Tagovi

Ima li demokracije u Hrvatskoj?

29. veljače ove godine, na web siteu www.democracynow.org objavljen je razgovor s nobelovcem iz područja ekonomije za 2001. godinu, profesorom na Columbia University i bivšim glavnim ekonomistom Svjetske banke, Josephom Stiglitzom i Lindom Bilmes, profesoricom javnih financija na Harvard's Kennedy Shool of Government. Razgovor je bio o američkom ratu u Iraku, troškovima rata i njegovim utjecajem na američko gospodarstvo, ali i stanje demokracije nakon 9/11 te s kojim su se poteškoćama susretali prilikom pokušaja da doznaju nekek relevantne podatke o ratu u Iraku. Ovdje se nećemo baviti ratom i Iraku i američkom ekonomijom, već ćemo prenijeti jedan dio razgovora koji govori o tome što je demokracija i kako je teško u americi doći do nekih informacija.

…jedna od vrlo uznemirujućih stvari je da smo otišli u rat za demokraciju, ali demokracija je više nego samo redovito održavanje izbora. Ona u stvarnosti uključuje informirane građane koji imaju mogućnost cjelovitog uvida na važne (vladine) odluke. Da bi ste bili informirani, morate znati što se događa. Vrlo je uznemirujuće što smo morali posezati za Zakonom o Slobodi informacija da bi smo saznali, na primjer, da su vlada i predsjednik (Bush) govorili kako su 2005. opskrbili vojsku u Iraku sa svim mogućim sredstvima koje vojska treba, dok je u stvarnosti vojska pod hitno tražila MRAP-ove (vozila koja su otporna na IED eksplozivne naprave) koji bi zaštitili vojnike, ali ih nije dobila jer se htjelo održati troškove rata što manjima.

Pored ovog izdvojenog dijela, naći ćete još puno zanimljivih stvari o poteškoćama na koje možete naići kad želite saznati informacije koje vlada želi zatajiti, te načinima na koji ih američka vlada taji od naroda. Kad pročitate ili pogledate razgovor, uočit će te da situacija nije ništa drukčija nego kao kod nas, gdje Vlada RH taji informacije od građana.

Najsvježiji primjer tajenja podataka od građana je pokušaj novinarke radija 101 da dođe do informacije o odlukama Vlade RH sa zatvorenih sjednica. Nakon što je zatražila uvid u odluke koje su donesene bez znanja javnosti, iz Vlade je stigao dopis u kojemu se navodi da treba navesti koja se točno odluka traži (kako će te znati koju odluku tražite, ako su odluke donesene u tajnosti?) jer da ne mogu dati na uvid cjelokupni sadržaj sjednice Vlade. Da apsurd bude veći, novinarka je na kraju uspjela saznati o kojim se odlukama radi, ali je iz Vlade dobila konačnu odbijenicu uz obrazloženje da zahtjev nije ispravno popunjen.

Baš kao i američka vlada, Vlada RH taji vrlo važne podatke od naroda, čije posljedice povremeno svi skupa osjetimo na vlastitoj koži, kao što je primjerice slučaj potpisa Hide Bišćevića oko ZERP-a na tamo nekakav zapisnik (tako nam kažu) koji na kraju dobije težinu međunarodnog ugovora koji je snažniji od zakonodavstva suverene zemlje. Po Ustavu RH, da bi međunarodni ugovor bio pravovaljan, njega treba ratificirati Sabor, no u ovom slučaju ispada da je potpis nekog niže rangiranog diplomata odjednom snažniji od Sabora što je potpuno protuustavno.

