Tagovi

Samostalnost države?

Koliko toga se daje na prodaju unutar RH?

Kome se to prodaje? i kome ti kupci opet peprodaju?

Veliki dio zemalja ovog svijeta koje su u fazi "izgradnje" zbog sporog razvoja u prošlosti postaji sve više skloni politici u kojoj se popušta aktivistima multinacionalni koorporacija.

Odre?en broj nacionalnih vlada su drasti?no izmjenili svoje zakonodavstvo i uskladili za potrebe "foreign direct invest" (FDI) ili u prijevodu bi to nazvali strano direktno ulaganje. Ovo se radi sa ciljem kako bi jednog dana vlasništvo i upravljanje se predalo zemlji u kojoj se ulaže.

Nacionalni regime za FDI je u biti njihov pravilnik, regulacije i norme ponašanja pod kojim se o?ekuje da te strane korporacije se ponašaju/djeluju u tim zemljama gdje ulažu.

Režim FDI je otovoren izmjenama i dopunama, koje se mogu provesti na nekoliko na?ina, formalni otkaz ugovora, koncesije itd, izmjena poreznog režima, izmjene ostalih davanja, limitacije na koli?ine dobiti, zakonodavstvo o lokalnom suvlasništvo itd. sve ono pto može utjecati na autonomiju i financijsku dobit strane firme.

Topla voda? Logika? Realnost!

Slijede?i puta kada budemo gledali dnevnik, ?itali novine, slušali radio, surfali po news portalima itd i kada vidimo da se raspisao neki novinar o tome kako se nešto od narodnog blaga prodaje nekome (bilo kome) pitajmo se:

Kome se to prodaje?

i

Kome ?e taj preprodati?

Kada budemo slušali da je Predsjednik ili Premijer/ka u inozemstvu, pitajmo se:

Zašto su pozvani tamo?

O ?emu oni raspravljaju?

Diplomacija u nas Rvata je toliko jaka da ni jedno veleposlanstvo RH nema rezultata po pitanju direktnog stranog ulaganja!

Ovo možda zna?i da mi (naši zastupnici) neznamo pregovarati, ali smo pokazali nekoliko puta da znamo slušati i raditi onako kako nam se "suflira".

Samo predlažem da svaki put kada vidimo takvu vijest, 'povucimo ru?nu' i sjetimo se ovih informacija o FDI.....

Samostalnost države?

Komentari

Hrvati su roblje stranih banaka

Strane banke kontroliraju hrvatsko gospodarstvo

Banke imaju ključnu ulogu u gospodarstvu svake države, pa tako i u Hrvatskoj. Građani u njima drže svoju ušteđevinu, po uvjetima koje one određuju. S kapitalom građana, koji je pod njihovom kontrolom, banke mogu kreditirati druge građane ili poduzeća, opet po uvjetima koje same određuju.
Banke tako imaju moć odlučivati koga žele kreditirati i pod kojim uvjetima, a koga ne. Cjelokupna vanjska trgovina i sav novac koji u državu ulazi ili iz nje izlazi također je u optjecaju preko banaka.

Ako banke odluče uskratiti kreditiranje gospodarskih aktivnosti ili jednog dijela gospodarstva, taj će se dio polako gušiti i gasiti.

U Hrvatskoj su banke prečesto kreditirale privatnu potrošnju, a ne gospodarske aktivnosti, pogotovo proizvodnju, koja je danas još uvijek manja nego što je bila prije rata – prije 20 godina.

Takva politika gušenja hrvatske proizvodnje i poticanja potrošnje građana pogoduje onim zemljama iz našeg okruženja koje na hrvatsko tržište žele plasirati što više svojih proizvoda. Naravno, to je jako dobro za te zemlje jer se tamo stvaraju radna mjesta, ali jako loše za Hrvatsku jer ona uvozi sve više stranih proizvoda i gubi svoja radna mjesta.

Banke također mogu bitno utjecati na konkurentnost hrvatskoga gospodarstva jer ako mu nedostaju sredstva za investiranje u proizvodnju, ili ako su ta sredstva znatno skuplja nego u drugim državama, onda je jasno da će već u startu biti u neravnopravnu položaju.

Nekoliko stranih banaka u Hrvatskoj ne bi bilo velik problem, ali kada je 94% hrvatskog bankarskog sektora u stranim rukama, onda to nije problem nego katastrofa.................

ref:
http://hakave.org/index.php?option=com_content&view=article&id=7113%3Aro...

Obrisan

Tko je glasao

‘Hrvatska otjerala ozbiljne ulagače iz energetike’

"Kroz moj je ured u posljednje tri godine prošlo stotinjak privatnih ulagača, a u Hrvatskoj se zadržalo njih dvadesetak i to mahom mešetara koji nemaju novac ni za projektnu dokumentaciju ni za gradnju", kaže Goić.Krešimir Štih iz Zajednice obnovljivih izvora energije pri HGK kaže da je ključan problem u regulativi. "Zakon je složen tako da vam na svakom koraku projekt elektrane na obnovljivi izvor energije zapne pa makar i na najbanalnijim stvarima", pojašnjava Štih.

ref: http://www.poslovni.hr/vijesti/hrvatska-otjerala-ozbiljne-ulagace-iz-ene...

