Tagovi

Liniću i društvu s ljubavlju – o proračunu

Liniću i društvu s ljubavlju – o proračunu i rebalansu

Još od 62.sjednice Vlade nema dana da barem par sati dnevno ne analiziram podatke o državnom proračunu. Već me proračun za 2012. uvjerio da ni ova Vlada nema namjeru vladati tako da građanima koji su dotakli dno daju povod makar i za mrvicu optimizma. Rezultate «realnog, razvojnog i štedljivog proračuna» pratimo svakodnevno. Planirali su smanjiti troškove plaća, ali im se plan izjalovio. Iako je iz napisa u medijima vidljivo da mnogima smanjuju plaće i naknade, ukupni troškovi plaća za dužnosnike i državne službenike rastu. I u proračunu za 2013. planiraju smanjenje tih stavki rashoda poslovanja, ali sam uvjerena da će im se plan opet izjaloviti. Državni proračun za 2013. objavljen je u NN br.139 od 15.12.2012. Dan prije te objave ministar financija Linić kazao je da ocjena Standard &Poor's-a upućuje na to da Vlada mora ozbiljno preispitati proračun, ali je poručio da se neće dirati mirovine i plaće zaposlenih u javnom sektoru, osim što će se rezati dodaci koji nisu smanjeni u ovoj godini. Pa da preispitamo.

A očevidnika nema pa nema

Iako je Pravilnik o očevidniku imovine u vlasništvu RH donesen 2001., do vremena obavljanja revizije učinkovitosti (ožujak 2011.), odnosno niti nakon deset godina nije uspostavljen očevidnik koji bi osigurao cjelovite podatke i isprave o nekretninama, pokretninama, te pravima i obvezama vezanim za nekretnine i pokretnine u vlasništvu RH. Prema navedenom se ocjenjuje da nije ostvaren cilj ustrojavanja očevidnika, kao središnje evidencije imovine u vlasništvu Republike Hrvatske.( Iz izvještaja Državnog ureda za reviziju )

Od 2008. do 2011. po izvještajima o izvršenju državnog proračuna rashodi poslovanja za Središnji državni ured za upravljanje državnom imovinom od 2008.-03/2011. iznose 99.941.224,65 kn. Rashodi poslovanja od 04/2011-12/2011 iznose 84.647.752,00 kn kad poslove upravljanja državnom imovinom preuzima Agencija za upravljanje državnom imovinom. A očevidnika nema pa nema. Lakše je krasti kad ga nema.

Državna imovina – prihodi i rashodi zakupa i najma ( izvještaji o izvršenju drž.pro.)

Prihodi od zakupa i najma 2008-2011 ( račun 6422 ) - 341.705.044,19 kn
Rashodi zakupa i najma 2008-2011 ( račun 3235 ) - 1,988.461.569,05 kn

Prihodi se kreću od 87.670.364,28 ( 2008) do 77.723.625,56 ( 2011 ) dok se rashodi kreću od 435.602.046,82 ( 2008 ) do 559.645.391,28 ( 2011 ). Na žalost, ni u 2012. nema promjena. Pa se tako u Planovima javne nabave za 2012. mogu naći i stavke poput one o zakupnini i najamnini ( najam dvorane za testiranje kandidata prijavljenih na javni natječaj ) u MVPEI u iznosu od 32.000.00 bez PDV-a. ( red.br. 189 Plana nabave ). Ako je za vjerovati izvještaju Državnog ureda za reviziju po kojem se prostori daju u zakup i najam ispod tržišne cijene, a istovremeno se zakup i najam poslovnih prostora plaća iznad tržišne cijene, samo se na ovim stavkama ( preispitivanjem ugovora o najmu i zakupu ) mogu postići uštede koje se broje u stotinama milijuna kuna godišnje.

Prihodi i rashodi uredske opreme i namještaja ( izvještaji o izvršenju drž.pro.)

Prihodi od prodaje uredske opreme i namještaja 2008-2011 ( rn. 7221 ) - 16.813,55 kn
Rashodi za nabavu uredske opreme i namještaja 2008-2011 ( rn.4221 ) - 913.112.325,35 kn

Prihodi se kreću od 653,00 kn u 2008. do 1.870,00 kn u 2011., dok se rashodi kreću od 291.196.348,91 ( 2008 ) do 196.837.274,58 ( 2011 ). Ne treba sumnjati da se uglavnom nabavlja dizajnirani namještaj iz uvoza. Vjerujem da bi u ovoj situaciji sve službe funkcionirale i bez nabavke novog namještaja. Opet se može postići milijunske uštede. Treba uzeti u obzir da se sve nabavlja i plaća kreditnim zaduženjima pa troškovi kamata rastu «do neba».

Prihodi i rashodi za nabavu prijevoznih sredstava ( izvještaji o izvršenju drž.pro.)

Prihodi od prodaje prijevoznih sredstava 2008-2011 ( rn. 723 ) - 14.967.349,47 kn
Rashodi za nabavu prijevoznih sredstava 2008-2011 ( rn.423 ) - 772.692.842,53 kn

Prihodi se kreću od 4.148.533,77 kn ( 2008 ) do 2.476.564,69 kn ( 2011 ), dok se rashodi kreću od 287.541.284,02 kn ( 2008 ) do 143.287.457,72 kn ( 2011 ) za prijevozna sredstva u cestovnom, pomorskom i riječnom i zračnom prometu. Usuđujem se ustvrditi da bi do svakog odredišta uspjeli stići i bez novih rashoda sa postojećim voznim parkom. I na ovim stavkama može se smanjiti zaduživanje.

Preispitujem i dalje

Ovo je samo manji dio onoga što se može ne trošiti. Većina smanjenja troškova može se postići npr. u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta. Da spriječe npr.muljanja u visokom obrazovanju i znanosti bilo bi više sredstava i za učitelje. Pisala sam o tome u jednom komentaru na @splićin dnevnik. O troškovima za lijekove na recepte, o izvještajima o stopi bolovanja na teret HZZO-a (Stopa 2) prema Međunarodnoj klasifikaciji bolesti koje npr. samo za Neuroze i afektivni poremećaj povezani sa stresom i somatoformni poremećaj za 2011. iznose 46.632.658,15 kn. O nabavkama aparata za igre na sreću i rashodima poslovanja za sprečavanje ovisnosti drugi put. Iako je glupost trošiti stotine sati proučavajući i uspoređujući brojke iz državnom proračuna, čitajući na desetke izvještaja Državnog ureda za reviziju, proučavajući stotine planova javnih nabava kao i onih koje su već sprovedene, nekako me to ipak ispunjava nekim unutrašnjim zadovoljstvom da ipak nešto znam. Preispitujem i dalje.