Zaključak je da u ovoj zemljine ne postoji pristup istinitim informacijama, već samo polu informacijama i da u Hrvatskoj demokracija u njezinom punom smislu ne postoji. Redoviti izbori nisu apsolutna demokracija, već samo jedan od preduvjeta demokracije. Na žalost, Hrvatska osim redovitih izbora nema gotovo ništa više od demokracije.

cnn.blog.hr

Komentari

Ima riječi koje nastojim ne

Ima riječi koje nastojim ne koristiti, među njima je i demokracija, budući je svatko doživljava i koristi prema vlastitoj potrebi.
Što znači imati izbore? Po čemu je to neki vrli znak demokracije ako se masa birača izmanipulira na sve moguće načina putem svih vrsta medija (uključujem tu i Crkvu) pripremi kako odglasati bez upotrebe moždanih vijuga? I onda tako izabrana vlast ne odgovara nikome za ono što učini /zbrljavi, potroši, proda, pokloni..../.
Mogućnost uvida u odluke? Zašto imam osjećaj da ih nisu pročitali ni oni koji su ih izglasali?
Nema demokracije nigdje.
__________
Težak je put kojim se stiže u raj...

Težak je put kojim se stiže u raj...

Tko je glasao

Sanaderov ministar obrane

Sanaderov ministar obrane Branko Vukelić, koji se oružja nije uhvatio kada je Hrvatskoj bilo najteže, iako je u to doba živio na prvoj crti obrane u Karlovcu, sada se toliko uzoholio da se niti na sudske pozive više ne odaziva!
Čovjek koji je već drugi put ministar u HDZ-ovoj Vladi, navodno, ima važnijeg posla od poštivanja pozitivnih zakona Republike Hrvatske! Da bi farsa bila potpuna, u toj njegovoj opstrukciji hrvatskog pravosuđa pravda ga i istražni sudac Županijskog suda u Splitu, Neven Cambi! Jer, kaže časni sudac, ministar Vukelić kulturno i uljudno ga je nazvao te se usmeno ispričao zbog svog nedolaska!
Da se bilo koji drugi građanin, sa svim svojim ratnim iskustvom, medaljama i odličjima, usudio postupiti isto, makar bio invalid Domovinskog rata u kolicima, bio bi, pod policijskom prijetnjom privođenja, upozoren na svoje građanske dužnosti. O mogućnosti da je taj isti XY nazvao suca Cambija, dobio ga na telefon i objasnio mu svoju poziciju Bambija, ne treba ni dvojiti.
Branko Vukelić, ne odazivajući se na sudski proces u slučaju »Brodosplit« i pravdajući to svojim neodgodivim obavezama, prekršio je sve moralne i zakonske norme ponašanja u civiliziranom društvu te bi trebao biti smijenjen istog trenutka kada se usudio nazvati suca Cambija. A, da je Hrvatska država od pravde i pravosuđa, to bi isto morala učiniti i ministrica Ana Lovrin te stegovno goniti onoga koji se usudi kršiti Ustav prema kojemu bismo svi pred zakonom trebali biti ravnopravni.
Zašto je Branko Vukelić u svojoj političkoj karijeri napredovao iako je bilo očigledno da bi, barem prema zapovjednoj odgovornosti, kao predsjednik Nadzornog odbora »Brodosplita« morao odgovarati za evidentnu štetu i sumnju na kriminal kojim je brodogradilište u državnom vlasništvu oštećeno, zna samo, idemo dalje, Ivo Sanader. »Razumijevanje« koje sudac Cambi gaji prema tom istom ministru Vukeliću, koji se ne odaziva na sudske pozive i ročišta upravo je dokaz sveopće politizacije i manipulacije te bi i on sam trebao biti smijenjen i pozvan na odgovornost.
Nažalost, taj je scenarij rezerviran za države zrele zapadne demokracije, dok u nas Vukelić može raditi što god hoće, pa čak i postrojavati vojnu silu na prijavak, iako nikada nije imao ni svijesti, ni »muda«, ni ustavne obaveze pripadati joj. Štoviše, opstruirajući pravnu državu Hrvatsku, Sanader, Vukelić, Cambi i ini umreženi u tome lancu, opasniji su karcinom od bilo kojeg dobro ustrojenog narko lanca.
Naravno, policija nikada neće njih goniti, oni će uvijek imati »važnijeg posla« od toga da budu ravnopravni građani ove države. Vukelić je zec kojemu je Sanader dozvolio ono što je Tuđman blagoslovio kada su Zagorec i slični bili u pitanju. Dok je ražanj u šumi, oni će biti na vlasti.