Obrisan

Tko je glasao

ja bih pokušao

u kratkim crtama objasniti kako sustav monopola funkcionira, i ako to dobro objasnim vidjeti ćete da večina stvari funkcionira po tome principu

1. jedno poduzeće ima monopol na tržištu, i to je obično javno poduzeće

2. država stvara nepovoljne uvjete za investitore reguliranjem tržišta, i to takve uvjete da se nikome sa strane ne isplati ulaziti na tržište, jer je nemoguće ostvariti profit na takvom, visoko reguliranom tržištu. znači možete pokušati pokrenuti posao, ali sigurno propadate. ustalom nećete ni dobiti potrebne dozvole, i bacati će vam klipove pod noge gdje god stignu, i to državna birokracija, jer je to njihov monopol

3. niti monopolist dok je u vlasništvu države ne posluje pozitivno, ali njega to nije ni briga jer njegove gubitke plaćaju porezni obveznici

4. monopolist ne učlaže u infrastrukturu niti razvoj tržišta, jer mu odgovora što sporiji razvoj, što niža kvaliteta usluge za što veću cijenu, i može bez problema tako egzistirati. najbolje je vidjeti ptrimjer HEP-a, imaju tolike gubitke u transportu da niko nemože ekonomski isplativo koristiti njihovu distribucijsku mrežu, a druge nema

5. nakon što se monopol proda stranome investitoru (koji ulažu isključivo u monopol), dolazi do drastičnog otpuštanja radnika i rezanja troškova, drastično se povećavaju profitne margine, nastavlja se neulaganje u infrastrukturu, a cijenu usluge određuje monopolist. Najbolji primjer za ovo vam je činjenica da hrvati na moitele troše preko 30 miliardi kuna godišnje a imamo informacijsku infrastrukturu na razini Albanije. još jedan dokaz kako monopol uništava sve

Tko je glasao

MONOPOL

samo još jedan dokaz monopola na enrgetskom tržištu.

Tko je glasao

copy paste zalutale rasprave!

Mister Know — Uto, 08/02/2011 - 22:27.
kriza je počela otkad su

kriza je počela otkad su banke počele sa sustavom frakcionalnih rezervi, odnosno kad im je zakonski dato ekskluzivno pravo stvaranja novca iz ničega. Svaka nova stvorena materijalna vrijednost omogućuje bankama da stvori novca u nekoliko desetaka puta većem iznosu od vrijednosti proizvedenog, i matematički nije moguće proizvesti više nego što potrošiš, osim ako ne plasiraš kerdite u inozemstvo - posuđuješ novac drugim državama. razmisli malo o ovome i vidit ćeš da je istina.

Hrvatska nikad, pa ni danas nije egzistirala u kapitalizmu, niti na slobodnom tržištu. Tko god misli da mi živimo u kapitalizmu, taj nije u pravu i ne barata osnovnim činjenicama. Puno ljudi to kaže jer tako govore na televiziji i u novinama, ali kad bi stvarno sjeli jedan dan i dobro razmislili te malo istražili pojmove i praksu, zaključili bi definitivno ne živimo u kapitalizmu. Kako se zove sustav u kojem je npr. predsjednik hupa ministar gospodarstva - ja neznam, ali kapitalizam sigurno nije.

U Hrvatskoj je potrošnja ogromna, jer država i banke samo nju i potiču. Tečaj kune, plasmani kredita, visoki pdv sve govori da smo isključivo uvozno orjenirani, a država živi od pdv-a i naravno da potrošnja eksplodira, a proizvodnja umire. To se ne događa samo u Hrvatskoj, nego i u cijelome zapadnome svijetu, to je priča koja se vrti i u Davosu i u Dohi, "poticanje potrošnje" - davanje poreznih novaca privatnim bankama kako bi one dale kredite građanima da oni troše i pokrenu ekonomiju. ista šuplja priča kao i ovdje, samo tamo ju prodaju obama, hu jintao i putin zajedno.

Naravno nismo krenuli sa istih startnih pozicija. Svima nam je namijenjna ista sudbina, a Hrvatska je ogledni primjer kako bi zapadni svijet u budućnosti trebao izgledati, ekonomski i društveno, odnosno kako su to razni think-thankovi davno još zamislili i javno objavili. bar to nije problem provjeriti. nekakvo neofeudalni tehnokratski internacional-socijalizam :)

Mr.Jaks — Uto, 08/02/2011 - 22:08.
eeeeee ima toliko toga što se nije ni probalo!

Tu sam temu pokušao malo pokrenuti sa dnevnikom:

http://pollitika.com/samostalnost-drzave

i zašto smo bez takvih projekata ovdje u RH?

Rekli ste uzrok.... a ovo bi eventualno mogao biti jedan od lijekova koji se može korisiti kao dio terapije! Zar ne?

ali dobro.... uz 101 pusti otok koji bi mogao osramotiti Karibe.... ovo je samo kap u more... ali kap po kap... cigla po cigla...

