Tagovi

In Memoriam: TINA

TINA je nedavno preminula. Kako se često događa velikim heroinama i protagonistima jednog doba, živela je u raskošu i slavi, ali je umrla u velikoj bedi.

Rođena je 1980. godine u Engleskoj od majke Margaret Thatcher i oca Ronalda Reagana. Krsni kum joj je bio Nobelovac Milton Friedman, poznati monetarista i grki neprijatelj kejnsijanizma i intervencije države u ekonomiji. Ime joj je dala majka Margaret koja je te godine uz ratni poklič „There is no alternative“ – „(neoliberizmu) nema alternative!“ zatvorila i poslednje rudnike u Engleskoj.
T(here) I(s) N(o) A(lternative) –T.I.N.A. Lepo ime za kreaturu u povoju.

TINA je bila odgojena na poslednjim neoliberalnim teorijama slobodne cirkulacije robe, usluga i kapitala u globalnom kontekstu. U tridesetak godina svog kratkog života TINA je doživela neviđen uspeh na ekonomskim i političkim tribinama širom sveta. Dočekana je uz ovacije u svim zemljama nekadašnjeg Varšavskog pakta, ujedinila je tokove roba i usluga u jedinstveno svetsko tržište, oduzela je dohodak bogatom metalmehaničkom radniku na Zapadu i podelila ga je siromašnom proleterijatu još siromašnijih zemalja Istoga i Juga. Fabrike su se odselile, kao laste u ranu jesen, u krajeve gde radni sat staje tek dolar ili dva, kad ne i desetočasovni radni dan. Širenje novog sistema „outsourcing-a“ – seobe ekonomskih aktivnosti koje stvaraju nisku dodatnu vrednost (radno intenzivna industrijska proizvodnja – labour intensive) u geografska područja sa niskim standardom ambijentalne, socijalne, zdravstvene i sindikalne zaštite, te niskom poreskom stopom na dohodak preduzeća, su jedna od mnogobrojnih Tininih zasluga.

Ali najveća Tinina zasluga je nastanak nove branše ekonomije: ekonomije „Low Cost“ (ekonomija proizvoda i usluge po niskim cenama). Uz malo sreće i strpljenja može se leteti avionom po simboličnoj ceni od recimo 5-6 evra na liniji Rim-London, stan se može opremiti sa manje od 2.000 evra, može se obući od glave do pete za 50 evra, može se komunicirati sa celim svetom uz gotovo nulti trošak. TINA je izrodila mnogobrojnu kosmopolitsku decu: Ryan Air, IKEA, LIDL, ZARA, H&M, TATA, Pizza Hut, Mc Donald,......Obilje robe i usluga uz simboličnu cenu.
Osiromašenom Zapadu „Low Cost“ je ponudio iluziju blagostanja – jeftinu kinesku, indijsku i vijetnamsku odeću i obuću, jeftin nameštaj, jeftine diskontne markete, jeftine jednodnevne izlete do Londona, jeftini porodični izlazak na večeru, .......

Uporedo sa zatvaranjem fabrika, na Zapadu su nestajali jedni za drugim – zaštita na radnom mestu i sigurnost radnog odnosa, sindikalna zaštita, dok se welfare penzijskog i zdravstvenog osiguranja topio.
Država se polako povlačila, ustupajući TINI sve veći prostor delovanja – privatizirane su gotovo sve ekonomske aktivnosti koje su godinama bile državni monopol – velike nacionalne banke, energija, komunikacije, dobar deo zdravstva, gasovodi, autoputevi, itd.

Naročite zasluge se prepisuju TINI u realizaciji besklasnog društva.
Tina je zatvaranjem fabrika praktično ukinula radničku klasu na Zapadu i preselila ju je u ekonomski pogodnija podneblja. Besklasno društvo je doduše ekonomski raslojeno, ali radničke klase gotovo da i nema. Nezaposlenima je objasnila da je stigla Ekonomija Znanja (Knowledge Economy) i da ko zna, taj ne pati. Natrag u školske klupe! Zainteresovanima se nude kursevi profesionalne dokvalifikacije. Državne kase su finansirale programe welfare-a masivnim poreskim terećenjem zaposlenih, kojih je bivalo sve manje. Jorgan je postajao sve kraći. Skupe zdravstvene usluge i tehnološki avangardna dijagnostika, koja je proizvod skupe Zapadne Ekonomije Znanja, država više nije mogla oberučke da finansira.
Nekako baš u to vreme TINA se razbolela. Iscrpljene poreske kase nisu bile u stanju da joj pruže potrebnu negu. TINA je preminula, ostavivši za sobom velike dugove, koji čekaju naslednike. Dosad se niko nije javio.

Komentari

Nema prije svega brzih i

Nema prije svega brzih i lakih odgovora na teska pitanja.
Postavljanje teskih pitanja i prihvacanje samo lakih odgovora kao i intencija zagovaranje svega lakog, brzog, jeftinog ili besplatnog je karakteristicno za one koji postavljaju ovakva i sl. pitanja.
Pa samo najkrace:
Kome ne treba struja, kome ne treba internet, nafta, prijevoz, kome ne trebaju lijekovi, kome ne treba hrana?
Svima koji ne vide razlog zaraditi novac kojim se to treba platiti.
Primjer iz zivota.
Europa nije kontinent arijevaca, a 400 milijuna samo Kineza se spasilo od gladi necim slicnim kao sto je neoliberalizam.
To su teme koje su jako siroke i ruse masu aktivistickih zabluda.
Je li OK platiti Hermes zensku torbu 2500€?
Ako je onaj tko je rucno radio placen 4000€ mozda je.Ako nije onda taj nema posla ali je OK platiti nesto slicno plasticno za 25€.Taj je proizvod napravio netko u Aziji za 130€/mjesecno.
Sad je dakle prihvatljivo?
Ovoga izrabljuju.
Kupujte skupu robu, borite se protiv izrabljivanja u Aziji!
Nitko sljakera ne pita.
Nikad nista sto netko drugi radi nije prihvatljivo, ako mu se ne ubaci u glavu crv sumnje da ga netko izrabljuje.
Dok ima bacaca crva bit ce i lezilebovine na njihov racun.Kako glupi neoliberali i takve financiraju kroz NGO-ove opce prakse, moguce ce i pare za to odbiti od placa sljakera.
Boli glava dakle...

Tko je glasao

Friedman je bio više

Friedman je bio više liberal u originalnom smislu riječi, osim u monetarnim pitanjima..

