Tagovi

"Bezukus" - zadnja faza postmoderne

Kolinda Grabar Kitarovic kandidat je za predsjednicu RH. Frizura stroge uciteljice matematike iz osnovne skole, svjetski background umjesto primjerenijeg osobi, schoolyard-a. Pozadinska slika Darija Kordica, osudenog po svim uzusima svjetske sudske prakse i pjevanje zadanih patriotskih pjesmica, kao da biramo predsjednicu razreda u osnovnoj skoli, po preporuci sustava. Streberski nastup, teski neodgovor na teska pitanja. Da li je ova kandidatura uopce moguca u svijetu u kojem postoji "Ukus"? Cini mi se nemogucim, citav cirkus sa svom medijskom pompom oko njega, rezultat je nestanka svih kriterija, ne samo u politici, vec u drustvu opcenito.

Jovic nije bio bilo tko u RH vec predsjednicki savjetnik. Sve sto mu se mislilo mogao je, naravno, misliti, ali ne i javno izreci. Ivancicu fali kucnog odgoja, kao i velikom broju novinara kad ne razlikuje "dodatnu okolnost" funkcije na izbor rijeci. S druge strane, izreceno nije prvi put u ovim okvirima. Takav savjetnik je i primljen na tu funkciju, sto je takoder nedopustivo i jos jedan veliki ne-drzavnicki gaf Ive Josipvica. Naprosto Jovicu nije bilo mjesto u predsjednickom kabinetu RH, no i za izbor suradnika treba imati kucni odgoj. Dok ekipa na vlasti ne shvati da funkcija ima svoje obaveze i pravila, a kako stvari stoje, daleko smo od tog doba "kulture" imati cemo vrlo neprimjerene izjave i ponasanja, na zalost i djelovanja sve do ureda predsjednika ili Vlade. Da zakljucim, Jovic je sletio s funkcije zbog iste stvari zbog koje je i postavljen na nju. Ni manje, ni vise.

Frljic, ravnatelj Hrvatskog narodnog kazalista u Rijeci na drzavni praznik od drzavne ustanove radi sprdnju. Ruga se kome? Sebi kao drzavnom cinovniku? Ne, on nema postovanja prema drzavi u kojoj zivi, sto je stvar kulture, a ne zastupanja prava ovih ili onih manjina ili opcenito politickog stava. Frljic privatno ima pravo na stav kakav god hoce, na negaciju drzave, kazalista, institucija, umjetnosti, no zaboga, zasto onda ne zivi "pod mostom" upraznjavajuci upravo onaj zivotni stil koji ponasanjem promovira? Ne, on bira drzavu kao mjesto zaposlenja, sigurnost uhljebljenja unutar okvira koje istovremeno negira svojim djelovanjem. On bira kulturu kao djelatnost, a djeluje nekulturom ponasanja. Disident modernog, "Bezukusnog doba"? Sprdnja, rekla bih prije da je to. Sprdnja sa svima onima kojima je u sjecanju i u ponasanju ostalo nesto malo onog iskonskog ljudskog ponasanja, postovanja prema svojoj okolini i ljudima.

Karamarko, Kalmeta, Hajdos, Milanovic... u svakom od njih, kao i stotinama drugih poznatih osoba mozemo naci iste obrasce "Bezukusa". Politika postmoderne je politika sminkeraja bez ikakve kvalitete u akterima. Kultura? Ono sto se danas u nasem drustvu naziva kulturom, cak i umjetnoscu, upravo ono sto je najvise medijski ili institucionalno popraceno najmanje je blisko bilo kakvom stvarnom, unutrasnjem, iskonskom shvacanju iste.

Dojam "bezukusa" sveprisutan je. Novo doba, doba "bezukusa"? Mozda bi trebalo ovu zavrsnu fazu postmoderne koju zivimo nazvati upravo tako. Kao podkategoriju koja je prevladala sve dosadasnje kategorije postmoderne. Oznaku uspjeha procesa koji se od podrucja umjetnosti prosirio na politiku, ekonomiju, na sve sto nas okruzuje, sve do nacina zivota, kucnog odgoja, nacina hodanja ili govora. Vrijeme u kojem zivimo, cini mi se, prvi je put u povijesti uspjelo sazeti sve u jednu tocku, tocku u kojoj nista vise ne postoji. Mislim, naravno, da ne postoji nista vise od onog sto smo znali, sto smo osjecali, sto smo zivjeli. Kataklizma uma, ljudskog, humanog uma. Uma individue, koje prijeci zajednicu u samounistenju. Onog koji postuje svoju okolinu, okvire u kojima bivstvuje i koji ga sprecava da bira bezukusne spodobe kao svoje mentore, bilo da se radilo o primarnom bontonu, umjetnosti i kulturi, okolisu ili drzavi, politici.

Citam knjigu Milivoja Solara, "Predavanja o losem ukusu". Polako, sporadicno jednu ili dvije stranice kad stignem. Frustrirajuce je sve ono cega si svjestan i sto te smeta vidjeti "crno na bijelom". Steta sto vise ne postoje mediji koji bi ovakve tekstove "proturili" u javnost dozirano, bas onoliko koliko je ovovremenski post-covjek uopce voljan vidjeti kritiku samog sebe i drustva kojeg je stvorio. (...ili drustva koje ga je stvorilo), a danas, u ovo "bezukusno" doba svim snagama, cak i vlastitim, odrzava takvim.

Knjiga Sygmunta Baumana, "Biti covjek danas, problematicno je... " na temu koje je raden dokumentarac o kojem sam pisala, ("The Trouble with Being Human These Days") tiskana je paralelno s premijerom.

'We live in a world which no longer questions itself, which lives from one day to another managing successive crises, without knowing where it is going and without trying to plan the itinerary' (Zygmunt Bauman, In search of politics). This film is a bold attempt at making a provocative, and yet informed diagnosis of the modern uncertainty. It is a 'road movie', a journey through Europe, Zygmunt Bauman's life, and the darker sides of our globalized society.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

(Luna, oct. 2014)

.

