Tagovi

Ivo Josipović v.s. Marko Vojković - sučeljavanje

Na ovim je stranicama do sada ispisana gomila teksta o aferi Zamporion, naziv je kovanica Indexa.hr, a također i u dijelu medija koji nisu pod kontrolom Ninoslava Pavića. U šumi informacija, objašnjenja, optužbi i demantija je već doista teško razlučiti bitno od nebitnoga. Odlično je što su kroz raspravu mnogi upoznali sam sustav zaštite autorskih prava i uočili probleme od kojih će se neki vjerojatno i rješavati u narednom periodu. Međutim, kako je riječ o osobi Predsjednika RH, ipak se treba koncentrirati na ono što je kod političara najvažnije, odnosno transparentnost i iskrenost.

Činjenica je da se Ivo Josipović o svemu odlučio očitovati tek nakon što se afera razbuktala, odnosno kad su o njoj pored doista neumornog Indexa.hr počeli pisati i drugi mediji. U početku se zadovoljio pokušajem da nas rečenicom-dvije uvjeri kako s poslovnim odnosom HDS-ZAMP-a i Emporionom, tvrtke njegovog prijatelja Marka Vojkovića, nema ništa a kasnije kad je otkriveno da je kao glavni tajnik HDS-a i sam bio više nego uključen, da već dvanaest godina operativno ne vodi tu organizaciju. Više je progovorio tek 18.ožujka ove godine u emisiji Nedjeljom u dva, vrlo vjerojatno nakon procjene da mu šutnja na sve glasnija prozivanja počinje činiti štetu. Radi lakšeg snalaženja u svemu što je dosad izrečeno, koncentrirajmo se na detalj koji najviše govori o osnovnom što se zamjera Josipoviću.

Podsjetimo se, Index.hr je aferu otvorio tvrdnjom da je Ivo Josipović svojim utjecanjem u Hrvatskom društvu skladatelja pogodovao svom prijatelju Marku Vojkoviću, odnosno da mu je bez javnog natječaja osigurao više milijunske prihode.

I Josipović i Vojković su nekoliko puta mijenjali iskaze pa je i dalje ostao nejasan način, da li im je to bio i cilj, kako je Emporion u stvari dobio posao. U znak dobre volje, uzmimo samo njihove posljednje izjave računajući da su u to vrijeme već dobro znali što javnost zanima zbog čega nimalo nije upitan kontekst u kojem su izjave izrečene.

Evo što na pitanje o tome da li je postojao javni natječaj i kako je uopće dobio posao sa ZAMP-om kaže Vojković:

Kako je Emporion dobio posao s HDS-om?
Tadašnji predsjednik društva Adalbert Marković i tajnik Ivo Josipović pozvali su me na sastanak. HDS nakon raspada bivše države, u kojoj su cijela obrada i posao bili centralizirani u Beogradu u sklopu SOKOJ-a, nije imao svoj sustav. Kao tvrtka koja je imala određeno iskustvo i reference u IT rješenjima nije bilo upitno zašto su nas pozvali. Napravili smo analizu, predložili model, a onda se ispostavilo da HDS nema kako platiti. Bili smo spremni tu priču razvijati pa smo definirali naknadu u obliku postotka od naplaćenih prava, što je svjetska praksa. Otad svake godine pregovaramo o ugovoru i smanjenju troškova.

Emporion kontinuirano surađuje s HDS-om i posao ugovara bez javnog natječaja? Zašto?
Očekivati da će 1992. godine HDS kao udruga u transformaciji iz bivše u samostalnu hrvatsku državu raspisati javni natječaj u Narodnim novinama i prikupiti ponude za nešto za što ni sami ne znaju što im sve treba je iluzorno. Smatram da smo mi taj posao dobili jer je naš prijedlog rješenja bio najprihvatljiviji u odnosu na druge ponuđene. Sve govori da je izbor bio dobar, jer je naš prijedlog rješenja bio baziran na efikasnosti. Ponavljam, naša naknada direktno ovisi o ostvarenim prihodima.

Iz njegovih je odgovora jasno da nikakvog javnog natječaja nije bilo, pa čak ni prikupljanja ponuda (boldirano). Objašnjenje zašto je 1992.godine tomu bilo tako je prilično razumno ali ne mijenja bit.

Međutim, Ivo Josipović je gostujući kod Aleksandra Stankovića o istom rekao sljedeće (17.minuta):

Zašto je doveden samo jedan čovjek u poziciju da obavlja taj posao, odnosno zašto je samo jedno poduzeće...?

To sam Vam već odgovorio. (?!?)
Prvotno su bile tražene ponude (!!!). On je izabran pred desetak petnaest godina (?!?) kao najbolja ponuda.

Stavimo li sad njih dvojicu u poziciju svjedoka i virtualno ih suočimo, ispada da im se iskazi bitno razlikuju. Vojković kaže da javnog natječaja i prikupljanja više ponuda nije bilo a Josipović eksplicite kaže da su prvotno bile tražene ponude i da je Vojkovićeva bila najbolja, implicira da je ponuda bilo više.

Obzirno govoreći, jedan od njih ne govori istinu. Želimo li pak biti do kraja jasni, jedan od njih sigurno laže.

Vojkovićev je iskaz detaljniji i autoru ovih redaka se čini vjerojatnijim. On nije političar, ne koristi politički rječnik i vjerojatno je manje svjestan od Josipovića u čemu je zapravo problem.

Josipovićev je iskaz vrlo konkretan, ponude su navodno tražene, bilo ih je više i Vojkovićeva je odabrana kao najbolja. Međutim, tom iskazu nedostaje uvjerljivosti.

