Tagovi

Prvi potezi vlade, 2 dio

U razvijenom svijetu izbori se gotovo uvijek dobivaju na pitanjima ekonomije. To je naprosto zato što je to najbitnije pitanje koje se tiče svakog pojedinca. Kod nas stvari stoje malo drugačije. Svi izbori koje je dobio HDZ devedesetih su dobijeni na nacionalnim temema što i nije osobito čudno obziorm na rat. Izbori 2000 su dobijeni temeljem loše pretvorbe i privatizacije HDZa. 2003 imamo Sanadera i govor na splitskoj rivi. 2007 opet imamo sa jedne strane Jurčića koji govori o ekonomiji (doduše i o porezima na nekretnine) a s druge strane Sanadera koj ije opet zaigrao na temu nacinalizma i to vrlo vješto. 2011, pola HDZa je u zatvoru, zemlja na rubu kolapsa a izbori opet dobivaju PR agencije a ne suštinski problemi. Zemlja će 2011 završiti sa rekordnih 19 milijardi minusa, nezaposlenost na razini 2003 godine sa trendom rasta, zaposlenost ispod svake kritike, proračun koji je sa 70 milijardi narastao na 120 milijardi u svega par godina bez da se povećala industrijska proizvodnja, samo na temelju potrošnje koju je generirao rast ali i dug. Primjerice od cca 11000 tvrtki koje su se bavile građevinom prije krize propalo je 5900 i izgubljeno je 70-80 000 radnih mjesta samo u tom sektoru bez perspektive da se stanje vrati na prijašnju razinu barem 5-10 godina a vjerovatno i nikada jer su cijene stanova prenapuhane a ekonomska osnova za plaćanje istih ne postoji. Sve u svemu došli smo do točke kada ovisimo o posuđenom novcu, razina državne potrošnje je velika, zahtjevi svih skupina društva su veliki a mogućnosti male ili gotovo nikakve.

Primjerice u 2010 je Hrvatska (4.5 milijuna ljudi, radne snage 1.752 milijuna (sa nezaposlenima 17.2% 2010 godine)) izvezla roba u visini 12.07 milijardi dolara a uvezla je 19.94 milijardi dolara. Zemlje Skandinavije (sa kojima svolimo uspoređivati) npr Danska (slične veličine kao i mi 5.5 milijuna ali radne snage 2.852 milijuna (6% stopa nezaposlenosti za 2010) izvoz 96.58 miliardi dolara (iste godine), uvoz 87,44 milijarde USD. Svedska (populacija oko 9 milijuna, znači dva puta više od nas, radne snage 4,961 milijun, (8.4% stopa nezaposlenosti za 2010)) izvoz 160.4 milijarde dolara, uvoz 149.5 milijardi dolara.

Ove podatke iznosim da bi ljudi stekli dojam da u tim Skandinavskim zemljama oko 50% ljudi radi a kod nas oko 30%. Također, izvoz je cca 10 puta viši po čovjeku nego u Hrvatskoj (a zaposlenost skoro dva puta). Znači, jedan od najvažnijih preduvjeta blagostanja je jaka ekonomija a posljedično i adekvatno visoki porezni prihodi sa kojima se može platiti dobar životni standard. Obratno ne ide, ne možeš dizati poreze da bi povećao prihode, barem ne na duži period od 6-9 mjeseci (kada se taj potez vraća kao bumerang) već trebaš širiti poreznu bazu.
Svaka zemlja bi po meni trebala težiti što višoj stopi zapošljavanja i što većoj industrijskoj proizvodnji. Pri tome svako povećanje poreza ima za učinak upravo suprotno, smanjuje se razina potrošnje a time i posljedično zapošljavanje jer gospodarstvu preostaje manje novaca. Međutim, prvi potezi vlade najavljuju upravo to. Svjestan sam da stanje u državi nije dobro, svjestan sam i da ova garnitura nije vodila državu zadnja dva mandata pa u većoj mjeri nije niti kriva ali ipak smatram da bi trebalo iskoristiti priliku i napraviti strukturne reforme prije svega u cilju smanjenja javne potrošnje a ne povećanja poreznih opterećenja.

Npr najavljen je porez na nekretnine. Taj porez, ukoliko se uvede u ovom trenutnku će imati najrazornije učinke upravo na najsirmašniji sloj ljudi i tkz srednji sloj. Primjerice penzioneri na papiru imaju imovinu ali su nelikvidni. Isto tako srednji sloj, jedva otplaćuje kredite i zapravo je nelikvidan. Likvidni su samo oni ekstremno bogati a u postotku takvih je je u Hrvatskoj jako malo. Dalje, u postotku Hrvati plaćaju skoro 7% od primanja na razne poreze na imovinu. U zemljama gdje postoji porez na nekretnine taj postotak se vrti oko 4%. Znači već sada plaćamo prosječno više nego zemlje sa tim porezom (a o tome vam nitko ne govori). Isto tako, kod nas treba uzeti u obzir da u vremenima u kojima smo živjeli prije ove države građenje nekretnine je bio jedini oblik štednje koji je imao smisla (to i mijenjanje novaca u D. marke) zbog inflacije, nestabilnosti, nerazvijenosti drugih oblika štednje. Na neki način dodatno oporezovati ovu imovinu u vremenima nelikvidnosti bi zaista imalo potencijala za socijalni udar širokih razmjera. Također, gledajući iz pesrpektive građevinske industrije trebalo bi sve učiniti da se prodaju ovi stanovi na tržištu (oko 15000, btw realna cijena kvadrata stana su dvije prosječne plaće, sve iznd toga nije održivo) te na neki način pomoći da se vrati barem dio zaposlenosti u tom sektoru i državi da uprihoduje PDV i ostale poreze koji su i u konačnom iznosu trenutno sigurno izdašniji (i socijalno pravedniji) nego porezi na nekretnine. Isto tako ja nisam protiv poreza na nekretnine ali ne sada, možda za 5 godina i u trenutku kada zapošljavanje i industrijska proizvodnja uzme maha (ako se to dogodi, ali to bi nam trebao biti cilj) i počevši sa malim stopama tako da ne budu veći od trenutnih komunalnih naknada i polako povećavati do razine koja se može platiti, tj paziti na likvidnost ljudi i uskladiti primanja sa obavezama ovog poreza.

Što se tiče PDVa ista stvar. Povećavati PDV u trenutku ovako slabe zaposlenosti u najmanju ruku je kockarski potez. Vlada koliko vidimo ima namjeru uprihodovati dodatne 3 ili 4 milijarde kuna. Ja mislim da postoji mogućnost da toliko izgubi poreznih prihoda a ne da dobije. Puno logičnije bi bilo smanjiti PDV, međutim tada bi trebalo oštro rezati javnu potrošnju a za to čini se nema političke volje.

Realno, da bi bili zemlja blagostanja, nama treba najmanje 500 000 novih, dodatnih radnih mjesta (ali ne bilo kojem sektoru koji vodi država, već u realnom sketoru sa naglaskom na proizvodnju), trebamo smanjiti defictit proračuna barem za 9 milijardi kuna trenutno ali ne kroz povećanje poreza, trebamo povećati izvoz barem 5 puta u razdoblju od 10-15 godina. Tada možemo očekivati socijalnu državu i ugodniji život. Sve ostalo nema realnih osnova a ekonomski a ne PR programi bi trebali imati prioritet kod izbora (što do sada nije bio slučaj) inače ćemo svi zajedno ostati u blatu. Kada kažem, 500 000 radnih mjesta i povećati izvoz barem 5 puta ja sam preskočio dug put i za sada apsolutno nerealan ali svaki put počinje sa prvim korakom.

Komentari

Pa, ako te brine

što će njegovom eventualnom propašću, posljedično, propasti "svi ovi ljudi oko tebe", onda bi bilo dobro, čak i nužno, da se učiniš mentalno spremnim i za njegov eventualni uspjeh, što će, posljedično, dovesti i do uspjeha "svih ovih ljudi oko tebe".....

Ono o čemu govorim jest apriorno negativistički stav. Apriorna nespremnost na eventualni uspjeh. Intravenozno ugrađeni defetizam koji je spreman žrtvovati ama baš sve, da bi sebi osigurao poziciju da - zauvijek uživa u samome sebi!

Hrvati se, općenito, kreću u fascinantnom rasponu opreka: godinama trpe notorne pljačkaše, ali ne odustaju od jalnuškog zahtjeva da se bivše predsjednike države svede na razinu "običnih penzionera", jednakih svima nama, valjda zato da bismo svi mogli imati osjećaj da je "biti predsjednik države" zapravo - pičkin dim! (Pardon!)

... A kasnije se čudimo što nemamo solidne institucije, što smo trajno u stanju prvobitne akumulacije kapitala, ilirskog pokreta.... Što ne znamo pravo što nam je naš jezik, što nam je naša kultura, što nam je naša povijest.....

