Tagovi

Nicolas, Srecko i Dijana- kako se boriti s drugim u sebi

Broj predaka u svakom od nas u zadnjih dvadeset generacija je dobro iznad milijuna. Sto bi nekako znacilo da je svako klicanje cistoci krvi i rase stvarno osudjeno na neuspjeh. Zadnja drzava gdje su se vodile evidencije o rasnoj cistoci je bila Juznoafricka Republika. Postojalo je ministarstvo s knjigama za svakog drzavljanina za nekoliko generacija unazad s nabrojanim predcima i njihovom bojom koze. Sluzbeno je bijelac mogao biti samo onaj koji u cetiri generacije predaka nije imao crnih gena. Nesto slicno rasnim zakonima u nacistickoj Njemackoj gdje se tocno znalo kad neka osoba prestaje ili postaje biti arijskog podrijetla.

Nicolas Sarkozy je sin madzarskog aristokrata koji je nakon drugog svjetskog rata morao napustiti Madzarsku i preko Njemacke dosao u Francusku gdje se vjencao s Francuskinjom zidovsko-grckog podrijetla.
Nicolas ovih dana zavrsava akciju ciscenja Francuske od elemenata koji bi mogli zasmetati buducem razvoju Francuske, Roma, koji su se doselili u Francusku vecinom iz Bugarske i Rumunjske. Znaci, slobodno kretanje kapitala da, medjutim kod slobodnog kretanja ljudi vec ima nekih problema. Bugarska i Rumunjska su bile pustene preko reda u EU zbog ekonomskih, strateskih i vojnih interesa. Izgleda, da u tom trenutku nitko nije mislio na osnovni postulat, onaj o slobodnom kretanju roba, ideja i ljudi. Akcija ciscenja se provodi 'dobrovoljno', Rom dobije 300 eura ako odluci napustiti drzavu i odmah ga se stavlja na zrakoplov za Bukurest.

Jedan od poznatijih europskih romskih politicara se zove Rudolf Sarkoezi, i predci mu takodjer dolaze iz Madzarske. Sarkoezi, prezime Nicolasovog oca koje je kasnije frankofonizirao, je jedno od najcescih romskih prezimena.
Zanimljivo je da do akcije dolazi u trenutku afere Bettencourt u kojoj se Sarkozya optuzuje za primanje mita i koja bi mogla znaciti kraj njegove politicke karijere. Bolje na naslovnicama imati slike Roma kako odlaze u Rumunjsku nego optuzbe o mitu.

Srecko Prijatelj je zastupnik u slovenskom parlamentu, clan slovenske nacionalne stranke. Prije par mjeseci je optuzen za reketarenje jednog poduzetnika od kojeg je uzeo vise od stotinu tisuca eura. Clan je stranke poznate po sovinistickom diskursu prema pripadnicima naroda istocno od Slovenije. Sam je vise puta koristio sovinisticki diskurs.
Srecko Prijatelj se ustvari zove Ismail Mainardi, ime je slovenizirao odmah poslije punoljetnosti. Detalji o njegovom pravom imenu, na radost javnosti, su postali poznati nakon njegovog uhicenja. Predsjednik njegove stranke je u svojem prezimenu promijenio meki u tvrdi c da izbjegne nagadjanje o svojem hrvatskom podrijetlu.

Roditelji nase prijateljice Dijane Culjak dolaze iz Bosne i Hercegovine. Dijana Culjak je poznata po svom izvjescivanju iz logora u Mostaru i radu u Motristima. Dijana Culjak se u svom radu nije zamarala pitanjima sto ljudi rade u logorima. Dijana Culjak je jucer u dnevniku Hrvatske Televizije postavila pitanje 'Koliki vam problem, recimo u Omišu i općenito na južnom Jadranu, predstavljaju jednodnevni gosti koji se spuste iz Bosne Hercegovine, ništa ne troše, ne zauzimaju apartmane, a zapravo zauzimaju mjesto na plaži koje pritom nisu niti platili?'. Sugovornik, omiski gradonacelnik, je ostao zbunjen pitanjem i nije se dao navuci na jednu vrlo ocitu provokaciju. Medjutim, Dijana vrlo vjerojatno nije ni bila svjesna mrznje u svom pitanju. Ona je to samo pitala. Dijana Culjak ocito ima problema s gradjanima Bosne i Hercegovine. Dijana Culjak i dalje 'uredjuje' dnevnik HTV-a.

Primjera ima bezbroj, od Seselja i razlicitih politicara crnogorskog podrijetla u Srbiji, jednog od najkrvolocnijih esesovskih generala, Globotznika (Globocnika), koruskog Slovenca, politicara u BNP imigrantskog podrijetla i angliziranih imena i prezimena. Svima im je zajednicko da zele biti bolji i nacionalno osvijesteniji od ostatka, misleci da su tako konacno obracunali s onim drugim u sebi.

Komentari

Koliko riječi za izreći zabludu...

Čuljakica je miljama daleko od nekoga koga na koga treba trošiti vrijeme buljeći u ekran no ovdje joj moram stati u zaštitu. Odakle autoru ideja da je spominjanje onih 'koji se spuštaju iz BiH na more ideja koja sadrži rasizam? To je reakcija super-senzibiliranog autora koji bi da se radi o medicinskoj dijagnozi napravio najbolje da ode na dugotrajnu desenzibilizaciju zbog alergije. A 'alergija' je stanje bezrazložne reakcije na ... što? Politička korektnost dovela nas je do točke u kojoj osim traženja političke korektnosti u izrečenoj riječi uopće ne vidimo o čemu se zapravo radi. Kakva rasna čistoća; kakve li gluposti...
Problem je novcu (lovi) i javnome dobru općenito. Evo primjera: Bol na Braču ima najbolju plažu na Jadranu. Država je nekome dala proda koncesiju na plažu i taj je 2/3 Zlatnog rata popločao ležaljkama koje zapravo možete i maknuti - ali to nitko ne radi. Od činjenice da je površina pod ležaljkama svake godine barem 10% sve veća (ta treba rasti i povećavati prihod) do činjenice da se svakog dana s obale i iz te 'odvratne Makarske' (iz koje nam također stižu 'rasno i krvno nečisti turisti' u hordama na brodovima (njih dvadesetak), jedino što Bračani imaju od njih su pune kante smeća... Je li i to rasno netrpeljiva konstatacija?
I zašto nikome na Braču ne pada na pamet da se radi o tim istim 'Bosancima' koji im ne idu na živce jer su Bosanci već zato jer rade gužvu na plaži a gotovo ništa ne troše (ne unajmljuju ležaljke koje se ne mogu unajmiti na sat već samo na dana ovi ostaju na plaži samo 4 sata!).
Tko je za to kriv? (da budem jasniji, zapravo im i ne idu na živce ali moram braniti Čuljakicu!)
Kriva je država koja misli da se briga o općem dobru svodi na koncesije i uzimanje novca. Još malo pa ćemo dobiti brojače udaha (državi fali prihoda) pa će postati politički nekorektno reći da ne volimo stajati blizu onih koji imaju problema s probavom jer nam zagađuju zrak. Zato ćemo shodno tomu morati šutjeti bude li negdje u blizini kakav Bosanac, Srbin ili štogod slično koji pati od - meteorizma.

