Ninoslav Pavić i predsjednik HBO-a ćakulaju na kavici :-)

zamirzine

- E, di si Nino, kako ide ?
- A evo, gura se pomalo, ovi političari me pritišću sa svih strana.
- Ma sredit ćeš ti to, nemam straha niti zericu. Uostalom, ko bolje pliva od tebe. Nego, ajmo mi o važnijim stvarima. Sad je vrime da ubacimo u višu brzinu!
- Kako to misliš ?
- Pa ova naša stvar s Hrvatskom Blogerskom Organizacijom! Ovo dosad je bilo odlično, malo pod Vijesti, pa malo pod Tehnologija, pa onda prilog u subotnjem Jutarnjem, ali mislim da je došlo vrijeme da idemo u glavu.
- Što imaš na umu?
- Pa eto, došlo je vrijeme da se proguramo i na naslovnicu Jutarnjeg. Znaš, da ustanovimo kredibilitet.
- Tako oštro?
- A nema se što čekati. To je sljedeći korak a kad to odradimo onda idemo na pravu stvar.
- Aha, misliš na naplaćivanje autorskih prava prilikom citiranja naših članaka na blogovima? Je, je, to moramo riješiti! Pa ne mogu nas tako krasti!
- A da bi to mogli riješiti ... sve ti je jasno! Znači, naslovnica.
- Može. Evo sad ću zovnuti Butkovića da to sredi.
- A onda ćeš me spojiti s Bebićem da proguramo kroz Sabor i zakon o blogovima. Znaš ono o čemu sam ti pričao, uvođenje naknade za pisanje bloga.

- Ma oću oću, ali to mi i nije baš tako napeto.
- E čekaj malo! Pa ne možemo radit samo za tebe! Triban i ja nešto u džep staviti. A osim toga, to je dobro i za tebe – da ti malo skrešemo konkurenciju.
- Ma dobro, dobro. Nemoj odma skakat ko da te sam vrag u guzicu ubo. Oću, rek'o sam da oću i oću.
- E, tako je već bolje. Moramo mislit na našu stvar. Jel' tako?
- Je, tako je.
- Baš mi je drago što se sve razumimo. Sad moram ić' pokupit dicu iz vrtića pa živio ti meni Nino. Vidjeti ćemo se.
- Dogovoreno. Aj bog.

„Arghh“ – mrak se odjedanput trznu.
U sobi je vladao mrak. Kapljice znoja cjedile su mu se niz lice. Sat je pokazivao 3:15.
„Dobro je“ – pomisli – „bio je to samo san“.

Naravno, predsjednik Hrvatske Blogerske Organizacije (evo, smislio sam još jedan način da o sebi pišem u trećem licu ,-) se NIJE sastao s Ninoslavom Pavićem (vlasnikom Europa Press Holdinga, ako ste pali s Marsa), ali ovaj nemušti prozni pokušaj je svejedno „inspiriran stvarnim događajima“ :-).

Da bi dokučili kako i zašto, poslušajte ovu kratku snimku iz Aktualca Radija 101, u kojem su (jedna od) tema bili blogovi, a mrak se kao gost emisije osvrnuo i na Hrvatsku Blogersku Organizaciju.

This text will be replaced

Ako vam se ne da slušati sve, evo i transkripta relevantnog dijela (2:10 od početka) gdje mrak kaže:

Zamislite situaciju, dakle imate Hrvatsku Blogersku Organizaciju i onda u prvoj fazi nekakav EPH dođe i onda piše 20 dana o tome kako postoji ta neka Hrvatska Blogerska Organizacija i oni u medijima dobiju dojam da su oni relevantna organizacija koja zastupa određenu grupu ljudi. Nakon toga oni kažu ajmo se mi dogovoriti ako vi nama kopipejstate nešto iz Jutarnjeg lista, onda onaj koji to kopipejsta mora platiti toliko i toliko novaca.

Ma vidi ti tog lupeža – pročita me ka' otvorenu knjigu! Cili biznis kejs mi je upropastija! A što ću više išta radit, evo dajen ostavku, neće tu biti ništa od kakvih šoldi!!!

Hau jes nou, što bi reko Đuro :-))). Ali, ako neću u ostavku, onda sad triba nekako odgovorit!

Radikalno?

Ma neću ovaj put. Možda ipak samo malo ;-)

Najprije o konkretnom primjeru koji je iznio mrak. Ovdje ću bez pardona reći da je to što je mrak izjavio čista budalaština :-)!!! „Joj, vidi babaroga“ - sad će nas novinski magnati izraditi tako što će naći par poltrona koji će kao „predstavljati“ blogere i onda će se oni kao „dogovoriti“ pa ćemo svi morati plaćati za citiranje tekstova s internet portala!

Mislim, mrak sorry, ali to je stvarno laprdanje :-P!

Da se razumijemo, to jest vrlo važno pitanje i način razriješenja tog pitanja će fundamentalno utjecati na razvoj blogosfere (i ne samo blogo-sfere već i ostalih virtualnih –sfera). I uopće nema dvojbe da će se diskusija o tome morati otvoriti prije ili kasnije. Ali, način, odnosno kontekst u kojem je mrak postavio to pitanje je posve promašen. Ili je stvarno paranoično zabrinut zbog mogućnosti 100%-tnog enforcinga copyrighta na internetu, ili malo podjebava i našoj udruzi baca klipove pod kotače :-).

Osim toga, mrak je ponešto krivo prenio i cjelokupni kontekst američkog slučaja (odakle je očigledno dobio inspiraciju), gdje je (kako to on vidi) američki MBA (Media Bloggers Association) ispao neki „bad boy“ koji se urotio s Associated Pressom da blogerima nametne cjenik za korištenje (citiranje) vijesti!

Dobro, nije mrak jedini koji je tako shvatio stvar, pa mu se donekle i može oprostiti. Recimo, to se desilo i Business Weeku, pa su na svoj članak o toj priči morali stavljati update, a i BoeingBoeing sajt se nakon inicijalne priče morao malo „povući“ (ie, i oni su objavili update ;-).

