Prkos, odbijanje, slom ....

Vijesti govore da je naš premijer, Ivo Sanader, u panici iz New Yorka nazvao telefonom svojeg slovenskog kolegu, Boruta Pahora, kako bi ga uvjerio da Slovenija ne bi, radi neriješenog graničnog pitanja, trebala otežavati Hrvatskoj proces pristupanja EU niti spriječavati njen prijem u punopravno članstvo NATO-a.

Slovenci su u međuvremenu odlučili i donijeli odluku da blokiraju otvaranje daljnih poglavlja u pregovorima Hrvatske i EU i na taj način na neodređeno vrijeme odgode prijem Hrvatske u EU.
Naš premijer nas opet podučava da su za sve nesporazume isključivi krivci Slovenci, poantirajući odlučno: "Naše mjesto u EU nećemo kupovati teritorijem!"
Kojim to teritorijem crni Ivo?
Onim spornim, onim na koji i Slovenci polažu pravo?
A što je s nespornim hrvatskim teritorijem, onim dunavskih ada i onim na lijevoj obali Dunava, što je malo veći "ficlek" teritorija od onog kojeg Slovenci osporavaju?
Što je s teritorijem na desnoj obali Une?
Ništa od toga nas ne zanima?

Granični spor sa Slovenijom se vuče od osamostaljenja, održavani su brojni sastanci stručnjaka za granična pitanja obje strane, a ni poltiika nije stajala po strani, nego se i ona uključivala, pa ,je bilo i optimističnih najava kako je rješenje spora blizu, da bi ubrzo nakon toga stvari vraćena na početak, a odnosi između dvije zemlje se dodatno zaoštravali.

S hrvatske strane su proces najčešće zaustavljali i dodatno ulje na vatru dolijevali "stručnjavci za pravo mora" (D. Rudolf, H. Kačić, D. Vidas, V. Đ. Degan ...) s viškom hrvatstva, koji su imali prilike i razgovarati i pregovarati sa slovenskim kolegama, a i usmjeravati hrvatske vlasti dajući im pravni suport, ali koji u tom vremenu nisu učinili doslovno ništa.

A problem je iz isključivo pravnog "kliznuo" u čisto političko područje.

Tvrdoglavosti i nepopustljivosti sa slovenske strane nije pritom manjkalo, pa su pregovori prije svega ličili na onu priču o susretu dvaju jaraca na uskom brvnu.

Jedini svijetli trenutak u ovoj igri toplo - hladno bio je Sporazum Račan - Drnovšek iz 2001., koji je nudeći kompromisna rješenja ustvari nudio potpuno riješenje svih sporova između dviju država, a kojeg je Hrvatski Sabor odbio ratificirati, prvenstveno radi zaglušne buke koju su podigli tadašnja opozicija na čelu s Ivom Sanaderom, potpomognuta spomenutim "stručnjacima za pravo mora" i svima "Zna se" provenijencije, idući čak tako daleko da su Račana optuživali za veleizdaju, prodaju hrvatskog teritorija i rad protiv interesa hrvatskog naroda i države.

Slovenci istinaibog nisu, ni nakon učlanjenja u EU, sve do početka hrvatskih pregovora, to pitanje ultimativno postavljali, ali sad su očito shvatili da su u daleko povoljnijoj poziciji u odnosu na Hrvatsku i da drže gotovo sve adute u svojim rukama, ističu maksimalističke zahtjeve, a Sanader je konačno postao svijestan da bez privole Slovenije nema niti članstva u NATO-u, niti ulaska u EU.

I sada kad su jaja u procijepu počinje druga igra, a kakva je to igra svjedočili smo u "slučaju Gotovina", pa onda ZERP, kad hrvatske vlasti djetinjasto prkose i ne surađuju s onima s kojima ne samo da bi trebali, nego temeljem ili zakona ili potpisanih sporazuma moraju surađivati, odbija se i pomisao na popuštanje, a onda slijedi finale, a u finalu slom; "locirati, uhiti, transferirati", u potpunosti odustati od ZERP-a, a danas ćemo na kraju biti sretni ne budu li Slovenci tražili više od onoga na što su pristali Sporazumom Račan - Drnovšek.

Postavlja se pitanje u što je ulupano 15-ak godina jalovih pregovora i razgovora, ako se zna da je postizanje sporazuma, u slučaju kad su stajališta dviju strana jako udaljena, moguće jedino kompromisima, od kojih neki znaju biti i bolni za obje strane, ali vode rješenju problema.