Tko je glasao

U svom prvom komentaru na

U svom prvom komentaru na pollitici fokusirat ću se na dvije točke: stanje demokracije u Americi i nastojati ga povezati sa idejom "vojnog kenezijanizma" Chalmera Johnsona te ukratko nešto reći o uzrocima naše momentalne situacije u odnosu na EU, koja je po mom dubokom sudu rezultat nesposobnosti velike većine naših građana da prepozna i kazni nekonzinstentnu i važnije štetnu politiku elita koje vode državu.
Johnsonov članak mi je proslijedio prijatelj koji ga je izvadio iz "Economista" (ne znam koji broj) pa ukoliko ga netko želi, rado ću ga proslijediti. Autor u suradnji sa uglednim vojnim stručnjacima Hartingom i Kaplanom nastoji izračunati stvarni iznos američke potrošnje za vojsku i vojnu infrastrukturu te dolazi do ovakvih cifri te ih stavlja u odnos s drugim velesilama:

Rank Country Military budget
1. United States (FY 2008 budget) $623bn
2. China (2004) $65bn
3. Russia $50bn
4. France (2005) $45bn
5. United Kingdom $42.8bn

Valja upozoriti da se radi o službenom vojnom proračunu američkog Ministarstva obrane (Department of Defence). Dvije stvari treba istaći: unutar tog službenog proračuna, 30 - 40% sredstava je "zamračeno", točnije ne zna se na što se troše. Logično je pretpostaviti da su iznosi još i veći. S druge strane, ogromna sredstva vojne mašinerije razasuta su po drugim ministarstvima: onom za boračka (veteranska) pitanja,
Min. domovinske sigurnosti, u pravosuđu. Također, pri Ministarstvu finanacija egzistira obiman fond za vojne mirovine...kad se sve zbroji dolazi se do vrtoglavih 1, 1 TRILIJUN dolara godišne. Pita se autor, možete li pokušati fizički zamisliti takav iznos? Naravno da ne...on se financira stalnim vanjskim zaduživanjem SAD koje je NENAPLATIVO, kako zbog američke vojne premoći, tako i zbog šoka koji bi se dogodio u svjetskoj ekonomiji u slučaju da SAD bankrotiraju. Zato autor za američko gospodarstvo upotrebljava pojam "vojnog kenezijanizma" te tvrdi kako je stalno stanje rata pogonsko gorivo takvog sustava. Konačno, tko tu što pita Joea iz Arkanzasa?
Još nešto o nama: ovaj slučaj sa ZERP - om pokazao je da balkanska filozofija : " zajebi šefa i stanicu" koju rado primjenjuju svi naši političari, s posebnim nagalaskom na našeg premijera koji je u tome pravi maher, jednostavno ne prolazi. Kvaka je u tome da u današnjem političkom sustavu vlast sve više mora promatrati kako međunarodne faktore, tako i vlastite građane kao partnere ukoliko želi provesti neke programe. EU je dala po prstima, ali dokle god Sanader nekažnjeno bude mogao u predizbornoj kampanji bježati na daleku desnicu i plašiti svoje biračko tijelo povratkom "crvenih" te na taj način još dublje dijeliti već ionako rasječeno društvo, a u postizborno vrijeme voditi sasvim drugačiju politiku, on nema interesa mijenjati dobitničku formulu. Ne opravdavam ljevicu za brojne pogreške, ali vlast je moćan instrument koji onom koji je posjeduje omogućuje da povuče odlučne poteze u određenom smjeru. Ona ipak mora biti praćena odgovornošću...dok to HDZ - ovi glasači ne shvate, ta stranka neće imati interesa da razvija programe jer jednostavnom trgovačkom kombinatorikom ima super izglede da dođe na vlast...a to je u direktnom odnosu sa stanjem demokracije u Hrvatskoj.