Kako će završiti priča blogeri vs. Associated Press tek treba vidjeti (možda se i razriješila, a da ja ne znam), ali problem u srži cijele priče je jasan – u kojem obimu je dopušteno citiranje sadržaja na internetu, i još važnije, da li je uopće dopušteno!

Najprije treba posve otvoreno reći da citiranje, ili bolje rečeno kopiranje/prenošenje CIJELIH tekstova definitivno predstavlja povredu autorskih prava i oko toga nema spora! Uostalom, u tom fajtu blogosfera često izvuče deblji kraj s obzirom na nonšalantnost koju mediji pokazuju u krađi sadržaja s blogova i iako problem krađe autorskih sadržaja s blogova do sada u svojim postovima o Hrvatskoj Blogerskoj Organizaciji nisam potencirao (čak dapače, mislim da to pitanje nisam ni spomenuo), to definitivno jest područje kojim se planiramo „baviti“ (a čak bih rekao da je baš taj dio „budućeg djelovanja“ naše udruge možda i najrelevantniji za hrvatsku blogosferu u cjelini).

Ipak, o tome u nekom drugom postu, a da se mi vratimo na srž problema. Dakle, u kojoj mjeri je dopušteno (parcijalno) citiranje?

Za odličan uvod u tu diskusiju, svakako pogledajte post Denisa Avdagića „Blog i autorska prava“ u kojem je on jako lijepo (i koncizno, koliko to tema dopušta!) iznio činjenično stanje. O konkretnom problemu citiranja tuđih tekstova, poglavito onih objavljenim od medijskih/novinskih agencija i internet portala Denis kaže ovako:

Prema tomu, kada bloger prenese dnevnu novost s nekog medija na svoj blog tada on nije prekršio zakon, ali kada mediji prenose tekstove s blogova tada oni krše zakon. Ipak, prenošenje tekstova s javnih medija ne bih nikome preporučio! Budite kreativni, uzmite informaciju i prepričajte je svojim riječima – što vrijedi i za medije i za blogere!

Dakle, prema Denisu „prenošenje dnevnih novosti“ s nekog medija na blog nije kršenje zakona! Ipak, moram priznati da sam u pogledu „pravne ispravnosti“ te tvrdnje pomalo skeptičan jer, za razliku od Amerike, mi u Hrvatskoj, barem koliko sam ja upoznat, nemamo ekvivalent „Fair use doktrine“ koja pod određenim uvjetima eksplicitno dopušta kršenje copyright-a, odnosno korištenje autorskim pravima zaštićenog sadržaja!

Ukoliko imate volje pročitati pet šest stranica teksta, svakako proporučam da kliknete na gore linkani članak s Wikipedije i upoznate se kako stvari stoje u zemlji koja, uz sve svoje nedostatke :-), slobodu govora (i izražavanja) shvaća vrlo ozbiljno!

A što ćemo mi u Hrvatskoj ?

Jedna mogućnost je poslušati Denisov savjet i umjesto citiranja dati link i relevantnu stvar (vijest) ispričati/prepričati svojim riječima! Ukoliko se radi o prenošenju „obične“ vijesti/novosti, mislim da je to čak i ispravan smjer djelovanja! Ako je negdje pala dizalica, ili je pas ujeo čovjeka, ili je laser nekoga oslijepio u disko klubu ..., znači u slučaju gdje je prenošenje same vijesti u fokusu, „krasti“ tuđu formulaciju te vijesti (odnosno, šlepati se na tuđem trudu da se događaj formulira u novinsku vijest) je po meni krivo! Ili napiši jednu rečenicu i daj link na izvor, ili se potrudi pa daj i neki svoj osvrt (added value ;-)

S druge strane, ukoliko se radi o komentaru, znači, ne iznošenju vijesti već prije o iznošenju nečijeg mišljenja/analize, ili o situaciji kada je citirana vijest samo osnova za daljnju razradu, e u tom slučaju mislim da je citiranje čak i copyright-om zaštićenog sadržaja, sasvim opravdano (naravno, u određenoj i prikladnoj mjeri!).

„Je Zvone, pa tako se to i sada radi, i nema problema!“

Istina, ali ipak ostaje činjenica da se ovdje radi o sivoj zoni gdje zakonski gledajući stvari nisu baš kristalno jasno postavljene! A ako „problema“ trenutno nema, ne znači da ih neće ni biti! Naravno, ostaje mogućnost da ja u stvari nemam pojma, da je u zakonu sve to lijepo definirano i da će me neki komentator koji se u to područje kuži temeljito „oprati“ :-).

And you are most welcome to do JUST THAT (pa da diskusiju stavimo ad acta)!

A ukoliko ipak nisam omašio 100% i ukoliko hrvatsko zakonodavstvo doista kaska s (re)definiranjem autorskih prava u doba interneta i „virtualnih sfera“, e u tom slučaju možemo otvoriti diskusiju.

Mislio sam još malo „špotati“ mraka zbog forsiranja ovakve priče iako sam u prethodnom postu (bar sam mislio da jesam!) detaljno objasnio da je njegova bojazan posve neutemeljena, a i malo mi je bilo čudno da baš on glumi „glasnogovornika“ HBO-a iako (po osobnom izboru!) s našom udrugom nema nikakve veze ... ali, nema tu kruva (a ni koristi!) pa je bolje da se koncentiramo na važnija pitanja.

Pa proglašavam diskusiju otvorenom ...