Možda će me jednog dana tužiti Vlada RH zbog ovakve kritike... neovisno o tome što je 100% istina što pišem ovdje... njihovo obrazloženje će biti:

Pa raspravljali smo o tome na sjednici broj 987654323/2011 i onda još će neki provokator nešto napisati kao odgovor na moj dnevnik.... i ja ću na kraju odgovarati za njegove komentare.... pa to smo več vijdeli jednom zar ne?

"Tu fui, ego eris "
http://www.friendline.com/10293.html

acinum — Uto, 08/02/2011 - 22:23.
Stvar je vrlo jednostavna. Mi

Stvar je vrlo jednostavna. Mi smo sve naše ulagače molili da preuzmu naša poduzeća zbog prethodnih gubitaka u njima ili zbog brzog novca koji nam je trebao da popunimo rupe u proračunu. Niti jednom nismo bili u poziciji ravnopravno razgovarati s potencijalnim ulagačima.
Nikada prodaja nekog poduzeća u RH nije bila plod promišljanja dugoročnih gospodarskih interesa države već samo kratkoročnih interesa proračuna i političkih elita koje su donosile odluke.

Mr.Jaks — Uto, 08/02/2011 - 22:32.
to stoji..... to sam i spomenuo u tom dnevniku...

ALI ja u dnevniku govorim o FDI ulaganje.

Kruške i jabuke.

U svijetu postoje različite načine za ulaz stranog kapitala, sve od sufinanciranje pa sve do FDI.

Ovo što spominješ je slučaj gdje "stranci" kupuju ono što več postoji.... to je sasvim drugačiji kalup i model ulaganja od FDI.

FDI.... nešto što jednostavno ne postoji do današnjeg dana u RH.... jer sve što se radilo radilo se upravo na "daj danas što daš... a sutra tko zna što će bit".... tako da uzrok koji spominješ je točan. To ipak nije razloga da se ljudi ne informiraju o tome kakve sve prilike postoje na tržištu i da nije sve crno kao što se čini, samo treba gledati na dobrobit naroda i to uključuje i buduće generacije koje će imati največu korist od recimo FDI.

Pozzzz!

"Tu fui, ego eris "
http://www.friendline.com/10293.html

Obrisan

Tko je glasao

copy paste odgovora.

acinum — Uto, 08/02/2011 - 23:03. novo
Nismo uređena država i nemamo

Nismo uređena država i nemamo takvih investitora. Naši strani ulagači čekaju priliku da mi svojim ne sposobnim upravljanjem nekim poduzećem sami sebi napravimo štetu i prisilimo se to što hitnije prodati.

Mi nemamo investitora koji će doći u RH kao partner jer je naša zemlja najskuplja , čak i ona koja je sada drača, na sto načina imamo prepreke investitorima. Najčešće imamo i problem prostornih planova koji vrijede dok se ne pojave kojekakve udruge građana.
Koja je nama prihvatljiva investicija?
Mislim da mi nismo još spremni niti u jednom segmentu za takve investicije i trebali bismo se orijentirati na spašavanje postojeće industrije, građevine, energetike, poljoprivrede i drugih industrijskih grana u kojima još možemo nešto vrlo brzo i jednostavno učiniti.

Obrisan

Tko je glasao

Irska, Španjolska su primjeri

Irska, Španjolska su primjeri zemalja koje su privukle OGROMNE investicije, a gdje su sad? europi i americi slijedi ekonomski kaos, i niti jedna država koliko god uspješna u neznam čemu bila, neće se spasiti, jer je cijeli globalni sustav napravljen tako da se te zemlje orkestrirano dovedu u stanje kaosa, i to očitije ne može biti. koliko general motors ima tvornica u americi?? ni jednu. a koliko su novaca od vlade dobili za oporavak, otvorili tvornicu u mexiku i još negdje.

isto tako, kako mi možemo konkurirati npr. kini koja ima vojsku robova nadničara a mi bi htjeli socijalno, mirovinsko, doplatak dječji, godišnji odmor, 8 sati rada, penziju i sl. "povlastice". NIKAKO.

Tko je glasao

Da u pravu si ne možemo Kini

Da u pravu si ne možemo Kini konkurirati u nekim proizv0dnjama pogotovo tekstilnoj i obućarskoj industriji i još nekima ali ima industrijskih grana poput energetike, građevine, poljoprivrede, turizma i dr. gdje možemo dosta napraviti a ne činimo.
Nisu nam krivi strani investitori jer ih i nemamo krivi smo sami isključivo zbog totalnog ne znanja i nekompetencija naših političara i njihovih najbližih savjetnika.

Tko je glasao

acinum, slažem se ali recimo

acinum, slažem se ali recimo zašto bi investitor u energetiku odabrao nas a ne kinu - i tu su nam takve zemlje konkurencija, i te kakva. mi smo malo tržište koje nikoga ne zanima. investitor ako može birati između npr nas, indije, kanade i libije on će odabrati ono tržište na kojemu može maksimizirati svoj profit, odnosno gledati će gdje će imati bolje uvjete. bolji uvjeti za investitore znače više para njemu, a manje nama. znači mi se moramo natjecati da bi ih privukli da nešto zaradimo a privući ćemo ih tako što nećemo ništa zaraditi na njima. i tako je sve, nelogičnost do nelogičnosti. tu nešto ne štima.