Komentari

I samo predavanje o ukusu

I samo predavanje o ukusu podlijeze istome, tj. i ono samo je stvar ukusa.
Tako da je logicno postaviti pitanje jesu li i Solarova predavanja o ukusu i sama "ukusna"? Misljenja sam da jesu i lijepo je vidjeti da je bar nekome to ukusno (luna).
Medutim, u situaciji koju imamo ovdje kad nitko ne primjecuje da je cilj zapravo propitkivanje samog ukusa, a ne problematiziranje konkretnih primjera (Kolinda, Jovic, Frljic, Kramarko,..), onda situacija zapravo krajnje jednostavna. Ta cinjenica je samim tim jos jedan argument opce pojave odsustva ikakvog ukusa (jer u suprotnommalo tko bi propustio zgodnu priliku doista prodiskutirati eventualne razlike medu ukusima), stovise to sto vidimo je izraz opce dresure kojoj smo htjeli ili ne izlozeni u demokraciji jer su nam te teme nesto sto se same po sebi mehanicki, politicki i medijski, namecu i diktiraju, te se ljudi ne stignu baviti ukusom. Jadni mi ljudi.
Medutim, primjeri koji su dani, od Jovica do Kramarka, zapravo vrve "ukusnom" argumentacijom.

Kod kritike ukusa i kod Solara opca relativizacija je na prvom mjestu. Nema ukusa ako je sve moguce. Gdje se bolje nego na primjeru pozicije Joovica ili Frljica vidi do kakvih smo se razmjera upleli u kucinu relativizacije. Ne samo da je sve relativno (kad ne bezvezan, nego vrlo ozbiljan i vrlo ukomponiran jugonostalgicar moze biti glavni analiticar Predsjednika) u reziji nasih odlicnika, da ne velim elite, nego imamo takve situacije sa ukusom da je to za nepovjerovati. Imamo cistu inverziju.
Tip koji bi u svakoj zemlji bio daleko od bilo kakve operativne drzavne funkcije zbog vrlo jasnog nedostatka ikakvog pozitivnog odnosa spram temelja te iste drzave, je izraz krajnje relativizacije ukusa. Narod, koji negoduje mozda ni ne zna da zapravo negoduje spram tog neukusa, tj krajnje relativizacije kriterija izbora savjetnika, tj analiticara. Prigovori i protuargumentacija je prilicno mlaka, nema teskih nacionalistickih ispada koliko god ih se sa sitnozorom pousalo prikazati.
Potpuno ista stvar je i kod Frljica. Krajnji relativizam se pogresno tumaci kao umjetnicka sloboda, gradanski aktivizam i gradanski neposluh ujedinjen u jednoj nezadrzivo uspjesnoj osobi. Svi ti krajnji relativizmi izraz su neukusa, a otpor tome je opet otpor prema neukusu. Taj otpor radi zapravo narod, kojemu se i u drugim razgovorima i ocekivanjima apriori prisivaju najgrublji atributi neukusa. netolerancije, homofobije. To je ta inverzija o kojoj govorim.
Sada su se svjesni ili ne, pobunili i neki umjetnici, oprala ga i prethondica, a opralo ga i u Pola ure kulture. Politolozi svog Jovica jos nisu, ..., ali je posve ocigledno da im je zbog ovog vatrometa neukusa ucinjena medjveda usluga. Pri tome je neocekivano "rulja" finijih manira nego "elita".

Kod Kolinde, Josipovica, Kramarka & co glavni izraz neukusa sadrzan je u opsjednutosti pobjedom. Privrzenosti pobjedi, bez ikakvog kriterija i odsustva brige o ukusu. Dakako da je kranje degutatno i prije svega gledati Josipovica po misama do odlicno TVom pokrvenih eventa (otvaranje Muzicke akademije, Francuskog paviljona,..), pa sve do uzurpiravanja referendumskih inicijativa, gdje se u zivo vidi opsjednutost pobjedom na stetu svakog zamislivog ukusa. Narod to vidi i opet je u inverziji spram elite, narod ima vise ukusa nego ta "elita".

Tko je glasao

Nedoumica Kolinda

Ma samo jedno kratko pitanje imam za nju:
Na najvišem je položaju gdje je neki Hrvat ikada bio(ne računajući Šepera).
Zašto se sa tako visoka položaja vraća u balkansku vukojebinu?
Ističe joj mandat u NATO? Ma ne pušim tu priču!
Dobila je naredbu da obavi zadatak a sasvim je jasno i od koga i za koga. Nema to veze ni sa HDZ ni sa RH.

Isti slučaj kao i Vesna Pusić - stvarni predsjednik Vlade RH i apsolutna šefica svih i svega što se događa u Vladi.
Predsjednica nepostojeće stranke koja je tu negdje oko 1 ili1,1 % glasova u RH. No to je nevažno jer nju tako i tako ne postavljaju niti biraju građani RH.

Tko je glasao

Kolinda ima misiju trojanskog konja

1. Kolinda je pobjegla iz hrvatske ambasade u NATO
(na tu poziciju se ne dolazi pameću i ljepotom)

2. Kolinda ima i američko državljanstvo i zato je nepoželjna kao No.1

3. Kolinda je vrbovana od CIA-e 2010 g. i uz Irenu Peharda (šefica prislušnog centra) je druga žena kao CIA-in igrač u Hrvatskoj

4. Član je zločinačke Bilderberg grupe

*****************************************************************************************

Kolinda je TROJAN!!!!!!!!!!!!!

Tko je glasao

@sjenka

to što ti navodiš nisu nedostaci nego prednosti u današnjem svijetu

pa američko državljanstvo ima eto i brat albanskog predsjednika, imao je pok. Šušak, sada imamo jednog šefa obavještajaca s istim.... cccccc... jesi li ti prespavala/ o da smo mi članovi tih nekih euroatlanskih integracija

toliki antiamerikanizam kod tebe je već malčice graničan

sve dobro...