Neoliberalizam u praksi je spajanje korporativne i državne moći, ono što se naziva "corporate welfare", a ne razdvajanje ekonomije od države. tako da kao i svugdje, postoje velike razlike između onoga što se tvrdi da nešto jest, i onoga što to ustvari jest.. Tako da u biti stalno dobijamo isto, samo mijenjamo nazive.

u krajnjoj liniji, neoliberalizam, pogotovo ono što mu se zamjera, je prilično sličan socijalizmu u praksi.

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

dupliranje

dupliranje

Julijana Mirkov

Tko je glasao

Neoliberalizam u praksi je

Neoliberalizam u praksi je spajanje korporativne i državne moći
Neoliberizam u današnjem svetu je liberalizam velikih korporacija koje su nadrasle matične države i žive po "zakonu" jačeg. Državnici manjih zemalja im nisu partneri, već sitno izvršno osoblje. Jedna vrsta poslužitelja.
Dopao mi se večeras govor koji je Obama održao pred finansijkim brokerima i bankarima: "Svaki dolar koji vam građanin poveri je dolar koji je uštedeo i nekorektno i netransparento ponašanje neće se tolerisati."
Ne čini mi se da je ovaj govor u liniji sa tvojom tezom.

Julijana Mirkov

Tko je glasao

to je zato jer ti nikad nije

to je zato jer ti nikad nije palo na pamet pomisliti da Obama laže koliko je dug i širok.

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

poslijedice Tine u rodnom

poslijedice Tine u rodnom kraju:
http://www.vecernji.hr/vijesti/londonsko-drustvo-danas-izgleda-kao-doba-robovlasnistva-clanak-129117
London je po izraženoj nejednakosti bez konkurencije među gradovima u razvijenom svijetu, objavio je današnji Guardian. Naime, deset posto najbogatijih stanovnika britanskoga glavnog grada raspolaže bogatstvom koje je 273 puta veće od prihoda najsiromašnije desetine. Takav jaz, prenosi list, nije viđen još od robovlasničkoga doba.
Profesor na Sveučilištu Sheffield Danny Dorling, koji je istraživao fenomen socijalne nejednakosti u Londonu, upozorava da sve veći jaz između bogatih i siromašnih razara društveno tkivo.

Tko je glasao

3103@ - Upravo je London

3103@ - Upravo je London imao najveci porast cijena nekretnina i opcenito troskova zivota uslijed pragmaticne politike ex. gradonacelnika tzv. "crvenog" Kena Livingstonea.
Taj je dovukao iz Rusije cca 200 mld $ pruzajuci utociste ruskim lopovima koji su zbrisali od Putinovog reketa.
Tim su parama digli cijene nekretnina i mnogo cega ( nogometnih klubova, krpa, restorana itd.)
Ako te zanima...

Tko je glasao

Ti nikako da shvatiš da

Ti nikako da shvatiš da već desetljećima u europi nema ni crvenih
ni crnih. Da si malo više upućen primjetio bi da oni desetljećima nisu na
vlasti nigdi u europi . Njihovo vrime tek dolazi , srićom.

Nije važno koje je boje mačka , glavno je da lovi pantagane.
kinez Mao.
p.s
Dali se iko zapita zašto ovim kretenima iz vlasti posuđuju lovu ovi
iz vani, kad svaka pizda zna da će se teško vratit ta lova.

Tko je glasao

Dali se iko zapita zašto

Dali se iko zapita zašto ovim kretenima iz vlasti posuđuju lovu ovi
iz vani, kad svaka pizda zna da će se teško vratit ta lova.

proviziju podijele odmah, budućnost otplate i likvidnost vjerovnika pripada drugima
Inače ako si mislio da ta budućnost pripada anarhistima, moglo bi se raspravljati, ali crveni ili crni nemaju šanse (oni sada dijele provizije i žive samo za sada, tako i jesu kratkoročno opasni - ali brojčane snage su im slabe a ne idu više kaustofobična serviranja)

Tko je glasao

@ G-news, upravo je to

@ G-news, upravo je to daokaz kako lako staljinisti postanu neoliberali ili da pače uglavnom idealno za njih (nije ni čudno što se šire širi i mao ekipa).
- EU mimo vlada članica plasira prigrama URBAN 1 kao pliot program nakon što su uočeni veliki graditeljski bumovi po raznim gradovima. Među prvim ispitanim bili su London i Marsseilles. Šema kao kod nas:gradonačelnici sa kumovima koristeći se planovima i institucijom javnih natječajima pretaču prostore grada u svoje interesne sfere - svojevrsna fašizacija grada koje idu u 7 stupnjeva:
1. Politička demagogija
2. Politička hipokrizija koju karakteriziraju gradonačelnici iz oporbenih stranaka – jedno zastupaju rade suprotno
3. Manipulacija planovima i javnim natječajima
4. Sveopća korupcija
5. Politička paranoja – svi su neprijatelji, sustavno se širi strah
6. Političko nasilje
7. Totalna kontrola (što je i bio cilj)
- Novo fašističkim pokretima temelj je proces sveukupne privatizacije (državina=vlasništvo)
- Alternativa je stvaranje civilne svijesti i stvaranje alternativne interesne mreže

http://pollitika.com/grad-drzava

Tko je glasao

Alternativa je stvaranje

Alternativa je stvaranje civilne svijesti i stvaranje alternativne interesne mreže.
Sićan se ja jednoga koji se uzda u svjest , ali je državu najbolje vodia dok je sam odlučiva. Dok se oslanja na svoju a ne civilnu svjest ,državu je iz seljačke pretvorija u industrisku.
Kad je nastupila civilna svist ta zemlja se od industriske pretvorila
u rodovsku zajednicu . Ta država se pretvorila u njemačku, austrisku i
mađarsku koncesiju.
Ti i ostali se uzdajte u civilnu svjest , volija bi ja da ste vi u pravu,
ali niste .
O civilnoj svjesti bi se moglo govorit kad bi u ovoj zemlji bilo zaposleno bar još po miliona ljudi , ali kad nisu ondak je situacija malo drukčija. Nemoš pričat o demokraciji ljudima koji jedva preživljavaju,
dok se drugi bahate sa pokradenim.
Kad prva desetorica izađu sa oružjem na ulice vidiće se svjest
ovoga naroda i učinak demokracije. Bojim se da će se mnogi iznenadit
koliko im će se priključit. A onda ćao demokracijo .