Drugi način je rat, nadam se da u Hrvatskoj nitko tko ima zrno soli u glavi ni ne pomišlja na "vođenje politike drugim sredstvima".

Smeta li me što Slovenija koristi svoje prednosti i pomalo ucijenjuje Hrvatsku?

Pa i da i ne, smeta me zato što je Slovenija objektivno u šansi da iskamči više nego pod ravnopravnim uvjetima, a ne smeta me zato jer sam duboko svijestan koje bismo mi gadosti njima činili u situaciji da smo mi nadmoćni.

No bilo kako bilo, utješno je to što će se vrlo vjerojatno problem granica sa Slovenijom konačno riješiti, ukoliko hrvatska Vlada ne odluči odustati i od članstva u NATO-u i od ulaska u EU.

Dosad smo faze prkosa i odbijanja prošli, sad još samo slijedi slom, da ostanemo dosljedni sami sebi.

Komentari

Poznato je da Sanader ima

Poznato je da Sanader ima fazu kad piški i onu kada kaki.

Trenutno piški i manji je problem. Frke će biti kad se (opet) pros..e.

Smeta li me što Slovenija

Smeta li me što Slovenija koristi svoje prednosti i pomalo ucijenjuje Hrvatsku?Pa i da i ne, smeta me zato što je Slovenija objektivno u šansi da iskamči više nego pod ravnopravnim uvjetima, a ne smeta me zato jer sam duboko svijestan koje bismo mi gadosti njima činili u situaciji da smo mi nadmoćni.

Kakva ti je to protu Hrvatska logika? Kada nemaš argumenata onda koristiš hipotetske argumente!!! Što je problem ne ponašati se maćehinski protiv svoje domovine (ma kakva bila)...??

Naravski da uravnotežen čovjek uvijek gleda stvari sa dvije strane ali to ne znači da treba tražiti argumente po svaku cijenu nego realno sagledati stvari. Realno je da Slovenija ima svoj interes i očito je da korsiti svoju poziciju. E sad, da smo mi tu ponešto krivi ne sumljam ali po meni naš najveći grijeh je ekonomska nemoć i tu svakako Slovenci nisu krivi za našu stratešku poziciju (jer da smo ekonomski moćniji mogli bi pregovarati godinama pa čak i reći ne EU,ovako nemamo izbora - no možda ova činjenica i trgne naše političare iz letargije pa izađe i nešto dobro iz ovoga).

Kakva ti je to protu

Kakva ti je to protu Hrvatska logika? Kada nemaš argumenata onda koristiš hipotetske argumente!!! Što je problem ne ponašati se maćehinski protiv svoje domovine (ma kakva bila)...??
Ti i ne samoi ti i ja se razlikujemo utoliko što ja nikad krivicu ne tražim u drugima, ne pokušavam postupcima drugih opravdavati sulude poteze hrvatskih vlasti. Državu ne doživljavam kao fetiš i kao nešto što je samo sebi svrha, već kao mjesto zadovoljenja potreba vlastitih građana.

Ti ćeš isključivim krivcem za rat u Hrvatskoj optužiti Miloševića i na taj način ekskulpirati Tuđmana, a meni se živo jebe za Miloševića, ne zato jer on rat nije htio, naprotiv, ali meni kao Hrvatu glavni krivac za rat je Tuđman zato što znam da ništa nije učinio da pokuša rat izbjeći, a sve je učinio da do rata dođe.
Jesam li bio jasan?

Tako i u ovom slučaju graničnog spora sa Slovenijom, koji će usput postati potpuno bespredmetnim, kad RH uđe u EU, jednako kao što će i Pelješki most postati samo skupa igračka kad i BiH i RH budu u EU.
Kad postoji spor, onda postoje i dvije strane u sporu, a sporovi se riješavaju kompromisima, a ne ustrajavanjem na vlastitim stajalištima i traženjem od druge strane da samo ona odstupi od svojih.
Stojim na stanovištu da je parafirani sporazum R-D bio zaista najkvalitetnije rješenje, a taj sporazum srušio je upravo Ivo Sanader sa svojom bulumetom besprizornih.
Što je kao rješenje spora dosad Ivo Sanader ponudio?
Ništa, jednostavno kao što nisu ponudili ni hrvatski "stručnjaci za pravo mora", koji su zapravo stručnjaci za manjak pameti.