Franjo Tuđman - krivi čovjek, na krivm mjestu, u krivo vrijeme - osjećao je na svoj način taj problem, pa je nezgrapno i nužno neuspješno pokušavao sa Trenkovim pandurima, Medvedgradom kao Oltarom domovine, spomenikom Bana Jelačića....

Da je Tuđman bio tisuću godina predsjednik države, i da sam mu ja tisuću godina uskraćivala svoj glas na izborima, nikada ne bih srala kvake zbog toga što bi imao zakonom zagarantirani status "bivšeg predsjednika" i pripadajuće povlastice.

Uostalom, čini se da su @pollitičari izvan trenda: narod iskazuje nakon dugo vremena znatnu mjeru optimizma i povjerenja u novu hrvatsku Vladu....

Tko je glasao

Da se nisi malo zabunila?

Ovo ipak nije monarhija nego nekakva demokratska republika i još k tome - kapitalistička.

Firma im ima gubitke godinu za godinom - takvi u kapitalizmu dobiju cipelu, a ne povlastice.

(Čak i u monarhijama - loši vladari su znali prilično loše prolaziti;)

I ne brini - kad bi im se i ukinule sve povlastice (kao što neće), nikad oni neće postati "obični" penzioneri - na neku foru, svojim skromnim životom i pametnim ulaganjem, a ne ko mi rastrošni sitnozubani - uspiju si osigurati svjetlu budućnost.

Tko je glasao

Pa zar samo monarhijama

pripadaju kultura, institucije, tradicija, kontinuitet, respekt.....?

Ni Francuska već odavno nije monarhija.....

Dođeš tamo u zadnju vukojebinu, i naletiš na neku zgradu na čijem pročelju piše: "Liberte, egalite, fraternite", i znaš da je to zgrada općine u toj vukojebini.... Mijenjaju se vlade, predsjednici, stranke.... ali to stoji!

Što je još mnogo gore, nakon toga "liberte, egalite, fraternite", nakon što su pod tom firmom skratili za glavu kralja i kraljicu, i još mnogo ljudi, jedan goljo sa Korzike si je nataknuo carsku krunu... a oni i njega poštuju!

Koji glup narod! Napoleon je pobjeđivao, pa gubio, pa su ga prognali, pa već odavno nemaju ni kralja, ni cara.... ali je nešto ostalo..... Organizacija državne uprave, one županije, arondismani, i sve što uz to ide.... to je manje-više Napoleonovo djelo koje traje, i traje......

Možda zato oni nemaju problem sa svakom novom vladom da li se treba reći "sport" ili "šport"......

Čitam Zoline ili Balzakove romane iz 19 stoljeća, i mogu locirati mjesto na kojem se zbiva radnja - zato jer se ime pariške ulice nije promijenilo!....

Stjepan Mesić je jedna stvar. Prolazna. Institucija predsjednika države je druga stvar. Ona bi trebala biti.... neprolazna...

Tko je glasao

Onda...

neka predsjednik, ako povijest pokaže da je zaslužio, dobije lijepu kamenu bistu na nekom lijepom trgu, a ne doživotnu apažanetinu, dostatnu i za potomke...

Tko je glasao

apanažetinu ;)

apanažetinu ;)

Tko je glasao

Ajmo s ove strane:

Jesi li vidjela snimku gospođe Kosor sa torbicom (torbetinom) u ruci, i kako ne zna što bi s njom kada se pred "cjelokupnom svjetskom javnošću" mora rukovati i odraditi neke formalne stvari sa jednim svjetskim državnikom?

Kako si se osjećala kao građanka Hrvatske kada je gospođa Kosor pred očima "cijele svjetske javnosti" dobila diskretnu lekciju o državnim protokolima, tj. mjestu ženske torbice (torbetine) u sklopu tih protokola?

Je li ti bilo drago gledati taj prizor na tv-u? Ili bi ti u tom trenutku bilo draže da su hrvatske službe za protokol bile bolje, da je gospođa Kosor imala prilike naučiti vještine protokola itd.?

"Šlif" je nešto što košta....

A da je nacija u cjelini imala više "šlifa" nego što ga ima, vremenom bi naučila razlikovati pojam "naočitog gospodina koji govori jezike, ima obrazovanje i proeuropski stav", od pojma "Ive Sanadera". To jest, jednog "Ostapa Bendera" sa "evropskim" gardom..... Notornog snoba i prevaranta.

Tko je glasao

Iskreno...

više bi me brinulo da doznam kako torbica košta 25.000 kuna i da ju je dotična dobila recimo na "poklon".

Protokoli sim, protokoli tam - ionako nam te fine protokole prodaju ponajveće lopine, prevaranti i zločinci ...

Ja na to baš ne padam, hoću reći, bolje biti fin nego prostak, ali nije bitno ;)

Tko je glasao

kad si već "glas naroda"

onda te moram potsjetiti da Hrvati koji godinamam "trpe" pljačke to i sami u "sitno" kontinuirano rade, tako da je potpunio u skladu da su i izabrali sad kurtu kad je murta malko skiksao - odnosno trend je stalni i kontinuirani već pola stoljeća: iskazuju povjerenje, pa nisi baš neku svježu vijest objavila, a što je takođe sa tvojim upisima kontinuirana pojava

Tko je glasao

U takvoj situaciji, na rubu

U takvoj situaciji, na rubu ponora, zaista je idiotski da netko iz Vlade, jedva dva mjeseca nakon što se oformila, priča po novinama kao da je neki fri-lenser bez obaveza prema bilo kome.

problem je što priča po novinama nešto što je prilično točno. a i zaista ima viška ljudi u javnoj upravi pa je to možda ipak dobar signal da su počela rezanja troškova (šalim se).

imaš onu priču u sun tzu (umijeće ratovanja), kada jedan general skoro porazi protivnika ali kralj naredi da se povuče i da ne dokrajči protivnika. protivnička vojska se oporavi i u slijedećem pokušaju uništi i porobi kraljevstvo. u ovom slučaju odgovornost leži na generalu jer je trebao biti odgovoran prema svom narodu a ne kralju te je strateški krivo postupio, išao je linijom manjeg otpora i slušao kralja umjesto svoj instinkt i razum. U ovom slučaju Ferdelji je ostao vjeran svojim načelima a ne lošim potezima vlade. Kada bih ja bio Milanović ja bih bio sretan da imam nekog takvog "nelojalnog" no taština je opasna stvar i donekle ga razumijem jer se odlučio za drugu opciju (usprkos razumu). Uzdam se u to da Milanović brzo uči (svi griješimo) i da kada za 6-9 mjeseci proračun opako podbaci (što je velika vjerojatnost jer su brojke previše napuhane i previše optimističke) da će imati hrabrosti povući prave poteze jer nikada nije kasno. Možda se onda opet sjeti nekog tko mu zapravo dobro želi.

Tko je glasao

Poštujem sve kritike,

samo imam neki prokleti dojam da kritičari pod "pravim potezima" podrazumijevaju nešto što će dokvačiti "one druge", a ne i - "mene"...... Je li se javio itko tko radi u državnoj službi sa idejom: "morate nas toliko i toliko otpustiti iz državne službe"?....

Godinama se činilo sve što je moguće da sistem ne bi funkiconirao, s koje god strane ga pogledaš. Mislim da nema tog genija koji bi takvu temeljitu štetu mogao popraviti za dva mjeseca.

Milanović vodi neku koaliciju... Možda ga osim "taštine" vodi i sjećanje na ono doba kada je Račan bio na čelu koalicije, i možda želi izbjeći ponavljanje Račanove situacije....

.... General je možda trebao "dokrajčiti protivnika" usprkos kraljevoj naredbi, ali na "vlastitu odgovornost", a ne da novinskim intervjuima uvlači javnost u to...

Tko je glasao

samo imam neki prokleti dojam

samo imam neki prokleti dojam da kritičari pod "pravim potezima" podrazumijevaju nešto što će dokvačiti "one druge", a ne i - "mene"...... Je li se javio itko tko radi u državnoj službi sa idejom: "morate nas toliko i toliko otpustiti iz državne službe"?....

u realnom sektoru je izgubljeno 150 000 radnih mjesta dok su u javnom sektoru dodavana radna mjesta. ne misliš li da taj omjer nije niti malo pravedan i da je javna uprava sve samo ne žrtveno janje? i ne misliš li da imamo pravo dobiti javnu službu koja je na usluzi građana i koja na koncu troši onoliko koliko se zarađuje? ne misliš li na kraju krajeva da je opasno imati 19 milijardi kuna deficita i da to ne ide dugoročno i da je bolje sda povući poteze prije negoli bude kasno?

no nije javna uprava jedina koja previše troši a mi imamo zapravo puno većih strukturnih problema nego što je javna uprava. prije svega prenizak nivo gospodarske aktivnosti.