Tko je glasao

uglavnom da ne ispadne da sam

uglavnom da ne ispadne da sam defeitst, mi možemo ali samo sa unutarnjim rezervama. na globalnome tržištu nema nikoga kome je naš interes na pameti, tamo vlada privatni interes.

Tko je glasao

Mi imamo problem domaćeg

Mi imamo problem domaćeg tržišta.
U energetici istovremeno uvozimo dosta plina i struje a i trošimo 220-300kWh/m2 godišnje umjesto u Evropi normalnih 80 kWh/m2 godišnje. Gubitci u elektroenegetskom sustavu su nam 15-17% ovisno o mjestu potrošnje a istovremeno takvi gubitci u Sloveniji iznose oko 6%
Da sada naša vlada pokrene investicije u energetsku učinkovitost stambenih i poslovnih objekata kojih imamo oko 170 milijuna m2 kroz 10 godina imali bismo bitno smanjenje potrošnje energije i ne bismo morali uvoziti ni struju ni plin, bilo bi i za izvoz, a obnovila bi se nedavno ugašeno cca 80 000 radnih mjesta.

Umjesto da u razvoju i poticajima obnovljivih izvora energije potičemo gradnju bioplinskih pogona koji koriste silažu kukuruza bilo bi bolje da napravimo državni program za gradnju bioplinskih pogona na gnojovkama farmi. Na taj način bi poticana sredstva za obnovljive izvore energije na koje sada svoje projekte u Hrvatskoj prijavljuju strani investitori ta sredstva dali našim farmerima. Tada ne bi bio problem cijena mlijeka od 2 kn/lit, visine poticaja u ratarstvu, ukidanje poticaja u stočarstvu jer bi seljak kroz svoj otpad proizvodio struju i ostvario dodatni prihod za svoje gospodarstvo a Hrvatska bi vrlo brzo ispunila uvjete o 20% energije iz obnovljivih izvora.
Prerađivačka bi industrija dobila jeftinu sirovinu i mogla bi proizvesti kvalitetan i jeftin proizvod konkurentan svima u Evropi što bi potaklo rast stočarstva. Jedna kuna u stočarstvu je 10 kuna u industriji.

Stvari su vrlo jednostavne ako ih pokrećemo sa nivoa države a postaju nemoguće na nivoima općina i to nam je glavni problem. Mi smo mala država i ono što su Njemačkoj regionalni i gradski projekti projekti kod nas moraju biti državni projekti i tako moraju biti i vođeni da bi dali iste efekte kao u Njemačkoj.

Tko je glasao

poštovani acinum, sve što

poštovani acinum, sve što pišete je točno i ja se slažem. ali postoji tu jedan problem, a to je da je hrvatski energetski sektor monopoliziran, kao i skoro sve ostalo u našoj državi. a kada imaš monopol na tržištu, tada infrastruktura propada, nema novih investicija a energiju plaćaš sve skuplje i skuplje, a nemožeš očekivati ništa dobro za budućnost, jer niko ne želi doći na monopolizirano tržište. to je jedan opći pogled na našu situaciju, siguran sam da će svako od nas pronaći x primjera iz našega života kako monopol uništava infratrukturu, ne investira i diže cijene u nebo. To je osnovni problem našeg gospodarstva, a strani investitori su u biti monopolisti, to su ljudi koji ulažu u monopole, njih ne zanima tržišno natjecanje vEć maksimiziranje profita. MONOPOLY MEN

Tko je glasao

Energija, izuzev nafte i

Energija, izuzev nafte i naftnih derivata, je potcijenjena i naša vlada je u pristupnim pregovorima o pristupanju u EU potpisala sporazum kojim će se uskladiti cijene enegenata s cijenama u EU . Što znači da će cijene struje za domaćinstva porasti najmanje 40%, a cijena za gospodarstvo pasti tj. cijena struje za gospodarstvo mora biti manja od cijene za domaćinstva a sada je obrnuto. Po tom istom sporazumu rasti će i cijena vode.
Kada bi naša potrošnja enegenata bila kao u EU i pored povećanja cijena struje i plina od 40% do čega će doći u narednom periodu ukupni računi bi bili manji a dobit HEP-a i drugih enegetskih firmi veći što bi omogućilo i povećano ulaganje u proizvodnju iz vlastitih izvora.
Svi veliki kupci mogu kupiti struju ili plin i bez HEP-a ili INA ali ne kupuju jer na tržištu nema nitko povoljniju cijenu koja je niska zbog političke odluke i upravo niska cijena enegenata drži monopole INA i HEP-a.