Tko je glasao

Ne znaš čitati drveni

Navedi jedan primjer u svijetu gdje je kandidat za predsjednika neke države imao još nečije državljanstvo osim domicilno - to može samo u banan državi...
A ako CIA-u smatraš svojom tada bi te trebalo držati u sanitarnom kampu da ne zaraziš zdrave...
Ajoj što to KPH odgoji u Kumrovcu ...

Tko je glasao
Tko je glasao

MI6

Kolinda=Pusićka=CIA... etcetc

Sve je to podvala i teško smeće pa se čudim kako je nekima to normalno.Meni nije niti će ikada biti.

Tko je glasao

cia ne cia

jaka stvar

pa jesmo li u društvu kojem smo težili kad smo rušili Yugu i komunizam, Kolinda je došla iz NATO-a, bila je veleposlanica u SAD-u,

pa CIA radi i za nas danas, mislim oni su naši a mi njihovi u nekom smislu

uopće ne sporim to jedino ne znam baš za znak jednakosti između Pusićke i G-K

meni se ova plava više sviđa ...u svakom pogledu

mislim...nekad moraš odabrati stranu

sve dobro...

Tko je glasao

Neka CIA samo radi za tebe; -

Neka CIA samo radi za tebe; - za mene neka ne radi....
... i odabrao sam ja stranu već odavna,jako, jako davno.

Tko je glasao

hehe

ova ti je dobra: "cia radi i za nas"... bolje bi nam bilo da ne radi.
pa ne rade oni ništa nego zameću smutnju i ratove da bi mogli ušporko trgovat oružjem, kokom, heroinom, itd i mlatit pare za debeloguze, stare američke multimilijunaše. ako se sotona pokaza u zadnjih stotinjak godina onda je to kisindžer, a njegova armija je cia :P
profesor

Tko je glasao

sjenki neću ni odgovoriti

jer mi je to malo off

profo...ponavljam...nekad moraš donijeti neku odluku

a teorije zavjera ima stotine... ukoliko je tvoja teza točna...e pa onda mi se pari ))) da je bolje biti na ovoj strani nego onoj..

...zaista u našoj državi u javnosti , pretežito kakti lijevoj, ima puno previše iracionalnog antiamerikanizma koji graniči sa šovinizmom

Naime, mi smo dio tog zapadnoeuropskog, euroatlanskog kruga već dobrih dva desetljeća... nema nesvrstavanja

nekima to kao da nije jasno... ili namjerno s figom u džepu udaraju u neke druge diple tj. pokušavaju nas gurnuti u nekom drugom smjeru

sve dobro...

Tko je glasao

društvo ka kojem smo težili kad smo rušili

he - nove momente i pripreme za ponovno okretanje kaputa pokažu prvi oni koji su u tom okretanju uvježbani, pa i prije nego li pohapse (tko?) pola mreže (iako je uhodano išlo: pola hdzu, pola crkvi, ppola sdp-u)

zanimljivi dani

Tko je glasao

Kolinda

Kolinda je projekt istih koji kadroviraju u Hrvatskoj iznad stranaka. Kolinda je projekt kao Sanader, no, vjerujem da se neće oteti kontroli kao Sanader, te da će lijepo slušati, odnosno da će ako prođe, i dalje Hrvatska preko nje služiti stranim interesima podilaženjem Srbiji, kako bi Srbija išla prema EU. Jasno, ta politika koju je sprovodio Josipović je na štetu interesa Hrvatske.Zbog toga nam i oni dolarski krediti, kako postojeća vlast ne bi pala.

Tko je glasao

Frljić

Frljić je projekt riječke vlasti SDP-a, koja od samih početaka svoje beskonačne vlasti živi između prošlosti, idile komunizma/socijalizma(zanemarujući sve loše) koje pokvareno i podmuklo nameću građanima Rijeke, da pri tom kriju kao zmija noge sve ono što su stekli u ovih 24.godine, što je jasno u suprotnosti sa kritikom. Frljić je provokator, isto tako kao i riječki Let 3, u pomanjkanju umjetničkog naboja.

Tko je glasao

let3

Kako možeš njih spominjati u ovom kontekstu?

https://www.youtube.com/watch?v=IjLursuQ5bQ

Tko je glasao

Kako možeš njih spominjati u ovom kontekstu?

očigledno zbog nakurnjaka!

"Najviše zakona ima u najpokvarenijoj državi." ~ Tacit

Tko je glasao

@lunoprof Teško je bilo što

@lunoprof
Teško je bilo što reći nakon ovoliko komentara.
Svatko ima pravo na svoje promišljanje i viđenje „bezukusa“.
Lijepo Pajo Kanižaj kaže u svojoj zbirci pjesama " Kralju Tomislavu" (1971.)

