Tagovi

PP-HNS

Blog se preselio na novu adresu:

aleksandar-hatzivelkos.from.hr

Ovaj upis možete pak naći na ovom linku

Vremenom ću sve dnevnike preseliti na novu adresu, no blog na pollitika.com ne namjeravam brisati, u prvom redu radi komentara koji ipak predstavljaju tuđe uloženo vrijeme i mišljenje - čime, smatram, nemam pravo raspolagati.

Nadam se da se i dalje čitamo.


Moja prva reakcija nakon što je Radimir Čačić dao ostavku na mjesto Prvog Potpredsjednika Vlade, ali u isto vrijeme zadržao mjesto predsjednika HNS-a, bila je – treba dati ostavku i na stranačku dužnost, kako se ne bi pretvorio u Budišu ove Vlade. Nažalost, kako vrijeme prolazi, izgleda da je ta reakcija „na prvu“ bila više nego opravdana.

Što sam time htio reći? Na izborima 2000. pobjednička je bila koalicija SDP-a i HSLS-a, koja je nakon izbora sa Porečkom četvorkom (HSS, IDS, HNS i LS) formira vladajuću koaliciju. Ivica Račan je na parlamentarne izbore izašao kao premijerski kandidat, dok je Dražen Budiša, predsjednik druge stožerne stranke vladajuće koalicije HSLS-a, bio kandidat za predsjednika države. No situacija se zakomplicirala pobjedom outsidera – Stjepana Mesića. Budiša je ostao bez mjesta u izvršnoj vlasti, a kako u Vladu nije ušao ni Tomčić – koji je kao predsjednik HSS-a izabran na mjesto predsjednika parlamenta, oformljena je zloglasna „koordinacija šestorke“, neinstitucionalno...

Continue reading →

Komentari

Upravo je Linić bio na radiju

Upravo je Linić bio na radiju i ustvrdio kako su plaće u realnom sektoru povećane za 2 postotna poena te kako je laž da su porezi povećani. Također je rekao da je javnom sketoru dovoljno uzeto te da oni ne mogu sve podnijeti (valjda misli da nešto mora podnijeti i realni sektor). To što je realni sektor u više navrata smanjivao plaće, to što je izgubljeno 150-200 k radnih mjesta to enma veze. To što je PDV povećan za 2%, to što je uveden porez na dividenu, to nije povećanje poreza.

Tada se javio još jedan slušatelj (očito izrežirano) koji ga podržava u porezu na nekretnine. Čovjek samo što nije klicao u telefon.

Ovo vlast je zaista tragična.

Mislim da nije realno da se od ove vlade očekuje da riješi problem. Veliko razočaranje (i otriježnjenje, ipak sam gajio nadu u promjenu politike) sa ovim gostvanjem Linića. Također je mrtvo hladno ustvrdio da će privatni sektor vjerovanto dobiti manje kredita (jer će država uzeti većinu) a "ionako nema potražnje".

Tko je glasao

hadži, ti si fin dečko...

...i potrudio si se, i sve je to super. al ja bi eto odgovorila na svo ovo tvoje promišljanje samo s dvije riječi: Hvala, van!

ali kako nisam tak' pametna a i nemam vremena elaborirat, prepuštam riječ Ivanu Hstiću s politikaplus portala:

http://www.politikaplus.com/novost/69562/poruka-vladi-stala-bi-u-dvije-r...

CC

Tko je glasao

TEXT - S&P cuts Croatia's

TEXT - S&P cuts Croatia's ratings; revises outlook to stable

Fri Dec 14, 2012 12:21pm EST

Overview
-- In our opinion, the Croatian government's reforms have so far been
insufficient to eliminate the structural rigidities that hamper the country's
growth potential.
-- We believe that the government's fiscal resolve has weakened, leaving
structural budgetary weaknesses, such as high personnel and social
expenditures, which together make up just under three quarters of central
government spending, unaddressed.
-- We are therefore lowering our long- and short-term sovereign credit
ratings on Croatia to 'BB+/B' from 'BBB-/A-3'.
-- The outlook is stable, reflecting our view that Croatia's wealth
levels, relatively diversified economy, and future receipt of EU funds could
help stabilize external imbalances and government finances while improving
growth prospects.

Rating Action
On Dec. 14, 2012, Standard & Poor's Ratings Services lowered its long- and
short-term sovereign credit ratings on Croatia to 'BB+/B' from 'BBB-/A-3'. The
outlook is stable.

The T&C assessment remains 'BBB+'. We assigned a recovery rating of '4',
reflecting our view of a 30%-50% recovery in the event of default.

Rationale
The downgrade reflects our view that structural and fiscal reforms implemented
so far have been insufficient to foster economic growth and place public
finances on a more-sustainable path. Because Croatia's economy is highly
euroized, with a semi-fixed exchange rate regime, we consider flexible labor
and product markets and the maintenance of external and fiscal buffers to be
of greater importance to offset possible external shocks than for sovereigns
with floating exchange rate regimes. In our opinion, labor and product market
flexibility in Croatia is lacking. Policy inertia and opposition from vested
interests that benefit from long-entrenched entitlements have contributed to
wage and price rigidities, the low participation rate, and loss of economic
competitiveness.

Croatia's public sector employs about one-third of the workforce. The budget
is dominated by personnel and social expenditure: together nearly
three-quarters of central government spending, leaving little room for public
investment. Given the strength of incumbents inside and outside the public
sector, Croatia's unsustainably high entitlement spending--in light of
economic drift, low labor participation, and population aging--will be
politically challenging to cut back, in our view. As a consequence, we no
longer consider Croatia to possess the economic flexibility and policy resolve
of an investment-grade sovereign.