Tko je glasao

dobar post, loša procjena -

dobar post, loša procjena - ovo je trebao biti dnevnik, on možda ode na naslovnicu...

Tko je glasao

Ma u pravu si, al još se

Ma u pravu si, al još se ufuravam u cijelu blogovsku shemu.

Tko je glasao

O tome koliko će Hrvatsku

O tome koliko će Hrvatsku stajati NATO i koliko bi bili troškovi individualne obrane može se pročitati na http://www.net.hr/vijesti/nato/page/2008/03/14/0453006.html

Ministarstvo obrane RH je javnosti učinilo dostupnima dva strateška dokumenta istog imena – Simulacija troškova individualne obrane, koje za Net.hr komentirao vojni analitičar Igor Tabak.

Oba su dokumenta proizvod Uprave za financije i proračun Ministarstva obrane RH, i to njene Službe za analize i vrednovanje programa. Na 18-ak strana po dokumentu simuliraju se dva buduća stanja Hrvatske – stanje kolektivne obrane i stanje individualne obrane.

Dokumenti se mogu pogledati na:
http://dl.net.hr/vijesti/simulacija_2006.pdf iz srpnja 2006, 9,5M
http://dl.net.hr/vijesti/simulacija_2007.pdf iz srpnja 2007, 8,2M

Objavljivanje ovih dokumenta nije bilo dobrovoljno, već je bilo proizvod zahtjeva po Zakonu o pravu na pristup informacijama, koji je krajem 2007. podnio Centar za mirovne studije u Zagrebu.

Tko je glasao

Bube, Nikad nije niš bilo

Bube,
Nikad nije niš bilo za badav, niti nebu.

Ni smrt nije, za nju moraš dat tvoj život.

Tko je glasao

Glasovanje o odgodi ZERPA

Glasovanje o odgodi ZERPA pokazuje kvalitetu hrvatske parlamentarne demokracije.
Nema više izglasavanja reda radi...

Jedan koalicijski partner nije za odgodu, stranka iz oporbe daje podršku vladi, ostatak oporbe suzdržan... rezultat glasovanja - prolaz s 77 glasa...

Izvrsni primjer raznovrsnosti parlamentarne demokracije, karakteristika zrelih demokracija....
Hrvatska je u 18 godina (od čega 7 u ratnom okruženju, a i preostalih 10+ godina nije baš u bajkovitom okruženju i uvjetima) razvila demokraciju više nego današnji zapadni uzori u pola stoljeća i više

Bravo Hrvatska...

youtube.com/bijesdrugi
4hdz.com

Preporučam i
youtube.com/maxprvi
Lion Queen

Tko je glasao

Hrvatska je u 18 godina (od

Hrvatska je u 18 godina (od čega 7 u ratnom okruženju, a i preostalih 10+ godina nije baš u bajkovitom okruženju i uvjetima) razvila demokraciju više nego današnji zapadni uzori u pola stoljeća i više

...ali smo još uvijek daleko od naših istočnih susjeda gdje je primjerice u večer izbora predsjednički kandidat koji je svega 1-2% bio iza pobjedničkoga odmah čestitao na pobjedi, ili pak situacije u kojoj se članovi vlade nisu složili oko jedne odluke pa su stoga rasformirali vladu i raspisali izbore

puno toga mi još moramo učiti, osobito u poglavljima morala, etike, a možda, kada narastemo počnemo i sa poglavljem "odgovornost"

Tko je glasao

ali smo još uvijek daleko

ali smo još uvijek daleko od naših istočnih susjeda gdje je primjerice u večer izbora predsjednički kandidat koji je svega 1-2% bio iza pobjedničkoga odmah čestitao na pobjedi,

Ovo sam moral par put pročitat, jel nisam mogel vjerovat svijim očima.

Nije tak dugo i mi smo imali izbore, ti si odobraval ne čestitanje Milanovića pobjedniku tih istih.