Komentari

Dobar ti je ovaj razgovor s

Dobar ti je ovaj razgovor s ninekom... hahahahahahahahahhahahahahahahahahaha

Pitanje je i više nego

Pitanje je i više nego zanimljivo i važno svakome tko ima bilo kakve veze s Internetom, u smislu da ima svoj portal, ili blog. Tim više čudi da su se ljudi u komentarima počeli svađati i prepucavati oko svega i svačega, a ne voditi "razgovore ugodne naroda slovinskoga". He, valjda nam je u naravi ... Ubi zakolji jer Dinamo postoji :-) Nema veze, u potpunosti se slažem s dvije tvrdnje: 1) da je sve zakonski nedefinirano, da malo deblje kasnimo s time i da će uskoro sve trebati definirati i 2) da živimo u takvoj priglupoj državi gdje postoji vrlo velika mogućnost donošenja zakona koji neće imati veze s bilo čime što bi zdravorazumski um mogap shvatiti. Koji su razlozi tome? Hm, sljedeći => => => Ovi što sastavljaju propise, pravilnike, zakone i ostale lupetarije ne mogu sastaviti tri suvisle rečenice o Internetu. Pogledajmo samo Vijeće za elektroničke medije i njihov "Pravilnik o vođenju očevidnika bla-bla ..." - to može sastaviti samo osoba bez imalo znanja o predmetu na koji bi se propis trebao odnositi. Ti su ljudi (ne mislim samo na VEM) sjeli tamo po raznoraznim političkim, i drugim podobnostima, i kao takvi su najčešće prilično nesposobni za napraviti ikakav napredak u bilo čemu - osim obaranja rekorda u ispijanju kava i trošenju poslovnih mobitela. Nadalje, ako pred njih dođe takva i takva inicijativa (nevezano od koga) oni će napraviti vjerojatno sljedeće => Pošto sami uopće ne znaju što se od njih traži, pozvati će u pomoć hrvatske znanstvenike i ostale ljude od struke. Sada dolazi novi problem. Unatoč našem uvriježenom mišljenju da je svaka osoba rođena u Lijepoj našoj genijalac i da smo preteča svjetske znanosti, i pomalo umjetnosti, to nažalost nije istina. Naprotiv, to je više-manje potpuna laž. Naša znanost je u nategnutim okolnostima eklektička prosječnost, a u svojoj je svakodnevici daleko ispod prosjeka zemalja EU, SAD-a, Australije, Japana itd., itd. itd. To je stanje naše, nazovimo je "vojske", koja bi, ako do toga dođe, trebala napraviti regulaciju Interneta. Oformiti će se tim od deset ljudi: dva-tri političara i državna birokrata, dva-tri čovjeka iz područja krupnog kapitala, dva-tri znanstvenika i dva-tri uglednika iz građanskih udruga. Političari i birokratu su tamo da sjede. Znanstvenici žele sudjelovati u tome jer smatraju da o tome najviše znaju (nevezano od toga što je tek jučer otvorio e-mail i što Internet doživljava kao dnevni list Vjesnik, ili u naprednom slučaju kao televijski program) - jasno, i da usput uberu koju kunu. Iz NVO-a dolaze dvije tri dobrostojeće tetke - što zbog dosade, što zbog, jasno, kuna. I za kraj, jedini koji znaju što hoće vjerojatno su ovi iz područja biznisa. A oni i žele regulaciju jer njima ona zapravo najviše i paše. I kakav nas zakon očekuje u slučaju da se krene s regulacijom Interneta? Pa ..... :-))) I ovo što kaže mrak da sve to nije nikakav neutemeljeni strah je potpuna istina - jer nikada ne treba zaboraviti gdje živimo, i mogućnosti da se kod nas krene u takvo nešto iz dana u dan su sve veće i veće, a RH nema intelektulne kapacitete da takve probleme riješi na suvisao način. E ali dosta o ružnim stvarima za sve webmastere, blogere i ostalu raju. Idemo na "lijepe" stvari. Postoji i jedna zamka, ili komparativna prednost za sve male ljude dobre volje. Koja? He, ta što niti Nino Pavić, a bome niti drugi nakladnici, pravne osobe, nisu sa svojim ljudima uredili pitanje autorskih prava. Što je jasno u SAD-u, i drugim tzv. razvijenim zemljama već uređeno od početka prošlog stoljeća. Štoviše, kod nas su novinari jedna od najpokradenijih sorti građana što se tiče radnih i ostalih prava koje proizlaze iz posla kojeg obavljaju. Prvo bi "Pavić" (i svaki drugi) trebao rješiti pitanje autorstva s novinarima koji rade za njega, a tek bi onda mogao pokrenuti inicijativu da uzima pare od drugih pučana. Ali kako to napraviti kada im u redakcijama sjede studenti? Kada Hrvatska valjda ima najveći broj novinara freelancera u Europi, premda su oni to samo na papirusu - ukratko, ljudi su šatro slobodni novinari, a vezani su uz redakcije u tolikoj mjeri da ne mogu otići ni na WC - kamoli na godišnji. Sve u svemu, jedan veliki metež i najmanju korist od traženja autorskih prava imaju nakladničke kuće jer će onda morati isto omogućiti i svojim zaposlenicima što je za njih "spasi nas Bože". Ne samo da bi svakome novinaru (fotografu) morali plaćati svaki reprint nekog teksta, objavu na on-line izdanju nego bi morali jadni otpustiti i sve one "studente" koji rade napola na crno, a svi bi freelanceri (RPO) to stvarno i postali - znači, danas bi pisali tekstove u Večernjem, sutra u Vjesniku, a za pola godine u Gloriji - zapravo radili bi od kuće i prodavali napisane tekstove onome tko najviše ponudi. I tako, ponekad je sreća da živimo u blatnoj kaljuži i da se uvijek možemo namazati blatom u vrućim ljetnim danima da se rashladimo kao svinje. Ali opasnost dolazi sa Zapada u obliku tvorevine zvane EU koja možda našim milim društvenim vođama da zadatak da se pozabave i problemom autorskih prava i općenito regulacijom Interneta - a što će biti onda, ili bolje govoreći, što bi "naši" napravili u takvoj situaciji bolje je ne misliti o tome jer .... kih, kih - evo već imam napadaje kašlja uzrokovane neurozom ...

Postoji i jedna zamka, ili

Postoji i jedna zamka, ili komparativna prednost za sve male ljude dobre volje. Koja? He, ta što niti Nino Pavić, a bome niti drugi nakladnici, pravne osobe, nisu sa svojim ljudima uredili pitanje autorskih prava. Što je jasno u SAD-u, i drugim tzv. razvijenim zemljama već uređeno od početka prošlog stoljeća. Štoviše, kod nas su novinari jedna od najpokradenijih sorti građana što se tiče radnih i ostalih prava koje proizlaze iz posla kojeg obavljaju.
Ovo je vjerojatno ključni dio oko čega će se lomiti koplja.

SFRJ od sedamdesetih ima važnu svjetsku ulogu muljanja na relaciji zapad-istok-jug, koje najbolje obavlja netko tko je ko fol nesvrstan a zapravo je u poziciji i majstor za to.