Tko je glasao

@Foma.. nema niti jednog

@Foma.. nema niti jednog poteza nove vlade koji bi trebao potaknuti zaposljavanje u gospodarstvu.. osim idiotskih ideja..

ove dvije su mi najgluplje
1. min obrt i malo - stimulacija otvaranja novih firmi uz subevncioniranje i kreditiranje (to zato da ljudi bez iskustva kupuju neke kao strojeve i prostore?? ) cemu to? nama treba upotreba postojecih i vec placenih resursa, prostora i strojeva.. znanja.. za pocetak.. a nove firme ce se otvarati kad netko bude imao novu ideju i ovako i onako.. bilo bi bolje da pomognu firme koje su na rubu da se izvuku

2. izgradnja stanova za najam sa drzavnim novcem tj. kreditima. to je toliko idiotski da ne vrijedi komentirati.. krediti za nesto cega imamo viska. neodrzavanje postojeceg. i los zakon o najmu

3. prodaja drzavne imovine odmah..

4. rekonstrukcija poslovanja javnih poduzeca ostavljena za neku buducnost makar sva uglavnom neucinkovito posluju i proizvode gubitak

5. novi ustroj drzavne uprave, ne pustaju bauka da krene.. a plan je manje vise gotov

6. porezna reforma se svodi na povecanje poreza i smanjenje potrosnje.. to nece zaposliti nikoga, i jos ce zatvoriti radnih mjesta

Ferdelji je rekao sto je mislio. Na zalost rekao je istinu. Izgleda da Milanovic hoce dobre ljude koji sute. To ne ide .. ako hoces managere iz gospodarstva koji znaju onda ne mozes ocekivati da ce se ponasati kao stranacki poslusnici. Nema ovce i novce..

Steta je sto Mi trebamo Ferdeljija. Steta je sto su razni Ferdelji nuzni Milanovicu, jer ovo sto sada rade ne vodi nicem. Ovim potezom Milanovic je samo odbio i neke druge koji znaju i mogu. U stvari Vlada je napravila neopisivu stetu sebi, skratila si je vijek.

Inace u 11h danas je na 101..inici razgovor sa Ferdeljijem.. mislim da je emisija u zivo

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Fomička, Godinama se činilo

Fomička,

Godinama se činilo sve što je moguće da sistem ne bi funkiconirao, s koje god strane ga pogledaš. Mislim da nema tog genija koji bi takvu temeljitu štetu mogao popraviti za dva mjeseca.

Sječam se dobro da je par godina nakon osamostaljenja sve funkcioniralo. S vremanom su se ljudi počeli vračat starim navikama iz komunizma i danas je sve po starom.

No to sve ne opravdava nesposobnost vodstva, jedne države.

Sekretarica dobi upute napisati kako se ima osoba na svojem radnom mjestu ponašati i šta joj je radna obaveza.

Ministar potpiše i u svaki ured se izvjesi na zid.

U roku odma se sve mjenja, to ti garantiram jer sve je več zakonom regulirano

Tko je glasao

Ne slažem se

Druga strana ove kovanice bi bila da je Ferdelji niti nakon mjesec dana svojim nepromišljenim (politička inteligencija = 0) izjavama dodavao ulje na vatru i stvarao više panike nego li je bilo prije njegova djelovanja.

Svi ovdje nastojite razotkriti licemjerje Milanovića u otpuštanju Ferdeljija, (kao i Klauški), ali jedna stvar je govoriti Milanoviću da su mu potezi loši, a druga stvar je time plašiti ljude, kao da mu je osjećaj za pravedno došao iz filmova o Batmanu. Tu je krajnje glupo bilo od Ferdeljija da ako se njegov prijedlog odbije, da on onda ide još i dodati šteti tako što će on prije kraja siječnja donijeti konačnu odluku o čitavom radu Vlade, to ispada kao: ako nisam uspio pomoći onda ću vam i odmoći. U tom konkretnom smislu mogu razumijeti njegovu smjenu.

Ferdelji bi kao poslovnjak trebao znati koliko se realne štete počini sijanjem panike (uključujući onu koja ima osnove). Najsvježiji primjer je onaj s milanskom burzom i oscilacijama kod smjene Berlusconija. Ako se Ferdelji ne pridruži "proizvođačima panike", to ne znači da on nema mišljenje, ili da je od njega odustao. (NAPOMENA: da je s time izašao nakon prvog, ili prva dva kvartala, potpuno bih se složio.)

pozz
doza

Tko je glasao

ferdelji je ispao politička

ferdelji je ispao politička naivčina no ispao je moralno čist. isto tako nije prerano "sijao paniku" već na vrijeme a njegova reakcija je sve samo ne glupa. naime, radi se ne o sporednom neslaganju već o civilizacijskoj razlici. Ferdelji zastupa poziciju da moramo više proizvoditi te trošiti koliko imamo. Vlada zastupa poziciju da moramo čuvati proračun pri čemu tvrdi da može u isto vrijeme dizati gospodarstvo.

isto tako, teško ćeš povezati milansku burzu i ferdeljia. tržište reagira kako reagira. nekad reagira na glasine a uvijek reagira na brojke. Da je stvar samo u optimizmu ne bi bilo potrebe za matematikom i niti onim crvenim i zelenim brojkicama na semaforu. Da je stvar u dizanju poreza zašto onda ne dignuti PDV na 35% i linearnim izračunom sve bi riješili.

Iskreno, ja bih volio da je vlada u pravu. svima bi nam bilo lakše. spasili smo zaposlene u javnom sektoru, zaposlili smo ljude, povećali smo plaće, otvorili smo radna mjesta ali kada se budemo bavili detaljima i svakim pojedinim radnim mjestom vidjeti ćemo da li vladina strategija ima smisla.

Tko je glasao

OK, ne slažemo se

nije to najgora stvar. Jer ovdje nisam govorio o tome tko je u pravu, to je za mene odvojeni problem.

Radi se o tome da što god Ferdelji mislio mjesec dana nakon početka rada Vlade, kada to objavi u novinama to može za rezultat imati isključivo stvaranje više panike nego li je već bilo. Taj njegov potez još uvijek nema ni jednu drugu svrhu. Zato se ne slažem ni s tim da je posve moralno čist.

Milanska burza nije bila izravna usporedba, samo ilustrativni primjer utjecaja količine panike na ekonomiju. Mogao sam navesti i bilo koji drugi, npr. da kada bi većina ljudi prestala vjerovati da novac ima neku vrijednost da bi ta vrijednost i realno pala. Nije psihološko stanje jedini izolirani utjecaj koji je za ekonomiju važan, ali je jedan od utjecaja i nije beznačajan.

pozz
doza

Tko je glasao

@doza vidi se da Vlada ne ide

@doza vidi se da Vlada ne ide po planu koji je recimo dogovoren.. ako usporedis sto je feredelji govorio na onim snimkama dole, a to je radio u dogovoru sa kukuriku

onda je iz aviona vidljivo da se taj plan ne postuje.

dakle ili ce protestirati u trenutku kad je ocigledno da se skrece sa tog plana u suprotan, ili ce postati nedosljedan.

dodatno prije donosenja proracuna jos ima sansu zaustaviti pogresan put (koji nije uostalom ni onaj s kojim je on pristao raditi za vladu)

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Radi se o tome da što god

Radi se o tome da što god Ferdelji mislio mjesec dana nakon početka rada Vlade, kada to objavi u novinama to može za rezultat imati isključivo stvaranje više panike nego li je već bilo. Taj njegov potez još uvijek nema ni jednu drugu svrhu

nama je prošle godine nedostajalo 19 milijardi kuna. to je činjenica. činjenica je da novi proračun kaže da će uštediti 4.6 miliardi kuna ma rashodima iako je to sitnica.najvila je npr da će 2 milijarde kuna uštedjeti na zaposlenima. ja se slažem ali skime je to dogovorila? činjenica je da će se dizati porezi sa pretpostavkom da će potrošnja ostati ista ili malo narasti. to praktički znači da će ljudi imati 2% ili 3% više novaca nego prošle godine što je nerealno. Činjenica je da vlada planira naplatiti npr 7 milijardi kn od poreza na dobit a prošle godine je naplaćeno oko 5 milijardi. istovremeno najavljuje oslobađanje poreza za reinvestiranu dobit. tu nešto ne štima. Najavila je i 500 milijuna u dokapitalizaciji HBORa koje nije predvidjela u rashodima. Postoji čitav niz zabrinjavajućih pretpostavki na koje je čovjek ragirao točno u trenutku kada je to trebalo, tj kada se donosi proračun. Da se mi razumijemo, ako to ostvare svaka čast, u svakom slučaju bolje je nego što je bilo sa prošlom vladom, barem pokušavaju smanjivati proračun, nedovoljno ali barem se ide u tom smjeru, ali na kojim temeljima?