Kao što je precizno znao reći da je Vojkovićeva zarada tek oko milijun kuna godišnje, iako je riječ o poduzeću s kojim navodno nema nikakve poslovne veze, od Josipovića se sad očekuje da iskaz potkrijepi podacima od koga su sve tražene ponude, koliko ih je bilo i tko ih je dostavio te po čemu je ponuda njegovog prijatelja Vojkovića bila najbolja. Ovo mu je izvrsna prilika da aferu zatvori stavljanjem "točke na i".

Pošto mu doći do podataka o tuđem poduzeću nije predstavljalo nikakav problem, još manje će mu biti problem da do podataka dođe u organizaciji koju je, prema vlastitom priznanju, u to vrijeme čak operativno vodio.

Komentari

ajmo i kod tebe malo logike...

tuzna, ali ne tako iznenadjujuca je pomisao da je josipovic upravo jedan od protagonista politickog pogodovanja

ajmo, rasprave radi, hipotetski reci da je josipovic 1992. pogodovao bratu svoje prijateljice.
sto to hipotetsko pogodovanje cini politickim, kad jospipovic tek desetak godina kasnije (zapravo jos malo vise) ulazi u politiku?


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

svaka javna ovlast

svaka javna ovlast predstavlja sustinski politicku funkciju s obzirom da raspolaze delegiranom drustvenom moci.

enivej, mozda nije problem kada govorimo o nekom niskom profilu lokalnogpoliticara kakvih imamo hiljade i koji pegla lovu preko uredjenja parkova i farbanja klupica. problem je kada je upravo takav jedan sitni oportunost glavom i bradom predsjednik republike kojem je glavna poruka bila pravda.

u tom slucjau govorimo o opcoj kompromitaciji te osobe.

Tko je glasao

To je pristojan argument, ali

To je pristojan argument, ali evo mrak pise da prikupljanje naknade za autorska prava nije u razini javnih ovlasti, vec da se radi o (zakonom reguliranoj) formi privatnog naplacivanja privatne usluge od strane privatne udruge, i moram reci da mi taj argument zvuci uvjerljivo. Gdje je tu onda "politicko pogodovanje"?


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

pokusavanje ignoriranja

pokusavanje ignoriranja elementarne logike oblik je intelektualne korupcije.

sama pozicija jednostranosti i arbitrarnosti po definiciji je u domeni javne uprave. to sto se formalno pravno stvar vodi na neki pedeseti nacin, zove se rupa u zakonu, te ne eliminira politicku odgovornost protagoniste ovog skandala.

Tko je glasao

rašomon (?)

Nakon što ponovimo da jedan ZAMP niti 1992., 1993. niti bilo koje druge godine nije dužan niti objaviti javni natječaj, niti pozivni natječaj, niti međunarodni natječan - niti išta u tom stilu - došli smo do ovoga?

Nažalost - ovdje se dolazi do nevjerojatno čudnog tumačenja (od strane autora dnevnika) riječi "ponuda". Naime - "ponude" - NE ZNAČE da gosp. Josipović tvrdi da je bio proveden nekakav formalni natječaj.

Kada u privatnoj tvrtci nešto trebate - postupak ide otprilike ovako. Đuro (direktor) i Pero (zamjenik) kažu "Ove naše kokoši neselice nam stalno bježe po cesti, trebalo bi to nekako ograditi, znaš nekoga tko se bavi ogradama?" Pero kaže "Znam dvojicu, Marka i Ivicu, nisu loši!" Đuro kaže "E super, ajd ih nazovi, pa da se nađemo sa svakim od njih na razgovoru da pojasnimo, pa nek nam dostave službene PONUDE". Marko i Ivica dođu (ne znajući jedan za drugoga), poslušaju - i dostave Đuri i Peri svoje PONUDE.

Đuro i Pero uz votkicu odluče da im se više sviđa Markova ponuda, pogotovo jer je pristao na isplatu po naplaćenom.

Čiča-miča - gotova je priča. Đuro i Pero će uvijek laički reći "da, bilo je više ponuda, odabrali smo najbolju", a Marko će reći da je on bio na jednom sastanku, te dao ponudu koja je odmah prihvaćena i krenulo se raditi. I nitko neće lagati.

p.s. Ako će netko demantirati ovaj moj pustupak nabave koji je uobičajen u privatnom sektoru - molim da taj također bude iz tog istog sektora.

Tko je glasao

jes. tako je sa privatnim

jes. tako je sa privatnim firmama. a jos bolje je kada fino predsjednik josipovic oblikuje zakonsku regulativu gdje reketari cijelu naciju i svome frendu onda na tom privatnom-osobnom reketu osigura svom frendu vojkovicu masnu zaradu.

zakon je kako se lijepo moze privatizirati javno podrucje masom privatnih i direktnih naplata, sve pod kapom zakona, ni kruh jedes ni kruh mirises, a pajdo predsjednik ti namjesta unosne poslove sa lovom izvucenom iz reketa.

sto je najbolje, hatzivelkos u tome ne vidi nista sporno. ostalu kognitivino ogranicenu ekipu ne bih imenovao, ali hatzivelkos nije blesav momak, a jako mu se svidja ova opca privatizacija reketa i cinjencia da u tome ne vidi nista sporno.

ali opet. hatzi je vojnik partije koja je sudionik opce pljacke hrvatske, tako da zapravo nista nije sporno u tome sto hatzi u ovom benignom reketarenju ne vidi nista sporno.

pitanje je kada ce suvisla ekipa krenuti u obracun sa ovim kognitivnim poremecajem. jer dok je ekipa sklona toleriranju, pa cak i pravdanju obicnog politickog pogodovanja kroz privatizaciju reketa ili na bilo koji drugi nacin (gleda se nacelo), jer ovakav bizaran tretman ne moze opstati sa statusom quo.

radi se o sustinskoj prirodi stvari i pokretanju obracuna sa korupcijom. necemu sto ako ljudi nisu sposobni realizirati unisti drustvo bez ikakvoga problema.

hatzi, zaphode, nadam se da ste za ovo placeni, pa da cete izvuci bar neki benefit iz cijele price.