Revenue-based fiscal consolidation, driven by a 2% increase in the VAT rate
and improved tax collection, saw the fiscal position improve modestly in 2012
compared to 2011. Nevertheless, the recently adopted supplementary budget for
2012 underlines the challenge the government faces in adhering to its own
spending plans for the wage bill, subsidies, and social transfers: all were
revised upward. The government's medium-term fiscal framework indicates a
continued preference for revenue-based budgetary consolidation rather than
current expenditure cuts to meet what we view as unambitious fiscal goals.
This includes the widening deficit in 2013, a deviation from the previous
government plans and from our expectations, and growing nominal expenditure,
based on what we believe to be overly optimistic growth assumptions. We see
risks of expenditure slippages despite amendments to the collective bargaining
agreements with trade unions, which the government expects will deliver 0.6%
of GDP in savings on the wage bill during 2013.

Since 2009, the Croatian economy has been either in recession or stagnant. We
estimate about a 2% contraction for 2012, despite a strong tourism season.
Private-sector deleveraging, high unemployment, rising inflation, low credit
growth, and a VAT increase are all weighing on domestic demand. During 2013,
we expect the economy to stagnate, and then recover only gradually to trend
growth of 2% by 2015, well below the pre-crisis average.

We believe that the government's growth program--mainly increasing investment
by state-owned enterprises, backed by external funding from international
financial institutions--may temporarily boost domestic demand. In our opinion,
however, this will be offset by weak private demand, given high unemployment
and unfavorable credit conditions. The growth program is also likely to
exacerbate high external vulnerabilities, pushing up investment and external
debt.

At just under 200% of current account receipts (CARs), Croatia's net external
liability position is already substantial, albeit it marginally declined from
2009, as the current account deficit has dropped to less than 1% of GDP
(excluding errors and omissions). While the current account is expected to
remain close to balance in 2012-2013, the economy will continue to depend
heavily on external financing to rollover the high stock of liabilities to
nonresidents. External debt service (including the rolling over of short-term
debt) is about 75% of CARs. Foreign banks account for 90% of bank assets in
Croatia and external bank financing has contracted moderately in 2012,
although we expect external bank support to remain strong.

Outlook
The stable outlook balances our expectation of Croatia's EU accession, which
would see the country benefit from EU structural and cohesion funds and higher
foreign direct investment, against our view of limited prospects for major
growth- and competitiveness-enhancing reforms.

Strong progress in reducing economic imbalances, particularly the reliance on
external financing, and the implementation of growth-enhancing structural
reforms could lead us to consider raising the ratings.

Conversely, we could consider lowering the ratings if the government fails to
reduce the structural rigidities in the economy, external imbalances widen, or
there is significant deviation from budgetary targets, which could increase
the risk of sudden deterioration in the economy's funding position.

Related Criteria And Research
-- Sovereign Government Rating Methodology And Assumptions, June 30, 2011
-- Criteria For Determining Transfer And Convertibility Assessments, May
19, 2009
-- Introduction Of Sovereign Recovery Ratings, June 14, 2007

Ratings List
Downgraded
To From
Croatia (Republic of)
Sovereign Credit Rating BB+/Stable/B BBB-/Negative/A-3
Senior Unsecured BB+ BBB-
Recovery Rating 4

Affirmed

Transfer & Convertibility Assessment BBB+

tekst prenesen sa http://www.reuters.com/article/2012/12/14/idUSL1E8NE8NJ20121214

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Nas narod lijepo kaze: "tko s

Nas narod lijepo kaze:
"tko s djavolom tikve sadi o glavu mu se lupaju"
Ne znam jesam li na pollitici ili negdje drugdje jos prije izbora nagovijestio upravo ovo sto Hadzi sad pise. Ovaj dodatni pritisak i ucjenjivanje rada vlade jest sa svrhom opstanka HNS-a na lokalnoj politickoj sceni. Jer oni su postali stranka patuljak po rejtingu a stranka div po politickom utjecaju. I sada ce se potruditi da i u lokalnim sredinama uz koaliciju sa SDP-om i dalje odrzavaju vlast na toj razini a narocito u financijski izdasnom Zagrebu. Sto ce se dogoditi i hoce li na drzavnom nivou puci ljubav i koalicija sto bi dovelo u pitanje vladu i potaknulo izvanredne ibore u jednoj od pretpostavki tesko je reci no ne vjerujem da ce HNS zrtvovati slast vlasti i svih pripadajucih privilegija za racun lokalnih izbora.
Pitanje je do koje granice je tocka strpljenja.
BTW sad je kasno pozivati Milanovica da redefinira polozaj najjaceg koalicijskog partnera jer to se radi prije izbora a ne poslije. No iz svega ovoga vidi se kako niti SDP-u niti HNS-u nije zelja boljitak hrvatskih gradjana nego samo podijela utjecaja moci i raznih privilegija pa koliko kosta nek kosta.

Tko je glasao

Danas su

izglasali stotinjak vanjskih članova odbora u Saboru koji svi imaju naknadu 2000 Kn.

Poslije otišli na koktel party.

Koliko su porasli troškovi administracije od kad su ovi na vlasti.

"Selo gori a baba se češlja"

Mislim ,uopće nije loše što ne budu mogli posuđivati vani pa trošiti kao pijani milioneri.

Prije će doći do STVARNIH promjena u društvu.

sve dobro...