Ti ćeš isključivim

Ti ćeš isključivim krivcem za rat u Hrvatskoj optužiti Miloševića i na taj način ekskulpirati Tuđmana, a meni se živo jebe za Miloševića, ne zato jer on rat nije htio, naprotiv, ali meni kao Hrvatu glavni krivac za rat je Tuđman zato što znam da ništa nije učinio da pokuša rat izbjeći, a sve je učinio da do rata dođe.
Jesam li bio jasan?

Ne, nisi bil jasan.

Da si bil, onda bi malo opisal tu krivicu pokojnog Tuđmana.

Pokojni Milošević ne samo da je kriv za rat u Hrvatskoj, nego je krivac za jogurt revoluciju i za sve kaj se je događalo na području bivše jugoslavije.

Počelo je s balvanima i ratom u Sloveniji, a Hrvatska je bila njegov stvarni cilj jel da je nju dobil ili oslabil bi BiH uzel us put.

No malo se je prevaril i dobro popušil.

Danas kad pogledam kak je u njihovoj državi i kod pomisli kolko su opljačkali se pitam: Kak to da jedna država tolko može propast, a nisu bili u ratu, barem po njihovom pričanju.

Ne, nisi bil jasan. No

Ne, nisi bil jasan.
No neću se ni truditi objašnjavati, jer kad bi budale mogle shvatiti, ne bi bile budale.

pa dobro jel ikome od vas

pa dobro jel ikome od vas palo da na pamet da cijela stvar opće nema veze sa slovencima ??? toliko mozgova na jednom mjestu a svi ste mutavi.... je baš bi se slovenci išli nama zamjerati, ono da su neki izbori u pitanju još bi i shvatio ...ali meni se čini da su slovenci lutka u nečijim rukama...

al udri po janezima...ono fakat nemate mozga...

zar ne vidite koji je problem - kako reći jadnoj RH da nema kaj tražiti u u EU...nakon svega kaj joj je obećano

ZNAM ! neka joj to kažu slovenci :)

sLOVEnija ...meni su oni skroz fajn i volim pit sa njima ....

Mozemo se mi praviti

Mozemo se mi praviti blesavi, ali ovdje se zaista radi o koristenju clanstva u EU za ucjenu.Bilateralni odnosi SLO i HR nemaju nista sa bilateralnim odnosima EU i HR.Ako bi EU pristala na ovakvo ucijenjivanje, onda nam realno ni ne treba.Ovako debilna slovenska politika je neshvatljiva i nespojiva sa interesima ponajvise Slovenije.Ako se malo razmisli, najvise stete od vinjeta imali su Austrijanci, Talijani i svi drugi koji su putovali prema nama i dalje.Slovenija ima vrlo veliki suficit u robnoj razmjeni sa nama, a kriza ne preskace nikoga.
Moja je prognoza da ce ovim igrokazam SLO "dobiti" protiv sebe EU, a ne uz sebe, jer nisam primjetio da su nas EUropejci do sad propustali preko reda ni jedan korak.Sumnjam da se iza Slovenije krije netko veci, jer su nam odmah stavili do znanja i koji su.Ako su ipak neki veci, onda je tek uloga kurira i onog kojeg netko salje po samar jos gora i losija za Slovence.

Kad je Hrvatska u pitanju,

Kad je Hrvatska u pitanju, ništa ni sa čime nema veze jer:

1991. Hrvatska odstupa od sporazuma o zajedničkoj obrani potpisanog na razini ministarstava obrane (Franjo Tuđman: "To nije naš rat!")

1992. Hrvatska je otkazala već dogovoreno potpisivanje sporazuma o gospodarskoj suradnji

1994. Predsjednik hrvatske Vlade N. Valentić upućenom J. Drnovšeku jamči da je granični pijelaz Plovanija samo privremeno postavljen, ali je to jamstvo kasnije "zaboravljeno"

1997. Hrvatski Sabor baš na dan Drnovšekovog posjeta Zagrebu briše slovensku manjinu iz Ustava RH

1997. Slovenija ne želi ratificirati malogranični sporazum sa RH. Ratificiran je tek 2001.

1998. Slovenija bez odluke vlade obustavlja isporuku električne energije RH.

1999. Hrvatska odstupa od dogovora, da će MMF arbitrirati u slučaju štediša LB

2001. Hrvatska je stornirala parafirani sporazum Račan – Drnovšek

2004. Hrvatska kao zadnja sljednica SFRJ ratificira dogovor o sukcesiji, ali i dalje ne priznaje točke koje se odnose na devizni štediše

2006. RH usprkos Brijunskom dogovoru počinje graditi na Hotizi.

2007. RH tek 5 (pet) godina poslije dogovora o nuklearnoj elektrani, počinje s uplatama u fond zadekomisiju

2008. RH tek poslje pritiska EU odustaje od ZERP kojeg je proglasila, iako je u Bruxellesu potpisala dogovor, da ZERP neće primjeniti za države EU.