Tko je glasao

ne pitaj...

... para k'o kenje; a tvoji, jel uredno caltaju?

Tko je glasao

Zap

citiram te:
"p.s. Ako će netko demantirati ovaj moj pustupak nabave koji je uobičajen u privatnom sektoru - molim da taj također bude iz tog istog sektora."

Znaš da nisam iz tog sektora ali sam i te kako imao veze sa tim sektorom.
Manipulacije pozivnim natječajima su ogromne.
Pozivni natječaji se mogu provoditi koliko znam samo do određene vrijednosti poslova i u još nekim uvjetima.
Vrijednost poslova koja je dobijena ovim amo reči prikupljenim ponudama je daleko veća od zakonski dozvoljene.

Isto tako da ja hoću nekome pogodovati mogu pozvati nekoliko poslovnih partnera (u koje imam povjerenje i koji dobivaju druge poslove) da daju ponudu veću od onoga kojega ja preferiram.
Ima i drugih načina.
Npr sam Vojković je mogao u tom trenutku imati više firmi koje bi se mogle javiti na taj natječaj.

Ja bih ovdje napomenuo da me toliko nije ni briga za te natječaje.
Meni je puno važniji novac i raspolaganje sa njim.
Kako je to vezano za "Udrugu" to pitanje je još interesantnije.
Dakle bit je u "MANIPULACIJI PRIKUPLJENOG NOVCA" do isplate onima koji je namjenjen.

Po meni, tu možda leži najveći krimen koj bi se dao lako otkriti.
Znamo za onu da je najteže doći do prvog miliona i da se za njega ne pita.
.

Tko je glasao

na čemu se pada, a na čemu se NE pada...

...sve ovo na što se gale ovako uzbuđeno pjeni tipa "predsjednik ti daje milionske poslove" su jednostavno gluposti - i od toga nikada ništa... gale se možda niti ne sjeća konteksta 1992. i 1993. godine kada 99% ljudi nije sklapalo "velike poslove", a ZAMP-ovu naknadu si utjerivao valjda od tri i pol kafića u Zagrebu, a i ti bi te tukli.

Kad je ZAMP krenuo - nije bilo nikakvog, a ne velikog novca. Pa ni država još nije bila u jednom komadu, ništa se nije znalo. Tko to ne kuži nego gleda sve kroz prizmu 2012. godine - taj jednostavno i ne može razumjeti.

A što se tiče pozivnih natječaja, o njima imam svoje mišljenje. Pa ovdje smo pisali i o registru javne nabave i kako se normalan postupak pretvara u hitni postupak (što dozvoljava izravnu nagodbu), kako se zaobilazi tj. piše natječajna dokumentacija i sl. No, dok se ZAMP nije zahuktao - vjerovao ti meni ili ne, vjerojatno je Vojković radio uslugu svojoj sestri koja mu je došla i rekla "eee ima tu neki ZAMP, ono, fini dečki, sviraju flaute, naumili nekako štititi autore i to, a niti znaju kako niti imaju opreme i ljude i znanja; državni zavod im je dao pravo da ta prava štite - jer po svim svjetskim pravilima moramo imati takvu udrugu - a oni ne znaju kako krenuti; braco, ajd radi godinu-dvije na postotak od zarade pa možda bude nešto od toga".

A što se tiče manipulacije novcem tijekom godine - za to postoje Skupštinari. Baš me zanima kako izgleda godišnja skupiština koja počinje sa "Prikupili smo 100 M kn, kupili smo jednu firmu koja je propala, pa smo išli uložiti u jedan fond i tu smo izgubili 82% sredstava, pa smo išli na poker automate ali sam srećom pogodio da idu dvije veće pa jedna manja". Ali to nije protuzakonito, to je novac te udruge.

Tko je glasao

Zap

"Ali to nije protuzakonito, to je novac te udruge"

Mislim da u tom grmu leži zec.

Tko je glasao

prodajmo nezaposlene privatnim tragačima !

...na stranici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje
objavljen je :JAVNI POZIV
za podnošenje zahtjeva za korištenje sredstava za poticanje zapošljavanja u 2012. godini
Predmet Javnog poziva je korištenje sredstava za poticanje zapošljavanja putem mjera aktivne politike zapošljavanja iz Nacionalnog plana za poticanje zapošljavanja 2011. – 2012.
Mjere koje će se provoditi u 2012. godini su:
potpore za zapošljavanje
potpore za samozapošljavanje
potpore za usavršavanje
obrazovanje nezaposlenih
stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa
javni radovi
...što je u poslovnom okolišu kakav jest
lako dopunjivo mogućnošću outsorcinga obveza zavoda
privatnim agenturama za zapošljavanje.
..."prodati" svoje štićenike za dio vrijednosti potpora koje su
osigurane bi, vjerujem, naišlo na interes privatnog sektora a
da je društveno prihvatljivo smo već zaključili.
...zašto ne iskoristiti zatečeno stanje kao da je provedena
javna rasprava o politički dvojbenom pitanju kada je očito
da postoji politički koncenzus relevantnih tjela o prihvatljivosti
pragmatičnih rješenja?
...o višestruko blagotvornim utjecajima na poduzetničku klimu,
na zaposlenost headhuntera, na posljedične prihode proračuna,
na utjecaj na društveni proizvod,...i neposljednje na pad broja
nezaposlenih ne treba puno objašnjavati.

