Tagovi

Kriza povjerenja

Jedan prijatelj mi je prije nekoliko godina objašnjavao kako je ekonomija poput parnja?e, treba ti puno para da bi je pokrenuo, a naša ekonomija u ovome trenutku ne samo da stoji nego podaci ukazuju kako klizimo u nazad. U biti, onako sa strane amatera ekonomiste, gotovo je nevjerojatna brzina i snaga ko?enja koja je dovela do situacije u kojoj smo se našli.

Danas se nažalost nalazimo u poziciji gdje su se svi akteri ukopali u svojim pozicijama i poput revolveraškog obra?una iz špageti vesterna svi ?ekaju da netko povu?e prvi potez. Banke tako nerado daju nove kredite, osobito ove investicijske, ?uvaju svoje cash pozicije i pokušavaju naplatiti svoje rizi?ne plasmane dok istovremeno nisu voljne financirati nove kupce tih potencijalno loših plasmana. Potroša?i, zabrinuti za svoje vlastito radno mjesto stegnuli su remen do maksimuma i sve nabavke osim ovih apsolutno nužnih su na ?ekanju. Industrija je iscrpila svoje rezerve, napunila skladišta i o?ajni?ki traži kupce. Pare su dakle tu i jedva se ?eka da se pokrene naša ekonomska parnja?a ali unato? tome što potroša?i u biti i dalje žele trošiti, banke financirati a industrija proizvoditi, svi oni ?ekaju prvi potez, a taj potez mora donijeti Vlada.

Ekonomska kriza koja nas je obuzela u svojoj biti je kriza povjerenja, jer unato? tome što svi o?ekujemo od Vlade da nešto u?ini za ekonomiju, nitko nema povjerenja da ?e oni u tome doista i uspjeti, a što je najgore ne postoje niti neki osobito ?vrsti dokazi kako ?e vlada pokušati u?initi bilo što da promijeni sadašnju situaciju. Rashodna strana prora?una (u koju se nitko nije usudio dirnuti posljednjih dvadeset godina) zlatno je tele o kojem se teško raspravlja te se ponavlja mantra o "zadanom prora?unu", dok se s prihodne strane rade manevri i zamagljivanje kako bi se svaka postoje?a i nepostoje?a kuna prikazala kao prihod, a sve valjda u nadi da taj nesretni budžetski deficit izgleda manjim.

Naša Vlada nije ponudila niti jednu suvislu ekonomsku mjeru, osim naravno pove?anja stope PDV-a i uvo?enja sada ve? mitskog hara?a (o ?emu ve?ina struke ionako ne misli ništa dobroga) i makar Vlada razumije da nema dalje i da su stigli do zida, svejedno na stol niti ne pokušava staviti neku od nepopularnih mjera koje su nam o?ajni?ki potrebne. Nekako izgleda da Vlada misli da ako dovoljno dugo ignorira problem da ?e on i nestati. To naravno nije to?no, problemi imaju nezgodnu tendenciju da se gomilaju i rastu a jedina stvar za koju barem naoko izgleda da je imamo napretek je vrijeme, no za razliku od novca kojeg uvijek možemo posuditi iznova, vrijeme ne možemo vratiti. U našem nacionalnom horoskopu, krv, znoj i suze su ve? dugo zapisani i vrijeme je da se i to predskazanje ispuni. Zbog grijeha ne?injenja, krvariti ?emo ja?e, znojiti se više i plakati duže.

Slovenski ministar financija plasirao je prije nekog vremena državne obveznice na svjetskom financijskom tržištu po iznimno povoljnih 2,75%, a mi ?ekamo sada to isto od našeg ministra. Razlika izme?u cijene kapitala koju pla?a slovenija i one koju ?e platiti hrvatski porezni obveznici je cijena rizika ili, kako to sam naslov ?lanka kaže; cijena povjerenja u to da ?e ova Vlada doista i riješiti problem u kojem se nalazimo. Što su kamate manje, to je povjerenje financijske zajednice ve?e (i obrutno, nažalost). Pitanje je možemo li to od ove Vlade o?ekivati? Promatraju?i primjerice Podravku posljednjih nekoliko dana situacija je u najmanju ruku obeshrabruju?a. Politika koja je taj biser hrvatske privrede dotukla do koljena o?ito ništa nije nau?ila. Umjesto da se Podravka prepusti stvarnim vlasnicima, businessu i stru?njacima da saniraju štetu koja je nastala - politika je odlu?ila dokraj?iti i ono malo što je ostalo poput bijesnih pasa koji su nanjušili ranjenu životinju. I sada netko od nas o?ekuje da imamo povjerenja da ti isti ljudi koji komadaju i trgaju zdravo tkivo ?im ga vide, imaju u sebi snage i vizije da ovu ranjenu hrvatsku ekonomiju ponovno dignu na noge?

Misao dana:
In my judgment, we have to avoid, at all costs, tax increases. That would be the worst possible thing to do and will make a bad economy even worse. Beyond that, targeted tax relief should be expanded upon.

Komentari

Nema straha - mi smo ponosno

Nema straha - mi smo ponosno zakoračili u još noviju povijest: feude!!

Ispričavam se malobrojnima koji se NISU prepoznali...

Statistička pogreška

Tko je glasao

Banke tako nerado daju nove

Banke tako nerado daju nove kredite, osobito ove investicijske,

Moram te djelomično ispraviti obzirom da mi je jedan prijatelj bankar nedavno iznio jedan podatak. Radi se znači o visoko pozicioniranom bankaru čija je banka reprezentativna sa velikim udjelom u HR. U dobra vremena na njegovom stolu je između 60-100 projekata u nekom trenutku (svi investicijski projekti te banke završe kod njega) a sada kaže da ima 5-6 projekata. Znači banke nisu uopće u poziciji da nešto odobravaju jer projekata nema, što je još gora situacija zapravo. Kada bi bilo projekata vjerovatno bi došlo do scenarija koji si spomenuo da ih uglavnom ne bi odobravale.

Da ponovimo ono što svi znaju, bez investicijskih projekata nema ni budućeg gospodarskog rasta.

Tko je glasao

Kriza povjerenja da, ali ona

Kriza povjerenja da, ali ona nije od jučer. Postojala je u bivšoj Jugi, pod Tuđmanovom se palicom samo produbila. Mala oaza bilo je vrijeme Račanove Valde, ali mala... Nedovoljna da bilo što promijeni u strukturi povjerenja. Danas u biznisu - a ja spadam u ono što se danas zove prosječan hrvatski poduzetnik - šampionje onaj koji nadj..... drugoga: partera, radnike, državu. Tko je pošten, tko plaća radnicima prekovremene, daje im dar za Božić i Uskrs, tko plaća na vrijeme dobavljačima, tko plaća ful poreze taj ispada budala. Bojim se da će još puno vode proći Savom prije nego se taj kod promijeni...