Tko je glasao

pragmatizam i samozatajnost

...´ebeš znanje ako nemaš partnere s kojima to možeš
realizirati. Ima i među kolegama na pollitici ljudi sa znanjem,
sve ovo što dotični nabraja možeš naći na ovoj stranici
porazbacano pod nikovima, i mnogo više. Međutim, ljudska
oholost mu ne dozvoljava da samozatajno pokuša to do
čega je došao staviti u službu timskog promišljanja...a jedan
je od malo onih koji su dobili priliku da dođu u šansu za
realizaciju. I ne kažem da je čovjek posebno ohol...jedino,
dozvolio je da ide ispred svoje ideje i znanja. Umjesto da
iz sjene prati i pridržava ideju pri posrtanju.

Tko je glasao

mozda.. nadam se da si u

mozda..

nadam se da si u pravu..

jer to bi znacilo da Vlada ipak mozda krene i drugim putem od ovog kojeg smo mogli cuti posljednjih tjedana.

ja bih ipak rekla da to sto on govori nije na kraju put kojim su odlucili krenuti i da je to puno veci problem i stvarni razlog smjene.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Ako Vlada i jest

na krivom putu, taj čovjek, da je mudar, ne bi Vladu pokušavao izvesti na pravi put - putem intervjua u novinama.

Što je mislio? Da će članovi Vlade pročitati njegov intervju, lupiti se po čelu i reći: "Ah, pa da! U pravu si, kolega! Kako se nismo prije sjetili!"???

I ja bih mu zahvalila na suradnji da sam na mjestu Z. Milanovića.

Tko je glasao

Vlada se samo okrenula u

Vlada se samo okrenula u pravom smjeru i sada stoji.. ni ne misli dalje. Ceka da propast dode po nju.

Milanovic je, kao sto bi i ti, ocigledno odbacila onog koji te tjera na pomake. Bolje stajati i crknuti.. sto ce nam se i dogoditi.. Umjesto EU dolazi nam samo Grcka.. Milanovic ju je upravo odlucio sacekati.. i svi koji podrzavaju to stajanje..

Hocu ti reci da je ova Milanoviceva odluka upravo osigurala JUNK status. Ne zato sto je odbacio Ferdeljija kojeg nije ni upozano, vec zato sto ocigledno ni ne misli nista raditi..

Znalci mu vise bas ni nece biti na raspolaganju nakon ovog, a sami politicari su izgubljeni i bezidejni, sto je vidljivo iz aviona. Izgubili su izgleda odavno doticaj sa stvarnoscu.
Osim toga Milanovic je upravo izgubio svu podrsku koja mu je bila nuzna od adekvatnih ljudi. Odlucio je raditi nista.. u trenutku kad se jos moze raditi puno i krenuti na bolje. Za dva ili tri mjeseca biti ce kasno za pokretanje.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Što je mislio? Da će članovi

Što je mislio? Da će članovi Vlade pročitati njegov intervju, lupiti se po čelu i reći: "Ah, pa da! U pravu si, kolega! Kako se nismo prije sjetili!"???

Ti i dalje nastavljas sa Kurtom i Murtom.
I Milanovic i Kosor aka Kurta i Murta iskljucivo misle po svom vlastitom razlogu bavljenja politikom - o novcu.
Jednako im je u glavi novac koji zdravo za gotovo misle da ce kao 6 placa oteti Ferdelji.
Misle da manageri kod stranih poslodavaca rade za kiki-riki....

:Ferdelji:
'Ne pada mi na pamet uzeti te novce, i to poručujem svima. Građanima, onima koji su me izabrali, na ovu poziciju postavili i onima koji su me s nje smijenili', mirno je zaključio Ferdelji, dodavši da se planira vratiti svojem pozivu menadžera, i to jako brzo.

Uz ovo me malo iznedadila Milanoviceva izjava da "nije nikad upoznao Ferdeljija jer nema veze sa ljudima iz treceg esalona".
Sve se pitam sto tek misli o ljudima iz 573. esalona tj. najobicniji glasaci- sitnozubani koji ga hrane zajedno sa njegovim esalonom.

Tko je glasao

taj "treći ešalon"

je po ovakvom imenovanju jasno trebao biti samo glumljenje restruktuiranja i nadziranja javnih poduzeća (ilitiga največih isisivača novca).
čovjek je ozbiljno shvatio svoju ulogu, ubrzo vidio da treba služiti kao pokriće daljnjim sranjima - i jasno je rekao što misli
noga u guzicu takvom čovjeku nama pak jasno govori da ostaje stara: ne talasaj
i da je onomad Holy samo uspješno odglumila posipanjem pepelom (zašto onda ona nije dobila nogu?), jer uistinu nije bilo nikakvog posipanja.
ukratko
sve je isto ko i lani

tu se mi natežemo, uspoređujemo što jesu što nisu do sad ispoštivali iz svog svemirskog Plana 21 - i mi služimo za budale ili u najboljem slučaju gubimo vrijeme i dajemo šlagvirt ekipi

a ova mi je najbolja: on mu je trebao to tajanstveno reći, ne iznijeti u javnost, oni su jedinstven tim, ne pljuj u zdjelu iz koje jedeš i ostale "diplomatske" bedastoće tipa zabija gol u "našu" mrežu.... pitanje je tko zapucava autogol - pa jasno je da ga je na intervju prisilila savjest, kad drugog nije bilo da ga se čuje, odnosno čulo ga se ali uzalud - navike su grozna stvar - izlazak u javnost je bio jedini jasan znak nama ...promjena nema niti će ih biti, partija monopolyja nije potpuno završena ...

Tko je glasao

i to je sigurno tako

on je strojarski inžinjer
na strojarstvu percepciju nauče čak i oni koji za nju nemaju talent
odnosno naučio je misliti

ovu izjavu ovako nije slučajno izrekao
možda ga je iznenadila nediplomatska premijerova noga
jer se ne bavi psihologijama ličnosti - ali ništa za to

Tko je glasao

...čak i ako je Vlada na

...čak i ako je Vlada na krivom putu opet je šteta
da tamo nemamo "svog" čovjeka Ferdeljija.

Tko je glasao

razmisljam si dodatno o

razmisljam si dodatno o odluci Vlade i smjeni Ferdeljija..

mislim da bi sljedeca odluka trebala biti protestna nota Josipovicu.. jest da je prekjucer rekao bedastoce, ali rekao je i da Vlada nema gospodarsko-fiskalni program

U biti ako se procita prijedlog mjera i smjernica.......

http://www.vlada.hr/hr/naslovnica/novosti_i_najave/2012/sijecanj/vlada_p...

moze se jasno vidjeti da nikakvog plana nema i da je ovo sve bez veze..

nisam sigurna vise ni da li je bas vlada smijenila Ferdeljija ili je on rekao da nece tako raditi.. ako im je ovo gore plan, (tj. nista ili ne-plan) lako je moguce da je Ferdelji odbio suradivati na nebulozama i prodavanju magle..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

link gore ne radi moze se i

link gore ne radi

moze se i ovako..

http://www.vlada.hr/hr/naslovnica/novosti_i_najave/2012/sijecanj/vlada_p...

u sredini strane desno pored clanka je link na pdf prezentaciju

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Odakle mi znamo da Ferdelji govori istinu?

Vlada postoji mjesec dana. Ja ne vjerujem da je u tom razdoblju Ferdelji pripremio neki akt (prijedlog zakona, pravilnik, uredbu itd...) koju je Vlada odbila. A to mu je posao.

Koliko je skica za promjene zakonskih okvira načinio? A Vlada to odbila?

Jer to mu je posao. Ako je stručnjak. On nije političar pa da tumači u medinima neke poteze. On je tamo došao kao stručnjak. A ponaša se kao političar. A nije se kandidirao na izborima, niti je proveden natječaj za njegovo radno mjesto kao stručnjaka.

Odakle mi uopće znamo u kom pravcu ide vlada? Nakon 30 dana?

Prvi smjer kud ide vlada ćemo znati tek nakon što se donese proračun.

Tko je glasao

Vlada postoji mjesec dana. Ja

Vlada postoji mjesec dana. Ja ne vjerujem da je u tom razdoblju Ferdelji pripremio neki akt (prijedlog zakona, pravilnik, uredbu itd...) koju je Vlada odbila. A to mu je posao.
Koliko je skica za promjene zakonskih okvira načinio? A Vlada to odbila?

Plan postoji od 7, mjeseca 2011, a na osnovu njega je Komadina pozvao Ferdeljija.
Problem je u brzini i dubini promjena. Ovakvim kozmetickim mjerama ne daju izglede ni ekonomisti ni Svjetska Banka ni MMF,
Sjeti se da je Rohatinski rekao da je 9 mld kuna minimalno smanjenje proracuna za prvu pomoc.

CROMA masterplan za revitalizaciju hrvatskog gospodarstva u razdoblju 2012. – 2016.
I. PROIZVODNJA JE TEMELJ IZLASKA IZ GOSPODARSKE KRIZE
II. STANJE U HRVATSKOM GOSPODARSTVU
• Višegodišnji pad BDP.
• Višegodišnji pad industrijske proizvodnje.
• Stalni rast nelikvidnosti.
• Stalni rast nezaposlenosti.
• Stalni rast zaduženosti.
• Stalni rast budžetskog deficita.
• Stalni rast ino duga.
Stalni rast siromaštva.
III. GLAVNI UZROCI STANJA
• Dosadašnja ekonomska politika RH dala je porazne rezultate jer je bazirana na pogrešnoj doktrini.
• POGREŠNA DOKTRINA
A) RH može ostvariti visok rast baziran na uslugama (trgovina, bankarstvo itd.) i potrošnji baziranoj na zaduživanju, prodaji imovine, a bez proizvodnje i industrije.
B) Makroekonomska politika bazirana na toj doktrini u posljednjih 15 godina dovela je do sljedećih posljedica u našem društvu:
• prodali smo 50% naslijeđene imovine i potrošili dobiveno,
• sve što smo proizveli, potrošili smo,
• zadužili smo se za dodatnih 44mlrd EUR-a , koje smo potrošili,
• svaka godina nastavka takve ekonomske politike produbljuje krizu i rapidno pogoršava ekonomsko stanje u društvu.
IV. RJEŠENJE – NOVA DOKTRINA
• Proizvodnja je temelj ekonomskog prosperiteta društva u RH, a glavna poluga proizvodnje je industrija.
• Sve mjere makroekonomske politike moraju pozitivno djelovati na proces reindustrijalizacije, stimulirati proizvodnju, izvoz i investicije, poticati otvorenje radnih mjesta, a destimulirati uvoz i potrošnju baziranu na daljem zaduživanju.
• Reindustrijalizacija se provodi radikalnim promjenama u svim sferama društva, a naročito u sferi mjera ekonomske politike, javne potrošnje, načina upravljanja državnim resursima, pravosuđu, znanosti i dr.
V. MASTERPLAN PROMJENA U 10 PODRUČJA
1. Monetarna i fiskalna politika.
2. Učinkovito upravljanje javnim i državnim poduzećima i subjektima u javnom sektoru.
3. Optimiranje razvoja proizvodnje.
4. Rješenje nelikvidnosti.
5. Smanjenje parafiskalnih nameta.
6. Teritorijalni preustroj s ciljem efikasnije i jeftinije uprave.
7. Nova energetska politika.
8. Učinkovito zakonodavstvo i pravosuđe.
9. Uključivanje znanosti i obrazovanja u razvoj proizvodnje.
10. Promjene u ostalim područjima.
1. Monetarna i fiskalna politika
1.1. Otklanjanje monetarnih škara:
• razlika između stope inflacije i tečaja nadoknađuje se poreznim olakšicama (porez na dobit).
1.2. Stimuliranje proizvodnih investicija:
• porezna politika u funkciji reindustrijalizacije,
• lokalna davanja za proizvodne subjekte smanjiti i omogućiti obročnu otplatu.
1.3. HNB mora smanjiti regulatorna opterećenja bankama koje kreditiraju proizvodno
poduzetništvo te postati odgovorna za utjecaj njezinih mjera na ukupno gospodarstvo.
1.4. HAMAG ili HBOR moraju preuzeti dio rizika (do 50%) pri otvaranju proizvodnih pogona u okviru malog i srednjeg poduzetništva.
1.5. Postupno povećanje neoporezivog dijela dohotka s ciljem povećanja standarda i potrošačke moći stanovništva.
1.6. Destimulacija uvoza svim legalnim sredstvima (kontrola kvalitete, odgovarajući standardi te plaćanje uvoza u roku 15 dana).
2. Učinkovito upravljanje državnim poduzećima i subjektima u javnom sektoru
2.1. Izbor kompetentnih NO, postavljanje jasnih ciljeva i standarda upravljanja.
2.2. Javni natječaji (međunarodni) za Uprave poduzeća (zakonska zabrana političkih licitacija upravama i dr. radnim mjestima).
2.3. Ovisnost Uprava o rezultatima poslovanja i nagrađivanje sukladno nacionalnim standardima.
2.4. Privatizirati samo ona poduzeća koja imaju zdravu tržišnu konkurenciju i ona koja nakon upravljačkih promjena i dalje ovise o subvencijama.
2.5. Proces javne nabave promijeniti s ciljem optimiranja ukupnih efekata (promjena zakonodavnih okvira, jačanje institucija javne nabave, osigurati punu transparentnost i kontrolu).
2.6. Sačiniti i provesti srednjoročno optimiranje kadrova koristeći prije svega prirodnu fluktuaciju i socijalno osjetljiva rješenja.
2.7. Upravljanje državnom imovinom manirom dobrog gospodarstvenika, sukladno javnom interesu.
3. Optimiranje razvoja proizvodnje
3.1. Izrada strategije razvoja industrije baziranog na postojećim uspješnim primjerima, općim trendovima razvoja i komparativnim prednostima RH.
3.2. Stvaranje okružja pogodnog za reindustrijalizaciju (simulacija izvoza, malih i srednjih tvrtki, infrastruktura prema potrebama industrije, pravni okvir – podrška, a ne teret gospodarstva, stimuliranje strateškog partnerstva itd.).
3.3. Iskorištenje pristupnih fondova za proizvodne i infrastrukturne investicije.
3.4. Jačanje svih poslovnih veza s inozemstvom (reforma ekonomske diplomacije, offset poslovi, barter poslovi).
3.5. Snažna podrška proizvodnim projektima vezanim uz ekološki prihvatljiva rješenja (čisti izvori energije, uporaba otpada svih vrsta, ekološko poljoprivredna proizvodnja).
3.6. Razvoj poljoprivredne proizvodnje baziran na garantiranim otkupnim cijenama i kontroli kvalitete na tržištu (promjene sustava subvencija).
3.7. Upravljanje prostorom s ciljem podizanja efikasnosti proizvodnje (sređivanje zemljišnih knjiga, okrupnjavanje posjeda, navodnjavanje i meliorizacija, optimalno gospodarenje biomasom, šumama i pašnjacima i dr.).
4. Rješavanje nelikvidnosti
4.1. Ujednačavanje prava i obaveza sektora poduzetništva i države u dužničko vjerovničkim odnosima.
4.2. Usvajanje EU direktive o obavezama plaćanja.
4.3. Plaćanje carine 30 dana.
4.4. Multilateralne obavezne kompenzacije uz sudjelovanje države i javnih poduzeća.
4.5. Plaćanje PDV-a po naplaćenoj fakturi.
4.6. Efikasno rješavanje sporova oko neplaćanja (konačno rješenje unutar 6 mjeseci).
5. Smanjenje parafiskalnih nameta
5.1. Promjenom načina upravljanja, u primjerenom razdoblju, velika državna poduzeća pretvoriti u profitabilna, bez dodatnih parafiskalnih nameta (HŠ,HV,HEP,HC,HŽ).
5.2. Analiza parafiskalnih nameta na lokalnoj razini s ciljem radikalnog smanjenja.
5.3. Namete kod investicija vezati uz namjenu objekta i omogućiti početak te višegodišnju otplatu.
5.4. Parafiskalni nameti u srednjoročnom razdoblju moraju biti svedeni na plaćanje stvarnih usluga ili ih ukinuti.
6. Teritorijalni preustroj s ciljem efikasnije i jeftinije uprave
6.1. Ustrojiti regionalnu podjelu Hrvatske, baziranu na prirodnoj strukturi i europskim principima (5 regija).
6.2. Broj i veličinu jedinica lokalne uprave preustrojiti na principu standardizacije upravnih poslova za svaku jedinicu i samofinanciranju.
6.3. Pojednostavniti i informatizirati sve upravne postupke, uvesti obavezne rokove te otkloniti sve posredne štete koje proizlaze iz upravnih postupaka.
6.4. minimizirati broj profesionalaca u predstavničkim tijelima lokalne uprave,
6.5. opća informatizacija svih razina Uprave bazirana na najsuvremenijim mrežnim modelima iz EU koncepta.
7. Efikasnija energetska politika
7.1. Cijena energenata u RH mora biti transparentna i konkurentna.
7.2. Standardizacija projektne dokumentacije i potrebnih dozvola za proizvodnju energije obnovljivih izvora (solarna energija, vjetroelektrane, termoelektrane na biomasu itd.).
7.3. Poticaji malim privatnim investicijama za proizvodnju čiste energije (osiguranje leasinga,povoljnih kredita).
8. Učinkovito zakonodavstvo i pravosuđe
8.1. Revizija svih zakona i ostalih propisa vezanih za gospodarstvo temeljem prikupljenih primjedbi i EU standarda.
8.2. Nemogućnost donošenja novih zakona bez obaveznog i javno objavljenog mišljenja gospodarskih udruga.
8.3. Uvođenje preambule u zakone kojima se objašnjava svrha donošenja zakona i prema kojoj su suci obavezni suditi u pojedinom slučaju koji nije izrijekom naveden u zakonu.
8.4. Primjena organizacijskih antikoruptivnih mjera u praksi i oštre kazne za primanje mita.
8.5. Ustroj fleksibilnog pravosudnog sustava i uvođenje obaveznih (razumnih) rokova za završetak procesa, uz primjerenu informatizaciju.
8.6. Smanjivanje zaostalih predmeta stimulacijom rada sudaca.
9. Uključivanje znanosti i obrazovanja u razvoj proizvodnje
9.1. Državno stimuliranje privredno-znanstvenih projekata.
9.2. Reforma visokoškolskih programa sa ciljem uključivanja velikih kadrovskih potencijala iz znanstvenoobrazovnog područja u privredu te približavanja programa potrebama privrede.
9.3. Sufinanciranje inovativnih rješenja i patenata uz pravo prvokupa od strane države i državnih instituta.
9.4. Stimulativne stipendije i radna mjesta za nositelje međunarodnih nagrada osigurava država u okviru svojih resursa.
9.5. Razvoj informatičkog sustava baziranog na lakoj dostupnosti znanja svakom stanovniku.
9.6. Realizirati transfer znanja u proizvodnju kao faktor konkurentnosti (akademska znanja, menadžerska znanja, cjeloživotno obrazovanje i dr.).
10. Promjene u ostalim područjima
• Sve promjene u ostalim područjima valja učiniti sa ciljem poboljšanja proizvodnje i stvaranja uvjeta za permanentno poboljšanje u procesu reindustrijalizacije.
10.1. Uvođenje mjera protiv sive ekonomije (turizam, usluge, građevinarstvo, poljoprivreda i dr.).
10.2. Učinkovita reforma mirovinskog sustava bazirana minulom radu (uplate i imovina) a obaveze koje slijede iz državnih odluka na teret budžeta.
10.3. Novi pristup separaciji i uporabi otpada.
10.4. Novi pristup inovacijama i komercijalizaciji izuma.
10.5. Strategija iskorištenja geopolitičkog položaja, reforma prometne politike i hotelijerstva.
10.6. Trgovina u funkciji reindustrijalizacije, odnosno afirmacije domaće proizvodnje na domaćem i globalnom tržištu (zabrane nelojalne konkurencije iz uvoza, pozitivna diskriminacija malih trgovaca, viša stopa PDV i dr.).
10.7. Potpuna i cjelovita informatizacija društva.
10.8. Opća i transparentna metoda promjene radnog zakonodavstva.
10.9. Promjene u svim nespomenutim područjima kojima se postiže pozitivni ekonomski efekt baziran na boljem položaju realnog sektora.
VI. OČEKIVANI REZULTATI
• Dinamika promjena ovisiti će prije svega o stupnju konsenzusa svih dionika u gospodarstvu Republike Hrvatske i o snazi otpora promjenama u Republici Hrvatskoj te o globalnim i europskim kretanjima u gospodarstvu.
• Uz izostanak ekstremnih utjecaja na reformu mogu se očekivati slijedeći rezultati:
1. Permanentni rast BDP-a do 6% u 2016.
2. Permanentni rast industrijske proizvodnje do 8% u 2016.
3. Pad nelikvidnosti od 20-25% godišnje (na 5 mlrd. HRK u 2016.)
4. Povećanje zaposlenosti 60 tisuća radnih mjesta (broj adm. RM smanjiti za 40 tisuća
broj proizvodnih RM povećati za 100 tisuća.
5. Ukidanje budžetskog deficita do 2014.
6. Smanjenje ino duga za 20%.
7. Povećanje pokrivenosti izvoza uvozom na 80%.
8. Smanjenje trajanja sudskih procesa (90% pravomoćnih rješenja unutar godinu dana).
9. Potpuna transparentnost javne potrošnje za svakog stanovnika.
10.Smanjenje udjela siromašnih u ukupnom broju stanovnika sa 32% na 15%.