Eto, o tome se radi, samo mala ilustracija naše dosljednosti i vjerodostojnosti.

@ G - news, Evo, kako se

@ G - news,

Evo, kako se razvijala situacija u šest rječenica:

Slovenski državni namještenik: Kolega Hrvat, u papirima, na koje se pozivaju tvoja stajališta o pridruženju EU ima zemljovida, koji prejudiciraju granicu. To je bilateralno pitanje, koje nema mesta tu, a moja suglasnost tvojim dokumentima mogla bi da mi šteti.

Hrvatski državni namještenik: Nema nikakvih papira, majke mi.

Slovenski državni namještenik: U redu, onda ćeš mi potpisat, da takvih papira nema.

Hrvatski državni namještenik: Potpisat ću, nema problema. Daj papir!

Slovenski državni namještenik: Evo ti papir. Ali potpisuješ i to, da ako ima neki zemljovid il' tome slično, da to neće važiti na sudu, ako se ikad sretnemo tamo.

Hrvatski državni namještenik: E to neću!

Pozdrav iz Ljubljane

Ja sam čuo drugu verziju,

Ja sam čuo drugu verziju, ali u 7 rečenica:

slovenski državni namještenik: Kolega Hrvat, u papirima, na koje se pozivaju tvoja stajališta o pridruženju EU ima zemljovida, koji prejudiciraju granicu. To je bilateralno pitanje, koje nema mesta tu, a moja suglasnost tvojim dokumentima mogla bi da mi šteti.

hrvatski državni namještenik: Ništa mi tu ne prejudiciramo, a zemljovidi o kojima govoriš nalaze se u stotinama hrvatskih zakona koje je nemoguće promijeniti kako se kome prohtije.

slovenski državni namještenik: Ne, ne! Mi ćemo preko Europske unije tražiti da nam jamčite da to nije prejudiciranje.
Alo, Pariz: izvolite vi to riješiti, to je pitanje odnosa nas, odnosno EU-a, i Hrvatske.

(par dana poslije) francuski državni namještenik: OK! evo napravili smo što ste tražili. Poslali smo i Hrvatima i oni će to potpisati.

slovenski državni namještenik: A, jel može da se ubaci još samo ovo - da oni ništa od toga ne smiju donijeti ni na eventualnu arbitražu. Jer, dakako, mi smo za arbitražu, al da Hrvati tamo ne donose ono što nama ne paše.

francuski državni namještenik: E to ne može! To nije europska praksa.

slovenski državni namještenik: E onda nećemo potpisat

@ znatizeljni, hrvatski

@ znatizeljni,

hrvatski državni namještenik: Ništa mi tu ne prejudiciramo, a zemljovidi o kojima govoriš nalaze se u stotinama hrvatskih zakona koje je nemoguće promijeniti kako se kome prohtije.

Može se sve, samo treba htjeti ...;)))

Keyword: Solanin kompromis i promjena Ustava Republike Slovenije

http://www.jutarnji.hr/komentari/clanak/art-2008,12,18,,145479.jl

Pozdrav iz Ljubljane

Ti si, sinko, postao naporan

Ti si, sinko, postao naporan s tim! Što mene boli neka stvar što ste vi morali učiniti da biste ušli u EU?
Kakve to ima veze sa sirom na tregere i vojnom glazbom???

Meni i dalje ostaje enigmom:

Meni i dalje ostaje enigmom: zašto se Slovenci toliko boje arbitraže, ako smatraju da su argumenti na njihovoj strani?
Zašto "pristaju" na "boksački meč" pred neovisnim sucem samo pod uvjetom na protivnik na njega dođe s jednom rukom vezanom na leđima i jednom nogom svezanom za štaku?
To mi ne ide u glavu!
Zar stvarno toliko sumnjaju u svoje "argumente"?

@ znatizeljni, Meni i dalje

@ znatizeljni,

Meni i dalje ostaje enigmom: zašto se Slovenci toliko boje arbitraže, ako smatraju da su argumenti na njihovoj strani? Zašto "pristaju" na "boksački meč" pred neovisnim sucem samo pod uvjetom na protivnik na njega dođe s jednom rukom vezanom na leđima i jednom nogom svezanom za štaku? Zar stvarno toliko sumnjaju u svoje "argumente"?

