Tagovi

Pirat sam majko

JEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTAJEDNO VELIKO NIŠTA

Tagovi

Komentari

Prosvjedi protiv ACTA-e diljem Europe

"Zakoni nominalno štite glazbenu i filmsku industriju, čiji se sadržaj najčešće ilegalno dijeli putem interneta. No, mnogi se slažu kako je osnova zakona ACTA nešto sasvim drugo - gašenje svih nepodobnih izvora informacija i veliko ušutkavanje nezavisnog novinarstva.
Aktivisti poručuju kako internet mora ostati slobodan, ponajviše radi dostupnosti informacija" - http://www.advance.hr/vijesti/ove-subote-veliki-anti-acta-prosvjedi-u-pr...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

I sve to tako ide, gmižeš po

I sve to tako ide, gmižeš po gradu, sliniš po CD prodavaonicama, prodavač kad te vidi sa školskim ruksakom i još dva-tri prištava ishlapjela lika, lagano okrene očima jer mora biti u stavu kao da je kupac u dućanu, a svjestan je da ste markirali i došli sliniti, jer da imaš u planu kupovinu, prepoznao bi sa vrata ozareno lice, smijuljenje, hiperaktivnost, koliko god to sada bilo smiješno, CD se nije kupovao slučajno, kao ono "ajd kad sam već tu u prolazu da ubodem nešto", takav pristup je bio nezamisliv i ekonomski neizvediv.
Ista je stvar bila i prije 35 godina s kupovinom ploca. Samo... Ploce se onda nisu mogle nabaviti bas tako lako pa su sretnici koji su imali nekog vani ponosno po korzu setali svoje Cepeline, Wudstoke, dorse, i druge nama obicnim smrtnicima nedostizne blagodati. Jedini svijetao trenutak bila je emisija po vasem izboru koju je tada na prijelazu sedamdesete u osamdesete vodio Miljenko Jelaca. Tu je bilo svakojakih dobrih pjesama. No jedna prica o jednom duplom albumu i danas je nakon toliko godina prilicno svjeza. Naime mi smo bili zapaljeni za claptona a Layla je bila nedosanjani san do jednog dana kad je otac od prijatelja u pratnji vlaka isao za nizozemsku. Na cedulji je bilo zapisano kako se zove album i bilo mu je receno da donese dvije ploce. Nakon nekoliko dana cekanja covjek se vratio noseci samo jedan dupli album. Pa rekli ste mi da kupim dvije ploce. Pa unutra su dvije ploce pa sto ja znam sto je dupli album? I tako je moj prijatelj dobio Laylu a sin od oca koji je isao u Nizozemsku ostao je kratkih rukava.
Gramofonske ploče su u modi ponovno, tavani i budžaci postaju mjesta gdje leži skriveno blago naših roditelja, isto ono blago koje smo otkrivenjem CD-a kako kaže jedan moj prijatelj "bacali po ulici sa gađenjem" zanijekavši bilo kakvu povezanost sa tom zastarijelom tehnologijom veličajući njegovu svetost CD. Prodalo nam priču brate. Naposlijetku ispade ploča dugotrajniji, pouzdaniji i nepobitno iskonskiji medij koji preslušavanje glazbe čini uzvišenim procesom, da ne kažem ritualom.
Ja sam bio pametan pa sam svoje sacuvao ali nemam posteni gramofon na kojem bi ih slusao. A skupilo se preko 400 ploca od kojih su neki i rariteti poput Korni grupe, Igre staklenih perli, grupe Tako itd. Da ploce su nenadje...e iz prostog razloga zato sto su analogne i analogni zvuk svojih sinusoida vjernije prenosi originalni zvuk nego sve kockice digitalnog zapisa. O empetriju da i ne pricam jer tu i tako nema vise od dvijetrecine onoga sto bi se trebalo cuti.

A sad malo o piratstvu. Postoji dvojnost pojlepe izdavaca za bogatstvima pri cemu su autori i izvodjaci samo sredstvo za zgrtanje para i postivanja necijeg truda i rada putem postivanja autorskog djela. No kako mi za svaki kupljeni nosac podataka platimo i dio autorskih prava pa makar na njima nasnimili i svoju glazbu smatram da nema neke nelegalnosti u koristenju "skinute" glazbe za svoje potrebe. A ako se ta glazba pusta na nekoj radio stanici ili javnom prostoru opet se placa zastita autorskih prava te su autori obesteceni. Ono sto je prijetnja industriji zabave u svemu tome je u tome da nece moci svakakvo smece pakirati i prodavati te ce se i autori morati malo potruditi popunjavati prostor na nosacima zvuka.

Tko je glasao

Miljenko Jelača -

jedini svijetao trenutak?

Kako si uspio zaobići Dražena Vrdoljaka?

Tko je glasao

Drazen Vrdoljak je imao

Drazen Vrdoljak je imao emisiju u nekom kasnonocnom terminu nedeljom oko ponoci kada je predstavljao nove ploce domace glazbene scene. Inace on i Glavan nisu mi bas bili nekako prirasli srcu.
http://s2.pticica.com/foto/0000561145_l_0_3tzd61.jpg
http://s2.pticica.com/foto/0000792773_l_0_wlmzos.jpg

Tko je glasao

Ajoj!

Pardon, zaboravila sam da ti možeš biti i dovoljno mlad, pa se ne sjećati....

Tko je glasao

Ovdje se ipak

ističe osobna sklonost analogiji. Što je sasvim u redu. Ali mp3 označava tip kompresije, a ne i stupanj. Mnogi se radi svoje ljubavi prema glazbi zaklinju u svoja analitička ušesa i pripisuju im "nadnaravne" moći. :-))) Ali ti ako imaš mp3 od 320kbps i sviraš ga na dobrom pojačalu i dobrim zvučnicima, ili dobrim sluhama, on apsolutno pokriva ljudski raspon frekvencija, tako da nema baš više onoga što fali a trebalo bi se čuti.

