Tagovi

Pucnjava u Sesvetama

Danasnji dan ostavio nam je gorak okus u ustima, jedan policajac ubijen, cetvorica ranjena.
“Tijekom plja?ke Raiffeisen banke koja se dogodila danas oko 18,15 sati u Zagreba?koj ulici u Sesvetama ubijen je jedan policajac, a ?etvorica su ranjena. Za život jednog od policajaca još uvijek se bore lije?nici u KB Dubrava. Propucana mu je zdjelica i prsni koš.

Druga dvojica tako?er teško ozlije?enih policajaca smještena su u bolnici Rebro gdje im je pružena hitna medicinska pomo?. Njihovo zdravstveno stanje još nije stabilno.
Prema prvim informacijama, dva napada?a, 28-godišnji Kazimir B. i njegov neimenovani partner, upali su u banku naoružani automatskim puškama. Ubrzo je pred banku stigla prva policijska patrola. Tri policajca su ušla u zgradu nakon ?ega je zapo?ela pucnjava.

Plja?kaši su otvorili vatru prema policajcima pri ?emu su dvojicu ranili, a jednog ubili. Ubijeni policajac imao je 25 godine i tek prije tri tjedna je po?eo raditi.”
Jutarnji list Link: http://www.jutarnji.hr/crna_kronika/clanak/art-2009,5,5,,162089.jl

Nazalost moj komentar ce pokusati osvjestiti gradane o stanju u Hrvatskoj policiji, te zasto je do ovog tragicnog slucaja doslo i sto je potrebno da se ovo ne ponovi. Do prije par godina, za policajca ste morali upisati srednju policijsku skolu gdje bi se iz godine u godinu obucavali za poziv policajca. Danas se na poziv policajca vise gleda kao obican posao, a on to uopce nije. Dovoljno je zavrsiti cetverogodisnju srednju skolu i uputiti se na obuku u trajanju od 9 mjeseci u Policijskoj akademiji i to jos zavrsiti u PU koju dobijete u trajanju od tri mjeseca.
MUP drzi broj policajaca za drzavnu tajnu, no spekulira se o 19.000 policajaca ukupno u RH. Ta brojka je vrlo mala obzirom na ukupan broj stanovnika. PU Zagrebacka ima otprilike 5000 policajaca.

Danasnji poginuli policajac imao je samo 25 godina, te tek tjedan dana sluzbe. Nazalost zivot mu se zavrsio na ovakav zlocinacki nacin. Ocito nasi policajci nisu obuceni niti sposobni se boriti sa novim valom kriminala koji se pojavio u zadnjih nekoliko godina, te je zbilja potrebno nesto napraviti kako bi se sacuvali zivoti ovih izvrsnih ljudi te kako bi se uspjela zastiti zajednica kojoj policija sluzi. Nazalost mnoga ulaganja su od MUP-a RH napravila prometnu policiju, nasa policija je jedino ucinkovita na cesti, ima nove presretace, ima nove motore presretace, novu opremu za snimanje i mjerenje brzine, to je zadnje ulaganje koje su oni imali. Naravno prometna policija i najvise puni drzavni proracun, ponekad sa opravdanim prometnim kaznama ali i u sve vecem slucaju u nepravednim i bespotrebnim, gdje gradjani daju ogromne kazne za ponekad potpuno bezazlene stvari.
Tu je i nas pravosudni sustav, kazneni zakon koji daje 2 godine robije osobama koje su ulovljene sa jointom a s druge strane pusta na vikende zatvorenike poput Petraca. Ubojice dobivaju po 20-tak godina u poluotvorenom zatvoru u kojem je jos gore bezvlasce nego na cesti. Naravno da se onda u 10-tak godina stvorila zlocinacka svjest te je poptuno nestao “strah” o drzave te osjecaj od poslijedica ukoliko se primimo zlocnackog posla. Vecinom cemo se braniti od kuce, u parnicama dugim i po godinu dana, moci izlaziti na vikende doma i “otplatiti” dug drzavi. Pa se sad svaki bivsi i potencijalni kriminalac pita, zasto to nebih ucinio ili ponovio. Jos kada se vidi i spremnost i obucenost policije, tu strah pada drasticno.

U SAD-u koji ima izvrstan kazneni zakon, pokusaj ubojstva policajca je u najlijepsem slucaju 50-tak godina strogo cuvanog zatvora, ubojstvo policajca je u nekim drzavama kaznjivo smrcu a u nekim dozivotnim zatvorom. Mozda da uvedemo smrtnu kaznu za teska i visestruka ubojstva, napravili bi mjesta u zatvorima.
Danasnja pljacka je pokazala pocetak bahatosti kriminalaca i nazalost nespremnost policije na ovakav val kriminala. Sada cu pristupiti slucaju znanstveno, odnosno onako kako sam educiran (vise polje antiterorizma).
U banku su usla 2 pljackasa naoruzana jurisnim puskama AK- 47, ovo je puska poznata pod nazivom Kalašnjikov. AK-47 je kompaktan, ga?a na pristojnu udaljenost,kratki rafal do 300m, dugi do 200, a pojedinacna paljba i do 400m, snažan i sposoban za mijenjanje na?ina pucanja (automatski, poluautomatski, a postoji i opcija namještanja na na?in da je potrebno repetirati nakon svakoga metka).
Kalibra je 7.62 mm (jedan od najopasnijih) te kapaciteta spremnika od 30 metaka. Znaci oba dva pljackasa sui mala u trenutku susreta sa policijom ukupno 60 metaka spremnih za pucanje pod uvjetom da su imali pune spremnike.

Nasi plavcu su dosli (pretpostavljam) opremljeni sluzbenim HS 2000 pistoljima, to su moderni i vrlo kvalitetni pistolji kalibra 9mm spremnika kapaciteta 15 metaka. Grubom racunicom dolazimo do podatka da su ukupno imali 75 metaka. Naravno kako se radi o poluatomatskim pistoljima, bili su u znatnom nezavidnom polozaju obzirom da su se susreli sa automatskim puskama.
Zakon im nalaze da prilikom susreta sa naoruzanim napadacem oni moraju se indentificirati, upozoriti osobu da ce upotrijebiti vatreno oruzje, te cak ispucati jedan metak upozorenja. Ukoliko se nadju u neposrednoj opasnosti za svoj zivot, mogu odmah koristiti vatreno oruzje,znaci i ovdje su u nezavidnoj poziciji u odnosu na pljackase koji imaju svoja pravila.
Takodjer nasi policajci nisu opremljeni kevlarskim pancirnim kosuljama, stoga apsolutno nisu imali sanse.
Slican slucaj 50-tih godina proslog stoljeca se dogodio u SAD-u, u Chicagu, gdje su policajci usli u vatreni okrsaj sa kineskom mafijom koja je bila opremljena automatskim oruzjem, tada su policajci imali revolvere kalibra .38 special, obzirom da su imali 6 metaka u bubnju, naspram 30 metaka u automatskom oruzju, nisu imali sanse. Taj dogadjaj (krvavi) je preokrenuo americku policiju i politiku, te su unutar 6 mjeseci policajci dobili poluatomatske pistolje u zamjenu za revolvere.

1997. godine dogodio se uzasan slucaj SAD-u, North Hollywood Banci kada su dva naoruzana pljackasa uspjeli zaustaviti cjelu policijsku postaju, bili su opremljeni automatskim puskama AK-47 te obuceni u nekoliko slojeva pancirnih kosulja te imali kompletan pirotehnicki oklop.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=NT_T9zytit0

Kako se to moglo izbjeci?
Prvenstveno u saborskim klupama, izmjenama zakona o policiji te kaznenom zakonu RH. Takodjer moglo se izbjeci i boljom obukom policajaca, poboljsanjem srednje policijske skole, te dizanjem placa nasih momaka u plavom. Takodjer umjesto 4 miliona kuna za blindirani BMW,te hrpu miliona kuna za presretace, vojne kamione itd.. moglo se potrositi 66.500.000kn u nekoliko godina za kevlarske pancirne kosulje koje bi duzili policajci (svaki). Takodjer moglo se utrositi vise novaca za njihovu svakodnevnu obuku i treniranje, naime nasi policajci imaju regularna ocjenska gadjanja na godisnjoj razini i to na staticnim metama, znaci 80% je da se policajac nije susreo sa taktickim CQB gadjanjem, niti je prosao propisnu obuku (CQB- Close Quarters Battles). Jos kad uzmemo da su placeni cca 5000kn te da im je glava svaki dan u torbi, dokazuje samo to da ova drzava i njezina sigurnost nisu u zavidnoj poziciji.

Samo se sjetite kako postupaju kad vas zaustave u prometu, vecinom jedan kolega napola spava u autu, drugi dolazi do vas bez ikakvog opreza. Mene kad su znali u raznim drzavama zaustavit, obavezno su bile ruke na volanu, kolega je bio s druge strane vozila, a uopce nije bilo neuobicajeno da policajac dok govori s vama ima ruku na otkopcanom pistolju za pasom. Paze se, i to jako.
Sve u svemu, vjerujem da se ovaj tragican slucaj mogao izbjeci i da vladajuci promjeniti nesto pod hitno, jer kriza je, a ak-47 mozete kupiti na crnom trzistu za 700-tinjak kuna, uz to jos koliko je toga ostalo u kucama od rata, definitivno nije lako biti policajac u RH.
Znaci, mozemo pokrenuti diskusiju, sto je potrebno da se promjeni, ima li volje u vladajucima da izmjene, i ajmo malo shvatiti da nasim policajcima nije ni najmanje lako.