Tko je glasao

Bojim se da će još puno

Bojim se da će još puno vode proći Savom prije nego se taj kod promijeni...

To se bar lako da riješiti. Smanje se fiskalna opterećenja i uvedu drakonske kazne za one koji budu nastavili po starom. Mi imamo apsurdne situacije da su nam kazne za prometne prekršaje veće od onih za utaju poreza. I što je najgore, naše pravosuđe će radije osloboditi krivnje utajivaća poreza, nego nekoga tko je krivo parkirao...ili npr. nije platio režijski račun.

Tko je glasao

Ovo što se sada događa u

Ovo što se sada događa u Hrvatskoj nije ekonomija ni tržište, već plansko-jugoslavenski sustav privređivanja. Naime, slobodno tržište podrazumijeva slobodu trgovanja, ugovaranja i RIZIKE, a tko nema osnivačkog kapitala, taj ni ne pokreće biznis, već se zapošljava kod onih koji imaju.
Hrvati bi svoj kapital ulagali u privatnu sferu, pa nemaju za gospodarsku, već traže od države da im država daje pare za njihov privatni biznis, a što je to onda nego jugoslavija. Naime, država nema svoga novca, jer ga ona ne proizvodi, već troši, pa ako država upucava lovu u gospodarstvo, to znači da ga je prethodno od nekog drugog uzela da bi gospodarstvu dala. Oslanjati se na državu i psovat joj mater kad ne da, nema veze s tržišnim načinom gospodarenja!

Oduševilo me kad su radnici brodogradilišta 3. maj predložili vladi plan B, tj. da im vlada da na pet godina brodogradilište da njime upravljaju, pa ako propadnu, da će joj ga nakon 5 godina vratiti. Ma zamisli. Oni bi htjeli nabijati nove gubitke u brodogradilištu i to zagarantirano pet godina, a kad to sve propadne, onda bi dugove htjeli uvaliti vladi, tj. nama, poreznim obveznicima! E gospodo draga, brodograditelji, uzmite si svoje brodogradilište odmah, ako hoćete, ali ga nemojte kasnije vraćati ako ga nakrcate novim gubicima. Onda izvolite sami razmišljati što ćete s gubicima i tko će ih pokrivati!!! Najlakše je svaljivat sranja za svoj neuspjeh i nerad na tržištu na vladu.

Ova vlada jedino što bi trebala napraviti je: zatvoriti pipu, prepustiti gospodarstvo tržištu, pa tko opstane, opstane, tko propadne, propadne. Tko ne zna poduzimati, neka bude radnik. Radnici nek plaćaju članarinu sindikatu da ih štiti od poduzetnika, pa ih ovi neće unedogled moći iscrpljivati. Za moj pojam, jedino što bi vlada trebala još napraviti, to je zatvoriti granice za uvoz tuđe, jeftinije radne snage, ipak je ovo naša domovina. A ne da Mađari dobivaju od MOL-a nekoliko tisuća eura plaću za boravak na Jadranu, a naši visokoobrazovani kadrovi propadaju na birou za zapošljavanje, zahvaljujući radnim dozvolama, koje vlada izdaje stranim kapitalistima. Kao da mi nemamo kadrova koji mogu raditi u INI i bez Mađara.

My Soul

Tko je glasao

3.maj-

3.maj- trećemajcima
Općenito pojedina mišljenja i komentari na portalu pollitike su zločesti, namjerno iskrivljeni da se nebi vidi tračak nade u onih koji bi se htijeli odmaknut od politike i politkanstva. Svo zlo prepisuju nesposobnim radnicima, selacima,proizvdnim zanimanjima.Pojedinci truju i zagovaraju sukobe upravo među onima koji HRANE politiku i njihove čelnike.Osobno mislim da mi (nama) ništa dobro ili samo zlo dolazi od ljudi poput Šeksa, Kosorice,Mesića,Milanovića,Čačiča ...da ne nabrajam sve i sva iz sabora .. tao me malo "začudio" komntar My Soul-a :
Oduševilo me kad su radnici brodogradilišta 3. maj predložili vladi plan B, tj. da im vlada da na pet godina brodogradilište da njime upravljaju, pa ako propadnu, da će joj ga nakon 5 godina vratiti. Ma zamisli. Oni bi htjeli nabijati nove gubitke u brodogradilištu i to zagarantirano pet godina, a kad to sve propadne, onda bi dugove htjeli uvaliti vladi, tj. nama, poreznim obveznicima! E gospodo draga, brodograditelji, uzmite si svoje brodogradilište odmah, ako hoćete, ali ga nemojte kasnije vraćati ako ga nakrcate novim gubicima. Onda izvolite sami razmišljati što ćete s gubicima i tko će ih pokrivati!!! Najlakše je svaljivat sranja za svoj neuspjeh i nerad na tržištu na vladu.
Za njegovu i vašu informaciju evo ponuda vladi ( uz napomenu da bi se u tom planu tražila pomoć stručnih ljudi iz ekonomske,pravne i tehniče struke - OSOBA KOJE NISU U SLUŽBI POLITIKE, bilo kojeg lobija ili mafije-nadamo se vjerujemo da takvih ima)
3MAJ-TREĆEMAJCIMA
Budući da 2.krug privatizacije ima neizvjestan završetak,na smijemoprepustit da o našoj sudbini i sudbini brodogradilišta odlučuju bez nas.Zbog toga predlažemo Vladi RH plan "B" za 3.Maj:
Točka 1 Država daje 3.Maj na upravlanje zaposlenicima na period od 5 godina, a zaposlenici preuzimaju obavezu da će u tom periodu od 5 godina dovesti firmu n arazinu uspješnog poslovanja jadnakoj razini usoješnosti europskih brodogradilišta istog tipa, uz iste potopre koje EU daje svojim brodogradilištima.
Točka 2 U tom periodu od 5 godina,država nadzire kako zaposlenici upravljaju firmom i može razvrgnuti dogovor ako sa sigurnošću utvrdi da rezultati ne vode ka ostvarenju cilja.
Točka 3 Država provodi iste one mjere koje je pokušavala provesti u zadnji 12 godina, ali ovaj put u cijelosti i točno u skladu s poslovnim planom Uprave, a to je financijska sanacija i dovršenje ulaganja u tehnološku obnovu.
Točka 4 Država priprema i primjenjuje državne potpore iste onakve kakve primijenjuje EU za svoja brodogradilišta istog tipa.
Točka 5 Država priprema i primjenjuje dodatne državne potpore za prevladavanje sadašnje teške i vjerovatno dugotrajne krize na tržištu,isto onako kako to radi EU, uz dodatne mjere koje su potrebne radi činjenice da su bivši NO i Uprava u periodu od 2060. do 2080., izabrani od države,uveli 3.Maj u period krize potpune nezaposlenosti
Točka 6 Po završetku periode od 5 godina, ako zaposleni uspiju ostvariti cilj, država poklanja većinski paket dionica zaposlenicima, a ako zaposleni ne uspiju ostvariti cilj, država odlučuje o budućnosti brodogradilišta,s tim da zaposleni sada preuzimaju obavezu da se neće protivit bilo kojoj odluci države.

