Tagovi

Participativna demokracija - privid ili stvarnost? Zašto Cuccurin Istri izaziva 'viši st. pripravnosti' vladajućih? IIg Ladonje

Pula, 31. maya 2010. 08:37
Druga godišnjica Ladonje bila je više nego USPJEŠNA!
Izneseni podaci su doista fascinantni.
http://ladonja.org/cuccurin-imamo-ljude-i-projekte-za-drukcije-i-bolje-sutra/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+Ladonja-SavezZaJosBoljuIstru+(Ladonja+-+savez+za+jos+bolju+Istru)
Očito je da ne samo Istra, već i cijela Hrvatska već sada ima Ladonju, na koju se MORA RAČUNATI!
08:39 ---------------------------------
-----------------------------------------

Dragi moji Online,
DragiPoštovani Predsjeniče*:o))
eo mene svama - rješeno! euREKA!

VAŽNO PITANJE ORGANIZACIJE SUUČESNIČKE DEMOKRACIJE
(...NASTAVAK TEME - BEZ DILEME...)

Za spremanje dokumenata ne volim koristiti puno foldera, pa jednako tako u razmišljanjima ne volim koristiti puno novih naslova dnevnika. Meni je zapravo svako promišljanje dovodi do zaključka:
politika je jedna jedinstvena tema, a sve ovo su samo podnaslovi.
Toliko za uvod.

Pitanje o kojem sam morao malo detaljnije promisliti u ovih par mjeseci (od siječnja do danas) je bilo
KAKO PRAKTIČNO ORGANIZIRATI PARTICIPATIVNU DEMOKRACIJU i to na način da se u sam početni sustav ugradi SISTEM POVRATNE VEZE.

Mučio sam se podosta u pronalaženju tog novog tehničko tehnološkog rješenja i jedna od najvažnijih stvari koja mi je pomogla u domišljanju su dvije sheme AUTOMATIZACIJE PROCESA, koje sam pronašao kod mojih FER-ovaca!!
REGULACIJA PROCESA[shema]: http://lh4.ggpht.com/_l3TzxiNCQi4/S_AaPH4jXCI/AAAAAAAAH08/7CbLQTE01m0/RE...
ELEMENTI SUSTAVA AUTOMATIZACIJE [shema]: http://lh6.ggpht.com/_l3TzxiNCQi4/S_AaXOZNISI/AAAAAAAAH1A/kENp8VyR0-8/EL...

Možda će Vam se učiniti sheme pomalo neprimjenjive na organizaciju političkog sustavnog sistema, ali to je samo prividno. Ako se malo dublje ufurate u temeljno pitanje demokracije - pitanje sistema povratne veze - onda će vam se možda razbistriti da dok god ne postoji DVOSTRUKA NEGATIVNA POVRATNA VEZA - do tada je sve nemoguće, i sve je zapravo samo ogromno trošenje energije u SISTEMU KOJI JE NESAVRŠENO DIZAJNIRAN!

Da pojasnim malo Mirtaflora:o))
Ako imamo recimo kotao za grijanje vode u koji dolazi određena količina plina - onda tu količinu plina elementima automatike kontroliramo negativnom povratom vezom. Znači ako je temperatura vode na izlazu prevelika, element izmjeri, a onda slijedeći element malo smanji količinu plina, automatski - i tada kotao ne eksplodira, nego se temperatura vode u kotlu smanji. Ako je temperatura vode u kotlu na izlazu pre mala, onda elementi izvrše korekciju tako da povećaju količinu plina (a u međuvremenu se raja smrzava:o))))) To je negativna povratna veza - jer je drugačijeg predznaka u odnosu na pojavu koju regulira.

U našem političkom sistemu postoje procesi pozitivne povratne veze - pa onda kada počne pljuvanje onda svi pljuju i onda nastane bujica pljuvačine. Kada jedan zašuti onda i drugi zašute i onda nastane bujica šutnje zvana MUK MUKOVA MUČNIH. Mučalište. Mukionica naroda. :)))

Uglavnom,
bez uvođenja dvostruke negativne povratne veze(kao elementa automatike moliću lijepo) nema ni smislene organizacije političkog života Golgota.
*¨¨[:o)
Pula, 16. svibnja 2010. 18:38
(kišno je i prohladno... ali idem malo do mora... plavo je i mirno sada...)
DuroPula@gmail.com
Formula glasi: 2xNePoVez

* možda tema nema neke nove dodane vrijednosti, ali otvara staro pitanje na možda novi način?!
** tema nije za one kojima nije jasna veza između Leptira, Lopate i Puta:o)))

----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
Pula, Srijeda, 27/01/2010 - 02:30 — DuorPula

JEDNA SEKUNDA STVARNE DEMOKRACIJE
Obukao sam se, prošetao dvjestotinjak metara do glasačkog mjesta, pokazao osobnu iskaznicu, preuzeo moj glasački listić, odšetao pet koraka do glasačkog mjesta, uzeo u ruku priloženu pisalicu i pristupio ozbiljnom poslu!
Glasanju!

To moje demokratsko pravo i obveza trajalo je JEDNU SEKUNDU! Zaokruživanje sam vršio polako i svjesno - znajući da o tome ovisi moja budućnost! Polaaako i svjesno bio sam učesnik tog veličanstvenog procesa demokracije u trajanju JEDNE SEKUNDE. Birao sam predstavnika Države. Birao sam Državnika. Predsjednika. Vrhovnog komandanta oružanih snaga. Mog Predsjednika. Dobro je. Jedna sekunda za narednih pet godina. Za svaku godinu mandata podario sam Mom Predsjedniku po 1/5 sekunde. Dvadeset milisekundi za svaku godinu mandata. Dobro je! Zadovoljan sam!

KOLIKO NAM DEMOKRACIJE DOISTA TREBA?
Kada razmišljam o Društvu Homo Sapiensa na našoj Zemlji, a onda i o Našem Malom Društvu - često mi se čini da je u pitanju podvala koju establišt političari vole ponavljati nešto kao: ''...ovakav tip demokracije, je najbolje što je do sada smišljeno...''
Ja imam osjećaj da nešto sveukupno gledano tu nije točno - jer... jer jednostavno gledano stvar ne funkcionira. Čovjek, ljudsko biće, pojedinac ima cijeli niz svojih potreba - a jedna od nasušnih potreba svakoga od nas je UČESTVOVATI u svemu ovome što je naš svakodnevni život. U svemu, pa tako i u predlaganju novih rješenja. Predlaganje i kreiranje novih rješenja za mnoge svakodnevne probleme.

Da li nam je dovoljno jedna sekunda demokracije svake četiri godine?
Da li nam je ljudi doista dovoljna jedna sekunda demokracije u kojoj ćemo se angažirati zaokruživanjem jedne od ponuđenih profesionalnih partija, stranaka? Da li je to Vama dovoljno? Meni nije. Ne.
Meni doista nije dovoljno jednom u četiri godine biti politički angažiran sveukupno JEDNU SEKUNDU.
Postoji li rješenje? Možda postoji. :-)

VLADANJE VLASTODRŽACA
Jedno od mogućih rješenja je uključivanje u rad neke stranke.
E sad! Sada dolazim do onog temeljnog pitanja koje me muči.
Temeljna namjera STRANAKA je OSVAJANJE VLASTI. Vladanje.
A mene ne interesira vladanje već učestvovanje i realizacija projekata (za moju malu zajednicu i za moj mali grad i za moju malu državu). Možda će Vam se ovo pitanje na prvi pogled učiniti kao lažna dilema, ali samo na prvi pogled.
Dublje gledano demokracija u postojećim strankama je VOJNIČKA PIRAMIDA.
A mene ne interesira penjanje po malim piramidama da bih dosegao vrh velike piramide. Borba za pozicije ... i sve ostalo što uz to ide. To je u suštini BORBA, a ne SURADNJA. Mene interesira SURADNJA i GRADNJA.