Tko je glasao

Važno je da se priča o

Važno je da se priča o turizmu ove regije uvrsti u širi europski narativ, jer je čak i u tom kontekstu toliko određena ratom da se ispušta iz suvremenih povijesti turizma. Primjerice, prošle je godine objavljena knjiga o masovnom turizmu na Mediteranu iz koje su ispuštene i Hrvatska, i Crna Gora, i Slovenija. Zanemarivanje tih zemalja velik je propust.
Ovih se dana mnogo raspravljalo o uvredljivom ispadu televizijske urednice Dijane Čuljak koja je ustvrdila da turisti iz BiH manje vrijede jer manje troše. Koliko ste tijekom istraživanja nailazili na te sintagme “dobri” vs. “loši” turisti?
- Da, poznat mi je taj termin i pretpostavljam da je povezan s ekonomskom interpretacijom turističkog ponašanja, odnosno vrednovanja turista na temelju njihove potrošnje, pa se taj termin u pozitivnom značenju počeo vezivati uz strane, zapadne turiste. Moja iskustva s terena kažu da na tu temu postoje i cijeli elaborati, a u njima stoji da su zapravo domaći gosti bili poznati kao oni koji su, jednom kad dođu na more, u stanju potrošiti sve što imaju. Njemački su, pak, bili sretni kad bi se s ljetovanja vratili s nešto sačuvanog novca. Taj se termin počeo učestalo javljati tijekom krize u 80-ima, u vrijeme inflacije i pada životnog standarda. Termini i predrasude su opstali.....
http://www.jutarnji.hr/-turizam-ce-vas-spasiti--ponavljate-zabludu-iz-ju...
.

Tko je glasao

Jedan francuski poduzetnik

Jedan francuski poduzetnik mi je rekao jos davno kako je francuska politika mozda najprljavija u Europi.
Sjetio sam ga se i kad sam procitao ovaj dnevnik.
Meni se poducen tih iskustvom stvari cine ovakvima: Sarkozy se nasao u nezgodnom skandalu sa vlasnicom L'Oreala, pa se sjetio napuniti medije straaaaaaaaaaaasnim Romima.
Prije toga je razmisljao kako da privuce glasace iz Afrike pa je ubacio poslusnu ali bezveznu ministricu Dati.Kad su izbori prosli, rijesio je se.
Tako da mozda i ova prica zavrsi na slican nacin uz nesto najurenih Roma.
A sto se tice gostiju ih BiH ne znam zasto bi oni manje vrijedili bez obzira jesu li iz Ljubuskog, Sirokog, Sarajeva, Tuzle, Bihaca...
U Crikvenici je svaki ljetni vikend prilicna jednodnevna invazija turista iz Delnica, Karlovca, pa i Zagreba.

Tko je glasao

Inače Makarska je donijela

Inače Makarska je donijela odluku o zabrani takve prehrane na plaži. Zbog toga je i opremljena jedna (javna) površina sa stolovima i klupama dgje se može ugodno sjesti i po potrebi nešto pojesti iz svog hladnjaka ili ruksaka ili nahraniti djecu. Samo treba goste priviknuti na to i takvih javnih površina postaviti na više mjesta. Ali nekako već ide. Uz bolji rad komunalnog redarstva to bi izgledalo puno bolje.
Problem su i javni WC kojih nedostaje. Lako je za one kemijske ali nema dovoljno onih pravih.
Također svlačionice koje su postojale prije trideset godina, a više ih nema.
Problemi sa tuševima su ogromni. Trebalo bi ih bar duplo više. Potrošnja vode je ogromna te veliki trošak za grad.
Iduće godine se prelazi na naplatu tuširanja sa kovanicama po jedinici vremena. Drugačije se ne može jer nema šanse da dođeš pod tuš jer se budale tuširaju i šamponiraju po desetak minuta. Ka da vodu nisu vidili cili život.
Tako je u nekim turističkim destinacijama (vani) riješen problem tuširanja (cijene su po koju kunu).

grdi

Tko je glasao

Dragi moj grdi , vi u

Dragi moj grdi , vi u Makarskoj , ka i u ciloj Dalmaciji, manje više,
najviše volite bogate i razuzdane turiste. Ovi normalni turisti vama nisu
dragi . Volili bi ste ih kad bi vam poslali lovu i uopće ne došli.
Za vas je potrošak vode desetak tuševa ogroman trošak za
grad.Pustu lovu čovik ostavlja po kafićima,restoranima , butigama, apartmanima i hotelima, derete ga di stignete. Naplaćijete mu ležalku,
suncobran i ostalu plastiku na plaži i malo vam je.
Za tri miseca rada nakesate se da cilu godinu ležite i serete protiv
države
U Splitu onog jadnika šta tranzitira do otoka očerupaju prije nego
šta stigne na otok . Prije ćeš nać kap vode u sahari nego u trjektnoj luci.
Sve špine i fontana po splitu su bezvodne.Kad se ukrca na trajekt mora
koncesionarima šanka ostavit pedeset kuna da ne dehidrira.

Da u makarskoj ili splitu pored kafića na rivi neko stavi oni uređaj
sa hladnom vodom izrešetali bi njega i uređaj sekundarno .
Bilo bi dobro da malo odete, vi koji mislite stavi žetone za vodu, stotinjak milja gori prema sjeveru u jedno malo misto na jednom otoku,
misto zvano Punat pa će te se naučit turizmu a ne drpačini.
U tom mistu ti je voda iz uređaja mukte i uređaj je desetak metara
udaljen od kafića, što je naučna fantastika za makarsku , hvar , split
i ostale razvikane destinacije.
Veći vi je trošak makerskoj napravija otac one hloverke nego
svi tuširatelji u sto godina pa bi bilo bolje da poradite o tom trošku .
ps
i internet je mukte u cilom mistu

Tko je glasao

Tomy ovaj put si gađao u

Tomy ovaj put si gađao u pogrešnu metu.
Makarska će imati onakve goste koje sa svojom ponudom i sadržajem privuće.
Dakle, samo kvalitetom ponude Makarska će dobiti i goste koji će više trošiti.
Na lokalnoj upravi je da to napravi.
Iz mojih upisa si mogao primjetiti da nisam za nerede nego upravo za red.
Dobro si me sjetio za tu vodu. Dobra ideja i svakako će ići kao prijedlog na Gradsko vijeće na kritičnim pozicijama kao što je kolodvor ili trajektno pristanište.
Tomy, što se tiče drčnog Ante Novaka moram ti iskreno reči da sa svoje pozicije (opozicije) radim sve što je u mojoj moči da mu stanem na rep. I ne samo njemu. Da si čitao neke moje komentare to bi i primjetio.
Uz navedeno može im se stajati na kraj i drugačijim načinima osim političkim.
Dakle ne nabadaj mi na nos što mi ne ide.
Tomy čemu ovo: " Za tri miseca rada nakesate se da cilu godinu ležite i serete protiv
države"

Ako je borba za opće dobro jednako sranju protiv države onda sam taj. (i to bez kune za osobno dobro)
Ako ne viruješ, dođi, pokazat ću ti.
I sve tvoje primjedbe i savjete bih rado ćuo.

