio kao bi Lee Iaccocca došao na čelo posrnulog Chryslera, a da nije imao pojma o automobilskoj industriji.
Naime radi se o mjestima na kojima se donose ključne odluke ili bi se bar trebale donositi, naime znanost kaže da pri donošenju odluke o nekoj investiciji podjednako sudjeluju kvalitetno pripremljeni relevantni projekti kao i intuicija onoga koji odluku donosi.
E sad, ako je, a po svemu sudeći je, Z. Koračević Čačićev predsjednik uprave HEP-a, jednko kao što je Mravak bio Sanaderov, onda i rezultati njegovog rada mogu biti samo jednaki Mravakovim.

Gledam naime sve ovo forsiranje izgradnje HE Ombla, jednako kao što se forsirala gradnja one malo veće seoske vodenice zvane HE Ličko Lešće, po vremenu gradnje usporedive s deset puta većim objektima, pri čemu je, danas je to valjda svakome jasno, Studija utjecaja na okoliš lažirana, štete su ogromne, tako da bi njihova sanacija bila valjda i skuplja od troška same investicije, pa bi možda to najbolje bilo “sanirati” ugradnjom dovoljne količine eksploziva u temelje brane.

Pretpostavka je da bi lažirana Studija utjecaja na okoliš u slučaju HE Ombla mogla imati ktastrofalnije posljedice nego u slučaju HE Ličko Lešće.
I sad zamislite tu tragediju, odluku o investiciji donosi čovjek koji pojma o elektroprivredi nema.
Čačiću, gdje takvo nešto postoji?

E ali Čačić ne bi bio Čačić kad ne bi “imao izlaz”, pa će reći da bi on i na mjestu ravnatelja bolnica radije vidio sposobne managere umjesto liječnika, samo što se ravnatelja bolnice neće pitati za izvedbu neke komplicirane operacije, dok u slučaju HEP-a predsjednik uprave donosi odluku o najsloženijim “operacijama”.

Ako netko pak misli da će se Koračević pozabaviti onim silnim gubcima struje u mreži, koji su po količini ravni ukupnoj isporuci struje koju dobivamo iz NEK ili distributivnim transformatorima, čije je mjesto prije u Tehničkom muzeju nego u trafostanici ili svim onim koruptivnim radnjama vezanim na strujne priključke, mislim da se vara, jer da bi se itko time išao baviti, morao bi ponešto o tome i znati.

Ja bih silno volio da nisam u pravu i da se varam, ali mislim da se, sa svim ovim “prijeđenim kilometrima u nogama”, ne varam.
Nažalost!

Komentari

1.Hrvatska nema nikog poput

1.Hrvatska nema nikog poput Marija Montija.
2. 1 zaposleni uzdrzava 3 koja ne rade
Ali bolesni ego manijaci nemaju hrabrosti dovesti Mc Tiguea ili kog slcnog da sve ovo pomete celcnom metlom.
Monti zna daleko vise u malom prstu od Linica, Cacica, Grcica i ostalih bezveznjaka zajedno.
3.Njihov planovi investicija NIGDJE ne podrazumijevaju potporu izvoza a mi smo prije svega najvise u g.... radi 46 mld € duga.
€ a ne kuna !!!
Ako je drzava prvenstveno u ekonomskoj gabuli tada politikanti, filozofi i sl. odu u setnju dok struka ne postavi stvar na noge.
A kad se to postigne onda oni polako ulaze u igru sa svojom strukom i to ce ubuduce biti i praksa po pravilima EU na koju je pristalo 25 drzava, a da se ne bi ponovla Grcka.

The European Commission will be able to deploy its experts unilaterally to countries in need of bail-outs to give technical assistance, along the lines of the “task force” assisting the Greek government by overseeing the implementation of its EU-imposed reforms.
… the Commission will have wider discretion to issue recommendations about national tax and spending policies, something it usually avoids for countries that are not in breach of existing deficit rules.

Tko je glasao

Nezaposleni,

G-news,

slažem se s tobom u većini iznesenog,

no voljela bih da mi objasniš kako to jedan zaposleni uzdržava mene i još dvoje koji ne radimo.

Sva prava koja mi nezaposleni u Rijeci imamo, a koji nismo ostvarili pravo na naknade, svode se na jeftiniju pokaznu kartu,
a to nam donira grad Rijeka.

Pa i ta naknada koju dobiju oni koji u dvije godine imaju 9 mjeseci staža ne traje zauvijek,
te se ne može govoriti o izdržavanju.

Nije normalno da je u ovako maloj zemlji toliko nezaposlenih,
sada nas je 341 428.

Koliko će ova vlada biti uspješna u otvaranju novih radnih mjesta vidjet ćemo.

Ne volim ovakva uopćavanja,
a vjerujem da većina nas nezaposlenih krši zakon kako bi preživjela,
pa je ova tvrdnja jednostavno nelogična.

Da imamo neka prava, kako je to uređeno u inozemstvu,
ova bi tvrdnja bila točna.

Nažalost, u RH se trošilo nemilice na razne načine,
takoreći novac se bacao u vjetar,
ali se nije trošio na otvaranje radnih mjesta,
na bolje i svrsishodnije cjeloživotno obrazovanje.

Za ilustraciju spomenut ću tečaj za dadilje,
na koji je potrošen novac,
žene su odradile i obrazovanje i besplatne sate volontiranja po vrtićima,
a sa tim tečajem ne mogu nigdje raditi,
jer ne samo da zanimanje ne postoji,
već nema ni načina da se poslodavci prisile ili motiviraju da se dadilje prijave u radni odnos.

Pozdrav
Mirtaflora

Tko je glasao

Problem je složiti se sam sa sobom

slažem se s tobom u većini iznesenog,

Jao si ga tebi radniku kad se slažeš s Gnjusovom ćeličnom metlom...!

Tko je glasao

Nazalost 1:3 je istina, i

Nazalost 1:3 je istina, i besplatno skolovanje, zdravstvo, 50% iznosa mirovina i te karte grada Rijeke netko placa.
ZOR ce nas odvesti u bankrot kao i svaki 1 € novog zaduzivanja.
Tu su jos poticaji bez ikakvih uvjeta i sve i svasta.
Korupcija, kradja i sve drugo je jasan problem i posao pravosudja.
Ai da se vratim na ZOR...
Najvise se deru ovih najmanje 50.000 viska u kojekakvim uredima za ne znam sto, opcinicama i sl. glupavim i nepotrenim organima!.
Argument kao onda ce biti lakseg otpustanja.
Do sad je i po ovom zakonu otpusteno 145000 ljudi iz proizvodnje i usluga.
A bas su to oni iz brojke 1 kod jednadjbe 1:3.
Zato jer smo mi izmedju ostalog jedna od najoporezovanijih drzava na svijetu.
Kad je visok porez nece nitko prijaviti odgajateljicu npr.
To bi povecalo ukupan trosak i cijenu po djetetu, a pitanje je da li bi roditelji to mogli platiti ili bi nasli neku bakicu iz susjedstva i izbrojili joj za slicnu uslugu gotovinu na ruke.
Nikad se u povjesti ni jedna drzava nije izvukla samo dizanjem poreza pa ni PDV-a.
Vec su u porastu shoppinzi u Italiju, Madjarsku, Hercegovinu, Bosnu, Srbiju....
Znaci ovi gore pokusavaju izvesti perpetuum mobile, iako to nikad nikome prije njih nije uspjelo.
Tako ljudi iznose i mijenjaju €.....
A kad se ta roba uglavnom strana i kucni artikli uvezu shoppingom, manje ce se trositi u nasim trgovinama pa ce drzava za toliko manje naplatiti PDV i poreza na dobit trgovcima ( ako ga bude)
Iz supljeg u prazno....