Ideja mrežne strukture - participacija - Model BALE?
Ono što se u Istri desilo prije pet godina je Model BALE. Lokalna zajednica od tisuću i nešto živih duša započela je nešto o čemu je moj prijatelj onako šeretski rekao: Ma! Pa to ti u Balama Cuccurin napravio kibuc...
Stvorena je jedna nova Ideja koja je realizirana kao jedna nova vizija upravljanja lokalnom zajednicom i koja kroz ovo kratko vrijeme u Istri raste i buja i postaje jedna nova vizija društva u kome participativna demokracija traje nekoliko sekundi više... sati... dana...

U Istri i cijeloj osmoj izbornoj jedinici Cuccurin i Ladonja izazivaju 'viši stupanj pripravnosti' vladajućih.
Prilog iPazin - Cuccurin: Zaustavio sam rasprodaju Hrvatske http://www.ipazin.net/?p=1464

Ima li na ovoj našoj Zemljici pozitivnih primjera participativne demokracije od kojih bi mogli još nešto naučiti i primijeniti?

Lijepe Vam misli želim politička generacijo online!

AUDIO: Načelnik općine Bale Edi Pastrovicchio
http://ladonja.org/edi-pastrovicchio-u-emisiji-drukcije-o-balama-i-buduc...

SKUPŠTINSKA DOGAĐANJA:
http://ladonja.org/u-skupstini-i-dalje-bez-rasprave-o-uljaniku-i-raciona...

Komentari

A što reči nego Istrijani

A što reči nego Istrijani poduzetni kao inače. Meni su pojam u turizmu (u kojem sam i sama) Ruralis i njihovo zajedničko djelovanje. To nije isto kao i tvoj primjer model Bale ali je odličan primjer kako se niz malih u ovom slučaju iznajmljivača može udružiti i našto napraviti.
Inče cijela ideja tj. nova vizija upravljanja lokalnom zajednicom koju si nam tu predstavio je izvrstan primjer kako građani mogu preuzeti stvari u svoje ruke a ne čekati da se tamo gore neko smiluje. Naša odgovornost kao građana ove države nije samo kao što kažeš demokracija jedne sekunde već bi trebala biti svakodnevna.

Tko je glasao

dourpula, participativnu

dourpula, participativnu demokraciju je moguce provesti jedino u manjim lokalnim sredinama, sto naravno ne iskljucuje njenu drustvenu korisnost.
koliko mi je poznato , cuccurin ima politickih ambicija, pa je vrlo moguce da se "ladonja" uskoro pretvori u regionalnu politicku stranku, sto bi ujedno i bio kraj te participacije!?:)

Tko je glasao

Edi :-) VOJNIČKA

Edi :-)
VOJNIČKA PIRAMIDA
Samoupravljanje je kao društveni sustav garantirao participativnost, učešće, ljudi koji žele učestvovati.
To je bila teorija, a praksa je bila tehnokratska piramidalna struktura.
Naglasak je na piramidalna struktura. Tako je bilo u jednoumlju, tako je nastavljeno i u višeumlju.
Piramida do piramide i ako u tome na neki način želim učestvovati jedini mi je način bio - u borbu za osvajanje piramide!

Vojnički ustroj stranaka i partija.
Vrhuška piramide izradi Program, odredi Ciljeve - i onda VOJSKA ČLANOVA to realizira.
Ako netko počne nešto izvan krute hijerarhije razmišljati svojom glavom - biva kažnjen, odstranjen, izbačen. Deleted :-) Razmišljanje svojom glavom više/manje nije preporučivo. Postoje VOĐE koji o svemu misle i odlučuju o svemu i... vojska sljedbenika.

Dobro možda sam sada stvar malo karikirao, ali možda i nisam.
Možda je stvarnost stranaka/partija još gora.
Neznam, jer ne upražnjavam članstvo ni jedne, ali s obzirom na dostupne mi informacije...

MREŽA NASUPROT PIRAMIDE
Primjer Modela Bale i Ladonje je jedan potpuno drugačiji model u kome Županijski vjećnici ne misle i ne odlučuje o svemu onome što se može smisliti i domisliti i realizirati na nižem nivou - Grada ili Općine.
Mreža Ladonje ima ulogu logističke potpore i umrežavanja.
Umrežavanje je ključna novina cijelog Modela Ladonje.

LADONJA POLITIČKA STRANKA
Naravno da je očito da Cuccurin želi biti Župan i saborski Zastupnik i to je dobro, jer je to neka nova politika konsenzusa i suradnje (nasuprot borbenim politikama koje nas troše već godinama).
Postajanjem političkom strankom Ladonja neće mijenjati suštinu djelovanja, niti svoja Programska načela http://ladonja.org/o-nama/programska-nacela/, jer je to temeljni princip
Modela Bale - općine u kojoj pet godina općinski vijećnici donose odlike konsenzusom.

I MALI I VELIKI
Princip je važan. Dostupnost. Mogućnost učešća.
Participativna demokracija je primjenjiva na svim nivoima Edi.

Živi bili pa vidjeli :-)

Tko je glasao

dourpula, projekt

dourpula, projekt participativne demokracije je nesumnjivo bitan u svakom demokratskom drustvu, jer politicko se u demokraciji ne upraznjava jedino u politici!:)
civilne udruge su bitan korektor politickog ponasanja, ali ga ne mogu potisnuti.
organizacijskli ustroj drzave, jednostavno zahtjeva tu predstavnicku demokraciju, jer ne mozemo svi mi o svemu odlucivati.
druga je stvar sto preko tih civilnih udruga mi stvarno mozemo kontrolirati rad tih nasih "predstavnika" i odredjivati im prioritete,
a sto, na zalost, dovoljno ne radimo.

Tko je glasao

Mislim da je sazrelo vrijeme

Mislim da je sazrelo vrijeme da se misli izvan kutije, jeli. Postojeci naime sustav, utemeljen je u predinfomratickoj eri, a u medjuvremenu se stosta dogodilo sto bi moglo imati presudan utjecaj u svim poljima koja su utemeljena na razmjeni informacije. Politicki proces je upravo jedno od tih polja, a koje je najrigidnije unatoc cinjenici da raspolaze najvecim potencijalom unaprijedjenja procesa.

gpgale blog

Tko je glasao

slazem se gale!:)

slazem se gale!:)

Tko je glasao

Slažem se Edi :-) Udruge

Slažem se Edi :-)
Udruge civilnog društva trebaju sve do jedne početi žešće u svome djelovanju naglašavati i svoju 'političku komponentu'. Po čemu je podružnica HSNZE-a u Dobrinju na Krku više politički pozvana i i više kompetentna da odlučuje o pitanjima gradnje vrtića ili gospodarenja otpadom od Udruge Dobrinjari sa jednakim ili čak većim brojem članova?