Komentari

Tko je glasao

Fali onaj drugi dio...

Bager u funkciji - pražnjenje proračuna ;)

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

dobila si plus

iako odgovor nije točan

naime

takav bager iza je u potpunoj funkciji- što znači da radi bezprijekorno, sa malko većom korpom (na onoj slici koja se ne vidi)

Tko je glasao

zeleni program.. tj. zastita

zeleni program..

tj. zastita okolisa i cuvanje energetskih resursa...

"sve na zgance" .. novi trend naprednih snaga

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

i ti si dobila plus

iako odgovor nije točan

eko program je u potpunosti pod paskom eu (sva lova od tih inovacija ide u sjedište eu)
a tu ne bi tako lako išla ova slika

Tko je glasao

Ne treba vjerovati

Ne treba vjerovati Liniću ono što govori u javnosti. Naime, ima Linić i onu drugu stranu, koju pokušava sakriti od javnosti, a to je njegova povezanost s kapitalom, odnosno vlasnicima kapitala. Moj je osobni dojam da je ta druga strana Linića njegov glavni interes, a sređivanje države i financija, sekundarni. Pa ako se tako postavi teza, onda je traženje mogućnosti u smanjenju troškova rashoda u državnom proračunu, Sizifov posao, što se tiče reakcije Ministarstva financija i samog Linića, Sizifov posao, ali pohvalan trud autorice.

Tko je glasao

Moj je osobni dojam

njegova povezanost s kapitalom, odnosno vlasnicima kapitala. Moj je osobni dojam da je ta druga strana Linića njegov glavni interes, a sređivanje države i financija, sekundarni

I moj !

Pozdrav, i gledajte oko sebe !

Tko je glasao

@fantom47, državni proračun

@fantom47,
državni proračun treba samo pažljivo čitati i skidati iznose. Baš sređujem usluge ( 323) na koje ide 4,7 milijardi, ostale nespomenute rashode ( 329 ) i informatizaciju. Usluge na stavki Informiranje o EU košta nas 4.020.000,00 ili npr. Agencija za investicije i konkurentnost:

*ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE = 2.630.000,00 (323) + 265.000,00 (329)
*PROMIDŽBA ULAGANJA I KONKURENTNOSTI = 500.000,00 +230.000,00.
*PRIVLAČENJE INVESTICIJA = 400.000,00 + 128.000,00
*POVEĆANJE KONKURENTNOSTI =400.000,00 + 128.000,00

i još 1.360.000,00 za informatizaciju te iste Agencije. Bez plaća, dnevnica, božićnica.

Liniću je lako jer zbrojeve svih tih računa može dobiti dok kažeš keks, a bolje da ti ne pričam koliko mi treba da pojedine grupe rashoda prebacim u Excell. Više o tome u novom dnevniku čim ga uobličim tako da bude razumljiv.

Namjera mi je tek se na kraju baviti plaćama, mirovinama ( mislim da ću neke moći i povećati ), otpuštanjima isključivo onih koji ne izvršavaju radne zadatke. Svi bi državni službenici jednom godišnje, po zakonu koji je na snazi, trebali biti ocijenjeni od rukovoditelja, a oni koji dobiju ocjenu "ne zadovoljava" morali bi dobiti otkaz bez posljedica za poslodavca. Ali što da čovjek radi kad su oni svakim danom u svakom pogledu sve "izvrsniji" što im nosi 10% veću plaću, pa se Linić pita zašto ne uspijevaju smanjiti rashode za plaće....

Tko je glasao

Mislim da bi ljudima koji

Mislim da bi ljudima koji vode četvrti program HTVa (to je onaj posvećen informiranju, ali u obzir bi mogao doći i obrazovni program) trebala poslati prijedlog da se napravi serija od nekoliko emisija (za svaku stavku ili grupu srodnih stavki proračuna po jedna) u kojima bi se na zoran i svima razumljiv način analizirao proračun. Osim tebe i voditelja/voditeljice, u prezentaciji bi mogli sudjelovati i razni stručnjaci i nekoliko građanki/građana kao predstavnici naroda. Emisije bi imale sljedeću strukturu: u prvom dijelu prezentira se izabrana stavka proračuna, u drugom dijelu se diskutira o rezonu (ili nepostojanju rezona) koji stoji iza stavke i dodijeljenog iznosa, a u trećem dijelu se predlaže alternativno rješenje uz aktivno sudjelovanje predstavnika građanstva i stručnjaka u studiju. Konačni ishod nakon cijele serije o proračunu bio bi alternativni proračun, donesen metodom deliberacije i sudjelovanja javnosti. Uz to, ali ne manje važno, dobila bi se spoznaja o interesima koji stoje u pozadini stvaranja proračuna, stručnosti onih koji ga stvaraju, stvarnom stupnju fiskalne odgovornosti itd. Naravno, Vlada se vjerojatno ne bi ni osvrnula na sve to, ali bi gledateljstvo dobilo ideju kako organizirati javnu deliberaciju o budžetu lokalnih zajednica.

nemesis

Tko je glasao

Kao i uvijek dosad, @marival,

Kao i uvijek dosad, @marival, napravila si odličan posao analizirajući proračun. Sličnu analizu dao je nedavno i Božo Kovačević (http://www.banka.hr/komentari-i-analize/gdje-rezati-da-manje-boli). Kad se čovjek malo udubi u sve te rashode, neminovno dođe do zaključka da su sve diskusije o smanjivanjima plaća i prava iz rada potpuno deplasirane, sve dok Vlada ne dokaže građanima da s financijama postupa racionalno. Za pohvalu je brinuti o bilanci i financijskoj odgovornosti, ali dopustiti dvostruke ili čak trostruke izvore financiranja za određene skupine građana ili geometrijsku progresiju birokracije (osnivanjem agencija čija je svrha trebala biti upravo smanjivanje birokracije i povećanje efikasnosti javne uprave), znak je nekompetentnosti, neodgovornosti, a moguće i nastavak klijentelističkog vođenja javnih poslova, koje je uveo HDZ, a koje se očito duboko ukorijenilo. Nepodnošljiva je lakoća s kojom političari prelaze preko tih problema, iako su im puna usta štednje i odgovornosti. Budući da bi rezovi troškova koje ti navodiš i onih koje analizira Božo Kovačević sigurno bili dočekani s odobravanjem, jasno je da su izabrani predstavnici naroda nemoćni u bitci s državnim aparatom i neproduktivnim usisavačima javnog novca. Čini mi se da oni svoju moć izgube danom stupanja na dužnost. Tada prestanu biti odgovorni narodu i postanu sprega između birokratskog sustava i partikulranih interesa.