Tko je glasao

poštovani acinum , zar ne

poštovani acinum , zar ne vidite da je samo umjetno određivanje cijena van zakonitosti slobodnog tržišta, još jedan oblik monopola. ja se sjećam kad sam išao u školu da su nas učili da je kartelizacija protuzakonita i suprotiva zakonitostima tržišta. no upravo se to događa, kartelizacija svega pod kapom birokrata u brusellesu. na temelju čega će oni odrediti cijenu struje i vode? zar ja kao građanin i slobodni pojedinac nebi trebao imati mogućnost izbora, kakvu vodu piti i koliko je plaćati? vidite da cijeli taj sistem nema nikakve logike. Šta se tiče kupovanja struje mimo HEP, to opet nije moguće jer HEP ima monopol na distribuciju, vi je možete kupiti ali ja vas pitam kako ćete tu struju dovesti do potrošača?

isto tako kako kažete da je niska cijena za kučanstva u Hrvatskoj politička odluka, a što je centralizirano određivanje cijene u brusselu nego isto tako politička odluka?

također važno je napomenuti, da je nekome povećanje 40 posto cijene energenara ništa ne znači, dok nekim ljudima to predstavlja razliku između bijede i kakvog takvog preživljavanja

zamislite tek ljude u trećemu svijetu, kojima samo jedan dolar dnevno doslovno znači razliku između život i smrti, kako će na njih utjecati nove globalne umjetno napumpane cjene energije

Tko je glasao

Cijena struje za domaćinstva

Cijena struje za domaćinstva kod nas je oko 75 lipa kWh i ta struja se isporučuje na NN mreži i tom prenosu i distribuciji gubitci su oko 17% dok industrija koja prima struju na visokom naponu plaća u prosjeku 1,1 kn kWh a ima gubitke u prenosu i distribuciji oko 15% tj. manje za dva posto a plaća gotovo 50% veću cijenu. Pri tome domaćinstva imaju potrošnju oko 220-300 kWh energije po m2 prostora umjesto 80 kWh/m2.
Nije normalno graditi nova postrojenja za proizvodnju struje i onda ju rasipati kroz prijenos i distribuciju i grijati nebo već je potrebno jediničnu cijenu povećati, uložiti sredstva u smanjenje potrošnje te tako smanjiti i potrebe, potrošnju i u konačnosti smanjiti ukupne račune.

Kupci na visokonasponskoj mreži mogu kupovati struju i od drugih kupaca a ne HEP-a i to je uređeno našim propisima i postoji nekoliko dobavljača koji mogu isporučiti sruju. Međutim problem je što je naša cijena nisko postavljena i nitko nema računa kupiti struju vani, izgubiti 15% na prijenosu i distribuciji i biti povoljan kao HEP u opskrbi. Ovakvim načinom uništava se cijeli energetski sustav jer mu ne ostaje akumulacije za obnovu. Tako mi rećimo imamo 80% mreže na 10kV mreži a cijela Evropa ima 80% na 20kV mreži pa i kroz takvu mrežu imamo nešto veće gubitke a politikom cijena ne ostaju sredstva da se ta mreža promjeni i usklads drugima u Evropi i smanje troškovi.

Ne traži Evropa od nas ništa loše već mi nismo u stanju dugoročno planirati i ustrojiti sve sektore gospodarstva na održivom nivou.

Tko je glasao

Potpis?

Potpisali su svašta nešto, među ostalom i Kyoto protocol, no moje iskustvo je pokazalo da kada čovjek da svoju riječ to više vrijedi od milijun potpisani ugovora ili sporazuma.

Kada naš "Čovjek" potpiše i ovjeri ugovor i onda te još počasti sa pičem prije nego li je posao i krenu... spremi se za ... (da ti oči iskoče)!

Iskustvo moje na ovim krajevima (RH i BiH) upravo sa tim našim predstavnicima je mene navelo na to da pokušam nešto promjeniti nakon toga sam došao polako i sigurno do zaključka kojeg dan danas imam... a taj zaključak meni daje snagu da se probudim svako jutro!

O ćemu sam i napisao dnevnik neki dan.

Pozzzz!

Obrisan

Tko je glasao

Ovo o energetici što su

Ovo o energetici što su potpisali nije za nas loše ako se pripremimo za takav scenario. Problem je što je potpisan sporazum stavljen u ladicu i njegova će primjena biti iznenadna i brutalna i komentirana kao nešto što nam EU nameće ali će nas naša vlada obraniti kao i uvijek do sada.
Ne činjenje je problem jer naši političari ne vode ni politiku ni gospodarstvo. Oni ne stvaraju događaje , izuzev lopovluka, već ih samo komentiraju.

Tko je glasao

To je jasno... ptice pivaju na granama!

Jasno!

A di smo 'mi' u tome svemu?

t.j. Mi koji njih biramo!

A di smo 'Mi' pojedinci koji se ne slažemo sa onih cca 15% državljana koji glasaju za HDZ ili onih cca 9% koji glasaju za SDP?

(ili bilo koji satelit tih stranaka)

Vratimo se nazad na ono osnovno svaki put.
Dok je to tako u našim glavama ovako će biti kako smo neki od nas to doslovce i doživjeli a neki opisali, znači jasno je svima.

Analiza je samo 50% posla, pronalazak uzroka je drugih 50% posla. Poslije toga se traži rješenje.
Znamo uzrok... a i dalje radimo sve po starom!

wtf?