Dragi naš Tomek
Zmislimo te se pri tretjoj litri
Denes si ti na konju
A mi vriti

O političkom bezukusu ne želi govoriti jer nije dostojan da se na njega osvrnem.
Kulturni bezukus javlja se kao posljedica političke i ekonomske zablude, sve većeg siromaštva, i velike nezaposlenosti.
Pogledajmo samo školske udžbenike. Odgovorno tvrdim da ih pišu podobni aktualnoj vlasti. Mijenjaju se kako se mijenjaju ministri kulture.
http://www.lektire.hr/lektire-za-osmi-razred-osnovne-skole/
Na portalu imate popis lektira od 1. osnovne do 4. srednje. Vi zlatnih godina pogledajte ima li nekih većih promjena.
Zakidanjem financija za kulturne, kazališne, i koncertne događaje ostali smo na „uvozu“ drugorazrednih glumaca iz bivših YU republika. Preuzimam rizik da me proglasite nacionalistom i šovinistom, ali puni smo „Bosanaca“ ko šipak koščica.
Od primadona do glumaca, političkih filozofa i analitičara.
Izdavači knjiga su pred kolapsom. Za godinu dvije budu prodavali klamerice.
Stoga nas neka ne čudi što jedna Nives ex Drpić postaje najprodavanija pojebulja na tržištu. Televizije nemaju novaca da snime nešto kvalitetno, već nas šopaju sapunicama snimljenim u 100 kvadrata studija, s glumcima i glumicama koje u nedostatku predstava bježe iz matičnih kuća na fuš u sapunice.
Na kraju zapitam se a što nas sve skupa tjera na neukus ?
Novac. Samo prokleti novac. Nedostatak novca.
Primjer:
Ukoliko ljubav mog života (supruga) i ja poželimo pogledati neku dobru predstavu u HNK, Gaveli, Histrionima ili Komediji ulaznice nas koštaju od 60 – 120 kn po osobi. Ovisno je li premijera ili repriza predstave.
Dvije karte 240 kn. Kokice i sokić 50 kn, drugo ne ću računati, i otaneš bez 300 kn ko Bog bez brata. I na što sam prisiljen?
Max TV proširen športski program, HBO i ostali filmski, ukupno 300 kn za cijeli mjesec. 230 kn Max ADSL s povećanom brzinom do 100 MB /sec skidam s brzinom od 860 do 1000 kb u sec. Poskidao online knjiga ko u priči.

Eto na to se svela moja ljubav prema kulturnim zbivanjima.
I dobro kažete gospođo @lunoprof. Političari moraju „misliti hrvatski“. Nije bitno na kojem jeziku mislili, ali misliti hrvatski znači misliti na dobrobit Hrvatske.

Tko je glasao

prokleti rat

da srbočetnici i jugokomunisti nisu započeli praviti veliku srbiju Jović bi bio najviše profesor marksizma ili tipsa , Frljić bi bio negdje u srednjoj bosni fratar a Jergović bi bio nounar nekog tvorničkog lista u Sarajevu, Ante Tomić bi već doćerao do zastavnika prve klase i bio komandir karaule negdje na makedonsko- albanskoj granici

napravili smo im okvir a oni to ne cijene nego nas zajebavaju, doklatarili se da nas zajebavaju pri čemu naravno ...špilaju velike intelektualce i umjetnike

što ti je slučaj

sve dobro...

Tko je glasao

...bezukus, kako ne, i to

...bezukus, kako ne, i to nazvan umjetnošću. Od umjetnika koji su možda jednom i bili umjetnici, a kojima to "biti umjetnik" nije bilo dovoljno...i ushtje im se da budu još i filozofi, da budu inženjeri ljudskih duša, da budu društvenopolitički radnici u krajnjoj liniji
...eh, da budu filozofi? za to treba i urođena vokacija...ali zato je tu pojam Derridine dekonstrukcije kao filozofski pojam, spas za umjetnika kojem je nedovoljno biti umjetnikom...
Dekonstrukcija, hej, kako poznato iz djetinjstva.
Babo i mater i teta i svi ostali ti poklanjaju igračke a ti ih dekonstruiraš...ništa klakše. I imaš Derridu da ti da gotovo filozofsko pokriće
...a kad´ si već filozof s umjetničkim pedigreom, i kad´ si već dobio igračke za dekonstruiranje, kada se već dekonstruirajući poigravaš s nečim što su ti ih namirili oni pretci koji su svašta iskonstruirali, šteta je ne biti inženjerom ljudskih duša kada su ti ti ljudi tako benevolentno sve svoje predali na dekonstrukciju.
...sada kad´ si već i inženjer ni više niti manje nego duša, kada si dekonstruirao teškom mukom i duše i zgrade i sustav, sada ili tada kada to bude, doći će vrijeme da od krhotina svega sastaviš, konstruiraš, novu stvarnost.
To je ona najviša i najplemenitija faza ljudskog i umjetničkog i kreativnog postojanja...
Konstruirati od krhotina koje si sam skršio potpuno novu stvarnost. Još nisu, mislim, iznašli bolju titulu za takve od društvenopolitički radnik...
Radnik, hej, kako to gordo zvuči, i kako će to gordo zvučati u doba nove konstrukcije...

Tko je glasao

dekonstruktivistički bonus...

Već je to zrela estetika destrukcije i samodestrukcije, sa svojim pravopisnim pravilima i svojom semantikom, sa svojim bizarnim pravilima dovođenja do klimaksa...sa svojim plačipizdastim samosažaljenjem od svih prevarenih dobričina...u epohi ispunjenih želja bez ispunjenih želja.
...sada taj zalaufani agitprop više niti ne zna kome služi niti zbog koga to radi.
Stvorio je novi javni diskurs koji se vrti i samoobnavlja da niti ne zna više što mu je cilj.
I tako u tom općem žamoru svi imaju pravo da nemaju odgovornost ni za što...
infantilno i seriozno, ozbiljno i vulgarno, istinito ili lažno, politika ili politikanstvo, umjetnost i kičeraj ..kakva razlika? ako se bilo što može podvesti pod legitimno mišljenje. I iznosi se kao istovrijedno na tržištu.
....dug i složen bio je put do onog "daleko smo stigli" cilja...

Tko je glasao

A bogme si ti pogodio ceo fudbal

velim ja! :D

Nedostatak talenta često se nadoknađuje nedostatkom karaktera.

Tko je glasao

Bogme,

Indian razara svojim uvidima!

Tko je glasao

Danas ljudi nemaju ni stila

Danas ljudi nemaju ni stila ni života , a odraz toga su sami političari.

Previše modernog laganja i PR medija je učinilo svoje...

Odeš na facebook na jedan dan i vidiš sav taj ukus i stil ljudi... Nekada pomislim , a gdje je nestala spontanost i život ... Mora da pogrešno gledam na život.

Justice for all !