Italija

U Italiji je, i u Eurospinu na samoj granici, koji je najčešća meka Riječana, ali i u Trstu, moguće kupiti kilogram špageta ili bilo koje druge tjestenine za 0,70 eura, dakle za nešto više od 5 kuna. To Riječani kupuju. Nutella je čest artikal kojega se kupuje u Italiji, za 750 grama preko granice treba platiti tek 4,2 eura što je oko 30 kuna, dok ista gramaža u Hrvatskoj košta desetak kuna više. Najviše se uštedi pri kupnji, tjestenine, riže, pelata, ulja, sireva, salama i vina. Pelati 400 grama u Eurospinu, a i u većini tršćanskih dućana po 0,35 eura, dakle cca 2,5 kune, a u Hrvatskoj od 5 do 8 kuna, a najčešće 7.
Maslinovo ulje, najtraženija namirnica hrvatskih kupaca u Trstu je od 2,5 do 3 eura, dakle oko 20 kuna za litru, dok u Rijeci za to treba platiti više od 50 kuna. Dakle, na samo jednoj litri zarada je od 20 kuna. Nadalje, pakiranje od 5 litara suncokretovog ili biljnog ulja u Trstu je 6,90 eura, a litra pola eura, dakleko 4 kune, što je dvostruko jeftinije nego u Hrvatskoj. Skoro pa dvostruko jeftinija je i riža, deterdženti za strojno pranje rublja, sirevi i salama. Kilogram sira Grana Padano je u Trstu oko 10 eura kg, a u Hrvatskoj oko 220 kuna, dakle i više nego dvostruka razlika u cijeni. Gotovi umaci za paštu u Italiji se rijetko gdje mogu naći iznad eura, eventualno Barillini koji su oko 1,5 eura, a u Hrvatskoj oko 20 kuna, Barillini čak i 27. Kilogram pršuta u Trstu je najčešće od 7 do 9 eura, a u Hrvatskoj rijetko ispod 120 kuna po kilogramu. Naravno da se itekako isplati kupiti u Trstu kavu, pastu za zube, kreme za tuširanje i pjene za tuširanje, svaki od ovih artikala je 30-ak posto jeftiniji nego u Hrvatskoj, a tu su još masline, tuna, sokovi.... Za manje od 2 eura Talijani nude litru i pol i puno više nego kvalitetnog vina, što je dvostruko jeftinije nego litra našeg stolnog vina.

Madjarska

Cijene hrane (kn)
Mađarska - Koprivnica
Ulje, 1 l. 9,97 - 13,99
Brašno 1 kg 3,22 - 6,79
Mlijeko 1 l. 4,22 - 6,18
Margarin 250 g 3,22 - 5,49
Šećer 1 kg 7,77 - 7,49
Cijene lijekova (kn)
Mađarska - Koprivnica
Aspirin C 36,00 - 65,00
Aspirin protect 25,62 (50 kom.) - 24,12 (20 kom.)
Kalcij Sandoz 27,75 - 65,00
Bepanthen mast 20,70 - 40,00

Danas: 1.00 EUR = 293.177 HUF

Jedini izlaz je rijesiti se birokratskog balasta i srezati papirologiju za barem 80% i dobivanje svih papira ubrzati i limitirati na maksimalano dozvoljen dan dobivanja a ako ga ne bude vec drugi dan investitior moze poceti raditi i bez njega.
Zatim stimulirati investitore u izvoznim djelatnostima sa po 15.000€/ svaki zaposleni, besplatan rasciscen teren ili truleca propala tvornica, vojarna i sa 600 mil. € otvoriti 40.000 radnih mjesta u izvozu.
Sa 500 mil € otvoriti fond da osiguranje izvora za male i srednje poduzetnike i pomoci im da nadju partnere u inozemstvu ili da ti iz inozemstva mogu preseliti dio proizvodnje kod nasih tvrtki.
Na taj se nacin stabilizira tecaj kune, smanjuje deficit u razmjeni sa inozemstvom.
Neka od 50 strojeva preseli i tu obuci kod naseg poslodavca 10 strojeva koji nisu previse sofisticirani, a ovaj nas zaposli 10 ljudi koji rade, to je vec super.
20000 nezaposlenih zaposliti 6 mjeseci na poslovima rasciscavanja i kultivizacije zapustenih stotine tisuca Ha zemljista i sl.
Kasnije to iznajmiti za 5 kuna/Ha i to ne ispod 50 Ha/ najmoprimcu, pod uvjetom da se uzgaja pod strucnim nadzorom neka isplativa kultura.

Tko je glasao

Zatim stimulirati investitore

Zatim stimulirati investitore u izvoznim djelatnostima sa po 15.000€/ svaki zaposleni, besplatan rasciscen teren ili truleca propala tvornica, vojarna i sa 600 mil. € otvoriti 40.000 radnih mjesta u izvozu. ovo su mjere za potpunu porpast. Dosle bi nam firme koje su sada u Srbiji, a koje su prije nekoliko godina bile u Slovackoj,... Oni imaju portabl pogone i sele ih iz zemlje u zemlju i kupe ove poticaje. primjer http://investing.businessweek.com/research/stocks/private/snapshot.asp?p...
http://www.setimes.com/cocoon/setimes/xhtml/hr/features/setimes/features...

Tko je glasao

Sasvim krivo. Vrhnje su bez €

Sasvim krivo.
Vrhnje su bez € pokupile Ceska, Poljska i Slovacka.
Buduci smo na pragu EU ovdasnja roba moze tamo bez posebnih nameta.
Ako 500 strojeva napravi 600.000 kom robe od koje se kod nas proda 14000 komada a u EU 4,000.000 komada onda to ima smisla.
Ali van EU smo i ovako vukojebina bez nade.

Tko je glasao

Ovom tipu se mi sprdamo do

Ovom tipu se mi sprdamo do nemila: http://www.bankamagazine.hr/Naslovnica/Regija/tabid/103/View/Details/Ite...
a ocekujemo nekakve imaginarne investitore. Porozni smo kao drustvo. Potpuno izbezumljeni oko ideje sto uopce hocemo.
Par huliganskih i kriminalnih skupina terorizira nas kontinuirano, mislim u zdrav mozak.

Tko je glasao

danas je klauski napisao

danas je klauski napisao dobar tekst..

Priča o slabićima
Međutim, ovo ipak nije priča o moćnicima. Ovo je prvenstveno priča o slabićima. Ti famozni moćnici snažni su točno onoliko koliko su oni oko njih slabi. Ustrašeni, pohlepni, kolebljivi, izgubljeni, ambiciozni...

http://www.index.hr/vijesti/clanak/todoric--sanader-mocni-koliko-su-drug...

a uz tih 100 za investicije u srbiji, danas je usao u telekomunikacijski biznis i snazno u turisticki... i sve mu to dopustaju a on ne placa ni obicne racune dobavljacima, ni porez, ni ne postuje odluke HANFE... skupstina grada zagreba mu kolektivno legalizira kulmera..

mi smo, tak mi se ponekad stvarno cini

dno dna.. kaljuza kud god se okrenes.. ljiga i ljigica koliko god ti pogled seze.. jer da nismo ne bi ni takvih bilo.. mi smo ih stvorili..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Hrvatski su poduzetnici u

Hrvatski su poduzetnici u devet mjeseci 2011. ostvarili ukupnu bruto dobit od 25,4 milijarde kuna, što je za 39,4 posto više u odnosu na isto razdoblje 2010.
Bruto dobit, odnosno ukupne prihode veće od ukupnih rashoda, ostvarili su poduzetnici u 19 županija i kretala se od 5 milijuna kuna u Virovitičko-podravskoj županiji do 12,5 milijarde kuna u Gradu Zagrebu, piše HRT.
Gubitak je ostvaren u dvije županije - Zadarskoj, od 45 milijuna kuna, i Sisačko-moslavačkoj, od 429 milijuna kuna. Najviše poduzetnika koji su ostvarili bruto dobit zabilježeno je u Međimurskoj županiji, gdje je od ukupno 2.050 poduzetnika, njih 65,5 posto ostvarilo bruto dobit.