Obrisan

Tko je glasao

Svi tražimo rješenja na

Svi tražimo rješenja na nacionalnom nivou jer mislimo da je tako brže ,a problemi su prvenstveno na lokalnom nivou, a upravo tu smo najslabiji. Mala izlaznost ,površan rad ljudi koji se žele baviti politikom i sl. Nije dovoljno mjesec dana prije izbora sklepati listu i očekivati pobjedu protiv HDZ-a ili SDP-a koji je na vlasti 4 godine i sva moguća sredstva koristi da tako i ostane.

Na lokalnom nivou pogotovo u malim gradovima i općinama u Slavoniji nema se dovoljno kadrova koji su u stanju nešto učini na svim listama zajedno a pogotovo kad ih raspršiš na nekoliko lista.

Ja se do prošlih lokalnih izbora nisam upuštao u politička zbivanja u mom gradu i tek tada sam uvidio probleme. Niti jedna stranka ili lista koja se kandidira nema nikakav program kako rješiti glavne probleme potaknuti gospodarsku aktivnost i povećati zapošljavanje. Svi projekti koji se nude su u iz oblasti infrastrukture koja će se ulica asfaltirati prije koja kasnije i slične teme iz novaca koje imamo u proračunu ili će malo donirati županija ili neko ministarstvo.

Tek tada sam shvatio da je potpuno svejedno koja je stranka na vlasti jer nikakvog pomaka neće biti. Od tada pomažem svim strankama u mom gradu i okolici u kreiranju gospodarskih tema i programa koji bi mogli pomoći gospodarstvu grada, radnicima povećati plaće, povećati proračun grada. Moj grad Županja ima isti broj stanovnika kao Umag ali Umag ima 140 000 000 kuna proračun a Županja 33 000 000 kn. Mnogo ljudi se zamisli kada im objasnim što to točno znači i kako bi Županja mogla imati 140 000 000 kuna proračun i što bi se u gradu s tim novcima moglo učiniti.

Mislim da je to jedini put. Prvo na lokalnoj razini svim političkim opcijama objasniti gospodarske mogućnosti pojedine sredine i uporediti sa katastrofalnom sadašnjom situacijom i pomoći svim strankama u osmišljavanju gospodarskih projekata koji će bitno promjeniti situaciju.

Uticati na političare na nivou države mislim da nije mogućno zbog njihovih sujeta i čiste stranačke stege da se ne talasa oko pitanja koja te nitko ne pita. Kako nisam ni prijatelj ni poznanik ljud koji vode ključnu riječi u političkom i gospodarskom životu ove države ja sam se opredjelio na predhodni model. Djelovanje na sve političke stranke jednako i za sada ima pomaka, istina malih ali ima.

Doživio sam da moj omiljeni gradonačelnik , kojeg sam najviše popljuvao u prvim dnevnicima ovdje na polltici.com prepisuje moje ideje i prezentira kao svoje projekte. Što je dobro, a kada on izgubi na slijedećim izborima bilo tko tko dođe na vlast imati će moje prijedloge gospodarskih mogućnosti grada i stvari će se pokrenuti. Istina sporo ali će se pokrenuti.

Tko je glasao

Nemamo investitora?

Mi nemamo takvih investitora, ali postoje razno razne korporacije koje stalno traže i koje imaju svoje izviđače u skoro pa svim državama diljem svijeta.

U koliko se pojavi prilika vjerujte mi da prave stranke saznaju u roku odmah jer je i to vrlo kompetitivno tržište, kao i svako tržište u svijetu.

To što naše dosadašnje Vlade su se držali svojih limitirani znanja i nisu otvorili vrata onim kapacitetima koje imamo diljem svijeta, to što nisu nikada pozvali iskusne svijetske menađere ili savjetnike i zaposlili ih ovdje ili potpisali ugovor o djelu s takvima... pa to se opet sve svodi na ono što smo konstatirali... da nisu vidjeli svoj vlastiti interes u tome!

To NE ZNAČI da nema takvih prilika koje se mogu i najvjerojatnije i hoće se nuditi ako:

1. Vlast (Vlada i Sabor) donesu potrebne izmjene i dopune koje su samo 1 od preduvjeta.
2. Angažiramo stručne ekipe sa zadačom da pronalaze moguće inestitore.
3. Ugovoriti sa iskusnim agentima (agencijama) iz vana da rade na realizaciju takvih investicija.
4. Uspostaviti potrenbu infrastrukturu i logistiku u svakom veleposlanstvu diljem svijeta.

Ovo su samo neke osnovne stvari koje trebamo razmotriti ako gledamo mogućnost realizacije FDI u RH.

Po pitanju kapitalnih investicija na Jadranu... o tome ćemo drugi put jer možda FDI nije najbolje rješenje.... tu se da raspravljati ali da postoji kapital na našem Jadranu koji bi osramotio cijelokupnu vrijednost Kariba!

Nije baš SVE crno po pitanju budućnosti nas u RH.

Sve ovisi o našim "Vladarima" i njihovoj volji, sposobnost, mogućnost da shvate kako oni ne znaju SVE i da postoje malo iskusniji od njih po pitanju upravljanje sa kapitalom. Možda te osobe nemaju veze sa RH... to iskustvo treba platiti ali opet.... di su ti naših Vladari u tome????

eeee o moralnost možemo negdje dalje na drugom dnevniku.. ali i to stoji da je to veliki aspekt današnje realnosti ovdje u RH.