Želimo se maknut od politike i političara, TAKO NAM BOG POMOGAO

Tko je glasao

Moj plan "B" bi izgledao

Moj plan "B" bi izgledao ovako:

1. Država neka pokloni brodogradilište svim njegovim zaposlenicima. KRAJ! Nema nadzora od strane države, nema državnih poticaja (jer država ne proizvodi pare, već porezni obveznici), nema vraćanja firme natrag, ako stvari krenu loše. Dakle, brodogradilište radnicima i kraj priče na tu temu!!!

Ako znate raditi, znate, ako ne znate, zaposlite se kod onog tko zna. Sami si postavite upravu u brodogradilište, jer ako vam država bude nadzirala, opet ćete sve svaliti na "prljavu" politiku i "prljave" političare, kao i do sada. Koliko mene pamćenje služi, nije vam ova država sa svojim "prljavim" političarima odvela brodogradilište u 3.pm, već je brodogradilište bilo u klincu još u vrijeme Jugoslavije. Svojevremeno se radno mjesto u mom poduzeću zvalo: referent za obračun kamata, a jedan referent je radio na obračunu kamata na potraživanja od Brodogradilišta 3. maj. Ni tada brodogradilište nije plaćalo svojim dobavljačima, već je dovodilo do agonije male poduzetnike, koji su za njega radili.

Dakle, nedvojbeno je da brodogradilište treba stati na svoje noge, ali neka ga ovaj put na noge stave sami njegovi radnici. A država neka se bavi svojim poslom, a ne vođenjem brodogradnje, kako vi to predlažete, po ne znam koji put.

My Soul

Tko je glasao

ukratko, vi bi da vas

ukratko, vi bi da vas država još jednom sanira (i to koliko vidim ne samo da vas sanira nego i da vas stimulira mimo limita koje daje EU), ne dajete nikakvu garanciju da ćete uspjeti i u biti iste metode koje ste koristili do sada imate namjeru koristiti i dalje?

također, u ovome času nemate posla niti znate kada i kako ćete ga nabaviti?

čini mi se kao sjajan prijedlog, jest da su ovi na markovom trgu glupi ali ne toliko

Tko je glasao

ukratko, oni bi da im

ukratko, oni bi da im država vrati ono što im je uzela kad im je nametnula menađment koji se nije bavio brodovima već reprezentacijom i statiranjem po svijetu! da država nema bolesnu potrebu razmaženim članovima kradezea poklanjati igračke, 3. maj bi bio danas blizu uljaniku ili bi ga stigli!
posao mogu nabaviti ljudi iz struke, oni kojima je 3. maj važan, nikako ne ovi koji su tu poslani da razore ako je negdje još koji kamen na kamenu ostao!
i nisu oni glupi, oni su zli i pokvareni do svoje srži! njima ništa ne znači 5000 ljudi i njihove obitelji! pa lako će se oni zadužiti bilo gdje pod bilo kojim uvjetima! za njih će uvijek biti dovoljno!

Tko je glasao

Bio prije dvije-tri godine

Bio prije dvije-tri godine čanak u Novom Listu o Brodogradilištu. Srcedrapateljni. Gotovo da sam se raspekmezila nad njihovom sudbinom. Dok na kraju članka, jedna njihova ekonomistica nije rekla: "prošlo je vrijeme kada smo narudžbe primali u uredu, sad je vrijeme da idemo u svijet u potragu za poslom!"
Zamisli ti, oni su u svojim uredima čekali da im, valjda u krilo, padne posao.

Država bi njima trebala dati to brodogradilište, ali ne na pet godina, već u trajno vlasništvo, pa nek se gombaju s tim o svom, a ne trošku poreznih obveznika! Prepisati ga na njih sve koji su u njemu i kraj priče. Nek se nose sa svojom imovinom kako znaju i umiju. Nek dižu privatne kredite za poslovanje, pa će znati cijeniti lovu koja im se daje. Ti si se zadužio privatno, jesi li ti pitao da te država sanira. Ne vidim razlike između tebe i njih.

My Soul

Tko je glasao

3maj - trećemajcima Gotovo

3maj - trećemajcima
Gotovo ništa nije samo crno ili samo bijelo, sve ima svoju nijansu. Činjenica da privatizacija svih velikih sistema dovela je do velikih gubitaša , a oni koji to nisu -tu se halapljivost političara još nije otkrila.
Što vlada nudu-škver za 1 kunu, "dug" 3Maj-a je cca 2 milijarde, pokretna i nepokretna nekretnina (zemljište i urađaji) cca 3 milijarde -- DRŽAVA NEKOME POKLANJA 1 MILIJARDU (možda nekome znanom, možda će nekom sjest na račun, možda...) tipično hrvatska privatizacija.
Slažem se (figurativno za primjer) da "nam" država pokloni škver ,ali isto tako neka od nas ne traži SAMODOPRINOSE,PDV i ina davanja - pa kamo bi onda to išlo i kamo bi to došlo.
Sami proti svih - Sami bi uređivali "prosvjetu" netreba ju nam akademici tipa g.Vukojevića...
Sami bi osnovali svoju "banku" netrebaju nam Linići,Šukeri...
i t.d. nisu to jednostavne stvari
Prije domovinskog rata škver je IZGADIO pola Rijeka,Šapca,Niša..19 godina čekamo da se škver uredi i posluje kao u svim ostalim profatibilnim zemljama. Neću govorit o "malim" ljudima i domovinskom ratu..
Jedino možda sa čime se slažem je to, da i sve to lijepo krene po planu "B", za 15-20 godina opet će se po prokletstvu ljudsdkog roda stvorit "političar"

Tko je glasao

Što vlada nudu-škver za 1

Što vlada nudu-škver za 1 kunu, "dug" 3Maj-a je cca 2 milijarde, pokretna i nepokretna nekretnina (zemljište i urađaji) cca 3 milijarde -- DRŽAVA NEKOME POKLANJA 1 MILIJARDU

khm..khmm...,
izvinjavam se što se mešam u raspravu, ali kad uočim netočno navođenje činjenica jednostavno moram reagirati jer je to jače od mene :)

Dug 3maja nije samo ovih 2 milijarde kuna (točnije 2,048 milijardi kn) koje spominjete. točnije ova cifra se odnosi na GUBITAK iznad visine kapitala koji je trenutno svega 126 milijuna kuna što je posljedica ranijih sanacija i pretumbacija. No ako ćemo biti pošteni moramo reći da je 3maj do sada već nekoliko puta pojeo svoju supstancu (sebe samoga) i da je ova cifra umjetna.
Pored ove stavke u bilanci strši i podatak o KRATKOROČNOM dugu (obvezama) koji zaključno s 30.09.2009. iznosi 2,964 milijarde kuna + dugoročne obveze od svega 215 milijuna kuna.