Iz te uloge su proizišla 2 vida iste pojave, iako je ex SFRJ malo veće selo i sve se zna:
- sve nečije (pa i copy paste) je stvar nekog drugog pa i autorski veoma vrijedno djelo (otuda po našim strukama najveće zarade po svijetu, najviše prebriljantnih karijera gdje isti likovi postižu nadsvjetske rezultate u po 30 disciplina istovremeno, i kada kao zadnji kokošari politikanti okolo ubijaju vrijeme i ništa ne rade);
- sve nečije je ničije i nikakvo znanje i autorski rad ne vrijedi ništa (pa od tuda uvjerenje da kod nas nitko ništa ne zna niti vrijedno radi te da sve ono vrijedi i funkcionira potiče iz nekih imaginarnih maoističkih maglica).
Vezano uz sveopće "sređivanje" i EU, te osnove idu u raznim smjerovima, ali je već vidljivo to neće moći biti niti EU niti taj "naš" model nego nešto novo, iako vodeće EU i ex SFRJ snage pokušavaju sintezu jdnog i drugog. Baš zbog tih pokušaja to nije moguće - zadržati nivo iznimnih zarada na statusu ex SFRJ a la Imotski i istovremeno održati sve ex SDFRJ, sve EU, hladni rat, te dalje od tog posla jadne Rusiju, Kinu i USA.

Zbog iznimnih veleimperijalnih zahtjeva i navika to treće nezdrživo glibi u ralje minimalizma, neke duge prvenstveno brutalne prakse tretmana i zarada nad tom dosadašnjom praksom, nešto što htio ne htio sili na predvođenje novih smjerova pa i ako nitko nije u stanju, jer je bez toga jedina alternativa bankrot svih tih iznimno profitabilnih poslovanja. Logično, nakon duljih pijanki i zarada na čistim muljavinama te iznimnim maoističkim forsanjima i obračunima sa svim djelovima pameti i rada, šta je logičnije nego da maca dođe na vratanca.

Po svemu sudeći ta brutalnost novog doba će se najviše izraziti baš na nabolnijoj točki dosadašnje prakse - zaradama. Sada će sve te zarade brutalno moliti i plaćati sve zarade da nekako opstanu, tako da će minimalističke zarade na tim zaradama bujati da će to trebati ublažavati. Već sada je po Imotskoj krajini sve najskuplje u Evropi a nezadrživo raste te i uz daleko najviše cijene i plaćanje nije moguće dobiti dno pameti i usluge. Sve "napredne snage" to jako dobro već instiktivno znaju i mobiliziraju se dok se još da, bilo šta i bilo kako. Svi znaju da je sve oko Mudrinića, Pavića, Todorića, Grgića, Lukovića, politike, evropskih banaka ... trash koji još samo malo drži vodu i onda snalazi se kako tko zna i umije.

U tim ležernim trenucima zrelosti i sinteze autorska prava će najbolje funkcionirati u RH - već sada je RH pomalo neka Google tržnica, samo će se to pojačati i stvarni autori pa i tekućih sinteze iz relevantnih izvora će dugo biti traženi i plaćani, posla ima kao u priči, bar nekoliko desetljeća, naravno u suradnji s crnkinjama i Kinezima (s kojima smo prvi uspostavili kontakt nakon kulturne revolucije).

- Pa ova naša stvar s

- Pa ova naša stvar s Hrvatskom Blogerskom Organizacijom! Ovo dosad je bilo odlično, malo pod Vijesti, pa malo pod Tehnologija, pa onda prilog u subotnjem Jutarnjem, ali mislim da je došlo vrijeme da idemo u glavu.
Pa onda današnja Slobodna...:-)))

silverci

Toliko je toga nadrobljeno o

Toliko je toga nadrobljeno o HBO-u da mi se sve čini da od toga neće biti ništa. Citiranja, plagijati, objede, klevete, uvrede i slične cake i papazanije će se prije, ili kasnije riješiti zakonskim propisima. Međutim po mome sve je to pitanje tehničke kontrole blogova, kulture i namjere onih pod čijom su kontrolom i naravno blogera koji pišu na njima. Kao što je poznato novac ne smrdi, makar on bio natopljen svim i svačim! A što se tiče Pavićevog putra na glavi i žutila njegovog EPH, dovoljno govori činjenica da mu portal vode sljedbenici, zagovornici i štovatelji Save Štrbca! A gdje Srbi kolo vode, tamo je demokraciji i slobodi govora uvijek vezan štrik oko vrata!

Mrak, kako funkcioniraju

Mrak, kako funkcioniraju stvari ovdje na pollitici po pitanju klevete? Što ako netko (glas 007) uporno piše neistine, vrijeđa na privatnoj i poslovnoj osnovi? Postoji li kakve sankcije za takve osobe? U svakom slučaju, dok god ovaj komentator ne da neke argumente i dokaze za svoje bljedunjave optužbice, ja prtinstkrinam, čuvam sve dostupne informacije. Nikad se ne zna.

Pazi samo koja si ti

Pazi samo koja si ti Aristone lupina i ljiga od osobe. Na toj tvojoj prćiji od portala gdje se logiraš čas kao pom. gl. urednika, a čas kao druker i vrijeđaš korisnika, a kada oni kojim slučajem počnu braniti od tvojih uvreda onda im prijetiš "privatnim" porukama, brišeš i falsificiraš komentare, a kada se ne daju zaplašiti ukidaš im korisničke račune. Nije istina da glas 007 uporno piše neistine, vrijeđa na privatnoj i poslovnoj osnovi, već si ti uveo straho-komentiranje i na portalu ostavio samo tvoje ulizice i štovatelje velikog Aristona koji, kako su mi neki "korisnici" kao što su zzbu, dana, Roberty i drugi pokušali objasniti "je toliko toga lošeg u životu prošao da je veliki borac protiv nepravde" Moš si misli koliki si ti borac kada dozvoljavaš da se za pregaženog i u grabu bačenog pokojnika, tvoji debilski štićenici vijest iz crne kronike:

UŽAS U NOVOM ZAGREBU
Muškarac ubijen, odvučen s ceste i bačen u dvorište autopraonice u Dugavama,

iživljavaju kao zadnji kreteni, a evo i „bisera“ iz riznice tog zagovornika i promicatelja „građanskog novinarstva“ posebne vrste:

avet | 06.08.2008. 14:11 | -33
zanimljivi sprovodni običaji, iako se to moglo i higijenskije.

sisketanović | 06.08.2008. 15:11 | -31
"Što mislite o ostavljanju leševa po dvorištima?"
Nije u redu. Cigani skupljaju samo željezo, a država radi ovrhu nad materijalnim dobrom, no ne i nad leševima.
Sad ne znam gdje bih s mrtvacem da naiđem na nj. U "Zdrpi i briši" taj problem rješavaju svinjama.

avet | 06.08.2008. 15:52 | -21
ima siske pravo. u grmlje se bacaju vešmašine.