Ovakva tvoja nabacivanja pizdarijama su ti u najmanju ruku degutantna i ne služe ničemu.

Grdi

Tko je glasao

Ja sam općenito protiv

Ja sam općenito protiv turizma.
Smatram da je pridavanje važnosti turizmu veliki promašaj . Turizam je
ipak na kraju krajeva sobarenje i konobarenje koje punim kapacitetom
maksimalno radi tri miseca. Svodi se na to da se ka jedanaest miseci
priprema za rad i ondak radi tri miseca. Čak imamo ka nekog ministra
turizma.
Na svitu ima puno država koje imaju daleko jači turizam od nas
pa se nisu baš usrećile s njime. Pojedinci da, ali ukupno društvo ne.
Stvar je još poraznija kad se realno sagleda potrošnja tih turista.
Donjeli sobom ili pak ovdi kupili spizu , turisti ne jedu našu nego stranu spizu. Troše mađarsko gorivo, njemačke impulse, a kako mi se čini da
i ova voda više nije naša, nego je i ona prodata samo je to još tajna.
Nema smisla da se svađamo oko te vode , kad ionako nije naša.
Kolko vidim ti i još neki zalažete se za uvođenje reda ograđivanjem
i naplaćivanjem . Uveden je red na jednom otočiću pored rogoznice koji
je kupija jedan tuđmanov cvjećar pa bi volija da se ti i ostali, koji se zalažete za takav red i ograđivanje , provate samo primać tom otočiću.
Ovo o čemu ti pišem najvjerovatnije ćeš svatit kad ti unuk bude bogatima služija piće na makarskoj plaži, na kojoj se neće smit okupat .
Rad za opće dobro i kolaboracija sa ovim na vlasti je upitna jerbo
stera kineska poslovica glasi.
Put u raj je popločan dobrim namjerama.

Tko je glasao

Ja sam općenito protiv

Ja sam općenito protiv turizma.
Smatram da je pridavanje važnosti turizmu veliki promašaj . Turizam je
ipak na kraju krajeva sobarenje i konobarenje koje punim kapacitetom
maksimalno radi tri miseca. Svodi se na to da se ka jedanaest miseci
priprema za rad i ondak radi tri miseca. Čak imamo ka nekog ministra
turizma.
Na svitu ima puno država koje imaju daleko jači turizam od nas
pa se nisu baš usrećile s njime. Pojedinci da, ali ukupno društvo ne.
Stvar je još poraznija kad se realno sagleda potrošnja tih turista.
Donjeli sobom ili pak ovdi kupili spizu , turisti ne jedu našu nego stranu spizu. Troše mađarsko gorivo, njemačke impulse, a kako mi se čini da
i ova voda više nije naša, nego je i ona prodata samo je to još tajna.
Nema smisla da se svađamo oko te vode , kad ionako nije naša.
Kolko vidim ti i još neki zalažete se za uvođenje reda ograđivanjem
i naplaćivanjem . Uveden je red na jednom otočiću pored rogoznice koji
je kupija jedan tuđmanov cvjećar pa bi volija da se ti i ostali, koji se zalažete za takav red i ograđivanje , provate samo primać tom otočiću.
Ovo o čemu ti pišem najvjerovatnije ćeš svatit kad ti unuk bude bogatima služija piće na makarskoj plaži, na kojoj se neće smit okupat .
Rad za opće dobro i kolaboracija sa ovim na vlasti je upitna jerbo
stera kineska poslovica glasi.
Put u raj je popločan dobrim namjerama.

Tko je glasao

Tako je u nekim turističkim

Tako je u nekim turističkim destinacijama (vani) riješen problem tuširanja (cijene su po koju kunu).
Zadar, plaža Kolovare, tuširanje 2 kn/30 sekundi.

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Čak trideset sek. za dvi

Čak trideset sek. za dvi kune???. Muktana.

Jel to sa PDVom ???

Tko je glasao

Pa dovoljno je tridesetak

Pa dovoljno je tridesetak sekundi za skinit sol sa sebe. Može se podesiti vremenski prekidač ili stavjit jednu kunu. Ali smatram da je to dobra stvar.

grdi

Tko je glasao

Može se podesiti vremenski

Može se podesiti vremenski prekidač ili stavjit jednu kunu. Ali smatram da je to dobra stvar.

Ako još stavite instrukcionu knjigu tuširanja, ka neko upustvo , mogli bi ste dignut na pet kuna .
Kad razmislim bolje u to plažersko tuširanje triba uvest reda. Predloži
onom ministru turizma da se tuševi unificiraju. Tuš bi triba izdavat
račun . Eto odmak novih radnih mista. POSLUŽITELJ PLAŽNOG TUŠA.

Tko je glasao

Istina, isprobala bas taj na

Istina, isprobala bas taj na svojoj kozi. Moram priznati da mi je po prvi puta bilo drago sto imam kratku kosu, ali ok, tamancek je. 2 kn nije strasno, a dovoljno je da destimulira iracionalno ponasanje. Nisam puno bila na plazi ali moram priznati da sampon nisam nijednom vidjela. S druge strane, ima stvarno jako puno komadica stakla od boca.

..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.

Tko je glasao

Mislim da bi bolja cijena

Mislim da bi bolja cijena bila 1kn/30 sekundi.
Kao što kažeš, to je dovoljno vremena za skiniti sol sa sebe.
Ono što bih ja još dodao ovome je zabrana šamponiranja. Ne smije se dozvoliti da se netko šamponira na plaži i onda se sav taj šampon slijeva u more.