Koliko ja znam, obije su države suglasne, da vrijedi stanje na dan 25.06.1991.

Svako pristajanje Slovenije na karte koje jednostrano zacrtavaju granice značilo bi, da ih Slovenija prihvaća i da se slaže, da uđu u EU pravnu stečevinu, ako sam pravilno razumijeo tumačenje eventuelnog prihvaćanja karti i ostalih dokumenata u našim medijima.

U tom slučaju arbitraža ne bi bila ni potrebna, jer bi Hrvatska jednostavno upozorila na činjenicu, da se Slovenija sa tim kartama i dokumentima već složila. A juče se Sloveniji spočitavalo, da ne igra principielno...;)))

Pozdrav iz Ljubljane

ono što je meni palo na

ono što je meni palo na pamet je da je slovenija mogla potpisati ali dodati negdje da se ne slažu s time i time te da takve i takve dokumente ne smatraju obvezujućim na bilo koji način

ono što je meni palo na

ono što je meni palo na pamet je da je slovenija mogla potpisati ali dodati negdje da se ne slažu s time i time te da takve i takve dokumente ne smatraju obvezujućim na bilo koji način
Pa to su Slovenci i učinili, a Sanader odbio potpisati.

nisi skužio ideja je da

nisi skužio

ideja je da slovenici ispadnu face i to naprave
dakle da kažu; ok, potpisujemo za otvaranje/zatvaranje poglavlja ali sada i na ovome mjestu kažemo da unatoč našem potpisu sve dokumente koji su sastavni dio pregovora, a koji prejudiciraju granično pitanje ne smatramo na bilo koji način pravno obvezujućim

@ mrak, ideja je da

@ mrak,

ideja je da slovenici ispadnu face i to naprave
dakle da kažu; ok, potpisujemo za otvaranje/zatvaranje poglavlja ali sada i na ovome mjestu kažemo da unatoč našem potpisu sve dokumente koji su sastavni dio pregovora, a koji prejudiciraju granično pitanje ne smatramo na bilo koji način pravno obvezujućim

Pa bilo je i takvih prijedloga, koliko znam, ali je slovenska Vlada ovog puta odlućila "better safe than sorry" - te da nijednim potezom ne da validaciju hrvatskim dokumentima, za koje Jandroković još uvijek tvrdi, da jih nema.

Pozdrav iz Ljubljane

nisi skužio ideja je da

nisi skužio
ideja je da slovenici ispadnu face i to naprave
dakle da kažu; ok, potpisujemo za otvaranje/zatvaranje poglavlja ali sada i na ovome mjestu kažemo da unatoč našem potpisu sve dokumente koji su sastavni dio pregovora, a koji prejudiciraju granično pitanje ne smatramo na bilo koji način pravno obvezujućim

I što bi oni imali od te svoje izjave, koja bez potpisa hrvatske strane ne vrijedi ništa?

ako sam pravilno razumijeo

ako sam pravilno razumijeo tumačenje eventuelnog prihvaćanja karti i ostalih dokumenata u našim medijima
A, čuj: mediji k'o mediji; teško se u njihova tumačenja pouzdati. Meni se, primjerice, takva tumačenja čine poprilično nategnutima i bez ikakvog uporišta u međunarodnom pravu.
Nemaju li i neke druge zemlje unutar EU-a granične sporove? Nisu li i oni međusobno potpisivali neke dokumente kad su ulazili u EU? Nisu li, na kraju krajeva, i sve starije članice EU-a potpisale slovenske predpristupne dokumente (u kojima se, uvjeren sam, također pozivalo na neke zakone i podzakonske akte u kojima je bilo i priloženih karata)? Je li to dovelo do stanja u kojima se slovenske granice smatraju riješenima?. Da jest, onda bih se složio s tobom kad kažeš:
U tom slučaju arbitraža ne bi bila ni potrebna
U slučaju kojega navode mediji na koje se pozivaš - naime da Hrvatska upozori na činjenicu da se Slovenija s dokumentima i granicama već složila - ne bi li se i SLovenija mogla pozvati na to da hrvatski potpis ujedno znači i to da se Hrvatska složila s dokumentima koje je Slovenija već ranije priložila, kod svog ulaska u EU?
Stoga, izražena "bojazan" ne čini mi se baš smislenom.
Meni se, ukratko, čini da tebi nije do kraja jasno što o razgraničenju na moru kažu međunarodni dokumenti. PO UN-ovoj Konvenciji o pravu mora, u slučaju nepostojanja međusobnog sporazuma (a upravo je to slučaj između SLovenije i Hrvatske) o granici na moru, susjedne zemlje nisu ovlašene ići preko crte sredine. Hrvatske karte, stoga, ne znače prejudiciranje granice, nego poštivanje stanja kakvo je sad, dok međusobnog sporazuma, a ni odluke neke treće relevantne strane, nema. Da će hrvatska pristati i na drugačije rješenje i drugačije granice, do kojih će dovesti međunarodna arbitraža, iz Zagreba je više puta vrlo jasno poručeno.
I, za sam kraj
Koliko ja znam, obije su države suglasne, da vrijedi stanje na dan 25.06.1991.
Meni je, osobno, vrlo znakovita ta slovenska "mantra" koju neprestano slušam. Što to, zapravo, znači "stanje"? I, zašto ne stanje iz vremena nakon Drugog svjetskog rata, kad su utvrđivane granice između tadašnjih Republika, a na koje se referira i odluka Badinterove komisije. Granice su, osim one na moru, definitivno utvrđene puno prije traženoga datuma.
Je li ti kad palo napamet da je navedenoga datuma, primjerice, "stanje" bilo takvo da hrvatske vlasti nisu imale faktički nadzor u Kninu i brojnim drugim hrvatskim mjestima?

@ znatiželjni, evo, dva

Bedanec nastopi kot

Bedanec nastopi kot vsemogočni junak, ki v določenih situacijah stre Kekčevo pogumnost. To se zgodi, ko Bedanec priveže ob drevo Kosobrina, ter ukrade Minku, ki je prala in kuhala Kosobrinu. Kekec reši možička in pade v past razjarjenega orjaka, ki pa bi ga izpustil, če bi mu Kekec pomagal najti njegovo "deklino" Mojco, toda pastirček se upre. Bedanec ponovno ujame Kosobrina, ki od strahu omedli, Bedanec pa zbeži, misleč, da je mrtev; priteče Kekec, ki Kosobrina z vrvjo izvleče čez gorsko steno. Bedanec išče skrivni rov, ki pelje do Kosobrinove koče; v tem rovu mu Kekec nastavi sovo, ki se je Bedanec hudo boji, zbeži in obvisi nad breznom; Kekec ga reši pod pogojem, da bo zapustil te kraje; Bedanec zažge svojo kočo in odide, Kekec se vrne v vas, kjer ga vsi radostno pozdravljajo.
to je bla kratka zgodovina o delima slovenskog fantja Kekeca. rad ga imam. rad nemam Bedaneca.

Kekeca smo tudi mi na

Kekeca smo tudi mi na Hrvaškem imeli rad, kar smo ko šolarci barli njegove zgodbe.
Bila je to bolj jugoslovanska vzgoja. In danes sem srečen ko sem se navčil tuje zgodovine, enako kot slovenščine in ćirilice.

Može li bolje ?

Može li bolje ? Iz katastrofalnog poraza naše politike i diplomacije Sanader će pokupiti političke poene jer "nema trgovine teritorijem". Može li se toj paroli prigovoriti ? Ne.
Kladim se da će, danas sutra, sporazum kakav je bio Račan - Drnovšek Sanader predstaviti kao veliki uspjeh HDZ - a, njegove Vlade i diplomacije.
Za sada sve je OK. Odgodit će se Sanaderovo obećanje o ulasku u EU 2007., 2009., 2011. .........a Sanader za to pokupiti zasluge jer je ustrajao na zaštiti teritorija pod cijenom da ne uđemo u EU. U međuvremenu treba kod kuće riješiti još neke probleme. Ovih dana riješena je mogućnost neviđenih malverzacija zemljištem. Ostaje još pitanje dorade zakonskih propisa vezanih za vodne resurse /rijeke, more, otoci/, nacionalne parkove, parkove prirode, spomenike kulture .............. Vidjeli smo da ideja i drskosti ne nedostaje. Nakon toga možemo se učlaniti u društvo "Jamili smo što smo mogli" i "uspješno" krenuti prema Europi gdje nam je mjesto i gdje smo odavno pripadali.

Zamisli Slovenci ljute naše

Zamisli Slovenci ljute naše budaletine radi nerada naše Vlade i njenog poigravanja s "nacionalnim ponosom", ma zamisli, ona za Hrvatsku "spašava" Piranski zaljev kao što je Slobo "spašavao" Kosovo za Srbiju ....
Rezultate vidimo!
Mene, naprotiv, ljute oni moji koji me povlače za nos, a to su oni isti koji su pod egidom "ostvarenja vjekovnog sna", unesrećili i unazadili i državu i narod za ovaj i dolazeće naraštaje, a mi im i dalje nasjedamo, umjesto da ih masovnim izlaskom na ulice jednostavno zbrišemo, uspostavimo tehničku vladu i provedemo lustraciju, ne komunista, nego lopova iz svih stranaka, uz konfiskaciju cjelokupne imovine.
Zaista su rijetki oni koji su prije dolaska na vlast nešto posjedovali.