Više se izgubi u opremi za reprodukciju, a sada je net već pun i ripova bez kompresije, pa se priča ipak na kraju svodi osobne sklonosti.

pozz
doza

Tko je glasao

@doza istestirao sam

@doza

istestirao sam nadnaravne moci svojih napornih prijatelja. rezultati su naravno bili ocekivani - bez obzira kakav fantastican sluh misle da imaju, ne mogu razlikovati mp3 (sa solidnim bitrateom) i nekompresirano. sad su tiho. nesto sitno se gubi u visokim frekvencijama prilikom mp3 kompresije, ali uz solidan bitrate gotovo je nemoguce razlikovat.

Tko je glasao

To je doista tako

drago mi je da si se ubacio da ne misli bosancero da sam tvrdoglav. Ali, doista, pratio sam high end scenu, jedno vrijeme me zanimala, dakle ako imaš još neki D/A pretvarač, stvar je zaista izvan onoga što ljudsko uho može. Ja sam odmah pristao i na ovo što je bosanecero pisao, štete ima ali ispod određenog stupnja kompresije. Možda sam i ja pretjerao da je to već 320, ali tu negdje počinje. Onda naše poznavanje amplitude i zv. valova ostaje na teorijskom znanju koje ne možemo potvrditi bez dodatnih mjernih instrumenata.

I ne samo tvoji prijatelji, kada je tema bila svježa i zanimljiva, moglo se u What Hi-Fi pročitati kako su padali najtvrdokorniji audiofili i protivnici digitaliziranja zvuka, sve redom. Rezultati su bili poražavajući. Ljudi koji su uho vježbali cijeli život bi znali reći da je ploča i to za CD pušten kroz lampaša bez eksternog D/A pretvarača, samo s onim ugrađenim u CD player.

pozz
doza

Tko je glasao

ljudi su rijetko svijesni da

ljudi su rijetko svijesni da njihov mozak ima vise trikova od david copperfielda., i da ih vrlo cesto ispreskace kao mlade majmune. pa cak i kad znas da izvodi trik, ne mozes si pomoci. kad ti hocu prodati odredjene zvucnike, te koje ti hocu prodati cu mrvicu pojacati. odmah ce ti mozak reci cistiji zvuk (a nije). ak ti hocu prodati flasiranu vodu, dam ti da probas vodu s pipe i ohladjenu vodu s pipe - ova druga naravno bolja (prokleto su iste). pa ne daje ti bezveze ekipica koja ti prodaje vodu i aparat za hladjenje...

link
(u prijevodu - ovo nije lula)

a tek sto radi kad pokusavamo izvuc uzroke, posljedice, pravila itd iz nekih kompleksnih dogadjaja... nekima jos nije sjelo da nema zamjene za znanstvenu metodu (bosancero ne mislim na tebe).

Tko je glasao

Sad zvučiš

kao jedan moj davni cimer. Jasno mi je ovo za mozak, nije mi područje posve nepoznato. Vizualna percepcija mi je trebala radi filmova kojima se bavim, tako da sam i sam pisao i objašnjavao neke od tih iluzija. Link ne moram ni otvoriti, Rene Magrit je poznati umjetnik, tu je doduše pitanje reprezentacije svijeta u jeziku i vizualnim simbolima.

Dakle, od phi fenomena nadalje, lista iluzija je beskonačna. Jebeš informaciju bez mjernog "instrumenta" (uha, snimača...) da ju zabilježi. Nje kao da i nema. I subatomske su čestice bile tu oduvijek, ali za nas tek odnedavno.

Dakle, da to ovako sumiramo, za velike kompresije je bosancero u pravu. Onda, kako se stupanj kompresije smanjuje dođe se i do granica čovjekova sluha, pa ga se i pređe. Ono, svojim imprefekcijama naprosto ostavlja dovoljno mjesta da se nešto komprimira, a da ono ne reagira. No, dobro, i njega se može u jednoj mjeri izvježbat. Treba i to uvažit.

A što se nekih šumova tiče njih se već reducira u samom studiju odabirom dobrih mikrofona, pa instrumenata, pa sve do noise-gate efekata na mix pultovima, ili filterima za šumove. Mogli bismo reći da ni vinilka ne dođe sa svim onim "ambijentom" u kojem je originalno izvedena pjesma. Samo nije to sve do kompresije.

Tema malo zakorači u zen, kada dođeš do pitanja: ako ja to ne čujem je li to tamo (od onoga, ako stablo u šumi padne, a nema nikoga da to čuje... Istina, komičnija je verzija s bakom u staračkom domu, ako padne izvan vremena za posjete, je li zaista pala?)

pozz
doza

Tko je glasao

:)))))))))))))

Istina, komičnija je verzija s bakom u staračkom domu, ako padne izvan vremena za posjete, je li zaista pala?