Moja sucut obitelji poginulog policajca, te nada za brzim oporavkom ranjenih mu kolega.
Sretno svim momcima u plavom u potrazi za pljackasem.

R.I.P.

Komentari

Smatram da je ovaj slučaj

Smatram da je ovaj slučaj dobar povod za javnu raspravu o unutarnjem ustroju policije i njenoj opremljenosti, ali i potrebu hitne izmjene KZ-a, po kojem bi se ne samo ubojstvo, već ranjavanje policajca na dužnosti, kažnjavalo doživotnim zatvorom, bez mogućnosti pomilovanja.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Lako je na kraju biti

Lako je na kraju biti pametan i teoretizirati tko je kriv ili prav, to momku neće vratiti život; postupio je vođen srcem a ne razumom, da to nije napravio već racionalno izvadio iz prtljažnika pancirku i uzeo automat (ako ga je imao), te zalegao u zaklon zajedno sa kolegom umjesto da je ušao direktno na cijev počinitelja, imali bi vjerojatno talačku situaciju ili nasumičnu pucnjavu u banci sa nesagledivim posljedicama. Pravilnik kojim se regulira postupanje policije je poput svih zakona u Hrvatskoj nedorečen, neprecizan i kada bi ga se bukvalno držali ne bi se dobro proveli; da su policajci iz zasjede bez upozorenja pri izlasku iz banke upucali počinitelje odvjetnici počinitelja bi postavili pitanje da li su razbojnici bili upozoreni usmeno prije uporabe vatrenog oružja, a što ako su imali prazne puške, onda su policajci ubojice i javnost bi se okrenula na stranu počinitelja koji je "bio dobar momak ali je skrenuo....", išla bi slika rasplakane majke ili zaručnice...
Da su policajci postupili logično, a to je da su ih pustili da odu, jer time ne bi doveli do ugrožavanja svojih života i života građana jer nisu bili trenutno adekvatno opremljeni radi pišljivih stotinjak tisuća bančinih kuna koje su osigurane, vjerojatno bi stegovno odgovarali i udaljeni iz službe zato što nisu postupili shodno svojim ovlastima. Razmislite malo.

Tko je glasao

Dosadašnji ministri

Dosadašnji ministri unutrašnjih poslova

Popis dosadašnjih ministara unutarnjih poslova Republike Hrvatske:

Možda tu treba tražiti razloga zašto nam je policija takva kakva je!

leddevet

Ministar Početak obnašanja dužnosti Završetak obnašanja dužnosti Staž
Josip Boljkovac 30. svibnja 1990 2. srpnja 1991. 1 godina, 1 mjesec i 2 dana
Onesin Cvitan 2. srpnja 1991. 17. srpnja 1991. 15 dana
Ivan Vekić 17. srpnja 1991. 15. travnja 1992. 8 mjeseci i 29 dana
Ivan Jarnjak 15. travnja 1992. 16. prosinca 1996. 4 godine, 8 mjeseci i 1 dan
Ivan Penić 16. prosinca 1996. 27. siječnja 2000. 3 godine, 1 mjesec i 11 dana
Šime Lučin 27. siječnja 2000. 23. prosinca 2003. 3 godine, 10 mjeseci i 26 dana
Marjan Mlinarić 23. prosinca 2003. 17. veljače 2005. 1 godina, 1 mjesec i 25 dana
Ivica Kirin 17. veljače 2005. 2. siječnja 2008. 2 godine, 10 mjeseci i 16 dana
Berislav Rončević 12. siječnja 2008. 10. listopada 2008. 8 mjeseci i 30 dana
Tomislav_Karamarko 10. listopada 2008. aktualni

leddevet

Tko je glasao

Pljačkaš banke koji je

Pljačkaš banke koji je trebao odležati 5 i pol godina u zatvoru ali je pušten uvjetno na slobodu, iako u njegovom dosijeu ima šest razbojstava i dvije teške krađe.

Onima koji su ga pustili na uvjetnu slobodu to očigledno nije bilo doboljno, pa bi mišljenja sam sada te osobe trebale odgovrati kao njegovi saučesnici.

Policija u svom priopćenju optužuje zaštitara, jer navodno nije zaštitio policiju i djelatnike banke, čime je još jednom potvrđeno da vrh policije nije kompetentan ni za pisanje najobičnijeg priopćenja za javnost.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Svi ste se u svojim

Svi ste se u svojim komentarima usmjerili na manjkavosti u postupanju policije i sudstva, a ponešto i na
zaštitarsku službu, što uglavnom nije sporno jer držim da su Vaše opservacije na tu temu uglavnom ispravne.
Medjutim, čini mi se da se nitko nije pozabavio manjkavošću samog osiguranja banke kao ustanove, što sam zaključio iz današnjeg promatranja slikovnog opisa događaja. Izmedju ostalog je napisano kako je ubica sa
kalašnjikovim u torbi jednostavno ušetao u banku što naravno kamere nisu mogle registrirati u počinio to
cijelo okrutno razbojstvo.
Što kazati o zaštitarskoj službi u bankama? Takova u sadašnjem obliku i ovlaštenjima dovoljna je za bakice
na što se uglavnom i svodi njihova funkcija. Zašto? Zato što je u odnosu na pljačkaša i razbonika on uvijek
u inferiornom položaju jer je presudan faktor iznenađenja - on kasnije saznaje tko je pljačkaš i za njegove
namjere.
Nažalost moram ustvrditi da je u zadnje vrijeme bilo previše oružanih pljački, počam od poštanskih ureda pa
preko banaka, koje nisu dobile svoj konačni adekvatni završetak pred sudom, djelomično zahvaljujući i tome
što nam ta vrsta ustanova nije primjereno tehnički osigurana kako bi i samim time otežala, ako već ne i sasma
odvratila pljačke od njihovih nauma.
Zato se bojim da ćemo uz ovakovo tehničko i sigurnosno osiguranje banaka i ostalih novčarskih institucija
još mnogo puta slušati o žrtvama razbojnika.
Stoga mislim da bi zakonski strogo trebalo obvezati banke, koje ionako na grbači naših građana zarađuju veliku
lovu, na adekvatniju tehničku zaštitu (detektori metala pa ako treba i rentgeni), a nepoštivanje provođenja
sigurnosnih mjera propisanih zakon bi trebalo rezultirati mjerom "ključ u bravu". Ako se to ne provede
još će mnogo naših ljudi postati žrtve razbojnika a za tuđe interese.

Tko je glasao

banki je najmanje u interesu

banki je najmanje u interesu da bude opljačkana.. ove mjere koje ti predlažeš osim što su neustavne su i prilično umobolne..

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

Pa dobro Debe, ako se ne

Pa dobro Debe, ako se ne slažeš s mojim gledanjima na stvar nije forma proglašavati me umobolnim. Malo se prebrz na rječniku koji omalovažava i vrijeđa sudionika u raspravi. Po tvojem je ovakovo stanje poželjno kad
svatko ko se sjeti može sa strojnicom ući u banku, pobiti nekoliko ljudi i otići bez traga. Tek iza toga mi
počinjeno teoretizirati istanju u policiji i sl. Samo dobro osiguranje tj. preventiva može odvratiti pljačkaša u
njegovom naumu.
Zar onda nije kršenje mojih građanskih prava kad me na ulazu u zagrebačju gruntovnicu pregledava
detektor metala i moram sve ostaviti kod portira bez garancije da ću to sve i dobiti natrag? A ta ista
gruntovnica nema veze s novcima!

Drugi put malo razmisli kad nekoga vrđaš i nije ti to prvi put.

Tko je glasao

nije mi ni prvi ni zadnji..

nije mi ni prvi ni zadnji.. nisam tebe nazvao umobolnim nego tvoje mjere.. normalno, možda nisi tome dao više razmišljanja pa si napisao onako brzopleto..

izgleda da ti pojam privatnog vlasništva baš i ne sjeda najbolje

a slučaj zagrebačke gruntovnice je isto prilično graničan slučaj.. no ti čovječe rentgene predlažeš i želiš to nametnuti DRUGIMA na SILU.. što je sljedeće? obavezene kamere u svakom stanu?

ako ti sad polako ne sviće žarulja zašto su tvoji prijedlozi umobolni meni se stvarno ne da dalje objašnjavati..

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

kukljice, nemam nikakvih

kukljice, nemam nikakvih namjera braniti nase sudstvo, ali u toj odluci o pustanju na uvjetnu osudu nista sporno ne vidim!?
ako se doticni ponasao primjereno i ako je odradio veci dio zatvorske kazne, zbog cega nebi bio pusten na uvjetnu slobodu?
mislis li da je netko mogao znati da ce on postati i ubica?
sumnjam, tim vise sto sam uvjeren da se ova tragedija mogla izbjeci da je policija obavila svoj posao kako treba!
naravno, ne mislim na ovog nesretnog mladica, vec na one koji ih obucavaju i ne spremne salju u ovakve akcije!
sama cinjenica da je nesretni ivan ubijen u banci jasno govori da se napravio ogroman propust u postupanju temeljne policije zbog cega netko treba odgovarati!
ako ne vec i sam dezurni smjene koji je uputio policajce prema toj banci, ne upozorivsi ih sto moraju napraviti kad tamo stignu(ne ulaziti u banku gdje se nalazilo dvadesetak ljudi!) , tad sigurno trebaju odgovarati faber i karamarko kao suodgovorni za taj kardinalni propust!

Tko je glasao

@edi3 o puštanju na slobodu

@edi3 o puštanju na slobodu ne odlučuje samo sud koji donosi samo odluku na temelju mišljenja kompetentnih osoba iz sistema zatvorskog sustava.