Tko je glasao

Čuj...

Čim više nezaposlenih, tim više posla oko tih nezaposlenih - svojevrsni perpetuum mobile.... To nas možda izvuče iz krize ;)

Osim toga, ne treba tim nezaposlenima ništa pomagati jer su si ionako sami krivi:

"Znate li u čemu najviše griješe kandidati na razgovorima za posao? Pročitajte OVDJE" - http://www.jutarnji.hr/zasto-nisu-dobili-posao--ne-znaju-o-tvrtki--na-ra...

Tko je glasao

perpetum mobile

može biti i ovako .. što više nezaposlenih to više ada na crno ... više cvate siva ekonomija ... više novca ide mimo poreznih škara .... već i vrapci na gani pričaju kako gro dućana u šoping centrima održava roba prodavana na placu bez računa ... prodavači na tržnicama dolaze većinom iz redova nezaposlenih i za siću bez socijalnog i zdravstvenog prodaju robu po bilo kakvom vremenu.
interesantno je kako su se bivše vlade govorile na sav glas kako će krnuti u oštru bitku protiv sive ekonomije, kako će zabraniti prodavanje svega i svačega na placu bez računa ... po onom tresla se brda rodio se miš ... u ovom slučaju se nije rodio ni miš jer se nije dogodilo ništa ... očito nekome tj. nekima nije bilo u interesu jer bi se ugrozila njihova poslovna carva ili je u pitanju korupcija ...

w. ;)

Tko je glasao

Vidiš...

Nisam na to (i) ovako gledala... Organizirana siva ekonomija uz blagoslov korumpirane i slugantske vlasti... Uvijek mi je siva ekonomija bila sinonim za snalaženje malog čovjeka u teškim vremenima. Ovo o čemu ti govoriš, a jest siva ekonomija, ujedno je i pravi organizirani kriminal...

Tko je glasao

No, dok se ZAMP nije zahuktao

No, dok se ZAMP nije zahuktao - vjerovao ti meni ili ne, vjerojatno je Vojković radio uslugu svojoj sestri koja mu je došla i rekla "eee ima tu neki ZAMP, ono, fini dečki, sviraju flaute, naumili nekako štititi autore i to, a niti znaju kako niti imaju opreme i ljude i znanja; državni zavod im je dao pravo da ta prava štite - jer po svim svjetskim pravilima moramo imati takvu udrugu - a oni ne znaju kako krenuti; braco, ajd radi godinu-dvije na postotak od zarade pa možda bude nešto od toga".

He, he, moguće je da se priča i tako razvijala.

No nekako mi se čini da onda ovog migoljenja uključenih ne bi bilo. Štoviše, Vojković bi imao sve uvjete da ga se predloži za kakvo visoko državno odlikovanje.

Takvo pregalaštvo i samoodricanje, sve kako bi se što bolje uredilo jedan veliki sustav, zaslužuje pohvale a ne pokude.

Ipak, zbog svega i kada već nagađamo, mogući su naravno i drugi scenariji.

B-52

Tko je glasao

Molit ću fino, prisjetimo li

Molit ću fino, prisjetimo li se, Josipovića se sumnjiči za pogodovanje prijatelju. On to demantira.

Tvoj opis "natječaja" je izvrstan i ja vjerujem da je bilo upravo tako ili slično.

Samo, ako je tako bilo, onda su kritičari 100% u pravu, odnosno Josipović jest pogodovao prijatelju. Ili, da Hatzivelkos ne cjepidlači, bratu bliske prijateljice, kao da je tako pogodovanje manje.

Nijednog trenutka nisam tvrdio da udruga ima obvezu raspisivati javni natječaj pa ne trebamo gubiti vrijeme na to.

B-52

Tko je glasao

Shame!

Shame!

Tko je glasao

Josipovića se sumnjiči za

Josipovića se sumnjiči za pogodovanje prijatelju.

ma da?
nisi li maloprije napisao da ga se sumnjici za pogodovanje bratu prijateljice, jer jelte, nije bitno da li su u tom periodu vojkovic i josipovic bili prijatelji?


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Namjerno nisam napisao

Namjerno nisam napisao "Josipović je pogodovao prijatelju preko sestre" da ne bi netko protumačio kako imam nekih primisli o njegovom odnosu sa Sandom.

Bilo pogodovanje izravno ili neizravno, uvijek je i samo pogodovanje.

B-52

Tko je glasao

da ne bi netko protumačio

da ne bi netko protumačio kako imam nekih primisli o njegovom odnosu sa Sandom.

uf dobro, onda je tvoje pisanje neistine da je pogodovao prijatelju ipak bilo pisano iz ispravnih, politicki korektnih motiva. :-) :-)


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Misliš da će tvoje

Misliš da će tvoje kvalificiranje činjenica "neistinom" promijeniti istinu?

Činjenice jesu:

-Josipović je odlučivao kome povjeriti posao
-posao je dobio njegov (obični, tad navodno ne bliski) prijatelj, uz to brat bliske prijateljice

Very convinience. :)

Jedan od često najuspješnijih načina kontrole (ograničenja) štete je odmah priznati istinu jer odgađanje i migoljenje zna izazvati još veću štetu.