Tko je glasao

je, imaš pravo naime u

je, imaš pravo

naime u času kada sam vidio nikolića kako priznaje poraz sam došao do zaključka da je to trebao napraviti i milanović, no ne nužno tijekom izborne večeri nego najkasnije u času kada je Ivica formirao vladu

eto, i ja ponekad mijenjam mišljenje

Tko je glasao

pa kaj je vama, kaj bi vi,

pa kaj je vama, kaj bi vi, hartavi hrvatići demokraciju, transparentnost, itd. pa to ni ameri nemaju - a od njih šatro učimo, mi i ostale countries in transition, demokraciju, ljudska prava i slično....ne vidim u čemu je problem..

smeta vas Sanki i HDZ, SDPovi slafkeci i mirkeci vam bacaju na živce....ovi ne valjaju, oni ne valjaju...a što vi zapraff hoćete? revoluciju? pa, ajmo onda, tko će katanu uzeti napokon u ruke i presjeć' ?

CC

Tko je glasao

Nema

Nema

Tko je glasao

Ja mislim da za demokraciju

Ja mislim da za demokraciju treba dvoje: i vlast i narod.
Vlast nam je prilično daleko od demokracije a narod nam tu prilično šepa, još se nije naučio kako se time rukuje.
Problem je i u redoslijedu, da bi vlast bila demokratska najprije to mora biti narod, ali valjda bude.

Negdje među prvim mislima u crvenoj knjižici Mao Ze Donga je pisalo (govorim po sjećanju, negdje sam zaturio tu čarobnu umotvorinu - ali naći ću je):

Da bi napravili revoluciju treba imati revolucionarnu partiju.
isto vrijedi i za demokraciju.

leddevet

leddevet

Tko je glasao

jeli to ova novinarka ? (iz

jeli to ova novinarka ? (iz SD )

''Jelena Berković, novinarka zagrebačkog Radija 101, već je jednom dobila sudski spor protiv Vlade jer joj je uskratila pravo na informaciju, a mogla bi to učiniti i opet budući da je zbog istog razloga Vladu ponovno tužila Upravnom sudu. Podsjetimo, novinarka je 2004. Upravnom sudu tužila premijera Sanadera nakon što od Vladina Ureda za odnose s javnošću nikako nije mogla dobiti odgovor na upit što radi Ured za unutarnji nadzor. Ovaj put na sudu je da presudi ima li novinarka pravo na informaciju što se događa na zatvorenim sjednicama Vlade.''

Tko je glasao

@Abies, jeste ;) @cnn,

@Abies, jeste ;)
@cnn, upravo sam to da se kod nas demokracija manisfestira samo kroz održavanje izbora (i to sumnive legalnosti) rekao za tv emisiju u produkciji jedne od najmoćnijih druga za zaštitu ljudskih prava u svijetu.

Sve što ste oduvijek željeli znati o swingingu politike, medija i tajnih službi.

Tko je glasao

pa dobro željac, di si to

pa dobro željac, di si to to dao izjavu za štampu i s čime u svezi, a da je meni promaklo?? za HW ili Amnesty..? ne da mi se sad svraćat na tvoj sajt pa mi pls. kratki briefing...naravno, ako si štogod pametnog rekao...ako nisi, don't bother then...:))

CC

Tko je glasao

U travnju u Hrvatsku dolazi

U travnju u Hrvatsku dolazi generalni tajnik Amnestyia. Prikazat će i nedavno snimljen dokumentarac o stanju ljudskih prava u RH. Bit će, nadam se, i spomenuta izjava. ;)

P.S. U travnju u Hrvatsku dolazi i G. W. Bush, a njegov State Deprtment je nedavno o meni priopćio:

In October police in Zagreb arrested freelance journalist Zeljko Peratovic, searched his apartment, and seized some computer equipment, his mobile phone, and some documents. Police charged Peratovic with posting classified documents on his Web site; he was released the next day. At year's end the case remained in the investigative stage, and authorities had not announced an indictment. By year's end the police had not returned the seized items to Peratovic. Human rights groups protested the arrest and seizures and asserted that they endangered media freedom. The president and prime minister expressed regret over the incident, indicating that they wished that it could have been handled differently.
...
from: Croatia,Country Reports on Human Rights Practices - 2007, Released by the Bureau of Democracy, Human Rights, and Labor, U.S. Department of State,
March 11, 2008

Nadam se da ću doživjeti nailazeći travanj ;)

Sve što ste oduvijek željeli znati o swingingu politike, medija i tajnih službi.

Tko je glasao

I ja se nadam da cu

I ja se nadam da cu dozivjeti trvanj.
14 godina uskracivanja pravde iako me poznaju sve vladine i nevladine institucije u svijetu i Europi......
Kao da je to vazno Mesicu i Sanaderu......kao da im je vazno ......
bez veze je govoriti i pisati....oni imaju vlast,moc,novac i oni su zakon
Mi mali ljudi moramo trpjeti i moj je savjet mladima da se odluce za profesiju politicara ili svecenika

Tko je glasao

ma, to sam pročitala

ma, to sam pročitala negdje, nego tvoja izjava, di je to? btw. travanj ćeš doživjet, ne brini, a kad Đorđe dođe daj ga pitaj jel' on smatra da je "wathering" (prisilno ulijevanje vode zatvorenicima Guantanamo Baya u grlo; mislim da su to Ameri tako nekkako nazvali) mučenje ili se to Ameri trude da Arapi usvoje beauty rule No.1 - najmanje 2 litre vode dnevno za dobar ten, a tek 10 lit, ihaaaa, ten ko' dječja guza:))

CC

Tko je glasao

Mislio sam da ne svraćaš

Mislio sam da ne svraćaš na moj blog pa sam copypasteao. Nego onda si morala vidjeti i ovaj komentar koji podsjeća na tvoj:

Ma zamisli tko se našao pozvan da komentira stanje ljudskih prava u Hrvatskoj !?
Oni isti koji i dan danas otimaju i muče ljude, koji i danas progone crnce u južnim državama, koji ubijaju i pale pola svijeta i kradu im resurse, naftu..... ma baš su oni pravi primjer !
...
E pa kad takvi nekoga uzmu u zaštitu, onda to više govori o onome koga štite i njima samima nego o onima od kojih ih štite.
...
Stoga Peratoviću, odjebi i ti i oni i sve tvoje pristaše ( uključujući i tebe i tvog brata koji sami sebi pišete postove sa pohvalama i podrškom samom sebi , a sve pod raznim nadimcima).
....
Jadan si. (maratonac 13.03.2008. 13:41)

A što se tiče moje izjave, jasno sam ti napisao da se nadam da će biti objavljena u filmu AI-a koji će biti prikazan u Zagrebu u travnju. Mislim... Uhvatila si se toga, pa me sve strah da bih mogao završiti u zatvoru zbog nečega što još nije emitirano ;)

Sve što ste oduvijek željeli znati o swingingu politike, medija i tajnih službi.

Tko je glasao

ne, nisam vidjela ovaj

ne, nisam vidjela ovaj komentar - i ne želim da se moj tumači na isti način (jasno, ameri imaju bisera.....no, to je još uvijek daleko od balkanskih navada koje stoljećima vladaju našim prostorima; iu USA, ako je netko doista kvalitetan, pa makar potekao iz dna dna, pa makar bio i crn (case Obama) može uspjeti doći do samog vrha; kod nas pak, dovoljno je da si bio intiman s pok. Račanom pa da te njegovi partizani uguze u firmu koja se bavi poslom o kojem nemaš pojma, plate te 20 i više soma kunića a pride ti još osiguraju dva-tri roba koji zapraff RADE tvoj posao, dovoljno je da te Sanki voli i eto te, ministrom dok si reko' keks, pa taman do jučer bio običan ćato u nekakvom ministarstvu, itd.itd.

p.s. ma nisam se uhvatila toga, mislila sam da je izjava već objavljenja pa sam samo htjela pročitat, sorry...ne brini, neće te plavci davit, ak' treba ja ću te branit, doći ću sa psom i katanom pred Heinzelovu, pa da vidimo onda :))

CC

Tko je glasao

bili se tajniku Amnnesty-a

bili se tajniku Amnnesty-a mogao obratiti i panonVU...? (neka dade dokumentaciju itd)...