Tko je glasao

je, teška tema, kako za

je, teška tema, kako za 200+ tako i za ostatak 4499800(-)

Tko je glasao

mislim da ste malo

mislim da ste malo preuranili sa karminama. ziva je jos tina i zdrava, samo ce malo promjeniti frizuru i eto je opet.

a i tina nije problem - i globalizacija i mmf i drzave i novac (i tina) postoje samo zato sto smo se mi (ljudi) tako dogovorili. novac ima vrijednost zato sto smo se tako dogovorili. drzava postoji zato sto smo se tako dogovorili. zakoni postoje zato sto smo se tako dogovorili. pa kao sto smo se to dogovorili mozemo i nesto drugo.

banke i multinacionalke zamisljene su kao entiteti s jednim ciljem - zarada. radnicka prava, moral i slicno se nigdje u tome ne pominju - dopustamo im da utjecu na izvrsnu i zakonodavnu vlast i time povecaju zaradu/smanje radnicka prava i onda idu suze. a sto ste ocekivali? posadis mandarinu i ocekujes lubenicu?
trziste ima (i globalno i lokalno) svoja pravila igre. pravila igre mozete mijenjati na dva nacina - skupite brdo love ili se skupi masa ljudi (cak ljudi mogu apsolutno sva dogovorna pravila promijeniti, dok lova ne moze). dakle, mi mozemo odluciti i da banke preko noci nestanu, dok obrnuto ne ide. to sto je velikim trzisnim igracima mnogo lakse skupit brdo love nego se nama organizirat ne vidim kako je njihov problem. mi se skupimo jednom u sto godina (zadnji put smo dobili radnicka prava nakon industrijske revolucije) a veliki igraci svaki dan capaju, malo po malo. i sve dok im je dopusteno da capaju (kupe politicare/suce a mi presutimo), dotle smo osudjeni na propast. nazalost, pa i da se cijela hrvatska skupi, globalno ce se malo toga promijeniti - globalizacija trazi globalno djelovanje. to jest u dalekoj buducnosti ali ne vidim ni jedan drugi nacin za staviti tinu (ili alternativnu inacicu) pod kontrolu.

ne svidja vam se jeftina kineska odjeca zbog gubitka radnickih prava? pa kupite onda skuplju u koju je uracunata i ta cijena. nema takve? pa bice da onda to nitko nije spreman platiti. ili kupite hrvatsko - radnicka prava u hrvatskoj su ipak malo veca nego u kini (bas se pitam zasto nam je tekstilna industrija u banani). i onda nam je kao "low cost" tina donijela. nikako nasa zelja za jos, jos, jos... ni govora.

zao mi je, ali tine se ne budete rijesili stiskom na gumb (mada nam je to maksimum ovih dana) - to ce biti jedan dug, dug proces.

Tko je glasao

TINA je npr. i kad Fiat

TINA je npr. i kad Fiat zaposli nezaposlene u Zastavi, pa ulozi 930 mil.€ i skine ih drzavi sa kicme.Bez nje bi jos 30 godina "prizvodili" gubitke.Ista ce se TINA pobrinuti za izvoz tih Fiata.
TINA dakle zna kako se to radi, jer se bez Tine samo prosjace krediti po svijetu.
Sto se tice low cost putovanja, zrakoplovi Ryan Aira su uglavnom novi, a kod JAT-a je OK ako ne propadnes kroz pod.I to je TINA.
Ovo su posljednji rezultati TINA-e na Slovackom primjeru gdje si bili svoji na svome i sa nekim cudnim bedakom na vlasti.Kad su se izivili konacno su skuzili da su ti trabanti i zakrpane cipele ipak premalo kao dobitak:

Slovakia has made significant economic reforms since its separation from the Czech Republic in 1993. Reforms to the taxation, healthcare, pension, and social welfare systems helped Slovakia to consolidate its budget and get on track to join the EU in 2004 and to adopt the euro in January 2009. Major privatizations are nearly complete, the banking sector is almost entirely in foreign hands, and the government has helped facilitate a foreign investment boom with business friendly policies such as labor market liberalization and a 19% flat tax. Foreign investment in the automotive and electronic sectors has been strong. Slovakia's economic growth exceeded expectations in 2001-08 despite the general European slowdown. Unemployment, at an unacceptable 18% in 2003-04, dropped to 8.4% in 2008 but remains the economy's Achilles heel. Despite its 2006 pre-election promises to loosen fiscal policy and reverse the previous DZURINDA government's pro-market reforms, FICO's cabinet has thus far been careful to keep a lid on spending in order to meet euro adoption criteria and has focused on regulating energy and food prices instead. To maintain a stable operating environment for investors, the European Bank for Reconstruction and Development advised the Slovak government to refrain from intervening in important sectors of the economy. However, Bratislava's approach to mitigating the economic slowdown includes substantial government intervention and the option to nationalize strategic companies. GDP fell nearly 5% in 2009 and unemployment rose above 12%, as the global recession impacted many segments of the economy.
GDP (PPP)
$22,300 (2008 est.)
$21,000 (2007 est.)
EXPORT:
$55.4 billion (2009 est.)
$72.8 billion (2008 est.)
IMPORT:
$53.74 billion (2009 est.)
$73.91 billion (2008 est.)

Tko je glasao

Sto se tice low cost

Sto se tice low cost putovanja, zrakoplovi Ryan Aira su uglavnom novi, a kod JAT-a je OK ako ne propadnes kroz pod.I to je TINA.
Ne radi se o novim ili starim avionima, već o poreskoj stopi od 12% koju Ryan Air plaća na dohodak. Nedovoljno da spase Irsku, svoju matičnu državu, od bankrotstva, a sa njom i welfare irskog građanstva!
Isto tako radi se i o uvećanim satima letenja, kao i o niskim satnicama, koje drugi avioprevoznici počinju da uzimaju za "best-practice".
Pad životnog standarda je postao bremen na leđima država koje nisu više u stanju da finansiraju gap koji je TINA stvorila. A u ekonomiji silazna staza je veoma neugodan i nesiguran put.

Julijana Mirkov

Tko je glasao

Ryan air je trebao spasiti

Ryan air je trebao spasiti Irsku? Posao Ryan Aira jest da prevozi putnike, i to dobro radi, i usput plaća poreze u Irskoj. Irsku sigurno nije srušio Ryan Air, pa po čemu bi ju trebao /ili mogao spašavati?

Alternativa je da se više ne vozamo avionom po Europi po 30-40-50 eura, pa da mi je znati koliko će onda Ryan Air platiti poreza u Irskoj, ako karta bude 200-300-400 eura.

PA će se samo bogati voziti avionom, pa ni to neće valjati..

Što se tiče poreza na dohodak, on se na kraju uvijek uzima od radnika, jer poslodavac uvijek gleda brutto, a ne netto plaću..

probaj otvoriti obrt, pa se žali da je porez na dohodak prenizak

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

Debe ovde niko ne govori o

Debe ovde niko ne govori o porezu na lična primanja (osim tebe), jer ovde se govori o porezu koji Ryan Air plaća na dohodak svog PREDUZEĆA, koji je u Irskoj 12%.