nemesis

Tko je glasao

Svakako imam namjeru doći i

Svakako imam namjeru doći i do tih rashoda koje spominje Božo Kovačević. Naime, radim na rebalansu proračuna ( sve podatke prebacujem u Excell sa formulana i sve što uz to ide ). Brže bi išlo da ne provjeravam sve rashode iz Izvještaja o izvršenju državnog proračuna od 2008.-2011. i proračun za 2012. i 2013. Kad predlažem smanjenje nekih rashoda želim ukazati zašto se ti rashodi mogu smanjiti, pa pratim i javnu nabavu. Ogromni se iznosi troše na intelektualne usluge i informatizaciju. Kad se zbroje iznosi za nekoliko godina, vidljivo je da su već trebali biti i te kako informatizirani, a vjerojatno se i licence plaćaju preskupo. Kad pratim javnu nabavu imam dojam da npr. tonere nabavljaju za deset godina unaprijed, nevjerojatni iznosi za održavanje fotokopirnih uređaja.....

Tko je glasao

poštivanje različitog mišljenja

nemesis,

bili bismo bliže rješenju, kad bismo znali jasnije definirati problem

tačnije od ovoga

nastavak klijentelističkog vođenja javnih poslova, koje je uveo HDZ,

bilo bi ovo

nastavak klijentelističkog vođenja javnih poslova, koje je uvela KPJ, nastavio SKJ, pa HDZ

ako gledamo HDZ kao nedovoljno reformiranu post ali i exkomunističku političku stranku

jasno nam je da se klijentelizma moramo, hoćemo i možemo osloboditi
ali treba znati kako
nije sve u tome da smijenimo hdz sa vlasti, to je samo prvi korak

budući, znamo, nije moguća lustracija
još važnija postaje unutarstranačka i unutarmedijska
demokratska procedura poštivanja različitog mišljenja

luka

Tko je glasao

Bozo - legedna nad legendama

Bozo - legedna nad legendama

Tko je glasao

Definitivno među

Definitivno među najbriljantnijim umovima u Hrvata. Ja bih više voljela da, umjesto u legendu, Božo ponovno aktivno uđe u politiku

nemesis

Tko je glasao

ahhhh.. a nema ni par dana da

ahhhh.. a nema ni par dana da ga je @zap proglasio nacistom tj. taj clanak najfasistickim tako nesto bla bla idejama ikad izrecenim... :))

ps
to valjda ovisi tko linka ili?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Išla sam pogledati jedan od

Išla sam pogledati jedan od rijetkih dnevnika koje nisam pročitala, da vidim da li je tamo @zaphodov komentar na koji se referiraš, jer se ničeg sličnog nisam mogla sjetiti. I našla sam ga na dnevniku kolega @Pointera o rezervama. Ali mislim da si ti pogrešno skužila na koga se odnosi Zapova opaska o trećerajhovskoj terminologiji za ljudska bića. Ne, na članak Bože Kovačevića, nego na tvoje licitiranje s brojem ljudi koje treba otpustiti. Ako bolje pročitaš što Kovačević predlaže, vidjet ćeš da on nigdje ne spominje otpuštanja. S njegovim prijedlogom se možemo složiti ili ne, ali žongliranje s ljudskim životima, kako ti to činiš, je stvarno degutantno.

nemesis

Tko je glasao

na zalost... zongliranje nije

na zalost... zongliranje nije ono sto ja radim ali jest ono sto nasa politika kao i sve lazne socijalne politike zdusno rade...
zrtvuju milijone i sadasnjih i buducih zivota svojim konformizmom i laznom socijalnoscu..

posto mi ne treba politicka popularnost niti bilo kakva pogodnost u tom smislu slobodna sam reci ono sto smatram ispravnim... u svakom slucaju sto god da sam rekla vrlo vjerojatno je uzaludno,
a cak i kad bi netko ikada u ovoj izgubljenom drustvu to stvarno netko napravio... ne da ne bi bilo losije .. vec bi jako mnogo ljudi, milijona gradana moglo zivjeti kao ljudi... u vrlo kratkom vremenu

sto zasigurno nece sa politikom koja se provodi kao i sa idejama koje ti proklamiras ... a sasvim su suprotnog rezultata od onog koji mislis da zastupas.. ili samo tako pricas.. ne znam ni sama vise sto je od toga istinito... i to prema sadasnim ali nadasve prema mladima i buducim generacijama

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Mislila si vjerojatno na ovaj

Mislila si vjerojatno na ovaj komentar - http://pollitika.com/rezerve#comment-403467 - ne vidim gdje ga je zap proglasio fašistom. U svakom slučaju, Božini prijedlozi su u domeni one Kosoričine štednje vode s okusom...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

@Bigulica Ne slažem se s

@Bigulica

Ne slažem se s tobom. Osobno sam puno puta u životu morala birati da li ću biti gladna ili kupiti knjigu. I uvijek sam odabrala knjigu. Ali kad je bilo u pitanju moje dijete, dileme nisam imala. Sve što je Kovačević nabrojao ili gotovo sve ide u red onih stvari kojih se društvo može riješiti bez težih posljedica za funkcioniranje osnovnog. Mislim da ne treba naglašavati da ima još rupa kroj koje javne financije cure. Tu se mora priznati da je @lunoprof u pravu kad ukazuje da je naš način života (mislim na cjelokupno društvo) orjentiran na budžetsku potrošnju i da ovisi o njoj i da to nije dobro. Problem je u tomu što ne možemo postići konsenzus da se to mora promijeniti, a kamoli koji bi to drugačiji način života bio. Baš o tomu je u današnjem "21. stoljeću" pisao Željko Ivanković i njegov zaključak, s kojim se apsolutno slažem, je da rješenje leži u domeni političkog. Sve dok nemamo javnu raspravu o bitnim stvarima, na temelju relevantnih informacija, čiji bi se zaključci direktno primjenjivali za rješavaje problema, makar i po cijenu pogrešaka, nema šanse da se izvučemo iz gliba u kojem se nalazimo.

nemesis

Tko je glasao

pojašnjenje...

Dakle, moj dio komtentara o "koliko se sapuna može dobiti od čovjeka" odnosio se na poveći @lunin komentar koji, što se već ponavlja, sa određenim veseljem barata izjavama tipa - treba ih otpustiti 30.000, 50.000, 100.000... jedno mjesto neto košta toliko, bruto toliko x 12 = toliko itd.

Članak gosp. Kovačevića uopće ne smatram revolucionarnim. Jedna @marival (bez uvrede) je pronašla "znakovitije" stavke proračuna od dotičnog u samo par minuta. Autor se namjerno (politikantski) poigrava baš onim "pimplavim stavkama" tipa Ured za manjine i slično, što je meni prilično odbojno.

Uglavnom - taj dio "čišćenja proračuna" i jest na razini Jadranke Kosor - što ne znači da je loš. To je ono prvo čišćenje za koje sam ja mislio da će biti odrađeno u prvom mjesecu dolaska Koalicije na vlast - dakle hladno rezanje apsolutno nepotrebnih stavki bez ulaska u dubinu, kao kad čovjek kada sjedne na stolicu je obriše prije toga. Ono, ništa velebno.

Nakon toga sam očekivao dublju analizu troškova, analizu javne nabave - te korake u pravilnom smjeru, eventualno smanjivanje broja ljudi (ne linearno), objedinjavanje nekih agencija, zavoda i tsl te određivanje strategije. No, odabran je najgluplji (po meni) princip - pokušaj održavanja cijelog sustava netaknutim - uz rezanje po osnovnim djelatnostima istoga. To sada dovodi do toga da će cijeli obrazovni sustav RH u 2013 godini zaposliti 20 djelatnika u cijeloj znanosti, u svim granama. Svi fakulteti, zavodi, institututi - ukupno će zaposliti 20 znanstvenika! Ostali, koji već godinama rade na ugovor - dobiti će otkaz, nakon što su u njihovo obrazovanje uloženi milijuni. Ali se neće dirati nabava namještaja i automobila. To je, nažalost, totalni kretenizam koji forsiraju oni unutar sustava i tu ne vidim izlaza.

Tko je glasao

Naravno da je pitanje

Naravno da je pitanje financiranja nacionalnih manjina, kao uostalom i svih ostalih aktivnosti unutar civilnog društva, osjetljivo. Stvar je u tomu da se status quo ovisnosti o budžetskoj potrošnji dosad održavao famoznom formulom recite, komu biste vi uskratili sredstva?, a da bismo prevladali ćorsokak u koji vodi pokušaj da se odgovori na to pitanje, moramo se dogovoriti čega se, kao zajednica, možemo (privremeno) odreći, a da ne ugrozimo ustavno-pravni poredak (u što spada i određenje RH kao socijalne države). Uvjet za to je, kako sam ja shvatila Božu Kovačevića i Željka Ivankovića, da politika prestane biti medij dolaska na vlast i ostanka na vlasti, pri čemu je budžet instrumentarij kojim politička kasta ostvaruje svoje partikularne interese, nego komunikativno djelovanje za ostvarivanje javnog dobra. Dobro je započeti od obične vode, ali zbiljsko odvikavanje od ovisnosti o budžetu podrazumijeva ozbiljne razgovore o racionalizaciji potrošnje i prioritetima javnih financija.

nemesis

Tko je glasao

zar i ti, kćeri nemesis?!

Počinješ miješati šljive i gljive...

Naime, spineri a la luno i slični uporno pokušavaju progurati pod istinu kako smo svi mi, dakle cjelokupno društvo, navikli da se država brine o nama, kao i na njezine svekolike dotacije i subvencije, te da je upravo to uzrok krize...

Običnom puku, koji je još zbunjen, uskoro će postati jasno da im je novčanik prazan, da su im prava sve manja, te da ih država dere u svakom smislu, kako bi pretočili sebi i svojima - "oni", to je politička elita, "njihovi", to su neoliberalni kapitalisti kojima država pogoduje, bilo društveno-pravnim okvirom, bilo direktno, kupujući od njih njihove lihvarske proizvode i usluge.

U taj se spin tako lijepo uklapa rezanje manjinama i udrugama, rezanje na zdravstvu i školstvu, floskule o fleksigurnosti i slično, dok se u gore pobrojano mudro ne dira...

Ali doći će ljudima iz dupeta u glavu, bolje prije nego kasnije...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

@Bigulica Nije to nikakav

@Bigulica

Nije to nikakav spin. Da je spin, onda ne bi dosadašnje hadezeovske vlade toliko širile bazu svoje klijentele, a esdepeovsko/koalicijske drhtale pred tako nabujalim administrativno/birokratskim balonima. Ako malo bolje pratiš moje upise, znat ćeš da se dosljedno zalažem za očuvanje radnih mjesta u javnom sektoru (zdravstvo, prosvjeta, znanost, socijalna skrb) jer smatram da se radi o društveno korisnom i nužnom ulaganju, a ne potrošnji. Meni se čini da upravo ti i slični koji se kitite perjem ljevičarenja upadate u zamku spina o kojem govoriš: lupanje po "klasnom neprijatelju" je daleko lakše, nego se primiti ozbiljnog posla i dati svoj doprinos javnom dobru. S takvima se svakoj vlasti najlakše obračunati.

nemesis

Tko je glasao

No dobro...

Meni se čini da upravo ti i slični koji se kitite perjem ljevičarenja upadate u zamku spina o kojem govoriš: lupanje po "klasnom neprijatelju" je daleko lakše, nego se primiti ozbiljnog posla i dati svoj doprinos javnom dobru. S takvima se svakoj vlasti najlakše obračunati.

Ovime si prešla granicu uljuđene diskusije, pa ću se samo nadovezati da sam i ja kao i ti i kao i Božo pila kavicu pred Zvečkom, pa da ga sad opet vidim, pitala bih ga zašto je u svojoj opravdanoj primjedbi vezanoj za povlaštenu mirovinu zaboravio i na vlastitu, pa ako ga slučajno opet sretneš na kavici, daj ga to prosim lepo priupitaj...

Isto tako, nisam imala neko blistavo iskustvo niti s udrugama, ali zbog ograničenosti tog iskustva ne bih nikada spala na to da prodajem načelni stav o tome kako bi udruge trebale među prvima biti žrtvovane, što pak tebi nije strano, a zbog osobne agende upakirane u opće.

Naposlijetku, mislim da neću pogriješiti ako upravo tebi preporučim da se primiš ozbiljnog posla i unaprijediš javno dobro, budući da sam osobno, za razliku od tebe, sa stotinama tisuća drugih građana takozvanog realnog sektora (dakle, onih koji gledaju u svoj sve prazniji novčanik), uvijek bila žrtva takvih koji nam propagiraju žrtve i kojima su puna usta javnog dobra i nikad dovoljnog doprinosa... Pa nisi valjda mislila meni prodavati takve... kaugume...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

podaci koju zbunjuju

Kada je mene zanimalo zašto postoji Agencija ta i ta - obično bi odgovor bio "Nemamo pojma, ali morali smo je osnovati zbog EU, potpisali smo to". Onda ta Agencija postoji i čmrlji. OK, neka je. A onda dođe godišnji izvještaj gdje ista Agencija navede da je probila budžet za par miliona kn zbog "prekovremenog rada" :) Mislim, ehej.

Takvih stvari ima na lopate, dovoljno je čitati nalaze Državne revizije (koja nažalost i dalje ne kažnjava).

Uglavom je moje mišljenje i dalje da - mi zapravo nemamo krizu. Mi imamo toliko malenu proizvodnju i razmjenu sa svijetom, da na nas uopće nije utjecala svjetska kriza, već samo neprekidan rast državnog proračuna. Još prije nekoliko godina isti je iznosio 80 milijardi kn, sada šiba oko 120 milijardi. I onda raste porezna presija, što dovodi do nelikvidnosti (državne) koja se prelijeva u privatni sektor, koji propada, pa jača porezna presija na preostale...

Država se uplela u nevjerojatno opasno "vrzino kolo" bez ikakvog razloga osim vlastite pohlepe. Nažalost, mislio sam da Koalicija to prepoznaje kao najveće zlo HDZ-a - no ispada da se njima upravo to "kolo" sviđa, veselo su zasjeli u njega i nastavili po starom - koristeći Jadrankinu retoriku "A kome bi vi rezali?"

Kada se pročitaju komentari od @marival, odgovori su vidljivi iz aviona. VAMA! I to ne golim otkazima, već prestankom idiotskog i nepotrebnog rasipanja novaca i punjenja džepova odabranima. Ti odabrani vam neće zahvaliti niti vam pomoći kada bude najteže. Igrate na krivu kartu.

Tko je glasao

fakat je nevidljivo :).... pa

fakat je nevidljivo :).... pa eto da ti istaknem...

Inače, mislim da sam zadnji puta ovakvu terminologiju u vezi ljudskih bića čitao u knjigama koje računaju u Trećem Reichu koliko se sapuna može dobiti od kojeg logoraša.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

mogu ja i dvaput

Citat se odnosi na tvoj komentar, a ne na link gosp. Kovačevića - dakle - ide tebe, a ne njega.

Tko je glasao

ah... pardon onda... dakle

ah... pardon onda...

dakle kravu zbog snicle koknuti nije fasizam.... ako bi ovo sto pricas o mom komentaru bilo kao takvo shvaceno...

sam kad crkne krava ne bu ni mleka, ne samo mesa...

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

samo ti lupaj minuse

Gle, tvoj stav je tvoj - a moj je da postoji tisuću drugih načina za rezanje državnog proračuna, a da se sačuvaju i radna mjesta (kolikogod to glupo zvučalo - i to su radna mjesta).

Kao što je više sugovornika ovdje reklo - naša državna administracija nije prekobrojna, nego krivo razmještena. I dalje postoje područja gdje kronično nedostaje ljudi, što onda koči rad mnogima. Ja ne bih imao ništa protiv da porezni aparat naraste tri puta (neka si uzmu sve tajnike i zamjenike načelnika iz lokalne samouprave) ako to jamči da će Kamensko biti blokirano kada ne isplati tri uzastopne plaće, npr.

Uglavnom, da, mislim da prvo treba rezati mnoge materijalne troškove i raditi strukturne reforme, a tek onda "ljude bacati na ulicu". Stvarno ne razumijem kako ne vidiš i ne-pragmatičnost tvog prijedloga. Naime, ti ljudi (koje bi bacili na ulicu) su sada - kupci, potrošači. Njihovim bacanjem na ulicu (zbog otpremnina, naknade za nezaposlene i slično) budžet neće uštedjeti svotu kojom ti barataš, ali će od njih stvoriti socijalne slučajeve - i (krajnje pojednostavljeno) loše kupce. Ne kužim tvoju cost-benefit računicu.

Tko je glasao

racunicu sam ti napisala na

racunicu sam ti napisala na komenatru u @pointerovom dnevniku..

sasvim je jasna i posve jednostavna... no ne pase ti iz ne znam kojih razloga..

najbolja je fora da ce se to i dogoditi... samo krivim redosljedom, posve stihijskim i pod upravom sile "koja boga ne moli",

dakle ne onakvim kakav sam predlozila.. ne pravovremenim odabirom takvog rjesenja (makar je i sad dosta kasno, no jos uvijek se moze izbjeci krvavi rasplet), vec potpuno istih tocaka u sasvim krivom vremenoskom rasporedu, a onda ce biti totalni kolaps... stanje deset puta gore nego li je danas, nego li je bilo u grckoj.. upravo k tome idemo.. brzinski, jasno.. i sa ovom vladom ali i sa podrskom gradana slicnih tebi i ovoj ekipi "kvazi-socijalno" osjetljivih...

na zalost previse je takvih slicnih tebi, razmisljanja na sasvim iracionalan nacin u Hrvatskoj...potpuna ovisnost drustva od javnog...nas taj krvavi scenario stoga zasigurno ceka... kao drustvo mislim..

dakle kad razmisljam kao individua, zasigurno cu se potruditi da ga izbjegnem, pa vrlo vjerojatno izbjeci vecinu negativnih posljedica.... a kad razmisljam kao clan zajednice, onda cu pisati bas onako kako pisem jer mi je stalo da ovo drustvo ne dozivi ponovo jedan poprilicno strasan udarac, da ponovo bude devastirano.. posve siromasno i sa krvlju po cestama..

inace.. ako pogledas eu trendove.. one u koje mi spadamo vrlo skoro i oficijelno... vidjeti ces da se ovakvo ponasanje drustva, ono koje ti i kompici slicne "socijalne orijentacije" podrzavas nece moci odrzati.. jer naprosto nema financijskih mogucnosti za to..

nije jos definitivno jasno, cini mi se kamo ce u okviru ili na rubu eu-a otici... no definitivno je jasno da cemo dobiti sasvim stranog tutora... koji ce odluciti na nacin koji nece biti bas jako simpatican i koji ce tu svoju odluku provesti... jer mi sami nismo sposobni organizirati se u drustvenu i demokratsku odrzivu zajednicu...

i tako cemo kao posve ovisno drustvo pod samoproglasenim autoritetom od kojeg ocekujemo da se za nas brine godinama, odumrli u svojim inventivnim sposobnostima, dakle sposobnostima samoostvarenja... taj isti zamijeniti gazdom, drugom vrstom autoriteta koji ce nas sasvim zasluzeno i beskrupolozno zgaziti... do kraja...

bilo to unutar eu-a ili izvan.. stvar sa ujedinjenjem nece bitno promijeniti rasplet koji ocekuje hrvatsku drzavu i drustvo... tako ovisno, tako nesamostalno.... tako zeljno "tutora" i potpuno nesposobno da se kao jedinke i kao zajednica brinu o sebi

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

kada bi stala na loptu...