Tko je glasao

@drvosjek

Kakve promjene u društvu?? Pseudoelita će se i dalje zaduživati, ali od danas po još nepovoljenijim uvjetima tj. s višim kamatama! I prije će se kresati socijalne pomoći i mirovine, nego će se pijanci odreći alkokohola! Čast izuzecima!
Jer, kako kaže moj neistomišljenik Rebel, govno smo od naroda!
PS: Ovako blijedog, nekarizmatičnog činovnika na čelu Sabora odavno nismo imali: ocijeniti da je Sabor ispunio svoju ulogu 2012. a imati zemlju u rasapu, može samo slijep i gluh birokrat!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Mislim ,uopće nije loše što

Mislim ,uopće nije loše što ne budu mogli posuđivati vani pa trošiti kao pijani milioneri.

bezvezni komentar i totalno nerazumijevanje.. posudivati ce kod domacih banaka, povuci ce sva sredstva. gospodartsvo ostaje bez kredita, dakle slijedi jos ubrzanije otpustanje i pad gospodarstva. ide jos veci pad potrosnje. to ce prouzrociti smanjenje prihoda u budzet, cak i manje od najlosijih prognoza, troskovi ce ostati. proracun ide u jos veci deficit nego li je to zbog pocetno krivo postavljenog, dodatnih kamata zbog pada reitinga... i onda ide jos JUNK od JUNKA... a onda ce na to sve krenuti otpustanje javnih sluzbi lopatama, jos veci pad potrosnje, i cisti kaos............

a oni ce i dalje biti pijani miljoneri samo ce se sve oko njih jos brze urusiti... prva sljedeca emisija obveznica je u sijecnju. tada ce nestati sav raspolozivi novac za gospodarstvo i investicije... likvidnost.. sve ce otici na troskove drzave koje ce biti sa pijanom vlasti sve dok bude dovoljno "opijata"....

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

jupi, najzad! :)

Jedva čekam vidjeti izraze lica raznih čudnovatih likova po raznim HAC-ovima, dizajnerima lijevog dijela obrasca u HEP-ovima i glasnogovornike odjela spajalice u HŽ-ovima kada ostanu bez stranih kredita.

Također jedva čekam vidjeti kako će se ponašati... "domaće banke" u ovoj situaciji. Ako se ovaj rejting potvrdi, pa i druge dvije kuće snize bonitete, pa onda snižavanje boniteta HAC-ovima, holdinzima... kako će te banke opravdati ako daju kredit nekome tko ima takav bonitet.

Ono što me pritom ne veseli da će ti isti napraviti takvu spiralu neplaćanja da će to biti čudo jedno za gledati :( Ali me opet veseli da će sami prekršiti zakone koje su sami donijeli - od fiskalne odgovornosti pa nadalje. Bit će zanimljivo. Nažalost.

Tko je glasao

vanio su vec pokupili kao za

vanio su vec pokupili kao za izvoz... za kaj bu to sam bog zna..
http://www.business.hr/ekonomija/svjetska-banka-hbor-u-posudila-50-milij...
http://www.vecernji.hr/biznis/hbor-svjetska-banka-potpisali-ugovor-zajmu...

a inace tak svejedno .. banke ce samo dobiti vecu kamatu.. dat ce novce, sto ne bi?
nije prvi put slicna situacija.. 2008 je i HDZ bio u nekoj takvoj.. pa je pobral svu lovu kod domacih banaka i onda poduplao krizu gospodarstva... To ce se sad ponoviti..

Krajem veljače inozemni je dug opće države iznosio 53,1 milijardu kuna, a unutarnji je dug bio 112,1 milijardu kuna.
Prema razinama državne vlasti, najveći dio javnog duga odnosi se na središnju državu čiji je dug na inozemnom i na domaćem tržištu dosegnuo iznos od 155,3 milijarde kuna.
Zbroje li se ukupni dug opće države, ukupna jamstva i dug HBOR-a riječ je o ukupnom iznosu od gotovo 226 milijardi kuna, što je udio u BDP-u od 66,4 posto

i sad treba dodati tih 50x7,7... i onda jos unutrasnjeg duga... koliko.. bumo vidjeli kaj bu dobil... odnosno kaj Linic naprosil od guvernera jer mu je to sad pod mus... moze "dobiti" samo kaj mu guverner "otpusti" bankama...
http://liderpress.hr/biznis-i-politika/hrvatska/necemo-dirati-poreze-u-2...
i na sve to ko pijane budale.. NISTA>> ama bas nista, oni po svom...
a Milanovic se nasuvao u Brusselu.. mislim da ga se ne bu smjelo vise ostavljati otvorenu lesu pa da moze kad hoce..
ja fakat to ne razumijem.. sad su tam neki "bez veze" dali neke ocjene, neki ovdje su budale jer govore od pocetka da ovo ne valja.. pa su oni neki ostali bez veze... jedino je ovaj dvojac na celu koji zeli kupovati soc-mir, zaduzivati, zivjeti u nekom svom svijetu iz proslih desetljeca.. oni se sami sebi dopadaju... i eto.. bas ih briga ni da se zacrvene.. nista, brate nista... pa ja to ne mogu vjerovati.. koliki dzon obraz treba imati covjek da bi isao u "politicare"?
pozdrav ekipi koja je do pred par sati podrzavala dvojac... u potezima.. ovim i onim.. poreznim i strukturalnim, takozvanim MIX-sa Mrakova trga, nadam se da nece sad okrenuti pricu i reci "nismo nikad" ili "prevarili su nas"

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

sljedeći koraci

Istina, sljedeći koraci će biti okretanje prema zaduživanju u domaćim bankama, i moljakanje guvernera da spusti obveznu pričuvu banaka za par postotaka. Što će samo dodatno destabilizirati banke i učvrstiti loš rejting.

Država će posisati što može, očito - i što onda? Nexe grupa je objavila da ne može otkupiti svoje obveznice, neki dan su još dvije velike tvrtke to izjavile...

Ja nisam tako zlurad prema vodećem dvojcu, oni igraju svoju ulogu a i plaćeni su za to. Mene zanimaju banke :) Jedva čekam vidjeti im izraze lica kada im klijenti iz "sigurnih javnih tvrtki" počnu kasniti s kreditima. A tek kada to počnu raditi i te tvrtke.

Izašao je podatak da je pad vrijednosti nekretnina u Zagrebu u zadnjih godinu dana - 8%. To znači da je toliko lošije i osiguranje banaka. Kao što rekoh - bit će, nažalost, jako zanimljivo.

Tko je glasao

ti nisi zlurad vec si se do

ti nisi zlurad vec si se do jucer slagao sa potezima.. itd itd..

banke, banke su stabilne u hrvatskoj... tu se ne treba previse brinuti.. HNB radi korektno dugo vremena i dalje ce..

a ovaj dvojac sa suludim idejama na celu drzave... sto bi uopce netko od nas trebao biti zlurad ili ne zlurad? to nije stvar opceg dojma ili ples sa zvijezdama pa da dajemo ocjene ili im se podsmijavamo kad padnu na dvostrukom akslu.. dobro, ti patis od tih opcih i personalnih dojmova i nekog preseravanja finocom... ali to mozes u nekim kontaktima kao privatna osoba, no Linic i Milanovic... oni nemaju pravu na zajebanciju i preseravanje dojmovima bez sadrzaja...

naprosto su stetni, nevjerojatno stetni u svom neznanju i nesvjesnosti njime.. nista drugo.. zato moraju otici.. tu nema zlobe.. to je naprosto nuznost... da bi opstali.. sto prije odu manje ce stete napraviti...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

zluradost nema veze s tim

Neki potezi su skoro uvjetovani, zato im se nisam čudio.

Ono čemu sam se nadao se nažalost nije ostvarilo. Samo se nisam slagao s tvojim mišljenjem - režite plaće državnom sektoru. Ja sam bio za smanjivanje broja, ukidanje nepotrebnog, uvođenje standarda, a ne linearno smanjivanje.

Iskreno, mislio sam da će biti mudriji - zbog svoje koristi. Ovo je glumljenje socijale koja nikome ne pomaće. Živo me zanima kako će se sada izvući.

Dovesti zemlju nakon jedne godine mandata do "smeća" je hvalevrijedno, kolikogod HDZ bio loš i ostavio sranja. Naime, agencije ne procjenjuju stvarnost, već planove. A oni ni planove ne znaju napraviti.

Tko je glasao

Ja sam bio za smanjivanje

Ja sam bio za smanjivanje broja, ukidanje nepotrebnog, uvođenje standarda, a ne linearno smanjivanje.

objektivno to je bolja opcija (mada teže provediva). oni koji ostanu bez posla će se potruditi da ga i nađu. linearno rezanje znači da i loše i dobre stavljaš u isti koš i imaš prekomjernu, podplaćenu gomilu ljudi.

No, prve reakcije Linića su zabrinjavajuće jer opet ide u smjeru porezne presije a očuvanja radnih mjesta u javnom sektoru, plaća i socijalnih davanja. znači opet računaju na porezno utjerivanja, sve suprotno od poruke stručnjaka, agencija, svjetske banke. Mada to može biti i patka jer je Linić djelovao zbunjeno, malo bi MMF, malo ne bi itd.

u svakom slučaju MMF nam je sada najbolja od najlošijih realna opcija. Sve ostalo će biti puno, puno lošije.

Tko je glasao

@chaos.. nama je trebalo i

@chaos.. nama je trebalo i jedno i drugo.. i smanjivanje ljudstva i smanjivanje troska po jediniki... ali smanjivanje administrativnih zahtjeva (pojednostavljenje) pa onda ona dva koraka ponovo..

Danas imamo izvanredno stanje.. tj. imali bi da su Linic i Milanovic pri pameti.. I mislim da se varas kako Linic zna.. njegovi potezi i ideje odgovoraju idejama 70tih i 80tih godina Juge.. i ti je njegovo znanje ekonomije stalo.. On je potpuno izgubljen, a Milanovic toliko lijen da mu se ne da o tome ni razmisliti.. naprosto bjezi od istine, posla, na koncu i sam od sebe.. samo tu i tamo nekaj kaze, a mozd aje bolje da se ni tada ne pojavljuje u javnosti..

Proglasenje izvanrednog stanja, proglasenje vecine zakona nevazecim, od javne nabave, svih povlastica, do kolektivnih ugovora.. poreza i slicnog... ... i onda tehnicka uprava, 50% otpustanja, sve preostale place minus 30% u odnosu na danas... PDV na max.15%.. i jos par drasticnih koraka.. i sve provedeno u max 2mjeseca je jedino sto nas moze jos izvuci od grckog scenarija zbrojenog sa spanjolsko talijanskim...

To ce se i dogodoti, samo prisilno i dirigirano izvana jer su ovi toliki idioti da ne kuze ni sto rade ni sto slijedi, odnosno nije ih ni briga jer ne misle snositi odgovornost za do sada ali ni ono sto ce napraviti u sljedeca dva tri mjeseca... sto ce na zalost biti jos vise katastroficno nego posljednju godinu..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Navedi mi jednu zemlju koju je MMF izvukao iz krize

Kad je MMF došao na Madagaskar, odmah su uveli austerity (što pogrešno prevode - štednjom), jer je to jedino što MMF zna uvesti.

Jedna od prvih troškova koje su srezali je masovno zaprašivanje protiv komaraca malaričara. Kao posljedica toga, umrlo je na desetke tisuća ljudi. Slažem se, to je vjerojatno bila efikasna ekonomska mjera...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

MMF ti može dati kredit po

MMF ti može dati kredit po 2-3%. Što će on napraviti ili neće je stvar dogovora između MMFa i vlade. Sigurna je stvar da nas čeka neka vrsta preustroja jer ovako više ne ide. Na nama je da to napravimo nama u korist.

Ako imamo viziju jakog gospodarstva, otvaranja radnih mjesta morati ćemo napraviti neke žrtve. Ako želimo biti bazično siromašni možemo ovako i dalje. Po meni nije problem "štednje" ako imaš neki cilj. Primjerice štediš za novi auto. Ali ako "štediš" jer nemaš onda je to problem. Puno je veći problem od MMFa po meni što mi kao društvo nismo zreli za ideju da želimo živjeti od svog rada.

Tko je glasao

Ovom što si naveo treba

Ovom što si naveo treba dodati da ni MMF više nije onaj od prije nekog vremena. Njihov glavni ekonomist priznao je nedavno da su rezovi donijeli više štete nego koristi:

http://www.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/wp/2012/10/12/imf-austerity...

Iako sam definitivno sigurna da i premijer i ministar financija znaju da je tomu tako, problem vidim u potkapacitiranosti Vlade da se provedu intervencije u strukturu društvenih pod-sustava. Prvi korak bi bio da shvate da za to nisu dovoljni samo ekonomisti, nego se reformama treba pristupiti multidisciplinarno i sustavno.

nemesis

Tko je glasao

Iako sam definitivno sigurna

Iako sam definitivno sigurna da i premijer i ministar financija znaju da je tomu tako, problem vidim u potkapacitiranosti Vlade da se provedu intervencije u strukturu društvenih pod-sustava.

meni premijer izgleda kao da nezna tko mu glavu nosi. Linić vjerovatno kuži ali nema političku podršku i onda pragmatično udara tamo gdje može, po porezima. Po meni to je stvar političke odluke koje nema. Oni ne kuže da se HDZ mogao zaudživati a oni više ne mogu i tu je bitna razlika. vremena do 2008 su nepovratno prošla a mi još nismo uskladili mogućnosti sa potrebama. Hoćemo, bez brige ali ne svojevoljno.

Tko je glasao

zbunj

I mene zbunjuju reakcije, ali ok - još su u šoku :)

I da, nervira ta tupost - ja razumijem da velik dio kupovne moći građana ovisi upravo o ovima koji imaju relativno visoka i sigurna primanja.

Kod te "srednje klase" je problem što su prenapregnuti. Lijepo je imati plaću 10.000 kn, ali ako su ti obveze 9.500 kn mjesečno, rezanje od 10% te baca u kategoriju - nelikvidnih, a to nikome ne treba.

Zato i mislim da bi "potrebne" bilo dobro sačuvati, a nepotrebne riješiti - manji trošak za državu + očuvana srednja klasa djelomično.

Živo me zanima u kojem će smjeru ići porezna presija uz ovako nesređene podatke, stvarno.

Tko je glasao

Živo me zanima u kojem će

Živo me zanima u kojem će smjeru ići porezna presija uz ovako nesređene podatke, stvarno.

ovako ja to vidim. onaj iz svjetke banke je rekao da nam je današnja industrijska proizvodnja na razini 2005 a osobna potrošnja 10% niža. Tada je proračun bio 87.5 milijardi kuna.

u tom smjeru MORA ići porezna presija. prema dolje. Sve ostalo bi bilo nešto poput onih financisjkih piramida. Može Linić tražiti ali neće dobiti. Može on i dalje gurati represiju ali ništa ne može postići. Četrvrtina kredita tvrtki je nenaplativo a 242 tisuće ljudi je pod blokadama. To je respektabilan broj i isto tako znači da ne može ići u tom smjeru više nego sada. Realno, nema tu više puno prostora mada će on možda htjeti pokušati dodatno uvoditi represiju. to će onda biti kraj. i sam znaš da je to uglavnom jednostavna matematika.

Po meni, jedino ti ostaje pustiti MMF i dati njima mandata da napravi neugodan posao.

Što se tiče ljudi koji su pod kreditima u pravu si. Država mora naći načina da banke otpišu loša dugovanja. to je napravila Amerika 2008 i sda je na putu oporavka. Tu bi možda HNB trebao nekako uskočiti.

Tko je glasao

Sve to stoji ali uz temeljni

Sve to stoji ali uz temeljni uvjet, ova vlada onda mora otići.

Da se izvrši ne znam kakva njena rekonstrukcija a na čelu ostane Milanović koji je analfabeta za sve osim filozofiranja o raznom, nema svrhe.

Pokazalo se da imati na čelu tima osobu koja ne zna ni sadržaj posla ni koordinirati aktivnosti drugih je čisti promašaj jer čak i ako je figura, mora ostavljati prostor za rad drugima u timu što kod Milanovića ne ide jer on jednostavno, to mu je u krvi, mora pokušavati ispasti najpametniji. No ni to mu baš ne ide u posljednje vrijeme.

Recept je u stvari vrlo jednostavan. Napraviti popis poduzeća koja svoje proizvode i usluge prodaju u inozemstvu, vidjeti tko od njih ima prostor i tržište za rast pa onda sve poticaje usmjeriti na njih. To je jedina zdrava lova koju se može prikupiti, budući povoljnih kredita više nema. Sve ostalo je pretakanje iz šupljeg u prazno, kruženje uvijek jedne te iste količine novca koji se vremenom neminovno seli iz džepova mnogih u džepove sve malobrojnijih.

Nama nedostaje novaca i pametno je konačno potaknuti one koji su ih sposobni zaraditi. Zanimljivo je da ovakav koncept Milanovićeva vlada ni ne spominje, valjda zato što ga već godinama promoviraju Ljubo Jurčić i Slavko Kulić.

B-52

Tko je glasao

Sve to stoji ali uz temeljni

Sve to stoji ali uz temeljni uvjet, ova vlada onda mora otići.

možda i ne mora. neka kažu da su pogriješili i neka naprave pravu stvar. To je ljudski. neka promijene način rada. još uvijek imaju šanse. pitanje je samo da li su to u stanju... međutim, prve naznake nakon ovo pada rejtinga nisu dobre. čini se da linić ide po starom, porezna presija...