B-52

Tko je glasao

Misliš da će tvoje

Misliš da će tvoje kvalificiranje činjenica "neistinom" promijeniti istinu?

ja sam neistinom kvalificirao tvoje opetovano navodjenje da je josipovic "pogodovao prijatelju".
ako imas problema sa razumijevanjem napisanog, ponovno par puta procitaj.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

ja sam neistinom kvalificirao

ja sam neistinom kvalificirao tvoje opetovano navodjenje da je josipovic "pogodovao prijatelju".

A ja sam Josipovićevo pogodovanje prijatelju kvalificirao istinom.

Činjenice su na mojoj strani.

-Josipović jest odlučivao

-posao jest dobio njegov prijatelj

I tako već dvadeset godina.

To kad prijatelju daš posao ti možeš zvati kako hoćeš, pa i neistinom, ali normalan svijet to zove pogodovanjem.

B-52

Tko je glasao

ne mogu vjerovati koliko si

ne mogu vjerovati koliko si uporan u forsiranju vec raskrinkanih neistina, ali pocinjem se navikavati kod tebe.

ajmo dakle jos jednom - tko je kako utvrdio da su josipovic i vojkovic '92 bili prijatelji, buduci posao koji je vojkovic dobio te godine nazivas "pogodovanjem _prijatelju_"?


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

ajmo dakle jos jednom - tko

ajmo dakle jos jednom - tko je kako utvrdio da su josipovic i vojkovic '92 bili prijatelji,

HRVATSKA JAVNOST!!!

B-52

Tko je glasao

da? gdje? link?

da? gdje? link?


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Ako Vojković 92 ili 93 nije

Ako Vojković 92 ili 93 nije još bio Josipovićev prijatelj već su se po Josipovićevim tvrdnjama sprijateljili tek kasnije da li je Marko Vojković te 92 ili 93 već bio brat Sande Vojković ili joj je brat postao kasnije.

Tko je glasao

a) da li to sto joj je brat

a) da li to sto joj je brat utjece na istinitost tvrdnje kako je "josipovic pogodovao svom prijatelju"?

b) da li poznanstvo iz "druge ruke" ima istu tezinu kao i poznanstvo iz "prve ruke"?
ako da, zasto ga se onda jednostavno ne kaze "pogodovao je bratu prijateljice"?

c) teza o pogodovanju je dobrim dijelom izgradjena i dokazivana time sto "mu je vojkovic prijatelj", tako da je bitno da li su ili nisu bili prijatelji u trenutku kad "mu je pogodovao"


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

ti si jako zabrijao, pa

ti si jako zabrijao, pa spominju Marka da ne spominju Sandu. Pa to je bio prvi komentar na ovom blogu. Tebi treba sve nacrtati?

Tko je glasao

ti si jako zabrijao, a ti

ti si jako zabrijao,

a ti nisi odgovorio ni na jedno pitanje.

pa spominju Marka da ne spominju Sandu.

ja to ne pusim. vjerujem da u napisima "predsjednik pogodovao prijatelju" (a u toj su izjavi sve tri rijeci diskutabilne, jer niti je josipovic tada sanjao da bi mogao biti predsjednik, niti su bili prijatelji, a niti na temelju do sada iznesenog nisam uvjeren da je bilo pogodovanja, buduci je '92 posao dobila tvrtka koja je pristala raditi posao na postotak, a relevantni zakon koji je osigurao stabilan prihod novca je donesen desetak godina kasnije) nema ni trunke altruizma, vec iskljucivo propagande koja je odabrana zato jer jace odzvanja.

uostalom, upravo se komentatori s ovog dnevnika na temu navodnih odnosa josipovica i sande vojkovic na jednom drugom dnevniku nisu ni malo suzdrzavali, pa je stoga ova pateticna briga kojom se opravdava ponavljanje neistine licimjerna.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Mašta može svašta! Pa ja

Mašta može svašta!

Pa ja cijelo vrijeme tvrdim isto što i ti. U tom dijelu. Nije to pogodovanje prijatelju nego bratu prijateljice. Neki sada insinuiraju, intimne.

„Sanda Vojković u HDS-u radi od osnutka tog društva.“

To piše na puno mjesta, evo jednog linka u kojem to izričito piše, davno prije ove afere i prije nego li se uopće moglo
pretpostaviti da bi Josipović mogao postati predsjednik:

http://www.nacional.hr/clanak/21785/do-kraja-2005-pokorit-cemo-trziste-s...

A što pričaju o njegovoj prijateljici možeš vidjeti ovdje:

http://www.znet.hr/2012/02/prisavlje-potvrdilo-otvorena-istraga-protiv-r...

A premise tipa on tada nije bio predsjednik itd... Što je to? Ili ove Mrakove tipa, u početku je bio pozivni natječaj na kojem je pobjedio najbolji koji je jedini pristao..

Činjenica je da se posao dvadeset godina dodjeljuje istoj firmi u vlasništvu prijatelja i brata. A kakvi su brat i seka, o tome se isto piše, kao i o tome da se Josipović šeće po špici s brtom i prijateljem dajući jasnu poruku DORH-u, nakon što je objavljeno da se rade izvidi oko brata i prijatelja zbog pranja novca.

Sad se ti i dalje možeš vrtiti u krug oko neke semantike nekog naslova, ali taj Josipović zaudara na daleko te se tim svojim verbalnim bravurama suprostavljaš kvalitetnim upisima na druge teme gdje nisi u sukobu racija.

Pođimo čak s pretpostavkom da u dvadeset godina poslova bez natječaja između prijatelja i brata gdje su okrenute stotine milijuna kuna u izrazito korumpiranoj zemlji nastale krvavim raspadom komunističke diktature nitko nije osladio prste.