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Na večini plaža postoji

Na večini plaža postoji upozorenje o zabrani šamponiranja. Otpadne vode nebi smjele ići u more. Ispod tuša može se iskopati rupa za rezervoar koji bi se praznio jednom dnevno(po noči). I to se vani radi.
Dezinfekcija plaža je nikakva i upravo je čudo da ne dolazi do zaraza.
Možemo zamisliti kad ovdje ne padne kiša po mjesec dva dana, koliko je pjesak prljav od sveg smeća, znoja, masnoća, krema itd,itd.
Sjetim se da se prije dezinfekcija plaža vršila skoro svaku večer.
Sada je jedino denzifekcijsko sredstvo sunce,
Silverci imaš li kakva saznanja o koncesiji plaža koje se kod nas naplačuju (mislim na ulaz na plažu).

grdi

Tko je glasao

Ne znam, ja najvolim otići

Ne znam, ja najvolim otići na divlju poziciju.

Inače, jesam za to da se plaže naplaćuju. Naravno, uz uvjet da tu bude nekakav sadržaj(sve ono što si gore pobrojao-svlačione, tuševi, wc, čišćenje plaže, zabrana ulaza psima itd.), a ne da se naplaćuje pravo prolaza do mora kako je to vrlo često kod nas slučaj.

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Silverci dakako da nisam

Silverci dakako da nisam mislio na naplačivanje prava prolaza do mora. Prvenstveno mislim na vrhunski uređene plaže sa svim pratečim sadržajima uz vrhunsku ponudu. A ne da kupači jašu jedan po drugome.
I ja se kupam na pustim mjestima. Mogu se nači iako sve teže.

grdi

Tko je glasao

nisam bila - ni ja ne volim

nisam bila - ni ja ne volim plaže,
100,00kn ulaz automobila (bez obzira na broj osoba)
25,00 ulaz za pješaka
http://www.zaton.hr/hr/beach
Iako je autor zaključio da "se“Turisthotel” na taj način štiti od navale drugih turista, budući da je i inače na plaži gužva (u špici sezone ovo turističko naselje ima 6-7 tisuća vlastitih gostiju)."
ipak je naslov članka "legalna pljačka"
http://www.slobodnadalmacija.hr/Zadar/tabid/73/articleType/ArticleView/a...

Tko je glasao

@martin, mislim da je Dijana

@martin,
mislim da je Dijana pročitala tvoj post jer sam je sinoć čula kako se na početku svoje emisije ispričava.

Tko je glasao

Biće, da ovo: ... jednog

Biće, da ovo:

... jednog od najkrvolocnijih esesovskih generala, Globotznika (Globocnika), koruskog Slovenca ...

baš i ne stoji, naime prema ovom:

http://de.wikipedia.org/wiki/Odilo_Globocnik

radi se o Gorenjcu odnosno - njemački - Oberkraineru, a ne koruškom Slovencu, iako je u austrijskoj Koruškoj živio i umro.

Tko je glasao

Sve koji si nabrojao su

Sve koji si nabrojao su sramota za čovječanstvo ... nažalost i dan danas to su "ugledni " ljudi... , iskažimo bar malo poštovanja prema tim ljudima pa kada drugi puta ih negdje vidimo u lice im recimo da su sramota za čovječanstvo - možda progledaju...

PS. Ja sam isto izgleda za Dijanu Čuljak čovjek koji manje vrijedim jer eto ne potrošim na našem moru na godinu ne više od kojih 200 eura .. .(smještaj besplatan kod prijatelja raznih , zavisi gdje odem...)

Justice for all !

Tko je glasao

Sramota.. Sramotno je za

Sramota..
Sramotno je za Francusku koja ima u povijesti iza sebe i Francusku revoluciju da se događa ovo što se događa s Romima.
Da nije ulaznica za EU samo brdo novaca odnosno debela konta??
Romi koji to nemaju nisu dobrodošli, ali mafiozi iz zemalja tranzicije, i šire, jesu.
Dijana Čuljak? Pa mora se naći krivce za loše rezultate? Pitanje da li je taj turistički rezultat ove sezone tako dobara kada SE OPET MORAMO ZADUŽIVATI? Pa, ONO ŠTO SU NEKADA BILI ČEŠKI I MAĐARSKI TURISTI,SADA SU ETO BIH TURISTI. Ta bahatost prema turistima skromniijih primanja mogla bi nas skupo stajati. Ili to opet progovara ova nesretna POHLEPA za novcem - u što kraćem vremenu, drmnuti što više...??
Mjesec dana suspenzije za glupo pitanje Čuljakice bila bi minimalna kazna.

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Sramota.. Sramotno je za

Sramota..
Sramotno je za Francusku koja ima u povijesti iza sebe i Francusku revoluciju da se događa ovo što se događa s Romima.
Da nije ulaznica za EU samo brdo novaca odnosno debela konta??
Romi koji to nemaju nisu dobrodošli, ali mafiozi iz zemalja tranzicije, i šire, jesu.

Mogu ja doći u tvoje dvorište sa šatorom? Usput da mi ti ili država plate dovođenje struje, vode i plina i daš komad zemlje besplatno? Kada si već tako zabrinut za sudbinu Cigana iz Rumunjske i Bugarske, mogao bi ih nekolicinu prihvatiti kod sebe, umjesto da Francuzima spočitavaš netoleranciju.
Cigani su razvili unosan posao. 300 Eura za odlazak iz Francuske, a ništa ih ne sprećava kao građane EU da se ponovno vrate u Francusku.

Tko je glasao

@kozmopolit Čim ti taj

@kozmopolit
Čim ti taj etnicitet nazivaš "Cigani" a uobičajeni politički korektan naziv je "Romi", mogu pretpostaviti kako gledaš na njih.
Kakav te unosan posao spopao?? Ti stvarno misliš da je Francuska toliko neorganizirana država da ne bi registrirala da se netko tko je protjeran, ne pojavljuje ponovo na njenu teritoriju??
I dalje mislim da je protjerivanje Roma iz Francuske nehumano, daleko korektnije bi bilo stvoriti programe integracije Roma u francusko društvo.
I ne spočitavam netoleranciju Francuzima, nego se čudim prije svega, predsjedniku Sarkoziju koji na jeftin način skuplja političke bodove.
U moju okolinu, što se tiče mene osobno, dobro su došli.

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

@Ljubo Čim ti taj etnicitet

@Ljubo

Čim ti taj etnicitet nazivaš "Cigani" a uobičajeni politički korektan naziv je "Romi", mogu pretpostaviti kako gledaš na njih.

Politička korektnost isto kao i nekadašnja politička podobnost je ništa drugo nego fini način kako nekome zabraniti slobodu govora (usput ga psihićki kondicionirati na autocenzuru) i etiketiranje sugovornika raznim epitetima (rasist, nacist, fašist, komunist, nacionalist, šovinist, ognjištarac, primitivac, konzervativac...) kako bi se na taj način pokušalo diskreditirati njegove stavove koji se ne slažu sa političkom liberalnom glavnom strujom koja prevladava u EU i općenito zapadu. Ali usprkos tome, problem ostaje, iako se gura pod tepih i ne želi se sagledati realnost.
Što se tiče riječi "cigan", sam predstavnik "romske" manjine Nazif Memedi je rekao kako ga ne smeta da ih zovu ciganima, bitan je kontekst u kojem se taj pojam koristi a etimološki, cigan nema pejorativno značenje.