Tko je glasao

Nemam pojma. Ja sam s njima

Nemam pojma. Ja sam s njima razgovarao o rocesuiranju ratnih zločina. Ne znam jel to baš ta tema kod PanonVU-a. Al ima Article19 i slične koji se bave slobodom govora. ;)

Sve što ste oduvijek željeli znati o swingingu politike, medija i tajnih službi.

Tko je glasao

Željko, tvoje mišljenje o

Željko, tvoje mišljenje o sarajevsko-zagrebačkom projektu o profesionalnom novinarstvu... ?

Tko je glasao

Nema demokracije dok je

Nema demokracije dok je "savez za europu" na vlasti. Jer kako objasniti činjenicu da "demokratska" EU koja nas pokušava učiti toj demokraciji zabranjuje međunarodno priznatoj državi provoditi ZERP?

cogito ergo sum

Tko je glasao

Jer kako objasniti

Jer kako objasniti činjenicu da "demokratska" EU koja nas pokušava učiti toj demokraciji zabranjuje međunarodno priznatoj državi provoditi ZERP?

Evo kako objasniti, medjunarodno priznata drzava je vec toliko duzna EU-i da dugovanje ne moze podmiriti ni sa polovicom ukupnog dijela svog teritorija.

Tko je glasao

Idemo dalje! Cesto se pitam

Idemo dalje!

Cesto se pitam zasto nasa Vlada toliko zestoko zeli u EU?

Zasto uopce srljati u EU? ...... ne vidim razloga.....

Zasto ne iskoristiti sve te predpristupne novcice i dici standard u HR.....pa onda ici u EU?

Cesto puta vidim da se ponavlja povijest...... a mi Hrvati uvijek uspijesno reinkarniramo ono negativno iz nase proslosti!

Hmmmmm....

Jaksa

Obrisan

Tko je glasao

dear Mr. Jaks, we are just

dear Mr. Jaks, we are just to stupid to be able to use the money we are offered; just as many other good things; ne, mi smo majstori za uvoz sranja, smeća i nekvalitetnih stranih menadžera, CEOs ili slično; uvest ćemo korupciju i money laundering taj čas, jer našim vladama, koje god boje bile, to je baš super, itd.itd.

a ono malo dobrog što na zapadu ima - a pogotovo na istoku, npr. radna etika i poštenje Japanaca - nećemo implementirati u naš balkanski kvart, jednostavno zato jer smo - Balkanci.

btw. Slovenija je iskoristila, ak se dobro sjećam, skoro 90 % EU funds, a mi nešto sitno. Zašto? Zato jer nemamo stručnjaka za to!! Slovenci su se godinama prije ulaska u EU pripremali: od prevoditelja do ekipice koja kuži briselsku birokratsku šprehu i zna ispuniti komplicirane formulare za dobit lovicu za projekte, itd. A mi smo se sad tek, kad smo porauhali hrpu love, prisjetili da bi bilo zgodno organizirati na brzaka nekakav tečaj gdje će navodno u par tjedana ekipa nešto naučit...no, vidjet ćemo koliko će to biti efikasno. Jer, ako će i tu predavače birati po babi i po stričevima, hm, čisto sumnjam. A Sankiju nije, npr. palo na pamet da odvoji neku lovicu i pošalje jedan kontigent dokonih mladih birokrata iz raznoraznih ministarstava u Bruxelles, u Budapest, da ne nabrajam..gdje svako malo već godinama organiziraju što brzinske tečajeve, a bogami i višemjesečne, pa i godišnje programe za specijaliste za EU fondove, itd. Ne, za to nema lovice, a za sranja tipa skijalište, dvorane nekakve, pa sad Milence (Bandić) brije o nekakvom kriznom centru, valjda da udomi, pored Niškoristića Kalinića, još dvajest-tri'st 'ercegovaca, za to love ima, itd.itd. ma bljak..poluinteligenti nas vode..često se pitam kak još rvacka uopće stoji na nejakim nogicama..kak se nije raspala, s obzirom koji mediokriteti vladaju.....