Ajmo zamisliti nešto takvo. U kontekstu drugih vijesti o bratu i sestri u drugim poslovima i na drugim dužnostima. Bez jebe, ali tip s takvom maštom bi se zacjelo obogatio pišući scenarije za američku filmsku industriju. Ali pretpostavimo za potrebe ove rasprave da mi imamo takve sposobnosti.

Dakle ako zamislimo da je tamo sve bilo čisto sve super sve za pet (a stanova je šest, ups!), onda je čak i u takvim uvjetima neprihvatljivo da se nekome pruža zaštita od kaznenog progona zbog prijateljstva jer to jest zloupotreba položaja predsjednika. Pa tvorci Ustava su već predvidjeli mogućnost da predsjednik nekoga pomiluje. Dakle smije pomilovati Sandu to mu nitko neće zamjeriti. Kad vrati pare. Sanda, ne on. On je tu čist. Takvu priću smo zamislili.

A za one koji nemaju toliko mašte, evo prijedloga scenarija, Pavić ga vrti već dulje vrijeme na svojim stranicama. On ima ideje za serijale o predsjednicima.

http://www.jutarnji.hr/template/article/article-print.jsp?id=1011150
(Imaš sve ključne riječi: ljubavnici, pokrali mrtvace, milijuni.)

Tko je glasao

a niti na temelju do sada

a niti na temelju do sada iznesenog nisam uvjeren da je bilo pogodovanja, buduci je '92 posao dobila tvrtka koja je pristala raditi posao na postotak,

Svaka čast na (ne)uvjerenosti ali za objektivnu ocjenu o (ne)pogodovanju je nužno znati što su nudile druge tvrtke, kojih je navodno bilo.

Da je doista bilo drugih ponuda i da je Emporion doista imao najbolju ponudu, a imajući u vidu koliko afera Zamporion šteti ugledu predsjednika, nije li logično zaključiti da bi podatak o drugim ponuđačima i usporedba Emporionove s njihovom ponudom odavno bili obznanjeni?

Na temelju do sada objavljenog i činjenice da se i dalje ne podastiru navedeni podaci, logično je zaključiti da drugih ponuđača, u bilo kojoj formi, nije bilo. Odnosno, da Josipović ne govori istinu kada govori o postojanju drugih ponuda.

Jedino potpuna informacija o eventualnim drugim ponuđačima i sadržaju njihovih ponuda može skinuti sumnju s Josipovića i Vojkovića, odnosno zatvoriti aferu.

B-52

Tko je glasao

Tebi treba sve nacrtati? Ne

Tebi treba sve nacrtati?

Ne bi pomoglo. Kad ocjena ovisi o stranačkoj iskaznici pojave, možeš i naslikati ali neće pomoći. Ima istine u onom vicu "vjeruješ li više meni ili svojim očima", kod nekih to pali.

B-52

Tko je glasao

Jel ti nebi

pogodovao bratu tako zgodne žene,ajd malo muške solidarnosti;))

Čak bi se i sprijateljio s njim,zar ne.

Možda se čovjek zaljubio a onda ,znamo kočnice popuštaju.

Errare humanum est.

sve dobro...

Tko je glasao

pogodovao bratu tako zgodne

pogodovao bratu tako zgodne žene,ajd malo muške solidarnosti;))

to mu je jedini plus u cijeloj toj priči ;))

Tko je glasao

hatzi, majku mu...

... ti ga isto tupiš!

Jasno je kao dan da je Josipović, kada je prvi puta vidio Vojkovića pomislio "ako mu pogodujem, mogli bismo postati prijatelji"... tako da je svejedno je li mu pogodovao kao neznancu ili kao prijatelju, jer svatko kom pogoduješ poslije postaneš i prijatelj :)

I ne, glupo je pozivati se na to da je Vojković ima sestru jer se 92 i 93 nisu priznavali takvi odnosi, tek je Zakonom o bratstvu i sestrinstvu te pogodovanju (NN 124/96) uveden i taj odnos.

Uzgred budi rečeno, meni je i dalje nevjerojatno da se od jednog sastanka gdje udruga koja NEMA love a traži takvu privatnu tvrtku koja će kao nešto skupljati od vlasnika kafića (hej, 92 i 93!!!) i MOŽDA uspjeti od tome - danas radi teorija "Predsjednik pogodovao prijatelju". Nit je bio predsjednik, nit su bili prijatelji, nit je pogodovao.

Tko je glasao

cisto logicki

dakle vojkovic je rekao:

Očekivati da će 1992. godine HDS kao udruga u transformaciji iz bivše u samostalnu hrvatsku državu raspisati javni natječaj u Narodnim novinama i prikupiti ponude za nešto za što ni sami ne znaju što im sve treba je iluzorno. Smatram da smo mi taj posao dobili jer je naš prijedlog rješenja bio najprihvatljiviji u odnosu na druge ponuđene.

iz toga si ti zakljucio da "nikakvog javnog natječaja nije bilo, pa čak ni prikupljanja ponuda". Sto nije logicki korektan zakljucak.

Vojkovic je ustvrdio da nije bilo prikupljanja ponuda kroz formu javnog natjecaja. Vec je slijedecom recenicom ustvrdio da je "naš prijedlog rješenja bio najprihvatljiviji u odnosu na druge ponuđene". Dakle, da su se ponude prikupljale i od drugih firmi, na isti nacin kao i od njih - HDS im se neposredno obratio.

Dakle, premisa cijelog teksta na kojoj gradis daljnju konstrukciju jednostavno nije logicki odrziva.