A sada hajde neka netko pokuša takvim komentatorima napisati ono što misle o njima i portalu na kojem se takve debilnosti ne samo objavljuju, već su im ti komentatori perjanice i posebni štićenici portala. E, pa nema šanse da preživite na tom portalu, jer će vam Ariston brisati i prepravljati komentare, a kod ponovljenog slučaja bez ikakvog obrazloženja ukinuti korisnički račun!

Zlobnici kažu da je to zbog kršenja pravila portala, jer pravila portala očigledno kažu da samo kreteni i bolesnici kojima je mrtav čovjek objekt na kojem mogu iživjeti svoje bolesne nastranosti, može i smije opstati na portalu, normalnim ljudima s pijetetom i osjećajima na tom portalu nema mjesta, a naš Ariston nam laže i maže kako glas 007 uporno piše neistine, vrijeđa na privatnoj i poslovnoj osnovi, ili je poslovna orijentacija Aristonovog portala njegovanje kulta sotonista i osoba s posebnim degenerativnim poremećajima, što je koliko je meni poznato zabranjeno, ili……. Se pod građanskim novinarstvom može poturiti rog pod svijeću, debila i psiho bolesnika proglasiti slobodno mislećim blogerom koji u svojoj anonimnosti umjesto mjesta u Vrapću slobodno surva internetom!

Joj kako si ti fin Nebojša,

Joj kako si ti fin Nebojša, na svojoj prćiji od portala prijetiš da ćeš objaviti korisničke podatke nepodobnih korisnika, a ovdje to radiš po urođenoj navici iza busije, ali zaboravljaš da si friziranjem i brisanjem komentara ne možeš sam davati podršku i tapšati po ramenu kako si pametan. Očekuješ li da ćeš i ovdje zaplašiti ljude i unijeti pomutnju prijetnjema objavljivanja korisničkih podataka, a ja se iskreno nadam da će se neko oglasiti na tu tvoju insinuaciju da je politika.com nesigurno odredište kao tvoja prćija od portala! Silno si me uplašio nema što!

Zato i odbijaš pisati post i dati odgovor na "klevete" o cenzuri, prepravljanju i brisanju komentara, i hajki na poštene i moralne blogere i komentatore, koje si nakon neuspješnih pokušaja da ih intelektualno nadmašiš, jednostavno banirao. Naravnodiktatori znaju da se mrtvi i banirani komentatori se ne nogu braniti!

Zato i odbijaš pisati post i dati odgovor na po kojim to moralnim, novinarskim, i kulturno etičkim normama podržavaš komentare u kojima se pravi sprdačina od ljudskih tragedija kao što je ona u Sloveniji gdje je nastradalo 13 ljudi, a tvoj omiljeni komentator i zaštićeni debil portala piše: "13 kranjcih buć, a mi djeco čuć", ili da objasniš što ti se to tako dopada u komentaru "taj je i inozemstva. hrvat zabija nož u leđa, znajući kako je to najkraći put dio ženina srca", ili kada taj isti tvoj ljubimac i zaštićeni komentator na članak o tome da je nakon 35 godina pronađen leš Hedvige Golik zaljepi "sušeni susjedi u kineskoj su medicini poznati kao sastojak pripravaka za vječnu mladost i poboljšan opći tomus."

Zato i odbijaš pisati post i dati odgovor na pitanje pod koliko nikova ti i tvoji lešinari demokracije, dobrog ukusa i slobode govora, pišete ne portalu gdje zlouporabom uredničkih ovlasti potom provodiš nasilje i teror nad korisnicima koji si pod građanskim novinarstvom i blogerskom slobodom zamišljeju nešto sasvim drugo, a ne ponašanje latinsko američkih i afričkih diktatora. Zato na prćiji pod imenom sutra.hr i tvom pamfletu pod nazivom „Treba li nam nedavno osnovana Hrvatska blogerska organizacija “ nema šanse da kritički osvrt i pobijanje tvojih proseravanja ugleda svjetlo dana ispod tog članka. Jer ti si Nebojša Grbačić, koji je ponaša kao da je pososao svu pamet ovoga svijeta. Nisi ti Nebojša, već kukavica koja pljuje na sve što je moralno, uljuđeno i protiv tvojih viđenja crno bijelog svijeta, svijeta u kojem za primitivce kao što si ti postoje samo dvije opcije za i protiv, jer za sve ostale mogućnosti i solucije ti je intelektualni nivo ostao ispod praga koje su zahvaljujući modernim dostignućima tehnike prešli gotovo svi iole pismeni ljudi, a da iznimke koje potvrđuju pravila postoje, svojim ponašanjem i djelovanjem, dokazuješ upravo ti! A sada ako imaš muda, hrabrosti i snagu protuargumenata i protu argumenata dokaza, mućni tom svojom ćupom i odgovori na sve optužbe. Čim postoji i jedan jedini dokaz i sam si, unatoć tvojoj ograničenoj inteligenciji i poremećenom odnosu prema tuđem mišljenju i istini, siguran sam već spoznao da opravdanu sumnju i istinu nemožeš proturiti kao klevetu, ali si to ovdje pokušao u nadi da će osobe s politike.com pasti na tvoje floskule!