Tko je glasao

Ovdje se ipak ističe osobna

Ovdje se ipak ističe osobna sklonost analogiji.
Prirodni zvuk je sinusoida (bar mislim) i svaki zvuk u prirodi je analogni zvuk oblika sinusoide. Svrha snimanja zvuka je vjerno prenosenje ostvarenog zvuka za daljnju reprodukciju. Analognim nacinom snimanja sinusoida iz prirode prenosi se analogno i ostaje sinusoida. Pri digitalnom zapisu pretvaranjem sinusoide dobija se imitacija koja nije potpuna jer je sinusoida nazubljena te nuzno dolazi do gubitka dijela informacija. Samim gubitkom informacija dolazi i do netocnosti u odnosu na prirodan zvuk koji se treba reproducirati. Iz obrazlozenog stoji da nije moja osobna sklonost prema analogiji nego je jednostavno analogni zapis vjerniji originalnom zapisu. To jest uprosceno receno analogni zapis ima puno vise informacija nego digitalni isto kao sto fotografija snimljena na foto filmu ima puno vise informacija nego fotografija snimljena digitalno.
Mnogi se radi svoje ljubavi prema glazbi zaklinju u svoja analitička ušesa i pripisuju im "nadnaravne" moći. :-))) Ali ti ako imaš mp3 od 320kbps i sviraš ga na dobrom pojačalu i dobrim zvučnicima, ili dobrim sluhama, on apsolutno pokriva ljudski raspon frekvencija, tako da nema baš više onoga što fali a trebalo bi se čuti. Sto se tice empetrija svaka kompresija je dodatni gubitak informacija jer se po nekom algoritmu nepotrebne informacije poput similarnih zvukova instrumenata eliminiraju sto znaci imamo digitalni zapis nad kojim izvrsimo jos dodatnu eliminaciju informacija. Uprosceno receno razlika izmedju analognog, digitalnog i empetrija je kao da Anu karenjinu prvo sazmete na tristo stranica pa onda tih tristo stranica sazmete na pedeset. Znat cete sto se zbivalo i biti upoznati sa osnovnim sizeom no nedostajat ce vam mnogo detalja za koje je smatrano da nisu bitni u radnji romana. Pored empetrija imamo i oggvorbis a imamo i flac koji priblizavaju materijal izvornom digitalnom. No i taj i takav nacin svejedno pati od boljke manjka informacija. No svakako da napretkom tehnologije kada ce biti moguce na medij velicine cd-a pohraniti mozda i sto gigabajta podataka moguce pribliziti zvuk za reprodukciju originalnom prirodnom zvuku no i dalje ce nazubljenost digitalnog zapisa u odnosu na sinusoidu analognog zapisa donositi nesto manje informacija no svakako puno vise nego cd. Uostalom pogledajte dvd ili blue ray film na televizoru visoke razlucivosti pa recite da li ima razlike?
Više se izgubi u opremi za reprodukciju, To nije razlog u opravdanju jer uzmimo da imamo istu opremu za reprodukciju koja reproducira materijal. Ako materijal ima kompletnu informaciju dolazi do djelomicnog gubitka prilikom reprodukcije no ako materijal ima manje informacija pa jos dojde do gubitka onda je gubitak dvostruki.
No pored ove akademske rasprave postoje mnoge druge stvari poput prakticnosti prenosenja informacija do samog skladistenja informacija pa do mogucnosti za multipliciranje informacija bez gubitka. No i tu ima svakakvih prica pa je jedan pazio kakav premaz imaju cd-i za snimanje jer je u zavisnosti od premaza i sam zvuk prilikom reprodukcije drugaciji. Bar tako kaze. Ja nisam rovjeravao.

Tko je glasao

Pri digitalnom zapisu

Pri digitalnom zapisu pretvaranjem sinusoide dobija se imitacija koja nije potpuna jer je sinusoida nazubljena te nuzno dolazi do gubitka dijela informacija.
Brijem da pravi problem nije u tome, nisu to pikseli kad imaš 1024 stupca i želiš u njih staviti 2000 točaka, sinusoida se da opisati manje više matematički perfektno, odnosno toliko dobro da ne možeš skužiti razliku, nego je problem što ti zbog glasnije "sinusoide" ne možeš kvalitetno prezentirati "sinusoidu" koja je "iza" ove glasne.
za mene vinyl nije snobovska pizdarija, nego nešto što će mom sinu ostati
Ovo što kolega objašnjava, u jednoj četrdesettisućačetiristo-tinki na npr 12000 Hz se može dobiti samo jedan vrijednost koja mora biti idealna kombinacija svih tih "sinusoida", te digitalni format jednostavno zanemari krivulje koje kod homo sapiensa ionako ne bi bile zamijećene.

Tko je glasao

Brijem da pravi problem nije

Brijem da pravi problem nije u tome, nisu to pikseli kad imaš 1024 stupca i želiš u njih staviti 2000 točaka, sinusoida se da opisati manje više matematički perfektno, odnosno toliko dobro da ne možeš skužiti razliku,
Ja brijem da je bas tako.

Tko je glasao

s obzirom da su informacije

s obzirom da su informacije na audio cd-u digitalne (1010101) premaz je zaista nebitan. il ces procitat sto pise ili neces. kad bi prirodni zvuk bio sinusoida onda bi sve sto cujes zvucalo kao oboa (to je otprilike zvuk ciste sinusoide). s obzirom da sve u prirodi tako ne zvuci, ostale zvukove dobijas u raznovrsnim (i bezgranicnim) kombinacijama - ono sto ti cujes kao ton zvuka je najnaglasenija frekvencija, a ostale manje naglasene daju mu teksturu (pa mozes razlikovat trubu i flautu kad sviraju isti ton). osim boje zvuka koje mozes dobiti standardnim instrumentima, postoji jos tona koje ne mozes (saw wave npr) - to sto mi nismo u stanju slozit rezonantnu kutiju koja ce to ispucati ga ne cini nista manje prirodnim.