CC

Tko je glasao

Nismo too stupid... Vec too

Nismo too stupid...

Vec too crooked! (u kontekstu.... iskvareni.... pohlepni)

Sto se tice pameti! Boga mi.... mi smo maheri kao narod.... ako se moze na brzake nesto capiti..... nasih su medju prvima!

Tako da kada bi kao sto kazete iskoristili to znanje i snaljazljivosti u prave svrhe.... di bi nam bio kraj?

Morali bi nas napasti onda..... bili bi opasni ostalima!

Komentar ti je 5+. (shala po pitanju stupid... tu ste 100% u pravu.... ispadamo takvi kada se gleda objektivo na ove probleme)

Jaksa

Obrisan

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Prosvjed branitelja - apdejt od Weteran komentara 2
  2. Ministarstvo branitelja hitno preimenovati i reformirati od Argus komentara 29
  3. Je li Hrvatska spremna za još jedan građanski rat? od Feniks komentara 27
  4. Verbalni terorist Nenad Stazić napada 100-postotne invalide od vkrsnik komentara 3
  5. Trebaju li političkoj stranci neaktivni članovi? od Zoran Oštrić komentara 0
  6. Medijsko to jest Sveučilište Sjever na entu od bosancero komentara 0
  7. Zašto sam za zabranu zajedničkih lista na izborima (a protiv referenduma) od Zoran Oštrić komentara 10
  8. HDZ nakon Siska hoće li osvojiti RH? od aluzija komentara 3
  9. Vargate od Weteran komentara 16
  10. Kukuriku koalicija sigurno plovi prema debaklu od vkrsnik komentara 66
  11. ona i mi od aluzija komentara 0
  12. Kapital i rad, tržište i država (povodom intervjua s Antunom Vujićem) od Zoran Oštrić komentara 7
  13. Invalidi u minskom polju od timashine komentara 87
  14. Opereta "Invalid je invalid" protiv HRVI, ali i svih branitelja i protiv RH od ppetra komentara 66
  15. Ekonomska sloboda u svijetu od Tko je John Galt komentara 9
  16. Hrestomatija veleizdaje od MKn komentara 59
  17. Ograničenje prava glasa? Ne, ali potiče na razmišljanje od Zoran Oštrić komentara 8
  18. Slon u staklarni ili diskriminacija od boltek komentara 135
  19. Možda im nije jasno, da HRVI ne žele više promatrati uništavanje države koju su stvarali? od ppetra komentara 39
  20. O budućnosti europske energetike u Brislu i Londonu od Zoran Oštrić komentara 3
  21. Prosvjed branitelja od Weteran komentara 201
  22. Prigovor savjesti, kvalitativno i figurativno od lunoprof komentara 75
  23. Dignitet i percepcija od StarPil komentara 23
  24. Tko gnoji hrvatski meinstream fašizmom od sjenka komentara 33
  25. Nevenka Topalušić, 100%tni HRVI i ostavke ministara F. Matića i A. Kotromanovića od ppetra komentara 39

Preporučeni dnevnici

Tko je online

  • Argus
  • boltek
  • fuminanti
  • mr_brown
  • ppetra
  • rupert
  • zaphod

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 7
  • Gostiju: 25

Novi korisnici

  • win64
  • Damtiplesku
  • Laganini
  • jeffrey
  • Turist s razlogom