Iz tvog se komentara da

Iz tvog se komentara da zaključiti da se češeš zato što te je moj komentar pogodio u živac, pa me optužuješ da uporno pišem neistine, vrijeđam na privatnoj i poslovnoj osnovi? Ima ona narodna "ne laje pas zbog sela, već zbog sebe" pa si zato umjesto dokazima, postupio s poznatim bla, bla! Mislim da su najbolji argumenti i dokazi činjenično stanje stvari, kao što su na primjer provođenje masovne cenzure koje bi se postidjeli i mnogi latinsko-američki, ili afrički diktatori, brisanje i prepravljanje nepoželjnih i kompromitirajućih komentara, enormna baniranja korisnika i komentarora koji su svojim doprinosima stojali rame uz rame novinarima. Naravno uredničkom je dvojcu mrsko sve što je hrvatsko, i ono što ima literelne i moralne vrijednosti, a strah od korisnika koji su im na spisateljskom i demokratskom polju odmakli miljama nije se moglo disciplinirati, ali umjesto svih daljnjih dokaza da su Savo Štrbac i debili glavne zvijezde Pavićevog portala mislim da najbolje pročitati komentar jednog od starih i još ne baniranog korisnika portala: Maestro | 16.07.2008. 16:25 | 11
Na ovom portalu ništa više ne valja. Sad se objavljuju kojekakve nebulozne priče i tekstovi samo da se išta ima objaviti. Velika šteta. Imali ste potencijala, dok niste svojim djelovanjem otjerali ljude koji su bili produktivni i imali što dati. No, to je izgleda u duhu one narodne: "došli divlji i otjerali pitome". Dakle, imajte portal gdje su glavne dogodovštine postavljanja pitanja samom sebi i odgovaranje na ista, te raznorazni tekstovi poput ovog iznad

Nikad ne želim reći nikad, no smatram da je ovaj moj osvrt posljednji uradak na ovom portalu. Zarad očuvanja zdravlja i mentalne higijene.

Ili dok portal ne dosegne određeni nivo dobrog ukusa i zanimljivosti koje je imao na svom početku.

Pozdrav

Dodamo li tome da su komentari obrisani, a komentatori koji su pozdravlili Maestrova odluka i čestitali na odluci da se Maestro pridruži desetcima korisnika koji su prije dva mjeseca prestali komentirati i pisati na portalu banirani!!!!. Usput rečeno portal je i onako spao na par redakcijskih spadala, dupelizaca i klonova koji divljaju portalom a svaki konstruktivna kritika ili komentar se falcificira, ili briše, a korisnici baniraju, čime je portal postao nedostižni rekorder po broju baniranih korisnika. Korisnika koji se nisu dali zaplašiti ni prijetnjom Nebojše Grbačića da će javno obznaniti korisničke podatka "neposlušnih" komentatora i korisnika. Baniranih, ne zato što su se ogriješili o pravila portala neeeee, već zato što su se branili od uvreda i nasilja individue i kreature koja smatra da netreba opravdavati svoje uredničke i admin poteze na privatnom sajtu! Živio povratak na divlji zapad, samo s tom razlikom da šerifi nisu zaštitnici, već negativci i nasilnici portala! No revolt tihe većine Nebojšinih protivnika i dalje djeluje podjelom pluseva i minusa, koji su mjerilo i dokaz Nebojšinih promašaja i poraza kojeg kao i svi oni s deficitom kulture i morala ne želi priznati!

za početak svaki komentar

za početak
svaki komentar koji je offtopic ili je klevetnički možeš usrećiti s nulom, time je on dostupan vrlo ograničeno

moje iskustvo je da zajednica prilično dobro reagira na takve stvari i brzo se to riješi

i da glas 007 je doista zarobljen u nekom davnom vremenu i očito nikako da iz njega iziđe van

Najgore su mi one osobe koje

Najgore su mi one osobe koje brzopleto staju na stranu, ili osuđuju nekoga, a ti si se mrak svojim komentarom probio u prvi red. Baš me zanima kako ćeš reagirati na kraju!

sorry, no povlačiti

sorry, no povlačiti paralelu ili dapače povezanost između nebojše i save štrbca je, nadam se da ćeš se složiti, iznimno nategnuto
a i ekipa koja zaziva jugoslaviju ili jugonostalgičare mi je također malo naporna

drugo, ne vidim razloga zašto bi se diskusija o tome kako se postupa na drugom web siteu provlačila po pollitici, ima valjda tamo načina kako to riješiti a valjda postoje i neka pravila ponašanja koja treba ili ne treba slijediti, a osim etiketiranja dotični nije ponudio niti jedan jedini argument osim da su neki komentari pobrisani

dakle, komentar JE offtopic i glas 007 NIJE ponudio nikakav imalo suvisao argument

Vidiš mrak čim se započne

Vidiš mrak čim se započne iole konstruktivna diskusija mnoge se nedumice lakše rješavaju, a komentatori, ako su uistinu kmentatori, a ne provokatori, mogu riješiti mnoge probleme i nedoumice. Kao prvo nebi se složio da je moj komentar offtopic, jer je direktno povezan s temom članka, tj. iznosim ocjenu o medijskoj kući, njenom vlasniku i portalu kojeg financira. Neznam zašto si zapostavio činjenicu da u komentaru između ostaloga piše:"Kao što je poznato novac ne smrdi, makar on bio natopljen svim i svačim! A što se tiče Pavićevog putra na glavi i žutila njegovog EPH, dovoljno govori činjenica da mu portal vode sljedbenici, zagovornici i štovatelji Save Štrbca! A gdje Srbi kolo vode, tamo je demokraciji i slobodi govora uvijek vezan štrik oko vrata!"

Razumijem te kada logično zaključuješ "drugo, ne vidim razloga zašto bi se diskusija o tome kako se postupa na drugom web siteu provlačila po pollitici", ali to tvoje logično razmišljanje ima polazište u poštivanju temeljnih ljudskih prava, demokratskih načela i slobode govora. E pa vidiš na tom web siteu se to ne poštuje, što ti očigledno neznaš, ili nisi dovoljno informiran, ali se ipak upuštaš u donošenje presude protiv mene, iako čak i priznaješ "da su neki komentari pobrisani"!