Tko je glasao

Btw i Ivančić živi na državni

Btw i Ivančić živi na državni račun, u "Srpskim Novostima", odakle nam je nedavno otkrio da je znanstveniku Joviću u Jasenov... pardon, na Pantovčaku odrubljena glava.

U zemlji u kojoj uopće nema slobode govora, jer se jovići i ivančići giljotiniraju, pa od silnog straha nitko nikad ne dovodi u pitanje ni hrvatsku narodnu volju za državnu samostalnost, ni povijest, ni jezik, ni samu elementarnu narodnu egzistenciju, kamoli da bi tom narodu spočitavao genocidnost, sklonost etničkom čišćenju ili zajedničkim zločinačkim poduhvatima, Ivančić naravno iz dna duše mrzi i odvratne, klerofašističke ustaške kune, fuj. Ali kad dođe plaća, stisne pesti, škrgutne zubima i... otrpi, jadan :-)

------------------
[ Lux Veritatis ]

Tko je glasao

Ovo krajnje bez-ukusno

Ovo krajnje bez-ukusno blebetanje toliko je glupo, da gotovo da zaslužuje plus, kao filmovi Eda Wooda ili romani Janka Matka. :-D

Tko je glasao

Državni podanik

Sve 5 osim priče o Frljiću i Riječkom kazalištu.
Ukratko, to što je netko zaposlen u državnoj instituciji i prima pare od te države ne znači da ne smije provocirati i kritizirati tu državu. Takav način financiranja je upravo ono što bi trebalo dati umjetnicima slobodu i neovisnost, a to uključuje i mogućnost da kritiziraju upravo tu državu koja ih financira. U tom smislu državu treba shvatiti kao širi pojam a ne samo kao trenutnu vlast i ono što ta vlast nameće.

Umjetnost ne bi smjela biti kupljena i pretvorena u propagandnu državnu mašineriju jer to onda više nije umjetnost nego samo pretenciozni pamflet.

leddevet

Tko je glasao

U jednu ruku imaš pravo,

a u drugoj ruci - .......

Pitanje je mjere i ukusa.

Ukusa - dobro veli Luna...

Na državni praznik se država valjda shvaća upravo tako: "kao širi pojam, a ne samo kao trenutna vlast".

Državni praznik valjda i jest "ono nešto" što simbolizira kolektivni "osjećaj državnosti", ono nešto oko čega su se svi složili, ono nešto prema čemu kao građani izražavamo lojalnost samim činom "uzimanja" domovnice i putovnice dotične države......

Što kada državu "provociraju i kritiziraju" sve njezine sastavnice? Što je onda "država"? Ima li je uopće?

Umjetnost? Gdje ti vidiš umjetnost u ovome?

Ajde, možda..... Možda neka "fasadna umjetnost"......

Svaki "politički teatar", da bi bio umjetnost, mora se protezati do nekih "vječnih pitanja" - u protivnom je to puki agit-prop.....

Sofoklova "Antigona" je relevantan politički teatar, ali pogledaj zašto: prvenstveno zato jer to djelo gleda preko bilo kakvog "navijanja" za ovu ili onu stranu u "ideološkom" sukobu!

Tko je glasao

evo sad će nam foma kratko i jasno objasniti

(da cijeli svijet razumije) - što je umjetnost, naročito kazališna - što su to VJEČNA PITANJA? ahhh koji patos i zanosss me odma bace na tlo čim čujem ovakvu uzvišenu rečenicu, iako samo suhoparnim komentarom, još uvijek ustreptalo mi je srce i velim: da ima pravo foma

mainstream (modni on line je on line, kojeg vidim jasno i suvereno zastupaš) je copypast dosada, baš dosada, ali i Zagreb i Rijeka su imali i imaju izuzetne llikove (Ana Karić, slava joj; Vili Matula, D.B Indoš, ex Kugla, Vili Matula, Oliver Frljić, Tom Gotovac, ... i

Moj kazališni rad je prvenstveno prostor proizvodnje razlike. Da bih mogao živjeti u društvima koja su gotovo u pravilu konstituirana na zločinu – bez obzira radilo se o zločinu ubijanja i protjerivanja ljudi “krive” nacionalnosti ili o zločinu pljačkanja društvene imovine kroz koji su stvorene nove društvene elite – ja moram izraziti neslaganje s onim oko čega je stvoren društveni konsenzus, moj umjetnički rad mora biti dekonstrukcija normalnosti svih ovih nenormalnih društava. Pogledajte Bosnu. Službeni narativi sva tri konstitutivna naroda slave nekakvu pobjedu. Tko je pobijedio u ratu u Bosni? Što uopće označava pobjeda u ovom kontekstu?
http://pescanik.net/oliver-frljic-intervju-4/

agit prop - pa ti si sama suština agitpropa i cila ekipa šta ti ovu bedastoću plusira

Tko je glasao

Tamo nekakvo usrano

Hrvatsko narodno kazalište je "ono oko čega je stvoren društveni konsenzus"! (Da taj "društveni konsenzus" nije stvoren - toga ne bi bilo, i to nam ne bi bilo potrebno!)

"Izraziti neslaganje s onim oko čega je stvoren društveni konsenzus" - dakle - najprije znači: ne htjeti biti intendant Hrvatskog narodnog kazališta! Jer, ako "izražavam neslaganje s onim oko čega je stvoren društveni konsenzus", onda je potpuno imbecilno ipak "izraziti slaganje s onim oko čega je stvoren društveni konsenzus"!

Ne uključuje li se Frljić na taj način legiji onih trivijalnih tipova koji tvrde: "Ma, da, učlanio sam se u partiju samo zato da je razaram iznutra! Tako sam se bio pritajio punih 30 godina, i vjerujte mi, srčano sam je razarao iznutra - a sada, kad su se okolnosti stubokom promijenile, sada to konačno mogu ponosno i priznati!".....