.... onda bi uočila da se zalažemo za prilično slične stvari - a sam redosljed stvari je ipak samo stvar pristupa i metodologije

Stoga ne kužim zašto svoj stav (koji je u suštini blizak mom) izdižeš na način da meni u usta stavljaš nekakvo "društvo trutova" i slično. Ono što pokušavam naglasiti je da mi se pametnije čini rezanje prvo materijalnih troškova, a ljude "razmještati ili otkazivati" tek nakon dublje analize - a nikako linearno i paušalno. To mislim da je mudrije iz čisto "pragmatično kapitalističkih razloga", ako ništa drugo. Bolje je imati zamjenika načelnika općine koji plaća svoje račune i troši, negoli istog koji je na burzi rada (i kojemu onda opet mi svi plaćamo račune), a možda je potreban u nekoj drugoj službi.

EU trendovi su puno širi i kompleksniji negoli ih ti predstavljaš, a kako pratim različite izvore, vjerovat ću više njima, a ne tebi. EU uopće nije tako unisona niti tako debilna kakvom je ti često predstavljaš.

Čitao sam gomilu programa svih EU zemalja kako se nose sa zapošljavanjem, stručnim školama, burzom i neka Njemačka iskustva su me recimo, potpuno oduševila. Ima još zemalja koje tom problemu pristupaju na totalno drukčiji, inovativni način - odlično uočavaju trendove, koriste novu nesigurnost (tzv. fleksigurnost), razmišljaju unaprijed... uglavnom, nije sve tako crno kako se čini.

Tko je glasao

ne bih rekla da ima

ne bih rekla da ima slicnosti.. bar ne previse..

.... onda bi uočila da se zalažemo za prilično slične stvari - a sam redosljed stvari je ipak samo stvar pristupa i metodologije

ja imam stav do kojeg sam dosla nekim svojim razmisljanjem i znanjem, a ti imas stav koji se mijenja i kojem je jedina svrha ne zamjeriti se nikome i ako je moguce biti popularan sa nekim "finim" epitetima....... to radi i Milanovic i slicni, no oni su politicari, pa je jasno zasto to rade.. za tebe ne kuzim cemu takva zelja... rezultati "svidanja" i takvih pristupa i metodologije je sasvim ocigledan...

inace eu... ide cudnim putevima... i niti jedan za sada ne vodi jako pozitivnom rjesenju.. za cjelinu, vecinu... ipak, sto god da si citao o recimo njemackim idejama.. nije uporedivo sa nasim, jer su temelji za razmisljanje i donosenje odluka sasvim razliciti..... tamo ljudi ne bajaju i ne sanjaju ovako kao kod nas... kao na marsu, bez ikakvih doticaja sa realnoscu u vlastitoj okolini..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Na dobrom tragu

Kolegice, prvi dio potpisujem kao razložan glas naroda.

Nepodnošljiva je lakoća s kojom političari prelaze preko tih problema, iako su im puna usta štednje i odgovornosti Točno ali kontradiktorno sa slijedećom tezom;

...jasno je da su izabrani predstavnici naroda nemoćni u bitci s državnim aparatom i neproduktivnim usisavačima javnog novca.

To su isti ti predstavnici naroda koji generiraju isti taj državni aparat. O kakvim ti to zapravo predstavnicima naroda ovdje govoriš - po kojim političkim kriterijima su to uopće predstavnici naroda ili su oni predstavnici nečeg o čemu političke elite mudro šute zajedno s netalasanim intelektualcima!? Jesu li slovenci tolko politički nepismeniji od nas hrvata pa zapravo ne razumiju da nije oportuno prosvjedovati protiv isto takvih demokratskih predstavnika naroda koje ti ovdje nazivaš nemoćnima pred državom.
Ajmo baciti maske i razgovarati o sustavu koji je (kao kapitalizam) kolabirao i pokušava kao kolateral samo građansku svjetinu žrtvovati kao krivca i žrtvu!?