Vidiš da sam u svome komentaru počeo iznositi da nisam samo ja portal proglasio jugonostalgičarskim, već su to učinili mnogi drugi korisnici portala, a sve zato što je nakon prvobitnog smjera portal naglo "zaokrenuo" pljuvanj, vrijeđanju ostalih komentatora i korisnika portala, i "čiriličnoj" retoriki u kojoj su komentari kao "nabijao zastave na kolac po srpskim selima...", "Kome domoljublje leži u Thompsonu i nogometu, tragovi mu smrde glupošću i primitivizmom.", ili "Hrvatska plemenska sociološka struktura mi se oduvijek, blago rečeno, gadila." , a na mnogobrojna zgražanja, proteste i pozive redakciji da reagira uslijedio je komentar omiljenog „korisnika“: zahvaljujem sudionicima ispod napisa (osim sebi, ofkors), jer su u većini potvrdili dvije pretpostavke koje proizlaze iz njega:
1. hrvatski ovčar, kao autohtona pasmina, crn je (sic!), patuljast, glup, iskompleksiran, lajavo (verbalno?) agresivan i teška kukavica.
2. ne pada snijeg da potamani svijet, nego da svaka zvijer pokaže trag."

To je samo malecki dio onoga čime se želi dokazati svrha i cilj tog web sitea koji me je moraš priznati nije iz puke pakosti naveo na zaključak da povlačim kako kažeš "paralelu ili dapače povezanost između nebojše i save štrbca", jer činjenica i fakt je, da je sve počelo sukobom Nebojše i upravo onih najistaknutijih komentatora i pisaca koji su bili rado čitani i koji su uživali neskrivene simpatije plebiscitarnog dijela komentatora i korisnika web sitea!
Na kraju jedno malo pitanjce za tebe. Dali bi i ti ostavio komentar o slovenskoj tragediji koji doslovce glasi "13 kranjcih buć, a mi djeco čuć" i banirao one koji su tražili brisanje tog komentara, i dali si ti mrak mišljenja da "hrvat zabija nož u leđa, znajući kako je to najkraći put dio ženina srca.", i dali bi i ti one koji negoduje zbog takvih kvalifikacija protjero s web sitea?

Vjerujući da si realan i objektivan ostavljam ti da sam prosudiš dali su niži komentari dovoljan da u tebi izazovu bar sumnju u to da si brzopletno donio zaključak da: "glas 007 NIJE ponudio nikakav imalo suvisao argument, niti jedan jedini argument osim da su neki komentari pobrisani"

1. Mek | 28.06.2008. 10:07 | 20 Ima nas više, ali nas se ne čuje??? Ne znam sam čime sam zaslužio blokadu objave članaka, jer preko 20 dana su mi 5 članaka na autorizaciji, pa sam zamolio uredništvo, ukoliko ne objave moje članke, neka izbrišu moju registraciju (da me baniraju???). Gadi mi se kada se nas branitelje koristi u političke i novinarsko senzacionalističke komercijalne svrhe. Neka se žuti tisak bavi sa onima koji kroz tračeve i afere obraćaju pozornost na sebe. Svima poručujem: riječ BRANITELJ, izgovarajte sa dužnim poštovanjem i ne spominjite ga uzalud! Naše rane i sjećanja ostavite na miru.“

2. Maestro | 16.07.2008. 16:25 | 11
Na ovom portalu ništa više ne valja. Sad se objavljuju kojekakve nebulozne priče i tekstovi samo da se išta ima objaviti. Velika šteta. Imali ste potencijala, dok niste svojim djelovanjem otjerali ljude koji su bili produktivni i imali što dati. No, to je izgleda u duhu one narodne: "došli divlji i otjerali pitome". Dakle, imajte portal gdje su glavne dogodovštine postavljanja pitanja samom sebi i odgovaranje na ista, te raznorazni tekstovi poput ovog iznad

Nikad ne želim reći nikad, no smatram da je ovaj moj osvrt posljednji uradak na ovom portalu. Zarad očuvanja zdravlja i mentalne higijene.

Ili dok portal ne dosegne određeni nivo dobrog ukusa i zanimljivosti koje je imao na svom početku.

Pozdrav

Ali kao što rekoh griješiti je ljudski, za priznati grešku treba imati karaktera i obraza!

Meni se ne da istraživati

Meni se ne da istraživati svaki opskurni portal. Mrak sirugno ne primjenjuje metode "bananja" kakve spominješ - ali koliko god to nesimpatično izgledalo, koliko sam shvatio, ovdje je u pitanju portal, koji je privatno vlasništvo, pa vlasnik može određivati kriterijie. Ako on odluči dosljedno brisati sve komentare koji se ne slažu s njegovim političkim ili svjetonazorskim opredjeljenjem - mislim da mu to ne možemo zabraniti. Tvoj vlastiti stil mi inače ne ulijeva mnogo povjerenja.

Zoran Oštrić

Nije mi jasno zašto se

Nije mi jasno zašto se ovdje stalno mješaju kruške i jabuke. Na jednoj strani se priznaje nedostatak upućenosti za objektivno zauzimanje stalališta, a na drugoj se strani ipak zauzima određeno stajalište i osuđuje glas 007. Mislim da to nije baš fer. Inače nije mi jasno kakve veze ima stil s temom temom, ali očigledno je komentar zagrebao duble nego što se to mislilo!

Na jednoj strani se priznaje

Na jednoj strani se priznaje nedostatak upućenosti za objektivno zauzimanje stalališta, a na drugoj se strani ipak zauzima određeno stajalište i osuđuje glas 007.

To je samo uvod u demokraciju i slobodu govora kakvu bumo imali, kad takve opcije dojdeju na vlast.

slažem se s tobom, samo se

slažem se s tobom, samo se pitam zašto onda smjenjivati ove današnje?

Vidiš u tome je i čar

Vidiš u tome je i čar politike, svi bi malo od kolača koji djeliju građani Hrvatske tal lakovjerno.