PS: interesira me zasto nitko od kriticara ne apostrofira detalj koji se ucestalo zlorabi u opisivanju "afere", a taj je da vojkovic i josipovic u to vrijeme nisu bili prijatelji (prema izjava obojice), vec su se sprijateljili u narednim godinama. buduci se opetovano o vojkovicu pise kao o "jospiovicovom prijatelju", onda bi se to "prijateljstvo" trebalo argumentirati u periodu u kojem je moglo posluziti kao osnova za pogodovanje, dakle 1992. u suprotnom je to konstantno etiketiranje manipulacija javnom percepcijom. je li josipovic trebao 1992 znati da ce za pet ili deset godina postati dobar prijatelj sa vojkovicem, pa je unaprijed trebao poduzeti mjere predostroznosti koje bi javnost uvjerile u transparentnost odabira?


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Da slažem se da je blog

Da slažem se da je blog krenuo oko posve krive premise. Stanković je postavio dobro pitanje, ali ne u vezi s Markom nego Sandom, i tu je Josipović dao loš odgovor. To su dans preskočili svi koji su izvjestili o emisiji.

Nije pitanje od kada poznaje Marka nego Sandu, a Marko je Sandin brat.

Rasprave tip da li je natječaj uopće potreban ako zakonski nije propisan su besmislene. Ne mora to biti javni natječaj postoje razne vrste natječaja.

Mislim da se emisijom nije postiglo ništa. Vidim po raspravama na sve strane, uvjerenja su ostala ista. Ljudi su sada još ogorčeniji. U principu Josipović nije rekao ništa novo što već nije poručio, ali ostavio je dojam kao da se ruga zdravom razumu.

Nije mu na ruku išlo niti zdravstveno stanje, a točno se vidjelo kad je ispravio Stankovićev lapsus da je skoncentriran maksimalno, a tjelesno je izgledao loše.

Tko je glasao

Iz čega zaključuješ da je

Iz čega zaključuješ da je bilo više ponuda?

Zar zaista vjeruješ da Vojković ili Josipović, kada bi mogli, već ne bi obznaili da su ponude tražene ili da su ih dali još Petar Petrović, Marko Marković i Manda Mandić ali da je Vojkovićeva bila najbolja po tome i tome?

Njihov je problem što se takva tvrdnja lako provjeri dok si rekao keks i, ja vjerujem, to je jedini razlog zbog kojeg se takav argument još nije ponudio.

Namjerno za sada nisam išao na ostale problematične dijelove Josipovićevog očitovanja kako bismo razriješili jednu po jednu stvar.

Inače, Hatzivelkosu sam podastro baš činjenicu da nije bitno samo prijateljstvo s Vojkovićem već činjenica da je on Sandin brat pa lamentiranje o tome da li je netko poznanik, prijatelj ili bliski prijatelj promašeno.

B-52

Tko je glasao

Iz čega zaključuješ da je

Iz čega zaključuješ da je bilo više ponuda?

a iz cega ti zakljucujes da nije?
da odgovorim: iz iste vojkoviceve izjave.
s tom razlikom da je vojkovic eksplicitno rekao da je bilo drugih ponuda, dok je tvrdnja da nije bilo drugih ponuda tvoja logicki neodrziva konstrukcija.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

A ja sam eksplicitno rekao

A ja sam eksplicitno rekao ovo (citiram iz dnevnika):

Iz njegovih je odgovora jasno da nikakvog javnog natječaja nije bilo, pa čak ni prikupljanja ponuda (boldirano).

Ako znamo što je javni natječaj, i što je pozivni natječaj, jasno je da moja rečenica i tvrdnja stoji.

Ako je bilo ponuda prikupljenih na neki drugi način, ja vjerujem da nije, na Josipoviću i Vojkoviću je da to kažu.

Uvjeren sam da bi rekli, samo kada bi to mogli potkrijepiti dokazom. Pošto nisu rekli, baš ništa ne ukazuje da je drugih ponuda bilo.

Osim, dakako, ako im nećemo vjerovati na riječ.

A nećemo.

B-52

Tko je glasao

Ako znamo što je javni

Ako znamo što je javni natječaj, i što je pozivni natječaj, jasno je da moja rečenica i tvrdnja stoji.

ne stoji, zato jer tvrdis da nije bilo "nikakvog javnog natječaja nije bilo, pa čak ni prikupljanja ponuda " cime tvrdis dvije stvari: a) nije bilo natjecaja (sto ukljucuje i pozivne natjecaje, jer, jelte, znamo sto su natjecaji) b) nije bilo ni prikupljanja ponuda, sto znaci da tvrdis da nije bilo prikupljanja ponuda izvan forme natjecaja, a to ne stoji

Ako je bilo ponuda prikupljenih na neki drugi način, ja vjerujem da nije, na Josipoviću i Vojkoviću je da to kažu.

ti vjeruj sto god zelis, a vojkovic je to vec rekao, cak si ga i citirao.

legitimno je da novinari traze da se te tvrdnje podkrijepe i dokazom, no nije legitimna konstrukcija teze (da jedan od njih dvojice laze) kao u ovom tekstu na temelju premise koja logicki ne stoji.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Perači iz Jutarnjeg

Iskoristit ću svoje pravo pa biti čak siguran da najmanje jedan od njih dvojice laže.

U prilog tome ide i nebuloza iz Pavićevog Jutarnjeg:

Ugovor s tvrtkom Emporion, kojoj je vlasnik njegov prijatelj Marko Vojković, ponovio je, potpisan je kada on (Josipović) više nije bio glavni tajnik ZAMP-a te puno prije nego što je postao hrvatski predsjednik, a ta tvrtka, kazao je, za ZAMP obavlja pomoćne poslove.