Kao što ova tragedija dokazuje tu je učinjena bitna i dalekosežna pogreška, s tragičnim posljedicama.

Bez ikakvih namjera da ih branim, oni koji su svojim potpisima omogućili osuđenikovo pustanju na uvjetnu osudu su po meni prvi na popisu onih koji bi trebali snositi posljedice svoje pogrešne procjene, a dežurni smjene, Faber i Karamarko su ipak u drugom lancu odgovornosti.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

kukljice, ni ja nemam

kukljice, ni ja nemam namjeru bilo koga braniti, pogotovo ne one za koje takodjer mislim da su suodgovorni za ovaj zlocin, ali mislim da je za tragicni ishod ovog slucaja odgovoran dezurni smjene, odnosno oni(ministar i ravnatelj policije!) koji nisu adekvatno ustrojili rad policije!
po onome kako je izvedena ova policijska akcija, samo bogu mozemo zahvaliti sto nije bilo i vise zrtava u ovom zlocinu!
i laicima je jasno da se u situaciji oruzane pljacke u prostoriji u kojoj se nalazi i veci broj osoba, ne ulazi u djon vejnovskom stilu sa isukanim pistoljem, a pogotovo da to ne radi temeljna policija!
i sam upad specijalne policije u prostorije u kojima se odvija oruzana pljacka je krajnji cin policijske akcije koji se poduzima tek onda kad propadnu sve mjere koje poduzimaju policijski pregovaraci(na zapadu skolovani psiholozi!) i tek kad je zivot talaca neposredno ugrozen!
hrvatska policija do sada nije imala ovakvih slucajeva i to donekle moze opravdati ovako katastrofalno lose provedenu akciju, medjutim..ne moze opravdati one koji su za nju najvise odgovorni!
duznovic je bio recidivista(po naknadnim saznanjima vidim da je imao kaznenih djela i prije 2004g!), bio je i pljackas koji je koristio vateno oruzje da bi pucajuci u zrak zastrasio one koje je pljackao, medjutim dali je morao postati i ubojica, to na zalost(zrtava i njihovih obitelji najvise!) mi nikad necemo znati!
po mome uvjerenju, temeljenom na nacinu na koji se kasnije predao( na nagovor svoje djevojke).. nije trebao postati ubojica i ove zrtve su se mogle izbjeci!

Tko je glasao

@edi3, naravno da je sam

@edi3, naravno da je sam početak tragedije bio neprofesionalni pristup policije, koja je krivo procijenila situaciju, i prije svega brutalnost pljačkaša ubojice.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

kukljice, nemam nikakvih

kukljice, nemam nikakvih namjera braniti nase sudstvo, ali u toj odluci o pustanju na uvjetnu osudu nista sporno ne vidim!?
ako se doticni ponasao primjereno i ako je odradio veci dio zatvorske kazne, zbog cega nebi bio pusten na uvjetnu slobodu?

Jesi ti normalan? O čemu ti uopće pričaš?? Da je taj čovjek imao jedan prekršaj i jednu jedinu jebenu kaznu, nikom ništa ne bi bilo čudno što je uvjetno osuđen, pogotovo jer se lijepo ponašao u zatvoru.

Međutim, ono što je umobolno, kako kod tebe, tako kod hrvatskog pravosuđa, je to što je taj čovjek bio OKORJELI RECIDIVIST, imao je osam otkrivenih i tko zna koliko još neotkrivenih nedjela.... i njega su oni pustili na uvjetnu!!!! Nevjerojatno! Ajde se ti nama lijepo izjasni, koliko kaznenih nedjela bi netko trebao prikupiti da bi ga ti osudio na zatvorsku kaznu koju će netko odležati: pedeset, šezdeset, sedamdeset.... Naravno, ništa čudno, pa toliko i imaju prijava oni koji i dan danas šeću po ulici, pokraj vrlog hrvatskog pravosuđa!!! Hrvatsko pravosuđe je u totalnom klincu!!!

Razlog tome je što je mafija prejaka, pa suci za 10.000 kn plaće ne žele stavljati glavu u torbu. Jedini način rješavanja tog problema je sudsko vijeće od 53 člana, koja će odlučivati preglasavanjem, a suditi pod šiframa i pod kukuljicama, a za svaku raspravu će ih ad hoc izbacivati sudski kompjutor. Drugog načina nema.

My Soul

Tko je glasao

soul, kao po obicaju lupetas

soul, kao po obicaju lupetas gluposti!
duznovic je osudjen za sest razbojnistva i dvije kradje napravljene u 2004g!
znaci, da ti pojednostavnim..napravio je osam krivicnih djela u jednoj godini (2004g!) i za to bio osudjen na 5,5 godina zatvora!
prije toga nije bio osudjivan, pa se nije moglo govoriti o recidivistu, vec o osobi koja je u svojoj 23 godini pocinila niz krivicnih djela!
prepostavljam da je droga bila u pitanju!
kad se sve to uzme u obzir, zatvorska kazna za duznovica (5,5 g.) uopce nije bila mala, a pogotovo kad se zna da niz kriminalaca, pocevsi od onih iz politicke mafije, pa do onih iz obicnih, za daleko vecu pljacku, nikad nisu bili osudjeni!
na koliko bi godina ti soul tad osudio duznovica?!
duznovic je odlezao cetiri i pol godine, a zadnja godina mu je pretvorena u uvjetnu!
toliko o duznovicu kojeg nemam namjeru braniti, ali za koga se uvjeren da bi drugacije reagirao da nije bilo ove nespretne reakcije policije!
odoh sad do kraja odgledati "otvoreno" na ovu temu!:)

Tko je glasao

edi3 Urađeno je u startu

edi3
Urađeno je u startu kriminalno djelo a posljedica je umorstvo i ranjavanje.Daljnji komentar nismo mjerodavni davati.

stepski vuk

Tko je glasao

davore, kad se dogodi ovakvo

davore, kad se dogodi ovakvo razbojnistvo,ubistvo i ranjavanje policajaca, mislim da su o tome mjerodavni iskazi mnogih.. od pravnika, sociologa, psihologa, pa do kriminalista i strucnjaka iz podrucja zastite, jer se ipak radi o sirem fenomenu kojeg su producirali mnogi, krivo poslozeni segmenti drustva!
vecina trazi ad hoc rijesenja,optuzujuci samo jedan krivi segment drustva, zanemarujuci ostale, jer je to valjda, sasvim prirodna reakcija na strah,ogorcenost i ljutnju koju izazivaju ovakvi strasni dogadjaji!
adekvatno osiguravanje banaka i poste, kao demotivirajuci faktor za pocinitelje razbojstva, zatim.. program resocijalizacije zatvorenika, zakonodavstvo, postupanje policije kod oruzanih pljacki u objektima sa civilima koji mogu postati taoci, ili koleteralne zrtve tih oruzanog sukoba policije i kriminalaca .. su samo od nekih, krivo poslozenih segmenata u drustvu, koji svojim zdruzenim ucinkom, jednostavno produciraju ovakve tragicne dogadjaje!
svaki taj segment snosi vlastiti dio svoje krivnje, ali svi segmenti nisu podjednako krivi kad do ovakvih tragedija sa smrtnim posljedicama dodje!
po mom osobnom stavu, sa kojim se vecina mozda i nece sloziti, za smrtni ishod ove pljacke najodgovorniji su propusti same policije, jer da se reagiralo po uzusima struke, do tih smrtnih posljedica, vrlo vjerojatno ne bi ni doslo!

Tko je glasao

Nisam dovoljno stručan da

Nisam dovoljno stručan da bih davao još koji komentar osim toga da se kao laik slažem s jednim dobrim djelom ovog tvog komentara.krivac za umorstvo je čovjek koji se zbog neznam kojeg razloga odlučio opljačkati banku i počinio umorstvo a da se možda,kažem možda, moglo i izbjeći umorstvo i da su policija i zaštitari bolje organizirani to ja nisam kompetentan komentirati.

stepski vuk

Tko je glasao

napravio je osam krivicnih

napravio je osam krivicnih djela u jednoj godini (2004g!) i za to bio osudjen na 5,5 godina zatvora!
prije toga nije bio osudjivan, pa se nije moglo govoriti o recidivistu, vec o osobi koja je u svojoj 23 godini pocinila niz krivicnih djela!

Kako se ne može govoriti o recidivistu kad je isto djelo napravio sedam puta? Prekid je bio samo dok je bio u zatvoru i čim je izašao ga je ponovio sa još težim posljedicama. Zatvor je samo privremeno odgodio isti obrazac ponašanja. U Americi je samo to što je ponio oružje sa bojevom municijom (čak i da nije pucao i da nije nitko stradao) dovoljno da ode u zatvor doživotno budući da je višestruki prijestupnik. Također, ako je za razbojništvo kazna od jedne do deset godina odnosno s obzirom da je korišteno oružje od tri do dvanaest godina, kako to da je izašao za četiri i pol godine, ako je šest puta napravio isto djelo?
Kad bude vještačen, vjerojatno će biti riječ o poremećaju ličnosti sa disocijalnim i emocionalno nestabilnim elementima uz ubrojivost tempore criminis.

Evo copy-paste iz Kaznenog zakona!!

GLAVA SEDAMNAESTA (XVII.)

KAZNENA DJELA PROTIV IMOVINE

Krađa

Članak 216.

(1) Tko tuđu pokretnu stvar oduzme drugome s ciljem da je protupravno prisvoji,

kaznit će se novčanom kaznom ili kaznom zatvora do tri godine.