Zapravo, ni po čemu.

Proces buđenja ljudi, članova raznih udruga u Istri je počeo i pokazao zavidne početne rezultate - a to znači da ljudi doista žele učestvovati i u političkom odlučivanju... pa ćemo sada vidjeti kako će se stvari razvijati dalje...

Internet mreža u virtuali - živa mreža ljudi u stvarnosti.
Principi su isti ... a sve ostalo su detalji.

:)

Tko je glasao

podružnica HSNZE Što je

podružnica HSNZE
Što je HSNZE?

Zoran Oštrić

Tko je glasao

Što je HSNZE Zorane

Što je HSNZE Zorane :-))
NEMAM POJMA :))))) izmišljotina :)))
npr: Hrvatska Stranka Neprincipijelnih Nekompetentnih Zatucanih Etrušćana :)))
(a i ime udruge je samo izmišljeno kao primjer)
:-)

Tko je glasao

NEMAM POJMA :)))))

NEMAM POJMA :))))) izmišljotina :)))
A onda dobro. Bio sam se prepao da je neka stranka koju ne znam. :) Uostalom, bila je jedna gotovo iste kratice, samo bez "E" na kraju: Hrvatska stranka naravnog zakona! :) Maharišijevci, to ti je naš poveznik.

Zoran Oštrić

Tko je glasao

vidiš, vidiš, stvarno.. to

vidiš, vidiš, stvarno..
to je bila jedna jako zabavna stranka...
tko zna kojoj se opciji sada priključlo TO biračko tijelo?!
:-))

Tko je glasao

Jedina stvarna demorkacija

Jedina stvarna demorkacija je participativna demokracija. Nu, zbog cega mislis da je ista moguca samo na lokalnoj razini? Internet kao tehonologija nam omogucava upravo procvat mreznih organizacija na globalnom nivou. To su naime trendovi, a pitanje je dana kada ce se ti trendovi prebaciti na politiku.

gpgale blog

Tko je glasao

gale, "participativna

gale, "participativna demokracija" nije sinonim za "neposrednu demokraciju" i ono o cemu ti pricas, prije mi lici na projekt zagovaranja tog modela demokracije, nego li onog "partcipativnog".
internet kao izum americkih tajnih sluzbi koji im se oteo kontroli, ima svoj "demokratski potencijal", ali se ipak sve svodi na osobnu zainteresiranost pojedinca.

Tko je glasao

Pretpostavljam da tako i

Pretpostavljam da tako i treba da bude. Tko je zainteresiran, moze da sudjeluje, tko nije ne mora.

Sto se tice razlucivanja participativne i neposredne demokracije, ne vidim pretjeranu sustinsku razliku, osim ako necemo govoriti o konkretnim modelima. No i u tom polju, termini participativne i neposredne demokracije nisu jednoznacno utvrdjeni, vec se opet cesto preklapaju.

Kako bilo da bilo, motor demokracije je aktivno gradjanstvo. Aktivno gradjanstvo naravno ne znaci nekoga koga se politika tice samo kad treba zaokruziti listic, niti nekoga ko ce tri dana udarati u zid i nakon toga odustati. Aktivno gradjanstvo predstavlja jaku javnost koja je alfa i omega politickog procesa.

Dovoljno mocno i utjecajno da ne postoji mogucnost uspostave bilo kakvog oblika politickog kartela.

Dio koji spominje DuorPula, dio o umrezavanju, predstavlja uspsotavu kanala protoka informacije, sto je nulti korak u realizaciji jake javnosti i same aktivacije gradjanstva.

gpgale blog

Tko je glasao

Dragi Gale, ti već nekoliko

Dragi Gale, ti već nekoliko godina posve apstraktno zboriš o par načela, koja dobro zvuče, ali samo kao polazna točka. Nimalo se ne trudiš educirati se, što pokazuje tvoja izjava:

Sto se tice razlucivanja participativne i neposredne demokracije, ne vidim pretjeranu sustinsku razliku

To što ti "ne vidiš" nešto što drugi, koji se temom bave, jasno vide i razlikuju, nije nikakav argument.

Zoran Oštrić

Tko je glasao

Možda bi se mogla povući

Možda bi se mogla povući paralela Edi. :-)

Dosadašnje stranke su kao ŽELJEZNICA.
Možeš se voziti samo uhodanim prugama, samo prema redu vožnje, samo na određene lokacije.

Neke malo modernije(demokratskije) stranke su kao AUTOCESTE
Možeš voziti samo onuda kuda su ceste izgrađene.

Ladonja je na fizičkom nivou zamišljena kao FIZIČKA MREŽA. Logistika mreže nezavisnih.
Kao na Internetu. Svatko definira svoju jedinstvenu WEB strategju prema pravilima i mogućnostima interneta.

:-)

Tko je glasao

Nego, zbog cega ta mreza

Nego, zbog cega ta mreza nije na internetu, ako nije? Internet je naime prilicno suvisao izbor za komunikacijski proces koji ukljucuje siru zainteresiranu javnost, iliti omogucuje participaciju? Ako je, imas li link?

gpgale blog

Tko je glasao

Za sada je Gale (koliko je

Za sada je Gale (koliko je meni poznato) ta mreža = fizička mreža ljudi, a začetak centralnog internet informiranja o djelovanjima Ladonje imaju na http://ladonja.org/ i na http://www.nezavisni.org/.
Naravno to je tek jednosmjerno centralno informiranje o svim granama Ladonje...
Internet mreža postojeće mreže ljudi tek bi trebala nastati, tek je treba pametno dizajnirati... - pretpostavljam da će se i to dogoditi u dogledno vrijeme kada još malo naraste broj online željnih i voljnih participacije...
http://www.nezavisni.org/myalbum/galerija005.jpg

Temeljna načela i ciljevi ... http://www.nezavisni.org/nezavisni031a1.html
:-)

Tko je glasao

nemoj me krivo

nemoj me krivo shvatiti!
projekt ladonja je odlican projekt koji dokazuje da se zivot lokalne sredine moze urediti drugacije od naucenih kanona ponasanja, ali na drzavnoj razini, takav projekt nebi mogao proci.
bar ne u skoro vrijeme, iako ne iskljucujem neki buduci ucinak ovakve "intrenet participacije", koji bi u buducnosti ipak sazivio tu ideju!?:)

Tko je glasao

Slažem se Edi :-) ali

Slažem se Edi :-)

ali postavljam i sebi pitanje koje je to 'dogledno vrijeme'...

Nekako su se stvari sa komunikacijom informacija ubrzale i promijenile.
Web portali i Blogovi umjesto tiskanih novina.
Društvene mreže... Informacija milijardu i mogućnosti milijardu...

Video komunikacija... video revolucija čak!
http://itv.sabor.hr/video/ (interesantna je arhiva za umanjenje besanice)

:-)

Tko je glasao

htio bih samo pitati da li

htio bih samo pitati da li je autor teksta iz Bala ili da li je dio Ladonje?

Tko je glasao

Nije Mrače, nije :-) Autor

Nije Mrače, nije :-)
Autor ovog teksta je stanovnik Pulske Šijane... mada mi je nekoliko puta palo na pamet da se preselim u Bale jer je mikro klima u toj maloj zajednici doista podržavajuća za sve one koji imaju želju realizirati neke svoje društveno korisne projekte.

A što se Ladonje tiče za sada sam samo aktivnni promatrač.
Umproforac koji pažljivo kritički intenzivno analizira sve dostupne informacije... i razmišlja...

Razmišljam i domišljam projekat kojim bih se i ja konkretno uključio, na moj neki način, u rad Ladonje.
Zapravo, možda sam u svojoj suštini puno više Ladonjeros od mnogih koji si nisu dali nekoliko mjeseci vremena i truda da detaljno prouče sve to što cijela priča o Balama i Ladonji jest. :-)

*ps
još jednom se ispričavam g.Mrak za moje početno neprimjereno objavljivanje prva tri teksta za redom na pollitica com :-) nisam pažljivo pročitao Vaše upute i preporuke - bio sam malo uzbunjen zbog događaja u mojoj Šijani

Hvala :-)
Lijepo pozdravljeni iz Pule

Tko je glasao

Savremene političke stranke

Savremene političke stranke odreda su birokratizovane i oligarhizovane, i to je primjetio još Michels na početku XX vijeka (dakle, već sto godina stvari se u tom smislu kvalitativno ne mjenjaju). Ono što nam se nameće kao demokratija u stvari jeste nešto izmjenjeniji oblik staleške reprezentacije, a izmjenjen je u tom smislu da su u staleškim skupštinama birani predstavnici plemstva, klera i građanstva, dok se u moderne skupštine najvećim dijelom biraju samo predstavnici novog plemstva (krupnih kapitalista) i nešto manje klera.

Apsurdno je očekivati demokratsko društvo i državu ako njima vladaju potpuno nedemokratske organizacije kakve su redom političke stranke. One svoju unutrašnju organizaciju i pravila ponašanja prenose i u državni sistem, koji ionako sam od sebe naginje totalitarnosti.

Ideja participativne demokratije suštinski je bliska ideji radikalne demokratije, koja insistira na permanentnom uključivanju svih građana (bolje reći, onih zainteresovanih građana) u proces donošenja odluka od značaja za te iste građane. Socijalistički, komunistički, fašistički i neoliberalni sistemi, svojom idejom tehnokratije, praktično su narod isključili iz tog procesa donošenja odluka, a pod izgovorom nekompetentnosti širokih masa da donose kvalitetna rješenja. Tehnkokratija je postepeno prožimala cijeli spektar ne samo izvršne i sudske, nego i zakonodavne vlasti, čime je demokratija oborena na koljena.

Tko je glasao

svojom idejom tehnokratije,

svojom idejom tehnokratije, praktično su narod isključili iz tog procesa donošenja odluka, a pod izgovorom nekompetentnosti širokih masa da donose kvalitetna rješenja

Može se raspravljati o tome koliko su široke mase kompetentne.
Široke mase čitaju '24 sata', no jesu li '24 sata' najkvalitetnije novine?
Široke mase gledaju 'bigbrother', no to zaista nije najbolji program na TVu.
Široke mase izabiru svoje zastupnike i svog predsjednika, no jesu li ti zastupnici i predsjednici zaista najbolji u datim okolnostima? Narod ipak ima vlast onakvu kakvu zaslužuje.

Demokracija Zapadnog tipa zapravo jest kompromis koji ide nauštrb meritokracije. Svi biramo gradonačelnike, zastupnike i predsjednika, a ne možemo biti sigurni koliko su oni meritorni za pitanja koja ih čekaju nakon izbora. Svi oni izglasavaju zakone za koje ne moraju imati skoro nikakve kompetencije i iskustvo, ali ih izglasavaju jer je sustav takav i čini mi se, najbolji mogući.

Imati meritorne ljude na svim ključnim političkim pozicijama je zapravo nemoguće [sjećamo se kad je Ivo Banac bio ministar zaštite okoliša?]. U tom kontekstu demokracija je isključivo mehanizam zaštite od zloupotrebe položaja struktura koje su u vlasti. To je mogućnost promjene svakih nekoliko godina kojem treba pristupiti krajnje ozbiljno. Demokracija ima zadaću obuzdati one koji se eventualno otmu kontroli, bez obzira koliko jesu ili nisu kompetentni i meritorni.

Meritorne ljude često ne možemo izabrati jer se oni jednostavno ne kandidiraju, a nisam siguran niti koliko bi se glas kvalitetnih pojedinaca čuo i u slučaju participativne demokracije. Ljudi su jednostavno takvi, tihi i povučeni. To ovisi o psihološkom profilu pojedinca. Tko je glasan i tko se gura, progurat će se na izborne liste kao što će biti i najglasniji u slučaju participativne demokracije. Tehnologija je slična.

Tko je glasao

Iz postojećeg stanja nam je

Iz postojećeg stanja nam je lako vidjeti koliko je naš Sabor ono >najbolje< što imamo. Uvjeren sam da bi
se samo od članova sa politica.com mogao složiti bolji od postojećeg.

@inigo

Tko je glasao

ovo je stara rasprava Inigo

ovo je stara rasprava Inigo - novi dio je na vrhu:o)
a tu rasprave nema:o)))))

Tko je glasao

Možemo, isto tako,

Možemo, isto tako, raspravljati i koliko su kompetentne tzv. "elite". Ako kažemo da su široke narodne mase nekompetentne da prepoznaju kompetenciju elite, onda ajde da budemo doslijedni do kraja i da oduzmemo građanima i tu sekudnu u četiri ili pet godina kad kobajagi odlučuju o nečemu, jer oni nemaju dovoljno znanja i pameti da izaberu.

Dalje, postavlja se pitanje da li je elita uopšte kompetentna. Isto tako, da li se vodi altruističkim ili egoističnim motivima. Kako da joj vrednujemo rezultate? Da li joj je sve dozvoljeno?

Plaćamo li mi svi poreze svojim državama? Ako smo dovoljno kompetentni da dajemo pare, onda mislim da smo kompetentni i da postavimo pitanje njihove upotrebe.

Tko je glasao

Fishnet model organizacija

Fishnet model organizacija omogucava upravo sinergizam strucnosti i otvorenosti sistema.

Poanta je razbiti sustav odlucivanja na fragmente, omoguciti stasanje javnih i prepoznatih osoba koje su meritorne u svojim poljima, sve to u polju javne politicke mreze gdje zainteresirana javnost moze ocjenjivati kvalitetu rada, javno zagovarati ideje i osobe (delegiranje drustvenih zahtjeva mi se cini kao prilicno suvisao izbor), legitimirati i delegitimirati politicke protagoniste u prakticki realnom vremenu.

Tako de facto dobijes I ARISTROKRACIJU I DEMOKRACIJU iliti preciznije, aristokraciju po nacelu da najbolji vode, demokraciju da javnost utvrdjuje koji su to najbolji i da svatko moze biti jednakopravan nositelj procesa.

gpgale blog

Tko je glasao

Meritorne, tihe i povučene

Meritorne, tihe i povučene ljude uključiti u rad zajednice.
To je temeljna ideja modela u Balama -> Ladonja je MREŽA takvih.
:-)

Kao na internetu.
Milijuni malih običnih ljudi gradi danas to što jest Internet.
Mreža.
Jednako tako će se, po prirodi razvoja stvari, umrežiti i cjelokupna stvarnost.
U Istri je to već počelo... nastavak slijedi...

Tko je glasao

@DuorPula nema sumnje da će

@DuorPula nema sumnje da će jednog dana MREŽA biti snažnija od današnjih grla političkog etablišmenta, ali ne vjerujem da će se to dogoditi u narednih 10-setak godina.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Slažem se Kukljice

Slažem se Kukljice :-)
Desetak godina za (re) izgradnju cijelog Društva je prihvatljiv rok.
:-)

Tko je glasao

Da Milko :-) ''...

Da Milko :-) ''... praktično su narod isključili iz tog procesa donošenja odluka, a pod izgovorom nekompetentnosti širokih masa da donose kvalitetna rješenja.''''

E sada se postavlja praktično pitanje kako probuditi i osvijestiti i uključiti barem jedan mali dio ljudi..
Ja nekako imam osjećaj da mi danas imamo šansu, jer osim goluba pismonoša danas su nam dostupne tehnologije koje su nešto malo brže, a to je jedan važan dio priče o stvaranju MREŽNOG PARTICIPATIVNOG DRUŠTVA u kome Ja, Ti, Ona, On... postajemo aktivni čimbenici.

Mislim da je ponekad dovoljno da se na nivou jedne Općine okupi početna 'kritična masa' od nekoliko pametnih ljudi koji mogu biti onaj 'končić' oko kojega započne kristalizacija zasićene otopine. Nekoliko voljnih ljudi u zajednici od par tisuća ljudi može biti OKIDAČ za pokretanje pozitivnih promjena - naročito sada kada postoji ŽIVI PRIMJER ZAJEDNICE koja je svojim potencijalima započela i gradi NEŠTO NOVO.

Temelj je postavljen. Model Bale postoji. Model Ladonja postoji.
Vjerojatno će trebati proći još ponešto vremena dok se ne proširi Ideja do dovoljnog broja Umova koji će onda to primijeniti u svojoj Maloj Zajednici -> Našoj Maloj Zajednici...

Participativna demokracija na način kako je postavljeno u Programskim načelima Ladonje http://ladonja.org/o-nama/programska-nacela/ u sebi nosi neke praktične UGODNE IZAZOVE.

Ja sam kao roditelj jako zainteresiran da moje dijete ima besplatni cjelodnevni boravak dok je u školi i da moj odrasli sin za 1,oo Kn dobije od općine zemljište na kojem će izgraditi svoju kuću.
Ja kao mali poduzetnik sam jaaako zaintersiran da moja tvrtka sa 4 električara sudjeluje u radu Klastera koji će slijedećih deset godina sudjelovati u projektima obnove hotela u Istri...
Ja u takvoj Općini i takvoj Županiji ŽELIM ŽIVJETI.

Izazovi su ugodni i mogući i onda mi kao pojedincu ne preostaje ništa drugo nego da neke svoje (uglavnom neiskorištene) potencijale stavim u neku novu funkciju, u ovom novom vremenu u kome svatko od nas stvara stvarnost svojim učešćem. Brže i neposrednije nego ikad do sada u povijesti razvoja ljudskog društva.

Ne tako davno je na FB pokrenuta akcija 'stegnite vi remen bando...' koja je urodila i nekim stvarnim okupljanjem.
Ne sviđaju mi se baš nešto posebno te huškačko/ulične metode jer najčešće služe za jačanje represivnog aparata i mislim da to nije riješenje. Borba nije riješenje. FB akcija je vrijedna pažnje jer je nova pojava!
Rješenje je gradnja NOVOGA sustava unutar postojećeg pravnog sustava. Unutar postojećega postoje prostori KONSTRUKTIVNOG DJELOVANJA i to je po mom mišljenju NAJVEĆA VRIJEDNOST modela Ladonja!

Rušenje i galama su ponekad uzbudljivi - ali samo nakratko. Adrenalin nije ono što nam treba - jer gradnja traži razum i pamet. Upornost i domišljenost u atmosferi suradnje.

Da li smo Milko zaboravili što je LJUDSKA SURADNJA?
Neznam. Možda i nismo?
Meni se ponekad čini da je sveukupno potreba za svađom i potreba za adrenalinom i potreba za 'pronalaženjem neprijatelja' okupirala dobar dio ljudskog misaonog potencijala (onih koji su još malo budni) - a onaj drugi dio potencijala koji JE ZA SURADNJU - on malo spava u HR, jer ima osjećaj da ne može ništa promijeniti...
Istra se malo probudila...Kvarner se pomalo budi ... pa će onda (po prirodi stvari) Ideja polako migati i po ostalim dijelovima HR...

U tom smislu imam osjećaj da je cijela ova pojava Ladonje u temeljima nešto što je za sada u Istri ZASADILA neki novi naboj. Neko novo ponašanje. Neki novi smisao iz kojega se nazire neka NOVA DEFINICIJA toga što kod nas JE MOGUĆE... A ako je moguće u jednoj Maloj Općini, onda je moguće i u jednoj Maloj Istri, a onda je moguće i u jednoj Maloj Hrvatskoj.

U cijeloj toj priči važno je to da Lokalne zajednice doista moraju preuzeti sveukupno veći udio - po svim pitanjima!

Naše Male Općine, Naši Mali Gradovi, Naše Male Županije, Naša Mala Država = svi moraju jako puno toga naučiti o tome što to znači DOMAĆINSKI SE ODNOSTI prvo prema Ljudima, a poslije toga i prema svim ostalim resursima koje imamo i koji JESMO.

Narod je jako pametan, osim kad je 'glup ko stup' :-)))
(što ne znači da ponekad u toj masi raznih gluposti ne postoji odlična Ideja koju treba realizirati)

Lijepi pozdrav Milko :-)

*što ti misliš Milko u kojem će se smjeru kretati ovo Naše Malo Društvo?

Tko je glasao

Da, imamo tehnologiju, i ona

Da, imamo tehnologiju, i ona je vrlo korisna alatka, slažem se ;) Imamo na ovim našim prostorima i relativno malobrojnu populaciju, pa ni terenske aktivnosti ne treba da budu isključene, naprotiv. Kombinovanje ova dva modela može sasvim pristojno da zamjeni nedostatak finansija za korišćenje klasičnih medija (dobra je stvar i to da ljudi sve manje vjeruju tim medijima, jer kako ono ide, "možete lagati sve ljude neko vrijeme, možete lagati neke ljude cijelo vrijeme, ali ne možete lagati sve ljude cijelo vrijeme" ;))

Mislim da je ključna stvar- preuzimanje odgovornosti za svoje postupke. Ovdje se sistematski i vijekovima ljudima oduzimala ta svijest o odgovornosti, a naravno da ni sa pravima, prirodno, nije stajalo drugačije. U prevodu- narod je smišljeno i doslijedno pretvaran u krdo ovaca, nesposobno da egzistira bez svog pastira. Lična emancipacija suštinski ovdje jeste nepoznat pojam.

Stoga, prvo valja krenuti od sebe. Ima i Lenjin pokoju pametnu :) "učiti, učiti i samo učiti!" ;) Potom, kako ispravno primjećuješ, graditi te konekcije na lokalnom nivou. One su izuzetno značajne, jer sam mišljenja da država, ako već mora da postoji, jedino može biti koliko-toliko pravedna, demokratska i efikasna kao asocijacija lokalnih zajednica, koje realizuju najveći dio javnih poslova (država u stvari jedino treba da obavlja one klasične funkcije zaštite javnog reda i mira, spoljnih poslova, monetarne politike i sl.).

Ljudska suradnja? Solidarnost? Međusobno pomaganje i podrška? Blago onom ko nije zaboravio šta znače ;) Mislim da ne bi bilo loše ni da vjerske institucije, za promjenu, počnu malo da govore i o ovim vrijednostima, zbog kojih su valjda i nastale, a u politiku neka se gospoda crkvenjaci slobodno uključe kao pojedinci upravo u svojim lokalnim zajednicama.

Optimista sam :) U jednom svom tekstu, koji je nastao kao reakcija na stanje u Boru (opština u Srbiji), koji je zaista trenutno jedno užasno mjesto za život (dezintegrisana privreda, ekološki pičvajz, opšta depresija...), napisao sam da ako Borani uspiju da promjene prvo percepciju, a potom i stanje u svom gradu, onda mogu izaći pred čitav svijet i reći "ok, kad smo mogli mi..." ;) Zašto ovo kažem? Jer percepcija pesimizma i filozofija bezperspektivizma nisu samo nastanjene na ovim našim prostorima, nego i u cijelom svijetu. A šansa za male jeste u krizi ;) Ovaj naš region, uz malo pameti, ima istorijsku šansu da ponudi nešto novo svijetu, i da prestane konačno da bude doživljavan kao prostor stalnih sukoba i stanište žestokih budaletina. Imamo internet, znamo sve više i engleski. Svijetu "sukoba civilizacija" možemo ponuditi kulturu mira. Svijetu filozofije nihilizma možemo ponuditi filozofiju perspektivizma. "Ako smo mogli mi..." ;)

Srdačan pozdrav DuorPula ;)

P.S.

Hoću da vjerujem da će se kretati ovakvim ili sličnim pravcem ;)

Tko je glasao

Da Milko, slažem se

Da Milko, slažem se :-)

Participativni pesperktivizam. Kultura mira.

Jedan mikro mikro primjer suradnje je ovo http://ladonja.org/zajednicki-redar-za-bale-zminj-kanfanar-i-svetvincenat/
... a jedan makro primjer participativnih mogućnosti je Obama... http://www.youtube.com/citizentube

Ja nekako imam osjećaj i mislim da Naša Mala Hr Zajednica sa uobičajenim rodovsko plemenskim mentalitetom ima šansu taj rodovski mentalitet iskoristiti u pozitivnom smislu. Prestati ga koristiti za sukobe i (re)Izgraditi Društvo od najmanje općine do države tako da doista te naše ljudske i prirodne resurse stavimo u funkciju rasta i boljeg života danas i sutra, sa upravljačima zajednice - a ne vladarima!
Loši su primjeri kada Gradonačelnik ne razumije važnost rada mjesne samouprave http://ladonja.org/gradonacelnik-gusi-rad-mjesne-samouprave/ ili načelnik Općine http://ladonja.org/peruski-mali-i-veliki-vareski-kavran-mutvoran-i-pavic... pa onda oduzimaju ljudima pravo da se bave rješavanjem svojih životnih problema.
Biti će bolje... naučiti će... :-)

Baš zato mi je dragocjen ovaj primjer Bala - jer je to model koja postoji i koju se može kopirati.

Koliko ja vidim i ja sam optimist i veseli me svaki mali pomak i svaki i najmanji pozitivan primjer.

Lijepi pozdrav iz Pule :-)

Tko je glasao

Ovakvi modeli upravljanja

Ovakvi modeli upravljanja mogu funkcionirati u manjim lokalnim zajednicama, pogotovo u Istri, ali mi se ipak čini da nisu primjereni upravljanju državom.
U lokalnoj zajednici svatko zna koja ga pitanja muče, gdje treba popraviti javnu rasvjetu i gdje treba sagraditi novu školu. Zanima me kako bi to funkcioniralo kod donošenja zakona na državnoj razini? Na državnoj razini se rješavaju pitanja koja mogu biti toliko drugačija od lokalnih problema. Kako uostalom, tehnički izvesti model participativne demokracije na državnoj razini?

Tko je glasao

Tehničko izvođenje pitanja

Tehničko izvođenje pitanja participativne demokracije na nivou države je DANAS Doktore, zapravo vrlo lako riješiti!
Ovako nekako to ja vidim:
Svaki punoljetni stanovnik dobije svoj Token uređaj i sa njime može dnevno glasati o svim pitanjima koja su naravno javno dostupna i prije nego dođu u Sabor ili Skupštinu.

Jedan glas - jedan Token.
Šezdesetak posto građana ima dostup internetu - a za ostale se organiziraju mobilne ekipe koje na poziv dođu kod domaćica i penzića da obave funkciju glasanja. :-)

Mislim da je danas to pitanje učešća rješivo.
Potpuno je drugo pitanje koliko postojeća vlastodržačka struktura želi uopće čuti mišljenje građana o nečemu.
Filozofija VLADARA ne želi mišljenje jedinke (što rijeđe to bolje).
To je ono što će se u ovom novom vremenu promijeniti...

Filozofija UPRAVLJANJA u skladu s dostupnim mišljenjem Naroda.

:-)

Tko je glasao

Filozofija UPRAVLJANJA u

Filozofija UPRAVLJANJA u skladu s dostupnim mišljenjem Naroda.

Samo bih napomenula da glasovanje pomoću tokena nije isto što i izražavanje mišljenja :-)

nemesis

nemesis

Tko je glasao

Suglasan Nemesis :-) ali

Suglasan Nemesis :-)
ali token omogućuje i otvaranje onoga jednog pretinca koji je predviđen za upisivanje mišljenja o nečemu što tek nastaje. :-)

Ajmo mi uvesti za početak mogućnost dnevnog glasanja Naroda o nekom pitanju.
Umjesto da nam se tamo u saboru zastupnici ubijaju od silne svađe i prepirke (ne bi li dobili pažnju medija i našu naklonost) - ajmo im ljudima dati da si svako snimi po 10 minuta na PollitikaTV kanalu, pa da onda mi (narod) to pogledamo i kliknemo koju opciju želimo, a koju ne želimo.

Tko to bude prvi uveo kao opciju odlučivanja neke zajednice - to će biti raj na zemlji i za te političare i za tu zajednicu.
Ovoliko SILNO TROŠENJE ENERGIJE doista nema smisla.

Evo npr:
koje je tvoje mišljenje Menesis o:
KONAČNOM PRIJEDLOGU ZAKONA O DRŽAVNOJ KOMISIJI ZA KONTROLU POSTUPAKA JAVNE NABAVE, drugo čitanje, P.Z. E. br. 429 (cijeli video zapis sjednica i arhiva je na http://itv.sabor.hr/video/)

:-)

Tko je glasao

Ajmo mi uvesti za početak

Ajmo mi uvesti za početak mogućnost dnevnog glasanja Naroda o nekom pitanju.

Vidiš, ovaj vid direktne demokracije može funkcionirati u manjim ili malim zajednicama (kao što su, primjerice, Bale). Nove komunikacijske tehnologije omogućavaju da se problem veličine politeje svlada u korist veće i neposrednije participacije. Međutim, bez obzira na veličinu nekog političkog tijela, nema smisla uvoditi "dnevno glasovanje", a da prethodno nije osiguran javni prostor za slobodno sudjelovanje u raspravi o određenoj temi s ciljem oblikovanja javnog mišljenja. Pogrešno je demokraciji pristupati izvan konteksta političkog (sustava) ili tako da ju se shvaća kao sinonim politike. Političko je daleko šira društvena činjenica, a donošenje odluka glasovanjem je samo jedna od njegovih operacija.

nemesis

nemesis

Tko je glasao

DuorPula, zahvaljujem Ti na

DuorPula,
zahvaljujem Ti na ovom dnevniku, kao i na linkovima koje si dao.
Iz šturih novinskih vijesti nisam mogla o tome ništa detaljnije saznati.
Mislim da su Vaša iskustva u Istri vrijedan model po kome bi mogle funcionirati mnoge lokalne zajednice.
Želim Vam svima puno uspjeha.
Pozdrav
Mirtaflora

Tko je glasao

Hvala MirtaFlora :-) Za neko

Hvala MirtaFlora :-)

Za neko dealjnije upoznavanje ja sam koristio video priloge dostupne na http://ladonja.org
ili na YuBito kanalu http://www.youtube.com/user/ladonjahr#grid/user/D8FEEB34E02BC5DA

Lijepe misli nam želim
:-)

Tko je glasao

Trebao si nešto više

Trebao si nešto više napisati o tome kako u Balama to funkcinirfa, dati neke poveznice itd., za nas koje tema sudioničke (participativne) demokracije zanima.

Da li je model Bala nešto što se može kopirati, ili ipak njegova uspješnost ovisi o osobito povoljnim okolnostima?

Činjenica da zarađujete od prodaje droge meni izaziva određenu anitpatiju prema cijeloj situaciji. :(

Kako pak projekt "Ladonja" funkcionira na području Istre? Nisam vidio neki ozbiljniji tekst nakon lokalnih izbora, a vjerujem da ih ima, pa bih volio vidjeti poveznice. A čuo sam kritičke komentare.

Moja je postavka, iznesena u nizu članaka (posljednji: Kumovi lako mijenjaju boje, da se Hrvatska nalazi pred bitnim izborom:od sadašnjeg nezadovoljavajućeg partitokratskog modela ka više, ili ka manje demokracije: "demokracija s vođom" ili participativna i deliberativna demokracija.

Na tu temu je i posljednji Hadžijev dnevnik, o olakšanju zahtjeva za raspivanje referenduma.

Zoran Oštrić

Tko je glasao

Da, slažem se Zorane, mogao

Da, slažem se Zorane, mogao sam i drugačije... :-)
Mogao sam napisati i nešto više...
http://ladonja.org/o-nama/programska-nacela/

U Balama pet godina općinsko vijeće donosi SVE odluke konsenzusom!
U Balama dvaput godišnje na zborovima građana učestvuje po cca 350 ljudi (ostali su ili pre stari ili pre mladi).
U Balama se obični ljudi smješkaju jer njihovim povjerenjem upravlja očito grupa sposobnih ljudi s kojima imaju ZAJEDNIČKU VIZIJU koja se korak po korak realizira.

Suština cijele priče oko Modela BALE - je, koliko sam ja skužio sam početak priče kome je TEMELJ nastao prije pet godina.
TRI MJESECA RAZGOVORA SA MJEŠTANIMA.
Tri mjeseca razgovora sa Mještanima!
Tri mjeseca razgovora sa Ljudima!
Tri mjeseca razgovora sa svakim stanovnikom koji je imao želju i potrebu reći što misli o Balama u kojima živi.
Tri mjeseca osluškivanja pulsa i definiranja prve zajedničke VIZIJE - vizije koja je morala biti dovoljno velika da u nju stanu sve male VIZIJE svih (malih) stanovnika Bala.
Tri mjeseca RAZGOVORA i razmišljanja o JEDNOJ JEDINOJ TEMI!
Tri mjeseca.

Kada bi ti i ja Zorane ( i još nas desetak sa PoLLitica com) razmišljali i razgovarali i surađivali o jednoj temi tri mjeseca, siguran sam da bi početni dokument koji bi nazvali 'VIZIJA RAZVOJA POLLITIKA ZAJEDNICE' bio doista vrijedan pažnje.

To je najveća 'tajna' priče o Modelu BALE koja sada raste kroz Ladonju.
Participativna demokracija iz baze. Mali Čovjek čija je Mala Ideja jednako vrijedna da bude ugrađena u VIZIJU.
Svaka mala Ideja običnog čovjeka ugrađena u ZAJEDNIČKU VIZIJU.

Kada je jednom postignut KONSENZUS (nakon još nekoliko mjeseci razgovora i razgovora) tada su pristupili izradi STUDIJE RAZVOJA... pa onda tu studiju predstavili mještanima i PITALI IH ZA MIŠLJENJE - da li je to to o čemu smo pričali unazad svih ovih mjeseci.

Ključna je priča oko modela Bale = PITATI GRAĐANE MIŠLJENJE O NEČEMU ŠTO TEK NASTAJE!

Svatko od nas voli biti informiran i učestvovati o nečemu što tek nastaje.
TO JE KLJUČNA RAZLIKA!
Upravljanje zajednicom na način da se stalno iznova pita stanovnike što oni misle o mnogim mnogim pitanjima...

npr:
Zadnji primjer im je bio pitanje javnog izjašnjavanja mještana o pitanju vizualnog identiteta Bala, jer se po njihovom mišljenju pitanje vizualnog identiteta tče svih stanovnika Bala (a ne samo općinske uprave). Javno predstavljanje sa mogućnošću da dođe Zoran i kaže: Ne! Oprostite ali u sladu sa našom vizijom ja mislim da umjesto stope dinosaura jedan od naših zaštitnih znakova treba biti Rep od Tovara :)))

Tako nekako cca Zorane :-)
Za sva pitanja koja se tiču većine provodi se mikro referendum u kome SVI mogu javno iznijeti svoje prijedloge.
Zapravo je vrlo jednostavno, jer je KONSENZUS OKO VIZIJE kao početne slike postignut na samom početku prije pet godina.
http://www.bale-valle.hr
http://www.monperin.hr/

Vidjeti ćemo Zorane,
Ladonja se tek razvija!

Tko je glasao

OK, ovo je već

OK, ovo je već informativnije! :)

Čuj, bilo bi lijepo jednom doći, pa vidjeti iz prve ruke kako to izgleda. "Proučavanje sa sudjelovanjem, socijaološka metoda koju je koliko se sjećam zastupao Daniel Turen. Recimo, kad bude slijedeći polugodišnji zbo građana.

Jeste li već imali takve posjetitelje, radoznalce, istraživače, učenike? Možda bi se moglo tako nešto organizirati za grupu zainteresiranih?

Zoran Oštrić

Tko je glasao

Da Zorane! Pače

Da Zorane! Pače :-)
Neposredne informacije iz prve ruke - meni osobno to znači upravo to što kaže i tvoj Daniel.
Dođem, vidim, oslušnem, opipam, pitam, učestvujem ...

Koliko ja znam u tijeku je vrlo intenzivna priprema jednog Učilišta, koje bi sustavno i didaktički i metodički poučavalo zainteresirane svemu tome što je Model Bale -> Model Ladonja.

Nakon edukacije lokalnih zajednica HR mogli bi tebe Zorane delegirati kao edukatora za stanovnike €uropske unije i SAD-a. Ja mislim da ni oni ne vide kuda dalje i kako... a zapravo samo stvar treba vratiti k njenom prapočetku.
Učešće od dole prema gore, za boljitak svih članova zajednice.

Da. Mislim da je važna stvar uključiti baš te koje si naveo. Istraživače i sve one koji imaju duboko u sebi osjećaj da nešto treba promjeniti, a neznaju praktično kako to realizirati.

A inače znam da su sve javne sjednice otvorene za BAŠ SVE koji žele doći.
Osim ta dvaput godišnje javna Zbora građana, postoje i druga javna događanja (u sportskoj dvorani).
Prije par mjeseci je bio javni sastanak sa svim općinskim vjećnicima i načelnicima općina Ladonje iz cijele Istre.

Posjeli se oni u sredinu dvorane, a na tribinama Narod koji gleda, sluša i pita.
Kao u Grčkoj nekad davno. :-)
(ili možda na Plemenskim Zborovima još prije toga)

Sve je zapravo puno lakše i jednostavnije kada je otvoreno i dostupno svima.

Tko je glasao

A inače znam da su sve

A inače znam da su sve javne sjednice otvorene za BAŠ SVE koji žele doći.

Apage satanas - pa to je PLENUM!! :)

Zapamtite riječ Plenum - još ćete je često slušati!

OK, ajde me obavijesti čim ima nešto novos, pa ja mogu eventualno dalje neke informacije, pozive isl. proslijediti!

Puno iskustava s takvim ofrmama neposrednoga odlučivanja ima po Lastinskoj Americi, razne grupe, Indija također. Ja imam neka iskustva gdsje sam pratio kako stvar funkcionira još 1992. u Zimbabweu. (Molim bez rasističkih komentara ovdje! Jako me iznerviralo neki dan u Večeranjaku naslov "Naša sveučilišta lošija od onih u zimbabweu!", kmao, podrazumiejva se samo po sebi da je sramota da u nečemu osim atletike zaostaješ za tom nižom rasom. Sveučilište u Harrareu ima finu tradiciju u nizu znanstvenih disciplina.) Napisao sma tada jedan rad, komentar njihovog načina rada.

Zoran Oštrić

Tko je glasao

Indija????

Indija????

Tko je glasao

Nije Plenum!!, a nije ni

Nije Plenum!!, a nije ni ZBRLJ (zbor radnih ljudi), a nije ni Godišnja skupština izvidžača :-)
Biti ćeš izvješćen o daljnjem tijeku događanja.

(r)EVOLUCIJA koja se dogodila u Balama dogodila se vrlo tiho i jednostavno.
Prema svim pravilima europskih zelenih:
participativna demokracija - da
ekološka mudrost - da (leptiri i masline su čista ekologija)
socijalna pravda - da (potpore rođenima, umrlima, studentima stipendije, djeci godina dana besplatnih vrtića...)
nenasilje - da
rodna ravnopravost - da
ekonomska pravda - da
održivost i poštivanje raznolikosti - da

U svakom slučaju za mene je to PRAKSA koju treba POMNO ISTRAŽITI!

Tko je glasao

Participativna demokracija

Participativna demokracija je plecebo i tu pomoći na kratke staze nema jer ista hrani i osigurava egoistične interese koji su ogromni, cijena života u usporedbi s istom je nemjerljiva. Tu priču jednostavno treba dignuti do apsurda bezobrazne manjine - ne izlaziti na izbore - ne davati lažni legitimitet lijeku koji to nije...

Tko je glasao

Participativna demokracija

Participativna demokracija je mogućnost koju treba izgraditi i nakon toga živjeti Golgota.:-)

To dokazuje ovih tisuću ljudi i još neke lokalne zajednice u Istri koje to grade.
Participativna demokracija 'Model BALE' nije ideja nego praksa tih ljudi.
Ako su mogli oni u Balama, može svaka Naša Mala Općina tako.
Ako može Ta Mala Općina, onda može i Naš Mali grad, a onda može i Naša Mala Država.

Znaš da je Predsjednik Kine pitao Mesića:
- ...a koliko vas ima u HR?
- pa ima nas 4,5 miliona..
- Pa zašto niste došli svi? :-)

Ima nas malo, ali se svađamo u Saboru kao da nas ima milijarde.
Ne izlazak na izbore nije rješenje. To i sadašnja praksa pokazuje.

Rješenje je kopirati Model Bale.
Za to treba uložiti neki Trud.
Usvojiti neka nova Znanja.
Razviti neka nova Ponašanja.
Uvježbati neka nova Djelovanja.

Nobelovu nagradu za ekonomiju 2009 dobili su ekonomisti Elinor Ostrom i Oliver Williamson ,
za svoj rad u području gospodarskog upravljanja - a temeljna im je misao PARTICIPATIVNO UPRAVLJANJE
(nekad se to zvalo samoupravljanje).

Participativno upravljanje kompanijom ili lokalnom zajednicom.
Sličnosti su velike, samo ih treba uočiti i primijeniti.
Cuccurin je očito pronašao taj model.
Bale pet godina žive taj model i doživljavaju renesansu!
U Europi neke zajednice imaju slične modele...

Lijepi pozdrav generacijo online:-)

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Jesu li tvrdnje g. Josepha Stiglitza (JS) stručne i istinite? od rodjen komentara 0
  2. Život bez stresa i politike od live123 komentara 1
  3. političarski ili trgovački izbori za predsjednika RH? od aluzija komentara 1
  4. pudlice i ostali psi od drvosjek komentara 36
  5. Lalovac "u ništa" od marival komentara 28
  6. Urbane rane moje varoši od Ljubo Ruben Weiss komentara 11
  7. Sramotne reakcije hrvatskih političara na Šešeljeve provokacije od vkrsnik komentara 22
  8. Hanžeković kao delegat sotone u Hrvatskoj od sjenka komentara 9
  9. Obama i Putin jesu li trgovci? od aluzija komentara 0
  10. Uputa za borbu protiv sredstava manipulacije čitatelja od rodjen komentara 7
  11. Hanibal ante portas & Velikosrpska fašistička propaganda od Laganini komentara 61
  12. Nije šija, nego vrat, nije Bešker, nego Feniks od MKn komentara 65
  13. Istina nalazi put i kroz njihove laži jer viri baš iz samih tih laži - Dan sjećanja 2014. od ppetra komentara 40
  14. Pismo investitora petogodišnjem unuku od rodjen komentara 2
  15. Ima se – platilo se! od Feniks komentara 24
  16. referendumsko internetsko upravljanje od aluzija komentara 2
  17. Vukovarsko znati i ne znati od Feniks komentara 39
  18. "Klemovi" anglosaksonski balvani u Savskoj od sjenka komentara 92
  19. Ekonomija i društvo budućnosti od petarbosni4 komentara 7
  20. Budale ili Peta kolona od Weteran komentara 178
  21. Optužba pojma, neistinito tumačenje, obmana i dezorjentiranost od rodjen komentara 0
  22. Financijske teskoce vode direktora u zatvor? od lunoprof komentara 21
  23. A tko pita male biznise i njihove radnike ? od provinciopolis a komentara 0
  24. Hitri Ustavni sud od StarPil komentara 5
  25. Lijevi kurs za Bliski istok od koča komentara 1

Preporučeni dnevnici

Tko je online

  • marival

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 1
  • Gostiju: 5

Novi korisnici

  • Gigaset
  • punktuar
  • Zlatno doba kap...
  • BlackLily
  • Ness