Možda i Gitanes cigarete nisu "politički korektne"?. Ili možda Gypsy nije "politički korektno"? Rome se u Hrvatskoj oduvijek zvalo ciganima, bili oni dobri ili loši, stoga me ne zanima novogovor i politička korektnost liberalnih papagaja koji su puni novogovor fraza ne misleći na tebe osobno.
Čak i neke skupine cigana se ne zovu romima (Roma), nego nekim drugim imenom, Romanichal, Sinti.

I dalje mislim da je protjerivanje Roma iz Francuske nehumano, daleko korektnije bi bilo stvoriti programe integracije Roma u francusko društvo.

Cigani su nomadski narod i imaju svoje običaje (recimo ženidba maloljetnika, ali u to se država ne smije uplitati jer bi se time uplitalo u njihovu kulturu, time pokazujući kako su oni zaštićena manjina neovisna od zakona države) koji se razlikuju od drugih europskih naroda, stoga se niti oni sami ne žele integrirati u društvo, iznimke postoje, ali su rijetkost. Ako se nisu integrirali stoljećima u europsko društvo, tko veli da će se upravo sada integrirati kako su si neki birokrati u Bruxellesu zamislili.

Tko je glasao

@kozmopolit Ti piši

@kozmopolit
Ti piši kako želiš, ja ću pisati kako želim i kako mislim da je korektnije. Uz naziv "Cigani" idu i predrasude prema njima, uz naziv "Romi" daleko manje.
Dalje, problem s Romima nije od jučer, ali je od jučer (relativno) da se problem pokušava riješiti deportacijama u tzv. matične zemlje. Koje su to matične zemlje? Sigurno je da je to - Indija. Pa što sad? Hoćemo li ih deportirati sve u - Indiju?
U vremenima krize, kada se sporo rješavaju temeljna pitanja zapošljavanja i životnog standarda u Europi, u aktualnim deportacijama Roma vidim pokušaje vladajućih da skrenu pažnju sa svojih nesposobnosti upravljanja državama i društvima.Ove depotacije Roma, nažalost, asociraju i na nekadašnje deportacije Židova ili u logore ili izvan Njemačke, Austrije... Po meni, valjalo bi DEPORTIRATI dokazane kriminalce, mafiju raznih nacionalnosti, koja je opasnija od Roma, nekoliko puta. Romi se tek iznimno bave tajkunskim prevarama, dilanjem droge, kockom, švercom cigareta, prostitucijom, grabežnim ubojstvima...
Deportacije bi trebale biti ZADNJA mjera kulturne Europe, ne samo prema Romima, nego prema svakom etnicitetu.

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Ljubo-Ruben-Weiss, Po meni,

Ljubo-Ruben-Weiss,

Po meni, valjalo bi DEPORTIRATI dokazane kriminalce, mafiju raznih nacionalnosti, koja je opasnija od Roma, nekoliko puta. Romi se tek iznimno bave tajkunskim prevarama, dilanjem droge, kockom, švercom cigareta, prostitucijom, grabežnim ubojstvima...

Kak bi mi to trebali shvatit:

Jel da kod drugih nacionalnosti procentualno ima više kriminala nego kod Cigana?

ili

Treba li kriminal kod Cigana ignorirat, zato jel su Cigani.

Kad si več spomenul židove, kak ti gledaš na djelo Izraela, mislim na geto Gaza.

Tko je glasao

I dalje mislim da je

I dalje mislim da je protjerivanje Roma iz Francuske nehumano, daleko korektnije bi bilo stvoriti programe integracije Roma u francusko društvo.

Bez obzira na jeftine politicke motive koji se (mozda ili vjerojatno) kriju iza Sarkozyjevih postupaka, objektivan problem postoji i ovime je dosao na dnevni red. Nije Francuska usamljena, s istim problemom se susrecu i neke druge zemlje (npr. Svedska i Danska, koje su provele i provode deportacije Roma).

Sloboda kretanja ljudi u EU nije neogranicena, i za to postoje jasni razlozi. Slobodno se putuje kao turist (uz boravak do maks. 3 mjeseca), a uz postovanje nekih pravila i ostvareno zaposlenje, moze se boravak uciniti duljim dok to zaposlenje traje. Napokon, nakon isteka odredjenog (kontinuiranog) trajanja boravka ostvaruje se pravo na trajni boravak u zemlji useljavanja. Privremeni ili trajni boravak u nekoj zemlji povlaci i ostvarenje socijalnih prava, koja su znacajno razlicita u raznim zemljama, ovisno o nivou opceg blagostanja i socijalnoj politici zemlje.

Odredjene skupine gradjana EU zloupotrebljavaju taj sistem na razlicite nacine (cesto u suradnji s domacim "jatacima", koji iz toga izvlace dobit), u spektru od nepostivanja pravila trzista rada (npr. po pitanju minimalne place) i neprijavljenog rada, do direktnog izvoza/uvoza sitnijih ili krupnijih kriminalnih aktivnosti. Sve ovo je naglo poraslo nakon prijema bloka istocno-europskih zemalja u EU, a posebno Bugarske i Rumunjske, prije svega uslijed znacajno nizeg nivoa blagostanja u tim zemljama nego u "starim" clanicama.

Romi se pojavljuju kao posebno vidljiv dio problema, iz vise razloga:
- natproporcionalna zastupljenost medju novopridoslicama (zbog nomadske tradicije)
- neprihvatljive forme stanovanja - satorski "logori" izvan za to odredjenih mjesta (kampovi). Npr. nedavno se je u mom lokalnom parku u Kopenhagenu ulogorila skupina Roma, ali su na intervenciju policije brzo nestali.
- "okupacija" sklonista za beskucnike
- nepostojanje volje i mogucnosti da se legalno ukljuce na trziste rada. Obrazovni nivo i radne vjestine i moral su vrlo niski.
- natproporcionalno i rasireno ucesce u sitnim kriminalnim aktivnostima (prosnja, dzeparenje, shop lifting, lazno predstavljanje, prijevare, itd.) .

U tom svjetlu, lokalno stanovnistvo vidi Rome kao (potencionalno) opasne i vrsi pritisak na politicare da nesto poduzmu.

Bilo kakvi programi integracije bi, osim sto su fantasticno skupi, imali jako nesiguran rezultat s obzirom na postojeca iskustva. I zato dolazi do grupnih deportacija, sto predstavlja svjesno krsenje nekih prava Roma kao gradjana EU s namjerom da se isprovocira neko prihvatljivo rjesenje.

The Observer

Tko je glasao

Bet, ovdje se moram ne

Bet, ovdje se moram ne sloziti s tobom:) Sloboda kretanja ljudi u EU je neogranicena. Ono sto je trenutno ograniceno gradjanima zemalja clanica koje su se prikljucile u zadnja dva ciklusa prosirenja (u odredjenim drzavama) je mogucnost zaposljavanja i koristenja socijalnih prava. Sto se tice gradjana 10 drzava iz prvog ciklusa, sva prijelazna razdoblja isticu u travnju slijedece godine. Sto se Roma iz Rumunjske tice, stvari stoje ovako- oni imaju pravo zivjeti u Francuskoj, medjutim nemaju pravo raditi bez radne dozvole, i nemaju pravo na naknade za nezaposlene ( i buduci da su iz Rumunjske nece ih imati jos dvije godine i pol)- zato su i postupci vracanja 'dobrovoljni'- medjutim ti Romi se u svakom trenutku imaju pravo vratiti u Francusku i prijaviti tamo stalno boraviste. Izgleda da o ovim 'sitnicama' nije nitko razmisljao u trenutku pregovaranja o prijelaznim razdobljima.

Tko je glasao

U eu ne postoji sloboda

U eu ne postoji sloboda kretanja "ljudi". Postoji sloboda kretanja "radnika" (uz slobodu kretanja usluga, robe i kapitala). Naravno, da bi bio i ostao radnik, dopusta se boravak radi trazenja posla (prije prvog zaposleljrnja u drzavi clanici ili nakon gubitka zaposlenja), ali apsolutna sloboda kretanja ne postoji i nece ni postojati.
Poanta eu je unutarnje TRZISTE i radi njegovog ostvarenja navedene slobode postoje.
Ako netko nije i nema namjeru u dogledno vrijeme postati dio trzista rada, ne moze ni koristiti prava koja proizlaze iz slobode kretanja RADNIKA.

..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.

Tko je glasao

Kada sam pisao gornji

Kada sam pisao gornji komentar, rukovodio sam se slijedecim (izvod iz " Directive 2004/38/EC of the European Parliament and of the Council of April 29th 2004"):

Article 7
Right of residence for more than three months
1. All Union citizens shall have the right of residence on the
territory of another Member State for a period of longer
than three months if they:
(a) are workers or self-employed persons in the host
Member State; or
(b) have sufficient resources for themselves and their
family members not to become a burden on the social
assistance system of the host Member State during their
period of residence and have comprehensive sickness
insurance cover in the host Member State; or
(c) - are enrolled at a private or public establishment,
accredited or financed by the host Member State on the
basis of its legislation or administrative practice, for the
principal purpose of following a course of study, including
vocational training; and
- have comprehensive sickness insurance cover in the host
Member State and assure the relevant national authority,
by means of a declaration or by such equivalent means as
they may choose, that they have sufficient resources for
themselves and their family members not to become a
burden on the social assistance system of the host Member
State during their period of residence; or
(d) are family members accompanying or joining a Union
citizen who satisfies the conditions referred to in points (a),
(b) or (c).

The Observer

Tko je glasao

Ljubo, teza da turizam, kao

Ljubo, teza da turizam, kao uslužna djelatnost je osnova naše ekonomije i da je bilo kada može spasiti je veoma opasna i loša. On ima veliki doprinos našoj ekonomiji ali nikako fundamentalni. I ne smije drukčije niti biti jer bi u tome slučaju značilo da se kockamo sa svojom egzistencijom.
Analizu sezone ću veoma brzo napraviti. Naslov ("Ne vjeruj Grcima ni kada poklone donose") i tekst su mi već u glavi. Treba mi još malo podataka a i vremena.
Uglavnom, dostići ćemo po broju gostiju rekordnu 2009 godinu a lako moguće i malo prestići ako se realiziraju najave za post sezonu. Ukupan prihod je bio te godine 7.1 milijarde eura. To nećemo sustići zbog drastično smanjenja potrošnje turista tako da se vrlo lako može desiti da prihod bude na granici prošlogodišnjeg, 6.3 milijarde eurića.
Bitno je napomenuti da je rezultat iz 2009 dvostruko veći od onog iz 2005 g i takav rast je neponovljiv.

Tko je glasao

@Splica

@Splica
...---------------
Ljubo, teza da turizam, kao uslužna djelatnost je osnova naše ekonomije i da je bilo kada može spasiti je veoma opasna i loša..
--------------------------------
Suglasan, a suprotno nisam nigdje tvrdio.
I kod analize ne zaboravi spomenuti da, primjerice, Austrija, s HLADNIM jezerima i dobrim skijalištima, ima godišnje prihod od turizma oko 30 milijardi eura, dakle pet puta više od nas koji imamo ohoho dugu obalu prelijepog i toplog Jadrana.
Ali, bar ja nisam primijetio diskriminaciju turista s plitkim džepovima u odnosu na one s dubokim. Oni s plitkim džepovima ukupno gledajući, zbrajajući svaki njihov euro, čine itekako značajan prihod. Masovni i elitni turizam svaka pametna zemlja kombinira. Austrijanci ne gledaju toliko mačkine boje,(dubinu džepa) nego da li mačka lovi miševe tj. troši. Nerijetko, bogataši su štedljivi, da ne kažem pretjerano štedljivi, a prosječni su šire ruke. Uvjerio sam se u to prodajući knjige u knjižari - naši su, često skromnih prihoda, ostavljali više napojnica nego Austrijanci, najbogatiji (Austrijanci, ali i naši) su se znali i najviše cjenkati.

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Dijanu Čuljak ne mogu

Dijanu Čuljak ne mogu smisliti. No ovo moram reći, a to znaju svi oni koji žive u turističkim mjestima na Jadranu. Nitko nema ništa protiv građana Bosne i Hercegovine. No stvarnost jednog turističkog mjesta je da takvi turisti, koji dođu na jednodnevne izlete na more: dođu busom, bus parkira, oni izađu van iz busa i smjeste se na plaži. Jedu i piju ono što su donijeli sa sobom. U određeno vrijeme pokret. Smeće ostavljaju u tom mjestu, sjednu u bus i idu kući. Što od njih ima to turističko mjesto? HRPU SMEĆA!!! A mi svi mještani moramo odvoz smeća PLATITI!!! Nitko te ljude ne mrzi, ali em zauzimaju mjesta na plaži gostima, koji pune gradski/mjesni proračun, em izazivaju troškove odvoza smeća i slično. I što bi ti htio? Da to javna televizija nije pitala? A zašto? Da skriva objektivnu situaciju, koja mori sva mjesta, koja su dostupna za jednodnevne izlete potpuno besplatno! To je problem o kojem se konačno treba progovoriti. Crikvenica je tome doskočila na način da svakom busu naplaćuje boravak u gradu 300 kn. Što je 300 kn troška za pun bus gostiju, koji ništa ne troše ni u pansionskoj ni u vanpansionskoj potrošnji? Da mene netko pita, bilo bi to 300 kn po osobi.