(2) Ako je vrijednost ukradene stvari mala i počinitelj je postupao s ciljem prisvajanja stvari takve vrijednosti,

kaznit će se novčanom kaznom do stopedeset dnevnih dohodaka ili kaznom zatvora do šest mjeseci.

(3) Kazneni postupak za kazneno djelo iz stavka 2. ovoga članka pokreće se privatnom tužbom, a ako je stvar državno vlasništvo, kazneni postupak se pokreće povodom prijedloga.

(4) Ako je počinitelj ukradenu stvar vratio oštećeniku prije nego je saznao da je otkriven, sud ga može osloboditi od kazne.

(5) Za pokušaj kaznenog djela iz stavka 1. ovoga članka počinitelj će se kazniti.

Teška krađa

Članak 217.

(1) Kaznom zatvora od šest mjeseci do pet godina kaznit će se tko počini krađu (članak 216. stavak 1.):

1. obijanjem, provaljivanjem ili drugim savladavanjem većih prepreka da dođe do stvari iz zatvorenih zgrada, soba, blagajna, ormara ili drugih zatvorenih prostorija,

2. na osobito opasan i drzak način,

3. iskorištavanjem stanja prouzročenog požarom, poplavom, potresom ili drugom nesrećom,

4. iskorištavanjem bespomoćnosti ili drugog osobito teškog stanja druge osobe.

(2) Kaznom iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se počinitelj kaznenog djela krađe (članak 216. stavak 1.):

1. ako je ukradena stvar velike vrijednosti i počinitelj je postupao s ciljem prisvajanja stvari takve vrijednosti,

2. ako ukradena stvar služi u vjerske svrhe ili je stvar ukradena iz crkve ili druge zgrade ili prostorije koja služi za vjerske obrede,

3. ako je ukradeno kulturno dobro ili stvar od znanstvenog, umjetničkog, povijesnog ili tehničkog značenja, ili se nalazi u javnoj zbirci, zaštićenoj privatnoj zbirci ili je izložena za javnost.

(3) Kaznom zatvora od jedne do osam godina kaznit će se tko počini krađu (članak 216. stavak 1.) u sastavu grupe ili ako je pri sebi imao kakvo oružje ili opasno oruđe radi napada ili obrane.

Razbojništvo

Članak 218.

(1) Tko uporabom sile protiv neke osobe ili prijetnjom da će izravno napasti na njezin život ili tijelo oduzme tuđu pokretnu stvar s ciljem da je protupravno prisvoji,

kaznit će se kaznom zatvora od jedne do deset godina.

(2) Ako je razbojništvo počinjeno u sastavu grupe ili zločinačke organizacije, ili ako je uporabljeno kakvo oružje ili opasno oruđe,

počinitelj će se kazniti kaznom zatvora od tri do dvanaest godina.

Razbojnička krađa

Članak 219.

(1) Tko je zatečen pri počinjenju kaznenog djela krađe, pa s ciljem da ukradenu stvar zadrži, uporabi silu protiv neke osobe ili prijetnju da će izravno napasti na njezin život ili tijelo,

kaznit će se kaznom zatvora od jedne do deset godina.

(2) Ako je razbojnička krađa počinjena u sastavu grupe ili ako je uporabljeno kakvo oružje ili opasno oruđe,

počinitelj će se kazniti kaznom zatvora od tri do dvanaest godina.

Utaja

Članak 220.

(1) Tko protupravno prisvoji tuđu pokretnu stvar koja mu je povjerena,

kaznit će se novčanom kaznom ili kaznom zatvora do jedne godine.

(2) Ako je vrijednost utajene stvari mala i počinitelj je išao za tim da prisvoji stvar takve vrijednosti,

kaznit će se novčanom kaznom do sto dnevnih dohodaka ili kaznom zatvora do tri mjeseca.

(3) Ako kazneno djelo iz stavka 1. ovoga članka počini skrbnik,

kaznit će se novčanom kaznom ili kaznom zatvora do tri godine.

(4) Ako je utajena stvar od posebnog kulturnog, povijesnog, znanstvenog ili tehničkog značenja ili ako je utajena stvar velike vrijednosti, a počinitelj je postupao s ciljem prisvajanja takve stvari,

kaznit će se kaznom zatvora od šest mjeseci do pet godina.

(5) Tko tuđu pokretnu stvar koju je našao ili do koje je slučajno došao protupravno prisvoji,

kaznit će se novčanom kaznom do stopedeset dnevnih dohodaka ili kaznom zatvora do šest mjeseci.

(6) Za kaznena djela iz stavka 1., 2. i 5. ovoga članka kazneni postupak se pokreće privatnom tužbom, a ako je stvar državno vlasništvo, kazneni postupak se pokreće povodom prijedloga.

Oduzimanje tuđe pokretne stvari

Članak 221.

(1) Tko drugome protupravno oduzme tuđu pokretnu stvar da bi je držao u svom posjedu bez cilja njenog prisvajanja,

kaznit će se novčanom kaznom do stopedeset dnevnih dohodaka ili kaznom zatvora do šest mjeseci.

(2) Ako se kazneno djelo iz stavka 1. ovoga članka odnosi na motorno vozilo, pokušaj će se kazniti.

(3) Kazneni postupak za kazneno djelo iz stavka 1. ovoga članka pokreće se privatnom tužbom, a ako je stvar državno vlasništvo, kazneni postupak se pokreće povodom prijedloga.

Tko je glasao

nevjerojatno koliku je

nevjerojatno koliku je energiju faber veceras ulozio, kako bi gledatelje uvjerio kako nije bilo propusta u radu policije!
nije pomogla ni ona jagiceva fotografija fabera sa pocetka devedesetih, kad je faber spavao sa pancirkom na sebi, a sad mu je sasvim normalno da neiskusnog temeljnog policajca, bez pancirke, posalje na intervenciju u banku u kojoj se odvija oruzana pljacka (za sto je uprkos borovcevoj lazi, policija znala!) i da ga tako posalje ravno u smrt!?
valjda je faber ocekivao da je pljackas banke naoruzan sa mrkvom sa placa?
moje iskreno saucesce obitelji poginulog ivana grbovca!
na ovu temu ja vise nemam sto reci!

Tko je glasao

A, evo muha na govna teorija

A, evo muha na govna teorija se i danas pokazuje djelotovornom.. Već se na teoriju "poslalo ih bez pancirki" našlo obožavaljtelja i suportera koji će sad do kraja života to pamtiti razlog zašto je policajac pogođen u glavu umro na licu mjesta...

Ajde kad ste takvi maloumnici nevjerojatno mi je postalo privlačna ideja postati novinar i manipulirati maloumnom masom kako bi se taj dan hoće, npr lansirati teoriju "da je nosio pancirku ne bi umro od metka u glavu"... I odmah imam stotinu sljeddbenika...

youtube.com/bijesdrugi | 4hdz.com
Preporučam: youtube.com/maxprvi | Lion Queen

Tko je glasao

B2.komentar ti je na mjestu

B2.komentar ti je na mjestu iako ja mislim da bez pancirke nije smio uci u banku bez obzira kakvo oruzje ima pljackas.Mene ovdje zanima nesto drugo.Sto to znaci primjerno ponasanje u zatvoru ?(edi3).Sto to znaci godisnji odmor?Kako okorjeli kriminalac moze imati godisnji odmor?Od cega se umorio pa da mu treba odmor?Pa ovdje kod mene svaki dan gledam na TV-u kako na sud privode obicnog pljackasa benzinske crpke U LANCIMA.A da ne govorimo o situacijama kao u Sesvetama ,gdje americka policija ima ne ovlasti,nego naredbu PUCAJ DA UBIJES.

Tko je glasao

B2.komentar ti je na mjestu

B2.komentar ti je na mjestu iako ja mislim da bez pancirke nije smio uci u banku bez obzira kakvo oruzje ima pljackas

Iz kojeg razloga ih nisu uzeli iz prtljažnika - budu razjasnili. Moguće je da su samo bili površni u obavljanju posla, kao što je stotina tisuća hrvata površna i realno nezainteresirana za kvalitetu onoga što rade. Znam da je ovo nezgodno pisati kada imamo ubijenog policajca i jednog teško ranjenog, ali hrvati su poznati da ne poštuju procedure i disciplinu. Policijski posao zahtijeva 100% poštivanje procedura, a detalja ima tisuću i svaki od njih je mogući life-saver...

Evo npr jedan primjer - na svakom prodajnom mjestu piše "Ne prodajemo cigarete osobama mlađim od 18" i da li ste ikada vidjeti prodavačicu da je odbila prodati cigarete jer je maloljetnik kupovao. U americi ,poznato je ograničenje za alkohol ispod 18. Konobar te može tražiti ID sve dokle god nije 100% siguran da nemaš više od 18, čak i ako imaš 28. I toga se svi pridržavaju, a kod nas evo niti tete na kioscima ne mogu ispoštovati limit za prodaju cigareta... Jer nitko ne shvaća ozbiljno svoju ulogu u društvu, a svi bi htjeli biti predsjednici...

youtube.com/bijesdrugi | 4hdz.com
Preporučam: youtube.com/maxprvi | Lion Queen

Tko je glasao

B2.Mala ispravka.Nije 18

B2.Mala ispravka.Nije 18 nego 21 godina.Sin mi ima 35 a izgleda mladolik.I dan danas mu zatraze ID kada udje u bar i naruci pivo.A ovi mladji od 21 ne mogu sjediti za sankom cak i u pratnji roditelja.Bez roditelja ne mogu nikako u bar.
I pazi ovo.Kada kriminalac bjezi od policije i bjezeci prolazi kroz crveno,svaki prolazak se tretira kao pokusaj ubojstva.