Spominjete nekakvu imovinu od 3 milijarde kuna (zemljišta i uređaji) pa pretpostavljam da se kod zemljišta radi o pomorskom dobru koje vam je Vlada ustupila kako bi umanjila dubioze i na taj način privukla kupce što je po meni presedan. Pomorsko dobro je dobro svih građana Hrvatske i taj čin smatram izdajom i narušavanjem suvereniteta zemlje.
No čak i kad te stavke uguramo u bilancu, konačni rezultat opet je negativan zbog dubioza koje se vuku iz ranijih razdoblja. Iz razumljivih razloga (uštimavanja i glancanja) fin.izvješće za prošlu godinu još nije objavljeno, ali ja očekujem gubitak barem u visini gubitka iz 2008. godine koji je iznosio 355 milijuna kuna.

Kako nebi pomislili da sam sve izmislio, evo vam linkić na zadnje kvartalno izvješće iz 9. mjeseca.

http://www.zse.hr/userdocsimages/financ/3MAJ-fin2009-3Q-NotREV-K-HR.PDF

Zbog svega navedenog smatram utopijom vaš plan "B" jer 3Maju treba investitor sa svježim kapitalom koji može osigurati neometano poslovanje bez pomoći države, investicije u nove poslove i zatvoriti ODMAH bar dio kratkoročnih obveza. Očekivati od države da vas još jednom temeljito sanira, a kako vidimo sanacija bi koštala min. 5 milijardi kuna, smatram neodgovornim i bezobraznim.

Tko je glasao

O.K. Točno mali dio toga je

O.K. Točno mali dio toga je i po mom mišljenju točan. No osnovno je TKO je upravljao brodogradnjom,TKO je ugovarao , TKO je dogovarao kriterije isporuke, po KOM tečaju - TKO je te i tekve stručnjake postavljao (Prpić,Starčević,Vranković,FižuliĆ,Linić....) A gle sve banke pokazuju stalno pozitivu,o čemu pišeš. Hoćemo maknut politiku i političare. Dosta nam je KRVOPIJA . Hoćemo sami probat sve ono što ima EU pa da vidimo , možemo li sami ili nas treba UNIŠTIT.
Složit ćeš se da nešto treba učinit novo i vjerujem bolje ,ovaj sistem 19 godina NIJE dobar i NIJE mi ugodno slušat kako je bolje da miješam govna nego da radim to što radim.
Tebe i takve istomišljenike bez obaveza pozivam u naš škver, dođi i pokazat ću ti zašto smo u SVJETSKOM VRHU PROIZVEDENIH BRODOVA PO KVALITETI - to što nas "muči" finansiranje ili pozitiva e to je problem GAZDE - vlade

Tko je glasao

O.K. Točno mali dio toga

O.K. Točno mali dio toga je i po mom mišljenju točan.

Mali dio?! Hoćeš reći da su dubioze još i veće nego što nam je prezentirano u izvješćima? Iskreno, to me uopće nebi začudilo jer kreativno knjigovodstvo je omiljeni sport u svim javnim i državnim poduzećima.

No osnovno je TKO je upravljao brodogradnjom,TKO je ugovarao , TKO je dogovarao kriterije isporuke, po KOM tečaju - TKO je te i tekve stručnjake postavljao (Prpić,Starčević,Vranković,FižuliĆ,Linić....) A gle sve banke pokazuju stalno pozitivu,o čemu pišeš. Hoćemo maknut politiku i političare. Dosta nam je KRVOPIJA
slažem se, gazda, u ovom slučaju politika, su glavni krivci zbog katastrofalnog stanja. ali na ovaj korak ste se trebali odlučiti još davnih dana i preuzeti stvar u svoje ruke. tamo još davne 2000. kad je štafetnu palicu preuzeo Račan. Meni je nevjerojatno da nakon sanacije koju je proveo 2000/1., 2003. je gubitak gotovo jednak početnom. I nitko ni dabi "a" rekao ili bilo koga prozvao, iz uprave ili nadzornog odbora. To isto je propustila učiniti i Račanova vlada jer nije tražila odgovornost za stanje koje je zatekla, po istoj špranci odgovornost nije tražila ni Sanaderova valada, ali trebali ste je tražiti VI obični škverani, jer o vašoj se glavi radilo.
Svojedobno sam na blogu Voje Obersnela objavio imena čelnih ljudi uprave i nadzornog odbora 3. maja do i nakon preuzimanaj vlasti i zapitao se zašto nitko od njih nije odgovarao barem za nesavjesno gospodarenje, ako već ne za neke teže oblike gospodarskog kriminala, pa sam bio popljuvan i optužen da neovlašteno iznosim privatne podatke.
No još vam nije kasno, zastare za neka nedjela su i do 10 godina. Vi koji ste tamo najbolje znate na koji se način kralo, znademo i mi izvana, ali vi imate veći legitimitet tražiti odgovornost odgovornih. ma čiji oni bili.

Tebe i takve istomišljenike bez obaveza pozivam u naš škver, dođi i pokazat ću ti zašto smo u SVJETSKOM VRHU PROIZVEDENIH BRODOVA PO KVALITETI

S tim sam upoznat iako nikad blizu škvera nisam bio. O kvaliteti govori vrlo dobra cijena koju vaši brodovi drže na tržištu polovnih, što nam govori da se na materijalu (čeliku) ne štedi. problem je što vaši menađeri nisu u stanju na tržištu NOVIH postiči ciijenu adekvatnu kvaliteti zbog čega dolazi u pitanje profitabilnost. a očito se nisu u stanju zaštititi i od rizika kao promjena tečaja, cijena čelika...ili im je to samo dobar izgovor da bi nesmetano i dalje KRALI.

to što nas "muči" finansiranje ili pozitiva e to je problem GAZDE - vlade

s obzirom da imate ambicije postati gazde, nadam se kako imate i rješenja za financiranje vašeg poduhvata. Valjda vam je jasno da čak i ako vam Vlada oprosti kompletan dug, morate imati vlastitih sredstava za restrukturiranje i nastavak proizvodnje. Valjda ne očekujete od Vlade da vam još i jamac bude. Jeste probali kod banaka vidit imaju li one volje da vas financiraju na povjerenje?!

Tko je glasao

Ok. Eno vam onda

Ok. Eno vam onda brodogradilište, ali nemojte od tih istih političara tražiti da vam nadziru poslovanje i sve ostale točke od 2 do 6 koje si napisao. Drži se prve. Uzmite si brodogradilište i skinite ga konačno s vrata ovoj državi, ali neka vam ne pada na pamet vraćati ga, kad vam dosadi. Kad znate ugovarati i sklapati poslove i odlično proizvoditi brodove, onda tu država više ne treba imat posla. Kao što ga nema ni kod Kandita ili Saponije.

My Soul

Tko je glasao

Hrvati bi svoj kapital

Hrvati bi svoj kapital ulagali u privatnu sferu, pa nemaju za gospodarsku

na što točno misliš kad kažeš ovo "privatnu sferu"?

Ma zamisli. Oni bi htjeli nabijati nove gubitke u brodogradilištu i to zagarantirano pet godina, a kad to sve propadne, onda bi dugove htjeli uvaliti vladi, tj. nama, poreznim obveznicima!

Odlično rečeno, Bravo! Pretpostavljam da su škverani računali i na to ako im u tih pet godina zaškripi da će im porezni obveznici i isplačivat plaće.

Tko je glasao

privatna sfera...to mislim

privatna sfera...to mislim kad na račun poduzeća kupuju jahte i skpocjene automobile, čime neopravdano povećavaju troškove poslovanja, a normalan način gospodarskog razmišljanja je kako uz što manje troškova ostvariti što veću dobit, a višak kapitala ulagati u proširenje proizvodnje, a ne u osobnu potrošnju. osnovati poduzeće s kapitalom od 20.000 kn pa prvo što je napraviti, podići kredit od banke i kupiti mečku, kako bi nekome izazivao sline, a da ne razmišljaš da ti marža ne može pokriti kamatu, usput ne plaćati dobavljače i radnike... za moj pojam je suludo. eto, na to sam otprilike mislila.

My Soul

Tko je glasao

privatna sfera...to mislim

privatna sfera...to mislim kad na račun poduzeća kupuju jahte i skpocjene automobile, čime neopravdano povećavaju troškove poslovanja, a normalan način gospodarskog razmišljanja je kako uz što manje troškova ostvariti što veću dobit, a višak kapitala ulagati u proširenje proizvodnje, a ne u osobnu potrošnju.

ne možeš generalizirati stvari. postoje loše poduzetničke prakse a trpanje svih poduzetnika u isti koš ne odgovara istini. najgori rasipnik ionako je zasigurno država.

Tko je glasao

dva puta kliknuo...

dva puta kliknuo...

Tko je glasao

ok, kužim na što si

ok, kužim na što si mislila. jedino ja to ne bih nazvao privatnim ulaganjem, već bančenjem i razbacivanjem tuđim parama.

Tko je glasao

@mrak, Dobar dnevnik, care,

@mrak,

Dobar dnevnik, care, jedino mi malo smeta ova tvoja engleština, ali to smo već jednom raspravili u tvoju korist, pa neću ćaćkati mečku.
Pozdrav,
Molotov

Tko je glasao

mrak, ne radi se tu samo o

mrak, ne radi se tu samo o krizi povjerenja u Vladu i lidere nacije, nego o sveopcoj krizi povjerenja, sto ce reci, da nitko nikome vise ne vjeruje!
Barem je to moj dojam.

Tko je glasao

o sveopcoj krizi povjerenja,

o sveopcoj krizi povjerenja, sto ce reci, da nitko nikome vise ne vjeruje!

Ili u prijevodu- došlo je doba paranoje!

Tko je glasao

ma ne, ni sam sebi više ne

ma ne, ni sam sebi više ne vjeruješ a kako ćeš drugom?

Tko je glasao

@mrak ja sam pokušao nači

@mrak ja sam pokušao nači osobu, privatnog poduzetnika i "biznismena" koji je svoj kapital stekao bez ikakvog utjecaja politike, osobu čiji je kapital čist kako se ono kaže "kao suza".

Kao ekonomski laik bi ustvrdio da su investicije u takvoj državi toliko sigurne koliko je sigurno da na rukama i glavama Jadranke Kosor, Ive Sanadera i drugih vodećih političkih prejanica nema debelih naslaga privatizacijsko-pretvorbenog i korupcionaškoga putra. Mito, kriminal, korupcija i nepotizam stoji odmah nakon imena i prezimena pebiscitarnog broja onih individua koje su zadnjih dvadeset godina prodefilirali Markovim trgom, selskim, gradskim, županijskim i državnim jaslama.

Kada bi, i da Mladen Bajić i Karamarko rade svoj posao po onoj narodnoj "ni po babi, ni po stričevima" Damir Polanćec bi u istražnom zatvoru zatekao Ivu Sanadera, Jadranku Kosor, barba Luku, Vladimira Šeksa, Ivana Jarnjaka, Antuna Palarića, Radimira Čačića, sijaset saborskih zastupnika, gradskih i županijskih vijećnika, kompletna hrvatska vlada s državnim tajnicima i pomoćnicima ministra, tridesetak posto sudaca i sutkinja, gotovo svi direktori i menađeri državnih tvrtki, a da o onim luftbremzerima, luftiguzima, jebivjetrima i aparatčicima stranačkih struktura s parlamentarnim predznakom niti ne govorimo.

No dug je to proces i zato je moguće da ona sramota od premijerke laprda u javnosti jednu te istu priču o tome da nema nedodirljivih, a nju kao živi dokaz da laže, možemo još uvijek vidjeti u društvu onih bez čije pomoći i podrške nebi imali ni Polanćece ni Rončeviće, ni barba Luke ni ona saborska spadala koja su si pljačkom naroda i države osigurale raj u opljačkanoj i u dužničko ropstvo prodanoj Hrvatskoj.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Nije istina da iza niske

Nije istina da iza niske slovenske kamatne stope stoji povjerenje kredita u slovensku Vladu. Slovenija ima Euro, dakle iza nje stoji kompletna masinerija EU, koja nece dozvoliti da zemlja Eurolanda bankrotira, kao sto se to lijepo vidi na primjeru Grcke.

Tko je glasao

@Aleksa, ja se baš nebih

@Aleksa,
ja se baš nebih kladio u ovu tvoju tvrdnju kako mašinerija EU neće dozvoliti da neka zemlja iz eurozone bankrotira. Grčka je samo prva u nizu kojou treba spašavati, a pitanje je hoće li sve zemlje Unije i nadalje podržavati sanacije koje slijede:
March 31 (Bloomberg) -- Ireland’s banks need $43 billion in new capital after “appalling” lending decisions left the country’s financial system on the brink of collapse.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601010&sid=aRbf5whFOhvg

Na primjeru Grčke Njemačka je jedva jedvice pristala na kakvo takvo "spašavanje", tj refinanciranje dugova uz nešto povoljniju kamatu nego joj pripada obzirom na kreditni rejting (koji se btw. skoro izjednačio s našim), a članica je eurozone.
Što će učiniti Njemačka, ako i Irci zatraže pomoć? ili Španjolci, Portugalci pa i Talijani koji su svi odreda u sličnim govnima.
Ireland may not be able to afford to pump more money into the banks. The budget deficit widened to 11.7 percent of gross domestic product last year, almost four times the European Union limit, and the government spent the past year trying to convince investors the state is in control of its finances.

Eto malo da se utješite da nije samo k nami tako crno i da mnogi drugi imaju veeeelikih problema.

Naše poslovne banke su btw. HNBovu odluku o usklađenju adekvatnosti kapitala odradile bez problema, što znači da je naš financijski sustav znatno stabilniji od npr. Irskog ili Grčkog bez obzira na naš ogroman vanjski dug.

Zerica potrošačkog optimizma i dobra turistička sezona i ja vjerujem da smo mi uskoro izvan krize.

Jebeš EU
:)))

Tko je glasao

@krrrrekani, Potpuno te

@krrrrekani,

Potpuno te podržavam u tvom razmišljanju, druže, te se u svakom slućaju slažem da ulaskom u EU, ništa nećemo riješiti, a još će se i neke stvari jednostavno preliti preko granice, pa ćemo imati i dodatnih problema. Ja vidim rješenje u samostalnosti, te potpisivanju samo onih ugovora s EU ili s bilo kime, koji su nama povoljni i idu u našu korist.
Pozdrav,
Molotov

Tko je glasao

i ja bih još samo dadao: u

i ja bih još samo dadao: u RAZVRGAVANJU svih po nas štetnih, a do sada potpisani sporazuma i ugovora.
Tu prije svega mislim na ukidanje ZERPa i proglašenje punog Gospodarskog pojasa, ponovo uvođenje carinske zaštite u svrhu poticanja domaće proizvodnje. Možda čak i nacionalizacija strateški bitnih javnih poduzeća (npr. HT) i banaka koje su nam prisiljavanjem na prodaju ispod cijene, doslovno oteli.

Tko je glasao

@mrak Dnevnik ti je vrlo

@mrak
Dnevnik ti je vrlo dobar, ali slobodan sam podsjetiti te na l0 top razloga da ne dođe do prijevremenih izbora. Jest, nepovjerenje je OGROMNO ali najveće prema nesposobnoj vladi koju valja mijenjati. Dakle, po ovom dnevniku, nesposobna vlada ima pravo da i dalje vlada??
Napisao si: --"Zbog grijeha nečinjenja, krvariti ćemo jače, znojiti se više i plakati duže."---Nedostaje u dnevniku konzekventni zaključak, da bi ti dnevnik bio ODLIČAN.
Pozz,
Danimir

Danimir

Tko je glasao

Sto se tice nase nekad tako

Sto se tice nase nekad tako uspjesne Podravke, bi li mi netko odgovorio - zasto i kako je nekad (narocito u soc-kom sistemu) mogla biti ono sto je bila, a sada je spala na to sto je?
hvala na odgovoru

Tko je glasao

zasto i kako je nekad

zasto i kako je nekad (narocito u soc-kom sistemu) mogla biti ono sto je bila,

Ako možeš predočiti nama koji neznamo što je bila na što se točno odnosi ovaj tvoj komentar. Ako je bila, znači da danas nešto fali, što konkretno?

Tko je glasao

zasto i kako....... sta ti

zasto i kako....... sta ti ja mogu kad ne znas citati i razumjeti procitano.
A pitanje sam ja postavila i to vrlo jasno, pa nije na tebi da ga meni postavljas preformuliranog. Nego da odgovoris ako znas. Ako ne znas, sto se onda javljas?

Tko je glasao

sta ti ja mogu kad ne znas

sta ti ja mogu kad ne znas citati i razumjeti procitano.

A što se to ima razumjeti u ovom tvom napisu "ono što je bila" ?! Što iz toga mogu zaključiti osim da misliš kako je Podravka prije bila superuspješna, a ja tražim da to i potkrijepiš konkretnim podatcima, pogotovo za poslovanje u ex-yu koje posebno ističeš. Kad kažem konkretni podaci, mislim na ukupne prihode, obim proizvodnje, udio izvoza, broj zaposlenih, prosjek plaće, dobit...i sve što ti je poznato jer meni je taj dio Podravkinog poslovanja potpuna nepoznanica.
Ono što je Podravka danas, tko prati priču oko nje vrlo dobro zna na što je Podravka "spala". To "spala" konkretno znači da je Podravka od 1999. ukupne prihode s 2,5 milijardi kuna PODIGLA na 3,6 milijardi kuna, da je od dolaska nove uprave na čelu s Darkom Marincem 2000. imala rast prihoda od 4,5% na godišnjoj razini, a da je organski rasla u prosjeku 6% godišnje što je posljedica ekspanzije na strana tržišta. Podravkini proizvodi danas se mogu nači na svim kontinentima, a osvojena su i zahtjevna arapska (islamska) tržišta.
Zbog čega je Podravka od prošle godine u problemu valjda je jasno i posljednjem klošaru koji tek usput čuje poneku vijesticu kroz otvoreni prozor dok skita gradom.
Ali samo za tebe evo c/p iz Podravkina izvješća dostupnog svima koji se služe internetom iz kojega je očito zbog čega je Podravka trenutno u problemu. A tko je glavni krivac za novo stanje znat ćemo po okončanju sudskog procesa.

Negativne jednokratne stavke u iznosu od 388,4 milijuna HRK, negativno su se odrazile na rezultat
poslovanja Grupe u 2009. godini.
Naime, zbog neizvjesnosti povrata danih kredita, izvršeno je usklaĎenje vrijednosti danih kredita i
pripadajućih kamata u iznosu od 140,7 milijuna HRK, odobren društvu SMS d.o.o., društvu FIMA Grupa
d.d. te društvu Gradec d.o.o. Navedeni krediti, osim dugoročnih kredita društvu SMS d.o.o., odobreni su
i isplaćeni tijekom 2009. godine. Izvršeno je i usklaĎenje vrijednosti danih jamstava u iznosu od 133,2
milijuna HRK (FIMA Grupa d.d).
Ostale jednokratne stavke koje su negativno utjecale na rezultate poslovanja iznosile su 114,5 milijuna
HRK, a obuhvaćale su ostala usklaĎenja vrijednosti imovine. Od ostalih negativnih jednokratnih stavki
izdvajamo gubitke od vrijednosnog usklaĎenja ulaganja i obveza (22,9 milijuna HRK), gubitke od
vrijednosnog usklaĎenja nematerijalne imovine (48,0 milijuna HRK), troškove nastale zbrinjavanjem
viška radnika (otpremnine u visini 27,7 milijuna HRK) te ostala usklaĎenja (16,0 milijuna HRK).
Korigirana operativna dobit Grupe u 2009. godini, za gore navedene jednokratne stavke, iznosi 214,0
milijuna HRK, što je za 58,6 milijuna HRK iznad operativne dobiti 2008. godine prikazane na usporediv
način.
Korigirana neto dobit 2009. godine iznosi 100,3 milijuna HRK što predstavlja rast od 141% u odnosu na
neto dobit 2008. godine prikazane na usporediv način.

Eto, da nije ovih makinacija od strane uprave, podravka bi i prošlu godinu poslovala s dobiti. Ostali parametri su u skladu s trenutnom situacijom i globalnom krizom koja je imala utjecaja na pad prodaje jer Podravka je danas više nego ikada prisutna na stranim tržištima. 48% ukupnih prihoda dolazi od izvoza.

Tko je glasao

Sta ti ja

Sta ti ja mogu......
......"Što iz toga mogu zaključiti osim da misliš kako je Podravka prije bila superuspješna, a ja tražim da to i potkrijepiš konkretnim podatcima, pogotovo za poslovanje u ex-yu koje posebno ističeš"(ovo je tvoja recenica)

Nisam nista rekla da je Podravka bila superuspjesna u ex-yu. Ali se sjecam, da je bila uspjesna firma i jedan od ponosa hrv. privrede. Slicno je bilo i sa brodskim "Djurom Djakovicem" kojeg smo zvali "hranitelj Brodjana". A sada, na sto je spao? Zalosno.
Vidim da si pravi ekspert u iznosenju brojki i kojekakvih podataka, i da si napravio mali elaborat od toga. Ja nisam neki strucnjak u tim stvarima (ali jesam u nekim drugim), ali ono elementarno znam. Najkrace:
Vidim i slusam da ljude najvise zanima i najvaznije im je bas to temeljno:
- imati siguran posao, dobivati redovnu placu, da firma dobro radi i posluje s dobitkom..... i da ne moraju stalno strahovati za sutrasnji dan. Obicnog prosjecnog covjeka ne zanimaju sve te milijunske bilance, stavke...isl. nego socijalna sigurnost i stabilnost. A imati taj osjecaj socijalne sigurnosti (a toga je bilo u ex-yu) izaziva vrlo povoljan utjecaj na svakog normalnog covjeka, sto se onda odrazava pozitivno i na obitelj kao na osnovnu drustvenu celiju, i konzekventno na cijelu drustvenu zajednicu.
Zivim u zemlji koja je visoko socijalna drzava i u kojoj se "osjeca i zivi socijalna sigurnost". A upravo soc. nesigurnost je jedan od glavnih generatora kradja, pronevjera, nepostenja, nesolidarnosti...... i drugih zala.
To je moje glediste koje sam iznijela na najjednostavniji nacin (i najkraci, jer sam mrzitelj dugackih i zamornih pisanih i govornih elaborata - "Umjetnost govora je sto vise reci u sto manje rijeci!"- Mark Twain) tako da se nadam, da nece biti iskrivljavanja i pogresnih tumacenja mojih rijeci.

Ne znam cime sam zasluzila toliko tvog vremena (pisanja) s obzirom na dosadasnje iskustvo?

Tko je glasao

Ne znam cime sam zasluzila

Ne znam cime sam zasluzila toliko tvog vremena (pisanja) s obzirom na dosadasnje iskustvo?

nemoj si umišljati da sam ovoliko pisao samo radi tebe.

mnogi koji pišu o Podravci, pišu paušalno i ne barataju činjenicama, već se nabacuju kojekakvim lovačkim pričama kao i ti u ovom svom odgovoru.
;)
Podravka je prošle godine samo za otpremnine imala trošak od 28 milijuna kuna. Ja nisam čuo da je u ex-yu bilo koja firma davala otpremnine. I pored toga i pored ovolikih dubioza od 388 milijuna kuna koje je napravila afera spice, isplata plaća ni u jednom trenutku nije dovedena u pitanje.

Tko je glasao

nemoj si umisljati...... ako

nemoj si umisljati...... ako si ovoliko pisao zbog drugih, onda je to komotno mogao biti i dnevnik, umjesto replike meni (a koja nema niti veze s onim sto sam ja napisala!)
opet imas problema s citanjem! ..... napisala sam ti ukratko cinjenice bez cifrenih i slicnih dubioza poput tvojih...... a ti o nekim lovackim pricama....?!
sad uistinu mislim (jer sam dajes dokaze) da si beznadan slucaj.
stoga mi ne preostaje drugo, nego - bye-bye!

Tko je glasao

juga je ideološki bila

juga je ideološki bila trula,ali za ovakve krađe su mogle čak i glave pasti
uglavnom,nije bilo krađe od strane vlastodržaca
bilo je malo,vikendica i slično
kakve of šor kompanije,i slična sranja
danas ti svako glupo politikantsko smeće vozi mercedes,ima kravatu,bavi se menadžmentom itd
dobro je mrak rekao,nema povjerenja
tko će i vjerovar vladi koja dozvoli dug 45 milijardi eura,i od toga da se pokrade oho ho
pa zna narod odakle smrdi
i odakle se čisti riba
evo, sad će svi srat po polančecu ali , čovjek uopće nebi mogao biti gdje je bio da nije radio šta je radio
nebi ga se postavilo tamo gdje je bio ako neće off šor
kako došo , tako ošo
ali, šza se iza brda valja ?

ZAGOR

Tko je glasao

&ZAGOR..... juga je

&ZAGOR..... juga je ideoloski bila trula.....
Eh jarane moj, sve mi se cini, nisi ti razumio moje konkretno pitanje:
ZASTO je Podravka mogla biti uspjesna (tvornica, poduzece, firma, OUR, SOUR......) u onoj "truloj ideologiji"? I KAKO?
A ti meni nadrobio o ofsor kompanijama, menadjmentu, Polancecu, mercedesima......
Vidis, moja je navada, da na konkretna (i ozbiljna) pitanja odgovaram konkretno - ako imam odgovor, kao i da postavljam konkretna pitanja kad me nesto (ozbiljno) zanima.
Stoga na takva pitanja ocekujem i konkretan-jasan i odredjen odgovor.
Ti mi to nisi dao, pa ne mogu reci hvala.

A mozda nitko ovdje niti nema odgovora!?

Tko je glasao

za Podravku ne znam ali znam

za Podravku ne znam ali znam za firmu u kojoj sam radila 30 godina. bili smo četvrta turistička agencija u bivšoj državi....devedesetih nas bilo 1200 stalno zaposlenih, što u jugi što po evropi....najveći problem je bio svjetske turističke trendove prevest u jugo pravila poslovanja....tako je teško bilo napraviti bilo što, za sve je trebalo vrijeme ....pa unatač i usprkos toga, bili smo uz bok najvećima....prvi veći problemi počeli su s krizom goriva ...ono vrijeme par-nepar, kad smo varili dodatne spremnike goriva....tada smo još bili složni, uprava je još uvijek bila s bazom i rep i glava su znali jedno za drugo...onda su naglo počele borbe za poslovnice po evropi...pričalo se o "rupama" bez dna, o bijesnim promocijama....došao je i rat....preko noći smo izgubili vanjske poslovnice a i ne samo što smo izgubili, ono što smo mislil da je naše, kupljeno, što je bilo u osnovnim sredstvima, odjednom, nitko ne zna kako, bilo je u najmu....od silne imovine koju smo godinama kupovali za "trinaestu plaću" jer to radimo za bolje sutra nije ostalo gotovo ništa a i to je bilo opterećeno silnim hipotekama....mi smo ostali dužni valjda svakom ugostiteljskom objektu ili hotelskoj kući po cjeloj državi.... e onda su pantigane počele napuštat brod....svaka je uzela dio partnera i otvorila privatnu tvrtku....ono što znam dok sam još bila u branši 38 agencija...
ako je što i ostalo to je nadzorni utopio po nitko ne zna kojim kriterijima...
e sad stečajni upravitelj...jedan u 6-7 tvrtki...tjedno 2-3 sata kod nas za naknadu od koje nam se ledila krv u žilama...a ne smiješ ništa napraviti što ti upravitelj ne odobri, ovaj pak samostalno neće ako ne odobri stečajni sudac s kojim razgovara jednom mjesečno pa ti sad radi....
bolje se ne vraćati u ta vremena....
alkemičari su stoljeća potrošili da od govna naprave zlato, mi smo u 3-4 godine iz zlata napravili govna....
kamo god se okreneš, što god zagrebeš, svugdje isto.....sve se nekako drži skupa zahvaljujući tvrdoglavosti ljudi i nekoj upornosti ma kako to uzaludno bilo....krepat ma ne molat, ali kad nemaš "barbu luku" moreš ti krepevat koliko ćeš i živog te molaju....

Tko je glasao

@mrak narod nosi gaće na

@mrak narod nosi gaće na štapu hrvatskom, pa mi nije jasno zašto je tvoja misao dana na engleskom. No dadoh plus sadržaju dnevnika.

Ili tvoja misao dana nije namjenjena nama polupismenjacima, koji ne jedvite jade kontamo hrvatski. To mu ga dođe kao komi fu, komi fa ......

Po mom sudu, moramo izbjeći, po svaku cijenu, povećanja poreza. To bi bila najgora moguća stvar za učiniti i učinit će loše gospodarstvo još gore. Osim toga, ciljane porezne olakšice treba proširiti na .........................., hebig čini mi se da je ostatak pojeo PDV.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

kuklica, Po mom sudu, moramo

kuklica, Po mom sudu, moramo izbjeći, po svaku cijenu, povećanja poreza. To bi bila najgora moguća stvar za učiniti i učinit će loše gospodarstvo još gore. Osim toga, ciljane porezne olakšice treba proširiti na .........................., hebig čini mi se da je ostatak pojeo PDV. U normalnim privredama spuštanje PDVa pravi recept, ali Hrvatska nema normalnu tžišnu privredu i za nju je najbolje da PDV još poveća za 3 % kako bi što prije propali . Nema tu više ništa za popravljati. Mrtvaca treba pokopati.

Tko je glasao

@Mrtvaca treba pokopati. Pa

@Mrtvaca treba pokopati. Pa jasno, ko normalan ide ozivljavati pokojnika?
Imas pravo, PDV treba povecati, treba sve jos poskupjeti itd. jer su prevelike guzve na cestama i u hiper-super-megamarketima. U "gladnoj i na rubu prosjackog stapa Hrvatskoj", a u kojoj je sve vise tustih i pretilih ljudi koji kukaju!
Nije da me se to bas previse tice, niti se previse brinem, ali je paradoksalno.

Tko je glasao

&kukljica, plus ti ide samo

&kukljica, plus ti ide samo za prvu recenicu... ni meni to nije jasno? (iako nemam problema s engleskim)

Tko je glasao

Politicki sponzorirana

Politicki sponzorirana ekonomija ima kratkorocnu prednost pa odabranih & pogodnih 200-300 drugova ne placa dobavljacima, dobija poticaje, ima prednost na "javnim" natjecajima i sl.
Ali dugorocno ti su ljudi na cekanju dok ih ozbiljne strane firme ne otkupe.
90% njih nije zrelo za drugo nego socijalisticku ekonomiju.
Poslije Bregane takve tvrtke nemaju sto traziti.Zato se i sire iskljucivo u sebi slicnim uvjetima ( Srbija, BiH, Makedonija, Crna Gora...)
Nema tu obiteljskih tvrtki iz vise generacija kontinuiteta, a zamjena kumrovackih tecajeva instatnt managerskim, marketinskim i marksizma brandiranjem i sl. djetinjarijama je nonsens.
Nikad ni jedan veliki strani poduzetnik nije izasao sa takvog "tecaja", skole, studija.
To ili imas ili nemas....

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. BUDUĆE DRUŠTVO I GLOBALNA DRŽAVA od petarbosni4 komentara 0
  2. državni politički rashod od aluzija komentara 0
  3. pobačaj i lopovi tuđe pameti od aluzija komentara 0
  4. čovjek kako živi svoj opstanak od aluzija komentara 0
  5. znanje pojedinca od aluzija komentara 0
  6. Dan neovisnosti od smogismogi komentara 1
  7. Pred izbore u Austriji: “mali Kenedy” postaje kancelar? od Zoran Oštrić komentara 0
  8. NEW SOCIETY AND GLOBAL STATE od petarbosni4 komentara 0
  9. ministri sumnjive vrijednosti od aluzija komentara 0
  10. Istru i Rijeku je oslobodila i matici zemlji priključila KC od Feniks komentara 68
  11. Pred referendum o otcjepljenju Katalonije od Zoran Oštrić komentara 28
  12. Fašistička obilježja od Skviki komentara 0
  13. živjeti od otpada i smeća od aluzija komentara 0
  14. Pred parlamentarne izbore u Njemačkoj (1): ankete i socijalna psihologija od Zoran Oštrić komentara 0
  15. Javno trganje originalnog znaka,mrtvom HOS-ovom ratniku,nije odavanje počasti nego izdajnička zlouporaba i zločiniziranje Hrvata od ppetra komentara 0
  16. demoKracija ministara od aluzija komentara 0
  17. I bez SAD, svijet nastavlja akcije zaštite klime od Zoran Oštrić komentara 0
  18. Predsjednik vlade RH, A. Plenković, odrađuje protiv SAD-a i predsjednika D.Trumpa, protiv KGK i protiv RH od ppetra komentara 2
  19. historijska top lista uspješnih opsjena/ra od indian komentara 98
  20. čovjek proizvodi uzrok i posljedice od aluzija komentara 0
  21. čovjek ima alat... alat ima čovjeka od aluzija komentara 0
  22. Trg maršala Tita od aluzija komentara 1
  23. UMJETNI VLASNIK od petarbosni4 komentara 6
  24. Stanje Firmi U Bosni I Hercegovini od AlexD komentara 0
  25. Mala analiza od drvosjek komentara 46

Tko je online

  • grdilin
  • hlad
  • petarbosni4

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 3
  • Gostiju: 27

Novi korisnici

  • mikepear
  • psyPEbl
  • mmarijan
  • Crvena
  • gived