Kak ono ide:
Vlast je slast

Mrak, neznam kako si došao

Mrak, neznam kako si došao do tog tvog zaključka o meni, ali u jedno sam siguran: Svi mi griješimo, osim onih koji se smatraju pozvanim da daju ocjene o svemu i svačemu, bez obzira na kompetentnost. Takvima je uvijek važnije stvarati famu o vašima i našima, a ne sudjelovati u raspravi o konkretnim problemima, izrečenoj tvrdnji o tome radi li se o insinuacijama, lažima ili istini! Zato se ne čudim kada se u komentarim koji su neosporno podkrijepljeni dokazima (ostavimo na stranu koliko si ti dokazi nekome prihvatljivi i logični, a nekome neprihvatljivi i nedostatni) u mraku ne nazire značenje riječi "zaista ne trebam opravdavati svoje uredničke i admin poteze na privatnom sajtu", jer i diktatori se kunu u svoju demokratičnost, a zatiranje demokracije i ljudskih prava opravdavaju voljom upravo onog naroda kojeg progene, ugnjetavaju i oduzimaju pravo na samoodlučivanje i kritiku. Evo vidiš ja opet zarobljen u realitetu današnjice, koji nas drži talcem politike iz davnih vremena, ali meni se čini da je sve ovo za tebe vlak na nekom drugom kolosjeku, ili priča iz stvarnosti koja tebe ne zanima!

Koliko sam shvatio, vas

Koliko sam shvatio, vas dvojica ste svoj sukob s drugog portala preselili ovdje.
Bilo bi lijepo da obojica napišite po post o svom viđenju situacije(po mogućnosti sa što više informacija).

silverci

Dobar prijedlog, ali zbog

Dobar prijedlog, ali zbog niza apsurda i dokazane nevjerodostojnosti portala na kojem se korisnici pozivaju na suradnju i raspravu, portal nije vrijedan diskusije. Naprotiv što te očekuje na portalu možeš zaključiti iz odgovora "zaista ne trebam opravdavati svoje uredničke i admin poteze na privatnom sajtu" Osim toga praksa dokazuje da na portalu nije sigurna zaštita od vrijeđanja, privatnosti i osobnih podataka.

To bi bilo u potpunosti

To bi bilo u potpunosti nepotrebno jer zaista ne trebam opravdavati svoje uredničke i admin poteze na privatnom sajtu, a nekmoli one meni nadređenih, s kojima se nužno ne slažem. Utoliko ništa od mog posta. Nastojat ću ne dopustiti da me pogađaju optužbice ovakvih likova. :)

Ha, Ha Arist, mislim da si u

Ha, Ha Arist, mislim da si u tvom odgovoru rekao sve pa ti post naravno ne treba! Uostalom to je potvrda zašto si protjerao najproduktivnije pisce i komentatore s portala, iz čiste zavisi i pakosti jer su bili uspješniji, čitaniji i popularniji od uredničkog dvojca i dobrog dijela novinarske ekipe portala! Inače što se tiče moga posta mislim da je taj post već napisan i poslan u predhodnom komentaru, na kojeg kao što se vidi Arist nema "volju" i naravno argumenata kojim bi dokazao suprotno od navedenog. A koliko je istine u predhodnom komentaru govori njegov odgovor! Nadam se da nakon ovoga Arist neće banirati Maestra, jer upravo sam prije 5 minuta dobio informaciju da su druga dva čestitara i komentatora Maestrove odluke banirana! Novi dokaz čega, ali kao što Arist napisa: "Ne trebam opravdavati svoje uredničke i admin poteze na privatnom sajtu", što nema potrebe komentirati, ali ni zaboraviti da su takvi portali maćeha i stratište demokracije i slobode govora!

Nula zato sto se obazires na

Nula zato sto se obazires na budale.

UZDP-Tiaktiv

a doći će vrijeme i

a doći će vrijeme i za
KUHBO
krovnu udrugu hrvatskih blogerskih organizacija
koja će okupiti (skoro pa) sve različite udruge hrvatskih blogera ...
npr.
HBO
PHBO prvu hrvatsku blogersku organizaciju
ČHBO čistu hrvatsku blogersku organizaciju
UZUNUOZ udrugu za umjereni napredak u okviru zakona

a možda odmah osnovati i
NKUHBO
nadkrovnu krovnu udrugu hrvatskih blogerskih organizacija

misao dana
Chuck Norris zna i može dijeliti sa 0

Zaboravio si UVBW. silverci

Zaboravio si UVBW.

silverci

Silverci, UVBW stranica je

Silverci,

UVBW stranica je opasna za one koji nemaju zaštitu računala.

Mislio sam da će te

Mislio sam da će te razveseliti ta stranica. To su tvoji kolege vatrogasci koji su osnovali udrugu vatrogasaca-blogera.

silverci

Mene za razveselit ne treba

Mene za razveselit ne treba puno. Htel sam samo upozorit na Rootkit.

Ja predlažem: JKMZZ u

Ja predlažem:

JKMZZ u prjevodu: Joj kaj mi znamo zakomplicirat.

haha i onda će se pojaviti

haha
i onda će se pojaviti ponovno gnews i ustvrditi kako ima dokaz 34347 da je hbo = čhbo

A čuli ste svi ono koje bi

A čuli ste svi ono koje bi ovom prilikom moglo glasiti i ovako: "Što je više kleveta i laži, to će nama HBO biti još i draži".
Nije se mogao zamisliti bolji PR za početno promoviranje HBO..... @mrak je kao poznati bloger samo dao na težini te Udruge i po mojoj procjeni puno pomogao HBO-u i svakom tko će u buduće javno predstavljati HBO, a osobno mislim da bi cijena udrugi skočila i puno više odnosno srazmjerno svim javno izrečenim kritikama, napadima, lažima i sl...... Sve to naime daje ogroman prostor pricjedniku HBO-a i glasnogovorniku da Udrugu afirmira do mile volje. Dakle ona tiskovna koju je neko (ali ipak pogrešno) planirao za jesen je potrebita baš sada kada zbog sezonice kiselih krastavaca može dobiti veliki prostor i publicitet......

PS. Svaka inicijativa se smatra propalom ako niko ne reagira tj. ništa ne priča o temi,.... a ovdje je stvar sasvim suprotna. Zar ne?

Kako je krenulo, neće dobro

Kako je krenulo, neće dobro završit. :)

Evo se već i B2 naslađuje uvaljujući dodatne "koske" potpirujući zrnce žeravice koje