Tko je glasao

Pravosudni sustav ima jednu

Pravosudni sustav ima jednu manu, a to je kažnjavanje okorjelih recidivista. Sustav je podešen na način da riješi one koje jednom ili dvaput prekrše zakon što pokriva veliku većinu kaznenih djela. Sustav funkcionira na način da represivnim metodama i kaznom spriječava ponavljanje djela jer kondicionira počinitelja. Problem su upravo ovakvi okorjeli recidivisti koji su nedostupni korekciji i koji nisu kondicionirani sustavom i ne izvuku nikakvu poantu boravkom u zatvoru jer jednostavno nisu kapacitirani za to. Sustav zapravo tolerira takve i s predumišljajem se loptaju njima između različitih institucija perući ruke odd istih. Takvih nema puno, riječ je o nekoliko desetaka najokorjelijih recidivista koji se ne mogu promijeniti sve da to i hoće.
Najčešće je riječ o disocijalnim odnosno asocijalnim poremećajima ličnosti.

http://www.google.com/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=7&url=http%3A%2F%2Fp...
http://www.javno.com/hr-zivot/kad-nagon-vlada-voljom-nastaju-poremecaji-...
http://www.jutarnji.hr/svijet/clanak/art-2008,7,18,,126941.jl

Tko je glasao

nisu li baš takve stvari

nisu li baš takve stvari negdje vani, ne znam gdje (usa?) rješene na način da treći prijestup donosi doživotnu robiju? nisam sigurna, možda ima netko tko to može pojasniti.

Tko je glasao

super, kriv je zastitar u

super, kriv je zastitar u banci koji je o toj pljacki dojavio svojoj centrali, a ne i policiji, te nije rekao da se radi o prepadu sa automatskom puskom, dok su policiju o pljacki obavjestili sami gradjani!?
borovec jos tvrdi da su policajci u svojoj opremi imali kalasnjikove i pancirke, ali eto..."ni pancirke im nebi pomogle", kako on rece!?
meni se cini da policajcima ni sam bog nebi pomogao, jer ih vode kreteni koji sad ovako peru svoje prljave ruke!?:)
naime, ako procitate o ovom prepadu na netu i indexu, vidjeti cete da je nesretni grabovac ubijen u samoj banci!?
faber se jos hvali da je policija stigla na mjesto zlocina za manje od tri minute?
ne treba biti skolovani policajac, jer dosta je i biti prosjecno inteligentan profesor povjesti poput karamarka, da znas, da niti jedan policajac ne smije uci u mjesto gdje se odvija oruzana pljacka, vec da temeljna policija mora osigurati mjesto prepada i pricekati dolazak interventne policije i dolazak policijskog pregovaraca, koji je eventualno mogao nagovoriti opkoljene razbojnike da se mirno predaju!
tim vise, sto se u toj poslovnici banke nalazilo dvadesetak osoba u vrijeme prepada!?
tko god zna za napadacki efekt kojim i mirna macka reagira kad je napadac stjera u kut, taj se moze samo cuditi da u svemu ovome nije bilo i vise zrtava!
faber i karamako trebaju podnijeti ostavke, a ne traziti dezurne krivce za svoje propuste!

Tko je glasao

Sretno svim momcima u plavom

Sretno svim momcima u plavom u potrazi za pljackasem.

I što onda, kad ih i nađu?! Ništa, baš ništa! Uvijek je policija ta koja pronađe i pljačkaše i dilere i ove i one. Međutim, tada nastupa pravosuđe, koje ne prihvaća dokaze policije, ma koliko jaki bili, već prihvaća sve dokaze i pljačkaša i dilera i ovih i onih i tako ih oslobađa. Prema tome, jedina pravda koja je mogla biti, da je bila, a nije bila, bi bila da su policajci lijepo u samoobrani upucali pljačkaša. Ovako ništa, pojeo vuk magare!

My Soul

Tko je glasao

Ma koje jebeno pravosuđe.Tu

Ma koje jebeno pravosuđe.Tu je najveća korupcija,policija radi svoj posao a onda neki love željan/na sudac/sudkinja
sve metne u zastaru,oslobodi ,ili odredi smiješno niske kazne.
Šimunović je došao ali ne vidim neke pomake. A razne žrtve poput hrabrog mladog policajca padaju pokošeni mecima.Bandite se oslobađa optužbi, k...... se potom po zagrebačkim kafićima, s pištoljima za pojasom ili pod pazuhom.

Ludilo od države.Spašavaj se tko može jer u ovoj zemlji pravda je za bogate.Fakat mi je pukao film sve mi se gadi.

ISKRENA SUĆUT RODITELJIMA MLADOG POLICAJCA I NJEGOVIM KOLEGAMA ,UJEDNO MOJA OBITELJ I PRIJATELJI ŽELIMO BRZ OPORAVAK NJEGOVOM KOLEGI!

stepski vuk

Tko je glasao

drzava ulaze u presretace i

drzava ulaze u presretace i prometnu policiju a ne i u sigurnost policajaca, jer je zanima jedino punjenje drzavnog proracuna!
za smrt mladog policajca ivana grbavca i tesko ranjavanje drugog policajca, za ciji se zivot lijecnici jos uvijek bore, najodgovorniji su ravnatelj i ministar policije, koji bi da imaju bar imalo savjesti, sad trebali sami dati ostavku!
kakav je to ustroj policije kad se na dojavu o oruzanoj pljacki daje opce upozorenje svim partolama da odu na mjesto zlocina, ne vodeci racuna o tome kako su ti policajci opremljeni i dali su uopce izvjezbani za takve oruzane sukobe!
mladi ivan grbavac, po svojoj (ne)opremljenosti,a pogotovo ne po svom (ne)iskustvu, nije uopce trebao ici na tu intervenciju i zbog tog propusta su najodgovorniji faber i karamarko!
molim dezurne dousnike da ovaj moj zahtjev za njihovom smjenom proslijede toj dvojici diletanata!:)
man, odlicno si artukulirao probleme vezanu uz rad policije i licemjerje vladajucih kojima je jedno stalo da ubiru svoj harac, pa bi se sad osvrnuo
na jos jedan bitan segment u ovoj prici!
o samoj prevenciji oruzanih pljacki banaka i posta!
naime, sigurnosni sustav banaka u hrvatskoj je vise nego smijesan, a pogotovo kad se zna da iste te banke u svojim drzavama prakticiraju niz mjera kojima demotiviraju razbojnike da izvrse samu pljacku!
naime, dok je na zapadu uobicajeno da se u banke ulazi kroz sigurnosna predvorja u kojima se vrata otvaraju sa vremenskom zadrskom kod nas taj sistem koristi jedino poslovnica pbz u vukovarskoj ulici u zagrebu, koja bi po svom polozaju vec davno bila opljackana da nema taj sistem zastite!
mnoge banke na zapadu koriste i sistem zracne poste tako da salterski sluzbenici kod sebe imaju jedino novac od trenutne transakcije sa musterijom na pultu, dok se sav novac nalazi na sigurnom mjestu!
postoje i sistemi sefova sa trenutnim unistenjem novcanica(ne skidajuca boja!), jer je sav bankovni novac ionako osiguran!
kad bi hrvatske(strane!) banke primjenile bar neke od ovih sigurnosnih mjera, pljacki banaka uopce nebi bilo, ili ih ne bi bilo u ovom horuk balkanskom pljackaskom nacinu!
mislim da je konacno vrijeme da netko pritisne ove bankarske gulikoze da dio svojih ekstra profita uloze i u sigurnost vlastitog poslovanja!

Tko je glasao

Man, zanemarimo sada i

Man, zanemarimo sada i politiku i opremljenost policije. Da su bili opremljeni i kao neki SWAT tim di im je bila pamet ulaziti u prostoriju u kojoj je u tijeku pljačka? Takva taktika morala je imati za rezultat ovakve posljedice. Igrom slučaja nitko od okolnih šetača ili klijenata banke nije nastradao.

Pa zar ne bi bilo logičnije postavljanje zasjede i okruživanje banke te pregovori o predaji? Zar nije uvijek poanta izbječi pucnjavu? Trebalo je smiriti situaciju, stati na loptu i pričekati dolazak specijalne policije koja vjerojatno zna što u takvoj situaciji treba napraviti. Pa gdje u svijetu temeljna policija riješava oružanu plačku? Po meni bi zbog te ludosti trebao letjeti onaj tko je temeljnu policiju poslao na takvu intervenciju.

Možda sam previše pod utjecajem američkih policijskih filmova, ali cijela mi akcija nema nimalo smisla.

Tko je glasao

Slazem se s tobom, nazalost,

Slazem se s tobom, nazalost, nemaju dovoljno znanja niti treninga da znaju postupit u takvoj situaciji, a na svu srecu, nadamo se da ovakvih slucajeva nece biti u skorijoj buducnosti. Postupak je da temeljna policija koja prva dolazi na lokaciju okruzuje banku, ukloni civile te uspostavlja komunikaciju sa poljackasima, u medjuvremenu se ceka dolazak specijalne policije. Iako se pokusava i izbjeci bilo kakva talacka situacija kako bi se smanjio rizik stradavanja civila. Ova situacija je mogla biti puno gora, mogli su se zabarikadirati u banku i drzati taoce. Sva sreca da nisu.
Po zadnjim saznanjima policajci su banci pristupili sa oruzjem za pasom, ne u rukama, i ne spremni na ovakav razvoj situacije. Nazalost nisu bili spremni i ishod je takav kakav je.