Obrisan

Tko je glasao

Nije čak ni moralnost

Nije čak ni moralnost problem. Totalno ne znanje je problem i ne zainteresiranost za budućnost poslije izbora kada se eventualno gubi vlast.
Većina naših političara je u susjedni grad ili županiju otišla službenim autom na račun grada, općine ili nečiji tuđi.
Još mi je u sjećanju priča ministra Čobankovića kada je prvi put otišao u Brisel i njegovo oduševljenje kako on kaže seljačića iz Iloka u Briselu.
Velika većina naših političara je jako davno ako je ikada uopće primila plaću za neki konkretni rad u nekoj firmi. Politika im je jedini posao u životu.
Tako da ovo o čemu vi pišete je za većinu naučna fantastika. Naš Predsjednik je u predizbornoj kampanji govorio o gospodarskoj diplomaciji, a prilikom njegovog nedavnog posjeta mogli smo čuti da ga Njemački Predsjednik pita za položaj Njemačkih investitora u Hrvatskoj, a nismo čuli obrnuto pitanje.
Kad to Josipović, koji je daleko najpošteniji i školovaniji političar od ostalih, nije ni pokušao ostvariti u dijelu gdje ima nekakve ovlasti u diplomaciji, što očekivati od Jandrokovića ili Kosorice. Mislim da oni nebi nikako razumijeli to što vi predlažete.

Mi imamo mnogo prizemnijih problema svesti potrošnju energije u razumne okvire a ne rasipati, proizvesti dovoljno hrane da podmirimo domaće tržište a ako mognemo nešto napraviti i za izvoz i sl.

Tko je glasao

Je.... znanstvena fantastika onom u kutiji!

Simpa mi je kako ste nazvali ovo "znanstvenom fantastikom", upravo je tako.
Kako bi moglo biti bilo što drugo osim "znanstvena fantastika" onim osobama koje žive u zatvorenom malom svijetu, koji gledaju samo sebe i kako će danas uhvatiti koju kunu jer ne gledaju bilo koje posljedice tog njihovog današnjeg djela.

Ovaj moj mali komntarić o "znanstvenoj fantastici" se odnosi najprije na one tulipane koje 'mi' biramo kao i na 'nas' tulipančiće koji smo tako sebi izabrali. ebe uključujem u te 'tulipančiče' a kada bolje pomislim nekada se osječam kao tikva-n..... kraj takvih lijepi prilika ja sebi biram nešto što veliki broj osoba otpisuju i čak ostavljaju iza sebe.... i nastave sa životom tamo gdje ima života.

ref:
Određen broj nacionalnih vlada su drastično izmjenili svoje zakonodavstvo i uskladili za potrebe "foreign direct invest" (FDI) ili u prijevodu bi to nazvali strano direktno ulaganje. Ovo se radi sa ciljem kako bi jednog dana vlasništvo i upravljanje se predalo zemlji u kojoj se ulaže.

Nije znanstvena fantastika ovo o ćemu pišem. To je na tržištu i to je moguće ostvariti. To što takvo ulaganje iz vana nije povoljno za političare po aktualnim kalupima je drugi par opanaka.... nemaju mogućnost čopiti sebi onoliku pinkici kao što mogu kada preprodavaju nešto od postoječih kapitalnih objekata ili poduzeća koje več imamo. Ne morajumisliti, ne moraju se truditi, ne moraju rasčistiti zemljišnje knjige, ne moraju raditi kao "partner" več kao pinkoprimiac, a pinkoprimac je taj koji mora slušati i to je njima 'normalno' kada im netko naređuje što i kako trebaju raditi i živjeti.

Nitko nama nije kriv osim 'mi' sami sebi, cilj ovog dnevnika je da čitatelji sebe pitaju nekoliko pitanja o tome svemu, među ostalom i to Kako je moguće da ni jedna Vlada RH nije uspjela pokrenuti potrebne korake za realizaciju FDI u RH?
Možda je svima bolje da samo prodajemo ono što več postoji ovdje u RH.... i onako ti koji to prodaju nisu to stvorili... to je Narod stvorio, ljudi su odvajali od svojih primanja (donekle bez prava na izbor) i ostvarili su mnogo toga.
Da li je to bio kalup koji je učinkovit?
Ne bi se reklo, no iz tog sustava su se rodili ovi monstrumi koji su prvom prilikom odmah išli krasti i harati. Razmilsimo malo o tome... u kojem sustavu su ti bivši/sadašnji političari odgojeni?
Zaboravimo teorije i nebuloze o nekakvim ideologijama itd.... gledajmo realnost u oči. Jedni ti isti su na vlast, njihvo sinovi su zamjenili one koji su prestari ili oji su umrli.... i oni koji su prije bili na vlast opet danas u ovoj divljoj mafijaškoj otimačini haraju kao što su nekada njihovi starci (roditelji/odgajatelji) glumili i tjerali nekakvu veliku ideološku pravednost!

Vikali su "Smrt Fašizmu" pa ljudi moji neka si uzmu štrik i neka sebe vješaju jer njihovo današ nje ponašanje je tri puta ekstrremnije od bilo kakvog fašizma.