Tko je glasao

s obzirom da su informacije

s obzirom da su informacije na audio cd-u digitalne (1010101) premaz je zaista nebitan. il ces procitat sto pise ili neces.
S tim se i ja slazem no slusao sam vise od sat vremena tiradu o tajo juden premazu.
ono sto ti cujes kao ton zvuka je najnaglasenija frekvencija, a ostale manje naglasene daju mu teksturu (pa mozes razlikovat trubu i flautu kad sviraju isti ton). osim boje zvuka koje mozes dobiti standardnim instrumentima, postoji jos tona koje ne mozes (saw wave npr) - to sto mi nismo u stanju slozit rezonantnu kutiju koja ce to ispucati ga ne cini nista manje prirodnim.
Dakle pitanje je da li se digitalizacijom gubi dio informacija? Nista drugo. Ono sto mi cujemo ili mislimo da cujemo ili smo osvijestili da smo culi to je druga stvar. No postoje stvari koje se i ne cuju a opet ostavljaju dojam cujnosti. Recimo Janko Mlinaric - Truli imao je studio u centru Zagreba i na njegovim snimcima osjetilo se da su kamioni prolazili po ulici dok je snimao pa je onda vecinu snimanja obavljao po noci. Dok je s druge strane Babogredac jedno vrijeme imao studio u Bosnjacima gdje nije bilo takvih problema. I sad kazu da ljudsko uho ne cuje frekvenciju ispod 20 herca a opet se ta frekvencija osjetila na snimku. No ja sam pisao o kolicini informacija i po tome je digitalni oblik zapisa jos uvijek daleko losiji od analognog. I jos ce dosta dugo tako biti. Samo slusanje snimljenog i ono sto cujemo je u domeni psiholoskog zvuka u kojem mi vec imamo u glavi neku sliku zvuka te onda ono sto stvarno izlazi iz zvucnika smjestamo u tu sliku. S time nas mozak kompenzira nedostajuce informacije te nam je tesko primjetiti razliku.
Ponovit cu i cd i empetri imaju svojih prednosti nad vinilom no sto se tice samog zvuka tu su daleko inferiorni

Tko je glasao

frekvencije ispod 20hz

frekvencije ispod 20hz (takozvani sub) i ne cujes, vec osjetis (ak je dovoljno glasno, drma po stomaku). sto se tice kolicine informacija i losijeg zvuka - ukoliko nisi u stanju da razlikujes, kako je molim te jedan daleko losiji od drugog. ustvari, tebe zahebe tvoj mozak - digitalni format se sastoji u tome da ja uzmem fotku vala svakih n puta u sekundi (44.1 khz za cd). tvoj mozak nadopuni prazan prostor, slicno kao u stripovima - dosta je da vidis par slika, a ti sam slozis ostatak. fora je u tome da se fotka u biti uzima toliko cesto da ce tvoj mozak gotovo savrseno nadopuniti ostatak. odstupanje je zaista prakticno nepostojece.

audio inzenjeri naravno drve kako je analogija bolja, ali iz skroz drugih razloga - kompresija. zadnjih 20 godina ide natjecanje tko ce imati glasniji miks (glasnoca je relativno subjektivna stvar). analogno, kad zatjeras miks u crveno, distorzija je uhu ugodna. digitalna distorzija je neugodna, bez izuzetaka.

Tko je glasao

vec osjetis ustvari, tebe

vec osjetis
ustvari, tebe zahebe tvoj mozak
tvoj mozak nadopuni prazan prostor
To je ono sto i ja pisem da je osjecaj to jest psiholoski aspekt onaj koji nadopunjuje nedostatak informacija. No i dalje stoji da u digitalnom obliku ima nedostatak informacija bez obzira da li ih mi cujemo ili ih ne cujemo. Njih jednostavno nema. Ja u glavi mogu sloziti zamisljenu sliku necega sto u stvari nisam cuo pa se mogu ubijediti da cujem. O tome pricas kad pises o kompenzacijama mozga?
audio inzenjeri naravno drve kako je analogija bolja, ali iz skroz drugih razloga
To nije moja domena o kojoj ja pisem. Analogija je bolja iz jednog jedinog razloga. Ima puno vise informacija nego digitalija. Da li je to istina?
Naravno da to nema veze sa subjektivnim dojmom kod samog slusanja. Uostalom tada utjece jos cijeli niz drugih cimbenika poput naglih telefonskih poziva, suskanja prolaska aviona i kamiona. No iz osobnog iskustva mogu reci da sam na jednoj pjesmi tek nakon dvadeset godina od prvog slusanja a tu sam pjesmu cuo jako puno puta u raznolikim prilikama cuo zvuk triangla u jednom dijelu i ostao potpuno zapanjen kako taj zvuk prije nisam cuo. A taj je triangl uvijek bio u pjesmi samo ga ja nisam cuo. Da li bi to znacilo da tog triangla i ne treba biti tamo gdje je snimljen?

Tko je glasao

Triangl

treba biti, bez ikakve dileme!!! :))

Hvala vam što mi dajete osnovne lekcije o prenošenju zvuka, jer o tome pojma o pojmu nemam.

Sad molim odgovor na jedno osobno pitanje: zakaj ja strašno volim slušati ženske vokale iz doba prije sterea?

Tko je glasao
Tko je glasao
Tko je glasao
Tko je glasao

ta varijanta se actually zove

ta varijanta se actually zove pre-motown. sve starije stvari tako zvuce - bubnjevi su tiho, vokal je naglasen itd. motown kuca je eventualno skuzila da se vecini ljudi vise svidja kad cuju bubnjeve pa se tako promjenila moda miksanja - 70' nadalje bubnjevi prakticno grme. stvar ukusa, jel.

Tko je glasao

Hvala!

Dakle, s nekim pravom to osjećam "toplim", "mekanim"?!...

(Svaka čast svim naprednim tehnologijama, ali meni je taj zvuk predivan. A nadam se da nisam baš jedina... Odatle možda slijedi zaključak da "napredak" ne znači nužno: "od lošijega prema boljemu", nego naprosto: od nečega sa svojim osobinama i kvalitetama prema nečemu sa drugačijim osobinama i kvalitetama.... Kao što pojava auta ne znači da je jahanje konja ili vožnja bicikla - izgubilo svoje draži....)

Tko je glasao

hehe bez brige, nije cisto

hehe bez brige, nije cisto psiholoski. naime - ako ja uzimam fotku svakih 44.1 tisuca puta u sekundi, to znaci da je razlika izmedju dvije fotke minimalna (i to je ono sto ce tvoj mozak popuniti). ukoliko bi ta razlika bila znacajna, to znaci da je frekvencija te razlike veca od 44.1 khz - to je debelo, debelo iznad onog sto ti mozes cuti. u stvari, ono sto je ovdje psiholoski je tvoj osjecaj razlike - ti "znas" da razlike ima jer podaci nisu isti. medjutim, tvoj mozak ne radi binarno vec barata generalnim utiscima - jednostavno nije u stanju percipirati tu razliku.

sto se samog slusanja tice - mnogo, mnogo (neopisivo mnogo) su bitniji zvucnici od samog formata, tvoja koncentracija prilikom slusanja (jel kuhas rucak ili bas koncentrirano slusas i na koji dio zvuka ti je usmjerena koncentracija), zamor sluha i sl. jos plus sto ni svi zvucnici nisu isti - svi osim studijskih monitora imaju naglasen neki dio spektra jer tako "bolje zvuci". naravno, ovo bolje zvuci je subjektivno - ali da biras dal ti bolje zvuci na monitorima ili na nekim drugim zvucnicima, ti ces izabrat ove druge (sto je sasvim ok). na nekima ces cut triangl, na nekima neces.

Tko je glasao

dodatno, jos par cinjenica o

dodatno, jos par cinjenica o vinilima. prvo je tu stvar materijala - kao fizicki materijal, vinil se trosi. prakticno to znaci da svaki put kad slusate slusate nesto drugo (da ne spominjem prasinu). pretpostavljam da tu razliku niste zamjetili. takodjer, zbog nacina na koji je stereo izveden, postoje stereo slike koje su jednostavno nemoguce otisnuti na vinil (recimo razliciti zvukovi zestoko panani lijevo i desno - mozete vi pokusati, ali necete cuti ono sto ste otisnuli). dodatno - zbog motora imate laganu grmljavinu oko 30 Hz (koju uglavnom necete ni registrirati jer niste koncentrirani na to) jer igla pokupi te frekvencije. takodjer, postoji i varijanta mikrofonije gdje igla pokupi vrlo niske frekvencije od recimo subaca u klubu, pa se prilikom spajanja na glasan razglas te frekvencije ubiju filterom (ok, potreban je zesci razglas za ovo). a i prilikom rezanja, rezac otisne dio trake koju trenutno reze na prethodnu (sto opet ne registrirate jer niste skoncentrirani na to).

ovo nije pljuvacina vinila kao medija (po meni mu apsolutno nista ne fali), samo to da ima neke svoje specificnosti. ima ih i mp3 i kazeta i bilo koji drugi format.

Tko je glasao

to znaci da je razlika

to znaci da je razlika izmedju dvije fotke minimalna (i to je ono sto ce tvoj mozak popuniti). ukoliko bi ta razlika bila znacajna, to znaci da je frekvencija te razlike veca od 44.1 khz - to je debelo, debelo iznad onog sto ti mozes cuti. u stvari, ono sto je ovdje psiholoski je tvoj osjecaj razlike - ti "znas" da razlike ima jer podaci nisu isti. medjutim, tvoj mozak ne radi binarno vec barata generalnim utiscima - jednostavno nije u stanju percipirati tu razliku.
No to ne znaci da informacije ima. Informacije nama samo smo ju mi kompenzirali na drugi nacin. Ja sam upravo pisao o tome da li informacije ima ili nema. Iz svega sto ovdje pise zakljucak je da informacije nema ali da nam niti ne nedostaje puno. Dakle mozemo li zakljuciti jedno?
U analognom nacinu ima vise informacija nego u digitalnom? Molim kratak i jasan odgovor da ili ne.
na nekima ces cut triangl, na nekima neces.
Poanta je u sto vjernijem prenosenju zvuka. ako je na sniku i triangl onda bi se on morao cuti iz zvucnika. jer je to onda vjerno prenosenje zvuka.
No brijem da smo odlutali od teme baveci se tehnikalijama.
Moj zakljucak. Imam preko 400 LP ploca uz koje sam prilicno emotivno vezan pa neke primjerke nisam htio prodati niti za 800 kuna. I te ploce cu imati dok sam ziv i od njih se ne rastajem. Ne zbog kvalitete niti zbog zvuka nego zbog znacaja koje su te ploce imale na mene dok sam ih slusao. Pa i onaj Made in Japan od parplovaca koji sam kupio mami za osmi mart (to jest kupio sam sebi ali je bio osmi mart pa sam ga onda prvo poklonio mami da bi ipak dobila nekakvi poklon).
Sto se tice piraterije treba odrediti pravi omjer izmedju dostupnosti glazbe i pohlepe izvodjaca. Osobno one koji skidaju glazbu iz svog gusta i nikome ju ne prodaju ne smatram piratima.

Tko je glasao

kratko i jasno

U analognom nacinu ima vise informacija nego u digitalnom? Molim kratak i jasan odgovor da ili ne.
Kratko i jasno: ne nema. U digitalnom ima neusporedivo više. O tome nema smisla raspravljati.

Nisam isključiv niti po jednom pitanju, no mislim da je vinil odigrao izuzetno važnu ulogu i moguće je da cda i mp3 novotarija možda ni ne bi bilo da nije bilo ploča. A cd i mp3 novotarije su pak uzrokovale revoluciju i to vrlo pozitivnu u slušanju i što je meni možda i najpozitivnije u otkrivanju nove i dobre glazbe. Tu se ploča ne može mjeriti. Zvuk je druga priča. Kao i neumjerene zarade izvođača koliko god oni predobri bili. Zato mi je piratstvo priča (kad je riječ o glazbi barem) nekak šuplja cijelo vrijeme. Ne mislim da bi trebalo masovno umnožavati ne nikako, no da se moja doma zbirka mp3 izjednačava sa krađom e to mi je preveć.Da nisam bar mrvicu u pravu Sonyu i Metallici bi odavno uspjelo stati tome na kraj, a eto nije.

Tko je glasao

fer pristup

Bilo bi možda više fer pričati o TBF-u ili Hladnom pivu - a ne o Metallici... pitaj njih što misle o tom stavu.

Tko je glasao

baš ne, baš namjerno

@zaphod: namjerno govorim o Sonyu i Metallici....jer TBF i Hladno Pivo imaju tu nesreću da im je publika relativno mala, a i prilično kompjutorski pismena, pa kad oni pričaju o problemu piratiziranja imaju jaki argument za to. Čisto sumnjam da su oni namlatili silne miljune od svog pjevanja. Pa prema tome ne mogu biti ni moćni ko ovi gore.
A ovi su zaradili sve kaj se dalo, imaju bome i moć, i svejedno im nije dosta, i svejedno nisu uspjeli u naumu.

Tko je glasao

misli globalno, kradi lokalno :)

Pa o tome i pričam. Puca mi jedna stvar za Sony, nek se brine sam o sebi. Govorim o domaćoj sceni, "svojim susjedima" koje se besramno potkrada i onda se to zove "pravo na informaciju"?

Ne kažem - postoje brojna istraživanja - prilično ozbiljna - o tome da presnimavanje tj. slobodno kolanje glazbe, filmova i sl. zapravo podiže kupnju. Također je argument da se u gradu s dobrim knjižnicama podiže prodaja knjiga. Dakle - dostupnost besplatnog navodi na kupnju - u zdravim društvima. Čuješ tri pjesme pa poželiš kupiti album. Nekako mi se čini da kod nas taj zadnji korak nedostaje.

Tko je glasao

problem kradje

svojevremeno je bono vox iz u2 izjavio, pokazujuci na svoj studio: "bilo tko kome se da nauciti raditi s ovim, bez problema ce izbaciti prihvatljiv album. ne mora obavezno biti dobar album, ali ce biti prihvatljiv". i apsolutno je u pravu. ekvivalent 99,9% stvari koje izadju u danasnje vrijeme ti je patent na double-click - nesto sto bi bilo koja osoba bila u stanju i sama da smisli. ljudi misle da ti je za pisanje glazbe potreban neznamkakav talenat, sto ne moze biti dalje od istine. treba utrositi odredjeno vrijeme da se ukace neke fore (sto funkcionira, sto ne), nakon toga ide cisto shtancanje, cista mehanika - komplet opus od huljica je takav. vecina "glazbenika" stane na tom koraku jer od toga moze zivjeti.

jebiga, umjetnici ne rade sto rade da bi zaradili, ili bili slavni, vec zato sto moraju. a mi tretiramo i shtancanje i umjetnost identicno, i zato ljudi bas i nemaju filing da je u pitanju kradja. a najglasniji oko kradje su naravno ovi koji shtancaju. kolicina rada potrebna za ulazak nikad nije bila niza, samo daj nije bitno sta.

mislim da cemo prije ili kasnije (bolje prije) sto se IP-a tice morati preci na dobrovoljni sustav. jeste, huljic (i mnogi drugi) od toga nece moci zivjeti, jer ucjene daj-pare-za-mediokritete vise nece proci. besplatne glazbe danas ima vise nego ikad, a jedino sto ih drzi na zivotu je marketing masinerija. pretpostavljam da bi se moglo reci "ako ne zelis slusati, a ti nemoj platiti", ali se ignorira pizdinski efekat marketinga - nesto sto cujes jako puno puta ti se jednostavno utisne. to bi bilo kao da mi placate 2kn svaki put kad kazete "a mozda su u sumi" - jeste, ima puno viceva, ali ovaj se specijalno urezao i sad je dio kolektivne svijesti.

Tko je glasao

eeeee baš to se i meni čini

kao jedna velika prednost mp3 i online glazbe....nisam to spomenuo u prijašnjim komentarima jednostavno zbog one o ukusima.....dakle filtracija, vrlo kvalitetna....
sad se mogu vratit na početak priče o vinilima - super su oni za one kojima je glazba koja postoji na njima dovoljna, ne kažem ja, zeppelini, floydi i ostali legende su to i volim ih i ja, no dosadno mi je. Preslušali smo to puno puta. Jel ima kaj novo? Može i na vinilu ak je dostupno i postoji......hmmm teško, a?

Tko je glasao

postoji, kako ne postoji? pa

postoji, kako ne postoji?

pa samo malo proguglaj, barem to nije teško

a što se tiče floydi, zepp, purple...sve smo to preslusali!!??

ne slažem se s tom konstatacijom, mislim da postoji gomila kvalitetne glazbe koji većina nas jos nije stigla čuti, jesi preslusao MC5, The Stoogese, Ninu Simone...itd itd.. svaka čast ako jesi, ali velika većina koja viče "dajte novo" nije..

i nisam ja sada LP propovjednik, samo smatram da cijena CD-a nije u skladu sa proizvodom koji dobijemo, ploča je ako ništa u tom segmentu razumnije ulaganje za nekoga tko na glazbu gleda malo drugačijim očima nego prosječni Antena radio konzument

Tko je glasao

prvo se ne slažeš sa mnom...

...pa veliš ko i ja da ima gomila glazbe kaj nismo stigli preslušat.....ok ono kad sam napisal 'novo' nisam mislil samo na novo po vremenu izdavanja....slažem se da ima gomila za preslušat a nismo....unatoč postojanju mp3 i online i dalje će fala bogu bit....al ipak manje...

super i sad si ti meni dal par 'novih' prijedloga kaj je dobro poslušat i kaj bi ja sad trebal otrčat kupit vinile? a nemam više ni gramofon? i čak i da imam kak ću slušat u autu (u autu najviše preslušam)? i di ću to nać sad? da smo ostali na vinilima to bi bilo rezervirano za manjinu, a onda se već postavlja pitanje postoji li opće haha.. ovak je dostupno puno većem krugu.....antena konzumentima je ionak svejedno pa nisu bitni...kužiš o čemu ja pričam?

nisam ni ja antiLP propovjednik samo mislim da mp3 i onlajn donosi puno više pozitivnoga nego štetnoga. A LP nas previše ograničava. Mislim da su to činjenice.

i ja stvarno mislim da su floydi zepp purple i ostali odlični, al brate dosadni ste s njima. a tek ovo reagiranje skoro ko da sam ti nekaj opsoval, daj se malo kvragu opustite....
dogma se to kaže jel? pa i kad je stvarno nešto super i najbolje, ovakvim shvaćanjem mi u najboljem slučaju počne ić na živce. jasno je meni da je lakše ograničit se, postavit si apsolutne vrijednosti i onda si miran. ne moraš više ni razmišljat ni trudit se. no sad sam se opet vratil na antenu, sorry....

Tko je glasao

gle bubulescu nije meni Plant

gle bubulescu nije meni Plant ćaća da se ljutim

a iskreno o ovim i ovakvim temama volim pričati uz pivu jer prsti me bole a puno bi toga mogao natipkati

ne kazem da smo trebali ostati na vinylu ali ga nismo trebali ni bacati kao da je kužan

Tko je glasao

"Video killed the radio staaaar...."

Tako je i "ugodnost" mp3-ca ubila CD koji je prije toga ubio vinil...

Možda sam ja malo stara i/ili staromodna, ali mi se čini da je u posljedičnoj hiperprodukciji kolateralno stradala umjetnost. Kvantitet nije prerastao u kvalitet...

A propos vinila i slušanja u autu - sjeća li se itko još - kazeta ?!

A dobrih radio stanica?

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

...

"Video killed the radio staaaar...."

zanimljivo je da je ta stvar od bugglesa bio ujedno prvi spot koji se prikazao na novotvorenom MTV-u daleke '81. godine...

________________________________________
"where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise"

Tko je glasao

ma,neeeee bigulice@ sada ti

ma,neeeee bigulice@

sada ti se slažu playliste koje traju točno koliko traje ruta putovanja, sve je sinkronizirano i updatano :)

Tko je glasao

plaćam pivo

i mene prsti bole :)

Tko je glasao

mislim da ti sam format nije

mislim da ti sam format nije bitan. filtraciju imas kako god da okrenes - ne izadje sve na vinilima, mp3 liste komonto mogu nabrijavati (google radi filtriranje, zasto je bas svima bitno da budu medju prvim rezultatima, dodatno - google oglasi na vrhu). a i pazi - nisi se resio marketinga: nes ti problema da te ja natjeram da nesto skines/kupis - potrebno je samo da to toliko vrtim na radiju dok svi ne nauce napamet, i onda ce to dobar dio ljudi skinuti/kupiti. zasigurno ima i mnogo bolja stvar koja se ne vrti na radiju, ali nemaju bas svi vremena kopat po mp3cama. cak i da je ti nadjes, glazba je dobrim dijelom i zajednicka aktivnost. tesko da bi rebel pisao dnevnik o nekom xxx bandu za koji nitko nikad nije cuo.

u stvari - cijela prica ti je konzumerizam u malom. sustav je organiziran ne za ljude kakvi jesmo, vec za ljude kakvi bi zeljeli biti. i sony i ostali se prave grbavi i njihov komentar je "pa gospodo budite onakvi kakvi tvrdite da jeste" iliti nadvladaj svoju zelju za imanjem novog (glazbe, materijalnih stvari, filmova, kredita, kajgod). jedino sto imam za rec je "jebite se" - hocemo li se nas 99% prilagodjavat vama ili cete se vi prilagodjavat nama? pa nek izvole lijepo placat porez kad drmaju stvar na radiju - porez na pravo da kreiraju i upravljaju nasim potrebama. to je po meni nista manja kradja od moje piraterije. ak ce se na necemu konzumerizam slomiti bice na IP-u i digitaliji.

Tko je glasao

i meni

puca jedna stvar za sony dok god nemaju utjecaja. naveo sam ih samo zato jer su pokusali.

slazem se. i slazem se da je problem kaj TBF i Pivo zbog toga puse. Kod nas puno zadnjih koraka nedostaje, kaj bus.

Tko je glasao

Tužno ali istinito

bendovi više ne žive od "ploča" - http://www.vecernji.hr/kultura/cd-i-su-proslost-bendovi-ponovno-moraju-z...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

volio bih da je se sve u

volio bih da je se sve u zivotu moze svesti na kratke i jasne odgovore, ali pokusacu, ima, ali to ne moraju nuzno biti informacije koje ti zelis, ili koje ja kao umjetnik/audio inzinjer zelim da ti pokazem.