Tko je glasao

da to je vec jucer, odmah

da to je vec jucer, odmah nakon objave pada reitinga Linic rekao..

a Milanovic dodao na lijepom engleskom kako mu ne pada n apamet otpustiti 30.000 ljudi iz javne i drzavne sluzbe.. jer sta misle te bonitetne kuce kad se zna ...

I ja sam mislila da je moguce da Milanovic naprosto zamijeni ministre znalcima i da proba.. ali on je toliko u magli a Linic "dibidus" da se nista pozitivnog u tom smjeru nece dogoditi..

U svakom slucaju bi bilo najbolje da hitno ponude mandat ... I da se proba napraviti nova Vlada.. odnosno da sansa da novi mandatar oformi Vladu sa pametnijim i odlucnim ljudima ODMAH

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

mislim da je to Milanvić

mislim da je to Milanvić komentirao par sati prije odluke S&Pa. poslije nije ništa komentirao.

Tko je glasao

je imas prav.. prije

je imas prav.. prije objave..
http://www.jutarnji.hr/milanovic---da-slusamo-bonitetne-agencije-otpusti...

no ne odustaju od toga... suludo je.. a Linic upravo izjavljuje da ne zan sto ce nam se dogadati sljedecih mjeseci..

Pa ja uopce ne znam sto rade, sto cekaju... Milanovic MORA odmah podnijeti ostavku i moliti boga da SDP dobije jos jednu sansu... a to ce samo ako stavi strucnjake umejsto Linica i slicnih gospodarstvenika.. Sljedeca varijanta je Tehnicki namjesnik pa kako god se to zamaskiralo ..pod MMF ili nekim upraviteljem.. sto mi se cini da se jos moze izbjeci jer to zasigurno nije najbolje moguce rjesenje.. Najbolje moguce je OSTAVKA i jos jedna vlada sa strucnjacima i politikom potvrdena od sabora koja ce provesti mjere iz palete KRIZNIH MJERA PRIKLADNIH IZVANREDNOM STANJU

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Da se izvrši ne znam kakva

Da se izvrši ne znam kakva njena rekonstrukcija a na čelu ostane Milanović koji je analfabeta za sve osim filozofiranja o raznom, nema svrhe.
Sad se vidi da je 2007. bio politicki mudriji nego 2011. godine. Onda je istakao Ljubu Jurcica za kandidata znajuci svoja ogranicenja. No 2011. godine kako je rekao preuzeli suodgovornost. Sad vidimo kako to izgleda preuzeti odgovornost.

Tko je glasao

Jurcic je takoder vrlo

Jurcic je takoder vrlo ogranicenih mogucnosti... I nije bio uopce dobar izbor a ne to bio ni sada...

Onak mozda nekima zgodno izgleda ali mi ipak trebali jednog dobrog organizatora za premijera, brze reakcije i razmisljanja... i par vrlo strucnih ljudi na gospodarsko fiskalnim rukovodecim mjestima..

Dobiti cemo mi to.. Samo ce ovi danas jos malo vise sve gurnuti u smece svojoj narcisoidnoscu i neznanjem..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Jurcic je takoder vrlo

Jurcic je takoder vrlo ogranicenih mogucnosti... I nije bio uopce dobar izbor a ne to bio ni sada...
Ali je ipak puno bolji ekonomista od Zorana Milanovica.

Tko je glasao

nije to jedino...

... proizvodnja domaća pri kojoj se "izbija" novac koji si do tada koristio za uzvoz je također izvrstan.

Napredniji korak bi bio... nemam pojma, bojkot žvakaćih guma koje po kili valjda koštaju kao da su od zlata... ili usklik "nećemo jesti čokoladu Bounty jer je uvozna"... dakle, nemoguća misija :)

Tko je glasao

Naravno da je i proizvodnja

Naravno da je i proizvodnja za domaće tržište potrebna, od nečega se mora živiti, ali ja sam govorio o mogućnostima da se dođe do svježeg novca. Tako je jedino moguće povećati novčanu masu s kojom se raspolaže, na zdrav i jednostavan način. Nisam expert ali se tu i tamo vidi kakav prilog ili članak u kojem izvoznici, često i mali govore kako bi, da mogu proizvesti, mogli izvoziti daleko više. Zato bih davao potporu svakom, ma kako malom izvozniku. Ne mogu se sjetiti istupa nekog iz vlade koji bi se zauzimao za taj pravac.

B-52

Tko je glasao

Sve t eprice sa forsiranjem

Sve t eprice sa forsiranjem izvoza i jos neke bajke u ekonomskom pogledu.. u raznim varijantama.. od javnih investicija do poticanja izvoza su nebuloze...

Nama je osnovno odrzivo postojanje poduzeca... Prvo treba maknuti presiju sa poduzeca, olaksati stvaranje i oteretiti ga svih balasta..
Tek takva poduzeca bilo izvozna, javna ili privatna mala za domace potrebe mogu proizvesti zeljeni ucinak tj. konkurentan proizvod ili uslugu..

Ovo sto iammo kao sustav daje samo preskup proizvod. Poticanja dakle ide ka poticanjima skupih proizvoda sto je naprosto ulupan novac ni za sto.. Jer tako placaju samo drzave ili bilo tko ali iz JAVNOG ili KREDITNOG novca.. To uskoro vis enitko nece raditi i svi proizvodi koji budu iznad stvarne cijene nece imati produ. Sto bi znacilo da ce poticaji izvoznika biti baceni u vjetar jer cemo kreditima svjetske banke placati razliku od skupe proizvodnje do stvarne cijene... To moze dovesti samo do jos veceg kolapsa..