Zatvaranje blogera! Država

Zatvaranje blogera!
Država u banani!
Fikus proračun!
Golf tereni!
HFP!
Poljoprivredno zemljište!

Kako onaj srpski pevač peva?

A u među vremenu naći ću joj zamjenu.... druga će poludeti na mom ramenu!

i eto nam reprize one iste scene sa Sanaderovim starim drugom Dodikom!

NE ZABORAVIMO KAKO ĆE ZA KOJI DAN U NEKOJ CRKVI NETKO NARUČITI MISU ZA ODREĐENOG POKOJNIKA KOJI JE PREMINUO 28.12.1956 god. i TADA ĆEMO OPET UNIFORME VADITI VAN IZ ORMARA!

i eto kako ćemo mi kao Narod opet past na njihove stare fore!

Pa već smo gledali ovaj film koliko puta?

i opet ga gledamo kao da nam je prvi put!

DE TRGNITE SE MALO.... ILI MOŽDA TRIBATE ELEKTROŠOKOVE? (Ako netko zna di mogu kupiti staru opremu milicije javite mi, jel izgleda da će to biti jedini način da se nekoga probudi ovdje)

Jakša Matovinović

Može li bolje ? Iz

Može li bolje ? Iz katastrofalnog poraza naše politike i diplomacije Sanader će pokupiti političke poene jer "nema trgovine teritorijem". Može li se toj paroli prigovoriti ? Ne. ... A može i obrnuto... DA. Jer što bi Sanader odgovorio ako ga netko javno upita (a zasigurni hoće) da navede koji točno teritorij Slovenija želi "oteti" , gdje je i tko to kazao.... i biti će odmah tajac..... Slovenci mudro igaju i "ništa ne traže" osim od nass da mi ne tražimo i ili prejudiciramo.... dakle igraju igru u kojoj ne mogu izgubiti apsolutno ništa a mogu dobiti puno.... i opet ne zato jer nešto traće već zato što bi nekom našemneurounom igraču moglo past na pamet da "poklanja".....
Dakle u prvi mah parolica "nema trgovine teritorijem" zvuči gordo i opravdano no taj bumerang se brzo vraća stostruko večom silinom u glavu onom koji ju je izgovorio.....

A di je sad ta oporba??? prilika ka i kapi kiše a kante nigdi.... cccc

Kako bi bilo umetnut u

Kako bi bilo umetnut u priču logičnu kombinaciju (za naše prilike) da je novac naših iz Ljubljanske banke raskopan i posuđen tadašnjoj hrvatskoj vladi za naoružanje (što se nije smjelo učinit po bankarskim propisima a još manje dat na znanje da je tako nešto učinjeno) i sad možeš naslutit kako je isti novac u Hrvatskoj ispario (sublimirao na privatne račune u Švicarsku) po prokušanoj recepturi, a kad ga je trebalo vratiti onda su se oni dužni pravili mutavi i nemaju pojma, a oni koji su ga posudili, tancaju i kuhaju, jer javno se ne smije reć u kojem grmu leži zec, traži se lova od Ljubljanske banke za naše štediše, a u Ljubljani se nalaze sve moguće zamjene za tu lovu, od uzmi iz ostavštine Jugoimovine, do dodaj malo teritorija, pa otkupi nuklearku, pa e nećeš majci u Europu. Samo hipoteza, ali postoji sličnost s nekom bankom u Austriji i Aloisom Mockom a znaju oni (naši) koji su nasjeli i tako ostali bez svoje imovine.
Postoji i druga varijanta sa dosta podloge. Kome je u ovom raju za hapanje u interesu da stignemo u EU i počnemo poštovati zakone i ljudska prava. Ne moš harat i pljačkat sirotinju gdje stigneš. E pa šta će nam onda EU. dokaz koliko novaca iz EU fondova smo povukli? Gotovo ništa, e pa što će nam ti novci kad je lakše preko naroda, narod daje i više nego EU a i ne moraš opravdavat kud je otišlo. Jes da mi "idemo" u Europu ali bog daj da tamo nikako ne stignemo. Možda mogu pomoć malo i susjedi Slovenci, neku foru ćemo izmislit. I kad se pogleda situacija na geografskoj karti, oko nas svud plavo, Europa u Austriji, Mađarskoj, Rumunjskoj Bugarskoj, Grčkoj, neobojan ostao obris iste bivše Jugoslavije, sad bez Slovenije, ali zato s Albanijom. Da još malo pričekamo, mogli bi ući svi zajedno?