Tko je glasao

DRUGI ĆE REZATI,KAD MI NEĆEMO

Naravno da se može uštedjeti,ako se želi i zato je dnevnik i propitivanje proračuna (što je u ozbiljnim zemljama najvažnija tema mjeseca,ne dana) vrlo dobra tema.Dakako da se može proračun popraviti i da nije "zadan" kako tvrde nesposobni,među koje pripada ministar Linić s svojtom.On je doista "zadan" ako ga gledate kao političar s strahom pri kreiranju ("Odoše nam penzići onda,socijala protiv nas,eto branitelja pred portu,državni službenici će mi ukrasti spajalice",itd.).Razlika između našij političara i odgovornih ljudi je što ovi potonji gledaju u budućnost društva,a ne samo svoju,kao kod nas. Shroeder se ,recimo u Njemačkoj,drugim mandatom žrtvovao svoje socijal-demokrate (SPD) i sebe ,inzistirajući na teškim pregovorima s glavnim sindikatima i smanjenju socijalnih prava radnika i penzića,uprkos velikim poplavama taman prije re-izbora.Stoga mu je kasnije i javnost tolerirala što se pobrinuo za sebe,na užas Amera i Engleza,postavši jednim od čelnika Gazproma za Evropu.
Uzeću samo par primjera-recimo zdravstvo.Po analizama negdje oko 138.000 ljudi radu u istom,30 % je režijsko osoblje (pravni poslovi,kadrovska služba,financije,čišćenje,servisi,itd.).Preraspodjelom tih poslova i otpuštanjem kadra ,koji nije neophodan,a istodobno outsourcing-om financija (zašto ih nemamo centralizirane u doba kompića),nabavke (samo na njoj na obične stvari poput sapuna i wc papira,itd. ide 2,4 milijarde kuna) ,mogli bi imati dostatno novca da znatno dignemo plaću medicinskom osoblju i spriječimo,barem donekle,odljev stručnog kadra nakon 01.07.2013.,kao što se desilo u Poljskoj,Češkoj,Slovačkoj,zemljama Baltika.Ali ne,mi ćemo čekati do u zadnj itren,kad krene seoba preko grane,onda ćemo ,kao i oni,morati posegnuti i dublje u lisnicu (pa su se plaće dizale 3-4 puta,da bi liječnici recimo ostali).Banalnost svega je da ,recimo,nema novca za osiguranja liječnika od odgovornosti,iz čega bi se moralo isplaćivati odštete u slučajevima a la Maškarin,nitko ne misli o tomu da u EU 36 sati tjedno važi kao zlatni standard za liječnike,upravo zbog mogućnosti pogreške,a kod nas nema niti rezervi novca,a niti volje da se smanje dežurstva,dapače. Ili pak o glavarinama za ginekologe,pedijatre i obiteljske liječnike,samo da se uštimaju kako bi političari bili sretni.
S druge strane,mirovine nitko ne želi revidirati,pa onda imamo jadnu situaciju kuknjave kako su mirovine male i da čine samo 41 % negdašnje plaće u prosjeku (Bejaković). Ali,gospodo,da smo svi odradili radni vijek prije umirovljenja,prosjek bi bio 60 % plaće.Recimo i to da je samo 17 % ljudi odradilo puni radni staž prije umirovljenja,kao i da imamo najveći broj invaoidskih mirovina u EU.Nitko ne želi dirnuti u dodatke za povlaštene mirovine,a to čini petinu (20 %) ukupnog proračuna mirovina (skoro 7 milijardi kuna) .Da ne govorimo kako uopće izgleda,nema veze koliko uplaćuje u mirovinsko ,u odnosu na to koliku ćete mirovinu imati .Ali,generalno gledajući,bez revizije mirovina i sustava istih,ne može se sasjeći nerealni državni proračun ispod 110 milijardi kuna.
Ustroj države je preskup u odnosu na našu ekonomsku snagu,više od 50 % bi ih trebalo ukinuti (Jurlina Alibegović)-dakle 250 općina i 77 gradova.Pridodao bih tomu županije,potpuno bespotrebne,posebice u regionalnom konceptu EU sutra.Tu bi se uštedio i najveći dio novca u proračunu.
Jedan od realnih izvora uštede,a ujedno poticanja proizvodnje na domaćem tlu,bila bi direktna narudžba države za sva tijela države,lokalne samouprave za osnovne stvar: sapun,deterdženti,wc papir,sredstva za čišćenje,metle,namještaj,gradnju,itd.
Samo se sve svodi na jedno-ima li političke volje i hrabrosti ? Sad je nema,pa će,bojim se (ali i nadam se,pošteno govoreći) drugi rezati za nas..

Tko je glasao

stoicizam...

Ja priznajem da neke stvari ne razumijem. Ne razumijem kako namještaj može biti važniji od ljudi, ne razumijem kako novi automobil može biti važniji od prijevoza, plaće i slično.

Da je država obitelj, a premijer (ili Vlada) otac (stari i mudri) - nekako od njega očekujem da bi za Novu Godinu rekao "dječice draga, zaebana je godina, ove godine NE KUPUJEMO ništa materijalno što nije nužno.

No, budući se sjećam priče prijatelja koji je radio u jednoj državnoj ustanovi prilikom jednog rebalansa zvanog 5% - sjećam se i kako se to radi - što me šokiralo. Neću niti prepričavati. Uglavnom, ionako svi računaju na "tehnički rebalans" pri kraju godine, tj. prebacivanje iznosa između stavaka - bitno da zbroj štima.

Uglavom, što sam stariji manje razumijem ovakvo ponašanje.

Tko je glasao

haha, zap

što si stariji, to si izgleda, mlađi (da prostiš, naivniji), čini mi se. paz' 'vako: skupila se jedna kupus-skupina mediokriteta punih sebe i ideja kako oni mogu, znaju, hoće (za pućanstvo), a ustvari misao vodilja im je u se, na se i poda se, kako reče dobri i pošteni @kukljica :).
nedavno im ime beše adz, sada sdp, hns, tako nekako, nekoliko novopečenih turbo-vjernika (milanče, josipče, itd), nekoliko javnih dama (molim, ne krivo shvatiti, ne javnih žena) kao pusi, opačićka i slične, i eto narodu veselja.
mantra je ista ko i u drive: svaki dan vam je sve bolje, mi se zato žrtvujemo, samo ste vi nezahvalni i ne vidite to, stoko sitnog zuba! ta nećemo se voziti u autima starim preko tri godine, ta nećemo sebi smanjivati ovu bedu od plaćica dvajestak iljadarki Kn i još koliko nam se prohtije u privilegijama...
hehehe, bez najstarijeg pedagoškog sredstva (znaš ono, batina je iz raja izašla), sumnjam da će se u dogledno vrijeme promijeniti išta.
no, bar je i njima to jasno, zato svaki dan na cesti imamo par stotina novih karamarka, ostojića, brkića, ili lepše rečeno pandura koji će efikasno spriječiti bilo kakvo događanje pućanstva, narafski, demokratskim sredstvima (jel' ti to bre protiv društvenog uređenja i ustavnog poretka, hehehe)
profesor

Tko je glasao

Danas je socijalna država

Danas je socijalna država općenito u krizi, jer se opseg socijalnih problema ne smanjuje, ali raste otpor prema preraspodjeli sredstava za socijalne potrebe.

Takva konstelacija snaga, koja više sigurno nije novina, dovodi do jasne situacije u kojoj rajnski model socijalne države, koji se poziva na konsenzus, koji je nepovjerljiv prema
burzovnim špekulacijama te je prožet socijalnim idejama, popušta pred neoameričkim
modelom, koji ističe snagu tržišta, konkurenciju, minimalizira ulogu države, dokida propise te potiskuje socijalni element. Ako se uzmu u obzir i druge strukturalne promjene poput naglog starenja stanovništva, propadanje konvencionalne obitelji koja se oslanja na muškog hranitelja, promjena i diversifikacija životnog usmjerenja, nameće se potreba preispitivanja tradicionalnog promišljanja socijalne politike i uloge što ju u tom smislu mogu imati državne institucije.