Lako je biti general poslije bitke, ovo se moglo sprijeciti, moglo se sprijeciti jos u policijskoj akademiji, u dovoljno kvalitetnoj edukaciji te u opremljenosti policije.

Tko je glasao

danas je najmanji problem

danas je najmanji problem doći do oružja. i to po izuzetno jeftinim cijenama, i to bilo kakvog oružja.
slažem se da je veliki problem u oružju koje nije registrirano. ono često mijenja vlasnike, pa tako često i završi u rukama nekih poput ovih.
tu bi kod izdavanja dozvola zakon trebao biti malo fleksibilniji, kako god ovo zvučalo.
jer, bolje je da imamo naoružane gradjane čije je oružje uredno prijavljeno i može se provjeriti svaki čas što se s njim dogadja i u čijem je posjedu, nego da ga gradjani drže ilegalno, nije podložno provjeri i time povećava šanse da završi u rukama kriminalaca.
takodjer, jedno je dozvola za držanje a nešto posve drugo dozvola za nošenje oružja, tako da fleksibilniji pristup izdavanju dozvola ne bi napravio nered po tom pitanju.
ja nikako nisam zagovornik policijske države. no, ako ćemo već govoriti o policijskoj državi, onda se ne radi o dečkima koji svaki dan izlažu svoje živote opasnosti, bez pancirki i često bez adekvatnog naoružanja kojim bi se mogli suprostaviti kriminalcima. dok se pozovu duge cijevi, tko živ tko mrtav.
primjer policijske države je već to što nas mogu pratiti, prisluškivati, čitati nam mailove, snimati nas i tako dalje. tu možemo govoriti o ovlastima koje ima vsoa, a koje su doista ogromne i meni začudjujuće.
ovdje se radi o posve drugoj stvari, a ako uzmemo u obzir val kriminala koji kod nas ne jenjava, nego je u porastu, policija, sa ovakvom opremom i ovakvim ovlastima nije baš najsposobnija za suprostaviti im se.
no, slažem se sa svima koji su napisali da je glavni problem u pravosudju. kazne za teška krivična dijela su premale, višestruko osudjivani kriminalci još uvijek uredno dobivaju skraćenje kazni, dok se u isto vrijeme pune zatvori onima koji su počinili neke lakše prekršaje.
trebalo bi odlučiti što je prioritet u ovoj državi. i ugrožava li nas više kada je na slobodi netko tko nije platio kaznu za parkiranje ili onaj koji je već počinio dvije-tri oružane pljačke.

Tko je glasao

i druga stvar ako država

i druga stvar ako država ovako nastavi i bankrotira ni oklopljene tvrđave neće spriječiti pljačke i slične grozote ... i tekst je dobar ali SAD ne možemo uzeti za primjer jer je kriminal kod njih ogroman i stanje u policiji tragikomično ali to je već priča o ovom kapitalizmu gdje je važnija lova nego čovjek... Netko će reći komunista sam ovo ono (iako svi koji me poznaju znaju da nikad nisam bio niti ću biti...) , ali pogledajte stopu kriminala danas i stopu kriminala prije rata... Ma šta mislite šta bi se takvima dogodilo da su ovo napravili prije rata... Odmah doživotna robija na Golom otoku... Da nije ovo slučaj samo sa Hrvatskom , pogledajte Srbiju, BiH, Rusiju, Bugarsku pa da li to više liči na neku uređenu državu ili kriminalnu instituciju... mnogo sam se puta pitao... Na sudovima nestaju dokazi , kazne se drastično ublažavaju, korupcija nagrađuje... ,a obični ljudi zbog neplaćenih kazni i računa završavaju u zatvoru... Ko je danas ovdje lud... ? Ja ili ova vlast... Ne znam mnogo puta se pitam...

Justice for all !

Tko je glasao

Mene samo zanima hoćete li

Mene samo zanima hoćete li tražiti smjenu ministra i ravnatelja - kao što bi inače?

Jer da je tu sada Kirin i neki "hdz-ovac" drugi, već bi imali 5 dnevnika "smjenimo ministre". Ali kako ste Karamarka i Fabera smatrali "stručnjacima" - sad šutite ko zaliveni, a slučaj je eto kao i Fina slučaj, Golik ili bilo koja druga pljaćka sa smrtnim posljedicama. Nažalost bilo ih je, biti će ih od vijeka pamtivijeka do kraja svijeta

I hoćemo li smjenjivati ministra i ravnatelja ili ne?

youtube.com/bijesdrugi | 4hdz.com
Preporučam: youtube.com/maxprvi | Lion Queen

Tko je glasao

@bijesdrugi, ispravi me ako

@bijesdrugi, ispravi me ako griješim da se ovdje radi o vlasti koju ti podupireš i iza koje stojiš srcem i dušom.
Zato me čudi da upravo ti postavljaš pitanje smjene ministra i ravnatelja, koje iskreno rečeno i ne treba smjenjivati, jer u biti nisu nikada ni djelovali kao osobe od struke, već su kao i ostatak podrepaka i potrkača kazališnog intendanta žive figure i statisti Drivinog Homo sapiens zoološkog vrta.
Već se pokojni predsjednik Tuđman može nazvati ocem suvremenog uređivanje zooloških vrtova u kojima su njeni stanovnici
Tu nema više kaveza sa željeznim šipkama i rešetkama kao u zoološkim vrtovima starijeg tipa. Da ta specijalna vrsta Homo sapiensa poznatijih kao sljedbenici kolekcionara skupocjenih satova, nebi pobjegla, smješteni su u hrvatski sabor, vladu, državne institucije i ustanove.
Takve, moderno uređene zoološke vrtove nazivamo institucije vlasti čije je najpoznatije sjedište na Markovom trgu. U tim se institucijama mogu držati i veće skupine Homo sapiensa: čopori divlje artikulirajućih spodoba koji se dizanjem ruke petkom razlikuju od ostalih članova čije su ruke stalno na očima i ušima, jer im je zadatak da ništa ne vide i ništa ne čuju, a tu su i jata papagaja i sličnog. Tako je njihov život sličniji životu u slobodnoj prirodi, s razlikom da ne dijele sudbinu ostale žitelji u toj prirodi.
U Drivinom zoološkom vrtu Homo sapiensi, ako otkažu poslušnost gazdi zoološkog vrta, brzo izgube svoje mjesto u čoporu; a njihovo se mjesto popunjava novim Homo sapiensima, koji si su dokazali da imaju sposobnosti prilagodbe novim uvjetima života.
U Drivinom zoološkom vrtu Homo sapiensi se čak i razmnožavaju kao da su u slobodnoj prirodi. Njihova mladunčad lakše podnose život u Drivinom zoološkom vrtu, nego oni Homo sapiensi koji su friško stavljeni u zoološki vrt.
Homo sapiensi u Drivinom zoološkom vrtu zaštićene su posebnim zakonima zaštićeni od odgovornosti za sve svoje propuste i učinjena djela, uključujući i pljačku vlastite rase.
Hrana im je osigurana u dovoljnim količinama, a najpristupačnije su cijene u tzv. saborskom kafiću, a isto tako i svekolika briga ako obole.
Zato većina Homo sapiensi u Drivinom zoološkom vrtu živi dulje od jednog izbornog ciklusa.
Homo sapiensi u Drivinom zoološkom vrtu posjećuju ponajviše učenici, ali i ostale znatiželjne skupine ljudi. Tu pobliže mogu čuti i vidjeti Drivu i njegove Homo sapiense u kojima uče u školi, ili ih svakodnevno mogu vidjeti na prisavskoj maloumnici.
Posebnu važnost Drivini zoološki vrtovi bi trebali imati za institucije pravne države, ali su takvima ustanovama Drivo i njegovi Homo sapiensi zabranili ulazak, o čemu se pobliže može čitati iz izvješća Eu-a i ostalih svjetskih institucija
Ps. Znam da je ovo više za dnevnik nego za komentar, ali dnevnike ne želim pisati.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

kukljica...komentar ti je

kukljica...komentar ti je super...samo, sad ja nemam o čemu pjevati pa se povlačim u gerilu;)
pozdrav
p.s.
bijesnome smeta Karamarko jer ga on smatra Mesićevim čovjekom i zbog toga mu ne leži.

Tko je glasao

Mene samo zanima hoćete li

Mene samo zanima hoćete li tražiti smjenu ministra i ravnatelja - kao što bi inače?
Jer da je tu sada Kirin i neki "hdz-ovac" drugi, već bi imali 5 dnevnika "smjenimo ministre". Ali kako ste Karamarka i Fabera smatrali "stručnjacima" - sad šutite ko zaliveni, a slučaj je eto kao i Fina slučaj, Golik ili bilo koja druga pljaćka sa smrtnim posljedicama. Nažalost bilo ih je, biti će ih od vijeka pamtivijeka do kraja svijeta

Zar tebi se ne dosadi javljati i braniti ove lopovčuge na vlasti... Normalno da bi u svakoj normalnoj državi ministar sam odstupio sa svog mjesta... ali mi nismo normalna država... mi spadamo u red država koje su kriminalne institucije...

Justice for all !

Tko je glasao

hocemo, trazimo smjenu

hocemo, trazimo smjenu ravnatelja i ministra.

Oni su dovedeni da se stvari poprave, ali ocito ide sve po starome.

U novinama nigdje ne pise zbog cega je jedan od razbojnika bio u zatvoru i radi kakvih je to zasluga pusten na slobodu, a time se otvaraju slijedeca pitanja:

Represivni aparat u cijelome: kako je moguce da jedan 28-godisnjak ravno iz zatvora na pljacku banke? Tko je sjedio u toj komisiji koja ga pustila na uvjetnu slobodu? Da li se o tome odlucuje automatski, ili se davaju strucna misljenja. Netko je ocito falio i dao losu prognozu za doticnog gospodina?