@lipa za kunu, Kako bi bilo

@lipa za kunu,

Kako bi bilo umetnut u priču logičnu kombinaciju (za naše prilike) da je novac naših iz Ljubljanske banke raskopan i posuđen tadašnjoj hrvatskoj vladi za naoružanje (što se nije smjelo učinit po bankarskim propisima a još manje dat na znanje da je tako nešto učinjeno) i sad možeš naslutit kako je isti novac u Hrvatskoj ispario (sublimirao na privatne račune u Švicarsku) po prokušanoj recepturi, a kad ga je trebalo vratiti onda su se oni dužni pravili mutavi i nemaju pojma, a oni koji su ga posudili, tancaju i kuhaju, jer javno se ne smije reć u kojem grmu leži zec, traži se lova od Ljubljanske banke za naše štediše, a u Ljubljani se nalaze sve moguće zamjene za tu lovu, od uzmi iz ostavštine Jugoimovine, do dodaj malo teritorija, pa otkupi nuklearku, pa e nećeš majci u Europu. Samo hipoteza, ali postoji sličnost s nekom bankom u Austriji i Aloisom Mockom a znaju oni (naši) koji su nasjeli i tako ostali bez svoje imovine.

Izgleda, barem prema ekspozeu Ministrstva za zunanje zadeve Republike Slovenije (http://www.mzz.gov.si/fileadmin/pageuploads/dokumenti/sporocila_za_javno...) - dokument je dugačak i pisan na engleskom - da je novac ipak posuđen hrvatskim pravnim osobama, jer kaže pri kraju točke III., na dnu 8. stranice:

It is absolutely clear that it was only Croatia that benefited from the funds collected in Ljubljanska banka d.d. Zagreb Main Branch – the unpaid liabilities of Croatian legal entities to Ljubljanska banka d.d. Zagreb Main Branch exceeded EUR 480 million as at 31 December 2005, while the liabilities of the branch to its savers amounted to about EUR 170 million. (Note: The Vienna Convention did not apply to the territory of the former SFRY in 1991; it was ratified by the Republic of Slovenia on 11 July 2002, and it has also been ratified by the Republic of Croatia).

Pozdrav iz Ljubljane

Ma jasno je k'o dan da je

Ma jasno je k'o dan da je RH, proviđena Tuđmanovom "mudrošću", htjela izbjeći (i još uvijek hoće) svoju obavezu da obešteti hrvatske državljane, štediše kod LB, upućujući ih da se nepotrebno i bezuspješno spore sa državom Slovenijom, a obaveze svojih poduzeća prijaviti u sukcesijsku masu pa nek' se Slovenija naplati, ikad ili nikad.
Slovenci bi zaista bili kreteni da na to pristanu.

Kako logika stvari nalaže,

Kako logika stvari nalaže, kad naši političari najviše kukaju kako ih nitko ne voli i svi ih ucjenjuju, isto tako maste i lažu narod kao i u predizbornim obećanjima. Njima treba "vanjski" neprijatelj da bi proveli ono što žele. Trenutno im sukob sa Slovenskim vlastima pokriva zakon o poljoprivrednom zemljištu ili kako legalizirati otimačinu privatnog vlasništva nad nekretninama. Boli me, što su se i obični ljudi počeli prepucavati oko toga iako nekako podsvjesno znaju da se to njih ne tiče. Jasno je i da Slovenci nisu bez razloga uprli svim silama da nešto za sebe izvuku, ne zato što su loši i pokvareni, već se iz aviona vidi da smo im mi (ali ne mi kao narod) već naše cvijeće, naši reprezentanti, nešto dužni. Nisam uvjerena da i Vaši političari ne rade u dogovoru s našima, jer to i jednima i drugima nekako ide u prilog, prema potrebi. Nitko ne misli dalje od nosa i kako će se zavaditi narod i koja će to šteta ii opasnost tek tada biti.
Dugo smo Boga molili da dobijemo vlastitu državu. Je nas nadaril i još više kaznil, veće kazne od ovog kaj sad imamo teško je mogel smisliti.

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.
Syndicate content