Samo je jasno da Kukuriku plan ne postoji,,,,

Tko je glasao

evo još jedan problem koji

evo još jedan problem koji nas čeka:

http://www.vecernji.hr/biznis/domace-kompanije-selit-ce-se-k-susjedima-n...

ulaskom u EU dodatno ćemo smanjiti izvoz u nekim segmentima koji su nam trenutno zdravi. nažalost to je činjenica.

a i imamo neke izvoze/biznise koji se zbrajaju u bilancu a bilo bi bolje da ih nemamo:

http://www.index.hr/vijesti/clanak/jacina-bajka-postala-nocna-mora-jadro...

nema sumlje da ovo nije zadnji kostur iz ormara kao poklon od bivše vlade...

Tko je glasao

nisi u pravu... vlada po

nisi u pravu...

vlada po svim izjavama ministara i nebuloznim prijedlozima koji su se mogli citati ovih mjesec dana ide potpuno krivo..

i to se vidi iz aviona..

proracun je realizacija vizije a ne njegov plan. dakle nemamo sto novo vidjeti iz proracuna kad im je vizija losa..

a sve do sada receno u globalu kaze da je plan vlade:

dodatno porezno opterecenje preostalog srednjeg sloja, ne diranje bogatih
kupovanje socijalnog mira kreditima
javne i drzavne investicije na projektima koji su suludi kao napr. stanovi za najam
otvaranje novih poduzeca (min. za obrt i male) uz subvencije drzave - idiotizam
zadrzavanje postojecih "struktura" i javnih poduzeca u nepromjenjenom stanju, gubitaskom
spasavanje velikih gradanskim novcem
upropastavanje mirovinskih fondova i rasprodaja drzavne imovine
itd

ili u prijevodu, dok ide ide..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao
Tko je glasao
Tko je glasao

3103- Fedelji je prvi otkcen

3103- Fedelji je prvi otkcen radi - nepodobnosti.
Covjek sa ogromnim iskustvom u prizvoodnji i izvozu-
Istodobno Milanka Opacic sa referencama Polticke nauke-SDP nije nikad cula za socijalne probleme u KIO.u, Dalmacijuvino i jos mnoge
Murta radi kao i Kurta.
Najveće uštede na rashodovnoj strani, oko dvije milijarde kuna, Vlada namjerava ostvariti na stavkama rashoda za zaposlene, no broj zaposlenih u državnoj upravi i javnim službama, tvrdi premijer, neće se smanjivati, već će se uštede ostavriti na prekovremenim satima, nagradama za zaposlene i onima koji rade na ugovorima o djelu i o radu na određeno vrijeme.

A treba znati:
Samo prošle godine u javnoj upravi i obrani broj zaposlenih je porastao za 2470 ljudi, u obrazovanju za 3442, a u zdravstvu za 1858 ljudi. To je ukupno 7760 ljudi koji su ojačali tri spomenuta sektora, u kojima je prije godinu dana ukupno radilo oko 288 tisuća ljudi. Samim time osjetno će morati porasti i masa plaća.

Ali nadam se da ce im brzo MMF sve objasniti, jer smo inace naj..... kao Grcka.

Tko je glasao

A tko mu je branio da radi na

A tko mu je branio da radi na rješavanju problema o kojima prića???

Tko mu je branio da riješi problem kupnje struje od građana?

Tko je glasao

pa ti zbilja padaš s Marsa

pitaj Majdnčića koliko mu je desetljeća trebalo da probije led - i probio ga je ali samo na mali tren za sebe, ostalo je kako kaže Ferdelji - 62 dozvole ti trebaju

Tko je glasao

Pa da ali on je bio na

Pa da ali on je bio na poziciji da to može ukinuti, odnosno skratiti, tipizirati?

On je mogao pojednostavniti neku proceduru. Je li napisao taj pravilnik pa su mu ga odbacili???

Vidi ovako. Gradio sam GSM mrežu. Isto tlaka s dozvolama. Zar misliš da operatori nisu dovoljno jaki da izlobiraju što hoće. Pa jaki su skoro kao i država. Ali ne možeš ukinuti sve dozvole. Pa sam pisao stručnu podlogu za tipske objekte, svašta. Znaš kako je teško raditi i naći kvalitetno rješenje? Jako teško. I ne može se naći u mjesec dana, a još manje kad se traži na stranicama Globusa.

Recimo mi smo tražili rješenje jednog problema. U to doba bih sazvao sastanka. Ja. Na koji bih pozvao predstavnike MUP-a, HEP-a, HŽ-a itd... Sve stručni ljudi. I traži rješenje. I nekad ga nema. Svi misle ima ga, a nekad ga nema.

Zamisli takve radne uvjete na koje možeš ti okupiti sve njih, a ne hodoćastiti od vrata do vrata, koliko je postupak ubrzan i opet se ne mogu riješiti svi problemi. Neki su problemi jednostavno nerješivi.

Recimo INA je htjela postaviti benzisku s južne strane Vukovarske, prekoputa ove koju imaju. Nema suglasnosti HT-a. Oni nama daju da postavimo našu opremu na njihove zgrade kod velesajma i u Šubićevoj. Ajde da mi pomognemo njima. Sazvali smo sve. Svi kojih se to tiće došli u Jurišićevu. Ali rješenja nije bilo. Da vam sad ne objašnjavam gdje je zapelo. Tehničko rješenje.

Dakle sigurno nas ovi iz INE ne bi pustili da im šarafimo antene po glavi, a da mi njima ne omogućimo nešto da smo ikako mogli. A prije toga sve izgleda logično. Pumpa s ove strane ista takva i s južne strane.

Naravno te je primjer neuspjeha. Ima stotine uspješnih prića, ali i za uspjeh i za poraz treba vremena. A u mjesec dana nije mogao napraviti ništa od toga.

U mjesec dana ne stigneš niti past s Marsa. Treba ti 18 mjeseci. Kad se putanje poklope.

:))))

Tko je glasao

"... a još manje

kad se traži na stranicama Globusa" - slažem se!

Tko je glasao

Kako g-news kaže Ferdelji je

Kako g-news kaže
Ferdelji je bio nepodoban
Zašto
Zato što imaš sustav sastavljen od dva dijela
KAKTI je onaj dio sustava po kojem ljudi traže sve uredno i zakonski. Tolika je prenormiranost, da nama koji pratimo to već odavno prelazi sve moždane kapacitete – traje beskrajno – a cilj je toga u uzgoju bespravne gradnje i onemogućavanja bilo kakve zdrave normalne privrede, proizvodnje, gradnje .... odnosno, kad mi rijetki to nekako i uspijemo zadovoljiti a da je u racionalnim i kvalitetnim okvirima – to je jedan veliki napor.
PRAV zaPRAV je završni dio sustava (u Bosni ga zovu LAKOĆEMO) baziran na telefonskim pozivima pretpostvaljenih, mjenjanju GUPova, prostornih planova, bilo čega, dodavanja propisa u konačnici – a u svrhu gospodarskog programa Maznempreprodam
I tako je Ferdelji bio nepdoban jer je probao a što je najgore bio je uspješan bez mažnjavanja, doveo investicije, proizvodnju – a to je zbilja teški grijeh koji u potpunosti poništava sustav KAKTI-PRAVzaPRAV i uvodi neki nekompatibilni širem društvu novi sustav – odnosno ima neke takve prijedloge
Odnosno, da naravno da trebaju biti dozvole, planovi i neka normala uvođenja nečeg, gradnje, korištenja .... ali za jedne je to sa nebrojeno puno prepreka a za druge hip-hop (sve u jedan)

a što se benzinskih i sličnih zdanja tiče
tu tek imaš nebrojeno puno sigurnosnih fora

ali odmah po benzinskim vidiš da niti jedna ne zadovoljava
koruptivnost je u potpunosti jedini način
sve ostale prepreke su u zakonima i propisima (za sve druge koji se ne misle baviti korupcijom) ugrađene
i to niti jedan pojedinac ne može sam srušiti

Tko je glasao

3103-znas kako ekonomisti

3103-znas kako ekonomisti gledaju na prenormiranost?
1. to nije samo zakonska obveza nego i
2.obveza zaposljavamka novih birokrata
3. oni paraziriraju na budjetu
4, drugima oduzimaju vrijeme
5.mogu ali ne moraju izdati rijesenje brzo ili sporo - ovi$no...
6.IKEA-u su kocili 3 godine
7.briga ih za 2500 radnih mjesta tamo
8.briga ih sto gradjevinci radi toga ne rade
9. tjeraju investitore

Kako rijesiti?
1. trazis da ti daju listu normi i listu ureda koji lupaju rijesenja
2. banalne brises i sa popisa ureda vidis koliko ce ih dobiti cipelu
3.ostatak normi pokusas staviti online kad je to moguce

Tko je glasao

ljudima treba dati mogućnost zarade

suludo je da neproizvodni dio lanca pojede svoju granu na kojoj se održava (parazitira/hrani se)
bilo koja osnovna logika izmiče svuda
paraziti u prirodi često paze da se to ne desi
ovdje je namjerno projekt da parazit napravi devastaciju

organizator (vlast/"oporba") dobija provizijicu
i otskočnau daščicu sa mjesta zločina za sebe i svoje potomstvo

zanimljivije je to da onaj dio koji je jeftino kupljen,
ta sva sila birokracije, ugodno smješteni razni službenici, čak i oni u zdravstvu i obrazovanju
ne vide, odnosno ne žele primjetiti
dratičan rast siromaštva... prihvaćaju igru mućenja logike

(juče pratim tri majke sa djecom u kolicima koje obilaze kontejnere, ovaj put majke nisu Romknje - da me se ne shvati krivo, ne mislim da je obilazak kontejnera sastavni dio kultura Roma, ali malko smo i na to prenaviknuti)
vlada juče rečenicom da ne može ništa napraviti dulje vrijeme, govori i o svojoj nesposobnosti, još više o ne brizi

Tko je glasao

suludo je da neproizvodni dio

suludo je da neproizvodni dio lanca pojede svoju granu na kojoj se održava (parazitira/hrani se)
bilo koja osnovna logika izmiče svuda

Osnovni problem ove drzave je sto je od termina drzava napravljen fetish.
Nigdje na svijetu nikog normalnog takva ludost ne bi natjerala da dubi na glavi kao mi!
Umjesto da drzava i njen aparat koji placamo, sluzi nama, MI sluzimo drzavi i drzavnom aparatu?!
I ponad svega, umjesto da se dobro vodjena politika, mjeri po efikasnom i kvalitetnom upravljanju uz sto manje potrosenih novaca glasaca ( telekomunikacije, internet izdavanje dokumenata, rijesenja itd.) ovdje se politicari bogate koristeci kao masku demagogiju i organizirajuci razne kruha i igara gluposti.

Kako se trosio nas novac?

iZ BUDJETA:

1995.

Rashodi.28,7 mld. kuna
Udio u BDP-u; 29.16%
Sam BDP: 98,4 mld kuna

2002.
Rashodi:66.5 mld kuna
Udio u BDP-u:37.8%
BDP. 176,4 mld . kuna.

Od 1995-2002. nam je BDP porastao 1,9 x, a rashodi 2,2 x.

Ovaj se trend samo nastavio i grozno pogorsao silnim umirovljenicima, izmisljanjem novih birokrata i zaduzivanjima.
To je siguran put u grcku pricu.
Samo da se zna tko su mestri "izlaska iz krize"
Grcic, Linic, Cacic i Maras.

Tko je glasao

to meni sve sliči na odnos sa prostorom i baštinom

namjerno se gomila nered, nerad, smeće, zapuštenost, štakornjaci
da sve bude jeftino i sa punim razlogom prodano
mene u ovom slučaju ne brine da će neki stranac biti vlasnik (nejasno je s ovog stanovištvaa zašto nismo onda ostali u jugi - tu smo bar bili fifti-fifti), nego što ekipa koja vrši tu devastaciju do krajnje besmislice se debelo opernatila prilikom toga, a uvođenjem stranog gospodara će biti njihova sva "stečena" prava zadržana, odnosno i tako i tako već sad jesu.... meni je zapravo čak i ok sad bilo tko drugi, jer ovo je potpuni potop

Tko je glasao

zakon termodinamike

"sustav koji ne stvara energiju će se kad tad zaustaviti"

Tko je glasao

Bez ponistenja pretvorbe i

Bez ponistenja pretvorbe i lustracije, mladima je najbolje emigrirati sa sto vise znanja.
Lako sto su tvornice nakon pretvorbe zatvorene, srusene a nikla skladista, trgovine i zgrade, nego sto su strucnjaci otpusteni.
Citave grane metalaca i raznih drugih su unatrag vremena izumrle, ili mladi sa tim skolama konobare i nemaju prakse.
Tako da strane investicije u inace najbitnije u RH - proizvodnju za izvoz, treba zaboraviti u nekim ozbiljnijim brojkama.
Tako da cemo mi samo propadati ubuduce potpomognuti demografskom erozijom.
Ako u Dalmaciji uopce uspiju nacickati 5.000 starackih domova za strance, koji ce raditi cijele godine, to ce znaciti da nece za 6-7 godina jesti morske krastavce, puzeve, trave i lisce.
Slavoniju je nepovratno unistio HSS poticajima bez ikakvih uvjeta za dobivanje a to znaci i bez rezultata.
A nova Vlada....prvi potez im je bio nadmasiti HDZ za 100%, i u tome su uspjeli uvodjenjem kako su to ranije u oporbi zvali haracem od 25% PDV-a.
Ako se trgovci razbahate kao lijek onima na sjeveru Hrvatske predlazem:

1€=296 HUF

http://spar.hu.spar.at/rsync_spar_hu/szorolapok/dm0126.pdf
http://www.aldi.hu/index.htm

Tko je glasao

Rodoljublje

Uskoro će doći do eksplozije rodoljublja - svi koji mogu bježat će van u cilju da ostatak familije spase bijede.