Julijana Mirkov

Tko je glasao

poduzeća ne plaćaju porez

poduzeća ne plaćaju porez na dohodak. .. plaćaju PDV, plaćaju porez na dobit i plaćaju porez na dohodak, koji se oduzima radnicima od plaće..

iza tvoje logike stoji pretpostavka kako se, da bi se ostvarila nečija dobrobit, nekome nešto treba prvo uzeti, štoviše, da je jedini način kako bi se ostvarila dobrobit na nečiji tuđi račun. to je logika koja danas stoji iza svega, pa žanjemo i rezultate takve logike. zašto bi ryan air, ili itko drugi trebao odgovarati za financijske manipulacije?

po istoj logici ja odgovaram za vanjski dug Hrvatske, a to mi se nimalo ne sviđa,jer s njim nisam ništa imao..

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

poduzeća ne plaćaju porez

poduzeća ne plaćaju porez na dohodak. .. plaćaju PDV, plaćaju porez na dobit i plaćaju porez na dohodak, koji se oduzima radnicima od plaće..
Dozvoljavam da tvoja taksonomija izražava ideološku i terminološku zbrku nasleđenu iz jednog drugog (računovodstvenog) doba.

Prvo, PDV je, ekonomski gledano, neutralan za ekonomski uspeh preduzeća, jer se prevaljuje na krajnjeg potrošača (građanstvo). Preduzeća su tek ubiraoci PDV, koji se po mehanizmu Dugovi PDV- Krediti PDV uplaćuju periodično u državne kase. PDV nije i ne sme postati TROŠAK preduzeća, već isključivo trošak nas potrošača!
Prema IFRS -u (i IAS -u) računovodstveni standardi razlikuju OPERATIVNU dobit iliti zaradu (Earnings) koji je parcijalni rezultat preduzeća (uzmimo poznati EBIT - Earnings Before Interests and Tax) od ukupnog dohodka preduzeća (Income), koji je izložen u prospektu koji svud u svetu nazivaju INCOME STATEMENT! Tako prema UE standardu (i IFSR-u) predposlednji red ovog prospekta nosi nasiv: INCOME TAX EXPENSE - POREZ NA DOHODAK (preduzeća)!
Svi građani, isto tako, plaćaju poreze na lični dohodak (INCOME), pošto prethodno odbiju obavezna davanja za penzijsko osiguranje. Ako
su u radnom odnosu ovaj posao za njih obavlja preduzeće!
Naravno da se dohodak po poreklu klasificira u kategorije, te imaš: porez na dohodak preduzeća, porez na dohodak od nekretnina, porez na dohodak od finansijskog kapitala, porez na radni dohodak, i porez na ostale vrste dohodka (recimo Capital gain).

INCOME TAX je dakle porez na dohodak, a ti ga možeš zvati kako hoćeš, čak i BRUM-BRUM, ako ti se tako više dopada.

Pozdrav, Julijana

Julijana Mirkov

Tko je glasao

prilično sam siguran

prilično sam siguran poduzeća ne plaćaju income tax.. no recimo da si u pravu.. SVE poreze na kraju plaća potrošač..

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

to je razlika u

to je razlika u terminologiji

poduzeća plaćaju profit tax, pojedinci income tax
ili kod nas porez na dobit vs. porez na dohodak

(postoje kategorije poduzetnika koje plaćaju porez na dohodak, npr. obrtnici)

Tko je glasao

Ne radi se o razlici u

Ne radi se o razlici u terminologiji, već o razlici u definicijama. Profit je tek deo dohodka preduzeća koji ostaje kad se pokriju tzv. figurativni troškovi (interes na sopstveni uloženi kapital, koji je DEO dohodka preduzeća), a koji služi unitrašnjim rukovodećim organima u proceni profitabilnosti preduzeća. Radi se o "figurativnim", a ne efektivnim troškovima, koje je lako "subjektivizirati". Recimo - po kojoj stopi treba vrednovati kapitalni ulog vlasnika? Ako ga ja vrednujem po stopi od 5% (uzevši recimo za parametar interes na desetogodišnje državne obveznice), a ti računaš da je korektnije uzeti stopu od 4% (interes na recimo sedmogodišnje državne obveznice ), dobićemo da uloženi sopstveni capital od recimo 1.000.000 evra u provom slučaju proizvodi figurativni interes od 50.000 evra, a drugom od 40.000 evra.
Ako je ukupni dohodak preduzeća pre oporezivanja bio recimo 100.000 evra, profit bi u prvom slučaju bio 50.000 evra (100.000-50.000), a u drugom slučaju 60.000 evra (100.000-40.000).
Poreske norme su primerene objektivnim, izmerljivim standardima i u vrlo ograničenom broju dozvoljavaju iznimke (amortizacija i devalviranje kredita).

Julijana Mirkov

Tko je glasao

ovo što ti zoveš dohodak

ovo što ti zoveš dohodak kod poduzeća se zove prihod, i na to se ne plaća porez.. prihod- rashod = dobit/gubitak i na to se plaća porez..

odi pogledaj financijsko izvješće nekog d.d.-a pa nađi taj porez na dohodak ako možeš.. evo recimo fi HT-a

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

Hajde pogledaj malo ti u

Hajde pogledaj malo ti u neki univerzitetski udžbenik (novijeg izdanja) te vidi kako se klasifikuju porezi u javnim finansijama, potom pogledaj (u neki bolji rečnik stručne terminologije) šta tačno znači prihod (i da li još postoji njegov oprečni pandan - rashod), a šta je dohodak, te mi se javi.
Možeš i u englesku verziju : Income vs. earning (dohodak vs. prihod), jer u svim zemljama sveta normativa koja reguliše računovodstenu praksu d.d. predviđa primenu univerzalnih IFRS (International Financial Reporting Standards). To je radi uporedivosti bilansa na međunarodnom nivou (transparentnost) i komparativne analize koju investitori vrše pre nego što odluče gde uložiti.
Ciao!

Julijana Mirkov

Tko je glasao

ne moram gledati nikakve

ne moram gledati nikakve udžbenike da bih znao osnove osnova..

Dok dobri šute, zli caruju

Tko je glasao

hm, sorry no barem u ovom

hm,
sorry no barem u ovom slučaju si fulala
tvrtke plaćaju porez na dobit a fizičke osobe porez na dohodak

takva je terminologija unatoč tome što bi se earnings mogao (pa čak i trebao) prevesti kao dohodak

p.s. može biti da je to samo neka specifična fora u hrvatskom prijevodu, no debe je u ovom slučaju sigurno u pravu

Tko je glasao

Ista ce se TINA pobrinuti za

Ista ce se TINA pobrinuti za izvoz tih Fiata.