Čovjek se kasno uključio pa ne zna da je Josipović već odavno priznao da je ugovor s Emporionom potpisan dok je on kao glavni tajnik operativno vodio HDS.

Ponovit ću, ja tvrdim da prikupljanja ponuda nije bilo. Nijedan od njih dvojice ne tvrdi da je prikupljanja bilo.

Oni tvrde da je bilo drugih ponuda.

Ako već hoćeš biti picajzla, budi di kraja pa uoči da ja govorim o prikupljanju (glagol) a oni o ponudama (imenica).

Njihova niti tvoja tvrdnja ne isključuje moju.

B-52

Tko je glasao

onda mi objasni kako se

onda mi objasni kako se dolazi do imenice (drugih ponuda) bez glagola (prikupljanja).


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Dok se ne podastre neki dokaz

Dok se ne podastre neki dokaz - laganjem!!!

B-52

Tko je glasao

Vojkovićeva izjava: Očekivati

Vojkovićeva izjava:

Očekivati da će 1992. godine HDS kao udruga u transformaciji iz bivše u samostalnu hrvatsku državu raspisati javni natječaj u Narodnim novinama i prikupiti ponude za nešto za što ni sami ne znaju što im sve treba je iluzorno.

Josipovićeva izjava:

Prvotno su bile tražene ponude (!!!). On je izabran pred desetak petnaest godina (?!?) kao najbolja ponuda.

Molim uoči!!!

Josipović tvrdi da su "prvotno tražene ponude".

Vojković tvrdi da je "prikupiti ponude bilo iluzorno".

Zaključak, jedan laže

Osim toga, uoči da je Josipović izgubio kompas, tvrdi da je Vojković izabran "prije desetak petnaestak godina kao najbolja ponuda" a radi se o devetnaest dvadeset.

O da, debelo se laže u ovoj priči.

B-52

Tko je glasao

ponavljanje (ni)je majka mudrosti

ne kuzim.

mislis li da ponavljanjem iste osporene teze bez unosenja novog argumenta, sama teza dobija na tezini?

jel jos jednom onda ja trebam ponoviti da je vojkovic rekao da je bilo iluzorno ocekivati prikupljanje ponuda kroz formu javnog natjecaja, te da je u slijedecoj recenici rekao da je bilo vise ponuda?

jel ce onda i moj argument ponavljanjem postati tezi?

ako da, predajem se. ne trebas vise ponavljati, pobijedio si . pametniji popusta.


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

A pazi sad

A pazi sad ovo:

Vojković:

"...prikupljati ponude za nešto što ni sami ne znaju što im sve treba"

Josipović:

"prvotno su tražene ponude"

Zaključak:

Josipović tvrdi da su "prvotno tražene ponude" za, Vojković tvrdi, "nešto što ni sami ne znaju što im sve treba".

Pitanje za tebe:

Kako je moglo biti traženo i dobiveno više ponuda za "nešto što ni sami nisu znali što im sve treba"?

B-52

Tko je glasao

poanta je da se njihove

poanta je da se njihove izjave mogu interpretirati kao konzistentne. samim time, nemas snazno uporiste za svoje tvrdnje.

Tko je glasao

dobio si plus i od mene i od

dobio si plus i od mene i od Galeta, teba odma javiti u Centralni komitet da ne prođe nezapaženo...

Hahahhaha

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Nije šija, nego vrat, nije Bešker, nego Feniks od MKn komentara 21
  2. Istina nalazi put i kroz njihove laži jer viri baš iz samih tih laži - Dan sjećanja 2014. od ppetra komentara 0
  3. Pismo investitora petogodišnjem unuku od rodjen komentara 2
  4. Ima se – platilo se! od Feniks komentara 19
  5. referendumsko internetsko upravljanje od aluzija komentara 2
  6. Vukovarsko znati i ne znati od Feniks komentara 30
  7. "Klemovi" anglosaksonski balvani u Savskoj od sjenka komentara 90
  8. Ekonomija i društvo budućnosti od petarbosni4 komentara 7
  9. Budale ili Peta kolona od Weteran komentara 175
  10. Optužba pojma, neistinito tumačenje, obmana i dezorjentiranost od rodjen komentara 0
  11. Financijske teskoce vode direktora u zatvor? od lunoprof komentara 21
  12. A tko pita male biznise i njihove radnike ? od provinciopolis a komentara 0
  13. Hitri Ustavni sud od StarPil komentara 5
  14. Lijevi kurs za Bliski istok od koča komentara 1
  15. NE vladajući hoće smijeniti vladajuće (osvježeno) od aluzija komentara 1
  16. Uputa za izbjegavanje vlastite oholosti i postizanja suradnje, veze, konstruktivnosti, služenja od rodjen komentara 10
  17. Josipović ne može, ne zna i nije htio od vkrsnik komentara 47
  18. Kapitulacija? od Feniks komentara 24
  19. Dva naslova za jednu realnost* od rodjen komentara 0
  20. Rusija: opaki bilder s tankim nožicama od Zoran Oštrić komentara 28
  21. Beskonačni ponavljajući niz – APIS IT od marival komentara 24
  22. Za „U“ zlatni i „krst časni“ I od Feniks komentara 156
  23. Revolucija revolucije od petarbosni4 komentara 12
  24. Vratiće se vojvoda, samo ako ustreba.... od Weteran komentara 117
  25. lustracija ŠEFova gubitaša od aluzija komentara 2

Preporučeni dnevnici

Najkomentiraniji dnevnici

Tko je online

  • Laganini
  • martin

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 2
  • Gostiju: 17

Novi korisnici

  • Gigaset
  • punktuar
  • Zlatno doba kap...
  • BlackLily
  • Ness