"Zato ću, kao i tisuće istih ili sličnih meni, reći "Zbogom" Hrvatskoj, ali ovog puta nećemo pjevati i skladati žalopojke i rekvijeme za ostavljenom domovinom, ovog ćemo puta pjevati od sreće što smo je ostavili. Odlazim osramoćena, prebijena, zlostavljana, očajna iz ove zemlje i nadam se da ću se jednog dana vratiti, ali samo kako bih izvukla svoje roditelje i sestru iz nje."" - http://www.index.hr/vijesti/clanak/zasto-sam-odlucila-reci-zbogom-hrvats...

Tko je glasao

Pročitala sam

taj tekst, i htjela ga linkati na onaj dnevnik gdje smo raspravljali o omladini..... Zato što cura ima 27 godina (nije stara baba kao ja!), a iznosi neke dojmove o klincima koji su samo desetak godina mlađi od nje...

Tužno.

Tko je glasao

I sama snosi veliki dio krivnje za sadašnji položaj

Tko da joj stvori 200 učenika da ih poučava, kada trenutno već ima previše onih koji čekaju na isto, već godinama?

Država?
Ne može, jedino da netko "utuče" ove koji već rade:)))

Razočarana je mogla prije teškoga razočaranja, pogledati koja su zanimanja uRH, toliko suficitarna da je zapošljavanje poput dobivanja nagrade na bingu, a koja zanimanja su tražena.

Njezin je problem što je svoju mladost dala na korist onima koji proizvode kadrove za Zavod za zapošljavanje, a ne tržište.
Naš je problem što sve to plaćamo, umjesto da jednostavno smanjimo ili čak na dogledno vrijeme ukinemo proizvodnju takvih stručnjaka.
Znanje jezika je potrebno, ali više nije dovoljno.
Pojedinac mora imati uz to znanje i specifična znanja da bi se nametnuo na tržištu, ili treba studirati ono što se traži: medicina, farmacija, ...

Na žalost nema baš puno takvih zanimanja.
Međutim, RH zapošljava liječnike iz drugih država (oko 40 prošle godine, ovdje po Slavoniji), izgovarajući se da nema mogućnosti , zbog troškova, školovati više medicinara.

Neka lijepo zatraže hitno smanjivanje kvota za zanimanja u kojima sigurno nema posla, a povećaju za tražena.

Nikakva nova sredstva ne bi bila potrebna već samo reorganizacija unutar sustava.
Na tome problemu, mogli bi zajednički poraditi, oba ministra: iz MZOŠ-a i Ministarstva zdravstva i napraviti konačno nešto korisno za građane RH.

S druge strane, morali bi donijeti propise kojima bi država zaštićivala svoje ulaganje i obvezati da npr. liječnici i ostali deficitarni kadrovi, ukoliko nakon fakulteta žele otići, vrate sva državna sredstva uložena u njih.

Takve bi ugovore morali potpisivati, ako žele da država snosi troškove njihova školovanja, a ako ih snose u cijelosti sami nitko ih ne bi ničime obvezivao.
Pri stipendiranju, također bi se trebalo voditi računa o tome tko što studira i ne davati, ili u simboličnom broju davati stipendije za studiranja onih struka koje su u top 10, 20 ili,.., po broju nezaposlenih.

Nismo bogati da plaćamo školovanje kadrovima koje trebamo, a da nam oni odlaze, skupa s našim ulaganjima u njih u bogatije zemlje.
Stop, takvim običajima, pod hitn je -vrlo bitno!

Nismo bogati, ali smo dovoljno "blesavi", da radimo upravo to!
Nismo bogati da plaćamo studiranje onoga što pojedinci vole, a ne treba nam.
Ali smo "blesavi" da ih školujemo u daleko većem broju, nego ono što trebamo.
Ne radi se samo o "rodoljublju", već i o "glupoljublju"!

Tko želi, samo ono što voli, bez obzira na sve okolnosti, sam snosi posljedice, umjesto da svojim odabirom, prvo omogući sebi što veće šanse za zapošljavanje,ali i gašenje onoga što plaćamo - bez ikakve veze s razumom.

Tko je glasao

Naknadna pamet

(polazim od pretpostavke da citirani tekst nije spin, baš kao što sam predpostavljala i za ovaj dnevnik - http://pollitika.com/pocetak-kraja, a ta mi je pretpostavka bliska jer i osobno poznajem slične slučajeve)

Slažem se da ponuda rada ne odgovara potražnji, ali je li to doista (isključivo) odgovornost nezaposlenih?!

Prije 10 godina izgledalo je perspektivno biti građevinski inženjer, ali danas... Možda da im poručim - da ste gradili lijepe, jeftine i kvalitetne stanove, a ne ružne, skupe i loše, danas biste imali posla!

A ovima s kreditima - mogli ste znati da će vaše firme propasti, a ne se nadati kako ćete do mirovine nešto raditi i privređivati, pa usput i vraćati rate?

Mami mogu reći - bila si glupa što si mi prije 20 godina dala 10.000 DEM za kuću, a sad plačeš nad mirovinom od 2.800 kuna.

Ova što zna 5 jezika se doista zeznula jer u nas hrvatski može predavati tko god, a i prijevodima se može baviti tko god, što se može vidjeti i po pismenosti što izvornog teksta, što prevedenog.

Mi si umišljamo kako svi znamo recimo engleski, a u stvarnosti naši su ljudi u jezicima jako neobrazovani i ispod su europskog prosjeka.

Ova ima sreće što ulazimo u EU, pa će možda upravo s materinjim jezikom uspjeti dobiti posao negdje vani...

Kod nas je još uvijek natraženije zvanje "snađisedruže", a ja ću svojoj djeci savjetovati da pri izboru zanimanja svakako vode računa o tome što se traži u inozemstvu. Doma ih čekaju radna mjesta konobara i sobarica, a, tako mi rodne grude, to im ne želim!

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. O budućnosti europske energetike u Brislu i Londonu od Zoran Oštrić komentara 2
  2. Prosvjed branitelja od Weteran komentara 11
  3. Prigovor savjesti, kvalitativno i figurativno od lunoprof komentara 73
  4. Dignitet i percepcija od StarPil komentara 15
  5. Tko gnoji hrvatski meinstream fašizmom od sjenka komentara 27
  6. Nevenka Topalušić, 100%tni HRVI i ostavke ministara F. Matića i A. Kotromanovića od ppetra komentara 30
  7. osvajači samoStalnosti RH od aluzija komentara 0
  8. Odletio Milanović. Na Krilima Kvarnera. od Papar komentara 0
  9. Delanec od pravednik vz komentara 22
  10. u povodu ratovanja daleko oko nas od aluzija komentara 0
  11. Dezinfekcija i čišćenje- za laži poraženih i frustriranih od ppetra komentara 73
  12. Bandić i "Bandići" od bosancero komentara 37
  13. Prijevremeni izbori za gradonačelnika u Zagrebu? od Zoran Oštrić komentara 39
  14. KURDI, žrtvovan narod? od Ljubo Ruben Weiss komentara 24
  15. Argumenati ZA i PROTIV preferencijalnog glasovanja od DEMOS komentara 15
  16. Pa promijenimo konačno taj ustav, … III od Feniks komentara 64
  17. Referendum kao odraz od lunoprof komentara 15
  18. SDP dopušta HDZ-u osvajanje RH od aluzija komentara 0
  19. Nakon posjeta Putina Hrvatska treba revidirati politiku prema Srbiji od vkrsnik komentara 59
  20. Suđenje u Muenchenu okidač za lustraciju u Hrvatskoj od vkrsnik komentara 56
  21. živim okružen surogatima od aluzija komentara 0
  22. Kome će se prikloniti Srbija? od Weteran komentara 49
  23. Između dva referenduma od Zoran Oštrić komentara 35
  24. HNS i privatizacija autocesta od Weteran komentara 25
  25. Dolazi li nova zapadna ekonomska kriza ...? od Busola komentara 7

Preporučeni dnevnici

Tko je online

  • bube
  • Buddha
  • lignja
  • lunoprof
  • ppetra
  • zaphod

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 6
  • Gostiju: 24

Novi korisnici

  • jeffrey
  • Turist s razlogom
  • Endrina
  • Primarijus iz BiH
  • narko