Nisu stvari bas tako komplicirane ali je izgleda komplicirano shvatiti da ce nas "izmisljanje" svega, od novca do potreba kao i cijena odvesti u propast.. ili krace Konformizam je nova rijec za samoubojstvo.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

isuse.. @zap... pa daj ne

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

slaba kava?

Tko je glasao

evo što Linić kaže kako ćemo

evo što Linić kaže kako ćemo riješiti problem:

- Energičnom borbom protiv sive ekonomije nastojat ćemo povećati prihode, da bi ti povećani prihodi mogli pokriti veće izdatke u 2013., 2014., i 2015. godini, a sve iz razloga jer nam deficiti u proračunu ne mogu biti veći od 3 posto BDP-a - rekao je Linić.

drugim riječima, dodatna porezna presija na mala i srednja poduzeća. ta strategija će sigurno uspjeti haha. on uopće nije shvatio poruku. bojim se da ovi tvoji iz haca i dalje planiraju imati skupa odijela...

Tko je glasao

drugim riječima, dodatna

drugim riječima, dodatna porezna presija na mala i srednja poduzeća

ne razumijem sto zelis reci?
da sva mala i srednja poduzeca u pravilu funkcioniraju u zoni sive ekonomije?


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

ja citiram Linića. pitaj

ja citiram Linića. pitaj njega što misli. Prema Todoriću i sličnim (velikima) presije nema pa pretpostavljam da je mislio na mala i srednja poduzeća. Linić je rekao da ide u obračun sa sivom ekonomijom. Ako nisi registrian onda to nije siva ekonomija neog crna. Ako si velik onda nisi predmet cipelarenja. Ako ne radiš onda nisi niti bijel niti siv niti crn. Ostaju oni najslabiji. Mali i srednji.

Ako mene pitaš što mislim, mislim potpuno suprotno. male i srednje nemoj uopće dirati, daj im da rade, napravi sve što možeš da što više ljudi otvara tvrtke. Smanji poreze, olakšaj otvaranje, zatvaranje tvrtki, ruši lokalne barijere, napravi sve ama baš sve da netko nešto radi. linić misli suprotno. Linić misli da su to lopovi koji skrivaju primanja i ne plaćaju poreze i da se snjima treba obračunati. pa dobro, vidjeti ćemo gdje to vodi.

Tko je glasao

Ima li Milanovic muda

Ima li Milanovic muda ponuditi ostavku?

jer trebao bi... nakon svih dogadanja to bi bilo jedino ispravno.. i to ODMAH jos prije Nove Godine

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

@lunoprof Memorija... Luna!????

Kako imaš obraza zahtijevati njegovu ostavku (usput, kada bi bilo ikakve ozbiljnije zamjene u strankama, prvi bih bio za to) a ne poznajem nikoga na ovom portalu koji je tako zdušno podržavao njegovi desnu ruku R,. Čačića, od tebe?? Vladin tj. Čačićev NEW DEAL je totalno krahirao, autor te fantazmagorije bio je PPVRH, tvoj pulen i miljenik... Ili da Zoki stvatno podnese ostavku a njega, Gazimira Čačića, do zatvora, dakle, mjesec dana, ustoliči na svoje mjesto?? I da onaj koji je počeo sklapati daske za lijes hrvatske ekonomije zabije i posljednje čavle u taj lijes???

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

licemjernost, ulizivanje,

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Svašta bi ti htjela, Luna!

Treba imat muda za postat premijer - treba imat muda za dat ostavku na mjesto premijera! Pa ni Supermen ne može imati dva para muda! :)))

Tko je glasao

bezmuda politicka scena...

bezmuda politicka scena...

kao i nestali komentatori i pobornici, koji su jos pred par sati zdusno branili sve "genitalnosti" vodecih politicara...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Nema, raspust je.....

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

S&P srušio kreditni rejting

S&P srušio kreditni rejting RH u kategoriju smeća

Kao ključni razlog pada kreditnog rejtinga navode se nedovoljne strukturne i fiskalne reforme hrvatske Vlade
banka.hr/HRT Objavljeno 20.42, 14.12.2012.

Kreditna agencija Standard&Poor's srušila je kreditni rejting Hrvatske u kategoriju smeća.
Kasno poslijepodne agencija Reuters objavila je kako je S&P hrvatski rejting za dugoročno zaduživanje s BBB- spustio u kategoriju BB+, koju investitori neslužbeno nazivaju smećem. Pritom su dani i stabilni izgledi, drugim riječima kreditna agencija pretpostavlja da ćemo u toj kategoriji ostati dulje.
Kao ključni razlog pada kreditnog rejtinga navode se nedovoljne strukturne i fiskalne reforme hrvatske Vlade.
http://www.banka.hr/hrvatska/s-p-srusio-kreditni-rejting-rh-u-kategoriju...

a ovo je scenarij po nekima.. a meni se cini da bu jos i gore..
http://danas.net.hr/novac/ovo-ce-se-dogoditi-ako-nam-padne-kreditni-rejting

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

tko ih šiša!

Štampat ćemo svoje pare! :)

Tko je glasao

Tko je kriv?

Najvažnija od svih preporuka je jednostavna – smanjite poreze.

– Vi ste zemlja s najvećim poreznim stopama i neće biti dobro ako tako nastavite. Morate smanjiti izdatke, jer ako izdaci i porezi rastu, ugrozit ćete svoju ekonomiju – poruka je predstavnika Svjetske banke u Hrvatskoj Hongjoo Hahma. Prema podacima o industrijskoj proizvodnji i trgovini na malo, vratili smo se na razinu koja je za 10 i više posto niža od 2005. Problematično je to što su apetiti države značajno narasli. Gospodarstvo je 2005. financiralo proračun od 87 milijardi kuna, dok se iduće godine namjerava potrošiti 124,5 milijardi kuna na rashode države.

http://www.vecernji.hr/biznis/svjetska-banka-preveliki-porezi-unistit-ce...

I sto kazes @hazi.... tko je kriv za stanje u drzavi, vladi, koaliciji? Tko je kriv za nedjela u posljednjih 12 mjeseci?

Jel ima netko muda u tom SDP stati iza onog sto prica i onog sto radi, pa jasno i glasno reci KRIVI SMO... pa rekonstruirati Vladu i krenuti s pocetka tj. par desetaka koraka iza mjesta gdje je bio pocetak prosle godine ili naprosto nek odu s vlasti jer su zakljucili da ne znaju i ne mogu...........trece varijante nema za ljude.. samo za ljigavce... koji ce nas potpuno unistiti...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

ovo mi se dodatno i posebno

ovo mi se dodatno i posebno vazno

Vaše je tržište rada jedno od najnižih u Europi. Rast mora dolaziti iz privatnog sektora, a ne iz javnih poduzeća. Hrvatska je nazadovala, a tome je najveći razlog neučinkovitost Vlade i birokracija što se tiče vanjskih ulaganja. Javna uprava pojavljuje se kao najveća prepreka onima koji žele nešto u Hrvatskoj raditi – kaže Hahm.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

@lunoprof

Sada sam već ozbiljno zabrinut za tvoje sposobnosti rasuđivanja i memoriju sjećanja: kada je R.Č. i ekipa najavila megalomanske projekte (Zagreb na Savi, Plomin, Ombla, fasadizacija i kojekakve druge gluparije), kada je je najavljivan preporod kroz investicije javnih poduzeća od strane priučenog ekonomiste R.Č., ne sjećam se da je itko više od tebe bio oduševljen tim projektima i PPVRH-om kao deux ex machina!
Gadi mi dati ti i minus na tvoje kratkopametne upise!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

vec sam ti rekla ranije,

vec sam ti rekla ranije, laganje hoce biti veoma bolno i sklisko... pazi se da ne padnes.......

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Da li je SDP/Vlada/Milanovic spreman stati iza svojih djela?

PORUKA GUVERNERA HNB-A
"Stvari treba radikalno mijenjati"

Ponovio je kako Hrvatska ima najlošije ocjene investicijske klime od usporedivih zemalja te kako su Hrvatskoj potrebne strukturne reforme. Stvari treba radikalno mijenjati. Ako ste bili loši 10-15 godina, nemate isto toliko godina da to popravite, rekao je Vujčić.

Procjena je HNB-a da će osobna potrošnja i u idućoj godini imati negativan učinak na BDP (očekuje se pad za jedan posto), s obzirom na kretanja na tržištu rada, pad realnog raspoloživog dohotka i nastavak razduživanja kućanstava.

U idućoj se godini očekuje i nastavak nepovoljnih kretanja na tržištu rada, a prosječna anketna stopa nezaposlenosti s ovogodišnjih 14,8 posto u 2013. bi mogla porasti na 15,2 posto.
http://business.hr/ekonomija/stvari-treba-radikalno-mijenjati

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Razotkrivanje: „Istanbulska konvencija“ je agresija na sve države koje su zaštitile brak kao zajednicu muškarca i žene od ppetra komentara 3
  2. I meni je žao svih nevinih od drvosjek komentara 25
  3. porezoPrimci naredboDavci ŠEFovi od aluzija komentara 0
  4. VLASNITVO I UPRAVLJANJE NJIME - ius gubernandi od petarbosni4 komentara 6
  5. Ne prestanete li s „pomirbom“, zakrvit ćemo se još i više od Feniks komentara 21
  6. kobna diktatura ŠEFovanja - ažuriranje 2017-08-16 od aluzija komentara 0
  7. naređenje/izvršenje (a za NE poslušnost kažnjavanje) od aluzija komentara 0
  8. Vlada treba služiti građanima od Mucke komentara 0
  9. Porez na nekretnine u RH je agresija mainstream političara-na daljinski iz EU, na hrvatske građane i RH od ppetra komentara 13
  10. Sloboda je tu! A gdje smo mi? od boltek komentara 9
  11. enciklopedija ažuriranja (nacrt) od aluzija komentara 0
  12. Ustaško-revijalna komponenta proslave „Oluje“ izmještena iz Knina u Slunj od Feniks komentara 7
  13. Hrvatska je narodna demokracija, u čemu postoji kontinuitet posljednjih 45 godina od Zoran Oštrić komentara 14
  14. Godina 1941. za nas još nije završila, dok je za svijet godina 2050. već započela od Zoran Oštrić komentara 8
  15. ŠEFovi i paraŠEFovi od aluzija komentara 0
  16. Stanje Hrvatske Politika od AlexD komentara 0
  17. Sad je već sigurno: bliži se kraj ere benzinskih automobila od Zoran Oštrić komentara 26
  18. ŠEF NE MORA... a zašto zločesto nešto uradi od aluzija komentara 0
  19. gramatika ŠEFizma (vladavine ŠEFova) od aluzija komentara 1
  20. Krstičević i MORH, programom proslave"Oluje"napadaju Predsjednicu i hrvatske branitelje od ppetra komentara 2
  21. sutra zar neću biti živ od aluzija komentara 1
  22. VLASNIŠTVO od petarbosni4 komentara 1
  23. Preko ministra obrane Krstičevića, Plenković ruši „Inicijativu triju mora“ i K.G.Kitarović, jer smetaju njemačkim interesima od ppetra komentara 13
  24. Ukrasti Ubiti... hranu od aluzija komentara 0
  25. mene čovjeka spasi od aluzija komentara 1

Tko je online

  • gledamokosebe
  • indian
  • ppetra
  • zaphod

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 4
  • Gostiju: 37

Novi korisnici

  • Crvena
  • gived
  • AlexD
  • Voltron
  • IMOTA MORLAK