To jest, dragi Brojček, što je to: autenitčan u sebi Oliver Frljić? Onaj koji "gradi karijeru na provokaciji", ili onaj koji se ulizuje nekom sistemu da bi bio imenovan intendantom HNK-a? Dakle: da bi osvojio poziciju moći?

Vili Matula? Jel to onaj slobodni i slobodnomisleći umjetnik koji se nedavno zaposlio u "Kerempuhu"? Premda je gradonačelničkim dekretom zabranjeno svako zapošljavanje u zagrebačkim kazalištima?

Kako zamišljaš scenarij, dragi Brojček, po kojemu se to moglo dogoditi?

O čemu ti govoriš? Uopće?

Tko je glasao

najbolje kapitulirati

ex yu je imal savršen način financiranja umjetnika
usprkos bunkeriranim filmovima, po ovom tvom "receptu" već odavno nebi bilo ovdje nićeg.

sa ovim tvojim i ne samo tvojim, modnim kretanjima - dalje će sijajiti blještavilo popkulture i redcarpeta

kad bolje promislim stvarno pretjerano odvajamo za "kulturu"
BIH, jednostavno su ukinuli dekretom postojanje umjetnika, koji ćeimkurac

Tko je glasao

Oprosti,

ne razumijem upis! Kakav redcarpet, kakvi bunkeri? Govorimo o ukusu. I o odsustvu istoga.

Diviš se "angažiranim aktivistima" koji, kad zagusti, dotrče jesti s onog dlana po kojemu su "angažirano" pljuvali! I pritom smjerno mašu repićem!

Sve je to ljudski, naravno, ali je bezukusno, kako bi rekla Luna.

Manje-više iste stvari koje, kad se odvijaju u bordelu nazivaš prostitucijom - a kad se odvijaju na "angažiranoj lijevoj sceni" tada ćeš ih nazvati "umjetnošću"!

A meni prišivaš nekakve "modne kretnje" i "redcarpete"! Mislim, zbilja!

Tko je glasao

isuse Kriste,

tebi je Vili Matula nekakav trip, i to takav da ga zabunom navodiš dva puta u jednom nizu! isuse Kriste, na kakve fore ti padaš! Daj se uozbilji!

Tko je glasao

Matula ti je bio

u posljednjem sazivu CK SKH, ili tako nečega.... Pogledaj mu biografiju!...... Žudnja za moći je mnogima proždrla ono talenta što im ga je Bog dao, tako da je Matula samo jedan u tom trivijalnom nizu....

Jedan u nizu onih mrava koji se nisu uspjeli othrvati sirenskom zovu......

Tko je glasao

heh

e, sad smo na domaćem terenu, kome je ćaća bio udbaš, kome ustaša :P
foma, saberi se, živjeti se mora nekako, jedan je tin ujević i njegov stil života, ne more to svak :)
profesor

Tko je glasao

Ne može i ne mora,

to je istina. Ali, ne treba se ni klanjati lažnim idolima. :)

Tko je glasao

pa valjda pričamo o umjetnosti

a ne o tome tko ide u koju crkvu

Tko je glasao

Plus za razumijevanje problema!

Da, pričamo o vrijednosti umjetnika kojima je važnije da idu u neku crkvu, nego da se bave umjetnošću! Pričamo o tome je li Frljić umjetnik, ili je ipak prije svega svojevrsni Girolamo Savonarola našeg podneblja. ..... Tko bi Hrvatima, Srbima, Poljacima..... rekao što ih ide, da nema Olivera Frljića!

Tko je glasao

da nismo već savladali boljševički agitprop

ovaj tvoj bi bilo lako popušit

ali iskustva su tu, možda se trebaš malko više potruditi...

Tko je glasao

Ideologije pa umjetnost... Na

Ideologije pa umjetnost... Na koncu cemo socrealisticku proglasiti upravo onom koja spada u ovo bezukusno doba... Dezintegracija deratizacija dezinfekcija dezinsekcija ce najedno mpostati vrhunac umjetnickog stvaralastva iskljucivo zato sto se netko sjeto tako umjetnost redefinitati... Suludo, zar ne?
Ali pase s idejom zivljenja zapadnog post covjeka kojem je sve dozvoljeno cak i post varijantu agitpropa nazvati umjetnickim izricajem.. Na koncu cemo Sami sebe dekonstruirati a potom proglasiti modernim post covjekom. A drustvo post drustvom..

kataklizma.. Ono kad vidis slike spaljene zemlje i napola sagorjelo stablo ukraseno florescentnim vibratorima Koji Na novoj zemlji u novom dobu u dobu kad je covjek sve vec uspio nadrastao cak i sebe Kao humano i drustveno bice estetika prizora dati ce cjeloukupno objasnjenje... Fals pimpek, fals boja, fals sloboda... Fals besplatnoo, sve zajedno fals ... I potpuno neprimjeren primjer napretka covjeka drustva okoline ...
u organizaciji i pod vodstvom post vunderkindova post ideologije

rat je Mir.. Napisao je odavno jedan covjek i ukazao Na mnogo, sto i danas tesko neki vide

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Pravnik

Pitanje je mjere i ukusa.
Mjera i ukus nisu pravne kategorije i nije moguće sankcioniranje po tom ključu (osim ako ne vratimo socijalistički Porez na šund).

leddevet

Tko je glasao

Nismo ni ustvrdili

da su mjera i ukus pravne kategorije. Kao što nismo ustvrdili niti to da ljudsko biće živi isključivo od pravnih kategorija. Kao što nismo ustvrdili niti to da jedna društvena zajednica sortira, selektira,i sankcionira itd. samo po načelima pravnih kategorija.

Tko je glasao

Bespravna kategorija

Kao što nismo ustvrdili niti to da jedna društvena zajednica sortira, selektira,i sankcionira itd. samo po načelima pravnih kategorija.
U tome i je problem što prečesto ljudska zajednica želi sankcionirati nešto izvan pravnih kategorija i upravo na to upozoravam. Takvo sankcioniranje je u pravilu tipično kod ljudi koji s pravom nemaju nikakve veze i to je ono što smo nebrojeno puta čuli "Da sam ja ......... ne bi mi taj radio ...... !".

leddevet

Tko je glasao

Ne,

taj kondicional ("da ja imam vlast, ja bi....."), nema nikakvog značaja. Jer je kondicional.

A na razini DRUŠTVA upravo je UKUS ona mjera sankcioniranja koja izmiče pravnom kategoriziranju.

Pročitaj tu knjigu koju je Luna navela - sjajna knjiga, daje misliti!

Tko je glasao

drzavna institucija, drzavni

drzavna institucija, drzavni praznik, zastava, drzavni sluzbenik

apsolutno nema mjesta interpretacijama tako jednostavne stvari, kritika drzave ili drzavne uprave ne svodi se na nipodnistavanje drzave same tj. njenih simbola ili naprosto pristojnog ponasanja. takvo ponasanje nije primjereno ravnatelju Hrvatskog narodnog kazalista a posve je nedopustivo da kao ravnatelj od drzavne institucije ciji je celnik radi sprdnju.

zelja za ostvarenjem sebe kao umjetnika, kao kulturnog kriticara drustva, naprosto intelekutalca koji djeluje unutar sredine u kojoj radi ne moze se postici nekulturom i primitivizmom, sto frljicevo zadnje djelo jest, a ono sto svakako nije je kritika drustva, tek najobicniji primitivizam i nedostatak kucnog odgoja, uz nedostatak intelektualnih sposobnosti za popularizaciju svog rada na poslu kojeg se prihvatio. Hrvatsko narodno kazaliste nije Avangardno kazaliste undergraund scene, vec institut promicanja nacionalne kulture

Ravnatelj Frljic bi, da ima imalo sposobnosti poimanja nekulture svoga djela, odnosno osnovnog bontona, uz prilozenu predstavu, na izvjesenoj zastavi trebao objesiti i svoju ostavku. Tada bi to mozda bio neki performans vrijedan paznje s kulturoloskog aspekta.
Negacija drzave, institucije, nacionalne kulture, cak i bastine, uz negaciju svih pogodnosti iste, naprosto pljuvanjem na sve, na kucu u kojoj radis, na drzavu, na posao... demonstartivni odlazak u "bezinstitucionalno nenacionalno stanje".. Ovako je samo jos jedan "bezukus" kojeg ce mnogi pokusati promovirati u istancani ukus, bezuspjesno..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Inspektor Frljić

Lijepo je o njemu Vukman napisao:

„Nespremnost određene društvene sredine za suočavanje sa samom sobom je pogonsko gorivo kazališta koje radim.", kaže Frljić. Kakva oholost izbija iz takvih riječi! Sredina je nespremna da je Frljić suoči sa samom sobom. To je goli ideologizam. Najveća umjetnost je nastajala iz najprije suočenja sa samim sobom. Umjetnost je uvijek bila provokativna, ali ljudi poput Frljića oduzeli su joj svaku poetiku i estetiku, filozofiju i duh, da bi je ogolili na puku provokaciju na postulatima crno-bijelog nazora na svijet. Kazalište koje ide u konfrontaciju sa zajednicom, nije ništa drugo nego samovolja, nasilje, dekonstrukcija koja ne teži izgrađivanju, ono ne nudi ništa nego sukob s pozicija nedodirljivosti."

Elnino

Tko je glasao

Kazalište

Jesi li ti pogledao ijednu Frljićevu predstavu?

leddevet

Tko je glasao

Dugina antiparada

Ponašanje ravnatelja riječkog HNK, kao i bilo kojeg građanina ove države, je regulirano zakonima, propisima, statutima itd. i sve dok nije prekršaj po nečem od navedenoga ne smije postojati razlog da se nekog sankcionira na bilo koji način. Kod umjetničkog performansa, ili "antiparade", što je bio riječki slučaj, stvar je mnogo teža i mnogo kompliciranija za ocjenu i tim više podložna nekoj puno istančanijoj procjeni jednostavno jer je bilo koji performans teško ukalupiti u standardnu normizaciju.

Možemo se svakako sigurno složiti ili ne složiti da li je to bilo nešto uspješno i da li je bilo prikladno za određenu situaciju, no dokle god je to u okvirima umjetničkog izražaja naša se kritika treba zadržati u okvirima umjetničke, kazališne, kritike.

Ta pobogu, Frljić je izgradio karijeru na provokacijama i kao takav je postao ravnateljem i sad je naivno očekivati da će odjednom postati nevidljivi poslušnik kao ravnatelji gotovo svih kazališta u RH.

leddevet

Tko je glasao

Naravno!

Time se samo na dnevni red stavlja pitanje koje je ozbiljnije od samog Frljića, a to je pitanje sistema, to jest, države, koja na čelo Hrvatskog narodnog kazališta postavlja tipa koji je "izgradio karijeru na provokacijama" - i ničemu drugome!

Dakle, samo na provokacijama!

Izgradio "karijeru"!

Kad je došao u Poljsku, i kad je tamo htio "provocirati" - šutnuli su ga nogom u tur.....

Tko je glasao

Šutalo

Kad je došao u Poljsku, i kad je tamo htio "provocirati" - šutnuli su ga nogom u tur.....
Ti, pretpostavljam misliš da je dobro da su ga u Poljskoj "šutnuli u tur"?

Oliveru Frljiću u Poljskoj zabranili predstavu Nebožanska komedija
.
U Starom teatru u Krakowu radio je predstavu "Nebožanska komedija", ali je ona iznenada zabranjena. Kako je objasnio cijeli autorski tim predstave u pismu koje su uputili AC medijima ravnatelj je "skinuo" predstavu nakon napisa u jednom desničarskom dnevnom listu koji je baratao neistinima i glasinama.
.
No, nakon njega su krenule ozbiljne prijetnje glumcima i autorima predstave, a umjesto da ih zaštiti teatar je odlučio prekinuti rad na predstavi. Frljić i suradnici o tome govore kao o cenzuri i napadu na umjetničke slobode, te ističu je glumcima čak i zabranjeno da uoće govore o nastaloj situaciji.
.
Predstava se, kaže Frljić, pokušala baviti antisemitizmom i odnosom Poljaka spram holokausta, dakle, odnosom jednog naroda prema njegovoj prošlosti. Stoga Frljić ističe:
.
"Mislim da se ova pitanja moraju postavljati upravo u kazalištu. Postavljao ih je Eshil u svojim "Perzijancima" 472. godine prije nove ere i u ovih nešto manje od dvije i pol tisuće godina nisu, nažalost, nimalo izgubila na aktualnosti."
.
Gotovo da mu se preslikala situacija iz Srbije, kada je u Beogradu radio "Đinđića", ali Oliver kaže da je mnogo više sličnosti bilo sa pokušajima zabrana u Splitu: " I ovdje je bilo odbijanja dijela glumaca da sudjeluju u projektu jer su imali ideoloških neslaganja s onim što se i kako radi. Ali u Ateljeu 212 je tadašnji ravnatelj Kokan Mladenović stao iza projekta i nije popustio pritiscima, dok je u Krakowu direkcija nakon pritisaka desničarskih krugova predstavu zabranila. Podsjeće me to i na situaciju na Splitskom ljetu s "Bakhama" kada je Milan Štrljić odlučio zabraniti predstavu."

Zanimljivo je i da je predstava zabranjena 2 tjedna prije premjere.

leddevet

Tko je glasao

Potpuno je svejedno

mislim li ja da je dobro što su ga u Poljskoj šutnuli u tur!

Daleko je zanimljivije što misli sam Frljić kad kaže: "I ovdje je bilo odbijanja dijela glumaca da sudjeluju u projektu jer su imali ideoloških neslaganja s onim što se i kako radi......"

Naime, ako Frljić prisvaja teatar za svoje ideološke izljeve, kakvog god predznaka oni bili, ako, dakle, estetika uzmiče pred ideologijom čime se teatar srozava upravo na fasadu za vješanje propagandno-ideoloških plahti, onda je logično da i ostali sudionici procesa postupaju po istom načelu! Onda je, štoviše, sasvim suludo očekivati da u njegovim "projektima" sudjeluje itko tko se s njim ideološki ne slaže! Prema tome, njegov (nakaradni) zahtjev koji postavlja onome što pogrešno naziva "umjetnošću", nužno rezultira time da ga "ovdje šutaju nogom u tur", a ondje da mu "glumci odbijaju sudjelovati u projektu zbog ideološkog neslaganja"!

Mjerilo okupljanja oko nečega što bi trebao biti "umjetnički projekt" valjda bi trebalo biti ESTETSKO, a ne ideološko! Međutim, Frljić sam nameće i inzistira na ideološkom mjerilu.

I to je ono što "politički teatar" ovako kako ga Frljić shvaća, čini vrlo upitnim.

(Nadam se da nisi obožavatelj soc-realizma iz sovjetskog doba! Jer, ovo što Frljić radi od teatra - to se po svojoj temeljnoj ideji ne razlikuje od soc-realizma!)

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Vrhunac stranačke prostitucije - koalicija HDZ-HNS od vkrsnik komentara 0
  2. Javno, jasno i otvoreno prokazano licemjerje aktualnih hrvatskih vlasti od Feniks komentara 15
  3. elitizam i proleterizam od aluzija komentara 0
  4. u ludnici jesam... lud nisam... od aluzija komentara 4
  5. lud nisam.. u ludnici jesam od aluzija komentara 0
  6. razumijevanjem majmuna razumjeti ŠEFA od aluzija komentara 0
  7. Globalno zagrijavanje od Zlatno doba kap... komentara 6
  8. Politika je kurva. od DeVeT komentara 2
  9. pederi i lezbe... spasitelji čovječanstva od aluzija komentara 0
  10. škola proizvodi karakter za karijeru od aluzija komentara 0
  11. Novi veliki spin HDZ-a u obliku esejista- Davor Ivo Stier-a, buntovnika koji to nije od ppetra komentara 64
  12. zarobljeni u tuđa objašnjenja od aluzija komentara 0
  13. Od hrvatskih časnih ratnika u ratu, do izdajničkih antihrvatskih političara u miru, za kratko vrijeme od ppetra komentara 26
  14. planetarno... monolog caruje... od aluzija komentara 0
  15. pa ti sad´ razumi milosrdne, od indian komentara 11
  16. HDZ besprizorno trguje hrvatskom djecom da bi ona sutra plutala plićakom od ppetra komentara 8
  17. Hrvatska u čvrstom zagrljaju „najkvalitetnijih“ Hrvata od Feniks komentara 0
  18. Donald Trump, sam na svijetu: kraj američke ere od Zoran Oštrić komentara 18
  19. moram biti... kakav jesam... od aluzija komentara 0
  20. Kakvi ljudi nemaju mjesta među serboslavskim parazitima? Evo jedan konkretan primjer. od radnik komentara 0
  21. učiteljsko i profesorsko školstvo je potrošeno od aluzija komentara 0
  22. Blaženi Boris Jokić i Bezgrješna Anka Mrak-Taritaš-Dugoprstanka od ppetra komentara 15
  23. Darwinova nagrada i antivakcinaši od doza komentara 7
  24. Hrvati neka jedu... meso 11 godina staro od aluzija komentara 0
  25. MUŠKARAC I ŽENA od petarbosni4 komentara 13

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 0
  • Gostiju: 24

Novi korisnici

  • IMOTA MORLAK
  • pzbunj
  • Zbunj
  • talk500
  • mAjAdrK1IO