My Soul

"Bolje je naučiti nepotrebno, nego ništa."

Tko je glasao

Ma nemojte minusirati My

Ma nemojte minusirati My soul. Neka se vidi za pročitati. Vjerujte mi da ovakvih stajališta u našim dalmatinskim mistima ima koliko hočete. Čuljak je zapizdila, a ne My soul.

grdi

Tko je glasao

Grdi, Nema to veze sa

Grdi,

Nema to veze sa stajalištima u dalmatinskim mjestima.

To je činjenica a ja sam se osobno ne jedamput uvjeril u to kakvo smeče ostave jednodnevni turisti iza sebe.
Njemci su to isto uočili, no nisu znali da su to jednodnevni turisti, jednostavno su zaključili da neki bacaju smeče oko sebe, a ne u kantu za tu namjenu.

Djeca bacaju kore od lubenica, koštice od breskve i kocene od jabuka jednostavno u vodu.

Kod obračanja mamici ili tatici da djete mora na WC se dobi odgovor: Pišaj u vodu.

Tko je glasao

Smeće ostavljaju u tom

Smeće ostavljaju u tom mjestu, sjednu u bus i idu kući. Što od njih ima to turističko mjesto? HRPU SMEĆA!!! A mi svi mještani moramo odvoz smeća PLATITI!!! Nitko te ljude ne mrzi, ali em zauzimaju mjesta na plaži gostima, koji pune gradski/mjesni proračun, em izazivaju troškove odvoza smeća...

E stvarno si sramota za čovječanstvo ... Da te ja nešto pitam
DA li su obični pravi branitelji kada dođu u Vukovar i poklone se svojim suborcima i ništa posebno ne potroše , manje vrijedni od Bandića, Sanadera , Šeksa i ostale bagre koja troši po restoranima na veliko...

DA ne uspoređujem smeće od jahti tajkuna i bahatost istina pa malo malo se dogodi da zatepu nekoga brodom jer eto oni se moraju pokazati ljudima na obali , a koga briga da li se netko kupa...

Justice for all !

Tko je glasao

ma daj, prestani više

ma daj, prestani više prosipati ovdje braniteljsku patetiku. branitelji, pa branitelji....taj se pojam već toliko otrcao takvom zlouporabom, da je postao upravo bezvrijedan... šta si ti ograničen, kad ne možeš pojmiti da sastanke lokalne uprave i samouprave turističkih mjesta, o kojima je riječ i koja razmatraju taj problem, vode i branitelji. ili misliš da je to braniteljstvo rezervirano samo za tebe i vukovar? da ne bi.

My Soul

"Bolje je naučiti nepotrebno, nego ništa."

Tko je glasao

editor Uto, 24/08/2010 -

editor Uto, 24/08/2010 - 16:24 [Protiv]
Ljubo Ruben Weiss Uto, 24/08/2010 - 17:47 [Protiv]
ve-ka Uto, 24/08/2010 - 19:41 [Protiv]
pjastrela Uto, 24/08/2010 - 20:01 [Protiv]

Ovo su oni koji žele da se samo njihov glas čuje i da nitko drugi nema pravo na svoje mišljenje! Veliki demokrate!

My Soul

"Bolje je naučiti nepotrebno, nego ništa."

Tko je glasao

Ne, objasnjenje je daleko

Ne, objasnjenje je daleko jednostavnije. Mislimo da ti je komentar smece.

Tko je glasao

De nam daj to jednostavno

De nam daj to jednostavno objasnjenje.

Tko je glasao

Mysoul.Uzmimo za primjer

Mysoul.Uzmimo za primjer bilo koje mjesto na Jadranu koje posjecuju bosanci.Kada bi u ponudi bila jagnjetina sa raznja,cevapi,burek, sirnica itd.sta mislis da li bi isti donosili svoju hranu.Trebas se okrenuti gostu i njegovim prohtjevima.U najblizem kaficu do plaze pusti CD Safeta Isovica pa ces vidjeti guzve.Gosta treba natjerati da trosi.Ne silom nego ponudom.Onim sto on voli a ne samo nuditi srdele i zagrebacki odrezak.

Tko je glasao

Aj Tenor ne budali. Svako

Aj Tenor ne budali. Svako turističko odredište čine specifičnosti toga kraja pa tako i prhrana i piće.
Aj ti moj na Tenerife pa naruči čevape umjesto kakve ribe i popij šljivovicu.
Ilii ako ti je bliže da spomenem skijališta u Srbiji pa da tamo naručim zubaca, srdele i za popit bocu plavca malog.
Pa tamo ću naručiti možda Karađorđev biftek, popiti dobru šljivu ili kruškovaču.
Jebem ti bureke, čevape i ostale pizdraije na moru.
Zato i jesmo di jesmo.
Ma nu, on bi bosanki lonac.
Svim restoranima na moru bi zabranio sva jela koja ne nose identitet ovog kraja.
Nu ako ne znaš čistit ribu, naručiš je očiščenu. To spada pod usluge.
Ili naruči kojeg glavonošca (lignju, muzgavca ili hobotnicu).
Neče ti zapet za mandibule ni za grlo.

živili čevapi i ostala boranija.
Bljak.

grd & lin

Tko je glasao

Slažem se. Gdje god sam bio

Slažem se.
Gdje god sam bio trudio sam se potražiti nešto autohtono, domaće. Netko tko uistinu želi upoznati kraj gdje je došao ne može upoznati ništa ako ne kuša domaću spizu.
Uostalom, zato se ide negdje na odmor, da bi se odmaklo od svakodnevice i onog što ti je svaki dan na pijatu.
U Koprivnici sam jeo prgice, u Starom Petrovom Selu kulen i njegovu seku, u Sarajevu čevape, u Sinju arambaše i cetinske rake, u Poljičkoj republici soparnik, u Zagrebu sam pio Tomislav pivo, u Lici šljivu itd. A imam i običaj ponijeti bocu Maraschina kao nešto zadarsko onome kod koga idem u goste.

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Jučer sam ti na tvoju molbu

Jučer sam ti na tvoju molbu da te se dalje ne minusira na dnevniku o Novom listu dao plus za jedan tvoj komentar koji je zaslužio minus.
Obrazložio sam da je to "u ime demokracije" računajući kako ćeš nešto shvatiti. Danas nastavljaš minirati @martinov kvalitetan dnevnik ne ulazeći u suštinu sadržaja. Možda te muči "kako se boriti sa drugim u sebi"?
Čitajući tvoje komentare dolazim do zaključka da je bolje ne učiti ništa,
nego naučiti nepotrebno.

Tko je glasao

"hrpa smeća", koliko je to

"hrpa smeća", koliko je to smeća? je li više i je li štetnije od onoga kojeg je po Jadranu, ili bilo gdje, ostavila 70 m duga, blještavo elegantna "The One" koju smo jučer gledali kanoćalom, usidrenu stotinjak metara od otočne "marine" u kojoj se vezovi naplaćuju - ajd bar nešto. i iz koje nitko nije isplovio niti po pizzu. ajd, vjerojatno su nešto uplatili u državnu kasu, ali da mi je znati što od toga ima "lokalno stanovništvo", pa makar i sladoledar?

Tko je glasao

Nesto ovako sam procitao

Nesto ovako sam procitao jednom u Slobodnoj Dalmaciji o backpackerima u Splitu i Dubrovniku. Oni ne trose dovoljno, pa ih treba sto prije udaljit iz tih gradova. I vjerojatno goste docekivat s natpisima- ruski tajkuni naprijed, ostali stoj. Cisto gledajuci s ekonomskog gledista, svi turisticki centri pokusaju privuci sto vise i backpackera jer znaju da ce ti ljudi za par godina kad zavrse fakultet poceti zaradjivati ozbiljne novce i rado se vratiti tamo gdje su bili dobro dosli i kad nisu imali puno novaca. Svi jednodnevni gosti ostave nesto novaca. I mozda se slijedeci put vrate kao visednevni. Na kraju, zasto bi bilo koji gost, jednodnevni ili visednevni iz BiH (bogat ili siromasan) dosao u Hrvatsku uz ovakve rasisticke poklice?
Prije par godina, kad se s podsmjehivanjem gledalo na goste iz Ceske, meni uistinu nije bilo jasno zasto ti ljudi jos uvijek uporno dolaze na Jadran. Na jednom karnevalu se cak spalio i krnjo u obliku ceskog turista. Idemo malo okrenuti stvari. Zamisli prilog o hrvatskim gostima na javnoj televiziji u Austriji gdje se pita sto s tim jednodnevnim skijasima koji nista ne trose i donose hranu s sobom. Ili spaljivanje krnje u obliku hrvatskog turista koji nosi sarmu s sobom na zimovanje?
Srecom su se stvari i u hrvatskom turizmu promijenile zadnjih godinu, pa su ovakvi poklici protiv nepozeljnih turista postali rijetkost.

Tko je glasao

Idemo malo okrenuti stvari.

Idemo malo okrenuti stvari. Zamisli prilog o hrvatskim gostima na javnoj televiziji u Austriji gdje se pita sto s tim jednodnevnim skijasima koji nista ne trose i donose hranu s sobom. Ili spaljivanje krnje u obliku hrvatskog turista koji nosi sarmu s sobom na zimovanje?

Čista laž, na granici se strogo kontrolira jel se nosi hrana. Možda neki ima sreče i nešto prenese, no Slovenci dobro pretreseju prtljažnike. Na svakom graničnom prijelazu je tabla, na njoj piše šta se nesme prenesti.

Tko je glasao

Pa i na hrvatskoj granici se

Pa i na hrvatskoj granici se strogo kontrolira unos hrane, pa opet se stalno prica o svoj hrani koju turisti nose:) Ljudi su vjerojatno snalazljivi pa znaju gdje treba sakrit sarmu a gdje punjenu papriku. Ne vjerujem da se ide zatim sto pise na tablama.
I jugoslavenski carinici su sve dobro pretresali pa su ljudi dolazili iz Trsta s svacim. Navodno je grudnjak bio omiljeno mjesto za sakrit kavu. Mislim da se nisu obazirali na ono sto pise na tablama.

Tko je glasao

naravno da se kontrolira ali

naravno da se kontrolira ali ja se ne sjećam da mi je carinik tražio da otvorim prtljažnik u zadnjih 5-6 godina

sigurno je, ali se ne sjećam (a idem preko granice daleko češće od mnogih)

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. jednoVlašće sirovo diskreciono od adfilantrop komentara 0
  2. Kliring od magarac komentara 16
  3. Prozirna inicijativa predsjednika Josipovića za novi Ustav od vkrsnik komentara 19
  4. Digitel, Predstečajna nagodba, Cenzura od Papar komentara 6
  5. Zloupotreba filozofske diskusije u političke svrhe od Zoran Oštrić komentara 14
  6. Hladni rat IStoka i Zapada - prva žrtva Ukrajina od Busola komentara 30
  7. Kako se čudila pura dreku od gale komentara 25
  8. Izađite na izbore - ne cmizdrite, da nemate za koga glasat! od Zoran Oštrić komentara 75
  9. Reci, slobodno od CikaVelja komentara 2
  10. Direktor C I A –e došao tražiti svoju djecu u Ukrajini od sjenka komentara 15
  11. I meni je žao od magarac komentara 41
  12. Never Never Land od Kvarner komentara 37
  13. stega bye bye od 2573 komentara 32
  14. "Tudjmanovi 200 obitelji" nemaju veze s Tudjmanom od JPeratovic komentara 154
  15. Kako sam dobio rat protiv hrvatskih banaka od krrrrekani komentara 58
  16. papir novac i papir wc od adfilantrop komentara 0
  17. Vlada bojkotira raspisivanje referenduma o ćirilici od vkrsnik komentara 6
  18. Dvostruki vic od petarbosni4 komentara 12
  19. Veritas vincit od Rebel komentara 49
  20. KAKO SPOJITI SLOMLJENO? (MORBIDAN NAROD) - Spektakularni cirkus od crni biser komentara 19
  21. Vjerovati Dragi PILSELU, golubu - prevrtaču? (II) od Ljubo Ruben Weiss komentara 32
  22. Od Poncija do Pilata ili o mom djedu Petru i njegovu pra-pra-pra-pra-pra-pra-pra-djedu Franji od krrrrekani komentara 50
  23. Vjerovati Dragi PILSELU, golubu - prevrtaču? (I) od Ljubo Ruben Weiss komentara 28
  24. Psihopatsko ponašanje hrvatske političke "elite". od krrrrekani komentara 9
  25. Dida in the house od Rebel komentara 71

Preporučeni dnevnici

Tko je online

  • dinamitd
  • indian
  • magarac
  • ppetra
  • zrakomlat

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 5
  • Gostiju: 27

Novi korisnici

  • andela117
  • juditaana
  • Stop Frontin'
  • keepin' it real
  • asdf