Tagovi

Kako je Microsoft uništio Nokiu

"All patents belongs to MS, finally... no more Open Source OSes or dev tools at heart of the Europe!" :-)

Kad ćete imati vremena i ako će vam se dati, pogledajte kako je Microsoft uništio Nokiu.
Partija šaha je de facto gotova, kroz slijedeću godinu dana možemo očekivati apsolutno preuzimanje (ili gašenje) Nokie.
Budući da Nokia formalno još postoji, zanimljivo je upravo sada vidjeti nevjerojatne informacije nedostupne većini "smrtnika" :-)
2012.-2013. dešavat će se "čudne stvari" vezano uz Nokiu / globalno tržište (tzv. "ekosisteme") mob. telefonije, koje će samo rijetkima biti jasnije.

http://communities-dominate.blogs.com/brands/

To je blog vezan uz knjigu u nastajanju istoimenog naslova
( "Communities Dominate Brands: Business and marketing challenges for the 21st century" , Sample Chapter (PDF) ),
a piše ga Tomi T. Ahonen,
"The most power influential mobile expert globally"
(prema Forbesu).
(bio-cv: http://www.tomiahonen.com/biotomi.htm )

Mr. Ahonen je detaljan (možda i predetaljan) analitičar i skriboman, jedan od ljudi koji je stvarao Nokiu
(čime je bar načelno njegova objektivnost dovedena u pitanje, a opravdana njegova ogorčenost).
Također,
statistika je moć interpretacije podataka onako kako nam pogoduje (ili tako nekako), međutim...
Podaci koje je prikupio g. Ahonen su ZASTRAŠUJUĆI. I vjerodostojni.

Ukratko, g. Stephen Elop (Nokia CEO), pridošlica iz Microsofta, uspio je u 1,5 godinu uništiti ( i dalje radi na tome! )
SVE izvore prihoda Nokie, OSIM nepovoljnog ugovora sa MS (a u ovoj je situaciji ugovor neraskidiv, Nokia nema izlaza).

Tehnologija i management kojim/kojom se g. Elop pri tome služio je fascinantna, g. Ahonen to detaljno elaborira:

The "Burning Platforms" memo (by S. Elop) is the most damaging single management communication of all time":
The Truth. The Whole Truth. And Nothing But.. the Burning Platforms Memo is 1 Year Old. (10.2.2012.)

G. Ahonen je autor kovanice tzv. "Elop efekt" fenomena, nadograđene varijante Osbornovog efekta:
Calculating the Elop Effect: He's already destroyed a company the size of Oracle, and profits the size of Google (30.1.2012.)

"Svjetski rekord u (promišljenom?) uništavanju tržišnog udjela":
Nokia Q4 Results: Now Official, Elop has Created World-Record Destruction of Market Share in One Year (26.1.2012.)

Skriveni, točni i provjerljivi - ali nevjerojatni podaci koje je g. Ahonen uspio prikupiti i izanalizirati:
How Many Lumia Sales? As Nokia (and Microsoft) ashamed to reveal number, lets count - and compare to N9 MeeGo sales (26.1.2012.)

...ovo su neki eseji, odnosno analize koje preporučam.

Poanta je da je osnovni cilj kako MS tako i g. Elopa bilo osvajanje što bolje pozicije za Windows Phone platformu, putem Nokie.
Međutim, win-win kombinacija za MS, drugi (ili skriveni primarni?) cilj, drugi kraj batine ili naprosto Yin istog Yanga bio je
pod svaku cijenu onemogućiti dominaciju Linuxa ali i drugih open source riješenja na najvećem brandu mobilne telefonije.
Znači: uz i/ili unatoč prethodno navedenom.

Ogromna je količina energije uložena kako bi se sakrili razmjeri (neuspjeha) katastrofalnog MS plana, katastrofalnog za MS ali i za ostatak svijeta.
Visoko postavljena letvica "jedan sistem, jedno sučelje - na svim platformama (konzole, mobiteli, tableti, laptop, desktop...)",
nedostižan je cilj čak i za MS, unatoč gotovo neograničenim sredstvima kojima raspolaže.
U brojkama: Elop je u 1,5 godinu otpustio preko 30000 ljudi, neki dan 4000 a 2012. namjerava (bar) 7000. MS & Nokia pokušavaju prodati WP telefone po 25-50% proizvodne cijene, ponegdje uz mobitel poklanjaju -Xbox; developerima i novinarima su podijelili desetke tisuća telefona: i niti u jednoj zemlji na svijetu nisu uspjeli prodati 2% tog proizvoda. ALI NE ODUSTAJU.
Taktikom "osim mene propast" MS već godinama ne uspijeva osigurati značajniji udio na novim tržištima, već samo animozitet od strane potencijalnih kupaca; ali svojom politikom "nelojalne konkurencije" čini globalnu štetu: usporava tijek evolucije i nepredvidivo a nepovratno mijenja tok povijesti.

Uglavnom, hrpa zanimljivih (i ogromnih!) eseja.

Komentari

Slobodno štivo za analizu

VisionMobile nudi lako čitljive, slobodne (besplatne) istraživalačke analize u formi e-knjiga
http://www.visionmobile.com/research.php
preporučam, vezano uz ovu temu:
Mobile Platforms: The Clash of Ecosystems
The Clash of Ecosystems is a 60+ page report on everything you need to know about mobile platforms. The report offers a critical analysis of mobile platforms, comparing Android, Bada, BlackBerry OS, BREW, iOS, Symbian, Windows Phone and webOS across ecosystems, positioning and business strategies.

(knjiga objavljena 11. 2011.)

Tko je glasao

Vec kada koristite izvore

do 2007. tempo i igru su nametali proizvodjaci.

Kada je dosao iPhone, igra se promijenila utoliko sto se lopta prebacila krosnicima koji sada namecu tempo i igru.

RIM BlackBerry je pusiona. Oni su postali veliki jer su informaticke sluzbe velikih kompanija taj telefon smatrali najboljim za korporativnu upotrebu. Ta prednost, pogotova nakon blama sa padom e-mail servera, se topi kao sladoled na stradunu.

Danas su korisnici ti koji biraju telefone (plus poslovne kompanije preuzimaju trosak telefoniranja, dok pustaju korisnike da placaju cijenu uredjaj u korporativnom svijetu).

http://www.newyorker.com/talk/financial/2012/02/13/120213ta_talk_surowiecki

Nokia doduse jos uvijek proda 100MM uredjaja godisnje, i drzi nekih 30ak% trzisnog udjela, ali to je, kao sto smo vidjeli u diskusiji dolje, nedovoljno.

Microsoft ce tu samo produbiti agoniju, i produziti neizbjezno…

http://www.bgr.com/2012/02/15/gartner-apple-leads-smartphone-sales-to-ne...

Tko je glasao

Smartphone Final Numbers 2011 (15.2.2012.)

http://communities-dominate.blogs.com/brands/2012/02/smartphone-final-nu...

Evo jednog od najzanimljvijih dijelova:
Kao što vidite Symbian je još uvijek nedostižan, odn. BlackberryOS, BadaOS, WinPhone i WinMobile ZAJEDNO nemaju toliki tržišni udio.
WinPhone ne može doseći polovicu udjela već tada stagnirajućeg WinMobile iz 2010 (11M)

2011 FULL YEAR OPERATING SYSTEM MARKET SHARES
-
Rank . . OS . . . . . . . . 2011 units . market share . 2010 units . market share
1 (2) . . Android . . . . 208 M . . . . 43% . . . . . . . . . 54 M . . . . 18%
2 (4) . . iOS . . . . . . . . . 93 M . . . . 19% . . . . . . . . . 48 M . . . . 16%
3 (1) . . Symbian . . . . . 81 M . . . . 17% . . . . . . . . 116 M . . . . 39%
4 (3) . . Blackberry . . . . 52 M . . . . 11% . . . . . . . . 48 M . . . . 16%
5 (7) . . bada . . . . . . . . . 9 M . . . . . 2% . . . . . . . . . . 3 M . . . . . 1%
6 (8) . . Windows Phone . 5 M . . . . 1% . . . . . . . . . . 2 M . . . . . 1%
7 (5) . . Windows Mobile . 4 M . . . . 1% . . . . . . . . . 11 M . . . . . 4%
Others . . . . . . . . . . . . . 28 M . . . . 6%
TOTAL . . . . . . . . . . . . 486 M . . . . . . . . . . . . . . . . 298 M
-
Source: TomiAhonen Almanac 2012
-
This data may be freely used and repeated

Tko je glasao

Nokia? Baš me briga!

Kako je jedna kompanija uništila drugu, nije zanimljivo. Onaj tko bolje radi, uništava one koji ne rade dobro. To je smisao kapitalizma. A to smo htjeli prije 20 godina, pa se oko toga ne treba mnogo uzbuđivati.
Mene više zanima tko je uništio Rade Končar, Plivu, Prvomajsku, Jugoturbinu, brodogradilišta, SMS, INAu i nastavlja uništavati sve ostalo. O tome bi trebali brinuti, a za Nokiju neka brinu Finci.

Tko je glasao

Homo Balcanicus

Ovo je tipičan primjer Homo Balkanicusa, kojeg ne zanima ništa što mu nije pred nosom.
Kad mu se svijet počne urušavati, onda mu je valjda kriva sudba kleta.
Što naš primat zna o tzv. patentnim ratovima, posljedicama ACTE, monopola i budućim cijenama "infrastrukture": mobilnih uređaja (ali i tableta, smartbookova...); cijenama VOIP-a odn. buduće komunikacije uopće?
Hoćeš li ubuduće dopise pisati u slobodnom ODF-u ili ćeš morati kupiti OFFICE 19? Hoće li vlada morati produžiti ugovor sa Svetim Redmondom, ili će možda uspjeti iskoristiti estonski know-how?
Hoće li Jubito biti zabranjen, hoćeš li morati plaćati kodek, članarinu za gledanje?

Tko je glasao

Pametni telefoni za budale

Nažalost Nokia kao i mnogi drugi proizvođači mobitela propadaju ili su već propali jednostavni jer nisu na vrijeme proizveli uređaj koji nije uzjahao trendy valove kakve zahtijevaju telefonske kompanije i potrošačko društvo. Današnji "nazovi telefoni" su postali monstrumi po snazi, a bogami i po veličini, koji mogu zapravo sve. To su mali kompjuteri, fotoaparati i igračke s kojima se može i telefonirati. Oni vas jednostavno vabe da stalno nešto po njima prčkate, da si pogledate mail, Facebook, Twiter, najnovije vijesti ili nešto drugo "on line". Jasno, sve su to stvari koje su vam apsolutno neophodne i, ono što je najvažnije, da pri tome generirate nešto prometa i time potrošite nešto love.

Nešto love ste potrošili i prije kad ste kupilo tog malog Gremlina kojeg se naprosto mora imati, i to ne model 1 ili 2 ili 3 ili 4 nego 4s jedva čekajući da izađe model 5 koji će imati ono što nitko ne zna. Je, ali upravo nam to treba i nije mi jasno kako se moglo bez svih tih stvari koje nikad ne koristimo niti znamo kako se koriste. Naravno upravo oni koji ne znaju koristiti te monstrume su savršeni korisnici, naivci koji su nasjeli na 1kn proizvode uz tarifu 5 milijuna i mogućnost masu GB prometa s kojima nemamo pojma što napraviti, no što to ne bi uzeli kad je tako nevjerojatno povoljno.

I eto, Nokija i mnogi drugi propadaju jer nisu uložili sulude novce u stvaranje suludih proizvoda. Oni jednostavno nisu shvatili koliko suludi kozumerizam može otići daleko i koliko je moćna propaganda mašinerija. Nisu shvatili koliko ja svakom korisniku neophodno imati Super AMOLED Plus multi-touch ekran, GPS, fotić s 12 megapixela, 8 GB interne memorije, HSDPA, UMTS, WiFi i bluetooth da bi mogao telefonirati. Nisu shvatili koliko nepotrebnog su ljudi spremni kupovati, no tu je Microsoft koji će im to najbolje objasniti i odvesti ih na pravi put.

leddevet

Tko je glasao

Fulan cilj: ovdje nije riječ o telefonima!

Inače bih se složio sa ovim žalopojkama. Ne tako davno, u istom revijalnom tonu većina je zazirala od klišeja "hercegovaca" koji su egzibicionistički mahali "nepotrebnim i preskupim" čudom tehnike, celularnim telefonom. Gle nije prošlo par godina a ljudi mahom imaju mobitele, dapače trendom ukidaju fiksne linije, jer u trijaži gašenja previsokih računa, žrtva ispada onaj vjerojatno najjeftiniji - stari bellov uređaj. Poput naše vlade koja reže na školstvu ali ne i Svetom Kaptolu (makar niti knjige vode niti poreze plaćaju).
Složio bih se donedavno da je riječ samo o pomodarstvu, preskupo plaćenom i uglavnom nepotrebnom... međutim, odnedavno današnji pametni telefoni su - sve samo ne telefoni: postali su vrlo jeftino sredstvo napredne komunikacije, koja prije nije bila moguća. Drugim riječima, evolucijski iskorak, svidjelo nam se to ili ne.
U tom kontekstu, sve što slijedi najmanje ima veze s telefonijom...
Dovoljno je reći da vam ne treba više kompjuter kako bi pratili ovo mjesto ovdje i aktivno surađivali, bežično, besplatno... preko smartphonea, kojeg već sad možete nabaviti ispod 500kn (bez ugovornih obveza). A to je tek vrh sante ledenog brijega.

Tko je glasao

Nije telefon se posr'o pas

Fulan cilj: ovdje nije riječ o telefonima!
Nije ni u mojem komentaru riječ o telefonima!
Riječ je samo o tržištu kojeg ovi oblikuju lansiranjem raznih priča i pričica. Novine i internet su toliko puni tekstova o propasti Nokije da će ova samo radi toga morati propasti. Riječ je o uvjeravanju tržišta da je Win8 boji od Androida koji je bolji od IOS-a koji je bolji od Symbiana koji je bolji od Win8. Krasno!

Sve je to samo tumba koja mora većinu prisiliti da sa jednog sustava pređu na drugi bez da stvarno znaju zašto to trebaju napraviti isto kao što smo prešli na digitalnu televiziju i zapravo "sišli s konja na magarca" iako su nas upravo uvjeravali u suprotno

Ponavljam, put je krivi i ne vodi nigdje gledano iz perspektive nas potrošaća vulgaris.

P.S.Jedino što priznajem da je dobra stvar je WiFi i neminovni flat rate mobilni internet koji će nam omogućiti da puno jeftinije komuniciramo, naravno ako neka ACTA ili PIPA to ne spriječe jer će telefonskim kompanijama otići sva zarada.

leddevet

Tko je glasao

Idioti više ne proizvode idiot telefone

A propadaju i kupci koji traže tek običan telefon za obične budale, skoro nigdje im se to više ne nudi.

Prije cca godinu dana sam uspio tek u Beču nabaviti neku Nokia Classic koja samo telefonira i prosljeđuje SMS, zbog čega i imam mobitel.

Mi kojima telefoni služe samo za iskonsko "mogu zvati, mogu me zvati" sve teže zadovoljavamo svoje potrebe na skroz prolupalom tržištu mobilnih telefona.

A možda bi bilo dobro da se oni koji nisu uspjeli sa svemirskom tehnologijom vrate staroj dobroj zemaljskoj, za stare dobre zemljane jer nas još uvijek ima.

B-52

Tko je glasao

Potpisujem!

Mora postojati alternativa.
U krajnju ruku, osim surfanja, fejsanja, tviteranja, skajpanja, ircanja, četanja, smsanja, mmsanja, foto-šeringa, jubito strimanja...
PONEKAD JE SASVIM DOSTA TELEFONIRATI.

Tko je glasao

Kuda idu divlji mobiteli

Očito da su mobiteli otišli u krivom smjeru.
Teško upotrebljivi metastazirani uređaji koji prosječnom korisniku predstavljaju nepremostivi problem. Pogotovo su apsolutno neupotrebljivi starijoj generaciji oslabljelog vida i smanjene gipkosti prstiju.

No moda je uvijek bila puna neudobnih i teško upotrebljivih stvari.

leddevet

Tko je glasao

Prosječni korisnik????

"Stalna samo mijena jest"

Nije riječ o modi, već o evoluciji.
Kako bilo, istina je da se zaboravlja na tzv. Dumbphone" modele za "klasične korisnike" (nikako prosječne). Nešto se radi po tom pitanju, ali kod nas slabo dolazi... veliki ekran, par velikih tipki, baterija koja traje i od "naprednih funkcija" (eventualno) - SMS.
Vani postoji čitavo tržište za te modele, ali Balkan kao i obično - kasni.

Tko je glasao

... kad se čovjek samo sjeti...

... onoga kada dođe kod nekoga u goste, gleda mu VCR uređaj na kojem treperi 00:00 pa pita nešto kao "uređaj vam je u kvaru?" a odgovor je obično "Ma ne, nestalo je struje prije dva mjeseca, a prvi put je susjed narihtao...." Nakon toga krenu objašnjavanja kako će sada kupiti VCR sa osam glava, dolbyjem (A i B) te kako je VCR uređaj super jer si možeš isprogramirati da ti snimi neku emisiju dok nisi doma"... Ne, ne, nikako nemojte pitati "Jeste li ikada tako snimili neku emisiju?"

Tko je glasao

Microsoft nije uništio Nokiu,

Microsoft nije uništio Nokiu, nego će ju možda samo gurnuti preko ruba.
Zašto gledati samo podatke o tome što se s firmom događa samo od kad je došao Elop? Pogledajmo što se s njome događa od kad je došao iPhone. I ne samo s njom. Pogledajmo što se događa s RIMom koji je na sličan način gurao svoju tehnologiju. Pogledajmo što je s ostalim proizvođačima klasičnih telefona koji se nisu uspješno uhvatili smartphone ere (Sonyericsson, Motorola, Sagem, Siemens...). Smartphone svijet se polarizirao i svi koji su inzistirali na svom zatvorenom sustavu (a nisu bili Apple) su posrnuli. Oni koji su na vrijeme prešli na Android uglavnom životare uz mrvice (LG, Motorola..). Samo Samsung i HTC još nešto prodaju, no i HTC pritom ostvaruje gadne gubitke. Onda dakle samo Samsung. I što sad reći za Nokiu? Pregazila ih tehnologija kao što je pregazila proizvođače tipkaćih mašina kad su došli jeftina pc računala, ili kao slavni Polaroid kad je inzistirao na svojoj tehnologiji i zakasnio na digitalnu photo eru.
Pitanje koje se postavlja je što bi bilo s Nokiom da je na vrijeme prešla na Android (dakle od početka Androida kao Samsung, a ne lani). No oni to nisu učinili tvrdeći da će otvorena platforma uništiti proizvođače i ustrajali na zatvorenom svemiru. Pa kad je voda došla do grla zaključili su da softverski ne mogu držati korak i doveli čovjeka iz Microsofta koji bi trebao omogućiti da se njihov know-how u radnji mobitela spoji s softverskom firmom neograničenih resursa. I sad je Elop kriv? je, kao što pijanac nakon cjelovečernjeg ispijanja rakije za povraćanje okrivi onu zadnju koja nije bila dobra...

Tko je glasao

January 25, 2012 We note

January 25, 2012
We note that today's Kantar Worldpanel survey suggests NOK's
Symbian's Q4 11 UK smartphone market share fell to 3.1% from 6.3% in Q3 11
while Windows increased its share marginally to 1.7% from 1.4%. Nokia launched
its first Windows phone (Lumia 800) in the UK in mid-Nov. Kantar's survey shows
a similar trend in Germany, France, Italy and Spain with significant falls in
Symbian market share and negligible market share for Windows. We expect
NOK's Q4 smartphone share to have declined in Q4, from Q3.
*********************************************************************************
*********************************************************************************
January 26, 2012
NOK's Q4 sales declined 21%, further than we expected, but adjusted
EBIT margin narrowed to just 4.8%, a more modest contraction that we
anticipated. NOK said it sold over 1M Lumia phones since November, as it
attempts a comeback into the smartphone market, but we see significant
obstacles ahead.

Tko je glasao

Pitanje koje se postavlja je

Pitanje koje se postavlja je što bi bilo s Nokiom da je na vrijeme prešla na Android (dakle od početka Androida kao Samsung, a ne lani). No oni to nisu učinili tvrdeći da će otvorena platforma uništiti proizvođače i ustrajali na zatvorenom svemiru
Ne kažem da ću ispravkom netočnog navoda razbiti tvoju argumentaciju prema kojoj M$ nije uništio Nokiu, ali ću br pokušati. :-)

Nokia je bila vlasnik Qt-a, grafičkog sučelja koji je osnov KDE-a koji predstavlja dobru trećinu open source svijeta. Mogu ti nabrojati više platformi i pokušaja Nokie da razvije kvalitetan proizvod na tim open source temeljima.

Zapelo je na nečem što će se ispočetka misliti kako je tvrdoglavost čelnika Nokie, da bi se ispostavilo da su ovi sjedili na dvije stolice i da su im izmakle obe.

Tko je glasao

Kradeš???

Ovo je do sada najsažetiji i najtočniji komentar imho.
Obzirom da si upućen, molim te da probaš razmisliti o mogućem razvoju događaja, bez teorija zavjere i poštivajući činjenice... i podijeliti to.
QT ide dalje, vjerojatna je integracija razvoja budućih aplikacija s Androidom, ali i s BlackBerry OSom, ali i WebOSom. Nisam se baš najtočnije izrazio ali mislim da se može shvatiti što sam htio reći.
Motorola i Nokia imaju najveći bundle patenata (ako se ne varam); budući je Googleu upravo dopuštena akvizicija Motorole, mislim da će MS ubrzano dokosuriti Nokiu zbog ravnoteže u svemiru.
http://www.intomobile.com/2012/01/16/nokia-sells-over-450-patents-some-t...
http://techrights.org/2012/02/01/in-reply-to-nonsense/
Trenutno, MS gubi bar 250$/Lumiji, i dampingom indirektno radi gubitke i HTC/Samsungu za WP telefone.
http://www.tgdaily.com/mobility-brief/60816-walmart-offers-the-lumia-710...
i u konačnici:
http://www.zdnet.com/blog/open-source/five-reasons-why-windows-8-will-be...

Tko je glasao

Bez teorija zavjere,

Bez teorija zavjere, poštivajući činjenice, i bez čitanja teksta pod zadnjim linkom mogu reći da će Win8 biti loš proizvod. M$ po tradiciji može izbalansirati ok OS samo ako mu je prethodnik bio žrtveno janje koje im je dalo par godina vremena da im budući OS bude ok. (ME -> XP, Vista -> 7).

A što se tiče budućnosti pokušat ću predvidjeti događaje na način kako mi se čini da je open source svijet počeo razmišljati. Taj svijet jeste na neki način živo biće koje je naučilo ponešto od neprekidnih cipelarenja na podu Gucci obućom.

Kao prvo, Gnome 3 (čini mi se najčešće grafičko sučelje open sourcea). Koristim Gnome već 7-8 godina, i odjednom sa najnovijim Debianom stiže proizvod kojem je aplikacija=ekran - ja na svom desktopu radim na način tipičan i razumljiv samo u svijetu smartphonea. Prve reakcije su koliko čitam tipa wtf, ali nakon par tjedana rekoh sebi "a zašto ne?" na isti način kako Dežuloviću na bBaš čaršiji odgovore s "a zašto baš Željo?".

Kao drugo, Tizen na https://www.tizen.org/. Tko, što, kada? Boli nas briga koje je boje pod uvjetom da je Tizen. Ako vi nećete, mi ćemo vam testirati i davati Long Term Support za linije hardverskih proizvoda/smartphonea.

Mojih 2 hrvatska centa.

Tko je glasao

respect!

:-)

Tko je glasao

Moram priznati da ne znam o

Moram priznati da ne znam o ovome dovoljno pa mi ostaje samo prihvatiti informaciju koju si naveo.
No svejedno, ne vidim kako je Microsoft kriv? Na Android eru se svejedno nisu prikopčali (i čak tvrdili da to dugoročno znači propast za proizvođače telefona) te nakon što su sa svojim os-om počeli drastično gubiti tlo pod nogama (da i ne spominjem drastičan pad zarade na običnim "dummy" telefonima), prebacili su se Microsoftu.
Ovo je bitno: proizvođači sustava za pametne telefone, jednako kao i prodavači operativnih sustava za osobna računala, svoju osnovnu konkuretntsku prednost temelje na širini aplikacija dostupnih za taj sustav. Upravo je to glavni razlog nevoljkosti ljudi da se za osporavanog Microsofta prebace na primjerice sasvim dobro funkcionirajući i besplatni ubuntu linux. Tu raširenu pretpostavku sam nažalost i osobno testirao stavljajući ubuntu na sustave meni bliskih pojedinaca (3 razlićita stroja na kojima ukupno radi 7-8 ljudi) i svi redom su tražili vraćanje na windowse zbog toga što nisu spremni prelaziti na slične (ali ne iste) aplikacije. Ako sad na tržištu OSa za mobitele imamo dva svemira s gotovo bezbroj aplikacija, manji igrači koji pokušavaju progurati nešto svoje zatvoreno, nemaju šanse proć. (Ako ne naprave nešto što će se percipirati revolucijom kao što je to napravio Apple.) RIM je savršeni primjer toga. Oni ne samo d anisu zakasnili na smart phone eru negu su je predvodili. Svi se sjećamo: kad su se pojavili prvi BlackBerry pametni telefoni s mail klijentima i svim drugim stvarima, bili su revolucija koju su svi željeli. Nokia i slični su tada još petljali po fotićima i mp3 playerima za obične telefone. No taj isti RIM je uporno pokušavao progurati svoj, inače meni osobno jako dobar, koncept pametnog telefona i programeri ih nisu birali za razvoj aplikacija (ne znam ni dal' su mogli, to je pitanje za nekog tko zna više o tome). Kad je iPone napravio revoluciju, svi su pohrlili raditi aplikacije za njega, a isto se je dogodilo i s Androidom koji kao komparativnu prednost ima i to da radi na cijeloj populaciji razlih telefona raznih marki. RIM je ostao u svom malom svemiru i sad će vjerojatno propast u njemu. Nokiin pad izgleda drastičniji zbog toga što je do pred par godina suvereno vladala tržištem dummy telefona, a do pojave iPhonea, prodavala je i bezbrojne primjerke smart telefona na svojoj platformi. No kao i RIM, pojelo ju je prebacivanje pažnje drugdje. I to i korisnika i programera aplikacija. I tek je onda došlo to tehnološko spajnje s Microsoftom. Vjerujem da mu je motiv bio baš ovo što pričam: želja za prelaženje na OS koji će biti dovoljno velik da ga kupci počnu željeti zbog dodatnih stvari koje pruža (dakle primarno aplikacija koje razvijaju drugi, a ne Nokia ili Microsoft). Kakve su šanse da im to uspije? Meni se od početka priče (odnosno od onog drmatičnog Elopovog obraćanja zaposlenicima) čini da su im šanse minimalne. Ali mi se čini i da je logika bila: "ako ništa ne napravimo, sigurno ćemo propast; ajmo barem probat", i da je zbog toga Elop i doveden.
Da sumiram: i dalje mislim da je Microsoft samo jedan od čavala u Nokiinu lijesu koji je napravljen puno ranije, ili kako sam prije napisao, samo zadnja čaša pijanog alkosa u baru neposredno prije nego što je pao u nesvjest.

Tko je glasao

Pametno zaključuješ ali fale ti podaci.

Doista!
Za početak, gubitnici u bitci tzv "ekosistema" su Palm pa HP, odn WebOS; pa RIM (BlackBerry), MS Windows Mobile, Samsung Bada... ali sad da ne nabrajamo, pa tek onda Nokia.
Nokia je bila blizu nekog status quo, jer je puno gubila ali i dosta zarađivala, vrludala ali razvijala (i razvila) alternative... a imala dobro razvijeni "Ovi store", a u pričuvi - masovno prebacivanje open source programa sa drugih linuxoida i sl. na Maemo Linux.
Qt je upravo tome trebao poslužiti: bezbolnoj tranziciji starog Symbiana na Linux/Android.
Ujedno, "Cunning plan" je bio zadržati u Nokijinoj developerskoj bazi izvor izvornog koda :) na nekoj, vrlo nokiacentričnoj, platformi a prebacivati (komercijalni!) softver na konkurentne platforme.
Ne znam točne podatke, ali znam da su N8 i sl. modeli sa Linuxom bili ogroman uspjeh, makar se to upravi nije sviđalo.
Što se tiče strateškog povezivanja s MS, u tom trenutku je Nokia imala TREĆI (!) "cloud apps ecosystem" (iza Applea, Androida), a MS imao i ima - OSMI.
Ja mislim da su dioničari bili zaslijepljeni tada još "neslužbenom" ponudom MS o milijardu $ poklona - s tek malim ustupcima.
Mislim da Nokia nije bila osuđena na propast, ali "nakon Elopa" je.

Tko je glasao

Da sumiram: i dalje mislim da

Da sumiram: i dalje mislim da je Microsoft samo jedan od čavala u Nokiinu lijesu koji je napravljen puno ranije, ili kako sam prije napisao, samo zadnja čaša pijanog alkosa u baru neposredno prije nego što je pao u nesvjest.
Pravo veliš, reagirao sam da bih dokazao kako je Nokia itekako bila uključena u open source.

Nokia je oduvijek bila sam svjetski vrh, ali kad su trebali biti i glavni svjetski pokretač se pokazalo da nisu dorasli. 2008. su mogli definirati svjetsko tržište u kojem su god pravcu htjeli, samo da su se odlučili na bilo koji potez, treći kvartal 2010. je već bilo prekasno za uopće se održati na životu.

Tko je glasao

pojašnjenje - obzirom da je teško čitati :)

Za razliku od PREDRASUDA, na linkovima imate TOČNE (makar na prvi mah neverojatne) podatke.
Ukratko: Nokia je u Aziji imala jako razvijeno tržište kojeg mi čobani zapadne civilizacije nismo baš svjesni.
Nokia se počela ponovno uzdizati, restrukturirana, i konačno je imala spremne proizvode za tržište.
I jakog strateškog partnera: INTEL.
I odlučili su barem djelomično preći na Open Source: točnije, polu-otvorene verzije Linuxa (MeeGo, Maltemi, Android).
Uz riješene nove modele telefona koje su imali i orijentaciju na Android i MeeGo, gotovo sigurno bi zadržali dobar segment tržišta.
Symbian je pak trebao biti nadograđen i aplikacijski djel. portabilan sa novim sučeljima/OS-ovima...
Apsolutno sve je naprasno zaustavljeno osim - WinPhonea.
Koji je podbacio toliko da ga ljudi nisu htjeli ni sa xboxom džabe.
E sad, ili je milijunima preplaćeni CEO Nokije u stvari, prerušeni Bandum Kerić, ili je dobio zadatak ostvariti nešto što baš i nije u interesu Nokie.
Nokia me inače ne zanima i obzirom koliko su dugo aktivno lobirali (!) protiv Open Source softvera u EU, zabranjivali običan backup s moba i sl. - nije mi ih žao. Ali, konsekvence ove gadosti sa Microsoftom ćemo uskoro svi osjećati na koži.

Tko je glasao

. Nokia nije htjela android

.

Nokia nije htjela android nego su gurali svoje i zeznuli su se
Microsoftov CEO je dosao kasnije a oni tonu vec 5 godina.
Funska socijana drzava i njeni porezi su suludi pa
spram proizvodnje u Aziji propadaju,.
Dulje to traje od 1,5 god. a Elopa su zvali oni.

http://apps.cnbc.com/cgi-bin/upload.dll/file.gif?z04b00f0azba9ff6df8d274...

Jos je dramaticnije sa RIM-om.
http://data.cnbc.com/quotes/RIMM/tab/2
U riingu je samo ostao cvrsto na nogama jedino Apple.
Zapad mora u stednju i cekati dok u Aziji place ne narastu barem na 1500$ da bi nesto mogli a do tada:

"The federal government is sending each of us a $600 rebate. If we spend that money at Wal-Mart, the money goes to China. If we spend it on gasoline it goes to the Arabs. If we buy a computer it will go to India. If we purchase fruit and vegetables it will go to Mexico, Honduras and Guatemala. If we purchase a good car it will go to Germany. If we purchase useless crap it will go to Taiwan and none of it will help the American economy. The only way to keep that money here at home is to spend it on prostitutes and beer, since these are the only products still produced in US. I've been doing my part."

Tko je glasao

Nokia je bila spremna za Android...

...malo prekasno, ali bolje ikad nego nikad. Dokaz su QT tools za portanje među raz. platformama, npr:
http://www.forbes.com/sites/elizabethwoyke/2011/02/22/new-tool-eases-por...
Portanje Nokia Qt aplikacija na Android.
Nokia je lutala 2 godine, ali imala je MeeGo spreman i očekivan, Meltemi Linux kao naslijednika Symbiana i, naravno, Android.
I ogromno tržište "dumbphoneova", organiziran cloud i market...
Elopa nisu zvali, nego im je on došao u paketu sa milijardu (!) dolara teškom strateškom podrškom...
...ali u svemu ima jedna mala kvaka22: morali su se riješiti svega osim WinPhone-a.
Sada će tih milijardu dobivati na kapaljku (5-10 godina?), i to će im uskoro biti jedini prihod.

Tko je glasao

mestre, g-news ti tocno pise.

mestre, g-news ti tocno pise. 2 godine lutanja, guranje svojeg i ignoriranje androida su katastrofalne pogreske u dinamicnom trzistu koje se za par kvartala totalno promjenilo.

cijela armija developera je nakon fijaska sa java ME (s razlogom opisan kao deveti krug pakla) cekala u niskom startu par godina dok se trziste ne sredi. sredio ga je uglavnom google (apple se bavi samo svojim proizvodima) - gubitnici u toj utrci (microsoft, nokia) ce biti pojedeni. jednostavno, razvoj mobilnih aplikacija bio je na pauzi jer se ljudima ne da jednu aplikaciju pisat za sto platformi. sad smo na dvije, i to je hajde prihvatljivo. operativne sustave gura kolicina aplikacija napisana za njih.

Tko je glasao

Priznaj da pojma nemamo o

Priznaj da pojma nemamo o Aziji: developerima, tržištu Nokie, OVI marketu itd.

Sve je to točno što vi kažete - iz našeg rakursa, ali NE i globalno. A Nokia je (BILA) multinacionalna globalna kompanija.

Imate podatke, koji su i meni nevjerojatni, ali sam ih djelomično provjerio, i točni su. Svi egzaktni imaju reference, potpisuju ih sami izvori (MS, Nokia) prema tome ... točni su.

Nokia je bila spremna na ponovno preuzimanje dijela tržišta, samo ovaj put (nevoljko) poštujući nova pravila igre: Open Source.

Evo samo jedan dio koji zaboravljate, a koji se godinama razvijao UZ STRATEŠKO PARTNERSTVO SA INTELOM:

http://qt.nokia.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Qt_%28framework%29
Pogledaj samo koje su platforme podržane, a podaci nisu ažurirani niti su navedeni "unofficial" portovi i sl za Android, RIM, iOS, webOS, Melemi...
WORA (right once, run anywhere) - za razliku od JAVE - JIT-a i sl., ovdje radi 100% uspješno.

Ako ne vjeruješ, evo:
http://techie-buzz.com/mobile-news/nokias-qt-on-rims-playbook.html (2.1.2012.)

Prouči pa pročitaj kako se to odnosi na ovo što si napisao (npr "operativne sustave gura kolicina aplikacija napisana za njih.").

Tko je glasao

proizvod treba i prodati. u

proizvod treba i prodati. u azijsko trziste se zaista i ne kuzim - nemam pojma sto sad rade. ali znam sto hoce raditi - prodati svoj rad. a prodati ga mogu samo SAD-u i EU. pa ak svi u SAD-u i EU koriste android i iOS onda ce to i koristiti. baci pogled na mobile os market share - trend je kristalno jasan.

ja inace te portove ne bih dirao ni izoliranim stapom - pogotovo ovaj koji si naveo koji je u alpha verziji (mozda i bih da dobijem na lotu pa se mogu zezat). ono sto na wikiju i u clancima ne pise je dal to i radi - a iz iskustva znam da budem pisao krv ak se idem s tim zezati.
mislim, prica je slicna kao i sa browserima, kao i sa operativnim sustavima. iz kaosa se izrodi par komada koji ostanu i to je to. a kaos je bio sve donedavno - nemam razloga vjerovati da ce biti ista drukcije nego s ovim drugim primjerima. inace nova pravila igre nisu open source vec LGPL (i srodne dozvole) - javu vuce upravo to - treba mi 3 klika da uvalim pdf mogucnost u svoj program, legalno i besplatno. ekipa koja to radi se seli na android - kolicina LGPL bibiloteka ce biti tolika da ce qt i ostali otici u ropotarnicu povjesti. jednostavno ne mozes konkurirati s cjenom proizvoda.

ps. ukoliko mi sve ovo pises s OS/2 razmislit cu o svojoj poziciji :)

Tko je glasao

brkamo lončiće?

LGPL se ne sukobljuje sa Open Source, naprotiv.
Open Source je poslovni model koji UKLJUČUJE i LGPL (lesser GNU/GPL). Ne razumijem što si htio reći...

Što se tiče azijskog tržišta, malo si krivo shvatio:
nisam spomenuo azijsku proizvodnju (za druge dijelove svijeta) već Nokijino tržište stvoreno za Aziju.
G. Ahonen ti je tamo naveo podatke i linkove:
Nokia je apsolutno dominirala na svim vidovima tog tržišta (dumphone/smartphone), još uvijek ima apsolutnu većinu sa dumbphoneovima, a postoje signali da bi se i smartphoneovi dobro prodavali...
samo što je 3. "cloud market" po veličini - Nokijin, s najviše korisnika u Aziji - naprasno ugašen.

Onaj Qt primjer ti je bio odokativno, ali Qt tools su općeprihvaćeni multiplatformni mobini standard.
GUI

Tko je glasao

glumimo stallmana?

mislim da guras krivi zakljucak - da microsoft unistava nokiu jer je open source. prvo, ne moze se konkurirati open source zajednici po kolicini besplatnih (i korisnih programa), i to je ono sto gura mobilni os (a time i prodaju). drugo, skontaj se da i u open source zajednici ima sukoba (recimo oko toga sto bi kao trebao biti standard - ja ni uz najbolju volju ne mogu proglasiti Qt opceprihvacenim) i tu je gdje LGPL ima dobar udio u tome tko ostaje ziv a tko ne (je, ok, ne bas za sve). i trece, treba shvatiti da izbor (koji opensource daje) nije nuzno dobra stvar - pogledaj kako stoji profi audio na linuxu - i to je ono gdje se microsoft ima namjeru ugurati (tj nametnuti svoje).

Tko je glasao

brkamo lončiće?

LGPL se ne sukobljuje sa Open Source, naprotiv.
Open Source je poslovni model koji UKLJUČUJE i LGPL (lesser GNU/GPL). Ne razumijem što si htio reći...

Što se tiče azijskog tržišta, malo si krivo shvatio:
nisam spomenuo azijsku proizvodnju (za druge dijelove svijeta) već Nokijino tržište stvoreno za Aziju.
G. Ahonen ti je tamo naveo podatke i linkove:
Nokia je apsolutno dominirala na svim vidovima tog tržišta (dumphone/smartphone), još uvijek ima apsolutnu većinu sa dumbphoneovima, a postoje signali da bi se i smartphoneovi dobro prodavali...
samo što je 3. "cloud market" po veličini - Nokijin, s najviše korisnika u Aziji - naprasno ugašen.

Onaj Qt primjer ti je bio odokativno, ali Qt tools su općeprihvaćeni multiplatformni mobini standard.
GUI

Tko je glasao

osim toga, GUI frameworka

osim toga, GUI frameworka (kao sto je Qt) ima kao u prici. sto cu tocno raditi samo s GUI frameworkom? sve sto zna on znaju i drugi. da bi takav framework imao ikakve sanse mora imati flagship product - nesto toliko dobro da se isplati uciti novi framework. ja ga za Qt ne vidim.

Tko je glasao

osim toga, GUI frameworka

osim toga, GUI frameworka (kao sto je Qt) ima kao u prici. sto cu tocno raditi samo s GUI frameworkom?
Qt nije GUI framework, to je toolkit koji ima implementiran UI framework. Usporediv je s .net, ne s GTK ili wxWidgetsima.

Btw, Bogdan Vatra je izbacio necessitas koji donosi QT creator na Android.

Tko je glasao

zahvaljujem na preciznoj

zahvaljujem na preciznoj definiciji :)

trziste mobitela je mrvicu drukcije od trzista racunala. ak ti na mobitel instaliras neko smece koje ti ga pretvori u ciglu, nema vadjenja harda, vec salji nazad proizvodjacu. nijednom se s tim ne da zezati (a ne bi ni trebali), pa je pmsm glavni uvjet u klanju oko operativnog za mobitele bila kontrola nad aplikacijama (tj da se sprijeci instaliravanje bilo cega) - apple i google su to uspjeli nametnuti (kroz svoj servis). zato su i mobiteli zakljucani, zato nemos instalirat kajgod ni na android ni na iOS - mora proc kroz odgovarajuci kanal koji kontrolira vlasnik kanala. tu je nokia popusila. nijedan proizvodjac mobitela ne moze si dozvoliti takav luksuz da ekipi da otvorene ruke i onda placa njihovu glupost/neznanje.

kome se da nek si roota mob, pa si moze puknut i Qt i kajgod hoce, ali bez garancije, jel.

Tko je glasao

Ne stoji ti to više. Današnji

Ne stoji ti to više.
Današnji smartphonei su računala, tako ih treba i promatrati.
Što se tiče rootanja, uredno možeš (bar na Androidu) vratiti sve na tvorničke postavke (unrootati), prema tome, to s garancijom ne stoji. Što se tiče klasičnih računala, ako prčkaš po njima, pa čak i da, bez otvaranja, "samo" ubaciš krivi BIOS i zablokaš matičnu - nema te garancije koja će ti to oprostiti.
Ovo drugo (kontrola nad aplikacijama) također važi još samo za Apple, : Android Market već neko vrijeme nije jedini legalni "cloud store" za Android.

Uglavnom to sve što si rekao je STAJALO, ali ne više.
Primjerice, RIM trenutno stimulira (!) indie developere da prebacuju sa WebOSa i Symbiana aplikacije - putem Qt toolsa. Tu kontrole nema.
A imaš već sad za kupiti OpenMoko glede osnovne zaključanosti moba - tako da će se i tu stvari promijeniti:
www.openmoko.com

Tko je glasao

khm - skontaj se da su ti

khm - skontaj se da su ti 99,9% korisnika smartphonea tutleki, pa ti je osnovna razlika "mogu li naci klinca/firmu u susjedstvu da ga popravi". za racunala mozes, za mobitele ne. nije bitno sto misli onih 0,1%.
s obzirom da sam bas nedavno rootao svog, to sto pises za unrootanje ne stoji (zavisi od modela do modela). tragovi rootanja ostaju. koliko je meni poznato, uvoznik je duzan osigurat servis - ali brijem da se to kod nas svodi na dam ti novi.

sto se tice alternativa, priznajem da to nisam znao - ali zivi bili pa vidjeli. skontaj se da mi je problem maznuti ti lovu s kompa, medjutim s mobitela je to laganica - ak je nesto dusu dalo za malware onda su to smartphonei. ukoliko alternative ne budu imali dobru provjeru sto nude, tesko mi je za vjerovat da ce zazivjeti. malo tvrdje trziste od racunala za free for all, pmsm. a malware jos nije ni krenuo kako spada, pa bih bio oprezan kod predvidjanja - oss pokret bi se mogao gadno opeci.

Tko je glasao

Ispravak

MS nije unistio Nokiju. Mozda ju sad unistava (po ovim gore linkovima) ali Nokia je prije potpisanog ugovora s MS-om strelovito propadala. Symbian je jednostavno receno postala zastarjela mobilna platforma u usporedbi s Androidom i iPhonom.

Nokia je bahato podcjenila iPhone (ovdje ne zelim reci da je on bolji) i moc marketinga Applea. To joj se dobrano obilo o glavu pa su ju vrlo brzo u proizvodnji pametnih telefona pretekli HTC i Samsung.

NIkakva politika zavjere ovdje nije u pitanju vec podcjenjivanje trzisnih trendova.
Isto tako, koliko ljudi koji pljuju MS Windows Phone su zaista koristili iste? Nije mi jasno zasto se uvijek pljuje taj MS, pa vecina ga ljudi koristi.

Ono najvaznije je da mi ne pada na pamet braniti MS, Apple, Google ili Nokiu ili biti glasnogovrnik istih. Svi oni su mu dobro naplatili svoje proizvode.
I ne bi mi palo na pamet proliti suzu zbog propasti Nokie.

Ovo me malo podsjeca na onu ludost poslije smrti Steva Jobsa kad su ljudi masovno padali u euforiju tipa 'dao nam je tehnologiju', 'obogatio nam je zivot svojim proizvodima', i slicne tlapnje. Nista on nije nikomu dao, vec je masno naplatio svoje proizvode. Kao i svi ostali...

Tko je glasao

Ispravak

MS nije unistio Nokiju. Mozda ju sad unistava (po ovim gore linkovima) ali Nokia je prije potpisanog ugovora s MS-om strelovito propadala. Symbian je jednostavno receno postala zastarjela mobilna platforma u usporedbi s Androidom i iPhonom.

Nokia je bahato podcjenila iPhone (ovdje ne zelim reci da je on bolji) i moc marketinga Applea. To joj se dobrano obilo o glavu pa su ju vrlo brzo u proizvodnji pametnih telefona pretekli HTC i Samsung.

NIkakva politika zavjere ovdje nije u pitanju vec podcjenjivanje trzisnih trendova.
Isto tako, koliko ljudi koji pljuju MS Windows Phone su zaista koristili iste? Nije mi jasno zasto se uvijek pljuje taj MS, pa vecina ga ljudi koristi.

Ono najvaznije je da mi ne pada na pamet braniti MS, Apple, Google ili Nokiu ili biti glasnogovrnik istih. Svi oni su mu dobro naplatili svoje proizvode.
I ne bi mi palo na pamet proliti suzu zbog propasti Nokie.

Ovo me malo podsjeca na onu ludost poslije smrti Steva Jobsa kad su ljudi masovno padali u euforiju tipa 'dao nam je tehnologiju', 'obogatio nam je zivot svojim proizvodima', i slicne tlapnje. Nista on nije nikomu dao, vec je masno naplatio svoje proizvode. Kao i svi ostali...

Tko je glasao

Nokia nije ni prva ni jedina

Nokia nije ni prva ni jedina koja je krenula krivim smjerom.
Svaki dan se otvara tisuce opcija i jedan krivi korak koji se brzo ne ispravi moze biti cak i koban.
Najcesce ego sprijecava nosioce odluka na reviziju plana i brzi zaokret.
http://data.cnbc.com/quotes/NOK/tab/2
Dakle Nokia tone ipak malo duze od posljednje 1,5 godine.
Protiv npr. Jobsa?
http://data.cnbc.com/quotes/NOK/tab/2
I sto sad?!
Mozda se prebace na nesto drugo ili propadnu ili....

Ono sto je za mene misteriozno je veliki raskorak u razmisljanju nase i finske politike i njenog odnosa prema mladima zagrijanima sa informatikom..
Kod nas mladima daju neku staru tvornicu da se druze ili slusaju muziku, eventualno slikaju, ali kod njih gore ima sluha i dati takav prostor za okupljanje mladih informaticara, bez uvjeta sto i kako moraju napraviti.
Ne moraju cak.- nista.
Ali ako se zagriju tu su im na raspolaganju sve mogucnnosti da stvore neke nove male Nokie.
Skupe drzave poput Finske i nemaju buducnosti od industrije cekicanja i sarafljenja jer su im place previsoke.

http://www.youtube.com/watch?v=g4ANh7SbNeo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=L5ftWh1cUCY&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=ltOaphghE4c&feature=player_embedded

A posto je znanje roba treba je uspjeti dobro prodati:

http://vimeo.com/19693856

Ako netko ima volje vidjeti kako oni stvaraju kulturu poduzetnistva onda je prikladno prouciti ovo;

http://aaltoes.com/about-us/

I izazov zaposljavanja za kreativce na novim idejama.
http://aaltoes.com/category/jobs/

Uspjeh firme nije presudan vec stjecanje uskustva razmjena znanja, nalazenja ljudi slicnih ideja, nova udruzivanja i ev. razvoj novih ideja dok nesto ne upali;)
Standard zivota u drustvu se ne postize stalnim premjestanjem bijede na pravednije dijelove, nego na davanje zraka rijetkima koji mogu stvoriti cim vecu hrpu za tu raspodjelu.
Mediokritet to nikad nije uspio.

Tko je glasao

Ispravak ispravka :)

> Nokia je prije potpisanog ugovora s MS-om strelovito propadala
Pročitaj, pa sudi. imaš relevantne podatke: Nokia se u Q4 UZDIZALA, nisam imao pojma. Odavno nisam imao nikakvu Nokiu u rukama pa nisam znao za npr. ogromno "Ovi" tržište aplikacija (ala appstore ili market) u npr. Kini ili Japanu!
Također, N9 i sl. Linux smartphoneovi su kasnili, ali su i sad traženi - osim što im je zabranjena proizvodnja!
Stephen Elop: "We won't return to MeeGo, even if N9 is a hit"
http://www.zdnet.com/blog/cell-phones/heres-the-nokia-n9-meego-phone-and...

> Symbian je jednostavno receno postala zastarjela mobilna platforma u usporedbi s Androidom i iPhonom.
Opet ne barataš podacima. Vjerojatno nemaš pojma što je MeeGo, Meltemi itd. Qt, firma koja je napravila KDE, napravila je (u suradnji s Nokiom) jedinstveno "smart" sučelje (i open source dev tools) - pazi sad - za:
Symbian, Meltemi, MeeGo, RIM (Blackberry), ANDROID... i naravno "pure" Linux.
RIM će ti sad preko toga srkat abandone software sa Nokie.
Sve ti piše, samo trebaš znati čitati.

> Isto tako, koliko ljudi koji pljuju MS Windows Phone su zaista koristili iste? Nije mi jasno zasto se uvijek pljuje taj MS, pa vecina ga ljudi koristi.
Nisi baš shvatio? Ne pitajući ih, MS je online upgradeao XBOX 360 korisnicima Mango ili sl. sučelje "za njihovo dobro". Najavili su televizore, konzole, telefone, tablete... SVE sa istim OS-om i istim priglupim pločicama, NEPROMJENJIVO, zahvaljujući UEFI "secure boot" BIOS-u.
Ako ti je ok imati isto sučelje (6+ pločica) na džepnom telefonu i velikoj plazmi, u redu. Ne znam zašto (hmm), ljudi to nekak ne žele.
Btw imao sam u ruci Win Phone, fora prvih pet minuta. I bezveze i nedorađeno.

> I ne bi mi palo na pamet proliti suzu zbog propasti Nokie.
Inače, ja nisam NokiaFanboy (quite the opposite). Samo sam na naletio na točne podatke: sakrili su ih, stručnjak skupio i obradio; imaš ih, provjeri.

Nikakva politika zavjere ovdje nije u pitanju vec podcjenjivanje trzisnih trendova.
BUDUĆI DA NE ČITAŠ: NA VIŠE MJESTA JE TAMO NAPISANO DA APPLE ZA IPHONE PLAĆA LICENCE - NOKIJI! NOKIA IMA PREGRŠT LICENCI KOJIH ĆE SE SAD DOČEPATI MS, I ZAGORČATI JOŠ JAČE SVOJ KONKURENCIJI.

> Ovo me malo podsjeca na onu ludost poslije smrti Steva Jobsa kad su ljudi masovno padali u euforiju tipa 'dao nam je tehnologiju'
Ajde pročitaj prije nego li se pokakaš:
NIGDJE nisam spomenuo nostalgiju spram Nokie, a što se Steve Jobsa, manijaka, kradljivca i fakera tiče, valjda sam jedini na Pollitici napravio detaljnu elaboraciju laži njegovog lika i dijela.

Tko je glasao

Ovo je prestrašno!

Baš smo ovih dana više onako "na suho", po instinktu, komentirali kako je MS uništio Nokiu, ali ovaj "hard evidence" je zastrašujući, čovjek se pita kako je to moguće... a nisam još sve niti pročitala.

Obruč se steže... Monsanto... Google... MS... Apple... obavezna cjepiva... McDonalds... ACTA... počet će se i meni priviđati ljudi gmazovi!

Tko je glasao

Malo je poznato običnom puku

Malo je poznato običnom puku da je Microsoft na čelu sa Bill Gatesom tvrtka koja je najviše patenata praktički ukrala. Čovjek glumi dobrotvora i "kao" daje "dobrotvornim" organizacijama.

Već sam tu ranije opisao da Windowsi i nekada MS-DOS su namjerno bili puštani piratski kako bi gospoda zauzela što jače tržište. Namjerno ostavljeni backdoorovi su dogovor ljudi iz sjene, američke Vlade i Microsofta, a zahvaljujući tome Windowsi su sigurno najnesigurniji operativni sistem. O ovome sam i pisao , ali ljudi tome ne vjeruje nego misle da se Bill Gates obogatio iz garaže poštenim radom...

Justice for all !

Tko je glasao

Malo je poznato običnom puku

Malo je poznato običnom puku da je Microsoft na čelu sa Bill Gatesom tvrtka koja je najviše patenata praktički ukrala. Čovjek glumi dobrotvora i "kao" daje "dobrotvornim" organizacijama.

Stvarno je dirljivo da ti kao insider iz prve ruke odusevljen internetom, googlanjem i wikipedijom nas blesane poducis u nasim zabludama.Bas ti fala!

Obzirom da ti se nije dalo gubiti vrijeme a ni imati posla sa velikim i prokletim krupnim kapitalom, neke stvari su ti promakle.
1. SVAKA velika kompanija sa 50.000+ zaposlenih, medju njima ima i najmanje 800 odvjetnika+ ugovore sa najvecim odvjetnickim tvrtkama.Sto ce im tih namanje 1000 ljudi?
Razlog je "zato kaj najdeblega gazdu v selu furt tuziju, za meju, za kokice za ovo i ono.
Najveceg bokca pak niko ne tuziiiiiii."
Jos kad su u pitanju pogotovo americke tehnoloske kompanije, tuzbe stizu ritmom i do 100 na dan.
Nekome tko je pritisnut konkurencijom, odabirom prave od 10 opcija nastaji se pronaci negdje neko nepostivanje nekog patenta i sl. ne bi li se podnijela neka ludjacka tuzba a eventualno izvuklo nagodbu sa manje ali jos uvijek lijepim brdom para.
Sto se onda radi?
Kompanija X tuzi kompaniju Y. Kompanija Y sada usmjeruje svoje odvjetnike na sve patente koje je kompanija X eventualno mogla oteti kompaniji Y.
I takvo sto se obicno nadje.
Tada je tzv. pat pozicija.
Dok pola odvjetnika dakle cita i uglavnom baca tuzbe u smece, pola ih ruje po patentima da se tko ne bi zalio sa opravdanom osnovom.
Pa se stvari sa strane cine: svi protiv svih.

Sto se tice Gatesa i Microsofta,
1. treba znati da je Microsoft dao kruh u ruke za 6 mil ljudi od kojih su njih pola izvan SAD.
Oni koji rade ili koriste njihova znanja zaradjuju vise od prosjeka u svojim drzavama i tamo dakako vise i trose placaju PDV i sve ostaloć
Da postoji 200 takvih tvrtki, na svijetu bi bilo 600,000,000 manje nezaposlenih.
Malo li je?
2. Gates nije izvukao pare od drzave ili partije vec se snasao sam i uz pomoc 5-6 suosnivaca tadasnjih studenata.
Isto je i sa Oracleom, Googleom, Facebookom,Yahoo-om i jos tisucama manjih firmi.
I da nista nikad nikome ne donira, zabroavio si da Microsoft oduvijek, danas i sutra placa porez u drzavni budjet.
U 4Q 2011. je Microsoft imao neto dobit od 6,6 mld. $
Drzavi su za taj kvartal platili porez od 1,6 mld $
Lista najvecih 28 svjetskih donatora:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wealthiest_charitable_foundations

Tko je glasao

Stvarno je dirljivo da ti kao

Stvarno je dirljivo da ti kao insider iz prve ruke odusevljen internetom, googlanjem i wikipedijom nas blesane poducis u nasim zabludama.Bas ti fala!
...

Takve gluposti si nadrobio i ostao živ....

Uglavnom dovoljno je ovaj video koji pokazuje drugu priču... samo sa torrentima , ali koga briga...

http://www.youtube.com/watch?v=dHPaF7Cq9PU

Ti znaš sve i klanjaš se donatorima koji na osnovu toga plaćaju smješne cifre poreza. Slučaj američkog bogataša koji je plaćao porez manje od jednog prosječnog zaposlenika jer je kao donirao novce je najbolji primjer , malo pregledaj net...

ŠTo se tiče donacija molim te odleti za Haiti i zapitaj se samo gdje je sav taj novac nestao , jer Haiti nije obnovljen ništa...

OVo oko kruha je vjerovali ili ne i Todorić daje nekome kruh , ali pritom uništava puno više ljudi nego onih što daje kruh... , tako ti je isto i puno gore sa Gatesom i Microsoftom...
Da nisi slučajno povezan sa Microsoft Hrvatska pa ližeš dupe...:)?

Justice for all !

Tko je glasao

>:-|

potpisujem!

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. „Ljudi“ koji šire toleranciju mržnjom i nasiljem od ppetra komentara 9
  2. Zašto političari toliko zaziru od preferencijalnog glasanja? od spvh komentara 12
  3. Josipovićeva stoka sitnog zuba. od Papar komentara 15
  4. MOLovanje od Feniks komentara 1
  5. Karamarkova Kolinda razočarala... od aluzija komentara 8
  6. Zašto se Josipović, Karamarko, Milanović i Zelić znoje kao svinje? od StarPil komentara 10
  7. Kako Europa po treći puta gubi nevinost od Molotov komentara 13
  8. Skoti izgubili državnost i državu od aluzija komentara 0
  9. A tko nas štiti? od Weteran komentara 17
  10. Škotski referendum , a zašto izbjegavate teme koje su važne i znakovite...? od Busola komentara 20
  11. Moratorij na zdrav razum od MKn komentara 39
  12. Korisni 'uhljebi' i 'paraziti' od hrvoje štefan komentara 30
  13. Korisni 'uhljebi' i 'paraziti' od hrvoje štefan komentara 1
  14. Korisni 'uhljebi' i 'paraziti' od hrvoje štefan komentara 1
  15. USA planetarni poredak jest u krizi od aluzija komentara 0
  16. Propagandne laži od Kvarner komentara 15
  17. Uvijek se trudi pozdraviti i manje ogovoraj (isprika zlata vrijedi ili ne…) ! od Busola komentara 1
  18. KADA LJUDSKA PROKLETOST POSTANE PREVELIKA … ! od Busola komentara 43
  19. Mali traktat o Ustavu RH i etici od spvh komentara 13
  20. panSlavizam tko je zabranio? od aluzija komentara 5
  21. GMO OMG od z00ey komentara 35
  22. Valcer s Mefistom od Atomos komentara 302
  23. rat za eutanaziju Rusije i €U-ropske unije od aluzija komentara 0
  24. Lupeži i ološ u Saboru od spvh komentara 18
  25. Odnos "mi" i "Oni", gdje je posve jasno tko smo "mi" ali tko su "Oni" ? od lunoprof komentara 64

Preporučeni dnevnici

Najkomentiraniji dnevnici

Tko je online

  • zaphod
  • zrakomlat

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 2
  • Gostiju: 29

Novi korisnici

  • caye
  • mislavru
  • Jura
  • DamirFerd
  • Buddha