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

@lunoprof, sigurno je da u

@lunoprof,

sigurno je da u skoroj budućnosti neće doći do smanjivanja opsega socijalnih problema. Ne tvrdim da je iznos od 1.776.772.722,57 kn utrošen u 2011. za socijalne pomoći i naknade prevelik, ali znam da su ta sredstva mogla biti pravednije i pametnije raspoređena. Navesti ću primjer iz svoje obitelji. Moj bolesni nećak živi kod moje majke koja je 100 %-tni invalid. Majka ga ne želi u stanu. Ni ona ni njegove dvije sestre gotovo da ne kontaktiraju s njim. Nedavno je dobio nasljedstvo od mog pokojnog oca, budući je njegov otac ( moj pokojni brat ) umro prije 11 godina. Dio nasljedstva sastoji se i od poprilične površine šume. Moj nećak uredno svaku godinu prima blizu 1.000,00 kn na ime troškova za ogrijev iako je vlasnik površine sa ogrjevom za deset života. Možda bi npr. Hrvatske šume mogle organizirati sječu i privatne šume za potrebe korisnika takve pomoći. Možda bi takve korisnike mogli zaposliti npr.na cijepanju drva jer mjesečna naknada od 800,00 kuna nije sigurno dovoljna za sve njegove potrebe. Možda bi se bolje osjećali da znaju da mogu nešto zaraditi vlastitim radom. Financijski najviše pomaže moja majka koja , na sreću, ima pristojnu mirovinu. Ja uskačem kad god ih treba negdje voziti ili kad im treba nešto napraviti. U slučaju da se mom nećaku nešto dogodi - i majka i sestre dobile bi u nasljedstvo ono što je on naslijedio. Mislim da bi bar dio nasljedstva trebao pripasti državnom proračunu budući i naknade prima iz državnog proračuna. To je moje mišljenje koje bi možda i promijenila da se suočim sa drugim razmišljanjima.

Problem je da sve naše stranke koje dođu na vlast misle da su najpametnije i da sve znaju. Kad osvoje vlast donose zakone za koje svi složno glasaju. Pa dođu neki drugi na vlast koji mijenjaju te iste zakone, jer su oni ipak najpametniji i oni koji sve znaju. Bez javne rasprave, bez da saborski zastupnici komuniciraju sa bazom i građanima koje predstavljaju, bez uvažavanja tuđeg mišljenja.

Tko je glasao

@marival ja se slazem s

@marival ja se slazem s tobom... i ne samo sa ovim dnevnikom vec i inace sa uzivanjem citav tvoje opservacije proracuna.. dakle ovaj moj komentar se ne odnosi iskljucivo na razbacivanje novca od strane raznih sluzbi ili sluzbenika.. vec i na socijalnu preraspodjelu i toga "uzalud bacenog novca" ali i ostalog raspolozivog

ono sto hocu reci je da je ideja socijalne drzave ona koju kao drustvo/drustva moramo preispitati... naprosto se dogovoriti sto je to sto se pokriva takvom preraspodjelom.. naprosto imamo situaciju u kojoj nije moguce zadrzati ovaj nivo socijalnih davanja kao ni javne potrosnje..

korisnika ima mnogo, raznih skupina, a kako stvari stoje niti jedna ne zeli odustati od svojih "stecevina"... to je naprosto neodrzivo stanje jer suzbija zelju ali i mogucnosti onima koji stvaraju sredstva iz kojih se hrani "socijalna drzava"

Nije to nesto strasno komplicirano, bar meni ne izgleda tako... Socijalna drzava se duzna skrbiti o onima koji to ne mogu fizicki ili psihicki sami... i to je jedan od prvih i osnovnih zadataka.. Dakle tvoj necak definitivno u takve spada.. No na zalost "ONA" to ne radi.. na najbolji moguci nacin, jer je inertna, samoziva, bahata i bogata "maceha"... To smo postigli gledajuci na one koji nam udjeljuju "NASE" natrag kao male bogove kojima se trebamo klanjati, koji moraju zivjeti bogovski... zato sto su oni ti koji dijele...

I tako imamo dva problema... jedan u kojem pises u ovom dnevniku... zahtjevani status boga za "djeljitelje" pa tako i nepotrebnu potrosnju gomile javnog novca u ime bogovskih statusa najobiznijih sluzbenika ili slugu drzave... te sasvim pijanu raspodjelu onog drugog dijela sredstava... na razne socijalne statuse...

od kojih velika vecina ni najmanje nije socijalna vec spada u zasluge.. po sasvim suludim i nelogicnim osnovama.... te tako za stvarne socijalne potrebe, z aone koji nisu sami sposobni stvoriti dovoljno ili bez pomoci ostaje premalo sredstava.. i ne samo to.. ostaje i potpuna nebriga te iste sluzincadi drustva u haljinama sa beckih balova i kocijama koja bi krishna sa ceznjom gledao.. prema ostalim ljudskim potrebama onih koji ne mogu sami... potrebe da budu i korisni, makar sebi, makar malo... to bi "drzavnim bogovima, odnosno najobicnijoj sluzincadi sa poremecajem licnosti" stvorilo dodatan posao i angaziranje, zahtjevalo rad, trud.. naprosto ljudsko lice.. a vec odavno su dobili status malih bogova.. te tesko prelaze preko tog duboko ukorijenjenog statusa..

tako da je lijepo gledati sto pises.. kako analiziras sve "bozanske" potrebe "odabranih" od kojih oni nece nikada odustati... ako se stvari u svim nasim glavama rapidno ne promijene i pocenmo razmisljati sto su stvarni prioriteti u smislu humanosti pa to prenesemo na socijalnu drzavu ... a ostalo ostavimo onima koji stvaraju... da bi mogli prvo prezivjeti a zatim stvarati i vise..

potrebne su nam dva skidanja sa trona... njih i nasih krivih predodzbi ... o potrebnom tutoru za sve i svasta..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Nema krize

Namjerno sam uspoređivala podatke od 2008. pa na dalje. Razuman bi u vremenima krize počeo paziti kako troši i ono što ima, a kamo li kad trošiš ono za što se moraš zadužiti i plaćati ogromne kamate. Za naše političare krize kao da nije bilo, nema je niti će je biti. Gledala sam tako Plan nabave MORH-a za 2012. Usluga objave smrti i sjećanja na poginule pripadnike OS RH i MORH-a - 80,000.00 kn ( 100,000.00 kn sa PDV-om ), Internet usluge 1,318,400.00 kn ( 1,648,000.00 kn sa pdv-om ), misno vino - 67,600.00 kn ( 84,500.00 kn sa PDV-om ).

Tko je glasao

hohohoh

"misno vino" :))))) dobro jezerinac loče, bgm-i. a di je iznos za ono nemisno, hahahaha
profesor

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci