Tagovi

Kukuriku koalicija najavljuje novu pljačku umirovljenika

Po informacijama koje stižu iz Ministarstva rada i mirovinskog sustava Vlada izgleda razmišlja o moguća nova dva modela umirovljenja po kojima bi tako za punu mirovinu bilo dostatno 42 godine staža bez obzira na starosnu dob ili pak minimalno 62 godine života uz 40 godina staža, onda već sada možemo kazati kako se radi o kažimo konačno i potpuno otvoreno još jednom podmuklom pokušaju prevare hrvatskih umirovljenika.

O navedenim nebulozama glede penalizacije za prijevremeno umirovljenje ili pak mogućnosti rada i nakon umirovljenja ne treba posebno ni lamentirati budući se radi o još jednom jeftinom politikantskom triku u svrhu skrivanja prave namjere, a i više no očita namjera je još jednom osiromašiti umirovljenike odnosno one koji taj status očekuju. Da apsurd sa navedenim „modelima“ bude još veći predlagatelj u svom prijedlogu velikodušno nudi mogućnost nastavka rada čak i nakon umirovljenja, što uz više od 300 tisuća nezaposlenih koliko ih u ovom trenutku ima na zavodu za nezaposlene uz konstantan rast, predstavlja javnu pljusku svima i klasičnu uvredu za zdrav razum.

Ni u jednom trenutku Kukuriku Vlada ne kaže kojim bi to modelom umirovljenici konačno mogli dobivati mirovinu sukladno uplatama koje su desetljećima vršili u mirovinski fond, a posebno gdje nestaje veliki dio tih sredstva. Kako je moguće da umirovljenik koji je primjera radi imao prosječnu plaću tijekom svog cijelog odnosno punog radnog staža od 40 godina uplatio u mirovinski fond toliko sredstva da bi mu mirovina temeljem svojih uplata u slijedećih dvadeset godina trebala biti u visini jedne i pol prosječne plaće??
Kako je shodno navedenom moguće da na koncu dobije mirovinu tri puta manju od navedenog odnosno mirovinu koja je tek oko od 39% od prosječne plaće??
Ako navedenome dodamo poznat podatak da je u Hrvatskoj prosječni životni vijek za muškarce 79 godina a za žene 83 onda je jasno da prosječno konzumiranje mirovina za puni radni staž sa 65 godina starosti traje 14 godina za muškarce a za žene 18. godina, dakle još uvijek značajno manje od navedenih 20 za koliko smo izračunali.

Nije dakle teško izračunati da je za svakoga tko je u svom radnom vijeku radio za prosječnu plaču dovoljno i samo 30 godina staža da bi zaradio odnosno izdvojio za svoju mirovinu sasvim dovoljno da bi ista u narednih 20 godina bila ravna sa prosječnom plaćom koju je imao tijekom tog perioda. Primjer:
Uz prosječnu bruto plaća od cca 8 000,00 (odnosno neto od cca 5 200,00) i godišnji prinos od 5% , za 30godina dobijemo ukupan iznos od 1.255.694,21 na računu osiguranika odnosno mogućnost da tijekom slijedećih 20 godina uplatitelj – osiguranik temeljem navedenog prima mirovinu od 5.200,00 Kn. Ako sve ovo uradimo i za 40 godina staža i uplata u mirovinski fond, onda uz iste parametre mirovina može biti i sada nevjerojatnih 9.500,00 Kn…. Ako je istim slijedom za sadašnju prosječnu mirovinu dovoljno raditi „samo“ 20 godina onda je logično pitanje tko to, zašto i za koga cijelo vrijeme otima od usta umirovljenika.

BUZ zasigurno neće sjediti skrštenih ruku kao što nije ni do sada. Uskoro će mo javnosti predstaviti i svoj prijedlog mirovinske reforme koji će za posljedicu imati mirovinu temeljenu na uplatama u mirovinski fond i koja će zasigurno biti dostatna za život dostojan čovjeka.

Komentari

Koliko sam ja sad razumio iz

Koliko sam ja sad razumio iz tvog teksta i komentara koje si kasnije napisao, ti (i tvoja stranka?) se zalazete:
1. za ukidanje solidarnosti u mirovinskom sustavu
2. za uvodjenje osobnih racuna u mirovinski sustav - dakle svatko placa tijekom svojeg radnog vjeka odredjeni postotak bruto place u fond kojeg izabere, a nakon umirovljenja dobije cijeli iznos iz fonda (drugacije i ne moze jer kako netko moze znati hoce li zivjeti jos 3 mjeseca nakon umirovljenja ili 45 godina).
3. buduci da bi danasnji radnici odmah poceli voditi svoje racune, mirovine danasnjih umirovljenika bi se u potpunosti isplacivale iz proracuna i postale bi neka vrsta socijalne pomoci koje bi vladajuci smanjivali ili povecavali potpuno po svom nahodjenju.
Dakle, vi se kao stranka (danasnjih) umirovljenika zalazete da se danasnje mirovine prekvalificiraju u socijalnu pomoc i po mogucnosti ujednace.
Je li ovo program s kojim vi izlazite na izbore:)?

Tko je glasao

@martin, očito je da nisi

@martin,
očito je da nisi razumio ... dakle odgovori na tvoja pitanja glase:
1. NE
2. DJELOMIČNO DA (ne ukida se solidarni dio već se vremenom (cca 20-ak godina) smanjuje,... sve do ukidanja,... i zašto bi uplata uopće morala u neki "fond"???
3. SHODNO PRETHODNIM ODGOVRIMA ZAKLJUČUJEŠ I SAM DA JE NA 3. ODGVOOR NE

A program sa kojim će mo izači na izbore će biti obznanjen na vrijeme.....

Tko je glasao

razumijevanje

Tvoj odgovor na drugu pretpostavku pokazuje da je odgovor na onu prvu da, a ne ne.
Sto se tice drugog odgovora- ti kazes da uopce ne treba ni biti fond- znaci vi ste za potpunu demontazu mirovinskog sustava u kojem bi svatko odlucivao sto ce napraviti s onim postotkom bruto place koji se sada izdvaja za mirovinsko- dakle hoce li ga popiti, vezati ili napraviti vec sto hoce po svom nahodjenju. Stvarno mi je jako zanimljivo ovo libertarijansko stajaliste stranke umirovljenika. Zanima me sto onda napraviti s onima koji ne budu nista ustedili tijekom zivota, a s 65 ili 70 godina ne budu vise sposobni raditi. Pretpostavljam da je stajaliste Buz-a da ih se ostavi na nekoj cistini u Lici kao jeftinu hranu vukovima i medvjedima. Takodjer me zanima, u svjetlu ukidanja solidarnosti, sto napraviti s onim umirovljenicima koji se budu usudili zivit jos nekih 30 ili 40 ili ne daj boze, 50 godina nakon umirovljenja. Njih bi se mozda moglo bacit tunama u ribogojilistu.
Predlazem ti da uz stranku umirovljenika osnujes jos i stranku oboljelih od raka s kojom ces se takodjer zalagati da svatko dobije tocno onoliko medicinskog tretmana koliko je uplatio. Ici ce ti barem toliko dobro koliko ti sada ide sa strankom umirovljenika.
Ili si samo pretjerao s jeftinim Kasteletom sad kad ga je Dalmacijavino opet pocelo punit?

Tko je glasao

Ili si samo pretjerao s

Ili si samo pretjerao s jeftinim Kasteletom sad kad ga je Dalmacijavino opet pocelo punit?Mislim da se ne radi o kasteletu nego o nesnalazenju.
Naime. Kad ti netko napise tekst koji objavis pod svojim imenom a ne razumijes ga bas potpuno jer tko zna sto je u stvari Karamarko ili neki njegov pijarovac htio reci onda dobijamo ovakve odgovore. Jednostavno nesnalazenje i izgubljenost u prijevodu koje rezultira velikom dozom trkeljanja garnirano mesijanskom providnoscu i ekskluzivitetom.

Tko je glasao

@martin, niti je loš kaštelet

@martin,
niti je loš kaštelet (uopće ne poijem takvu kemiju), a bogem niti je martinje..... vengo ti ne pratiš dobro ovu igru koja traje i nije započela ovim dnevnikom niti će završiti sa njime..... kužiš???

Ako ne onda prati malo onog smrznutog bisera na -9 .... he he, a nije jedini koji će se ujutro probuditi potpuno isti kao što je bio kada je otišao spati?! .... "a pijan se uvijek probudi trijezan".... ali.... he he

Tko je glasao

U toplini doma svog

Je li ovo program s kojim vi izlazite na izbore:)?
Nije jer oni ne izlaze na izbore nego oni ulaze na izbore!

leddevet

Tko je glasao

Nove mirovine

Prosječna visina mirovina novih umirovljenika je 1868 kuna (kraj 2011).

Prosječna mirovina "običnih ljudi" u 2011. pala na bijednih 1.868 kuna

Prosječna neto plaća u Hrvatskoj je 5 424 kuna dok je bruto 7 794.

Prvi rezultati

Ima li smisla što drugo reći ?

Tko je glasao

ima... srednja vrijednost

ima...

srednja vrijednost nije dobar statisticki podatak...

kod placa ima spiceva, a penzije su ujednacenije..

za stvarnu usporedbu potrebno je znati medijanu jedne i druge vrijednosti

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Koliko se sjećam

Koliko se sjećam u tzv. socijalizmu su ljudi koji su imali staž i godine odlazili u "penziju" sa 80% plaće. Znači Oni su se namirili. Njihovi nasljednici su najprije iza 1990 dobro opljačkali mirovinski fond, da bi danas ljudi išli u mirovinu s 39% plaće, jasno uz svjetske cijene struje,benzina i svega ostalog.Znači ljudi koji nas vode nisu dostojni ni svojih otaca, a kamo li da nas vode. Oni nas pljačkaju i to u osobnom interesu.

Tko je glasao

Ovaj dnevnik je prezentirao

Ovaj dnevnik je prezentirao tako losu matematiku, tj tako losu glumu matematickog izracuna relevantnih velicina, da sam primoran iz profesionalnih razloga lupiti minus. Iskreno se nadam da, bez obzira na to tko ce biti na vlasti u buducnosti, likovi koji su sastavljali ovaj "izracun" nikada nece biti u prilici odlucivati o analiticki slozenim sustavima poput mirovinskog.

Pored toga, ne mogu ne primjetiti da je osnovna teza ovog dnevnika (a sto jos nije zabiljezeno ni u komentarima, pa cak ni od laburista :-) ), potpuno individualiziran "izracun" mirovine u kojem je u potpunosti izostavljena ikakva socijalna i solidarna komponenta. Prema dnevniku svako treba dobiti mirovinu iskljucivo prema vlastitim uplatama - sto je s tisucama umirovljenika (mahom sa sela) koji bi po toj osnovi dobili iznose koji bi se prije mogli nazvati izrugivanjem nego li mirovinom. Sto je sa beneficiranim radnim stazom, poput vatrogasaca?

Nakon sto je HDZ-ov ministar zdravstva u sjeni najavio zdravstveni sustav u kojem ce samo bogati imati potpunu zdravstvenu njegu, sad nam i koalicijsko-programski suradnici istih, BUZ, najavljuju, indirektno, eliminaciju socijalne i solidarne komponente iz mirovinskog sustava.

Sto je slijedece, @DEMOS? Ukidanje najviseg iznosa mirovine? Kako bi svi dobili tocno i iskljucivo po temelju svojih uplata?


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

potpuno individualiziran

potpuno individualiziran "izracun" mirovine u kojem je u potpunosti izostavljena ikakva socijalna i solidarna komponenta. Prema dnevniku svako treba dobiti mirovinu iskljucivo prema vlastitim uplatama - sto je s tisucama umirovljenika (mahom sa sela) koji bi po toj osnovi dobili iznose koji bi se prije mogli nazvati izrugivanjem nego li mirovinom. Sto je sa beneficiranim radnim stazom, poput vatrogasaca?
Ne osjecam se kompetentnim ulaziti u problematiku izracuna mirovina. Ono za sto se osjecam kompetentnim jest da je mirovinski fond sluzio kao kasica prasica vladajucim garniturama koje su u njega posezale kako su htjele i obracunavale mirovine sad ovom sad onom metodom. Sve dok nisu potpuno razbile kasicu prasicu. I sto danas imamo?
Imamo situaciju da je skoro isti broj onih koji uplacuju u mirovinski fond i onih koji iz tog mirovinskog fonda grabe. Pored toga imamo i situaciju da je medju onima koji grabe i dosta onih koji nisu stavili niti lipu u kasicu ili je ono sto su unutra stavili u velikom nesrazmjeru s onim sto sada iz njega uzimaju.
Na to se onda pojavljuje hrpa samana i vidovnjaka te madjionicara koji vade zeceve iz sesira i aseve iz rukava misleci da ce publikum biti opcinjen njihovim carolijama. Uz to su u sprezi s onima koji su kasicu prasicu razbili.
Naravno da treba biti solidarni oblik mirovina no naravno da u tom sustavu ne trebaju biti oni koji u sustav nisu davali nista. I naravno da ce sustav funkcionirati i biti pravedan prema umirovljenicima kad bude znatno vise onih koji stavljaju u fond nego onih koji iz fonda uzimaju.
No to je cini mi se tek utopija na nasim prostorima koja ce se dogoditi u nekoj dalekoj i nama nedostupnoj buducnosti.
Sto napraviti? Ne znam jer za to nisam kompetentan. No znam da su ovakve floskule koje smo procitali od nekih koji pokusavaju biti "ozbiljni" politicari hrpa gluposti.

Tko je glasao

@hatzi zašto podvaljiavti

@hatzi
zašto podvaljiavti dnevniku ono što ne piše niti se iz napisanog može zaključiti..... ipak ništa ti ne brini, slijedeći puta ću ti možda nacrtati ili možda uz dnevnik tebi i takvima napiasti i "uputstvo za čitanje"...
he he , da BUZ najavljuje eliminaciju socijalne i solidarne komponente... cccccccc čini mi se da ti vidiš bijele miševe...

Tko je glasao

ja vidim ono sto pise -

ja vidim ono sto pise - mirovina u potpunosti na temelju uplata.
to je upravo - eliminacija solidarne i socijalne komponente iz sustava.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Nadir

Ovo je potpuno off topic, ali ne mogu ne primijetiti ovaj glasački rezultat kakovog još nisam vidio na ovoj stranici. Trenutno imamo 9-0, odnosno 9 minusa i niti jedan plus.

Jasno da će Demos, kao i svaki pravi političar, reći da to nema nikakve veze u vezi s vezom, ili tako nešto i veselo nastaviti jahati dalje. S druge strane meni, koji se ne razumijem u politiku, ovakav porazni rezultat bi ipak zabrinuo i pokušao bi otkriti u čemu je problem. Takvu, nazovimo zantiželju, bih pokušao utažiti tim više što se ovakvi potopi redovno dešavaju. Možda ipak postoji neka greška i teško je vjerovati da su svi ovi drugi ti koji voze u suprotnom smjeru po autoputu.

leddevet

Tko je glasao

Navijači kukurikavaca

Leddevet kako ne shvaćaš što se događa? Napisati da Kukuriku koalicija najavljuje novu pljačku umirovljenika, kod navijača kukurivaca i bez da čitaju znači minus No, to najviše njih razobličuje kao navijače, a ne ljude koji misle svojom glavom.

Tko je glasao

Tapa-lupa

Napisati da Kukuriku koalicija najavljuje novu pljačku umirovljenika, kod navijača kukurivaca i bez da čitaju znači minus
Zasigurno ako nešto nije shvaćeno to si ti koji nije shvatio poantu mog komentara. Dnevnik je na početku pokupio ocjene koje je pokupio što je nekakav standard dnevnika dotičnog autora, a standard je bataljenje takve recepcije i upornog popovanja vi ne kužite kao osnovnog argumenta.

Osim ocjena i komentari na istim dnevnicima su u principu negativno obojeni i ne vidim da se dotični ozbiljni političar imalo trudi da išta objasni niti ga zanima razlog takve loše recepcije. Nažalost to je nešto tipično za političare koji su po definiciji osobe zadovoljne svojom osobom i tu ih ništa ne može pokolebati.

leddevet

Tko je glasao

Evo zore evo kukurikavaca

Evo lunoprofa prvog,

Tko je glasao

nekima izgleda ni Jurek nemre

nekima izgleda ni Jurek nemre pomoci da se zbude..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Evo ja mu dao plus. Nije beg

Evo ja mu dao plus. Nije beg cicija.
U stvari zao mi da ovakav biser od dnevnika potone u bespuca internetskih zbiljnosti.

Tko je glasao

Milost ne tražim niti . . .

Evo ja mu dao plus. Nije beg cicija.
No, kao što vidim ukupni vodostaje je ostao nepromijenjen obzirom da je još jedan spiskani nepromišljeno udijelio svoju negaciju predmetnom dnevniku.

Dakle, na semaforu je sad: 10-1 za spiskane!

P.S. @bosancero, jel placaju samo po plusu ili nešto kapne i za komentar?

leddevet

Tko je glasao

No, kao što vidim ukupni

No, kao što vidim ukupni vodostaje je ostao nepromijenjen obzirom da je još jedan spiskani nepromišljeno udijelio svoju negaciju predmetnom dnevniku.
Ovdje je napeto ko na pjesmi eurovizije. nakon mene jos dva pozitivna i jedan negativni pa je sad minus osam.
Dakle, na semaforu je sad: 10-1 za spiskane!
Trenutni rezultat 11 - 3
P.S. @bosancero, jel placaju samo po plusu ili nešto kapne i za komentar?
Ljudi smo dogovorit cemo se.
Cuj i moja je sudbina vjerojatno jednog dana biti penzic. Ne kao ovi penzici u naponu radnih i kreativnih mogucnosti svojih pijarovaca koji pisu ovakve genijalne disertacije nego penzic sa gebisom i jedva pokretan. U to doba dobro ce mi doci izracun Demosa da pokazem djeci koliko sam zaradio bar za utjehu jer pitanje je ako se ovako nastavi da li ce biti penzija a bogami i penzionera. Naravno to ni sto buz-eranata ne popravi unatoc ovakvim spinovima.
Daleko od toga da Milanoviceva vlada vodi dobru politiku no na ovakav se nacin a narocito pod patronatom HDZ-a ne rjesavaju problemi.

Tko je glasao

@leddevet, ništa ti ne

@leddevet,
ništa ti ne brini..... jer ovih devet koje si spomenuo zasigurno poštuju sve demokratske principe.... posebno onaj dio koji se odnosi na poštivanje prava tuđeg mišljenja......

No to je sasvim OK... jer ljudi imaju "demokratsko" pravo tražiti i da se bilo kome zabrani iznijeti svoj stav.... to je ta njohova demokracija... he he

A VIDI BISERA.....

Ljubo Ruben Weiss -1 26.09.2012 - 21:02
3103 -1 26.09.2012 - 20:58
kukljica -1 26.09.2012 - 20:13
sm -1 26.09.2012 - 16:50
miris -1 26.09.2012 - 14:46
pjastrela -1 26.09.2012 - 14:07
lunoprof -1 26.09.2012 - 12:04
zaphod -1 26.09.2012 - 12:02
pravednik vz -1 26.09.2012 - 12:02

Tko je glasao

Spiskani

Evogana!

Ja ne bih lupao po onima što su ocijenili tvoj dnevnik obzirom da su ti ipak pročitali tvoje dnevnik, iznijeli nekakvo mišljenje i pokazali nekakav stav, odnosno nekakvu želju za raspravom. Ostatak škvadre je očito batalio tvoj upis i to je puno gore od ovih što si ih gore spiskao.

A VIDI BISERA.....
Vidim i moram priznati da se uopće ne slažem s tvojim stavom o dotičnoj grupaciji, no slobodna smo zemlja i nitko ne mora pokupiti bisere koji mu se stave ispred.

Inače obzirom da si ignorirao moj upis mogu zaključiti da tebe rejting tvojih dnevnika na ovoj stranici uopće ne zabrinjava i dalje očito ostaješ na tezi da su drugi oni koji voze u suprotnom smjeru.

leddevet

Tko je glasao

ovaj put je prvenstveno

ovaj put je prvenstveno negativna iz matematike

od politicara nije pretjerano traziti da zna racunati, zar ne?

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

@DEMOS Tko ti vjeruje??

Umirovljenicima su potrebni odvjetnici, ali ne tipa kao što si ti - potpuno nevjerodostojan, kao što je i ona prodana duša Hrelja! Bit će objavljena lista branitelja - Plan 21!!!!??????
Revizija umirovljeničkih statusa, i hitno povećanje mirovina za ostale! Bar uskladiti ih s povećanjem troškova života odnosno godišnjom inflacijom!
Ali, važno je da ONI odu na jedan dan u mirovinu i onda uživaju, povratkom, veliku lovu! Svejdno, Antešić i SDP, Kajin i IDS, i svi drugi koji kroje kapu umirovljenicima, a misle samo na svoj džep... Onaj Kajin i dalje popuje kao najmoralniji čovjek na svijetu, kako ima obraza izaći za saborsku govornicu..???
Što je BUZ rekao o slučaju Antešić?? Da li je to onaj BUZ koji je u startu podržao - MIlana Bandića??? Stvarno, nepodnošljivo je ovo branjenje umirovljenika od onih kojima 99 % umirovljenika ne vjeruje!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

@LRW, tebi sam već savjetovao

@LRW,
tebi sam već savjetovao gdje i kome da se obratiš.... ali ti nikako da odeš.....

Tko je glasao

BUZ zasigurno neće sjediti

BUZ zasigurno neće sjediti skrštenih ruku kao što nije ni do sada. Uskoro će mo javnosti predstaviti i svoj prijedlog mirovinske reforme koji će za posljedicu imati mirovinu temeljenu na uplatama u mirovinski fond i koja će zasigurno biti dostatna za život dostojan čovjeka.
Necete sjediti skrstenih ruku nego cete s djavlom tikve saditi.
Kako je shodno navedenom moguće da na koncu dobije mirovinu tri puta manju od navedenog odnosno mirovinu koja je tek oko od 39% od prosječne plaće??
Tako sto su Kutle i kompanije u vrecama iznosili lovu iz SIZ-a za mirovinsko osiguranje.
Pored toga ne smijes zaboraviti niti divizije pa i korpuse HDZ umirovljenih branitelja koji takodjer sisaju tvoju mirovinu jer se svi hrane na istom kopanju bez obzira koliko su u tu kopanju stavili. Pa tako danas imamo situaciju da mirovnski fond ne da moze ukamacivati novce za mirovine nego jos drzava dodaje iz proracuna. I na kraju imamo skoro jednog zaposlenog na jednog umirovljenika.
Naravno Demos se svemu cudi kao picek glisti i veselo hrli u narucje onih koji su doveli do ovakvog stanja ne bi li sebi priskrbio kakvu sinekuricu po uzoru na njihovu slicnu ali i neprijateljsku stranku.

Tko je glasao

Već kad spominješ HDZ branitelje

Već kad spominješ HDZ branitelje, red bi bio da spomeneš i one iz NOB koji su ratovali s 10 godina, i već su u mirovini preko pola stoljeća. Ovo što se je dogodilo iza 1995. je samo prepisaono od onih istih iza 1945. A da su pojedinci baratali novcem mirovinskog je istina, ali je istina da danas država barata isto s novcem koji nije državni, kao što vlast danas pregovara sa Slovenijom o dugu Ljubljanske banke o tuđem novcu i to bez pisane ovlasti. Mirovinski fond nije novac države, već je fond ljudi koji su radili. To što je pokraden i država danas dodaje faleći novac, to je druga priča. Što bi rekao moj pokojni otac: Lako je tuđim k.rcem po koprivi tuć.

Tko je glasao

Već kad spominješ HDZ

Već kad spominješ HDZ branitelje, red bi bio da spomeneš i one iz NOB koji su ratovali s 10 godina, i već su u mirovini preko pola stoljeća.
Budi koncizan i precizan. Koliko je tih? Koliko se mjesecno izdvaja novca za njih? Kolika je njihova prosjecna mirovina?
Koliko je pripadnika domovinske vojske koji su takodjer dobili mirovinu? Koliko se mjesecno izdvaja za njih? Kolika je njihova prosjecna mirovina?
Koliko je branitelja umirovljenika? Koliko se izdvaja novca za njih i kolika je njihova prosjecna mirovina?

Tko je glasao

Moj skromni doprinos

Ovo boldano je iznos utrošenih sredstava za prvih 6 mjeseci 2012., a indeks izvršenja u odnosu na plan je u nastavku. Na stranicama HZMO je i broj korisnika

MIROVINE HRVATSKE VOJSKE 231.681.327,54 50,15
MIROVINE SABORSKIH ZASTUPNIKA 33.440.705,15 51,45
MIROVINE PRIPADNIKA BIVŠE JNA 177.736.816,33 48,43
MIROVINE ČLANOVA IVS, SIV I
ADMINISTRATIVNO UMIROVLJENIH
JAVNIH SLUŽBENIKA 18.448.175,45 51,24
*MIROVINE BIVŠIH POLITIČKIH
ZATVORENIKA 52.824.448,22 49,37
*MIROVINE HAZU 6.343.926,24 47,70
*MIROVINE BORACA NOR-A 209.892.201,11 49,16
*MIROVINE MUP-A 205.779.512,96 49,71
*MIROVINE HRVATSKE DOMOVINSKE
VOJSKE 54.329.569,51 47,66
*MIROVINE NA TEMELJU OSIGURANJA -
STAROSNE MIROVINE 8.792.827.511,16 49,80
*MIROVINE NA TEMELJU OSIGURANJA -
INVALIDSKE MIROVINE 2.885.657.837,60 49,20
*MIROVINE NA TEMELJU OSIGURANJA -
OBITELJSKE MIROVINE 2.390.429.997,44 49,80
*MIROVINE HRVATSKIH BRANITELJA 2.401.317.594,28 49,21

Tko je glasao

Odakle ti ovi podaci...

o prosječnom životu muškaraca i žena u Hrvatskoj?

Prosječni očekivani životni vijek z Hrvatskoj je 76,5 godina (prosjek muškaraca i žena).
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=sp_dyn_...

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

ovo zadnje vrijeme je malo

ovo zadnje vrijeme je malo previše dnevnika s krivim podacima, mlado vino ili što?

Tko je glasao

Primjer: Uz prosječnu bruto

Primjer:
Uz prosječnu bruto plaća od cca 8 000,00 (odnosno neto od cca 5 200,00) i godišnji prinos od 5% , za 30godina dobijemo ukupan iznos od 1.255.694,21 na računu osiguranika odnosno mogućnost da tijekom slijedećih 20 godina uplatitelj – osiguranik temeljem navedenog prima mirovinu od 5.200,00 Kn.

Ajde navedi računske operacije kojima si došao do ovog rezultata.

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

evo matematika

Pošto sam ja pametniji i od silverci i od DEMOSa, evo i za vas malo matematike.

Na plaću od 8000Kn izdavanje za mirovinsko je 1.600Kn.
Uzmimo godišnji prinos od 5% i imajmo na umu prosječnu inflaciju u EU od 2,5%. Upotrijebiti ćemo priglupi način računanja mjesečnog prinosa koji koriste u bankama, tako da podijelimo 5% sa 12 (iako je prava matematika malo složenija, ali eto, dovoljno za ovaj primjer).
U 30 godina na računu će se akumulirati iznos od 1.814.167Kn, ako i naša primanja budu slijedila inflaciju. (A baš i neće, jer ona tome i služi, ali recimo.)
Obzirom da će tada projicirana mirovina od 5.200Kn zbog inflacije vrijediti današnjih upola manje, moramo i to uzeti u obzir. Dakle, nakon 30 godina, mirovina će trebati biti oko 11.000Kn da bi bila na razini današnjih 5.200Kn.
Dakle, onih akumuliranih 1.814.167Kn razvući će se na 13 godina i 7 mjeseci ako ratu mirovine od 11.000Kn nastavimo uvećavati za inflaciju (ona će tada trebati iznositi 15.474Kn da bi parirala današnjem iznosu od 5.200Kn.

Mi bismo htjeli doživjeti prosjek od 75 godina. Recimo da počnemo raditi sa 24 godine.

U ovoj režiji, mogli bismo izdržati do 68 godine. Malo i prekratko.

Sa adekvatnom mirovinom od sadašnjih 4.000Kn moglo bi se živjeti još gotovo 18 godina.

I tu smo kratki za 2 godine.

Možemo se uklopiti u 35 godina staža i 5.200Kn mirovine. I doživjeti 75. Čak i godinu preko toga. Sve ostalo je laž i prevara.

(Naravno, dati uvjeti su 20% izdvajanja za mirovinsko, 5% godišnjeg prinosa, inflacija od 2,5% te da naša primanja slijede inflaciju)

Tko je glasao

Uz mali komentar da banke u

Uz mali komentar da banke u hr koriste i relativni (ovaj koji si naveo) i konformni obracun kamate (gdje bi mjesecni kamatni faktor bio 12. korjen iz 1.05) - ovisno o tome kako im vise pase.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Slažem se,

Slažem se,

Tko je glasao

možda i nije

Uz složeni kamatni račun - samo uplata od prve godine na ovoj osnovici (20% na 8000 bruto = 1600 kn x 12 mjeseci x 1,05na30) je preko 80.000 kn (ako nađeš posao koji nosi 5% prihoda kontinuirano 30 godina).

Pa onda za 29, pa za 28... itd.

No taj način izračuna se jednostavno ne koristi u solidarnim mirovinskim fondovima jer se onda nikome nikada ne bi mogla isplatiti invalidska, prijevremena, obiteljska, ovo ono (a da ne spominjemo sve kategorije umirovljenika koji su utrpani u ovaj stup bez ikakvih osnova).

Tko je glasao

@zaphod, Da slažem se tim što

@zaphod,
Da slažem se tim što si naveo… i drago mi je da si odmah vido koja je prava namjera objavljivanja ovog teksta.
A evo za neke i mali dodatak gore navedenom izračunu:
osiguranik sa prosječnom plaćom u RH za 10 godina uplati u mirovinski fond cca 180.000,00 Kn
osiguranik sa prosječnom plaćom u RH za 20 godina uplati u mirovinski fond cca 360.000,00 Kn
osiguranik sa prosječnom plaćom u RH za 30 godina uplati u mirovinski fond cca 540.000,00 Kn
osiguranik sa prosječnom plaćom u RH za 40 godina uplati u mirovinski fond cca 720.000,00 Kn

dodamo li prethodno navedenome činjenicu da se na navedena sredstva bez problema može postići prinos na godišnjoj razini 5% , dolazimo do još jednog zanimljivog podatka koji kaže da tako oplođena sredstva narastu po godinama:

za 10 godina uz godišnji prinos od 5% iznosi cca 238.000,00 Kn .... dostatno za mirovinu od cca. 1.000,00 Kn u slijedećih 20 g.
za 20 godina uz godišnji prinos od 5% iznosi cca 624.000,00 Kn .... dostatno za mirovinu od cca. 2.600,00 Kn u slijedećih 20 g.
za 30 godina uz godišnji prinos od 5% iznosi cca 1.255.000,00 Kn.... dostatno za mirovinu od cca. 5.200,00 Kn u slijedećih 20 g.
za 40 godina uz godišnji prinos od 5% iznosi cca 2.300.000,00 Kn.... dostatno za mirovinu od cca. 9.500,00 Kn u slijedećih 20 g.

ako svemu prethodno navedenom dodamo i to da tijekom korištenja sredstava iz fonda za isplatu mirovina, dakle također cijeli period (20 godina u ovom primjeru) možemo i dalje oplođivati sredstva onda je još jasnije o kakvoj i kolikoj se otimačini u stvari radi.....

Naravno da ovakav sustav u Hrvatskoj nije na snazi niti je uopće u ovakvim okolnostima moguć, no uzevši u obzir sve činjenice moramo se upitati da li baš tri četvrtine novca može ili smije nestati –ili biti preusmjereno,… pa o čemu god se radilo…. npr održavanju administrativnog sustava, invalidskim, prijevremenim, obiteljskim i inim mirovinama koje baš i nemaju uporište za isplatu iz mirovinskog fonda…

Dakle pitanje je opet jednostavno. Da li je u redu da nakon 40 godina staža uz prosječnu plaću netko dobije mirovinu koja je gotovo tri i pol puta manja od one koja bi bila u gore predstavljenom izračunu. Ja tvrdim da nije i da se to može i mora promijeniti…..

Tko je glasao

Vidim da većini odgovaraš na

Vidim da većini odgovaraš na komentare, međutim na moje pitanje ne daješ(ne želiš?, ne znaš?) odgovor. Zašto?
Kojim si, dakle, računskim operacijama došao do iznosa koje navodiš u dnevniku?

dodamo li prethodno navedenome činjenicu da se na navedena sredstva bez problema može postići prinos na godišnjoj razini 5%
Zašto toliko forsiraš s prinosom od 5%? 5% prinosa nije baš tako jednostavno ostvariti kako se čini.
Pogledaj npr. ovaj link.
Ako obratiš pažnju vidit ćeš da od 4 obavezna mirovinska fonda 2 imaju prosječni godišnji prinos(PGP) manji od 5%.
Kod dobrovoljnih mirovinskih fondova od njih 6 čak su 4 ispod 5% PGP-a.

Na ovom linku možeš vidjeti kako stvari stoje kod investicijskih fondova ZB investa.
Od 8 njihovih investicijskih fondova samo 1 ima prinos veći od 5%, a 2 čak posluju s negativnim prinosom.

Ovdje možeš vidjeti kako posluju investicijski fondovi PBZ investa.
Od njih 7 samo 1 u zadnjih godinu dana ima prinos iznad 5%, a čak 2 imaju negativan prinos, od toga jedan ima priličan minus.

Ovdje pogledaj kako stoje stvari s investicijskim fondovima Raiffeisen investa.
I opet, od njih 8 samo jedan se drži iznad 5%. Ovdje ima 3 koja su u minusu. Jedan čak -27,32% u zadnjih 5 godina.

O kojih 5% ti pričaš??? I to još, kako ti kažeš, bez problema.

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

U nekoj državi možda ali u Hrvatskoj ne

Mirovinski fondovi nisu ZAMP, ne oplođuju oni uprihodovanu lovu samo tako. Ne oročavaju je, ne posuđuju je umirovljenicima sa cca 10% kamate i ne isplaćuju jednom godišnje već svaki mjesec. Zato mislim da tvoje "bez problema postići prinos na godišnjoj razini n5%" ne stoji.

Također, sve ovo polako prelazi u primitivni populizam.

Svi uključeni dobro znaju da mirovniski sustav ne počiva na osobnim računima budućih umirovljenika i da MIORH muku muči s tekućim isplaćivanjem mirovina zbog čega se poseže i u državni proračun. Pa ipak, te činjenice vama populistima ne smetaju u razvijanju teorija poput ove tvoje.

Znam da idu izbori i znam da vam je cilj prikazati se kao da vam je stalo do umirovljenika. No ogromna većina umirovljenika nije glupa a dosta ih je koji nisu toliko neinformirani da im se može prodati muda pod bubrege. Jednako je i ovdje na Pollitici.

Osim ovako prizemnog populizma, od izbornog uspjeha će vas dijeliti i pakt s onima koji su operušali mirovinski fond.

Jedino ako vaš politički pajdaš uspije uvjeriti birače da njegov HDZ nije onaj Kosoričin, Sanaderov ili Tuđmanov. Što će teško ići jer su svi tamburali da je HDZ jedan i jedini.

B-52

Tko je glasao

@sm, na tvoju žalost i sam

@sm,
na tvoju žalost i sam znaš da sve što sam napisao stoji kao i da je tvoje pisanje čisti primitivizam a ne činjenice koje sam naveo u "ovom primjeru"

I sva sreća da umirovljenici nisu glupa čeljad da nasjeda na takve demagogije koje im ti i takvi nudite........

Tko je glasao

Čestitam!!!

Slično privlači slično:

Ono što je realno očekivati je zajedništvo Hrasta, HSP- dr. Ante Starčević, HDSSB-a, HSP-a, HSS-a, BUZ-a, Zavjeta za Hrvatsku i HDZ-a koje može poprimati različite varijacije ovisno o realnoj snazi svake pojedine stranke u pojedinim lokalnim sredinama. Ovakva koalicija može bez problema osvojiti izbore jer će se biračima olakšati izbor, da ne trebaju birati između sličnih opcija i rasipati glasove.

Evo su genijalnost vaših "rješenja" i, mislim, najviše nesjedenje skrštenih ruku prepoznali i genijalci iz HRAST-a.

Slažem se s njima jedino glede toga da će ovakav "mišung" genijalaca biračima doista olakšati izbor. Na bilo kojim i bilo kakvim izborima.

P.S.

Minus si dobio isključivo zato što si u dnevniku servirao lažne podatke. Ili Predsjednikovim riječima, konfabulirao.

B-52

Tko je glasao

@sm, ma daj @sm, pa možeš ti

@sm,
ma daj @sm, pa možeš ti to i puno bolje!?

Tko je glasao
Tko je glasao

protočni bojler

Nitijedan fond ne može imati nikakav "prinos" ako mu uplate ne pokrivaju isplate nego se još tanka iz državnog proračuna - tako da ova računica nema veze s realitetom.

Drugi stup (koji radni na principu sličnom opisanom) je od osnutka jedva pokrio sam sebe... još kad odbiješ troškove upravljanja... situaciju uopće nije sjajna. Pogotovo kada se ima na umu da tih novaca uopće nema jer su svi plasirani državi kroz obveznice.

Tko je glasao

@zaphod, izgleda da ipak nisi

@zaphod,
izgleda da ipak nisi niš razumio.... a baš sam se ponadao :-)

Tko je glasao

@Demos

Bit će mi vrlo drago čuti od tebe argumente kojim ćeš me opovrgnuti.

Evo, imaš drugi mirovinski stup (tj. tri fonda, ako se ne varam) sa strogim pravilima ulaganja, strogom kontrolom - a postoje već ohoho godina.

Jednom ozbiljnom branitelju umirovljenika bi to trebalo biti dobro polazište za tvrdnju "imamo prinos 5% 30 godina" - pa prouči koliki su njihovi prihodi od osnivanja.

Tko je glasao

ukoliko uplaćuješ 500 eura

ukoliko uplaćuješ 500 eura mjesečno 30 godina i ukoliko ti je kamata 7% (čisto teoretski) na kraju ćeš imati 606438 Eura ili oko 4.25 milijuna kuna. samo od kamata 5% bi u tom slučaju imao skoro 18 tisuća kn penziju. sve teoretski naravski.

U SAD imaš npr jednu poreznu olakšicu da možeš 18% dobiti obrta (za obrt znam, to mi je rekao rođak neki dan koji je imao obrt i tamo živi u pneziji sada) neoporezivo stavljatu u svoj penzioni fond i taj novac ne smiješ koristiti prije 65 godine.

U svakom slučaju ne isplati se državi davati ništa ili minimalno. Isplati se imati svoj vlastiti fond za stare dane ukoliko si dovoljno discipliniran da štediš a i možda djeci nešto ostaviš na kraju.

Tko je glasao

stvar isplativosti...

Gle - ti matematički donekle jesi u pravu (ali samo donekle). Ja skoro da ne znam sustav koji je imao 30 godina sigurnosti. Ili se promijeni valuta ili granica ili propadne banka ili devalvira ili propadne fond. Nije to baš tako jednostavno.

Također je pretpostavka o složenom ukamaćivanju uz 7% prinosa kontinuirano - vrlo optimistična.

No, s ovim "dati državi minimalno" dobiješ generaciju koja ne želi raditi "na bijelo" jer znaju da će imati malenu korist u budućnosti od prijave (pa smanjiš sve državne prihode), dobiješ kult mladih (što te itekako košta kad ostariš, jer svi znaju da ćeš biti bijednik), dobiješ državu umirovljenika koji kopaju po kontejnerima.

Ja bih rađe izdvajao "srednje" u državni mirovinski fond.

Tko je glasao

Gle - ti matematički donekle

Gle - ti matematički donekle jesi u pravu (ali samo donekle). Ja skoro da ne znam sustav koji je imao 30 godina sigurnosti. Ili se promijeni valuta ili granica ili propadne banka ili devalvira ili propadne fond. Nije to baš tako jednostavno.

zato ti govorim teoretski, napravi se excel tablicu i poigraj se sa brojevima no uvidjeti ćeš da je logika ispravna. pri tome nemoj uplaćivati u hrvatskoj jer imamo dugu povijest propadanja banaka, inflacije, ratova i promejna valuta. 30 godina je predugo za takav rizik.

No, s ovim "dati državi minimalno" dobiješ generaciju koja ne želi raditi "na bijelo" jer znaju da će imati malenu korist u budućnosti od prijave (pa smanjiš sve državne prihode), dobiješ kult mladih (što te itekako košta kad ostariš, jer svi znaju da ćeš biti bijednik), dobiješ državu umirovljenika koji kopaju po kontejnerima.

da, to nas čeka. ja mislim da se možemo složiti da premalo ljudi radi, da nam treba barem 2 milijuna zaposlenih, da je sustav neodrživ i da možemo očekivati sirmaštvo od ove države. to što tvrdim govorim matematički. Izračunaj koliko bi ovoliko zaposlenih trebalo uplaćivati da si ti možeš očekivati pristojnu penziju. Pogledaj samo demografiju. Izumiremo. Zadnjih dvije godine je 30 000 mladih i školovanih ljudi napustilo državu. Oni će stvarati ekonomiju i uplaćivati u mirovinski fond u nekim drugim zemljama. Npr Kanadi gdje je nekoliko mojih poznatih otišlo u zadnjih 4 mjeseca. Ja npr sa jednim kolegom inženjerom radimo već oko 3 godine na jednom projetku oko zigbee sustava (proguglaj, zigbee ili interent of the things) . radi se o oko 20 000 inženjerskih sati koje smo zajedno do sada uložili u taj projekt. imamo gomilu problema i posla. strojarskih, softverskih, elektronskih, projektiranja embedded sustava itd. Niti jedan dio nismo mogli izraditi u Hrvatskoj a za nekoliko mjeseci ćemo imati prve proizvode za koje ja vjerujem da će biti među najboljima u svijetu. Nažalost, i ja zadnjim mjeseci razmišljam da spakujem kofere i napravimo taj startup u njemačkoj ili sad. jednsotavno je ovdje antipoduzetnička klima prejaka a ja se zapravo želim koncetrirati na posao a ne na to da li će mi doći neka inspekcija i zatvoriti mi firmu jer sam zaboravio atestirati vatrogasni aparat.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci

Najviše ocijenjeni članci

Najčitaniji članci