"TATA!" (There Are Thousands of Alternatives - postoje hiljade alternativa!). Počevši od indijske TATE!

Julijana Mirkov

Tko je glasao

franka, jeste li vi bacili

franka, jeste li vi bacili pogled na crom alternative money (kad ih vec reklamirate)?

udruga sa podruznicama (ako ih uopce i ima) u 3 (tri) zemlje od kojih je jedna i hrvatska zasigurno je vjerodostojna. a tekstovi na njihovim stranicama ni u ludilu ne bi mogli biti marketing... svidja mi se jako sto naplacuju 4 croma za "odrzavanje racuna" - mada odrzavanje servera i racuna kosta zanemarivu kolicinu novaca. nazalost nisam bas uspio pronaci koliko to zaista i iznosi u necemu cemu znam vrijednost (nije bas da su izdasni s podacima). meni malo smrdi. ali ako ste vi toliko uvjereni da je to prava stvar, sto bi rekli ameri - put your money where your mouth is. vrlo sam zainteresiran da cujem rezultate.

zasigurno nikad niste culi za dafiment banku.

Tko je glasao

Ne.Ja ne štedim,već ludo

Ne.Ja ne štedim,već ludo trošim sve što zaradim.Dafiment banaka ima na sve strane.A jesi ti kada čuo kakve veze ima MMF sa tuberkolozom?

Tko je glasao

u smislu kao veza koja drzi

u smislu kao veza koja drzi vodu, ne. u smislu MMF kao onozemaljska sila iz pakla, tih je pun internet. pa, prosvjetli me.

Tko je glasao

Pa molim te da ti mene

Pa molim te da ti mene prosvijetliš jer ja ne razumijem kakve veze ima vijek trajanja tvoje trepavice u vremenskom periodu od 60 dana sa MMF-om,kako ti radi akomodacija,kako ti se svijetlo pretvara kroz devet slojeva na žutoj pjegi u električni impuls i kroz dva ukrštena očna živaca ti dođe u centar za vid,za svaku valnu duljinu posebni kemijski sastav...bla..bla..da bi nastala slika u tvom centru za vid .I ako ti to sve radi,kak Bog zapoveda,zakaj se praviš slijep?Inače oni kaj ne vide pored zdravog aparata za vid i zdravog centra za vid su obično oboljeli od histerične sljepoće...ima veze sa narcisoidnošću...ali ja o tome niš ne znam...Dobro... i koji si ti faktor da ja svoje neznanje dijelim sa tobom jer prvi puta vidim tvoj nick.I da li znaš da je Wienn u stvari Beč?:)))).Sigurno to nisi znao:)?Drago mi je da si otkrio da su cromi krivi za glad u svijetu i globalnu recesiju jer se ti kužiš u kompjutere i u internet.Vidim da si nam dao jasne upute(i susjedi Julijani):Kupujmo hrvatsko!Hvala ti na savjetu...Kako se toga nismo sjetili ranije!??? Sam Bog te poslao na ovaj "sajt",kak veli naša suseda...daj mi prevedi kaj je to?:)))
Što se tiče TINE....poznajem ju i u praksi i u teoriji...ali mislim,dakle nisam, da je ta TINA rođena tamo negdje oko 1925 godine al' sam šutila jer mi se živo fućka kada se ta beštija rodila.Jedna funta se mijenjala za 123,7 graina zlata ili za 4,86 dolara...a trebalo je biti na starom 4,40...ali kaj to tebi znači da je tad strana roba postala jeftinija u odnosu na britansku robu...??I onda je netko vikao :Kupujmo englesko!!!!...U PM s kakvim kretenima tu raspravljam mjesecima...Pa, da!...Ja sam kretenka na kvadrat.!Veća od svih kretena!!!Kreteni svih zemalja ujedinimo se na politika.comu!!!!!!!

Pošto sam neznalica koja je pokušala sa optikom,sa kožnom galanterijom i grafikom,znači da sam kreten...3 puta promašiti u obećanoj zemlji...a kada sam pucala iz puške sa 6 metaka,u onom jednoumlju,u onom mraku, imala sam 9 pogodaka..hehehe...vidi ipak u nečemu imam sreće...hahaha.

Ljudi sa birokratskim karakterom koji tebi usput dadu i plusić su pametni i sa pravom mogu se izrugivati ljudima koji vole gledati svojih ruku djelo..Ako nisi znao,od rođenja sam kretenka na kubik,to je jedino što sa sigurnošću znam.Kada sam bila dijete gradila sam kule od pijeska,a neki klinci su mi uporno rušili te moje kule...a ja sam ih uporno gradila jer je to bio moj gušt...Neki vole rušiti,a neki vole graditi!!!Ali sada znam da ništa ne znam jer ti si onaj koji zna ...to znači da sam nesposobna..to znači da sam invalid sa dvije noge,dvije ruke i praznom glavom..Kak' ću to objasniti doktorima- da sam nesposobna za život?...Hoću eutanaziju!!!...Ne želim život ako ne mogu graditi kule od pijeska...Ne želim office!!!!Ne želim.Točka.

Tko je glasao

samo bez zivciranja molim.

samo bez zivciranja molim. mozemo normalno razgovarat nadam se? cini mi se da nisi dobro shvatila moju poantu. linkovi koje si navela uglavnom krive banke, mmf, statijaznam sa trenutacno sranje od stanja. smatram da to nije tocno. ni banke, ni multinacionalke, ni mmf nisu cvijece, ali nisu tako ni zamisljeni. ukloni mmf, dobices nesto slicno za par godina, ukloni to, dobices novu inacicu. odgovornost za postojanje trzista za jeftinu robu (robu koja se stvori stednjom na radnickim pravima) lezi i na ljudima koju tu robu kupuju, a kupuju zato sto im je komocija bitnija od bilo cega drugog (naravno da ima i brdo ljudi koji i nemaju izbora). hocemo naftu, hocemo pun ormar odjece, hocemo auto (jer je to kao pravo na dostojan zivot), ali necemo igrati po pravilima (pravila jesu u banani, ali ih mozemo promjeniti). hocemo promjene pravila, ali bez zadiranja u nasu komociju. zao mi je, ali to je preduvjet za bilo kakve promjene. koliko puta sam vec cuo po kavama: "zeitgeist" ili nesto slicno mi je otvorio oci... ma nije otvorio vec zatvorio, prica ti ono sto zelis cuti - krive su banke, kriv je ovaj, onaj - ali komocija pojedinca nikako - to je nesto sto on a priori zasluzuje. ne pada mi na pamet, niti ima smisla ista mijenjati dok stvari tako stoje. jedino sto se moze je infomirati se - a poluistine koje si stavila samo odmazu. biti u krivu i biti glup nisu iste stvari (ni blizu), ne znam cemu ovoliko zivciranja.

i nije poanta u "kupujmo hrvatsko" (ma moze i kinesko) vec "treba platiti vise za robu koja se proizvodi postujuci radnicka prava, posto zbog globalizacije ignoriranje radnickih prava jednog kineza automatski povlaci i ignoriranje mojih". zao mi je sto ti tri puta nije uspjelo u HR, ja probao jednom i ide mi ok. jest da su radnici placeni kikiriki (ne umiru od gladi, svi voze svoja auta - ne diraj mi komociju), a ja uzimam najveci dio kolaca. nisam najsretniji, ali dok postoji trziste za takve "ne-fer" proizvode, ne namjeravam nista mijenjati. ako sam idealist, ne moram biti i budala. ako je njima komocija toliko bitna, onda je meni moja bitnija od njihove. apelirati na "moral" kapitala je bedasto jer ga nema. prisili ga da igra po moralnim pravilima.

crom sam ti pomenuo jel mi je odmah palo na pamet sto bih ja uradio - skupio lovu od naivaca i zapalio u neku zemlju koja ne izrucuje hrvatskoj (a la dafiment). moguce da sam u krivu. na stranu sto to u ludilo ne bu funkcioniralo (ako ja i susjed koristimo virtualni novac, to sljaka jel ja znam gdje on zivi i mogu mu polomit noge ako isprinta jos, i obrnuto).

kaj se kula od pijeska tice, ja bih dodao i malo cementa, i glupo se keserio kad dodju klinci da ih sruse :) nekome je to birokratski karakter, nekome je to rijesavanje problema (i manje zivciranja) :)

Tko je glasao

@amorfni,linkove koje sam ja

@amorfni,linkove koje sam ja navela nemaju veze sa npr. pokojnim Brankom Horvatom i njegovoj analizi monetarne politike.Slušaj,napisala sam dnevnik ..Povijest novca...imaš tamo jednu sivu kocku pa je pročitaj..taj Horvat,a niti sam ja znala išta o nekakvom zeitgeistu u to vrijeme.
A da malo razmisliš o zatvaranju 18. poglavlja i da se pitaš koliki smo mi vremenski ustupak dali EU tj. njihovim proizvodima koje su izvozili kod nas i po čijem je to nalogu bilo.Oni zatvaraju ovo poglavlje sada kada nam je proizvodnja na koljenima,stanovništvo prezaduženo...a to je trebalo biti promptno po svakoj logici i matematici...Osim toga zar ne vidiš Članak 53. Ustava kojeg se hoće mjenjati.Oni hoće da HNB bude neovisna od Sabora...a to ti znači da ćemo se igrati glasanja i demokracije...koji će nam drek onda taj Sabor?To ti ima veze zašto su ukinuli ZAP i sve transakcije se odvijaju preko poslovnih banaka koje odgovaraju isključivo svojim matičnim zemljama...slično su učinili i Ameri...onda su nastali Enroni..i slična korporacijska govna koja ne trebaju plaćati poreze jer se njima oprosti iz ne znam kojeg razloga...preko poslovnih banaka i HNB-ea,MMF sve vidi,a ti vidi tko je najveći dioničar MMF-a..oni su svemirska policija,bogovi i mogu nas preko noći popapati..a ti ćeš urlati bezveze:kupujmo hrvatsko,a ja ću se plakati i smijati,istovremeno, jer smo odavno,odavno zavisni i u tome stvaranju naše "budućnosti" su kuhale sve parlamentarne stranke...Pitam te,da se baviš nekim poslom da li je pametno sve prikazati svom konkurentu?Eto i još nešto.Da.Sada sam se sjetila.Poslali su u "svetu" misiju jednog šiznutog znanstvenika,Obaminog savjetnika, da nam prosipa demagogiju iza koje slijedi,iako je to već počelo prije par godina,"okupacija" naše lijepe obale..jer se naša obala svidila najbogatijim ljudima svijeta,špekulantima,lopovima koji kradu tuđe izume...i zato im smeta naša brodogradnja itd.itd...trebaju im naše parcele..pogledaj svijet oko sebe i otkriti ćeš da su sve najljepše ili prirodno bogate zemlje su u gospodarskom kolapsu ili u krajnjem siromaštvu ...koja slučajna indicija!? ...naše sve dosadašnje vlade su njihova klimajuća potrčkala,njihove sluge...a što smo mi ako su oni sluge?...što ćemo biti?

Tko je glasao

Na putu je nova, intimna,

Na putu je nova, intimna, potrošačka revolucija. Bez buke, bez pamfleta, bez vođe.... Ovu revoluciju, čije snage nadiru, beleže zasad samo statistički zavodi. Potrošači postaju svesni svoje snage, čak i kad su neudruženi. Svako od nas svaki dan glasa i to mnogo puta. Svi možemo dobro da se dokumentujemo preko weba, pre ili posle date kupovine. Polako izgrađujemo stavove o tome šta je etički, a šta ne-etički proizvod. Etička dotacija robe koju kupujemo nam postaje sve važnija. Tu podrazumevamo zaštitu zaposlenog osoblja, pristojnu dužinu radnog dana, pristojne satnice, zdravstvenu i socijalnu zaštitu, kao i eko-dimenziju proizvodnih i transportnih procesa.

Osvešćena potrošnja postaje tema razgovora među prijateljima u realnom i virtualnom prostoru i dobija dimenzije društvenog trenda. "In" je i proizvesti sopstveni paradajz na komunalnoj parceli . Moj prijatelj u Milanu, 4. čovek jedne velike investicione banke quotirane na Berzi, je unajmio 100 m2 komunalne bašte na kojoj tokom vikenda kopa i čupka i oduševljeno priča o patlidžanima i feferonkama koje je proizveo. Ove proizvode i iskustva razmenjuje sa baštenskim komšijama, koji su profesori, advokati, lekari.... Drugi odlaze subotom do okolnih agriturizma gde kupuju sveže voće i povrće koje je uzbrano u njihovom prisustvu.
Stvar nije u "lokalnom" koje je često i skuplje, nego u svežem proizvodu, koje najsvesniji kupci više da cene i za koji su spremni više da plate.
Kupce počinje da interesuje i kakvom vrstom boje je obojen njihov vuneni džemper ili lanena košulja. Lagano uče i da jeftina cipela koja "farba" stopalo sadrži otrovne substance koje se absorbuju preko kože.
Uče da je zdravije imati par cipela manje i sačuvati zdravlje.
Deset pari jeftinih cipela ne mogu obući koliko samo jedan par cipela "Fratelli Rossetti" - toliki je raspon u ceni, dok je raspon u kvalitetu nepromostiv.
Ali tu nema mnogo novog - već je moja baka govorila: "Nisam toliko bogata da kupujem jeftine stvari".
Možda je baš to razlog da ja i danas imam njene prelepe devojačke ormane, koja je ona nasledila od svoje bake.

Julijana Mirkov

Tko je glasao

Da, zanimljivo je da to

Da, zanimljivo je da to kojom vrste boje je obojen vuneni dzemper ili laninena kosulja, svjezina, a ne cijena rajcica, cipele Fratelli Rossetti i slicno zanima jednog tvog prijatelja, 4. coveka velike investicione banke koja kotira na Berzi, a ne tvoju prijateljicu koja proizvodi te cipele Fratelli Rossetti za nekih 1000 E mjesecno (i zivi zivotom sasvim usporedivim s zivotom kineskog radnika). Jako lijepo, tvoj prijatelj iz investicione banke, koji bi po onome sto pises morao biti i kriv za dugovjecnost TINE se sad zanima za fair-trade proizvode. Super, samo tako naprijed... u nove revolucije zajedno s visepozicioniranima bankarima.

Tko je glasao

Moj prijatelj iz

Moj prijatelj iz investicione banke se ozari kad priča o baštovanstvu i smrači kad mu tražim finansijki savet.

Julijana Mirkov

Tko je glasao

Taj ti nije prijatelj ,

Taj ti nije prijatelj , jerbo pravi prijatelj sa guštom djeli savite.

Tko je glasao

slazem se s vama. nazalost,

slazem se s vama. nazalost, nisam strucnjak za cipele, ali ako vi kazete da su dobre, vjerovacu vam na rijec - zene znaju te stvari :)) naravno, veca cijena ne mora znaciti da su uvjeti koje ste pomenuli, a koji su nam bitni (ili ce biti jednog dana), ispunjeni. mozda je u pitanju samo veca cijena :) sto se zdravstvenog utjecaja proizvoda tice, tu nam malo pomaze i tina, posto joj je to u interesu (ziv i zdrav potrosac je dobar potrosac), medjutim, eticki dio nece nitko sazvakat umjesto nas - odgovornost informiranja (a sva prava za sobom povlace i odgovornosti) lezi iskljucivo i samo na nama.

Tko je glasao

Imala si sve predispozicije

Imala si sve predispozicije za uspjeh. Volila si gradit kule od pjeska.
Tribala si se učlanit u hdz oni su specialisti pored krađa još i za kule od karata. U gradnji kuli ste ka ono kompatibilni pa si mogla s njima nać
zajednički poslovni interes.
Da si se povezala sa tim smradom moga je svaki policajac nosit
tvoje očale ili svako vozilo imat tvoju naljepnicu o registraciji. Je da bi
novac bija smrdljiv i šporak , ali u ovoj pustari se da dobro oprat.
Mogla si ka ovi nadan sad meni i drugima govorit kako ništa neradimo
i da je krajnje vrime da se ostavimo samoupravnih navika.

ps
obnovi onu streljačku vještinu oluja se sprema.

Tko je glasao

Na nebu se sretnu tri nova

Na nebu se sretnu tri nova anđela i počnu pričati kako je koji umro.
Prvi: “Ja sam iz Italije. Kupio sam si Feraria i s njim odjurio ravno u ponor. Slupao auto i sebe i sada sam tu.”
Drugi: “Ja sam iz Njemačke, iz Bavarske. Kupio sam sportski BMW sa sportskom armaturom. Vozio sam 300 km/sat i karambolirao, pa sam stigao ovamo”.
Treći: “Ja sam iz Hrvatske i kupio sam si jedan bolji Audi, kakav ima i moj susjed, i umro od gladi.”

Tko je glasao

Četvrti ,, Ja san iz

Četvrti ,, Ja san iz Dalmacije , nisan platija radnike i izgorija san
u skupom novom autu . Policijoti su rekli da se pokvarila elektrika auta,,

Tko je glasao

@Julijana Mirkov čini mi se

@Julijana Mirkov čini mi se da nisi čula za Jacin Plan za spas gospodarstva, koji ukazuje da je TINA emigrirala u Banske dvore.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Kukljica, moram priznati da

Kukljica, moram priznati da u ovom trenutku više pratim planove Evropske centralne banke i MMF za spas Evra (slučaj Grčke) i vidim da se evro lagano osipa. Miltonu, koji je zastupao monetarnu stabilnost, to se sigurno ne bi dopalo. Da i ne govorimo o mogućem ishodu!

Julijana Mirkov

Tko je glasao

miltonu friedmanu se ideja

miltonu friedmanu se ideja eura uopće nije sviđala i tvrdio je da neće preživjeti. toliko o tome! a primjer grčke koji si spomenula nas samo podsjeća kako socijalističke ideje na koncu završavaju.

Tko je glasao

Superhiku: čitati tekst

Superhiku: čitati tekst pažljivije!
Ne govori se o tome da li se evro nekom sviđao ili ne, već o stabilnosti monetarnog sistema i ponude novca (kontrola inflacionih procesa), dakle Miltonove monetarne teorije koju BCE slepo sprovodi!
Što se Grčke tiče, ona je tek prva domino kockica u takozvanim zemljama PIGS -a, ili PIIGS-a. (Portugalija, Irska, Grčka,Španija a poneko tu stavlja i Italiju), kojima socijalistička politička ideologija nije zajednički imenitelj, ali javni i spoljni dug jeste.

Julijana Mirkov

Tko je glasao

ono što je milton friedman

ono što je milton friedman primjetio jest da euro ne odgovara optimum currency area. za razliku od mundella koji je zagovarao euro. to je temeljni problem eurozone, ne mjere monetarne politike. čini se da ne razumiješ o čemu pričaš. počneš pisati o euru i grčkoj zatim se bez ikakvog razloga prebacuješ na miltona friedmana. moj savjet bi ti bio da počneš koristiti kvalitetnu znanstvenu literaturu a ne ideološke pamflete.
grčka je odličan primjer države na kojoj možemo vidjeti sve negativnosti pretjerane državna potrošnja i socijalne ideologije. ali nemoj da te to omete u tvojoj križarskoj vojni protiv margaret thatcher!

Tko je glasao

čini se da ne razumiješ o

čini se da ne razumiješ o čemu pričaš. počneš pisati o euru i grčkoj zatim se bez ikakvog razloga prebacuješ na miltona friedmana. moj savjet bi ti bio da počneš koristiti kvalitetnu znanstvenu literaturu a ne ideološke pamflete.
Napominjem da nisam ovde da kupujem tvoje jeftine savete i podsećam te da je i TINA samo pamflet, a ne prirodna pojava, kako mi se čini da je ti vidiš.

Julijana Mirkov

Tko je glasao

onda se obrazuj jer ovako

onda se obrazuj jer ovako ispadaš smiješna.

Tko je glasao

@Julijana Mirkov naravno da

@Julijana Mirkov naravno da hrvatski mediji pogotovo državni HTV nesmije ukazivati na istinu pa tako ni o tome Europska komisija zabrinuta za opstanak monetarne unije. Velike razlike u konkurentnosti pojedinih članica i neravnoteža koja proizlazi iz toga "pružaju osnove za ozbiljnu zabrinutost za eurozonu u cjelini", navodi se u dokumentu Glavnog ureda za gospodarstvo i financije koji je pripremljen za ministre financija eurozone.

Stručnjaci strahuju da razlike između pojedinih zemalja koje su uvele euro "slabe povjerenje u zajedničku valutu i ugrožavaju opstanak monetarne unije". Bruxelles posebno zabrinjava situacija u zemljama koje su proteklih godina napravile velike proračunske deficite. Zahvaljujući niskim kamatama te članice godinama su živjele od kredita. Sada te zemlje, prije svega Španjolska, Irska i Grčka, ne znaju kako će izaći na kraj s velikim proračunskim manjkom.

Europski pakt o stabilnosti i rastu koji dopušta godišnji proračunski deficit zemalja članica do tri posto njihova BDP-a treba se fleksibilno primjenjivati, stajalište je Bruxellesa. No, zajednička se pravila također ne smiju zanemariti. Upravo je zbog prekoračenja dopuštene granice zaduženja Europska komisija pokrenula postupke protiv Španjolske, Grčke, Irske, Francuske, Rumunjske i Letonije.

Prema komentaru koji se je mogao čuti na Deutsche Welle za sada je samo riječ o upozorenju, bez sankcija. Irska je 2007. samo neznatno prekoračila granicu od tri posto, 2008. prekoračenje je već iznosilo 6,8 posto, dok će ove godine dostići i više od devet posto. Španjolska će 2009. imati oko šest posto deficita, a Francuska 4,4 posto. Prema riječima europskog povjerenika za monetarnu politiku Joaquina Almunia, Komisija računa s još većim zaduženjima: "Procjene francuske Vlade o deficitu optimističnije su nego naše. Nadam se da će se njihove procjene pokazati točnima, a naše pesimističnima. S obzirom na ove procjene postoje dobri razlozi da Francuska ili Španjolska 2010. počnu sa stabilizacijom svojih financija." Odnos s Francuskom ionako je napet: Pariz je predstavio paket pomoći domaćoj automobilskoj industriji koji je Komisija kritizirala zbog navodnog protekcionizma.

I nova njemačka zaduženja Bruxellesu su trn u oku. No, za sada su upozorenja izostala, jer deficit za 2009. još nije prekoračio tri posto. Za 2010. deficit bi mogao biti oko četiri posto, a onda bi i Berlin mogao primiti upozorenje iz Bruxellesa. Previsoka nova zaduženja mogla bi dugoročno oslabiti državne proračune. Stručnjaci se boje da bi, ukoliko se povećaju razlike u proračunskim deficitima pojedinih europskih zemalja, moglo doći do raspada euro zone.

A naš Roha je pravi svjetski prvak u žongliranju s tečajem kune, koja ne da slabi već će naprotiv sada n početku turističke sezone ponovno ojačati u odnosu na euro.

Zato se često pitam, što će jaka Hrvatska u slabašnoj EU.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. monoKracija hoće li ugroziti RH? od aluzija komentara 0
  2. Prosvjed branitelja - apdejt od Weteran komentara 29
  3. Ministarstvo branitelja hitno preimenovati i reformirati od Argus komentara 31
  4. Je li Hrvatska spremna za još jedan građanski rat? od Feniks komentara 30
  5. Verbalni terorist Nenad Stazić napada 100-postotne invalide od vkrsnik komentara 3
  6. Trebaju li političkoj stranci neaktivni članovi? od Zoran Oštrić komentara 0
  7. Medijsko to jest Sveučilište Sjever na entu od bosancero komentara 0
  8. Zašto sam za zabranu zajedničkih lista na izborima (a protiv referenduma) od Zoran Oštrić komentara 10
  9. HDZ nakon Siska hoće li osvojiti RH? od aluzija komentara 3
  10. Vargate od Weteran komentara 16
  11. Kukuriku koalicija sigurno plovi prema debaklu od vkrsnik komentara 66
  12. ona i mi od aluzija komentara 0
  13. Kapital i rad, tržište i država (povodom intervjua s Antunom Vujićem) od Zoran Oštrić komentara 7
  14. Invalidi u minskom polju od timashine komentara 87
  15. Opereta "Invalid je invalid" protiv HRVI, ali i svih branitelja i protiv RH od ppetra komentara 66
  16. Ekonomska sloboda u svijetu od Tko je John Galt komentara 9
  17. Hrestomatija veleizdaje od MKn komentara 59
  18. Ograničenje prava glasa? Ne, ali potiče na razmišljanje od Zoran Oštrić komentara 8
  19. Slon u staklarni ili diskriminacija od boltek komentara 141
  20. Možda im nije jasno, da HRVI ne žele više promatrati uništavanje države koju su stvarali? od ppetra komentara 39
  21. O budućnosti europske energetike u Brislu i Londonu od Zoran Oštrić komentara 3
  22. Prosvjed branitelja od Weteran komentara 201
  23. Prigovor savjesti, kvalitativno i figurativno od lunoprof komentara 75
  24. Dignitet i percepcija od StarPil komentara 23
  25. Tko gnoji hrvatski meinstream fašizmom od sjenka komentara 33

Preporučeni dnevnici

Tko je online

  • 2573
  • aluzija
  • Argus
  • Bigulica
  • Feniks
  • grdilin
  • leddevet
  • pravednik vz
  • walpurga

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 9
  • Gostiju: 29

Novi korisnici

  • win64
  • Damtiplesku
  • Laganini
  • jeffrey
  • Turist s razlogom