Tko je glasao

volio bih da je se sve u

volio bih da je se sve u zivotu moze svesti na kratke i jasne odgovore, ali pokusacu, ima, ali to ne moraju nuzno biti informacije koje ti zelis, ili koje ja kao umjetnik/audio inzinjer zelim da ti pokazem.
Ti po onoj mozda jest al ne mora da bidne. No probat cu da uprostim stvar. Recimo zvuk violine sniman analogno i pustan analogno u odnosu na digitalno. U analognom zvuku ima vise informacija nego u digitalnom zvuku. Pustimo na stranu sve ono sto cujemo ili sto necujemo ili sto se pravimo da cujemo a u stvari ne cujemo nego smo si stvorili sliku u glavi kako nesto zvuci pa usporedbom uzoraka dolazimo do spoznaje.
Znaci digitalnom obradom nikada se ne moze prenijeti toliko informacija kao analognom. Da ili ne? i sam kazes da manjak informacija nas mozak kompenzira stvarajuci sliku nadopunjujuci ono sto nedostaje.

Sto se tice piraterije. Zamp uzima naknadu po svakom prodanom praznom cd-u i dvd-u i po svakom usb sticku. Iz te naknade daju po svojem nahodjenju naknadu raznoraznim. Samim time smatram ako skinem neku pjesmu i pospremim ju na cd te ju slusam samo u svojem krugu bez daljnje distribucije da su iz one naknade zadovoljena autorska prava. Samim time sebe ne smatram nikakvim piratom.

Tko je glasao

Nemoj sada biti nepošten

Nismo mi tebe napadali, ili nešto. Ali pitanje nije bilo naprosto ima li ih ili nema, pitanje je bilo je li tvoje preferiranje analognog zapisa stvar ukusa, ili opipljivih razlika. Dakle, nije dovoljno samo ustvrditi jesu li one tamo same za sebe, nego utječu li objektivno na tvoj izbor analognoga. Za to utjecanje ti bi ih morao prvo čuti.

Dakle, mi smo mišljenja da nakon jedne granice uho više ne registrira razlike koje spominje fizika. Ti se, dakako, ne moraš složit.

pozz
doza

Tko je glasao

dakle, kad me vec vuces za

dakle, kad me vec vuces za jezik odgovor je ne. digitalni format ima vise informacija. u analognom si ogranicen brojem magneta na kazeti, brojem atoma na vinilu. u digitalnom nema ogranicenja. zvuk generiranog zvuka sa racunala je neogranicen kolicinom informacija koje mogu prenjeti. sve drugo jeste.

naravno, nema tih zvucnika/zvucne kartice/DAC-a koji te informacije mogu prenjeti. ali vidim da te taj dio uopce ne zanima.

Tko je glasao

Tišina

Ja obožavam slušati tišinu.

Tko je glasao

najbitnije nisi rekao...

Tišinu sa ploče ili mp3 tišinu?

Tko je glasao

Zap

Nisam mislio na nikakve nosaće zvuka.
Nisam mislio ni na nikakve zatvorene prostore.
Mislio sam na tišinu u prirodi.
takvi trenuci u prirodi su rijetki.
Ali to se zaista treba doživjeti.
I ono što niže Bosančero veli moš ćut samo sebe i svoje srce.
e te tišine su mi upravo nevjerojatne i tako začudne.
Za mene fantazija.
Kao da ćuješ pahuljicu kad padne na tlo.

Kad ste zadnji put slušali tišinu negdje vani?

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. reKapitulacija državnih političkih činjenica od aluzija komentara 0
  2. BUDUĆE DRUŠTVO I GLOBALNA DRŽAVA od petarbosni4 komentara 0
  3. državni politički rashod od aluzija komentara 0
  4. pobačaj i lopovi tuđe pameti od aluzija komentara 0
  5. čovjek kako živi svoj opstanak od aluzija komentara 0
  6. znanje pojedinca od aluzija komentara 0
  7. Dan neovisnosti od smogismogi komentara 1
  8. Pred izbore u Austriji: “mali Kenedy” postaje kancelar? od Zoran Oštrić komentara 0
  9. NEW SOCIETY AND GLOBAL STATE od petarbosni4 komentara 0
  10. ministri sumnjive vrijednosti od aluzija komentara 0
  11. Istru i Rijeku je oslobodila i matici zemlji priključila KC od Feniks komentara 72
  12. Pred referendum o otcjepljenju Katalonije od Zoran Oštrić komentara 28
  13. Fašistička obilježja od Skviki komentara 0
  14. živjeti od otpada i smeća od aluzija komentara 0
  15. Pred parlamentarne izbore u Njemačkoj (1): ankete i socijalna psihologija od Zoran Oštrić komentara 0
  16. Javno trganje originalnog znaka,mrtvom HOS-ovom ratniku,nije odavanje počasti nego izdajnička zlouporaba i zločiniziranje Hrvata od ppetra komentara 0
  17. demoKracija ministara od aluzija komentara 0
  18. I bez SAD, svijet nastavlja akcije zaštite klime od Zoran Oštrić komentara 0
  19. Predsjednik vlade RH, A. Plenković, odrađuje protiv SAD-a i predsjednika D.Trumpa, protiv KGK i protiv RH od ppetra komentara 2
  20. historijska top lista uspješnih opsjena/ra od indian komentara 98
  21. čovjek proizvodi uzrok i posljedice od aluzija komentara 0
  22. čovjek ima alat... alat ima čovjeka od aluzija komentara 0
  23. Trg maršala Tita od aluzija komentara 1
  24. UMJETNI VLASNIK od petarbosni4 komentara 6
  25. Stanje Firmi U Bosni I Hercegovini od AlexD komentara 0

Tko je online

  • drvosjek
  • indian

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 2
  • Gostiju: 17

Novi korisnici

  • mikepear
  • psyPEbl
  • mmarijan
  • Crvena
  • gived