Ono što je meni nejasno i možda NIKADA neće biti jasno kao dotepencu iz neke tzv. sređene države je to kako ljudi to sebi biraju, kako šute i trpe..... ono wtf? taj dio meni nikada, a ma baš nikada neće biti jasan.... teorije urote, uzroke, opravdanja, obrazloženja, krivce, ekstremiste itd itd itd itd.... ma sve to je nula jer svaki čovjek bez obzira gdje odrastao može sam zaključiti neke stvari i onda da taj isti sebi i svojoj dici bira zlo? wtf? i još šuti i trpi dok ga taj njegov krade i pravi budalom? wtf?

Totalno sam razočaran u ovo što si spomenuo o 'nama' jer i mi spadamo u tu grupu. Što mene osobno dovodi do pitanje:

Da li da ostanem u okruženju koji mene smatra budalom ili da idem tamo gdje znam da će mene cijeniti kao ravnopravni državljanin i cijeniti moj rad kao i moje radno iskustvo?

Treče opcije ne vidim. Jer koliko vidim 'zelena trava' je prerasla u 'tulipane' i sada smo čak nadmašili Nizozemsku po pitanju polja tulipana!

Crna kronika? DA.

Da li postoje 1.001 način da se ekipe organiziraju? DA.

Da li se preustroj sustava vladanja može odraditi? DA.

Da li mi to želimo? Po našim dosadašnjim djelima NE bi se reklo.

Imamo to što želimo, jer kada Čovjek nešto žarko želi on se trudi i bori da to ostvari.

Oni koji govore o nekakvoj žrtvi, su jadni, život nije prestao nakon njihove žrtve, život je nastavio i život je borba. Tako da mogu samo reči kako su se ti isti predali i prodali sebe i druge oko sebe za šaku škuda. Oni koji su stvarno nastavili se boriti u ovom našem životu ovdje u RH su Ljudine. Nisu se predali i nisu se prodali, nije ih nitko uspio ušutkati sa par dinara/kuna penzije itd itd!

PS. Namjerno nisam nikoga imenovao, jer svaki zna sebe prepoznati u tim riječima i ako se slučajno netko osječa i malo prozvan, pa neka sebe ispita o tome, ne mene... ja nisam ni u koju skupinu uperio prst!
PSS Ako se osječate prozvanim, uzmite si pomagalo koje se zove 'ogledalo' i pogledajte u njega, tada će te vidjeti onu osobu koja Vas proziva i zbog koje ste prozvani!

Zdravo svima koliko god Vas i nas ima!

Obrisan

Tko je glasao

"samostalni robovi ?"

Samostalnost države?

Otkad su robovi samostalni ?
Hrvatska je u dužničkom ropstvu i ne posjeduje samostalnost. Utješno je da je tako u gotovo cijelom svijetu.

Tko je glasao

i pitajmo se.... Zašto bi netko ulagao u ovako stabilno tržište?

"Zadužujemo se za dodatnih 750 milijuna eura"

U posljednjem tromjesečju prošle godine zabilježen je pad BDP-a, država je previše trošila, a deficit proračuna bio je veći od 14 milijardi kuna, rekla je u intervjuu Hrvatskom radiju ministrica financija Martina Dalić. Dodaje i da nas sličan scenarij čeka i ove godine. Zato će se država u ožujku zadužiti za novih 750 milijuna eura.

ref: http://www.monitor.hr/vijesti/zaduzujemo-se-za-dodatnih-750-milijuna-eur...

Think about it!

Obrisan

Tko je glasao

rekla je u intervjuu

rekla je u intervjuu Hrvatskom radiju ministrica financija Martina Dalić.

Reče martinica i uvali muža u nadzorni odbor .

Tko je glasao
Tko je glasao

DO POSLJEDNJEG LOPOVA

Financijski inženjering opljačkao nas je za oko jednu milijardu eura. Lopovi i varalice nikada nisu raskrinkani.

Oko jednu milijardu eura novca dijaspore završilo je na stranim bankama. Lopovi su i danas na slobodi.

Država je pokrala umirovljenike za oko sedam milijardi eura. Nitko nije odgovarao.

Sanacijom banaka olakšani smo za oko četiri milijarde eura.

Prodajom društvenih stanova pronevjereno je oko jednu milijardu eura.

Cijena korupcije, većim djelom one političke, iznosi oko deset milijardi eura.

Moglo bi se reći da premijerka na riječima Jadran prepliva, a na djelu se u Bundeku utopi.

Sve njene dosadašnje “nakane“ su se izjalovile a njene “odluke“ se nisu provele, što svjedoči o njenoj slabosti i nepostojanosti, a to je ono što Hrvatskoj i njenim građanima danas najmanje treba.

Hrvatskoj trebaju djela a ne riječi, treba joj ono čemu nas Gospodin uči, a to je vršenje “dobrih djela“sa čistom nakanom ( Mt5,16). Jedino takva djela mogu donijeti svjetlo nade u ovaj mrak i tminu.

http://www.hsp1861.hr/vijesti2011-1/14012011-1.html

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci