Tagovi

Izbori i pravda

Prilikom svakih izbora zastupnika za Sabor počne se raspravljati o nejednakoj težini biračkog glasa u izbornim jedinicama, o prevelikom broju izbornih jedinica, izbornom pragu koji bi u slučaju manjeg broja izbornih jedinica trebao biti nešto veći, ali bi trebao jamčiti i mandat strankama koje prijeđu izborni prag, o tome kako se prevelik broj lista pojavljuje na izborima zbog premalog broja potrebnih potpisa da bi se netko mogao kandidirati. U ovim izborima ponovno je vidljivo da je za zastupnika iz IX izborne jedinice potreban broj glasova za jedan mandat 31471 ( najviše ), a za zastupnika IV izborne jedinice potreban broj glasova za jedan mandat je 23852 ( najmanje ).

Zakoni se ne mijenjaju od izbora do izbora, između ostalog, i zato jer to strankama odgovara ili zato što se u našoj zemlji Ustava i zakona ne treba držati «ko pijan plota».O nejednakoj težini «glasa našeg četverogodišnjeg» u izbornim jedinicama određenima člancima 2. do 11. Zakona o izbornim jedinicama za izbor zastupnika u Zastupnički dom hrvatskog državnog Sabora ( NN 116/99 ) raspravljao je i Ustavni sud RH na sjednici održanoj 8.prosinca 2010.godine. Izborne jedinice određuju se Zakonom o izbornim jedinicama za izbor zastupnika u Hrvatski sabor tako da se broj birača u izbornim jedinicama ne smije razlikovati više od + – 5 %. Navedeni Zakon koji je donesen 29. listopada 1999. i do danas nije mijenjan ili dopunjavan, u proteklih jedanaest (11) godina, primijenjen je u trima izborima za zastupnike.

Kako izborne jedinice po naravi stvari podliježu promjenama, očito je da se izborne jedinice ne mogu odrediti «za vijeke vjekova». Kako bi svaki glas imao jednaku težinu potrebno je ili zemljopisnim mijenjanjem promijeniti izborne jedinice ili mijenjati broj mandata po izbornim jedinicama. Ovo drugo moglo bi biti i jednostavnije budući bi se moralo, koliko je to najviše moguće, voditi računa o zakonom utvrđenim područjima županija, gradova i općina. Naime, to proizlazi iz postavke da su upravno-teritorijalne jedinice u svakoj državi ujedno i izraz zemljopisnih obilježja područja.

Zanimljiv je dio iz Izvješća Ustavnog suda da je od Ministarstva uprave RH zatražio podatke o popisu birača po svakoj izbornoj jedinici na dan 1. studenoga 2010. Ministarstvo uprave svojim je dopisom od 11. studenog 2010. odgovorilo da ne raspolaže traženim podacima. U Izvješću stoji da bi na predstojećim izborima za zastupnike u Hrvatski sabor ( upravo održanim ) odstupanja u broju birača «mogla postati neprihvatljiva s ustavnopravnog aspekta».

Kad bi važilo pravilo jednake težine biračkog glasa ( ukupni broj birača u 10 izbornih jedinica ( 3842363 ) podijeljen sa brojem birača u pojedinoj izbornoj jedinici birači bi u IV izbornoj jedinici birali 12 zastupnika, u I, III, V i VI po 13 zastupnika, u VIII 14 zastupnika, u II, VII i X po 15 zastupnika, a u IX bi birali 16 zastupnika. Ovo zajedno čini 139 zastupnika, a jedan koji nedostaje mogao bi se dodati u X izbornoj jedinici gdje je pripadajući broj mandata 15,4. Namjera mi je poigrati se izbornim rezultatima spajanjem po dvije izborne jedinice, različitim brojem mandata u skladu sa brojem birača i povećanjem izbornog praga na 7% i vidjeti kako bi u tom slučaju izgledao Sabor RH. Bude li zainteresiranih, objavit ću podatke u komentarima.

Tagovi

Komentari

istina

marival

bravo

luka

Tko je glasao

breaking news

Novi ministar znanosti i školstva je Željko Jovanović (dosta pouzdani izvor).
Nemojmo razgovarati o tome na ovome dnevniku ili idimo na dno gdje smo o tome počeli razgovarati.
P.S. Marival, nadam se da se ne ljutiš zbog ovoga upisa. Ako ga staviš u spam - ne ljutim se. Moj dnevnik o ministru , mislim, za koji sat ne staje (objavljen prije 14 dana).

Tko je glasao

Ministar - buldožer

Bude li tako, izgleda kako je Milanović našao uzor u bivšoj ministrici obrane koja je također morala čistiti gomile smeća. Pod smećem mislim na nepravilnosti, kriminal i dio nezadovoljavajućeg kadra. U ZOŠ zajednici je toga možda još i više.

E sad, činjenica je da Jovanović ima snagu i kapacitet buldožera ali je pitanje ima li i onu finu političku žicu Željke Antunović koja je znala i prikočiti kad je trebalo. U to, prema onome koliko sada poznam Jovanovića, nisam siguran. Barem ne još.

Da li će se ustručavati zamjeriti se bilo kome i rasturiti ono što ne valja ? Ne vjerujem, tu je gori od Linića.
Da li je sposoban paralelno graditi sustav koji valja? Nije još pokazao graditeljski potencijal.

Ipak, ministar ne djeluje sam. On mora imati tim kompetentnih stručnjaka. O tome hoće li i kakav imati, još ne znamo ništa. Zato sam za sada suzdržan.

Međutim, od toga me malo više brine navodna nakana da vojvoda Kotromanović preuzme Ministartvo obrane. Tu sam pa 100% siguran da on nije odgovarajući lik.

Neki mačci jesu u čizmama ali ovaj je fakat u vreći.

B-52

Tko je glasao

Razmišljam puno o tome

Prvo, još ništa nije sigurno i baš me muči ovo sa Kotromanovićem jer se traži mjesto za Mršića. Ne bih duže objašnjavao ali sam jako protiv da Mršić preuzme Ministarstvo znanosti. Postoji jaki sukob interesa.
Dobro je što Flego ili Budak ne preuzimaju tu funkciju iz sto razloga . Tu se nema što razmišljati, Jovanović je puno bolji kandidat.
I mene muči takvi buldožder tipovi i već sam rekao kako ćemu broj neprijatelja, koji je već sada zavidan, progresivno rasti. Trebati će puno živaca ne nasjedati na fine, prljave smicalice kojima će ga bombardirati. Teško će izdržati ostati suzdržan no pravi potezi to mogu amortizirati.
Da, najbitniji je tim. Za osnovno i srednje školstvo mora uzeti prave ljude. Možda bi mu tu dobro došla Lugarička uz još par imena.
Prenos moći iliti novca od ministarstva prema sveučilištima ide sada preko dva vijeća ili agencije (da ne tražim sada) za znanost i visoko školstvo koje mnogi označavaju kao centre korupcije. Reforma bi trebala biti takva (po OECDu i Lučinu) da se napravi nacionalno vijeće sa max 12 članova od kojih bi najviše 5 bilo iz akademske zajednice a ostali izvana (gospodarstvo, regionalni razvoj itd). Preporuka je da 2 člana budu iz inozemstva.
Kada bi se takvo vijeće u najkraćem roku uspostavilo, ministar bi skinuo veliki teret sa svojih leđa jer bi vijeće bilo zaduženo za procjenu oko podijele sredstava.
Dosta prijedloga je već pripremljeno i kada bi to ušlo u saborsku proceduru prije podjele novca iz proračuna bili bi postavljeni u startu zdravi temelji.
U suštini treba par brzih i odlučnih poteza dok je akademska zajednica zatečena ovim rješenje (logično ako je info točna) koji bi se na početku mandata postavila pravila igre.
Ako uđe u duge pregovore i razgovore, puknut će mu živac što će neprijatelji iskoristiti i teško će puno toga moći učiniti za svoga mandata.
Ovo je ono alternativo rješenje koje sam zagovara tzv. prinudna uprava. Može dati jako dobro rezultate ali i doživiti fijakso. Mišljenja sam kako neće biti srednjeg puta. Ili na koplju ili sa njim.
Ovako kako se dosada radilo nije dobro Akademski u rukavicama bez ikakvih rezultata. U ovome slučaju sigurno više neće biti tako. Jedno je sigurno-već samo imenovanje njega je velika promjena. Starim putem se nije moglo dalje.
Bigulicin komentar mi se svidio. Iznenadjen ali ne i uvredjen. Ne mogu napasti njegovu kandidaturu nijednim eliminirajućim razlogom sem čudi a to sigurno ne može biti eliminirajući faktor.

Tko je glasao

Vjerojatno misliš na Miranda

Vjerojatno misliš na Miranda Mrsića a ne na Zvonimira Mršića. Bilo kako bilo, mislim da je Mrsić za MORH puno bolje rješenje od Kotromanovića. Svi ljudi su za neki posao, najbolji među njima su i za nekoliko poslova ali nitko nije za sve poslove. Čak i ako se zove Ante Kotromanović.

Što se tiče Jovanovića, njegovom timu bi jako dobro došli ljudi s barem jednim danom radnog staža u struci, bilo u znanosti, bilo u školstvu. Mogu i teoretičari ali je za struku bolji netko s iskustvom.

B-52

Tko je glasao

Reče jen

Za osnovno i srednje školstvo mora uzeti prave ljude. Možda bi mu tu dobro došla Lugarička uz još par imena.

pa reče drugi

Za osnovno i srednje školstvo mora uzeti prave ljude. Možda bi mu tu dobro došla Lugarička uz još par imena.

A tek malo i srednje obrtništvo ...

Vrijedi ona Račanova " s faksa na posao " ( u saborske fotelje, ministarstva i sl ... )

kuuukuuuriiikuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Provinciopolis

Tko je glasao

oupsss sorry :)) ... pa reče drugi ...

njegovom timu bi jako dobro došli ljudi s barem jednim danom radnog staža u struci, bilo u znanosti, bilo u školstvu

Provinciopolis

Tko je glasao

Samo me nemoj tući

Na mom dnevniku možeš u komentarima i protiv mene pisati i neću te staviti u spam. Niti ikoga drugoga. Ako se mogu obraniti , super, ako se ne budem mogla obraniti znači da sam kriva.

Tko je glasao

Iznenađena, ali ne i

Iznenađena, ali ne i uvrijeđena ;)

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

Hobotnica

Sada ima jednu korupcijsku akademsku hobotnicu nalik na kriminalnu organizaciju pod svojom upravom. Ako bude sjekao krake i kao što je vikao u Saboru biti će dobro u suprotnom će on postati glava hobotnice. To je ono o čemu smo prije par sati razgovarali.
Nisam protiv da bude netko van akademske zajednice a da li je to prava osoba ubrzo ćemo vidjeti.
Dosada je imao puno neprijatelja a od sada će se progresivno povećavati. Interesantan izbor.

Tko je glasao

@splića, vjerujem da se

@splića,

vjerujem da se sjećaš mog komentara na tvom dnevniku . Baš me zanima kako će riješiti sve nepravilnosti koje je utvrdio Državni ured za reviziju. Dodala bi samo da je lako biti glasan kad upireš prstom na političke suparnike. Ja vjerujem da će sada svoj rad ( ustvari nerad ) malo bolje naplaćivati oni koji su svojim stavovima bliži kukuriku koaliciji. Kamo sreće da nisam u pravu.

Moram priznati da je on osoba čiji način komunikacije ne cijenim i uz Čačiča i Holy čini trojac koji mi ne odgovara.

Tko je glasao

Nemam još stav

ali sam dobio čak tri maila od vrhunskih znanstvenika koji kažu da je to dobro rješenje (SUPER) i da se radi o poštenom čovjeku.
I ja imam nepovjerenje prema glavnim bukačima u Saboru ali....
Postoji pretpostavka, pošto su obojica iz Rijeke, kako bi zapravo on bio izvršna ruka Pere Lučina (ili će ga on savjetovati).
Radi se o jako moćnom lobiju koji se mora rasturiti. Inače onaj jedan od najgorih mu je pošteno stao životno na žulj (medicinari). Samo njega dovesti u red bila bi velika stvar. Tu je opet bitna suradnja sa Ostojićem. Neprijatelji- Kostović, Čikeš, Damir Boras, Bjeliš. Ako se odluči biti će veselo. Biti će mu potrebna pametna osoba za osnovno i srednje školstvo. Zapravo cijeli tim
Jako iznanađujuće, stvarno sam zbunjen.
Bolje od Budaka i Flege sigurno. Pričekajmo imenovanje i prve poteze.

Tko je glasao

Zašto si tako zbunjen ?!

On ima pristojnu biografiju - http://www.vojko-obersnel.com/lista-tvoja-rijeka/zamjenici. Da postoji Ministarstvo znanosti (kao zasebno), logičnim bi mi se činilo da je ministar neki znanstveni insider, ali s obzirom da se radi o MZOSu, ovakav malo "šareniji" profil mi se čini baš pogođenim. Znanost, obrazovanje (osnovno, srednje i visoko) i sport je jako široko i šareno područje.

Osim toga, ovi iz visokog školstva su podmukli igrači sa "spikom". Dobro je da dolazi netko kome se ne može prodati akademska "spika" tek tako ;)

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

"Dugovi"

Znanstveni lobi je imao svojih par riješenja. Za Gvozdena Flegu se pričalo da mu je Z. Milanović veliki dužnik pri imenovanju za šefa stranke i da će mu on morati vratiti taj dug. Flego je u to bio toliko siguran i unaprijed podijelio par intervjua.
Ja sam se borio protiv toga i svi su mi govorili, uzaludno.
Onda su iskopali Budaka, isto intervjui, neovisan itd Čovjek jako podoban za ništa učiniti. Dokazao to kao dekan filozofskoga fakulteta. Nema ga.
Ako je ovo istina mnogi su se prevarili sa budućim premijerom očekujući kako će plaćati neke dugove iz prošlosti i kako će se moći sa njim manipulirati. Ne znam hoće li biti Jovanović ministar, pogotovo još i dobar ali to što nema političkog plaćanja dugova je pozitivno a time i zbunjujujuće na našoj sceni.
Ipak pričekajmo još malo. Flego je imao još jedan siguran "udar" prije 10 dana. Da ga nije kontraudarilo :)

Tko je glasao

isto upravo procitala na

isto upravo procitala na jednom bussines portalu

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Rješenje i budućnost: 1.)

Rješenje i budućnost:
1.) Hrvatska kao jedna izborna jednica.
2.) Razviti izborni sustav u kojem će građani za zastupnika birati osobu sa svojom osobnošću, koji će istovremeno vjerno predstavljati političko opredijeljenje građana koji ga je birao.
Sve ostalo je demokratski kič i sajam taštine.
Ukoliko se održe mirnodobski uvjeti na ovim prostorima slijedećih 20 godina, to će i biti ostvareno. U međuvremenu, postojeće političke uzuse valja promatrati kao publika i zabavljati se. Oni koji nastoje ubrzati demokratske procese, u međuvremenu su u poziciji Galileja uz istovjetan rizik spaljivanja.

Tko je glasao

tako je, trebamo lokalne

tako je, trebamo lokalne šerife, ne želimo programe nego ljude, biramo vođe a ne ljude koji će donositi promjene. ne biramo socijaldemokrate nego kalmetu ili čačića ili milanovića i onda kad ih izaberemo onda oni moraju uraditi nešto za nas donijeti pare u naš kraj. programi su nebitni, šira platforma je nebitna jedino je bitno da za svoj kraj izaberemo pravog vođu.

Tko je glasao

Govorim o državnim izborima,

Govorim o državnim izborima, a ne lokalnim. Lokalni izbori imaju druga načela.

Tko je glasao

vec su pocele pripreme oko izmjena

U svakoj izbornoj jedinici birao bi se drugačiji broj zastupnika

Tih pet izbornih jedinica sastavilo bi se grupiranjem cijelih županija. Jednu bi jedinicu činilo pet slavonskih županija (Vukovarska, Osječka, Virovitička, Brodsko-posavska i Požeško-slavonska), dok bi se četiri dalmatinske županije (Šibensko-kninska, Zadarska, Splitska i Dubrovačko-neretvanska) našle zajedno u drugoj jedinici.

Nadalje, treća izborna jedinica pokrivala bi prostor Zagreba i Zagrebačke županije, a četvrta izborna jedinica okupila bi Istarsku, Primorsko-goransku i Ličko-senjsku županiju. Preostala, peta jedinica obuhvaćala bi Međimursku, Varaždinsku, Krapinsku, Koprivničku, Bjelovarsku, Sisačku i Karlovačku županiju.

U svakoj od pet izbornih jedinica birao bi se, zbog razlika u broju birača, drugačiji broj zastupnika.
http://danas.net.hr/hrvatska/page/2011/12/07/0211006.html

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

Bogom dana vlast

Kako doznaje Novi list u Kukuriku koaliciji već su spremili nacrt zakonskih izmjena.

Baš lijepo da su već pripremili nacrt zakona. O nekakvoj javnoj raspravi, naravno, ni riječi. Mi smo tu, normalno, samo da ih postavimo u fotelje.

Tko je glasao

Nacrt je pripremljen još

Nacrt je pripremljen još prije izbora. Mene posebno veseli što su brzo javno obznanili namjeru izmjena izbornih zakona, što ukazuje da uočavaju posebnu važnost. Doduše, nekoliko sati nakon što sam stavio komentar na ovaj dnevnik. :-)
Evo još malo ekskluziviteta za čitatelje. Uskoro će objaviti o namjeri donošenja Zakona o radnim sudovima. Čitao skicu Zakona. Mislim da će im u doradi nedostajati jedna stručna osoba :-)

Tko je glasao

o majke ti.. jos nisu

o majke ti.. jos nisu napravili ni vladu.. kako mislis da pocne rasprava? nemamo ni sabor u novom sazivu..

jadranka se pravi luda i propliteti iz vlade se jos malo sastaju.. a ti bi javnu raspravu ..

Inace radi se o zakonu koji je sdp vec pokusao dovesti na saborsku govornicu ali nije imao vecinu. a hdz nije bio zainteresiran

stoga je sasvim normalno da je veci dio pripremljen. to jevec dugo potencirana tema, kao i biracki spiskovi. no jos uvijek nemamo novu vladu. dajte ljudi ne pretjerujte..

ajmo sacekat da se ove guzine konacno maknu.. po meni vecinu treba u remetinac a nakon sastanka vlade u zalasku nisam sigurna ni da bi jankomir bio pogresan.. a izgleda da ce jos jednom biti sastanka "hdz -vlade" za par dana.. ta zena a bogmec ni seks koji to vjerojatno dirigira nisu normalni, a ni mi koji novima ne damo mira ni dodu na to mjesto pa da ih pocenemo kritizirati..

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

To možda

dirigira "Šeks", a možda i "seks"... :)))

Sudeći, naime, po namigivanjima i slatkim šaputanjima koja dolaze i Slovenije.... :)))

Tko je glasao

stoga je sasvim normalno da

stoga je sasvim normalno da je veci dio pripremljen. to jevec dugo potencirana tema, kao i biracki spiskovi. no jos uvijek nemamo novu vladu. dajte ljudi ne pretjerujte..

@lunoprof,

jasno je meni da je puno toga pripremljeno. Samo to ne znači da ćeš ono što si pripremao dok si bio oporba, sprovoditi kad budeš na vlasti. I nije mi ni namjera ni običaj pretjerivati niti napadati ako mi ne daju povoda, Za svaki dobar potez spremna sam dati podršku.

Tko je glasao

dvije napomene: Kad bi važilo

dvije napomene:

Kad bi važilo pravilo jednake težine biračkog glasa ( ukupni broj birača u 10 izbornih jedinica ( 3842363 ) podijeljen sa brojem birača u pojedinoj izbornoj jedinici birači bi u IV izbornoj jedinici birali 12 zastupnika, u I, III, V i VI po 13 zastupnika, u VIII 14 zastupnika, u II, VII i X po 15 zastupnika, a u IX bi birali 16 zastupnika.

ovaj izracun se temelji na popisu biraca koji je nevjerodostojan.
upravo je u IX i X izbornoj jedinici najvise "fiktivnih"

i drugo, tezina glasa ostvarena na izborima (o kojoj pricas na pocetku) i tezina glasa u odnosu na ukupno biracko tijelo (o kojoj se ocitovao ustavni sud, i o kojoj pises na kraju) su dvije velicine koje se ne mogu usporedjivati, barem ne neposredno.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Neš ti argumenta na kvadrat

ovaj izracun se temelji na popisu biraca koji je nevjerodostojan.

Za tvoju informaciju ovaj se izračun temelji na objavljenim konačnim rezultatima ovih izbora. Dakle, iz izvještaja DIP-a stavljala sam podatke u EXCELL za svaku izbornu jedinicu ( ukupan broj birača u pojedinoj izbornoj jedinici podijeljen sa 14 mandata ). Je da sam brza i precizna, ali izgubila sam nešto vremena na ovaj dnevnik. I istina je da se izračun temelji na popisu birača koji je nevjerodostojan , ali je i svaki onaj tko pobijedi na izborima sa takvim popisom birača nevjerodostojan. Za sad im mogu progledati kroz prste jer nismo mi Belgija koja bez Vlade funkcionira godinama, u našoj RH ne funkcionira ni sa izabranim predstavnicima, ali ukoliko kukuriku ne sredi popise birača u sljedećih par mjeseci imat će od mene prvi veliki minus ( da ih ne nazovem odma pokvarenim trgovcima ).

upravo je u IX i X izbornoj jedinici najvise "fiktivnih"

Uspoređivala sam i neke podatke ( za svoju dušu ) sa prošlim izborima 2007. i mogu ti reći da je upravo u ove dvije županije najveća razlika u broju glasača iz 2007 i broju glasaća 2011. Na ovim je izborima u tim izbornim jedinicama puno,puno tisuća glasača manje.

i drugo, tezina glasa ostvarena na izborima (o kojoj pricas na pocetku) i tezina glasa u odnosu na ukupno biracko tijelo (o kojoj se ocitovao ustavni sud, i o kojoj pises na kraju) su dvije velicine koje se ne mogu usporedjivati, barem ne neposredno.

Treba pročitati cijelo Izvješće Ustavnog suda, ali za mene i Ustavni sud koji nije u stanju dobiti točan popis birača od državne uprave, nema vjerodostojnost i taj sam dio u stvari trebala naglasiti. Uostalom od njih vjerodostojnost ni ne očekujem. Dovoljno se sjetiti Mirjane Juričić i Slavice Banić.

Za mene ovaj dnevnik ima i glavu i rep. I baš mi je tako dobar da bi si najradije zviznula jedan plus. I sve u njemu navedeno mogu smisleno povezati. Uvažavam tvoje pravo na drugačije mišljenje.

Tko je glasao

marival..

...znam da si majstorica Excela i svih tih igri s brojkama..ajd mi pls. reci jel točno da je prema broju izašlih i dobivenim glasovima koalacija zapraff zastupa SAMO JEDNU PETINU hrvatića..to sam sad prije koji sat negdje pročitala...a kak nisam od matematike, ajd mi ti pls. pomozi i reci (nama svima) jel to štima.

mislim, ako da, to je onak' dost porazno, ne? da su oni predstavnici samo 1/5 svih građana..

CC

Tko je glasao

@cc, U deset izbornih

@cc,

U deset izbornih jedinica ima 3.842.363 birača. Napominjem da kod izračuna postotka nisam uzimala u obzir dijasporu u kojoj ima 411.758 birača, a glasalo je svega 21.100 birača. Sada imaju samo 3 mjesta u Saboru pa im valjda više nije ni zanimljivo glasati. U deset izbornih jedinica, stranke koje su ušle u Sabor ( vidiš kako sam ti dobra - izračunam i više nego pitaš, ali ti mi podaci uvijek dobro dođu ) stranke su dobile glasova kako slijedi:

SDP*********** 958.318 / 24,94%
HDZ *********** 548.199 / 14,27%
LABURISTI*********** 121.785 / 3,17%
HSS*********** 71.450 / 1,86%
HDSSB *********** 68.995 / 1,80%
DON I.GRUBIŠIĆ **** 66.266 / 1,72%
RUŽA TOMAŠIĆ * 65.547 / 1,71%

HDSSB imao je liste u samo dvije izborne jedinice, don Ivan Grubišić nije imao listu u jednoj izbornoj jedinici, a seljaci su u prvoj i desetoj išli na izbore zajedno sa zelenima i strankom penzionera.

Tko je glasao

ček, ček....

...marival, cijenim firmu ali, i jopet sam sad zbunjola: ti kažeš 25 posto...splića brije o trećini (a i on je mudrica, tak da nemrem škartirat njegov podatak a priori :))

onda koje je na koncu točno? malo sam paglu za matematiku, najte zamerit, pa dajte onda još jednom skontajte pa da znamo za vijeke vjekova; da li Kukurikavci predstavljaju VOLJU TREĆINE ILI ČETVRTINE HRVATIĆA?

trećina je već pristojno, valjda, nisam zapraff sigurna=? ali četvrtina...hm, hm?

CC

Tko je glasao

viša matematika

@cc,

ja dijelim broj onih koji su glasali za kukuriku sa brojem birača na popisima u deset izbornih jedinica u RH i dobijem moj postotak, ovaj drugi dijeli broj onih koji su glasali za kukuriku sa glasačima u deset izbornih jedinica + dijaspora + manjine pa dobije petinu, a splića dijeli broj onih koji su glasali za kukuriku sa brojem glasača koliko on smatra da ih ima ( 3.000.000 ) i dobije trećinu.

Tko je glasao

je**** vas matematika :))

..i tebe i spliću....sad opet moram pet put pročitat šta si rekla ti a šta on, da mi sjedne...do navečer ću valjda shvatit i imat jasnu sliku KOLIKO hrvatića podržava SDP, i.e. koliki broj živih, punoljetnih rasnih rvackih grla zastupaju kukurikavci..

tragično ali eto, tak je uvijek, jel, da manjina zastupa većinu...to je ta nepravda demokracije..

btw. trebale smo se i ti i ja kandidirat, bolje bi ovoj zemlji bilo nego s ovim lunaticima..ne znam jel pratiš, ali eto, već su počeli ludovat...ako nastave ovim tempom....joj, joj,
da mi ipak zamolimo Bruxelless da i nama pošalju jednog Montija, da vodi vladu...ovo ne bu dobro završilo; ajd, ima neke nade da Madžari uzmu Gazimira na puni pansion...samo, k vragu, a tko će Linića uzet?

joj, najebali smo kako god okreneš..

CC

Tko je glasao

Nemoj biti toliko

očajna! :))

Utješi se pitanjima:

1. da li ikoja stranka zastupa veći postotak građana od kukurikovaca?
2. da li za bilo koju artikuliranu političku opciju postoji većina građana koja bi je podržavala?

Jer, ako ni uz jednu političku ideju ne pristaje neka većina građana, onda je logično da se nijedan parlamentarni pobjednik neće moći pohvaliti da predstavlja većinu građana, kaj ne!?

Ja u tome ne vidim ništa dramatično, a naročito ne bi trebali vidjeti oni koji govore protiv bipolarnosti (dvije stranke, i šlus!), nego misle da ima više demokracije tamo gdje je pluralizam političkih stranaka, strančica, pokreta, lista....., te da bi sve to moralo imati jednake šanse za prolaz.

Dakle, onaj tko pati zbog toga što pobjednici ne predstavljaju većinu građana, morao bi osvijestiti da se implicitno zalaže za bipolarni raspored: oni koji su u većini, i oni koji su u manjini - i šlus!

Draga, rekla bih da ni HDZ, kada je odnosio svoje "veličanstvene" pobjede na izborima, nije predstavljao većinu građana, dakle, 50% + 1. Odnosno, ukoliko jest, to je, kao što znamo, bila većina živih i mrtvih zajedno!

Tko je glasao

Realan broj birača

je između oko 3 miliona što će ubrzo postati očiti. Oduzmi mlađe od 18 god i strance bez prava glasa što je 22-23 %.
Prema tome trećina glasačas je stala iza njih a 40 % nije izašlo.
Od tih 40% ne izašlih da ih trećina podržava imaju skoro apsolutnu većinu.
Ovdje bi se moglo pitati kako Laburisti imaju 6 mandata makar nemaju duplo više glasova od HSS koji ima jedan. Znači da su pametno rasporedili snage.
Ne znam u kojoj je demokratskoj zemlji izlaznost veća od 65 % što znači po ovakvim tvrdnjama da niti jedna nema demokratsku vlast.. REkoh, buniti se treba prije izbora ili se dogovoriti za bojkot. Poslije to rade Jadranka Kosor i ostali luzeri.

Tko je glasao

1+1=koliko ti treba

Najnovije objavljeni podaci popisa stanovništva 2011.godine sa stranica državnog zavoda za statistiku:

Ukupno popisane osobe (stupac 1)

Podatak o broju ukupno popisanih osoba odnosi se na sve
osobe koje su popisane Popisom, dakle osobe za koje je
ispunjena popisnica (obrazac P-1).
Moglo se desiti da je ista osoba u prvim rezultatima prikazana
dvaput, tj. u jednom je naselju popisana kao stalni stanovnik, a
u drugome kao privremeno prisutna osoba (npr. studenti). Ta će
dvostrukost biti eliminirana u konačnim rezultatima nakon
obrade podataka. (popisano 4.456.096 )

Ukupan broj stanovnika (stupac 2)

Treba razlikovati broj ukupno popisanih osoba (stupac 1) od
ukupnog broja stanovnika, tj. broja osoba koje prema statističkoj
definiciji ulaze u ukupno stanovništvo naselja popisa, odnosno
Republike Hrvatske (stupac 2).
U Popisu 2011., u skladu s međunarodnim statističkim
standardima, za definiranje ukupnog stanovništva primjenjuje
se koncept uobičajenog mjesta stanovanja (place of usual
residence).
Prema tom konceptu ukupnim stanovništvom naselja Popisa
odnosno zemlje smatraju se sve osobe koje u tom naselju
odnosno zemlji imaju svoje uobičajeno mjesto stanovanja.
Uobičajenim mjestom stanovanja smatra se ono mjesto gdje
osoba provodi većinu svoga dnevnog vremena bez obzira na
kratkotrajnu odsutnost iz tog mjesta (npr. zbog odlaska na
odmor, putovanje, liječenje, u posjet i sl.). ( popisano 4.290.612 )

Statističke informacije 2011. godine kažu da je sredinom 2009. godine bilo 293.149 djece od 0 - 6 godina i 385.053 djece od 7 - 14 godina. Sva ta djeca od sredine 2009. godine do ovih izbora nisu postala punoljetna. Nešto nas je i umrlo. Oduzmemo li od popisanih u stupcu 2 ( 4.290.612 ) ovu djecu ( 678.202) može nas bi9ti cca. 3.612.410 sa umrlima od sredine 2009. godine do danas. Tko je sve na tim popisima birača za ove izbore ( 3.842.363 ) nemam pojma, ali da mi daju pristup bazi dodijeljenih OIB građanima i popis umrlih osoba, sama bi sredila popis birača u nekoliko mjeseci.

Tko je glasao

Statističke informacije 2011.

Statističke informacije 2011. godine kažu da je sredinom 2009. godine bilo 293.149 djece od 0 - 6 godina i 385.053 djece od 7 - 14 godina.

to mi je uvijek bila misterija - zasto u statistickim podacima nije izdvojena grupa od 15-18 godina, pa da se tocno vidi koliko je maloljetnih...

Sva ta djeca od sredine 2009. godine do ovih izbora nisu postala punoljetna.

a nesto ih se i rodilo. sveukupno, odokativno, rekao bih da je oko 900 000 maloljetnih, te da se broj biraca krece oko 3 400 000. sto bi dalo izlaznost oko 68-69%. a udio za kukuriku oko 28% od ukupnog broja biraca


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Makarska Kronika

Pisao sam kolunnu prije 2 tjedna i išao sam izračunati stvaran broj birača na osnovu popisa i baš mi je ta rubrika zapela za oko. Da je do 18 god. izračunao bih u broj ovako sam morao raditi neku formulu. Na kraju je ispalo da ova regoia sa Vrgorcem ima preko 30 % više birača.
Računao sam općinu po općinu i sve stavio u tabele. Šteta što nisu to stavili u internet izdanje da vam pokažem tu muku.

Tko je glasao

a nesto ih se i

a nesto ih se i rodilo.

@hatzivelkos,

ove koji su se rodili nisam ni računala jer će proteći više od desetljeća da postanu punoljetne osobe sa pravom glasa i nisu mi bitne za komentar i ono na što ukazujem.
Sigurno je samo da muljatori i račundžije imaju razloga da do dana današnjeg nemamo istinit popis birača. Ovi od 15-18 nedostaju s razlogom, jer bi mi "mutikaše" lakše mogli doći do približnog točnog broja birača u RH.

Tko je glasao

Digresija

Sorry što ti se obraćam u muškom rodu. Mozak mi je još na rezervi od gužve posljednji tjedan :)

Tko je glasao

Možda je digresija...

ali meni je bedasto... Što je s dislociranim ljudima - studentima, punoljetnim školarcima, ljudima na liječenju u drugim gradovima, ljudima koji privremeno rade negdje van svog stalnog prebivališta, zatvorenicima (kojih je BTW - pk)... Kladim se da barem 90% takvih nije glasalo, jer su jednostavno bili negdje drugdje, a ne u blizini svog glasačkog mjesta.

*crno je crno, a bijelo je bijelo*

Tko je glasao

ja nisam glasao jer sam

ja nisam glasao jer sam odrađivao smjenu od 7h-19h, znači točno toliko koliko su i birališta otvorena. dakle nisam nešto previše dislociran ali radno vrijeme je takvo da ne možeš izići na birališta. a što je tek s pomorcima, njih samo dio može glasati, a oni koji su na strancima baš i ne mogu.
treba nekako omogućiti ili dlasovanje putem interneta ili da se to nekako poštom pošalje ili nekako drugačije da srediti.

Tko je glasao

Netko iz

tvoje obitelji je mogao doći na tvoje biračko mjesto i zatražiti da te obiđu na radnom mjestu da bi glasao.

Birački odbori nisu dužni obići sve takve glasače, jer ako ih se javi mnogo, ako su predaleko od biračkog mjesta, onda je fizički nemoguće to stići. Ali, birački odbori imaju zadatak da nastoje obaviti takve glasače koliko god je to moguće.

Imaš još jednu mogućnost. Ako unaprijed znaš da nećeš moći doći do svog biračkog mjesta, ako je mjesto gdje radiš zaista udaljeno od tvog biračkog mjesta, tada si se mogao privremeno ispisati iz svog biračkog spiska, dobiti o tome potvrdu, i sa tom potvrdom otići glasati na ono biračko mjesto koje ti je najbliže. I za koje ti, recimo, treba 10 minuta da obaviš glasanje i vratiš se na posao.

Uostalom, zvuči mi logično da su poslodavci onih ljudi koji ipak rade taj dan dužni omogućiti zaposleniku nekakvu stanku da bi mogao otići glasati.

Tko je glasao

a ovo pitam spliću...

...a može ofkors i dežurna matematičarka Marival :))

pretpostavimo da od tih 40 posto neizašlih pola ide HDZu a pola SDPu...kakvo bi onda bilo stanje?

i kakva bi situacija bila da je svih tih 40 posto htjelo glasat za HDZ....
čisto da vidimo situaciju...

CC

Tko je glasao

Da sam ja netko

pretpostavimo da od tih 40 posto neizašlih pola ide HDZu a pola SDPu...kakvo bi onda bilo stanje?

Bilo bi gotovo isto. Ali da ja dobijem ovih 40% glasova onih koji nisu glasali, bilo bi bolje i bilo bi reda u ovoj državi.

Tko je glasao

Popis 2011

Kaže da nas ima cca 4 200 00. Od toga treba oduzeti milionče mlađih od 18 godina bez prava glasa i stranaca (Bošnjaci ostali koji imaju boravak ali ne i državljanstvo) i ostane nam oko 3.2 mil birača. Prema tome ovo milionče koje je osvojila Kukuriku koalicija je skoro trećina Rvata koji imaju pravo glasa.
Skoro nigdje u Europi ne izlazi više od 60 % na izbore. Kada bi Kukuriku koalicija od tih ne izašlih uzela ne pola, nego trećinu što je skoro pola miliona možemo reći da Kukuriku koalicija ima podršku pola Hvacke što se smatra apsolutnom podrškom. Ako bi baš još više cjepidlačio rekao bi da skoro sve manjine podupiru njih , Srbi i Talijani sigurno a i od Čeha je izabran predstavnik SDPa, dobili bi još oko 150 000 glasova .
Znači po realnim brojevima imaju 50 % podrške.
Koristieći friziran broj birača (oko milionče više kao što svi znamo) mora se dobiti za 20- 25 % manji rezultat. Mogli bi ubrojiti i sve Hrvate koji žive u inozemstvu, cca 4 mil i reći kako Kukuriku ima podršku 13 % Hrvata.
Brojevi su čudo :)

Tko je glasao

kibidabi

za sva ova gatanja o stavovima neizaslih vrijedi isto pravilo koje sam naveo i u dnevniku cikavelje (u kojemu on apstinente interpretira kao protivnike sustava / stranaka u cjelini, i trazi za njih "prazne" stolice u parlamentu): nitko nema pravo interpretirati volju pojedinaca koji svoj stav nisu izrekli.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

hadzi

..dala sam ti minus jer si bezobrazno iritantan: kakav je to partizansko - isljednički gard: nitko nema pravo interpretirati volju pojedinaca koji svoj stav nisu izrekli??? o čem ti lupaš? TKO INTERPRETIRA ili uopće želi INTERPRETIRATI?

ja samo pitam (marival i spliću) da mi daju te dvije opcije, čisto da vidim kako bi to potencijalno izgledalo da su izašli svi i da su glasali i za ove i za one, itd.

jako mi je žao što ne postoji način (ili možda postoji?) da sve one koji NISU izašli sad netko anketira u smislu za koga biste, da ste izašli, glasali, itd....zar ti misliš da bi se možda pokazalo da ne bi bilo dovoljno onih koji bi rekli: mislili smo baš za SDP al nas je južina razjebala pa nismo izašli..

tak da se molim te, suzdrži, tih "manolićevskih" manira, bene? znam da voliš SDP i sve pet, ali daj malo, olabavi.....

CC

Tko je glasao

kukuriku

Ovo gdje piše SDP je koalicija kukuriku da ne bi bilo zabune.

Tko je glasao

Nova vlast će morati

Nova vlast će morati mijenjati izborne zakone i time će priznati da je i sama nelegitimna. Tako će doći do novih izbora.
Ako ne promijeni izborne zakone i one u svezi:
- Zakon o izboru zastupnika u hrvatski sabor,
- Zakon o izbornim jedinicama
- Popis birača,
izgubit će zauvijek vjerodostojnost.
Dakle, novi izbori za godinu dana. Ali tada, oni pravi.

Tko je glasao

promjena izbornih zakona ne implicira hitno raspisivanje izbora

Slažem se da treba promijeniti izborne zakone i kvalitetnije popisati birače, ali ne razumijem kako iz toga zaključuješ da izbori slijede za godinu dana.
Nema potrebe za tim emocionalnim ucjenama.

Neka nam upristoje uvjete za raspisivanje referenduma na građansku inicijativu, pa će građani imati mehanizam za ubrzavanjem izbora, ako ih budu željeli ubrzati.

Tko je glasao

slažem se

Upravo radim novinski članak sa sličnom temom. Kada se izlazilo na izbore sve stranke su izjavile kako će priznati rezultate a i građani su to potvrdili izlaznošču preko 50 %. Kada se vidi da je vodeća koalicija pobijedila i u ukupnom zbroju glasača otprilike 1 mil prema 500 000 a ostalo su podijelile male stranke vidi se da ni kod bilo koje druge izborne metode ili preslagivanja rezultat ne bi bio puno drukčiji.
Nekoliko mi je političara i građana u zadnja 2 dana reklo da bi se trebalo ići na prijevremene lokalne izbore za 17 mjeseci kako bi se HDZ potpuno potukao. To bi bilo nelegitimno i nemoguće baš zato jer se prije bilo kojih sljedećih izbora moraju srediti popisi birača a i srediti broj općina što ako se stigne za 7 mjeseci biti će odlično.
Uz to biti će to pravo vrijeme za testiranje kvaliteta nove vlade uz koju svi sada moramo stati. Dosta im je što HDZ nastavlja sa svojim primitivnim udaranjem, još im sigurno ne treba postavljanje noge od običnih građana i malih stranaka.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Od 25. listopada 2017. godine na pollitika.com više nije moguće dodavati novi sadržaj (postove, komentare), niti je moguće kreirati nove ili se ulogirati na stare korisničke račune.
Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Najkomentiraniji članci