Tko je glasao

Ljiga i ljigica

vidi se i na najbanalnijim primjerima, od roditeljskog sastanka i sastanka kućnog savjeta, preko (javnog) odnosa prema zviždačima ili ovakvog primjera - http://www.jutarnji.hr/profesor-legenda-na-meti-kukavica--anonimci-koren... , pa tako sve do Todorića... Budi uvjerena da će mnogi, premda kao mrze Todorića, pohrliti na njegovu dampinšku mobilnu mrežu... Kao što smo se svi veselili taxi konkurenciji (a sam bog zna da sam i sama mrzila bahati zagreb-taxi) - sad se možemo vozikati jeftino, a taksisti žive pasjim životom....

Ponekad i sama poželim "prosvijećenog apsolutistu", samo - na ovim se prostorima apsolutisti često rađaju, ali prosvijećeni rijetko...

Tko je glasao

Zivot kao Cameo

Da ali odjednom je grad pun taksija. Oni sada rade. Pokrenuti su. Sam taj princip je toliko vidljiv jer nije proslo ni pola godine pa se ljudi dobro sjecaju sto je bilo prije i kako je sada poslije. Daleko da nema novih problema, no to je nesto posve drugo.
Jako vazna stvar jeste PORUKA DA SE MOZE kad se hoce i to relativno brzo.
Zamislimo samo kada bi dobili Cameo politicku stranku, Cameo gradsku upravu, Cameo gradonacelnika, Cameo ucitelje, ... Cameo kulturnu scenu, ... , Cameo pekarne,... Cameo bracne partnere, Cameo Cameo,...
Mozda bi to bilo previse Cameo, ali jedan onako siri Cameo impuls znacio bi sigurno moderniziranje naseg drustva i imao bi veliki doseg. Fino stimanje poslije toga, jer Cameo nije divota, bilo bi nesto posve normalno.

S obzirom da je politika mocni faktor mislim da bi iz nje trebao doci taj Cameo. Ovo sto smo sad dobili ne vidim da je Cameo, prije "stari radio taxi".
Trebala bi stranka koja bi sablaznila sve postojece.
Recimo stranka kojoj bi npr predsjednik bio deklarirani transvesit ili homoseksualac (bolje biti deklariran nego kleptoman).
Mislim da se nesto slicno dogodilo u Poljskoj nedavno.
To bi toliko promijenilo da bi mogli govoriti o Cameou.

Tko je glasao

Prije nekih 30ak godina...

...kad sam se tek počela zapravo zanimati za svijet oko sebe, onako "sociološki", izgledalo mi je da u nadolazećoj eri informatičke i inih tehnoloških revolucija, čovjeka doista očekuje udobniji život, kao recimo u funkcionalnom i organiziranom domu, te da će pojave radnog vremena od 12 sati dnevno 6x tjedno (kao što je u Cammeu) za plaću jedva nešto veću od 2000 kuna (kao što je u Cammeu) postati tek opskurna pojava nekih nama dalekih rijetkih zemalja, da će se ostvariti ideal "živi da bi radio", a ne obrnuto, te da će cjelodnevni rad i cjeloživotno učenje biti privilegija onih strastveno posvećenih višim ciljevima, onima koji rad ne shvaćaju kao rad već kao smisao života i koji će u takvom funkcionalnom i organiziranom domu-društvu napokon imati uvjete da sretno žive da bi sretno radili... Oslobođeni rad, umjesto "rad oslobađa"...

Kako su međutim krivi ljudi dolazili na kriva mjesta, danas imamo svijet uređen kao loš neuravnotežene pčelinjak, gdje se matica opslužuje da bi uništavala život zajednice, gdje trutovi nisu sezonskog, već trajnog karaktera, a gdje i same radilice složno zuje u slavu takvog sustava...

Tko je glasao

mislim da nije tako mislio ..

mislim da nije tako mislio .. radi se o statistici.. i uobicajenom nacinu pricanja o toj temi..

1.150.000 zaposlenih
2.850.000 onih koji ne rade (ma sto god bili, penzioneri, nezaposleni, djeca.. svejedno)
===================================
4 milijuna stanovnika

dakle omjer 1-3 .. ili jedan zaposleni financira 3 nezaposlena

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

mali dodatak

Od navedenih zaposlenih, u realnom sektoru radi 500.000 a ostali se financiraju njihovim novcem.

Tako pravi omjer iznosi 1-8

Tko je glasao

Gnewsu dosta toga u zivotu je

Gnewsu dosta toga u zivotu je stvar izbora, a ne nuzde iako se cini upravo suprotno.
Tako je cesto puta i u ekonomiji.
Na pocetku ove famozne krize mi smo izabrali da zelimo biti u krizi kao i drugi i to je to.
Znam da zvuci hereticno i izvan pameti no ako se malo razmisli tome je doista tako.

Prva stvar. U odnosu na gotovo sve druge zemlje Hrvatska je na pocetku krize imala bankarski sustav koji je bio iznadprosjecno kapitaliziran. Sve glavne banke su upravo zavrsile procese dokapitalizacije jer ih je na to natjerala protuciklicna politika HNBa. Sve druge zemlje su imale upravo suprotnu situaciju, banke su zaronile u crno i trebalo ih je dokapitalizirati (pgledajte Sloveniju - sto bi dali da su ima banke kao nase u uvjetima kad svi tonu).

Druga stvar. Famozni slabi hrvatski izvoz u godinama prije krize jest u uvjetima krize i olakotna okolnost jer je tim manja ovisnost zemlje o izvoznom padu koji su zabiljezile sve prave izvozne zemlje zbog velikog smanjenja potraznje. Nama je bilo dovoljno raditi na osnazivanju izvoza ionako, tj i bez krize i u tom smislu je nastao veliki prostor. S jedne strane kontrakcija potrosnje, koju je trebala zaskociti domaca proizvodnja jer je doslo do velikog smanjanja uvoza, posebno u turizmu, poljoprivredi i preradivackoj ind., a s druge strane povecanje stednje na racunima gradana zbog nagle kontrakcije.

Izabrali smo camljenje i katastrofiranje i to sad kusamo. Zato je politika HDZa bila sumanuta, skupa sa svim ukupnim stremljenjima i porbe i oporbe, sto se tek sad vidi kad se promatra Cacica, Linica,.... koji nas sa zakasnjenjem od nekoliko godina informiraju d ami zapravo trebamo nastaviti investirati.
Trebalo je jos onda kada se raspravljalo je li ima ili nema krize zestoko nastaviti sa ulaganjima, plus izgradnjom sto je moguce bezveznijih projekata i investicija. Doista se ne salim i nisam pamet izgubio, sa najbezveznijim investicijama tipa sportskih dvorana, raznih cesta, kruznih tokova i sl.... Trebalo je to tada, za to vise nikad nece biti vremena, tj mogucnosti.
EU je usla u fiskalni obruc vise se nece tek tako moci financirati bilo sto vec samo sto odobre gazde i st se uklapi u uske deficite.

Trebalo je ne kozmeticki nego radikalno rezati radnicka prava. Umjesto potpore referendumu (Milanovic je sramno potpisivao zahtjev za referendum) trebalo je gotovo uvesti "policijski sat za sve oblike sindikalizma". To je trebalo uciniti zajednicki i porba i oporba. Mobilizirati radnistvo da se moze raditi po cijeloj zemlji, dinamizirati cjelokupno vlasnistvo, a ne da kao trutovi cekamo ljeto, pa onda zimu da se odmorimo od ljeta i onda opet.

Tko je glasao

Druga stvar. Famozni slabi

Druga stvar. Famozni slabi hrvatski izvoz u godinama prije krize jest u uvjetima krize i olakotna okolnost jer je tim manja ovisnost zemlje o izvoznom padu koji su zabiljezile sve prave izvozne zemlje zbog velikog smanjenja potraznje.

zato jedna njemačka ili kina propadaju, jeli? daj se malo opepeli...

Tko je glasao

imas vujcica.. ali on bu

imas vujcica.. ali on bu guverner i ne misli se bakcati sa ovim problemima..

evo za upoznavanje, makar mislim da znas o kome govorim

http://www.bankamagazine.hr/Multimedija/Videopreglednik/TabId/113/VideoI...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Ne postoji nikakva HE Ličko

Ne postoji nikakva HE Ličko Lešće.

Valjda misliš na HE Lešće na rijeci Dobri.

The Observer

Tko je glasao

@bet

I nije Skadar, nego Skadar na Bojani.

Tko je glasao

Skadar je na Bojani i Skadar

Skadar je na Bojani i Skadar je jedan (barem u Makedoniji).

Lešća u Hrvatskoj imamo dva. Ličko Lešće je na Gackoj (u Lici) , a Lešće na (Donjoj) Dobri, izmedju Generalskog Stola i Bosiljeva. Dijeli ih oko 50 km.

The Observer

Tko je glasao

A koliko imamo...

HE (Ličko) Lešće ;)))

Tko je glasao

jednu od 22 MW

jednu od 22 MW

Tko je glasao

ili pokušali nešto uz

ili pokušali nešto uz ŠuvaraNe bi mi ni palo na pamet reagirati da nije nije rijec o Orwelovskoj 1984.
Naime, rasomon hrvatskog komunizma sadrzan je u naslovnoj krilatici iz 1984 poznatog i zvucnog naziva:
"O nekim idejnim i političkim tendencijama u umjetničkom stvaralaštvu, književnoj, kazališnoj i filmskoj kritici, te o javnim istupima jednog broja kulturnih stvaralaca u kojima su sadržane politički neprihvatljive poruke", a gdje su glavni negativci bili oznaceni u osobama: Igor Mandić, Predrag Matvejević, Stanko Lasić, Dimitrije Rupel, Vuk Drašković, Dobrica Ćosić, Ljubomir Tadić, Stjepan Čuić, Drago Štambuk, Edvard Kocbek, Antonije Isaković, Lojze Kovačič, Rajko Grlić (wiki)
E Orwelle, Orwelle, ... a kako pise Teofil Pancic (http://www.knjizara.com/knjige/knjiga/130553_Bela+knjiga+-+1984_ISBN:978...)

Te hiljadu devetsto osamdeset i četvrte, Smitsi su izdali prvi album, baš kao i Nik Kejv, Springstin je zaurlao da je Rođen u USA, Marvina Geja je upucao rođeni otac, Šade Adu bila je najlepša žena za koju smo znali, neka meketava prikaza Marija Lujza Čikone krčila je sebi put ka statusu Planetarne Napasti i ničim izazvane teme za bezbroj ispraznih disertacija, Pankrti su izdali svoj poslednji veliki Rdeči album, takođe "rdeča" Zvezda je bila prvak Jugoslavije u fudbalu, održane su famozne ZOI u Sarajevu koje je voljelo Jureka više od Bureka, Mladina je petkom uredno osvitala u mom poštanskom sandučetu, pročitao sam neke od knjiga svog života i okapao u Kinoteci, Balkanski špijun se popeo na velike ekrane da više nikada – kroz bezbrojne inkarnacije – ne izađe iz naših života, gledao sam Megall az ido Petera Gotara gde god se moglo, videli smo nadrealan prizor ravničarskog polja kukuruza uz samu obalu Jadrana (u Privlaci, sučelice Viru) pa se okrenuli na petama i mudro odlučili za bekstvo na Pašman, i uopšte, bila je to jedna jako, jako dobra godina, ma šta onaj Erik Artur Bler zvan Džordž Orvel mislio o tome...
Dakle, ideoloski problem za Jugoslaviju u Hrvatskoj je 84-te bio Mandic, Matvejevic, Lasic, Grlic,... e zemljo otvori se.
Dobro, mozemo zamjeriti da tadasnji komunisti nisu tada znali bas dobro prepoznati i ocjeniti od kuda im dolazi problem, ali mozemo li im vjerovati da su to saznali naknadno? Naprosto ne, jer ocigledno za pad komunizma i raspad Jugoslavije nije kriv nikakav podivljali i probudeni nacionalizam vec ona sama kao takva, a to gospoda nisu bila ustanju vidjeti podjednako ni jucer ni danas. Oko toga ne treba imati iluzije vec samo raditi na sto humanijem izlasku i nadvladavanju posljedica represivnog vremena. Da to ide tesko i sporo vidimo po karakteru nasih politickih pretumbacija. Racan, Mesic, Sanader, Kosor, Josipovic, Milanovic,...

Tko je glasao

@obaladaleka

A "Bijela knjiga", koju ja uopće ne spominjem, je poanta mojeg dnevnika?
Nisam znao?

Tko je glasao

I tako naši bivši saradnici,

I tako naši bivši saradnici, sad penzioneri, živčano grizu nokte razmišljajući, ono, pa jebemu, kako gladnom narodu objasniti da je nakon preko jednog cijelog desetljeća "detuđmanizacije" učinak sitnozube stoke "detuđmanizatora" na političkom i gospodarskom planu, ma što, bukvalno na svim područjima, neusporedivo lošiji - prava jada, bijeda i mizerija - negoli Tuđmanov?

Kako gladnom narodu objasniti da je Tuđman ratovao 5 godina s daleko jačom Srbijom, da mu je bio nametnut embargo na uvoz oružja, da nije imao prihode turističkih sezona da ga vade iz dreka, da mu nitko nije držao štangu, da ga nitko nije milovao po glavici kao psića ljubimca, nego su ga gotovo svi pljuvali, po njemu srali, zajebavali ga i opstruirali, prvenstveno jer nikog nije htio slušati, nego je gurao svoje, neovisnu Hrvatsku, pa kud' puklo, da puklo, i opet je uspio - pobijedio je u ratu i iz svega toga još izašao s manje od 10 milijardi dolara državnog duga, od čega je gotovo pola naslijedio od SFRJ?

Kako gladnom narodu sada objasniti da je "crni ustaša diktator" Tuđman bio neusporedivo, neizmjerivo efikasniji, sposobniji i uspješniji političar i državnik od svih svojih nasljednika skupa?

Kako učiniti da gladni narod ne vidi ono što odavno vide i znaju svi koji hoće znati i vidjeti, da je hrvatska državna i narodna propast započela tek nakon što je Tuđmana terminalna bolest natjerala da ispusti konce iz svojih ruku? Jer znate, pita se gladni narod, kako je Tuđman znao i mogao, a vi "detuđmanizatori" ne znate i ne možete?

Dvanaest godina je puno, bogami, cijela vječnost, tri puna politička manadata u blaženom miru, a kad ono stanje ništa bolje, jebote, upravo nasuprot - sve gore i gore. Sve uništili, razjebali, rasprodali i raznijeli. I što sad?

Pa se razna gospoda drugovi hvataju za slamčice, smišljajući infantilne fantazmagorije o nekakvom misterioznom "sistemu koji je Tuđman uspostavio", a kojim, eto, svemoćno, nadnaravno i neuništivo post mortem vlada i dan danas, a jadni račani, mesići, sanaderi, kosori, čačići, pusići, milanovići i josipovići tu ne mogu, siročad, baš ništa. Samo bespomoćno gledati pravedničkim okicama... :-)

Pa se bivši saradnici, sad penzioneri, uvijaju, izvijaju i dovijaju da je najveću državnu firmu INU uništio nitko drugi nego Tuđman, jebote, a jadni račani, mesići, sanaderi, čačići i ina sitnež tu onda nisu mogli i ne mogu baš ništa drugo, nego je - prodati. I to strancima.

A gle čuda, stanoviti dr. Tomislav Dragičević, inače oduvijek pravi zakleti crni tuđmanovac i ustaša, radi, šefuje, vedri i oblači u INI još od 1977. godine. Kao šef i voditelj raznih razvojnih i istraživačkih projekata, ovog i onog, od 1995. direktor razvoja i istraživanja i pomoćnik generalnog direktora, da bi 1997. postao izvršni direktor, a nakon trećejanuarskog prevrata 2000. godine, i generalni direktor. Nakon toga, gospoda drugovi račani, mesići, čačići i sanaderi rasprodaju INU, a skupa s njom i sve najveće domaće banke, važnije gospodarske subjekte i sve medije, i to, naravno, strancima... ali kriv je, pogađate, Tuđman.

Onako lijepo, direkt iz groba :-)

Pa naravno da vam je kriv, vi sitneži jadni, vi miševi, iz rupa utekli. Da se sad ustane s Mirogoja i samo vas jednom strogo pogleda kroz one svoje debele naočale, e mila majko, ma samo biste cijuknuli i u rupe se opet posakrivali, svi redom... :-)

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

Tuđman,

Nemam ništa protiv da bilo tko brani ili obožava Tuđmana,
te da ga uzdiže u nebesa.

Mislim da ovako isključiv stav prema onima koji kritiziraju Tuđmana nije baš uvjerljiv.

Koliko se sjećam,
u Tuđmanovo vrijeme započela je famozna privatizacijska pljačka,
potpuno uništenje industrije i ostalih grana privrede.

Nije li upravo Tuđmanova ideja o dvjesto obitelji dovela do ovog krasnog stanja?

Rat je završio 1995. ,
a ono što je uslijedilo poznato je svima,
kako onima koji FT veličaju,
tako i onima koji ga osporavaju.

Ne odričem Tuđmanu zasluge za vrijeme rata,
no nemojte pretjerivati govoreći kako je on stvorio RH,
vodio je zemlju u obrani nezavisnosti,
a nije mogao stvarati nešto već postojeće.

Ako pogledamo koliko je HDZ vladao u ova dva desetljeća i kako,
tada se itekako može FT zamjeriti mnogo stvari,
od totalitarnog režima do političke gluposti.

Ne zaboravimo da su zakoni bili pisani kako bi se provela pljačka,
uništila sva vrijednost stvarana u bivšoj državi,
oprala lova u korist tajkunerije.

Ne zaboravimo da je vladavina velikog promovirala lažne i obrnute vrijednosti,
korumpirala društvo i zatrovala ga,
podijelila građane i unazadila RH u mnogim područjima,
od friziranja povijesti do apsurdnih poteza koji su nas doveli do izolacije.

Možemo li isključiti emocije i biti objektivni prema Tuđmanu, Račanu, Sanaderu, Mesiću, Josipoviću?

Ne mogu se složiti s tobom u ovom komentaru,
samo pokušavam realno sagledati situaciju.

Nije li HDZ ozakonio mafiokraciju?
Nije li se bivša PMninistarka vratila Tuđmanu i njegovim "zaslugama"?
Nije li Sanader, taj vrhunski meštar krađe i korupcije nastavio stopama svog prethodnika?
Nisu li građani u ova dva desetljeća dovedeni na sam rub egzistencije zahvaljujući HDZu i njihovom
zločinačkom pohodu na sve vrijedno u ovoj zemlji?

Tragedija je kako smo mirno dopustili da nas sustavno unište,
da uvedu nezakonitost kao modus vivendi i operandi,
kako smo mirno trpjeli sve što nam se događa,
snalazeći se kako znamo i umijemo i još to uvijek činimo.

Podsjećajući na Voltairea,
kako ti možeš veličati FT.,
mogu ga i ja osporavati,
jer je zahvaljujući njegovu i njegovih nasljednika nakaradnom sustavu,
uništena zemlja, osiromašeni građani i ugrožena budućnost svih nas i naše djece.

Mirtaflora

Tko je glasao

Da si u Grčkoj, Španjolskoj, Portugalu, Mađarskoj, Sloveniji,

bi li ti bio kriv netko tko je umro prije 12 godina, a prije toga bio teško bolestan?

2000. su došli drugi na vlast. Zašto nisu krenuli novim putem??
Nisu imali dovoljno vremena?
Ta narod ih je smijenio jer su samo produbljivali loš put, jer ništa nisu htjeli početi mijenjati.
Da su mijenjali, birali bismo ih ponovo, i ponovo i ne bi došli ovi, ili oni, za koje tvrdiš da su nastavljači Tuđmanova puta?

Tko?

One ulizice svjetskim nižerazrednim političarima, koji nisu u stanju ni zadržati ZERP, koji je Koalicija ostavila da se sam stavi na snagu (vrijedio je samo dok nismo imali vladu- ha, ha, ta bolje i hrabrije odluke, za hrvatski narod, vrijede kada smo bez vlade, nego s vladom).

Oni koji su se ponosili detuđmanizacijom?

Oni koje su s radošću primali strani političari, a ne mrzili i ignorirali kao Tuđmana, jer su im za razliku od Tuđmana, prepuštali Hrvatsku u svim područjima?

Ta Tuđman je potjerao bivšega premijera iz Ureda, a i još neke koji su se tako dobro ugnijezdili, da ih ni bagerom ne možeš otjerati, a kako ćeš izborima?

Oni koji Tuđmana koriste kao "dječju zvečku"? Pred izbore zvečkaju njome, a onda je odbace i bave se dezvečkalizacijom.

Ni sada, ovi novi/stari) neće napustiti put privatizacija štetnih po državu i njene građane , jer su isti (pa čak ima dosta istih ljudi od onda) kao i onda.

Podsjećajući na Voltairea,
kako ti možeš veličati FT.,
mogu ga i ja osporavati,
jer je zahvaljujući njegovu i njegovih nasljednika nakaradnom sustavu,
uništena zemlja, osiromašeni građani i ugrožena budućnost svih nas i naše djece.
Među naivnima si @Mirtaflora.
Pročitaj ovo kao odgovor:
http://pollitika.com/quotpraviquot-ljudi-na-pravo-mjesto#comment-358680

Tko je glasao

Naivnost,

Mogu ja biti po tebi naivna,
no svejedno ostaje činjenica da smo bez industrije ostali nakon rata,

a to nije izveo Račan i njegovi,
već ZNA se tko.

Moj izbor svakako nisu ni HDZ ni SDP,
no jasno je tko je u pretvorbi društvenog vlasništva u državno pa privatno bio glavni,
te kome se može ispostaviti račun za 16 god sustavnog uništenja države i bogatstva.

Zašto SDP nije proveo promjene, te hoće li ih provesti sada
nemogu odgovoriti jer nisam među njima,niti im znam namjere.

Tragično je sve što nam se dogodilo,
pa osim Hrvatske imamo još samo slobodu govora i ništa više.

No, još je tragičnija potpuna pomirenost građana sa pljačkom i korupcijom,
potpuna apatija, nezainteresiranost i otuđenost,
posvemašnja ravnodušnost s kojom smo podnijeli sve što su nam radili.

Posljedice koje su ostale iza Tuđmanova sustava, iako je kako kažeš već 12 god mrtav,
a koje su još nakaradnije produbili njegovi nasljednici,
doveli su RH na rub bankrota,
građane u bijedu, očaj i siromaštvo.

Pa tko je to pozatvarao tvornice,
a stotine tisuća ljudi ostale su bez posla,
sa malo nade da se zaposle ponovo u svojoj zemlji.
Tko je osiromašio umirovljenike,
mijenjao povijest i udžbenike u dnevno političke svrhe,
tko je taj koji je sve to počeo, a lešinari poslije njega nastavili.

Nemam ništa protiv tvoga stava,
no dopusti da i ja mogu imati svoje i drugačije mišljenje o svemu tome.

Feniks,
znam što sam mislila i to sam jasno rekla.

Mirtaflora

Tko je glasao

@Mirtaflora

Ne odričem Tuđmanu zasluge za vrijeme rata,
no nemojte pretjerivati govoreći kako je on stvorio RH,
vodio je zemlju u obrani nezavisnosti,
a nije mogao stvarati nešto već postojeće.

Mislila si reći da Tuđmanu ne odričeš zasluge što nas je odveo u rat, jer nas Hrvate u rat nije odveo Milošević nego Tuđman.
Danas je valjda svakome jasno da se Hrvatska mogla osamostaliti i bez rata, ali se bez rata nisu mogli postići tako "grandiozni" uspjesi od izgona Srba, "gospodarskog čuda", "regionalne vojne sile" i nikad prežaljenih "banovinskih granica", za koje se još uvijek misli da su ostvarive, pa se perfidno destabilizira BiH.

Ma zamisli samo, imaš narod, kojemu, sasvim neptrebno, mijenjaš status prevodeći ga iz statusa konstitutivnosti u status nacionalne manjine, ne priznajući mu prava koja mu temeljem odredbi međunarodnog prava pripadaju, dopuštaš intenzivno institucionaliztirano nasilje prema pripadnicima toga naroda, upućujući mu prikrivene ali i sasvim otvorne prijetnje, čime ga potičeš na pobunu, čime destabiliziraš vlastitu državu, dopuštaš osnivanje stranačeke paravojske, koja nesmetno vršlja zemljom provodeći nasilje, sam osnivaš paravojsku koja s ovom već postojećom napada legalnu oružanu silu ... ako to nije guranje zemlje u rat, što onda je?
Ne, negiram ja razorne učinke zaglušne velikosrpske propagande na srpski nacionalni korpus u Hrvatskaoj, ali ta propaganda bez sinergijskog djelovanja Tuđmana i njegovih apologeta, kroz širenje mržnje i provođenje nasilja prema Srbima u hrvatskom nacionalnom korpusu, sigurno nije mogla sama natjerati Srbe na pobunu, pogotovo ne na oružanu pobunu.
Uporište za ovu tvrdnju nalazim u činjenici da su Srbi izašli na višestranačke izbore i da su svoje glasove većinski dali SDP-u, a ne za SDS ili SNS. Da su hrvatski Srbi bili "protiv svake hrvatske države" kako se uporno mantra, onda ili ne bi izašli na izbore ili ako bi izašli svoje glasove bi dali srpskim strankma i imali br 20-tak zastupnika u Hrvatskom saboru.
Osim toga ako su Srbi bili "protiv svake hrvatske države" kako to da su onda upravo u toj državi prihvatili status konstitutivnog naroda, a nisu se opredijelili za političku i fiskalnu autonomiju po kojoj bi i SR Hrvatska imala autonomnu pokrajinu, pa bi u slučaju osamostaljenja ostala bez područja te AP, koje bi, pretpostavljam obuhvaćalo ono što je bilo definirano kao sektori Sjever i Jug u tzv. RSK?
To je nesporna činjenica.
Drugo, ne misliš valjda da su Tuđman i "društvo iz kuta" bili baš toliko pravno nepismeni da nisu znali da deklarativno pravo iz preambule ustava SFRJ nije direktno provedivo u praksi, već i zato što proturiječi nekim odredbama iz normativnog dijela ustava, pogotovu onima koji govore o teritorijalnoj cjelovitosti SFRJ i njenoj obrani?
Znali su oni to dobro, ali su jednako tako znali da je "rat šansa koju ne smijemo propustiti" koji će u našu korist riješiti dični ustaše, jer "kuda ustaša prođe, trava ne raste", podučavao nas je Bosiljko Mišetić.

A onda kad je rat krenuo Tuđmanove "zasluge" su zaista impresivne, jer je svojom politikom "toplo-hladno", vođenjem operacija "kreni-stani", dvojnim linijama zapovijednja i "proizvodnjom" časnika, bez daljnjega pridonio tome da su hrvatski gubici u ljudstvu bili bar dvostruko veći nego da su zapovjednici bili školovani časnici, kojih je u Hrvatskoj bilo dovoljno.
Neprocesuirnje zločina počinjenih s hrvatske strane je još jedna tamna strana Tuđmanovih "zasluga".

Hrvatski narod još uvijek nije svijestan da ga je u bijedu i neimaštinu odveo Franjo Tuđman, a ne Slobodan Milošević.

Tko je glasao

A Grčka? Kada je nju Tuđman tako uništio da se ljudi iz očaja

ubijaju, ostavljaju djecu u sirotištima?
A Slovenija?
A Mađarka?
A Španjolska?
A Portugal?
A Italija?
A Irska?
Kada je i kako njih poharao tuđmanizam, da je narod siromašan, obespravljen i sve više gladan?

A Belgija?
http://www.advance.hr/vijesti/njemacke-paramilitarne-skupine-razbijaju-r...

Hrvatski narod još uvijek nije svijestan da ga je u bijedu i neimaštinu odveo Franjo Tuđman, a ne Slobodan Milošević.Hrvatski narod u bijedu i neimaštinu vode svi poslije Tuđmana:oni koji su vršili "detuđmanizaciju" tj. koji su odustali od nacionalne neovisnosti, samosvjesnosti, ZERP-a.., svi koji su namjerno poništavali sve dobro što je Tuđman napravio, i razrađivali, izgrađivali, produbljivali u praksi, sve što je cijela politička elita RH- svi zastupnici u Saboru i sve partije zajednički odlučila i donijela: Zakon o privatizaciji.

Da to nije tako 2000. bi nova politička garnitura taj zakon odbacila i donijela novi zakon.
A zašto nije?
Zašto nije stala s privatizacijama?
Zašto nije kaznila sve "kriminalne" privatizacije?..
Zato što nije mogla da je i htjela (živimo u političkom okruženju u kojemu vladaju velike sile, a ne sitnež), a čini mi se da nije ni htjela.

Što i sada ne mijenjaju taj privatizacijski zakon?Neće ili ne mogu?
Zato što ga je Tuđman isklesao u kamenu i zakopao taj kamen, te iznad njega natovario cijeli Velebit?.)))

Tvoja mržnja prema F.Tuđmanu ima korijen u tvojoj mržnji prema postojanju RH i najlakše ti je sva zla globalizma, neokolonijalizma, svjetske krize ... pripisati F.Tuđmanu.

A Grčka?
Kada je nju Tuđman tako uništio da se ljudi iz očaja ubijaju, ostavljaju djecu u sirotištima?

Kako su druge zemlje privatizirale svoja poduzeća? :
neke podjelom dionica, neke nekako, ali sve osim Bjelorusije jesu ( e da je Tuđman tako postupao, onda bi im bio drugi Staljin,....) i kako su danas "bogate"- pogledati Mađarsku , Sloveniju, Slovačku, i ostale koje nisu imale Tuđmana, a moglo bi se pogledati malo kako živi narod i u onim zemljama koje su već imale sve privatizirano poput Španjolske, Portugala, Italije, ...

U Rusiji se, na njenu sreću, pojavio Putin i spasio Rusiju od sličnoga scenarija. U RH se 2000. pojavila Koalicija, a 2011. se pojavio Kukuriku, pa neka spašava RH na sličan način ( nije im to u planu21, a i RH, nije Rusija).

Usput: Slovenija je, preko Ljubljanske banke, pokrala ne samo hrvatske građane, nije imala plan 200 bogatih obitelji, pa svejedno propadaju u krizi, ništa manjoj nego u Hrvatskoj.

Budući da su izvan RH ,sve pokupovali stranci, a privatizacija je bila obvezni domaći zadatak svim političarima bivših socijalističkih država (svi koji misle da je Tuđman mogao reći NE toj domaćoj zadaći ili su naivci, ili su sličnoga cilja kao Feniks ili su podlegli uvjeravanjima zlonamjernih feniksa raširenih po cijeloj RH), pokazalo se da bi bilo daleko bolje da su kapitalisti postali odgovorni građani RH ( ali gdje naći takve, i Kukuriku ih traži, ali kažu da ih nemaju dovoljno pa stavljaju koga nađu).

Tko je glasao

što je to dobroga Tuđman napravio?

Ništa! Bivši zadrti komunist, partizanski komesar, general u generalštabu, predsjednik Futbalskog kluba Partizan. Pa se ženio u crkvi sa 70 godina, djecu nije krstio, opljačkao je sve živo. Oteo židovsku vilu i dao državi da je dogradi tako da je potrošeno 40 milijuna kuna na dogradnju i bazene. A svoj "ljubljenom narodu" je govorio da su jalnuški diletanti, da su "stoka sitnog zuba i slično. Tko god ga voli, stoka je bez zuba. Jadnici.

Tko je glasao

Slažem se posve Mkn ,

Slažem se posve Mkn , nesposobnost i krađu skrivaju upiranjem prsta u Tuđmana. To je već opraban recept pa ako prođe , prođe...

Justice for all !

Tko je glasao

Prvi put da se slažemo sa tim

Prvi put da se slažemo sa tim daTuđman (koji nije znao o ekonomiji gotovo ništa te to prepustio pijavicama oko sebe...) i Škegro u ekonomskom smislu izgledaju bezazleni naprema Šukeru, Liniću, Čačiću koji su "uspjeli" povećati hrvatski dug za 40 milijardi eura u 12 godina...

Ova imenovanja su čista glupost , jer ko god radio u stvarnoj ekonomiji zna koliko je teško uhvatiti prava poznanstva i upoznati dobronamjerne suradnike. I sada kada svake četiri godine ko grom iz vedra neba padne neko novi superdirektor stranci ni sami ne znaju sa kim komunicirati i sklapati poslovna prijateljstva... Jedan Ferdelji sa brdom pozitivnih poznanstava u poslovnom svijetu je za ove podobnike svemirski brod, ma jedan inžinjer i ekonomist u HEP-u koji radi više zna odakle krenuti nego ovaki. Ajde razumijem kada bi bio u Nadzornom odboru, ali predsjednik Uprave - katastrofa, njemu će trebati 2 godine prvo da pohvata sve konce (možda godinu kada bi se svojski trudio...) i ostaje mu 2 godine da nešto napravi.

Pitam se ja ko je tu normalan, političar može biti čovjek izvan struke (primjer Tite - bravar, Regan, Hruščov, Palme, Kennedy...), nadzornik isto, ali pobogu onaj koji gradi most (tzv. projektant...) mora biti u STRUCI I U TOJ BRANŠI DUŽE GODINA. Da li ste vidjeli igdje na velikim projektima da se promijenilo 10 projektanata...

Shvatio bi da netko prvi put privatnu tvrtku svoju vodi, pa ako i propadne on je krivac, ali vlasništvo svih nas se ozbiljnije treba voditi.

Uglavnom moj tekst slijedeći će se baviti ovom temom i rješenjima kako izaći iz krize i kako štedjeti, biti će vrlo jednostavnih rješenja ponuđenih, ali čini mi se da će pijavice popljuvati to.

Justice for all !

Tko je glasao

U pravu si da Tuđman nije puno znao o ekonomiji...

Tako nije znao niti da (ni)je novac imovina, a nije niti znao da se ne smije tuđa kuća prisvojiti...

Srećom, dosta mu je o ekonomiji znala najuža rodbina, koja se vrlo uspješno bavila bankarstvom i trgovinom.

Tko je glasao

A u ekonomiju

su se vrlo dobro razumjeli i njegovi odani suradnici... Neki liječnici opće prakse, neki eksperti za Joneska i sl., koje je on promovirao u znamenite političare...

Evo se znameniti her Flick vraća.... Ne znamo što bismo bez njega!....

Tko je glasao

Srećom, dosta mu je o

Srećom, dosta mu je o ekonomiji znala najuža rodbina, koja se vrlo uspješno bavila bankarstvom i trgovinom.

Srećom Bigulica ako živiš u Zagrebu ili si puno tamo , fino obiđeš Tuđmanove stanove i vile i onda obiđeš Mesićeve i Josipovićeve stanove i vile. Pobrojiš aute i umjetnička djela. Sve će ti biti jasnije ili ćeš i tada žmiriti... Sjetih se Sanadera kako je pljuvao po Tuđmanu kad ono njegova hobotnica stoputa veća.

Najlakše je ljudima manipulirati upirući prstom u druge, tipa držite lopova , a sam ne lopov nego turbo lopov to govori...

Vrijeme će pokazati svoje koje bio najveći lopov, a kako svijet ide u lošem smjeru , tako će iz objesti i zavisti se ovi iza Tuđmana između raskrinkavati , jer neće moći više krasti ili će biti premal kolač za dijeliti...

Justice for all !

Tko je glasao

Pardonček, Busola...

Gdje sam ja to i kad branila Sanaderove i ine kuće i stanove, te se pozivala na njihov "legitimitet" naspram Tuđmanovih?! Međutim, zaboravljaš da je Sanader sad pred sudom, doduše ne i zbog kuća i umjetnina, a i pitanje je kako će to sve završiti, ali definitivno on je ostao bez svoje aureole "pravednika među narodima", premda, podsjetit ću te, mnogi su mu pljeskali, od splitske rive pa nadalje...

S druge je pak strane Tuđman, osim već notorne kriminalne privatizacije, pokazao da je itekako "krvav ispod kože" i više nego što bi to itko očekivao, u jednoj naciji toliko sklonoj mitomaniji i kultu ličnosti, u kojoj nema šanse da bi prvi predsjednik i njegova "svojta" ostao "jadan i betežan" i bez osobnog aktivnog kokošarenja. Tako njegovu aureolu nitko i ne može ugroziti, jer ju zapravo nije nikad niti imao...

Tko je glasao

Gdje sam ja to i kad branila

Gdje sam ja to i kad branila Sanaderove i ine kuće i stanove, te se pozivala na njihov "legitimitet" naspram Tuđmanovih?!

Šta sada prebacuješ na Sanadera , jesam rekao obiđi Josipovićeve i Mesićeve stanove... Ne znam šta se svi pravite blesavima, tako mi krivo. Rekoh obiđi pa onda dođi do zaključka ko je više krao...

Justice for all !

Tko je glasao

Udahni i skoncentriraj se...

Sjetih se Sanadera kako je pljuvao po Tuđmanu kad ono njegova hobotnica stoputa veća.

Otud i Sanader (i ini...)...

Do kojeg bi me zaključka trebao dovesti zaključak o tome - tko je više krao?

Tko je glasao

@Bigulica

Ha, pa valjda do zaključka da je tatić otvorio sezonu mažnjavanjem vile u Nazorovoj.
Dotad su svi pocupkivli u niskom startu, ali se karaswti nisu usudili, tada su ga se bojali više od vraga.
Ali kad je on mazuknuo, krenuli su u stampedo, sva nebeska vrata su im se otvorila.

Tko je glasao

Običaji mažnjavanja imaju dublje korijenje

Ali kad je on mazuknuo, krenuli su u stampedo, sva nebeska vrata su im se otvorila. jel misliš na "mazuknuto" nakon 1945., za koje je u Izraelu obećano da će se nastojati vratiti pravim vlasnicima?

Tko je glasao

busoline " delicije "

diktatori mu grozni ......poput su viagre,
onanira na slike...on krvoločne bagre.

opališ li mu kratak...na netu komentar,
pun spermića spam...tad dobiš na dar.

Tko je glasao

Doći ćeš

i ti pameti i shvatiti da su neki u odnosu na tvoj fetiš mržnje (FT-a) stoput gori.

Ono je bilo drugo vrijeme jer smo imali fizičku opasnost,doslovce od istrebljenja,a ovo danas je nešto drugo.

Zato,mani se poredbi neuporedivog.

Daleko bilo da volim Zokija i njegove ,ali ovo što im Čačić radi je zaista neshvatljivo.

Ono malo vjere na riječ (mi smo bolji i pošteniji) iscurit će im kao iz klepsidre.

Mislim se da Ratko ima Zokija u šaci,nečim.

Pretpostavljam da je dao više para za predizbornu utrku ili zna za neko prljavo rublje kojim može ucijenjivati.

sve dobro...

Tko je glasao

Mislim se da Ratko ima Zokija

Mislim se da Ratko ima Zokija u šaci,nečim.
Pretpostavljam da je dao više para za predizbornu utrku ili zna za neko prljavo rublje kojim može ucijenjivati.

Ovako drvosjek možda ne znate kako se Zoki probio i šta je radio vani. Zoki je u masonskim krugovima slab i Ratko je puno više i ima puno više dojava šta iznijeti , ako Zoki ne sluša.

Ne možete očekivati pomake od ljudi koji su dovedeni na vlast od vladare iz sjene pomake kada oni moraju provoditi programe vladara svijeta... dalkjnje zaduživanje, manja radnička prava, zapostavljanje indusrijske i poljoprivredne proizvodnje.

Justice for all !

Tko je glasao

@drvosjek

Kalkvi gori?
Od Tuđmana nema gori, ovu "teeeehnologijku" vlasti i upravljanja poduzećima inaugurirao je Tuđman, pa i INA i druga velika poduzeća uništena su sva na opisani način već za njegovog života.

Tko je glasao

@Golgota

Sve vrsni HNS-ovi kadrovi, loši sinovi gorih očeva.

Tko je glasao

Žao mi je

Žao mi je što nisam prvi stisnio plus.

Izgleda da se opisani slučajevi poput HEP-a šire na sve strane.
Bit će gadno ako tako krene i po vertikali, a koliko znam već je.

Tko je glasao

@grdilin

Od tebe se samo očekuje da napišeš kako sam ja i zašto istjeran iz HNS-a.
Ništa drugo!

A baš bi mogao, nisi već dugo.

Tko je glasao

boghati feniks, a sto si ti

boghati feniks, a sto si ti uopce radio u hns-u?
koliko vidim (citam) tvoji svjetonazori su sasvim razliciti od onoga sto mozemo nazvati liberalnom demokracijom hns-a?

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. VIP, Lalovac, Linić i trajekti od gledamokosebe komentara 2
  2. Imate li 15 km kabela? od robot komentara 5
  3. Kaj jedna riječ znači ? od boltek komentara 22
  4. Vrijeme je za krizni stožer! od Feniks komentara 8
  5. Nova mjerna jedinica shvaćanja u Hrvata - jedan Penava od StarPil komentara 2
  6. Domobranski bezobrazluk post-mortem Beara od sjenka komentara 107
  7. Skandalozna političko-protudemokratska odluka Ustavnoga suda od ppetra komentara 133
  8. UZROCI ANTISEMITIZMA (antižidovstva, antijudaizma) od Ljubo Ruben Weiss komentara 205
  9. Od Judeje do Palestine od Kvarner komentara 29
  10. papirNovčanice kada ne vrijede? od aluzija komentara 1
  11. radnici danas izgubili pravo na prigovaranje od aluzija komentara 0
  12. Iman al Obeidi - simbol uništenja Libije ... ! od Busola komentara 9
  13. Zašto je propala demokracija (socijalizam) od gale komentara 35
  14. Laka Vam hrvatska zemlja! od JPeratovic komentara 10
  15. Hrvatska ipak gubi identitet od aluzija komentara 0
  16. Aktivisti i inženjeri, vizije i politike, narod i kapital od Zoran Oštrić komentara 44
  17. kontinuitet države Židova, a zašto je konfliktan? od aluzija komentara 23
  18. Prastara povijest Bliskog istoka od Kvarner komentara 13
  19. Od Izraela do Judeje od Kvarner komentara 16
  20. Gaza i Izrael - budućnost od shiky komentara 73
  21. Napokon slobodan ! od Busola komentara 5
  22. Židovi grade spomenik Hitleru od aluzija komentara 16
  23. Otvoreno pismo Tami Rudan - još neke napomene od Ljubo Ruben Weiss komentara 28
  24. NAŠA, vaša i njihova MRTVA djeca (otvoreno pismo Tami Rudan) od Ljubo Ruben Weiss komentara 111
  25. Kako se gradonačelnica skoro spotaknula o zakon. od bosancero komentara 0

Preporučeni dnevnici

Tko je online

  • acinum
  • shiky
  • zrakomlat

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 3
  • Gostiju: 15

Novi korisnici

  • DamirFerd
  • Buddha
  • norrismichal
  • general war
  • data miner