System Failure: ilivamga zazkazivanje sustava na svim razinama. Posto nam je drustvo u krajnjem rasulu, u kriznim situacijama poput na povrsinu isplivava sva strucnost i spremnost organizacije, kadra i svih zaduzenih ljudi i institucija. U pravu si b2 kada kazes da je toga uvijek bilo, i uvijek ce biti, ali ovo je nazalost jedan predivan prizor kako nasa policija funkcionira.

Evo su u vojarni zemuniku ukrali navigaciju iz helikoptera(!!!).Da li i ako, sto nam to govori? O vojsci? O drzavnim sluzbama? O drzavi?

Oh my god, what would jesus do/say

Tko je glasao

Sanader i

Sanader i Šimonović:

"Ovaj tjedan će u saborsku proceduru ići zakon o policijskim ovlastima a pripremit će se i zakon koji će bolje regulirati uvjetno puštanje na slobodu..."
Šimonović je dodao kako je "svaka tragedija povod za preispitivanje pojedinih zakona".

Ako se sistem gradi metodom pokušaja i pogrešaka, onda je to stvarno žalosno i ima mjesta za traženje Šimonovićeve ostavke. Zar svaki puta netko treba platiti glavom da bi se preispitali zakoni? Krasna metoda, nema što!
Kao da ne postoje tuđa iskustva, sve mi moramo probati na vlastitoj koži. U ovom slučaju čak i imamo iskustva: svojevremeno su Srđana Mlađana pustili na slobodan vikend pa je počinio ubojstvo. Ah, da, pravila su nakon toga sigurno prilagodili puštanju na vikend , sad valjda trebaju prilagoditi puštanju na uvjetnu slobodu... i što ćemo sad? Sve rješavati od slučaja do slučaja?!

Tko je glasao

Ne, treba smjeniti

Ne, treba smjeniti premijera, predsjednika sabora i vecinu u saboru koja je zaknodavna vlast, koja je trebala poslusati struku koja je upozoravala na lose stanje policije. To su radili i pametniji ministri prije sadasnjih.
Ministri nisu krivi, kao ni ravnatelji, kriva je ponavljam zakonodavna vlast koja je donijela takve zakone i koja nije slusala struku da se ti zakoni izmjene.

Tko je glasao

Ne, treba smjeniti

Ne, treba smjeniti premijera, predsjednika sabora i vecinu u saboru koja je zaknodavna vlast, koja je trebala poslusati struku koja je upozoravala na lose stanje policije. To su radili i pametniji ministri prije sadasnjih.
Ministri nisu krivi, kao ni ravnatelji, kriva je ponavljam zakonodavna vlast koja je donijela takve zakone i koja nije slusala struku da se ti zakoni izmjene.

Man nije istina krivi su nadređeni i vlast ali prvo nadređeni odakle njemu pravo narediti nekom policajcu koji je tek mjesec dana u policiji da prvi dolazi na mjesto pljačke ... To se nažalost dogodilo i sa vatrogascima koji su izginuli na otoku koji je imao dva drveta ... Budale koje slušaju vlast i one sa visokih pozicija mogu samo poslati djecu u požar ili policajca sa mjesec dana iskustva u spriječavanje oružane pljačke i to ko prethodnicu ... Doslovno budale koje zaslućžuju u najmanju ruku brzi otkaz...
Kada sam radio u HEP-u toga sam se nagledao , na nekim radnim mjestima nitko od starijih zaposlenika nije htio raditi, te su vukli vezice da to ne rade... i onda vrli šefići stavljaju na ta mjesta zaposlenike koji nemaju ni mjesec rada iskustva na tim poslovima... I kada bi ja rekao pa da li ste vi normalni ,... onda svi ušute... Zamisli samo ti sebe u toj situaciji šef ti naredi da ideš spriječiti oružanu pljačku ... a ti tek mjesec dana u policiji.. Dolaziš na lice mjesta i normalno i da sve ispravno postupaš uplašiš se izgubiš i nažalost platiš životom (ako su pljačkaši ovako blesavi...) ... a taj život je meni nešto najvažnije ako su pljačkaši bili naoružani po meni policija nije smjela jurnuti na njih nego pustiti ih i onda na jednom mjestu izolirati...

Justice for all !

Tko je glasao

Ma ništa čudno u našoj

Ma ništa čudno u našoj državi...

Kada sam prije par godina komentirao da je razina obučenosti naše policije na razini vrtića... da većina policajaca kreću u neku akciju bez pancirki ... onda su ljudi govorili ma šta ti to znaš...
Nažalost trebao se dogoditi jedan nastavak filma Vrućina u Hrvatskoj da bi ljudi progledali..., a nažalost čini mi se da ovakav slučaj neće biti zadnji jer stanje u Hrvatskoj je krajnje zabrinjavajuće ... pravi kriminalci dobijaju male kazne , razbojnici bivaju pušteni zbog dobrog vladanja a obični ljudi dime... nažalost jučer su to bili policajci i to zamislite neki kojima je to bila prva akcija... Šta će još malo država sa akademije ljude slati da spriječe pljačku...

Gospodo Hrvati probudite se i u ovom slučaju prozovite nadređene tražite otkaze ministra i nadležnih jer se ovakve stvari ne smiju događati ... Mladić od 24 godine koji je tek mjesec dana u policiji i kojemu je to prva akcija ide da spriječi oružanu pljačku ko je tu lud... Roditelji ubijenog će kriviti pljačkaše sa pravom ali zar istu krivicu ne snose nadređeni u policiji i hrvatsko sudstvo...

Justice for all !

Tko je glasao

Nasi policajci su se

Nasi policajci su se ponasali kao amateri i dobili su adekvatan odgovor.
Kakva drzava, takva i policija.
Kriminal upravlja drzavom i ne zeli imati sposobnu policiju.
Zao mi je momaka, ali tako se ne bi ponasali ni obicni gradjani. Dobro su prosli gradjani u i oko banke da nisu i oni stradali.
Netko u vrhu policije mora dati ostavku i biti smjenjen zbog ovakvog amaterizma. Mozda i ministar Unutrasnjih poslova.

Tko je glasao

Tema je zanimljiva sa više

Tema je zanimljiva sa više aspekata, prvo usporedite kako izgledaju banke i novčarske ustanove vani, u pitanju su oklopljene tvrđave sa neprobojnim staklima i dvostrukim vratima iza kojih stoje naoružani zaštitari. Ovdje banke i pošte izgledaju kao samoposluge, sa jeftinim kamerama i pultovima koje mogu preskočiti dvogodišnjaci.
Za ostatak pročitajte stari članak i interview sa Evelin Tonkovićem (bivši šef splitskog narko odjela u starom sustavu, i jedan od rijetkih pravih profesionalaca, sada poznati odvjetnik). Znakovit je i vrlo poučan, na žalost u Saboru i Ravnateljstvu Policije sjede godinama na ušima.
http://arhiv.slobodnadalmacija.hr/20070310/spektar04.asp

Hajlajts članka:
"
Onu dvojicu nekidan u Splitu, Lovela Matkovića i Marina Vukšića, smaknuli su skoro golobradi momci, mlađi punoljetnici. Kod svih njih je kasnije nađeno ukupno četiri komada ilegalnog oružja, od toga jedno duge cijevi. Što to znači? To znači da je tržište oružja toliko masovno da ga može nabaviti i takav klinac koji je tek prevalio punoljetnost. Oružje se dakle “dila” naveliko. Je li se netko zabrinuo zbog toga, je li, kao u Velikoj Britaniji na sličan događaj, a i to je objavljeno, vlast odmah reagirala i za početak pooštrila kaznene sankcije za ilegalan posjed oružja. Ne, ovdje nitko ništa, takve reakcije u novinama nema, a niti u životu. Mogao bih vam navoditi primjere do sutra.
Stručnjaci kao Tonković također tvrde kako je Hrvatskoj nužno potrebna reforma i policije i pravosuđa. Za razliku od mnogih, Tonković je, vjerojatno i zbog neovisnosti koju mu daje odvjetnički ured, spreman svoje zamisli i javno predstaviti. No, veli on razumno, slaba korist od toga...
"

"
Jednostavno je; zakone u principu pišu teoretičari, pravni stručnjaci koji se nikad nisu suočili sa zakonima ulice, a “amenuju” ih političari i saborski zastupnici koji, priznali mi to ili ne, uz nepoznavanje ove tematike, ipak uživaju neku zaštitu od sve okrutnijih oblika kriminala.

"
Na pitanje o tome da bi se reaktivirao i vratio u Policiju Tonković odgovara i precizno locira gdje leži glavni problem:

"
- Ma dajte - kaže Tonković - Pa nije meni potrebno da strepim od parlamentarnih ili lokalnih izbora, a na to se danas nažalost svela uloga struke u policiji. Dok god, primjerice, šef krim-policije ili načelnik uprave mora misliti koja će stranka pobijediti, nema tu ništa od posla.
"
"
Policija mora u roku od 24 sata omogućiti privedenome da se javi obitelji, takav je zakon - priča Tonković: - Recimo, našli su mu uvečer 20 grama droge u džepu. Treba izršiti pretragu stana, a noć je, čeka se jutro i nalog. Ne znaju ima li kompanjona i ima li još droge u stanu. No znaju da se on mora javiti svojima. Onda on nazove majku i kaže joj “Spremi kuću!”, ona bogme spremi i kuću i eventualni heroin koji pusti u kanalizaciju ili preda “prijatelju”.
"
"
Stalno slušamo kako se svjedoci u istrazi ili na sudu predomisle i promijene iskaz dan policiji, pa čak tvrde kako ih je policija tukla i iznudila izjavu - kaže Tonković.
- Zašto? Zato što mogu. Izjava dana policajcu nema snagu dokaza, pa onda naknadno povlače iskaze. Ono što policajac napiše kao izjavu svjedoka na samom mjestu nesreće ili zločina, to nije dokaz. Osim toga, kod nas, za razliku od svih zemalja, nema videosnimanja razgovora s policijom što bi bilo korisno da se izbjegnu sumnje na rad policije.
"

Na žalost kako sam čuo od upućenih i reformirano kazneno zakonodavstvo nije donijelo nekih novih poboljšanja, već je donijelo puno novih nebuloza i nejasnosti; koliko ljudi treba poginuti da dođe od dupeta do glave?
*A upravo sam pročitao da je preminuo i drugi policajac; ak47 ima početnu brzinu streljiva 710 m/s što zrnu daje strahovitu ubojitost na malim blizinama, a i zbog hidro-šoka, tako da sam bio gotovo siguran da i drugi policajac nema šanse zbog vjerojatno velikih ruptura krvotoka i vitalnih organa.
Sada se svi mogu slikati na televiziji, voditi otvorene stolove o kriminalu, a istina je da žanju posljedice svojih dijela, obična sramota. Koga će sada smijeniti, kada su izabrali "najbolje i najprofesionalnije"?

Tko je glasao

Ako je sve bilo tako kako

Ako je sve bilo tako kako piše na index.hr,onda je pravo čudo da je poginula samo jedna osoba.Navodno je u banci bilo 30-tak osoba,a petorica policajaca su došla na vrata,pretpostavljam nakon dojave o pljački ili...?
Ne mogu vjerovati da su došli nezaštićeni prslucima,niti da su došli slučajno,bili su tu negdje u prolazu pa navratili. Ubojica je navodno prvo ranio,a zatim ispraznio šaržer u policajca na podu.Međutim na net.hr događaj se možda odvio i drugačije.Tamo piše da je do pucnjave došlo 200 metara dalje od banke i da su razbojnici pucali na policijski automobil.Ovako ili onako ,ostaje činjenica da su policajci bili nespremni opremom za susret za razbojnicima.Vrh policije direktno je odgovoran za smrt mladića .Kako mi u zadnje vrijeme padaju na pamet samo zločeste misli,možda netko može izračunati koliko se kevlarskih prsluka moglo kupiti za... bilo koji novac ....iz posljednjih afera o kojima se ovdje pisalo.I da,ne očekujem da će netko osjetiti krivnju za smrt mladića,a kamoli odgovarati.Nekako me to podsjeća na Kornatsku tragediju.A vas?

cvjetići

Tko je glasao

Ako je sve bilo tako kako

Ako je sve bilo tako kako piše na index.hr,onda je pravo čudo da je poginula samo jedna osoba.Navodno je u banci bilo 30-tak osoba,a petorica policajaca su došla na vrata,pretpostavljam nakon dojave o pljački ili...?
Ne mogu vjerovati da su došli nezaštićeni prslucima,niti da su došli slučajno,bili su tu negdje u prolazu pa navratili. Ubojica je navodno prvo ranio,a zatim ispraznio šaržer u policajca na podu.Međutim na net.hr događaj se možda odvio i drugačije.Tamo piše da je do pucnjave došlo 200 metara dalje od banke i da su razbojnici pucali na policijski automobil.Ovako ili onako ,ostaje činjenica da su policajci bili nespremni opremom za susret za razbojnicima.Vrh policije direktno je odgovoran za smrt mladića .Kako mi u zadnje vrijeme padaju na pamet samo zločeste misli,možda netko može izračunati koliko se kevlarskih prsluka moglo kupiti za... bilo koji novac ....iz posljednjih afera o kojima se ovdje pisalo.I da,ne očekujem da će netko osjetiti krivnju za smrt mladića,a kamoli odgovarati.Nekako me to podsjeća na Kornatsku tragediju.A vas?

BRAVO ... Bravo pravo u sridu... Nažalost ovakvi zaključci nam ništa neće pomoći da vratimo živote ali nam može pomoći da upozorimo i policajce da se bore za svoja prava i za bolje sutra u Hrvatskoj kako se ovakve stvari nebi ponavljale...

Justice for all !

Tko je glasao

Ne znam dali ste procitali

Ne znam dali ste procitali moj clanak, no ja sam stavio podatak od 66.500.000kn koliko bi doslo da svaki policajac u RH duzi pancirnu kosulju.

Tko je glasao

sad si se sjetio i ti i

sad si se sjetio i ti i policija upozoravati na taj problem.
prije mjesec dana kada se govorilo o rezanju budžeta svima je na jeziku bilo jedino to da neće dobiti nove uniforme, a ove im se ne sviđaju jer prekratke i od lošeg materijala. od pancirki tada nitko nije spominjao ni P, kao što neće niti za mjesec dana.
osim toga, nije niti potrebno da svatko ima svoju pancirku. kada je dojava i kada se ide na to mjesto, mogli su i trebali zgrabiti svu opremu. sada neka mi netko kaže da sesvetska policija nema 12 pancirki!

..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.

Tko je glasao

Na mjesto dogadjaja su

Na mjesto dogadjaja su stigli obicni policajci koji stvarno nigdje u svijetu ne hodaju u pancirkama i naoruzani automatskim oruzjem. Pitanje je zasto nije dosla specijalna jedinica policije. Patrola koja je stigla se izgleda slucajno zatekla i onda se dogodilo sto se dogodilo. Koliko god grozno zvucalo, ovakve stvari ce se uvijek dogadjati i nikakve smrtne kazne i bolje naoruzana policija nece puno pomoci. Sto je bolje naoruzana policija, bolje su naoruzani i kriminalci.

Tko je glasao

Nisi u pravu. Imaš moj

Nisi u pravu. Imaš moj dnevnik gdje o tome pišem. U svijetu itekako hodaju policajci u balističkim prslucima, naoružani automatskim oružjem. U Americi, npr. preko polovice policajaca nosi balistički prsluk.

Također, naoružavanje policije "jačim" oružjem u pravilu je odgovor na "jače" naoružanje kriminalaca, a ne obrnuto. Opet primjer Amerike - poznato je da su (uglavnom zbog tradicijskih razloga) američki policajci nosili revolvere, pa su kriminalci počeli koristiti strojnice (popularni Thompson), a onda je policija usvojila strojnice. Na svojim počecima, FBI agenti bili su nenaoružani! Do pod konac devedesetih većina američkih policajaca imala je pištolje i sačmarice (dosta policajaca koristilo je balističke prsluke). Samo su SWAT jedinice imale automate i automatske puške. Onda, nakon nekoliko incidenata u kojima su kriminalci koristili automatsko oružje i balističke prsluke i policija se počela naoružavati automatskim puškama koje počinju istiskivati sačmarice.

Kao kuriozitet, američki kriminalci bili su među prvim korisnicima balističkih prsluka i blindiranih (balistički zaštićenih) automobila. Prvi blindirani automobil američkog predsjednika (Roosevelta) bio je zaplijenjena blindirana limuzina koju je koristio Al Capone :-)

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. demoKracija ministara od aluzija komentara 0
  2. I bez SAD, svijet nastavlja akcije zaštite klime od Zoran Oštrić komentara 0
  3. Predsjednik vlade RH, A. Plenković, odrađuje protiv SAD-a i predsjednika D.Trumpa, protiv KGK i protiv RH od ppetra komentara 0
  4. historijska top lista uspješnih opsjena/ra od indian komentara 90
  5. čovjek proizvodi uzrok i posljedice od aluzija komentara 0
  6. čovjek ima alat... alat ima čovjeka od aluzija komentara 0
  7. Trg maršala Tita od aluzija komentara 1
  8. UMJETNI VLASNIK od petarbosni4 komentara 6
  9. Stanje Firmi U Bosni I Hercegovini od AlexD komentara 0
  10. Mala analiza od drvosjek komentara 46
  11. gospodari naši od aluzija komentara 0
  12. imati NOVO za posljedicu NOVU od aluzija komentara 0
  13. zadomspremni od drvosjek komentara 5
  14. NE jednakost zašto postoji od aluzija komentara 0
  15. Razotkrivanje: „Istanbulska konvencija“ je agresija na sve države koje su zaštitile brak kao zajednicu muškarca i žene od ppetra komentara 9
  16. I meni je žao svih nevinih od drvosjek komentara 31
  17. porezoPrimci naredboDavci ŠEFovi od aluzija komentara 0
  18. VLASNITVO I UPRAVLJANJE NJIME - ius gubernandi od petarbosni4 komentara 15
  19. Ne prestanete li s „pomirbom“, zakrvit ćemo se još i više od Feniks komentara 26
  20. kobna diktatura ŠEFovanja - ažuriranje 2017-08-16 od aluzija komentara 0
  21. naređenje/izvršenje (a za NE poslušnost kažnjavanje) od aluzija komentara 0
  22. Vlada treba služiti građanima od Mucke komentara 0
  23. Porez na nekretnine u RH je agresija mainstream političara-na daljinski iz EU, na hrvatske građane i RH od ppetra komentara 13
  24. Sloboda je tu! A gdje smo mi? od boltek komentara 9
  25. enciklopedija ažuriranja (nacrt) od aluzija komentara 0

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 0
  • Gostiju: 50

Novi korisnici

  • mmarijan
  • Crvena
  • gived
  • AlexD
  • Voltron